robhoeben schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:08:
Nog maar eens de vraag hier: Wie heeft er een Option file (PS3) met o.a. een volledige D2?
Daarom wil ik een nieuwe ML beginnen, maar dan wel met een D1 en een D2 waar een duidelijk krachtsverschil merkmaar is.
Mijn laatste optie is natuurlijk zelf de D2 gaan editten.... maar in dat geval ben ik wel heel lang bezig... of er moet een OF zijn waar ik maar minimaal edit werk aan hoef te verrichten?
Een wat late reactie en waarschijnlijk ook niet echt het antwoord waar je op zit te wachten. Zelf ervaar ik hetzelfde "probleem", ik heb daarbij geen patch, maar heb dit opgelost door inderdaad zelf wat te editen:
- De slechtste teams uitkiezen voor de D2, zelf heb ik me beperkt tot de "Other European Teams".
- De beste spelers van deze team random verplaats naar andere Teams (Als ik ze namelijk verwijder, kon ik ze via de search in ML niet terug vinden, mogelijk dat ze na het eerste seizoen als "reborn" spelers weer terugkomen, maar daar wilde ik niet op riskeren.)
Tot nu toe ben ik eigenlijk best tevreden hoe het verloopt. De teams die tot nu toe zijn gepromoveerd zijn: PES United (hier speel ik mee), Bayern München en Weder Bremen. Deze drie had ik overigens allemaal niet aangepast, en eigenlijk wilde ik gewoon dat deze teams promoveerde.

Tweede seizoen is WE United (had ik ook niet aangepast), A.E.K. Athens F.C. en een Eredivisie club (ben vergeten welke). Ondertussen zitten dus 5 eredivisie clubs in de D2, waarvan momenteel 3 bovenin meedraaien, wat dus goed is. Bovendien draait WE United en Athens in de D1 ergens onderin mee. Tot slot is het ook zo dat in de Eredivisie de "betere clubs" bovenin meedraaien, zoals Twente, Ajax, PSV, AZ en Feyenoord, waar ook Bayern zit en ik met PES United.
Wat me verder ook nog positief is opgevallen is dat vernieuwing van de ML team ranking beter werkt. Bij het
vorige deel was ik in zeven jaren waar ik geregeld wat won van plaats 170 naar slechts 56 ben gestegen. Nu ben ik na het seizoen van promoveren naar de D1, waar ik vreemd genoeg mee mocht doen met de Europa League, maar dat terzijde, maar daar wel de finale bereikte, 4de werd in de competitie maar wel de beker won, van plaats 135 naar 69 gegaan. Een stuk realistischer naar mijn mening. Vooral in de "hogere" ranking moet je makkelijk naar boven kunnen klimmen. Ik speelde namelijk wel de finale van de Europa League.
Ook het aankoop doen is verbeterd, zoals in
eerder aangehaalde post ook was genoemd. Dat je soms wat meer moet betalen voor spelers vind ik veel minder erg, dan dat ik niet eens de mogelijkheid heb om spelers te halen. De "Master Negociator" (aan te schaffen bij "Extra Content") zal hier uiteraard ook wel bij helpen.
Mooi.
Heb hem ondertussen weer iets aangepast: Attacking style van 10 naar 8, hoewel ik eigenlijk niet echt wil dat mijn SB te ver naar voren lopen, zorgt <10 wel voor dat het spel breder wordt gehouden, heb ik het gevoel. Ik blijf het elke keer weer aanpassen (als ik weer eens verlies of gelijk speel

) om nog beter "mijn spel" te kunnen spelen zoals ik wil. Wat me nog op is gevallen is dat de "breedte" en "lengte" van je formatie meer invloed heeft dan ik dacht. Had eerst de formatie wat meer breed gemaakt en dichter op elkaar in de lengte. Nu heb ik de lengte toch wat meer uit elkaar gezet en ik merkte het duidelijk. Ook lijkt de "Long Ball" strategy voor mij goed te werken. Spelers lijken hiermee meer naar voren te willen gaan, ook lukken snelle counter beter zo heb ik het gevoel.
[
Voor 15% gewijzigd door
Regeneration op 08-12-2010 01:07
]