Heb het even gechecked en dat klopt inderdaad!! Vind het wel vreemd overigens.... enig idee wat de reden daarvan is?
Ze beginnen weer from scratch, en om het spel enigzins gebalanceerd te houden vooral, anders zit je na 20 seizoenen met alleen maar spelers met statistieken in de 100..spacecrap schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:35:
Heb het even gechecked en dat klopt inderdaad!! Vind het wel vreemd overigens.... enig idee wat de reden daarvan is?
PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Ik vind het nog steeds een rare keuze, nu weet je precies welke speler je moet halen etc. Ze moeten gewoon met Regens gaan werken of desnoods een random naam en nieuwe nationaliteit bij een gestopte speler.
Dit spel maakt me zo gek dat ik zojuist weer in staat was m'n tv het raam uit te gooien. Ik moet zeggen, sinds de nieuwe update heb ik een stuk minder lag, maar hoe in hemelsnaam krijg ik het voor elkaar om 3x in de laatste minuut weer genaaid te worden door een of andere idioot die op een mysterieuze wijze disconnect terwijl ik voor sta. Zijn er nog Tweakers (PC) die vanavond zin hebben om een faire pot te spelen?
Ik ben altijd in voor een faire pot (dwz, geen superteams en geen random d/c'sRobin_B schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:44:
Dit spel maakt me zo gek dat ik zojuist weer in staat was m'n tv het raam uit te gooien. Ik moet zeggen, sinds de nieuwe update heb ik een stuk minder lag, maar hoe in hemelsnaam krijg ik het voor elkaar om 3x in de laatste minuut weer genaaid te worden door een of andere idioot die op een mysterieuze wijze disconnect terwijl ik voor sta. Zijn er nog Tweakers (PC) die vanavond zin hebben om een faire pot te spelen?
Zit je op de Nederlandse servers?mattttt schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:50:
[...]
Ik ben altijd in voor een faire pot (dwz, geen superteams en geen random d/c's).. M'n nickname is daar matttt..
Nu niet, maar wil rond 20:00/21:00 wel in NL1 afspreken
Ik zal rond die tijd even rondkijkenmattttt schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:46:
[...]
Nu niet, maar wil rond 20:00/21:00 wel in NL1 afspreken
Verwijderd
Zolang je je punten krijgt vind ik het best, vind het wel asociaal.Robin_B schreef op zondag 19 december 2010 @ 16:44:
Dit spel maakt me zo gek dat ik zojuist weer in staat was m'n tv het raam uit te gooien. Ik moet zeggen, sinds de nieuwe update heb ik een stuk minder lag, maar hoe in hemelsnaam krijg ik het voor elkaar om 3x in de laatste minuut weer genaaid te worden door een of andere idioot die op een mysterieuze wijze disconnect terwijl ik voor sta.
Ben het nu echt zat. Ik sta na een werkelijke gala-show met 6-0 voor. Vervolgens komt het eindsignaal en de uitslag komt in beeld. En dan treedt er (...) weer een (...)fout op, dus de verbinding verbreekt en ik krijg weer een 0-3 verliespartij aan mijn broek en puntenaftrek van -22 (!). Heel erg genaaid/zuur dat dit weer gebeurt nadat de game is afgelopen. Ik vind wel, afgelopen = afgelopen, dus moet je je punten krijgen. Daar gaat mijn heerlijke rating van 677 die ik had opgebouwd na een heerlijke zegereeks van 14 wedstrijden. Online spelen zit er voorlopig niet meer in door dit geval. Houd het maar bij BaL, geen frustraties die met verbindingen te maken hebben.
Heb een room in nl1 met password tweakers aangemakat, zie je daar wel
Verwijderd
moet zeggen dat ik vind dat pes11 bomvol met kleine maar erg irritante foutjes zit. ik zat met in pes6 altijd te ergeren aan die kleine dingetjes, maar in deze zijn het er nog veel meer 
desondanks speel ik het toch veel te vaak, want de fun outweighs voor mij toch wel de irritatie, maarja, het had beter gekund
toch vreemd dat sommige dingen die in pes6 goed gingen nu fout gaan! konami heeft er een handje van om dingen die prima werken weg te halen of te vern**ken in volgende versies.
desondanks speel ik het toch veel te vaak, want de fun outweighs voor mij toch wel de irritatie, maarja, het had beter gekund
Denk dat je toch even die pc moet nakijken/herinstalleren, in de 40e minuut een crash krijgen net als ik van plan ben te gaan scoren
Hou op over online...ik speel dus MLO. Je wilt niet weten hoeveel tegengoals ik krijg door eigen doelpunten, mannetje die over de bal lopen, keepers die de bal kado doen aan een tegenstander etc,,,Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:18:
[...]
Online spelen zit er voorlopig niet meer in door dit geval.
Maar wat ik het meest irritant vind aan online: je hebt gewoon geen controle!
En dat terwijl mijn tegenstander gewoon tikt en draait wanneer hij wil.....hoezo oneerlijk..
Als ik ren met een speler en ik wil omdraaien dan kan ik drukken op mijn gamepad wat ik wil, maar een paar seconden draait ie pas om. Dezelfde ellende met schieten op goal.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 19-12-2010 21:29 ]
Nou, hij viel inderdaad ineens weg, maar dat heb ik nooit midden in een match gehadmattttt schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:25:
[...]
Denk dat je toch even die pc moet nakijken/herinstalleren, in de 40e minuut een crash krijgen net als ik van plan ben te gaan scoren
Verwijderd
Als ik dit zo lees, dan heb ik het idee dat je nog niet helemaal gewend bent aan het spel. Zelf moet ik altijd voordat ik een game ga beginnen even in de Training modus oefenen. Rond tikken, voorzetten geven, afwerken op doel etc. Eerst gewoon even inspelen zodat je echt ingespeeld raakt. Soms heb je inderdaad echt geen controle, heb wel eens van die fases in een wedstrijd dat ik in 25 min. geen bal fatsoenlijk raak en veel balverlies lijd en de tegenstander er op los combineert.Harribo schreef op zondag 19 december 2010 @ 21:28:
[...]
Hou op over online...ik speel dus MLO. Je wilt niet weten hoeveel tegengoals ik krijg door eigen doelpunten, mannetje die over de bal lopen, keepers die de bal kado doen aan een tegenstander etc,,,
Maar wat ik het meest irritant vind aan online: je hebt gewoon geen controle!
En dat terwijl mijn tegenstander gewoon tikt en draait wanneer hij wil.....hoezo oneerlijk..
Als ik ren met een speler en ik wil omdraaien dan kan ik drukken op mijn gamepad wat ik wil, maar een paar seconden draait ie pas om. Dezelfde ellende met schieten op goal.
Schieten op goal gaat redelijk tot goed, al lijkt het net alsof ik een houtwerk-relatie heb. Raak vaak de paal of lat, tsja, niet alles kan raak zijn. Wel stoor ik me aan het feit dat als je onder druk wordt gezet je altijd (huizenhoog) over schiet. Zelfs bij de kortste tikjes op de schietknop.
Heb zeker nu wel een 700 potjes gespeeld als het er niet meer zijn. Maar dat wennen, ook per keer, zo werkt het ook niet bij mij. Het schijnt per dag bij mij te verschillen: de ene dag goed, de andere dramatisch.Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:35:
Als ik dit zo lees, dan heb ik het idee dat je nog niet helemaal gewend bent aan het spel. Zelf moet ik altijd voordat ik een game ga beginnen even in de Training modus oefenen.
Maar tja, zo lang ik niet altijd controle heb over het spel (en tegenstander dan soms wel), dan gaat weinig lukken.
Ik ben niet zo goed in het spelen met enorme vertraging in de reacties. Vind ik ook geen voetbal maar dat terzijde.
Verwijderd
Wat goed werkt; Haal het tempo uit het spel. Maak veel lichteHarribo schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:55:
[...]
Heb zeker nu wel een 700 potjes gespeeld als het er niet meer zijn. Maar dat wennen, ook per keer, zo werkt het ook niet bij mij. Het schijnt per dag bij mij te verschillen: de ene dag goed, de andere dramatisch.
Maar tja, zo lang ik niet altijd controle heb over het spel (en tegenstander dan soms wel), dan gaat weinig lukken.
overtredingen (vasthouden, zuigen, tackelen etc.). Wissel de spelers die geel op zak hebben.
Wat je ook kunt doen, schiet alle ballen die je verovert meteen naar voren. Als je geen controle hebt, heeft je tegenstander dit automatisch wel. Door dit te doen raakt je tegenstander gefrustreerd omdat hij steeds opnieuw moet beginnen met opbouwen. Enkele dagen geleden trof ik dus zo'n iemand. Ik had de controle en hij absoluut niet. Iedere bal naar voren. Zwaar frustrerend om hiertegen te spelen. Gelukkig was hij zo dom om me neer te halen in de 16 in de 91e minuut nadat ik eindelijk was ontsnapt aan de buitenspelval. 0-1.
Als je merkt dat je enorme vertraging in de reacties hebt, zet het spel dan zo snel mogelijk op pauze. Ga 5-4-1 spelen zodat je defensief minder kwetsbaar bent (als je hier de juiste spelers voor hebt uiteraard).Ik ben niet zo goed in het spelen met enorme vertraging in de reacties. Vind ik ook geen voetbal maar dat terzijde.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 13:25 ]
Hahaha fijne tegenstander ben jij danVerwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:20:
Wat goed werkt; Haal het tempo uit het spel. Maak veel lichte
overtredingen (vasthouden, zuigen, tackelen etc.).
Hoe doe je dat precies: vasthouden (en zuigen ??!?)
Wat je ook kunt doen, schiet alle ballen die je verovert meteen naar voren. Als je geen controle hebt, heeft je tegenstander dit automatisch wel. Door dit te doen raakt je tegenstander gefrustreerd omdat hij steeds opnieuw moet beginnen met opbouwen.
Ok, dat zijn tips waar ik misschien wat mee kan! Bedankt!Als je merkt dat je enorme vertraging in de reacties hebt, zet het spel dan zo snel mogelijk op pauze. Ga 5-4-1 spelen zodat je defensief minder kwetsbaar bent (als je hier de juiste spelers voor hebt uiteraard).
Niet te geloven weer: laatste 2 potje beiden 2-2 gespeeld tegen veel betere tegenstanders.
2 eigen goals en 1 goal omdat mijn keeper hem weer in de tegenstander zijn voet neerlegt.
Dat zijn dus 5 gewone en 3 rare goals. K*t Konami.
Leverde mij voor 2 gevechten waarvoor ik alles uit de kast moest halen om het die goede tegenstanders het zuur te maken, het grote aantal van 4 punten op (2 per spel)...
[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 20-12-2010 18:30 ]
Verwijderd
Eigenlijk is het gewoon druk zetten op de man met de bal met fysiek contact. Op de PS3 doe je dit met het kruisje (passknop). Maar jij speelde op de PC of niet? Geen idee welke knoppen je dan moet gebruiken. Het werkt wel verrekte goed en wekt irritaties op bij de tegenstander.Harribo schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:33:
[...]
Hahaha fijne tegenstander ben jij dan
Hoe doe je dat precies: vasthouden (en zuigen ??!?)
Doe je dit dan echt niet met opzet?2 eigen goals
Is er toevallig een onderhoud op de servers?
Verwijderd
Leuk spel hoor maar wat zitten er online een stel etters zeg. Van die gasten die dan elke replay gaan kijken en van die standaardzinnen gaan spammen (elke fucking replay). Vervolgens ook nog eens alle pauze tijd gebruiken om volgens mij jou gewoon te irriteren. ARGH!
Jammer dat je geen league heb van mensen die gewoon af en toe lekker een potje willen spelen, zonder al gedoe.
Jammer dat je geen league heb van mensen die gewoon af en toe lekker een potje willen spelen, zonder al gedoe.
Tot 12 uur ja. Over die etters gesproken, ik speelde laatst tegen iemand die zelfs elke replay van een overtreding wilde zienDeruxian schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:03:
Is er toevallig een onderhoud op de servers?
Ik spam zelf keihard "Wow you're good" oid bij dat soort figuren, om de een of andere reden kappen ze er dan snel mee..Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:15:
Leuk spel hoor maar wat zitten er online een stel etters zeg. Van die gasten die dan elke replay gaan kijken en van die standaardzinnen gaan spammen (elke fucking replay). Vervolgens ook nog eens alle pauze tijd gebruiken om volgens mij jou gewoon te irriteren. ARGH!
Die knop gebruik ik ook al maar echt werkt doet ie soms niet. Soms blijft mijn verdediger ernaast lopen en pakt geen bal af.Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:44:
Eigenlijk is het gewoon druk zetten op de man met de bal met fysiek contact. Op de PS3 doe je dit met het kruisje (passknop). Maar jij speelde op de PC of niet? Geen idee welke knoppen je dan moet gebruiken. Het werkt wel verrekte goed en wekt irritaties op bij de tegenstander.
Wat ik trouwens ook al een aantal keren heb gehad: verdediger loopt óver de bal heen ipv hem aan te nemen zonder een tegenstander in de buurt
Zeer beholpen dat online spelen met PES. Ik hoop toch zo dat PES 2012 hier minder last van gaat hebben.
Want in potentie kan je van dit spel echt een superspel maken zonder al te veel frustraties.
Wat ik vaak heb (ook in het middenveld) : als ik naar voren schiet/pass, dan komt de man die de bal in ontvangst neemt, teruglopen om die bal aan te nemen. Alleen, hij loopt dan té ver terug wat ik ook doe met mijn gamepad. Hij moet eigenlijk dan sneller omkeren en naar voren gaan. Dat is dus het probleem waar ik vaak tegen aan loop: mannetjes reageren niet. Tja en zo kan het gebeuren dat een mannetje een bal die die van de keeper heeft gekregen doodleuk in zijn eigen goal loopt.Doe je dit dan echt niet met opzet?
Zo heb ik het ook al gehad dat een speler zó ver doorloopt, dat hij de bal passt in de voet van de tegenstander die eerder áchter hem stond. Ik druk dan pass (naar voren ) in, maar het moment dat hij daadwerkelijk schiet duurt dus zo lang dat de tegenstander de bal in de voeten kado krijgt.
Zit nu met MLO op 475, lijfsbehoud in D4. D3 ga ik niet redden, ben meer aan het vechten dan tegen degradatie.
[ Voor 25% gewijzigd door Harribo op 21-12-2010 10:14 ]
Update voor PS:
Update voor PC (net gedownload)KONAMI today announced that the latest free update for the PlayStation®3 version of Pro Evolution Soccer 2011 will be available on December 21, 2010.
Based on user feedback, new updates include a series of gameplay improvements included below:
Defender AI has been adjusted to allow for more consistent pressing
The difficulty level and success rate for performing Rainbow Flicks has been adjusted to improve gameplay
Throw-ins can now be passed back immediately
Cursor switching has been improved including situations when the ball is crossed
Calculating transfer fees in the Master League has been reworked
Names above CPU players can now be switched off as they mimic player settings
Shooting has been tweaked to produce more realistic reactions and results depending on real-time situations
Chants within the game have been refined or changed
PC owners with relatively low-spec machines now have a much more accessible way to find matches within the game's Legends Mode
Discriminatie? Pc versie alleen online update en PS3 allerlei nuttige updates?Releasedatum: 21/12/2010
<Details patch 1.03>
Deze patch bevat correcties uit alle voorgaande patches.
* De wijze waarop verbindingen in de Online-modus worden afgebroken, is verbeterd.
[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 21-12-2010 11:15 ]
Die PS3 update is al van enkele weken geleden. Hij is nu pas uitgekomen voor de US versie van de game. Toen de PS3 versie werd geupdate, kreeg de PC die update ook.
PSN: Sluuz
Helaas is dit dus niet zo.Sluuz schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:34:
Die PS3 update is al van enkele weken geleden. Hij is nu pas uitgekomen voor de US versie van de game. Toen de PS3 versie werd geupdate, kreeg de PC die update ook.
Patch 1.02, de voorgaande patch van de huidige patch 1.03:
Dus niet die gameplay updates van de PS3. Moet ik dan toch maar een PS3 kopen voor PES?Releasedatum: 24/11/2010
<Details patch 1.02>
Deze patch bevat correcties uit alle voorgaande patches.
* Spreekkoren van supporters zijn voor bepaalde teams gewijzigd.
* Er zijn wijzigingen aangebracht in het totale spelevenwicht wat betreft bepaalde vaardigheden en schijnbewegingen, zoals de 'regenboogtrap' en de 'zijwaartse dribbel'.
* Er zijn wijzigingen aangebracht in het spelevenwicht van de mastercompetitie.
Wat betreft de punten van de updates: een beetje meer uitleg mag wel Konami...:
"Er zijn wijzigingen aangebracht in het spelevenwicht van de mastercompetitie." Welke wijzigingen????
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 21-12-2010 13:45 ]
Ik heb het echt helemaal gehad met PES 2011. Met het spel speel ik alleen offline (vind Xbox Live veel te duur voor die paar keer dat ik online kan spelen per jaar). Speel het spel altijd op professional en ben overgestapt op wereldklasse. Das echt de grootste fout van mijn leven. Wat een gekloot.
Tegen alle teams waar ik tot nu toe tegen gespeeld heb, spelen ze met die klote 4-5-1 opstelling (Twente, AZ en twee degradatiekandidaten). Wie met zo'n opstelling speelt moet opgehangen worden want dat is pure anti-voetbal. In de praktijk komt dat erop neer dat je 10 man moet passeren om bij het goal te komen. Snelle counters? Ho maar. De computer trekt je wel even aan je shirtje neer om dat te voorkomen waardoor je weer door die tien verdedigers heen moet (mag wat mij betreft wel met een gele kaart beloond worden maar goed, scheids een grote softie). En wat doet de computer om aan te vallen? Helemaal geen ene reet. Ze lopen een beetje naar elkaar te tikken op hun eigen helft en ze nemen nul initiatief om aan te vallen. Sorry hoor maar dan ben ik wel heel snel klaar met het spel.
Het resultaat van al deze frustratie: Vier wedstrijden op rij gespeeld, allemaal 0-0. Ik ben echt zwaar teleurgesteld in deze moeilijkheidsgraad en ben helemaal klaar met het spel. Dan ga ik niet proberen eerste te worden in mijn competitie als de andere teams geen intentie hebben om überhaupt te voetballen.
Tegen alle teams waar ik tot nu toe tegen gespeeld heb, spelen ze met die klote 4-5-1 opstelling (Twente, AZ en twee degradatiekandidaten). Wie met zo'n opstelling speelt moet opgehangen worden want dat is pure anti-voetbal. In de praktijk komt dat erop neer dat je 10 man moet passeren om bij het goal te komen. Snelle counters? Ho maar. De computer trekt je wel even aan je shirtje neer om dat te voorkomen waardoor je weer door die tien verdedigers heen moet (mag wat mij betreft wel met een gele kaart beloond worden maar goed, scheids een grote softie). En wat doet de computer om aan te vallen? Helemaal geen ene reet. Ze lopen een beetje naar elkaar te tikken op hun eigen helft en ze nemen nul initiatief om aan te vallen. Sorry hoor maar dan ben ik wel heel snel klaar met het spel.
Het resultaat van al deze frustratie: Vier wedstrijden op rij gespeeld, allemaal 0-0. Ik ben echt zwaar teleurgesteld in deze moeilijkheidsgraad en ben helemaal klaar met het spel. Dan ga ik niet proberen eerste te worden in mijn competitie als de andere teams geen intentie hebben om überhaupt te voetballen.
Hier ben ik het wel eens mee. Voor de rest...ik vind offline prima speelbaar. Ik win veel op wereldklasse maar niet alles dus blijft het enigszins leuk.Robkazoe schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:06:
En wat doet de computer om aan te vallen? Helemaal geen ene reet. Ze lopen een beetje naar elkaar te tikken op hun eigen helft en ze nemen nul initiatief om aan te vallen. Sorry hoor maar dan ben ik wel heel snel klaar met het spel.
Maar hier zoals ik ook dit weer hoor: Konami moet in een volgende versie echt een groot aantal frustraties eruit gaan halen.
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 21-12-2010 23:28 ]
Verwijderd
Ga dan met 5 aanvallers spelen. Je hebt blijkbaar toch geen verdedigers nodig. Zet veel druk en het getik moet opgehouden zijn.Robkazoe schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:06:En wat doet de computer om aan te vallen? Helemaal geen ene reet. Ze lopen een beetje naar elkaar te tikken op hun eigen helft en ze nemen nul initiatief om aan te vallen. Sorry hoor maar dan ben ik wel heel snel klaar met het spel.
Overigens vind ik dat deze frustratie erger was in de vorige versie. Daar toonde de CPU sowieso geen enkele aanvalsintentie, ook al stond hij achter.
Verwijderd
[volledig offtopic]Volgens mij heb ik uberhaupt nog NOOIT een post van jou gelezen zonder ook maar 1 negatief puntje.Harribo schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 23:27:
[...]
Hier ben ik het wel eens mee. Voor de rest...ik vind offline prima speelbaar. Ik win veel op wereldklasse maar niet alles dus blijft het enigszins leuk.
Maar hier zoals ik ook dit weer hoor: Konami moet in een volgende versie echt een groot aantal frustraties eruit gaan halen.
Echt als ik jou was zou ik het spel sowieso nooit meer aanraken, want met PES2010 was er ook niks goed.
Misschien ben je iets te kritisch op het spelletje[/volledig offtopic]
Doet er iemand mee met die online competities?
Hij heeft natuurlijk wel een punt. Ik vind het ook moeilijker en moeilijker langs een hoop minpunten te kijken, zeker omdat een aantal al jaren in de game zitten.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:42:
[...]
[volledig offtopic]Volgens mij heb ik uberhaupt nog NOOIT een post van jou gelezen zonder ook maar 1 negatief puntje.
Echt als ik jou was zou ik het spel sowieso nooit meer aanraken, want met PES2010 was er ook niks goed.
Misschien ben je iets te kritisch op het spelletje\[/volledig offtopic]
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Ik snap jullie aan de ene kant wel, maar om IEDERE post altijd 1 MPINPUNT te noemen gaat toch wel te ver. Het is geen janktopic!cheiron schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:17:
[...]
Hij heeft natuurlijk wel een punt. Ik vind het ook moeilijker en moeilijker langs een hoop minpunten te kijken, zeker omdat een aantal al jaren in de game zitten.
Je hebt natuurlijk wel gelijk maar moeten ze maar er een beter spel van maken. Vind het over de jaren heen genomen bar slecht en beschamend van Konami dat ze veel dingen nog nooit hebben aangepakt.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 15:48:
[...]
Ik snap jullie aan de ene kant wel, maar om IEDERE post altijd 1 MPINPUNT te noemen gaat toch wel te ver. Het is geen janktopic!
(Trouwens, doe wel meer dan alleen maar zeuren, zie mijn posts, einde offtopic onderwerp)
Ik doe trouwens mee met MLO. Heel erg leuk. Ik word alleen niet echt beter. Mijn vorm verschilt per dag en per verbinding.
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 22-12-2010 19:47 ]
Verwijderd
Je wordt er idd niet goed van dat gejank. Nik sis goed aan het spel maar wel elke dag blijven spelenVerwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 14:42:
[...]
[volledig offtopic]Volgens mij heb ik uberhaupt nog NOOIT een post van jou gelezen zonder ook maar 1 negatief puntje.
Misschien ben je iets te kritisch op het spelletje\[/volledig offtopic]
Doet er iemand mee met die online competities?
Ik vind pes online en offline gewoon super!!
MLO online speel ik ook! zit in D3 en jij?
Verwijderd
Ik doe niet MLO maar wel af en toe mee, met die gewone competities. Naja meer toernooitjes online, prachtig zit nu in D5 gister die competitie in, maar die zijn toch wel erg lowskillat.
Speel je op ps3?
Speel je op ps3?
Ik zal inderdaad een zeurkous zijn, maar het is toch niet normaal dat mijn knoppen online soms gewoon niet werken? Wil ik schieten, kan me een lens drukken, geen schieten. Weg goal kans. Zelfde met koppen.
Ik voel me gewoon genaaid. Verlies gewoon onnodig wedstrijden. Kan er zeer weinig aan doen terwijl ik het spel verder online zo leuk vind.
Laatste wat ik erover zeg. Zal positiever zijn in het vervolg.
Vind het gewoon raar dat niemand anders dit heeft? Blijkbaar ben ik de enige dan?
Ik voel me gewoon genaaid. Verlies gewoon onnodig wedstrijden. Kan er zeer weinig aan doen terwijl ik het spel verder online zo leuk vind.
Laatste wat ik erover zeg. Zal positiever zijn in het vervolg.
Vind het gewoon raar dat niemand anders dit heeft? Blijkbaar ben ik de enige dan?
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 23-12-2010 21:40 ]
PS3...misschien moet ik die dan maar eens aanschaffen.
Ook omdat ik nog steeds in het duister tast of de PS3 updates verschillen van de PC updates.
Bij de PS3 updates zie ik allemaal gameplay update naar aanleiding van ideeën van gebruikers en bij de PC zie ik dat soort updates niet?
Heb Konami een paar keer gemaild, ik krijg steeds een vaag antwoord of ze doen net alsof ze mijn vraag niet hebben begrepen lijkt het wel. Iemand die het wel begrijpt? Of mis ik iets?
Mijn MLO tests tot nu toe:
Anelka: goede spits
Lavezzi: is ok, loopt goed door de linies heen
van Persie: kan veel, maar zie ik weinig van terug, snel weer weggedaan
Amoah: fijne speler, werkt hard voor weinig geld
Elia: schiet soms er net tussen door, goede assists gever
Owusu : geweldige flankspeler voor niet veel geld, maakt doelpunten en geeft assists
Rakitic: matig, komt wel goed mee op
Afellay: gewoon hebben, speelt erg goed
Ook omdat ik nog steeds in het duister tast of de PS3 updates verschillen van de PC updates.
Bij de PS3 updates zie ik allemaal gameplay update naar aanleiding van ideeën van gebruikers en bij de PC zie ik dat soort updates niet?
Heb Konami een paar keer gemaild, ik krijg steeds een vaag antwoord of ze doen net alsof ze mijn vraag niet hebben begrepen lijkt het wel. Iemand die het wel begrijpt? Of mis ik iets?
Owusu : geweldige flankspeler voor niet veel geld, maakt doelpunten en geeft assists
[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 24-12-2010 14:15 ]
Verwijderd
Als je nog een targetman zoekt, dan zou ik maar eens proberen om Koevermans aan te trekken. Damn, wat is die gozer onklopbaar zowel in de lucht als op snelheid.Harribo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 12:54:
Zijn hier trouwens mensen die BaL spelen? Ik ben al na 1,5 seizoen afgehaakt. Mijn medespelers leden alleen maar balverlies. Werd er gewoon helemaal kriegel van. Op dit onderdeel scoorde de vorige versie gewoon veel beter, jammer.
Wat ik overigens niet zo goed begrijp is wat je in de Master League nog kunt doen aan een speler die zn contract negotiations on hold heeft gezet. Hij wil verlengen, maar letterlijk 10 keer zoveel verdienen. Ik zeg 5* zoveel. Daarna gaan de onderhandelingen on hold, net zolang totdat hij de deur uitloopt. Is hier nog iets aan te doen? Ik vind het zo een vreemde situatie.
Flickr PSN ID= cheironnl
Koevermans snel?Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:41:
[...]
Als je nog een targetman zoekt, dan zou ik maar eens proberen om Koevermans aan te trekken. Damn, wat is die gozer onklopbaar zowel in de lucht als op snelheid.
Verwijderd
Zou je niet denken nee, maar online werd ik er in verschillende wedstrijden gewoon finaal uitgelopen door Koevermans. Absoluut onrealistisch (net als zijn rating van 75), maar toch. Is dit bij jou niet het geval dan?
Behalve een van de hoogste level Scout te nemen niets denk ik, maar aan de ene kant begrijp ik het wel, want dit contracten systeem is naar mijn mening verre van realistisch. Zo kan je een speler voor meerdere jaren een contract aanbieden, wat wel goed is. Maar als deze intussen een stuk beter word kan je hem niet een tussentijds zijn contract verbeteren. Dit zorgt wel voor een enorm groot verschil tussen zijn salaris en zijn "Market Value". Ik heb spelers die ik voor 200.000 tot 300.000 euro hebt gehaald en na 1 jaar een dubbele Market value heeft. Als ik dan een contract voor 4 jaar hebt afgesloten krijgt zo'n speler vaak in zijn tweede jaar al veel aanbiedingen en in zijn derde nog veel meer. Ook kan het zo zijn dat hij sneller ontevreden is, als hij niet speelt. En hij wil graag ingaan op de aanbieden waar hij uiteraard makkelijk meer kan verdienen, bijvoorbeeld in het tweede jaar een salarisaanbieding van 500.000 euro. Zelf ben ik best bereid hem een verbeterd contract tussentijds aan te bieden, zoals in het echt ook veel gebeurt, om zo de speler meer tevreden te houden, maar dat kan dus niet. Het kan dus zijn dat een speler na een aantal jaar 10x zoveel wil verdienen omdat zijn market value ondertussen ook 10x hoger is. [Ter info: volgens mij wordt de Market Value beïnvloed door oproepen van nationale team, individuele prijzen (zoals top scorer, asist leader enz.) en de teamprijzen / teamprestaties (zoals landstitel, Champions league)]cheiron schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:38:
Wat ik overigens niet zo goed begrijp is wat je in de Master League nog kunt doen aan een speler die zn contract negotiations on hold heeft gezet. Hij wil verlengen, maar letterlijk 10 keer zoveel verdienen. Ik zeg 5* zoveel. Daarna gaan de onderhandelingen on hold, net zolang totdat hij de deur uitloopt. Is hier nog iets aan te doen? Ik vind het zo een vreemde situatie.
Wat je nog kan proberen is spelers die je graag voor langere tijd wil houden maar niet al te veel voor wil betalen is hem zo'n lang mogelijk contract aanbieden. Gemiddeld betaal je kan minder. Ook op aanbieden moet je niet zelf beëindigen, maar gewoon over de deadline laten lopen, dit laatste zorgt niet dat de speler ontevreden wordt, het eerstgenoemde wel.
[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 26-12-2010 14:01 ]
Na lang sparen en vele seizoenen, komt langzaam het klassieke/top team in beeld waar ik mee verder wil.
Zal jullie even de opstelling laten zien.
De beoogde vervangingen zijn:
Effenberg -> Beckenbauer (DMF), Di Stefano wordt dan (SS)
Del Pierro -> Passarella (CB) of Cruijff (SS)
Zal jullie even de opstelling laten zien.
Batistuta (CF)
Del Piero (SS) Rivelino (SS)
Effenberg (AMF)
Charlton (CMF) Di Stefano (CMF)
Xavi (CMF)
Gerrard (CMF)
Maldini (CB)
Baresi (SW)
Yashin (GK) )
Del Piero (SS) Rivelino (SS)
Effenberg (AMF)
Charlton (CMF) Di Stefano (CMF)
Xavi (CMF)
Gerrard (CMF)
Maldini (CB)
Baresi (SW)
Yashin (GK) )
De beoogde vervangingen zijn:
Effenberg -> Beckenbauer (DMF), Di Stefano wordt dan (SS)
Del Pierro -> Passarella (CB) of Cruijff (SS)
Ik weet niet of het door de instellingen die hier stonden is gekomen of dat ik beter ben gaan spelen, maar de laatste tijd gaat het de goede kant op. Stond in de D5 op 420 punten als dieptepunt, en vandaag alweer op 531. Overigens wel een leuke pot gedaan tegen een rus die in de D2 zat en op 570 stond ofzo, welke in 0-5 eindigde voor mij 
Wanneer zijn de promoties en op basis waarvan promoveer je eigenlijk?
Wanneer zijn de promoties en op basis waarvan promoveer je eigenlijk?
Weet iemand of spelers in Master League op de PS2 special abilities bij kunnen leren, en of dat automatisch gaat?
Je kan spelers individuele training geven, dit doe je door naar Training te gaan, dan Choose manually te kiezen, daar je speler uit te zoeken en daar dan weer skillcards etc toe te wijzen (let wel, je moet die balk ook vullen met skillpoints anders trainen ze alsnog niet)..MailMan schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:05:
Weet iemand of spelers in Master League op de PS2 special abilities bij kunnen leren, en of dat automatisch gaat?
Dat zijn nogal wat tips; bedankt. In dit geval ging het om een paar spelers met overall stats van 61-62 met een market value van rond de 300K die ruim 2 miljoen wilden gaan verdienen. No way.
Overigens is mijn ervaring ook wel dat als ik een contractverlenging voor meer jaar doe dan de speler vraagt, ook dit afketst.
Langzaamaan wordt mijn ML (niet online) team toch best aardig. Een paar goed doorgegroeide jeugdspelers (oa. Palmieri die nu 101 overall stat heeft) draagt het team. Ik probeer wel mijn beste spelers goed te verkopen, en goedkope, jonge vervangers te krijgen. Zo heb ik Shimizu voor 25miljoen verkocht, en Deco voor 2,5 teruggekocht. Kost even een jaar, maar dan is die positie weer redelijk gelijkwaardig ingevuld.
Ik kan nog niet voor de echt grote spelers gaan vanwege een zeer beperkt budget (heb net 1 jaar Europa Cup gespeeld).
Flickr PSN ID= cheironnl
Op de PS2 zie ik alleen een Team-Training optie. Bij mij zijn het ook geen Skill Cards maar sterren voor bepaalde skills. Iemand met de PS2 versie hier? Of weet iemand hoe het in oudere PES's ging?mattttt schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:16:
[...]
Je kan spelers individuele training geven, dit doe je door naar Training te gaan, dan Choose manually te kiezen, daar je speler uit te zoeken en daar dan weer skillcards etc toe te wijzen (let wel, je moet die balk ook vullen met skillpoints anders trainen ze alsnog niet)..
Hi,
is er een manier online dat ik enkel tegen nederlanders of mensen uit buurlanden speel?
Ik vind online spelen gaaf echter heb ik dusdanig veel last van lag dat ik geen controle over mijn spel heb waardoor de meeste wedstrijden in een gelijkspel eindigen of wanneer mijn tegenstander wel controle heeft ik verlies of dik verlies.
Mocht dit niet kunnen laat ik het spel links liggen gezien het dan enkel tot frustraties komt wanneer ik speel.
alvast bedankt!
is er een manier online dat ik enkel tegen nederlanders of mensen uit buurlanden speel?
Ik vind online spelen gaaf echter heb ik dusdanig veel last van lag dat ik geen controle over mijn spel heb waardoor de meeste wedstrijden in een gelijkspel eindigen of wanneer mijn tegenstander wel controle heeft ik verlies of dik verlies.
Mocht dit niet kunnen laat ik het spel links liggen gezien het dan enkel tot frustraties komt wanneer ik speel.
alvast bedankt!
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Enige wat je kan doen is bij quick match preferences instellen dat je tegen mensen die de nederlandse versie van PES hebben wil spelen. Wat je ook kan doen is de engelse versie als voorkeur instellen, maar dat is niet geheel failsafe..ikbengoofy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:35:
Hi,
alvast bedankt!
Klopt. Werkt alleen niet altijd bij mij om het probleem van een lag op te lossen. Vaak ligt de lag aan de server heb ik het idee. Tenzij ik tegen iemand uit China of Brazilie oid speel, dan merk ik pas het dat nóg trager wordt.mattttt schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:02:
[...]
Enige wat je kan doen is bij quick match preferences instellen dat je tegen mensen die de nederlandse versie van PES hebben wil spelen. Wat je ook kan doen is de engelse versie als voorkeur instellen, maar dat is niet geheel failsafe..
Ik begin nu ook wel te begrijpen waarom ik online met een lag zo slecht presteer(PC). Ik heb er al mee leren leven. Wat ik al eerder zei: mijn knoppen werken niet altijd. Komt een schot en wil ik koppen, druk ik de pass knop in en mijn mannetje reageert in sommige wedstrijden dan nooit. Net als dat ik vaak druk op de knop om een medespeler mee te laten verdedigen (1 op 1 verdedigen is erg moeilijk soms). Dan doet die medespeler niets of veeeeel te laat. Hetzelfde voor met de pass-knop verdedigen. Nog een voorbeeld: ik heb bij strategie de buitenspelval onder een knop. Hoe vaak ik probeer om die dan 'aan' te zetten, het wil gewoon weg niet. Raar toch? Dan is het natuurlijk niet raar dat ik wedstrijden verlies.
Wat ik trouwens nog steeds niet erg goed kan, is kansen benutten. Dat ligt echt aan mij. Maar dooroefenen dan. Veel van mijn kansen gaan over of naast.
Maar ik typ dit hier niet om weer mijn grieven te ventileren. Puur bedoeld om aan te geven hoe zo'n lag dus je spel kan beïnvloeden en ik ben dan ook benieuwd of ik de enige ben die deze problemen heeft?
Wat ik trouwens tegenwoordig ook 1x per dag heb, is dat het spel crasht. Sinds een maand of zo.
Dat kost mij telkens 12 punten en aangezien ik vaak moet vechten tegen degradatie (zit trouwens nu wel in D3), dan kunnen die punten aftrek wel mijn kop kosten.
Speelde trouwens als D3-er laatst tegen een D5-er. Tjonge die tikte mij helemaal suf met matige spelers, knap hoor.
Die MLO blijft verslavend ondanks alle frustraties
Voor mensen die mij wel eens tegen komen: ik ben Rui Harros in het spel.
Ik heb volgens mij wel eens gebald tegen sommigen van jullie.
De problemen die jij beschrijft bij een lag zijn wel typisch; het missen van kopduels is daar wel het beste voorbeeld van.
Wat betreft die buitenspelval: ik heb altijd mijn verdediging tegen de middenlijn aan en wat bij mij beter werkt dan de buitenspelval-tactiek is om gewoon de laatste man te selecteren en in te stappen. Dit is bij mij een stuk effectiever.
Wat betreft die buitenspelval: ik heb altijd mijn verdediging tegen de middenlijn aan en wat bij mij beter werkt dan de buitenspelval-tactiek is om gewoon de laatste man te selecteren en in te stappen. Dit is bij mij een stuk effectiever.
Heb me gisteren weer ontiegelijk zitten ergeren aan deze prut game 
Het overkomt me zo ontzettend vaak dat ik de bal niet naar de juiste speler kan passen, of dat je een licht steekpassje wilt geven die compleet de verkeerde richting opgaat, of dat je met een licht passje een medespeler aan de zijlijn wilt aanspelen die dan hopeloos en veel te hard over de zijlijn gaat.
Een fatsoenlijke aanval opzetten lukt me ook echt niet, als ik bijvoorbeeld met een SMF in de buurt kom van de 16 meter dan weet ik geeneens wat ik moet doen, elke actie die ik uithaal gaat toch fout:
A. Steekpassje in de 16 >> Geen effect, of te hard of de tegenstander heeft hem
B. Normale pass >> Geen effect, bal is vaak te zacht. Mocht je toch een medespeler vinden dan heb je geeneens de tijd om te schieten want je bent binnen no time de bal kwijt.
Enige manier waarop ik nog kan scoren is via een voorzet of een corner, dat nieuwe pass systeem vond ik op het eerste gezicht wel interessant maar nu een paar maanden later erger ik me er verschrikkelijk aan. Ze claimen dat je meer contole hebt maar dat is helemaal niet zo, het gaat nu 10x vaker fout met passen dan voorheen en ze hadden gewoon met hun tengels van dat pass systeem af moeten blijven.
En dan als je achter een bal aanrent op je eigen veld, dus wanneer hij in de richting van je keeper rolt...
Je moet nu meerdere malen op X drukken wanneer je de bal eenmaal hebt, vergeet je dat dan neemt de speler die in je nek staat te hijgen zonder probleem de bal over en dan is hij 1 op 1 met de keeper. beetje moeilijk uitleggen maar jullie weten vast wel wat ik bedoel!
Het overkomt me zo ontzettend vaak dat ik de bal niet naar de juiste speler kan passen, of dat je een licht steekpassje wilt geven die compleet de verkeerde richting opgaat, of dat je met een licht passje een medespeler aan de zijlijn wilt aanspelen die dan hopeloos en veel te hard over de zijlijn gaat.
Een fatsoenlijke aanval opzetten lukt me ook echt niet, als ik bijvoorbeeld met een SMF in de buurt kom van de 16 meter dan weet ik geeneens wat ik moet doen, elke actie die ik uithaal gaat toch fout:
A. Steekpassje in de 16 >> Geen effect, of te hard of de tegenstander heeft hem
B. Normale pass >> Geen effect, bal is vaak te zacht. Mocht je toch een medespeler vinden dan heb je geeneens de tijd om te schieten want je bent binnen no time de bal kwijt.
Enige manier waarop ik nog kan scoren is via een voorzet of een corner, dat nieuwe pass systeem vond ik op het eerste gezicht wel interessant maar nu een paar maanden later erger ik me er verschrikkelijk aan. Ze claimen dat je meer contole hebt maar dat is helemaal niet zo, het gaat nu 10x vaker fout met passen dan voorheen en ze hadden gewoon met hun tengels van dat pass systeem af moeten blijven.
En dan als je achter een bal aanrent op je eigen veld, dus wanneer hij in de richting van je keeper rolt...
Je moet nu meerdere malen op X drukken wanneer je de bal eenmaal hebt, vergeet je dat dan neemt de speler die in je nek staat te hijgen zonder probleem de bal over en dan is hij 1 op 1 met de keeper. beetje moeilijk uitleggen maar jullie weten vast wel wat ik bedoel!
Ik vind juist het pass-systeem een van de betere punten van dit deel. Waar ik in de vorige delen alle (steek)pasjes naar voren slechts twee mogelijkheden hadden, namelijk of hij komt precies aan bij mijn aanvaller of hij wordt gepakt voor de tegenstander, waarbij vaak het laatste het geval was. Nu heb ik het gevoel dat er veel meer variatie is. Zo heb ik vaker dat tegenstanders er gewoon net niet bij kunnen en ik verrast wordt van de kans. Ook was het bij vorige delen zo dat als de keeper van de tegenstander uit zijn doel kwam de bal 100% voor hem is, zo had ik het idee. Nu gebruikt te af en toe dat de keeper uitkomt maar later is dan mijn aanvaller bij de bal is.
En wat betreft het aanvallen over het algemeen gaat het bij mij ook beter. Althans ik kan de bal meer rond laten spelen zoals ik in gedachte heb. Uiteraard wordt ik ook geregeld door de tegenstander weggetikt, maar nu kan ik dat ook zo nu en dan doen. En om de tegenstrijdigheid helemaal compleet te maken lijkt de voorzet vanaf de zijkant of een corner bij mij juist minder effectief te zijn.
Maar dat ligt ook nog deels aan mij, aangezien ik voorheen altijd met L1 / LB een voorzet gaf, is de betekenis van deze knoppencombinatie wat gewijzigd, volgens mij.
Even een tip in het algemeen, wellicht kunnen jullie wat spelen met de Gamespeed, misschien speelt het wat lekkerder als je deze wat hoger / lager zet. Volgens mij geldt dit overigens enkel voor offline.
En wat betreft het aanvallen over het algemeen gaat het bij mij ook beter. Althans ik kan de bal meer rond laten spelen zoals ik in gedachte heb. Uiteraard wordt ik ook geregeld door de tegenstander weggetikt, maar nu kan ik dat ook zo nu en dan doen. En om de tegenstrijdigheid helemaal compleet te maken lijkt de voorzet vanaf de zijkant of een corner bij mij juist minder effectief te zijn.
Je bedoeld tijdens een duel met de tegenstander? In dat geval vind ik het juist logisch dat je niet met 1x op X te drukken niet gelijk de bal hebt, anders is het iets te simpel.En dan als je achter een bal aanrent op je eigen veld, dus wanneer hij in de richting van je keeper rolt...
Je moet nu meerdere malen op X drukken wanneer je de bal eenmaal hebt, vergeet je dat dan neemt de speler die in je nek staat te hijgen zonder probleem de bal over en dan is hij 1 op 1 met de keeper.
Even een tip in het algemeen, wellicht kunnen jullie wat spelen met de Gamespeed, misschien speelt het wat lekkerder als je deze wat hoger / lager zet. Volgens mij geldt dit overigens enkel voor offline.
Verwijderd
Dit spel is niet voor amateurs!!
Sommige mensen zullen er nooit goed in worden volgens mij.
Gister weer een heerlijke dag gehad en maakte in 2 uurtje 100 punten goed waardoor
in vandaag in D1 mag gaan strijden. Hoop dat ik daar wat te vertellen heb maar het zal heel lastig gaan worden denk ik
Gister weer een heerlijke dag gehad en maakte in 2 uurtje 100 punten goed waardoor
in vandaag in D1 mag gaan strijden. Hoop dat ik daar wat te vertellen heb maar het zal heel lastig gaan worden denk ik
Weet niet of je op mij doelt maar ik speel al sinds de Old Days PES en ik heb gewoon ontzettend veel moeite met deze versie, het voelt bekrompen en ik heb geen controle over de passes die ik geef. Daarnaast scoor ik te weinig.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:45:
Dit spel is niet voor amateurs!!
Ben kampioen in de ML geworden omdat de concurrentie ook de nodige punten liet liggen.
Verwijderd
Ja ML offline..... dat is moeilijk zeg.
Dit is juist eindelijk weer is een goede versie van PES en dan zitten sommige
alleen maar te janken dat ze het niet kunnen of te zeiken dat er lagg is enzo
wordt er gewoon beetje moe van!
Wat zit je nou populair te doen man? Als je er moe van wordt dan moet je vooral niet dit forum lezen want dat soort reacties kan je nou eenmaal verwachten en zijn hier aan de orde van de dag. En terecht ook, de gameplay is lastig en online is er nog altijd veel lag.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 12:03:
Ja ML offline..... dat is moeilijk zeg.
Verwijderd
online is er veel lag?
ik heb er van de 731 potjes die ik gespeeld heb miss 4x last van gehad!! en vrienden van mij die het ook hebben hoor ik er niet over.
De gameplay is lastig maar daar heeft iedereen last van en als ik jouw stukje zo zat te lezen ken je er volgens mij niet veel van als je al moeite hebt met een gewone pass!
Een steekbal verschild per speler hoe goed of slecht hij hem kan geven! Dan zal je is bij die speler zijn statestieken moeten kijken.
Als je last heb van lag ga dan op een ander forum lopen piepen daar is deze niet voor bestemd...
Ga maar lekker met ML offline verder op amateur en hou op met janken
ik heb er van de 731 potjes die ik gespeeld heb miss 4x last van gehad!! en vrienden van mij die het ook hebben hoor ik er niet over.
De gameplay is lastig maar daar heeft iedereen last van en als ik jouw stukje zo zat te lezen ken je er volgens mij niet veel van als je al moeite hebt met een gewone pass!
Een steekbal verschild per speler hoe goed of slecht hij hem kan geven! Dan zal je is bij die speler zijn statestieken moeten kijken.
Als je last heb van lag ga dan op een ander forum lopen piepen daar is deze niet voor bestemd...
Reageer niet als een klein kind man, ik jank niet maar uit gewoon mijn frustratie. Ik speel gewoon @ Top Player en lager ga ik niet.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:39:
online is er veel lag?
Dit soort reacties horen niet op GoT thuis, maar ik zag dat je alleen maar in Fifa en PES forums aanwezig bent hier dus dat zegt genoeg.
Ik heb ook nog steeds last van vertragingen online (PC). Dus geen hakkerig beeld zoals men eigenlijk een lag noemt, maar spelers die niet op tijd reageren op de knoppen en soms zelfs helemaal niet. Bij mijn tegenstander is dat een stuk minder dus ben ik bijna altijd in het nadeel online. Zo is het voor mij bijna onmogelijk om met mate een goal te scoren of goed te verdedigen. Is er wel een goede verbinding, dan tik ik vaak de tegenstander weg.
Ach, ik heb het allemaal al lang geaccepteerd. Het is gewoon niet anders. Vloog gisteren opeens van 510 naar 398 en daarna meteen weer gedegradeerd naar D4. Het is online voor mij gewoon tenenkrommend maar wel enorm leuk.
Offline zijn er ook wel wat dingen op PES aan te merken zoals mannetjes die niet lopen, mannetjes die je niet op tijd kan selecteren etc...maar ach, een beetje uitdaging moet je houden he?
Ondanks die oneerlijke online potjes ben ik nog steeds een enorme PES fan
Ach, ik heb het allemaal al lang geaccepteerd. Het is gewoon niet anders. Vloog gisteren opeens van 510 naar 398 en daarna meteen weer gedegradeerd naar D4. Het is online voor mij gewoon tenenkrommend maar wel enorm leuk.
Offline zijn er ook wel wat dingen op PES aan te merken zoals mannetjes die niet lopen, mannetjes die je niet op tijd kan selecteren etc...maar ach, een beetje uitdaging moet je houden he?
[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 04-01-2011 15:07 ]
Verwijderd
[quote]Prutzer80 schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:51:
[...]
Reageer niet als een klein kind man, ik jank niet maar uit gewoon mijn frustratie. Ik speel gewoon @ Top Player en lager ga ik niet.
Ik heb ff gekeken maar zag dat je alleen maar op amateur speeld!!
[...]
Reageer niet als een klein kind man, ik jank niet maar uit gewoon mijn frustratie. Ik speel gewoon @ Top Player en lager ga ik niet.
Ik heb ff gekeken maar zag dat je alleen maar op amateur speeld!!
Als het 1 maal tegen zit kan je beter gelijk stoppen dan win ik ook niks meer speel je alleen maar tegen jezelf. Je hebt van die dagen dat je niks wint en elke keer kutgoals tegen. Met een toernooi kan je snel weer punten krijgen als het meezit win je 6x op rijHarribo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:06:
Ik heb ook nog steeds last van vertragingen online (PC). Dus geen hakkerig beeld zoals men eigenlijk een lag noemt, maar spelers die niet op tijd reageren op de knoppen en soms zelfs helemaal niet. Bij mijn tegenstander is dat een stuk minder dus ben ik bijna altijd in het nadeel online. Zo is het voor mij bijna onmogelijk om met mate een goal te scoren of goed te verdedigen. Is er wel een goede verbinding, dan tik ik vaak de tegenstander weg.
Inderdaad, 3 van de 4 dagen gaat het zo bij mij. Soms gaat het opeens beter, daarom zit ik nog steeds in D4.Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:18:
Als het 1 maal tegen zit kan je beter gelijk stoppen dan win ik ook niks meer speel je alleen maar tegen jezelf. Je hebt van die dagen dat je niks wint en elke keer kutgoals tegen. Met een toernooi kan je snel weer punten krijgen als het meezit win je 6x op rij
Wat zou PES super online zijn als er (bijna) geen vertragingen zouden zijn....kom ik helemaal niet meer achter mijn bureau vandaan.
Overigens wilden 4 spelers uit mijn master league weer weglopen omdat ik geen 800% salarisverhoging wilde geven. Een experiment leert; als je de speler niet op een transfer/loan list zet na het stopzetten van de onderhandelingen, en wel veel laat spelen kun je nog een kans krijgen tijdens de laatste onderhandelingsperiode. Kostte mij nog meer salaris, maar 2 van deze spelers waren dat zeker waard
(18 met een 95 overall stat).
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Ik had er gister 2 potjes erg veel last van. Gelukkig heb ik dat bijna nooit anders zou ik hem niet meer spelen want dat was egt niet te doen..Harribo schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 18:53:
[...]
Inderdaad, 3 van de 4 dagen gaat het zo bij mij. Soms gaat het opeens beter, daarom zit ik nog steeds in D4.
Wat zou PES super online zijn als er (bijna) geen vertragingen zouden zijn....kom ik helemaal niet meer achter mijn bureau vandaan.
pfff gister de 1e wedstrijden gespeeld in D1 de 1e 4 potjes ging ik hard onderuit met 4-1, 4-1, 5-2.
Speel alleen maar tegen tegenstanders met arsharvin, messie en ronaldo die zijn egt bijna niet verdedigen door mijn spelers vlaar, popov od douglass. Nu hard aan het sparen voor 2 sterke verdedigers.
Ik kreeg door 1 gelijkspel tegen een d1 800.000 euro na de wedstrijd dat tikt wel lekker aan!!
Weet er iemand hoe ik hetvolgende kan oplossen of beperken ?
Een vriend van mij speelt altijd een doorsteekballetje over de grond door de as van mijn verdediging en dan gebeurt het ofwel dat ik mijn verdediger te laat kan selecteren ofwel dat mijn verdediger efkes hapert en daardoor iedere keer de aanvaller alleen op goal afgaat.
Ik heb al geprobeerd mijn cv's in mijn formatie naar achter te schuiven maar ze blijven op 1 lijn spelen. Kun je dit tactisch proberen te voorkomen ?
Een vriend van mij speelt altijd een doorsteekballetje over de grond door de as van mijn verdediging en dan gebeurt het ofwel dat ik mijn verdediger te laat kan selecteren ofwel dat mijn verdediger efkes hapert en daardoor iedere keer de aanvaller alleen op goal afgaat.
Ik heb al geprobeerd mijn cv's in mijn formatie naar achter te schuiven maar ze blijven op 1 lijn spelen. Kun je dit tactisch proberen te voorkomen ?
Verwijderd
Misschien moet je 2 verdedigende middenvelders net voor de verdediging zetten zodat hun die steekbal eruit halen. Scheeld bij mij in ieder geval een hoop!!Stijninho schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:19:
Weet er iemand hoe ik hetvolgende kan oplossen of beperken ?
Ik heb nu sinds kerst PES 2011 op de PS3. Ik had hem al op mijn xbox maar ik heb geen xbox live dus speelde niet online.
In de gewone master league offline speelde ik altijd op gemiddeld, ik weet het niet echt hoog maar toch, en won ik alles gewoon.
Nu speel ik online master league, maar ik kan niet scoren, laat staan winnen. Ik heb allemaal spelers van 70 en een spits van 76, nog lukt het niet. En dat in divisie 5, hoe moet ik dan ooit hoger kunnen spelen.
Kan iemand me uitleggen wat ik moet doen om te kunnen winnen? Ik speel altijd aanvallend, maar scoren ho maar.
In de gewone master league offline speelde ik altijd op gemiddeld, ik weet het niet echt hoog maar toch, en won ik alles gewoon.
Nu speel ik online master league, maar ik kan niet scoren, laat staan winnen. Ik heb allemaal spelers van 70 en een spits van 76, nog lukt het niet. En dat in divisie 5, hoe moet ik dan ooit hoger kunnen spelen.
Kan iemand me uitleggen wat ik moet doen om te kunnen winnen? Ik speel altijd aanvallend, maar scoren ho maar.
Wat belangrijk is, is dat je de bal rustig overspeelt en dat je vinger van de "sprint"-knop af is. Als je die constant ingedrukt hebt in balbezit, dan is dat vaak de oorzaak van balverlies.
Ik heb een aantal manieren gezien waarop je een beetje kunt winnen; mijn manier is counteren en dan met snelle vleugels uitbreken en laag voorgeven. De verdediging heeft bij zo'n lage voorzet altijd minder tijd om te reageren. Een ander punt van winst is de corner. Ik gooi hem altijd één tikje verder van het doel af en dan net niet op halve kracht. Dan kan je bijna altijd een man vrijlopen.
Een andere laffere manier is door je spitsen op de achterlijn van de tegenstander te zetten en diepe ballen vanaf je aanvallende middenvelder te geven
Ik heb een aantal manieren gezien waarop je een beetje kunt winnen; mijn manier is counteren en dan met snelle vleugels uitbreken en laag voorgeven. De verdediging heeft bij zo'n lage voorzet altijd minder tijd om te reageren. Een ander punt van winst is de corner. Ik gooi hem altijd één tikje verder van het doel af en dan net niet op halve kracht. Dan kan je bijna altijd een man vrijlopen.
Een andere laffere manier is door je spitsen op de achterlijn van de tegenstander te zetten en diepe ballen vanaf je aanvallende middenvelder te geven
Kun je eigenlijk per speler instellen hoe aanvallend ingesteld hij mag zijn ?
vb 2 cm's maar de ene moet defensiever blijven dan de andere
Dat kom in de vorige deel wel, maar in dit deel kan je dat niet aanpassen. Ergens bij de stats staat hoe de speler is ingesteld: Off, Bal of Def.Stijninho schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:16:
Kun je eigenlijk per speler instellen hoe aanvallend ingesteld hij mag zijn ?
Verwijderd
Begin me nu gruwelijk te ergeren aan die balaannames langs de zij- en achterlijn. De speler loopt hem dan over de lijn met als gevolg, jawel, balverlies. Dit gebeurt werkelijk elke keer rond die lijnen, zowel Online als in BaL. Is dit vervelende probleem niet te verhelpen? Zo ja, dan hoor ik het graag.
Denk dat ik binnenkort ook ga beginnen met MLO, ik neem aan dat je dit moet spelen op bepaalde tijden?
Denk dat ik binnenkort ook ga beginnen met MLO, ik neem aan dat je dit moet spelen op bepaalde tijden?
Ben inmiddels overgestapt van FIFA naar Pro. Het is nog een beetje zoeken en proberen, maar vermaak me toch wel met dit spel.
Helaas kan ik 1 ding niet vinden, terwijl ik weet dat het mogelijk is. Je kunt volgens mij tijdens een wedstrijd je strategie veranderen, naar bijv. spelen op balbezit of totale aanval. Kan iemand vertellen welke toetscombinatie ik hiervoor nodig heb? Helaas kan ik 't niet terugvinden in het boekje..
EDIT!
Toch gevonden in het boekje. Met SELECT kan dit..
Helaas kan ik 1 ding niet vinden, terwijl ik weet dat het mogelijk is. Je kunt volgens mij tijdens een wedstrijd je strategie veranderen, naar bijv. spelen op balbezit of totale aanval. Kan iemand vertellen welke toetscombinatie ik hiervoor nodig heb? Helaas kan ik 't niet terugvinden in het boekje..
EDIT!
Toch gevonden in het boekje. Met SELECT kan dit..
[ Voor 6% gewijzigd door _AN op 09-01-2011 18:29 ]
Ik blijf met MLO (PC versie) het probleem houden dat ik soms niet mijn tactieken "aan" kan zetten.
Wat ik ook druk, de A,B,X of Y licht niet op. Dat is balen want soms heb je echt de buitenspelval nodig.
Heb nu ook al een paar keer gehad dat ik bezig was het voor elkaar te krijgen en ik een goal om de oren kreeg.
Soms lukt het wel, soms niet. Zou dat te maken kunnen hebben met andere tactieken die al "aan" staan?
Heb standaard Tegenovergestelde flanken aan.
Wat ik ook druk, de A,B,X of Y licht niet op. Dat is balen want soms heb je echt de buitenspelval nodig.
Heb nu ook al een paar keer gehad dat ik bezig was het voor elkaar te krijgen en ik een goal om de oren kreeg.
Soms lukt het wel, soms niet. Zou dat te maken kunnen hebben met andere tactieken die al "aan" staan?
Heb standaard Tegenovergestelde flanken aan.
Speel je met het toetsenbord of met een controller? Ik heb ik het verleden wel eens problemen gehad met het toetsenbord, omdat PES toetsencombinaties af en toe niet registreerde.
Gamepad, Logitech Dual Gamepad. Ik weet niet wat het is.Rowanov schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:11:
Speel je met het toetsenbord of met een controller? Ik heb ik het verleden wel eens problemen gehad met het toetsenbord, omdat PES toetsencombinaties af en toe niet registreerde.
Ik had in de vorige versie, met een Xbox-360 controller voor PC, dat hij de combinatie van tactiek niet registreerde. Meer aanvallend kon wel, maar terugschakelen niet
Dat komt omdat de Xbox 360 controller gebruikt maakt van Xinput en niet DirectInput (Zie eventueel dit topic). Microsoft is zo lui om goede drivers te maken, want met de standaard drivers reageren de triggers "gekoppeld". Dus de game moet het ondersteunen en gelukkig doet PES dat in ieder geval wel.Rowanov schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:58:
Ik had in de vorige versie, met een Xbox-360 controller voor PC, dat hij de combinatie van tactiek niet registreerde. Meer aanvallend kon wel, maar terugschakelen niet
Verwijderd
Zijn er hier nog mensen die naar het officiele Konami PES League toernooi gaan op 22 januari in Eindhoven?
Ik ga daar voor de eerste keer heen, niveau zal wel erg hoog zijn daar.
Daarnaast ben ik op zoek naar mensen in de omgeving Rotterdam die zelf een toernooitje onder vrienden houden of organiseren. Niet online, want internet werkt niet zo goed.
Gaat om Xbox of pc met xbox controller.
Lijkt mij leuk om aan te sluiten en mijn niveau nog hoger te krijgen!
Ik ga daar voor de eerste keer heen, niveau zal wel erg hoog zijn daar.
Daarnaast ben ik op zoek naar mensen in de omgeving Rotterdam die zelf een toernooitje onder vrienden houden of organiseren. Niet online, want internet werkt niet zo goed.
Gaat om Xbox of pc met xbox controller.
Lijkt mij leuk om aan te sluiten en mijn niveau nog hoger te krijgen!
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 12:03 ]
Ik heb me gisteren alweer dood lopen ergeren aan deze game, er zijn gewoon een aantal punten die me irriteren:
Slechte aanname van de bal / bal te ver vooruit spelen / iemand op de hakken passen.
Ik weet niet hoe dit bij jullie zit maar het komt bij mij geregeld voor en het is zeer frustrerend omdat je er zelf geen invloed op hebt.
Steekpass te hard of te zacht
Probeer vaak mijn spits te bereiken door vanaf de zijkant een steekpass te geven maar de bal rolt veel te vaak te ver door zodat de keeper hem nagenoeg altijd heeft. Een andere manier om mijn spits te bereiken is een voorzet geven maar dat werkt ook niet zoals ik wil.
Creëren van kansen
Ik probeer met rustige passing openingen te vinden, rushen met de sprint knop heb ik allang afgeleerd, dat werkte alleen maar in oudere PES versies. De aanval stokt meestal rond de zestien van de tegenstander. Verdedigers komen dan opeens op mijn speler in balbezit af en het lukt me dan niet om de bal af te spelen. Tijd om een afstandschot te wagen is er ook vaak niet.
Spelers lopen niet diep / blijven op 1 lijn met de man in balbezit hangen
Zeer irritant, op die manier moet je tig acties maken om de verdediging te omspelen en dat is voor mij gewoon niet te doen. Ik heb al met de instellingen attack / defense en sliders lopen rommelen maar die SMF's / SS-ers ( niet verkeerd interpreteren
) lopen dus echt niet diep!
Bal kwijt >> Snel heroveren >> 4 man buitenspel
Dit kennen jullie vast ook wel, je verliest de bal tijdens een aanval. Vervolgens verover je de bal weer snel en speel je via een steekpass en van je spitsen aan >> vervolgens staat er 3 ~ 4 man buitenspel! Dan heb ik echt de neiging om die PS3 controller als boomerang te gebruiken!
Nieuwe passing systeem
Er zijn soms momenten dat ik echt geen controle over de passing heb en dat het allemaal maar net goed gaat, ik vind het idee van het nieuwe passen wel goed maar in sommige gevallen voelt het echt niet prettig en heb ik het gevoel dat ik maar wat aan het aanrommelen ben.
Ik verpruts te veel kansen
Wanneer ik eindelijk eens een goede bal op mijn spits geef dan schiet hij hem vaak op de keeper of net naast, paal of lat raak ik ook vaak. Als ik de tijd heb schiet ik altijd met een geplaatst R2 schot.
Slechte aanname van de bal / bal te ver vooruit spelen / iemand op de hakken passen.
Ik weet niet hoe dit bij jullie zit maar het komt bij mij geregeld voor en het is zeer frustrerend omdat je er zelf geen invloed op hebt.
Probeer vaak mijn spits te bereiken door vanaf de zijkant een steekpass te geven maar de bal rolt veel te vaak te ver door zodat de keeper hem nagenoeg altijd heeft. Een andere manier om mijn spits te bereiken is een voorzet geven maar dat werkt ook niet zoals ik wil.
Creëren van kansen
Ik probeer met rustige passing openingen te vinden, rushen met de sprint knop heb ik allang afgeleerd, dat werkte alleen maar in oudere PES versies. De aanval stokt meestal rond de zestien van de tegenstander. Verdedigers komen dan opeens op mijn speler in balbezit af en het lukt me dan niet om de bal af te spelen. Tijd om een afstandschot te wagen is er ook vaak niet.
Zeer irritant, op die manier moet je tig acties maken om de verdediging te omspelen en dat is voor mij gewoon niet te doen. Ik heb al met de instellingen attack / defense en sliders lopen rommelen maar die SMF's / SS-ers ( niet verkeerd interpreteren
Dit kennen jullie vast ook wel, je verliest de bal tijdens een aanval. Vervolgens verover je de bal weer snel en speel je via een steekpass en van je spitsen aan >> vervolgens staat er 3 ~ 4 man buitenspel! Dan heb ik echt de neiging om die PS3 controller als boomerang te gebruiken!
Nieuwe passing systeem
Er zijn soms momenten dat ik echt geen controle over de passing heb en dat het allemaal maar net goed gaat, ik vind het idee van het nieuwe passen wel goed maar in sommige gevallen voelt het echt niet prettig en heb ik het gevoel dat ik maar wat aan het aanrommelen ben.
Ik verpruts te veel kansen
Wanneer ik eindelijk eens een goede bal op mijn spits geef dan schiet hij hem vaak op de keeper of net naast, paal of lat raak ik ook vaak. Als ik de tijd heb schiet ik altijd met een geplaatst R2 schot.
[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 13-01-2011 09:32 ]
Dit zijn precies de redenen waarom ik max 3 potjes achter elkaar kan spelen. Ik hou van het spel maar ik erger me kapot aan deze fouten.Prutzer80 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:29:
Creëren van kansen
Zeer irritant, op die manier moet je tig acties maken om de verdediging te omspelen en dat is voor mij gewoon niet te doen. Ik heb al met de instellingen attack / defense en sliders lopen rommelen maar die SMF's / SS-ers ( niet verkeerd interpreteren) lopen dus echt niet diep!
Verwijderd
Mensen mensen, mij moet toch wat van het hart:
Al die mensen die zeuren dat het spel grote fouten bevat die hen het spelen zowat onmogelijk maken, zouden eens na moeten denken over het volgende:
Ik ben geen wereldspeler met dit spel, daar doe ik het te weinig voor. Echter is het me met PES2010 gelukt de Champions League te winnen met Willem II en met Demouge als topscorer van het toernooi. Zijler had de meeste assists in het toernooi.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn (en best veel ook) die nog veel beter zijn dan ik. Voor die mensen is er een nieuw en moeilijker niveau nodig geweest in PES2011. Heel veel van de 'fouten' die worden genoemd in dit forum,horen mijns inziens bij een nieuw en moeilijker te besturen niveau. Passes kunnen best aankomen, mits je zorgvuldig bent, voorzetten zijn ook te sturen, ook het penaltysysteem, etc. Teams hebben allemaal een andere manier van voetballen, daarmee moet je echt eerst even kennismaken voor je er goed mee kunt spelen en voor je alle spelers goed kent. Naast dit alles zitten nog steeds wel kleine foutjes hoor, maar het spel blijft in het moeilijkste niveau toch echt nog steeds FANTASTISCH!!!
En vind je het spel echt te moeilijk? Gelukkig hebben ze dan het beginnersniveau en/of FIFA!
Al die mensen die zeuren dat het spel grote fouten bevat die hen het spelen zowat onmogelijk maken, zouden eens na moeten denken over het volgende:
Ik ben geen wereldspeler met dit spel, daar doe ik het te weinig voor. Echter is het me met PES2010 gelukt de Champions League te winnen met Willem II en met Demouge als topscorer van het toernooi. Zijler had de meeste assists in het toernooi.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn (en best veel ook) die nog veel beter zijn dan ik. Voor die mensen is er een nieuw en moeilijker niveau nodig geweest in PES2011. Heel veel van de 'fouten' die worden genoemd in dit forum,horen mijns inziens bij een nieuw en moeilijker te besturen niveau. Passes kunnen best aankomen, mits je zorgvuldig bent, voorzetten zijn ook te sturen, ook het penaltysysteem, etc. Teams hebben allemaal een andere manier van voetballen, daarmee moet je echt eerst even kennismaken voor je er goed mee kunt spelen en voor je alle spelers goed kent. Naast dit alles zitten nog steeds wel kleine foutjes hoor, maar het spel blijft in het moeilijkste niveau toch echt nog steeds FANTASTISCH!!!
En vind je het spel echt te moeilijk? Gelukkig hebben ze dan het beginnersniveau en/of FIFA!
Hou toch eens op met mensen die commentaar hebben op onvolkomenheden in het spel als slechte gamers neer te zetten. Als je zo verblind bent door de liefde voor een spel dat je de werkelijkheid niet eens kan zien, en commentaar niet kan dulden is er echt iets mis hoor.
Negatieve ervaringen zijn net zo valide als positieve ervaringen in dit topic.
Flickr PSN ID= cheironnl
Eens met anderen voor mij dat er toch echt enorme gebreken in dit spel zitten (al speel ik de PS2 versie), waarbij ik soms het idee heb dat het enige in het spel dat mij een goed gevoel geeft, het gevolg is van 30 minuten tandenknarsen en de bal dan toch nog een keertje over de doellijn van de tegenstander laten rollen. De schreeuw van mij is er dan alleen niet een van trots maar van pure wanhoop en frustratie die eruit komt. Is dat voetbal? Soms wel, maar niet zo vaak als ik het tegenkom in dit spel.
Meestal eindig ik zwaar geïrriteerd na een aantal potjes spelen en betreur ik dat ik er weer zoveel tijd in heb gestopt. De ongelooflijk idiote AI van je medespelers tijdens BaL is niet goed te praten (Niet willen passen, recht tegen drie tegenstanders aanlopen of de bal risicovol in de 16 rond gaan spelen, 300 graden linksom draaien als ik de bal vraag terwijl hij ook 60 graden rechtsom kan draaien).
En het gevoel van vrijheid dat heb ik helemaal niet. Het doet me meer denken aan een vechtspel waarbij de juiste toetsen combinaties op een gegeven moment als gevolg hebben dat een actie een keer lukt wanneer je dit ruim op tijd invoert. Ik bedoel, m'n speler rent soms naar de bal zonder dat ik erom vraag of stopt met ernaartoe lopen terwijl de bal centimeters voor z'n voet voorbij rolt. In andere situaties wordt een speler geselecteerd die ineens even de andere kant uit wil rennen waardoor de actie mislukt of stopt hij even met rennen zonder reden. Hij schiet niet als ik dit wel wil, rent medespelers over de voeten, rent de bal over de achterlijn/zijlijn als een idioot ook al stuur ik twee seconden van tevoren de andere kant op en weigert soms hard te lopen of de richting op te lopen die ik wil. Dat is toch geen besturing?
Ja, soms valt er een mooie goal via een leuke actie. Maar meestal voelt het zoals de eerder genoemde door de PS2 bepaalde animaties die eruit floepen omdat ik net de goeie knopjes heb ingedrukt (alsof je Guitar Hero speelt) en niet omdat ik daadwerkelijk controle had over het spel.
Waarom speel ik het dan wel? Omdat ik geen alternatieven ken/heb.
Volgens mij doen ze het er ook gewoon om omdat het uitbrengen van het 'perfecte' voetbalspel als gevolg heeft dat je geen opvolger meer kan/hoeft te kopen...
edit: En terwijl ik dit type rent de keeper naar een bal die aan komt stuiteren buiten de 16 en schopt hem niet weg maar loopt ermee tegen de aanvaller aan die hem er vervolgens intikt... HEERLIJK!
wedstrijd erna binnen 5 minuten tegengoal door crappy verdedigen van AI tegen een matige tegenstander. In BaL heb je geen ruk aan je team.
Meestal eindig ik zwaar geïrriteerd na een aantal potjes spelen en betreur ik dat ik er weer zoveel tijd in heb gestopt. De ongelooflijk idiote AI van je medespelers tijdens BaL is niet goed te praten (Niet willen passen, recht tegen drie tegenstanders aanlopen of de bal risicovol in de 16 rond gaan spelen, 300 graden linksom draaien als ik de bal vraag terwijl hij ook 60 graden rechtsom kan draaien).
En het gevoel van vrijheid dat heb ik helemaal niet. Het doet me meer denken aan een vechtspel waarbij de juiste toetsen combinaties op een gegeven moment als gevolg hebben dat een actie een keer lukt wanneer je dit ruim op tijd invoert. Ik bedoel, m'n speler rent soms naar de bal zonder dat ik erom vraag of stopt met ernaartoe lopen terwijl de bal centimeters voor z'n voet voorbij rolt. In andere situaties wordt een speler geselecteerd die ineens even de andere kant uit wil rennen waardoor de actie mislukt of stopt hij even met rennen zonder reden. Hij schiet niet als ik dit wel wil, rent medespelers over de voeten, rent de bal over de achterlijn/zijlijn als een idioot ook al stuur ik twee seconden van tevoren de andere kant op en weigert soms hard te lopen of de richting op te lopen die ik wil. Dat is toch geen besturing?
Ja, soms valt er een mooie goal via een leuke actie. Maar meestal voelt het zoals de eerder genoemde door de PS2 bepaalde animaties die eruit floepen omdat ik net de goeie knopjes heb ingedrukt (alsof je Guitar Hero speelt) en niet omdat ik daadwerkelijk controle had over het spel.
Volgens mij doen ze het er ook gewoon om omdat het uitbrengen van het 'perfecte' voetbalspel als gevolg heeft dat je geen opvolger meer kan/hoeft te kopen...
edit: En terwijl ik dit type rent de keeper naar een bal die aan komt stuiteren buiten de 16 en schopt hem niet weg maar loopt ermee tegen de aanvaller aan die hem er vervolgens intikt... HEERLIJK!
wedstrijd erna binnen 5 minuten tegengoal door crappy verdedigen van AI tegen een matige tegenstander. In BaL heb je geen ruk aan je team.
[ Voor 17% gewijzigd door MailMan op 14-01-2011 00:36 ]
Je mag van mij eerlijk weten dat ik er zelfs aan heb zitten denken om FIFA 11 te kopen, FIFA 10 heb ik vorig jaar ook gekocht toen hij in de aanbieding was en World Cup 2010 heb ik ook gekocht.Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:59:
Mensen mensen, mij moet toch wat van het hart:
Dit terwijl het voor mij een jaarlijks ritueel is om PES aan te schaffen, maar inmiddels is PES zo frustrerend voor mij dat ik er toch over denk om FIFA aan te schaffen. FIFA is de laatste jaren aardig gegroeid en het is wel iets anders maar het zorgt er niet voor dat ik de neiging heb om mijn PS3 controller een slinger door de woonkamer te geven.
Dit is dus de reden dat ik BAL met geen vinger aanraak, het is een leuk idee maar die crappe AI zorgt er alleen maar voor dat ik me ga irriteren.MailMan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:14:
Eens met anderen voor mij dat er toch echt enorme gebreken in dit spel zitten (al speel ik de PS2 versie), waarbij ik soms het idee heb dat het enige in het spel dat mij een goed gevoel geeft, het gevolg is van 30 minuten tandenknarsen en de bal dan toch nog een keertje over de doellijn van de tegenstander laten rollen. De schreeuw van mij is er dan alleen niet een van trots maar van pure wanhoop en frustratie die eruit komt. Is dat voetbal? Soms wel, maar niet zo vaak als ik het tegenkom in dit spel.
Precies! Negatieve punten moeten ook aangekaart worden zodat de developers zich eens achter de oren kunnen krabbencheiron schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 19:33:
Hou toch eens op met mensen die commentaar hebben op onvolkomenheden in het spel als slechte gamers neer te zetten. Als je zo verblind bent door de liefde voor een spel dat je de werkelijkheid niet eens kan zien, en commentaar niet kan dulden is er echt iets mis hoor.
[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 14-01-2011 10:26 ]
Verwijderd
Ben het hiermee eens. Ik speel dit ook altijd als ik om de een of andere reden niet online kan spelen. Moet zeggen dat het erg irriteert hetgeen wat je opnoemt. Zelf sta ik er in de spits, maar krijg maar geen fatsoenlijke voorzet voorgeschoteld door mijn wingers. Alle ruimte om voor te geven en dan draaien naar het andere been/tegenstander opwachten, je kent het wel. Ook lijden ze alleen maar balverlies, ongeacht welk team (Willem II/Denemarken). Ook worden ze overlopen en grijpen verdedigers matig of zelfs niet in.MailMan schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 00:14:
De ongelooflijk idiote AI van je medespelers tijdens BaL is niet goed te praten (Niet willen passen, recht tegen drie tegenstanders aanlopen of de bal risicovol in de 16 rond gaan spelen, 300 graden linksom draaien als ik de bal vraag terwijl hij ook 60 graden rechtsom kan draaien). In BaL heb je geen ruk aan je team.
Is logisch, vind je niet?Volgens mij doen ze het er ook gewoon om omdat het uitbrengen van het 'perfecte' voetbalspel als gevolg heeft dat je geen opvolger meer kan/hoeft te kopen...
Ik begin me toch serieus af te vragen of de problemen bij mensen met online potjes toch niet bij hunzelf liggen. Volgens mij werkt PES namelijk met een lobby principe en speel je zelf de server (dat was met 6 in ieder geval het geval, de ploeg met het linker doel was toen de gamehost), ik kom lag problemen namelijk nauwelijks tegen, zelfs niet met torrents/usenet op de achtergrond.
Vandaag heb ik weer eens een dag dat het allemaal lekker gaat. Vond het alleen jammer dat iemand na een 4-0 nederlaag maar besloot te ragequitten zodat ik een paar mooie goaltjes niet kon opslaan.. Dat mogen ze van mij aanpassen naar dat je alsnog de mogelijkheid krijgt replays te kijken/op te slaan ipv je in het menu te droppen..
Vandaag heb ik weer eens een dag dat het allemaal lekker gaat. Vond het alleen jammer dat iemand na een 4-0 nederlaag maar besloot te ragequitten zodat ik een paar mooie goaltjes niet kon opslaan.. Dat mogen ze van mij aanpassen naar dat je alsnog de mogelijkheid krijgt replays te kijken/op te slaan ipv je in het menu te droppen..
Klopt, die verbinding is redelijk als je in een lobby speelt. Ik speel graag MLO omdat ik dat 10x leuker vind, maar daar is het alleen mogelijk dat je een snelle wedstrijd speelt en dus geen keuze hebt.mattttt schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:31:
Ik begin me toch serieus af te vragen of de problemen bij mensen met online potjes toch niet bij hunzelf liggen. Volgens mij werkt PES namelijk met een lobby principe en speel je zelf de server (dat was met 6 in ieder geval het geval, de ploeg met het linker doel was toen de gamehost), ik kom lag problemen namelijk nauwelijks tegen, zelfs niet met torrents/usenet op de achtergrond.
Zo heb ik al de halve wereld gehad: van China tot aan Brazilie. Kijk daar word ik dus dan niet vrolijk van en in mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat ik veel beter speel als er geen vertraging in zit.
Waar ik dan nog meer aan erger is het feit dat een tegenstander wél de controle soms heeft...tja waar blijf je dan he? En als ik kijk hoeveel tegengoals ik krijg waar ik echt niets aan kon doen...mijn gamepad is gelukkig heel sterk
Desalniettemin vind ik het spel offline wel ok. Ik vind het niveau prima en ik krijg veel passen wel daar waar ik ze wil hebben. Van de andere kant kan het inderdaad wel veel beter: sommige schoten of passen zijn echt onlogisch net als de bal aannames van spelers. Zeker als je spits bent en van te voren op de schietknop gedrukt hebt en die gozer alsnog in een slakketempo die bal aanneemt waardoor de kansen weg zijn.
Dat is ook niet meer realistisch, dat is in het echt ook veel vloeiender en sneller.
Nog maar te zwijgen van spelers die teveel buiten spel lopen, spelers die niet lopen maar staan toekijken en het feit dat je nooit helemaal een tegenstander eruit kan rennen omdat je dan altijd ingehaald wordt,
Kijk dan ook nu al uit naar PES 2012
FIFA heb ik ook, origineel. Heb ook een paar keer online gespeeld Toch is de vrijheid en de emotie in PES bij mij de doorslaggevende factor. Al bestaat die emotie bij MLO ook grotendeels uit frustratie:)
Ik speel eigenlijk alleen maar via quickmatch en ervaar daar ook geen problemen mee, dat gaat volgens mij ook gewoon via een lobbysysteem (al dan niet geautomatiseerd)..Harribo schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 18:49:
[...]
Klopt, die verbinding is redelijk als je in een lobby speelt. Ik speel graag MLO omdat ik dat 10x leuker vind, maar daar is het alleen mogelijk dat je een snelle wedstrijd speelt en dus geen keuze hebt.
Zo heb ik al de halve wereld gehad: van China tot aan Brazilie. Kijk daar word ik dus dan niet vrolijk van en in mijn persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat ik veel beter speel als er geen vertraging in zit.
Waar ik dan nog meer aan erger is het feit dat een tegenstander wél de controle soms heeft...tja waar blijf je dan he? En als ik kijk hoeveel tegengoals ik krijg waar ik echt niets aan kon doen...mijn gamepad is gelukkig heel sterk
Ik wil wel eens een paar potjes tegen je spelen puur om te kijken of die lag dan ook speelt..
Ik heb PC versie he? Maar als je die ook hebt: altijd leuk:) Hoelaat en waar? Mijn nick=RuiHarrosmattttt schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 19:20:
Ik wil wel eens een paar potjes tegen je spelen puur om te kijken of die lag dan ook speelt..
Dan zou je bij elk ander spel dat je online speelt ook last moeten hebben toch? En na 250 uur Bad Company 2 en een tiental uur Bioshock 2 online heb ik in die games nog maar weinig last van lag gehad. Zou mij dus verbazen als het aan mijn verbinding lagmattttt schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:31:
Ik begin me toch serieus af te vragen of de problemen bij mensen met online potjes toch niet bij hunzelf liggen.
Flickr PSN ID= cheironnl
Wat mij betreft nu, ik heb een room aangemaakt in NL1 met password tweakersHarribo schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:04:
[...]
Ik heb PC versie he? Maar als je die ook hebt: altijd leuk:) Hoelaat en waar? Mijn nick=RuiHarros
Geen zin meer in wachten
[ Voor 77% gewijzigd door bakakaizoku op 14-01-2011 20:56 ]
Ben nu in EN1 lobby, blijf hier wel even hangenmattttt schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:27:
[...]
Geen zin meer in wachtenVoeg me maar toe als je online bent (matttt), dan zie ik dat envelopje vanzelf wel knipperen
edit: Thanks Matttt, was leuk!
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 15-01-2011 09:55 ]
Zonet MLO tegen een Griek...valt mij dus op dat ik nog nooit tegen een Griek heb gespeeld zonder enorme vertraging....hebben die lui daar geen goed internet?
Ik wil afmaken....en maar drukken op die schietknop....maar nee hoor gewoon niet reageren...
Edit: ik speel nu PES onder Windows 7, daar is hij nog geen 1x gecrasht, heel fijn
Ik wil afmaken....en maar drukken op die schietknop....maar nee hoor gewoon niet reageren...
Edit: ik speel nu PES onder Windows 7, daar is hij nog geen 1x gecrasht, heel fijn
[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 16-01-2011 13:44 ]
Verwijderd
Weer een wijze les geleerd. Als het eenmaal tegenzit online, kun je beter direct stoppen. Het blijft dan gewoon tegenzitten.
Hoe kun je trouwens je opstelling online opslaan zodat je niet steeds alles goed moet zetten? Daar gaat namelijk al gauw 50 sec. overheen. Heb al gekeken in het gegevensbeheer, maar het werkt nog niet. Iemand een idee?
Hoe kun je trouwens je opstelling online opslaan zodat je niet steeds alles goed moet zetten? Daar gaat namelijk al gauw 50 sec. overheen. Heb al gekeken in het gegevensbeheer, maar het werkt nog niet. Iemand een idee?
Vandaag ook maar eens online gespeeld en dat bevalt me een stuk beter dan offline ML, ik speel op de PS3.
Wel beetje jammer dat ik na al die potjes nog steeds niet ben ingedeeld in een division, ik speelde gewoon goed met 60% procent balbezit gemiddeld en ook de meeste kansen, maar ik schoot vandaag al 5x op de lat en de tegenstanders uiteraard allemaal raak
Wel beetje jammer dat ik na al die potjes nog steeds niet ben ingedeeld in een division, ik speelde gewoon goed met 60% procent balbezit gemiddeld en ook de meeste kansen, maar ik schoot vandaag al 5x op de lat en de tegenstanders uiteraard allemaal raak
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor connectieproblemen met PES 2011 kun je terecht in het topic PES 2011 - connectieproblemen!
Voor connectieproblemen met PES 2011 kun je terecht in het topic PES 2011 - connectieproblemen!