Het kleine zuinige Fiat Punto (Evo) 1.3Diesel topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:16
Possible schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:48:
Hoi,

Ik heb een Fiat punto Evo uit 2010 met 146 op de teller (Diesel). Prima auto en heb geen problemen. Nu zou ik eigenlijk Spotify willen luisteren in de auto. Helaas gaat dit niet met Blue & Me. Op verschillende fora kom ik helaas ook niet verder. Er schijnt wel een USB stick te zijn waarmee het mogelijk wordt alleen vind ik deze behoorlijk prijzig. Zijn er alternatieven? Ik las in het topic dat er een AUX kabel is die je achter je autoradio kan zetten. Echter vraag ik mij af of dit met mijn versie kan?

Ik heb een Fiat Punto Evo (2010) met Climate Control versie. (En ook een USB poort met 'oude'' windows mobile logo)

[afbeelding]
Heb je hier al een oplossing voor gevonden? Zo niet, ik heb nog zo'n USB stick liggen. Onlangs de pEvo verkocht ivm lease maar totaal niet aan die stick gedacht, die ligt hier dus in de kast.
Mag weg voor het bedrag dat je ervoor over hebt. :)

Voor de stats van dit topic: pEvo model 2010 full-option gekocht in sept '12 met 20k op de klok en met 116k in aug '15 verkocht. Enige probleem dat ik ermee heb gehad is kapotte turbo, welke met 70% coulance is vervangen incl nieuwe EGR. Hij stond zelfs nog op de originele banden :D ('s winters gereden met winterset, but still..)

Edit: Het betreft deze stick: http://www.fiat-accessori...aptor-for-iphone-and-ipod
Enkel geschikt voor iPhone en iPod dus; helaas had Possible hier niets aan.

Edit: De stick is inmiddels vergeven.

[ Voor 7% gewijzigd door internetinfo op 05-07-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpsbig
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-06 22:24
Hallo, Ik ben Robert en nieuw op dit Forum.
Ik heb besloten ook een diesel te kopen omdat ik voor werk en prive iets meer dan 30.000 km per jaar ga rijden. Mijn oog was al gevallen op een fiat punto evo. Ik zie hier echter wel veel problemen langs komen die vooral op het 2010 model van toepassing schijnen te zijn. Is bijv het brandplaatjes probleem en de problemen met de carterontluchting minder bij het 2011 model (m.a.w. hebben ze iets veranderd bij fiat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-06 16:55

Snuffel

Vroem!

Kort antwoord: ja er is wat veranderd inderdaad, latere modellen hebben er minder tot geen last van.
Punto Forum bevat vast wel informatie daarover :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpsbig
Kan jij mij vertellen wat er veranderd is. Op het punto forum even egsnuffled maar lees dat er ook veel mensen met het 2011 model de brandplaatjes al snel moesten vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-06 15:41
Wat er veranderd is is moeilijk te zeggen zonder officiele informatie van de fabrikant. Enige wat ik kan zeggen is dat wij (lees: fiat dealer) van de latere modellen veel minder gevallen van lekke brandplaatjes tegenkomen. Nu is de groep van latere modellen ook veel kleiner omdat toen de eerste run op de diesels al over was.
Carterontluchting is nog een moeilijk verhaal, de laatste jaren hebben we niet echt een goede winter gehad en er zijn dan na de eerste serie gevallen ook haast geen problemen meer geweest. maar zelfs de laatste modellen hebben standaard geen verwarmingselement en ze mogen nog steeds alleen gemonteerd worden als er bevriezing is geconstateerd en de klant met een klacht komt.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpsbig
Bedankt voor het antwoord, ik zie 2 2010 modelen staan met 125000 op de teller voor 5300 euro en een 2011 model voor 5900 euro met ongeveer t zelfde op de teller. Nu ga ik twijfelen welk model ik dan moet nemen. die 5300 ligt in lijn met mijn budget 5900 is me net iets te veel. Wat zouden jullie als fiat dealer aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Zelf zou ik de 2011 versie nemen voor de prijs van de 2010.
Ofwel: onderhandelen!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:50

Quad

Doof

Mijn 2011 model kostte 4600,- met 197k op de teller.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ja, dat mag ook wel met die tellerstand.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb personen en dealers veel meer zien vragen.
Is het 2011 model met blue and me systeem en climate control.
Ben 3e eigenaar en auto is puntgaaf inclusief dealer onderhouden onderhoudshistorie.

Al met al was het een prima deal

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Ligt aan de staat van de auto, liever een nette 2010 dan een uitgeleefde 2011, vooral als het om een late 2010 en een vroege 2011 is. Met die kilometerstand is het probleem van brandplaatjes ook al lang aan het licht gekomen mocht hij er last van hebben.

Zonder de auto's te zien is er iig weinig zinnigs over te zeggen.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik heb tijdens mijn zoektocht aardig wat Punto Evo's versleten en deze was verre weg de mooiste en netste van allemaal. Nieuw is het zeker niet maar na een wasbeurt ziet hij er spik en span uit, motorisch ook en qua interieur is hij erg mooi nog altijd en nergens slijtage of gebruikssporen te zien. Zet er 50k op de teller en je zou het alsnog geloven. :+

Dan begrijp je vast wel dat ik dus erg blij was met deze aankoop eind vorig jaar. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
Snuffel schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:40:
Ja, dat mag ook wel met die tellerstand.....
Tellerstand is ook maar zo-zo... onderhoudshistorie is veel belangrijker. Als je in dit topic leest dat de turbo versleten is na 120.000km wil je niet een auto met 105.000km kopen waarvan de turbo nog niet vervangen is, heb je liever die met wat meer kilometers waarbij alle kinderziektes al opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpsbig
Nou het is een mooie geworden. Na het halve land door gereden te zijn uitgekomen bij een dealer die importeert vanut belgie. Alle boekjes erbij nette staat, maar wel een kale versie, geen cruise control climate control velgen. Ik had hem bijna gekocht omdat hij verder in goede staat was. De dealer gaf mij gelukkig de tijd om hem te mailen zodra ik thuis was met mijn beslissing. Voor ik ging mailen nog een keer online gekeken, daar stond er een van een particulier. Wel boven mijn budget, meneer opgebeld en een brutaal bod gedaan (anders had ik die andere gekocht) meneer ging akkoord. Heb nu een goed onderhouden punto uit 2011 met 110000 op de teller. alle opties velgen en in zeere goede staat. Degene van wie ik hem kocht was er ook merkbaar zeer zuinig mee. Ik ben erg blij met mijn aankoop. En bedankt voor jullie hulp hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:57
Gefeliciteerd. :)

Maar je dacht er serieus over na om een (diesel!) auto zonder cruisecontrol te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Proficiat met je aankoop. Zelf heb ik ook een punto evo. Ben ook aktief op het gpc forum trouwens.

Heb de mijne eind 2011 nieuw gekocht. Voor mensen die twijfelen tussen een 2010 of 2011 model: Er zit een verschil tussen de motoren. De late 2011 modellen hebben een iets gewijzigde motor. Deze stoot 90 gram uit, ipv 95 gram van zijn voorganger.
De 95 grams exemplaren hebben meer problemen met het regenereren van het roetfilter.

De mijne heeft inmiddels bijna 140.000 op de teller. Nog geen dure problemen gehad. Ik heb destijds de garantie verlengd. Die loopt nog tot november dit jaar.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fpsbig
ja dachter er serieus over na :P. Maar ben blij dat ik cruise control heb, zo relax op rechte stukken en ook iets waardoor je zuiniger rijd door de constante snelheid. Ik ben er erg blij mee kan het gewoon niet laten om een stuk te gaan rijden als ik er in zit. IK heb wel een vraagje als iemand dat weet. De acieteradius (hoe ver je nog kan rijden met huidge snelheid en inhoud van de tank) geeft de hele tijd 72 kilometer weer, zowel op een volle als halfvolle tank, iemand ervaringen hiermee?
Ook viel me op dat na het tanken het peiltje van de tankinhoud heel langszaam naar vol loopt (meer dan 5 minuten) is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Nee, dat is niet normaal. De actieradius zou continu aangepast moeten worden (als jij even stevig wegtrekt bij een stoplicht zou je al een verschil moeten zien). Ook de tankinhoud indicator zou vrijwel direct bijgewerkt moeten worden. Geen idee waar dit aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

EvoII schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:00:

De 95 grams exemplaren hebben meer problemen met het regenereren van het roetfilter.
Zal wel verklaren waarom ik regelmatig een blauwe rook achterlaat op de weg. ;)
Even gas erbij en de hele straat blauw. :+
Ik heb er zelf geen last van. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Ghehe, zolang je niet achteruit rijdt niet nee...

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn diesel model uit 2010 is deze week over de 100.000 gegaan, zelf rij ik er nu zo'n 25.000 per jaar mee.

Volgende week moet die weer door de APK, en maar gelijk de grote beurt weer.

Nu had die een paar weken geleden een paar dagen lang bij het starten de melding: 'laat gloei bougies controleren'. En af en toe had die soms last met starten. Maar de melding is spontaan verdwenen en hij heeft nergens meer last van.

Zal ik dit aangeven bij de garage? Iemand een schatting wat zoiets kost? Of komt dit anders volgende winter weer terug bij kouder weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-06 14:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Waarschijnlijk een van de gloeibougies die het niet meer doet. Dat is in de zomer geen probleem maar in de winter kun je daar startproblemen mee krijgen.
Ik denk dat ze dat bij de beurt ook wel zien.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Maasluip schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:19:
Waarschijnlijk een van de gloeibougies die het niet meer doet. Dat is in de zomer geen probleem maar in de winter kun je daar startproblemen mee krijgen.
Ik denk dat ze dat bij de beurt ook wel zien.
Ah thanks, ik lees het nu ook op
http://www.automaker.nl/bougies-vervangen/

Kan zo'n 200 euro gaan kosten.
Gloeibougies worden gemiddeld elke 100 duizend km vervangen.
}:O precies 100k gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik probeer mijn Blue & Me systeem een update te geven, maar de NL update faalt. De Italiaanse update is wel geslaagd, maar nu zit ik dus met een Italiaans sprekende dame. Ik kan overigens via de website nu ook de NL versie niet meer opnieuw downloaden (drop-down dingen werken niet). Iemand enig idee wat ik kan doen?

Edit: NL update downloaden lukt nog wel, maar het installeren stopt altijd met FOUT USB:10 :(

[ Voor 13% gewijzigd door Aloys op 10-04-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aloys schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:18:
Ik probeer mijn Blue & Me systeem een update te geven, maar de NL update faalt. De Italiaanse update is wel geslaagd, maar nu zit ik dus met een Italiaans sprekende dame. Ik kan overigens via de website nu ook de NL versie niet meer opnieuw downloaden (drop-down dingen werken niet). Iemand enig idee wat ik kan doen?

Edit: NL update downloaden lukt nog wel, maar het installeren stopt altijd met FOUT USB:10 :(
Ik geloof dat er een truc was met sommige XML's. Je kan er wel meer over vinden in het grande punto forum geloof ik.

Daarnaast al een andere browser geprobeerd voor de website?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Aloys schreef op zondag 10 april 2016 @ 17:18:

Heb je de NL versie van de update gedownload, of de taalswitch update? want dat zijn verschillende dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zomerbandjes zitten er sinds 1.5 week er weer onder. Qua verbruik weer een lichte verademing..
Ik reed op de winterset 18.7KM/L maar ik zit, ondanks wel stevig rijden, nu op 21KM/L. Als ik goed mijn best ga doen moet 24KM/L wel haalbaar zijn.. Maar dat is niet echt leuk rijden meer. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 22:57
Possible schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:48:
Hoi,

Ik heb een Fiat punto Evo uit 2010 met 146 op de teller (Diesel). Prima auto en heb geen problemen. Nu zou ik eigenlijk Spotify willen luisteren in de auto. Helaas gaat dit niet met Blue & Me. Op verschillende fora kom ik helaas ook niet verder. Er schijnt wel een USB stick te zijn waarmee het mogelijk wordt alleen vind ik deze behoorlijk prijzig. Zijn er alternatieven? Ik las in het topic dat er een AUX kabel is die je achter je autoradio kan zetten. Echter vraag ik mij af of dit met mijn versie kan?

Ik heb een Fiat Punto Evo (2010) met Climate Control versie. (En ook een USB poort met 'oude'' windows mobile logo)

[afbeelding]
Ik heb een bedrade FM-transmitter genomen zodat ik een AUX-aansluiting heb. Is iets minder smooth, maar de kwaliteit is perfect :)

Ik wil nog een keer een kunststof afdekdopje (op de plek waar een knop zit als je een accessoire hebt) ombouwen tot 3,5mm jack dingetje maar tot die tijd voldoet het handschoenenvakje ook wel als opbergvakje voor de kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Sander schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 14:45:
[...]

Heb je de NL versie van de update gedownload, of de taalswitch update? want dat zijn verschillende dingen.
Ik heb deze versie gedownload: Aggiornamento_BlueMeTomTom_15_10_NL_B.zip

Dezelfde versie met IT ipv NL werkte wel. Het lijkt fout te gaan bij de installatie van een van de 3 onderdelen, ik denk een taalspecifiek deel, want de UK versie wil ook niet installeren. En ik heb m'n auto inmiddels al moeten starten met startkabels omdat ik te lang bezig geweest ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Aloys schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:18:
[...]

Ik heb deze versie gedownload: Aggiornamento_BlueMeTomTom_15_10_NL_B.zip

Dezelfde versie met IT ipv NL werkte wel. Het lijkt fout te gaan bij de installatie van een van de 3 onderdelen, ik denk een taalspecifiek deel, want de UK versie wil ook niet installeren. En ik heb m'n auto inmiddels al moeten starten met startkabels omdat ik te lang bezig geweest ben ;)
Ja dat moet dus in 2 stappen, ik heb volgens mij uiteindelijk deze file gebruikt destijds: http://www.blueandme.net/...Html_Lingue/index_en.html (op eigen risico uiteraard!). Nadat ie dan weer NL praat kun je updaten etc wat je wil.

Mijn B&M was uit zichzelf ineens italiaans gaan praten, met menu's etc nog steeds op NL. Ik moest dan ook eerst deze stap uitvoeren voor ik de NL updates kon installeren. Bij mij was het gelukkig in een paar uur gefixed, was ook wel handig want de volgende ochtend schreef ik de auto over naar z'n nieuwe eigenaar ;-)

[ Voor 17% gewijzigd door Sander op 12-04-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Bedankt, ik ga het morgen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Het is gelukt, ik kan weer Nederlandse spraakcommando's krijgen. Nu alleen nog een keertje uitzoeken hoe ik kan wisselen van "Bel Achternaam, Voornaam" naar "Bel Voornaam Achternaam" :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 10:32
Ik was afgelopen week met een vriend naar een punto evo M-jet diesel met normale airconditioning kijken. Nu was het al avond en viel het ons op dat de airco helemaal niet verlicht was. Hoort dit zo? Als je één van de drie knopjes indrukt brandt er uiteraard een lampje, maar de drie draai knoppen zijn niet verlicht?

Zijn er nog bepaalde punten waarop gelet kan worden bij aankoop? Zit in de prijsklasse met km 150k-180k. EGR slangetje is makkelijk te checken. Hoe zit het met de turbo? Hebben er al meerdere gereden, waar één duidelijk minder power had en wat lastiger in zijn 1 ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:39

_Erikje_

Tweaker in Spanje

TripleQ schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:48:
[...]

Ah thanks, ik lees het nu ook op
http://www.automaker.nl/bougies-vervangen/

Kan zo'n 200 euro gaan kosten.

[...]

}:O precies 100k gereden
Wow, ik heb even snel gegoogled en ze zijn 12 euro per stuk -> 46 euro aan onderdelen en dan max 30 minuten werk. 200 euro is wel heel ruim ingeschat door automaker.nl >:) :o

Het is ook heel makkelijk om het zelf te doen btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
_Erikje_ schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:56:
[...]

Wow, ik heb even snel gegoogled en ze zijn 12 euro per stuk -> 46 euro aan onderdelen en dan max 30 minuten werk. 200 euro is wel heel ruim ingeschat door automaker.nl >:) :o

Het is ook heel makkelijk om het zelf te doen btw..
Ikzelf heb twee linkerhanden wat dat betreft...
Maar toevallig vandaag de APK en grote beurt gepland, ik heb het aangegeven. We zullen zien war het gaat kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:39

_Erikje_

Tweaker in Spanje

TripleQ schreef op maandag 18 april 2016 @ 12:09:
[...]

Ikzelf heb twee linkerhanden wat dat betreft...
Maar toevallig vandaag de APK en grote beurt gepland, ik heb het aangegeven. We zullen zien war het gaat kosten
Ja je moet er niet aan beginnen als je de spullen niet hebt..

haha, weet je ook gelijk hoe hard je genaaid wordt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Sinds afgelopen weekeinde ben ik ook de "trotse" eigenaar van een Fiat Punto Evo 1.3.
Het is een vrij saaie versie, geen Blue&Me en dergelijke. Komt goed uit, want nu extra reden om die radio te vervangen voor een radio met wat meer mogelijkheden.

Auto voor een leuke prijsje kunnen krijgen, maar er moeten toch nog een aantal dingen aan gebeuren. Vermoedelijk is de aandrijfas linksvoor uit balans, waardoor de auto trilt bij het optrekken. Daarnaast zit er ook teveel speling op de veerpoot linksvoor.

Bovenstaande neemt toch nog wat kosten met zich mee, maar gelukkig heb ik een familielid die als monteur werkt bij een fiat garage.

Verder is het een prima auto, voor zover ik dat heb ervaren. Het motorblok loopt mooi en verder is de auto ook in goede staat. Na de reparaties kan ik beginnen met de leukere dingen :)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
_Erikje_ schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:49:
[...]

Ja je moet er niet aan beginnen als je de spullen niet hebt..

haha, weet je ook gelijk hoe hard je genaaid wordt :9
Ik kreeg zojuist een rolberoerte toen de garage belde...
De gloeibougies waren uitgelezen. En er was niks mis mee 8)7
Maar.....
Schijnbaar was mijn schokbreker linksvoor kapot, en daarop is die APK afgekeurd...
Daarnaast zijn alle 4 de banden zo goed als versleten, en moeten vervangen worden, ik wist dat dit een keer eraan zat te komen... Kosten 4 banden + montage lag ergens in de 300euro.

Verder komt het totaal bedrag in de 1100, inclusief 2 nieuwe schokbrekers + montage + apk + grote beurt.

Uit coulance bood die nog wel aan om de gehuurde huur auto nog een dagje gratis geven.
Toch zonde geld...Maarjah, je moet wel.

Overigens is de huur-auto ook wel een leuk ding in vergelijking met de Punto.
En Nissan Duke in een dure uitvoering (3 camera's erop 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-06 21:44
Het blijven fijne autos. Mocht iemand nog die van mij over willen nemen stuur dan even een PM. Zojuist besloten om een 100% elektrische Renault Zoe te gaan kopen die wij kunnen opladen van het overschot aan kWh's die de zonnepanelen leveren, ook leuk :9

Nope

[ Voor 21% gewijzigd door PWM op 20-04-2016 12:04 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-06 10:32
Ziet er goed uit. Ik zou alleen de foto van het dashboard aanpassen zodat alle waarschuwingslampjes uit zijn ;) Helaas net boven budget voor mijn vriend, was anders een goede kanshebber geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 20-04-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-06 21:44
hammy87 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:53:
[...]

Ziet er goed uit. Ik zou alleen de foto van het dashboard aanpassen zodat alle waarschuwingslampjes uit zijn ;) Helaas net boven budget voor mijn vriend, was anders een goede kanshebber geweest.
Hij staat op contact :) daarom is dat maar goede tip!.. Alles gaat uit bij starten :)

Word dit als spam beschouwd? Ik bezoek 7x per dag tweakers, post regelmatig. Hier kan ik mogelijk iemand een plezier doen voor een goede (tweakers) prijs ^^ en je hebt mogelijk wat meer vertrouwen dan via marktplaats oid.

**EDIT**

Link staat nu in mijn signature, vraagprijs 5250 euro (Scherpe prijs denk ik zo?)

[ Voor 12% gewijzigd door Stef87 op 30-04-2016 18:23 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
Rij nu ook een half jaartje in een evo.
Rijdt lekker, verbruik valt me ietsje tegen. Rijdt veel snelweg en dan is het verbruik bij 120/130 toch best hoog.

Paar vraagjes:

- Als ik de aux kabel aansluit moet ik het volume op minimaal 15 zetten (en audioapparaat op max) om een beetje te kunnen luisteren. Gebruik ik de usb dan ontploft mijn radio bijna op deze stand. Is dit aan te passen?
- Als ik door het telefoonboek scroll worden namen afgekapt. Heel vervelend bij meerdere dezelfde namen, iemand tips dit te verhelpen?

[ Voor 12% gewijzigd door Frankvbr op 12-05-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-06 13:10

Chaos-Zero

Sega fan!

As zaterdag kan ik een mooie Evo ophalen bij de dealer. Ik kan in ieder geval niet wachten :D
In ieder geval, ik haal de subwoofer, autoradio en de achterspeakers uit mijn huidige auto.
Nu wil ik dus de autoradio, de subwoofer en de speakers die ik nu al heb in de Evo zetten. De speakers in de hoedenplan en de sub in de achterbak. Nu wil ik die radio omdat deze bluetooth heeft en uitgang voor een sub.
Maar goed, voor de autoradio heb ik dus een frame nodig. Nu kwam ik deze tegen: http://carsounds.nl/produ...diopaneel-fiat-punto-evo/
Heeft iemand ervaring met een soortgelijk frame als deze? Loopt het zwart mooi over? Of heeft iemand andere tips qua aansluiten/aanleggen van de speakers, radio en sub?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 11:15
Kijk ook eens bij onze Duitse buren: http://www.caraudio24.de/...o-Evo-ab-2011::27478.html

Of datzelfde frame maar dan gelijk met een ISO-verloopkabel erbij: http://www.caraudio24.de/...o-Evo-ab-2011::28421.html
Wellicht heb je ook nog een verloop-plugje voor je antenne nodig, maar dat weet ik niet. Moet je even kijken wat er op je nieuwe radio zit en wat de Punto heeft.

Prima site, heb er al eens wat besteld (betaling via PayPal). Verzendkosten naar NL waren toen 9 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Thanks voor de tip! Verloopplug is niet nodig, de radio die ik heb is een DAB+ radio en luister voornamelijk muziek via mijn telefoon.
Lopen die kleuren wel goed over?
Is het trouwens ook mogelijk een andere radio aan te sturen vanaf het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 11:15
Ik heb geen idee hoe dat frame er qua kleuren uit ziet. Heb zelf namelijk geen Punto, maar heb daar toen eens verloopringen voor speakers besteld voor een Toyota.

Andere radio aansturen met stuurwielbediening heb ik ervaring mee met een Peugeot 206CC. Had daarvoor een 'Connects2' module gekocht, die vertaalde het stuurwielbediening-signaal naar een signaal wat de door mij ingebouwde Alpine radio snapte. Die Connects2-module heb ik toen via eBay aangeschaft uit de UK.
Werkte prima.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 05-07-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 21:41

Dhrax

Prog Lord

Leuke auto om te zien maar als je veel snelweg kilometers maakt dan kun je deze beter laten staan. Gemiddeld verbruik was bij ons 1:15 (Diesel) met hoofdzakelijk 120km+

Dat de stoelen ook niet echt prettig zitten (lange afstanden), heeft ons doen besluiten de Fiat in te ruilen voor wat anders :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dhrax op 12-07-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dhrax schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:47:
Leuke auto om te zien maar als je veel snelweg kilometers maakt dan kun je deze beter laten staan. Gemiddeld verbruik was bij ons 1:15 (Diesel) met hoofdzakelijk 120km+
Klopt, al rij ik zelf redelijk meestal met rond de 115/120km/h met verbruik op 1:19. Op 80KM/h wegen schiet het verbruik omlaag en kan je al snel op 1:23 gaan zitten.
Dat de stoelen ook niet echt prettig zitten (lange afstanden), heeft ons doen besluiten de Fiat in te ruilen voor wat anders :)
Ik heb er, ondanks mijn lange lijf, daar geen last van. Ook af en toe wel eens personen achterin zitten op lange afstanden en deze zittingen zijn ook dikke prima.
Maar het verschilt per persoon denk ik wel of deze fijn kan zitten of niet.

Ik blijf het zelf een heerlijk bakkie vinden, ondanks dat hij de 220k KM al gepasseerd is en ik er zelf 23k KM in gereden heb.

Als ik zo gauw toch wat minpuntjes moet noemen;
- Verbruik op snelweg
- Beperkte opties bediening mediaplayer
- Traag optrekken
- 's Winters duurt het best wel lang voor de motor of airco warm is.

[ Voor 9% gewijzigd door Quad op 12-07-2016 18:06 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb hem ook een paar jaar gehad (50k mee gereden) en ik deel het ook wel mee. Op de snelweg ongeveer 1 op 20 gehaald, maar dan geen 130 rijden en redelijk anticiperen.
Koppel is ook niet zo hoog en maar op een zeer beperkte bandbreedte. Ik rijd nu in een fiesta die ook 200nm koppel heeft maar met veel meer bandbreedte (1600-3500 rpm) wat zeker een stuk sneller aanvoelt.

Punten die ik nog had:
- Ruitenwisser sproeier die vanaf 50km/h bijna niet op het raam sproeit
- Als het geregend heeft en je doet de achterbak open loopt het water daar zo over je heen.
- Op hoge snelheid is hij erg zenuwachtig bij het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 21:41

Dhrax

Prog Lord

Quad schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 18:05:
[...]
Ik heb er, ondanks mijn lange lijf, daar geen last van. Ook af en toe wel eens personen achterin zitten op lange afstanden en deze zittingen zijn ook dikke prima.
Maar het verschilt per persoon denk ik wel of deze fijn kan zitten of niet.
Is ook zo. Ik vond met name het ontbreken van steun aan de zijkant van de stoel een gemis.
Mijn vrouw rijd nu sinds enige maanden een Fiesta, hier zit je toch wat steviger in met meer ondersteuning.

Het blijft uiteindelijk toch een kwestie van persoonlijke smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 15:35
Grappig die minpunten wat betreft verbruik/optrekken, het is en blijft een eco motortje dus ik verwachte er ook weinig van, wat dat betreft valt het mij eigenlijk reuze mee.
En voor 100 euro netto kosten per maand valt er weinig te mopperen _O-

In bijna 100.000km vanaf nieuwe eigenlijk geen probleem gehad.
(1 keer een afvoer die niet goed werkte omdat die bevroor, welke direct is vervangen door een verwarmde, dus prima!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jij hebt een verzekering van 15 piek of? Wegenbelasting is zo'n €85 per maand.

Tenzij je hem zakelijk rijdt natuurlijk. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Quad op 13-07-2016 09:33 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTS911
  • Laatst online: 10-06 18:07
Dhrax schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:47:

Ik rij 90% snelwegkilometers, veel 100 en 130. Gemiddeld 1:21 over 30.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
RTS911 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:11:
[...]

Ik rij 90% snelwegkilometers, veel 100 en 130. Gemiddeld 1:21 over 30.000 km.
Same.

Heb er wel direct een armsteun ingebouwd, dat maakt de vele snelwegkilometers een stuk aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Over een armsteun gesproken, ik heb het uiteindelijk niet gedaan, vond het wel te duur worden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Heeft iemand een tip hoe ik de 12 volt kabel van de accu makkelijk naar binnen krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Quad schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 22:29:
Over een armsteun gesproken, ik heb het uiteindelijk niet gedaan, vond het wel te duur worden.
Heb hem er zelf ingezet, kostte €70,- oid en ziet er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-06 13:20
Vanwege een nieuwe baan ben ik van ongeveer 800 km p/m naar 3200 km p/m gegaan. Tijd om de benzine om te ruilen naar een diesel :P.
Het is nu een week geleden dat ik mijn Grande Punto ’07 ingeruild heb voor een Punto Evo 1.3 diesel ’10.
Qua opties er erg op vooruit gegaan en qua rij comfort. Armsteun, lendesteun, cruisecontrole etc.
Wel jammer dat wanneer je van radiozender wilt wisselen je in de vorige op het stuurwiel naar beneden kon kiezen. In de Evo gaat hij de frequentie naar beneden stellen :-(.
Verder moet ik nog een manier zien te vinden waarop ik mijn Spotify kan afspelen op de auto. Heb de oude Blue&Me versie dus direct koppelen werkt niet. De vorige eigenaar heeft er een FM-transmitter met bluetooth geïnstalleerd, wat op zich werkt, maar hij stoort met de handsfree.

Voor en na :+ :

Afbeeldingslocatie: https://s32.postimg.org/6zwko02g5/image.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Vitamine op 18-07-2016 11:16 ]

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Chaos-Zero schreef op zondag 17 juli 2016 @ 13:59:
Heeft iemand een tip hoe ik de 12 volt kabel van de accu makkelijk naar binnen krijg?
Ik prik hem altijd door een rubber links onder de voorruit, achter de ruitenwissermotor ongeveer. Stevig stuk ijzerdraad (lasdraad oid) met een oog waar de kabel aan vast kan en dan door het rubber prikken en vanachter het dashboard verder er doorheen trekken.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

GWBoes schreef op maandag 18 juli 2016 @ 11:12:
[...]

Ik prik hem altijd door een rubber links onder de voorruit, achter de ruitenwissermotor ongeveer. Stevig stuk ijzerdraad (lasdraad oid) met een oog waar de kabel aan vast kan en dan door het rubber prikken en vanachter het dashboard verder er doorheen trekken.
Klinkt goed. Kan je hier makkelijk bij of moet je wat voor weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Chaos-Zero schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:57:
[...]

Klinkt goed. Kan je hier makkelijk bij of moet je wat voor weghalen?
Het kan door alleen de plugjes van de voorruitparafaan los te halen en die iets op te tillen maar ik zou iig de linker ruitenwisserarm demonteren, dan kan de parafaan iets hoger en is het minder priegelwerk.

[ Voor 3% gewijzigd door GWBoes op 18-07-2016 13:12 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Vitamine schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:45:
Vanwege een nieuwe baan ben ik van ongeveer 800 km p/m naar 3200 km p/m gegaan. Tijd om de benzine om te ruilen naar een diesel :P.
Het is nu een week geleden dat ik mijn Grande Punto ’07 ingeruild heb voor een Punto Evo 1.3 diesel ’10.
Qua opties er erg op vooruit gegaan en qua rij comfort. Armsteun, lendesteun, cruisecontrole etc.
Wel jammer dat wanneer je van radiozender wilt wisselen je in de vorige op het stuurwiel naar beneden kon kiezen. In de Evo gaat hij de frequentie naar beneden stellen :-(.
Verder moet ik nog een manier zien te vinden waarop ik mijn Spotify kan afspelen op de auto. Heb de oude Blue&Me versie dus direct koppelen werkt niet. De vorige eigenaar heeft er een FM-transmitter met bluetooth geïnstalleerd, wat op zich werkt, maar hij stoort met de handsfree.

Voor en na :+ :

[afbeelding]
Heb je wel een aux & USB op die oude B&M? Daar heb ik namelijk gewoon een USB BT transmitter in geprikt destijds en dan de aux kabel in de aux port. USB voorziet dan van stroom, en de kabel regelt de muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-06 13:20
Sander schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:21:
[...]

Heb je wel een aux & USB op die oude B&M? Daar heb ik namelijk gewoon een USB BT transmitter in geprikt destijds en dan de aux kabel in de aux port. USB voorziet dan van stroom, en de kabel regelt de muziek
Ik heb deze USB-aansluiting (zonder 3,5mm jack dus en niet mijn foto):

Afbeeldingslocatie: http://www.carpages.co.uk/fiat/fiat-images/fiat-500-blue-me-19-01-08.jpg

Tijdens andere proefritten was het koppelen met iPhone geen probleem, maar nu kan ik alleen opladen.
Zal eens kijken hoe de aansluitingen er aan de achterzijde van de radio bijzitten. Bij mijn vorige had ik een ISO-stekker naar 3,5mm jack op de AUX en dat werkte feilloos.
Heb voor mijn nieuwe auto ook deze oplossing gezien, alleen wel een adapter van +/- €100,-:

Afbeeldingslocatie: http://www.schloss-garage.com/bilder_shop/Alfa_Blue_Me_Adapter_2.JPG

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Nou ik heb nog even geprobeerd om in ieder geval mn radio te vervangen door mn Pioneer, maar dat gaat niet. Lees op internet iets met canbus. Is dit een standaard iets, of per auto type uniek?
Denk dat ik alles maar laat doen bij een tuningshop hier in de buurt, maar hoop wel dat zij dit dan ook kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
De hoeveelheid can bus netwerken in auto's is redelijk voertuig specifiek, er is geen standaard mbt de communicatie tussen de systemen, er zijn bv. ook merken die voor de infotainment een glasvezel netwerk gebruiken.

In principe zou er gewoon een aftermarket radio in moeten kunnen en deze zou ook moeten functioneren. De Punto heeft volgens mij ook gewoon een geschakelde plus naar de radio lopen dus dat zou ook geen problemen moeten geven (een stilo heeft alleen constante + en word aan/uit geschakeld door de can bus). De verbinding met stuurwielbediening raak je dan wel kwijt tenzij er een adapter set beschikbaar is.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 21:54
Wisten jullie wanneer de Punto Evo is uitgeschakeld, de radio gewoon kan inschakelen door op het "aan" knopje te drukken. Nu weet ik eigenlijk niet als het ook werkt zodat als de contactsleutel in het slot zit bedenk ik mij nu ineens tijdens het typpen.

Dat eerste werkt sowieso, handig bij de Mac. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
Martine schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 20:16:
Wisten jullie wanneer de Punto Evo is uitgeschakeld, de radio gewoon kan inschakelen door op het "aan" knopje te drukken. Nu weet ik eigenlijk niet als het ook werkt zodat als de contactsleutel in het slot zit bedenk ik mij nu ineens tijdens het typpen.

Dat eerste werkt sowieso, handig bij de Mac. :P
Ja, dat is bij heel veel auto's zo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hele knipperlichtunit aan de voorzijde? Er zit een barst in het kapje en er staat een flinke plas water in... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bobmeister op 27-07-2016 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Awsom schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:13:
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hele knipperlichtunit aan de voorzijde? Er zit een barst in het kapje en er staat een flinke plas water in... :P
In het binnenscherm zit een luikje om het lampje te kunnen vervangen, maar daar past de hele unit niet door volgens mij. Hele binnenscherm zou er dan waarschijnlijk uit moeten, is niet moeilijk maar het wiel moet er dan wel even af.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
GWBoes schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:34:
[...]

In het binnenscherm zit een luikje om het lampje te kunnen vervangen, maar daar past de hele unit niet door volgens mij. Hele binnenscherm zou er dan waarschijnlijk uit moeten, is niet moeilijk maar het wiel moet er dan wel even af.
Dat wordt me te ingewikkeld. :P

Wel zonde, reparatie zal wel 100+ euro kosten, waarvan 95% arbeidsuren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Heeft iemand een usb kabel van de TomTom over/te leen zodat ik de mijne kan updaten? Op internet vind ik ze voor 20 euro en dat vind ik eigenlijk net te veel voor iets wat ik 1x zal gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Chaos-Zero schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:39:
Heeft iemand een usb kabel van de TomTom over/te leen zodat ik de mijne kan updaten? Op internet vind ik ze voor 20 euro en dat vind ik eigenlijk net te veel voor iets wat ik 1x zal gaan gebruiken.
Zit hier met hetzelfde. :+
Heb voor nu maar mijn CD slot in gebruik voor mijn telefoon icm Sygic, is gratis voor basis gebruik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Owjeej,
Gisteren ruim 800km over de A3 in Duitsland gereden en daarna nog 200 door Duitse/Tsjechische heuvels (binnendoor best stijl soms) om in zuid Tsjechië te eindigen.

Het laatste uur begon er om de 3 minuten de melding "laat moterolie verversen" te knipperen. Volgens het boekje moet je dit wel doen, want als je dit negeert kom je bij een tweede drempel en wordt je vermogen terug geschroeft.

Wat nu!
In mei heb ik een grote beurt gehad (105.000km beurt). Ik neem aan dat ze dan de olie ook verversen? Ik ga ze morgenvroeg direct bellen. Ik zie het ook niet zo zitten om hier in zo'n klein dorpje de olie te laten verversen en echt grote steden zijn er niet in de buurt.

Overigens heb ik ook ANWB Europa service, maar ik wil eerst kijken of de garage de olie daadwerkelijk heeft ververst. (Heb de factuur met specificatie niet bij me)

Wat zouden jullie doen? Volgende week gewoon 1000km terug rijden? Met kans op dat de auto in de nood stand gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:53

Polycom

Poes van goud

Olie verversen is zo moeilijk toch niet? Verkopen ze vrijwel bij ieder tankstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verversen is iets anders dan bijvullen. Is heel eenvoudig en gewoon een standaard handeling - dat zou ik bij iedere kleine garage durven te laten doen. Ook in Tsjechië.

Als je je er echt niet prettig bij voelt: even peilen of je wat ruimte hebt om er een half litertje vers bij te gooien.

Ik heb dit zelf ook een keer gehad op de terugweg van Berlijn naar NL - gewoon mee doorgereden en daar in de 500 opvolgende KM's geen last mee gehad. Je kunt dus ook nog gewoon wachten en doorrijden (zou persoonlijk even kijken of je gewoon wat kunt bijvullen - zo niet, dan verversen).

Overigens kunnen wegen wel 'stijl' hebben, met wat fantasie, maar kunnen ze alleen 'steil' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Olie verversen bij de m-jets staat los van de beurt. Deze geeft de auto zelf aan en baseert hij op hoe de auto gebruikt is. Het kan best zijn dat je 50.000km met de olie kan terwijl de beurt om de 35k moet.

Mogelijk is de olie bij de beurt wel vervangen maar zijn ze vergeten de oliebeurt te resetten. Na het verversen moet namelijk wel in de computer met een tester aangegeven worden dat er nieuwe olie in zit, daarom zou het mogelijk niet bij elke Tsjechische garage kunnen.

Je hebt kans dat hij in de noodloop gaat naar een paar duizend km. Bij Punto's nog nooit gezien maar al wel menig lease doblo met dezelfde motor moeten ophalen omdat ze geen meter meer vooruit kwamen.

Mijn advies zou zijn om een Dealer of andere garage op te zoeken die kan resetten en daar vragen of ze de oliebeurt kunnen/willen resetten (mogelijk weigeren ze het omdat ze niet aansprakelijk gesteld willen worden voor motorschade) en direct bij thuiskomst bij je eigen garage het daadwerkelijk laten doen. Die paar duizend komt het ook niet meer op aan, als je er veel langer mee doorrijdt is de kans op motorschade echter wel groter (meestal gaat de spanner van de ketting vastzitten bij vervuilde olie met alle gevolgen van dien).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hoeveel KM's hebben de Punto Evo's van jullie inmiddels gereden?
De mijne vorig jaar oktober gekocht met 197k op de teller, inmiddels met veel plezier al de 223.500 gepasseerd en ga ik richting de 30k in een jaar tijd met dit bakkie.

Heb enkel een beurt gedaan in december icm APK, verder geen garagebezoekje hoeven doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
TripleQ schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 09:35:
Wat zouden jullie doen? Volgende week gewoon 1000km terug rijden? Met kans op dat de auto in de nood stand gaat?
En? Doet ie het nog? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties!
Hij doet het nog :+

Maandagmorgen de fiat dealer gebeld, maar hij kan niet meer terug zien of de olie is vervangen ivm geen fiat dealer meer 8)7
Maar hij dacht dat ik nog wel gewoon 1000km ermee kon rijden zolang het bij die melding alleen bleef. Wel goed olie peilen. (En dat is goed)

Daarna nog even de ANWB gebeld (heb Europa service) en die zei eigenlijk precies hetzelfde. Als er andere meldingen komen, of de auto voelt raar aan, dan gingen ze hulp sturen...

Gisteren en vandaag 2x naar een stadje in de buurt gereden, ritje van 40km door de heuvels, en nergens last van gehad. Alleen van de melding die om de paar minuten in beeld komt.

We gokken het er dus maar op. A.S. zaterdag weer naar huis, ik zal laten weten hoe het afgelopen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Natuurlijk doet de Punto het nog...

Deze melding heeft niks met de kwaliteit van de olie te maken, geen enkele auto uit deze klasse beschikt over een oliekwaliteitssensor. Deze melding verschijnt gewoon op basis van de gereden KM's sinds de afgelopen beurt. Waarschijnlijk is er in de boordcomputer de olie-check niet gereset.

Het enige nadeel wat kan optreden als de boordcomputer niet wordt gereset is dat deze er voor zorgt dat de motor zou in een soort van 'veilige modus' kunnen belandt na 500km. Dan wordt de motor eerst begrenst op 3000 toeren en na nog eens 500km op 1500 toeren.

Ik heb deze melding ook gehad laatst, dat terwijl er nog geen 1000 km geleden het oliefilter was vernieuwd en de motorolie was ververst. Teruggegaan naar de BOVAG garage waar ik de kleine beurt had laten doen en deze hebben de melding kunnen weghalen door de olie-check te resetten. Over 35.000 km krijg ik de melding pas weer.

Het kan echter zijn dat je de melding eerder gaat krijgen dan de vastgestelde 35.000 cyclus, maar dat hangt af van het gebruik van de auto. Wanneer je;

- vaak harder dan 65 km/u rijdt en met meer dan 2000 toeren;
- veel korte (stads)ritten maakt;

dan zal de melding eerder verschijnen. Maar dan nog, dat is puur statistiek en heeft niks te maken met de daadwerkelijke kwaliteit van de motorolie.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

TripleQ schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:35:
[...]

Bedankt voor jullie reacties!
Hij doet het nog :+

Maandagmorgen de fiat dealer gebeld, maar hij kan niet meer terug zien of de olie is vervangen ivm geen fiat dealer meer 8)7
:X Wat een prutser.
Als je thuis komt direkt de rekening controleren. Als daar olie op staat dan direkt zeggen "dus blijkbaar heb je het wel op de rekening gezet maar niet gewisseld?"
Als hij al niet meer kan controleren of de olie ook daadwerkelijk vervangen is. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Even ter info, maar mocht die toch ineens begrenst gaan worden, wat voor impact heeft dat als je 130 rijd op de snelweg? Kan je dan nog wel 80/100 rijden? Of moet ik meteen de vluchtstrook op en de eerste de beste vluchthaven opzoeken?

Ik verwacht het niet, maar beter dat ik weet wat ik kan verwachten. Mevrouw TripleQ rijdt zaterdag ook deels naar huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Goed verhaal dat ze het niet weten, zal allemaal niet zo'n vaart lopen, heb het ook wel eens gehad, maar geen idee hoe lang ik ermee gereden heb.
Han schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:44:
[...]
Natuurlijk doet de Punto het nog...
Daarom staat de " :+ " er ook achter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero

Chaos-Zero

Sega fan!

Quad schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 22:25:
Hoeveel KM's hebben de Punto Evo's van jullie inmiddels gereden?
De mijne vorig jaar oktober gekocht met 197k op de teller, inmiddels met veel plezier al de 223.500 gepasseerd en ga ik richting de 30k in een jaar tijd met dit bakkie.

Heb enkel een beurt gedaan in december icm APK, verder geen garagebezoekje hoeven doen.
Ik heb mijn EVO gekocht op 9 juli jl met bijna 80k op de teller. Inmiddels staat er 88 op de teller. Volgende week ook nog eens naar Berlijn, dus dat loopt nog wel even op.
Om de hoeveel KM moet de EVO naar een beurt eigenlijk? Gewoon de 15k aanhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Voor de diesel is het 35k!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
En dan elke keer een grote beurt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In feite is het elke keer een grote beurt. Bij de 35k beurt zit geen controle op de conditie van remblokken, aandrijfriemen, geen vervanging van brandstoffilter en remvloeistof.
Olie en filter zouden een flexibel interval moeten hebben, dus wat TripleQ heeft meegemaakt zou normaal kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ondertussen ben ik veilig zonder problemen thuis gekomen!
1135km lang met om de 30 seconden die melding in beeld kan dus gewoon :+

Maandagmorgen maar bellen om de olie te verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 21:54
Ieder jaar laat ik de motorolie + filter verversen, tegelijk met de apk, hoef ik per jaar maar één keer naar de garage. rij op jaarbasis 15 á 20.000km. olie + filter is nog geen 70,- euro incl btw en die drie liter olie voor het essentiele onderdeel van de auto wil ik niet op bezuinigen.

Net als de airco, iedere twee jaar nieuw koelmiddel erin, zoiets heeft simpelweg onderhoud nodig.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:35
Hier wil ik me ook eens melden. Wij hebben sinds een aantal maanden ook zon gebakje thuis staan. Rijd erg prettig. Vriendin rijd er 30k km mee per jaar.
Over de laatste maanden ongeveer 1:20 a 1:21.

Zijn er buiten olie en filter nog andere belangrijke dingen wat elk jaar gedaan moet worden?

• Nutral
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

elk jaar een beurt, elke 35k moet je een beurt doen voor bijv hulp riem, remvloeistof, koelvloeistof, brandstof filter, staat verder in de handleiding beschreven, daarnaast remmen/schijven als ze op zijn.

• Bobmeister
Mijn banden zijn zo goed als op en zijn volgende maand wel aan vervanging toe. Er zitten nu ecocontact 3 (uit 2010 .... :P hoop dat ze er niet al zolang opzitten haha) op en die bevallen prima. Ik twijfel nu tussen allseason banden (Vredestein Quatrac 5) en normale zomerbanden (Continental ecocontant/premiumcontact 5). Iemand een tip/ervaring? Qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit. 80% rij ik snelwegkilometers.

Van de Continentals weet ik dat mijn verbruik daarbij prima is. Ik ben bang dat als ik de allseasons er onder zet met name mijn verbruik in de zomer een stuk hoger wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Bobmeister op 21-09-2016 20:01 ]

• GWBoes
Ik weet niet hoe de nieuwe generatie all-seasen banden zijn, ik hoor namelijk veel goede verhalen over de nieuwe Michelin cross climate, maar een paar jaar geleden waren ze door het zachtere rubber geen geschikt alternatief voor veelrijders.

Flickr - Strava

• Onobiz
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-06 13:17
(jarig!)
Awsom schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:53:
Mijn banden zijn zo goed als op en zijn volgende maand wel aan vervanging toe. Er zitten nu ecocontact 3 (uit 2010 .... :P hoop dat ze er niet al zolang opzitten haha) op en die bevallen prima. Ik twijfel nu tussen allseason banden (Vredestein Quatrac 5) en normale zomerbanden (Continental ecocontant/premiumcontact 5). Iemand een tip/ervaring? Qua prijs maakt het allemaal niet zoveel uit. 80% rij ik snelwegkilometers.

Van de Continentals weet ik dat mijn verbruik daarbij prima is. Ik ben bang dat als ik de allseasons er onder zet met name mijn verbruik in de zomer een stuk hoger wordt.
Ik heb afgelopen maand 4 nieuwe Vredestein Sporttrac 5 banden onder mijn GP gelegd. Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over het verbruik en geluid. (Er lagen Continental ecocontant onder die vooral achter schuin afgesleten waren).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
GWBoes schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:15:
Ik weet niet hoe de nieuwe generatie all-seasen banden zijn, ik hoor namelijk veel goede verhalen over de nieuwe Michelin cross climate, maar een paar jaar geleden waren ze door het zachtere rubber geen geschikt alternatief voor veelrijders.
Ik heb die dingen onder een 207SW. Van 4x hard plastic EnergySaver + Energy E3A naar 4x CrossClimate. Zitten er nu 25.000km onder en vallen me qua verbruik, slijtage en comfort absoluut niet tegen.
Verbruik tov de oude banden is iets hoger, maar denk dat elke soepele band die niet uitgehard is door de leeftijd dat wel doet.
Ik weet wel dat ik geen EnergySavers en geen winterbanden meer wil.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Onobiz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 10:33:
[...]

Ik heb afgelopen maand 4 nieuwe Vredestein Sporttrac 5 banden onder mijn GP gelegd. Moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over het verbruik en geluid. (Er lagen Continental ecocontant onder die vooral achter schuin afgesleten waren).
Ik heb die ook en ik vind ze echt veel meer geluid maken dan mijn ecocontactjes die er onder uit kwamen.

Dus ik raad ze vooral af wegens de geluidsproductie.

• Quad

Quad

Doof

4 Seizoenen banden zijn toch eigenlijk net-niet banden? In de zomer presteren ze meestal matig met vocht, verbruik en in de winter zijn ze toch vaak stuk minder met sneeuw en gladheid..

PVOutput☀️

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Quad schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:35:
4 Seizoenen banden zijn toch eigenlijk net-niet banden? In de zomer presteren ze meestal matig met vocht, verbruik en in de winter zijn ze toch vaak stuk minder met sneeuw en gladheid..
Tegenwoordig zijn ze al wel echt een stuk beter. Ze presteren prima als het droog is en bij sneeuw hebben ze echt een enorme toegevoegde waarde t.o.v. zomerbanden.

De kwaliteit er van is met sprongen vooruit gegaan. De tests bevestigen dat ook :)

• Quad

Quad

Doof

Dank voor de update.
Mocht het zover komen zal ik dat wellicht overwegen, de huidige winterbanden kunnen nog 1 of 2 seizoenen mee, de huidige zomerbanden moeten na volgend seizoen vervangen worden. Dus in 2018 komt het er op aan zo lijkt het.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-06 22:42
Mijn vriendin heeft sinds kort ook een Fiat Punto met Blue&me, met navigatie-houder, maar zonder navigatiesysteem.

Nu leek mij het een leuk idee een bijbehorend navigatiesysteem te kopen, maar kan niet goed vinden wat ik daarvoor nodig heb. Kan ik ergens een houder kopen (die in het 'gat' past) , en daarbij een willekeurige TomTom, of is er 1 specifieke TomTom met bijpassende houder? Zo ja, welke? En waar kan ik die krijgen?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste