Ik moet dinsdag toch naar garage omdat start/stop niet werkt, vraag ik meteen wat een armsteunen kost. Start/stop is niet beschikbaar meldt mijn display als ik stilsta.
Misschien is je accu/dynamo gaar, start/stop werkt alleen bij een voldoende gevulde accu.Anoniem: 620277 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:21:
Ik moet dinsdag toch naar garage omdat start/stop niet werkt, vraag ik meteen wat een armsteunen kost. Start/stop is niet beschikbaar meldt mijn display als ik stilsta.
Ik ben daar ook wel naar aan het kijken, zeker ook omdat hij dan rond de 1500 toeren wat makkelijker rijdt. Op de GPC website staat er genoeg informatie over. Vrijwel niemand heeft er daar problemen mee gehad en de mensen die wel problemen hebben gehad komen vrijwel allemaal niet bij Savali vandaan.Vandread schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:35:
Nope, want ik heb er al eenen welkom op dit forum.
Maar wellicht heb je hier wat aan:
http://forum.grandepuntoc...iewtopic.php?f=83&t=10837
Denk dat je een account moet maken...
Trouwens, zit nu op 50k km's zonder problemen eigenlijk (1 keer een sensor vervangen door een verwarmde sensor ivm vocht dat bevriest in de winter) en zat eens te kijken naar Savali tuning, zag een redelijk positieve reactie hier, andere mensen ervaring mee?
Hallo allemaal,
ik heb mijn beide punto's ( ja ik heb 2 diesels) laten tunen bij savali, je krijgt er een totaal andere auto voor terug. Het ging mij niet om het extra vermogen maar wel voor het veel soepeler rijden van de auto, je kan nu veel makkelijker rotondes in 3 nemen waarvoor heen je eerst moest terug schakelen naar z,n 2. Voorheen in z'n 5 het gaspedaal indrukken ( bij 100km/h) gebeurde weinig, nu pakt ie gelijk op en haal je veel gemakkelijker in.
Wil je je auto laten tunen, meld je aan bij de grandepuntoclub en wordt vip lid. krijg je 60 euro korting bij Savali. Vip lid kostte mij maar 35 euro.
ik heb mijn beide punto's ( ja ik heb 2 diesels) laten tunen bij savali, je krijgt er een totaal andere auto voor terug. Het ging mij niet om het extra vermogen maar wel voor het veel soepeler rijden van de auto, je kan nu veel makkelijker rotondes in 3 nemen waarvoor heen je eerst moest terug schakelen naar z,n 2. Voorheen in z'n 5 het gaspedaal indrukken ( bij 100km/h) gebeurde weinig, nu pakt ie gelijk op en haal je veel gemakkelijker in.
Wil je je auto laten tunen, meld je aan bij de grandepuntoclub en wordt vip lid. krijg je 60 euro korting bij Savali. Vip lid kostte mij maar 35 euro.
Gezien de activiteit in dit topic is het al een tijdje rustig rondom de Punto Evo 
* Hooglander1 gaat er vanaf maandag eentje rijden. Hij komt net uit de lease en ze zijn erg betaalbaar.
Ik ben erg benieuwd naar hoe de auto op de lange termijn gaat bevallen. Wel had ik meteen een vraag. Als je data harvest voor de eco:drive, kun je dan van dezelfde usbstick ook muziek luisteren?
* Hooglander1 gaat er vanaf maandag eentje rijden. Hij komt net uit de lease en ze zijn erg betaalbaar.
Ik ben erg benieuwd naar hoe de auto op de lange termijn gaat bevallen. Wel had ik meteen een vraag. Als je data harvest voor de eco:drive, kun je dan van dezelfde usbstick ook muziek luisteren?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Gefeliciteerd. Auto bevalt mij met 70k km over de afgelopen 2.5 jaar (inmiddels 103k op de teller), nog steeds wel, alhoewel ik er niet snel nog 1 zou kopen (zie onder). Verbruik, (onderhouds)kosten en betrouwbaarheid zijn echt top.Hooglander1 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:26:
Gezien de activiteit in dit topic is het al een tijdje rustig rondom de Punto Evo
eco:drive is een echte gadget maar niet bruikbaar, ik had die stick er in het begin in, maar had continue problemen met uitlezen op de Mac en daarna met herkenning van de stick in de auto. Ten slotte liet het af en toe ook het hele Blue&Me/eco:drive deel volledig vastlopen. Inmiddels is mijn Blue&Me niet meer in staat andere talen dan Italiaans te spreken, dus daar moet de dealer nog een keer naar kijken.
Hoewel de auto erg goed is voor de portemonnee, valt het comfort toch wat tegen, ik merk dat met 2 uur per dag in de auto ik achteraf misschien toch 1 klasse hoger (1-serie / A3 / Golf / C30/V40) had moeten gaan qua comfort/stoelen. Maar met huidige afschrijving moet ik nog echt even een jaartje of 2 door om de kosten wat verder te spreiden.
Goed om te horen. Qua comfort is het altijd een afweging met de prijs. Ik kom uit een Renault Megane uit 2000 met een 1.4 benzinemotor die 4000 toeren maakt op 130kmh. Je kan je dan voorstellen dat dit een enorme vooruitgang isSander schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:22:
[...]
Gefeliciteerd. Auto bevalt mij met 70k km over de afgelopen 2.5 jaar (inmiddels 103k op de teller), nog steeds wel, alhoewel ik er niet snel nog 1 zou kopen (zie onder). Verbruik, (onderhouds)kosten en betrouwbaarheid zijn echt top.
eco:drive is een echte gadget maar niet bruikbaar, ik had die stick er in het begin in, maar had continue problemen met uitlezen op de Mac en daarna met herkenning van de stick in de auto. Ten slotte liet het af en toe ook het hele Blue&Me/eco:drive deel volledig vastlopen. Inmiddels is mijn Blue&Me niet meer in staat andere talen dan Italiaans te spreken, dus daar moet de dealer nog een keer naar kijken.
Hoewel de auto erg goed is voor de portemonnee, valt het comfort toch wat tegen, ik merk dat met 2 uur per dag in de auto ik achteraf misschien toch 1 klasse hoger (1-serie / A3 / Golf / C30/V40) had moeten gaan qua comfort/stoelen. Maar met huidige afschrijving moet ik nog echt even een jaartje of 2 door om de kosten wat verder te spreiden.
Ook goed om te horen dat ik ecodrive gewoon niet moet proberen. Dat houd het leven ook makkelijk. Reden dat ik ook vroeg van de USB aansluiting is dat ik bij aanschaf had geprobeerd met een USB stick, maar deze werd niet herkend door het systeem. Beetje jammer, maar ik hoop dat een andere stick wel werkt. Ik las al dingen dat je de negatieve pool van de accu dan even los moest halen om heel blue&me ff een reset te geven.
Meteen ook al een Brodithouder aangeschaft, zodat ik mijn telefoon goed kan monteren.
Een ander ding waar ik meteen even naar wil kijken is welke speakers ik er in kan zetten. De standaard speakers klonken redelijk, maar ik had het idee dat daar wel veel te halen viel. Ook hoorde ik geen geluid van achteren komen, hopen dat er al een draadje ligt naar achteren
De standaard speakers zijn vrij belabberd hoor. Ze gaan heel snel 'oversturen' in het laag en dat klinkt niet echt tofHooglander1 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:31:
[...]
Goed om te horen. Qua comfort is het altijd een afweging met de prijs. Ik kom uit een Renault Megane uit 2000 met een 1.4 benzinemotor die 4000 toeren maakt op 130kmh. Je kan je dan voorstellen dat dit een enorme vooruitgang is
Ook goed om te horen dat ik ecodrive gewoon niet moet proberen. Dat houd het leven ook makkelijk. Reden dat ik ook vroeg van de USB aansluiting is dat ik bij aanschaf had geprobeerd met een USB stick, maar deze werd niet herkend door het systeem. Beetje jammer, maar ik hoop dat een andere stick wel werkt. Ik las al dingen dat je de negatieve pool van de accu dan even los moest halen om heel blue&me ff een reset te geven.
Meteen ook al een Brodithouder aangeschaft, zodat ik mijn telefoon goed kan monteren.
Een ander ding waar ik meteen even naar wil kijken is welke speakers ik er in kan zetten. De standaard speakers klonken redelijk, maar ik had het idee dat daar wel veel te halen viel. Ook hoorde ik geen geluid van achteren komen, hopen dat er al een draadje ligt naar achteren
Owner of DBIT Consultancy
Goed dat ik nog 4 speakers heb liggen die ik uit mijn oude auto heb gehaaldDennusB schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:32:
[...]
De standaard speakers zijn vrij belabberd hoor. Ze gaan heel snel 'oversturen' in het laag en dat klinkt niet echt tof
Haha moeten ze wel passenHooglander1 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:34:
[...]
Goed dat ik nog 4 speakers heb liggen die ik uit mijn oude auto heb gehaald
Ecodrive en MP3's luisteren met dezelfde USB stick moet geen probleem zijn. Ik had een 8GB stick met muziek en de Ecodrive data erop en dat was nooit een probleem. Het grootste probleem was het Eco:drive programma zelf dat niet echt kon omgaan met het inlezen van veel nieuwe data, maar na een paar updates liep dat een stuk beter.
De problemen van Sander herken ik totaal niet.
Wel dat het niet meer dan een gimmick is. Het is leuk om eens te zien. In het begin had iemand van het Puntoforum een tooltje gemaakt om de data uit te lezen en zelf te laten zien (er zit echt veel meer informatie in dan wat het Eco:drive programma op de PC laat zien: toerental, verbruik, snelheid, regeneratiestatus, etc.), maar toen werd de database veranderd (was sqlLite) en toen werkte het niet meer.
Dit topic op het Grande Punto Forum.
Wel dat het niet meer dan een gimmick is. Het is leuk om eens te zien. In het begin had iemand van het Puntoforum een tooltje gemaakt om de data uit te lezen en zelf te laten zien (er zit echt veel meer informatie in dan wat het Eco:drive programma op de PC laat zien: toerental, verbruik, snelheid, regeneratiestatus, etc.), maar toen werd de database veranderd (was sqlLite) en toen werkte het niet meer.
Signatures zijn voor boomers.
Ahja, dat het normale aansluitingen waren was een beetje wishful thinking kwam ik achter inderdaad... Na wat zoeken naar hoe je ze kan vervangen tot de conclusie gekomen dat het mij de moeite niet waard is.DennusB schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:35:
[...]
Haha moeten ze wel passenEn de versterker in de standaard radio is ook niet fantastisch, ik zou er lekker een 2-din custom radio in gooien met een beetje redelijke versterker
Klinkt gelijk al een stuk beter dan, vooral met dikkere speakers!
Wat wel leuk is, is dat het datamodel plaatje nog werkt. Ik werk zelf met allerlei datavisualisatietools. Dus wie weet kan ik iets leuks maken met zulke tooling.Maasluip schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:45:
Ecodrive en MP3's luisteren met dezelfde USB stick moet geen probleem zijn. Ik had een 8GB stick met muziek en de Ecodrive data erop en dat was nooit een probleem. Het grootste probleem was het Eco:drive programma zelf dat niet echt kon omgaan met het inlezen van veel nieuwe data, maar na een paar updates liep dat een stuk beter.
Alles is in ieder geval geïnstalleerd zodat begonnen word met de data harvesting.
Overigens na de eerste 800 kilometers erg content met de evo. Rijd rustig en lekker zuinig. Enige waar ik aan moet wennen is het complete gebrek aan gevoel in het stuur. In mijn vorige auto wist ik precies wanneer ik grip verloor of op het randje reed. Nu ben ik dat helemaal kwijt en ik betwijfel of ik dat terug ga krijgen. De comfort zorgt wat dat betreft ook weer dat het gevoel een beetje verdwijnt.
Dat is typisch Fiat, alle moderne Fiat's hebben dat. Ik ervaar het zelf ook. Heb sinds een maandje ook een Punto Evo. Ben er tot nu toe erg content mee. Ik vind juist de stoelen echt prima, zeker voor een dergelijke klasse auto.
Hier kun je een taal update downloaden:Sander schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:22:
[...]
http://www.blueandme.net/...ang=en#/support/download/
Vraag:ik ben zin een week in het bezit van een fiat punto evo diesel 1.3 dynamic uitvoering. De auto komt uit 2011 en heeft 100000km gedraaid.
Mijn vraag is; het verbruik; ik rij op de snelweg 110-120-130 Max en heb een gemiddeld verbruik over 800km van 1-op 15/16.
Ik rij zeer rustig en gebruik de shiftindicator, daarnaast heb ik een rustige rijstijl, ik verbaas mij over het beroerde verbruik?
Ik lees op internet terug dat iedereen met gemak 1-op 20 haalt,? Kan iemand mij hier iets over aangeven?
Mijn vraag is; het verbruik; ik rij op de snelweg 110-120-130 Max en heb een gemiddeld verbruik over 800km van 1-op 15/16.
Ik rij zeer rustig en gebruik de shiftindicator, daarnaast heb ik een rustige rijstijl, ik verbaas mij over het beroerde verbruik?
Ik lees op internet terug dat iedereen met gemak 1-op 20 haalt,? Kan iemand mij hier iets over aangeven?
Je moet zeker makkelijk 1 op 19-20 kunnen halen... Vorige week 1 op 18 in Duitsland, gemiddelde snelheid daar ongeveer 140 km/u.
Word je motor wel warm? (heb ik gehad met een andere auto, die verbruikte ook teveel, was de thermostaat kapot)
Word je motor wel warm? (heb ik gehad met een andere auto, die verbruikte ook teveel, was de thermostaat kapot)
Ik rij op de snelweg ook meestal 130, de meeste kilometers die ik maak zijn snelwegkilometers.
Gemiddeld verbruik van 1 op 16, 1 op 17. Airco staat altijd aan.
Nu heb ik alleen geen rustige rijstijl... misschien is jouw "rustige rijstijl" niet zo rustig als jij denkt?
Gemiddeld verbruik van 1 op 16, 1 op 17. Airco staat altijd aan.
Nu heb ik alleen geen rustige rijstijl... misschien is jouw "rustige rijstijl" niet zo rustig als jij denkt?
Nee joh.DennusB schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:32:
[...]
De standaard speakers zijn vrij belabberd hoor. Ze gaan heel snel 'oversturen' in het laag en dat klinkt niet echt tof
Met heel veel 110 op de teller op de snelweg en 80/20 snelweg/stad haal ik ca 1:22 over 70.000km nu. Geen hele rustige rijstijl, wel een heel stuk traject-controle ;-)caddywouter schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:57:
Vraag:ik ben zin een week in het bezit van een fiat punto evo diesel 1.3 dynamic uitvoering. De auto komt uit 2011 en heeft 100000km gedraaid.
Hetzelfde blok ligt in de Swift van m'n ouders, en die doet ook 1:17 als je veel snelweg doet. Zijn die blokjes niet echt voor gemaakt. Weet niet wat die Punto Evo doet, maar de Swift zit aan ruim 3000 toeren @ 130. Dan is het niet zo gek als je geen 1:20 haaltcaddywouter schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:57:
Haha smaken verschillen
De Punto doet 2600 toeren bij 130 (echte) km/h. Als je ook nog eens de tellerafwijking erbij pakt dan zit je eerder op 2500 toeren.Knul schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:34:
[...]
Hetzelfde blok ligt in de Swift van m'n ouders, en die doet ook 1:17 als je veel snelweg doet. Zijn die blokjes niet echt voor gemaakt. Weet niet wat die Punto Evo doet, maar de Swift zit aan ruim 3000 toeren @ 130. Dan is het niet zo gek als je geen 1:20 haalt.
Hetzelfde blok in een swift? Dezelfde inhoud bedoel je wellicht? Lijkt me verder gewoon een heel ander blok..
Airco aan? Hoeveel van je 120/130 rijdt je?
Meeste wat ik rijd is 50/80 stukken, vrij sportief en als ik 100/120/130 mag dan rijd ik dat ook zeker.
Airco alleen aan als het heel warm is of de boel vochtig is...
En ik haal 1:19/1:20...... (2012 / 85pk model)
Zou zeggen pak eens een paar tankjes en kijk wat je gemiddeldes zijn....
Airco aan? Hoeveel van je 120/130 rijdt je?
Meeste wat ik rijd is 50/80 stukken, vrij sportief en als ik 100/120/130 mag dan rijd ik dat ook zeker.
Airco alleen aan als het heel warm is of de boel vochtig is...
En ik haal 1:19/1:20...... (2012 / 85pk model)
Zou zeggen pak eens een paar tankjes en kijk wat je gemiddeldes zijn....
Nee, zover ik kan zien gebruikt Suziki in de Swift de 1.3 Multijet van Fiat.Vandread schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:23:
Hetzelfde blok in een swift? Dezelfde inhoud bedoel je wellicht? Lijkt me verder gewoon een heel ander blok..
Hetzelfde blok in een andere auto kan hele andere waardes halen natuurlijk.Maasluip schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:11:
[...]
Nee, zover ik kan zien gebruikt Suziki in de Swift de 1.3 Multijet van Fiat.
Dat zal afhankelijk zijn van de aerodynamica, gewicht, elektronica aan boord van de auto. Dus dat is niet 1 op 1 te vergelijken.
Uiteraard, maar daar zeg ik ook niks over. Sterker nog: als de Swift 3000 toeren doet bij 130 km/h terwijl de punto daar 2600 toeren doet geeft al aan dat dat verschilt.
Ik reageer alleen op dat het een ander blok zou zijn.
Ik reageer alleen op dat het een ander blok zou zijn.
De 1.3 diesel in de Swift is voor zover ik weet inderdaad het blok van Fiat. Wordt ook in een aantal andere modellen van Suzuki en een hoop modellen van Opel geleverd. Kan me voorstellen dat andere merken wel een andere bak of eindoverbrenging gebruiken.Maasluip schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 08:11:
[...]
Nee, zover ik kan zien gebruikt Suziki in de Swift de 1.3 Multijet van Fiat.
Krijg nou de hik:
http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine#1.3
Enige wat ik zie is dat de Swift geen 85pk versie heeft.
Verder zal het motor management anders zijn, kan de bak anders zijn en de turbo...
http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine#1.3
Enige wat ik zie is dat de Swift geen 85pk versie heeft.
Verder zal het motor management anders zijn, kan de bak anders zijn en de turbo...
Hallo,
Ik ben ook van plan een fiat punto te kopen (2dehands) maar ik verhuis binnen 2 maand van belgie naar nederland en vroeg me af wat je voor zo een punto jaarlijks betaald aan wegentaks?
Iemand ook een idee wat de invoerkosten zijn voor zo een punto? Heb er eentje op het oog van 2006 met 80k op de teller.
Alvast bedankt!
Ik ben ook van plan een fiat punto te kopen (2dehands) maar ik verhuis binnen 2 maand van belgie naar nederland en vroeg me af wat je voor zo een punto jaarlijks betaald aan wegentaks?
Iemand ook een idee wat de invoerkosten zijn voor zo een punto? Heb er eentje op het oog van 2006 met 80k op de teller.
Alvast bedankt!
BPM weet ik niet, maar is ongetwijfeld hier te vinden: http://www.belastingdiens...os_en_motorrijwielen_bpm/
Wegenbelasting voor een dieselt kost 86 euro per maand.
Dieselt, kom je uit Rotterdam?MmarkM schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:52:
BPM weet ik niet, maar is ongetwijfeld hier te vinden: http://www.belastingdiens...os_en_motorrijwielen_bpm/
Hey bedankt!MmarkM schreef op maandag 04 mei 2015 @ 17:52:
De verzekeringen liggen lager dan in België toch? Kan je me een idee geven hoeveel je daarvoor betaald? Kwestie dat ik beetje voorbereid ben op de kosten tegen dat ik verhuis
Even een vraag voor de Punto rijders onder ons:
Ik heb een Evo uit 2011, 1.3 diesel, en reed voorheen gemiddled 1:20 - 1:23
Sinds kort is dit echter teruggezakt naar 1:18. Ik rij niets anders, nog steeds dezelfde weg (+/- 50 km op 80 wegen, 15 km snelweg) enkele reis, maar toch komt het verbruik niet meer op eerdere waarden.
Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Sinds kort is dit echter teruggezakt naar 1:18. Ik rij niets anders, nog steeds dezelfde weg (+/- 50 km op 80 wegen, 15 km snelweg) enkele reis, maar toch komt het verbruik niet meer op eerdere waarden.
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Aanlopende rem? Voel eens aan je naven na een stuk rijden of er een wiel warm wordt.
This footer is intentionally left blank
Ja, dat dacht ik in eerste instantie ook, maar nee, dat is niet het geval.
Binnenkort toch een APK laten uitvoeren, dus ik zal de garage eens goed laten kijken .
Binnenkort toch een APK laten uitvoeren, dus ik zal de garage eens goed laten kijken .
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Hoe meet je het? Echt aan de pomp of kijk je naar de boordcomputer?Snuffel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 11:44:
Even een vraag voor de Punto rijders onder ons:
En ik neem aan dat je bandenspanning op orde is?
[ Voor 4% gewijzigd door Hooglander1 op 03-06-2015 13:19 ]
Rij je nog op winterbanden? Bandenspanning?
Hangt er wat los aan de auto zodat de airflow belemmerd wordt?
Hangt er wat los aan de auto zodat de airflow belemmerd wordt?
Nee hoor, gloedjenieuwe zomerbanden erop met correcte bandenspanning.
Auto heeft geen dingen die de airflow zou belemmeren.
Ik zal hem eens laten uitlezen om te kijken of de motor niet constant staat te regeneren. DIt zou iets kunnen verklaren volgens mij....
Ik zal hem eens laten uitlezen om te kijken of de motor niet constant staat te regeneren. DIt zou iets kunnen verklaren volgens mij....
Makkelijk te controleren, door hem op lange afstand even bij tankstation neer te zetten en te kijken of start stop systeem nog werkt. Deze bij het regenereren namelijk uitgeschakeld. Ik had het idee dat toen ik nieuwe banden had mijn auto er even aan moest wennen.Snuffel schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 13:32:
Nee hoor, gloedjenieuwe zomerbanden erop met correcte bandenspanning.
Ik heb sinds één maand de eigenaar van een punto evo 1.3 mjet D uit 2011 met 135000 km op de teller.
Wat mij nu opvalt is dat soms tijdens het rijden de auto even rookt.
Het is blauwe rook bij hoge snelheden (+80km/h) tijdens het rijden.
Tijdens het rijden merk je niks aan de auto, geen verlies van vermogen of snelheid. Alleen dat de auto even (5-10 seconden) rookt.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
en zo ja
Wat was het probleem bij jou?
Omdat ik binnenkort op vakantie ga naar Frankrijk met de auto wil ik niet dat ik langs de weg kom stil te staan met pech. En zeker niet in Frankrijk!
Kan dit duiden op een ernstig probleem?
Moet ik de auto nu even laten nakijken?
Ik heb zelf al een beetje gezocht op internet en daar geven ze aan dat er misschien te veel olie zit in het oliebad filter.
Wat mij nu opvalt is dat soms tijdens het rijden de auto even rookt.
Het is blauwe rook bij hoge snelheden (+80km/h) tijdens het rijden.
Tijdens het rijden merk je niks aan de auto, geen verlies van vermogen of snelheid. Alleen dat de auto even (5-10 seconden) rookt.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
en zo ja
Wat was het probleem bij jou?
Omdat ik binnenkort op vakantie ga naar Frankrijk met de auto wil ik niet dat ik langs de weg kom stil te staan met pech. En zeker niet in Frankrijk!
Kan dit duiden op een ernstig probleem?
Moet ik de auto nu even laten nakijken?
Ik heb zelf al een beetje gezocht op internet en daar geven ze aan dat er misschien te veel olie zit in het oliebad filter.
Alle vragen hebben een antwoord
Als het blauwe rook is dan zou je denken dat het olie is welke wordt opgefikt.
Als het gewoon zwart is dan roet ie gewoon lekker
Goed voor de boompjes!
Ik denk dat je het bij dat filter moet zoeken. Als je het oliepeil gewoon blijft controleren dan lijkt het mij dat het geen probleem hoeft te veroorzaken.
Anders kan je ook gewoon even bellen met je dealert.
Als het gewoon zwart is dan roet ie gewoon lekker
Ik denk dat je het bij dat filter moet zoeken. Als je het oliepeil gewoon blijft controleren dan lijkt het mij dat het geen probleem hoeft te veroorzaken.
Anders kan je ook gewoon even bellen met je dealert.
Een diesel die teveel brandstof krijgt gaat ook blauw roken (vooral onder deellast). Meestal is dit een teken van slecht functionerende verstuivers.
Ik heb al Punto's gezien die binnen de garantie periode nieuwe verstuivers hebben gekregen, meestal in combinatie met lekkende brandplaatjes (afdichtringen tussen verstuiver en cilinderkop). Maar dat merkte je echt in het rijden en geluidsniveau.
Ik heb al Punto's gezien die binnen de garantie periode nieuwe verstuivers hebben gekregen, meestal in combinatie met lekkende brandplaatjes (afdichtringen tussen verstuiver en cilinderkop). Maar dat merkte je echt in het rijden en geluidsniveau.
Ik zit al een tijdje te speuren naar een Fiat Punto Evo, maar als ik de berichten lees in het topic zit het gemiddelde verbruik ergens tussen de 1/20 en de 1/24?
Zijn de claims van Fiat met 1/28 gemiddeld dan niet behoorlijk overdreven?
Momenteel zijn veel Evo's uit 2011 aantrekkelijk geprijsd van net minder dan 6k, en voor dat geld krijg je nergens anders een completere auto dan dit met oa CC, Airco, boordcomputer, carkit, ingebouwd USB etc.
Eens zien of het over een maandje of 3 nog steeds zo is, rond die tijd wil ik mijn huidige Clio ('99, benzine) gaan vervangen ivm winter.
Zijn de claims van Fiat met 1/28 gemiddeld dan niet behoorlijk overdreven?
Momenteel zijn veel Evo's uit 2011 aantrekkelijk geprijsd van net minder dan 6k, en voor dat geld krijg je nergens anders een completere auto dan dit met oa CC, Airco, boordcomputer, carkit, ingebouwd USB etc.
Eens zien of het over een maandje of 3 nog steeds zo is, rond die tijd wil ik mijn huidige Clio ('99, benzine) gaan vervangen ivm winter.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
1:28 is het verbruik volgens de NEDC verbruiksmeting. Die is voor elke auto overmatig positief, dus nee, ook met de Punto ga je dat niet halen.
Ik reed 1:23,5 en kwam bijna nooit op de autosnelweg, dus ik denk dat dat best wel zuinig was.
Ik reed 1:23,5 en kwam bijna nooit op de autosnelweg, dus ik denk dat dat best wel zuinig was.
Dat is logisch idd. Voor mijn berekeningen ben ik uit gegaan van rond de 1:23 dus komt wel overeen.
Verder maakt het verbruik me niet heel veel uit, heb m'n zinnen gezet op een 'echte' auto ipv blijven rijden in mn huidige Clio.
Verder maakt het verbruik me niet heel veel uit, heb m'n zinnen gezet op een 'echte' auto ipv blijven rijden in mn huidige Clio.
⏩ PVOutput☀️
Met een beetje rustig rijden en goed anticiperen is 1:25 goed haalbaar.
Dat betwijfel ik. Op spritmonitor zijn er 4 van de 146 die zuingier dan 1:24,5 rijden en maar twee die zuiniger dan 1:25 rijden.
Dus "goed haalbaar" zou ik niet durven zeggen.
Dus "goed haalbaar" zou ik niet durven zeggen.
Hangt sterk af van je rijstijl. Als je op de snelweg wel graag 130 kmh op de GPS rijd, dan zul je hoger uit komen dan 1:23 (4,35 L/100km)Quad schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 09:15:
Dat is logisch idd. Voor mijn berekeningen ben ik uit gegaan van rond de 1:23 dus komt wel overeen.
Ik rijd zelf aardig door als het kan en dan gaat het verbruik bij de Fiat ok wel flink omhoog. Tot de 120 op je teller valt het allemaal nog redelijk mee, maar daarboven springt het verbruik fors omhoog. Ik rijd nu 5,6 L/100km gemiddeld.
Als ik veel 80 kilometerwegen rijd dan springt het omlaag, maar ik heb nog helemaal geen tankbeurten gehad onder de 5L/100km. Als je alleen maar 80km-wegen rijd kom je daar denk ik wel aan zoals Maassluip al zei, maar dat is geen vanzelfsprekendheid.
Ik zit met mijn punto gemiddeld op 4,45 L/100km en dan praten we over 139 tankbeurten. Rijd voornamelijk lange afstand snelweg.
Ik rijd meestal op de snelweg 130 a 140 op de teller, verbruik ligt rond de 1 op 16. Niet heel zuinig dus.
Niet zo heel zuinig voor een Diesel!MmarkM schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:13:
Ik zit met mijn punto gemiddeld op 4,45 L/100km en dan praten we over 139 tankbeurten. Rijd voornamelijk lange afstand snelweg.
Waar baseer je dat op? Rond de 1op20 is volgens mij vrij normaal voor een Punto, zelfde geld voor de meeste auto's uit deze klasse. Daarbij komt dat de 85pk versie ook nog eens een van de sterkste is uit dit segment.
[ Voor 26% gewijzigd door Vandread op 31-08-2015 11:47 ]
Wat houd je dan ongeveer aan als kruissnelheid op de snelweg?MmarkM schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 10:13:
Dat moet haast wel een oma-snelheid zijn dan toch, 75/80?Hooglander1 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:49:
[...]
Wat houd je dan ongeveer aan als kruissnelheid op de snelweg?
Rijd meestal tussen de 90 en 110.Hooglander1 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:49:
[...]
Wat houd je dan ongeveer aan als kruissnelheid op de snelweg?
En dat terwijl je tegenwoordig 130 mag.. zonde
Als je de Punto in z'n essentie gebruikt als zuinige auto schiet je natuurlijk het doel voorbij door hard te gaan rijden, verbruik neemt nu eenmaal behoorlijk toe als je zo hard rijdt.
Zakelijke rijders hebben vaak een andere motivator om een auto als dit te rijden...
Zakelijke rijders hebben vaak een andere motivator om een auto als dit te rijden...
Ik kom niet meer boven de 1:20 uit met mijn Punto. Rij 66 km enkele reis per dag, waarvan 50km 80 wegen. Zelden boven de 130 op de snelweg, wel boven de 80 op de 80 wegen.
Zelfs in Luxemburg afgelopen vakantie, waar je amper boven de 90 uitkomt op de vele berg(heuvel) weggetjes kwam ik niet hoger dan 1:19,8
Zelfs in Luxemburg afgelopen vakantie, waar je amper boven de 90 uitkomt op de vele berg(heuvel) weggetjes kwam ik niet hoger dan 1:19,8
Heuvels en bergen hebben dan ook weer een negatieve impact 
Overigens merkte ik na een grote beurt wel een gunstig effect op het verbruik.
Overigens merkte ik na een grote beurt wel een gunstig effect op het verbruik.
Rij nu al ruim 2 jaar met mijn Punto en moet zeggen, de 1 op 27 die de boekjes aangeven is gewoonweg niet haalbaar. Zeker niet met mijn rechtervoet, 90% is snelweg kilometers die ik rij met minimaal 120-130. Net toen ik hem had kon ik die 1 op 21 nog wel halen, toen laten chippen en bredere banden/velgen op laten zetten (lees, van 175 naar 215 breed) waardoor ik nu rond de 1 op 17/18 zit?
Toch niet heel slecht
Toch niet heel slecht
PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989
Ik rijd nu 4 jaar met mijn punto evo, in totaal ruim 170.000km. Ik reken bijna altijd even zelf het verbruik uit als ik tank en dat is in al die tijd hooguit 5 keer onder de 1:20 geweest. Overigens is wat ik zelf uitreken tegenwoordig meestal een paar tienden gunstiger dan wat de boordcomputer aangeeft.
Toen ik elke dag Utrecht - Arnhem op en neer reed, wat op dat moment een groot deel 100km was met heel veel controles, reed ik meestal rond de 1:22, soms zelfs 1:24.
Nu ik meestal Utrecht - Zwolle doe en veel 120 of iets harder rijd, zit het heel dicht op de 1:20.
Het is me één keer gelukt meer dan 1000km op een tank te rijden. Had wel vaker gekund, maar meestal laat ik het niet zo ver komen.
Beetje off-topic, maar sinds een paar dagen doet de bluetooth van Blue&Me het niet meer. Zowel de telefoon als de TomTom maken geen connectie meer. Ik heb 'm gisteren een software-update gegeven, maar dat helpt niet. Iemand daar ervaring mee?
Toen ik elke dag Utrecht - Arnhem op en neer reed, wat op dat moment een groot deel 100km was met heel veel controles, reed ik meestal rond de 1:22, soms zelfs 1:24.
Nu ik meestal Utrecht - Zwolle doe en veel 120 of iets harder rijd, zit het heel dicht op de 1:20.
Het is me één keer gelukt meer dan 1000km op een tank te rijden. Had wel vaker gekund, maar meestal laat ik het niet zo ver komen.
Beetje off-topic, maar sinds een paar dagen doet de bluetooth van Blue&Me het niet meer. Zowel de telefoon als de TomTom maken geen connectie meer. Ik heb 'm gisteren een software-update gegeven, maar dat helpt niet. Iemand daar ervaring mee?
Er staat inmiddels alweer 140000 km op mijn pevo. Helaas vorige maand Turbo kapot, duur geintje a 1500 euro. Niets vergoed van Fiat aangezien auto al uit garantie was. Volgens hun normale slijtage... Heb ik zo mn bedenkingen bij maar dat terzijde. Verder rij ik 60.000 per jaar en rij ongv 1:21 met meeste snelweg 120km/u.
Is wel snel hoor... dat ze zoiets normale slijtage durven noemen... de turbo van mijn vorige auto begon pas bij 320.000km slijtage te vertonen maar deed het bij 345.000km nog steeds prima.
Voor al die mensen die hierboven verbruiken noemen: hebben jullie die toevallig geregistreerd bij spritmonitor? Ik zag in de TS een paar verbruiken staan. Het lijkt me wel leuk om er daar wat meer te zien. Het mooist vind ik de codes met een gekleurde tank, zodat je kan inschatten hoeveel tankbeurten er geweest zijn.
Laatste maandje rijden in de Punto Evo, 1 oktober over naar het Citroën topic want dan ga ik een C4 Cactus rijden 
Altijd met veel plezier in deze auto gereden, alleen een paar puntjes heb ik altijd irritant gevonden.
1 - De klok, de gaat in de loop der tijd altijd achter lopen. Grofweg een maand geleden op tijd gezet en nu een dikke maand later staat hij weer 4 a 5 minuten achter
Hoe moeilijk kan het zijn om een klok in te bouwen?
2 - Cruisecontrol, stel je rijdt 140 op de teller met cruisecontrol en je rijdt een heuveltje af van bijvoorbeeld een viaduct, dan rij je beneden 138 en trekt hij niet meer op naar 140. Dus geef ik weer gas met de cruisecontrol. Bij de volgende heuvel rijdt hij weer geen 140 meer en moet ik wéér gas geven met de cruisecontrol. Had ik dat gedaan op een vlakke weg, dan had ik 144 gereden...

Altijd met veel plezier in deze auto gereden, alleen een paar puntjes heb ik altijd irritant gevonden.
1 - De klok, de gaat in de loop der tijd altijd achter lopen. Grofweg een maand geleden op tijd gezet en nu een dikke maand later staat hij weer 4 a 5 minuten achter
2 - Cruisecontrol, stel je rijdt 140 op de teller met cruisecontrol en je rijdt een heuveltje af van bijvoorbeeld een viaduct, dan rij je beneden 138 en trekt hij niet meer op naar 140. Dus geef ik weer gas met de cruisecontrol. Bij de volgende heuvel rijdt hij weer geen 140 meer en moet ik wéér gas geven met de cruisecontrol. Had ik dat gedaan op een vlakke weg, dan had ik 144 gereden...
Jazeker! Ondertussen al 140 tankbeurten ingevoerd:gwystyl schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:23:
Voor al die mensen die hierboven verbruiken noemen: hebben jullie die toevallig geregistreerd bij spritmonitor? Ik zag in de TS een paar verbruiken staan. Het lijkt me wel leuk om er daar wat meer te zien. Het mooist vind ik de codes met een gekleurde tank, zodat je kan inschatten hoeveel tankbeurten er geweest zijn.

Das best netjesMmarkM schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:04:
[...]
Jazeker! Ondertussen al 140 tankbeurten ingevoerd:
[afbeelding]
Da's een aardig aantal! Of je tankt heel vaak of je rijdt gewoon veelMmarkM schreef op donderdag 03 september 2015 @ 15:04:
[...]
Jazeker! Ondertussen al 140 tankbeurten ingevoerd:
[afbeelding]
Even opgezocht op de site van MultiTankCard:
Totaal aantal transacties: 293
Tanken: 243x
Andere vloeistoffen: 50x
120.717 km
17,6 km/l
Totaal aantal transacties: 293
Tanken: 243x
Andere vloeistoffen: 50x
120.717 km
17,6 km/l

* Hooglander1 is niet zo'n zuinigheidswonder
Ah ja, dat verklaart een heleboel.
[ Voor 34% gewijzigd door Hooglander1 op 03-09-2015 15:43 ]
Weet iemand hoe ik de melding 'olie verversen' kan resetten? Deze melding komt automatisch na 30.000 km sinds het vorige dealerbezoek. Echter heb ik mijn EVO bij een beun in onderhoud en nu krijg ik de melding te zien terwijl de olie en het oliefilter nog geen 2.000 km geleden is ververst.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Anoniem: 697463
20150911_184256.jpg
Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaresse van bovenstaande auto.
ik ben de punto eerst nog even aan het uittesten hoe het allemaal werkt enz.
Want vanaf as maandag ga ik iedere week ruim 1000 km rijden.
De km worden voornamelijk op de snelweg gemaakt.
Wat zijn "de" tips om zo zuinig mogelijk te rijden?
ps mijn start en stop systeem doet het niet. wie weet hoe ik dat aan de gang kan krijgen?
ik heb niet zo heel veel verstand van auto's..
het afgelopen jaar heb ik VW transporter gereden en mijn Suzuki Swift uit 2003 heb ik ingeruild.
ik ga er dus heel wat op vooruit.
ps ik ben nieuw hier
ps mijn start en stop systeem doet het niet. wie weet hoe ik dat aan de gang kan krijgen?
het afgelopen jaar heb ik VW transporter gereden en mijn Suzuki Swift uit 2003 heb ik ingeruild.
ps ik ben nieuw hier
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 697463 op 17-09-2015 18:26 ]
Dat moet je naar de dealer of iemand anders die wel de service indicator ecu kan resetten.Han schreef op woensdag 16 september 2015 @ 20:29:
Weet iemand hoe ik de melding 'olie verversen' kan resetten? Deze melding komt automatisch na 30.000 km sinds het vorige dealerbezoek. Echter heb ik mijn EVO bij een beun in onderhoud en nu krijg ik de melding te zien terwijl de olie en het oliefilter nog geen 2.000 km geleden is ververst.
Als je het zelf wilt doen. met http://www.multiecuscan.net/ en een odb2 lezer (wel elm C19 ingesteld).
Ben mijzelf momenteel aan het oriënteren om een auto aan te schaffen en mijn huidige lease-auto in te ruilen i.v.m. de riante netto vergoeding. Het feit is dat ik vrij veel op de weg zit; dagelijks dezelfde afstand 125km enkele reis waarvan 96% van de route snelweg is.
Grootste stuk is 120/130km/h en een klein stuk is 100km/h (traject controle); ben wel een redelijke doorrijder dus MaxSnelheid +10 doorgaans. Ik verwacht voor ~€7500 een mooi exemplaar te kunnen kopen met een lage kilometerstand.
Enig idee of een ~ verbruik met deze gegevens tussen de 17.5 km/l en 20 km/l mogelijk moet zijn? Wat ik verder begreep is dat de onderhoudskosten van dit model relatief laag zijn; idee wat ik zou moeten budgetteren per jaar (60000km/j).
Grootste stuk is 120/130km/h en een klein stuk is 100km/h (traject controle); ben wel een redelijke doorrijder dus MaxSnelheid +10 doorgaans. Ik verwacht voor ~€7500 een mooi exemplaar te kunnen kopen met een lage kilometerstand.
Enig idee of een ~ verbruik met deze gegevens tussen de 17.5 km/l en 20 km/l mogelijk moet zijn? Wat ik verder begreep is dat de onderhoudskosten van dit model relatief laag zijn; idee wat ik zou moeten budgetteren per jaar (60000km/j).
Dan zou ik bij een gemiddeld verbruik van 1:185 en mijn kilometrage op ongeveer €475 p/m uitkomen (brandstof, wegenbelasting, verzekering).MrAcid schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:14:
Qua verbruik moet dat prima te doen zijn. Haalde ik ook altijd wel.
Met een enkele reis van 65km met 75% 100 en rest 120 of provinciaal/stad haalde ik over 80000 km 1:21,5. Met snelheden richting 140 kun je dat echt vergeten, dan ga je heel rap richting 1:16.thafusion schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:09:
Ben mijzelf momenteel aan het oriënteren om een auto aan te schaffen en mijn huidige lease-auto in te ruilen i.v.m. de riante netto vergoeding. Het feit is dat ik vrij veel op de weg zit; dagelijks dezelfde afstand 125km enkele reis waarvan 96% van de route snelweg is.
Klinkt alsof je vergelijkbaar rijd zoals ik. Althans, ik herken me wel in je omschrijving. Ik doe dus 5,6L/100km gemiddeld. Als je daar rekening mee houd kom je altijd goed uitthafusion schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 15:09:
Ik rij zelf met een redelijk zware voet, 70 km enkele reis waarvan 80% 80-wegen.
Mijn verbruik ligt momenteel tussen de 18.0-19.3/l
Moet wel zeggen dat het soort banden waarop je rijdt verschil uitmaakt. Welke banden stock onder de Punto liggen weet ik niet, maar daarmee reed ik met dezelfde rijstijl met gemak 21-22/l.
Sinds mijn bandenwissel is dat dus teruggevallen.
Onderhoudsinterval is 35.000 km van een Punto, dus 1 x groot 1 x klein onderhoud per jaar. Afhankelijk van de garage kost je dat ongeveer 500-600/jaar. Daarnaast nog een set banden meerekenen per jaar, en slijtage van remschijven/remblokken etc.
Distriebutieriem is er niet (ketting), dat scheelt weer een stuk.
Al met al... reken eens ruim met 1500/jaar aan onderhoud
Moet wel zeggen dat het soort banden waarop je rijdt verschil uitmaakt. Welke banden stock onder de Punto liggen weet ik niet, maar daarmee reed ik met dezelfde rijstijl met gemak 21-22/l.
Onderhoudsinterval is 35.000 km van een Punto, dus 1 x groot 1 x klein onderhoud per jaar. Afhankelijk van de garage kost je dat ongeveer 500-600/jaar. Daarnaast nog een set banden meerekenen per jaar, en slijtage van remschijven/remblokken etc.
Volgens het officiële schema is het met de 35k per beurt elke keer groot onderhoud. En ketting vs riem hangt af van modeljaar.Snuffel schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 08:04:
Ik rij zelf met een redelijk zware voet, 70 km enkele reis waarvan 80% 80-wegen.
niet van modeljaar maar van motor. 1.3 diesel heeft een ketting (en de twinair maar daar gaat dit topic niet over). Er wordt trouwens wel aangeraden om bij bepaalde rijomstandigheden de ketting+spanner te vervangen. Ik heb al een paar keer gezien dat auto's die veel heel korte stukjes rijden (in de vorm van koerierswerk, thuiszorg) de ketting kapot hebben gehad.
Hoe rijdt de Punto met meer dan 2 ton op de teller?
Ik kan voor een erg aantrekkelijk prijsje een complete Punto Evo overnemen, incl navigatie, bluetooth en alles. Alleen de KM stand is met 200k een beetje boven mijn max eigenlijk.
Je kan het ook van de andere kant zien, de auto heeft de afgelopen 4 jaar niet stil gestaan en altijd op de weg gezeten dus behoorlijk betrouwbaar.
Ik kan voor een erg aantrekkelijk prijsje een complete Punto Evo overnemen, incl navigatie, bluetooth en alles. Alleen de KM stand is met 200k een beetje boven mijn max eigenlijk.
Je kan het ook van de andere kant zien, de auto heeft de afgelopen 4 jaar niet stil gestaan en altijd op de weg gezeten dus behoorlijk betrouwbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Quad op 02-10-2015 08:33 ]
⏩ PVOutput☀️
Vanmiddag ga ik kijken, puntjes waar je bij de Punto Evo op moet letten?
⏩ PVOutput☀️
Diesellucht in de auto, betekent dat de verstuivers (brandplaatjes) lekken.
Voorremmen, schijven en blokken
De turbo is eigenlijk het duurste component dat bij dit soort diesels wel eens kapot kan gaan. Al is dat niet echt goed te zien van te voren.
Als de auto vaak zegt dat start stop niet werkt kan dat indicatie zijn voor een probleem ergens.
Voorremmen, schijven en blokken
De turbo is eigenlijk het duurste component dat bij dit soort diesels wel eens kapot kan gaan. Al is dat niet echt goed te zien van te voren.
Als de auto vaak zegt dat start stop niet werkt kan dat indicatie zijn voor een probleem ergens.
Allemaal niet geconstateerd, ik denk dat ik zowat alles wel getest en gecontroleerd heb, zag er erg goed uit.
Ik heb hem dan ook aangekocht..
4600 voor een 2011 auto incl. het Blue&Me systeem, Climate Control en noem het maar op... Koopje.
Ik heb hem dan ook aangekocht..
4600 voor een 2011 auto incl. het Blue&Me systeem, Climate Control en noem het maar op... Koopje.
Fiat Punto Evo | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 69% gewijzigd door Quad op 06-10-2015 22:32 ]
⏩ PVOutput☀️
--
[ Voor 101% gewijzigd door LED-Maniak op 09-10-2015 22:02 ]
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Ik ben sinds zaterdag in het bezit van een Evo en had hetzelfde issue met het start & stop systeem.Anoniem: 697463 schreef op donderdag 17 september 2015 @ 18:10:
20150911_184256.jpg
ps ik ben nieuw hier
Boven je radio zit de knop om het aan en uit te zetten, lampje aan is dat ie uit staat en lampje uit is dat ie aan staat.
Zelfs toen ging het niet goed bij mij, maar vandaag om de een of andere reden werkt het perfect.
Auto in zn vrij zetten en voet van de koppeling en de motor slaat af, en in je display kom t er een S te staan met een cirkel erom heen.
Vanmorgen wou mijn Punto niet starten, althans.. Ik ben benzine gewend en dat is sleutel in contact en direct doordraaien en dus starten.
Bij dieselmotoren moet je blijkbaar 1x door draaien, laten gloeien dus en dan pas starten. Weet ik dat ook weer.
Ik ben na een paar daagjes rijden het volgende tegen gekomen;
Hoe kan ik zoeken op mijn USB stick? Deze informatie is niet te vinden in de boekjes helaas.. Enkel dan volgende, vorige of volgorde van afspelen random, album of..
Kan je de TomTom updaten via de PC? De maps die erop staan zijn zo'n jaar of 4 oud ook, nooit bijgewerkt dus.
Is er een manier om het Blue&Me systeem te updaten? Ik heb het gevoel dat dat nog wel sneller kan werken.. Als ik op het Windows logo toets, en ik zeg vervolgens 'Bel thuis' dan duurt het wel tot 15 seconden voor er enig reactie op komt.
Bij dieselmotoren moet je blijkbaar 1x door draaien, laten gloeien dus en dan pas starten. Weet ik dat ook weer.
Ik ben na een paar daagjes rijden het volgende tegen gekomen;
Hoe kan ik zoeken op mijn USB stick? Deze informatie is niet te vinden in de boekjes helaas.. Enkel dan volgende, vorige of volgorde van afspelen random, album of..
Kan je de TomTom updaten via de PC? De maps die erop staan zijn zo'n jaar of 4 oud ook, nooit bijgewerkt dus.
Is er een manier om het Blue&Me systeem te updaten? Ik heb het gevoel dat dat nog wel sneller kan werken.. Als ik op het Windows logo toets, en ik zeg vervolgens 'Bel thuis' dan duurt het wel tot 15 seconden voor er enig reactie op komt.
⏩ PVOutput☀️
Een echte gesproken zoekopdracht is er volgens mij niet. Enkel met de commando's "Artiesten", "Albums" ed. en dan met de knoppen op het stuur verder browsen.
TomTom updaten zou idd via de pc moeten kunnen, maar dat kan soms nogal lastig gaan als de vorige eigenaar hem heeft geregistreerd volgens mij. Gewoon aansluiten en proberen zou ik zeggen.
Update instructies kan je op de officiele website vinden. Is wel wat omslachtig aangezien je eerst een configuratiefile van je auto moet ophalen die uploaden en dan krijg je pas de update.
@Sloebie
Het start-stop systeem is afhankelijk van zoveel variabelen (temperatuur, verbruikers, airco, verwarming, gordels, accucapaciteit, etc.) dat het zo erg moeilijk te zeggen is waarom hij weigert. Met een dealer tester is meestal uit te lezen waarom hij het niet heeft gedaan maar zolang je je er niet aan stoort zou ik het lekker zo laten.
TomTom updaten zou idd via de pc moeten kunnen, maar dat kan soms nogal lastig gaan als de vorige eigenaar hem heeft geregistreerd volgens mij. Gewoon aansluiten en proberen zou ik zeggen.
Update instructies kan je op de officiele website vinden. Is wel wat omslachtig aangezien je eerst een configuratiefile van je auto moet ophalen die uploaden en dan krijg je pas de update.
@Sloebie
Het start-stop systeem is afhankelijk van zoveel variabelen (temperatuur, verbruikers, airco, verwarming, gordels, accucapaciteit, etc.) dat het zo erg moeilijk te zeggen is waarom hij weigert. Met een dealer tester is meestal uit te lezen waarom hij het niet heeft gedaan maar zolang je je er niet aan stoort zou ik het lekker zo laten.
[ Voor 21% gewijzigd door GWBoes op 12-10-2015 11:40 ]
Heb je trouwens de onderhouds historie bij de auto gekregen?
Want na +200K op de teller kan het natuurlijk snel een keertje 'raak' zijn.
Verder leuke bak
Verder leuke bak
Misschien kan je aangeven op wie je reageert?PuDy schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:55:
Heb je trouwens de onderhouds historie bij de auto gekregen?
Verder leuke bak
Indien op mij, er zit 198k op nu en een onderhoudshistorie is aanwezig.
Op grote en kleine beurten na zijn er geen gekke dingen geconstateerd, in april is de airco gecontroleerd en gevuld.
Ik doel echt op navigeren dmv de knoppen aan stuur of op de radio. Ik heb mijn USB onderverdeeld in mappen van A tm Z, en titels van de nummers staan dan in de map met de letter waarmee ze beginnen.GWBoes schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:32:
Een echte gesproken zoekopdracht is er volgens mij niet. Enkel met de commando's "Artiesten", "Albums" ed. en dan met de knoppen op het stuur verder browsen.
In de autoradio wat ik had kon ik dmv zoeken scrollen tussen de mappen en vervolgens een nummer selecteren, dat lijkt hier dus niet mogelijk. Kan je ook de USB benaderen via de TomTom?
Dank! Dan wordt het zoeken naar een TomTom gebruiker omdat ik die kabel niet heb.TomTom updaten zou idd via de pc moeten kunnen, maar dat kan soms nogal lastig gaan als de vorige eigenaar hem heeft geregistreerd volgens mij. Gewoon aansluiten en proberen zou ik zeggen.
Dankje! Ik ga dan deze week hiermee aan de slag.Update instructies kan je op de officiele website vinden. Is wel wat omslachtig aangezien je eerst een configuratiefile van je auto moet ophalen die uploaden en dan krijg je pas de update.
⏩ PVOutput☀️
Sneller wordt het helaas niet, ook niet na de updates. Via blueandme.net kun je een bestandje downloaden dat je op een USB stick zet, daarmee pakt hij dan de config van je auto. Dat bestand upload je weer op blueandme en daarmee kun je dan de software update pakken. Heb het destijds bij mijn Punto gedaan vlak voor verkoop, aangezien hij ineens italiaans praatte (maar menu's in NL). De dealer wilde 75,- voor het opnieuw installeren van de software, dus toen eerst dit maar even geprobeerd en was met 15 mins klaar.Quad schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:20:
[...]
Ik doel echt op navigeren dmv de knoppen aan stuur of op de radio. Ik heb mijn USB onderverdeeld in mappen van A tm Z, en titels van de nummers staan dan in de map met de letter waarmee ze beginnen.
In de autoradio wat ik had kon ik dmv zoeken scrollen tussen de mappen en vervolgens een nummer selecteren, dat lijkt hier dus niet mogelijk. Kan je ook de USB benaderen via de TomTom?
Mocht er overigens nog iemand op zoek zijn naar winterbanden voor z'n punto: http://link.marktplaats.nl/m974313952
Helaas is de fiat group niet zo relaxed dat ze tussen de Punto / Mito of Punto / Giulietta dezelfde steek hebben gehouden, kan nu 2 sets velgen verkopen en 2 nieuwe sets terug zoeken...
Dan zal het wel niet veel gebruikt gaan worden als bediening vanaf telefoon sneller is.Sander schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:52:
[...]
Sneller wordt het helaas niet, ook niet na de updates. Via blueandme.net kun je een bestandje downloaden dat je op een USB stick zet, daarmee pakt hij dan de config van je auto. Dat bestand upload je weer op blueandme en daarmee kun je dan de software update pakken. Heb het destijds bij mijn Punto gedaan vlak voor verkoop, aangezien hij ineens italiaans praatte (maar menu's in NL). De dealer wilde 75,- voor het opnieuw installeren van de software, dus toen eerst dit maar even geprobeerd en was met 15 mins klaar.
Als ik maar werkende carkit heb.
Stuur maar PB! Met je minimumprijs.Mocht er overigens nog iemand op zoek zijn naar winterbanden voor z'n punto: http://link.marktplaats.nl/m974313952
Helaas is de fiat group niet zo relaxed dat ze tussen de Punto / Mito of Punto / Giulietta dezelfde steek hebben gehouden, kan nu 2 sets velgen verkopen en 2 nieuwe sets terug zoeken...
⏩ PVOutput☀️
Kan wel.Quad schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:20:
[...]
Ik doel echt op navigeren dmv de knoppen aan stuur of op de radio. Ik heb mijn USB onderverdeeld in mappen van A tm Z, en titels van de nummers staan dan in de map met de letter waarmee ze beginnen.
Even uit mijn hoofd, kan zijn dat ik er iets naast zit, maar hier ergens moet je het zoeken.
Menu -> mediaspeler -> opties -> folders
En dan kan je daar de juiste map selecteren. Nadeel is wel dat de nummers afspelen op trackname gaat en niet op filename geloof ik. Ik zit er altijd mee te kloten in ieder geval.
Misschien helpt het om de ID3 tag te verwijderen dan?Hooglander1 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 13:56:
[...]
Kan wel.
Even uit mijn hoofd, kan zijn dat ik er iets naast zit, maar hier ergens moet je het zoeken.
Menu -> mediaspeler -> opties -> folders
En dan kan je daar de juiste map selecteren. Nadeel is wel dat de nummers afspelen op trackname gaat en niet op filename geloof ik. Ik zit er altijd mee te kloten in ieder geval.
Ik heb zelf de USB poort nooit gebruikt, 1x om blue & me te updaten, voor de rest vond ik het maar gehannes van niks. Deed er maar gewoon een mp3 cd in, dan wist ik in ieder geval wat er op stond.
Ik heb nog wel een Blue & Me Tom Tom houder over, iemand interesse?
Ik heb een Punto uit 2014 als occasion gekocht, maar er zit geen Blue&Me in, kan ik dit nou achteraf laten inbouwen?
Is dan een van de opties hiervan voldoende?
http://fiat.mopar.eu/fiat/nl/nl/accessoires
Is dan een van de opties hiervan voldoende?
http://fiat.mopar.eu/fiat/nl/nl/accessoires
Het accessiore dat daar staat (die multimedia adapter) is geen volledige blue en me vervanger. Hij mist namelijk het bluetooth gedeelte en je kan niet navigeren door de artiesten/mappen via het dashboard.Deze werkt namelijk hetzelfde als een desion gateway oid, hij simuleert een cd wisselaar.
Blue en me achteraf inbouwen is praktisch niet mogelijk, alles is anders, stuur, dashboard, bodycomputer, binnenverlichting.
Blue en me achteraf inbouwen is praktisch niet mogelijk, alles is anders, stuur, dashboard, bodycomputer, binnenverlichting.