Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is precies wat ik bedoel.Duidelijker kan niet.Nou Humax kom er maar in en regel het.

(Humax) ,O sorry kan niet worden gefixt door update.Terughalen van alle ontvangers doen we ook niet.Nogmaals sorry.Pffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:08

St@m

@ Your Service

Nou, ik wacht met spanning op de update :) Zou echt geweldig zijn als RTL gemist en uitzending gemist gaan werken. Volgens het forum moet de update voor Oost (Zwolle denk ik ook) vandaag komen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Ik woon ook in Oost, dus zal vandaag die update ook wel krijgen, maar nog ff een vraag, moet je nu wel of niet betalen aan Ziggo voor die "Gemist" uitzendingen?? :?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Joop_Klepzeiker schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:15:
Ik woon ook in Oost, dus zal vandaag die update ook wel krijgen, maar nog ff een vraag, moet je nu wel of niet betalen aan Ziggo voor die "Gemist" uitzendingen?? :?
Via die Smart-tv's is het gratis, en laatst op de radio gehoord dat Ziggo de dienst gratis gaat aanbieden (voorlopig), dat is overigens tot de publieke omroep (en waarschijnlijk ook RTL) geld gaan vragen voor Uitzending gemist.
Ik ga er dus even vanuit dat het gratis is (voorlopig), maar vast wel een tweaker die e.e.a. kan bevestigen/ontkrachten. Radioprogramma was ook al van een tijdje terug.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 13-12-2011 10:26 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 10:06
Bullet NL schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:28:
[...]

Wanneer doet hij dit dan? Bij het Zappen of bij handelingen in de Humax, bijvoorbeeld bij toegang tot de menu's/epg

Wat bedoel je met 60% signaal bij als de Humax wat doet???
Tijdens het kijken op de TV viel het beeld compleet weg, alsof je de kabel eruit haalt. Dat gebeurt twee keer achter elkaar. Nu heb ik er een brakke laptop koeler onder staan en komt het al wat minder voor dus het zal wel een hitte issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou heb natuurlijk de update binnen gehaald en mijn verbazing schept,dat bij Tv-portal het volgens mij wel goed gaat.Geen grijze rand en meer beeld.Zou het dan aan Ziggo liggen en niet aan Humax? :> .

Dan het betalen van films,ik druk 0000 en kan gewoon de film kijken,of komt dit bij je maandelijkse rekening op?.

Ik durf het niet meer te doen,voer 0000 in en je kan alles kijken,zonder dat je eerst account of iets dergelijks moet aanmaken.Of is dit iets slims van Ziggo om je rekening te laten oplopen?
GANGSTERKILLER schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:06:
Bedankt voor je antwoord, jammer om te horen dat je overscan toch verplicht aan moet aanzetten wil je die randen niet hebben. Jammer dat dit niet is gefixt met de nieuwe firmware!

En verbannen worden omdat je kritiek hebt? Vast niet joh. Ik twijfel nu of ik 'm wel moet kopen, want volgens velen is dit de beste PVR (die nu interactief is gemaakt door Ziggo) die je momenteel kan kopen.

Een hij heeft 2 tuners, ook niet geheel onbelangrijk. Aan die Cisco interactieve PVR begin ik niet, ik lees daar té veel negatieve dingen over.

Edit:

Ik heb op een ander forum het "eerste ervaringen" topic doorgelezen en ik kwam deze foto's tegen. De Humax iHDR-5200c kan blijkbaar dus echt niet 1:1 pixel mapping weergeven! Alleen met overscan haal je die randen weg, maar daar neem ik geen genoegen mee. Dit is onacceptabel voor kritische gebruikers met een Full-HD TV en 1:1 pixel mapping optie! Ik had deze PVR bijna gekocht... Ik begrijp niet waarom dit niet is gefixed. :F

Overscan uit

[afbeelding]

Overscan aan

[afbeelding]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-05-2018
Hey onkyo2, hoe heb je die randen precies weggekregen, kan je misschien iets duidelijker zijn? Weet je zeker dat je nu 1:1 pixel mapping hebt? Of is er een optie in het menu van de PVR die overscan aanzet? Als dit laatste het geval is dan is het probleem nog steeds niet opgelost.

Kunnen meerdere tweakers dit bevestigen? Ik heb echt snel een goede interactieve PVR nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 13-12-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Nou.. de update uitgevoerd.. helaas pindakaas.. heb een paar RTL gemist dingen bekeken (TVOH, VI, GTST, Darts) maakte niet uit van wanneer.. overal moet geld voor betaald worden. Bedrag was steeds tussen de 0.95 en 1.45.. veel te veel geld. Dan maar wat beter opletten of ik eventueel iets wil opnemen.

SBS gemist.. zelfde verhaal
Net5 gemist.. ik pakte er toevallig één waarvoor betaald moest worden en één gratis. Maar het aanbod is bedroevend laag, en ik kijk sowieso nooit naar Net5
Veronica gemist.. betalen.. allemaal 0.99 voor zover ik zag

Al die andere zenders ga ik niet eens langs :P

Uitzending gemist is gratis, en de kwaliteit is acceptabel. Maar dan wil ik Studio Sport kijken.. maar dat staat er weer niet tussen 8)7 Maar op de site kun je dat ook niet terugkijken, zal wel met de rechten te maken hebben.

Nouja, het idee is leuk, maar de uitwerking is nog een beetje povertjes.. Of nou ja, ik had eigenlijk verwacht dat er wel wat meer gratis content zou zijn. De gratis content die ik geprobeerd heb werkt overigens gewoon uitstekend. Snel geladen, doorspoelen e.d. wil ook prima, maarja, ik heb ook een 120Mb verbinding.

Leuke spielerij, maar ik ga dus echt niet betalen voor een GTST als mijn vriendin dat eens een keer is vergeten op te nemen om 1 of andere reden. Op de laptop kan ze het gratis terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
@ St@m

Nog meer nuttige info, bedankt. Bizar dat je geld moet neerleggen voor GTST en Voetbal International! Die kan je idd gratis bekijken op je laptop! Wel een duur grapje als je er dagelijks gebruik van wilt maken... ;)

En de beeldkwaliteit van Uitzendinggemist.nl "acceptabel", maar kan beter dus? Is het beeld slechter dan een rechtstreekse uitzending of opname?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:00:
@ St@m

Nog meer nuttige info, bedankt. Bizar dat je geld moet neerleggen voor GTST en Voetbal International! Die kan je idd gratis bekijken op je laptop! Wel een duur grapje als je er dagelijks gebruik van wilt maken... ;)

En de beeldkwaliteit van Uitzendinggemist.nl "acceptabel", maar kan beter dus? Is het beeld slechter dan een rechtstreekse uitzending of opname?
Beeld is slechter dan een rechtstreekse uitzending, en ook opname denk ik. Daar zie ik nooit verschil tussen :P
Maar beeld is gewoon goed hoor, beetje DivX kwaliteit, beter dan dat kan ik het ook niet omschrijven.

Overigens is de kwaliteit van mijn kabelverbinding bij 25% ofzo, ik las ergens dat het met minder dan 30% niet zou gaan werken. Niets is minder waar :P Al moet ik wel nog steeds een keer een versterker kopen, maar die dingen vind ik wat duur.

[ Voor 14% gewijzigd door St@m op 13-12-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het net nog een keer gecheckt,uitzending gemist hard van nederland (ja sorry) en volgens mij is het 1:1 pixel mapping.In mijn geval staat scanning aan en de grijze randen zijn weg,zonder beeld verlies.Normaal moet ik scanning uitzetten om het beeld vullend te krijgen.Bij deze uitzending geen randen,alleen met scanning UIT word het beeld vergroot en bij AAN verkleind(zoals het hoort)en zonder randen.Alleen licht stippel lijntje boven in beeld met 1:1.
De beeldkwaliteit is volgens mij wel minder,maar je mist niet een stuk van het beeld.Man wat is dit toch raar.
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 17:00:
@ St@m

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Ik heb dat hele probleem met die grijze rand niet.. volgens mij.. :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BgYawJ5cwfY2FaHOqPfSZI69/thumb.jpg

Beetje brakke foto, maar geen grijze rand te zien hoor. Of komt dat omdat ik op 720P bekijk?

[ Voor 17% gewijzigd door St@m op 13-12-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Is deze update ook via internet te doen of alleen maar via de kabel provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
@ St@m

Thanks voor je antwoord, duidelijk. Over die zwarte randen, heb je een Full-HD TV? Zo ja, wat zie je bij de resolutie 1920x1080 met "1:1 pixel mapping" optie aan. Bij mijn Samsung TV heet dat "Screen Fit". Als je 'm op 1280x720 hebt staan zonder "Screen Fit" aan dan is het heel logisch dat je geen zwarte randen ziet (zoals te zien is op je foto). ;)

@ Onkyo2

Ok, en als je gewoon een rechtstreekse uitzending kijkt (niet via Uitzendinggemist, want dat is niet in HD), zijn die zwarte randen er dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:00:
@ St@m

Thanks voor je antwoord, duidelijk. Over die zwarte randen, heb je een Full-HD TV? Zo ja, wat zie je bij de resolutie 1920x1080 met "1:1 pixel mapping" optie aan. Bij mijn Samsung TV heet dat "Screen Fit". Als je 'm op 1280x720 hebt staan zonder "Screen Fit" aan dan is het heel logisch dat je geen zwarte randen ziet (zoals te zien is op je foto). ;)
Ik heb geen Full-HD tv, dus dat zal het zijn. Ach ze zenden toch niets uit in 1080p dus dan blijft ie nog maar even tot het "grijze randen probleem" is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Dat verklaart alles, ik heb wel een Full-HD TV en de Humax iHDR-5200c kan 1920x1080i weergeven. Daarom vind ik het ook zo absurd van die zwarte randen. Dat mag gewoon niet voorkomen. Je kan die randen wel verwijderen door 1:1 pixel mapping uit te zetten maar dan mis je een stukje beeld omdat het beeld dan ingezoomd wordt. Dat wil ik dus niet. Dit is het enige probleem waarom ik deze PVR nog niet heb gekocht. De Humax iHDR-5050c heeft hier geen last van, dus het is gewoon een bug. Helaas is deze PVR niet geschikt voor interactieve TV.

[ Voor 14% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 13-12-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitzending gemist is niet HD,maar het gekke is dat de beeldverhoudingen dan wel kloppen,je kan dan ook geen 720p of 1080i instellen. Rechtstreeks met Hd uitzending niet,dan heb je randen of je moet scanning,screen Fit aanzetten en je mist weer een oor.
Ja ik heb een Full-HD LG.Het beeld staat trouwens ook niet helemaal in het midden,aan de rechterkant is een streepje van 1,5 millimeter verticaal te zien.Ja mierenneuker,maar toch. :)
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:00:
@ St@m

@ Onkyo2

Ok, en als je gewoon een rechtstreekse uitzending kijkt (niet via Uitzendinggemist, want dat is niet in HD), zijn die zwarte randen er dan ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Pfff... dus toch niet gefixt met de laatste update. Ik heb veel liever dat de rechtstreekse uitzendingen en opnames gewoon 1:1 pixel mapping zijn, uitzending gemist kan ik ook bekijken op m'n laptop. Ik denk dat ik maar naar iets anders ga kijken, misschien toch maar die Cisco, die schijnt hier geen last van te hebben. Maar kwalitatief gezien is de Humax wel beter (als ik de reviews mag geloven). Bedankt voor je reacties onkyo2. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 13-12-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt die update eigenlijk via de cable of moet ik de Humax aan internet hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:37:
Komt die update eigenlijk via de cable of moet ik de Humax aan internet hangen?
https://www.ziggo.nl/#hel...s_linkname=humax&ns_fee=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed,even wat anders want ik zie grijze randen voor mijn ogen.

Het betalen van een film.Word dit gedaan door 4x de nul of ander wachtwoord en komt dit dan bij je factuur op?. Of krijg je een aparte factuur.Ik heb dit vanmiddag al een paar keer gedaan zonder dat je wordt gewaarschuwd,dat dit extra kosten met zich mee brengt,op je maandelijkse factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:03:
Goed,even wat anders want ik zie grijze randen voor mijn ogen.

Het betalen van een film.Word dit gedaan door 4x de nul of ander wachtwoord en komt dit dan bij je factuur op?. Of krijg je een aparte factuur.Ik heb dit vanmiddag al een paar keer gedaan zonder dat je wordt gewaarschuwd,dat dit extra kosten met zich mee brengt,op je maandelijkse factuur.
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar het lijkt me wel. Er wordt gevraagd om te betalen voor de film en dan geef je je persoonlijke pincode op. Tja.. lijkt me dan dat je akkoord gaat, al mag dat beter uitgelegd worden.. Eigenlijk staat er helemaal nergens hoe het bestellen in zijn werk gaat volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké wacht de factuur wel af einde van de maand.Ik vind inderdaad dat dit wel wat duidelijker mag.Voor mensen met kinderen is het zeker aan te raden om de pin te veranderen,anders wordt het einde van de maand een beroerte.Op internet en mobiel word je expliciet verteld dat het extra geld kost en of je door wil gaan.Vaak moet je ook nog een gebruikersnaam invullen.Ik geef toe dat het van mij ook niet echt snugger is misschien?,voor de mensen die klikkerdeklik doen(ik soms) zonder echt te lezen,is het handig als je nog een keer wordt gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog eén ding killer.Kijk eens bij de HD promo,dan is de 1:1 pixel mapping perfect.Wissel maar eens met scan aan en uit.Sorry je hebt geen 5200.Wie kan dit eens testen?
GANGSTERKILLER schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 19:28:
Pfff... dus toch niet gefixt met de laatste update. Ik heb veel liever dat de rechtstreekse uitzendingen en opnames gewoon 1:1 pixel mapping zijn, uitzending gemist kan ik ook bekijken op m'n laptop. Ik denk dat ik maar naar iets anders ga kijken, misschien toch maar die Cisco, die schijnt hier geen last van te hebben. Maar kwalitatief gezien is de Humax wel beter (als ik de reviews mag geloven). Bedankt voor je reacties onkyo2. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 21:09:
Nog eén ding killer.Kijk eens bij de HD promo,dan is de 1:1 pixel mapping perfect.Wissel maar eens met scan aan en uit.Sorry je hebt geen 5200.Wie kan dit eens testen?
Ik kan het helaas niet testen, anders had ik dit tot op de bodem onderzocht! ;) Enorm vaag dat het op die ene HD kanaal wel in orde is! Waarom komt Humax niet met een verklaring op deze bug, ik kan hierover niks vinden. Echt slecht hoor.

[ Voor 38% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 13-12-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de indruk dat het niet aan Humax ligt.Heb nog even verder getest.Het 16:9 beeld van tv portal uitzending gemist is met scannen aan ook zonder rand dus met oor,ha ha.Dit krijg ik met gewone live uitzendingen niet voor elkaar met oor(tenzij ik dus met rand in stel.Eigenlijk begrijp ik er niks meer van.Het kan dus wel goed met de Humax.Zal het dan toch aan Ziggo liggen?.

Ik val in herhaling zie ik.Ga maar eens met de vaak zaak in conclaaf.Eventueel maar eens met Ziggo en Humax bellen.Komt vanzelf wel een keer goed denken we dan maar.EINDE. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan de upgrade ook via internet opgehaald worden om daarna zelf te installeren?
Ik ben geen ziggo gebruiker maar aangesloten op
kabel tv pijnacker (caiway).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:07:
Kan de upgrade ook via internet opgehaald worden om daarna zelf te installeren?
Ik ben geen ziggo gebruiker maar aangesloten op
kabel tv pijnacker (caiway).
Neen.... De update is specifiek voor Ziggo, het is ook een Ziggo portal wat wordt geinstalleerd, m.a.w. jij hebt in in Pijnacker helemaal niets aan........ (los van het feit dat je hem niet kan installeren)

Al was het maar omdat via de update contact wordt gelegt met de Ziggo media servers die jij niet eens kan bereiken. Daarnaast worden de interactieve streams gewoon via het kabelnet naar de Humax decoder gestreamt via een normaal digitaal kanaal, deze kan jij van Ziggo ook niet ontvangen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yokiamy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05-2021
Ik heb de update voor de 5200 gisteren ook binnengehaald en de dongel ook maar besteld, zodat ik niet hoef te klooien met kabels en het werkte allemaal meteen en het ziet er allemaal aardig uit. De Apps zijn grappig, al heb ik nog geen uitzendinggemist geprobeerd.

Ik had alleen gehoopt dat ik via DLNA ook films van de interne HD kon kopieren naar mijn (DLNA-compatible) server, zodat ik weer wat ruimte kan maken op de interne HD van de 5200c (want die loopt best snel vol) maar dat lukt me dus niet, heeft iemand hier ervaring mee?
of is de enige optie dit via de pc met FTP te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
yokiamy schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:18:
Ik heb de update voor de 5200 gisteren ook binnengehaald en de dongel ook maar besteld, zodat ik niet hoef te klooien met kabels en het werkte allemaal meteen en het ziet er allemaal aardig uit. De Apps zijn grappig, al heb ik nog geen uitzendinggemist geprobeerd.

Ik had alleen gehoopt dat ik via DLNA ook films van de interne HD kon kopieren naar mijn (DLNA-compatible) server, zodat ik weer wat ruimte kan maken op de interne HD van de 5200c (want die loopt best snel vol) maar dat lukt me dus niet, heeft iemand hier ervaring mee?
of is de enige optie dit via de pc met FTP te doen?
Je kan toch gewoon een extrerne USB schrijf aan je Humax 5200C hangen en de bestanden daar op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een reactie op de reactie van Bullet NL, geplaatst op maandag 12 december 2011 19:29.

Het bleek niet zo duidelijk uit mijn eerste reactie, maar bij deze neem ik een herkansing: OnsNetEinhoven (ONE) is inderdaad een glasvezelprovider. Sinds enige tijd bieden ze zonder meerkosten een dvb-c signaal aan voor de tv, dat via onze glasvezel-decoder op onze interne coax kabel terecht komt. Tot voor kort was de EPG buggy en liep de tijd vaak verkeerd. Om die reden heb ik nog geen decoder met hdd aangeschaft. Sinds kort werkt het allemaal netjes bij ONE. Ik heb dit zelf getest met een oudere Humax Fox decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yokiamy
Ja een externe schijf kan, alleen nemen al die HD films enorm veel ruimte in beslag.
Verder zit mijn externe schijf dus ook al vol (omdat ik op het moment film1 heb, en ik dus een hele zooi opneem.)

Omdat ik dus een leuke server heb met behoorlijk wat ruimte, dacht ik die mooi vol te kunnen pompen, zonder al teveel moeite.
Dus als iemand meer info heeft hierover, houd ik me van harte aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 10:41:
Even een reactie op de reactie van Bullet NL, geplaatst op maandag 12 december 2011 19:29.

Het bleek niet zo duidelijk uit mijn eerste reactie, maar bij deze neem ik een herkansing: OnsNetEinhoven (ONE) is inderdaad een glasvezelprovider. Sinds enige tijd bieden ze zonder meerkosten een dvb-c signaal aan voor de tv, dat via onze glasvezel-decoder op onze interne coax kabel terecht komt. Tot voor kort was de EPG buggy en liep de tijd vaak verkeerd. Om die reden heb ik nog geen decoder met hdd aangeschaft. Sinds kort werkt het allemaal netjes bij ONE. Ik heb dit zelf getest met een oudere Humax Fox decoder.
Hmmm, dan nog gaat het interactive deel niet werken omdat de 5200 update specifiek voor Ziggo is geschreven. Daarbij wordt door het interactieve deel ook specifiek verbinding gemaakt met de Ziggo media server, aanvragen gebeuren via het internet, maar de TV Steams komen via een digitaal TV kanaal naar de decoder. Deze steams kan jij als niet Ziggo klant niet ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quan Vu
  • Laatst online: 17-09 01:44

Quan Vu

Hoi

Ik ben geïnteresseerd in deze Humax maar ik ben benieuwd of ik het probleem met mijn Samsung decoder ook zal hebben met deze Humax.

Bij het opnemen van een programma die doorgaat tot na de dagwisseling, stopt het apparaat spontaan met opnemen om 00:00 uur. Dus als ik iets wil opnemen van bijvoorbeeld 23:00 uur tot 03:00 uur, gaat dat lukken met deze Humax?

Nieuw profiel. Oude nickname: ajacied88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Yup, dat werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL, ik heb het vandaag telefonisch nagevraagd bij Humax. En je hebt helemaal gelijk wat betreft de Ziggo-update. Daarmee is mijn initiele vraag eigenlijk helemaal beantwoord. De meerwaarde van de 5200 boven de 5050 is voor mij op OnsNetEindhoven niet bruikbaar. Daarmee lijkt voor mij de 5050 de juiste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:27:
Bullet NL, ik heb het vandaag telefonisch nagevraagd bij Humax. En je hebt helemaal gelijk wat betreft de Ziggo-update. Daarmee is mijn initiele vraag eigenlijk helemaal beantwoord. De meerwaarde van de 5200 boven de 5050 is voor mij op OnsNetEindhoven niet bruikbaar. Daarmee lijkt voor mij de 5050 de juiste keuze.
Wat ik me dan vervolgens weer afvraag...... In hoeverre werkt een Humax 5200C decoder welke op het Ziggo netwerk een update heeft gehad nog op een ander netwerk? (bijvoorbeeld Caiway of Kabelnoord)

Ik zal overigens eens contact opnemen met Quantis Electronics (importeur Humax) om te vragen als het niet handig is om een soort van Webcare op te zetten.

Overigens was Copaco voorheen altijd de distibuteur voor NL betreffende Humax, sinds nog niet zo heel lang is dit dus Quantis Electronics, weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb begrepen dat de humax 5200 last heeft van een zwarte rand om het beeld.
hebben hier alle tv's last van of komt dit alleen bij bepaalde tv's voor?
Is dit op te lossen, en gaat dit dan ten koste van de beeldkwaliteit?
Bedankt

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 13:11
Niet bij alle TV's, Ik heb een Samsung UE46D8000 en heb geen zwarte rand...

Arriving Somewhere but not here....

Verwijderd

Lees mijn eerdere post hierboven maar even.
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 22:48:
ik heb begrepen dat de humax 5200 last heeft van een zwarte rand om het beeld.
hebben hier alle tv's last van of komt dit alleen bij bepaalde tv's voor?
Is dit op te lossen, en gaat dit dan ten koste van de beeldkwaliteit?
Bedankt

• GANGSTERKILLER
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 15 december 2011 @ 08:04:
Niet bij alle TV's, Ik heb een Samsung UE46D8000 en heb geen zwarte rand...
En als je de Humax op 1920x1080i zet en je TV op Screen Fit aan? Ik heb namelijk ook een Full-HD TV van Samsung. Zou je een foto kunnen maken? :)

@ onkyo2

Welke TV heb jij dan?

Verwijderd

De PK 350 zie boven.Scanning aan is rand weg en stukje beeld weg.Dit is bij alle Full HD tv's zo,na mijn weten.

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje,ik ben ziggo klant voor me TV.
Maar heb me internet via anderen,kan ik evengoed gebruik maken van interactieve TV.
Of heb je ook internet van ziggo nodig.

Mike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yokiamy
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 20:35:
Ik heb nog een vraagje,ik ben ziggo klant voor me TV.
Maar heb me internet via anderen,kan ik evengoed gebruik maken van interactieve TV.
Of heb je ook internet van ziggo nodig.

Mike.
Indien je kabel abonnee bent bij Ziggo kun je interactieve TV gebruiken.
Heb zelf ook internet en telefonie bij Online en enkel tv van ziggo.

Verder geen last van zwarte randen op mijn philips 37pfl7403, (behalve de zwarte plastic rand die op mn tv zit ;) ) enkel bij sommige 4:3 uitzendingen L+R een balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 19:56:
De PK 350 zie boven.Scanning aan is rand weg en stukje beeld weg.Dit is bij alle Full HD tv's zo,na mijn weten.
Mijn Philips Ambilight heeft een automatische overscan, ik raak ook nagenoeg geen beeld kwijt. Tevens blijven de verhoudingen ook normaal.... Dit is bijvoorbeeld goed te bepalen d.m.v. de Zenderlogo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het inderdaad aan de logo's zien,bij mij scheelt het best veel.Met grijze rand meer inhoudelijk beeld dan zonder overscan aan en geen randen.Hoe verklaar jij dat het allemaal goed gaat bij tv portal bv de HD promotie film??.
Bullet NL schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:55:
[...]

Mijn Philips Ambilight heeft een automatische overscan, ik raak ook nagenoeg geen beeld kwijt. Tevens blijven de verhoudingen ook normaal.... Dit is bijvoorbeeld goed te bepalen d.m.v. de Zenderlogo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GANGSTERKILLER
Het blijft toch aan je knagen he, onkyo2? Ik vind het al vervelend en ik heb deze PVR niet eens. Zonder deze bug had 'm al lang in huis gehaald. ;)

Sommige TV's hebben geen 1:1 pixel mapping optie, bij die TV's staat overscan standaard aan. Dus vind ik het niet vreemd dat sommige gebruikers geen zwarte randen zien. Maar je verliest wel degelijk beeld (al is het een beetje). Je moet je voorstellen, de regisseur wilt net dat die ene vaas in beeld komt of een ander detail. Dat gaat dan aan je voorbij! Ik vind dat een heel groot probleem en daarom kan ik deze Humax niet kopen. Ik ga toch zeker geen beeld wegknippen bij een 1920x1080 uitzending om die randen weg te werken. :X

Het ligt echt niet aan Ziggo maar aan Humax. De 5200c is op papier de ultieme interactieve PVR, erg jammer. Ik weet niet of dit probleem te verhelpen is met een firmware. Jammer dat Samsung niet komt met een interactieve PVR met 2 tuners én ingebouwde HDD. Nu is er niet echt een alternatief voor de Humax, een gemiste kans.

Hier nog wat screenshots.

Humax iHDR-5050c

Zoals je kunt zien, geen probleem met 1:1 pixel mapping, het kan dus wel!

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/316445.jpg

Humax iHDR-5200c

Hier is het wel een probleem, echt onacceptabel!

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/8/316447.jpg

Wat kan Humax hier nou op zeggen? Oeps, foutje... zet overscan maar aan en deal with it. ;w

[ Voor 5% gewijzigd door GANGSTERKILLER op 16-12-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel het ZEER op prijs dat je mij(ons) bijstaat.Wat je laat zien met de foto's klopt helemaal en is het probleem.Complimenten want zo technisch,het zo duidelijk maken is niet aan mij besteed.De filmmaker heeft het zo bedoelt en is niet blij als er een vaas ontbreek.Dit is perfect verwoord.Je mist niet een beetje van het beeld,maar aantoonbaar in cm uitgedrukt VEEL.Het beeld word gewoon vergroot tot screen fit.

Het gekke wat ik vind, dat bij uitzending gemist,Hd promotie het echt weer een ander verhaal wordt.Oftewel,nagenoeg goed. Daarom twijfel ik of het wel aan Humax ligt.Na mijn weten heb ik dit goed getest.Deze conversatie is wel de moeite waard om eens duidelijkheid te geven.Maar het is ook zo dat elk merk zijn eigen beeldopbouw heeft kwa lijntjes,waardoor je bij het ene merk last hebt van Lip-Sync en de andere niet.Panasonic schijnt weinig last hier van te hebben.Met weinig geld koop je dus een LG met de gevolgen,dat een live concert via de boxen niet overeenkomt met het beeld en waar ook niks aan te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Ik kom zelf van o.a. een Samsung HD decoder af, bij deze decoder had ik regelmatig problemen (audio kraakt en spontane ruisblokjes) bij uitstekend signaal.

De Humax geeft op een of andere manier een veel scherper beeld dat alle andere decoders die ik tot nu toe heb geprobeerd. Ik weet zeker dat veel mensen die een TV hebben die de overscan al dan niet automatisch regelt (of waarbij je hem zoals bij mij op uit/automatisch/aan kan zetten) totaal geen probleem ervaren.
Natuurlijk een grijze rand is niet ideaal, maar het probleem is mij ziens veel minder groot dan velen ons doen willen laten geloven.

De beeldkwaliteit vind ik verder fantastisch,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de update een beta versie is,kan het zwart geflikker bij buienradar nog worden verholpen ?. Vreselijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:39
pff. over die zwarte rabnd.. ik vind het ook onacceptabel, dat wanneer je gewoon een digitaal plaatje in 1920x1080 krijgt, dat een full HD tv er dan stukjes af gaat knippen...ik kijk nog liever een 4:3 uitzending met rondom zwart, maar dan in de goeie beeldverhouding, dan dat de tv / decoder zelf gaat bepalen hoe die het gaat doen. dus verschalen, en hier en daar een stuk eraf knippen..

heb je opeens een half logo in beeld, of de helft van de onderste regel van je ondertiteling is weg..

gewoon 1:1 een pixel een kleur en helderheid geven kan toch niet zo moeilijk zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
engelbertus schreef op zondag 18 december 2011 @ 02:42:

heb je opeens een half logo in beeld, of de helft van de onderste regel van je ondertiteling is weg..
Huh, wanneer heb jij daar last van? Ik heb de 5200 al een hele tijd, maar ik heb nog nooit gezien dat er een ondertitel of logo vanaf viel.

Dat randje is echt minimaal, en als ik hem op zwart zet zie ik er niks van. Ik vind het beeld echt superscherp, kom van een 9200 af en het verschil is echt heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 16:39
dat was niet specifiek bedoeld over de 5200..

maar over het algemeen, dat soms tv's iets gaat oen met het signaal dat ie krijgt aangeboden, waardoor je dus die problemen krijgt, of de verhouding niet meer klopt.

en dan moet je soms voor het ene kanaal weer een ander signaal naar de tv sturen om het beeld toch goed op de tv te kunnen krijgen, of dat je je telkens zelf moet kiezen op welke dubieuze manier het beeld nu weer afgeknipt en uitgerekt moet worden..

ik had tot voor kort nog een 4:3 analoge tv.
daar miste ik nooit iets van het beeld. 16: werd wel met zwarte balken boven en onder getoond, maar dan mis je iig niets.

ik heb nu een 16:9, maar nu heb je soms weer juist 4:3 uitzendingen ( herhalingen van noude series of zo, op sommige digitale themakanalen of zo ( 13th street bijvoorbeeld.) dan heb je opeens een beeld dat zelfs in de hoogte niet passend is...??? ( kleiner dus)

mijn vriendin haar ouders hebben nog een iets oudere lcd, daar schakelt ie met elke kanaalwissel in naar de modus die hij zelf goed vindt. zit je naar beeld te kijken dat eerst drie keer verspingt voorat het verkeerd wordt verschaald en afgeknipt. wordt het extra uidelijk dat er iets niet goed is.

helaas. heb ook nog een beamer gehad. dat was ideaal. daar kon je het makkelijk zelf instellen, tot anamorph aan toe, voor als je met een prisma zou kijken, en je dus eigenlijk nog breder dan 16:9 kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Sinds de software update kan ik niet meer vooruit/achteruit spoelen of skipppen bij het gebruik van een DLNA server!!

Dit is zeer vervelend omdat je soms een film niet in een keer kijkt. Kopieer ik dezelfde film via ftp naar de humax dan werkt het prima. Ik wist dat het spoelen niet helemaal goed werkte, maar om het zo op te lossen is wel iets rigoreus!

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nieuwe pc aangeschaft en dezelfde instellingen gebruikt om via ftp aan te kloppen bij de Humax maar IE kan de verbinding niet maken. De oude pc ziet hem echter wel.
Heeft er iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees in de handleiding:

U kunt ook handmatig nieuwe software zoeken en downloaden.
MENU􏰅Instellingen􏰅Installatie􏰅IRDETO software-opwaardering
U kunt de software bijwerken met de frequentie die door de fabrikant is ingesteld.
1. SelecteerIRDETOsoftware-opwaardering en druk op de knop OK om nieuwe software te zoeken.
2. Als nieuwe software wordt gedetecteerd, selecteert u Ja om het update-proces te starten.

De hele optie "installatie" is bij mij echter uitgegrijsd en niet toegankelijk. Weet iemand of en wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:36:
De hele optie "installatie" is bij mij echter uitgegrijsd en niet toegankelijk. Weet iemand of en wat ik hier aan kan doen?
Ben je toevallig wat aan het opnemen/afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat was het inderdaad! Bedankt...
Dijkhuis schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:09:
[...]

Ben je toevallig wat aan het opnemen/afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 09:17
Is de nieuwste update voor de Humax 5200c wel een update van Humax zelf met een aanvulling voor de TV Portal, of krijg je echt hele andere (Ziggo) software op je decoder?

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

De update komt van Ziggo, dus als je een andere provider hebt, heb je hier niets aan.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-04 21:37
Wij hebben hier ook een 5200c onze tv provider is caiway, deze hebben wij nu al ruim 1 jaar. Als ik naar netwerk ga, terwijl ik er een wireless dongle erin heb, staat er niet "via wifi connecten" oid.

Ook zou ik graag willen weten hoe het nou precies zit met de updates, zijn deze van caiway of van humax zelf?

ik ga zo even proberen of het wel werkt als ik niks opneem/ afspeel
]

Edit: Het lukt nog steeds niet om te updaten omdat de optie uit gegrijsd is, zou het mogelijk zijn dat ik hem ergens download en via usb overzet?

Hierboven zegt iemand dat het werkt als je niks opneemt/ kijkt maar hoe doe ik dit, pauzeren werkt niet?

[ Voor 36% gewijzigd door Robbertjan94 op 25-12-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

KillerBee schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:34:
De update komt van Ziggo, dus als je een andere provider hebt, heb je hier niets aan.
Volgens mij is Caiway geen Ziggo.. Dus zul je de update ook niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
St@m schreef op zondag 25 december 2011 @ 12:44:
[...]

[...]

Volgens mij is Caiway geen Ziggo.. Dus zul je de update ook niet krijgen.
Dat begrijp ik, maar dat ik niks over een update van caiway kan vinden zou dus betekenen dat er geen update is?

Dat zou echt raar zijn, bij de aankoop werd verteld dat er een update zou komen, die extra mogelijkheden zou toevoegen ...

[ Voor 5% gewijzigd door Robbertjan94 op 25-12-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Laatst online: 16-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:49:
Ik heb een nieuwe pc aangeschaft en dezelfde instellingen gebruikt om via ftp aan te kloppen bij de Humax maar IE kan de verbinding niet maken. De oude pc ziet hem echter wel.
Heeft er iemand een idee?
Probeer het is met filezilla? Internet explorer is nou niet de applicatie om iets met ftp te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basb schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:52:
[...]
Probeer het is met filezilla? Internet explorer is nou niet de applicatie om iets met ftp te gaan doen.
Via het microsoft windows forum kreeg ik de tip om het via windows explorer te doen en dat werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik kom probleem tegen dat met filezilla niet in 1x directorys met inhoud kan uploaden. Ik kan wel directorys met de hand aanmaken, maar zodra probeer complete directory te uploaden krijg ik de melding: "Verbinding gesloten door server" (per ongeluk Nederlandstalige versie, geïnstalleerd)

Probeer ik het via windows explorer, werkt het ineens wel 8)7 |:(

Iemand enig idee waarom met echte ftp-prog je niet hele directorys kunt uploaden? Maar wel individuele bestanden en directory individueel aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basb schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:41:
Ik kom probleem tegen dat met filezilla niet in 1x directorys met inhoud kan uploaden. Ik kan wel directorys met de hand aanmaken, maar zodra probeer complete directory te uploaden krijg ik de melding: "Verbinding gesloten door server" (per ongeluk Nederlandstalige versie, geïnstalleerd)
Mag ik vragen wat je zoal wilt uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Laatst online: 21-04 10:52
Heb net mijn decoder binnen, heeft er iemand een goede lipsync instelling, weet niet of dat netwerk afhankelijk is. Zit op Ziggo en zit er continu nét langs met Dolby geluid.

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit blijft een lastig probleem.Volgens mij heb je versterkers die dit automatisch doen.Zo niet moet je steeds per zender dit instellen,je kan het niet in programmeren.Tevens kan het ook aan de tv liggen,ik had een Panasonic waarbij ik hier nooit last van had en nu een LG,wat een drama is met lip-sync.De beeldopbouw van de LG veroorzaakt dit probleem.
Rosmalen schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:44:
Heb net mijn decoder binnen, heeft er iemand een goede lipsync instelling, weet niet of dat netwerk afhankelijk is. Zit op Ziggo en zit er continu nét langs met Dolby geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:38:
Dit blijft een lastig probleem.Volgens mij heb je versterkers die dit automatisch doen.Zo niet moet je steeds per zender dit instellen,je kan het niet in programmeren.Tevens kan het ook aan de tv liggen,ik had een Panasonic waarbij ik hier nooit last van had en nu een LG,wat een drama is met lip-sync.De beeldopbouw van de LG veroorzaakt dit probleem.
[...]
Sja als ik het niet voormekaar krijg dan gaat ie weer netjes naar stereo ipv dolby. Heb vanmiddag ff zitten pielen en dan dacht ik dat ik er was, volgende zin leek het weer nergens op.

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon stereo wel goed?????.Zou mij verbazen.Succes.
Rosmalen schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:57:
[...]

Sja als ik het niet voormekaar krijg dan gaat ie weer netjes naar stereo ipv dolby. Heb vanmiddag ff zitten pielen en dan dacht ik dat ik er was, volgende zin leek het weer nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 19:13:
Gewoon stereo wel goed?????.Zou mij verbazen.Succes.
[...]
Dat hoop ik maar :) Dat was bij mijn vorige Cisco decoder wel het geval namelijk!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 20:07
Onlangs heb ik ook een 5200c geïnstalleerd, alles ging goed er was alleen wat onduidelijkheid over de NIT-code. Ziggo gaf ons de verkeerde code. Zenders gezocht en alles werkt verder prima. Tot slot de laatste Ziggo firmware erop gezet om hem gereed te maken voor interactieve-TV. Toen wilde ik wat testen met DLNA, hier ging het fout.

Op een Windows XP machine met SP3 heb ik Tversity geïnstalleerd en wat mapjes met muziek/foto's/films gedeeld. Even lokaal getest en het werkte prima. Toen met de 5200c verbinding gemaakt met de DLNA-server, ik zag alle gedeelde mappen maar zodra ik ze opende zaten er geen bestanden in. Ik heb ook nog even een andere DLNA-server geprobeerd, maar geen succes. Ik heb alle firewall's en AV uitgeschakeld, 5200c krijg een ip-adres en ik kan de boel pingen. Zie ik wat over het hoofd, of doe ik misschien wat fout?

My favorite programming language is solder.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:02
Heeft iemand ervaring met DLNA op de Humax 5200c? Werkt dat een beetje lekker en snel?
Wil deze gaan inzetten op mijn Squeezebox te vervangen.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 20:07
Ik kreeg het dus niet aan de gang, maar of dat nou aan de Humax lag of aan mij dat weet ik niet. :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Zo, die van mij is net overleden, hij heeft het net geen jaar volgehouden. HDMI output lijkt kapot, hij gaat nog wel aan en uit, kan met de toetsen op het apparaat zelf ook nog alles doen, maar geen beeld meer. Twee HDMI kabels geprobeerd.
Garantiegevalletje dus :)

Maandje geen tv kijken dus :P Of op de slaapkamer..

Edit: Whait whut.. dit zijn de dingen die altijd zo apart zijn.
Vriend belt me op, "heb jij nog een HD ontvanger..? Die van mij is net kapot gegaan.."

[ Voor 28% gewijzigd door St@m op 03-01-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Hmm ik krijg het echt niet voormekaar om de FTP werkend te krijgen. Blijf continu in FTP programma's de melding Could nog parse response code en Server reply /. krijgen. In een browser krijg ik telkens De webpagina op ftp://192.168.1.7/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Fout 606 (net::ERR_FTP_COMMAND_NOT_SUPPORTED): Onbekende fout

Heb al verschillende FTP adressen geprobeerd maar niks lijkt te werken. Kan iemand me op weg helpen?!

thnx!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosmalen schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:38:
Hmm ik krijg het echt niet voormekaar om de FTP werkend te krijgen. Blijf continu in FTP programma's de melding Could nog parse response code en Server reply /. krijgen. In een browser krijg ik telkens De webpagina op ftp://192.168.1.7/ is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
Fout 606 (net::ERR_FTP_COMMAND_NOT_SUPPORTED): Onbekende fout

Heb al verschillende FTP adressen geprobeerd maar niks lijkt te werken. Kan iemand me op weg helpen?!

thnx!
Heeft u filezilla al geprobeerd ?. Connect u via Wifi of ethernet ? kunt u de Humax pingen ?
Ikzelf heb het goedwerkend met Filezilla, flashFTP werkte by mij niet.

Let wel op dat de Humax aan moet staan. (ik krijg anders de melding dat de connectie niet wordt geaccepteerd vanwege eco-mode

Ik ga ervanuit dat ftp aan staat in de humax en dat het netwerk goed is geconfigueerd.
bijvoorbeeld dat de humax zichtbaar is in je router/modem (bv fritzbox)

Success

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Thnx het is gelukt, via Filezilla. Heb inmiddels kei veel dingen aan lopen passen, op de decoder in de router dus weet niet waar het precies in zat. Het werkt overigens ook alleen in Filezilla, niet in Cyberduck niet in Chrome / Firefox / Safari.

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteravond de upgrade geleverd door ktv pijnacker (caiway) geinstalleerd.
dlna werkt, portal (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:53:
De IA portal verkrijg je alleen met de Ziggo update, aangezien je bent aangesloten bij Caiway, zul je bij deze partij moeten informeren wanneer (en of) interactief beschikbaar komt.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2012 @ 10:53:
DLNA werkt maar ik kan alleen maar .vob files afspelen en dan nog geeneens het DVD menu, of doe ik iets verkeerd? Start ik misschien niet de juiste file op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbertjan94
Ik heb nu ook de update binnen gekregen Caiway (Schiedam) maar de optie wifi configureren is grijs met een wifi dongle erin.. ( ik heb 3 verschillende dongles gebruikt)
Weet iemand of deze optie uberhaubt wel werkt en hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik heb het hele topic gescand en ik geloof niet dat er al iets over in staat: heeft iemand ervaring met het streamen naar bijvoorbeeld een AC Ryan Playon!HD Mini2?

Een goedkope harddiskloze mediaspeler lijkt me een mooie optie om opnames op de 5200c terug te kijken in de slaapkamer.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Krijg nu net de update (automatisch) voor m'n neus, heb Ziggo als provider.

[ Voor 10% gewijzigd door Tourniquet op 10-01-2012 18:42 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Update hier ook net gehad (Ziggo Zoetermeer). De TV Portal werkt, maar wel traag. Het is duidelijk nog een beta, maar dat staat er ook bij.

Helaas gaat mijn Humax (in augustus gekocht) wel terug voor reparatie: Tuner 1 is stuk en komt niet verder dan 10% sterkte (soms bij opstarten nog 20, maar zakt dan snel weg), waardoor een aantal kanalen niet kijkbaar zijn.
Het is duidelijk de tuner (eerst bekabeling gecheckt en met m'n oude Humax ontvanger de sterkte bekeken): als ik een kanaal kijk wat amper doorkomt, zap ik één kanaal verder, druk op record, zap terug en het beeld is prima (signaalsterkte ook). Dan kan ik eventueel de opname van het andere kanaal stoppen.
Ik herinnerde me deze quote nog.. Bedankt Bullet NL. :)
(Uiteindelijk was deze quote wel één van de redenen om toch deze decoder/recorder te kopen.)

[ Voor 18% gewijzigd door MrSleeves op 11-01-2012 09:08 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 12-09 20:27
Ik wordt steeds geïnteresseerder in de 5200c, na de laatste ziggo update en na het lezen van deze topic.

Wat voor mij nog onduidelijk is:
* kan je de opnamens backuppen naar een NAS of PC/MAC
* worden deze in een mkv bestand weggeschreven of bv in divx
* hoe is de kwaliteit als je 'm afspeelt op tv of pc

Als bovenstaande mogelijk is in HD, ben ik over ;-)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

pvdlaan schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:07:
Ik wordt steeds geïnteresseerder in de 5200c, na de laatste ziggo update en na het lezen van deze topic.

Ding ondersteunt FTP en op die manier kan je opnames eraf halen. Formaat weet ik even niet uit mijn hoofd, maar de bestanden zijn groot.
Geen divx in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Even een crosspost omdat er volgens mij minder mensen zijn met een 5050c ;)

Als ik mijn samsung home cinema set (HT-D5200) wil aansturen met de Humax remote, moet ik dan de codes van de audio of dvd gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens geprobeerd wanneer twee iHDR-5200c in een netwerk zitten een opname die op de ene is gemaakt middels streamen op de andere af te spelen? In principe zou dit mogelijk moeten zijn middels de DLNA functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvdlaan schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 09:07:

-Opnames zijn via ftp of windows verkenner naar pc over te halen.
-Het bestandsformaat is .ts te converteren naar avi, mp4 of anders
-Kwaliteit is HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vunzz schreef op maandag 09 januari 2012 @ 11:42:
Ik heb het hele topic gescand en ik geloof niet dat er al iets over in staat: heeft iemand ervaring met het streamen naar bijvoorbeeld een AC Ryan Playon!HD Mini2?

Een goedkope harddiskloze mediaspeler lijkt me een mooie optie om opnames op de 5200c terug te kijken in de slaapkamer.
Volgens mij kan dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St@m schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 19:41:
[...]

Volgens mij kan dat niet.
Maar XBMC op een windows7 machine speelt de opnames gemaakt met de Humax iHDR-5200c wel af. Dus direct vanaf de HDD in de humax, middels de DLNA functie.

Is er dan helemaal geen hoop dat andere spelers zoals WD TV live of PopBox of ACRyan dat ook zullen kunnen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Die hoop is er wel hoor ;)

NOFI, maar een kaal "Volgens mij kan dit niet." voegt ook niet zo heel veel toe.

Van http://ziggo-gebruikers.nl begrijp ik dat de versie van de Ryan Playon!HD 2 met HDD de bestanden van de Humax zonder problemen over het netwerk afspeelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Vunzz op 12-01-2012 10:21 ]

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Vunzz schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 10:21:
Die hoop is er wel hoor ;)

NOFI, maar een kaal "Volgens mij kan dit niet." voegt ook niet zo heel veel toe.

Van http://ziggo-gebruikers.nl begrijp ik dat de versie van de Ryan Playon!HD 2 met HDD de bestanden van de Humax zonder problemen over het netwerk afspeelt.
Ik heb een mini1 en een mini2, en ik heb het niet voor elkaar gekregen om direct vanaf de Humax te streamen, dus volgens mij kan het niet. Wat verwacht je dan dat ik zeg?
Misschien kun je even een linkje geven van de betreffende post waarin iemand beweert dat het wel kan? Dan zou ik kunnen kijken of de functionaliteit ook in de mini zit. Testen gaat even niet, want mijn Humax is in reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
Het verhaal dat je nu schrijft is toch veel informatiever dan je eerdere opmerking?

Zie ook http://ziggo-gebruikers.n...8bf3&p=381137&postcount=3 en
http://ziggo-gebruikers.n...8bf3&p=381164&postcount=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 16:44
Ik heb even de laatste paar pagina's doorgelezen maar het is me nog steeds onduidelijk, is het mogelijk op interactieve tv te gebruiken met deze humax? Had deze een jaar in gebruik en ben toen overgestapt op glasvezel via een amino. Dit apparaat was zo'n drama dat ik de humax weer gebruik. Ik was alleen net gewend aan tv on demand en dergelijke en ik weet dat de humax dit ook zou moeten kunnen na een beloofde upgrade. Is dit al het geval of blijft dit een loze belofte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Sinds eergisteren is er een update, maar het is me nog niet gelukt iets af te spelen; steeds een foutmelding. Geen idee of mijn kapotte tuner (1) er iets mee te maken heeft.
Nu.nl werkt overigens wel.

De update heeft ook een aanpassing gedaan in het verwijderen van opnamen: dit gaat echt heel veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Die tweede geeft aan dat het op de mini2 moet lukken :) Als je een week of 3 :X geduld hebt komt ik je vertellen of het lukt.
Malt007 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 11:54:
Ik heb even de laatste paar pagina's doorgelezen maar het is me nog steeds onduidelijk, is het mogelijk op interactieve tv te gebruiken met deze humax? Had deze een jaar in gebruik en ben toen overgestapt op glasvezel via een amino. Dit apparaat was zo'n drama dat ik de humax weer gebruik. Ik was alleen net gewend aan tv on demand en dergelijke en ik weet dat de humax dit ook zou moeten kunnen na een beloofde upgrade. Is dit al het geval of blijft dit een loze belofte?
St@m in "\[DVB-C] Humax iHDR-5200c"
TV on demand werkt, je moet voor het merendeel wel betalen (dit is overigens Ziggo).

[ Voor 40% gewijzigd door St@m op 12-01-2012 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-09 15:43

JanB

Het ken rotter !!!

Ik heb hier net ook de installatie voor mijn kiezen gekregen. De installatie ging goed. Alleen kan ik nu mijn opgenomen programma's niet meer benaderen. Ik krijg bij het aanzetten de melding dat ik de harde schijf moet formatteren om van de opname functionaliteit gebruik te kunnen maken :S Daar heb ik geen zin in, dan ben ik al mijn opnames kwijt :(

Overigens geeft het icoon met het percentage van hardeschijf gebruik nog wel dezelfde hoeveelheid aan als voor de update. De opnames moeten dus nog wel op schijf staan.

Iemand enig idee hoe ik weer bij mijn opnames kan komen?

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste