• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:36
MartijnAbel schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:08:
[...]

dan kun je beter een MIDnite kopen :D
Dat zou idd kunnen, maar bij Archos heb ik het gevoel dat het bedrijf erachter nog een redelijke ondersteuning geeft, omdat het een bekend merk is is de kans groter dat er een grotere userbase ontstaat waardoor er vanuit de community ook support kan ontstaan.

Ik vraag me constant af of dit bij de "shanzai tablets" ook wel het geval is? Tevens heeft dit device een resistive scherm en geen capasitve??? wat ik voor touchscreen wel een behoorlijk nadeel vind. Ook de 600mhz die is overgeclocked naar 800mhz wat ik er van begrijp vind ik een nadeel... je leest steeds meer over 1ghz processoren en 1,2 ghz en cortex A9 staat op de planning. Ik hoef niet voor 200 euro klaar. ik wil gewoon een mooie device waar ik niet teveel voor betaal :)

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-06 23:18
iceme schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:22:
[...]

Dat zou idd kunnen, maar bij Archos heb ik het gevoel dat het bedrijf erachter nog een redelijke ondersteuning geeft, omdat het een bekend merk is is de kans groter dat er een grotere userbase ontstaat waardoor er vanuit de community ook support kan ontstaan.

Ik vraag me constant af of dit bij de "shanzai tablets" ook wel het geval is? Tevens heeft dit device een resistive scherm en geen capasitve??? wat ik voor touchscreen wel een behoorlijk nadeel vind. Ook de 600mhz die is overgeclocked naar 800mhz wat ik er van begrijp vind ik een nadeel... je leest steeds meer over 1ghz processoren en 1,2 ghz en cortex A9 staat op de planning. Ik hoef niet voor 200 euro klaar. ik wil gewoon een mooie device waar ik niet teveel voor betaal :)
de Cortex A8 draait in vele telefoons en devices netjes op 1Ghz, dus dat lukt ook zeker bij deze(wat al gedaan is in de laatste firmware)
het resistieve scherm is zeker geen nadeel, ik heb het naast elkaar geprobeerd, en werkt met de gewone vinger zelfs gewoon goed...
beetje samsung jet idee, dus niks mis mee.
er zit een gigantische userbase achter, kijk voor de gein maar eens op slatedroid, XDA of het forum van MP4nation.

nu met enige druk van de userbase begint WITS(de maker van de tablet) ook steeds sneller firmware uit te brengen, en ik hoop zelfs dat ze de sourcecode vrijgeven, zodat elke community ermee aan de slag kan.

dus genoeg achterban hoef je zeker niet over in te zitten, net zoals de kwaliteit e.d.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40
MartijnAbel schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 23:39:
[...]

de Cortex A8 draait in vele telefoons en devices netjes op 1Ghz, dus dat lukt ook zeker bij deze(wat al gedaan is in de laatste firmware)
het resistieve scherm is zeker geen nadeel, ik heb het naast elkaar geprobeerd, en werkt met de gewone vinger zelfs gewoon goed...
beetje samsung jet idee, dus niks mis mee.
er zit een gigantische userbase achter, kijk voor de gein maar eens op slatedroid, XDA of het forum van MP4nation.

nu met enige druk van de userbase begint WITS(de maker van de tablet) ook steeds sneller firmware uit te brengen, en ik hoop zelfs dat ze de sourcecode vrijgeven, zodat elke community ermee aan de slag kan.

dus genoeg achterban hoef je zeker niet over in te zitten, net zoals de kwaliteit e.d.
Niks aan toe te voegen de Midnite Wits A81E is een TOP ding voor een "Tweaker" met firmware 1021 erop _/-\o_

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 18:48

GerritGekke

Gamechanger

Waarom zou je een Archos 70 boven de 101 kiezen? Alleen om de groteren HDD die er in kan?

 Karma

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 13:39

Vmu

Rotatate

Omdat ie zo lekker makkelijk mee te nemen is en het scherm toch een acceptabele afmeting heeft om een boek op te lezen of een spelletje op te spelen.

Vmu

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:09
Eergisteren mijn Wits geupdate na 1021.. 1 woord: WOW! wat is surfen op dit ding super! Alles gaat super snel en vlotjes!

Enige minpuntjes zijn de batterij indicator en dat niet alle programma's geïnstalleerd kunnen worden. Verder is het gewoon super snel en (voor een resistief scherm) erg precies en aanraak gevoelig. (beetje als op mijn oude HTC Touch Diamond) Ook Flash werkt behoorlijk

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-06 14:40
Hebben de mensen die hier die Wits hebben deze gewoon bij een Nederlandse retailer gekocht? Of zijn die dingen veel goedkoper ergens vandaan te importeren?
Ik vind op ebay erg grote prijsverschillen voor de Wits.

• dangerousp
JJerome schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:04:
Hebben de mensen die hier die Wits hebben deze gewoon bij een Nederlandse retailer gekocht? Of zijn die dingen veel goedkoper ergens vandaan te importeren?
Ik vind op ebay erg grote prijsverschillen voor de Wits.
Ik heb hem via Houseofdap.com gekocht. verzenden duurt ongeveer 2 weken en je krijgt er een aantal goodies bij. Prijs is daar wel omhoog gegaan!

Edit: 2e keer dat ik daar trouwens wat besteld heb.. vorige keer een Moonse Apad en beide keren geen belasting of naheffing gehad.

[Voor 12% gewijzigd door dangerousp op 25-10-2010 10:19]

• JJerome
dangerousp schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:17:
[...]

Ik heb hem via Houseofdap.com gekocht. verzenden duurt ongeveer 2 weken en je krijgt er een aantal goodies bij. Prijs is daar wel omhoog gegaan!

Edit: 2e keer dat ik daar trouwens wat besteld heb.. vorige keer een Moonse Apad en beide keren geen belasting of naheffing gehad.
Hmm, ik vind de prijs voor de Wits nog aan de hoge kant dan. 229$ voor de Wits of 249€ voor de Archos 7o straks. Klinkt wel als een goed apparaat als ik die lovende berichten zo hoor.

• Ezequiel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06-2015
Het argument wat ik hier zie met een externe HDD (2,5 inch) is wel een dingetje wat het missen van een HDD afvangt bij de 101. Thanks voor de tip

• MartijnAbel
eindelijk maar dan toch mijn Nationite MIDnite/WITS A-81E binnen!
het moest van ver komen, maar heb de unit gelukkig binnen :D
nu nog wachten op de rocktab, ben zeer zeker benieuwd!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Moet zeggen dat ie Wits wel vrij prijzig is voor een 7" met een vrij lage res. (vind ik). En hij lijkt vrij dik vergeleken dan met de archos 70. Maar hij reageerd wel nice. Ik denk dat ik een 101 ga aanschaffen, die 10" is mooi formaat, en 8Gb is wel genoeg, anders doe ik er evt. wel een sd kaartje in o.i.d.!

 Karma

• dangerousp
GerritGekke schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:33:
Moet zeggen dat ie Wits wel vrij prijzig is voor een 7" met een vrij lage res. (vind ik). En hij lijkt vrij dik vergeleken dan met de archos 70. Maar hij reageerd wel nice. Ik denk dat ik een 101 ga aanschaffen, die 10" is mooi formaat, en 8Gb is wel genoeg, anders doe ik er evt. wel een sd kaartje in o.i.d.!
Een hogere resolutie kan froyo toch niet aan.

omgerekend zo'n 160 voor een A8 cortex 1ghz froyo tablet inclusief verzendkosten vind ik een meer dan schappelijke prijs!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30

St@m

@ Your Service

Mijn geschilltje met TNT is nog steeds niet opgelost (zoekgeraakte tablet), dus ik heb in de tussentijd lekker kunnen sparen. Ik wacht even tot de Archos 101 bij de MM ligt/Nederlandse shop en dan koop ik die.

Nog twee weekjes :) Dan ben ik weer een blij man.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• JaMaaT
  • Laatst online: 21:40
MartijnAbel schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:13:
eindelijk maar dan toch mijn Nationite MIDnite/WITS A-81E binnen!
het moest van ver komen, maar heb de unit gelukkig binnen :D
nu nog wachten op de rocktab, ben zeer zeker benieuwd!
Ga je 'm direct flashen naar de nieuwe 1021 firmware? Zo ja, kun je dan hier je ervaringen delen.

• dangerousp
JaMaaT schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:37:
[...]

Ga je 'm direct flashen naar de nieuwe 1021 firmware? Zo ja, kun je dan hier je ervaringen delen.
Ik kan ze wel delen :) toen ik hem kreeg zat de 0831 firm er op.. veel vastlopers en werkte niet echt soepel (ik dacht.. damn heb ik daar nu zo lang op gewacht, wat een tegenvaller!) Nu ik de officiele 1021 er op heb en de auto rotate heb uitgevinkt, gaat hij echt als de brandweer. Zelfs een aantal iPhone gebruikers (die meestal wel apple en dus iPad minded zijn) vonden (nadat je had gemeld om de nagel ipv vingertop te gebruiken) hem erg goed voor zijn geld!

Nog niet alle apps werken en niet alles kan hij downloaden, maar verder een erg bruikbaar apparaat en voor websites incl. flash werkt het erg goed. En wordt door de kickstand door mij ook als fotolijstje gebruikt :)

[Voor 9% gewijzigd door dangerousp op 25-10-2010 14:47]

• MartijnAbel
JaMaaT schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 14:37:
[...]

mijn microsd van 8GB blijkt kapot te zijn :(
dus flashen word het hem vandaag helaas niet meer, word zoals het nu lijkt morgenavond, er ligt namelijk nog een microsd op het werk van mij :D

• JaMaaT
MartijnAbel schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:08:
[...]

mijn microsd van 8GB blijkt kapot te zijn :(
dus flashen word het hem vandaag helaas niet meer, word zoals het nu lijkt morgenavond, er ligt namelijk nog een microsd op het werk van mij :D
Ok, je gaat 'm dus wel direct flashen naar 1021? Ik durf niet zo goed... lees toch wel verhalen dat 't niet werkt. Heb 't nog niet eerder gedaan...

Zou mooi zijn als het apparaat een stukje sneller word. Waar ik me meer aan erger is het wegvallen van WiFi en dat de Photo Gallery vastloopt tijdens het doorbladeren van de foto's. Verder is het een ideaal bankhang apparaat!

• MartijnAbel
JaMaaT schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:17:
[...]

Ok, je gaat 'm dus wel direct flashen naar 1021? Ik durf niet zo goed... lees toch wel verhalen dat 't niet werkt. Heb 't nog niet eerder gedaan...

Zou mooi zijn als het apparaat een stukje sneller word. Waar ik me meer aan erger is het wegvallen van WiFi en dat de Photo Gallery vastloopt tijdens het doorbladeren van de foto's. Verder is het een ideaal bankhang apparaat!
apparaat word wel sneller, maar ze zeggen dat de overclock naar 1Ghz toch wel negatieve dingen met zich meeneemt, maar dat zien we dan vanzelf :P

heb je de eerste batch? want daar zijn wel ietsje probs mee met het flashen, met de 2de batch zouden totaal geen problemen moeten zijn wat flashen naar 1021 betreft ;)

• JaMaaT
MartijnAbel schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:24:
[...]

apparaat word wel sneller, maar ze zeggen dat de overclock naar 1Ghz toch wel negatieve dingen met zich meeneemt, maar dat zien we dan vanzelf :P

heb je de eerste batch? want daar zijn wel ietsje probs mee met het flashen, met de 2de batch zouden totaal geen problemen moeten zijn wat flashen naar 1021 betreft ;)
Heb eerlijk gezegd geen idee. Heb 'm over kunnen nemen van een medetweaker.

Denk dus 1ste batch. Echter lees ik dat Raz op MP4nation wel gewoon de nieuwe firmware heeft geflashed, hij heeft 1 van de eerste modellen...

Anoniem: 373173

JaMaaT schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:17:
[...]

Flashen is echt makkelijk en gaat bij mij net zo goed op het apparaat van de eerste serie als het apparaat met het vernieuwde scherm.
Bovendien is hier altijd een weg terug want de oude firmware blijft beschikbaar.
Gewoon doen, want het loont echt!

• dangerousp
Anoniem: 373173 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:44:
[...]

Flashen is echt makkelijk en gaat bij mij net zo goed op het apparaat van de eerste serie als het apparaat met het vernieuwde scherm.
Bovendien is hier altijd een weg terug want de oude firmware blijft beschikbaar.
Gewoon doen, want het loont echt!
Inderdaad. Hij kan nooit bricken! Je kunt altijd reflashen.

Bij mij een slordige 300% meer snelheid!

• JaMaaT
dangerousp schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:55:
[...]

Inderdaad. Hij kan nooit bricken! Je kunt altijd reflashen.

Bij mij een slordige 300% meer snelheid!
Hoe zit 't met de WiFi verbinding? Is die stabieler? Herkent 1 van jullie de vastlopers in de Gallery?

Het laden gaat goed, dan kan ik 1x naar rechts scrollen, de 2e keer loopt de Gallery vast...

Heeft iemand een andere App met dezelfde functionaliteit als de standaard Gallery?

Is natuurlijk niet nodig als de Gallery in de nieuwe firmware wel gewoon werkt...

JaMaaT schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:06:
[...]

Hoe zit 't met de WiFi verbinding? Is die stabieler? Herkent 1 van jullie de vastlopers in de Gallery?

Het laden gaat goed, dan kan ik 1x naar rechts scrollen, de 2e keer loopt de Gallery vast...

Heeft iemand een andere App met dezelfde functionaliteit als de standaard Gallery?

Is natuurlijk niet nodig als de Gallery in de nieuwe firmware wel gewoon werkt...
Ik kan met de galerij doen wat ik wil het blijft soepel en zonder vastlopers.
De wifi verbinding is niet beter of slechter geworden hoewel ik klachten lees van enkele gebruikers lees in de forums.

• dangerousp
JaMaaT schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:06:
[...]

De wifi verbinding was bij mij onder 0831 bar slecht. Hij stopte na ong. 10 minuten en vervolgens 10 seconden aan.. 10 seconden uit.. nu 3 uur achtereenvolgens aan :)

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
dangerousp schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 13:58:
[...]
Een hogere resolutie kan froyo toch niet aan.
Oh nee? Dus die SGT die ik in mijn handen had, die had geen resolutie van 1024*600?

• dangerousp
Als het goed is heeft froyo inderdaad geen 1024*600, maar kan hij het wel aan voor update naar 3.0

• Payton
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 12:40
Das wel typisch dan, aangezien de Archos 101 dat toch echt als resolutie heeft. Weliswaar onder Eclair, maar dan zal Froyo het ook wel doen.

• dangerousp
Hm hm.. misschien heb ik het dan toch fout. Dit was in ieder geval mijn beleving en de reden dat Google nog niet adviseert om Froyo te gebruiken voor tablets.

Anoniem: 347066

dangerousp schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:47:
Hm hm.. misschien heb ik het dan toch fout. Dit was in ieder geval mijn beleving en de reden dat Google nog niet adviseert om Froyo te gebruiken voor tablets.
voor een beetje fabrikant is het makkelijk om die beperking eruit te gooien zeker voor een fabrikant als archos dat natuurlijk een heel team achter hun android tablets heeft staan 8)

• Anoniem: 256386
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Gingerbread zou een max resolutie van 1280×760 krijgen. We krijgen het zsm te weten.

• JJerome
De Archos 101 16GB kan inmiddels op de Archos website besteld worden.

http://www.archos.com/sto...ng=en&prod_id=archos101it

Iemand die al wat meer weten over levering naar retailers?

• Reflexz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 08:29
Ik heb zojuist mijn archos 101 16gb besteld op de website van archos. Ben heel benieuwd naar het apparaat.
After validation of your order, we may need up to 72 hours to process it. So, depending on your geographic location you will receive your order within 3 to 6 working days, after order validation.
Note: orders validated on Fridays, will not be processed until the following Monday morning.

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-06 00:09
JJerome schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:01:
De 2e lichting van de Archos 101 16GB wordt pas in november geleverd :'(
Populair modelletje?

[Voor 20% gewijzigd door pvtonger op 25-10-2010 20:44]

• JJerome
pvtonger schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 20:41:
[...]

De 2e lichting van de Archos 101 16GB wordt pas in november geleverd :'(
Populair modelletje?
Dat is snel gegaan inderdaad. Als ik niet al een pre-order had lopen dan had ik 'm daar besteld. Pfff, als ik iets wil dan wil ik het ook gelijk.

• dangerousp
http://www.androidworld.n...men-in-de-android-market/ dit verklaart waarom ik op mijn wits niet alles kon downloaden. Zodra Google het weer voor elkaar heeft, zal ik nog eens kijken of alle apps uit market wel geinstalleerd kunnen worden.

Weet iemand hoe ik mijn apps naar sd kaar kan verplaatsen op mijn Wits? Via froyo, instellingen, toepassingen geeft hij een foutmelding: verplaatsen van toepassing mislukt

• JaMaaT
dangerousp schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 22:06:

Weet iemand hoe ik mijn apps naar sd kaar kan verplaatsen op mijn Wits? Via froyo, instellingen, toepassingen geeft hij een foutmelding: verplaatsen van toepassing mislukt
Volgens mij App2SD

• Niet online
een paar recente youtube filmpjes van de archos 101
YouTube: Archos 101#!
YouTube: Archos 101 Browser

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 25-10-2010 22:32]

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

JJerome schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:01:

http://www.archos.com/sto...ng=en&prod_id=archos101it

Iemand die al wat meer weten over levering naar retailers?
Die buy now knop: http://www.archos.com/pro...x.html?country=nl&lang=en stond er gisteren ook al! Bij de ned. wel maar bij de usa website website niet (country select).

En die 101 beweegt echt lekker, die A8 is wel een beste cpu!

 Karma

• Woodyb
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09-2018
Pixmania.com levert 29-10 de eerste zendingen archos uit geeft men sinds vandaag aan op de site.
Heb hem net besteld ben benieuwd of ze waar maken wat ze aangeven.

Het is wel een erkend bedrijf via de archos.com site.
Ook bcc is een erkend bedrijf maar die belde me nadat ik een mail over levering van de archos 10.1. Helaas wist deze vrouw niet wat het was en of ze deze wel verkochten.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 00:15
dangerousp schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:47:
Onderstaande afbeelding toont waarom de huidige Android niet geschikt is voor tablets. Als je een groot scherm heb moet je dingen naast elkaar zetten of in een popup eroverheen. Als je een multiple choice lijst hebt staat de checkbox wel heeeeeel ver van de tekst vandaan!

Ben benieuwd naar de interface van 3.0.

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

• MartijnAbel
bredend schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:50:
[...]

Onderstaande afbeelding toont waarom de huidige Android niet geschikt is voor tablets. Als je een groot scherm heb moet je dingen naast elkaar zetten of in een popup eroverheen. Als je een multiple choice lijst hebt staat de checkbox wel heeeeeel ver van de tekst vandaan!
[afbeelding]

dat zal zeker niet de hoofdreden zijn :P ach we zien het wel, de cortex A8 versies kunnen naar mijn weten naar de specifcaties gekeken ook wel met android 3.0 draaien... :D

Anoniem: 378999

Woodyb schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:18:
Pixmania.com levert 29-10 de eerste zendingen archos uit geeft men sinds vandaag aan op de site.

Ook bcc is een erkend bedrijf maar die belde me nadat ik een mail over levering van de archos 10.1. Helaas wist deze vrouw niet wat het was en of ze deze wel verkochten.
Zou ik de link mogen weten? Aangezien dit wel heel interessant is en ik het eens door ga mailen naar mijn contact bij Archos! Ik kan namelijk de archos 101 niet op hun site vinden, althans niet op de NL versie...

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Woodyb schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 23:18:

By Pixmania wil je niet bestellen. Voor garantie moet je je produkt naar Frankrijk versturen. Ervaring mee...

• Woodyb
Huh, vreemd gisteren heb ik hem nog besteld. Ik zal zo even de link zoeken in mijn bevestegings mail.
Op http://www.pixmania-pro.n...internettablet-16-gb.html staat hij er nog wel op.

• Woodyb

• JaMaaT
Anoniem: 373173 schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:15:
[...]

Ik kan met de galerij doen wat ik wil het blijft soepel en zonder vastlopers.
De wifi verbinding is niet beter of slechter geworden hoewel ik klachten lees van enkele gebruikers lees in de forums.
Heb 'm geflashed. Snelheid is direct merkbaar in menu's e.d. het flashen zelf stelt echt niets voor!

Het formatteren met de HP tool duurt veruit het langst. Nadeel is wel dat de Gallery nog steeds vastloopt bij mij. Als iemand anders een alternatieve Gallery app weet houd ik me aanbevolen.

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

 Karma

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:11
bredend schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 00:50:
[...]

[afbeelding]

Als dit het enige minpuntje is......Als die checkbox dan ook normaal in het scherm zelf wordt vertoond zou ik het niet eens opmerken.

K to the KillaZ

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:44
De 16 GB versie van de 101 die te koop stond bij hun online is inmiddels alweer uitverkocht....
Gaat snel zo!

• MartijnAbel
JaMaaT schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:48:
[...]

Heb 'm geflashed. Snelheid is direct merkbaar in menu's e.d. het flashen zelf stelt echt niets voor!

Het formatteren met de HP tool duurt veruit het langst. Nadeel is wel dat de Gallery nog steeds vastloopt bij mij. Als iemand anders een alternatieve Gallery app weet houd ik me aanbevolen.
nog meer snelheid?, das wel netjes :P
ik heb atm nog steeds de geshippede rom eropstaan, maar maak gebruik van Big Killer als task killer...
kan ik alles afsluiten wat ik niet wil dat die draait, zoals de updater service etc...
is meteen al tig keer zo snel als zonder de task killer :D

• KillaZ
Anoniem: 378999 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:28:
[...]

Zou ik de link mogen weten? Aangezien dit wel heel interessant is en ik het eens door ga mailen naar mijn contact bij Archos! Ik kan namelijk de archos 101 niet op hun site vinden, althans niet op de NL versie...
Wat zegt jou contact bij Archos dan over de levertijden?

Stond net op het punt om de 16 GB te bestellen bij pixmania, helaas is hij uitverkocht :(

K to the KillaZ

• JaMaaT
MartijnAbel schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:59:
[...]

nog meer snelheid?, das wel netjes :P
ik heb atm nog steeds de geshippede rom eropstaan, maar maak gebruik van Big Killer als task killer...
kan ik alles afsluiten wat ik niet wil dat die draait, zoals de updater service etc...
is meteen al tig keer zo snel als zonder de task killer :D
Ik zat nog op de originele firmware... 0831 uit m'n hoofd? Hij is echt wel merkbaar sneller...
Martijn, weet jij nog een goede navigatieapp?

• JJerome
Anoniem: 378999 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 01:28:
[...]

Ik hoop dat je contact bij Archos ons (mij) blij kan maken :)

• KillaZ
Iemand trouwens een idee wat die 50€ rechtvaardigd in het prijsverschil tussen een 8GB 101 en een 16 GB 101?
Voor 25 euro heb je een 16 gb microsd kaart....

Ik neem aan dat het interne geheugen flash geheugen is, maar met 6,5 MB/s en read snelheid van 30MB/s is een sd kaartje toch snel genoeg?

K to the KillaZ

• dangerousp
KillaZ schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:45:
Iemand trouwens een idee wat die 50€ rechtvaardigd in het prijsverschil tussen een 8GB 101 en een 16 GB 101?
Voor 25 euro heb je een 16 gb microsd kaart....

Ik neem aan dat het interne geheugen flash geheugen is, maar met 6,5 MB/s en read snelheid van 30MB/s is een sd kaartje toch snel genoeg?
Als ik op de website kijk is er inderdaad geen rechtvaardiging voor de prijs, alleen dat de 8gb versie pas later beschikbaar is.

• samvdheijden
  • Laatst online: 28-05 17:56
Heeft iemand enig idee wanneer de archos 70 in de winkel ligt?

6120Wp / 18x340Wp / SMA Sunny Boy 5.0 / ZZO / plat dak

KillaZ schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:08:
[...]

Wat zegt jou contact bij Archos dan over de levertijden?

Stond net op het punt om de 16 GB te bestellen bij pixmania, helaas is hij uitverkocht :(
Ik heb hem nu gevraagd over de datum die Pixmania geplaatst heeft. Na mijn weten is dit echt niet mogelijk. Ik heb bijna dagelijks contact met Archos en deze man houdt mij zeer goed op de hoogte van leverdata's.

Jullie horen van mij, zodra ik meer weet! ;)

• St@m
  • Laatst online: 22:30

St@m

@ Your Service

Anoniem: 378999 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:15:
[...]

Ik heb hem nu gevraagd over de datum die Pixmania geplaatst heeft. Na mijn weten is dit echt niet mogelijk. Ik heb bijna dagelijks contact met Archos en deze man houdt mij zeer goed op de hoogte van leverdata's.

Jullie horen van mij, zodra ik meer weet! ;)
Mijn ervaringen met pixmania: Ze zeggen dat ze dingen op voorraad hebben, en uiteindelijk is het toch niet op voorraad. Ik ben dan ook erg bang voor de mensen die hebben besteld dat ze hem niet de 29e krijgen.
Ik heb eens twee maanden moeten wachten op een laptop.. uiteindelijk maar geannuleerd en een maand op een mediaspeler, ook maar geannuleerd. En dat waren de enige twee bestellingen die ik er ooit gedaan heb en beide stonden op voorraad.

Wat zullen we nu eens verbieden: vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - patatje/frietje oorlog

• KillaZ
dangerousp schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:53:
[...]

Als ik op de website kijk is er inderdaad geen rechtvaardiging voor de prijs, alleen dat de 8gb versie pas later beschikbaar is.
Nou ja, later....die week verschil zou ook makkelijk rechtgetrokken kunnen worden.

Dan kan je dus imo beter een 8GB kopen met een 16GB geheugenkaart.
Alle media en dergelijke, gooi je op dat kaartje.

voor +/- 325 euro heb je dan een tablet met 24 GB met 2 kleine puntjes: Geen GPS en geen 3G.

Voor thuisgebruik vallen die punten dus weg.

K to the KillaZ

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Tijdens een fotoshoot van een collega fotograaf ben ik in aanraking gekomen met de Ipad. De fotograaf liet het resultaat van de fotoshoot zien op zijn Ipad en kon zo met het model door de foto's bladeren. Ik was eigenlijk meteen verkocht. Nu vind ik de Ipad wat te duur en zoek ik eigenlijk een kleinere versie die iets goedkoper is. De iPad heeft als functie dat hij RAW bestanden kan laden en omzetten, dat hoeft het tablet wat ik zoek niet te hebben. Ik kan zowel RAW+JPG shooten. Ik zoek dus een tablet van 7 inch, met usb poort die instaat is de foto's die toch ~5mb groot zijn soepel te laden. Een vereedeld fotolijstje zeg maar. Nu heb ik tablets gezien vanaf 100 euro, zijn deze goed genoeg? In princiepe is het niks meer dan een veredeld fotolijstje

Pentax k10d - Blog - Flickr

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 13:12

Boy

App developer

Frank|A schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:48:
Tijdens een fotoshoot van een collega fotograaf ben ik in aanraking gekomen met de Ipad. De fotograaf liet het resultaat van de fotoshoot zien op zijn Ipad en kon zo met het model door de foto's bladeren. Ik was eigenlijk meteen verkocht. Nu vind ik de Ipad wat te duur en zoek ik eigenlijk een kleinere versie die iets goedkoper is. De iPad heeft als functie dat hij RAW bestanden kan laden en omzetten, dat hoeft het tablet wat ik zoek niet te hebben. Ik kan zowel RAW+JPG shooten. Ik zoek dus een tablet van 7 inch, met usb poort die instaat is de foto's die toch ~5mb groot zijn soepel te laden. Een vereedeld fotolijstje zeg maar. Nu heb ik tablets gezien vanaf 100 euro, zijn deze goed genoeg? In princiepe is het niks meer dan een veredeld fotolijstje
ik denk dat het best wel voldoende zal zijn. Als het scherm maar beetje mooi beeld geeft. Een Android device heeft toch wel een fatsoenlijke image viewer out-of-the-box lijkt me...maar zoiets zou ik op Youtube bekijken

• JaMaaT
KillaZ schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:46:
[...]

Nou ja, later....die week verschil zou ook makkelijk rechtgetrokken kunnen worden.

Dan kan je dus imo beter een 8GB kopen met een 16GB geheugenkaart.
Alle media en dergelijke, gooi je op dat kaartje.

voor +/- 325 euro heb je dan een tablet met 24 GB met 2 kleine puntjes: Geen GPS en geen 3G.

Voor thuisgebruik vallen die punten dus weg.
Oef,

Ik was met m'n MIDnite met GPS voor 190 klaar inclusief 16GB kaart. Dan is dat toch wel veel geld.

En de MITnite draait als een malle met de nieuwe firmware. Betreffende 3G ga ik even experimenteren met Joikusoft icm m'n Nokia E72. Dan is dat gewoon mij accespoint voor de MITnite.

• JJerome
JaMaaT schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:57:
[...]

Oef,

Ik was met m'n MIDnite met GPS voor 190 klaar inclusief 16GB kaart. Dan is dat toch wel veel geld.

En de MITnite draait als een malle met de nieuwe firmware. Betreffende 3G ga ik even experimenteren met Joikusoft icm m'n Nokia E72. Dan is dat gewoon mij accespoint voor de MITnite.
10" vs 7", capacatief vs resistief & fatsoenlijke firmware vs "brakke" firmware maken dat beetje extra al snel goed hoor.

• KillaZ
En die opmerking over het gebruiken van je phone als accesspoint is natuurlijk ook mogelijk met de Archos lijkt mij.... ;)

K to the KillaZ

• JaMaaT
JJerome schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:00:
[...]

10" vs 7", capacatief vs resistief & fatsoenlijke firmware vs "brakke" firmware maken dat beetje extra al snel goed hoor.
't scherm maakt het inderdaad een stukje duurder! Heb ik niet gezien, qua brakke firmware ben ik het niet helemaal met je eens. Ondersteuning vind ik wel gewoon goed! Firmware werkt nu (op de gallery na) gewoon goed...

Maar, daar is de prijs dan ook naar! Af en toe een keer flashen vind ik voor die prijs niet zo erg!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03
JaMaaT schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:33:
[...]

't scherm maakt het inderdaad een stukje duurder! Heb ik niet gezien, qua brakke firmware ben ik het niet helemaal met je eens. Ondersteuning vind ik wel gewoon goed! Firmware werkt nu (op de gallery na) gewoon goed...

Maar, daar is de prijs dan ook naar! Af en toe een keer flashen vind ik voor die prijs niet zo erg!
Ik denk ook dat de firmware van de MIDnite niet brak te noemen is (afgaande op de verhalen die ik lees). Wat ik wel vind is dat Archos er meer werk van maakt. Zo ondersteunt de Archos het streamen van films en muziek van UPnP-servers en Samba-shares. Ik heb daar bij de MIDnite het idee dat je hiervoor aparte apps moet installeren/gebruiken en misschien aparte progs moet installeren op je PC. (Dit is iig het geval bij mijn Galaxy Spica).

Het (makkelijker) kunnen streamen van muziek en films is voor mij (naast het capacatieve en grotere scherm) het beslissende punt om toch voor de Archos te kiezen.

-

• JaMaaT
KillaZ schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:30:
En die opmerking over het gebruiken van je phone als accesspoint is natuurlijk ook mogelijk met de Archos lijkt mij.... ;)
Hahaha helemaal gelijk natuurlijk! Moet ook heel eerlijk bekennen dat ik een goedkope tablet heb aangeschaft om te kijken of een tabelet wel wat voor mij is.
Ik vind dan een 320 gewoon teveel geld om het dan even te proberen.

Mocht een tablet niet wat voor mij zijn ga ik voor een Acer 1830TZ...

Tot nu toe bevalt het goed, moet alleen nog de volledige versie van Joikusoft aanschaffen. Die demo werkt bij mij voor geen meter.

• Supremo
De archos 70 staat nu op eBay. Is een engelse verkoper met een goede reputatie. Zit je waarschijnlijk dan alleen wel met een engelse stekker voor de oplader. Advent Vega is nu ook opgedoken op eBay, terwijl de release volgens mij 1 nov is?

• Anoniem: 98248
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Supremo schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:14:
De archos 70 staat nu op eBay. Is een engelse verkoper met een goede reputatie. Zit je waarschijnlijk dan alleen wel met een engelse stekker voor de oplader. Advent Vega is nu ook opgedoken op eBay, terwijl de release volgens mij 1 nov is?
De 101 staat er ook op (zelfde verkoper). Linkjes:

Archos 101
http://shop.ebay.nl/i.htm...rksid=p3286.c0.m270.l1313

Archos 70
http://cgi.ebay.nl/Advent...ain_3&hash=item4cf2ae41e3

Advent Vega Vrij duur voor een tablet met advies prijs van 249 pond.. Even wachten dus.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 98248 op 26-10-2010 17:20]

Anoniem: 98248 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:17:
[...]

Archos 101

Archos 70

Advent Vega Vrij duur voor een tablet met advies prijs van 249 pond.. Even wachten dus.
Goed lezen, dit staat in zijn beschrijving:

"PRE-ORDER RELEASE DATE 01/11/2010 THIS IS SUBJECT TO CHANGE"

Anoniem: 98248 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:17:
[...]

Archos 101

Archos 70

ik wacht toch zowieso tot ie in nederland is net zoals de notion ink adam,
heb ik ook mooi veel tijd om de reviews te lezen :)
ik zit wel te twijfelen voor de aan de ene kant de Vega die veel meer bang for buck is maar waarin android niet gefinetuned is ervoor terwijl dat waarschijnlijk wel bij de notion ink adam is
maarja ik wacht gewoon netjes totdat ik mn kerstbonus binnen heb O-)

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Anoniem: 347066 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:48:
[...]

ik zit wel te twijfelen voor de aan de ene kant de Vega die veel meer bang for buck is maar waarin android niet gefinetuned is ervoor terwijl dat waarschijnlijk wel bij de notion ink adam is
Volgens mij is het sowieso verstandig om even af te wachten wat het allemaal gaat brengen met die archos en notion ink en andere tablets.
Iedereen is razend enthousiast maar een echt degelijke review is er nog niet over te vinden.
Ik denk dat je aan het einde van dit jaar een rij tablets naast elkaar kan leggen waar je u tegen zegt!

• JJerome
Anoniem: 347066 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:48:
[...]

Is de Vega echt zoveel meer bang for buck dan? Hij weegt een stuk meer en specificaties zijn toch nagenoeg het zelfde? Een stuk minder opslag maar een betere grafische chip.

JJerome schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:13:
[...]

Is de Vega echt zoveel meer bang for buck dan? Hij weegt een stuk meer en specificaties zijn toch nagenoeg het zelfde? Een stuk minder opslag maar een betere grafische chip.
de notion ink gaat waarschijnlijk iets van 375 euro voor een pixel Q wifi only kosten en de vega ongeveer 275 euro! wel 100 euro verschil ongeveer, ik heb dat wel over voor een pixel Q scherm en geoptimaliseerd OS (al moet ik dat nog zien)

maarja "eerst zien dan geloven" geld op dit moment voor de gehele (android) tablet markt

• Niet online
In principe is een vega tablet/e-noa pad en al die andere tablets met tegra processor en groter intern geheugen die 100 euro extra wel waard. Alleen hoe zit het met de android market en wanneer komen ze naar nederland.

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 26-10-2010 21:54]

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:54
ondertussen op Engadget.com:

Barnes & Noble Nook Color revealed.

tablet, 7", 1024x600 IPS, WiFi b/g/n, microSD voor $249,- beschikbaar vanaf 19 november (USA)

handig, dat open hoekje: touwtje erdoor, knoop erin en je kunt 'm zo om je nek hangen. Dalt ie niet op de grond wanneer je een saai boek/artikel leest / film kijkt. :P

[Voor 21% gewijzigd door guapper op 27-10-2010 00:20]

Anoniem: 259669

Ik heb wat vragen over android ivm. tablets.
Ik zie dat er vaak google maps gebruikt wordt om navigatie voor elkaar te krijgen.
Maar werkt dit ook nog als er geen internet verbinding is?

Ook vraag ik me af of je met android op een fatsoenlijke manier media kunt benaderen in een WiFi netwerk.
Ik wil namelijk graag media streamen zonder eerst te moeten frobbelen met een data kabeltje.

Weet er misschien ook iemand of er al ergens Samsung Galaxy Tabs te koop zijn tegen een normale prijs?
In Nederland moet je een debiele 750 euro betalen terwijl ze blijkbaar in Amerika slechts 500 dollar kosten.

• dangerousp
Anoniem: 259669 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 01:06:
Ik heb wat vragen over android ivm. tablets.
Ik zie dat er vaak google maps gebruikt wordt om navigatie voor elkaar te krijgen.
Maar werkt dit ook nog als er geen internet verbinding is?

Ook vraag ik me af of je met android op een fatsoenlijke manier media kunt benaderen in een WiFi netwerk.
Ik wil namelijk graag media streamen zonder eerst te moeten frobbelen met een data kabeltje.

Weet er misschien ook iemand of er al ergens Samsung Galaxy Tabs te koop zijn tegen een normale prijs?
In Nederland moet je een debiele 750 euro betalen terwijl ze blijkbaar in Amerika slechts 500 dollar kosten.
i.p.v. google maps kun je ook iGO of copilot gebruiken die hebben ook offline maps.

Ik gebruik het zelf niet, maar voor media bestanden kun je denk ik Dropbox gebruiken?

• JJerome
dangerousp schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 09:23:
[...]

i.p.v. google maps kun je ook iGO of copilot gebruiken die hebben ook offline maps.

Ik gebruik het zelf niet, maar voor media bestanden kun je denk ik Dropbox gebruiken?
Media benaderen kan via UPnP denk ik?

• JJerome
Officiele release datum voor de Archos 70 en 101 (voor de Archos Store in ieder geval)
Official ARCHOS, Inc. Availability update: The ARCHOS 70 internet tablet will be available on archos.com next week. The ARCHOS 101 internet tablet will be available on archos.com the week of 11/8.
http://www.facebook.com/ARCHOS.EntertainmentYourWay

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:03
Anoniem: 259669 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 01:06:
Niet bij alle Android Tablets werkt het Out-of-the-box.
Maar bijvoorbeeld bij de Archos 70/101 wel. Daar kun je media streamen via UPnP of ene Windows-share. Anders zijn er wel UPnP players in de Market te vinden of kun je misschien iets doen met VLC.

-

• Supremo
JJerome schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 20:13:
[...]

De Tegra2 is veel beter in staat om 1080p video af te spelen. De Archos kan het volgens de specs niet. En volgens mij heeft de Tegra2 een dual core ARM, dus ja, de Vega is meer bang for buck. Of je het nodig hebt is natuurlijk een tweede.

• Niet online
JJerome schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:16:
Officiele release datum voor de Archos 70 en 101 (voor de Archos Store in ieder geval)

[...]

http://www.facebook.com/ARCHOS.EntertainmentYourWay
Helaas is uitstel is meer regel dan uitzondering. HTC doet wat dat betreft wel beter. Binnen 1 maand na aankondiging zijn de producten al te koop.

edit: nieuws: Point of View brengt 7"- en 10"-tablets met Android uit

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 27-10-2010 12:52]

Anoniem: 259669

Hmm dus er zijn voor android wel degenlijk UPnP windows netwerk players?
Een paar mensen zijden dat ik daarvoor Gmote ofzo moest gebruiken,
maar dat bleek allemaal beroerd te werken.

Mijn tablet eisen zijn Flash (dag apple..), email, instant messaging, in 1 hand kunnen houden omdat dat gewoon fijner leest, en zeer goede video playback met liefst 1080p ondersteuning, inclusief streamen van een netwerk folder.

De iPad valt dan al direct af natuurlijk, en archos is me allemaal een beetje onduidelijk.
Na de Archos 7 is het boeltje toch overgegaan op volledige desktop OS?
Android zag er zo verschrikkelijk lekker uit op de galaxytab, alles wat ik wil zit er in, alleen krijg ik maar moeilijk duidelijkheid of ik gewoon alle dingen op mijn mediabank direct kan openen zoals ik dat met mijn antieke windows mobile + core media player PDA (ipaq HX4700) kon.

Maar als ik het goed begrijp zijn er dus goed werkende archos 7 achtige players die ook ALLES aan kunnen, zoals mkv, ondertitels, divx, H264, 1080p, netwerk toegang, etz.

Waarom is dat zo belangrijk? Ik heb 3Tb aan TV shows en films, en iedere week komen er wel weer een stuk of 10 episodes binnen die ik graag ergens in huis lekker op mijn gemak wil kijken zonder een hele laptop mee te slepen.

Dus... Een 720p 1gb episode van mythbusters ergens in mijn windows netwerk, kan Android daar wat mee?
(En zoja, zijn er andere gegadigde dan enkel de Galaxy tab van samsung?)

• dangerousp
Anoniem: 259669 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:01:
Hmm dus er zijn voor android wel degenlijk UPnP windows netwerk players?
Een paar mensen zijden dat ik daarvoor Gmote ofzo moest gebruiken,
maar dat bleek allemaal beroerd te werken.

Mijn tablet eisen zijn Flash (dag apple..), email, instant messaging, in 1 hand kunnen houden omdat dat gewoon fijner leest, en zeer goede video playback met liefst 1080p ondersteuning, inclusief streamen van een netwerk folder.

De iPad valt dan al direct af natuurlijk, en archos is me allemaal een beetje onduidelijk.
Na de Archos 7 is het boeltje toch overgegaan op volledige desktop OS?
Android zag er zo verschrikkelijk lekker uit op de galaxytab, alles wat ik wil zit er in, alleen krijg ik maar moeilijk duidelijkheid of ik gewoon alle dingen op mijn mediabank direct kan openen zoals ik dat met mijn antieke windows mobile + core media player PDA (ipaq HX4700) kon.

Maar als ik het goed begrijp zijn er dus goed werkende archos 7 achtige players die ook ALLES aan kunnen, zoals mkv, ondertitels, divx, H264, 1080p, netwerk toegang, etz.

Waarom is dat zo belangrijk? Ik heb 3Tb aan TV shows en films, en iedere week komen er wel weer een stuk of 10 episodes binnen die ik graag ergens in huis lekker op mijn gemak wil kijken zonder een hele laptop mee te slepen.

Dus... Een 720p 1gb episode van mythbusters ergens in mijn windows netwerk, kan Android daar wat mee?
Met zulke eisen zou ik wachten op de Notion Ink Adam. Een tegra 2 processor is dan bijna wel een must. Mijn A8 cortex op 1ghz doet het wel met 720p, maar niet super vloeiend. Daarbij is 720p voor een tablet van 7 of 10" natuurlijk totaal niet nodig!

• Niet online
Anoniem: 259669 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:01:

Als films en series zo belangrijk zijn waarom koop je niet een media player zoals wd tv liv/ryan mini/ etc etc
en heb je nog een AB ook.

edit: de tegra 2 processor schijnt max bitrate 20 mb/s op 1080p te kunnen weergeven. Ik kan je verzekeren dat
heel veel 1080p films daar regelmatig overheen gaan. Het was niet voldoende bevonden door boxee (mediaplayer) en nintendo 3D en dat geeft te denken maar is natuurlijk wel een mooie aanvulling.

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 27-10-2010 15:04]

• a.b.c
  • Laatst online: 06-06-2018
Nou, ik zie wel wat in de eisen van Sokonomi.
Soms wil film/serie groot en mooi zien met beamer en alles, soms iets kleiner op TV.
Maar soms wil je ook andere mensen niet storen, en gewoon iets kijken op een klein handzaam formaatje.

Ik zie ook niet direct de noodzaak om 1080p te zien, maar natuurlijk wel 720. Al begrijp ik ergens ook dat als je het hebt gedownload uhm, gebackupt, dat je later kan kiezen hoe/waar je het afspeelt. Als je dat toch 1080 materiaal hebt, zou het leuk zijn als je medium-van-keuze het aan kan.

Moet je wel een hele grote SD kaart hebben, want 1080p ga je niet wireless streamen. :)

[Voor 7% gewijzigd door a.b.c op 27-10-2010 14:28. Reden: verduidelijking]

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:54
Anoniem: 256386 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

Als films en series zo belangrijk zijn waarom koop je niet een media player zoals wd tv liv/ryan mini/ etc etc
en heb je nog een AB ook.
100% juist.

hdd van een paar TB er in, en je kunt vooruit, ook met films waarin een hoge bitrate gebruikt wordt.
Uiteindelijk moet je je verzameling toch ergens laten.

Als je slim bent neeem je dan een mediaplayer die ook meteen je nbd/torrent bestanden binnenhengelt, heb je daar ook geen laptop/desktop meer voor nodig, wat weer veel stroom bespaart.

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heb even het topic doorgespit maar kon het nergens vinden, Is mp4nation.net betrouwbaar hoelang duurt het verzenden ongeveer? ga namelijk geen 2 weken wachten. Wou hem toevoegen als shop aan de shopreviews maar kon niet alle gegevens vinden.

• Ossjee
  • Laatst online: 01-06-2022
net mijn archos 101 ge pre orderd bij webconnexxion.com leverdatum 11 november ben benieuwd hopelijk wat eerder en anders de 11e :) mensen al wat gehoord van hun order dat ie onderweg is of iets?

• timgeelen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08-2020
Hier alvast de handleiding voor de archos 101.

http://www.archos.com/manuals/A101_NL_v1.1.htm

• HBlekkenhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 17:26
Ik kreeg zojuist een mailtje van Salland Automatisering dat de levering van de Archos 101 8GB is verlaat naar 6 december. Dit vind ik erg jammer en eigenlijk heb ik het geduld niet om zo lang te wachten.

• MartijnAbel
fotografie999 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:08:
Heb even het topic doorgespit maar kon het nergens vinden, Is mp4nation.net betrouwbaar hoelang duurt het verzenden ongeveer? ga namelijk geen 2 weken wachten. Wou hem toevoegen als shop aan de shopreviews maar kon niet alle gegevens vinden.
is zeer betrouwbaar, Raz, Huggy etc... zijn zeer goed te vertrouwen.
mijn apkketje duurde met verzenden uiteindelijk vanaf het moment dat ik het pakketje tracken kon tot de ontvangst totaal 8 dagen, dus gewoon respectabel.

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MartijnAbel schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:10:
[...]

is zeer betrouwbaar, Raz, Huggy etc... zijn zeer goed te vertrouwen.
mijn apkketje duurde met verzenden uiteindelijk vanaf het moment dat ik het pakketje tracken kon tot de ontvangst totaal 8 dagen, dus gewoon respectabel.
Oke, als mijn bonus morgen(of iig binnen een week) binnen komt even de rocktab kopen

fotografie999 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:08:
MP4nation is een betrouwbare winkel maar levering binnen 2 weken is zeer onwaarschijnlijk eerder 3 tot 4 weken.

nieuws: Acer onthult eind november tablet-lineup :)

zou wel leuk zijn al ben ik geen hele grote fan van acer

• pingkiller
  • Laatst online: 22:33
Er komen binnenkort volgens mij een hoop tablets uit. Rationeel gezien is het nu vrij onverstandig om een tablet te kopen. Er gaat om korte termijn zoveel veranderen dat is lastig in te schatten is of je nu een miskoop doet. Over 3 maanden kan het allemaal anders zijn.

https://www.vrij-links.nl/

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 00:15
Als je zo redeneerd kan je helemaal geen gadget meer kopen natuurlijk. Als je er blij mee bent is het geen miskoop, ookal kan je even later betere/goedkopere kopen.

Ik ga gewoon voor een Archos 101 en mocht het het waard zijn koop ik wel een andere na een poosje.

Let op: Al mijn reacties zijn relatief!

• Niet online
In principe ben ik met pingkiller eens. De nieuwe modellen worden op de ces al op 6 januari geintroduceerd.
Wie weet wat voor prijzen en hardware wij nog verrast worden. Natuurlijk gaat het hard met de hardware maar je wilt toch niet eentje kopen die na 2 maanden al vervangen wordt?
Ook een tablet met native gingerbread is een voorkeur en niet wachten op een eventuele upgrade van 2.2.
Kan je echt niet wachten dan koop je eentje.

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 256386 op 27-10-2010 23:42]

Pagina: 1 2 3 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden voor de Archos 70/101 mogen hier.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee