Het kleine zuinige Fiat Punto (Evo) 1.3Diesel topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-06 15:35
Welk doel wil je bereiken met B&M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05 20:08
Vandread schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:22:
Welk doel wil je bereiken met B&M?
Ik wil graag me tel aan me auto koppelen, bellen & muziek, het liefst dan ook nog met spullen van de fabrikant zelf.
Maar als het niet mogelijk is, dan zal het een 3rd party optie worden.
Ik weet alleen niet zeker of de fabrieksgarantie vervalt als ik een eigen radio laat inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:25

Quad

Doof

GWBoes schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:49:
Hij mist namelijk het bluetooth gedeelte en je kan niet navigeren door de artiesten/mappen via het dashboard.
Leg eens uit, hoe kom ik daar?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:41
Main knop (telefoon hoorn op stuur)->"media player"->daar vind je: "artiesten" "Albums" "Mappen etc.
menu doorlopen doe je gewoon met de pijtjes toetsen op het stuur en selecteren met de src/ok knop.

namen kunnen iets verschillen, er zijn diverse versies blue en me geweest en af en toe hebben ze een naampje veranderd.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sloebie schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:42:
[...]

Ik wil graag me tel aan me auto koppelen, bellen & muziek, het liefst dan ook nog met spullen van de fabrikant zelf.
Maar als het niet mogelijk is, dan zal het een 3rd party optie worden.
Ik weet alleen niet zeker of de fabrieksgarantie vervalt als ik een eigen radio laat inbouwen.
Muziek via bluetooth kan sowieso niet met Blue & Me. :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hooglander1 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

Muziek via bluetooth kan sowieso niet met Blue & Me. :)
Makkelijke aankoop daarvoor: http://www.dx.com/p/bluet...o-male-cable-black-163694. Heb hem in beide auto's en werkt prima. Nog steeds niet zo mooi als volledige integratie met stuurwiel bedieningen. Gebruik het zelf om even een TV-serie aan te zetten in de file, of voor spotify.

Deze NIET kopen: http://www.dx.com/p/unive...black-272072#.Vh9Vluk73as. Heb er hier 2 van gehad en beide binnen een week kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
Sander schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:29:
[...]

Makkelijke aankoop daarvoor: http://www.dx.com/p/bluet...o-male-cable-black-163694. Heb hem in beide auto's en werkt prima. Nog steeds niet zo mooi als volledige integratie met stuurwiel bedieningen. Gebruik het zelf om even een TV-serie aan te zetten in de file, of voor spotify.

Deze NIET kopen: http://www.dx.com/p/unive...black-272072#.Vh9Vluk73as. Heb er hier 2 van gehad en beide binnen een week kapot.
Alleen dit kan weer niet in de standaard uitvoering toch?
Want ik heb geen USB of AUX aansluiting zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb zelf een Parrot MKi 9000 voor handsfree wat erg goed werkt, deze ondersteund ook bluetooth streaming en is erg goed geintegreerd.

Wel opletten met het systeem want een garage zal het heel snel verkeerd uitvoeren, uiteindelijk heb ik ze moeten vragen of ze de kabels specifiek naar het dashboard kastje konden routen zodat ik ze zelf af kan maken.

(dit werkt ook met de mki 9100 of 9200)
Deze parrots hebben in weze 2 standen waar ze geluid uit kunnen putten, 1 stand is dat de parrot zelf de versterker is en via een bypass de speakers direct aansturen,
de andere is dat de parrot via zijn eigen line out naar de aux van een radio kan geven.

De versterker in de parrot is best wel slecht, en vooral handig voor het telefoneren, omdat deze het doet ongeacht wat de radio zelf doet.

De line out is handig omdat je dan de versterker van je radio gebruikt en dus ook de geluidskwaliteit hiervan, dit is vooral prettig bij muziek.

Ik heb zelf ook een standaard (dynamic) uitvoering van de punto, de radio heeft geen aux in, maar de iso aansluiting achter de radio heeft wel een input voor aux, dus met een iso > aux kabeltje kun je dat wel toepassen.

http://www.ebay.com/itm/F...f69e83:g:vCMAAOSwRLZT96Yp

De parrot heeft een stand waarbij hij het telefoneren via de bypass doet (zodat je ook radio kunt luisteren en hij automatisch switcht) en de muziek naar de line out doet (op de radio kies je dan aux en daar komt dan je bluetooth of de aux van de parrot zelf naartoe)

Hier een schema
schema parrot

De instelling voor de MKI 9000, direct uit de handleiding (volgens mij bij de 9100 en 9200 zit het in een menu)
Deactivating the Mute on Streaming
 This option automatically mutes the tuner when a song is played. This option is activated by default.
 You can deactivate this option and mute the tuner manually via the Mute cable. To do so :
1. Wait for 30 seconds after the Parrot MKi9000 is turned on.
2. Hold down the
and
buttons simultaneously to activate / deactivate the Mute on Streaming option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dankzij medetweaker Sander een setje winterbanden gescoord. :)

Nu op zoek naar clipjes voor de hoedenplank, kwam vandaag erachter dat ik er maar 1 heb van de 2. Dus ff mailtje naar dealer gedaan.

Ander dingetje, is de 12V aansluiting in de Punto Evo een niet standaard aansluiting? Mijn telefoonoplader past er niet lekker in, hij doet het wel maar een klein tikje en hij heeft al geen verbinding meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Quad op 17-10-2015 19:08 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van deze radio?

Verder zoek ik ook nog een armsteun die niet al te moeilijk in te bouwen is.. Mocht iemand aanraders hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
Awsom schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 21:44:
Heeft er iemand ervaring met het inbouwen van deze radio?

Verder zoek ik ook nog een armsteun die niet al te moeilijk in te bouwen is.. Mocht iemand aanraders hebben...
Ik zat dus ook naar die radio te kijken, begin wel meer en meer te twijfelen, waar zit bv de microfoon?
En krijg je nou het gehele ding met de rand boven? Want die lijkt me niet nodig toch?

Want reviews zijn er ook niet echt te vinden van dat ding.

En wat betreft armsteun wellicht zoiets?
http://www.armsteunwinkel.../fiat/evo-vanaf-2010/p-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:28:
Dankzij medetweaker Sander een setje winterbanden gescoord. :)

Nu op zoek naar clipjes voor de hoedenplank, kwam vandaag erachter dat ik er maar 1 heb van de 2. Dus ff mailtje naar dealer gedaan.

Ander dingetje, is de 12V aansluiting in de Punto Evo een niet standaard aansluiting? Mijn telefoonoplader past er niet lekker in, hij doet het wel maar een klein tikje en hij heeft al geen verbinding meer.
Graag gedaan! Volgens mij lag de linker op de bodem van je auto toen je zaterdag langs kwam, dus als je die mist zou ik daar nog ff zoeken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Sander schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:52:
Mocht er overigens nog iemand op zoek zijn naar winterbanden voor z'n punto: http://link.marktplaats.nl/m974313952

Helaas is de fiat group niet zo relaxed dat ze tussen de Punto / Mito of Punto / Giulietta dezelfde steek hebben gehouden, kan nu 2 sets velgen verkopen en 2 nieuwe sets terug zoeken...
Welke ET waarde hadden die velgen. Ik zal voor komend zomer ook nieuwe velgen moeten hebben namelijk en zie dat autobandenmarkt 2 ET waardes geeft, 38 en 45

Steekwaarde.nl geeft een ET waarde van 43. Weet je nog wat jij toen hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Sander schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 17:09:
[...]

Graag gedaan! Volgens mij lag de linker op de bodem van je auto toen je zaterdag langs kwam, dus als je die mist zou ik daar nog ff zoeken ;-)
Die heb ik indd, maar de andere kant mist. En sowieso moet ik ze dan vast kitten oid.
De dealer heb ik nog geen reactie van helaas.

Die tip met de armsteun ga ik ook even nader onderzoeken, klinkt wel interessant.

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 19-10-2015 18:02 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dealer heeft die clipjes wel op voorraad, voor €3,40 per stuk. Valt mee dus. Als ik tijd heb morgen maar even langs gaan, kan ik tegelijkertijd informeren voor een armsteun. En evt kabel te leen voor de TomTom navi.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

De clipjes zijn geregeld, beide nieuw want de linker was ook defect. Zit nu wel rockin' solid. :)

Armleuning heb ik een prijsopgave van ontvangen, €179 exclusief montage aan de stoel vast, beste optie, of €140 exclusief montage gemonteerd op het middenconsole, de minst stevige optie.

Lijkt mij logisch dat de 2e optie zelf bestellen beter is. Wat zouden jullie aanraden? Ik zelf neig naar de eerste optie.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hrZnYM8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hMJQts7.jpg

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloebie
Quad schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:49:
De clipjes zijn geregeld, beide nieuw want de linker was ook defect. Zit nu wel rockin' solid. :)

Armleuning heb ik een prijsopgave van ontvangen, €179 exclusief montage aan de stoel vast, beste optie, of €140 exclusief montage gemonteerd op het middenconsole, de minst stevige optie.

Lijkt mij logisch dat de 2e optie zelf bestellen beter is. Wat zouden jullie aanraden? Ik zelf neig naar de eerste optie.
Dat is wel redelijk duur vind ik, de prijzen die ik online had gezien waren een stuk lager.
Ik zou voor optie 1 gaan, dan hou je de ruimte in je middenconsole nog.
Anders ben je ook nog de ruimte kwijt die daar zit.

Nog niemand die ervaring met zo een multimedia radio heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:09
Quad schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:49:

Ik heb een armster2 in mijn GP uit 2008 gezet, deze zit gemonteerd op de middenconsole. Dat zit stevig genoeg en is makkelijk zelf te monteren, maar er zit wel wat speling in doordat de middenconsole zelf ook een beetje losjes zit.

Dat is deze:
http://www.autototaalshop...o-vanaf-10-2005-punto-evo

Enige nadeel van die armsteun is dat je niet meer zonder kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Samoht93 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:41:
[...]

Ik heb een armster2 in mijn GP uit 2008 gezet, deze zit gemonteerd op de middenconsole. Dat zit stevig genoeg en is makkelijk zelf te monteren, maar er zit wel wat speling in doordat de middenconsole zelf ook een beetje losjes zit.

Dat is deze:

Oh dankje voor het linken van deze, nu weet ik precies welk type de dealer mij wilt verkopen. :) Dan is €139 wel veel geld hiervoor.

Wat betreft je laatste zin, volgens mij is dat ook de bedoeling. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 27-10-2015 23:13 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Samoht93 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 22:41:
[...]

Dat is deze:

Hoe monteer je die? Gaten boren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Ja, deze zit met 4 schroefjes vast aan de middenconsole.
Is niet veel van te zien, en binnen een paar minuten gedaan.
Ik kan vanavond wel even een fototje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Samoht93 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:15:
Ja, deze zit met 4 schroefjes vast aan de middenconsole.
Is niet veel van te zien, en binnen een paar minuten gedaan.
Ik kan vanavond wel even een fototje maken.
Dat zou mooi zijn!

Ben bang dat ik één of andere leiding doorboor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Gewoon even met een fijn boortje voorzichtig voorboren en de schroefjes doen de rest wel.
Dit is met de bijrijders helemaal naar voren, als deze naar achter staat zie je de schroefjes bijna niet.
http://www.uploadarchief....2015-10-29%2017.52.45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Heb je evt foto hoe het zit in jouw auto van zijkant gezien?

De middenconsole is voor de Grande Punto en Punto Evo dus hetzelfde?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:40
Na enige tijd rijden met mn PEvo met Multijet begon de boel toch wel te stinken. Hij staat nu op 132k. Jawel, ook het bekende brandplaatjes probleem. Mijn garagehouder stuurde wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-erR-zG9bAg8/Vji3VxOH3JI/AAAAAAAACQc/yvfGUxYG4Ag/s960-Ic42/Injector1.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-IyIujYTpAVE/Vji3V5uMXVI/AAAAAAAACQY/08gH1tCY690/s960-Ic42/Injector2.jpg

Niet best dus. Sowieso 1 verstuiver kapot, en 1 hapert, maar laat uit voorzorg alle 4 maar vervangen door een ruilset gereviseerde. En alles moet schoongemaakt worden. Zo wordt zuinig rijden opeens een stuk duurder...
Overigens rijd ik bijna nooit korte stukken (minder dan 30km enkele reis) met de auto. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Heb ik ook gehad, bij mij waren het alleen de brandplaatjes die lekte en vervangen, maar door veel vuil toch 350 euro gekost voor vervangen/schoonmaken. (dat was op 42k kilometer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Klopt, had ik ook stiekem op gehoopt. Helaas is er (veel) meer schade. Die verstuivers reviseren of vervangen door een ruilset kost al minimaal 250 ex per verstuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Welke bouwjaren?
Die van mij is uit mei 2012, hoop toch dat die het bespaard blijft...
Nu op 78000 km oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Probleem is van alle Multijet (diesel) 1.3 motoren. Ik weet niet of hier recalls voor zijn geweest. Het hoeft niet op te treden, maar gebeurt wel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan ben ik blij dat ik mijn Punto weggedaan heb (met 81k km). Maar goed, ik heb dan wel het plezier van een bevroren carterontluchting gehad :(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mijn Punto van 125k naar 147k gereden sinds aanschaf en gelukkig nog niet het probleem tegengekomen. Wie weet is het ooit al eens vervangen door de vorige eigenaar (leasemaatschappij).

Groot onderhoud laten uitvoeren bij een "vakgarage" bij mij om de hoek. Meteen alles laten vervangen zodat ik de komende jaren klaar ben met groot onderhoud. Er komen binnenkort ook nieuwe remschijven en blokken onder. Dan rest nog volgend jaar nieuwe zomerbanden en dan kan ik weer een paar jaar er mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Carterontluchting probleem werd gratis bij mij gefixed en vervangen door een verwarmd model, verder geen problemen door gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-06 22:20
Is dit probleem te herkennen bij inspectie (door een leek)? Ik ben namelijk op zoek naar een Punto met ongeveer een kilometerstand van 100.000. Ik wil zo'n dure reparatie uiteraard graag voorkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door FreeShooter op 04-11-2015 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vandread schreef op woensdag 04 november 2015 @ 09:23:
Carterontluchting probleem werd gratis bij mij gefixed en vervangen door een verwarmd model, verder geen problemen door gehad.
Ik was een Puntorijder van het eerste uur. Door onze problemen is die modificatie ontwikkeld :/

@FreeShooter: bedoel je de verwarmde carterontluchting? Carterontluchting is een slangetje dat aan de linkerkant achter het blok naar beneden gaat. Niet verwarmd is een simpel slangetje, wel verwarmd zitten er wat extra draadjes aan.
Dit was de tijdelijke oplossing van de dealer nadat bij mij de carterdruk zich via de turbo een uitweg had gezocht (dat ding met de slangklem naast de oliepeilstok):
Afbeeldingslocatie: http://maasluip.nl/punto/IMG_6883.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
FreeShooter schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:13:
Is dit probleem te herkennen bij inspectie (door een leek)? Ik ben namelijk op zoek naar een Punto met ongeveer een kilometerstand van 100.000. Ik wil zo'n dure reparatie uiteraard graag voorkomen.
De carterontluchting kun je makkelijk controleren door links achter op de motor het slangetje even los te trekken. Te zien op de foto van Maassluip, bij hem zit er een slangenklem op en een rubberen slang (dit is niet origineel. Als je dit periodiek schoonhoudt gebeurt er weinig. Verwarming hiervan haalt niks uit.

Het probleem mbt brandplaatjes kun je niet zien maar wel ruiken. Als de auto gestart wordt en je ruikt een brandstoflucht in de auto (of een beetje een verbrande lucht) dan duid dit op het probleem. De verstuivers zelf zijn onder de luchtfilterkast bovenop het blok gemonteerd dus wil je het werkelijk zien dan moet dit er helemaal af, dat ga je niet doen bij de aankoop van een auto.
Overigens heb ik mijn auto vorig jaar gekocht en sindsdien zo'n 20k gereden, toen ik hem kocht hierop gelet en het probleem was toen niet merkbaar.

Helaas is het nou eenmaal zo dat bij moderne schone en zuinige diesels met directe injectie altijd problemen op kunnen treden. De injectoren/verstuivers spuiten onder zeer hoge druk (1500-2000 bar) diesel in, dus dit is een gevoelig onderdeel. Het smelten van die montageringen is iets specifieks voor dit blok, maar vastzittende injectoren is iets wat bij alle merken voorkomt, zie ook deze filmpjes van bijvoorbeeld BMW:

YouTube: How to remove Injector BMW 530d
YouTube: Bmw 330D Seized Injectors Nightmare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:47

Polycom

Poes van goud

Nutral schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:56:
Ik heb zelf een Parrot MKi 9000 voor handsfree wat erg goed werkt, deze ondersteund ook bluetooth -knip-

Ik heb zelf ook een standaard (dynamic) uitvoering van de punto, de radio heeft geen aux in, maar de iso aansluiting achter de radio heeft wel een input voor aux, dus met een iso > aux kabeltje kun je dat wel toepassen.

http://www.ebay.com/itm/F...f69e83:g:vCMAAOSwRLZT96Yp

De parrot heeft een stand waarbij hij het telefoneren via de bypass doet (zodat je ook radio kunt luisteren en hij automatisch switcht) en de muziek naar de line out doet (op de radio kies je dan aux en daar komt dan je bluetooth of de aux van de parrot zelf naartoe)

Hier een schema
[afbeelding]

De instelling voor de MKI 9000, direct uit de handleiding (volgens mij bij de 9100 en 9200 zit het in een menu)
Deactivating the Mute on Streaming
 This option automatically mutes the tuner when a song is played. This option is activated by default.
 You can deactivate this option and mute the tuner manually via the Mute cable. To do so :
1. Wait for 30 seconds after the Parrot MKi9000 is turned on.
2. Hold down the
and
buttons simultaneously to activate / deactivate the Mute on Streaming option.
Thanks voor de tip! Heb vorige week de AUX kabel aangesloten en het werkt prima _/-\o_ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Km stand heeft niet zoveel te maken met de brandplaatjes, ik heb ze ook wel vervangen bij Punto's met minder dan 30.000km en nog geen jaar oud. Voor zover ik weet is het ook geen terugkomend probleem dus waarschijnlijk een foutieve eerste montage en voornamelijk bij de eerste serie 14% bijtellers.

Hier is geen recall op geweest maar was wel een erkend probleem. Dit houdt in dat als de klant de klacht had dit zonder overleg met de importeur gerepareerd mocht worden. Hierbij werden overigens ook de HD-leidingen van de rail naar de verstuivers vervangen, wat hier de exacte reden voor was weet ik niet maar het was wel leuk voor de omzet :P .

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hm, een Fiat Punto Evo Multijet diesel heeft toch gewoon een 45L tankinhoud? Ik heb met bizar veel moeite 4.8/100 gehaald, 813km gereden, 39,12 liter aan brandstof verbruikt met een gemiddelde snelheid van 60KM/h. In de 4 weken dat ik hem heb staat het op bijna 3K aan afgelegen kilometers en een verbruik van 5.2/100.

Maar de tank was gewoon praktisch leeg, veel verder naar links kon het pijltje ook niet meer, en met 39L aan diesel erbij in leek het me niet dat ik nog 100KM heb kunnen rijden, als er nog 5 liter resterend zou zijn in de tank.

Daarnaast is de verbranding van de brandstof niet helemaal goed volgens mij, ik zag gisteren een keer in de spiegel dat de hele weg achter mij blauw werd van de rook wat uit mijn uitlaat kwam, motor was gewoon warm.

In december heb ik apk, dus direct een grote beurt er maar bij doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Quad schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:07:
Hm, een Fiat Punto Evo Multijet diesel heeft toch gewoon een 45L tankinhoud? Ik heb met bizar veel moeite 4.8/100 gehaald, 813km gereden, 39,12 liter aan brandstof verbruikt met een gemiddelde snelheid van 60KM/h. In de 4 weken dat ik hem heb staat het op bijna 3K aan afgelegen kilometers en een verbruik van 5.2/100.

Maar de tank was gewoon praktisch leeg, veel verder naar links kon het pijltje ook niet meer, en met 39L aan diesel erbij in leek het me niet dat ik nog 100KM heb kunnen rijden, als er nog 5 liter resterend zou zijn in de tank.

Daarnaast is de verbranding van de brandstof niet helemaal goed volgens mij, ik zag gisteren een keer in de spiegel dat de hele weg achter mij blauw werd van de rook wat uit mijn uitlaat kwam, motor was gewoon warm.

In december heb ik apk, dus direct een grote beurt er maar bij doen.
Toch wel, ik tank ook zelden meer dan 39 Liter zie ik uit mijn tankhistorie. Nadeel is dat je het niet zo snel uit kan proberen met een diesel. Dan is het toch wat meer werk dan een jerrycan meenemen. De boordcomputer springt ook al op reserve als er nog voor 100km reserve word aangegeven. Dan kan je ook het nog wel even door.

Wat betreft de zwarte wolken, die heb ik ook wel eens. Dat is (volgens mij) het regenereren van het hele EGR systeem. Dat gebeurt juist bij warme motor :) Niets om je zorgen over te maken als het niet te vaak gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Gisterenavond op de snelweg, vlak voor een halve cirkel verbindingsboog verloor mijn lieve 2010 punto model ineens zijn stuurbekrachtiging...jeetje, wat gaat het sturen dan zwaar zeg! Kon met veel moeite nog de bocht halen. Meteen gestopt bij de eerste parkeerplaats en de melding opgezocht in het boekje... Ik moet mij wenden tot een fiat service center staat er.

Maar nadat ik de auto herstart had, werkte alles weer normaal, en nu 400km verder werkt het ook nog.

Is dit een voorbode dat er binnenkort dure garage kosten aan zitten te komen?

Herkend iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De stuurbekrachtiging is electrisch dus het zal waarschijnlijk alleen de stuurbekrachtigingsmotor zijn die stuk is (of gaat). Of als je geluk hebt een stekkerverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Thx,
Nou laten we het hopen van niet. Ergens in mei heb ik een grote beurt gepland, dan zal die ook wel over de 100.00km heen zitten

Het heeft wel vaker last van spontane elektrische storingen, zoals bv uitvallende city stand/start-stop, wat dan na een herstart gewoon weer werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik heb ook last van storingen en de garage weet het niet te vinden. Bij starten van de Punto krijg ik wel eens dat de Hill Holder, de EPS, de ...<weet even niet meer welke :) > niet werkt. Meter naar voren uit/aan lost het gewoonlijk op. Ook tijdens het rijden merk ik zelf geen verschil en motor management geeft blijkbaar verder geen foutcodes via OBD volgens de garage.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Hooglander1 schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:41:
[...]
...
Wat betreft de zwarte wolken, die heb ik ook wel eens. Dat is (volgens mij) het regenereren van het hele EGR systeem. Dat gebeurt juist bij warme motor :) Niets om je zorgen over te maken als het niet te vaak gebeurt.
EGR systeem...? Roetfilter bedoel je, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TripleQ schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:09:
Maar nadat ik de auto herstart had, werkte alles weer normaal, en nu 400km verder werkt het ook nog.
Is dit een voorbode dat er binnenkort dure garage kosten aan zitten te komen?
Ja, is een standaard kwaal van de GP.
Ik kreeg er regelmatig last van, contact uit en aan en het ging weer.
37.000 km op de klok buiten de garantie.

Bij mij is vijf jaar geleden de hele stuurbekrachtigingsunit vervangen door de garage iets van
720 euro ex montage ex. btw.
Ik hoorde onlangs van heel handig iemand die het zelf heeft gedaan, alleen de stand sensor is stuk,
daar is een vervangingsdeel voor maar de afstelling luisterde wat nauw en de klus is waarschijnlijk iets
te hoog gegrepen voor de gemiddelde stagiair of het kost teveel in tijd en dus uurtarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Bartjuh schreef op woensdag 30 december 2015 @ 11:35:
[...]

EGR systeem...? Roetfilter bedoel je, toch?
Zwart? Blauwe rook is het. En van de week ook bij het gas geven constant een flinke lading blauwe rook achter mij gelaten, met een warme motor.

Garage heeft niks gevonden.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Factuur incl specificatie van apk + beurt ook binnen, belangrijkste wat gedaan is:
- Oliefilter vervangen
- Interieurfilter vervangen
- Brandstoffilter vervangen (duur geintje €100)
- Remslangen vervangen
- Wielkuip LV vervangen, was volledig gescheurd

Al met al een totale schade van een kleine €650.

Morgen allen nog even 2 nieuwe voorlampen erin laten zetten, vandaag toevallig een van de twee dimlichten ermee opgehouden, schijnt geen makkelijk klusje te zijn dus laat ik het wel ff door de professional doen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Quad schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:50:
Morgen allen nog even 2 nieuwe voorlampen erin laten zetten, vandaag toevallig een van de twee dimlichten ermee opgehouden, schijnt geen makkelijk klusje te zijn dus laat ik het wel ff door de professional doen.
Dat is goed te doen hoor, zelfs met mijn bereklauwen van een handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ze hebben het gratis gedaan, wel prijzige lampjes van 12 euro excl. btw. :P

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:00
Hoi,

Ik heb een Fiat punto Evo uit 2010 met 146 op de teller (Diesel). Prima auto en heb geen problemen. Nu zou ik eigenlijk Spotify willen luisteren in de auto. Helaas gaat dit niet met Blue & Me. Op verschillende fora kom ik helaas ook niet verder. Er schijnt wel een USB stick te zijn waarmee het mogelijk wordt alleen vind ik deze behoorlijk prijzig. Zijn er alternatieven? Ik las in het topic dat er een AUX kabel is die je achter je autoradio kan zetten. Echter vraag ik mij af of dit met mijn versie kan?

Ik heb een Fiat Punto Evo (2010) met Climate Control versie. (En ook een USB poort met 'oude'' windows mobile logo)

Afbeeldingslocatie: http://images.autowereld.com/high/0115142440160_.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Possible op 07-01-2016 14:08 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je hebt geen AUX ingebouwd?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Nee er zit geen AUX aansluiting helaas.. Teminste.. Ik kan hem nergens vinden..

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Possible schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:11:
Nee er zit geen AUX aansluiting helaas.. Teminste.. Ik kan hem nergens vinden..
Hij moet naast je USB aansluiting zitten als je er eentje hebt. Ongeveer 1cm meer van je af.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.glynhopkinpartsonline.co.uk/pub/files/Fiat/Fiat_Parts/500_Parts/500_MY2012_83/.thumbnails/1399455451_735547937_1_w450_h400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Nee klopt, maar ik heb volgens mij de ''oude'' versie. Deze:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Fiat-Punto-EVO-1-4-USB-Anschluss-Windows-Mobile-735493636-/00/s/MTI1MlgxNjAw/z/O10AAOSwdpxUXv3p/$_57.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Possible schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:23:
Nee klopt, maar ik heb volgens mij de ''oude'' versie. Deze:

[afbeelding]
http://www.fiatforum.com/...n-i-have-aux-blue-me.html

It can be done, maar niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Phoee... Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten. Dan moet ik het maar doen met de radio / cd speler :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Possible schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:30:
Phoee... Daar heb ik helaas geen kaas van gegeten. Dan moet ik het maar doen met de radio / cd speler :(
Het kan eenvoudiger, een FM transmitter met AUX ingang? :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Gewoon een AUX kabeltje kopen via Ebay. Deze --> http://www.ebay.com/itm/F...f69e83:g:vCMAAOSwRLZT96Yp

Op youtube staan verschillende filmpjes hoe je de autoradio eruit haalt en je zeer eenvoudig het kabeltje kan aansluiten. (Heb het zelf ook gedaan).

[ Voor 30% gewijzigd door Polycom op 08-01-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06 19:57
Ga straks kijken bij dit exemplaar, ben benieuwd naar jullie mening :)

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Start jullie punto ook zo wat traag met deze kou? :P

En verbruikt deze auto zo weinig olie of ligt dat aan mijn meetkunsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 23:05
Quad schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 17:28:

Ik heb dit ook inderdaad. Heb inmiddels wel 6 verschillende merken / type 12V plugs geprobeert. Allemaal lubberen ze. Idd klein tikje, of een drempel en de plug komt los waardoor er geen contact is.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Awsom schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:37:

Hij start traag ja, en ook laat koud. Vanochtend met handschoenen achter het stuur voor 10KM. :+
Ook leuk.. Hij heeft met kou vertraging bij de richtingaanwijzers, zit soms een seconde tussen als je hem echt doordrukt voordat die aan gaat. Bij een lichte tik doet hij het 's ochtends soms wel en soms niet.

Wat de olie betreft, geen idee.. Wel zuipt hij diesel ik zit op 18.7L/km voor de ruim 7500KM die ik nu in totaal heb afgelegd.
RoytjeP schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:09:
[...]

Ik heb dit ook inderdaad. Heb inmiddels wel 6 verschillende merken / type 12V plugs geprobeert. Allemaal lubberen ze. Idd klein tikje, of een drempel en de plug komt los waardoor er geen contact is.
Iemand een oplossing?
Ik laat hem maar lekker zo, het functioneert alleen moet ik er een beetje rekening mee houden.
Ik zit alleen een dashcam te overwegen, volgens mij kan je voeding wel weghalen via de houder voor de TomTom?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Quad schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:18:
[...]

Hij start traag ja, en ook laat koud. Vanochtend met handschoenen achter het stuur voor 10KM. :+
Ook leuk.. Hij heeft met kou vertraging bij de richtingaanwijzers, zit soms een seconde tussen als je hem echt doordrukt voordat die aan gaat. Bij een lichte tik doet hij het 's ochtends soms wel en soms niet.

Wat de olie betreft, geen idee.. Wel zuipt hij diesel ik zit op 18.7L/km voor de ruim 7500KM die ik nu in totaal heb afgelegd.
Dan ben ik niet de enigste.Die vertraging bij de richtingaanwijzers heb ik nog niet opgemerkt. Het duurt bij mij ook een kilometer of 5 voordat er warme lucht uit de verwarming komt. :P

Qua dieselverbruik zit ik op 1:21 dus daar ben ik redelijk tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

RoytjeP schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:09:
[...]

Iemand een oplossing?
Ook last van gehad, totdat ik een keer bij de mediamarkt de goedkoopste en lompst uitziende 12V plug probeerde die wel lekker bleef zitten.

Mijn Punto staat helaas in de garage. Kortsluiting in de dynamo, daar moet dus een nieuwe in. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Awsom schreef op maandag 18 januari 2016 @ 20:37:

Ik deed met dit soort vorst altijd twee keer voorgloeien. Met een keer wilde hij niet in een keer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Quad schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 16:18:
18.7L/KM is wel straf ja :P

Met de kou is het bij mij 5.4L/100km, maar meestal is dat rond de 5L/100km.

Koude start heb ik echt zelden... sta in een parkeergarage =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
zo he, 3 km rijden en je moet tanken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vandread schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:59:
[...]

18.7L/KM is wel straf ja :P

Met de kou is het bij mij 5.4L/100km, maar meestal is dat rond de 5L/100km.

Koude start heb ik echt zelden... sta in een parkeergarage =)
Weet niet wat voor snelheid je hanteert en of je winterbanden eronder hebt zitten?
Heb net ff 100KM snelweg gehad ongeveer, heb 50km op 110km/h gereden, Hv constant rond de 1:20 en rijd ik 120 dan zit die rond de 1:18.

Tanken moet ik overigens altijd wanneer ik op 700KM zit.

Achja, het blijft wel een super relaxed en fijn wagentje. O+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Quad schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:45:
[...]

Weet niet wat voor snelheid je hanteert en of je winterbanden eronder hebt zitten?
Heb net ff 100KM snelweg gehad ongeveer, heb 50km op 110km/h gereden, Hv constant rond de 1:20 en rijd ik 120 dan zit die rond de 1:18.

Tanken moet ik overigens altijd wanneer ik op 700KM zit.

Achja, het blijft wel een super relaxed en fijn wagentje. O+
Ik heb een vergelijkbaar verbruik hoor, is volgens mij niet zo heel raar. Als mensen minder verbruik hebben rijden ze vaak op provinciale wegen of uberhaupt gewoon langzamer.

Dus zou mij daar geen zorgen over maken als ik jou was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Bingo: veel 50/80 wegen :) en op winterbanden.
Daarnaast veel 100 als ik op de snelweg rijdt (randstad he, rond Rotterdam zijn er heel weinig 130 wegen.)
Ik trap vaak wel lekker door.
Bij 120/130 is het verbruik natuurlijk wel hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hooglander1 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:47:
[...]

Ik heb een vergelijkbaar verbruik hoor, is volgens mij niet zo heel raar. Als mensen minder verbruik hebben rijden ze vaak op provinciale wegen of uberhaupt gewoon langzamer.

Dus zou mij daar geen zorgen over maken als ik jou was. :)
Merkte al dat het bij zomerbandjes iets hoger lag iig, had toen op mijn best een verbruik van 1:22 gerealiseerd, maar dan rijd ik 100 waar je 130 mag, frustrerend. :P
Vandread schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:55:
Bingo: veel 50/80 wegen :) en op winterbanden.
Daarnaast veel 100 als ik op de snelweg rijdt (randstad he, rond Rotterdam zijn er heel weinig 130 wegen.)
Ik trap vaak wel lekker door.
Bij 120/130 is het verbruik natuurlijk wel hoger.
That makes sense inderdaad. d:)b

Maar blijft wel vreemd idee dat je een auto koopt waarbij fabrieksopgave 1:28 ongeveer is, je leest van veel mensen wel rond de 1:21 halen en zelf zit je er nog eens aardig onder. Op een volle tank kan het zo 75KM/100KM afstand schelen, dat dan weer wel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Ik heb alleen maar zomerbanden... Ben benieuwd hoe die het in de sneeuw gaan doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dit verklaart wel het een en ander....
Wikipedia: New European Driving Cycle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-06 19:57
Vraagje, sinds eind december ben ik in het bezit van een punto 1.3 multijet diesel die bijna elke dag aangeeft dat de stuurbekrachtiging problemen heeft. In het boekje staat dat dit met de kou te maken kan hebben, maar ook als het niet heel koud is (hij staat sowieso in een parkeergarage) krijg ik deze melding. Is dit een probleem?

Vraag 2, wie kent er een goede/betrouwbare (fiat) dealer rondom Utrecht of Almere waar ik de auto in onderhoud kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Ben ik nou zo beperkt, of is olie peilen met deze auto verschrikkelijk moeilijk? Ik maak de peilstok schoon, steek hem er in, trek hem weer terug, maar behalve de onderkant, zit ook een +-15 cm boven het 'peilgedeelte' onder de druppeltjes olie. Dit komt volgens mij gewoon door de buis waar de peilstok doorheen gaat.

Is er nog een andere manier om de olie te controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-06 21:44
Awsom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:28:
Ben ik nou zo beperkt, of is olie peilen met deze auto verschrikkelijk moeilijk? Ik maak de peilstok schoon, steek hem er in, trek hem weer terug, maar behalve de onderkant, zit ook een +-15 cm boven het 'peilgedeelte' onder de druppeltjes olie. Dit komt volgens mij gewoon door de buis waar de peilstok doorheen gaat.

Peil je olie voor je de auto start? Na het draaien duurt het wel even voor de olie volledig is "ingezakt" bij sommige auto's duurt het wat langer :)

(Ik heb zelf ook een 1.3 punto, ex auto technicus hier =))

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Stef87 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:25:
[...]

Peil je olie voor je de auto start? Na het draaien duurt het wel even voor de olie volledig is "ingezakt" bij sommige auto's duurt het wat langer :)

(Ik heb zelf ook een 1.3 punto, ex auto technicus hier =))
Ik peil met een koude motor, zoals ik dat altijd gedaan heb bij elke auto in het verleden ... :P

Maar die peilstok gaat er schuin in, waardoor hij misschien restjes olie uit de zijkant van die buis meepakt.

Morgen zal eens peilen met een warme motor, kijken of ik er dan wat van kan maken. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Bobmeister op 24-02-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Vanochtend was de binnenkant van de autoruit volledig beslagen, de aanjager aan en 10 minuten verder, nauwelijks schoon geworden.

Enfin, de motor is er gewoon niet geschikt voor dus.

Binnenkort de bandjes weer omwisselen naar de zomerbanden, heb nu de Punto ruim 10500KM gereden en rijdt nog altijd erg prettig. Km stand is nu 208000. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-06 21:44
Awsom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:28:
[...]

Ik peil met een koude motor, zoals ik dat altijd gedaan heb bij elke auto in het verleden ... :P

Maar die peilstok gaat er schuin in, waardoor hij misschien restjes olie uit de zijkant van die buis meepakt.

Morgen zal eens peilen met een warme motor, kijken of ik er dan wat van kan maken. :P
=)

Tot waar het "dik" op je peilstok zit, is de af te lezen stand. Ik heb al een tijdje niet gepeild maar nooit meer dan 1/3mm onder de max uitgekomen.

Momenteel 125.000op de teller en heb een naar wens aangeklede grande punto uit 2010 (december) nieuw gekocht (geen evo gekozen!) weinig problemen gehad.

- Achter ruitenwisser motor stopte er mee door doorlekken van het rubber op klep: vervangen onder garantie met nieuwe motor

- Carterventilatie slang gescheurd in de zomer (niet vervangen voor een verwarmde waar ik nadrukkelijk om had gevraagd, werd pas gedaan bij vorst als het goed mis gaat...! Ik was boos) MM lamp ging branden onderweg naar huis vanuit het zonnige spanje

- veerpootlagers vervangen, in het verlengde garantiejaar die ik had bijgekocht (was niets mis mee.. Mijn achterbank uit 1 deel maakt tot de dag vandaag nog soms geluid bij torderen carrossie of in een bocht, schuift in de scharnieren)

- los komend parafaanrubber.. Geen ramp wel vervelend! Opgelost door vast te klemmen tussen het plastic en het metaal (parafaan zelf drukt hem dan vast)

- iets te kort ruitenwisserslangetje onder de motorkap, stond strak bij motorkap opem, is iets verlengd!

- normaal onderhoud, veel ook zelf gedaan gezien ik ook mijn diplomas heb :-) (helaas geen werk meer in het vak..)

[ Voor 8% gewijzigd door Stef87 op 24-02-2016 23:50 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Stef87 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:44:
[...]

=)

Tot waar het "dik" op je peilstok zit, is de af te lezen stand. Ik heb al een tijdje niet gepeild maar nooit meer dan 1/3mm onder de max uitgekomen.
Ik weet heel goed hoe ik olie moet peilen, maar het lukt gewoon echt niet bij deze auto. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-06 22:39

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Awsom schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 20:28:

Nee, het is een waar pokkekarweitje. Ik kan er nevernooit wijs uit hoeveel olie er nou in zit. Ooit een keer oliewissel gedaan, volgens spec alle olie er in gemikt. Nog geen druppeltje op de stok. Of zit nu de hele stok onder. GEEN IDEE.

Ik heb ook een punto evo'tje uit 2010. Momenteel 9x.xxx KM op de teller (vorig jaar december gekocht met 49.xxx KM. Ik rij het er wel uit! Gemiddeld verbruik ligt tussen de 1:20 en 1:22. Soms wat meer, soms wat minder. Ligt er aan of ik mezelf rustig genoeg kan houden om op de 110 de cruisecontrol aan de zetten. :9

Mijn eerste serieuze auto. (waar echt geld tegenaan is gegaan). EVO heeft wel rare fratsen. Bij koud weer geeft een gloeibougie (nr.4.) problemen op de ECU. En m'n led achterlichten deden het niet. Bleek een gecorrodeerd verbindingsprintplaatje te zijn tussen twee vrouwelijke stekkers (welke pannenkoek heeft die constructie bedacht :| ). En ik kan er absoluut niet uit wanneer hij nou besluit te regenereren. Vaak is het zo dat je tig KM op de snelweg zit en dat hij op de afrit besluit te gaan stoken. Terwijl je er vlak voor met 140 over de snelweg jakkert..... Verder veel lol er van

[ Voor 7% gewijzigd door Point.Flare op 24-02-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Ik heb sinds september vorige jaar ook een punto evo. Inmiddels 10.000 km en ik moet zeggen de auto bevalt prima. Maar nu merkte ik dat als ik volgas geef in zijn 4 en 5 bij 2500 toeren, de toeren naar boven schiet naar 3000 dan terug valt naar 2500 en dan pas versneld. Volgens mij een slippende koppeling? Meer mensen die hier bekend mee zijn?

Staat nu 184.000 km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Koffiezuiper schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:23:
Ik heb sinds septemper vorige jaar ook een punto evo. Inmiddels 10.000 km en ik moet zeggen de auto bevalt prima. Maar nu merkte ik dat als ik volgas geef in zijn 4 en 5 bij 2500 toeren, de toeren naar boven schiet naar 3000 dan terug valt naar 2500 en dan pas versneld. Volgens mij een slippende koppeling? Meer mensen die hier bekend mee zijn?

Staat nu 184.000 km op de teller.
Ik heb precies het zelfde met mijn Mito 1.3 diesel. Ik heb er af en toe last van en niet in elke versnelling. Ik heb de garage laten kijken maar die konden toen niks vinden. Mijn auto heeft pas 80k gereden. Ik kan er bij mij geen touw aan vast knopen wanneer hij slipt. Om goed te onderzoek moet waarschijnlijk de bak er vanaf, maar dat is nogal duur voor onderzoeken waar het probleem ligt.

Heb jij ook slippende koppeling als je 50 in 5 doet en dan vol gas?

Jullie rijden trouwens behoorlijk onzuinig. Ik denk dat mijn auto onzuiniger is dan een Punto (bredere banden en sportievere auto) en toch rijd ik een stuk zuiniger. Op het moment rijd ik 1:22 en in de zomer rond de 1:24. Mijn record is 1:27. Over de afgelopen 25k reed ik 1:23,28 volgens mijn app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
feep schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:00:
[...]

Ik heb precies het zelfde met mijn Mito 1.3 diesel. Ik heb er af en toe last van en niet in elke versnelling. Ik heb de garage laten kijken maar die konden toen niks vinden. Mijn auto heeft pas 80k gereden. Ik kan er bij mij geen touw aan vast knopen wanneer hij slipt. Om goed te onderzoek moet waarschijnlijk de bak er vanaf, maar dat is nogal duur voor onderzoeken waar het probleem ligt.

Jullie rijden trouwens behoorlijk onzuinig. Ik denk dat mijn auto onzuiniger is dan een Punto (bredere banden en sportievere auto) en toch rijd ik een stuk zuiniger. Op het moment rijd ik 1:22 en in de zomer rond de 1:24. Mijn record is 1:27. Over de afgelopen 25k reed ik 1:23,28 volgens mijn app.
Mijn vriendin haalt zelfde verbruik met haar Mito en rijdt ook nog best veel binnendoor wegen met hobbels etc. Maar als je in een regio woont met veel 130 wegen dan is de Mito/Punto gewoon gelijk een stuk minder zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

50 in de 5e versnelling lijkt mij niet gezond, en al helemaal niet vol gas imho. Hij rijdt stationair 50 hier btw in de 5e versnelling, kilometers geen gas hoeven te geven.

Rond de 1300 toeren, ongeveer 60km/h, gaat hij wel best wel bokken, ff terug schakelen, gassen en weer door schakelen.

Ik hou m'n toeren wel het liefst net boven de 1500 tpm, veel relaxer. Voor de mensen die ermee door de wasstraat gaan, kunnen jullie de dak antenne eraf halen? Hier is er geen beweging in te krijgen dus doe ik 't nog maar ff niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 29-02-2016 18:27 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Quad schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:36:
50 in de 5e versnelling lijkt mij niet gezond, en al helemaal niet vol gas imho. Hij rijdt stationair 50 hier btw in de 5e versnelling, kilometers geen gas hoeven te geven.
Dat is ook niet gezond, maar dat deed de garage om de koppeling te testen. Normaal gesproken rijd ik niet zo. Minimaal 1500 toeren om nog een beetje vooruit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Een mito is toch ook een slag kleiner of ben ik nou gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Niet online
Mito is gebouwd op het platform van de grande punto dus er is een paar centimeter verschil, maar zeker geen slag kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Quad schreef op maandag 29 februari 2016 @ 17:36:
Voor de mensen die ermee door de wasstraat gaan, kunnen jullie de dak antenne eraf halen? Hier is er geen beweging in te krijgen dus doe ik 't nog maar ff niet.
Die zou er wel af moeten kunnen. Er zitten 4 nokjes in de antenne die in 4 gaatjes vallen in de antennevoet waardoor het eerste stukje wat zwaarder gaat. Ze kunnen natuurlijk altijd vast gaan zitten dus als je het niet vertrouwd zou ik hem laten zitten.

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
feep schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:00:
[...]

Nee dat krijg ik niet eens voor elkaar, die punto begint dan te bokken. Doet die sowieso al snel, ik vind die shift indicator ook wel heel enthousiast :). Ik haal ook niet meer dan 1 op 20 en meestal 1 op 19. Misschien moet ik er nog aan wennen. Ik ben meer vermogen gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Koffiezuiper schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 18:26:
[...]

Nee dat krijg ik niet eens voor elkaar, die punto begint dan te bokken. Doet die sowieso al snel, ik vind die shift indicator ook wel heel enthousiast :). Ik haal ook niet meer dan 1 op 20 en meestal 1 op 19. Misschien moet ik er nog aan wennen. Ik ben meer vermogen gewend.
Hij kan het wel goed als je hem geen vermogen geeft. Ga je van 80 naar 60 dan gaat hij bokken.
Ik heb overigens hetzelfde verbruik als jou. ;)

Ik ben dan geen meer vermogen gewend maar een 1.6-je benzinemotor.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTS911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 18:07
Ik rij sinds december ook een Fiat Punto Multijet uit 2014. Sindsdien probleemloos 13.000 km gereden. Gemiddeld verbruik ligt zo tussen de 1 op 20/21, ben benieuwd wat ie in de zomer gaat doen. Fijn wagentje verder, mist alleen wat kracht zo nu en dan. Onder de 2400 toeren vind ik dat er ook vrij weinig trekkracht beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Nou, ik heb m'n olie eens gemeten na een klein stukje (20km) rijden... Ik word er nog steeds niet veel wijzer van. :+ Er blijft wel minder olierestjes achter op de stok (boven de min-max).. Vanavond nog maar eens koud meten.
RTS911 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 11:10:
Ik rij sinds december ook een Fiat Punto Multijet uit 2014. Sindsdien probleemloos 13.000 km gereden. Gemiddeld verbruik ligt zo tussen de 1 op 20/21, ben benieuwd wat ie in de zomer gaat doen. Fijn wagentje verder, mist alleen wat kracht zo nu en dan. Onder de 2400 toeren vind ik dat er ook vrij weinig trekkracht beschikbaar is.
Heb jij je olie moeten bijvullen in deze 13.000 km :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTS911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-06 18:07
Awsom schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:12:
Nou, ik heb m'n olie eens gemeten na een klein stukje (20km) rijden... Ik word er nog steeds niet veel wijzer van. :+ Er blijft wel minder olierestjes achter op de stok (boven de min-max).. Vanavond nog maar eens koud meten.

[...]

Heb jij je olie moeten bijvullen in deze 13.000 km :+ ?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 22:11
Sinds kort ben ik op zoek naar een Punto Evo diesel. Valt mij op dat de autootjes toch nog aardig snel verkocht worden. Al een paar keer gebeurt dat een auto net verkocht is wanneer ik op bel.

Vandaag heb ik dan eindelijk eens een Punto kunnen bezichtigen en een proefritje gemaakt. Omdat ik nu al zo'n 7 jaar in benzine auto's rij vind ik erg lastig waar ik nou precies op moet letten bij een diesel. Algemene staat e.d. lukt nog wel, maar zijn er nog tips waar je aan kan herkennen of een diesel in goede conditie is? Vond bij deze auto de koppeling een beetje.. 'plakkerig' , maar weet dus niet of dat gewoon hoort bij de Punto. Hoop in ieder geval aankomende week wat meer auto's te kunnen bezichtigen.

De auto waar ik vandaag bij keek is het niet geworden. Geen goed gevoel er bij, kreeg een beetje de indruk dat de vorige eigenaar er niet al te zuinig mee is geweest. Onderhoudshistorie was ook niet heel duidelijk ingevuld.

XBL: Plank268

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:55

Snuffel

Vroem!

Kijk eens hier

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy8
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-06 22:11
Thanks! :)

XBL: Plank268

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanValentijn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06-2023
GWBoes schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:56:
[...]

Die zou er wel af moeten kunnen. Er zitten 4 nokjes in de antenne die in 4 gaatjes vallen in de antennevoet waardoor het eerste stukje wat zwaarder gaat. Ze kunnen natuurlijk altijd vast gaan zitten dus als je het niet vertrouwd zou ik hem laten zitten.
Bij mij gaat hij ook prima los, maar inderdaad, gewoon laten zitten als je het niet vertrouwd.

Ik ben sinds december eigenaar van Punto Evo uit 2012, heerlijk autootje. Sowieso als je een 107 gewend bent ;).

[ Voor 0% gewijzigd door JohanValentijn op 07-03-2016 21:31 . Reden: typo ]

MBA 13' | EEE pad Transformer | Sony NEX - C3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ah oké, je kan hem er dus gewoon eruit trekken ipv aan de antenne te lopen draaien. :F

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
Quad schreef op maandag 07 maart 2016 @ 22:01:
Ah oké, je kan hem er dus gewoon eruit trekken ipv aan de antenne te lopen draaien. :F
Nee wel draaien, trekken gaat niet goed.

Flickr - Strava

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste