2008-08-01 update zie deze reactie
2008-08-03 update Het probleem is opgelost voor PES 2008.
Na deze bron te hebben gevonden staat daar de volgende oplossing:
2008-08-03 update over ondersteuning gamepad met andere games
Vraag
Ik had een vraagje met betrekking tot de Xbox 360 controller voor Windows. De vraag is: reageren de triggers onafhandelijk van elkaar? Met andere woorden, kan je de twee triggers tegelijk indrukken als knoppen combinatie?
Antwoord is: de triggers werken met de standaard drivers niet onafhankelijk van elkaar.
Waarom deze vraag?
Ik ben tot deze vraag gekomen, naar aanleiding van de Speedlink 360 Style gamepad. Deze gaf geen respons als de knoppencombinatie van deze twee triggers tegelijk werd ingedrukt. Ook naar aanleiding van deze afbeelding uit een review, begin ik wel erg te twijfelen:

klik voor een vergroting - bron: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1884712,00.asp
Zoals je misschien ziet zijn de triggers vertegenwoordigd met één Z-axis "inputbalk", zoals ook in de tekst staat:
Verdere mogelijk nutige info
- Ik heb het dus over de Xbox 360 controller voor Windows de wireless versie en de wired versie (deze gamepads zijn eigenlijk exact gelijk aan de "gewone" Xbox 360 gamepad)
- Ik zal het gebruiken op Windows XP Media Center
2008-08-03 update Het probleem is opgelost voor PES 2008.
Na deze bron te hebben gevonden staat daar de volgende oplossing:
In eerste instantie lukte het niet maar met hulp van PromoX is het probleem opgelost. Je moet simpelweg "Xinput" kiezen in de settings van PES 2008 in het tabblad controllers. Je zal niet de mogelijkheid hebben om controllers te selecteren maar dat hoeft ook niet. Het spel zal automatische de Xbox 360 detecteren waarbij je de triggers onafhankelijk van elkaar kan besturen. Uiteraard is dit alleen een oplossing voor PES 2008, andere spellen heb ik (nog) niet getest.You have to set Xinput in the settings.exe.
2008-08-03 update over ondersteuning gamepad met andere games
Vraag
Ik had een vraagje met betrekking tot de Xbox 360 controller voor Windows. De vraag is: reageren de triggers onafhandelijk van elkaar? Met andere woorden, kan je de twee triggers tegelijk indrukken als knoppen combinatie?
Antwoord is: de triggers werken met de standaard drivers niet onafhankelijk van elkaar.
Waarom deze vraag?
Ik ben tot deze vraag gekomen, naar aanleiding van de Speedlink 360 Style gamepad. Deze gaf geen respons als de knoppencombinatie van deze twee triggers tegelijk werd ingedrukt. Ook naar aanleiding van deze afbeelding uit een review, begin ik wel erg te twijfelen:

klik voor een vergroting - bron: http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1884712,00.asp
Zoals je misschien ziet zijn de triggers vertegenwoordigd met één Z-axis "inputbalk", zoals ook in de tekst staat:
Dit was ook zo bij de Speedlink gamepad, maar hierdoor kan ik niet de knoppencombinatie van de twee triggers gebruiken, want (een quote uit mijn review over de Speedlink gampad):The analog triggers control movement of a Z-axis (usually a rudder on flight simulators).
Ik vraag me dus af of dit ook bij de Xbox 360 het geval is. Ik kan het me bijna niet voorstellend dat dit zo is, want er zijn vast genoeg spellen waarbij je een knoppencombinatie moet maken van de LT en de RT. In mijn geval bij het spel PES 2008, die ook voor de Xbox 360 uit is gebracht.In de testpagina kan zie je het als volgt: er is een “inputbalk” waar je de input van de triggers kan zien. Als je beide triggers niet indruk (dus in de neutrale stand laat) dan is de inputbalk voor 50% gevuld, er is nu uiteraard geen respons. Als je de LT indrukt dan gaat de inputbalk naar 0%, de functie van LT wordt uitgevoerd. Als je de RT indrukt dan gaat de inputbalk naar 100%, de functie van RT wordt uitgevoerd. Als je echter LT en RT tegelijk indrukt dan blijft de inputbalk op 50%, er is geen respons.
Verdere mogelijk nutige info
- Ik heb het dus over de Xbox 360 controller voor Windows de wireless versie en de wired versie (deze gamepads zijn eigenlijk exact gelijk aan de "gewone" Xbox 360 gamepad)
- Ik zal het gebruiken op Windows XP Media Center
[ Voor 75% gewijzigd door Regeneration op 03-08-2008 21:58 ]