Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:32

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik denk iets opgemerkt te hebben wat toch echt niet hoort...

Als ik een programma opneem, ongeacht of dat in Dolby uitgezonden werd, speelt hij dit in Stereo af. Altijd. Dat is toch zonde? Nu heb ik nooit meer surround in mijn opnames! Dat deed de Cisco wel :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laguna schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:32:
@onkyo2

Het duurt zo lang omdat het gaat om samenwerking tussen 3 partijen namelijk: Humax, Ziggo en Irdeto.

Overigens heb ik alleen last van de bugs zoals ze vermeld staan op het Ziggo gebruikers forum.
Nou het hele grote nadeel wat ik ondervond ivm skippen is opgelost.Na maanden ben ik er achter,dat als je op oke toets drukt zodat je de zenderlijst ziet en dan P toets na boven of beneden drukt,kan je met grote sprongen door de zenderlijst.Dit geld ook voor EPG lijst. :)
Hierdoor is redelijk apparaat,goed te noemen en als de humax via update ook nog interactief word,krijgt hij predicaat SUPPER.
Kwa af en toe zwart beeld,geef ik mijn LG maar de schuld,die het signaal soms niet goed kan verwerken door beeld opbouw,hierdoor heb ik ook altijd geluidsvertraging via pc boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:54:
Hoop dat je gelijk hebt over update einde jaar,hoop zeker dat er iets wordt verzonnen om simpeler door de zenderlijst te gaan,als je snapt wat ik bedoel?.

Kwa nieuwe decorder was een speculatie die ik net heb verzonnen,het zou mij niet vreselijk verbazen.
Dank.
Mja, eerst had je de 9100, die had nogal wat onopgeloste bugs. Vervolgens komt de 5050, die sterft ook van de bugs, maar ipv een firmware update brengen ze de 5200 uit. Zelfde featureset, nog meer bugs, en de extra features die beloofd worden moeten met een firmware upgrade komen die er nog altijd niet is.
Kan me voorstellen dat je weinig vertrouwen hebt in het verschijnen van een nieuwe firmware :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14
_JGC_ schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:20:
[...]

Mja, eerst had je de 9100, die had nogal wat onopgeloste bugs. Vervolgens komt de 5050, die sterft ook van de bugs, maar ipv een firmware update brengen ze de 5200 uit. Zelfde featureset, nog meer bugs, en de extra features die beloofd worden moeten met een firmware upgrade komen die er nog altijd niet is.
Kan me voorstellen dat je weinig vertrouwen hebt in het verschijnen van een nieuwe firmware :P.
Er is voor de 5050c weldegelijk een update uitgebracht. Zelfs daarvoor, vond ik het een subliem apparaat. Zozeer zelfs, dat ik een tweede 5050c heb gekocht, hoewel de z.g. "opvolger", de 5200, al lang en breed verkrijgbaar was. Als, ik herhaal, ALS, er een update voor de 5200 komt, die interactieve TV beschikbaar maakt, trek ik drie haren uit mijn hoofd, dat ik niet de 5200 heb gekocht. Ik moet het nog zien, want ergens denk ik, dat "video on demand" en de opnamemogelijkheden van de 5200 elkaar bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ja, een update... maar of die ook alle bugs heeft verholpen... nee. Het ziggo gebruikersforum staat vol met bugs na die update, en ik heb zelf ook last van een paar van die bugs. Eentje is bijvoorbeeld dat als je de low-power standby gebruikt, dat zo nu en dan je smartcard niet meer herkend wordt, of dat je opnames niet gedaan worden. Ik heb de laatste tijd erg veel geprogrammeerde opnames gemist daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Toff schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 03:21:
[...]

Er is voor de 5050c weldegelijk een update uitgebracht. Zelfs daarvoor, vond ik het een subliem apparaat. Zozeer zelfs, dat ik een tweede 5050c heb gekocht, hoewel de z.g. "opvolger", de 5200, al lang en breed verkrijgbaar was. Als, ik herhaal, ALS, er een update voor de 5200 komt, die interactieve TV beschikbaar maakt, trek ik drie haren uit mijn hoofd, dat ik niet de 5200 heb gekocht. Ik moet het nog zien, want ergens denk ik, dat "video on demand" en de opnamemogelijkheden van de 5200 elkaar bijten.
Waarom zullen ze elkaar bijten? De Cisco interactieve decoder heeft ook gewoon een opename mogelijkheid.

de 5200 zal na de update zijn aanvragen voor interactive tv doen via z'n LAN aansluiting, internet van Ziggo is niet eens verplicht. De interactive streams worden gewoon als transportstream aangeboden aan de smartcard die in de decoder zit...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Als ze dat zo bouwen zou je in principe met elke decoder wel interactieve televisie kunnen doen: via "Mijn Ziggo" een film bestellen en dan kijken op je willekeurige decoder. Denk alleen dat het wat te foutgevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
_JGC_ schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:59:
Als ze dat zo bouwen zou je in principe met elke decoder wel interactieve televisie kunnen doen: via "Mijn Ziggo" een film bestellen en dan kijken op je willekeurige decoder. Denk alleen dat het wat te foutgevoelig is.
Zo gaan ze het ook maken, alleen de Humax 5100 en 5200 krijgen de mogelijkheid, andere fabrikanten zoals Samsung en Cisco hebben al een interactieve decoder, dat zou dus broedermoord zijn.

Waarom foutgevoelig? Ze zeten gewoon een transportstream specifiek voor jou smartcard open.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Die foutgevoeligheid slaat op als je het helemaal loskoppelt en het aanvragen door de gebruiker laat doen ipv door de decoder. Als jij 3 ontvangers hebt staan en je vraagt een film aan via je laptop zal het vast vaker dan 1x voorkomen dat je de verkeerde smartcard selecteert bij je aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Daarom zal de smartcard/accountkoppeling ook zijn ingebouwd, alleen de smartcard die de aanvraag doet krijgt toegang tot de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:54:
[...]

Waarom zullen ze elkaar bijten? De Cisco interactieve decoder heeft ook gewoon een opename mogelijkheid.

de 5200 zal na de update zijn aanvragen voor interactive tv doen via z'n LAN aansluiting, internet van Ziggo is niet eens verplicht. De interactive streams worden gewoon als transportstream aangeboden aan de smartcard die in de decoder zit...
Heb jij een glazen bol?.Je lijkt vrij stellig betreft updates en interactief gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
_JGC_ schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 10:39:
Ja, een update... maar of die ook alle bugs heeft verholpen... nee. Het ziggo gebruikersforum staat vol met bugs na die update, en ik heb zelf ook last van een paar van die bugs. Eentje is bijvoorbeeld dat als je de low-power standby gebruikt, dat zo nu en dan je smartcard niet meer herkend wordt, of dat je opnames niet gedaan worden. Ik heb de laatste tijd erg veel geprogrammeerde opnames gemist daardoor.
Jouw problemen zijn eerder exemplarisch of te wijten aan een bepaalde serie dan structureel, lijkt mij. Ik heb, zoals ik eerder schreef, twee 5050c's draaien - met low power standby - en de door jou genoemde problemen herken ik totaal niet. Verder is een firmware update natuurlijk nooit een oplossing voor vette of loszittende contacten van de smartcardlezer, bijvoorbeeld, of voor gebruikersfouten.
Bullet NL schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:54:
Ik begreep dat Ziggo als onderdeel van het standaardpakket straks o.a. een aantal films (ik dacht 10 tegelijk) wisselend gaat aanbieden, voor interactieve gebruikers. De prijs gaat niet omhoog, maar er zullen toch rechten voor betaald moeten worden. Het zou min of meer logisch zijn, als deze films met DRM beveiligd gaan worden, for starters. Dan is het hek wel van de dam, vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 21:23:
[...]

Heb jij een glazen bol?.Je lijkt vrij stellig betreft updates en interactief gebeuren. :)
Toevallig ken ik iemand ;)
Toff schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 00:45:

Ik begreep dat Ziggo als onderdeel van het standaardpakket straks o.a. een aantal films (ik dacht 10 tegelijk) wisselend gaat aanbieden, voor interactieve gebruikers. De prijs gaat niet omhoog, maar er zullen toch rechten voor betaald moeten worden. Het zou min of meer logisch zijn, als deze films met DRM beveiligd gaan worden, for starters. Dan is het hek wel van de dam, vrees ik...
Een videotheek betaald toch ook niet steeds per uitgave/film de rechten? Dit gaat gewoon per contract afname. Zo zal dit bij Ziggo ook wel gaan, je denkt toch echt niet dat er wordt bijgehouden voor de rechthebbende hoeveel een film is bekeken bij Ziggo? Nee, Ziggo schaft een film aan, daar betalen ze een x bedrag voor. Voor de bedrag mogen ze hem VOD verhuren aan hun klanten. Dat wil zeggen, de film zal afgespeeld mogen worden maar er zal een beveiliging in zitten waardoor de film niet kan worden opgenomen op het appraat wat hem weergeeft. dmv de irdeto codering kan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Bullet NL schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 01:06:
Een videotheek betaald toch ook niet steeds per uitgave/film de rechten? Dit gaat gewoon per contract afname. Zo zal dit bij Ziggo ook wel gaan, je denkt toch echt niet dat er wordt bijgehouden voor de rechthebbende hoeveel een film is bekeken bij Ziggo? Nee, Ziggo schaft een film aan, daar betalen ze een x bedrag voor. Voor de bedrag mogen ze hem VOD verhuren aan hun klanten. Dat wil zeggen, de film zal afgespeeld mogen worden maar er zal een beveiliging in zitten waardoor de film niet kan worden opgenomen op het appraat wat hem weergeeft. dmv de irdeto codering kan dit.
Ja, we zijn het eens. :o Tot nu toe zijn alle uitzendingen via Ziggo rechtenvrij op te nemen, maar ik vrees dat daar een einde aan gaat komen. Films "opneembaar" op afroep ter beschikking van klanten stellen, zal wellicht meer kosten dan zonder opnamemogelijkheid. Ziggo gaat dat echt niet zelf betalen, dus ik zie de toekomst somber in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Waarom somber? Wat is de noodzaak van het openen van een Video On Demand film? Ik zie dat probleem niet zo, volgens mij heeft Ziggo ook al aangegeven dat een aantal (nieuwe) films straks gewoon een meerprijs gaat hebben om te mogen/kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Het gaat mij om het stukje:
•Kijk 10 wisselende films on demand zonder extra kosten
bij het standaardabonnement. bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb steeds vaker mislukte opnames waarbij de film gewoon al lang en breed begonnen is wanneer ik mijn opname terugkijk.... echt superkut. De belangrijkste reden dat ik een recorder heb is om films op te nemen, en die functie is gewoon superonbetrouwbaar :(.

Waarom kunnen we de fabrikant niet gewoon dwingen een fatsoenlijk werkend product te verkopen? Is het echt zo normaal om iets te verkopen wat half-af is en dan gewoon rustig een jaar of langer erover te doen te updates te produceren waardoor het bruikbaar word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Dat ligt meestal aan de uitzendende partij, die niet op tijd begint en te laat klaar is. Met Film1 bijvoorbeeld, komt het bijna niet voor dat je iets mist, maar bij de commerciëlen is het schering en inslag. Het enige dat helpt is. om standaard opnametijd aan begin en eind toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 15:13
Werkt een Humax iHDR-5200c ook met kpn digitenne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
chimera2 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:51:
Werkt een Humax iHDR-5200c ook met kpn digitenne?
Nee, volgens de specs is de tuner van het type DVB-C, DVB-C HD. De "C" staat voor Cable (kabel), waar het Digitennesignaal wordt beschreven als type DCB-T, "T" voor Terrestrial, zeg maar via aardse zendmasten.
Beide signalen zijn digitaal (DVB=Digital Video Broadcasting), maar verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:31:
Ik heb steeds vaker mislukte opnames waarbij de film gewoon al lang en breed begonnen is wanneer ik mijn opname terugkijk.... echt superkut. De belangrijkste reden dat ik een recorder heb is om films op te nemen, en die functie is gewoon superonbetrouwbaar :(.

Waarom kunnen we de fabrikant niet gewoon dwingen een fatsoenlijk werkend product te verkopen? Is het echt zo normaal om iets te verkopen wat half-af is en dan gewoon rustig een jaar of langer erover te doen te updates te produceren waardoor het bruikbaar word?
Als je opnames programmeert uit de EPG wordt gewoon de start/eindtijd overgenomen en begint je recorder dan gewoon met opnemen.

Als het gaat om opnames die totaal niet gestart worden: hang je harddisk eens in een computer en probeer dat ding uit te lezen. De WD 2TB drive die ik in mijn 5050 had gezet zat stampvol met bad sectors op de partitie waar de EPG wordt opgeslagen... verklaart meteen het hangen van de EPG, het trage opstarten en daardoor ook het skippen van opnames.

• chimera2
Toff schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

Nee, volgens de specs is de tuner van het type DVB-C, DVB-C HD. De "C" staat voor Cable (kabel), waar het Digitennesignaal wordt beschreven als type DCB-T, "T" voor Terrestrial, zeg maar via aardse zendmasten.
Beide signalen zijn digitaal (DVB=Digital Video Broadcasting), maar verschillend.
Lekker dan heb ik net een humax gekocht. Hoor ik dat mijn ouders digitenne gaan nemen :@

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:52
chimera2 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:16:
[...]

Lekker dan heb ik net een humax gekocht. Hoor ik dat mijn ouders digitenne gaan nemen :@
Wil je best mn adres geven zodat je m in de doos opstuurt. Postzegels lever ik wel voor je.... ;)

Maar kan me voorstellen dat je enig gevloek niet kunt onderdrukken...

[ Voor 10% gewijzigd door Delirius op 01-09-2011 08:54 ]

• chimera2
Delirius schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:53:
[...]

Wil je best mn adres geven zodat je m in de doos opstuurt. Postzegels lever ik wel voor je.... ;)

Maar kan me voorstellen dat je enig gevloek niet kunt onderdrukken...
Alleen de postzegel is niet voldoende. Ik heb hem sinds gister middag voor de luttele prijs van 292.00 :(

• Delirius
chimera2 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:07:
[...]

Alleen de postzegel is niet voldoende. Ik heb hem sinds gister middag voor de luttele prijs van 292.00 :(
Voor 150 wil ik je er best een postzegel achteraan sturen.....

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

chimera2 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:16:
[...]

Daar gaan ze spijt van krijgen. Digitenne levert echt ondermaatse beeldkwaliteit die je 10 jaar terug in de tijd brengt. Laten we het ook nog maar niet hebben over beeldstoring door brommers en andere apparaten.
Nee, Digitenne is een echte afrader als je van een goede beeldkwaliteit houdt.

En mocht je het niet tegen kunnen houden neem je toch lekker zelf een kabelabonnement of je geeft je ouders een bijdrage om het kabelabonnement te houden (moet er toch vanaf kunnen als ik je leeftijd zo bekijk ;) ).

[ Voor 17% gewijzigd door sjaool op 01-09-2011 22:53 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ziggo heeft sinds 1 september de zenderpakketten omgegooid.

Sindsdien heb ik enkele zenders (b.v. kanaal 10) die wel beeld geeft maar op de EPG wordt hij weergegeven als 'unknown'.

Die zenders hebben het probleem dat ik er niet héén kan zappen. Ik kan er wel heen door het zendergetal in te toetsen, maar er gewoon langs zappen geeft de foutmelding 'het is niet mogelijk van zender te wisselen tijdens een opname'. (slaat helemaal nergens op dus).

Iemand die ook Ziggo heeft die dit kan bevestigen? Ik was heel blij met mijn nieuwe Humax, maar de problemen blijven zich opstapelen en ik word hoe langer hoe pissiger op het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
HTT-Thalan schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:22:
Ziggo heeft sinds 1 september de zenderpakketten omgegooid.

Sindsdien heb ik enkele zenders (b.v. kanaal 10) die wel beeld geeft maar op de EPG wordt hij weergegeven als 'unknown'.

Die zenders hebben het probleem dat ik er niet héén kan zappen. Ik kan er wel heen door het zendergetal in te toetsen, maar er gewoon langs zappen geeft de foutmelding 'het is niet mogelijk van zender te wisselen tijdens een opname'. (slaat helemaal nergens op dus).

Iemand die ook Ziggo heeft die dit kan bevestigen? Ik was heel blij met mijn nieuwe Humax, maar de problemen blijven zich opstapelen en ik word hoe langer hoe pissiger op het ding.
Heb je al eens een rescan gedaan van alle zenders. Meestal lost dat de problemen wel op. Als ik het zo lees tenminste. Je EPG kent namelijk niet alle zenders en dan moet rescan van kanalen helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
Een rescan helpt niet. Het enige dat helpt is terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van mij uitgezet achterop weer aangezet en het was opgelost werkt nu weer goed.
Met alle nieuwe zenders in HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04 19:18
Mijn 5050c is veel trager nu alle zender HD zijn :( Zappen duurt nu 2x zo lang.

Overigens vind ik het echt een top apparaat, heb geen bugs of andere problemen gemerkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Maxxi op 03-09-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55

sjaool

Every life should have 9 cats

Vreemd, nergens last van met zappen. Op wat voor resolutie heb je de 5050C staan? Het kan zijn dat je televisie iedere keer moet schakelen van SD naar HD en dat duurt inderdaad langer.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badcorne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-10-2023
HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 21:38:
Ik denk iets opgemerkt te hebben wat toch echt niet hoort...

Als ik een programma opneem, ongeacht of dat in Dolby uitgezonden werd, speelt hij dit in Stereo af. Altijd. Dat is toch zonde? Nu heb ik nooit meer surround in mijn opnames! Dat deed de Cisco wel :(.
Is de stelling van htt-Thalan juist? Kan de humax 5200 echt geen dolby 5.1 opnemen en weer weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:23

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
badcorne schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:54:
[...]

Is de stelling van htt-Thalan juist? Kan de humax 5200 echt geen dolby 5.1 opnemen en weer weergeven?
Nee die is niet juist. Zojuist getest op mijn 5200 en dolby digital wordt gewoon opgenomen en weergegeven.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badcorne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-10-2023
Laguna schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:48:
[...]

Nee die is niet juist. Zojuist getest op mijn 5200 en dolby digital wordt gewoon opgenomen en weergegeven.
Dank je. Dat is net het duwtje in de rug wat ik nog nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bij deze wil ik Humax nomineren met de volle tien (10!) punten in de categorie:

*Slechte helpdeskervaring sinds nabije mensenheugenis*

Mijn gód wat was die vent die ik sprak een ontzettende lul met oren. Ik wilde weten wat er 'mis' is met de 5200 recorder omdat de opnameproblemen die ik heb, wel gemeengoed lijken te zijn. Nog voor de zin ten einde was begon hij me tegen te spreken: Met de 5200 is hélemaal níks mis. Het ligt aan de EPG! Ik zeg dat ik snap dat die info niet altijd hoeft te kloppen, programma's lopen wel eens uit etc, maar de Cisco had er nooit moeite mee, de Humax wel. Die EPG is niet veranderd in de tussentijd, de recorder wel, en ik heb nu zo'n 30% mislukte opnames.

Nee, dat ligt echt aan de EPG, die info klopt gewoon niet altijd.

Vervolgens meld ik dat hij ook een aantal zenders op 'unknown' heeft staan sinds de recente zenderwisseling bij Ziggo. Ik geef ook aan dat ik de 'rescan' al heb gedaan van alle zenders (leuk als ik van te voren had geweten dat hij je timerplanning dan wist - logisch, maar niet aan gedacht) en dat het probleem blijft bestaan. Nader onderzoek leert dat ik bijvoorbeeld twee keer een zender met voorkeuzegetal '10' heb, de ene heet 'unkown' en de andere is het etalagekanaal van Ziggo oid. Ik kan er niet 'langs' zappen, ik moet fysiek '11' intoetsen om na 9 verder te kunnen zappen, anders krijg ik de melding 'kan niet van zender wisselen tijdens opname'.

Als ik denk dat het apparaat stuk is, zo reageerde hij, moet ik het apparaat terugsturen, en anders moet ik Ziggo bellen.

Ik vind het ronduit brutaal dat hij alles per definitie afwijst als zijnde 'onwaar' en dat ik met die 'kleine probleempjes' maar moet leren leven. Als de recorder echt zo slecht was als ik schrijf was hij vast geen beste recorder ooit geweest, was zijn claim.

Voor alle 'grote' problemen die ik heb moet ik Ziggo maar bellen, want die heeft schijnbaar de regie in handen bij Humax. Als ik het daar niet mee eens ben heb ik 'pech' is zijn reactie op mijn claim dat ik toch zeker de fabrikant moet kunnen bellen van een apparaat van 300+ euro wanneer ik daar problemen mee heb.

Serieus, waar haalt hij het gore lef vandaan om betalende klanten zo te behandelen? Niks is hun schuld, het apparaat werkt prima en als er problemen zijn moet je niet bij Humax zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand weten of ik de humax 5200c ook als een soort externe opslag kan gebruiken?
Bijv. een film die ik op de computer heb staan overzetten naar de humax en kijken via de tv.
Ik heb google al afgezocht maar kon daar niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:56:
Zou iemand weten of ik de humax 5200c ook als een soort externe opslag kan gebruiken?
Bijv. een film die ik op de computer heb staan overzetten naar de humax en kijken via de tv.
Ik heb google al afgezocht maar kon daar niets over vinden.
Je kunt je gedownloadde films er gewoon opzetten (of streamen vanaf je PC). Het is een vrij OK mediaspeler al kom ik er nog niet helemaal uit met .srt bestanden. MKVs speelt ie gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je mij wat meer uitleg daarover kunne geven?
Want ik heb al vanalles geprobeerd en opgezocht maar ik kom er niet uit hoe ik nu iets daar op kan zetten.

Ja waarschijnlijk weet ik wel hoe ik daar iets op krijg.
Maar ik heb geen externe schijf anders had ik die erop aangesloten.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net de ondersteunde resolutie van 1080i (1920 x 540).. euhh waar is de 1080p? Dat wordt niet uitgezonden? Hoezo Full HD dan .. 1080i is HD, maar valt het verschil te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 19:39
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:54:
Ik lees net de ondersteunde resolutie van 1080i (1920 x 540).. euhh waar is de 1080p? Dat wordt niet uitgezonden? Hoezo Full HD dan .. 1080i is HD, maar valt het verschil te zien?
Misschien moet je je vraag wat duidelijker proberen te stellen. Zo kan niemand er wijs uit...

Heb afgelopen week contact gehad met de plattetvdiscounter, waar mijn 5200c vandaan komt en zij wisten te melden dat de updat december uitgerold gaat worden.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen die na 1 september via Ziggo een slechtere beeldkwaliteit heeft met de Humax?
Niet op alle zenders hoor.
RTL4 en Ned 3 en soms Ned 1 en nog een paar andere zenders.
Het is net of het beeld dubbel is, net of je een beetje scheel kijkt. Letters zijn wazig
Discovery showcaseHD, Net 5 HD etc. is wel scherp.
Voor 1 september was er niks aan de hand, heb sindsdien al nieuwe Hirschmann kabels en stekkers. Zonder resultaat. Kabel is maar 3 meter lang, dus dat is het ook niet.
Dit alles in combinatie met een Sony kdl-37ex500.
Signaalsterkte is rond de 75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammert
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09-2023
Yep, ik heb ook problemen sinds 1 september.

Geluid valt regelmatig weg, storing in het beeld, "unknown" zenders op 5 en 10.
Tis behoorlijk irritant, maar wij kijken weinig TV, dus heb me er nog niet echt in verdiept.

Edit: en NL3 en RTL4 zijn de zenders die wij het meest kijken, daarop heb ik tot nu toe dus ook het meeste problemen geconstateerd

[ Voor 23% gewijzigd door Rammert op 15-10-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 10:08:
Je kunt je gedownloadde films er gewoon opzetten (of streamen vanaf je PC). Het is een vrij OK mediaspeler al kom ik er nog niet helemaal uit met .srt bestanden. MKVs speelt ie gewoon af.
Ik heb wat .mkv-bestanden (x264 720p) geüpload via de FTP-server. Qua beeld gaat het afspelen soepel maar het geluid stottert wat. Je kunt het wel verstaan maar er zit een lichte stottering wat het net irritant maakt om te luisteren. Vooral bij geluiden die langer doorlopen zoals achtergrondgeluiden van een stad enzo. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trasos schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:08:
[...]

Ik heb wat .mkv-bestanden (x264 720p) geüpload via de FTP-server. Qua beeld gaat het afspelen soepel maar het geluid stottert wat. Je kunt het wel verstaan maar er zit een lichte stottering wat het net irritant maakt om te luisteren. Vooral bij geluiden die langer doorlopen zoals achtergrondgeluiden van een stad enzo. Iemand hier ervaring mee?
Heb de 5200 sinds gisteren, dus nog een hoop ontdekken. Heb er losse HD via USB er aangehangen en dat kan die allemaal herkennen. Maar de ene AVI speelt hij af en de andere kan hij niks mee en MKV's willen ook niet :-( Wat moet ik met dvd ( .VOB ) bestanden doen, die wil hij ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dit apparaat is (en blijft) op de eerste plaats een Tv decoder, dat je er -kennelijk- ook mkv's e.d. mee af kunt spelen (al dan niet probleemloos), is een mooie bijkomstigheid, maar dit maakt de 5200 nog geen mediaspeler. Als je alle formaten probleemloos wil afspelen, zul je er een mediaspeler bij moeten kopen...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb laatst ook de ftp-server functie op de 5200 geactiveerd, maar kan in mijn (Windows 7) netwerk via de pc niks zien noch koppelen.
Kan je mij misschien uitleggen hoe je dat doen moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 20:00:

Kan je mij misschien uitleggen hoe je dat doen moet?
Met een FTP programma zoals Cute FTP of Filezilla misschien? Total Commander werkt ook prima, maar vanuit je webbrowser zal het niet lukken kan het blijkbaar ook. ;)

edit: Zie Verwijderd in "\[DVB-C] Humax iHDR-5200c"

[ Voor 15% gewijzigd door Toff op 31-10-2011 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat ze dmv een update voor de 5200 , het mogelijk willen maken om interactieve televisie te kijken voor bijvoorbeeld Ziggo.

Dat zou wel vet zijn, niet waar.
Dan kunnen we met een goede decoder ook VOD services gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:07:
[...]

Met een FTP programma zoals Cute FTP of Filezilla misschien? Total Commander werkt ook prima, maar vanuit je webbrowser zal het niet lukken.
Ik heb de oplossing gevonden via ziggo forum en ben nu eea aan het downloaden naar de pc.
Gewoon de url in IE plakken en gegevens invullen
Wat is een goede applicatie om de ts-bestanden te editen (knippen van begin- en eindstukken en reclames) en om deze om te zetten naar avi- of mpg-formaat?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb bij sommige zenders o.a bij RTL7 bagger beeld.
En er zijn 2 brede zwarte balken aan de zijkanten, met brede balken bedoel ik dus een centimeter of 15.
Wat nu irritant begint te worden.
Iemand een oplossing?
De humax 5200c is aangesloten op een phillips 46PFL9705H.
Over het algemeen is het beeld al niet helemaal super.
Ik kom van een loewe aconda (10 jaar oud) waar ik het beeld beter bij vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Brede balken aan de zijkant kan ook komen omdat het aangeleverde signaal gewoon niet 16:9 is. Sinds Ziggo hier HD uitzendt heb ik op sommige uitzendingen ook gewoon 4:3 beeld met 2 zwarte balken aan de zijkant. Is waarschijnlijk wel op te lossen met wat instellingen om de beeldverhouding aan te passen, maar mooier wordt het er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• szjoin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 23:38
Ik wil mijn Wii op de SCART van de Humax aansluiten zodat ik niet steeds de SCART van de TV moet selecteren.
Echter wanneer ik de Wii aansluit dan kan ik niet de SCART (of iedere andere 'Source') selecteren. Wanneer ik op 'Source' druk zie ik in de display wel iets knipperen dus dat signaal komt door maar ik weet niet hoe ik kan kiezen voor SCART.

Iemand...? Ik heb de RFTM sessie reeds gehad ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
j.goor schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:45:
Iemand...? Ik heb de RFTM sessie reeds gehad ;-)
Die afkorting ken ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat de SCART-aansluiting alleen doorlust naar de SCART-TV aansluiting, niet naar HDMI. Je zult dus een SCART-verbinding tussen je Humax en je TV moeten maken, om je speeldoosje of een andere SCART-bron via je PVR te kunnen bekijken op je TV, maar dan kan je de Wii wss evengoed rechtstreeks aansluiten, dus dat zal niet zijn wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Het is precies zoals Toff hier boven beschrijft.

De Humax kan niet van een SCART ingangssignaal een HDMI signaal maken.
Je zal je Wii dus rechtsreeks op je TV moeten aansluiten en zelf het juist SCART kanaal moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bdash
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-08-2022
Ik heb ook slecht beeld bij een aantal zenders. Ik dacht dat dit aan de bekabeling lag. Dat is bij mij niet het geval, ik heb namelijk de echte oorzaak gevonden. De decodeerchip op het moederbord kan de warmte niet goed kwijt en hierdoor gaat signaalsterkte achteruit. Rond de 20-25% sterkte begint digitale verstoring in beeld.

Kast opengeschroefd en ventilator erop gezet: de sterkte liep direct op naar 80% en artefacten zijn weg. Ventilator uit en signaal zakt weer terug. Dit lijkt me duidelijk een constructiefout.
Ik raad niemand aan om de kast open te schroeven en de officiele garantie te laten vervallen, maar misschien zijn er anderen die dit herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toff schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 21:07:
[...]

Met een FTP programma zoals Cute FTP of Filezilla misschien? Total Commander werkt ook prima, maar vanuit je webbrowser zal het niet lukken kan het blijkbaar ook. ;)

edit: Zie Verwijderd in "\[DVB-C] Humax iHDR-5200c"
Als ik het IP adres in de browser invoer krijg ik een melding van username en wachtwoord.
Terwijl ik er geen heb ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:25:
[...]

Als ik het IP adres in de browser invoer krijg ik een melding van username en wachtwoord.
Terwijl ik er geen heb ingesteld?
Je moet invullen:
username: humaxftp
wachtwoord:0000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Als dat niet werkt, kan je als username ook HumaxFTP ingeven. Nooit anders geprobeerd eigenlijk, maar ik dacht dat het hoofdlettergevoelig was (iig bij de 5050c).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Spirit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 14:02
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2011 @ 19:52:
[...]

Je moet invullen:
username: humaxftp
wachtwoord:0000
Indien je het kinderslot gebruikt moet je die pin gebruiken, anders is het inderdaad 4 nullen.

Who is "General Failure" and why is he reading my disk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is dit het resultaat. :(

Deze webpagina is niet beschikbaar
De webpagina op ftp://****************/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres
Fout 606 (net::ERR_FTP_COMMAND_NOT_SUPPORTED): Onbekende fout

Het lukt me echt niet erin te komen. En FTP server staat zeker weten aan.
Verder kon ik op internet er niets over vinden (deze error ook had)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:02:

De webpagina op ftp://****************/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres
Als dat er staat, dan is dat misschien ook zo? Check je IP in je Humax-menu, want (iig bij mijn 5050c's) zelfs al stel je op de Humax een permanent adres in, dan wil je router toch wel eens een nieuw adres uitdelen...

Verwijderd

Ja vanuit dat menu had ik het ip adres ook.
Zou niet weten waar ik het anders vanaf zou moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:10:
Je moet wel Internet Explorer gebruiken want met Firefox en Google Chrome werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:10:
Zelfs McAfee heeft een optie om je netwerk te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 20:58:
[...]

Je moet wel Internet Explorer gebruiken want met Firefox en Google Chrome werkt het niet
Oops, dat wist ik niet.
Maar ook als ik het met internet explorer doe krijg ik een melding: Internet Explorer cannot display the webpage.
Vaag allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Klopt het dat Ziggo een update voor de 5200c heeft verspreid? Ik heb het gevoel dat sommige menu's er anders uitzien...

Denk het niet trouwens. Dit staat er:
Softwareversie: ZHCIR 1.00.08
Datum opwaardering: 17 JUL 2010

[ Voor 30% gewijzigd door Cubix op 15-11-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk is het me gelukt om in de FTP server te komen van de humax 5200.
Maar wat een ramp als je bestanden wilt overzetten zeg.
Ik wou een film ( 1080p ) overzetten. Dat duurt wel 2 uur!
Dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
En de humax is niet draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:45:
Weet jij een vergelijkbaar apparaat met dezelfde mogelijkheid, maar dan sneller? Misschien is het een bewuste "cap" als knieval voor de DRM-lobbies, of het heeft te maken met de beperkte capaciteit van de gebruikte hardware. Ik ben al lang blij dat de ethernetaansluiting werkt. Dat het traag is, valt niet te ontkennen, maar je kunt het apparaat gewoon blijven gebruiken (wordt hij wel nog trager...) en op een PC merk je er weinig van, in de achtergrond. Anders spaar je een paar films op en haal je de boel 's nachts over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:45:
Eindelijk is het me gelukt om in de FTP server te komen van de humax 5200.
Maar wat een ramp als je bestanden wilt overzetten zeg.
Ik wou een film ( 1080p ) overzetten. Dat duurt wel 2 uur!
En de humax is niet draadloos.
Hallo Rick17, kun je uit de doeken doen hoe je een film overzet naar de humax?
Er vanaf halen doe ik al geregeld, maar erop zetten wil ik eens uitproberen.
Niet dat het perse nodig is want ik gebruik een externe harde schijf en een mediaplayer om films op de tv te kijken en ook de lan verbinding van de tv zelf om films en foto's vanaf de pc te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
[...]

Inmiddels heb ik geen last meer van storrend geluid. Ik heb nu namelijk een nieuwe TV die wel overweg kan met HD-signalen en beschikt over HDMI-ingangen, in tegenstelling tot de oude CRT-bak die was aangesloten via SCART. Blijkbaar heeft de Humax problemen met het omzetten van HD-materiaal naar een analoog signaal of iets dergelijks.

@Ghost-ray
Als je er films vanaf haalt dan moet het erop zetten toch niet zo moeilijk meer zijn?
Gewoon een kwestie van de bestanden uploaden. De Humax is wel vrij beperkt in codecs, maar x264 lust ie wel. VOB-bestanden of ISO`s worden niet geaccepteerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Trasos op 18-11-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 13:37
Dit is mijn derde decoder (de Humax 5200c, hiervoor 2 Samsungs gehad) en ook bij deze is het beeld niet precies in het midden, maar teveel naar rechts. Meer gebruikers hier last van?

[ Voor 3% gewijzigd door desalniettemin op 21-11-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Kan te maken met het feit dat 1:1 pixel mapping niet (juist) ondersteund wordt door de 5200c (wel door de 5050c).

De output van de 5200c vult niet het volledige scherm bij een 1080i signaal op een 1920x1080 scherm. Dat is te zien aan de grijze/zwarte (afhankelijke van je instelling op je 5200c) rand van enkele pixels breed. Als je je TV hebt ingesteld dat ie het signaal beeldvullend moet maken kan ie wellicht iets uit het midden geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Waar kan je dat instellen dan? Toch niet met de wideknop? Ik heb namelijk geen grijze/zwarte rand :)

Ik heb net nog even gekeken. Wat opvalt, het digitale hd-beeld is iets teveel naar rechts, terwijl het digitale beeld (wat 901 is op mijn decoder) wel precies in het midden is. Wat ik overigens wel vreemd vind :? Maar ik ga hier niet de winkel waar ik alles gekocht heb over bellen :)

[ Voor 59% gewijzigd door desalniettemin op 22-11-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
De kleur van de rand stel je in op je Humax.

Menu -> Instellingen -> Voorkeuren -> Video -> Kleur letter- en pillar boxen

Het zoom-gedrag stel je in op je TV. Hoe het daar heet verschilt per merk/TV.

Edit: Dat je zegt dat het SD-signaal wel in het midden uitlijnt lijkt mijn hypothese alleen maar te bevestigen.

[ Voor 21% gewijzigd door Trasos op 22-11-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
Beeld ben ik wel tevreden over.
EPG werkt echter niet naar behoren.

As the world turns geprogrammeerd voor de vrouw.
Heeft maar 10 minuten opgenomen.
Gevolg: vrouw met deegroller achter mij aan ;-)

Hebben meer mensen last van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
@Trasos: Het is opgelost. Ik heb de autostand op de Humax ingesteld ipv volledig en beeld is nu weer in het midden 8)

@Wout: als ik een programma opneem via de timer dan neem ik altijd 10 minuten extra aan het begin en aan het eind op. Zo heb ik nog nooit een begin of eind gemist ;) Misschien voortaan op deze manier programmeren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wout1976
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-08-2024
desalniettemin schreef op woensdag 23 november 2011 @ 15:46:
@Trasos: Het is opgelost. Ik heb de autostand op de Humax ingesteld ipv volledig en beeld is nu weer in het midden 8)

@Wout: als ik een programma opneem via de timer dan neem ik altijd 10 minuten extra aan het begin en aan het eind op. Zo heb ik nog nooit een begin of eind gemist ;) Misschien voortaan op deze manier programmeren? :)
Mijn probleem is dat er maar 10 minuten zijn opgenomen
Het had 1 uur moeten zijn. Dit is niet gerelateerd aan te vroeg of te laat stoppen/starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Wat desalniettemin (denk ik) bedoeld, is dat je opname wellicht door een bug is gestopt na 10 minuten, die bug wordt kennelijk overruled door een handmatige afstemming van de timer.
(op het Ziggo gebruikersforum worden alle bugs van deze decoder uitvoerig besproken, ook van een te vroege beeïndiging van de opname heb ik helaas vaker gelezen).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
wout1976 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 14:52:
Gevolg: vrouw met deegroller achter mij aan ;-) Hebben meer mensen last van dit probleem?
Deegroller verstoppen? ;)

• desalniettemin
Vreemd, want met mijn Samsung 850 nooit dat soort problemen gehad :?

[ Voor 82% gewijzigd door desalniettemin op 24-11-2011 17:21 ]

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Beeld ben ik wel tevreden over.
EPG werkt echter niet naar behoren.

Bij ons wordt ATWT al een jaar elke dag opgenomen, heeft nog nooit een dag gemist. Weet je zeker dat de je de tijd goed gezet had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik neem elke dag op hetzelfde tijdstip een programma op en heb nooit iets gemist.
Wel 1 keer, vorige week. Ik had enkele programma's ingesteld waarbij 1 korter dan normaal is opgenomen, maar waarschijnlijk stonden er 3 programma's rond hetzelfde tijdstip ingesteld, waardoor 1 werd afgekapt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 19:39
wout1976 schreef op woensdag 23 november 2011 @ 18:02:
[...]

Mijn probleem is dat er maar 10 minuten zijn opgenomen
Het had 1 uur moeten zijn. Dit is niet gerelateerd aan te vroeg of te laat stoppen/starten.
Heeft waarschijnlijk te maken met de kabelinrichting van je gemeente/leverancier van je digitale signaal. Woon zelf in een klein plaatsje onder Rotterdam met een eigen 'kabelaar' genaamd CAI Albrandswaard en die sturen vaak een verkeerde tijd mee met hun programma's. De 5200c denkt dan dat het programma is afgelopen en meent dus te moeten stoppen met opnemen, maar in werkelijkheid kloppen de meegezonden EPG gegevens niet.

Is er inmiddels al meer bekent over de langverwachte update die in december uit zou moeten komen?

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 10:06
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 00:00:
[...]

Nou het hele grote nadeel wat ik ondervond ivm skippen is opgelost.Na maanden ben ik er achter,dat als je op oke toets drukt zodat je de zenderlijst ziet en dan P toets na boven of beneden drukt,kan je met grote sprongen door de zenderlijst.Dit geld ook voor EPG lijst. :)
Hierdoor is redelijk apparaat,goed te noemen en als de humax via update ook nog interactief word,krijgt hij predicaat SUPPER.
Kwa af en toe zwart beeld,geef ik mijn LG maar de schuld,die het signaal soms niet goed kan verwerken door beeld opbouw,hierdoor heb ik ook altijd geluidsvertraging via pc boxen.
Ik heb hier ook last van, van dat zwarte beeld. Alles al vervangen qua kabels en smartcards maar niets helpt. De laatste SW versie staat op TV (Sony KDL 40HX700) en op de Humax. Om gek van te worden want hij springt telkens een seconde of 2 op zwart. :X Normaalsgesproken 100% signaal maar als de Humax wat doet dan soms maar 60%. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 26-11-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Crosspost van het 5100 topic: de update voor de 5100 staat live voor West Nederland. De update voor de 5200 zou een week later volgen, zie deze post.

Het goede nieuws: we krijgen eindelijk Ziggo On Demand en DNLA player functionaliteit!

Zie http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=36136
De software staat LIVE in het Ziggo West deel (voormalig Casema + Multikabel). Woensdag volgt Ziggo Oost (voormalig @home)

Let op:
  1. Door een aanpassing in de schedule datastrucuur kan de bestaande recorder planning file niet worden behouden.De recording planning zal na de software upgrade opnieuw aangemaakt moeten worden.
  2. Voor het gebruik van Ziggo On Demand dient de ontvanger na de upgrade eerst even (paar minuten) op standby te worden gezet.
Naast een aantal bugfixes wordt bij de nieuwe software release DNLA player officieel ondersteund. Verder kan met de brower (TVportal) toegang worden verkregen tot een aantal widgets (Nu.nl, Buienradar, cinenews,9292 en Ziggo en Humax Self Service portals) en Ziggo On Demand.
Uiteraard moet de ontvanger daarvoor wel met internet verbonden zijn.

Meer info via www.ziggo.nl/humax

[ Voor 5% gewijzigd door Dijkhuis op 28-11-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik wacht met spanning af!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
zeef schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:52:
[...]

Ik heb hier ook last van, van dat zwarte beeld. Alles al vervangen qua kabels en smartcards maar niets helpt. De laatste SW versie staat op TV (Sony KDL 40HX700) en op de Humax. Om gek van te worden want hij springt telkens een seconde of 2 op zwart. :X Normaalsgesproken 100% signaal maar als de Humax wat doet dan soms maar 60%. :'(
Wanneer doet hij dit dan? Bij het Zappen of bij handelingen in de Humax, bijvoorbeeld bij toegang tot de menu's/epg

Wat bedoel je met 60% signaal bij als de Humax wat doet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
de update met Video on Demand (uitzending gemist dus) komt komende week!
De eerste 5200 release staat gepland voor a.s dinsdag (6 december) voor West, op voorwaarde dat de upload op enkele productie boxen goed verloopt (ter verificatie van de aangeleverde officiele release)
Maar vast even de signaalsterkte gecontroleerd op mijn humax: Oeps, maar 31%. Dat schijnt nogal een probleem te zijn met VOD... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Groningen is de update voor de 5100 er al,zit nu dus met smart te wachten voor de 5200.Kan nog niks zeggen over de grijze rand,want tv is niet full-hd. Jou signaal is inderdaad erg laag.Ik zou er een RETOUR versterker van Hirschmann tussen zetten.Denk dat je dan uitkomt op sterkte +- 80 en kwaliteit 100%.
Dijkhuis schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 12:58:
de update met Video on Demand (uitzending gemist dus) komt komende week!

[...]

Maar vast even de signaalsterkte gecontroleerd op mijn humax: Oeps, maar 31%. Dat schijnt nogal een probleem te zijn met VOD... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 13:19:
Jou signaal is inderdaad erg laag.Ik zou er een RETOUR versterker van Hirschmann tussen zetten.Denk dat je dan uitkomt op sterkte +- 80 en kwaliteit 100%.
Tsja, ik ga over een paar maanden verhuizen... Eens kijken of ik nog zin heb om er nu aan te klussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
De update is binnen! Ik woon in de Casema regio, de rest van Nederland zou in de loop van de week moeten volgen.

10 minuutjes downloaden en updaten, vervolgens de ontvanger paar minuutjes uitzetten, en de tv portal werkt! Uitzending gemist, RTL gemist, een paar gratis films en wat appjes (nu.nl, buienradar, etc).

Ik heb nog wel een goedkoop kabelversterkertje gebruikt om het signaal beter te krijgen, zit nu op 75% ipv 30%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsonu
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-04 19:35
Ik heb de update ook binnen gehaald, prima, enige verschil dat ik tot nu toe gemerkt heb is dat het wissen van opnames sneller gaat. Nou, ja sneller, het apparaat wordt direct vrijgegeven, terwijl het wissen nog doorgaat, maar dat terzijde.

Ik heb ook direct de dongel gekocht om het apparaat aan mijn draadloze netwerk te hangen, maar dat lukt niet. Netwerk wordt wel herkend, wachtwoord wordt ook geaccepteerd (als ik hier een fout maak krijg ik al direct de melding, fout wachtwoord!). Maar na enige tijd verschijnt de mededeling 'verbinding mislukt, controleer de instellingen oid.". Zowel de usb ingang op voor en achterkant geprobeerd. Wat kan hier mis gaan? Moet ik eventueel nog iets op mijn draadloze kastje instellen?

Ben geen totale leek, krijg normaal gesproken dingen wel aan de praat, maar hier houdt het op. Apparaat heeft ook een tijd (nacht!) uit gestaan. Iemand een tip, idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet misschien iemand of de update ook in het Delta gebied beschikbaar komt? Of is het alleen voor Ziggo klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frederic46
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-08 09:58
Ook bij mij (Ziggo/Casema) werkt de update goed.

Alleen tot mijn grote ergernis is er niets gebeurd met mijn 'zoek-problemen met de EPG'. Voorbeeld van een zoek-probleem: In de EPG zoeken we op genre 'FILM' en dan kies ik 'alle'.
  • Alle films van alle mogelijke zenders worden dan weergegeven (Duits, Turks, Spaan etc...). Dus ook buiten de actuele favorietengroep (alleen NL-zenders). Ook films op zenders waar geen abonnement voor is, worden weergeven.
  • Films worden dan ook vaak dubbel weergeven. Voor de normale EN voor de HD-zendervariant.
  • Veel programma's worden ten onrechte als 'FILMS' aangemerkt (bv alle programma's van PassieTV) en zo loopt de weergave helemaal vol met onnutte zaken.
  • Zoek je binnen een categorie (zeg bv humor) dan krijg je ook alle TV-series erbij. Dit wordt dan ook weer gezien als 'FILM'.
Totaal onwerkbare functie. En dat terwijl dit alles op mijn oude Sony-HD-recorder zo lekker liep.

Ligt dit probleem aan Ziggo of hebben alle Humax gebruikers hier last van? De helpdesk van Humax kan mij ook niet helpen en hadden verwacht dat deze update het wel zou oplossen.

Niet dus. :( .......

Of doe ik toch zelf iets fout???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees hier over de update van de Humax 5200. Ben aan het overwegen om ook een Humax te kopen en twijfel tussen de 5050 en 5200. Weet iemand of ik deze update ook kan draaien met als provider OnsNetEindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 10:57:
Lees hier over de update van de Humax 5200. Ben aan het overwegen om ook een Humax te kopen en twijfel tussen de 5050 en 5200. Weet iemand of ik deze update ook kan draaien met als provider OnsNetEindhoven?
Nee, de update die wordt uitgerold is specifiek voor het Ziggo netwerk. OnsNetEindhoven is geen Ziggo, helaas voor jou gaat het dus niet werken.

Weet je overigens wel zeker dat OnsNetEindhoven de zelfde standaard qua codering gebruikt als Ziggo, Delta en Kabelnoord? Anders gaat de Humax 5200 helemaal niet werken....

Ik heb het even voor je na gekeken, OnsNetEidnhoven is een glasvezel provider, de Humax 5200c werkt alleen bij een kabelprovider.....

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 12-12-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Ik wil de Humax iHDR-5200c ook aanschaffen nu er een update beschikbaar is die het mogelijk maakt gebruik te maken van interactieve TV van Ziggo. Ik heb enkele vragen, ik hoop dat iemand 'm kan beantwoorden. :)

- Hoe is de beeldverhouding bij 1920x1080i? Heb je zwarte randen aan de zijkant als je 1:1 pixel mapping (Screen Fit in 't geval van mijn TV) aanzet? Of moet je verplicht overscan aanzetten? Zou dit wel jammer vinden, want je mist zo wel een stukje beeld.

- Kan de beeldkwaliteit tippen aan de oude Samsung DCB-H360R? Ik heb met deze decoder weliswaar wat problemen gehad maar de beeldkwaliteit is super strak. De Humax iHDR-5200c kost een hoop geld, en hoe cool al die functies ook zijn, ik wil er absoluut niet op achteruit gaan wat beeldkwaliteit betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het heel simpel.Bij de ene tv moet je overscan aan zetten en bij de andere uit,sommige tv's hebben deze functie niet of het wordt anders genoemd.Feit blijft dat je met grijze rand meer beeld ziet,maar wel rondom de rand hebt.Bij het instellen zonder rand,word het beeld iets vergroot(gezoemd) zodat van een gezicht van iemand je het oor kwijt bent in tegen stelling met rand.Ik hoop dat ik het duidelijk uitleg.Ik begrijp ook niet dat Humax of Ziggo die vast meelezen hier niet eens duidelijk antwoord opgeven.Of iemand op dit forum.Sommigen vinden dit allemaal muggenziften,maar het klopt gewoon niet.Verder laat ik het maar want word straks nog verbannen,omdat men hier moe van wordt.Ik zeg altijd of je doet je werk goed of vraagt een uitkering aan,dus of een goed product op de markt of anders liever niet.Maar ja ik kan niet terug en Humax houd zich doodstil.In dit geval heeft de update dit niet verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Bedankt voor je antwoord, jammer om te horen dat je overscan toch verplicht aan moet aanzetten wil je die randen niet hebben. Jammer dat dit niet is gefixt met de nieuwe firmware!

En verbannen worden omdat je kritiek hebt? Vast niet joh. Ik twijfel nu of ik 'm wel moet kopen, want volgens velen is dit de beste PVR (die nu interactief is gemaakt door Ziggo) die je momenteel kan kopen.

Een hij heeft 2 tuners, ook niet geheel onbelangrijk. Aan die Cisco interactieve PVR begin ik niet, ik lees daar té veel negatieve dingen over.

Edit:

Ik heb op een ander forum het "eerste ervaringen" topic doorgelezen en ik kwam deze foto's tegen. De Humax iHDR-5200c kan blijkbaar dus echt niet 1:1 pixel mapping weergeven! Alleen met overscan haal je die randen weg, maar daar neem ik geen genoegen mee. Dit is onacceptabel voor kritische gebruikers met een Full-HD TV en 1:1 pixel mapping optie! Ik had deze PVR bijna gekocht... Ik begrijp niet waarom dit niet is gefixed. :F

Overscan uit

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/311026.jpg

Overscan aan

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/311052.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 13-12-2011 00:57 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste