Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Ik wil een externe schijf aanschaffen om aan de 5200c te hangen (ik loop tegen de 500GB limiet aan, ik ben erg verwend geworden...).

Ik heb de volgende in gedachten:
#ProductPrijsSubtotaal
1Maxtor M3 Portable 1TB Zwart€ 54,69€ 54,69
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 54,69

Ik lees weleens over problemen met externe HDD's die de Humax laten vastlopen. Kan geen concrete info vinden over de oorzaak.

Mijn vragen:
  • Heeft iemand positieve/negatieve ervaring met bovenstaande schijf icm de 5200C?
  • Is het überhaubt handig om een 2.5 HDD zonder voeding aan de 5200C te hangen? (ook hier kan ik weinig nuttigs over vinden op internet/GoT)
  • Heeft iemand positieve ervaringen met een andere 1TB (of misschien zelfs 2TB, in tegenstelling tot de officiële specs van Humax) 2.5" HDD zonder voeding icm de 5200C?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:57
Je begrijpt dat de decoder geen opnames kan maken direct op de externe schijf? Je zult dus iedere keer opnames met de hand moeten overzetten om ruimte te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ik heb zelf een grotere harddisk ingebouwd, appeltje eitje. Ben je gelijk klaar, en hoef je ook geen zooi met de hand over te gaan zetten....

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
hcQd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:25:
Je begrijpt dat de decoder geen opnames kan maken direct op de externe schijf? Je zult dus iedere keer opnames met de hand moeten overzetten om ruimte te maken.
Ik ben me bewust van het feit dat ik niet direct kan opnemen op de externe schijf .Het is voor mij geen probleem om opnames van de interne naar de externe schijf te kopiëren om ruimte te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparhawk schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 14:28:
Ik heb zelf een grotere harddisk ingebouwd, appeltje eitje. Ben je gelijk klaar, en hoef je ook geen zooi met de hand over te gaan zetten....
Wat zit daarin? Een 3,5 Sata? Heb nog een 2 TB liggen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 16:28:
[...]

Wat zit daarin? Een 3,5 Sata? Heb nog een 2 TB liggen. 8)
Had de bookmark nog opgeslagen:

Frankster in "\[DVB-C] Het Humax IHDR-5050c topic"

Succes >:)

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14
Robbio85 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:38:
Mijn vragen:
  • Is het überhaubt handig om een 2.5 HDD zonder voeding aan de 5200C te hangen? (ook hier kan ik weinig nuttigs over vinden op internet/GoT)
  • Heeft iemand positieve ervaringen met een andere 1TB (of misschien zelfs 2TB, in tegenstelling tot de officiële specs van Humax) 2.5" HDD zonder voeding icm de 5200C?
Alvast bedankt!
Ik heb er een 1T 2,5" van WD aan hangen. Het werkt, maar het kopiëren gaat ongeveer net zo "snel" als de FTP. Verder duurt het vrij lang, voor je de eerste keer (na opstarten) kan overschakelen op de USB-schijf.
Een grotere interne schijf monteren lijkt by far de betere optie.

[ Voor 44% gewijzigd door Toff op 10-03-2017 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
Toff schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 23:23:
[...]

Ik heb er een 1T 2,5" van WD aan hangen. Het werkt, maar het kopiëren gaat ongeveer net zo "snel" als de FTP. Verder duurt het vrij lang, voor je de eerste keer (na opstarten) kan overschakelen op de USB-schijf.
Een grotere interne schijf monteren lijkt by far de betere optie.
Bedankt voor je reactie. Ik denk er nog even over na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud2007
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:47
Gebruik een Humax 5200C decoder als opnamemedium, icm met mijn LG OLED C8. Als de decoder op standby staat, verschijnt regelmatig een decoder pictogram in beeld. Ik vermoed dat het toestel even 'wakker' wordt voor een EPG update oid, maar het is wel irritant. Heb op de TV CEC e.d. al uitgeschakeld en ook het wisselen van de HDMI input maakt geen verschil. iemand enig idee of en hoe deze notificaties uit te schakelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Heb hem ook maar dit heb ik nog nooit gezien......
Cec uit zetten heeft geen zin omdat de humax er toch niet mee kan omgaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
Ik heb gezocht via het zoekmenu maar ik kon niet vinden of iemand het al gedaan had.

Mijn Humax 5200C begint steeds meer lawaai te maken. Vooral de HDD is erg warm.
Nu de prijzen van SSD's leuk beginnen te worden als het een goede oplossing is om het warmteprobleem en lawaaiproductie op te lossen door de HDD te vervangen door bv https://tweakers.net/pricewatch/1062399/sandisk-ssd-plus-(tlc)-480gb
Of https://tweakers.net/pric...2-komma-5-inch-480gb.html Welke SSD op het moment van aanschaf het goedkoopst is. Snelheid maakt niet uit voor de Humax.

Ik begrijp dat het voor de snelheid niks uitmaakt. Het gaat mij om warmte/lawaai productie omlaag te doen.
Als ik dan toch bezig ben zal ik ook de ventilator vervangen. Ik heb de Humax nu open en deze is schoon.
Dat is een geluk. Maar ik denk dat de HDD niet lang meer meegaat gezien zijn warmte productie.
Of kan ik beter een 2.5 inch HDD kopen en deze er in doen.

[ Voor 9% gewijzigd door TurboTon1973 op 21-03-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07

Laguna

Connaisseur

Topicstarter
@TurboTon1973
Ik zou helemaal geen geld meer in de Humax steken en binnenkort overstappen op de [DVB-C] Ziggo Mediabox Next.

Daar zit ik zelf ook op te wachten na ruim 8 jaar met plezier m'n 5200c gebruikt te hebben (was verreweg de beste ontvanger/recorder tov de Samsung, de Cisco en de Horizon/Mediabox XL).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Laguna schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 13:43:
@TurboTon1973
Ik zou helemaal geen geld meer in de Humax steken en binnenkort overstappen op de [DVB-C] Ziggo Mediabox Next.

Daar zit ik zelf ook op te wachten na ruim 8 jaar met plezier m'n 5200c gebruikt te hebben (was verreweg de beste ontvanger/recorder tov de Samsung, de Cisco en de Horizon/Mediabox XL).
Het grote voordeel van de Humax is dat je dingen die je opgenomen hebt op een andere harde schijf kunt zetten. En op die manier bewaren. Ik neem nogal veel op op sommige momenten waardoor mijn HDD regelmatig vol zit. Dan verplaats ik het even naar mijn nas. Een snellere soc in de Humax zou wel fijn zijn.

Verder ben ik het helemaal met je eens. Wat ik pas gezien heb bij Hardware.info tv. sneller zappen etc. In de cloud opnemen. Of programmeren via je telefoon zoals je schijnbaar nu ook al kunt doen via huidige box.
Helaas kan je straks de reclame niet meer doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@TurboTon1973, je zou dan ook een andere, wat modernere DVB-C Irdeto box kunnen overwegen waarbij je de zaken die je opnoemt, nog steeds in eigen hand hebt. Een box die gebaseerd is op Enigma2 (google) bijv.. Die heb je in allerlei soorten en maten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
hardware-lover schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 16:51:
@TurboTon1973, je zou dan ook een andere, wat modernere DVB-C Irdeto box kunnen overwegen waarbij je de zaken die je opnoemt, nog steeds in eigen hand hebt. Een box die gebaseerd is op Enigma2 (google) bijv.. Die heb je in allerlei soorten en maten.
Dank je voor je tip. Ben gisterenavond gelijk gaan zoeken. En zal van het weekeinde verder kijken naar deze oplossing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@TurboTon1973 En, lang weekend gehad? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
Ja, :*) :*) zonder gekheid, ik heb nog niks verandert. Ik heb wel interesse in een box die gebaseerd is op Enigma2. Maar dat is wat duurder als een SSD inbouwen.

Als ik in de herfst er geld voor heb dan zal ik er nog eens naar kijken welke op dat moment het interessants is. Ook voor mijn portemonnee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Mijn 5200C begint kuren te vertonen en ben op zoek naar een vervanger.
Alle vervangers voor de 5200C zijn uitverkocht. Komt er nog wel een vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@GKW Via Marktplaats heb je voor een paar tientjes een gebruikte vervanger, inclusief reserve AB.
Veel Ziggo-gebruikers stappen over op de nieuwe Mediabox Next, vandaar.

Bij Ziggo kan je geen smartcards meer activeren link. Ik vermoed dus, dat de Humaxen de dino's in de digitale kijkwereld zijn. Zelf ben ik nogal gehecht aan het zelf op kunnen slaan van programma's, maar die Mediabox Next'en bieden voor de rest best veel opties (o.a. 4k, 8 tuners, stil, laag verbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

@Toff Dank. Ik kan hier alleen maar Caiway nemen. Ziggo is niet beschikbaar. Ik wil ook graag zaken opnemen dus vandaar dat de Humax een goede oplossing is (was). Is er geen ander apparaat waarmee je digitale zenders kan decoderen en ook programma's kan opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Toff schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:59:
@GKW Via Marktplaats heb je voor een paar tientjes een gebruikte vervanger, inclusief reserve AB.
Veel Ziggo-gebruikers stappen over op de nieuwe Mediabox Next, vandaar.

Bij Ziggo kan je geen smartcards meer activeren link. Ik vermoed dus, dat de Humaxen de dino's in de digitale kijkwereld zijn. Zelf ben ik nogal gehecht aan het zelf op kunnen slaan van programma's, maar die Mediabox Next'en bieden voor de rest best veel opties (o.a. 4k, 8 tuners, stil, laag verbruik).
Dit kan dan wel weer..
https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
@Theodor Ja, maar dat kost € 2 per maand en je TV moet maar net een CI+ kaart slikken. Bovendien heb je, in het gunstigste geval, een extra USB HDD nodig om te kunnen pauzeren of op te nemen.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste