Het kleine zuinige Fiat Punto (Evo) 1.3Diesel topic

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is wel de benzinevariant, niet de diesel waar het hier over gaat.
Ik heb met die 2-cilinder in de 500 gereden. Het geluid moet je erg aan wennen en ik vond het niet echt geweldig rijden.
Maar ja, mijn andere auto heeft dan ook 85 pk uit 2 liter en daar hoef ik maar 2 versnellingen van te gebruiken (serieus: 2 om vanuit stilstand weg te rijden en 4 als je een beetje snelheid hebt). Hier heb je 85 pk uit 0.9 liter en moet je alle 5 versnellingen gebruiken om een beetje van de plek te komen.
Drivability is een beetje zoek bij dat soort motoren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik heb mijn Fiat Punto nu al bijna 2,5 jaar en ben van plan om hem in te gaan ruilen. Zijn er meer mensen die dat van plan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

yep. meld.

Niet omdat we ontevreden zijn, maar het volvo hart klopt niet echt van een Fiat.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Ik zit nog te twijfelen.

De punto levert geen trol meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MmarkM schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 21:55:
Ik zit nog te twijfelen.

De punto levert geen drol meer op.
There, i fixed it :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

En wat vind jij geen trol/drol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Ben bij verschillende dealers gegaan en ik krijg er nu nog 7000 / 7500 voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

En waar ruil je dan op in? Zelfs bij Fiat om hem in te ruilen op de goedkoopste Panda gaven ze al 9k bij mij. (3 jaar oud, 90k op de teller)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
En dat is kort geleden? Want er is nu een overvloed op de markt aldus de dealers.

[ Voor 72% gewijzigd door MmarkM op 18-06-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Stampertje schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:11:
En waar ruil je dan op in? Zelfs bij Fiat om hem in te ruilen op de goedkoopste Panda gaven ze al 9k bij mij. (3 jaar oud, 90k op de teller)
Dat is denk ik wat langer geleden? Want iedereen wil nu van z'n diesels af (i.v.m. wegenbelasting vanaf 1-1-2014) dus heel de markt word er door verziekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MmarkM schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:03:
Ben bij verschillende dealers gegaan en ik krijg er nu nog 7000 / 7500 voor terug.
Hmm, dan heb ik ook een indicatie hoeveel ik moet bijsparen voor de volgende auto. Nog iets van 5k dus (nog afgezien van dat een BMW dealer me al aan ziet komen met een Punto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:31:
[...]

Hmm, dan heb ik ook een indicatie hoeveel ik moet bijsparen voor de volgende auto. Nog iets van 5k dus (nog afgezien van dat een BMW dealer me al aan ziet komen met een Punto).
Wat wil je gaan rijden na de Punto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Iig een moderne automaat, en de shortlist is nu een VAG met DSG of een BMW met de 8-speed automaat. Als het een BMW wordt zal het wel een 1-serie worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:02:
Iig een moderne automaat, en de shortlist is nu een VAG met DSG of een BMW met de 8-speed automaat. Als het een BMW wordt zal het wel een 1-serie worden.
DSG is en blijft wel de bom hoor :D Dat rijd zo lekker! :P [/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

offtopic:
Ja, dat vond ik ook altijd, tot ik laatst weer eens een DSG mocht rijden (140 pk Passat diesel) en je voelt hem toch, vooral bij het terugschakelen. In de X3 waar ik (alleen als passagier) wel eens in zit voel je helemaal niets.
En ik heb toch een beetje het idee dat een DSG meer kosten oplevert dan een gewone automaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:10:
offtopic:
Ja, dat vond ik ook altijd, tot ik laatst weer eens een DSG mocht rijden (140 pk Passat diesel) en je voelt hem toch, vooral bij het terugschakelen. In de X3 waar ik (alleen als passagier) wel eens in zit voel je helemaal niets.
En ik heb toch een beetje het idee dat een DSG meer kosten oplevert dan een gewone automaat.
offtopic:
Misschien dat dat dan komt door het dieselblok ofzo, want de 125PK benzine DSG van m'n pa voel je echt niet schakelen. Niet als je het zelf doet (met flippers) en niet in de D of S stand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

MmarkM schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:46:
En dat is kort geleden? Want er is nu een overvloed op de markt aldus de dealers.
Maand of 2, 3 geleden. Vandeweek ga ik weer de boer op, en zal de getallen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Jaa, ik denk dat er een enorm verschil in zit nu. Let me know in ieder geval als je langs bent geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Afgelopen week ging er opeens een lampje branden. Het lampje van het inspuitsysteem van de motor. Ik ben de dag daarna gelijk naar de garage gegaan. Zij kwamen met het volgende oordeel:

De turbo is defect, de actuator geeft een storingsmelding. Uit de diagnose blijkt dat het vacuumklep mechaniek vast zit.

Ongeveer een jaar geleden ging het lampje ook al branden maar toen ging het om een temperatuur sensor die stuk was. De eerste keer hebben ze alleen de computer gereset, maar omdat het lampje de dag erna gelijk weer ging branden hebben ze de temp sensor vervangen.

Helaas heb ik geen garantie meer en gaat dit grapje me rond de 1200 / 1300 euro kosten. Nu gaat de garage het via de Fiat Groep spelen zodat ik rond de 30% zelf moet gaan betalen.

Vinden jullie dit reëel? Kan het probleem van nu en van een jaar geleden in verband staan met elkaar?

[ Voor 54% gewijzigd door MmarkM op 20-06-2013 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 16:39
Hoe oud is je punto? En hoeveel km's?
En wat is er nou precies allemaal kapot en waardoor?
Die vacuumklep word bediend door een actuator als het goed is.
Snap alleen niet helemaal wat die klep doet, of bedoelen ze de EGR ofzo? (kan me niet voorstellen, geef m'n smoel ook maar een slinger)

Defecte turbo is wel karig...
Zou proberen uit te vissen of het een bekend probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MmarkM schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 22:03:
Voorbeeld van kennis: 2 Jr oud ongeveer 50k gereden, met Cool & blue pakket (dus met dual zone airco, uitgebreide radio en BT carkit) werd nog 9k op gegeven bij inruil paar weken geleden.

Mijn eigen punto met 65k, 2,5 jaar oud, ook cool & blue etc doet volgens ANWB koerslijst nu 8000 bij inruil. Daarom rijd ik er nog lekker een poosje mee door, met relatief veel KMs per jaar in zo'n auto is er eigenlijk geen andere optie dan oprijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 21-06-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Vandread schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:53:
Hoe oud is je punto? En hoeveel km's?
En wat is er nou precies allemaal kapot en waardoor?
Die vacuumklep word bediend door een actuator als het goed is.
Snap alleen niet helemaal wat die klep doet, of bedoelen ze de EGR ofzo? (kan me niet voorstellen, geef m'n smoel ook maar een slinger)

Defecte turbo is wel karig...
Zou proberen uit te vissen of het een bekend probleem is...
De punto is van april 2011. Dus iets langer dan 2 jaar. Met de punto is 56k gereden.

Het enige dat nu stuk is wat ik net al omschreef. De tekst zoals dat staat omschreven staat wat defect is is wat ik van de dealer te horen heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Vandaag gebeld door de dealer en ik kom uit op een bedrag van 400 euro inclusief btw voor mij. Dit is 30% van de kosten die het zijn. De fiat groep / importeur betaald 70%.

Enigszins redelijk natuurlijk, ook al is de auto net 2 jaar en 2 maanden uit. Moet ik hier nog tegenin gaan, mede doordat vorig jaar een sensor van het inspuitsysteem ook defect was en dit in verhouding staat met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ik zou het niet weten, ik zou wel op papier vragen wat er voor dat geld gedaan word.
Telefonisch is leuk, maar naderhand wil je geen discussies.
Ook checken of er garantie op het werk/onderdelen etc zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik rijd nu zelf in een Punto (niet evo) uit '10. Deze heb ik van mijn werkgever beschikbaar gekregen en het leasecontract loopt nu nog iets meer als 2 jaar.

Moet zeggen de auto bevalt mij heel erg goed en rijdt ook lekker zuinig (gemiddeld 4,1-4,2) terwijl ik toch regelmatig stevig doorrijd.

Het grootste nadeel op het moment voor mij is de (standaard) speakers die erin zitten icm met een aftermarket radio. Graag zou ik deze speakers willen vervangen.

Nu heb ik al een poging gedaan alleen kwam ik erachter dat de huidige speakers vast gezet zijn met klinknagels en dat je voor het monteren van aftermarket speakers een ring hiervoor nodig hebt.

Zijn er hier tweakers die ervaring hebben met het verwisselen van de speakers in voor en/of achterportieren? En is dit later nog te herstellen naar orgineel (wanneer ik de auto weer inlever)?

Daarnaast lijkt het naar mijn gevoel erop dat wanneer je zo een ring plaatst de speaker naar buiten wordt gericht ipv naar binnen. Heeft dit niet heel veel invloed op de kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 478980

Goedemorgen allemaal :).

Ik heb vanaf eind augustus een auto nodig om jaarlijks +- 25.000km mee te rijden. Na vele afwegingen te hebben gemaakt sta ik op het punt om voor een Punto (evo) met 1.3 Multijet te kiezen. Nu vraag ik mij af of jullie het verstandiger vinden om te kiezen voor een iets oudere Punto Evo die wat luxer is uitgerust, of dat jullie zouden kiezen voor het nieuwe model Punto uit 2012 met iets minder luxe. Ik heb ongeveer 10.000 euro te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Momenteel ben ik nog steeds bezig mijn Punto in te ruilen. We kijken naar een kleine bestelbus als vervanging (vrouw en ik beide ondernemer, grijs kenteken kost minder). De geboden inruil prijs ligt rond de 10k bij aanschaf van een Citroen Berlingo, of 11k bij aanschaf van een iets duurdere Peugeot Partner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:02
Anoniem: 478980 schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:33:
Goedemorgen allemaal :).

Ik heb vanaf eind augustus een auto nodig om jaarlijks +- 25.000km mee te rijden. Na vele afwegingen te hebben gemaakt sta ik op het punt om voor een Punto (evo) met 1.3 Multijet te kiezen. Nu vraag ik mij af of jullie het verstandiger vinden om te kiezen voor een iets oudere Punto Evo die wat luxer is uitgerust, of dat jullie zouden kiezen voor het nieuwe model Punto uit 2012 met iets minder luxe. Ik heb ongeveer 10.000 euro te besteden.
Het is waar je zelf meer waarde aan hecht natuurlijk, meer opties of kunnen zeggen dat je een 2012 auto hebt. Kwa uiterlijk verschillen ze imho niet veel (in beide gevallen is de oude Grande Punto mooier :P). Ook kan een 2010 of 2011 auto minder km hebben of er gewoon beter uit zien dan een uit 2012.
Als ik zie wat een Evo uit 2010 kost en wat voor luxe er op zit voor 10.000 dan wist ik het wel (heb er zelf onlangs 1 in moeten leveren met leer, sunroof, interscope etc)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

En inmiddels heb ik de auto ingeruild. Vanaf volgende week wordt hij vervangen door een Citroen Berlingo 90pk HDI. We liepen een beetje tegen de beperkingen van de laadruimte aan, moet voorlopig opgelost zijn nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Gewoon zo'n personen versie neem ik aan? Geinig bakkies hoor, maat van me had zo'n bak van de zaak met zo'n doeken schuifdak, perfecte auto om naar festivals te gaan :P Lekker ruim en als we in de file stonden lekker rechtop staan door het dak heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Nee, de grijs kenteken variant :D

Wij zitten er toch nooit met meer dan 2 in, acherbank lag voornamelijk altijd al plat. En aangezien vrouwlief en ik beide een bedrijf hebben was dit een leuke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Aaaaah k :) ja lekker betaalbaar inderdaad! En je schuift zo je spullen erin :)
Ik reed nog wel eens met een Fiat Ducato, theoretisch hoefde ik geen eens m'n golfcar in te vouwen als ik ging inladen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Grappig om dit topic pas nu te ontdekken. Ik heb een Grande Punto uit 2007 met 102k km op de klok. Een beetje de classic intussen van alle Punto versies op het 199 platform. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Laatst online: 11:24
Snap het verhaal van die kapotte lampen niet helemaal. Heb er zelf inmiddels 61K km op staan en nog geen enkel lampje stuk gehad. Wel diverse andere zaken overigens. Maar dat is allemaal onder garantie opgelost.
Behalve een paar scheuren in de zijkant van de bestuurdersstoel. Dat was al na 20.000 km, en een half jaar.
Zijkanten van de stoelen (lederen sportstoelen) blijken van kunstleer te zijn.
Daar heb ik zelf een stuk echt leer in laten zetten. Gaat voorlopig niet meer stuk als het goed is.
Heb hem ook laten chippen bij savali, en dat heeft 'm wel goed gedaan.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Gebruik je start-stop veel?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:34
Ik heb in 100k 4 lampen moeten vervangen, elke keer eentje.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Zijn er hier ook bestuurders die een dakkoffer gebruiken op de Punto? Ik ben namelijk op zoek naar hoe lang de dakkoffer maximaal kan zijn voordat de achterklep in de weg gaat zitten.

Eventueel ook geintresseerd in dakdragers mocht iemand ze willen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik heb nog dakdragers liggen die met de verkoop van de punto 4 weken geleden overbodig geworden zijn. DM me maar voor details ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Gebruik hem wel, maar niet echt veel. Rij meestal snelweg eigenlijk. Zou er wel mee te maken kunnen hebben inderdaad.

• fabulaus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 16:48

fabulaus

Ja toch

Met mijn nieuwe baan ga ik vanaf volgende maand zo'n 25.000km per jaar rijden. Zodoende overweeg ik de aanschaf van een voordelige en lichte diesel occasion in het B segment. Hierbij komt de Punto naar voren als een goede kanshebber door zijn interessante aanschafprijs, lage verbruik en relatief lage gewicht voor een auto in dit segment.

Ik wil zo voordelig mogelijk die 25.000km per jaar afleggen en de Punto lijkt hierin de laagste km-prijs te hebben wanneer ik MRB, verzekering en verbruik mee reken.

Wat nog wel een aanzienlijk verschil maakt is het gewicht van de Punto / Grande Punto / Punto EVO.. Wanneer die net in de hogere MRB klasse valt scheelt dit €150,- op jaarbasis. Alleen wordt het mij niet helemaal duidelijk welke nu onder de grens van 1050 of 1150 zitten en welke hier overheen gaan?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je naar de specificaties op autoweek.nl kijkt dan zou je goed moeten zitten. Mijn Punto Evo uit 2010 is 1105 kg volgens kenteken, en dat is ook wat autoweek aangeeft.
Een Grande Punto uit die tijd staat op autoweek met 1030 kg, dus een klasse lager.
Als je er een op het oog hebt en het kenteken weet is het handig bij het RDW de gegevens te bekijken. Dan weet je direkt wat het gewicht volgens kenteken is. Je moet dan "Massa ledig voertuig" nemen.

• EvoII
Een punto evo of punto 2012 diesel weegt 1120 kg. De grenzen liggen bij de 50 kg. Als hij dus 1151 weegt betaal je een klasse hoger. Bij de 1150 zit je nog aan de goede kant. Voor elke 100 kg meer val je in een klasse hoger.

1051 en 1150 kg vallen dus in dezelfde klasse.

[ Voor 22% gewijzigd door EvoII op 21-09-2013 15:12 ]

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Afgaande op de gegevens van autoweek valt alleen de Grande Punto 1.3 Diesel in de klasse 951 tot 1050. Maar die is dan weer vrij schaars op marktplaats / gaspedaal te vinden.. Lastig lastig, nu alle kleine beetjes tellen is €150,- per jaar wel wat speurwerk waard. Anderzijds kan een leuk geprijsde EVO dit verschil al weer teniet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ik heb pas op gaspedaal zitten kijken voor een evo. Om te zien wat ze doen qua prijs. Model 2010 stond er al vanaf rond de 6000 euro. Dan heb je wel een hele kale, en in het rood. Deze komen vermoedelijk bij tempo team vandaan.
Die hadden rond die tijd iets van 300 evo 1.3 mjets besteld. De bovenste 15 ofzo, op gaspedaal waren allemaal rode in dezelfde uitvoering. Een evo is qua interieur wel een stuk moderner dan een gp.

Nogmaals gekeken net, evo's zijn zelfs goedkoper dan grande punto's! Staat nu een evo bovenaan met 80K km uit 2011, voor 5900,00. Lijkt me geen slechte deal.

[ Voor 15% gewijzigd door EvoII op 22-09-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-04 16:04
Wat grappig, zie dit topic nu pas, heb sinds oktober 2011 een Punto Evo met nu 105K op de teller, en zie een hoop dingen voorbij komen die me bekend voorkomen.
- Het ding vreeeet koplampjes
Ongeveer eens in de 2 maand wil hij een nieuwe koplamp. Ik heb dit een paar keer door de kwikfit laten doen (op verschillende plekken), maar ben er zelf veel handiger in geworden. Linksvoor kost ongeveer 1.5 minuut, rechtsvoor 1 minuut inclusief motorkap opendoen :). Dopje los, eerst stekker lostrekken en vasthaken zodat hij uit de weg is, dan haak helemaal beneden, lampje eruit en omgekeerde volgorde de nieuwe lamp erin.
Volgens de onafhankelijke garage van mijn 2e auto komt dit doordat de boordspanning van nieuwe auto's steeds hoger word. Hij zette nog wel eens een "kapje over de accu" om dit op te lossen, mijn technisch vermoeden is dat dit een weerstand zal zijn.
- Redelijk veel storingen
Met ongeveer 30K storing gehad en een sensor in het uitlaatsysteem vervangen. Standaard iedere 30K een sensor lamp vanwege "gebrekkige olie kwaliteit". Vanaf ongeveer ~90 tot 100K 2/3 keer in de week bij de garage gestaan en van alles vervangen, de "eureka" was dat de turbo kapot was, nadat deze vervangen was was het probleem opgelost. Puntje hierbij is wel dat mijn vertrouwen in de kennis van de dealer ook niet erg groot is. Volgens mij is het idee van een 'specialist' dat je je spullen ( computer, auto, whatever) er naartoe brengt, ze alles verteld wat ze maar willen weten, en dat je dan je spullen heel weer terug krijgt. Ik had het geluk dat mijn werk het even toe liet, maar ik overdrijf dus niet met 2/3 keer per week voor ongeveer 1.5 maand lang.
- Beetje weinig koppel/vermogen
Maar dat wist ik van tevoren natuurlijk. Ik heb 3 Polo's met 1.4TDI, 2 Golfjes met 1.9 TDI (110/90 pk) gehad, en ook ten opzichte van de Polootjes is dit wel wat minder vlot. Vooral de 5 is bij legale Nederlandse snelheden vooral geschikt om te 'cruisen' en niet om mee te versnellen.
- Verbruik niet echt indrukwekkend
Ik haal ongeveer 1:20 gemiddeld. De 110PK 1.9 Golf 3 diesel deed makkelijk 1:22, de 90PK Golf 4 diesel 1:17 en de overige diesels ook rond de 1:20. Voor een diesel/merk dat zo'n "fuzz" maakt rondom zuinigheid is het verbruik niet echt indrukwekkend.

Maar alle negatieve puntjes daar gelaten. Een heel lekker audiosysteem en erg goede stoelen. Ik heb de uitgebreidere audio en sportstoelen. Daarnaast zit hij met mijn 2m2 nog steeds redelijk ruim. Op vakantie duizenden kilometers mee afgelegd en zo fris als wat weer uitgestapt.
Wegligging is ook erg goed vergeleken met de Polo's, met zijwind beginnen die behoorlijk in de wind te wapperen en bij een wat vlot genomen bocht doen ze ook moeilijk, en daar heeft de Punto totaal geen problemen mee.
De 'city' stand van de stuurbekrachtiging vind ik ook ideaal als ik aan het inparkeren ben, of inderdaad in het centrum van een drukke stad krappe bochten moet maken.

[ Voor 5% gewijzigd door thegve op 22-09-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:49
Kwam deze tegen op internet, wel belangrijk om even te checken

BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
http://forum.grandepuntoc...viewtopic.php?f=16&t=8528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabulaus

fabulaus

Ja toch

Goeie tip! Ga zeker even kijken als ik binnenkort voor een Punto ga kijken. Alleen vraag ik me af of de eigenaar het leuk gaat vinden als ik e.e.a. los ga draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 21:35
ThinkPadd schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:08:
Kwam deze tegen op internet, wel belangrijk om even te checken

BELANGRIJK! Carterventilatie 1.3mjt controleren!!!
http://forum.grandepuntoc...viewtopic.php?f=16&t=8528
Goede tip, je leert Fiat gelijk goed kennen als je ze hierover aanschrijft :X
De dealer wilde geen modificatie voor mijn Punto Evo uit 2010 uitvoeren dus heb ik Fiat een mail gestuurd, met als antwoord:
Geachte heer,

Naar aanleiding van uw e-mail betreffende uw Fiat Punto Evo, willen wij u als volgt informeren.

Om inzake de door u aangekaarte kwestie een antwoord te kunnen geven hebben wij contact opgenomen met de dealer Fivan Auto Apeldoorn en gesproken met Ralf van Wissen. Zij geven door dat uw auto conform is volgens de fabrieksspecificaties. Tot op heden is er geen rede dat er een modificatie moet plaatsvinden.

Gezien het bovenstaande zien wij als importeur geen reden om over te gaan tot een bijzondere handeling.

U kunt onze afdeling klantenservice telefonisch bereiken op nummer 0080034280000 van maandag t/m vrijdag, van 8.00 tot 20.00 uur.

Met vriendelijke groet,

<naam>
Customer Care Fiat
Volledig verbouwereerd heb ik het nummer gebeld en de mevrouw die ik aan de lijn kreeg was op haar beurt weer verbaasd dat ik nog belde: "Was de e-mail niet duidelijk meneer? We doen hier niets mee".

Dus lieve mensen: Bent u op zoek naar een merk/importeur zonder goede service en afsnauwerij, dan zit u goed bij Fiat!
Hebt u liever een merk/importeur met betere (klanten)service, dan zou ik zeggen: Addio Fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
thegve schreef op zondag 22 september 2013 @ 13:44:
- Beetje weinig koppel/vermogen
Maar dat wist ik van tevoren natuurlijk. Ik heb 3 Polo's met 1.4TDI, 2 Golfjes met 1.9 TDI (110/90 pk) gehad, en ook ten opzichte van de Polootjes is dit wel wat minder vlot. Vooral de 5 is bij legale Nederlandse snelheden vooral geschikt om te 'cruisen' en niet om mee te versnellen.
- Verbruik niet echt indrukwekkend
Ik haal ongeveer 1:20 gemiddeld. De 110PK 1.9 Golf 3 diesel deed makkelijk 1:22, de 90PK Golf 4 diesel 1:17 en de overige diesels ook rond de 1:20. Voor een diesel/merk dat zo'n "fuzz" maakt rondom zuinigheid is het verbruik niet echt indrukwekkend.
Prut van de service en probleempjes maar ik wil wel even hierop inhaken, er is niets mis met oude diesels en deze zijn ook zuinig. Punt bij de Fiat (en andere moderne eco achtige auto's) is dat de uitstoot lager is dan bij dergelijk oudere diesels.
Natuurlijk zitten er ook nadelen aan deze uitstoot vriendelijkheid, vermogen en wellicht toch ook verbruik kunnen er de dupe van zijn.
Voor mij het grote voordeel.... 14% bijtelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 21:51
internetinfo schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:36:
Dus lieve mensen: Bent u op zoek naar een merk/importeur zonder goede service en afsnauwerij, dan zit u goed bij Fiat!
Hebt u liever een merk/importeur met betere (klanten)service, dan zou ik zeggen: Addio Fiat.
Lijkt wel VAG / PON wat wat betreft afhandeling productie fouten.

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 13:56
EvoII schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:28:
Snap het verhaal van die kapotte lampen niet helemaal. Heb er zelf inmiddels 61K km op staan en nog geen enkel lampje stuk gehad. Wel diverse andere zaken overigens. Maar dat is allemaal onder garantie opgelost.
Behalve een paar scheuren in de zijkant van de bestuurdersstoel. Dat was al na 20.000 km, en een half jaar.
Zijkanten van de stoelen (lederen sportstoelen) blijken van kunstleer te zijn.
Daar heb ik zelf een stuk echt leer in laten zetten. Gaat voorlopig niet meer stuk als het goed is.
Heb hem ook laten chippen bij savali, en dat heeft 'm wel goed gedaan.
Naar aanleiding van jouw bericht heb ik mijn stoel ook even bekeken, ik heb ook een scheur in mijn stoel aan de zijkant, de bijrijdersstoel nog niet bekeken, zal ik proberen te herinneren. Heeft de Fiat garage dat zelf hersteld?
Ik heb een lease-auto, dus maak mij over kosten niet zo'n zorgen, maar wel vreemd...
internetinfo schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:36:
[...]

Goede tip, je leert Fiat gelijk goed kennen als je ze hierover aanschrijft :X
De dealer wilde geen modificatie voor mijn Punto Evo uit 2010 uitvoeren dus heb ik Fiat een mail gestuurd, met als antwoord:

[...]

Volledig verbouwereerd heb ik het nummer gebeld en de mevrouw die ik aan de lijn kreeg was op haar beurt weer verbaasd dat ik nog belde: "Was de e-mail niet duidelijk meneer? We doen hier niets mee".

Tot nu toe altijd prima behandeld bij Fivan in Apeldoorn, ik heb slechtere ervaring bij de garage in Groningen. Maar geldt dat voor alle Multijets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:51

Nutral

gamer/hardware freak

Ik ben van plan deze auto misschien te gaan kopen. ga zaterdag kijken. Hebben jullie nog tips over deze auto? hij is uit 2011 en 38k km gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 547705

Ik heb ook een Fiat Punto Evo diesel uit 2011. Het is een heel prettige auto. Waar moet je op letten? Sommige fiats geven bij het linkerportier een windgeruis bij 120 km/h. Bij mij ook, het is licht storend. Verder hebben al deze fiats ruitesproeiers die het eigenlijk alleen maar goed doen als je stiltstaat. Ten slotte is het bekend dat de carterventilatie kan gaan bevriezen. Fiat heeft elektrische verwarmingssystemen als update beschikbaar, maar alleen de probleemgevallen worden vervangen. Ik zelf heb deze upgrade niet en let er op of de carterventilatie vol zit. Dat is vrij gemakkelijk te controleren en zo loop ik geen gevaar.

Succes met je aankoop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Anoniem: 547705 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:04:
Ik heb ook een Fiat Punto Evo diesel uit 2011. Het is een heel prettige auto. Waar moet je op letten? Sommige fiats geven bij het linkerportier een windgeruis bij 120 km/h. Bij mij ook, het is licht storend. Verder hebben al deze fiats ruitesproeiers die het eigenlijk alleen maar goed doen als je stiltstaat. Ten slotte is het bekend dat de carterventilatie kan gaan bevriezen. Fiat heeft elektrische verwarmingssystemen als update beschikbaar, maar alleen de probleemgevallen worden vervangen. Ik zelf heb deze upgrade niet en let er op of de carterventilatie vol zit. Dat is vrij gemakkelijk te controleren en zo loop ik geen gevaar.

Succes met je aankoop! :)
Hoe kan je dit zelf controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

heb hem gekocht! carterventilatie was ok, alleen een beetje olie, was ook redelijk wat mee gereden.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QQc7TLC.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Gefeliciteerd! Leuk kleurtje ook!

Zelf rij ik rond in een saaie grijze niet evo (overgenomen van collega).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Nutral schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 17:41:
heb hem gekocht! carterventilatie was ok, alleen een beetje olie, was ook redelijk wat mee gereden.
[afbeelding]
Voor hoeveel heb je hem gekocht en met welke kilometers op de teller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MmarkM schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:29:
[...]

Voor hoeveel heb je hem gekocht en met welke kilometers op de teller?
hij is uit 2011 en 38k km gelopen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Aangezien de kofferbak van de Punto mij iets te klein is heb ik een dakkoffer gekocht. Het model is een Hapro 8.4 (215cm lang). In eerste instantie had ik gereageerd op een advertentie van een 6.4 (~195cm lang), maar dit bleek toen ik langs kwam een 8.4 te zijn. Eerst even als proef erop gelegd om te kijken of het wel ging passen en lijkt prima te passen. De kofferbak kan open en zit net tegen de antenne aan, maar hierdoor zit hij wel erg ver naar voren, maar vanuit de stoel is die niet te zien. Alleen even een kwestie van niet te zwaar beladen voorin.

Hierbij de foto (helaas de enige die ik heb):
Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/0/AADMRdiMzA61DdKJC9hQAbwpEkfIrcENIMc1L9TEQroJFQ/12/89574872/jpeg/1024x768/2/_/0/2/2013-10-09%2007.35.40.jpg/oJl47gTRq8e-5c2dG3RuroptU3ADJM5adbG4z40D8SA

Moet zeggen dat het me heel goed bevalt. Het lawaai met dakkoffer is minder als met alleen dakdragers.

edit:
Hebben jullie ook last van dat het verbruik van de boordcomputer niet overeen komt met de pomp? Of zal dit liggen aan de goedkope brandstof (Gulf)? Het verschil is ongeveer 10%. 1 op 20ish vs 1 op 22ish.

[ Voor 24% gewijzigd door Deveon op 01-11-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat heb je betaald voor die dakkoffer? Ik heb inmiddels wel dakdragers maar zoek nog een koffer. :)'

Jij hebt niet de standaard Fiat dragers zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Voor de dakkoffer heb ik 75 euro betaald en de dakdragers zijn origineel Fiat overgenomen van Stampertje.

Qua dakkoffer was het een kwestie van veel lage biedingen doen op marktplaats (per mail) en wachten tot er iemand zou reageren. Toevallig reageerde deze gelijk dat ik hem mocht komen halen. Het is wel een uitzoek werk aangezien bijna niemand een beetje degelijk een advertentie kan maken blijkbaar...

Hou er trouwens rekening mee dat het met de komst van de wintersport waarschijnlijk iets duurder zullen worden en daarna de prijs weer iets inzakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Anoniem: 547705 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 14:04:
Ik heb ook een Fiat Punto Evo diesel uit 2011. Het is een heel prettige auto. Waar moet je op letten? Sommige fiats geven bij het linkerportier een windgeruis bij 120 km/h. Bij mij ook, het is licht storend. Verder hebben al deze fiats ruitesproeiers die het eigenlijk alleen maar goed doen als je stiltstaat.
Er is dus weinig geëvolueerd. Ik heb een GP uit 2006 gehad met windgeruis, dat was bij de proefrit wel opgevallen en daar gingen ze ook wat aan doen (2x) het was wel minder maar nooit echt goedgekomen. Een van de redenen om hem weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Deveon schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:51:
Hebben jullie ook last van dat het verbruik van de boordcomputer niet overeen komt met de pomp? Of zal dit liggen aan de goedkope brandstof (Gulf)? Het verschil is ongeveer 10%. 1 op 20ish vs 1 op 22ish.
Bij mij was de boordcomputer 1,4 km per liter optimistischer dan aan de pomp.
1 op 14,5 vs 1 op 13,1 Dat is het gemiddelde over een jaar. (benzine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
Ik heb vandaag een Fiat Punto Evo 1.3 uit de poollijst genomen, met een mooi panoramisch dak. Maar fuck, dat dak is daardoor zo laag geworden, dat mijn hoofd tegen het gehemelte aankomt :')

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Heb nu 105k op te teller staan na 3 jaar en dit is nu al mijn 7e koplamp die stuk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zit op 37k km, nog geen koplamp vervangen.
Net wel de winterbandjes eronder laten gooien.
Strider schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:50:
Ik heb vandaag een Fiat Punto Evo 1.3 uit de poollijst genomen, met een mooi panoramisch dak. Maar fuck, dat dak is daardoor zo laag geworden, dat mijn hoofd tegen het gehemelte aankomt :')
Daarom heb ik dat ook lekker niet, is bij bv de Citroen C3 ook, leuk zo'n doorlopende vooruit maar als je iemand hebt die een tikkie langer is dan schuurt ie ze gel tegen het plafond :P

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 22-11-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Vandread schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:25:
Zit op 37k km, nog geen koplamp vervangen.
Net wel de winterbandjes eronder laten gooien.

[...]

Daarom heb ik dat ook lekker niet, is bij bv de Citroen C3 ook, leuk zo'n doorlopende vooruit maar als je iemand hebt die een tikkie langer is dan schuurt ie ze gel tegen het plafond :P
Gelukkig is het een pool auto, en kan ik er over een maand weer afstand van nemen. Maar het blijft wel irritant, want voor de rest vind ik het een prima auto.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 18:35
Rooke schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:54:
Heb nu 105k op te teller staan na 3 jaar en dit is nu al mijn 7e koplamp die stuk is...
Laat dan de spanning eens controleren. Als deze te veel schommelt, niet stabiel genoeg is, kunnen lampen kapot gaan.

Ik heb het een keer met mijn motor gehad. Deze begon ook lampen te vreten. Bleek uiteindelijk de spanningsregelaar kapot te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik rijdt nu een Punto uit 2004 (1.3 MJD) maar deze heeft er nu 250k op zitten er er lijken wat pijnlijke reparaties aan te komen. Ik ben ook van plan om een Evo 1.3 MJD 5 deurs te kopen. Budget is +- 8000 euro.
Nu zijn er genoeg Evo's te koop rond die prijs. Er branden wel een paar vragen; Is het verstandig om nu een Evo te kopen? Volgend jaar valt de MRB-vrijstelling weg en wellicht wordt het aanbod dan hoger, dus prijs lager. De Evo's die nu op de bekende sites staan hebben vaak een kilometerstand van tussen de 80 en 120k.
Waar moet ik op letten bij die KM-standen, afgezien van een aantoonbare onderhoudshistorie?
Andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peeveetje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09-2023
Hallo alllen,
ik overweeg ook een punto evo multijet te kopen.
Ik verwacht in december een groot aanbod, en daardoor lagere prijzen, vanwege de afschaffing van het wegenbelasting vrij rijden.
Twijfel over de versie met schuifdak.
Weten jullie ook of er dakdragers op de versie met schuifdak kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb mijn Fiat Punto Evo 1.3 nu een paar dagen in bezit, en ik heb nu al 2x gehad dat ik ineens de melding in mijn boordcomputer kreeg dat het start/stop systeem niet beschikbaar was, en ik de motor moet laten controleren. Na verloop van tijd verdwijnt deze melding weer, en is het start/stop systeem weer beschikbaar.

Herkennen meer Fiat Punto Evo rijders dit?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

het start stop systeem is regelmatig niet beschikbaar, vanwege koude motor of als ik ergens aankom en na het parkeren gaat hij ook vaak niet in start stop. Maar ik heb nog niet de melding gehad dat de motor gecontroleerd moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Nutral schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 12:57:
het start stop systeem is regelmatig niet beschikbaar, vanwege koude motor of als ik ergens aankom en na het parkeren gaat hij ook vaak niet in start stop. Maar ik heb nog niet de melding gehad dat de motor gecontroleerd moet.
Idem in een Punto (niet Evo) uit '10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Naar de garage en uit laten lezen.
Als er uberhaupt iets is dan geeft ie meteen dat StartStop niet meer beschikbaar is.
Heb het ook wel eens gehad, was ivm vuil in een ontluchtigslang waardoor een sensor niet meer goed werkte.
Gratis modificatie aan die slang gekregen (heating dingetje)
Dit kwam door vaak relatief korte stukken rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Vandread schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:41:
Naar de garage en uit laten lezen.
Als er uberhaupt iets is dan geeft ie meteen dat StartStop niet meer beschikbaar is.
Heb het ook wel eens gehad, was ivm vuil in een ontluchtigslang waardoor een sensor niet meer goed werkte.
Gratis modificatie aan die slang gekregen (heating dingetje)
Dit kwam door vaak relatief korte stukken rijden.
Ga het volgende week vrijdag laten doen :)

Andere vraag, ik heb het Blue & Me systeem, maar ik krijg mijn S2 niet gekoppeld. Mijn S2 ziet het systeem wel, maar ik krijg geen pincode invoer scherm. Iemand een idee :)
Hmm. het koppelen is eindelijk gelukt.

[ Voor 33% gewijzigd door Strider op 04-12-2013 19:20 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 18:35
Peeveetje schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:29:
Hallo alllen,
ik overweeg ook een punto evo multijet te kopen.
Ik verwacht in december een groot aanbod, en daardoor lagere prijzen, vanwege de afschaffing van het wegenbelasting vrij rijden.
Twijfel over de versie met schuifdak.
Weten jullie ook of er dakdragers op de versie met schuifdak kan?
Ik hou al een paar maand de advertenties op gaspedaal.nl in de gaten van de Punto EVO (heb er ook interesse in).
Wat mij opgevallen is, is dat de Punto populair is. De mooie modellen (rijke uitrusting, weinig km en nette prijs) zijn meestal met 1 of 2 weken al weg. Het gros staat ongeveer 1 maand te koop en is dan weg.

Er is blijkbaar nog ruimte genoeg op de markt voor de Punto diesel, ondanks dat al bekend is dat er belasting betaalt moet gaan worden. Ik vraag me dus af of de prijzen nog ver gaan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik denk dat het aanbod wel wat ruimer wordt op het moment dat de eerste acceptgiro's van 260 euro op de mat komt voor 1e kwartaal wegenbelasting. Veel mensen die nog half slapen of denken dat het wel wat meevalt en dan ineens wakker geschud worden.

Zorgt wel voor een mooi aanbod van jonge diesels met weinig kilometers, genoeg mensen die met 10K per jaar zo'n ding hebben aangeschaft 3 jaar terug.

Overigens valt het gewicht me tegen, rijd nu een 206 1.4HDI die nog net onder de 950kg zit, de Punto Evo zit 2 klasses hoger. Ik zit nu op 192 per kwartaal, een Punto Evo zou me ruim 70 euro meer kosten per kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een 206 is ook wel even 20 cm korter en een generatie ouder he? Vergelijk het met een 207, die is even lang als een Punto Evo en zit opeens een klasse hoger in de wegenbelasting dan een Punto Evo.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 09-12-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-04 15:36
Strider schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:40:
[...]
Andere vraag, ik heb het Blue & Me systeem, maar ik krijg mijn S2 niet gekoppeld. Mijn S2 ziet het systeem wel, maar ik krijg geen pincode invoer scherm. Iemand een idee :)
Ik heb al ruzie met de carkit en mn S3 sinds ik de auto heb, wat een k*tsysteem... de ene keer koppelt ie niet automatisch, de andere keer zien ze elkaar niet, en dan stop je even en werkt alles weer. Heel vaag.

Over dat start-stop, ik heb ook wel eens die meldingen dat het systeem niet beschikbaar is, maar ik zet het syteem meestal uit met het knopje op het dashboard. Ik vind dat echt zo nutteloos, ik had ooit een Golfje en die gaf in liters per uur aan hoeveel diesel je verstookte als je stilstond. En dat was dan meestal 0.2 of 0.3 liter per uur. Wat bespaar ik dan als ik 1 minuut stil sta? Kan dat systeem eigenlijk permanent worden uitgezet op een Punto? Ik heb er een uit 2011 volgens mij.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dus als ik het goed begrijp mag m'n baas volgend jaar wegenbelasting gaan betalen....
1120kg... weegt nog aardig wat dat kreng.
Strider schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:40:
[...]

Ga het volgende week vrijdag laten doen :)

En?! :P

Samsung Note koppelde ook prima trouwens, evenals LG 2xSpeed
Heb nooit klachten over de bel kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ja, die wegenbelasting word bij ons doorberekend naar de leaserijder, werd er ook niet echt blij van toen ik dat hoorde :( maargoed, gelukkig kan je een deel aftrekken van de belasting. En ik hoef nog een halfjaartje in de Punto, ik zie wel wat er dan goedkoop te leasen is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Lekker dan, heb je een operationeel goedkope auto, op de wegenbelasting na, kan je die vervolgens zelf gaan ophoesten. Volgende is dus weer een benzine bak? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
Widow schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:53:
Ja, die wegenbelasting word bij ons doorberekend naar de leaserijder, werd er ook niet echt blij van toen ik dat hoorde :( maargoed, gelukkig kan je een deel aftrekken van de belasting. En ik hoef nog een halfjaartje in de Punto, ik zie wel wat er dan goedkoop te leasen is :+
Dafuq vind het best raar dat het doorbelast wordt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Rooke schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:05:
[...]
Dafuq vind het best raar dat het doorbelast wordt |:(
Wie moet het dan betalen?
Een leasebedrijf gaat de minimaal 1000 euro per jaar voor iedere leasediesel niet zelf voor zijn rekening nemen. (Ik weet niet of ze korting krijgen) De werkgevers zouden het kunnen betalen maar dat is nogal een loonsverhoging. Dus blijft uiteindelijk de werknemer over. Een privérijder kan helemaal niets aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Poepoe dikke loonsverhoging die 86 euro per maand...
Maar zonder gekheid, dit zag iedereen toch al aankomen? Ook de leasemaatschapijen? Dan is het toch simpel om een clausule in het leasecontract op te nemen met daarin de extra kosten indien er wegenbelasting word geheven?
Indien deze clausule er niet is kan er vast wel onderhandeld worden over zo'n contract.

Een hoger leasebedrag is zeker geen loonsverhoging...

Volgens mij blijf ik in ieder geval lekker op de 14% regeling :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vandread op 09-12-2013 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Wees blij dat je 14% bijtelling nog altijd van kracht is, die hadden ze ook kunnen opheffen halverwege het leasecontract. Als er geen clausule in het leasecontract staat over aanpassingen in de wegenbelasting kan je werkgever overigens zo dat contract openbreken vanwege prijswijzigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Ik kan er wel over gaan stuiteren, maar ik kan A, geen eigen auto rijden voor dat geld, en B, ik hoef met deze auto tot augustus 2014. Daarna komt er wat anders, en dan zit de wegenbelasting gewoon weer in de leaseprijs meeberekend, waardoor het effectief door mn werkgever word betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
_JGC_ schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:01:
Wees blij dat je 14% bijtelling nog altijd van kracht is, die hadden ze ook kunnen opheffen halverwege het leasecontract. Als er geen clausule in het leasecontract staat over aanpassingen in de wegenbelasting kan je werkgever overigens zo dat contract openbreken vanwege prijswijzigingen.
Dit geldt voor mij:
Indien de auto sinds 30 juni 2012 niet zowel een andere eigenaar als een andere gebruiker heeft gekregen, blijft de bijtelling van 14% en 20% behouden tot het moment dat zich dit wel voordoet
Bron: http://www.rijksoverheid....jtelling-auto-van-de-zaak
Dus als ik nog 10 jaar in die Punto rij, dan blijft mijn bijtelling 14%

Wegenbelasting en bijtelling hebben dus aparte regels.

[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 10-12-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Volgens mij gaat je bijtelling na 5 jaar ook omhoog hoor. Anders rijden er over 10 jaar nog belastingvrije Outlanders en V60's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Deveon schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:33:
Volgens mij gaat je bijtelling na 5 jaar ook omhoog hoor. Anders rijden er over 10 jaar nog belastingvrije Outlanders en V60's.
Klopt, dat geld idd maximaal voor 60 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Nee ik zal, indien ik deze auto blijf rijden continu op de 14% bijtelling zitten... wegenbelasting is, zoals ik al zei, compleet los daarvan.

Indien ik de auto later had (is van mei 2012), dan had het inderdaad voor 60 maanden 14% geweest.
Staat namelijk in de regel na mijn quote ;)
Auto's met een 20% of 14% bijtelling waarvan het kenteken vanaf 1 juli 2012 op naam is of wordt gesteld, houden dat lagere bijtellingspercentage voor een periode van 60 maanden.

• Widow
Ah my bad, ik wist niet dat dat veranderd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05 02:00
Ik deel even mijn ervaring met de brodit proclip.
Bevestiging is zeer eenvoudig, zit erg stevig, ben er tevreden mee :)
Ik heb de proclip i.c.m. een universele telefoonhouder gebruikt die ik nog had liggen, was oorspronkelijk voor de air vent bedoeld, maar ik wou een stevigere oplossing, vandaar de clip. (3 gaatjes geboord in de clip, aan de achterkant van de telefoonhouder zaten al gaatjes voor schroefjes).

Deze clip gebruikt
Deze Telefoonhouder

Verder heb ik nog gehobby'd met het bevestigen van een oplaadkabel.. dat was iets meer gedoe :)

Afbeeldingslocatie: http://i995.photobucket.com/albums/af77/Bastynasterd987/Carkit_zpsde929228.jpg

Anoniem: 620277

Heeft iemand ervaringen met het zelf installeren van een middenarnsteun in de Punto EVO? Ik zie wel webshops die armsteunen verkopen, maar hoe goed dat allemaal is?..

• Vandread
Nope, want ik heb er al een ;) en welkom op dit forum.
Maar wellicht heb je hier wat aan:
http://forum.grandepuntoc...iewtopic.php?f=83&t=10837
Denk dat je een account moet maken...

Trouwens, zit nu op 50k km's zonder problemen eigenlijk (1 keer een sensor vervangen door een verwarmde sensor ivm vocht dat bevriest in de winter) en zat eens te kijken naar Savali tuning, zag een redelijk positieve reactie hier, andere mensen ervaring mee?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:46
Anoniem: 620277 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:01:
Heeft iemand ervaringen met het zelf installeren van een middenarnsteun in de Punto EVO? Ik zie wel webshops die armsteunen verkopen, maar hoe goed dat allemaal is?..
Nope, ik heb het een maand geleden laten doen door de garage.
€ 180,- , waarvan de steun zelf € 125,- ex btw kostte.

Dit is trouwens niet dezelfde steun als in de link hierboven. Die van mij zit aan de stoel vast.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vandread schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:35:
Nope, want ik heb er al een ;) en welkom op dit forum.
Maar wellicht heb je hier wat aan:
http://forum.grandepuntoc...iewtopic.php?f=83&t=10837
Denk dat je een account moet maken...

Trouwens, zit nu op 50k km's zonder problemen eigenlijk (1 keer een sensor vervangen door een verwarmde sensor ivm vocht dat bevriest in de winter) en zat eens te kijken naar Savali tuning, zag een redelijk positieve reactie hier, andere mensen ervaring mee?
Geen ervaring, wel afgeraden door mijn garage (alfa/fiat specialist), met als reden dat dit soort motoren toch echt gebouwd zijn op goedkoop/zuinig rijden en dat de turbo's etc niet meer de degelijkheid hebben van oudere modellen die gewoon 250k to 300k mee gingen. Vraag is dus of je dat risico wil nemen?

(zelfde garage krijgt regelmatig van leasemaatschappijen 'probleemgevallen' zoals bijv Leons en Ibiza's waar de turbo er al 2 keer uitgevlogen is en uiteindelijk via via blijkt dat de tuning er iedere keer keurig af gehaald werd voor hij terug ging ;-))

[ Voor 12% gewijzigd door Sander op 11-09-2014 09:11 ]

Anoniem: 620277

Ik moet inderdaad account aanmaken. Maar 180 door garage is niet al te duur. Ik zal s informeren bij mijn garage. Zo'n armsteun is toch wel erg lekker.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-05 21:46
Anoniem: 620277 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 17:16:
Ik moet inderdaad account aanmaken. Maar 180 door garage is niet al te duur. Ik zal s informeren bij mijn garage. Zo'n armsteun is toch wel erg lekker.
Ik heb nooit een armsteun gehad, maar nu ik hem heb is 'ie niet meer te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Sander schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:38:
[...]
Geen ervaring, wel afgeraden door mijn garage (alfa/fiat specialist), met als reden dat dit soort motoren toch echt gebouwd zijn op goedkoop/zuinig rijden en dat de turbo's etc niet meer de degelijkheid hebben van oudere modellen die gewoon 250k to 300k mee gingen. Vraag is dus of je dat risico wil nemen?

(zelfde garage krijgt regelmatig van leasemaatschappijen 'probleemgevallen' zoals bijv Leons en Ibiza's waar de turbo er al 2 keer uitgevlogen is en uiteindelijk via via blijkt dat de tuning er iedere keer keurig af gehaald werd voor hij terug ging ;-))
Thanks, kreeg gisteren ook net een snelheids boete binnen op de zaak dus moest wel lachen, volgens mij een teken om het ook niet te doen ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste