Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136269

Ze hebben hem bij foka in rotterdam ook niet en hij is ook duurder geworden in pw...

Die belde ik en die man zei dat er een Humax 5500 komt met 1TB schijf en nieuwe technolgie voor 1op1 pixelmapping en HD weergave. Even wachten dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:32

sjaool

Every life should have 9 cats

Heeft die man een glazen bol ofzo? ;)

Er zal vast een opvolger komen voor de 5050C en de 5200C maar of dat binnen nu en een paar weken gaat gebeuren? Ik betwijfel het.

Ook lijkt het mij sterk dat het apparaat typenummer 5500 gaat krijgen aangezien Humax al een satellietontvanger op de markt heeft gehad met dat nummer en dit dus voor verwarring zou kunnen zorgen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimme.Smurf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Hebben er meer mensen dat een programma niet goed opgenomen wordt. Soms wordt er maar 20 minuten van de 90 opgenomen. Het betreft programma's die wekelijks erin staan, en ze staan wel goed in de timer.
De week erop gaat het eventueel wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Slimme.Smurf schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 21:38:
Hebben er meer mensen dat een programma niet goed opgenomen wordt. Soms wordt er maar 20 minuten van de 90 opgenomen. Het betreft programma's die wekelijks erin staan, en ze staan wel goed in de timer.
De week erop gaat het eventueel wel goed.
Die heeft met een bepaalde handeling te maken die je tijdens de opname hebt uitgevoerd, alleen is er tot nu toe nog niemand achter gekomen welke handeling dit precies betreft.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cohn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:51
Robje1971 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:48:
Beste Mensen, na lang sparen wil ik de Humax 5200c vandaag online bestellen, is er overal een levertijd van 10 + dagen. Heeft er iemand een idee waarom? :'(
Op het Ziggo gebruikers forum is er iemand die contact heeft gehad met de importeur van Humax in Nederland. Volgens zijn verhaal zou Humax (tijdelijk) zijn gestopt met de levering van de iHDR 5200 in verband met een herontwikkeling van de chipset.
Dit zou een goede verklaring zijn waarom deze ontvanger nergens meer verkrijgbaar is.

Link naar de genoemde posting op het Ziggo gebruikers forum:
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=325302&postcount=15

Hier de hele thread over de leveringsproblemen van de iHDR 5200:
http://ziggo-gebruikers.n...d.php?p=325302#post325302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
"Herontwikkeling van de chipset" dat zou ik wel heel apart vinden en tja eerlijk gezegd hecht ik hier niet al te veel waarde aan. Je gaat niet zomaar even een chipset herontwikkelen van een product wat al in de markt is gezet.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Zou Humax dan toch de beruchte fout van het randje onderkennen en een nieuwe revisie van de Humax 5200C zonder deze fout op de markt brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
sjaool schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:28:
Zou Humax dan toch de beruchte fout van het randje onderkennen en een nieuwe revisie van de Humax 5200C zonder deze fout op de markt brengen?
Tja, als dat zo is dan gaat dat een duur geintje worden voor Humax.

• sjaool

sjaool

Het is natuurlijk niet zeker dat het daarom gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJBoek
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-03-2024
Is deze decoder ook te gebruiken met IPTV van KPN ( via glasvezel ) ?
Ik ben namelijk de Motorola 1960 decoder helemaal zat, VEEL te traag.
Ze komen nu met een update van het kastje naar een 1963, maar alleen voor nieuwe klanten.

Alvast bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
PJBoek schreef op zondag 27 februari 2011 @ 00:00:
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJBoek
Zijn er wel decoders die je kunt gebruiken ipv de Motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PJBoek schreef op zondag 27 februari 2011 @ 00:00:
Kort gezegd, nee. ;)

En om op je tweede vraag een antwoord te geven, ik vrees dat je vastzit aan de decoder van KPN.
Misschien word je wat wijzer van deze pagina.

[ Voor 103% gewijzigd door sjaool op 27-02-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJBoek
Dank je wel voor je reactie.
Maar op digitaaltvkijken.nl valt de info over decoders wat tegen.
Er moet toch wel een Humax ( of een ander merk ) zijn die overweg kan met IPTV?
Zo niet, dan stap ik over van provider.
De helpdesk werkte ook alleen maar tegen ( en ook TRAAG net als hun decoders ) en natuurlijk 0,10 euro p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 15:49

Marando

Muziekje?

PJBoek schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:18:
Dank je wel voor je reactie.
Maar op digitaaltvkijken.nl valt de info over decoders wat tegen.
Er moet toch wel een Humax ( of een ander merk ) zijn die overweg kan met IPTV?
Zo niet, dan stap ik over van provider.
De helpdesk werkte ook alleen maar tegen ( en ook TRAAG net als hun decoders ) en natuurlijk 0,10 euro p/m
[ik had niet goed gelezen.. ik heb niks gezegd]

[ Voor 9% gewijzigd door Marando op 07-03-2011 15:29 . Reden: ik was te snel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

Ik ben al een tijdje aan het spelen met dit apparaat.

Momenteel probeer ik er HD heen te sturen.
.avi bestanden wil hij gewoon weergeven in het menu, en XVID speelt hij prima (DIVX heb ik problemen mee maar dat maakt dan niet uit).
Nou speelt het apparaat als het goed is H264, als ik een bestand maak met de zelfde indeling als een opgenomen HD bestand zou ik het moeten kunnen spelen (H264 in een .ts met zelfde framerates/bitrates).
Echter geeft hij deze niet weer in de mappen, ik denk dat het komt doordat er naar verwezen moet worden door .hmt of .nts (die staan er bij in de map als je opneemt), maar hier kom ik niet verder.

Hebben jullie al meer bestandssoorten gevonden die je zo kan spelen?

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-10-2024
Raptorial schreef op zondag 13 maart 2011 @ 15:53:
Hebben jullie al meer bestandssoorten gevonden die je zo kan spelen?
Ik noem mijn bestanden (op de 5050c) ".mov" en die worden probleemloos gelist en gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptorial
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 16:07

Raptorial

Sore ga toru mono wa nandemo

En waarin maak je ze origineel?
(H264).mp4 en dan gewoon hernoemen?

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 12:39
Leuk apparaat, maar,

- Iemand al gelukt om ssh toegang te krijgen?
- Kan ik opgenomen programma's op een windows pc bekijken (wel fijn om tv series in vakantie te bekijken)?
- Wordt het apparaat te wam om in een opgesloten kastje zonder ventilatie te plaatsen ?
- Weet iemand wat voor een CPU er in zit? (ergens gelezen dat er 256 ram inzit, is dit uit te breiden?)
- Zijn er foto's van een opengewerkte 5200c ergens te zien?

edit: vragen toegevoegd

[ Voor 96% gewijzigd door Fermion op 26-03-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

De Humax kabeldecoders worden niet echt actief gehacked om een custom firmware te kunnen gebruiken.
Dit was bij de Humax 5050C al niet zo.
Verder is er over de hardware niet veel bekend, je zou eens kunnen zoeken naar b.v. de Humax HDR Foxsat T2 want die schijnt dezelfde hardware te gebruiken als de Humax 5200C.

Wat betreft foto's van de binnenkant van de Humax 5200C, die zijn er voor zover mij bekend nog niet niet.
Het lijkt erop dat de eigenaren van de Humax 5200C niet zo actief zijn in het open schroeven van hun decoder als de eigenaren van de Humax 5050C. ;)
Ook is het mij niet bekend dat er mensen zijn die de harde schijf al hebben vervangen voor een type met meer capaciteit.

Jou zou deze vraag ook eens kunnen stellen op het Ziggo Gebruikersforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-05 12:39
Ik overweeg namelijk om een humax te kopen omdat de EPG op mijn Philips (9705) waardeloos is. Omdat het opnemen van films en series ik altijd met analoog (Windows mc) deed, zou ik dat met digitaal weer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dat zal met de Humax 5200C (of misschien wel de Humax 5050C) zeker gaan lukken.
Er staan op internet wel afbeeldingen van de EPG.

Ik heb zelf de 5050C en de EPG is werkelijk heel simpel te bedienen evenals het programmeren van opnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:13
Bij Instellingen is bij mij "zenders bewerken" uitgegrijsd. Dat hoort toch gewoon beschikbaar te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Dan ben je op dat moment waarschijnlijk wat aan het opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:19

St@m

@ Your Service

Twee vraagjes waar ik geen antwoord op kan vinden:
1. Soms (en dan echt soms) heb ik iets opgenomen en wil ik het terugkijken en dan halverwege het programma krijg ik allemaal blokken door het beeld. Als ik televisie kijk (zelfde programma als ik wel thuis ben) heb ik hier nooit last van. Kan dit liggen aan mijn coax/signaal of ligt dit aan de HDD

2. Ik wilde dus testen of het probleem ook voorkwam als ik rechtstreeks zou opnemen naar mijn synology, dat werkt niet? Hij vindt wel mijn Windows pc overigens

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165353

Naar aanleiding van onderstaande bericht heb ik een vraag:
Wleke zenders zitten in welke stream, zodat ik altijd 2 zenders opnemen en 1 zender kijken in kan plannen

sjaool schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:01:
De Humax 5100C kan alleen opnemen op een externe harde schijf en dan ook nog alleen het programma dat je aan het kijken bent.

De Humax 5050C en de Humax 5200C kunnen beiden twee kanalen opnemen terwijl je een derde kanaal bekijkt tenminste zolang deze drie kanalen zich in twee verschillende streams bevinden.
Bevindt het derde programma zich in een derde stream dan kun je de kanalen die zich in die derde stream bevinden op dat moment niet bekijken.
Verder hebben ze beiden timehiftrecording wat het mogelijk maakt om programma's te pauzeren of terug te spoelen. Deze timeshift werkt ook als je al twee kanalen opneemt.

De verschillen in beeldkwaliteit tussen de 5050C en 5200C of eventuele problemen zul je even verder moeten zoeken op internet of op het Ziggo Gebruikersforum.
Qua functies is de 5200C het meest uitgebreid alleen zul je je moeten afvragen in hoeverre die extra functies voor jou belangrijk zijn.
Kijk anders even op Myhumax voor meer informatie.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Humax 5050C maar je zult toch zelf een beslissing moeten nemen welke voor jou geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@turtle444

Dat kan je hier zien voor voormalig Casema/Multikabel gebied en hier voor voormalig @Home gebied. Ik weet alleen niet in hoe verre deze lijsten nog up-to-date zijn, aangezien er nog wel eens gewisseld wordt met zenders en transportstromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165353

Dank je Laguna,
Ik moet nog FF kijken of ik wat met deze enorme lijsten kan, tot het bericht van jou had ik nog niks dus nogmaals.........
turtle444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben ze de humax producten bij Foka helemaal niet meer op voorraad....
Zit ik met een waardebon van een teruggebrachte camera das dus flink balen en lang wachten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
aangezien dit apparaat al ruim 7 maanden oud is en de 5200 na 8 maanden na introductie van de 5050 werd geintroduceerd, is er al enige info over een mogelijke opvolger?

Ben nog niet echt thuis in deze producten maar de hardeschijf vind ik niet al te groot + ik zit eigenlijk te wachten op een netwerk mediaspeler + DVB-C tuner + recorder in 1. lijkt me echt ideaal. Zou heir ook nog BlueRay speler in zitten dan ben je helemaal in 1 keer klaar maar dat laatste zie ik niet zo snel gebeuren.

Enig idee of er een speler is die netwerk mediaspeler + DVB-C tuner + recorder in 1 kan doen of dat er zo iets binnenkort uit komt?

hopen kan altijd toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Wabs schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:56:
aangezien dit apparaat al ruim 7 maanden oud is en de 5200 na 8 maanden na introductie van de 5050 werd geintroduceerd, is er al enige info over een mogelijke opvolger?
Dat is niet waar; de 5050 was verkrijgbaar vanaf januari 2009. De 5200 is verkrijgbaar vanaf zo'n beetje november 2010. We hebben het dus eerder over ruim 1,5 a krap 2 jaar, dan over 8 maanden :) De opvolger van de 5200 zou, afgaande daarop, eerder eind 2012/begin 2013 komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
ooh, mijn excuses, ik was in de veronderstelling dat de 5050 uit januari 2010 kwam |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Kan gebeuren, nog even geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Wabs schreef op woensdag 27 april 2011 @ 11:56:
Enig idee of er een speler is die netwerk mediaspeler + DVB-C tuner + recorder in 1 kan doen of dat er zo iets binnenkort uit komt?
[Mediaplayer] Conceptronic YuiXX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
en ik helemaal blij dat iemand een apparaat weet te linken dat aan mijn eisen voldoet.... Net Duke Nukem Forever, st juttemus dus...

Leuk idee dus maar ik ga er niet op wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343615

Vraag over opname instellen, gebruiksaanwijzing geeft dat niet aan.

bij voorkeuren - opname, kun je vervroegde starttijd en verlengde opnametijd instellen,
dat werkt prima als je via de EPG plant
als je handmatig een opname invoert neemt hij deze instellingen niet over ??
( de 9200 van Humax deed dat wel)
klopt het dat je bij handmatig invoeren van een opname, je deze extra tijd zelf moet meetellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@janvonflotow

Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik lees dat de 5200c een aantal (serieuze) bugs bevat (o.a. grijze rand bij 1080i uitzendingen en iets over dat het opnemen van 2 programma's achter elkaar niet goed gaat door een verplichte overlaptijd oid?)

ziggo-gebruikersforum

iemand die licht op deze situatie kan schijnen voor mij?
ik overweeg er namelijk binnenkort 1 te kopen, maar met de bugs in het achterhoofd zou ik de 5050c moeten nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Twee programma's achter elkaar opnemen gaat niet nee :( Wij nemen altijd GTST op en Echte dames in de dop ofzo. Als ik dan een programma (Over de kook) wil opnemen dan kan dat niet omdat Echte dames in de dop al staat geprogrammeerd.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Overlaptijd is niet verplicht en je kunt natuurlijk ook één lange opname programmeren zodat de programma's achter elkaar door lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
St@m schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 21:07:
Twee programma's achter elkaar opnemen gaat niet nee :( Wij nemen altijd GTST op en Echte dames in de dop ofzo. Als ik dan een programma (Over de kook) wil opnemen dan kan dat niet omdat Echte dames in de dop al staat geprogrammeerd.
Heb jij een 5050c of een 5200c? Bij de 5200c is 2 programma's opnemen juist geen probleem ivm overlaptijd. Dit is juist een probleem bij de 5050c.
mschol schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 19:30:
ik lees dat de 5200c een aantal (serieuze) bugs bevat (o.a. grijze rand bij 1080i uitzendingen en iets over dat het opnemen van 2 programma's achter elkaar niet goed gaat door een verplichte overlaptijd oid?)
Qua serieuze bugs valt het wel mee. Van dat randje hebben alleen de beeld puristen last, eenvoudig te omzeilen door overscan aan te zetten (staat overigens al vaak standaard zo ingesteld, waardoor het merendeel van de gebruikers dit randje niet eens waarneemt). Betreft het opnemen van 2 programma's achter elkaar zie mijn opmerking richting St@m.

De enige vervelende bug is dat opnames nog wel eens afgebroken worden, maar de oorzaak is helaas nog onbekend. Ik denk dat het bij mij zo'n 5 keer gebeurd is van de 200+ opnames.

Wat ik wel mis tov de 5050c is dat je daar eenvoudig een reclameblok kan skippen door 1x naar boven te drukken op het ronde zilveren gedeelte op de afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:25:
[...]

Heb jij een 5050c of een 5200c? Bij de 5200c is 2 programma's opnemen juist geen probleem ivm overlaptijd. Dit is juist een probleem bij de 5050c.

[...]

Qua serieuze bugs valt het wel mee. Van dat randje hebben alleen de beeld puristen last, eenvoudig te omzeilen door overscan aan te zetten (staat overigens al vaak standaard zo ingesteld, waardoor het merendeel van de gebruikers dit randje niet eens waarneemt). Betreft het opnemen van 2 programma's achter elkaar zie mijn opmerking richting St@m.

De enige vervelende bug is dat opnames nog wel eens afgebroken worden, maar de oorzaak is helaas nog onbekend. Ik denk dat het bij mij zo'n 5 keer gebeurd is van de 200+ opnames.

Wat ik wel mis tov de 5050c is dat je daar eenvoudig een reclameblok kan skippen door 1x naar boven te drukken op het ronde zilveren gedeelte op de afstandsbediening.
welke zou jij mij aanraden, via internet schelen ze 50 euro, dus qua prijs hoef ik niet echt te kiezen
ik ben vanplan veel NGC, discovery op te gaan nemen, dus het kan zomaar zijn dat ik meerdere opnames achter elkaar plan..
het afbreken van opnames klinkt ook niet echt gezellig... hoewel het bij jou in aantal meevalt vraag ik mij af hoe dat bij andere gebruikers is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Als ik alle voor en nadelen tegen elkaar afweeg is de 5050C de beste keuze.
De 5050c kent als belangrijkste voordeel het probleem van de afgebroken opnames niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Laguna schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 11:25:
[...]

Dat is raar, ik heb een 5200c, maar ik heb dus standaard opnames erin staan (iedere werkdag bijvoorbeeld GTST) en wanneer ik dan een programma voor of na GTST wil opnemen dan kan dat niet omdat er al een opname gepland staat op die tijd (GTST dus).

GTST loopt zeg maar vanaf 19:55 tot 20:35, maar in werkelijkheid is het van 20:00 tot 20:30. Als ik dan een film op wil nemen die om 20:30 begint, dan kan dat niet omdat GTST nog loopt, die staat namelijk tot 20:35.
Als ik handmatig ga opgeven dat ik iedere dag RTL 4 van 20:00 tot 20:30 wil opnemen dan zou het wel kunnen (denk ik), maar dan is de makkelijkheid van openemen via EPG weg.

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 08-05-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
mschol schreef op zondag 08 mei 2011 @ 00:20:
[...]

welke zou jij mij aanraden, via internet schelen ze 50 euro, dus qua prijs hoef ik niet echt te kiezen
ik ben vanplan veel NGC, discovery op te gaan nemen, dus het kan zomaar zijn dat ik meerdere opnames achter elkaar plan..
het afbreken van opnames klinkt ook niet echt gezellig... hoewel het bij jou in aantal meevalt vraag ik mij af hoe dat bij andere gebruikers is..
Tja beide apparaten zijn gewoon degelijke PVR's. De 5050c heeft het voordeel dat die al een firmware update gehad heeft waardoor er een zooi bugs verholpen zijn. Bij de 5200c zal dat pas later dit jaar gebeuren, waarbij tevens nog de mediaportal toegevoegd moet gaan worden (ik hoop zelf op zoiets als Uitzending Gemist).

Betreft de afgebroken opnames dat wisselt de ene gebruiker heeft er meer last van dan de ander en weer anderen hebben er helemaal geen last van.
St@m schreef op zondag 08 mei 2011 @ 01:45:
[...]

Dat is raar, ik heb een 5200c, maar ik heb dus standaard opnames erin staan (iedere werkdag bijvoorbeeld GTST) en wanneer ik dan een programma voor of na GTST wil opnemen dan kan dat niet omdat er al een opname gepland staat op die tijd (GTST dus).

GTST loopt zeg maar vanaf 19:55 tot 20:35, maar in werkelijkheid is het van 20:00 tot 20:30. Als ik dan een film op wil nemen die om 20:30 begint, dan kan dat niet omdat GTST nog loopt, die staat namelijk tot 20:35.
Als ik handmatig ga opgeven dat ik iedere dag RTL 4 van 20:00 tot 20:30 wil opnemen dan zou het wel kunnen (denk ik), maar dan is de makkelijkheid van openemen via EPG weg.
Hmm vreemd dat zou toch geen probleem moeten zijn, aangezien de Humax in staat is om twee verschillende programma's gelijktijdig op te nemen. Daarnaast doelde ik meer op het instellen van twee aansluitende programma's op dezelfde zender (zoals mschol zich af vroeg) dat gaat namelijk gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Ik was in de veronderstelling dat een Ziggo smartcard direct in de 5200C kon worden gestoken, maar ik krijg nu toch de indruk dat je ook nog een CAM module nodig hebt. Klopt dit?

Wanneer dit zo is, dan ben ik benieuwd of de 5200C bij aansluiting op ZIGO samengaat met een Alphcrypt CAM. Ik heb er nl. nog één liggen, maar dit is geen CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
XtratT schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:24:
Ik was in de veronderstelling dat een Ziggo smartcard direct in de 5200C kon worden gestoken, maar ik krijg nu toch de indruk dat je ook nog een CAM module nodig hebt. Klopt dit?
Nee hoor, kaart gaat direct in de Humax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Iedereen bedankt voor alle content. Aangezien ik geen behoefte heb aan allerlei extra toeters en bellen, en gewoon een prg-tje wil opnemen zonder dat die voortijdig wordt afgebroken heb ik gekozen voor de 5050C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Laguna schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:57:

Hmm vreemd dat zou toch geen probleem moeten zijn, aangezien de Humax in staat is om twee verschillende programma's gelijktijdig op te nemen. Daarnaast doelde ik meer op het instellen van twee aansluitende programma's op dezelfde zender (zoals mschol zich af vroeg) dat gaat namelijk gewoon goed.
Ja, dat bedoelde ik ook en dat gaat dus niet. Ik wil NU Topchef opnemen en voor hierna staat Dames in de dop gepland. Dames in de dop wordt iedere dag opgenomen. Als ik nu wil opnemen krijg ik de volgende melding:

"Annuleer een eerder geprogrammeerde timer-opname (Dames in de dop dus) om de eindtijd van deze opname te wijzigen."
Ben benieuwd hoe jij het doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Enige workaround is volgens mij handmatig programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

En nu wil mijn vriendin Dames in de dop kijken en is de hele opname weer vernacheld..
Weer overal blokken, krakend geluid.. bleh.. het begint toch steeds meer op een miskoop te lijken van € 320,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@St@m

Je begrijpt helaas nog steeds niet wat ik bedoel. Ik heb het over het instellen van 2 programma's achter elkaar wat geen probleem is. Jij hebt het over het instellen van 1 programma terwijl er al een ander programma ingesteld staat rond die tijd, dan zal je waarschijnlijk zoals sjaool al aangeeft de timers handmatig moeten aanpassen. Wat gebeurd er eigenlijk als je gewoon op de "rec" knop drukt als het programma begint ipv het programma in te stellen, waardoor je nu dus een conflict krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Sorry hoor, maar dat is de foutmelding die ik krijg als ik op REC. druk.

En Topchef loopt van 19:00 tot 19:57 Dames in de dop loopt van 19:57 tot 20:30, beide op RTL 5. Die Humax die weet dat toch? Staat namelijk in de EPG, mag toch niet uitmaken dat ik programma A altijd opneem (die staat dus ingesteld) en programma B incidenteel wil opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
kan iemand me vertellen wat er nou die 150 euro meer waard is aan deze humax tov bijvoorbeeld de hd recorder die je nu bij ziggo voor 99 euro kan bestellen?

https://www.ziggo.nl/#pro...-in-1/allesin1-pakketten/

is het echt dat verschil in prijs waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Wabs schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:46:
kan iemand me vertellen wat er nou die 150 euro meer waard is aan deze humax tov bijvoorbeeld de hd recorder die je nu bij ziggo voor 99 euro kan bestellen?

De aanbieding van Ziggo geldt alleen voor nieuwe alles in één abonnementen. Bestaande abonnees betalen de hoofdprijs.

Ik zelf wacht met mijn aanschaf tot er een firmwareupgrade beschikbaar is voor 5200C. Deze 5200C lijkt mij toch beter dan de Cisco ontvanger, waar ik vrij veel negatieve ervaringen over heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Heb zelf ook wat meer lopen zoeken naar de verschillen. Die cisco ontvanger schijnt traag te zijn en niet gebruiksvriendelijk. Zijn nog wel meer problemen mee. Dan geef ik liever wat meer uit aan iets dat wel lekker werkt. Ik ga dus ook toch maar voor de 5200.

enig idee wanneer die firmware upgrade komt en wat hier allemaal in aangepast gaat worden? Ik neem aan dat die firmwareupdate ook achteraf kan? Of kan ik dan beter ook wachten tot deze firmwareupdate op de apparaten in de winkel is verwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funnyx
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:46
Wabs schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:11:
enig idee wanneer die firmware upgrade komt en wat hier allemaal in aangepast gaat worden? Ik neem aan dat die firmwareupdate ook achteraf kan? Of kan ik dan beter ook wachten tot deze firmwareupdate op de apparaten in de winkel is verwerkt?
Geen idee wanneer de firmware komt, maar je kunt de firmware prima zelf doen. Gaat allemaal via de kabel.

Ikzelf heb een 5050 en heb voor m'n vader de 5200 gekocht. Werken beide prima moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik ben zoals de laatste dagen wel duidelijk werd opzoek naar een hdd recorder;)

Ik heb nu de Humax 5000C, die werk perfect maar kan niet opnemen.
Dus ik wil iets anders. Ik ben tevreden over Humax maar had ook even naar de Cisco HDD recorder van Ziggo gekeken (Ik zit bij Ziggo). Opzich lijkt dat een goed apparaat maar ik lees overal dat Ziggo aanpassingen heeft gedaan aan de hardware (USB disabled e.d.)
Ik ben daarom sneller geneigd zelf een apparaat te kopen los van Ziggo.

Ik heb dit hele forum doorgelopen maar had nog een vraag. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

1. De Humax 5200c kan opnemen en tegelijkertijd wat anders kijken (2 tuners) en eventueel 2x opnemen en 1x kijken als 1 van de opname ook in dezelfde stream zit als ik wil kijken en een stream is kort door de bocht een bundel van een x aantal zenders op zelfde frequentie?
Vooral het opnemen op een willekeurige zender en tegelijkertijd een hele andere zender kijken is mogelijk?

2. Dan komt de keuze tussen 5050c of de 5200c. Als ik goed kijk naar wat ik wil is het verschil (voor mij dan) grote van de harde schrijf en tv Portal (komt in een update). Beide hebben ze ftp toegang.
De grote van de harde schijf is niet direct van belang omdat met FTP kan ik films kan overzetten naar mijn NAS.

De tv portal is wel interessant. Behalve dat mij niet duidelijk is of het internet dat gebruikt wordt via de ethernet poort wordt gebruikt of via de kabel. Ik heb geen kabel internet dus dat betekent dat ik sowieso die feature nooit kan gebruiken. Via ethernet gaat het gewoon via mijn ADSL.
Weet iemand de tv portal internet via ethernet of via Kabel gaat gebruiken?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@Jochemmol

1. Klopt / Dat is mogelijk.

2. Er zijn verder geen wezenlijke verschillen tussen de 5050c en 5200c. Betreft je vraag omtrent de tvportal, internet = internet. Ziggo zou in theorie alleen hun eigen ip ranges gebruik kunnen laten maken van de tvportal, maar dat zal hopelijk niet gebeuren als de tvportal eenmaal te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Bedankt voor je reactie.

Maar dat betekent dus dat internet over de kabel zou gaan en niet via de ethernet poort-> lan -> ADSL.

Overigens vind ik op youtube deze
YouTube: ‪HUMAX erklärt das HUMAX TV Portal des Icord HD+ - offizieller HUMAX Film‬‏

Op 40 sec wordt aangegeven dat je minimaal 2Mbit internet voor nodig is en in beeld is de ethernet poort.
Zou dat wat kunnen betekenen? (Mijn duits is slecht maar ik hoor iets over een modem)

Dat lijkt dan dat je niet via kabel internet kan hebben, ja wel dat kan wel maar dat je altijd vanaf een modem of kabel of adsl het internet koppelt. Of is mijn conclusie uit het filmpje te snel?

[ Voor 71% gewijzigd door Jochemmol op 19-05-2011 15:01 ]

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Internet over de kabel is niet mogelijk, daarvoor zou je een kabelmodem nodig hebben en er zit geen kabelmodem in de Humax. Internet gaat dus gewoon via de ethernet port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Jawel maar ik dacht dat de cisco ontvanger wel via de kabel kon omdat daar een modem in zit. Maar als internet via Ethernet gaat kan ik mooi mijn ADSL modem aansluiten :)

Dus dan lijkt de 5200c met het oog op die feature een mooie vervanging van mijn nieuwe Humax

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 21:55
Jochemmol schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:06:
Jawel maar ik dacht dat de cisco ontvanger wel via de kabel kon omdat daar een modem in zit. Maar als internet via Ethernet gaat kan ik mooi mijn ADSL modem aansluiten :)

Dus dan lijkt de 5200c met het oog op die feature een mooie vervanging van mijn nieuwe Humax
Klopt een Cisco DVB 8455/8485 decoder heeft een eigen kabelmodem voor het interactieve TV kijken, (uitzending gemist en TV op bestelling e.d.)

In de wandelgangen gaat geruchten dat de Humax 5200c wordt uitgebeid met een TV portal, hoe dit er exact uit gaat zien in nog niet bekend. Het zou ook maar zo kunnen dat alleen de klanten met een IP adres van Ziggo hier gebruik van kunnen maken. Door dat de Humax 5200c zelf geen modem heeft ben je dus afhankelijk van het modem van je router. Bij ADSL zou je dus tegen een probleem aan KUNNEN lopen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Bullet NL schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:22:
[...]
In de wandelgangen gaat geruchten dat de Humax 5200c wordt uitgebeid met een TV portal, hoe dit er exact uit gaat zien in nog niet bekend. Het zou ook maar zo kunnen dat alleen de klanten met een IP adres van Ziggo hier gebruik van kunnen maken. Door dat de Humax 5200c zelf geen modem heeft ben je dus afhankelijk van het modem van je router. Bij ADSL zou je dus tegen een probleem aan KUNNEN lopen.
Duidelijk, Humax kan instellen op de tv portal dat alleen Ziggo klanten ervan gebruik kunnen maken.
Ze filteren aan hun kant de ip adressen.
Is dit in het verleden vaker gebeurd met Humax producten ?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-05 21:55
Jochemmol schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:52:
[...]

Duidelijk, Humax kan instellen op de tv portal dat alleen Ziggo klanten ervan gebruik kunnen maken.
Ze filteren aan hun kant de ip adressen.
Is dit in het verleden vaker gebeurd met Humax producten ?
Nee, maar vergeet niet dat de Humax (los van het feit dat er ook andere kabelproviders mee werken) door Ziggo gecetiviceerd is. Ziggo bepaald dus deels wat de decoder wel of niet kan.

Wanneer er een update van de firmware van de decoder komt wordt dit ook door Ziggo via het COAX netwerk naar je decoder verstuurd..... ( ja dit kan! )

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Bullet NL schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:22:
Wanneer er een update van de firmware van de decoder komt wordt dit ook door Ziggo via het COAX netwerk naar je decoder verstuurd..... ( ja dit kan! )
Ik heb voor mijn huidige humax 5000c ook een update gekregen.

Hm, ik ben benieuwd dan, zoiets doet mij wel twijfelen tussen de 5050c en de 5200c.

Het lijkt mij wel mooi om tv portal te hebben :9

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Bullet NL schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:22:
[...]

Het zou ook maar zo kunnen dat alleen de klanten met een IP adres van Ziggo hier gebruik van kunnen maken. Door dat de Humax 5200c zelf geen modem heeft ben je dus afhankelijk van het modem van je router. Bij ADSL zou je dus tegen een probleem aan KUNNEN lopen.
Ik heb er nog eens over na zitten te denken, maar ik denk dat we wel kunnen uitsluiten dat dat gaat gebeuren. Anders had er op de Humax site moeten staan "TV Portal mits je een internet abonnement bij Ziggo afneemt". Zo niet is het gewoon misleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat die opnames van de humax 5200 zo vaak verkeerd gaan anders de perfecte pvr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Bij mij is het aantal mislukte opnames beperkt gebleven tot enkele, en we nemen toch 10+ programma's per week op. De 9200 had meer last van zwarte opnames. Heb al wel meegemaakt dat het misging als je hem uitzette terwijl hij aan het opnemen was. Als je dat niet doet gaat er bij ons bijna niks mis.

Ik vind het wel irritant het het verwijderen van programma's zo lang duurt. En dat de 5050 twee programma's achter elkaar kan opnemen zonder twee tuners te gebruiken lijkt me ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Dijkhuis schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 08:11:
En dat de 5050 twee programma's achter elkaar kan opnemen zonder twee tuners te gebruiken lijkt me ook handig.
Dat kan de 5050 niet, die gebruikt juist twee tuners bij het achter elkaar opnemen van twee programma's. De 5200 gebruikt hiervoor maar één tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 16:05
Veel klachten over traag wissen, maar hoelang duurt het eigenlijk om bv. een film te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 22:06

FF

Vandaag de 5200c gehaald bij MM nadat ik mijn Samsung SMT-7140a terug hebt gebracht wegens een niet werkende ethernetpoort (wat ze bij MM niet verteld hadden).

Alles lijkt perfect te werken, behalve de koppeling met een mediacenter.
Ik heb een Conceptronic CH3SNAS waarop Mediatomb draait.
Als ik in de browser Mediatomb oproep, dan zie ik afbeeldingen staan.
Als ik via de 5200c Mediatomb benader, dan zie ik geen afbeeldingen staan.
Het zijn normale jpg-bestanden.

Tevens lukt het mij niet om een werkende FTP-verbinding op te zetten.
Zowel via commandline (linux) als met een FTP-client (windows en linux) kan ik geen directorylisting oproepen en dus ook geen bestanden zien. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WicKeD.El.GuPPo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-03 10:46
FF schreef op zondag 29 mei 2011 @ 21:35:
.......... Tevens lukt het mij niet om een werkende FTP-verbinding op te zetten.
Zowel via commandline (linux) als met een FTP-client (windows en linux) kan ik geen directorylisting oproepen en dus ook geen bestanden zien. Wat doe ik fout?
Ik denk dat je toch iets meer info moet geven, voor een eventueel antwoord en of oplossing m.b.t. je probleem.

Bijv: Netwerkkabel/aansluiting 100% zeker van dat deze goed is? Instellingen zijn juist en ook gecontroleerd (IP-adres / werkgroep / subnet etc.)? Geeft hij op een ping wel antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand misschien een foto of screenshot posten van wat er in de info balk staat tijdens het zappen?

Ik heb de handleiding van de 5200 bekeken en daar staat in de infobalk alleen alleen zendernaam en programmanaam. Als ik bij de EPG kijk zie ik daar wel progr naam met typeaanduiding(serie,film) en een korte omschrijving.

Ik vind het heel belangrijk dat je dat tijdens het zappen ook ziet net zoals bij de Samsung modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 12:30

seninha

god's right foot

Wabs schreef op maandag 16 mei 2011 @ 11:46:

https://www.ziggo.nl/#pro...-in-1/allesin1-pakketten/

Omdat we over zijn op HD heb ik op dit moment een de Cisco ontvanger in huis, geleend van een maat van me.
Kan je vertellen dat mijn oude Humax 9200 VELE malen beter beeld geeft.

Vooral SD materiaal is niet om aan te zien met de Cisco.

Gelukkig komt vanmiddag mn nieuwe 5050C binnen (weet wel dat dit verkeerde tpic is,maar wou even aangeven dat er wel degelijk verschillen zijn)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-05 07:49
Sinds 2 weken ook een Humax 5200c in mijn bezit.
Gebruik hem op het "coax" signaal van mijn glasvezel verbinding (Lijbrandt)
Als ik een opname wil bekijken word mij steeds om het wachtwoord gevraagd.
Achter de opnames staat een slotje.
Iemand een idee hoe dit uit te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Kinderslot? Vraag je ouders... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Toff schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:07:
Kinderslot? Vraag je ouders... ;)
die staat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Reset naar fabrieksinstellingen?

BTW, het standaardwachtwoord is toch "0000"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Toff schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:10:
Reset naar fabrieksinstellingen?

BTW, het standaardwachtwoord is toch "0000"?
ja klopt, maar daar vraagt hij elke keer om als ik een opname wil afspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadance074
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 22:09
Sindskort is UPC ook overgegaan in CI+. Ik heb momenteel een UPC CI+ kaart i.c.m. een Philips 37PFL7605/12. Programma's digitaal opnemen op HD-formaat zou wel fijn zijn. Weet iemand of de Humax 5200 geschikt is voor UPC of heeft iemand hier ervaring mee?

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Laatst online: 17:05
Ik kan het nergens vinden (zal wel niet goed zoeken), maar misschien dat iemand anders het weet:

Ik nam allerlei programma's op met de 5200c en deze werden netjes in een folder geplaatst. Nu heb ik op enig moment programma's verwijderd (en ook de map waarin deze stonden). Nu worden die prrogramma's allemaal in de hoofdmap gezet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? In de handleiding kan ik namelijk niets vinden.

Ik ga wel zo de instellingen maar eens allemaal langs...

*update*
Alle instellingen langsgegaan, maar helaas, nergens iets gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door NoGinryuGo op 24-06-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

NoGinryuGo schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:54:
Ik kan het nergens vinden (zal wel niet goed zoeken), maar misschien dat iemand anders het weet:

Ik nam allerlei programma's op met de 5200c en deze werden netjes in een folder geplaatst. Nu heb ik op enig moment programma's verwijderd (en ook de map waarin deze stonden). Nu worden die prrogramma's allemaal in de hoofdmap gezet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? In de handleiding kan ik namelijk niets vinden.

Ik ga wel zo de instellingen maar eens allemaal langs...

*update*
Alle instellingen langsgegaan, maar helaas, nergens iets gevonden.
Dat herken ik wel maar heb ook nog niet gezocht hoe ik dit kan oplossen,...

Heeft iemand misschien al nagevraagd wanneer de update met DLNA komt?
Zo nee, dan ga ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
NoGinryuGo schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:54:
Ik nam allerlei programma's op met de 5200c en deze werden netjes in een folder geplaatst. Nu heb ik op enig moment programma's verwijderd (en ook de map waarin deze stonden). Nu worden die prrogramma's allemaal in de hoofdmap gezet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
De 5050c (wss hetzelfde?) heeft 3 "hoofdfolders": [Music], [Photo] en [Video]. Mogelijk dien je de laatste opnieuw aan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
Toff schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:10:
[...]

De 5050c (wss hetzelfde?) heeft 3 "hoofdfolders": [Music], [Photo] en [Video]. Mogelijk dien je de laatste opnieuw aan te maken?
Hartelijk dank voor het meedenken, maar die mappen zijn er gewoon. Met hoofdmap bedoelde ik de video hoofdmap. Ross Kemp on Gangs / Stan Lee's Superhumans staan netjes in mappen, maar Repo (ik weeet het, een piepshow :+ ) staat in dus in de hoofdmap wanneer ik op de Media knop druk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@NoGinryuGo

Dat is vrij simpel op te lossen, gewoon de bewuste terugkerende opname verwijderen en opnieuw instellen. Hierna worden de opnames van dat programma weer in een map geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoGinryuGo
Laguna schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:27:
@NoGinryuGo

Dat is vrij simpel op te lossen, gewoon de bewuste terugkerende opname verwijderen en opnieuw instellen. Hierna worden de opnames van dat programma weer in een map geplaatst.
Ga ik direct zo instellen en ik laat hier weten of het heeft gewerkt. Want vervelend is het wel.

*update* 27 juni 2011
Helaas, dit heeft niet geholpen. Ik neem op dat moment twee programma's tegelijk op, morgen eens kijken of dat verschil maakt. Ik heb intussen Humax gemaild met de vraag, want dit moet anders opgelost kunnen worden.

[ Voor 23% gewijzigd door NoGinryuGo op 29-06-2011 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 22:06

FF

WicKeD.El.GuPPo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat je toch iets meer info moet geven, voor een eventueel antwoord en of oplossing m.b.t. je probleem.

Bijv: Netwerkkabel/aansluiting 100% zeker van dat deze goed is? Instellingen zijn juist en ook gecontroleerd (IP-adres / werkgroep / subnet etc.)? Geeft hij op een ping wel antwoord?
Helemaal dit bericht vergeten.
Op het ziggo-forum kwam men met een goede oplossing.
Zie de hele discussie op http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=32456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badcorne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-10-2023
Waarom staat de Cisco 8455DVB onder interactieve ontvangers en de Humax iHDR-5200c onder hd-ontvangers op de ziggo site. Zijn deze niet beide interactief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nee, de 5200C is niet interactief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

St@m schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:56:
Nee, de 5200C is nog niet interactief
Ze zijn er mee bezig om de 5200C interactief te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReQuiem83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10-2023
Even een vraagje zijn er inmiddels al een keer een firmware update uitgekomen? Om bug te fixen enz. Heb sinds ik de humax heb nog geen enkele update voorbij zien komen. Ik heb hem vanaf dat hij is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

sjaool schreef op zondag 24 juli 2011 @ 14:03:
[...]

Ze zijn er mee bezig om de 5200C interactief te maken.
Owh? Dat zou goed nieuws zijn :) Heb je ergens een linkje met meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Het is hier al eens genoemd, maar wij hebben sinds kort deze 5200c recorder en ook wij zien mislukte opnames. Ik heb al meerdere malen gehad dat hij óf te laat begint, óf te vroeg stopt, óf te láát stopt. Dat laatste is niet zo'n ramp an sich, maar de andere twee zijn wel lastig.

De opnames zijn in alle gevallen geselecteerd en opgenomen via de EPG. Daarnaast heb ik reeds 1 compleet mislukte opname vanwege een conflict met een andere opname, maar daarvan kreeg ik geen waarschuwing tijdens het programmeren.

Ik heb de settings gecontroleerd en de tijd etc in het apparaat klopt prima. Verder functioneert het apparaat voorbeeldig, maar het gaat natuurlijk wel precies om die opnames.

[ Voor 14% gewijzigd door HTT-Thalan op 26-07-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

St@m schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:09:
[...]

Owh? Dat zou goed nieuws zijn :) Heb je ergens een linkje met meer informatie?
Lees even het Ziggo Gebruikersforum door daar staat wel wat informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345908

Sinds December 2010 in bezit van de 5200.Lees veel over verkeerde opnamen,bij mij geen probleem.De veel besproken zwarte rand klopt wel,maar heb het idee dat dit ook afhangt van de tv,bij mij recht zwart randje.Dit valt door 50 inch scherm niet echt op,maar het hoort niet zo.Met scannen op de PK3530 aan krijg ik complete rand om beeld en scannen uit een verticaal zwart randje rechts.Maar goed de zwarte rand hebben velen al nachtmerries over dus sorry.

De 5200 wil nog wel eens brokkelig beeld geven bij gebruik van alle bij de tuners tijdens opnamen,maar goed is nog te overzien.

Grote probleem naar mijn inziens:regelmatig zwart beeld op verschillende zenders.Dit is dan alleen op te lossen door kaart er uit te halen,als dit niet werkt helemaal van stroom af halen.Dit word wel vermoeiend.

Een ZEER groot nadeel vind ik,dat je de zenderlijst alleen maar bij langs kan van boven na beneden en niet bv 10 kan scippen van links na rechts of andersom.(zoals bij samsung).Ik weet wel dat je favorieten lijst kan samenstellen maar deze ben je kwijt als je moet resetten,wat dus regelmatig moet in mijn geval en is het samen stellen dus voor niks.

Lees net hier dat de 5200 interactief zou kunnen worden na update,laten we het hopen.Iedereen zit met smart te wachten op een update,zodat de grootste bugs er uit zijn.Het bv traag wissen kan mij gestolen worden maar ieder zijn eigen bugs.Snap niet dat dit allemaal zo lang moet duren,knappe koppen bij Humax lossen dit toch zo op??
Oh ja voor uit skippen kan met 30 sec of meer maar achteruit valt niet in te stelen,zodat je maar blijft drukken.

Verder best redelijk apparaat,met snel chassis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@onkyo2

Het duurt zo lang omdat het gaat om samenwerking tussen 3 partijen namelijk: Humax, Ziggo en Irdeto.

Overigens heb ik alleen last van de bugs zoals ze vermeld staan op het Ziggo gebruikers forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om de ontvanger interactief te maken snap ik het overleg tussen de 3 partijen wel.Maar de grote bugs er uithalen is toch niet zo moeilijk voor Humax.?

http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-30895.html

Als ik dit allemaal lees ben ik bang dat er met de kerst ingespeeld word op de koopgevoelens van mensen en Humax een nieuwe decorder op de markt brengt die interactief is(wederom kan mij ook gestolen worden).Aangezien Ziggo vanaf Augustus alle pakketten gaat veranderen,waaronder interactief gedeeltelijk gratis word,kan het haast niet anders dat Humax snel hierop in gaat spelen.Gevolg is dat de 5200 een ondergesneeuwd kindje gaat worden en we HEEL lang kunnen wachten op een update.Of ben ik nu erg negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Anoniem: 345908 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:13:
Om de ontvanger interactief te maken snap ik het overleg tussen de 3 partijen wel.Maar de grote bugs er uithalen is toch niet zo moeilijk voor Humax.?

http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-30895.html

Als ik dit allemaal lees ben ik bang dat er met de kerst ingespeeld word op de koopgevoelens van mensen en Humax een nieuwe decorder op de markt brengt die interactief is(wederom kan mij ook gestolen worden).Aangezien Ziggo vanaf Augustus alle pakketten gaat veranderen,waaronder interactief gedeeltelijk gratis word,kan het haast niet anders dat Humax snel hierop in gaat spelen.Gevolg is dat de 5200 een ondergesneeuwd kindje gaat worden en we HEEL lang kunnen wachten op een update.Of ben ik nu erg negatief?
Ik doelde niet specifiek op het interactief maken, vanwege het feit dat er 3 partijen zijn duurt alles lang. Firmware wordt door Humax ontwikkeld maar moet door zowel Ziggo als Irdeto getest en goedgekeurd worden en daar gaat in de praktijk gewoon veel tijd overheen.

Dat er eind dit jaar een nieuwe decoder uitgebracht wordt is onzin. Puur speculaties van bepaalde gebruikers. De update komt gewoon ergens in de loop van het einde van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoop dat je gelijk hebt over update einde jaar,hoop zeker dat er iets wordt verzonnen om simpeler door de zenderlijst te gaan,als je snapt wat ik bedoel?.

Kwa nieuwe decorder was een speculatie die ik net heb verzonnen,het zou mij niet vreselijk verbazen.
Dank.
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste