Bij deze wil ik Humax nomineren met de volle tien (10!) punten in de categorie:
*Slechte helpdeskervaring sinds nabije mensenheugenis*
Mijn gód wat was die vent die ik sprak een ontzettende lul met oren. Ik wilde weten wat er 'mis' is met de 5200 recorder omdat de opnameproblemen die ik heb, wel gemeengoed lijken te zijn. Nog voor de zin ten einde was begon hij me tegen te spreken: Met de 5200 is hélemaal níks mis. Het ligt aan de EPG! Ik zeg dat ik snap dat die info niet altijd hoeft te kloppen, programma's lopen wel eens uit etc, maar de Cisco had er nooit moeite mee, de Humax wel. Die EPG is niet veranderd in de tussentijd, de recorder wel, en ik heb nu zo'n 30% mislukte opnames.
Nee, dat ligt echt aan de EPG, die info klopt gewoon niet altijd.
Vervolgens meld ik dat hij ook een aantal zenders op 'unknown' heeft staan sinds de recente zenderwisseling bij Ziggo. Ik geef ook aan dat ik de 'rescan' al heb gedaan van alle zenders (leuk als ik van te voren had geweten dat hij je timerplanning dan wist - logisch, maar niet aan gedacht) en dat het probleem blijft bestaan. Nader onderzoek leert dat ik bijvoorbeeld twee keer een zender met voorkeuzegetal '10' heb, de ene heet 'unkown' en de andere is het etalagekanaal van Ziggo oid. Ik kan er niet 'langs' zappen, ik moet fysiek '11' intoetsen om na 9 verder te kunnen zappen, anders krijg ik de melding 'kan niet van zender wisselen tijdens opname'.
Als ik denk dat het apparaat stuk is, zo reageerde hij, moet ik het apparaat terugsturen, en anders moet ik Ziggo bellen.
Ik vind het ronduit brutaal dat hij alles per definitie afwijst als zijnde 'onwaar' en dat ik met die 'kleine probleempjes' maar moet leren leven. Als de recorder echt zo slecht was als ik schrijf was hij vast geen beste recorder ooit geweest, was zijn claim.
Voor alle 'grote' problemen die ik heb moet ik Ziggo maar bellen, want die heeft schijnbaar de regie in handen bij Humax. Als ik het daar niet mee eens ben heb ik 'pech' is zijn reactie op mijn claim dat ik toch zeker de fabrikant moet kunnen bellen van een apparaat van 300+ euro wanneer ik daar problemen mee heb.
Serieus, waar haalt hij het gore lef vandaan om betalende klanten zo te behandelen? Niks is hun schuld, het apparaat werkt prima en als er problemen zijn moet je niet bij Humax zijn?