Toon posts:

Het kleine zuinige Fiat Punto (Evo) 1.3Diesel topic

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Xander schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:36:
[...]

Gegevens van een product? Zijn die er dan?

Site doet hier in Firefox even veel (weinig) als in IE hoor, ik weet niet wat je denkt te missen?
Dus meer info dan: 71805795 ACCESSOIRE-KIT
krijg ik niet? geen stukje tekst wat het is, geen plaatje....
Ik kan 'm in een winkelmandje stoppen en dan weet ik nog niet wat het is....

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Floppus

Customer Experience matters

Topicstarter
Navigeren door de Tuynder-site is niet top nee, zeker niet als je een beetje door Evo specifieke dingen wil bladeren - ik heb op een gegeven moment de moed maar opgegeven en gebeld: dan weet je binnen een paar minuten hoe en wat :)

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Rob schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:28:
[...]

Klopt. De Evo staat (nog) niet in de catalogus, anders had je er nog plaatjes bij kunnen vinden...

Je moet Tuynder denk ik ook meer zien als groothandel voor garagebedrijven, die hebben zelf al veel meer onderdeelinformatie beschikbaar. Ze richten zich niet echt op de particulier. Er zijn vast wel winkels die dat wel doen, maar daar betaal je dan ook meer voor. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36
Martine schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:07:
[...]

Een Webasto standkachel kost rond de 1000,- euro incl. btw. Ik heb er een T91 afstandsbediening bij, deze koste iets van 300,- euro incl.. Dan moet hij nog ingebouwd worden, waar ongeveer een dag werk in gaat zitten. Ik moet eerlijk toegeven, het is niet goedkoop, maar wel heerlijk lekker warm! :9~
Een standkachel is heerlijk, heb er 1 op m'n vorige auto's gehad maar wist nooit wat dat grapje kost :+

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
Rob schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 08:28:
[...]

Ik heb heb ondertussen gekocht, als je wilt kan ik wel foto's maken en uploaden. Moet je wel snel laten weten, want het is de bedoeling dat ie mijn HTC Desire HD gaat voeden, dus grote kans dat je hem straks niet meer terug herkent :).

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:45
ReenL schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 19:31:
[...]

Ik heb heb ondertussen gekocht, als je wilt kan ik wel foto's maken en uploaden. Moet je wel snel laten weten, want het is de bedoeling dat ie mijn HTC Desire HD gaat voeden, dus grote kans dat je hem straks niet meer terug herkent :).
Bij deze :D Heb nu weer zo'n lelijke afdruk van een zuignap op de ruit :'(

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Rooke schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 22:25:
[...]

Bij deze :D Heb nu weer zo'n lelijke afdruk van een zuignap op de ruit :'(
*Meldt zich ook als geinteresseerde met een Desire HD*

Ik ben voornemens om een evo te bestellen in de lease. Een paar weken geleden heb ik er mee proefgereden en was onder de indruk van de auto, voldoende koppel en vermogen om mee te komen, niet lelijk om te zien en lekker goedkoop. Alle eigenschappen die ik wilde in zo'n auto. :)

Ik weet nog niet welke opties ik allemaal wil hebben in de auto en met name twijfel ik over het "Cool & Blue" pakket. Begrijp ik nu goed dat het meerendeel hier zelf een tom-tom houdertje neemt van Tuynder? Heb je dan wel de geintegreerde functies met de punto? En je mist dan wel de blue-tooth functie op je stuur toch?

• Maasluip
  • Laatst online: 16:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In het Cool & Blue pakket zit Blue & Me en de My Port aansluiting. Je kunt die twee los bestellen buiten het pakket. Blue & Me is een USB aansluting voor een MP3 stick om muziek te luisteren, bluetooth en spraakbediening, en de mogelijkheid je rijgedrag via een programma op je PC te bekijken.

De My Port aansluiting is een "gat" waar je de houder van de TomTom inzet. Te zien in deze foto bovenin, links naast het klepje:

Als je geen My Port aansluting bestelt, dan moet je je TomTom met een zuignap aan het raam bevestigen of een andere oplossing voor de bevestiging vinden. In plaats van dat bevestigingspunt en gesloten bakje krijg je een open aflegvak (waarvoor o.a. Brodit wel een mount heeft):

De TomTom die je van Fiat koopt is vergelijkbaar met de GO 750 Live. Op het Puntoforum is een lijstje met overeenkomsten en verschillen:
De overeenkomsten:

* Europa-dekking (45 landen)
* Bellen via de ingebouwde carkit
* Aanwijzingen gaan niet via de speakers van de auto
* Points Of Interest (POI, o.a. vaste flitskasten, restaurants, parkeergarages, etc)

Voordelen van de Fiat Tomtom

* Gekoppeld aan auto via Blue&Me
o EcoDrive informatie (o.a. verbruik voorgaande ritten)
o Schakelindicator
o Suggestie tankstation bij lege tank
* Vaste flitspalen (via POI's)
* Brandstofprijzen via PC
* 4GB intern geheugen

Voordelen van de Tomtom GO 750 Live

* Tomtom Live-services (via GPRS, altijd up-to-date)
o Mobiele flitsers
o File informatie
o Weersvoorspelling
o Brandstofprijzen
* Vaste flitspalen (via POI's)
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in het instructieboekje van Blue&Me Nav staat dat de Fiat TomTom spraakbediend is. Daar moet je je niet te veel bij voorstellen, dat is alleen maar tot command's als "stad", waarna je met de stuurbediening de juiste stad moet zoeken.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52
Komt die 1:20 gemiddeld door het koude weer, nieuwigheid of is het gewoon lastig om veel beter te scoren? Een Golf met een 1.9TDI kan al dit soort verbruikscijfers halen als je het een beetje rustig aan doet. Verder wel leuke bakjes, al heb ik zelf gemengde gevoelens bij de 1.3 jtd, deze ken ik uit de Fiat Doblo. Mijn ervaring is dat deze pas bij 2000rpm voldoende trekkracht heeft om vlot weg te komen (85pk versie). Met 330-35 in de 3 een 80 weg oprijden met naderend verkeer is geen slim idee, het duurt even voor de motor op stoom komt. Is dit in de Punto evo 1.3 ook het geval? Dit kan met een Kangoo 1.5 dci of een Caddy TDI prima, deze trekken vanuit onderuit prima.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04 11:30

Stampertje

Gaat je nix aan

Bij mij zitten er inmiddels 3700 kilometers op. mijn verbruik zakt met iedere tankbeurt en staat momenteel op 5,11 liter per 100 kilometer.

Het motorvermogen van de auto is iets wat mij nog steeds aangenaam verrast.

Living the American Dream

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik rij vrijwel alleen 80 km wegen en schakel normaal bij 2000 toeren. Ik heb gemerkt dat het zuiniger is om in de 5 te rijden dan diezelfde snelheid bij 1500 toeren in de 4 te rijden, dus ik dan rij ik ook in de 5.
Ik zou graag willen weten wat de trucs zijn om veel zuiniger dan 1:20,5 te rijden. Ik merk wel dat snelweg rijden bij 120 niet bevorderlijk is voor het verbruik (4,5 l/100 km), maar 90 wel (3,8 l/100 km).
Zo heb ik met mijn huidige tank eerst 15 km stadsverkeer gedaan (stond toen 5,0 l/100 km), toen 45 km achter een vrachtwagen gehangen op de autosnelweg (3,8 l/100 km), daarna 60 km een mix van 90-110 op de autosnelweg en provinciale weg (4,0 l/100 km) en nu na 1,5 keer woon-werk is het alweer 4,2 l/100 km.

Dus: voor mij is dit het verbruik en zit er (afgezien van 70 rijden op de provinciale weg i.p.v. 85) niet meer in. Het lijkt er wel op dat hij met koud weer minder zuinig is, maar daar kan ik nog niet veel over zeggen.

Mijn idee: het downsizen heeft zijn grens bereikt en er moet een nieuwe methode van verbruiksmeting komen.
Het is in het algemeen zuiniger om minder toeren te draaien, en met dit soort kleine motoren kan dat niet zonder erg veel vermogen in te leveren. Ik heb zelf ook met de 1.9 TDI's gereden en die waren soepeler en in een Golf IV 100 pk heb ik ook 1:18,5 gereden over 10.000 km, waarbij veel 140-160 op de autosnelweg. Ik ben dus niet onder de indruk van het verbruik tot zo ver.

Open Source landkaart

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52
Maasluip schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:38:
Ik heb zelf ook met de 1.9 TDI's gereden en die waren soepeler en in een Golf IV 100 pk heb ik ook 1:18,5 gereden over 10.000 km, waarbij veel 140-160 op de autosnelweg. Ik ben dus niet onder de indruk van het verbruik tot zo ver.
Dat was ook mijn indruk, ik heb verschillende VAG voertuigen gereden met grotere dieselmotoren en deze liepen vrij zuinig en pakten onderuit de toeren goed op. Dit kan ik helaas niet helemaal zeggen van de 1.3 fiat motor. Ook bij een collega in de Corsa Ecoflex loopt deze motor onderin de toeren niet erg hard van stapel, om redelijk goed mee te komen moet je tussen de 1800 en 2800 toeren rijden, daaronder is het niet bijster snel.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Topicstarter
Misschien dat dat met een volgeladen Doblo zo is; het optimale koppel in de Evo ligt op 1750 toeren. Ik schakel door net onder de 2000 toeren waarna je in de volgende versnelling net onder de 1500 uitkomt en eigenlijk de turbo vrijwel gelijk oppakt. Het komt op een enkele sjonnie na niet voor dat auto's me aan het duwen zijn bij wegrijden. Het is natuurlijk ook maar wat je verwacht; als je < 10 seconden op de 100 wil zitten dan kijk je naar de verkeerde categorie auto's.

Het verbruik komt inderdaad niet in de buurt van opgave, maar dat is meer de meetmethode die standaard gehanteerd wordt, en dat probleem heeft de concurrentie dus ook (en zelfs meer getuige de praktijktests). Wat wel erg tegenvalt is het snelwegverbruik inderdaad - een grotere motor is daar zeker in het voordeel. Als ze nou niet alleen hadden lopen tunen in de motor om te voldoen naar Nederlandse normen voor belastingvrij, maar echt hadden gekeken naar het neerzetten van een zuinige auto, dan hadden ze er gewoon een overdrive ingezet. De motor heeft ZAT vermogen over getuige eerder geziene berekeningen om in een 6e versnelling zuinig op de snelweg te rijden.

Ik heb mijn eigen doelstelling van 1:23 in ieder geval wel gehaald, ondanks dat me de snelheid van opwarmen van de motor en daarmee afnemen van verbruik me ook tegen gevallen is op woon-werk. Wat ook niet helpt trouwens, is dat de CruiseControl de neiging heeft om de eerste paar honderd meter na inschakelen op lage snelheid langzaam de snelheid op te voeren - soms bij 50 in de 4 geef je een tikje omlaag en dan voel je hem zelfs accelereren. Gebruik van CC voor korte stukjes van een paarhonderd meter is daardoor niet zinnig.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 13:20

Naboo

#WINNING!! DUH!

Ik heb net eens zitten rekenen. Als ik van mijn Peugeot 107 zou overstappen naar deze auto, zou ik nog eens 1300 euro aan brandstofgeld besparen.

* Naboo gaat eens langs de Fiat dealer....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Wat zijn bij jullie de ervaringen met het Blue&Me pakket? Mijn ervaringen zijn echt slecht. Verbindingen met de telefoon vallen telkens weg, geluidskwaliteit is vooroorlogs te noemen, en verbindingen van de carkit worden ook niet altijd automatisch gelegd. Het betreft zowel mijn nokia N97 alsook de Samsung nogwat van mijn vrouw. Ik ga in ieder geval de dealer binnenkort weer eens een bezoekje brengen.

Het verbruik wordt wel elke keer beter. Nu na 7800 km is het verbruik gezakt naar 4,93l op 100Km.

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Topicstarter
Ik heb de B&M niet besteld, omdat ik her en der al las dat er issues waren met vastlopers, linken en geluid. Je kan hopen dat een firmware update kan helpen, maar als er werkelijk iets aan de gebruikte chipset niet lekker loopt is het zuurder. Ik gebruik m'n telefoon gewoon met een oortje, gaat prima :)

Het verbruik wordt beter na wat inrijden, maar dat haalt het niet bij het verschil tussen vorst en nu 22 graden droog. Vanmiddag op en neer naar het westen (2x 60 km) met zelfs een stukje langzaamrijdend verkeer terug met zowaar een gemiddelde volgens fabrieksopgaaf. Granted, omdat het een onrustig verkeersbeeld was, ben ik beide trajecten lekker achter een vrachtwagen gaan hangen, maar toch netjes :)
Huidige tank volgens indicator voor precies 3/8 nog vol, en net iets minder dan 700 km gereden. Als dit doorzet ga ik zowaar de 1100km op deze tank halen.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb zelf geen problemen met bellen met de Blue&Me. Ik vind wel de spraakbediening voor de radio en MP3 speler ronduit kut met peren. Commando's die in het boekje staan werken niet en andere commando's werken de helft van de tijd niet.
Ik heb nu door dat door "player" te zeggen de mp3 speler geactiveerd wordt (zou ook met "speler" of "media player" moeten kunnen), maar de ene keer probeert madam iemand te bellen, dan weer zegt ze "Mediaplayer... opties zijn..." en begint een rijtje af te ratelen, en een enkele keer schakelt gewoon zonder problemen de mp3 speler in.

"Willekeurig" werkt dan weer wel redelijk probleemloos, maar wat ik stom vind is dat als je een keer willekeurig zegt en dan met het pijltje omhoog een volgend nummer wil kiezen dit weer niet willekeurig is.

Het verbruik daalt bij mij ook. Ik reed in de winter krap aan 1:20, nu kom ik tot boven de 1:22. Nog altijd niet bijster goed, maar beter.
Ik merk wel dat als je met 85 achter een vrachtwagen gaat hangen erg goed is voor je verbruik. Ik moest voor mijn werk in Venray naar Straelen en heb over dat stuk (34 km) 3,4 l/100 km gedaan. Dat ga ik ook nog eens proberen met de cruisecontrol op 100, 110 en 120, en binnendoor (wat 2 km korter is).

Open Source landkaart

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Topicstarter
Zo... Eens een grote kick :)

Ik heb voor het eerst de fabriekswaarden gereden tijdens de vakantie. Het is een beetje vertekend, omdat ik in Zuid-Frankrijk op een heuvel tankte en er daarom veel meer inging. Nu in Nederland bij aankomst dus een stuk minder.
Maar... gemiddeld over de 2 tankbeurten meer dan 1:30 gehaald. Lekker rustig aan tussen het drukke vakantieverkeer de CC op 90 en 200m achter een vrachtwagen gaan hangen (zodat je snelheid ook niet onverwacht is voor achterliggers) en de rest lekker laten jakkeren en maar optrekken en remmen - nog nooit zo ontspannen aangekomen :+

Dus ook voor het eerst de 1200km grens overgegaan op één tank.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/424153.html

[Voor 4% gewijzigd door Floppus op 16-07-2011 16:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Heeft de Fiat Punto Evo 1.3 Mj 85 PK nou een turbo motor of niet? Ik kan het namelijk nergens vinden op internet, maar hier op de site word er wel gesproken over een turbo?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FDMK
Ik ben nog steeds heel erg tevreden met het 14% scheurijzer :) Lekker doorrijden tot op zekere hoogte kan je er ook mee hoewel de performance af en toe wel wisselt. Ook vind ik het wel jammer dat ik geen 5D heb genomen, voor de rest zit het ding erg degelijk in elkaar.
Mijn leasecontract is ingeschaald op 25k*4 alleen zit nu na 8½ maand al op 22k :D Zoals het er nu naar uitziet mag ik over 1,5 jaar weer een nieuwe uitzoeken...

[Voor 14% gewijzigd door FDMK op 17-07-2011 15:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Topicstarter
@MmarkM: Ja, het is een Turbo. Die gegevens heb ik rechtstreeks uit de specs / brochure overgenomen. Turbo en Intercooler staan daar bij.
Zie ook hier: Wikipedia: JTD engine
JTD / MTD impliceert eigenlijk de Turbo, maar ze zouden het wel iets duidelijker kunnen neerzetten.

Mijn oude Subaru 2.0 benzine had in Zuid-Frankrijk trouwens vaak moeite de heuvel op te komen in de hoogste versnelling (meer toeren nodig voor vermogen). Met de Fiat op geen enkele helling hoeven terugschakelen, en de CruiseControl zakt misschien 1 a 2 km per uur in op de steilste.
Boven verwachting dus :)

[Voor 8% gewijzigd door Floppus op 17-07-2011 15:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Floppus schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 16:15:
Zo... Eens een grote kick :)

Ik heb voor het eerst de fabriekswaarden gereden tijdens de vakantie. Het is een beetje vertekend, omdat ik in Zuid-Frankrijk op een heuvel tankte en er daarom veel meer inging. Nu in Nederland bij aankomst dus een stuk minder.
Maar... gemiddeld over de 2 tankbeurten meer dan 1:30 gehaald. Lekker rustig aan tussen het drukke vakantieverkeer de CC op 90 en 200m achter een vrachtwagen gaan hangen (zodat je snelheid ook niet onverwacht is voor achterliggers) en de rest lekker laten jakkeren en maar optrekken en remmen - nog nooit zo ontspannen aangekomen :+
En hoe lang heb je erover gedaan? :z

Maar ik kan onderstrepen dat een vrachtwagen volgen wonderen doet voor je verbruik.

Open Source landkaart

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
@Floppus: Aah thanks. :) Kon er namelijk niets over vinden op internet! Ze kunnen het inderdaad wel iets duidelijker vermelden.

Ik bevind me op dit moment in Italië en ik verbaas me ook over de power van de 1.3. Hij rijd vloeiend. Het leek me al zo vaag dat er geen turbo in zat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MmarkM schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:16:
@Floppus: Aah thanks. :) Kon er namelijk niets over vinden op internet! Ze kunnen het inderdaad wel iets duidelijker vermelden.

Ik bevind me op dit moment in Italië en ik verbaas me ook over de power van de 1.3. Hij rijd vloeiend. Het leek me al zo vaag dat er geen turbo in zat.
Nou echt giga veel power heeft die 1.3 ook weer niet. Hij rijd prima door, maar het is geen motor met bergen kracht te over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Topicstarter
DennusB schreef op zondag 17 juli 2011 @ 18:17:
[...]

Nou echt giga veel power heeft die 1.3 ook weer niet. Hij rijd prima door, maar het is geen motor met bergen kracht te over.
Hij gaat zonder terugval in snelheid hellingen van 10%+ op, wat mij verbaasde voor een auto als deze. Ik heb hem niet voor straatraces gekocht, en ik kan me voorstellen dat hij dan kwa kracht aardig tegenvalt 8)7
In dit segment presteert de motor gewoon opvallend goed. Eigen ervaring, ervaring van andere bezitters, wordt als plus genoemd in reviews (zelfs in die van de VAGAutoweek). Misschien moet je even kijken naar je eigen verwachtingspatroon en het segment waar het hier over gaat? ;)

Ik weet dat je ook een Evo hebt (had?), maar dat was geen Diesel denk ik? We hebben het in dit geval over de Dieseluitvoering :) Gezien je eerder al op zoek was naar een temperatuursensor, en die in de MultiJet standaard wel zit, denk ik dat je het over een benzineversie hebt.

[Voor 15% gewijzigd door Floppus op 17-07-2011 23:12]

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Grappig ik zie nu pas een topic over een auto die ik zelf ook bezit.

Sinds eind april bezit ik ook een Fiat Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic als auto van de zaak. Eerlijk gezegd stond deze auto bij het zoeken niet op mijn shortlist. Deze auto kwam pas naar voren nadat de leasemaatschappij aangaf dat ze enkele modellen op voorraad hadden staan. Na wat lovende recensies op internet toch maar eens gaan kijken. Belangrijke eis voor mij was een fatsoenlijke volwassen auto met redelijke bijtelling, ik heb niet zo'n zin om veel aan de staat af te dragen voor mijn auto. Ik spendeer liever geld aan andere dingen ondanks ik wel een auto liefhebber ben.

Omdat het een auto op voorraad was zat er geen Blue & Me in hiervoor is achteraf een Alpine 106R navigatie met telefoonvoorbereiding ingebouwd. Verbruik is op dit moment 1 op 21 en ben zeer tevreden over de auto. Ik ben best lang 1.94m en ik heb toch een goede zitpositie in de auto. Ik merk wel dat je de verzetten even moet leren kennen. Waar ik voorheen (benzine) in z'n 3 de bocht nam moet ik dit met de Evo in sommige gevallen in z'n 2 doen. De tankdop is wel elke keer een gekloot vooral in combinatie met de sleutel.

MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CycloneX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:20:

Waar ik voorheen (benzine) in z'n 3 de bocht nam moet ik dit met de Evo in sommige gevallen in z'n 2 doen.
Heb ik ook. Onder de 1500 toeren gebeurt er gewoon niks. Als je in een bocht een wat langzamere weggebruiker voor je hebt dan moet je al terug naar de 2. Maar zolang de turbo meedraait dan is het wat Floppus zegt: je komt overal boven.
De tankdop is wel elke keer een gekloot vooral in combinatie met de sleutel.
Waarom ze niet gekozen hebben voor een afsluitbaar klepje (met een palletje) snap ik niet. Deze oplossing is toch zooo 1990.

Open Source landkaart

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Dat van die tankdop komt letterlijk uit de 107/Aygo/C1 daar zit precies dezelfde constructie in. Ik heb zelf een 107 tijdelijk gehad en in die korte tijd kreeg ik het voorelkaar om het slot te scheiden van die tankdop.

Dus ik verwacht elk moment dat dat hier ook gaat gebeuren.

MacBook Pro 15 "2017" 2,8 i7 16GB | iPhone 12 64GB | iPad Pro 10,5 64GB WiFi | Azur 351R | B&W 685 | PS4

• MmarkM
  • Niet online
Floppus schreef op zondag 17 juli 2011 @ 23:05:
[...]
Gezien je eerder al op zoek was naar een temperatuursensor, en die in de MultiJet standaard wel zit, denk ik dat je het over een benzineversie hebt.
Temperatuursensor? Die heb ik niet in mijn 1.3 MJ Diesel uitvoering hoor. Waar kan ik die vinden dan?

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CycloneX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:05:
Dat van die tankdop komt letterlijk uit de 107/Aygo/C1 daar zit precies dezelfde constructie in. Ik heb zelf een 107 tijdelijk gehad en in die korte tijd kreeg ik het voorelkaar om het slot te scheiden van die tankdop.
Eerst de sleutel omdraaien en daarna de dop losdraaien (niet met de sleutel) waarna je dop met sleutel met het touwtje aan het haakje van het tankklepje kan laten bungelen.

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Gisteren hebben wij de Multijet van ons over de 21K heen getild. Gaat erg snel allemaal. Oktober ontvangen, 1 januari km-stand van 400 en nu dus over de 21K. Verbruik is heel erg afhankelijk van de bestuurder. Bij mijn rijstijl heb ik altijd een gemiddeld verbruik van 4.8L per 100 km, en als mijn vrouw de pedalen bediend komt het uit op een respectabele 4L per 100 KM.

Tot nu toe geen onverwachte storingen gehad en vinden wij het nog steeds een goede beslissing. Enige waar ik vanaf dag 1 al spijt van had was de Fiat TomTom. Die is veel te duur. Volgende keer gewoon een losse met een klemmetje.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zie hier mijn professionele oplossing voor mijn Garmin. Ik had al een navigatie dus die TomTom was voor mij nooit een overweging.

Blokje waaibomenhout, universele mount van Brodit en wat elbowgrease.

Open Source landkaart

• ReenL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09-2022
ik heb ook een eigen standaard gemaakt of eigenlijk 2 standaarden samengevoegd, helaas niet gelukt met de elektronica, stroom wat uit dat "tomtom-gat" komt is zowel stroom als een datakabel. Daar wil je niet mee klooien.

Foto's volgen...

(Laden ging overigens wel prima, alleen de auto vond het niet zo leuk (A))

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
ReenL schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 00:58:
ik heb ook een eigen standaard gemaakt of eigenlijk 2 standaarden samengevoegd, helaas niet gelukt met de elektronica, stroom wat uit dat "tomtom-gat" komt is zowel stroom als een datakabel.
Weet je dat zeker? :? Bij mijn weten komt er enkel stroom uit dat gat en communiceert de Blue&Me TomTom via BlueTooth met de auto.

Die storingen zijn mijns inziens eerder te verklaren door je gepruts met het maken van een voeding (sorry :+). In de originele houder zit toch al een 12V > 5V voeding? De TomTom wordt immers ook met 5V gevoed. Daar twee draadjes aan solderen zou prima moeten gaan IMHO.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Night-Reveller
  • Nu online
Heel toevallig heb ik onlangs een TT gekocht voor B&M, maar dit schijnt versie 2 te zijn. Gloedjenieuw enzo. Maar ik kan niet melden of de storingen verholpen zijn, omdat de auto pas over 3 weken geleverd wordt. Als ik hem heb, laat ik het wel weten :D

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-05 13:20

Naboo

#WINNING!! DUH!

CycloneX schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:05:

Dus ik verwacht elk moment dat dat hier ook gaat gebeuren.
Dan ben je volgens mij gewoon lomp :+

Hoe moeilijk is het om de sleutel er in te doen, stukje te draaien en vervolgens de tankdop los te draaien? :?

* Naboo heeft een 107... nooit problemen met tankdop...

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Topicstarter
Nja, er is een verschil tussen problemen en gemak. Ik moet zeggen dat ik ook wel makkelijkere systemen heb meegemaakt kwa tankdop. Van de andere kant heb ik er maar 1x per 1000+ km last van ;)

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:18

Kixtart

Destruction = Improvement

[b][message=36425817,noline]...Verbruik is heel erg afhankelijk van de bestuurder. Bij mijn rijstijl heb ik altijd een gemiddeld verbruik van 4.8L per 100 km, en als mijn vrouw de pedalen bediend komt het uit op een respectabele 4L per 100 KM....
Niet alleen van de bestuurder heb ik gemerkt, maar ook de type weg, het wegdek, de wind e.d. ;)
Op de snelweg met 110-120 kom ik ook altijd ongeveer op 4.8L uit. Ik heb geen zin om 90 km/uur achter een vrachtwagen te gaan hangen :+

☻/
/▌
/ \

• MmarkM
  • Niet online
Het is misschien een beetje een stomme vraag, maar hoeveel achteruitrijlichten heeft de fiat punto evo? Dit naar aanleiding dat iemand zei dat me achterlichten stuk waren. Maar weer volgens iemand anders zitten ze niet bij de achterlichten.

Na mijn idee heeft hij er 3. Namelijk 2 bij de achter lichten en 1 helemaal rechts onderin bij de mistlamp.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

1. Onderin de bumper. Dat is niet bij het mistachterlicht. Het mistachterlicht zit links in de bumper, het achteruitrijlicht rechts.
De lampen in de lichtunits naast de achterruit zijn (LED) achterlicht, remlicht en knipperlicht.

[Voor 34% gewijzigd door Maasluip op 01-08-2011 15:58]

Open Source landkaart

• Night-Reveller
  • Nu online
Zo, gistereren heb ik mijn Evo opgehaald van de dealer en direct er lekker een stukje mee gereden. En ik was wel onder de indruk van het B&M systeem. Het navigeren door het menu gaat feilloos, maar het roepen van een naan in het telefoonboek gaat natuurlijk wat lastig. Gisteren was het Voornaam+Achternaam, vanmorgen was het weer Achternaam+Voornaam. E.e.a hangt ook weer af van je telefoon denk ik. Samen met het Tomtom systeem werkt het prachtig!

Bummer was dat de leasemaatschappij vergeten is om electrische lendesteunverstelling te bestellen. Kan dit nog achteraf gemonteerd worden?

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk dat het relatief eenvoudig is, maar niet direkt goedkoop. Het knopje van de lendesteun zit tussen de stoelen onder de handrem, dus als daar 12V aanwezig is moet alleen de afdekplaat van de handrem vervangen worden. Maar ik denk ook dat de hele voorstoel vervangen moet worden.

Open Source landkaart

• Night-Reveller
  • Nu online
Nee het is zeker niet goedkoop. Navraag leerde dat het ruim 1000,- gaat kosten. Maar ik had de auto mét lendesteun besteld en er is ook door de leasemij voor betaald. Dus die 1000,- zal de dealer dan maar zelf op moeten hoesten. :)

• Night-Reveller
  • Nu online
Ik heb reeds eerder in dit topic gelezen dat de Punto Evo niet bijster zuinig is, maar ik vind het wel héél erg gesteld met het verbruik. De mijne is nu toe aan de 3e tank diesel met 1250 km op de klok. Hij heeft nu twee tankjes gehad a 70L/75L. Dat is rond de 1:17 c.q. 5,8L per 100 km en die waarden heb ik hier nog niet eerder voorbij zien komen.

Met deze waarden en het kleine tankje zit ik 2 a 3x in de week bij de pomp :-(

[Voor 9% gewijzigd door Night-Reveller op 15-08-2011 16:07]

• FDMK
Dan trap je hem volgens mij wel tot het uiterste ;) althans dat is ook mijn verbruik zo ongeveer.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

70L/75L wat is dat 70 liter?

Ik heb tot nu toe (20.000 km) wel een constante verbetering van het verbruik gezien. Maar de rijstijl is natuurlijk ook een factor. Als je constant tot 3000 toeren doortrekt zul je nooit zuinig rijden.

Open Source landkaart

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 20:51
Rijstijl is bij het halen van een laag verbruik cruciaal zelfs!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Night-Reveller
  • Nu online
Ja dat weet ik ook wel, maar ik had van de mechaniek een grotere factor verwacht. Voorheen reed ik een Alfa met energie-label H ofzo. Daarna reed ik met dezelfde rijstijl in een 207 en het verbruik slonk aanzienlijk. Nu ik een Punto rijd met weer dezelfde rijstijl, had ik eenzelfde daling in verbruik verwacht, omdat de Punto veel kleiner en lichter is en een zuiniger motor heeft. Maar niet dus en dat is jammer.

• MmarkM
  • Niet online
Uit je bericht begrijp ik dat de auto net nieuw is en moet daarom nog ingereden worden. Ik heb er nu iets meer dan 10.000 km op staan en ik moet om de 900/1000 km tanken. Dus dat je 2/3 keer in de week moet tanken valt ook wel mee!

Tips over zuiniger rijden: http://www.hetnieuwerijden.nl/rijstijltips/personenautos/

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Topicstarter
Of check de TS :+
Het kleine zuinige Fiat Punto (Evo) 1.3Diesel topic

Zuinige auto's worden ook optimaal afgesteld voor een zuinige rijstijl. Je ziet dan ook behoorlijk grote verschillen in verbruik tussen mensen. De overstap van een slurper naar gemiddeld, beiden niet per sé ingesteld op zuinig rijden zal een verschil maken.

Om optimaal gebruik te maken van een zuinige auto, moet je rijstijl daarop aansluiten. Van ijshockeyschaatsen naar noren merkt iedereen. Om van noren naar klapschaatsen te gaan moet je ook je techniek aanpassen :)

[Voor 58% gewijzigd door Floppus op 18-08-2011 12:10]

• bouwfraude
  • Niet online
Night-Reveller schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 10:14:
Omdat de Punto veel kleiner en lichter is en een zuiniger motor heeft. Maar niet dus en dat is jammer.
Heel veel lichter zal de Punto niet zijn tov een 207 en kleiner is meestal een slechtere stroomlijn.
De benzine punto zuipt boven de 110.

• Night-Reveller
  • Nu online
Ik heb de cijfers er even bijgepakt:
Punto Evo: 1030 kg, L x B x H: 407 x 169 x 149 cm
Peugeot 207: 1170 kg, L B x H: 415 x 175 x 153 cm

En alleen de Cw-waarde zegt wat over de stroomlijn, deze wordt vermenigvuldigd met de afmetingen (frontaal opp) om de totale luchtweerstand te berekenen. Dus er geld over het algemeen: hoe kleiner, hoe beter. En lichter helpt natuurlijk ook om het verbruik laag te houden. Maar ik helaas zie ik deze verbeteringen niet terug in het brandstof verbruik.

In verhouding: De Punto Evo is ongeveer 14% lichter en het frontaal oppervlak is ongeveer 6% kleiner.

[Voor 9% gewijzigd door Night-Reveller op 23-08-2011 13:15]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die 1030 kg heb ik ook wel eens ergens gezien (voorheen op autoweek misschien?) Maar mijn papieren geven (net als autoweek nu) 1105 kg voor de 1.3 diesel. Is nog altijd minder dan de 207.
Het boekje geeft wel 1130 kg rijklaar gewicht (wat 100 kg meer dan het leeg gewicht is). Maar dat ik nu 75 kg aan opties heb geloof ik niet hard.

Open Source landkaart

• bouwfraude
  • Niet online
Mijn Grande Punto 1.4 16v 6bak deed het niet zuiniger dan een Ford Focus 1.6 en een Primera 1.6. Alleen als ik heel erg mijn best ging doen dus niet harder dan 100 rijden werd het verbruik minder.

Op de interwebs kom ik een Cd waarde tegen van 0,34 voor de Punto Evo tov 0,30 voor de Peugeot 207.
Tezamen met het te kleine motortje zou dat het hogere verbuik bij 120 wel kunnen verklaren.

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:24
Ik geef het topic een kleine bump.

Morgen om tafel met leasemaatschappij voor Punto Evo racing (racing en zuinig - mooie combi ;)). Zit van alles op en aan, maar het belangrijkst voor mij is dat hij CC en bluetooth heeft en direct leverbaar is (vrouw heeft andere baan en 'mijn' auto nodig).

Had ook gekeken naar een Fiësta econetic maar die is op zijn vroegst januari 2012 leverbaar...
Ben benieuwd! Zal wat foto's plaatsen wanneer ik em volgende week heb.

Wellicht dat de TS een opfrisbeurtje kan gebruiken? Staat alleen nog de Dynamic uitvoering in, terwijl ik uit Mylife, Racing, e.d. kon kiezen.

[Voor 13% gewijzigd door TimmieVelthuis op 01-09-2011 12:39. Reden: opmerking TS]

• EvoII
  • Laatst online: 18:25
En, heb je hem al inmiddels?

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18
Ik heb m vandaag ook besteld :)
Zal wel een maand of 4 wachten worden :'(

Mijn huidige lease-auto (Honda Civic Hybrid 2009) loopt af halverwege januari, zal dus eerst nog een tijdje een andere auto moeten rijden helaas.
Uiteindelijk scheelt het mij dik 100 euro netto in de maand aan leasekosten, toch lekker :)

• Ossi
Schijnbaar is de uitvoering die ik heb besteld niet meer leverbaar.... Er komt in 2012 een gefacelift model...
Weet iemand wat er precies aan verandert?

Aangezien ik nogal lang ben, kan het echt een probleem worden als er iets in het interieur verandert.

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:07

sebasd

loopt op espresso

Ossi schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:13:
Schijnbaar is de uitvoering die ik heb besteld niet meer leverbaar.... Er komt in 2012 een gefacelift model...
Weet iemand wat er precies aan verandert?

Aangezien ik nogal lang ben, kan het echt een probleem worden als er iets in het interieur verandert.
http://www.groenlicht.be/...fficieel-fiat-punto-2012/

Onderstel etc. blijft gewoon hetzelfde, dus binnenruimte zal ook niet wijzigen.

• Ossi
sebasd schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:40:
[...]

http://www.groenlicht.be/...fficieel-fiat-punto-2012/

Onderstel etc. blijft gewoon hetzelfde, dus binnenruimte zal ook niet wijzigen.
Ik heb ondertussen ook nog wat contact gehad met de dealer.
Het lijkt er op dat alleen de neus gaat veranderen en er zou nog iets gaan gebeuren met het interieur qua stoffen.
Aangezien ik sportstoelen met lederen bekleding bestel verandert er weinig. De dealer wist mij te vertellen dat de modellen wel iets duurder gaan worden... Om hoeveel het zou gaan, geen idee en wist hij ook niet, dus in de lease zou het om een tientje kunnen gaan.
Anyway, hij kan een model reserveren bij een andere dealer die voor 95% overeenkomt (geen parkeersensoren, geen verwarmde stoelen, wel dimmende binnenspiegels en regensensoren). Aangezien het een lease-auto is maakt parkeerschade ook niet zoveel uit ;)
Geen verwarmde stoelen vind ik wel erg jammer, vooral in dit jaargetijde is het erg lekker, maar goed, ik overleef het wel :D

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ossi schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:16:
[...]

Geen verwarmde stoelen vind ik wel erg jammer, vooral in dit jaargetijde is het erg lekker, maar goed, ik overleef het wel :D
Denk daar goed over na. Dit motortje heeft heel erg weinig restwarmte waardoor het bij vriezend weer heel lang duurt voordat het aangenaam wordt in de auto.
Ik heb vorig jaar (bij -10 of -15) gehad dat bij stadsverkeer (na 30 km gereden te hebben) de temperatuurmeter terugloopt, zo weinig warmte (lees: zo zuinig) is die motor.

Vraag anders of stoelverwarming achteraf in te bouwen is.

Open Source landkaart

• Ossi
Maasluip schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:23:
[...]

Denk daar goed over na. Dit motortje heeft heel erg weinig restwarmte waardoor het bij vriezend weer heel lang duurt voordat het aangenaam wordt in de auto.
Ik heb vorig jaar (bij -10 of -15) gehad dat bij stadsverkeer (na 30 km gereden te hebben) de temperatuurmeter terugloopt, zo weinig warmte (lees: zo zuinig) is die motor.

Serieus?.... damn...
Nou ja, ik zie het vanzelf wel, kan m anders altijd nog proberen te dumpen aan een andere collega mocht het echt tegenvallen.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ossi schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:37:
[...]

Serieus?.... damn...
Nou ja, ik zie het vanzelf wel, kan m anders altijd nog proberen te dumpen aan een andere collega mocht het echt tegenvallen.
[off topic]Rij zelf ook lease, maar je houding is wel belachelijk als je het mij vraagt.[/off topic]

• Ossi
fredkroket schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:42:
[...]

[off topic]Rij zelf ook lease, maar je houding is wel belachelijk als je het mij vraagt.\[/off topic]
Je hebt gedeeltelijk wel gelijk. Neem het maar niet al te serieus, want ik ben wel zuinig op mijn spullen :)
In het geval dat ik toch een kleine schade heb dan wordt dat snel gefixt omdat het lease is. Ik zou ook liever sensoren hebben, maar als het niet anders kan dan is het helaas niet anders.
Maasluip schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:23:
[...]

Het is voor mij mogelijk om toch nog een uit de 'oude' serie te krijgen, deze heeft elektrische verwarming van het koelwater. Zou dit helpen bij warmere lucht uit de ventilatie?

[Voor 27% gewijzigd door Ossi op 24-11-2011 11:56]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die had dat ook alleen maar als optie.

Open Source landkaart

• Ossi
Maasluip schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:21:
Die had dat ook alleen maar als optie.
Ja het is een affabriek optie, in deze auto zit het dus al in.

Iemand ervaring met de elektrische verwarming van het koelwater?

• Night-Reveller
  • Nu online
Heeft iemand met een Evo ook last van de voorruitsproeiers die niet goed afgesteld kunnen worden? Nu sproeit hij tegen de achterkant van een stilstaande ruitenwisser aan en mist de voorruit totaal.

De dealer zei tegen me dat ik dat gewoon zelf kan bijstellen, maar hoe ik ook mijn best doe met een paperclip, ik krijg de sproeiers niet anders afgesteld. :(

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb begrepen dat de ruitensproeiers niet zijn af te stellen. Bij mij sproeien ze ook erg laag. Iig zo laag dat ik liever niet sproei als ik 80 of harder rij.
Op het grandepunto forum heb ik gelezen van iemand waar de dealer als oplossing had om de sproeiers te demonteren en er iets onder te plakken waardoor ze hoger stonden afgesteld.

Open Source landkaart

• Kixtart

Kixtart

Heb inderdaad hetzelfde en zorg er gewoonlijk voor dat ik niet te hard rij ook.

☻/
/▌
/ \

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:14:
Ik heb begrepen dat de ruitensproeiers niet zijn af te stellen. Bij mij sproeien ze ook erg laag. Iig zo laag dat ik liever niet sproei als ik 80 of harder rij.
Op het grandepunto forum heb ik gelezen van iemand waar de dealer als oplossing had om de sproeiers te demonteren en er iets onder te plakken waardoor ze hoger stonden afgesteld.
Waarom vind jij het sproeien dan vervelend bij 80 of sneller? Ik snap niet zo goed hoe dit een probleem is, door de snelheid waait dat water toch wel omhoog over je ruit? :)

• Ossi
Aloys schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:33:
[...]

Waarom vind jij het sproeien dan vervelend bij 80 of sneller? Ik snap niet zo goed hoe dit een probleem is, door de snelheid waait dat water toch wel omhoog over je ruit? :)
Omdat bij elke auto als je harder rijdt, het vloeistof veel lager op de ruit komt. Als je daardoor maar de helft krijgt schiet het niet op natuurlijk...
Alleen sproeien als je 80 of langzamer rijdt? Schandalig en zou er zeker wat aan laten doen.

• TimmieVelthuis
Heb de eerste 4000km erop zitten en moet zeggen dat ik het autootje toch wel erg prettig vind rijden. Hij is een stuk stugger dan onze privéauto (Focus), maar nooit vervelend stug.

Rij standaard 130 op snelweg maar daaronder altijd eigenlijk normale snelheden en haal een gecombineerd verbruik van 5,0l/100km dus dat valt mij beetje tegen. Had wel wat zuiniger verwacht.

Om voorbeeld te geven: met de Focus (2.0tdci) haal ik een verbruik van 5,7L/100 km en dat voor een auto uit 2005 zonder al die brandstofbesparende poespas...

Ik heb een soortgelijke auto als deze: http://alturl.com/24vbz
Zwart, verlaagd, donkere autoruiten achter, sport plus pakket, blue & me pakket en 16 inch sportvelgen.

Me happy! :)

• Night-Reveller
  • Nu online
TimmieVelthuis schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 14:05:
Heb de eerste 4000km erop zitten en moet zeggen dat ik het autootje toch wel erg prettig vind rijden. Hij is een stuk stugger dan onze privéauto (Focus), maar nooit vervelend stug.

Rij standaard 130 op snelweg maar daaronder altijd eigenlijk normale snelheden en haal een gecombineerd verbruik van 5,0l/100km dus dat valt mij beetje tegen. Had wel wat zuiniger verwacht.

Om voorbeeld te geven: met de Focus (2.0tdci) haal ik een verbruik van 5,7L/100 km en dat voor een auto uit 2005 zonder al die brandstofbesparende poespas...

Ik heb een soortgelijke auto als deze: http://alturl.com/24vbz
Zwart, verlaagd, donkere autoruiten achter, sport plus pakket, blue & me pakket en 16 inch sportvelgen.

Me happy! :)
Verlaagd? Heb je dat zelf laten doen? Of was dat standaard bij het sportpakket?

En heb je wel de 1.3 diesel of heb je een sterkere? Toen ik in het voorjaar mijn punto evo had besteld was deze helaas alleen met het dynamic pakket te krijgen :/

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Wil jiij met de punto zuinig rijden: Airco uit, en niet harder dan 110. Mij is opgevallen dat dat bij mij het verbruik terugschroeft van 5.0 ltr op 100, naar 4.0 liter.

• TimmieVelthuis
Night-Reveller schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:04:
[...]
Verlaagd? Heb je dat zelf laten doen? Of was dat standaard bij het sportpakket?

En heb je wel de 1.3 diesel of heb je een sterkere? Toen ik in het voorjaar mijn punto evo had besteld was deze helaas alleen met het dynamic pakket te krijgen :/
Het gaat idd om het zuinige dieselstokertje. Verlaging heb ik niet zelf laten doen. Het zit bij het sport plus pakket in of omdat het een racing uitvoering is. Scheelt maar centimeter ofzo, maar icm honingraat gril en donkere koplampen maakt het hem wel stuk stoerder.

Klopt wat je zegt dat toen alleen Dynamic uitvoering er was. Had het maand geleden ook al gezegd dat vanwege de nieuwe uitvoeringen de TS een kleine update kan krijgen.
Stampertje schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 15:05:
Wil jiij met de punto zuinig rijden: Airco uit, en niet harder dan 110. Mij is opgevallen dat dat bij mij het verbruik terugschroeft van 5.0 ltr op 100, naar 4.0 liter.
Ongelofelijk he hoeveel dat scheelt... op Autoweek heb je de verbruiksmonitor per auto en daar zijn mensen die nog veel zuiniger rijden maar dan ontgaat mij het plezier in autorijden 8)
Zie bijvoorbeeld deze: http://www.autoweek.nl/ve...tijet-16v-85-dynamic-2011

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Ik rij nu zelf al een tijdje met een verbruik van 4.6 op 100.

Dan rij ik gewoon normaal in de zin van 130/140 op de snelweg waar mogelijk is. Trek ik ook wel eens door in een versnelling zonder snel op te schakelen. Rij ik dermate korte afstandjes dat de motor geen tijd heeft om warm te worden. Airco staat vaak aan, ook winter (ontwaseming).

Op dit moment rij ik zelfs met winterbanden, verbruik gaat niet omhoog terwijl dat wel vaak is.

Ik lease deze auto, dus brandstof kost mij niks al vond ik het in het begin wel leuk hoe zuinig je er mee kan rijden. Maar nu kijk ik er niet meer naar om en ondanks dat blijft de auto redelijk zuinig.

• Dj-sannieboy
  • Niet online
Maasluip schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:14:
Bij ons heeft de dealer ook een aanpassing gedaan aan de ruitensproeiers, net als een aanpassing bij de achterlicht units i.v.m. vocht.

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje als voorloopauto een punto evo. Ik vind het best een lekker autootje. Het verbruik valt al helemaal mee. Ik houd van hard optrekken en rijd ook altijd harder dan je mag en toch haal ik nog een verbruik van 4,6 op 100 KM over 3000KM. Ik had niet verwacht onder de 5 op 100 te komen dus het is toch een behoorlijk zuinig autootje.

Ik vind het wel jammer dat er niet zo heel veel handige opberg plekken te vinden zijn. Dat plekje bij de bekerhouder ligt helemaal vol met dingen, maar verder is er niet zo veel ruimte.

Gebeurt het bij jullie ook geregeld dat je de melding krijgt dat het start stop systeem niet werkt?

• Dj-sannieboy
  • Niet online
feep schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:12:

Gebeurt het bij jullie ook geregeld dat je de melding krijgt dat het start stop systeem niet werkt?
Volgens mij kreeg je die melding als de motor nog te koud is.

• Kixtart

Kixtart

Of als je de achterruit het ontdooien bent :)

☻/
/▌
/ \

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Of als het roetfilter aan het regenereren is.

Open Source landkaart

• FDMK
Of wanneer je op een helling staat :)

• feep
  • Niet online
Ik hoor het al hij doet het heel vaak niet.

Ik krijg die melding meestal als ik start stop een paar heb gebruikt en gewoon aan het rijden ben. Als de motor nog niet warm is geeft hij de melding niet, maar werkt het systeem gewoon niet.

• rere22
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:56
Ja, inderdaad moet de motor warm zijn wil start&stop goed werken.
Op bijna 35.000 rij ik met mijn GP (geen Evo) 1.3 diesel gemiddeld 4.8. Dat is met een redelijk rustig aan rijden, maar niet in het extreme (90 achter een vrachtwagen). Als ik er serieus werk van ga maken, dan is een gemiddeld verbruik van 4.5 prima te doen.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/431820.html

[Voor 7% gewijzigd door rere22 op 22-12-2011 18:01. Reden: linkje naar spiritmonitor]

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-03 15:13
Op mijn Evo zitten geen achteruirijsensoren (helaas, voorraadmodel zonder deze optie) Iemand een goed adres om deze (liefst originele via de canbus) in te laten bouwen?

bvd

• Floppus
  • Nu online

Floppus

Topicstarter
Iedere Fiat dealer kan dat denk ik wel voor je regelen, maar ik heb al eens ergens gelezen dat dat achteraf toch een pak meer geld kost dan als je het meebestelt...

• Night-Reveller
  • Nu online
feep schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:58:
Ik hoor het al hij doet het heel vaak niet.

Ik krijg die melding meestal als ik start stop een paar heb gebruikt en gewoon aan het rijden ben. Als de motor nog niet warm is geeft hij de melding niet, maar werkt het systeem gewoon niet.
Gek, dat heb ik ook heel vaak, als ik bijvoorbeeld na de snelweg weer de stad in rij, of net achteruit gereden heb. Heel onverklaarbaar en het valt niet in de categorie motor-koud, helling, airco, etc.

Stoor jij je daar erg aan dan?

• feep
  • Niet online
Night-Reveller schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:29:
[...]

Gek, dat heb ik ook heel vaak, als ik bijvoorbeeld na de snelweg weer de stad in rij, of net achteruit gereden heb. Heel onverklaarbaar en het valt niet in de categorie motor-koud, helling, airco, etc.

Stoor jij je daar erg aan dan?
Ik stoor me er niet aan. Het viel me alleen op dat het start-stop systeem vaker niet werkt dan wel.

Ik heb onlangs de eco banden verwisseld met winterbanden en het gebruik is omhoog gegaan met ong 0,5 liter op 100km. De banden hebben dus een behoorlijke impact op het verbruik. Ik kan nu tenminste wel sneller puntjes sparen. :+

• Ossi
w00t, mijn auto is binnen :)
Opgehaald in Vianen en terug gereden naar Groningen, dus de kop is er af.
Rijdt erg prettig, leder bevalt ook goed. Enige nadeel tot nu toe vind ik het gebrek aan opbergruimte...

• Night-Reveller
  • Nu online
Krijgt iedereen zijn tank wel goed vol? Ik tank vaak gemakkelijk en snel; ik laat hem vollopen totdat hij afslaat en knijp dan nog 1 a 2x het pistool in, maar hij slaat dan eigenlijk al direct weer af. Het resultaat is dat ik een half streepje op de tank overhoud (van de 8 streepjes, dus 1/16e tank dus ca 2,5L).

Het gebeurt me echt zelden dat ik hem vol krijg. Zijn er meer mensen met dit probleem, of zijn er die een oplossing weten? (Waar zit bijvoorbeeld het ontluchtingsknopje?)

• TimmieVelthuis
Night-Reveller schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:20:
Krijgt iedereen zijn tank wel goed vol? Ik tank vaak gemakkelijk en snel; ik laat hem vollopen totdat hij afslaat en knijp dan nog 1 a 2x het pistool in, maar hij slaat dan eigenlijk al direct weer af. Het resultaat is dat ik een half streepje op de tank overhoud (van de 8 streepjes, dus 1/16e tank dus ca 2,5L).

Het gebeurt me echt zelden dat ik hem vol krijg. Zijn er meer mensen met dit probleem, of zijn er die een oplossing weten? (Waar zit bijvoorbeeld het ontluchtingsknopje?)
Goed dat je dit opmerkt, heb ik ook opgemerkt maar vergeet het daarna altijd weer... :P
Na een tankbeurt staat streep van meter niet helemaal bovenaan, maar kleine slag naar rechts. Hebben meerdere Punto's dus blijkbaar, niet iets waar je je druk over moet maken toch?

Geen idee waar en of er een ontluchtingsknopje op zit haha.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik merk dat ook wel eens als ik niet tank waar ik gewoonlijk tank. Dan staat de auto net iets scheef en blijft er blijkbaar een luchtbel in de tank zitten. Normaal gesproken staat de wijzer bij mij best wel horizontaal nadat ik getankt heb.

Open Source landkaart

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Toevallig dit weekend proef gereden met een Punto Evo Diesel, eigenlijk niet helemaal een preferred choice, maarja, met de huidige brandstofprijzen, gunstige onderhoudsschema's van fiat en relatief gunstige prijzen voor een aangeklede auto wordt dit al snel een niet te missen optie. Enige waar ik nog een beetje mee zit is jong gebruikt of nieuw, een complete jong gebruikte auto die voldoet aan mijn eisen (climatronic, cruise control, blue&me, lichtmetaal) met ~30.000km is te koop voor rond de 14.000 (vraagprijs incl afleverkosten).

Een nieuwe komt toch snel 2 a 3.000 duurder uit, afhankelijk van waar je kijkt. Persoonlijk zijn dingen als kleur, beetje KM's etc geen dingen waar ik moeilijk over doe, dus dat argument gaat niet echt op. Sterker nog, denk dat als ik voor nieuw ga dat ik mezelf eerder in de hand moet houden om hem niet nog verder aan te kleden ;-)

Iemand ervaring met deze keuze en ervaring met mogelijkheid om van een nieuwe nog het nodige af te praten om bijv op 15.000 te komen voor een nieuw model, Easy Plus met Cool & Blue?

Anoniem: 453095

Ik heb net een punto 1.3 m-jet besteld! (model 2012)
fiat stilo 1.6 16v racing ingeruild, ga nl. meer km. rijden woon-werk

er is bij otten breda (ottenauto.nl) een aktie.
punto easy 3drs. cool&blue + easyplus 13995 euro rijklaar met volle tank,
excl. metallic lak 490,- 5 drs 600,- xtra

verder volledig aan te kleden met opties naar wens in mijn geval:
spoiler,sideskirts,verduisterde ramen, middenarmsteun, metallic lak en 5 drs.
8-10 wkn levertijd

met deze offerte de boer op gegaan en zowaar in zevenbergen bij aarsman nog (iets) goedkoper! maar wel met de service van een familie bedrijf. (voelt toch beter ofzo...)

tomtom achterwege gelaten, ik weet toch over het algemeen waar ik heen ga, wel trouwens een volwaardig reservewiel á 60 euro bij besteld. zo'n spuitbus is niks voor mij.

t.o.v 2e hands heb ik ook overwogen, maar voor 2000 xtra... dan maar een verse hoor. eigen kleur/opties
en anders krijg je zo'n demo waar 1500 proefritten mee zijn gemaakt (koude motor, ff doortrekken, ff remmen alles open-dicht klik-klak)
en alle 2e hands waren modeljaar 2011 met dat zwarte inzetstuk in de bumper, vind modeljaar 2012 toch wat beter geslaagd als je het mij vraagt... hé enne nieuw=nieuw natuurlijk!

suc6

ik houd jullie op de hoogte

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 453095 op 30-03-2012 16:35]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 453095 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:29:
Ik heb net een punto 1.3 m-jet besteld! (model 2012)
fiat stilo 1.6 16v racing ingeruild, ga nl. meer km. rijden woon-werk

er is bij otten breda (ottenauto.nl) een aktie.
punto easy 3drs. cool&blue + easyplus 13995 euro rijklaar met volle tank,
excl. metallic lak 490,- 5 drs 600,- xtra

verder volledig aan te kleden met opties naar wens in mijn geval:
spoiler,sideskirts,verduisterde ramen, middenarmsteun, metallic lak en 5 drs.
8-10 wkn levertijd

met deze offerte de boer op gegaan en zowaar in zevenbergen bij aarsman nog (iets) goedkoper! maar wel met de service van een familie bedrijf. (voelt toch beter ofzo...)

tomtom achterwege gelaten, ik weet toch over het algemeen waar ik heen ga, wel trouwens een volwaardig reservewiel á 60 euro bij besteld. zo'n spuitbus is niks voor mij.

t.o.v 2e hands heb ik ook overwogen, maar voor 2000 xtra... dan maar een verse hoor. eigen kleur/opties
en anders krijg je zo'n demo waar 1500 proefritten mee zijn gemaakt (koude motor, ff doortrekken, ff remmen alles open-dicht klik-klak)
en alle 2e hands waren modeljaar 2011 met dat zwarte inzetstuk in de bumper, vind modeljaar 2012 toch wat beter geslaagd als je het mij vraagt... hé enne nieuw=nieuw natuurlijk!

suc6

ik houd jullie op de hoogte
Hadden ze daar ook nog nieuw uit voorraad leverbaar? Ik zou evt voor nieuw willen gaan (zeker voor prijzen die jij noemt), maar heb helaas niet de tijd om 8 weken te wachten.

Anoniem: 453095

Dat zou ik niet durven zeggen sander, mijn bestelling betrof er een met opties.
maar misschien als je m standaard besteld, met alleen cool en blue en easy plus... wie weet bij otten, bel ze eens

bij aarsman in zevenbergen staat er zo eentje in de showroom, 5 drs. metallic zeegroen/blauw (heb ik ook besteld) en met de eerder genoemde paketten. misschien als je aangeeft dat je m snel nodig hebt...
corné aarsman gaat best ver voor zijn klanten (familiebedrijf)

en anders even op autotrack zoeken naar nieuwe auto direct leverbaar!

suc6 en laat horen of je verder bent gekomen!!

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 453095 op 30-03-2012 17:42]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

racoon

mooowwww

mijn fiat punto geeft een brandend symbool op het dashbord, iemand enig idee wat dat betekend?

[Voor 35% gewijzigd door racoon op 05-04-2012 07:54]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:14

BM

Moderator Spielerij
Deur niet goed dicht?

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

RTFM. Kan ook nog de achterklep zijn.

Open Source landkaart

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:57
Ik lees bar slechte ervaringen over het B&M systeem, iemand nog positieve ervaringen?

Proefgereden, reed op zich prima, primair belang is verbruik en comfort, dat zit wel snor.
Zou ook zo'n tomtom unit bij zitten, ben er niet wild van maar dat is de sport voor m'n baas om die erbij te onderhandelen... ;)
Motor valt ook zeker niet tegen qua prestaties.
Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee