Huppa 100 jaar verder.
Als eerst weer oorlog verklaard aan de Ottomanen. Wat land afgesnoept en naties vrijgelaten.
Daarna verklaarde Russia de oorlog aan mij wegens een succession war om Bohemia (zit nu in een PU). Gelukkig wel gewonnen maar ik zat er echt niet op de wachten, omdat ik ze nodig had om de Ottomanen een kopje kleiner te maken

.
Niet lang daarna werd Adanteh aangevallen door de coalitie (hij mag wel is wat doen aan zijn burenrelaties imo)
De oorlog was nog niet eens over en kwam ik weer in een succession war met Russia om Ukraine. Stond er nu alleen voor zonder allies opgeklomen tot 10% warscore en vervolgens maar concede defeat gedaan. Moest Serbia los laten & 200+ ducaties. Beter dat dan een niet te winnen oorlog vechten.
Ondertussen Hungary (dacht in eerste instantie dat hun de reden waren dat ik in oorlog kwam met russia, en blijkbaar wordt het niet gewaardeerd als je een alliance + royal mariage breekt tijdens een oorlog) en de Ottomanen weer binnen gevallen.
Weer een succession war met Russia + zijn allies om een 2 provincie groot landje midden in Russia

. WAAROM ECHT? IK HOEF DIE MEUK NIET. Ondanks al mijn victories en sieges, werd mijn leger 1x verslagen en ging de warscore van 15% naar 5%. Werd nog een keer verslagen zaten we rond de 0%. Toen besloot de Mamluks mee te doen uit het niets? Met als gevolg dat hun miezerige leger werd verslagen en we -10% stonden.
Ondertussen besloot Russia mij te carpet siegen. Hadden ze niet moeten doen

. Mijn legers waren namelijk weer reinforced, battles van 100 vs 2. Wie zal winnen

. Warscore klom weer lekker in de +.
Niet veel later kon ik Adanteh een call to arms geven (waarom niet eerder?). En met zijn hulp waren wel lekker aan het steamrollen.
Snel peace gemaakt met Russia. 500 ducats er uit weten te persen. Maar dat schijtlandje zat nog steeds in een PU met Russia en niet met mij? Snap het niet.
En toen.. besloot GB + allies oorlog te declaren op Adanteh.
Het feit dat Adanteh grote expansie drift heeft maar echt iedereen in een coalitie tegen hem zit. Wilt er nog wel eens een iemand de oorlog verklaren..
Tja. Heb best medelijden met mijn legers, niet normaal hoeveel hun moeten lopen. Van Russia naar Antwerpen
Oorlog ging best goed, immers GB doet niet veel behalve zo af en toe mensen over pendelen en blockaden. Prussia is vervelend, want godlike armies echt achterlijk sterk wat geven die hun troepen te eten? Je hebt gewoon 2x zoveel man nodig om een battle te winnen.
Troepen hebben wij genoeg dus dat is geen probleem
Terwijl we daar alles aan het afronden waren. Declared Spain de oorlog. Krijg je dit soort taferelen
Gelijk maar de oorlog verklaard aan de Ottomanen (die waren allied met spanje). Niet veel spannends gebeurt. Beetje siegen + battlen.
Half Ottomaans rijk siegen terwijl hun doomstack in The Mamluks rond lopen. Byzantium gesieged. Spanje was het nog het vervelends. Achja. Je moet toch wat te doen hebben die laatste paar jaar.
GB moet weer vervelend doen en declared oorlog.
Peace met Spain gemaakt, Albanie, Corfu, Corsica, Sardinia worden van mij. 2100 Ducats worden van mij.
Nu maar even GB heel hard kont schoppen. Daarna, wie weet.Zal vast nog wel iets leuks gebeuren in de laatste 19 jaar.
TLDR: We zijn geblobt & unstoppable.
Edit: Oh, ergens in die periode ook Bohemia geannexeerd. Rond 1780 meende ik.