PSN: bakakaizoku - WoW: Thiccblonde (GM of Phoenix Ascension) @ Twisting-Nether
Je moet je opstelling gegevens vooraf laden in het online menu, je kan max 2 opstellingen laden.Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:02:
Weer een wijze les geleerd. Als het eenmaal tegenzit online, kun je beter direct stoppen. Het blijft dan gewoon tegenzitten.
Hoe kun je trouwens je opstelling online opslaan zodat je niet steeds alles goed moet zetten? Daar gaat namelijk al gauw 50 sec. overheen. Heb al gekeken in het gegevensbeheer, maar het werkt nog niet. Iemand een idee?
Je zou je opstellingen enz. moeten laden voordat je een wedstrijd speelt bij Options => Online Settings => Load Game Plan Data. Edit: wat qrst ook zegt,Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:02:
Weer een wijze les geleerd. Als het eenmaal tegenzit online, kun je beter direct stoppen. Het blijft dan gewoon tegenzitten.
Hoe kun je trouwens je opstelling online opslaan zodat je niet steeds alles goed moet zetten? Daar gaat namelijk al gauw 50 sec. overheen. Heb al gekeken in het gegevensbeheer, maar het werkt nog niet. Iemand een idee?
Wat ik mij nog afvroeg is wat TAC (zowel in het Engels als Nederlands) voor staat en wat het inhoud in de Teams zeshoek linksonder:

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 16-01-2011 19:37 ]
TACticalRegeneration schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:35:
[...]
Wat ik mij nog afvroeg is wat TAC (zowel in het Engels als Nederlands) voor staat en wat het inhoud in de Teams zeshoek linksonder:
[afbeelding]
Ik heb ook het probleem dat ik niet kan scoren, zowel online als ook offline.Prutzer80 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 15:40:
...ik speelde gewoon goed met 60% procent balbezit gemiddeld en ook de meeste kansen, maar ik schoot vandaag al 5x op de lat en de tegenstanders uiteraard allemaal raak
Bijna elke wedstrijd heb ik veel meer kansen dan de tegenstander maar scoren in PES is een vak apart zo blijkt.
Zit nu op randje degradatie D4-> D5 en dat terwijl ik ooit lekker meedraaide in D3.
Mocht ik ooit nog beter gaan scoren dan komt dat wel goed.
Heb nu Higauin in de spits, daar ligt het absoluut niet aan.
Dat klinkt inderdaad best logisch, maar waarvoor zou het dan kunnen staan?
Ik heb zelf een vermoeden dat Teamwork betrokken is. Maar waarom ze het dan niet gewoon TMW ofzoiets hebben genoemd, ontgaat het me dan. Mogelijk is er dus meer betrokken, maar daar ben ik dus nog niet over uit.
Verwijderd

"Awarded for scoring from 35m out or more."
Pedersen wordt echt goed in ML offline.

Verwijderd
Die spelers kan je nooit meer halen dus denk dat ik PES niet veel meer zal spelen of ik ga me op de gewone Online wedstrijden richten!!
Cool. Die heb ik in heel PES9 en 10 nog niet gehaald. Misschien in 11 danVerwijderd schreef op zondag 16 januari 2011 @ 23:49:
Ik had niet gedacht dat ik deze zo snel zou halen:
[afbeelding]
"Awarded for scoring from 35m out or more."
Pedersen wordt echt goed in ML offline.
Toevallig gsiteravond maar eens een vrije trappen en penalty tutorial bekeken op Youtube. Potverdikke wat een hoop extra info tegenover de "command list" ingame. Misschien dat ik nu eindelijk eens vrije trappen ga scoren.. Met name de bal zachtjes over de muur heen laten gaan waar hij meteen na de muur daalt wil ik graag onder de knie krijgen. Ingame wordt alleen gesproken over "X" om de bal zachter te laten gaan, maar in de tutorial werden duidelijk meer knoppen gebruikt.
Flickr PSN ID= cheironnl
Welke tutorial is dat dan?cheiron schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:57:
[...]
Toevallig gsiteravond maar eens een vrije trappen en penalty tutorial bekeken op Youtube.
Staat daar ook iets in over de keeper? Ik weet nog steeds niet hoe dat moet met penalty's.
Heb hem thuis in mijn bookmarks staan, zal hem vanavond even posten. Ik weet alleen hoe ik hem naar de zijkanten kan krijgen door naar boven en beneden te drukken.. Logisch natuurlijkHarribo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:31:
[...]
Welke tutorial is dat dan?
Staat daar ook iets in over de keeper? Ik weet nog steeds niet hoe dat moet met penalty's.
Heb de hele tutorial nog niet helemaal bekeken (was al laat), zag wel dat hij hem boven in de hoek kon inschieten, dat lukt mij al niet eens
Flickr PSN ID= cheironnl
Zie hem vanzelfcheiron schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:30:
[...]
Heb hem thuis in mijn bookmarks staan, zal hem vanavond even posten.
Flickr PSN ID= cheironnl
Interessant filmpje. Vind het wel jammer dat er eigenlijk weinig uitgelegd wordt wat je nu moet doen, maar gewoon voorbeelden zijn van FK die een doelpunt oplevert. Wat ik nog niet wist is dat de R2 een "higher arc" oplevert aldus de filmmaker, maar zelf twijfel ik hier nog een beetje aan. Heb net een paar keer met Sneijder in de Training modus flink wat FK geprobeerd vanaf 19 meter en merk eigenlijk niet echt een verschil, waarbij ik de camera op vertical heb staan. Maar ik zal er eens meer mee spelen. Ook die knuckle shot was een nieuwe voor me.
[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 17-01-2011 22:05 ]
Dank! Misschien dat ik nu wel eens ga scoren. Ik mis zelfs online ballen voor open goal die over gaan, simpelweg omdat ik door die online vertraging niet goed kan doseren. Ik heb elke wedstrijd meer kansen maar krijg er bijna geen 1 in.
Dus die X is vast om de bal naar beneden te laten gaan dus denk ik....
In het filmpje gebruikt hij de D-pad, ik denk dat ik de gewone linkerpook moet gebruiken zeker?
[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 18-01-2011 11:17 ]
Overigens gisteren een tijdje zitten oefenen, maar verder dan 1 op de 10 scoren ongeveer uit vrije trappen kom ik niet. Ik kan 2 ballen bijna identiek raken waarbij de ene in de muur gaat, en de ander in het doel.
Denk trouwens gister met het oefenen (vanaf 19 meter vrije trap) vaker op de lat geschoten dan in de goal..
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Alleen met Drogba is het me nog nooit gelukt, met Messi en Sneijder lukt het vaker.
Gister een heerlijk potje gehad tegen een jongen die 757 punten had, en dan 2-1 winnen. Oh wat een heerlijk gevoel geeft dat.
Verwijderd
Ha, die had ik wel door. Maar waar moet je die opstelling maken om hem vervolgens daar bij Online settings op te slaan?
Als ik ga oefenen in de Training modus lukt het eigenlijk best aardig (of zo lijkt het dancheiron schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:20:
Volgens mij wel, al heb ik het gevoel dat hij de d-buttons wat preciezer registreert.
Overigens gisteren een tijdje zitten oefenen, maar verder dan 1 op de 10 scoren ongeveer uit vrije trappen kom ik niet.
Die moet je dus offline aanmaken.Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 13:07:
@grst & @Regeneration
Ha, die had ik wel door. Maar waar moet je die opstelling maken om hem vervolgens daar bij Online settings op te slaan?
Verwijderd
Heb het al eerder gevraagd maar voeg me toe voor een pot online. PSN: woefhap
Wil graag een x tegen een tweaker spelen!
Verwijderd
Mij lukt het ook niet met drogba!!!Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 11:57:
Ik scoor 1 op de 5 vrije ballen online.
Alleen met Drogba is het me nog nooit gelukt, met Messi en Sneijder lukt het vaker.
Gister een heerlijk potje gehad tegen een jongen die 757 punten had, en dan 2-1 winnen. Oh wat een heerlijk gevoel geeft dat.
Verwijderd
Is onmogelijk met hem volgens mij. Maar met Lampard krul je hem heerlijk in de kruising, of met Kalou
Verdedigers dichterbij elkaar opstellen, Offside Trap (Buitenspelval) aanzetten. Verdedigende linie verder naar voren plaatsen, is een instelling. Ik stel ook altijd een verdedigende middenvelder op (VM). Die zet ik net voor de centrale verdedigers (CV).Stijninho schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:24:
Kun je eigenlijk u verdedigers minder risicovol laten instellen zodat ze niet telkens gezien zijn bij een goede doorsteekbal van de tegenstander ?
Wat mij vaak opvalt in opstellingen van anderen dat ze soms een bepaalde kant een snelle speler neerzetten bij aan de zijkant voorin. Dan is hun strategie gebaseerd op het aanspelen van die bepaalde snelle speler die dan vervolgens tot de achterlijn gaat rennen en dan laag hard gaat voorzetten. Dan zet ik die VM een beetje aan de kant waar die snelle flankspits staat.
Andersom gebruik ik dit ook wel: ik stel dan een spits of aanvallende middenvelder op daar waar de opstelling van de tegenstander het grootste gat vertoont.
[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 21-01-2011 16:55 ]
Ik moet zeggen dat ik wantrouwend aan deeltje 2011 begon. Fifa 2011 vind ik in veel opzichten een topper, maar in sommige ook totaal niet, waaronder:
- geluid van de bal tegen de lat klinkt nergens naar
- spelers lijken op een mierennest
- online Pro Clubs heeft vaak problemen
PES erin gegooid en een CL gestart. Allereerst viel me op dat ik de meest mooie doelpunten kon maken die ik daadwerkelijk ook zo bedoeld had, waar ik in Fifa vaak dezelfde soort goals scoor. Echt een dikke pre dus! Een van de eerste doelpunten was er eentje van net over de middellijn, gelijk goed voor de 35. achievement.
Het veld en de spelers zien er meer dan keurig uit, erg mooi zelfs. Het gras lijkt gras, en het spel is duidelijk en overzichtelijk. Last but not least is het schitterende geluid van de paal en lat...zoals het hoort te zijn. Dik minpunt vind ik wel de bewegingsvrijheid van de spelers, de spelers in Fifa zijn toch echt veel minder houterig..speelt allemaal wat soepeler. Ook het gering aantal echt kloppende teams kwa namen en uiteraard hoeveelheid is een minpunt.
Desalniettemin zal ik niet schromen ook PES in mijn voetbalavonden met maten erin te houden, juist met vrienden is PES denk ik een topper..
De bewegingsvrijheid is inderdaad matig, daar is zeker nog ruimte voor verbetering. Ook in de balaanname loopt het vaak niet lekker. Maar de teams, qua namen en hoeveelheid, is makkelijk te fixen door het downloaden van een option file. En btw, als je master league speelt zijn alle teams na een paar seizoenen toch heel anders, dan maakt dat ook niet veel meer uit. Als de clubteam namen en de competitie-indeling maar kloppen.Exorcist schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:10:
Dik minpunt vind ik wel de bewegingsvrijheid van de spelers, de spelers in Fifa zijn toch echt veel minder houterig..speelt allemaal wat soepeler. Ook het gering aantal echt kloppende teams kwa namen en uiteraard hoeveelheid is een minpunt.
PSN ID: robhoeben
Ik speel de 360 variant, dus downloaden van option files is niet mogelijk. Maar ik ergerde me er niet eens heel erg aan, ik denk dat ik goede avonden lol kan hebben met vrienden. Ben voor nu ook uitgekeken op Fifa.robhoeben schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:23:
[...]
De bewegingsvrijheid is inderdaad matig, daar is zeker nog ruimte voor verbetering. Ook in de balaanname loopt het vaak niet lekker. Maar de teams, qua namen en hoeveelheid, is makkelijk te fixen door het downloaden van een option file. En btw, als je master league speelt zijn alle teams na een paar seizoenen toch heel anders, dan maakt dat ook niet veel meer uit. Als de clubteam namen en de competitie-indeling maar kloppen.
Dit is het meest irritant, zeker als je wilt schieten op de goal en van te voren al de knop hebt ingedrukt en losgelaten en de spits nog steeds de bal gaat aannemen. Hetzelfde geldt voor een verdediger.robhoeben schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:23:
Ook in de balaanname loopt het vaak niet lekker.
Vind PES (PC) gewoon spannender en afwisselender dan FIFA ondanks dat PES meer irritaties en frustraties kent. Heb FIFA ook, voor mijn vrienden als die op bezoek komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 26-01-2011 22:59 ]
Option files op de 360 zijn zeker wel mogelijk. Kijk eens op het forum van www.pesgaming.com. Daar staan meerdere option files voor de 360. Ik gebruik zelf Daymos & Macheda v2. Daarin zit de Premier League en de Championship. Het is toch wel een stuk leuker zo.Exorcist schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:16:
[...]
Ik speel de 360 variant, dus downloaden van option files is niet mogelijk. Maar ik ergerde me er niet eens heel erg aan, ik denk dat ik goede avonden lol kan hebben met vrienden. Ben voor nu ook uitgekeken op Fifa.
Het nadeel ten opzichte van de PS3 is dat er bij de X360 alleen maar afbeeldingen gemaakt met de X360 camera toegevoegd kunnen worden, waardoor de kwaliteit van sponsorlogo's en teamlogo's nog wel eens tegen wil vallen. Maar liever dat dan geen echte ploegen.
uhm...
- Kun je in PES2011 het automatisch naar spelers schakelen uitzetten of uberhaupt aanpassen?
- Hoe zit het op dit moment met het online spelen? Ik meen laatst gelezen te hebben dat er nogal connection issues waren
- Kun je aan de controls (afgezien van de lay-out) ook nog wat meer aanpassen? Ik denk dan zoals bij Fifa aan het helpen bij passen/steekpassen uit- of aanzetten enz.
Net als Exorcist heb ik vooral ISS Deluxe op de SNES veeeeel gespeeld. De vrijheid in PES2011 (het feit dat situaties niet "gescript" aanvoelen) vind ik echt subliem en zelfs met de vele schoonheidsfoutjes blijft dit voor mij toch lekkerder "ballen" dan in Fifa (zonder Fifa af te kraken, voor mij zijn het beiden toppertjes).
"It's about time you showed up Fox!"
Je hebt 3 keuzes: helemaal automatisch, half-automatisch en uit. Bij half-automatisch switcht hij alleen aanvallend geloof ik, verdedigend moet je zelf doen, maar dat werk wel ok.Speek schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:13:
Gents, ik speel al een hele tijd Fifa11 nu en zo af en toe de demo van PES 2011. Ik denk dat ik PES2011 ook nog wel aanschaf, maar ik vraag me nog enkele dingen af.
- Kun je in PES2011 het automatisch naar spelers schakelen uitzetten of uberhaupt aanpassen?
Valt wel mee over het algemeen. Ik ondervind alleen bij de Master League Online en dan met name bij de competities lags, maar dan meer in de vorm van vertragingen eigenlijk. Ook omdat je soms tegen een Braziliaan bijv. speelt. Maar heb ook FIFA origineel (PC) en die hapert een enkele keer ook wel.- Hoe zit het op dit moment met het online spelen? Ik meen laatst gelezen te hebben dat er nogal connection issues waren
Niet dat ik weet? Misschien?- Kun je aan de controls (afgezien van de lay-out) ook nog wat meer aanpassen? Ik denk dan zoals bij Fifa aan het helpen bij passen/steekpassen uit- of aanzetten enz.
De vrijheid van PES is voor mij inderdaad ook een enorm pluspunt tov FIFA. De spanning en beleving zijn groter ondervind ik.Net als Exorcist heb ik vooral ISS Deluxe op de SNES veeeeel gespeeld. De vrijheid in PES2011 (het feit dat situaties niet "gescript" aanvoelen) vind ik echt subliem en zelfs met de vele schoonheidsfoutjes blijft dit voor mij toch lekkerder "ballen" dan in Fifa (zonder Fifa af te kraken, voor mij zijn het beiden toppertjes).
Ah dat klinkt goed. Je bedoelt dat ie alleen als je in balbezit bent automatisch switch als je de ball passt naar de ontvanger (erg logisch) en dat je verdedigend zelf moet switchen met L1.Bij half-automatisch switcht hij alleen aanvallend geloof ik, verdedigend moet je zelf doen, maar dat werk wel ok.
Btw, ik kan geen spelers in de muur kiezen bij vrije trappen met L1 of doe ik dan iets verkeerd? In Fifa kun je een speler in de muur besturen en vervolgens het springen/uitlopen timen. Kan dat in PES uberhaupt?
Denk dat ik hem alsnog haal als ik hem ergens goedkoper tegenkom, zeker als het online spelen inderdaad wel goed loopt, want dat is zowat het enige dat ik zal doen (zoals nu ook bij Fifa). Thanks voor je antwoorden Harribo.
[ Voor 20% gewijzigd door speek1984 op 31-01-2011 11:46 ]
Inderdaad, dacht dat het zo werkte, maar vuur me er niet op af. Iedereen gebruikt volgens mij ook die semi mode.Speek schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:45:
Ah dat klinkt goed. Je bedoelt dat ie alleen als je in balbezit bent automatisch switch als je de ball passt naar de ontvanger (erg logisch) en dat je verdedigend zelf moet switchen met L1.
Je kon in eerdere versies spelers toevoegen of weghalen uit de muur. Heb zo'n vermoeden (maar zeker weten doe ik niet) dat ze dat uit 2011 hebben gehaald. Je kan wel springen en/of uitlopen met de muur. Dat gebeurt dan gewoon met een standaard mannetje. Vooral springen gebruik ik vaak.Btw, ik kan geen spelers in de muur kiezen bij vrije trappen met L1 of doe ik dan iets verkeerd? In Fifa kun je een speler in de muur besturen en vervolgens het springen/uitlopen timen. Kan dat in PES uberhaupt?
Graag gedaanDenk dat ik hem alsnog haal als ik hem ergens goedkoper tegenkom, zeker als het online spelen inderdaad wel goed loopt, want dat is zowat het enige dat ik zal doen (zoals nu ook bij Fifa). Thanks voor je antwoorden Harribo.
Kijk bovenaan deze pagina voor de goedkoopste online prijzen. Anders even kijken op Marktplaats, daar heb ik voor 20 euro FIFA 11 (PC) gekocht , nog gesealed en al (wel belangrijk voor online).
Je hoeft bij PES niet een mannetje in de muur te zijn om dit te doen. Je moet tijdens de vrijetrap een knop ingedrukt houden om de muur te laten springen (schietknop) of een speler eruit te komen laten rennen (lange pass knop).Speek schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:45:
[...]
Btw, ik kan geen spelers in de muur kiezen bij vrije trappen met L1 of doe ik dan iets verkeerd? In Fifa kun je een speler in de muur besturen en vervolgens het springen/uitlopen timen. Kan dat in PES uberhaupt?
Ik contact je tegen die tijd nogwel, kunnen we misschien een potje ballen
EDIT: dat kan natuurlijk alleen als je ook een PS3 heb.. maar dat zal wel niet aangezien je hem op de PC hebt
[ Voor 23% gewijzigd door speek1984 op 31-01-2011 15:22 ]
Laten springen is bij mij de through pass knop overigens.Regeneration schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:13:
[...]
Je moet tijdens de vrijetrap een knop ingedrukt houden om de muur te laten springen (schietknop) of een speler eruit te komen laten rennen (lange pass knop).
Als je zelf vrije trappen wilt oefenen, een paar weken geleden (oid) heeft iemand hier een link naar een filmpje geplaatst, die was erg nuttig. Je kan de bal ook zo sneller laten bijvoorbeeld.
Vrees ook dat dat hem niet gaat worden dan.Speek schreef op maandag 31 januari 2011 @ 15:22:
EDIT: dat kan natuurlijk alleen als je ook een PS3 heb.. maar dat zal wel niet aangezien je hem op de PC hebt
[ Voor 40% gewijzigd door Harribo op 31-01-2011 15:53 ]
Alleen gisteren...ik had mijn bekende dag weer eens niet , maar vooral.....elke wedstrijd floot de scheids af tegen mij, dan liep ik vaak gewoon tegen een tegenstander aan zonder een knop aan te raken. Dat is toch raar? Terwijl bij mij soms de poten worden afgezaagd en ik maar in de helft van die gevallen de vrije trap mee krijg.
Ik heb helaas geen video's maar het was overtuigend dat de scheidsrechter tegen mij floot.
Krijg het idee dat de scheidsrechters soms scripted zijn, misschien dat ik teveel punten had?
Maar had mijn dag niet, miste weer flink wat kansen, ook vlak voor de goal
Tel daar een paar eigen goals bij op en ik vloog van 524 punten naar 458 en moest zelfs uitkijken dat ik niet degradeerde uit D3. Zit nu op 468, nu maar even een dagje andere wedstrijden spelen en dan na de bekende promo/degradatie dinsdag weer verder spelen
Met die andere wedstrijden gaat het trouwens super, ik heb veel punten en sta in D2. Die verbindingen zijn ook beter en tja....topspelers....dat balt toch lekkerder.
[ Voor 3% gewijzigd door sulie op 31-01-2011 23:51 ]
thanks, zal dat eens proberen
Nog een laatste vraagje, heb weer even gespeeld en merk weer iets
Fijn he? Konami vindt dat belangrijkSpeek schreef op maandag 31 januari 2011 @ 22:53:
Nog een laatste vraagje, heb weer even gespeeld en merk weer ietsIs het mogelijk om in het volledige spel herhalingen uit te zetten of te minimaliseren? Ik krijg nu bij élke overtreding (Demo nog he) en doelpunt een herhaling.
zag dan ook liever jouw avatar maar enfin...er is mee te leven...Speek schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:24:
Ai too bad.. Da's redelijk irritant eigenlijkAh well, als dat het enige is.
Harribo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:01:
[...]
zag dan ook liever jouw avatar maar enfin...er is mee te leven...
whehe
Ik speel gvd met 11 spelers waarvan 8 een paarse pijl naar beneden hebben. Geen speler die meer een bal aanraakt, geen verdediging meer. Wat een drama. Leuk hoor
Verwijderd
Ben ik het niet echt mee eens. Het is misschien verstandig om op de "condition" van je spelers te letten als je deze aanschaft. Verder heeft het upgraden van je staff hier ook positieve invloed op, mijn spelers zijn nu bijna altijd wel minstens groen.Harribo schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:29:
Welke malloot bij Konami heeft 'de vorm van de dag' uitgevonden?
Ik speel gvd met 11 spelers waarvan 8 een paarse pijl naar beneden hebben. Geen speler die meer een bal aanraakt, geen verdediging meer. Wat een drama. Leuk hoor

Ik praat over MLO, niet de offline versie...jij ook?Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:01:
[...]
Ben ik het niet echt mee eens. Het is misschien verstandig om op de "condition" van je spelers te letten als je deze aanschaft. Verder heeft het upgraden van je staff hier ook positieve invloed op, mijn spelers zijn nu bijna altijd wel minstens groen.
Verwijderd
Oeps, sorry.. Ik zei niks.Harribo schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 01:22:
[...]
Ik praat over MLO, niet de offline versie...jij ook?

Zal het er de volgende keer bij vermelden, sorry
Verwijderd

Ik speel zojuist een paar exhibition matches met Nederland. Eentje tegen Finland, zoals verwacht redelijk makkelijk verslagen met 5-0. Daarna Frankrijk ging lekker en goed met 3-0 verslagen. Daarna tegen Duitsland. Krijg ik in de 5de minuut een enorm lullig goaltje tegen. De tegenstander komt richting mijn doel, ik sta met 2-3 verdedigers om hem heen, mijn keeper komt er al automatisch uit maar pakt de bal niet. De bal stuiterd iets naar de zijkant en een andere tegenstander schiet hem er zo in.

Dit is ook zeker niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak. Ben voorlopig even helemaal klaar met dit spel.

En dit is nog maar offline. Moet je online spelen: ik vreet me elke keer op door die extra vertragingen erbij waardoor knoppen niet goed of niet werken. Vooral tegen Zuid-Amerikanen maar ook de Grieken en Turken hebben een bagger netwerk volgens mij. Kan er gewoon niets tegen doen dat is het meest frusterende.Regeneration schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:16:
Wat een zeer hinderlijk frustrerend spel kan dit toch zijn.
Dit is ook zeker niet de eerste keer dat ik zoiets meemaak. Ben voorlopig even helemaal klaar met dit spel.
Gisteren FIFA gespeeld en alles daar op manual gezet. Ik werd weggetikt en verloor keer op keer.
Maar weet je...dat is niet erg dat is gewoon mijn eigen onkunde. Dat maakt dan niet uit.
Bijvoorbeeld het schieten online op goal met nb. Higauin. Soms doe ik mijn pookje helemaal schuin, vliegt ie rechtdoor, soms een heel klein beetje schuin...vliegt ie naast de goal. Ik verknal dus ook enorm veel kansen.
Enfin ik hou er maar over op. Helaas is er geen beter voetbalspel dan PES, daar zullen we het dit jaar met veel frustraties mee moeten doen.
Probeer nu met MLO me in D3 te handhaven wat enorm moeilijk is met het idee dat ik meer tegen het spel vecht dan tegen de tegenstander.
Offline vind ik er weinig aan, win bijna alles. Weinig uitdaging.Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:26:
Ik speel zelf de laatste tijd alleen maar ML, maar de uitdaging is er nu wel een beetje uit. Verwacht dit seizoen alles te winnen wat er te winnen valt, daarna ga ik me wel weer richten op BaL of MLO.
[ Voor 23% gewijzigd door Harribo op 05-02-2011 19:31 ]
Verwijderd
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar om te winnen. Zit inmiddels op 370 punten, en vind dus ook bijna geen tegenstanders meer in MLO.
Op de een of andere manier kan ik gewoon niet scoren. Kan iemand mij uitleggen hoe te schieten? =(
Heeft ook iemand tips voor goede spitsen voor een lage prijs?

Varieert bij mij. Vooral avonds is het slechter. En op sommige avonden lijken er geen Europeanen meer te spelen (+- 22 uur). En zodra de tegenstander echt van een ander werelddeel afkomt, is de verbinding vaak slecht.Zitilites schreef op maandag 07 februari 2011 @ 08:37:
En ik sta momenteel op het punt om de D4 weer uit geknikkerd te worden. Paar weken ging het uitstekend, bijna naar de D3 gegaan maar het lijkt alsof ik de laatste tijd geen normale verbinding kan krijgen. Hebben jullie dat ook?
Dat kan ik ook niet echt goedVerwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:19:
Op de een of andere manier kan ik gewoon niet scoren. Kan iemand mij uitleggen hoe te schieten? =(
Ik heb zelf Higauin, dat is echt een superspits. Heb ook andere topspitsen geprobeerd rond de 10 miljoen maar die waren beduidend slechter.Heeft ook iemand tips voor goede spitsen voor een lage prijs?Ik heb wel wat gezocht, maar vind maar eens een goedkope spits met goede stats, in de 5000 spitsen die in de game zitten.
Maar voor een goedkope spits, kijk hier eens. Ik vond trouwens Amoah ook vrij goed voor zijn geld.
[ Voor 45% gewijzigd door Harribo op 07-02-2011 11:36 ]
Van het weekend met 8 maten een tournament opgezet in community mode. We speelden 2 VS 2 met vier teams in één poule. Dat was tenminste de opzet. 4 teams aangemaakt als leden. Toen we begonnen kon ik echter geen spelers toevoegen aan het team. De controllers werden wel getoond bij elftal kiezen, echter konden ze niet naar links of rechts.
We konden dus alleen één tegen één spelen. Heb maar ouderwets een kladblokje erbij gepakt en in Exhibition mode tegen elkaar gaan spelen. Ik vroeg mij af... kan dit nou niet anders? Is community mode alleen voor 1 tegen 1?
Verwijderd
Ik schiet altijd door echt de knop in te drukke en meteen weer los te laten, maar zelfs dan gaat die bij sommige spelers al een meter over. Dat kan dan liggen aan de voet, links of rechts, maar is wel vrij irritant.Harribo schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:33:
Dat kan ik ook niet echt goedOnline is dat soms heel moeilijk met een slechte verbinding. Ik weet dat je in elk geval niet te hard moet schieten. Kleine tikjes van dichtbij volstaan vaak al.
[...]
Ik heb zelf Higauin, dat is echt een superspits. Heb ook andere topspitsen geprobeerd rond de 10 miljoen maar die waren beduidend slechter.
Maar voor een goedkope spits, kijk hier eens. Ik vond trouwens Amoah ook vrij goed voor zijn geld.
Moet ik nog andere knoppen gebruiken bij het schieten? Of alleen op schieten dukken en klaar is Kees?
Tnx voor die link! Dies wel handig.
Dat is inderdaad offline. Online trek mij niet zo op een of andere manier. Heb mijn "boycot" van het spel overigens niet al te lang volgehouden, slechts 1 dag.Harribo schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:27:
[...]
En dit is nog maar offline. Moet je online spelen: ik vreet me elke keer op door die extra vertragingen erbij waardoor knoppen niet goed of niet werken.
Ik blijf er overigens nog wel bij dat dit een van de betere PES is uit de serie, waar ik mee heb gespeeld. Je kan op sommige momenten goed combinatie spel spelen, waar ook doelpunten uit voortvloeien. Het nieuwe passing systeem is naar mijn mening echt een verbetering. Het spel is natuurlijk nog niet perfect, zo vind ik de semi-assisted cursor nog niet optimaal. Tijdens verdedigen wil ik dat deze gewoon niet automatisch verspringt, maar dat doet die dan toch soms wel. Volgens mij het als volgt indelen: Manual: zowel aanval en verdedigen handmatig, Semi-assisted: Enkel tijdens verdedigen (volledig) handmatig, Assisted: zowel tijdens aanval als verdedigen met hulp. Ze hadden volgens mij tijdens die patches iets aan de cursor gedaan, maar ik krijg steeds meer het idee dat dit is bij mij juist minder goed is uitgepakt .
Option file gedownload toevallig?Deruxian schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:48:
Ik deed net quick match online en koos PSV. Vervolgens koos de tegenstander een duitse club (zo leek het, nog nooit van gehoord) Bij spelersintstellingen vooraf een team gelijk aan PSV. Begon de wedstrijd stond er in een keer Bayner:S Hoe kan dat?;P
Nee, moest ik ook nog aan denken. Ik had eerst pesedit (vorige versie), maar dat werk een bende na de laatste konami patch. Dus een complete reinstall gedaan. Er staat nu dus niks meer op van option file.
Dat is ook weer waar.Regeneration schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:42:
Ik blijf er overigens nog wel bij dat dit een van de betere PES is uit de serie, waar ik mee heb gespeeld.
Daar kunnen ze zeker nog flink wat aan sleutelen.zo vind ik de semi-assisted cursor nog niet optimaal. Tijdens verdedigen wil ik dat deze gewoon niet automatisch verspringt, maar dat doet die dan toch soms wel.
Wat mij trouwens ook vaak overkomt, zowel verdedigend als aanvallend, is dat zodra ik wil koppen er een mede-teamgenoot voor mijn neus springt en de bal wegkopt en helaas dan altijd over de achterlijn.
Ik vind het leuk dat mijn team met mij meedoet maar dit hoeft van mij niet, dan heb ik liever dat ze wat vaker vrijlopen.
Zit trouwens met MLO (pc versie) nu in D3 en begin daar aardig mee te doen. Heb nu Özil erbij gekocht als AM.
Het enige wat ik nog steeds absoluut een nono in ben is het afmaken van kansen. Laatste pot: 13 kansen, 1 erin. Zou ik dat beter kunnen doen, dan zou ik echt naar D1/2 stomen.
Relatief krijg ik nog veel rommelgoals tegen, ook door online vertragingen.
En waar ik me ook aan een beetje erger, zijn al die tegenstander die naar de achterlijn/cornervlag lopen met een snelle speler en dan een harde lage voorzet doen. Of die komt precies bij zijn spits uit of een speler van mij raakt hem aan wat ALTIJD resulteert in een corner. Volgens mij kan zo'n bal ook net goed eens een andere keer opgaan?
Stop deze types vaak wel af als ik het doorkrijg
[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 10-02-2011 11:18 ]
Kan iemand iets zinnigs zeggen over hoe het precies werkt met jeugdspelers, en de investering erin?
Vroeger kon je op een bepaalde datum in de competitie 'saven', en dan steeds opnieuw laden totdat je een leuke random selectie van een aantal goede jeugdspelers in je rijtje had. Alleen weet ik niet precies wanneer de nieuwe spelers worden toegevoegd, en of dit uberhaubt nog mogelijk is. Ik vind het namelijk idioot dat ik zoveel geld uitgeef aan mijn jeugd, en er niks voor terugkrijg. Dan had ik beter voor dat geld 2 of 3 spelers gekocht....
Dit was me inderdaad gaan opvallen sinds je dit eerder had gezegd. Soms echt ongelooflijk, als er voor mij een vrij kopkans komt uit een corner is, moet soms een medespeler komen aanstormen en de bal huizenhoog over en/of meters naast koppen. Om even helemaal gek van te worden.Harribo schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:09:
[...]
Wat mij trouwens ook vaak overkomt, zowel verdedigend als aanvallend, is dat zodra ik wil koppen er een mede-teamgenoot voor mijn neus springt en de bal wegkopt en helaas dan altijd over de achterlijn.
Ik vind het leuk dat mijn team met mij meedoet maar dit hoeft van mij niet, dan heb ik liever dat ze wat vaker vrijlopen.

Persoonlijk vind ik het wel realistischer dat er per wedstrijd minder doelpunten valt. Minder doelpunten was een van de punten die ik vaak had geopperd in de vorige deel. Nu scoor ik gemiddeld 1.25 keer per wedstrijd en incasseer 0.33 doelpunt per wedstrijd. Bij het vorige deel scoorde ik gemiddeld zo'n 3x zo veel, maar incasseerde ik ook 3x zo veel. Maar ik ben het wel met je eens dat het afmaken soms wel erg vaak mis gaat. Soms creëer ik vele kansen benut ik er dan slechts 1 of geen. Als ik dan eens een keertje niet kan scoren en de tegenstander met een lullig doelpunt aankomt kan ik even helemaal gek worden.Het enige wat ik nog steeds absoluut een nono in ben is het afmaken van kansen. Laatste pot: 13 kansen, 1 erin. Zou ik dat beter kunnen doen, dan zou ik echt naar D1/2 stomen.

Laatst stond ik echt helemaal perplex bij een tegendoelpunt, maar dan wel offline. Een voorzet van de tegenstander naar mijn eigen strafschopgebied. Mijn keeper pakt hem. Voordat een speler met een soort van sliding de bal kan aanraken. In de herhaling zag ik dat op moment de tegenstander in contact komt met mijn keeper, mijn keeper de bal loslaat.Relatief krijg ik nog veel rommelgoals tegen, ook door online vertragingen.

Geen idee of dit inderdaad een bug of iets dergelijks is of by design, maar ik had dezelfde ervaringen. Het is overigens al een tijdje geleden dat ik ML (offline) heb gespeeld. Maar ook ik vind het erg vreemd dat ik het maximaal investeer in de jeugd er nog steeds niet echt iets betere spelers uit komt dan voorheen. Ik hoef echt geen > 85 Overal Rating jonkie van 17 jaar te hebben, maar toch af en toe een talentje van zeg 70 OR van onder de 20 ofzo zou niet misstaan. Ik heb echt jaren achterelkaar alleen spelers gehad van onder de 55 OR ofzo, terwijl ik in al die jaren maximaal aan de jeugd heb uitgegeven...robhoeben schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:48:
Ben in de Master league bezig met FC Eindhoven en had in het begin van het seizoen 10 miljoen geïnvesteerd in de jeugd (Het maximum, wat erg veel is voor een kleine club). Nu is het seizoen afgelopen en ik krijg er nog steeds alleen maar crap in mijn jeugdlijst. Allemaal rond de 60 of minder. Zelfs wat van in de 40!
Kan iemand iets zinnigs zeggen over hoe het precies werkt met jeugdspelers, en de investering erin?
Dat kan nu vlak voor de zomertransfer periode. Dus in juni, de 4de week, tweede weekhelft naar => juli, 1ste week, eerste weekhelft. Heb ik ook heel vaak gedaan, (om enigszins acceptabele spelers te krijgen).Vroeger kon je op een bepaalde datum in de competitie 'saven', en dan steeds opnieuw laden totdat je een leuke random selectie van een aantal goede jeugdspelers in je rijtje had. Alleen weet ik niet precies wanneer de nieuwe spelers worden toegevoegd
Serieus?? Nooit één keer een jong talentje ontdekt in al die jaren? Met maximale investering? Dus ik kan beter mijn geld sparen voor de jeugd, of wat? 10.000.000 is veel geld voor mijn kleine clubje...Geen idee of dit inderdaad een bug of iets dergelijks is of by design, maar ik had dezelfde ervaringen. Het is overigens al een tijdje geleden dat ik ML (offline) heb gespeeld. Maar ook ik vind het erg vreemd dat ik het maximaal investeer in de jeugd er nog steeds niet echt iets betere spelers uit komt dan voorheen. Ik hoef echt geen > 85 Overal Rating jonkie van 17 jaar te hebben, maar toch af en toe een talentje van zeg 70 OR van onder de 20 ofzo zou niet misstaan. Ik heb echt jaren achterelkaar alleen spelers gehad van onder de 55 OR ofzo, terwijl ik in al die jaren maximaal aan de jeugd heb uitgegeven...
Bedankt, dat ga ik zeker eens proberen dan. Hopen dat het iets helpt.Dat kan nu vlak voor de zomertransfer periode. Dus in juni, de 4de week, tweede weekhelft naar => juli, 1ste week, eerste weekhelft. Heb ik ook heel vaak gedaan, (om enigszins acceptabele spelers te krijgen).
Verwijderd
ik heb me speciaal aangemeld op deze website om puur over de Masterleague van Pro Evolution Soccer 2011 te praten.
Ik vraag me het volgende af. Ik sta nu helemaal onderaan league 2 met mijn team omdat ik gewoon te weinig gewonnen heb. Nou zie ik die transferbedragen van die spelers en dan krijg ik voor Palmieri maar iets meer dan 300000 aangeboden. Dan denk ik, ligt dat aan mijn ranking en mijn league of hadden ze dat altijd voor Palmieri geboden? Palmieri is qua algemene rating mijn beste speler met 83 dus ik vind het nogal laag. Ik heb ook weleens voor mindere goden in het oude pes 2010 zo ongeveer 4 miljoen gevangen. Ook vraag ik me af hoe ik de namen van de spelers boven mijn eigen spelers kan krijgen. Ik zie nu voortdurend mijn gebruikersnaam en die is niet bepaald charmant. deworstpes (de worst is mijn bijnaam) heet ik. Dus als ik dan met Shimizu over het veld loop dan staat er heel irritant Deworstpes boven.
Ik zal jullie ook gelijk mijn team voorloeggen. Heb achterin een doelman die Doblas heet. Leuk keepertje alleen maakt nog weleens van die domme fouten dat als hij uit komt lopen dat ze de bal alsnog langs hem schieten en dan kan ik hem wel uit het beeldscherm trekken van frustratie.
Verdediging bestaat uit rechtsback Azara, linksback Ilunga, centrale verdedigers Bouhlarouz en Palmieri. Op het middenveld heb ik links Tello, centraal McCann en op rechts Shimizu (wat een koning is dat). Jammer dat ie verzonnen is. Voorin heb ik er eigenlijk 4 die 3 plaatsen opvullen. Schwarz, Ukra, Sanogo en Bouaouzan. Het team draait niet lekker genoeg wat mij betreft. Ondanks mijn aanvallende intenties scoor ik te weinig. Iemand nog een aanrader? Heb Gutierrez en Jaric verkocht en Ivarov werd te oud. Daarvoor heb ik nu een of andere geniaal Koreaans talent aangenomen lee seung yeoul. Ben benieuwd watvoor groeibriljantje dit is. Of hij nu slecht is of niet boeit me eigenlijk niet want hij had 8 kaarten en ik moest dan ook lachen dat die uit mijn jeugd kwam. Verder heb ik Erwin Mulder maar van Feyenoord overgenomen als reservekeeper voor Doblas. Doblas wilde ik ik niet overtreffen omdat hij toch in het elftal van het seizoen zat als goalie. Als je dan een keeper aantrekt met een net wat hogere stat en je zet die gast wissel dan gaat ie weer zeuren omdat Doblas erin staat. Nee dan maar de veel jongere iets mindere Mulder.
Ik speel overigens als Spartaan met Excelsior. Iedere keer weer een pijnlijk confrontatie
Ben benieuwd naar jullie visies.
Ik heb ook het idee dat je minder betaald krijgt voor een speler, puur omdat je laag geklasseerd staat. Hoe hoger je in de rankings komt hoe meer je voor je spelers krijgt is mijn beleving. Of dit daadwerkelijk zo werkt durf ik niet te zeggen.
De naam die boven de speler staat verander je door tijdens de game op pauze te drukken en in het scherm waar je ook de controller kan switchen van speler naar CPU te switchen.
Voor de rest veel oefenen, en experimenteren met de instellingen van je team. Als je blijft verliezen is het handig om de moeilijkheidsgraad iets lager te zetten. Anders is er ook niks meer aan natuurlijk. Maar maak het ook niet te gemakkelijk, anders is de lol er ook snel af. Het moet wel een uitdaging blijven natuurlijk.
Ik ben nu in het 4e seizoen bezig. Eerste seizoen 1e geworden in de 2e divisie. Daarna met veel moeite 10e in de Eredivisie en het jaar daarop 8e. Het gaat dus vrij langzaam vooruit. Maar ik heb geduld. Ik hoop dit seizoen voor het eerst naar Europa te gaan.
Inderdaad voor zover ik me herinner nog niet een keertje, hoewel na flink aantal keren "opnieuw te starten" komt er uiteindelijk wel 1 (heel soms 2) aardige speler bij zo tussen de 65 - 70 OR. Maar vaak hebben deze minpunten zoals blessure gevoelig (B of C) en/of een lage condition (≤ 4). En vooral dat laatste vind ik vervelend, want dan zijn ze vaak niet in vorm en raken sneller vermoeid als ze meerdere wedstrijden achtereenvolgens spelen, dus heb je niet zoveel aan deze spelers vind ik zelf dan.robhoeben schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:27:
[...]
Serieus?? Nooit één keer een jong talentje ontdekt in al die jaren? Met maximale investering? Dus ik kan beter mijn geld sparen voor de jeugd, of wat? 10.000.000 is veel geld voor mijn kleine clubje...
Verwijderd
mijn echte naam is gewoon Glenn hoor. Glennosh is puur een bijnaam die ze me hier geven omdat dat vloeiender in de mond ligt vermoed ik. Ik ga dat met die namen even uittesten. Ik had overal gezocht en kon me niet voorstellen dat het niet mogelijk is om die namen gewoon boven mijn spelers te krijgen. Waar jij zegt dat ik moet kijken, heb ik inderdaad niet heel goed gekeken omdat ik dacht dat het daar niet zat. Ik ben benieuwd
Wel grappig om te weten trouwens. Ik had 3 sponsors aan het begin van vorig seizoen. Schijnbaar heb ik thuis minder dan 5x gewonnen want ze hebben alle 3 opgezegd/geannuleerd. Maar de sponsors die nu bij mij getekend hebben, leveren met zijn 3en jaarlijks volgens mij meer op
Ik weet dat je je voorzetten ook manual kunt doen, maar waar het me om gaat is
dat de standaard voorzet 1x voozet, 2x 3x en early cross, te vaak op dezelfde plekken komen.
Dit terwijl ik de voorzetknop maar heel even aanraak.
Hierdoor maak ik weinig kopdoelpunten vanaf de zijkant, terwijl dit in eerdere versies niet het geval was.
Iemand een idee of tips ?
Ik heb ook sterk het idee dat het voorzetten duidelijk anders is. Ik heb namelijk ook veel meer moeite een goede voorzet af te leveren (ook met goede spelers) en kopkansen zijn ook dan minder. Wat ik wel vaak doe om de voorzet iets meer te richten is door op boven, onder, voor of achter te drukken tijdens de pass, maar ook hier heb ik het idee dat het minder makkelijk is dan bij voorgaande delen.ratsja schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:49:
Wat ik me nu echt afvraag, ligt het aan mij of is het voorzettensysteem veranderd ?
Ik weet dat je je voorzetten ook manual kunt doen, maar waar het me om gaat is
dat de standaard voorzet 1x voozet, 2x 3x en early cross, te vaak op dezelfde plekken komen.
Dit terwijl ik de voorzetknop maar heel even aanraak.
Hierdoor maak ik weinig kopdoelpunten vanaf de zijkant, terwijl dit in eerdere versies niet het geval was.
Iemand een idee of tips ?
Mede hierdoor speel ik nu meer door het midden met combinaties en steekpassjes en wat nu wel beter of anders gezegd nu wat makkelijker is, naar mijn gevoel.
[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 12-02-2011 15:55 ]
Ik heb namelijk ook het idee dat de gevoelig heid van de knop (de tijd van indrukken) niet
superveel invloed heeft ten opzichte van de gewone pass.
Wat ik trouwens niet begrijp bij het handmatig passen met LB
wat het verschil moet zijn tussen de gewone pass en steekpass,
aangezien het handmatig is.
Hoop dat het in de volgende PES het oude voorzetsysteem weer wordt gebruikt
Daar zou inderdaad geen verschil in moeten zitten en dat is ook zo. Ik herinner me dat ergens te hebben gelezen, wellicht ook zelfs in de "Command list".ratsja schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 17:09:
Wat ik trouwens niet begrijp bij het handmatig passen met LB
wat het verschil moet zijn tussen de gewone pass en steekpass,
aangezien het handmatig is.
Hey Glenn, Is het nog gelukt met de namen?Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 19:24:
Bedankt Rob,
mijn echte naam is gewoon Glenn hoor. Glennosh is puur een bijnaam die ze me hier geven omdat dat vloeiender in de mond ligt vermoed ik. Ik ga dat met die namen even uittesten. Ik had overal gezocht en kon me niet voorstellen dat het niet mogelijk is om die namen gewoon boven mijn spelers te krijgen. Waar jij zegt dat ik moet kijken, heb ik inderdaad niet heel goed gekeken omdat ik dacht dat het daar niet zat. Ik ben benieuwd. Speel jij offline ook? Ik ga nu volgens mij aan mijn 3de seizoen beginnen. Ik ben echter wel in league 1 begonnen. Maar ik begrijp dat jij in league 2 begonnen bent? Ik ging er vanuit dat ik er wel even in zou blijven. Ik kwam bedrogen uit
. Heb heel veel standaardspelers gelijk vrijgegeven. Daarvoor spelers van de doelenlijst teruggehaald. Nu heb ik op (jonge) bouhlarouz na dus allemaal spelers met ratings van rond de 70 of net iets erboven. Ik vind het juist leuk dat ik dus te hoog heb ingezet en mezelf eerst moet terugknokken naar league 1. Ik speel altijd op het hoogste niveau omdat ik inderdaad net als jij die uitdaging zoek. Topspelers moet ik echt helemaal zelf verdiend hebben. Vaak is helaas al de volgende PES uit op het moment dat ik eindelijk in staat ben om topspelers aan te schaffen. Maar goed ik sta nu dus gezellig kaarsrecht onderaan in league 2 en ga aan een nieuw seizoen beginnen om langzaam hogerop te gaan in league 2. De staff heb ik na de degradatie achteruit moeten zetten. Daar zie ik wel het realisme van in. Sparta zit niet meer in de game en die moesten ook inleveren. Met welk team speel jij en wie zijn je toppers?
Wel grappig om te weten trouwens. Ik had 3 sponsors aan het begin van vorig seizoen. Schijnbaar heb ik thuis minder dan 5x gewonnen want ze hebben alle 3 opgezegd/geannuleerd. Maar de sponsors die nu bij mij getekend hebben, leveren met zijn 3en jaarlijks volgens mij meer op. Dus ja het is maar wat je vervelend vind
.
Ik zal wat vertellen over mijn team in ML offline. (Ik speel nooit online)
Ik heb heel mijn D2 league veranderd in de Jupiler league. Alle team-namen, logo's en tenues kloppen. Alleen de spelersnamen niet (teveel werk). Wel heb ik alle ratings van de spelers een stuk omlaag gehaald, zodat er ook een waarneembaar verschil is tussen de eredivisie teams en die van de jupiler league. Ik ben dus begonnen met FC eindhoven (wél met de echte spelers) in de jupiler league (D2 dus). Na 3 seizoenen heb ik nu een team met een gemiddeld cijfer rond de 70. Sommige wat slechter (laagste 60) en een aantal uitschieters naar boven (70+). Mijn beste speler is Palmieri (verdediger) uit de jeugd, hij heeft ondertussen een rating van 89. Hij zal wel een absurd hoog salaris gaan eisen, dus ben benieuwd of ik 'm in het team kan houden.
Ik speel meestal in een 3-1-2-4 opstelling. 1 CF, 2 WF, 1 AMF, 2 DMF, 2 SB en 2 CB. Soms gooi ik het een beetje om, per wedstrijd anders, afhankelijk van mijn beschikbare spelers. De vleugel-aanvalles gaan laat ik soms wat terugzakken naar het middenveld voor extra verdediging.
Ik heb trouwens alleen maar spelers gekocht onder de 25 jaar. In het begin zoveel mogelijk nederlanders (voor realisme) en een paar talentjes uit Chili. (zelf verzonnen samenwerkingsverband..) Daarna heb ik vooral jonkies gekocht die niet te duur waren, maar wel potentie hadden om te groeien. Ondertussen is het een 'multi-culti' elftal met veel verschillende nationaliteiten. Heb geen echte uitblinkers, en mis ook een echte goaltjesdief. Heb net een 19 jarige koreaan gehaald die ik laat trainen voor de AMF positie. Mijn hoop is dat dat een 'grote' gaat worden.
In de knvb-beker ben ik voor het eerst naar de 2e ronde, en sta in de eredivisie nu 6e (nog niet verloren).
Wat is eigenlijk het beste om in te investeren? Ik dacht eerst dus de jeugd, maar blijkbaar is de kans dat je een talentvolle jeugdspeler krijgt erg klein. Ik ga nu zelf proberen te scouten naar jong talent bij andere ploegen, en zo voor weinig geld jonge spelers te kopen die na een paar jaar flink wat opleveren. Als ik dan flink wat geld in kas heb kan ik ook duurdere spelers gaan kopen. Maar dat zal nog wel effe duren..
Verwijderd
bedankt voor de tip van de namen. Ik had al mijn menu's doorlopen maar kwam niet op het idee dat je dit weleens tijdens een wedstrijd zou moeten aanpassen. Ik had het simpelweg niet verwacht. Nu staan er gelukkig namen boven de spelers. Ik heb zondag echt enorm lang achter mijn xbox gezeten omdat ik gefaald had tijdens de zomertransfermarkt. Ik heb het na seizoen twee voor elkaar gekregen om GEEN spelers te tekenen en 1 speler uit de jeugd te halen die vervolgens gelijk 18 weken geblesseerd was. Kortom ik moest met exact hetzelfde team een half seizoen spelen, min de spelers die ik verkocht had omdat ik vond dat ze niks toevoegden. Ik heb gisteren doorgespeeld naar de winterstop en heb toen even mijn wraak genomen. In de jeugd zat ook Ooijer en die begint met 65 OR. Die heb ik gehaald voor de bank. Verder heb ik wat oude lullen aangenomen om mijn team meer in de goede vorm te krijgen zoals ik dat wil hebben. De jonkies wilden namelijk niet echt tekenen. Ik heb nu dus Perrotta op het middenveld lopen met een OR van 69. Daarnaast op links loopt Koumas met 75. Voorin heb ik nu eindelijk een linksbenige linksbuiten die ook al vrij oud is maar ik wilde per se een linksbenige linksbuiten. Monterrubio heet ie. Zijn rating is niet denderend, maar hij kan altijd wissel. Sanogo heb ik verkocht. Ik kreeg een bod op die speler toen ik ook net zag dat ik hem 7 of 8 maanden kwijt zou zijn wegens blessure. Ik dacht er geen moment over na en heb hem gelijk verkocht. Heb net gespeeld met dat nieuwe team. Perrotta heeft direct in mijn nadeel een penalty versierd, maar ik won wel met 2-1 dus het is hem vergeven. Eindelijk weer eens een overwinning zeg. Ook genoeg mogelijkheden op de bank nu. Palmieri heb ik ook achterin staan. Leuke speler al zit ie bij mij nog op 84. Ik heb geen truck voor het krijgen van een goede jeugd. Ik pik er altijd maar 1 of 2 spelers uit en dan uiteraard wel goede of degenen die ik nodig heb voor een positie. Ik heb eigenlijk sinds het begin niet veel veranded. De gewone en athletic trainer zijn van niveau 2 en de rest is niveau 1 volgens mij. Misschien dat de fanclub ook op 2 staat. Ik verwacht eigenlijk niet heel veel van mijn jeugd. Ik probeer financieel er zo voor te staan dat ik mijn spelers kan inkopen en dat de jeugd op de achtergrond steeds meegroeit ook voor eventuele verkoop of voor mezelf.
Hoe heb je dat in hemelsnaam gedaan trouwens met die jupiler league dat je alles veranderd hebt. Dat je de namen kunt veranderen dat snap ik wel. Maar is het ook mogelijk om dan helemaal het logo zelf na te maken? Dan ben je wel heel lang zoet geweest vermoed ik. Of heb je gewoon een patch gedownload? Ik speel ook nooit online. Vind deze uitdaging al mooi zat.
Mijn team momenteel KP: Doblas/Mulder SB Left: Ruskin/Ilunga SB Right: Azara/El Moubarki CB's:Ooijer, Bouhlarouz, Palmieri, Valeny, Baumann Mijn middenveld, weet niet wat iedereen als eerste positie heeft: Tello, Koumas, Dodo, McCann, van den Bergh, Ribeiro, Shimizu, Perrotta (als ik niemand vergeet)
LWF: Monterrubio RWF: Ukra, Bouauouzan, Lee Seung Yeoul, CF: Schwarz, Castolo.
Heb dus ook geen echte goalgetter.
Ik gebruikte voor PES 2010 een CRY-patch, die was heel mooi en stabiel, helaas kan ik die nergens meer vinden. Jupiler patch lijkt me trouwens ook leuk.
Tip: Kom erachter dat als je zo'n patch installeert je ook eerst wel even een backup mag maken van je KONAMI PES 2011 map in je documenten. PESEdit verknalt namelijk dan ook die map en als ik dan weer originele map wil terugzetten, klapt het origineel opeens ook. Als je dan je KONAMI PES 2011 map weer terug kan zetten vanuit een backup die je eerder dan hebt aangemaakt, is het probleem over.
EDIT: voor de moderator...er is ook al een Konami Patch 1.03 voor PC uit. Mag op pagina 1 erbij.
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 15-02-2011 11:05 ]
Gisteren na veel proberen de D5 cup gepakt. wat me opvalt van PES is dat het spel meer emoties los maakt bij het scoren en het sowieso een grotere uitdaging is als je een beetje goede tegenstand hebt. Bij fifa vond ik het eigenlijk maar normaal om te scoren en ging het ook vrij eenvoudig. Om een lang verhaal kort te maken: heeft iemand een overzicht van hoeveel punten je nodig hebt voor een bepaalde divisie.
voor de D4 heb je 486 nodig, voor D3 ongeveer 491 a 493, maar hoeveel je voor de volgende divisies nodig hebt is mij onbekend. zoek acties op google leveren ook geen resultaten op. miscchien dat ik verkeerd zoek.
Vanavond nog mensen die voor de D1 competitie gaan?
PSN/XBL/Steam: NLRev0lution
Die punten zijn een beetje onzin, het gaat er gewoon om welke ranking je haalt in je huidige divisie. De top X van elke divisie promoveert gewoon.RevoNL schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:00:
Ik speel al een paar maanden PES2011 (xbox 360) (na een aantal jaar fifa) en bevalt me zeer goed.
Gisteren na veel proberen de D5 cup gepakt. wat me opvalt van PES is dat het spel meer emoties los maakt bij het scoren en het sowieso een grotere uitdaging is als je een beetje goede tegenstand hebt. Bij fifa vond ik het eigenlijk maar normaal om te scoren en ging het ook vrij eenvoudig. Om een lang verhaal kort te maken: heeft iemand een overzicht van hoeveel punten je nodig hebt voor een bepaalde divisie.
voor de D4 heb je 486 nodig, voor D3 ongeveer 491 a 493, maar hoeveel je voor de volgende divisies nodig hebt is mij onbekend. zoek acties op google leveren ook geen resultaten op. miscchien dat ik verkeerd zoek.
Vanavond nog mensen die voor de D1 competitie gaan?
Dus bij welke ranking ga je naar de volgende divisie?mattttt schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:03:
[...]
Die punten zijn een beetje onzin, het gaat er gewoon om welke ranking je haalt in je huidige divisie. De top X van elke divisie promoveert gewoon.
De jeugd groeit inderdaad door in je jeugdteam, maar je moet wel opletten dat ze niet ineens verdwijnen. Want er komen elk jaar weer nieuwe spelers in, en de oude gaan dan weg. Waarschijnlijk als ze boven een bepaalde leeftijd zijn? (Het jeugdteam word ook bijgevuld als je spelers naar je eerste elftal promoveerd).Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:46:
... Ik verwacht eigenlijk niet heel veel van mijn jeugd. Ik probeer financieel er zo voor te staan dat ik mijn spelers kan inkopen en dat de jeugd op de achtergrond steeds meegroeit ook voor eventuele verkoop of voor mezelf.
Hoe heb je dat in hemelsnaam gedaan trouwens met die jupiler league dat je alles veranderd hebt. Dat je de namen kunt veranderen dat snap ik wel. Maar is het ook mogelijk om dan helemaal het logo zelf na te maken? Dan ben je wel heel lang zoet geweest vermoed ik. Of heb je gewoon een patch gedownload? Ik speel ook nooit online. Vind deze uitdaging al mooi zat.
....
Voor de jupiler league heb ik een option file gedownload. Hier zaten een aantal jupiler teams in. De rest heb ik zelf aangemaakt. De logo's heb ik gewoon als png's geïmporteerd, en de kits heb ik in de pes-edit mode zelf gemaakt. Gewoon via google de tennues bekeken, en dan ruw nagemaakt. Daarna van alle spelers de ratings met ong 20-30 punten omlaag-geschroefd. (Ging relatief snel toen ik het eenmaal doorhad). Nog een Jupiler-league logo erin gezet voor de finishing touch. Was wel even werk, maar was het zeker waard!
Ik moet zeggen dat het resultaat erg goed is. Zeker de verhouding is goed geslaagd tussen eredivisie- en jupilerleague-teams. Elk jaar degraderen meestal de 3 ploegen die het vorige jaar uit de jupilerleague gepromoveerd zijn (redelijk realistisch). Het enige wat me nog stoort is dat Willem2, VVV en Feyenoord in verhouding te sterk zijn. Die had ik eigenlijk ook nog iets moeten tweaken zodat ze niet steeds bovenin de ranglijst komen. Maar heel erg is dit nu ook weer niet.
Gisteravond weer 6 wedstrijden gespeeld (10min per match) en 2 verloren, 1 gelijk en 3 gewonnen. Ben ondertussen ook alweer uit de beker geknikkerd door PSV. Kwam heel snel 2-0 achter, maar kon nog in de 1e helft de 2-1 binnenprikken. Daarna keihard gevochten, maar omdat ik te veel kansen liet liggen kan ik me vanaf nu weer volledig op de competitie richten.
Ik hou me nog wel ff bezig met de Master League.
Tip: Ik kwam deze website tegen waar veel info op staat betreft tactieken en gameplay: http://pesmastery.com
Harribo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:01:
EDIT: voor de moderator...er is ook al een Konami Patch 1.03 voor PC uit. Mag op pagina 1 erbij.
Mocht je denken dat ik een moderator was, dan moet ik je teleurstellen.
Wat betreft de Master League, die trekt mij dit jaar op een of andere manier niet zo. Waar ik voorgaande jaren, vele vele uren hieraan had besteed en tot de volgende deel het kon spelen. Nu heb ik al in ieder geval dit kalender jaar niet 1 minuut ML gespeeld. Wellicht is het omdat ik meer verbeteringen had verwacht, want dat er nog zeker wel wat te verbeteren is staat volgens mij wel vast. Wie weet begin ik er binnenkort weer eens aan.
Verwijderd
Over de jeugd. Wat er nu in rondloopt dat komt denk ik niet in mijn eerste elftal. Of ik moet me ineens bedenken. Maar ik doe meestal maximaal twee jeugd"pulls" per seizoen. Het liefst zelfs 1. Maar als er twee "namen" bij zitten dan haal ik ze natuurlijk allebei. Als ik het dan financieel niet trek dan kan ik er altijd nog 1 voor een leuke transfersom verkopen. Dat handelen daar ga ik ook wat beter op letten want volgens mij kun je daar ook leuk op verdienen. Zeker als je een anti-speler koopt en die dan gewoon beter word in je elftal omdat je je staff hebt geupgrade. Kan je soms miljoenen opleveren. Ik merkte dat de bedragen al iets omhoog gingen op de transfermarkt. Echt denderend was het nog niet, maar het zal wel een kwestie van tijd zijn.
Hoe oud is iedereen eigenlijk? Ik ben 27, maar ik vind dit spel dermate vermakelijk dat ik niet echt een drang voel om ermee te stoppen
Verwijderd
Verwijderd
Ik 36Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:20:
Hoe oud is iedereen eigenlijk? Ik ben 27, maar ik vind dit spel dermate vermakelijk dat ik niet echt een drang voel om ermee te stoppen.
Speel mijn hele leven al voetbalspellen, begonnen met Super Soccer op de ZX Spectrum en Konami's Soccer op de MSX.
Gewoon wegkoppen/schieten op doel knop steeds weer indrukken is mijn motto.Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:47:
Ik win ook bijna geen kopduels. corners die ik tegen krijg gaan er van de 10 keer 9 in en vrije trappen die ik tegen krijg net zo.
Helaas, en dat is met meer situaties zo, gaat de cursor verspringen tijdens de corner als de bal al getrapt is.
PES kan niet van te voren goed inschatten waar de ballen zullen komen. Heel slecht en jammer.
[ Voor 59% gewijzigd door Harribo op 16-02-2011 13:28 ]
Vraag me af of jullie altijd met een vaste 11 spelen (ongeacht blauwe/paarse pijl), of dat jullie juist de spelers opstellen die in vorm zijn en dus de basisspelers op de bank zetten?
Ik wil altijd zoveel mogelijk mijn basiselftal compleet houden, maar wil ook de 'jonkies' de kans geven om zich in de kijker te spelen. Dus als die een oranje/rode pijl hebben gaan ze zogizo op de reservebank, en soms zelfs in de basis. Maar dan meestal pas als de basisspeler echt uit vorm is. Hoe doen jullie dit
BTW, ik heb wat taktieken gebruikt die als tip staan op pesmastery.com, en het leek echt effect te hebben.
Het aimen met passes / steekpasses gaat bijzonder moeizaam.
Volgens mij kun je maar 8 kanten op passen, {N,NO,O,ZO,...}
In de settings kan ik ook niet iets vinden om dit te fixen.
Is dit uberhaupt te fixen?
Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.
Stel dus je staat linksboven in de hoek en je wilt een voorzet geven die bij de eerste paal komt, dan druk je de knop in voor de lange bal en vervolgens duw je het pookje omhoog. Wil je dat de voorzet midden voor het doel komt dan laat je het pookje staan. WIl je dat de voorzet bij de tweede paal komt dan duw je de pook naar beneden.
Wat betreft het verliezen van kopduels, dat ligt zoals hierboven al aangehaald werd volgens mij vooral aan het fysieke gestel van de kopper. Kleine mannetjes zoals Shimizu ofzo worden makkelijk aan de kant gezet. Weet iemand hoe dat je kunt duwen tijdens kopduels?
En nog een vraag: kun je bij een schot effect geven aan de bal, en zo ja hoe werkt dat?
It's Evolution Baby!
Volgens mij kan je 16 richtingen passen. En met de manual knop erbij ingehouden alle kanten. Manual knop=LT (Left Trigger) (als ik het goed heb).Niekfct schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:05:
Vandaag toch maar eens Pes2011 geprobeerd na veel FIFA11 gedaan te hebben (PC).
Het aimen met passes / steekpasses gaat bijzonder moeizaam.
Volgens mij kun je maar 8 kanten op passen, {N,NO,O,ZO,...}
In de settings kan ik ook niet iets vinden om dit te fixen.
Is dit uberhaupt te fixen?
EDIT: zit nog maar net met MLO (PC) in D2 en heb zowaar een beker gewonnen....stond perplex!
Babel in de spits nb
In de gewone lobby heb ik een 580 punten en sta in D1.
Goede verbindingen en goede spelers...scheelt een hoop voor mij.
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 18-02-2011 00:08 ]
Verwijderd
Maak je eigen formatie en sla die op als plaatje zodat je die kan sharen met anderen.
http://www.footballuser.com/post
Voorbeeld van mijn MLO formatie op dit moment (PC):

Had Forlan ipv Zarate, heb meteen een D2 cup gewonnen maar Forlan had in 10 wedstrijden maar 1 goal gescoord en 0 assists...tja toch maar wat anders proberen en heb naast deze wissels meteen ook de volgende wissels toegepast:
Ozil eruit, Silva erin
Makoun eruit, Rossi erin
Perrin eruit, Mascherano erin
Ben benieuwd hoe dit nu gaat.
[ Voor 33% gewijzigd door Harribo op 19-02-2011 17:51 ]
Hierbij mijn team, FC Eindhoven (4e seizoen in de ML):

Kravets: Is mijn vaste spits, maar scoort erg weinig. Hij is meer een bliksemafleider, zodat de spelers om hem heen kunnen scoren.
R.Soumah: Erg snelle vleugelaanvaller.
Bakar: Scoort regelmatig belangrijke goals. Vaste waarde op rechts.
Escudero: Voelt de adem van S.Tejera in z'n nek. Nooit zeker van een basisplaats.
Nainggolan: Prima middenvelder
Heycory: Mijn schotse bezem. Doet goed verdedigend werk, maar wil af en toe ook mee in de rush naar voren.
Ruskin: Heeft nog geen enkele wedstrijd gemist. Gaat regelmatig over de flank naar voren.
Catherine: Net nieuw in het team, maar nu al een vaste waarde.
De Kaam: Prima verdediger.
Palmieri: What to say.... World class!!
En dan mijn wisselspelers:
Aanvallers:
Van Kruijsen (71) (mijn tweede spits)
Yano (69) (nieuw jong talentje ter vervanging van Kravets. Nu al een echte goalgetter!)
Cabral (77) (staat ook vaak in de basis)
Van La Parra (74) (degelijke invaller)
Tamada (71) (jong opkomend talent, als nummer 10 of op de vleugel)
Middenvelders:
Medel (71)
Erbes (69) (krijgt weinig speeltijd)
S.Tejera (67) (scoort regelmatig)
Minanda (67) (uit de jeugd)
Van Son (63) (bankzitter)
Barakat (62) (net uit de jeugd opgepikt)
Verdedigers:
De Bock (73) (laatste seizoen, zit veel op de bank)
Kim Jong Yeol (72) (goede reserve verdediger)
Van Der Rijt (71)
El Moubarki (69) (vorig seizoen nog vaste waarde als rechtsback, nu alleen indien nodig)
Stremer (67)
Doel:
Dijkmans (67) (hooguit 1 of 2 keer per seizoen in het doel)
Van Leuken (62) (nog nooit ingevallen)
Ja, ergens in maart. http://winningelevenblog....sfer-update-coming-march/Deruxian schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:28:
Komt er eigenlijk nog een update met alle transfers?
Tegenstanders hebben spelers als Messi, Arshavin etc...en met die verdedigers van mij is het dus eigenlijk onbegonnen werk. Ik zie gewoon mij verdedigers OVER de ballen heenlopen, enorm gescript volgens mij.
Toch vind ik niet dat ik het slecht doe gezien de tegenstanders met hun topspelers. Ik blijf er misschien nog in.
Moet eerst maar eens de verdedigers gaan vervangen anders word het eigenlijk te moeilijk voor D2.
Heb Silva (AM) eruit gedaan, was niet beter dan Ozil. En Higuain er maar weer in, Babel als spits werkt op den duur niet zo. Heb Babel eruit gekickt, test nu Zarate, wel goed voor zijn geld.

Allemaal zonder moneycheats en wat dan ook gekocht, begonnen als D2 team in m'n eigen opgezette jupilerleague (let wel: offline)..
Op de bank zitten nog:
Ballesteros (CB)
Ansaldi (SB)
Ibrahim Uzulmez (SB)
Ricardo Olieira (CF)
Palmieri (CB)
Mijatovic (SB)
Arnau (GK)
Wachsmuth (SB)
Lisandro (CF)
Messi (SS)
Heidrich (CF)
Bale (SB)
Dit topic is gesloten.
Voor connectieproblemen met PES 2011 kun je terecht in het topic PES 2011 - connectieproblemen!