Toon posts:

Het kleine zuinige Fiat Punto (Evo) 1.3Diesel topic

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Vandread schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:26:
Ik lees bar slechte ervaringen over het B&M systeem, iemand nog positieve ervaringen?

Proefgereden, reed op zich prima, primair belang is verbruik en comfort, dat zit wel snor.
Zou ook zo'n tomtom unit bij zitten, ben er niet wild van maar dat is de sport voor m'n baas om die erbij te onderhandelen... ;)
Motor valt ook zeker niet tegen qua prestaties.
Voorlopig niet volledig enthousiast, maar ook niet geheel negatief. Werkt opzich prima met iPhone 4S, maar ik vind de stemherkenning voor telefoonboek items niet denderend. Persoonlijk heb ik liever dat ie gewoon 1-op-1 Siri overneemt, die is toch wat beter in herkenning. Wel ideaal dat je gewoon op info-display tussen de tellers ziet wie er belt etc.

Verder erg zonde dat het Bluetooth A2DP profiel niet ondersteund wordt, waardoor muziek zoals Spotify oid eigenlijk alleen werkt via aux-kabeltje.

Ik vind het mooier om het zo ingebouwd te hebben dan een parrot systeempje, maar functioneel haalt het het er nog niet bij. Hoewel er nog wel af en toe updates uitkomen, die toestellen toevoegen. En aangezien het ook nog steeds geleverd wordt op nieuwe modellen hoop ik dat dat nog wel even zo doorgaat.

Overigens hebben wij sinds een krappe week een 2e hands Evo gekocht uit november 2010, met 30.000 op de teller. Mooi uitgerust met Dynamic Plus, Cool&Blue, parkeersensoren etc. Bevalt tot nu toe prima, hoewel verbruik me nog wat tegenvalt. Maar dat komt misschien ook doordat we de laatste week vooral veel korte stukjes en stadsritjes gehad hebben.

[Voor 6% gewijzigd door Sander op 25-04-2012 23:34]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:18

Kixtart

Destruction = Improvement

Mag ik vragen hoeveel je er voor betaald hebt? ;)

☻/
/▌
/ \

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:57
Bedankt sander!
Kan je je iphone niet direct op de usb aansluiting doen?
Begreep dat dat wel kon, bij bepaalde modellen moet er een adapter tussen zie ik:
http://www.fiat-accessories.com/Fiat-Blue-and-Me-Adaptor

• Sander
  • Niet online
Kixtart schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:40:
Mag ik vragen hoeveel je er voor betaald hebt? ;)
Dat mag, via een fiat dealer met 12 mnd garantie voor 12.000 rond. Kan evt nog wel de lijst met opties en een fotootje opzoeken.
Vandread schreef op donderdag 26 april 2012 @ 00:14:
Bedankt sander!
Kan je je iphone niet direct op de usb aansluiting doen?
Begreep dat dat wel kon, bij bepaalde modellen moet er een adapter tussen zie ik:
http://www.fiat-accessories.com/Fiat-Blue-and-Me-Adaptor
Dan werkt ie als het ware als externe hdd, de iTunes songs kunnen dan gewoon gespeeld worden via de radio en bediening ook via radio. Maar zaken als spotify worden niet ondersteund en daar staat al mijn muziek in. Dan tochnmaar een grotere USB stick erin en weer ouderwets liedjes kopen/downloaden.

Overigens laadt hij via USB wel gewoon op.

• Kixtart

Kixtart

Sander schreef op donderdag 26 april 2012 @ 07:35:
[...]
Dat mag, via een fiat dealer met 12 mnd garantie voor 12.000 rond. Kan evt nog wel de lijst met opties en een fotootje opzoeken.
[...]
Opties e.d. hoeft niet. Ik vroeg me even af hoe groot de afschrijving was, maar lijkt mee te vallen :) Op het moment dat de wegenbelasting terug komt voor de evo zal het wel wat sterker omlaag gaan.

☻/
/▌
/ \

• Sander
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:08:
[...]

Opties e.d. hoeft niet. Ik vroeg me even af hoe groot de afschrijving was, maar lijkt mee te vallen :) Op het moment dat de wegenbelasting terug komt voor de evo zal het wel wat sterker omlaag gaan.
Meevallen? Ik vind in 1,5 jaar tijd 6.000 afschrijven op ruim 18.000 wel een fors bedrag. Dat is 1/3e in de 1e 30.000 km. Een vriend van mij die begin vorig jaar een nieuwe gekocht had schrok zich kapot.

Overigens geven de verzekeraars als dagwaarde 10.000 op voor total-loss (na 12 maanden aankoopwaarde bescherming oid)

• Kixtart

Kixtart

Het is te verwachten met een nieuwe auto. Daarnaast is het niet 6000 gewoonlijk, want je krijgt altijd wel een of andere korting bij inleveren van een auto of juist zonder inlevering.

☻/
/▌
/ \

• Sander
  • Niet online
Kixtart schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:58:
Het is te verwachten met een nieuwe auto. Daarnaast is het niet 6000 gewoonlijk, want je krijgt altijd wel een of andere korting bij inleveren van een auto of juist zonder inlevering.
Ik denk dat het in dit geval zelfs meer was, want het was een auto die teruggekomen was van een financial lease omdat de berijder een lease auto van zijn baas kreeg. Hij heeft er uiteraard minder voor teruggekregen dan ik heb betaald (waar ook 500,- afleverkosten in zitten). En ook als je de ANWB koerslijsten nakijkt dan kom je wel op dat bedrag:

U wilt deze auto verkopen bij de dealer
Inkoop- of inruilprijs € 11850

U wilt deze auto kopen bij de dealer
Verkoopprijs, door Bovag autobedrijf met garantie € 13450
Verkoop door merkdealer met garantie € 14000

Particulier
Aan / verkoop tussen particulieren € 12150

• Kixtart

Kixtart

Achja, veel kan ik er ook niet meer aan doen :) Lekker oprijden.
http://www.autotrader.nl/...e-en-prijs/?trefwoord=evo

☻/
/▌
/ \

• Sander
  • Niet online
Ach dat is uiteindelijk ook mijn idee, en dit soort auto's zijn zelfs met wegenbelasting gewoon relatief goedkope KM-vreters. Als ik kijk naar mijn huidige lease-auto die iedere 15.000 (!) bij de dealer staat voor kleine of grote beurt, dan lopen de kosten daarvoor snel op.

Anoniem: 453095

Hey sander, toch een 2e hands geworden begrijp ik..

Heb je nog contact gehad met otten breda en aarsman zevenbergen?

Mijn nieuwe punto komt als het goed is binnen 1 tot 2 weken bij de dealer, vorige week stond hij klaar voor transport in turijn.

Groeten Danny

• Vandread
Heugelijk nieuws van de baas, over 2 weken een 5 deurs, underground grey met aardig wat opties, waaronder skirts en 16"
Was een afbestelde auto, dus geen lange levertijd en waarschijnlijk nog wat leuke korting gekregen.

nice vandread! laat de pics maar doorkomen terzijnertijd!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 453095 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 18:03:
Hey sander, toch een 2e hands geworden begrijp ik..

Heb je nog contact gehad met otten breda en aarsman zevenbergen?

Mijn nieuwe punto komt als het goed is binnen 1 tot 2 weken bij de dealer, vorige week stond hij klaar voor transport in turijn.

Groeten Danny
Geen contact meer gehad, kwam deze tegen en prijsverschil met nieuw was dusdanig dat er eigenlijk geen argument was om voor nieuw te gaan. Zaken als PDC, volwaardig reservewiel, skirts, spoilertje en getinte ruiten ga je niet vinden voor onder de 17.000 nieuw.

Hey sander,

Als ik jou specs een beetje uitreken met die aktie van otten breda, zou ik uitkomen ergens tussen de 16000 en 17000 (ik had 16295 uitgerekend met de opties die ik wist), maar dan uiteraard wel met een wachttijd van zo'n 8 á 10 weken.
ik had begrepen dat de wachtijd voor jou een issue was.
Maar netjes gedaan voor 12000 met deze opties!

Ik had niet zo'n haast en vooral vond ik persoonlijk de 2012 uitvoering (zonder snor) beter tot zijn recht komen. (een beetje terug naar de "maserati" neus van de grande punto.)

Ik hoop snel een keer foto's te zien van je bella machina!

groeten Danny
(ik zit nog 1 á 2 weken in de "wachtkamer")

• Vandread
Iemand wel eens erover nagedacht om z'n auto te chiptunen?
Pro's / Con's ?
Niet dat ik dat meteen wil, maar het is natuurlijk wel interessant om 100pk+ en meer koppel te hebben, grote kans dat ik nog wel eens door Duitsland moet boenderen.

[Voor 19% gewijzigd door Vandread op 30-04-2012 00:15]

• Sander
  • Niet online
Vandread schreef op maandag 30 april 2012 @ 00:14:
Iemand wel eens erover nagedacht om z'n auto te chiptunen?
Pro's / Con's ?
Niet dat ik dat meteen wil, maar het is natuurlijk wel interessant om 100pk+ en meer koppel te hebben, grote kans dat ik nog wel eens door Duitsland moet boenderen.
Nog niet naar gekeken, maar vanuit de Alfa historie en fora weet ik dat er eigenlijk maar 1 partij is om die italiaantjes te laten chippen in NL. Dat is Squadra, itt veel van de andere partijen leveren die gewoon degelijke producten die niet met powerbox achtige systemen werken, maar met een eigen ontwikkeld stuk software. Daarnaast blijven ze ook mooi binnen de limieten van een motor en turbo. Auto gaat van 85 naar 98 PK met 246nm ipv 207nm koppel. Ik zie er voorlopig vanaf, in ieder geval zolang fabrieks en dealer garantie nog lopen.

http://www.squadra-tuning...tegorie/179/auto/149.html

Kost 470,-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Austin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:50

Austin

Uit een boek

SaVaLi weet de volgende resultaten te boeken met de 1.3 MJ, 102pk / 262Nm voor een Punto Evo 1.3 Mjet 85pk.

Flickr Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:45
Een powerbox is natuurlijk wel makkelijker en makkelijker te verwijderen mocht die naar de garage of iets dergelijks moeten. Lijkt me geen goede impact hebben op je bijtelling, wel?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Rooke schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:15:
Een powerbox is natuurlijk wel makkelijker en makkelijker te verwijderen mocht die naar de garage of iets dergelijks moeten. Lijkt me geen goede impact hebben op je bijtelling, wel?
Powerboxen zijn echt rommel, dat (kan) funest zijn voor je motor. Partijen zoals Squadra werken in veel gevallen samen met dealers (iig voor Alfa's) en leveren wereldwijd hun product omdat het zo goed bekend staat en met name op lage toeren en bij hoge temperaturen je motor beter beschermd.

Wat zijn verder de ervaringen van jullie met EcoDrive? Ik heb het op een USB stick gezet en krijg nu iedere keer bij het starten "Updaten gestart" en dan "Updaten voltooid" en vervolgens geeft ie aan EcoDrive on. Maar bij het inladen van de gegevens gebeurd er niks (blijft op 0% staan) of loopt door en zie geen gegevens. Brak spul of doe ik iets fout?

Overigens is de stemherkenning van B&M echt dramatisch, heb het nog niet voor elkaar gekregen degene te bellen die ik wilde bereiken via de stemcommando's.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:45
Dat werkt bij mij op zich wel maar ik heb enorme last van vertraging en dat de andere kant mij slecht hoort.
Toch nog even over die chiptuning, wat voor implicaties heeft dat voor leaserijders want voor 400 euro een hoop meer plezier uit mn auto halen is het misschien wel waard.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Ik ben een tijd geleden samen met de GrandePuntoClub op bezoek geweest bij SaVaLi.

En die vertelde dat de boordcomputers in de auto's (i.i.g Fiat Alfa) van tegenwoordig zelflerend zijn.
Ze weten dus welke waardes "normaal" zijn.
Een powerbox is leuk van na een x aantal kilometers zal het vermogen van de auto weer op het oude niveau zijn, omdat het de boordcomputer voor de gek houd maar juist doordat deze weet wat de juiste waardes zijn zal op een gegeven moment over zijn.

Chip / software tuning is echt het aanpassen van de software en waardes in de boordcomputer zelf.
Voor zover ik heb begrepen verandert het vormogen niets aan je bijtelling aangezien de uitstoot niet verandert.

De 1.3MJ rijders op het GPC forum die hun auto hebben laten chippen zijn allemaal dik tevreden met hun nieuwe vermogen.
Sander schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:18:
Overigens is de stemherkenning van B&M echt dramatisch, heb het nog niet voor elkaar gekregen degene te bellen die ik wilde bereiken via de stemcommando's.
Geen last van hier (GP) gisteren nog succesvol stemherkening gebruikt om te bellen vanuit de auto.

[Voor 18% gewijzigd door Austin op 02-05-2012 09:49]

Flickr Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Austin schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:48:

[...]

Geen last van hier (GP) gisteren nog succesvol stemherkening gebruikt om te bellen vanuit de auto.
Hmm, dat is vreemd. Ik zal anders de laatste B&M software update er eens overheen gooien en kijken wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 11:30

Stampertje

Gaat je nix aan

Vandread schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:26:
Ik lees bar slechte ervaringen over het B&M systeem, iemand nog positieve ervaringen?
Nee. Echt een bagger systeem. Met moderne telefoons gaat het enigszins, maar met telefoons ouder dan 2 jaar is het echt huilen met de pet op.

Living the American Dream

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is ook wat ongenuanceerd. Met mijn Nokia 6310i werkte het perfect. En die is toch wat ouder dan 2 jaar.
Sterker nog: met mijn Nokia krijg ik wel via B&M te horen dat er een SMS is en wordt die me voorgelezen, bij mijn huidige HTC Touch Pro 2 krijg ik niet te horen dat er een SMS is, laat staan dat die voorgelezen wordt. Van de andere kant geeft het telefoonboek van mijn HTC wel alle nummers van een contact, bij de Nokia zie ik alleen het eerste nummer.
Wat wel heel irritant is is dat er bij de HTC 1 seconde vertraging in de verbinding zit. Als je je dat niet realiseert heb je regelmatig dat je doorelkaar heen begint te praten, dan allebei stopt en dan weer "tegelijkertijd" begint. Ik weet niet of de Nokia dat ook had.

Bellen met B&M gaat best goed, ook met de spraakbesturing beginnen met bellen, maar met de spraakbesturing de muziek bedienen is naatje. Simpele dingen als "willekeurig" gaat nog wel, maar meer dan de helft van de spraakcommando's die in de handleiding staan werken niet of alleen als je in een bepaald menu bent.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Bij mijn Punto Evo heb ik het geprobeerd met 3 types Samsung en 2 keer Nokia (N97 mini en ook een 6310i). In al deze gevallen was het huilen met de pet op. Niets ungenuanceerds aan :+

SMS etc. werkt allemaal niet, en bellen gaat soms goed, maar meestal gaat na ongeveer 2 minuten de verbinding verschrikkelijk kraken en fluiten. Verbinding verbreken is dan de enige optie.

Sinds 4 weken heb ik een Iphone 4S en die belt tot nu toe probleemloos. De andere zaken ga ik niet eens meer proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vreemd dat mijn 6310i dan wel SMS voorleest. En ik heb totaal geen verbindingsproblemen. Het lijkt er eerder op dat jouw B&M stuk is.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Volgens mijn garage (Reusink in Zutphen) werkt alles naar behoren. Heb er echt uren aan gespendeerd daar en het enige wat bereikt is dat ik daar nooit meer iets zal kopen :(

• Vandread
Gisteren opgehaald:

Onderweg ergens even een fotootje gemaakt met met Note.

Echt een prima auto, comfy, vlot indien noodzakelijk, cruiscontrol & climatcontrol en natuurlijk allerlei opties die de orginele besteller wilde hebben zoals skirts, 16" & glimmende spiegels.

Nokia E71 gekoppeld, gisteren een gesprek ontvangen, maar dat ging een beetje van hard naar zacht, nog maar eens kijken hoe dat verder gaat....

[Voor 38% gewijzigd door Vandread op 16-05-2012 14:54]

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Zijn er ook punto evo rijders die naast de uitbreiding B&M en bijbehorende TomTom ook nog een iets hebben verzonnen om bijvoorbeeld een iphone 4 te kunnen herbergen. Om m'n telefoon steeds bij m'n schakelpook te hebben liggen vind ik maar niets en je kunt m niet handsfree bedienen.

B&M werkt ook niet echt super, als er veel muziek op m'n iphone staat is t zoeken naar muziek een ramp.

En ik kan flitsnav nu niet goed bedienen. TomTom geeft natuurlijk niet alle mobile flitsers door. Al heb ik wel een snelbutton op mn scherm van de TT toegevoegd dat ik er meteen een kan melden.

Kortom, iemand een goede oplossing voor een iphone-houder naast de TT?

(de brodit proclip fiat heb ik wel al gevonden, maar deze gaat niet passen omdat de TT daar al zit)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 460201

Ik heb ook een Fiat punto met blue tooth.
Nou één en al ellende . Had een nieuwe telefoon gekocht en na een poos geen
contact meer. Bleek dat de auto van 2011 een tomtom in zat van 2007.
Dus blue tooth werkte alleen met een mobieltje van 2007.
Weer extra €250,00 betaald voor eenoverjarige telefoon want anders had de firma niet meer na lang zoeken.
Bedankt Fiat die gewoon niet verder helpt.
moest het maar met tom tom uitzoeken van de kast naar de muur.
dus geen blue tooth in mijn auto. werkt dus weer niet.
Garage wist ook niet hoe ze me moesten helpen. De volgende auto wordt dus echt noooooit geen fiat weer.
ook de benzineverbruik klopt niet is 1 op 19 soms 20.
Trilling in stuur . :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 460201

ik heb een nokia e52

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 22:34
Anoniem: 460201 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 02:53:
Weer extra €250,00 betaald voor eenoverjarige telefoon want anders had de firma niet meer na lang zoeken.
Garage wist ook niet hoe ze me moesten helpen. De volgende auto wordt dus echt noooooit geen fiat weer.
Trilling in stuur . :(
Ik snap dat je hier boos om wordt, maar om er even kort op in te gaan:

Je had toch ook een 2e hands telefoon uit '07 kunnen halen? kost dan geen 250 euro? En benzineverbruik(of diesel, gezien dit topic?) Bepaal je toch echt zelf. Rijd je met een fluwelen voet, of stevig door? Verder zijn theoretische waardes vaak erg moeilijk om te halen. En trilling in stuur, eventueel eens laten uitlijnen en balanceren dan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zie niet wat de tomtom uit 2007 te maken heeft met een mobieltje uit 2007? B&M voor de mobiele telefoon gaat niet via de tomtom.
En dan nog: 250 euro voor een oude telefoon betalen? Was die van goud en bezet met swarovski kristallen of zo? Een tweedehand Nokia E52 vind je voor 50 euro op marktplaats. Nieuw kost die ook maar 185 euro, dus volgens mij heeft iemand je afgezet.

[Voor 21% gewijzigd door Maasluip op 25-05-2012 07:33]

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Neemt niet weg dat ik met iPhone 4S nog steeds niet gelukkig ben met die carkit. Ik vind de spraakherkenning echt dramatisch is als je mensen met volledige namen in je telefoonboek hebt staan (helemaal met tussenvoegsels erbij).

Is het mogelijk om de software versie te controleren? Ik had laatst de meest recente op een USB stick gezet, maar die werd niet herkend als update door de auto.

Overigens voor de rest wel aardig tevreden over de auto, doe gemiddeld 4l/100km dus dat is erg netjes. Kan alleen moeilijk wennen aan het gebrek aan koppel onderin de 2e versnelling. Dan moet je echt slippende koppeling / terugschakelen om er beetje vaart in te krijgen.
FIFO schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:13:
Zijn er ook punto evo rijders die naast de uitbreiding B&M en bijbehorende TomTom ook nog een iets hebben verzonnen om bijvoorbeeld een iphone 4 te kunnen herbergen. Om m'n telefoon steeds bij m'n schakelpook te hebben liggen vind ik maar niets en je kunt m niet handsfree bedienen.
Ik heb een navigon autohouder op het 'klepje' naast de TomTom voorbereider gezet met zuignap, zit prima qua positie. Overigens ben ik erg benieuwd wat jouw definitie is van "handsfree bedienen" ;-) Voice control? Kan straks wel even fotootje maken indien gewenst.

Vind het jammer dat die TT houders relatief duur zijn, anders had ik het wel aangedurfd er 1 open te slopen om te kijken of er iets te verzinnen is om de interface daarvan te misbruiken voor voeding + audio naar m'n iPhone.

[Voor 65% gewijzigd door Sander op 25-05-2012 08:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Anoniem: 460201 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 02:53:
Trilling in stuur .
Ik zie ook niet in wat een TT uit 2007 met een mobiele telefoon die niet werkt icm bluetooth te maken heeft. Als jouw Punto gewoon blue & me bluetooth heeft zou deze gewoon gepaard moeten worden met de bluetooth van de punto en niet die van de TT indiens die dat heeft.
Ik vind je dat je moelijk kan verwachten dat een garage of dealer alles weet van elk type telefoon en de vraag of ze wel of niet werken.
En een benzine? verbruik van 1 op 19 of 20 vind ik nog wel meevallen ook voor een diesel.
Maar bij brandstof verbuik staat of valt met jouw rijstijl.
Sander schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:06:
Is het mogelijk om de software versie te controleren? Ik had laatst de meest recente op een USB stick gezet, maar die werd niet herkend als update door de auto.

Overigens voor de rest wel aardig tevreden over de auto, doe gemiddeld 4l/100km dus dat is erg netjes. Kan alleen moeilijk wennen aan het gebrek aan koppel onderin de 2e versnelling. Dan moet je echt slippende koppeling / terugschakelen om er beetje vaart in te krijgen.
Het schijnt nogal lastig te zijn om er achter te komen welke versie van B&M er geinstalleerd is.
Het wel mogelijk om info op te vragen maar dat geeft geen duidelijkheid over de versie.

Flickr Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Er schijnt ook een verloop usb blokje te koop te zijn zodat je met de stuurbediening de muziek van een iPhone/iPod kan bedienen. Ik ben er zelf nog niet achteraan gegaan wat het kost etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zal voor een iPhone zijn, want ik heb een iPod Classic (120GB) en nano zonder problemen gekoppeld. De muziekbediening is hetzelfde als bij een USB stick.
Alleen wordt het met 120GB aan muziek een beetje langzaam.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Is volgens mij voor de iDevices met flashgeheugen, wat wel verklaart waarom een Classic het wel gewoon standaard doet.

Flickr Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vandread
Ik haal nu ook 1op19,nogwat en daar ben ik blij mee, met een Ford Transit Courrier haalde ik 1 op 13...
Mijn woon-werk is 18km met 9 a 10 stoplichten en 5 a 6 rotondes, dus vrij veel afremmen/optrekken.
Vlot optrekken, niet blijven hangen en snel op de CC.
Alleen jammer dat ik nu de Climatecontrol moet gebruiken :P
Tomtom heb ik nog niet gebruikt, die houder is wel goed lomp moet ik zeggen.

Mp3 gebeuren vind ik nog niet briljant maar ik moet eens met dat voice gebeuren aan de slag.
Denk dat ik gewoon zo'n heel klein stickje koop van 8gb ofzo, met m'n Galaxy Note via usb gaat B&M schelden dat er teveel op staat....

Via BT heb ik m'n Nokia E71 aangesloten, auto is van dit jaar natuurlijk en het werkt feilloos qua bellen moet ik zeggen.

Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden.

[Voor 16% gewijzigd door Vandread op 25-05-2012 11:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Aan het neusje van jouw Fiat te zien heb je het 2012 model ziet er weer fris uit !
Ik heb zelf in mijn GP ook een 8GB stickje zitten werkt makkelijk zat.

Flickr Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:57:
Zal voor een iPhone zijn, want ik heb een iPod Classic (120GB) en nano zonder problemen gekoppeld. De muziekbediening is hetzelfde als bij een USB stick.
Alleen wordt het met 120GB aan muziek een beetje langzaam.
Ik ben er vandaag achter gekomen dat de USB port gewoon werkt met een iPhone 4S met Spotify. Ik start eerst spotify en druk dan pas de USB kabel (aan de usb kant) in de auto. Dan kun je vervolgens via display en de stuurknoppen zien wat je speelt en bedienen :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vandread
Austin schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:05:
Aan het neusje van jouw Fiat te zien heb je het 2012 model ziet er weer fris uit !
Ik heb zelf in mijn GP ook een 8GB stickje zitten werkt makkelijk zat.
Neusje heb ik ook nog:

Vind die van de GP ook altijd wel erg netjes, stukje strakker, gril zelf is wat netter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Austin

Austin

Uit een boek

Lijkt al weer een stuk meer op de GP !

Flickr Website

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FIFO
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:28
Sander schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:06:
Neemt niet weg dat ik met iPhone 4S nog steeds niet gelukkig ben met die carkit. Ik vind de spraakherkenning echt dramatisch is als je mensen met volledige namen in je telefoonboek hebt staan (helemaal met tussenvoegsels erbij).

Ik heb een navigon autohouder op het 'klepje' naast de TomTom voorbereider gezet met zuignap, zit prima qua positie. Overigens ben ik erg benieuwd wat jouw definitie is van "handsfree bedienen" ;-) Voice control? Kan straks wel even fotootje maken indien gewenst.

Vind het jammer dat die TT houders relatief duur zijn, anders had ik het wel aangedurfd er 1 open te slopen om te kijken of er iets te verzinnen is om de interface daarvan te misbruiken voor voeding + audio naar m'n iPhone.
Met handsfree bedoel ik eigenlijk dat ik m niet vast hoef te houden, maar zoals met de TT in de houder dus.

zat te denken aan zoiets om rechts naar de radio te klemmen

maar misschien is een zuignap wel gemakkelijker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Links van het stuur zit ook een uitklap vakje, wellicht dat je je telefoon daar veiliger in op kan bergen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Austin schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:53:
Is volgens mij voor de iDevices met flashgeheugen, wat wel verklaart waarom een Classic het wel gewoon standaard doet.
Zoals gezegd: mijn nano (flashgeheugen) doet het ook zonder problemen. Laat op het display in de auto en op het eigen schermpje zien waar je naar aan het luisteren bent.

Open Source landkaart

• Austin

Austin

Uit een boek

hmm ok, vanmiddag dan maar is kijken of mijn oude nano het dan ook wil doen.

Flickr Website

• Sander
  • Niet online
FIFO schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:04:
[...]

Met handsfree bedoel ik eigenlijk dat ik m niet vast hoef te houden, maar zoals met de TT in de houder dus.

zat te denken aan zoiets om rechts naar de radio te klemmen

[afbeelding]

maar misschien is een zuignap wel gemakkelijker.
Ik zal wel even een foto maken van hoe die houder bij mij zit, ben er echt wel blij mee.

Overigens merk ik af en toe dat terwijl ik op de cruisecontrol rijdt het verbruik blijft steken rond de 5l/100km waar het normaal 3.5 is, als ik dan kort de cc eraf haal en weer op resumé druk gaat hij op zelfde snelheid verder maar met lager verbruik. Blijft de turbo dan toch een beetje meedraaien?

Of heeft dit te maken met regeneratie van roetfilter (heeft de evo dat überhaupt?)

• Vandread
De regeneratie is af en toe en word kenbaar gemaakt op de bordcomputer, dan moet je even op de snelweg rijden zodat de motor 100graden kan worden en gaat er speciale vloeistof richting de roetfilter.
Zo is het me althans verteld, mocht het niet lukken, dan krijg je nog een 2e kans, lukt het dan weer niet dan moet de garage het doen...

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een hoger verbruik is zeker een indicatie dat de regeneratiecyclus bezig is. Normaal gesproken merk je dat verder niet, behalve dat start&stop uitgeschakeld is. Als de cyclus een paar keer niet succesvol voltooid kan worden gaat er een waarschuwingslampje branden, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik heb wel gemerkt dat het wel eens zuiniger kan zijn om een versnelling lager te gaan rijden als er geregenereerd wordt. Dat is dan wel bij snelheden rond 80-90 km/h.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:27

Squishie

Not So....

Beste tweakers,

Ik bezit sinds vorig jaar oktober een nieuwe fiat punto evo diesel (de racing uitvoering (85 pktjes)).

Echter lees ik hier overal dat iedereen 3-4l op 100 km rijdt bij een snelheid van 130km/u op de teller. Bij mij komt de teller niet lager (en is nooit lager geweest dan) dan 5.4l-5.7l op 100 (tenzij ik wind mee heb, of achter een andere auto rijdt)

Ik probeer zo veel mogelijk op de snelweg op cruise control te rijden.

Ik vind dit vrij verontrustend, want ik wil natuurlijk niet dat er iets fout is met mijn auto. Ik rijd immers veel kilometers (minimaal 1000 per week).

Enig idee waar het aan kan liggen?

p.s. ik heb het over constante snelheid, inhalen etc. niet meegerekend.

edit: mijn bandenspanning is altijd in orde en ik heb tevens 16"

[Voor 7% gewijzigd door Squishie op 05-06-2012 16:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart

Kixtart

Ik heb eerder nog niet gelezen dat mensen 3-4 liter op 100 halen bij 130km/u, alleen bij lagere snelheden. Ik zit zelf ook veel op de snelweg en rij dan tussen de 110 en 120 km/u gewoonlijk met wat kleine files en zit dan op 4.5 tot 4.8 ongeveer. Het gemiddelde hier (http://www.spritmonitor.de/en/detail/427366.html) is nog 4.8, maar moet hem nog bijwerken voor een preciezer beeld.

5.4-5.7 klinkt wat hoog bij 130 km/u. Hoe snel trek je gewoonlijk op, heb je de auto zwaar beladen, andere belangrijke zaken (berg op in Frankrijk :+ )?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij 130 km/h constant lijkt een verbruik van 5,5 l/100 km me wel redelijk. 3-4 liter is eerder bij 80 km/h rijden.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• plus20
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik heb ooit 4 l/100 km gehaald op een tank. Dit was vooral op de snelweg met pieken rond 120km/u en veel uitrollen op de uitvoegstroken en gebruik makend van start stop.

Dit lage verbruik is eigen alleen mogelijk als het echt rustig is. Week later vooral over de a2 gereden en niet lager dan 5 l/100 gekomen door het vele afremmen en weer rustig optrekken.

Wat je eens kan proberen om het daadwerkelijke gebruik te berekenen. Misschien is de boordcomputer een beetje van slag en rij je wat zuiniger dan dat aangegeven wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
plus20 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:36:
Ik heb ooit 4 l/100 km gehaald op een tank. Dit was vooral op de snelweg met pieken rond 120km/u en veel uitrollen op de uitvoegstroken en gebruik makend van start stop.

Dit lage verbruik is eigen alleen mogelijk als het echt rustig is. Week later vooral over de a2 gereden en niet lager dan 5 l/100 gekomen door het vele afremmen en weer rustig optrekken.

Wat je eens kan proberen om het daadwerkelijke gebruik te berekenen. Misschien is de boordcomputer een beetje van slag en rij je wat zuiniger dan dat aangegeven wordt.
Ik rijd dagelijks 130km waarvan 110km A2 100km/u stuk, met de cruisecontrol op 110 (en uiteraard een rustige rijstijl) haal ik keurig 3.9 a 4.0 L/100km. Ga ik harder rijden of bijv vooral op 120 wegen dan schiet het al vrij snel richting de 4.5 a 5 per 100km op een tank. Afgelopen 3.000KM zit ik op 4.0 rond, met eigenlijk alleen maar deze ritten.

[Voor 6% gewijzigd door Sander op 05-06-2012 21:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Squishie

Squishie

Not So....

Kixtart schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 16:44:
Ik heb eerder nog niet gelezen dat mensen 3-4 liter op 100 halen bij 130km/u, alleen bij lagere snelheden. Ik zit zelf ook veel op de snelweg en rij dan tussen de 110 en 120 km/u gewoonlijk met wat kleine files en zit dan op 4.5 tot 4.8 ongeveer. Het gemiddelde hier (http://www.spritmonitor.de/en/detail/427366.html) is nog 4.8, maar moet hem nog bijwerken voor een preciezer beeld.

5.4-5.7 klinkt wat hoog bij 130 km/u. Hoe snel trek je gewoonlijk op, heb je de auto zwaar beladen, andere belangrijke zaken (berg op in Frankrijk :+ )?
Ik trek redelijk op, maar dat maakt op lange afstanden niets uit.....
Ik rijd bijna alleen op eenzelfde snelweg (a2) heen en terug.... op constante snelheid, hoef immers niet vaak te remmen.

M'n auto is allen beladen met mij (60 kg) :P.... En eventueel een zakentas met laptop van max 5-10kg... Dus dat moet niet veel uitmaken...
Sander schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:39:
[...]
Ik rijd dagelijks 130km waarvan 110km A2 100km/u stuk, met de cruisecontrol op 110 (en uiteraard een rustige rijstijl) haal ik keurig 3.9 a 4.0 L/100km. Ga ik harder rijden of bijv vooral op 120 wegen dan schiet het al vrij snel richting de 4.5 a 5 per 100km op een tank. Afgelopen 3.000KM zit ik op 4.0 rond, met eigenlijk alleen maar deze ritten.
Die 4,5 a 5 per 100 km haal ik nimmer, zelfs niet op 110 km/u....

[Voor 21% gewijzigd door Squishie op 05-06-2012 23:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Squishie

Squishie

Not So....

plus20 schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:36:
Hoe bedoel je het daarwerkelijke gebruik berekenen? Hoe zou dat dan moeten?

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

racoon

mooowwww

vrijdag mijn fiat punto evo ophalen, word een witte, deze staat bij mijn werkgever op de parkeerplaats en is van een excollega.

Ik mag er tijdelkijk in rijden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Squishie schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 23:30:
[...]

Hoe bedoel je het daarwerkelijke gebruik berekenen? Hoe zou dat dan moeten?
Eh... kijken hoeveel liter je getankt hebt en dat delen op het aantal kilometers dat je op die tank gereden hebt? Dat is toch niet zo lastig?

De boordcomputer geeft (bij mij iig) tot 0,3 l/100 km te veel verbruik weer.

Open Source landkaart

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Airco uit. Scheelt meteen minstens een liter per 100 km.

• Kixtart

Kixtart

Dat dacht ik ook altijd, maar ik heb nog nooit gehad dat ik bij airco aan opeens 1l meer nodig had. Heeft iemand dit echt effectief al eens opgemerkt. In de zomer nog maar eens opletten, maar volgens mij scheelt het maar een paar tienden.

☻/
/▌
/ \

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Als ik op de snelweg mijn airco aanzet, gaat het verbruik van 4.4 naar 5.5/5.6 bij 120km/h (op cruise control)

• Sander
  • Niet online
Kixtart schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 09:28:
Dat dacht ik ook altijd, maar ik heb nog nooit gehad dat ik bij airco aan opeens 1l meer nodig had. Heeft iemand dit echt effectief al eens opgemerkt. In de zomer nog maar eens opletten, maar volgens mij scheelt het maar een paar tienden.
Bij mij inderdaad ook maar paar tienden, ook op de warme dagen. Wat ik wel merk is dat als je bijv de blower of airco erg hard aan zet (handmatige stand, voluit) dat de impact dan wel groter is. Maar dat is in praktijk toch maar kort tot hij op temperatuur is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

racoon

mooowwww

iemand die de fiat punto evo met tomtom erin heeft, dit was een actie voor de introductie van de evo, heb wat vraagjes over de tomtom go 4cs01

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik rij sinds ongeveer twee weken ook een Fiat Punto Evo (11k op de teller toen ik hem kreeg). Het is bij ons de "standaardleaseauto" voor het eerste jaar (waarna je, hopelijk, een vast contract krijgt incl. mogelijkheid om een auto te bestellen). We (ik+vriendin) zijn er gelijk mee op vakantie geweest (zuid Frankrijk) dus inmiddels aardig wat kilometers achter het stuur om een goeie eerste indruk te krijgen.

Wat me opvalt is dat er echt lekker in mee te komen is met het verkeer, ook op wat hogere snelheden en bergop. Hiervoor heb ik 6 maanden in een Ford Fiesta 1.2 benzine gereden en dat is echt een heel verschil: Fiat is veel krachtiger. Je kunt er lekker mee doorrijden en lekker mee versnellen. Het lawaai van wind en banden valt me mee, redelijk normaal voor deze klasse lijkt me.

Het verbruik over 2700km was ongeveer 5,5L/100km (volgens de boordcomputer, niet nagerekend). Dat zijn veel snelwegkilometers (2100+) op ongeveer 140km/h (gps) en verder rustige kilometers over 50-90km/h weggetjes met wat stijgen/dalen. Verbruik bevalt me positief, vooral omdat ik dan minder vaak hoef te tanken (stomme bezigheid).

Ander dingen die prettig zijn:
- Lampen gaan automatisch uit als je contact uitzet (top, kan je dus gewoon je dimlicht aanhouden);
- Blue&Me systeem (zie onder voor meer);

Paar kleine puntjes aan de auto die me "wat minder goed bevallen", ze zijn minor en waarschijnlijk zeer persoonlijk, maar toch:
- Stuurt érg licht (te, wat mij betreft);
- Cruise-control pookje vind ik erg onhandig zitten (regelmatig zitten knipperen met richtingaanwijzers) en ik mis een optie om hem tijdelijk "uit" te zetten, zonder de rem/koppeling in te trappen waarbij hij de opgeslagen snelheid niet vergeet;
- Slot op de tankdop: irritant;
- Onderin de 2e versnelling moet je bijkoppelen (te weinig kracht?), met name in de file onhandig want je bent snel geneigd naar z'n 1 te gaan, wat minder comfortabel is wanneer je het gas even los moet laten.
- Openen van achterklep is niet zo elegant. Na indrukken van het logo moet je hem gewoon onder de rand pakken. Was mooier geweest als je het logo kon kantelen en dat als greep kon gebruiken;
- Ruitenwisser door te draaien aan het pookje, ik beweeg 'm liever naar boven en naar beneden.

Blue&Me-optie (zonder TomTom) bevalt me ook erg goed:
- Onderweg continue naar Spotify geluisterd (via iPhone 4) en TomTom aangehad (ook via iPhone 4). Geluid van Spotify dempt mooi als TomTom iets wil zeggen of een flitswaarschuwing geeft. Spotify heeft wel wat kuurtjes. Na wisselen van playlist/album moet ik bijvoorbeeld even de USB kabel eruit trekken en/of de Spotify app opnieuw openen (niet force-quit, gewoon weer naar de voorgrond halen).
- Bediening via het stuur van het geluid (incl. Spotify) werkt ook prima!
- Bellen gaat ook top, alleen jammer dat het telefoonboek achternaam/voornaam is ipv andersom. Zo moet je de namen dan ook uitspreken voor het activeren met je stem (wat dan wel weer prima werkt!).
- Wat betreft het bellen: ik moest de handleiding erbij pakken om uit te vinden hoe ik een gesprek kon beëindigen... (twee sec. op het telefoontje drukken, weet ik nu);
- Helaas staat er niet zo heel veel stroom op de USB aansluiting, het duurt eindeloos om daarmee je iPhone om te laden (maar hij loopt in elk geval niet leeg). Voor écht opladen gebruik ik de sigarettenaansteker, dan gaat hij binnen no-time vol (maar kun je geen Spotify/TomTom over de boxen gebruiken).

Al met al een voorlopig tevreden Punto Evo-rijder! Ik heb nu precies 5 maanden de tijd om te bedenken of ik deze auto wil blijven rijden of per 1 december een nieuwe wil bestellen. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Leuk, een topic voor de Evo! Ik vind het keuleuk uitziende wagentjes, goed zuinig en lijken aardig betrouwbaar. Ik kom iig niet de problemen tegen die de VAG groep wel heeft.

Op dit moment rijd ik een Volvo V40 diesel, kost me meer als 300 euro per kwartaal, en is ook wel zuinig. Alleen als ik op een gegeven moment op mijzelf ga (hopelijk op korte termijn) dan moet die dure diesel eruit voor een wat goedkoper dieseltje. Een collega van de Volvo rijd ook vaak met de Fiat van zijn ouders en dat rijd toch best goed. Ziet er super uit van binnen, valt echt niet tegen. Vandaar ook mijn interesse in deze auto. :)

Ik zal dit topic dus in de gaten houden!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart

Kixtart

MrAcid schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:59:
...
- Stuurt érg licht (te, wat mij betreft);
...
Citydrive aanstaan? :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dank voor de suggestie, maar dat is het helaas niet. Het is gewoon de standaard "instelling" die zo licht is. Zou daar bij een dealer wat aan te doen zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart

Kixtart

Bel ze eens ;) Maar ik vind hem niet te licht sturen, alleen als dus die citydrive aan staat. Heb je hiervoor mogelijk een auto gehad zonder stuurbekrachtiging? :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

IMHO stuurt hij ook erg licht. Maar dat heb ik al gauw bij auto's met stuurbekrachtiging. Ik heb voor de leut eens een dag met citydrive gereden, maar dat was echt te gek.

En al je minpuntjes herken ik. Vooral de cruisecontrol en de tankdop vind ik ergerlijk. De cruiscontrol gebruik ik echt altijd (en dan nog voor 1 km rijden) dus die moet je steeds op een verkeerde manier uitzetten en dat met die tankdop is gewoon achterlijk. Wat is nu zo lastig aan een tankklepje met een palletje dat samen met de centrale deurvergrendeling werkt.

Open Source landkaart

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de automaat die in de Grande Punto geleverd is? Ik heb een Fiat Grande Punto - 1.3 JTD 90 Edizione Lusso 5d Automaat (2008) te koop zien staan. Volgens autoweek is het een automatische 6-bak en is ie net zo snel en zuinig als de handgeschakelde versie. Lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar wat is het wel en is het wat?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Het is een gerobotiseerde handbak, volgens mij gewoon een Selespeed zoals Alfa Romeo ook gebruikt.
Ik denk dat je er vooral even mee moet rijden. Dat soort automaten zijn meestal wat traag in schakelen waardoor het even wennen is.

Open Source landkaart

• Austin

Austin

Uit een boek

Maasluip schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:08:
IMHO stuurt hij ook erg licht. Maar dat heb ik al gauw bij auto's met stuurbekrachtiging. Ik heb voor de leut eens een dag met citydrive gereden, maar dat was echt te gek.

En al je minpuntjes herken ik. Vooral de cruisecontrol en de tankdop vind ik ergerlijk. De cruiscontrol gebruik ik echt altijd (en dan nog voor 1 km rijden) dus die moet je steeds op een verkeerde manier uitzetten en dat met die tankdop is gewoon achterlijk. Wat is nu zo lastig aan een tankklepje met een palletje dat samen met de centrale deurvergrendeling werkt.
Citydrive schakelt zichzelf uit boven een bepaalde snelheid volgens mij ergens richting de 40 50 km/h.
Tankdop met slot ben ik eigenlijk wel aangewend erger mij er nooit aan (kan ook zijn dat ik niet beter weet :P )

En wat betreft airco, extra verbruik valt wel mee volgens mij het is alleen dat het wat meer vermogen vraagt van de motor, met airco uit kom ik (benzine) stok vlotter van m'n plek af.

Flickr Website

• Vandread
Tankdop is idd irritant, wen ik wel aan, maar het past gewoon niet bij een personen auto.

CItydrive staat bij mij meestal aan, ben beetje lui en moet veel rotondes nemen :P

Betreft zo'n automaat: m'n zus heeft een recente Lancia Delta 1.9 diesel met automaat, lijkt me inderdaad een gerobotiseerde bak, het stoot nogal als je gewoon gas door blijft geven, je moet echt even liften.
Zuinigheid zit wel goed, geloof dat ze iets van 1op20 doet wat gewoon netjes is voor zo'n bak en sloom rijdt ze ook niet bepaald.

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zeker bij motoren met wat minder vermogen merk je dat. Mijn Suzuki met een 1300 had dat, en zelfs bij mijn 440 met een 1.8 merk je dat, dus zo gek is dat niet nee. :) Verbruik met airco aan scheelt wel iets, halve liter op 100km ongeveer is mijn ervaring.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Sander
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 13:57:
Het is een gerobotiseerde handbak, volgens mij gewoon een Selespeed zoals Alfa Romeo ook gebruikt.
Ik denk dat je er vooral even mee moet rijden. Dat soort automaten zijn meestal wat traag in schakelen waardoor het even wennen is.
Mocht het idd selespeed techniek zijn dan hoop ik dat ze die doorontwikkeld hebben, want die staan niet zo goed bekend. Niet erg betrouwbaar en duur in onderhoud.

• MrAcid
  • Niet online
Vanmorgen verkeerd getankt (35L benzine erin) en gewoon weggereden, ik had het niet door.

Na ongeveer 5 kilometer ging de boel een beetje "schudden", alsof er voorin wat lag te wankelen. Was bij de afrit waar ik moest zijn en toen viel voor het stoplicht het kwartje... Aan de kant gezet (was toevallig 100m verder weer een tankstation) en LeasePlan/ANWB gebeld. Was binnen een uurtje opgelost (leeggepompt, opnieuw getankt, loopt gewoon weer). Wel een motorlampje dat aan staat (omdat filter ontkoppeld geweest is) dus nu even naar de dealer om dat uit te laten zetten en waarschijnlijk een nieuw filter te laten plaatsen.

Al met al erg stom (in my defense: afgelopen maand 4 keer gewisseld tussen diesel en benzineauto), maar nu weten jullie dus in elk geval dat hij ook een stukje op benzine kan rijden. :+

• Vandread
Voor jou zijn dus die stickertjes *DIESEL* :+
Die 5 kilometer is waarschijnlijk voor een groot deel wat er nog in je leiding zat, bij full pull benzine gaat het fout.

• Sander
  • Niet online
Ben op dit moment in buitenland en had weer eens een kapotte koplamp. Ditmaal rechts, dus opzich prima zelf te vervangen. Helaas zit die plug zo ongelofelijk vast aan die lamp dat er echt geen beweging in te krijgen is. Iemand een idee hoe dat op te lossen? Heb helaas weinig gereedschap of vloeistoffen bij de hand (zat al aan WD-40 te denken). Moet je er soms op een bepaalde manier in knijpen oid? Kracht zetten is lastig omdat de lamp wat kan bewegen in de 'veer' die hem tegenhoudt.

Anoniem: 468125

bij mij lijkt het start en stop systeem een eigen leven te lijden.
als ik hem activeer slaat die netjes af als ik stop,maar slaat dan vervolgens weer aan zonder dat ik iets doe?
het lijkt ook de ene keer langer te duren dan de andere keer.
ook moet ik binnenkort naar de garage om de olie te laten verversen.(30.100 km)
ik doe er gelijk maar een beurtje bij.heeft iemand daar ervaring mee ivm met de kosten?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 468125 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:12:
als ik hem activeer slaat die netjes af als ik stop,maar slaat dan vervolgens weer aan zonder dat ik iets doe?
Airco aan? Die kan niet lang op alleen je accu draaien

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Anoniem: 468125 schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:12:
ook moet ik binnenkort naar de garage om de olie te laten verversen.(30.100 km)
ik doe er gelijk maar een beurtje bij.heeft iemand daar ervaring mee ivm met de kosten?
Op de landelijke site van Fiat staan alle onderhoustarieven vermeld. Mijn punto'tje mag morgen voor de tweede keer verse olie halen. Teller gaat richting de 65.000 km

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Rob schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 20:16:
[...]

Airco aan? Die kan niet lang op alleen je accu draaien
Airco gaat uit als de motor met S&S uitgaat.

Open Source landkaart

• Sander
  • Niet online
Toevallig gisteren na ruim 10.000km weer eens de Ecodrive data bekeken en moest erg lachen om S&S stats, die gaven aan dat ik op 500 liter brandstof 2,7 liter bespaard hebt door S&S. Dat is iets meer dan 0,5%, lijkt me dus niet echt een nuttige feature zo.

En ik gebruik hem eigenlijk altijd als ik aansluit in de rij bij een stoplicht oid, dus of ik rijd weinig in de buurt van stoplichten of de besparing is erg minimaal.

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Ik heb sinds een aantal weken ook een Punto. :)

Nu ongeveer 2000km mee gereden en ben er helemaal tevreden mee. Gemiddeld 4.5/100 volgens de boordcomputer bij redelijk doorrijden, ook netjes vind ik.
Sander schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 09:57:
Toevallig gisteren na ruim 10.000km weer eens de Ecodrive data bekeken en moest erg lachen om S&S stats, die gaven aan dat ik op 500 liter brandstof 2,7 liter bespaard hebt door S&S. Dat is iets meer dan 0,5%, lijkt me dus niet echt een nuttige feature zo.

En ik gebruik hem eigenlijk altijd als ik aansluit in de rij bij een stoplicht oid, dus of ik rijd weinig in de buurt van stoplichten of de besparing is erg minimaal.
In de NEDC zitten relatief veel momenten waarop de motor stationair draait. S&S monteren is voor fabrikanten dus een makkelijke manier om de uitstoot op papier te verlagen.

[Voor 21% gewijzigd door Tjaps op 01-08-2012 18:55]

Anoniem: 191806

de punto komt er behalve de blue en me heel goed uit de beoordelingen
gelukkig heb ik geen blue en me
later wel een losse tom tom gekocht,en in het bakje gemonteerd waar de tomtom
normaal ingeklikt zit,ook de benodigde 12v via usb zit daar

mijn verbruik is 1:23 a 1 op 24 met normale temperaturen
s,winters iets lager---vind de diesel echt super---wegrijden met de voet weg van het gaspedaal--bij 800 toeren dus

wat een rust vergeleken,bij zijn nerveuze benzine broertjes
de trekkracht en gevoel van versnelling zijn voor een bespaardiesel ongelooflijk goed
uitlaat blijft mooi schoon er komt amper uitlaatgas vrij,als je je hand voor de uitlaat houd
en ruiken,doe je hem helemaal niet
deze diesel doet duidelijk niet mee aan het vieze diesel imago
hoop nog lang in deze super bak te mogen rijden

• MrAcid
  • Niet online
Ik ben juist super tevreden over Blue & Me. :)

• Sander
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 08:10:
Ik ben juist super tevreden over Blue & Me. :)
Ik vind het een dusdanig slecht systeem dat ik inmiddels weer overstap op de oordopjes van mijn iPhone. De microfoon kwaliteit is zo slecht dat ik me vaak moet herhalen en dat de andere partij in een stille ruimte moet zijn om je echt goed te horen. Voor een systeem dat hiervoor ontworpen en ingebouwd is vind ik dit persoonlijk onacceptabel. Om nog niet te beginnen over de featureset van het systeem, zoals ontbreken van bluetooth audio (standaard in iedere auto), ontbreken van fatsoenlijke support voor voice-control van toestellen zelf (Die veel beter werken) etc. Doe mij in de volgende auto maar weer een parrot met een zwanenhals microfoon, daar zullen degene die met mij bellen erg blij mee zijn.

Overigens is B&M > B&M gesprekken echt nagenoeg onmogelijk. Zoveel vertraging, galm etc dat je tussen iedere zin een paar seconden moet wachten om de andere kant de kans te geven er op te reageren. Wel goed voor de providers, de belminuten vliegen erdoorheen :)

Verder nog steeds tevreden over de auto, maar die B&M carkit mogen ze wat mij betreft gewoon bij Parrot gaan inkopen.

• MrAcid
  • Niet online
Heb je de laatste update van B&M erop staan? Ik heb zelf geen ervaring met eerdere versies, maar collega's wel (en die waren inderdaad niet altijd positief). Ik heb vanmorgen nog met een collega gebeld (we hebben beide een Punto) terwijl we beide onderweg waren (apart van elkaar hé, niet naast elkaar in de auto :+). Niet super helder en ook niet zonder bijgeluiden, maar niet de situatie die jij beschrijft.

[Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 22-08-2012 15:28]

• Sander
  • Niet online
MrAcid schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 15:22:
Heb je de laatste update van B&M erop staan? Ik heb zelf geen ervaring met eerdere versies, maar collega's wel (en die waren inderdaad niet altijd positief). Ik heb vanmorgen nog met een collega gebeld (we hebben beide een Punto) terwijl we beide onderweg waren (apart van elkaar hé, niet naast elkaar in de auto :+). Niet super helder en ook niet zonder bijgeluiden, maar niet de situatie die jij beschrijft.
Ik krijg als ik de USB stick in mijn laptop hang steevast een melding van Fiat Ecodrive software dat er een update beschikbaar is. Als ik die echter op mijn USB laat zetten dan krijg ik daarna iedere keer dat ik mijn auto start dat hij gaat updaten, en daarna verzoek de USB te verwijderen. En blijft dat geven, dus blijkbaar werkt dat ook niet goed.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

De B&M telefoon geeft bij mij ook 1 seconde vertraging, en dat is genoeg om heel erg vervelend te zijn.
Als je even een korte pauze laat vallen en de andere partij begint te spreken net als jij weer wil gaan spreken (die je dan 1 seconde later hoort) lijkt het op in de rede vallen en het je moet weten wat er aan de hand is om het netjes op te kunnen lossen.

Open Source landkaart

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:11
Kan je zelf een update voor B&M installeren? Daar moet ik zeker voor terug naar de dealer?

Afgelopen weekend vanaf frankrijk gereden, volcontinu op 94% van de topsnelheid. Geen centje pijn en het verbuik lag rond de 7L/100 km volgens de boordcomputer, maar ik kon makkelijk 4/500 km met een tank doen. Dat viel ook wel weermee.

• MrAcid
  • Niet online
Maasluip schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:19:
De B&M telefoon geeft bij mij ook 1 seconde vertraging, en dat is genoeg om heel erg vervelend te zijn.
Als je even een korte pauze laat vallen en de andere partij begint te spreken net als jij weer wil gaan spreken (die je dan 1 seconde later hoort) lijkt het op in de rede vallen en het je moet weten wat er aan de hand is om het netjes op te kunnen lossen.
Dit zou dus opgelost peten zijn in de laatste versie. Je kunt gewoon zelf updaten trouwens.

• DennusB
  • Niet online
Anoniem: 191806 schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:12:
de punto komt er behalve de blue en me heel goed uit de beoordelingen
gelukkig heb ik geen blue en me
later wel een losse tom tom gekocht,en in het bakje gemonteerd waar de tomtom
normaal ingeklikt zit,ook de benodigde 12v via usb zit daar

mijn verbruik is 1:23 a 1 op 24 met normale temperaturen
s,winters iets lager---vind de diesel echt super---wegrijden met de voet weg van het gaspedaal--bij 800 toeren dus

wat een rust vergeleken,bij zijn nerveuze benzine broertjes
de trekkracht en gevoel van versnelling zijn voor een bespaardiesel ongelooflijk goed
uitlaat blijft mooi schoon er komt amper uitlaatgas vrij,als je je hand voor de uitlaat houd
en ruiken,doe je hem helemaal niet
deze diesel doet duidelijk niet mee aan het vieze diesel imago
hoop nog lang in deze super bak te mogen rijden
Ah komop, de trekkracht is om te janken van die Diesel. Als je net door schakelt naar z'n 2 en plankgas geeft duurt het +- 3 seconden voor er uberhaupt iets gebeurt :X Daar heb ik geen last van met mijn 1.6 benzine motor in m'n Golf hoor. Diesel is gewoon over het algemeen luier dan Benzine.

• Kixtart

Kixtart

Als je oplet dat je op de 1750 toeren uitkomt na schakelen valt het allemaal wel mee. Maar verder blijft het een zuinige auto die inderdaad niet echt te vergelijken is met vele andere auto's.

☻/
/▌
/ \

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nee, het is een turbodiesel. Ongetwijfeld dat de dikke drie liter diesels wel trekkracht hebben onderin, maar volgens mij heeft geen enkele < 2 liter turbodiesel dat. Zelfs in de tijd dat ik met een Passat TDI voor het werk en een Volvo 340 prive reed ergerde me ik aan die lamme turbolag onder de 2000 toeren. Goed, dat is nu meestal alleen onder de 1500 toeren, maar zo'n lekkere pickup onderin als een benzine zal een turbodiesel nooit krijgen.
MrAcid schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 22:38:
[...]

Dit zou dus opgelost peten zijn in de laatste versie. Je kunt gewoon zelf updaten trouwens.
Is dat de update die je van het ecoDrive programma krijgt? Dat is me volgens mij nog nooit gelukt. Ik heb het een paar keer geprobeert en elke keer laat hij de bestanden op mijn USB stick staan en zegt ecoDrive dat er een update beschikbaar is.

[Voor 34% gewijzigd door Maasluip op 23-08-2012 13:20]

Open Source landkaart

• MrAcid
  • Niet online
Weet ik niet, ik heb de 6.0 update gedaan, die haalde ik hier vandaan:

http://www.blueandme.net/...lang=en#/support/download

• Vandread
DennusB schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 08:21:
[...]
Ah komop, de trekkracht is om te janken van die Diesel. Als je net door schakelt naar z'n 2 en plankgas geeft duurt het +- 3 seconden voor er uberhaupt iets gebeurt :X Daar heb ik geen last van met mijn 1.6 benzine motor in m'n Golf hoor. Diesel is gewoon over het algemeen luier dan Benzine.
Een diesel heeft een hoge efficiëntie in een kort toerenbereik, daar is de koppel dan ook zeer hoog.
Oftewel een diesel is niet lui, jij bent lui want je moet gewoon beter schakelen, op de juiste momenten, bij de juiste aantal toeren en ook terugschakelen, dat geeft mijn punto zelfs aan...

Vind deze diesel inderdaad niet bepaald een koppelingwegrijdt diesel zoals bv een 2.2 D4DCAT van Toyota of een volledig rode VAG TDI, of een Iveco 2.8 :+

Met mijn benzine 1.9 8 kleppertje hoefde ik bar weinig te schakelen, maar die zoop wel 1 op 10.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

MrAcid schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:35:
Weet ik niet, ik heb de 6.0 update gedaan, die haalde ik hier vandaan:

http://www.blueandme.net/...lang=en#/support/download
d:)b Die update heb ik gedaan en de vertraging is nu een stuk kleiner. Ik schat een kwart seconde nu, en dat is een stuk acceptabeler.

Open Source landkaart

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee