Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Die gebruik ik hier vaak als ik 2 programma's achterelkaar op dezelfde zender wil opnemen. Omdat ik 5 minuten ervoor en erna opneem via EPG, heb je een stuk overlapping in je opnames zitten waardoor beide tuners in gebruik zijn bij een opname. Die blokken koppel ik dan gewoon door zelf de timer in te stellen.
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
Ik neem aan dat je geen 5200c hebt maar een 5050c, aangezien de 5200c niet beide tuners gebruikt bij 2 programma's achterelkaar op dezelfde zender._JGC_ schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 00:39:
Je kunt gewoon via het "schedule" knopje in het timermenu losse timers beheren.
Die gebruik ik hier vaak als ik 2 programma's achterelkaar op dezelfde zender wil opnemen. Omdat ik 5 minuten ervoor en erna opneem via EPG, heb je een stuk overlapping in je opnames zitten waardoor beide tuners in gebruik zijn bij een opname. Die blokken koppel ik dan gewoon door zelf de timer in te stellen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik heb momneteel de update data van 17mei 2010
Software versie ZHCIR 1.00.08
Loaderversie i5.00.00
Nicom versie 7.72
Zie geen mogelijkheid tot update (via de cable), maar zou graag weten of ik de laatste versie heb.
Wat me wel opvalt in eerste instantie, is de zapsnelheid, deze is in vergelijk met de irhd 5000c (hd ontvanger) toch echt wel trager....
Een PVR9200C en een iHDR-5050c ja. Beide hebben dat nadeel en beide hebben gewoon de mogelijkheid om zelf timers in te stellen. Lijkt me niet echt een functie die je uit een opvolger zou gaan slopen iig.Laguna schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:06:
[...]
Ik neem aan dat je geen 5200c hebt maar een 5050c, aangezien de 5200c niet beide tuners gebruikt bij 2 programma's achterelkaar op dezelfde zender.
Overigens vandaag tekenen van een stervende HDD in mijn 5050c. De WD20EVDS staat al enige tijd in bestelling. Sinds ik lid ben van het Seagate Partner Program (was nodig om 17 disks RMA te sturen) sterven de seagate disks ineens bij bosjes hier, heb in 3 weken tijd alweer 5 gespaard

Ik doelde dan ook niet op de functie om zelf timers in te stellen, dacht dat dat wel duidelijk zou zijn.._JGC_ schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:50:
[...]
Een PVR9200C en een iHDR-5050c ja. Beide hebben dat nadeel en beide hebben gewoon de mogelijkheid om zelf timers in te stellen. Lijkt me niet echt een functie die je uit een opvolger zou gaan slopen iig.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Hier ben ik eigenlijk ook wel erg nieuwsgierig naar. Wij hebben nu een Samsung DCB-P850R en door de traagheid en haperen van dat ding zijn we er nu echt helemaal klaar mee. Mijn twijfel is even of we voor de 5200 of voor de 5050c moeten gaan. Welke van de twee is het snelst?Verwijderd schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:42:
Hoe zit het nou met de zapsnelheid tov. de 5050 of de samsung? Dat vind ik toch best belangrijk aangezien ik maar 20 zenders kijk en van zappen hou....
To be determined...
@MaNdM: ik zou even de verscheidene threads op het Ziggo Gebruikersforum doorlezen wanneer je wilt kiezen tussen de Humax 5200C en de Humax 5050C want er zijn toch wel wat dingen die nog niet helemaal goed gaan bij de Humax 5200C.
Staar je ook niet blind op de webportaal en de DLNA functionaliteit van de Humax 5200C want die werken nog niet of beperkt ook qua mediaformaten.
Ik ben nog steeds van mening dat op dit moment een combinatie van een Humax HD-ontvanger en een mediastreamer het beste werkt of je moet van plan zijn om een HD HTPC te gaan bouwen maar die is weer vele malen duurder de dan de eerstgenoemde combinatie.
[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 06-11-2010 19:36 ]
"When you grow up your heart dies"
Hoe kan ik in het menu om op te 'zoeken' alleen resultaten van mijn favorietenlijst te zien krijgen (ipv Alles)? Want als ik zoek naar Films, dan boeit't me niet wat er op Rai Uno of whatever op te nemen is.
Verwijderd
Je moet altijd de ontvanger (ook die van het setje waarmee je ontvanger alleen in het zicht hebt staan en de zender voor de ontvanger van de Humax) in het zicht hebben want Infrarood is licht en dus moet het zichtbaar zijn in tegenstelling tot RF.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:48:
In een totaal nieuwe opstelling willen we graag de tv apparatuur in een dressoir wegwerken, zo ook deze humax zodra we hem gaan aanschaffen. Is er een oplossing mogelijk deze deze humax 5200c in een dressoir wegwerken en dat we hem toch kunnen bedienen. Kan ik bijvoorbeeld een extern ontvangertje hierop aansluiten, die ik vervolgens in het zicht zet voor de afstandbediening? Of moet het apparaat altijd in het zicht staan?
Verwijderd
Bedankt voor je snelle antwoord! Ik begrijp dat het infrarood ontvangertje in het zicht moet staan, omdat het licht is. Ik heb ff verder gekeken en zie dat Logitech een (harmony) extender heeft, en ook zie ik een Marmitek Invisible Control E. Maar ik ben er nog niet uit of dat de mooiste oplossingen zijn.GKW schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:10:
[...]
Je moet altijd de ontvanger (ook die van het setje waarmee je ontvanger alleen in het zicht hebt staan en de zender voor de ontvanger van de Humax) in het zicht hebben want Infrarood is licht en dus moet het zichtbaar zijn in tegenstelling tot RF.
Humax heeft dus geen RF ondersteuning begrijp ik hieruit, dat zou natuurlijk te mooi zijn
€200,- ...... even denken...... nee, toch maar nietOccy74 schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:34:
Of je neemt een Logitech Harmony met RF-extender
Ik ga toch geen spijt krijgen van mijn 5200 aanschaf? (gelukkig heb ik mijn 5050 nog).
[ Voor 3% gewijzigd door Juggie0007 op 29-11-2010 22:09 ]
Geen idee. Ik neem heel veel op en heb nog nooit meegemaakt dat het fout ging.Juggie0007 schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:08:
Ik heb nu een paar keer dat mijn opgenomen na 5 minuten al is gestopt!! Weet iemand hier van?![]()
Ik ga toch geen spijt krijgen van mijn 5200 aanschaf? (gelukkig heb ik mijn 5050 nog).
Hoe moet ik dit laatste zien? Een HD ontvanger en mediastreamer, hoe ga ik dan opnemen?sjaool schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:33:
Zappen gaat op de Humax 5050C gewoon goed ongeveer 1 seconde en je hebt weer beeld maar dit hangt er ook van af hoe je de Humax 5050C hebt ingesteld en of je van SD naar HD overschakelt.
@MaNdM: ik zou even de verscheidene threads op het Ziggo Gebruikersforum doorlezen wanneer je wilt kiezen tussen de Humax 5200C en de Humax 5050C want er zijn toch wel wat dingen die nog niet helemaal goed gaan bij de Humax 5200C.
Staar je ook niet blind op de webportaal en de DLNA functionaliteit van de Humax 5200C want die werken nog niet of beperkt ook qua mediaformaten.
Ik ben nog steeds van mening dat op dit moment een combinatie van een Humax HD-ontvanger en een mediastreamer het beste werkt of je moet van plan zijn om een HD HTPC te gaan bouwen maar die is weer vele malen duurder de dan de eerstgenoemde combinatie.
Ik twijfel nog steeds enorm, al sinds de introductie van de 5050c of het zin heeft zo'n apparaat aan te schaffen. Nu de 5200c er bij is gekomen word het kiezen alleen maar moeilijker.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Veel simpeler kan het niet zijn.
P.S. ik kan de 5050C op dit moment aanraden in tegenstelling tot de 5200C vanwege een paar ondeugdelijkheden qua beeldweergave. Zie hiervoor het Ziggo Gebruikersforum.
[ Voor 34% gewijzigd door sjaool op 02-12-2010 22:24 ]
Van Harry Potter (2) is slechts 50 min van opgenomen...... de 5200 van mij blijkt onbetrouwbaar dat word terug naar de winkel. De software versie is van 17 juli 2010.GKW schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 07:46:
[...]
Geen idee. Ik neem heel veel op en heb nog nooit meegemaakt dat het fout ging.
[ Voor 6% gewijzigd door Juggie0007 op 04-12-2010 17:38 ]
De software versie van mijn 5200 is ook van 17 Juli 2010, dus daar kan het niet aan liggen. Hoe neem je op? Via de TV-Guide? Als je dat gedaan hebt moet je eens controleren hoe de opname tijden die dan in de timer-planning komen te staan, juist zijn.Juggie0007 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:37:
[...]
Van Harry Potter (2) is slechts 50 min van opgenomen...... de 5200 van mij blijkt onbetrouwbaar dat word terug naar de winkel. De software versie is van 17 juli 2010.
Gewoon omdat er geen mogelijkheden zijn om opgenomen programma's eraf te halen of om foto via USB op de tv te bekijken.
Nu lees ik in de manual dat je met een USB dongle deze recorder op je wireless aan kan sluiten.
Zie myhumax.nl
Fijn denk ik dan, da's wat ik wil. Maar als ik kijk op hun site kan ik helemaal niks vinden over dongels die geschikt zijn.
Iemand ervaring hiermee?
Verwijderd
Als ik een DVD afspeel zie ik nog steeds de gewone TV uitzending dus ik moet de Humax op een of andere manier duidelijk maken dat ik van de andere bron wil kijken. Nu lijkt daar de knop "Source" voor te zijn op de afstandbediening en volgens de handleiding is die daar ook voor, maar er gebeurd helemaal niks als ik die knop gebruik (ja, de afstandbediening staat gewoon op PVR).
Enige suggesties, wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
Dat is optie 2, want daar is de SCART kabel namelijk te kort voor... Dus zou ik daar een nieuwe voor moeten bestellen.Dijkhuis schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:17:
Waarom sluit je de scart van de dvd speler niet aan op je TV?
Volgens de paar reviews die ik heb gelezen allemaal super en dat is het ook.
Maar de slechts 384GB ruimte die we tot onze beschikking hebben viel mij ook op.
Toen hier pas het topic gevonden en het is besproken in oktober 2010 vanaf deze post:
Verwijderd in "\[DVB-C] Humax iHDR-5200c"
Maar is hier nog wat verdere informatie over beschikbaar of niet..
Een 500GB device kopen en slechts 3/4 kunnen gebruiken is wel heel erg bizar..
Heb voor de rest nog niet in de handleiding gekeken / geformatteerd enzo, maar toch?
Anders hadden we net zo goed een 5050 kunnen kopen waarbij 300GB beschikbaar zou zijn natuurlijk.
EDIT: Mailtje naar Humax gestuurd om te vragen hoe of wat / eventuele firmware (waarbij je wel de HDD kunt indelen)
Voel me wel beetje genaaid eigenlijk, prachtige device maar bij lange na niet de 500GB ruimte waarmee
overal wordt geadverteerd natuurlijk... 485GB ofzo spreekt voor zich, maar een onbruikbare 115GB WTF

Tevens vraag ik me af of je nu ook de geadverteerde 120 uur in HD-materiaal opnemen wel haalt...

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 03-01-2011 00:57 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat dat betreft is de Humax 5050C toch een stuk beter want hier mag je zelf bepalen hoeveel ruimte er in gebruik is voor foto's/mp3's.
Die 120 uur HD-opname is natuurlijk bij benadering omdat de grootte van het bestand van een HD-opname natuurlijk ook van de beeldinhoud afhankelijk is.
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 03-01-2011 12:57 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
EDIT: Is het trouwens mogelijk om een klokje te laten zien op het Humax-schempje als die in standby staat?
[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 03-01-2011 13:49 ]
Of dit net zo werkt op de Humax 5200C weet ik niet.
btw een grotere harde schijf inbouwen is zo gebeurt, vrijwel direct na aanschaf heb ik mijn Humax 5050C v.z.v. een 1TB harde schijf en die werkt nu al meer dan anderhalf jaar zonder problemen.
Wat dat betreft handleidingen zou Humax nog een hoop bij kunnen leren.
Verwijderd
Ik heb nu digitale tv via ziggo met een humax ontvanger met 1 kaart. Ik heb een samsung tv (b2230hd). Nu wil ik het aantal kastjes onder mijn tv beperken. Nu is mijn vraag, kan ik de kabel (vanaf het aansluitpunt huis) in de recorder pluggen, en deze dan doorpluggen naar mijn tv. Heb ik dan op beide apparaten digitale tv?
Mocht je de (beperkte) DLNA-functies niet belangrijk vinden dan is de Humax 5050C ook nog steeds een uitstekende keuze.
Dat moet op zich geen probleem zijn zolang je zowel in de Humax als in je tv een smartcard hebt zitten, alleen weet ik niet zeker of de Humax ook in standby modus het signaal doorgeeft naar de tv. Bij de Humax 5050c was dit niet zo, maar weet niet hoe dat bij de 5200c zit (kan dat zelf helaas niet testen).Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:01:
Ik overweeg om deze recorder te kopen. Ik heb enkel een vraag hierover.
Ik heb nu digitale tv via ziggo met een humax ontvanger met 1 kaart. Ik heb een samsung tv (b2230hd). Nu wil ik het aantal kastjes onder mijn tv beperken. Nu is mijn vraag, kan ik de kabel (vanaf het aansluitpunt huis) in de recorder pluggen, en deze dan doorpluggen naar mijn tv. Heb ik dan op beide apparaten digitale tv?
Daar is het nu nog een beetje vroeg voor, aangezien de 5200c nog niet zolang beschikbaar is. Het kan dus nog wel een half jaar duren voordat er eventueel een nieuw model aangekondigd gaat worden.roger1984 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:18:
Ik ben van plan om mijn oude 9200 in te ruilen voor de 5200, maar heeft iemand zicht op nog nieuwere modellen die in 2011 op de markt komen?
De 5050c geeft het antennesignaal wel door, als voor de "niet zuinige" standby wordt gekozen. Het enige verschil is een klokje in de display (dat in de zuinige stand niet zichtbaar is), het doorgeven van het antennesignaal en ongeveer 4 euro extra energiekosten per jaar.Laguna schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:34:
[...]
Dat moet op zich geen probleem zijn zolang je zowel in de Humax als in je tv een smartcard hebt zitten, alleen weet ik niet zeker of de Humax ook in standby modus het signaal doorgeeft naar de tv. Bij de Humax 5050c was dit niet zo, maar weet niet hoe dat bij de 5200c zit (kan dat zelf helaas niet testen).
Een groot voordeel van de 5200 is de opstarttijd. Eigenlijk is de 5200 meteen opgestart terwijl de 5050 er eerst 20-30 seconden over moet nadenken wat hij precies moet doen :-) (Booting)sjaool schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:33:
De Humax 5200 is net op de markt dus van Humax hoef je het eerste jaar geen nieuw model te verwachten.
Mocht je de (beperkte) DLNA-functies niet belangrijk vinden dan is de Humax 5050C ook nog steeds een uitstekende keuze.
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties! Moet ik dan zoals eerder geopperd in beide apparaten (tv en humax) een smartcard hebben, of geeft de humax het digitale signaal door, zodat 1 card voldoende is (maar wellicht heb je dan een probleem met iets opnemen en op de tv iets kijken)?Toff schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:44:
[...]
De 5050c geeft het antennesignaal wel door, als voor de "niet zuinige" standby wordt gekozen. Het enige verschil is een klokje in de display (dat in de zuinige stand niet zichtbaar is), het doorgeven van het antennesignaal en ongeveer 4 euro extra energiekosten per jaar.
Stel ik koop dit apparaat en ik stel in dat hij iedere dag om 20.00 uur GTST moet opnemen. (ik neem aan dat dat kan)
En ik ben een week op vakantie, en de decoder staat uit (standby). Wordt hij dan iedere dag automatisch uit standby gehaald om op te nemen om daarna weer in standby te gaan?
Ik kan het me haast niet voorstellen dat dit niet het geval is, maar vraag het toch even voor de zekerheid.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
@ St@m: Hij blijft gewoon lekker in standby staan en neemt ook nog is op =)
TnxCLB schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:51:
@ prienstra: Alleen in de Humax as far as I know en dan kun je 2 programma's opnemen en een ander kijken
@ St@m: Hij blijft gewoon lekker in standby staan en neemt ook nog is op =)
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Thankssjaool schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:33:
De Humax 5200 is net op de markt dus van Humax hoef je het eerste jaar geen nieuw model te verwachten.
Ik hoorde ook dat de 5200 wat gebruiksvriendelijker is dan de 5050. Wel balen dat er maar 385gb van de 500gb overblijft.
Verwijderd
Nog gebruiksvriendelijker? De 5050c vind ik al uitermate gebruiksvriendelijk, ik ken serieus 80 + 'ers die een humax 5050c gebruiken, zo makkelijk is ie te bedienenroger1984 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:32:
[...]
Thanks![]()
Ik hoorde ook dat de 5200 wat gebruiksvriendelijker is dan de 5050. Wel balen dat er maar 385gb van de 500gb overblijft.
De Humax 5200C heeft alleen een storend zwart randje om het beeld dat er niet hoort, de Humax 5050C heeft hier geen last van.
Lees hiervoor maar eens de berichten op het Ziggo Gebruikersforum.
Mijn persoonlijk voorkeur ligt alleen al vanwege dit randje bij de Humax 5050C.
Zet de Humax eens in standby als je een dvd afspeelt, als het goed is wordt het scart signaal dan wel doorgestuurd.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:37:
Sinds kort ben ik ook in het bezit van de Humax 5200. Tot nu toe een geweldig apparaat, maar toch is er iets mij niet helemaal duidelijk. Ik heb mijn DVD speler aangesloten op de SCART ingang van de Humax, maar hoe kan ik nu DVDs bekijken op mijn TV?
Als ik een DVD afspeel zie ik nog steeds de gewone TV uitzending dus ik moet de Humax op een of andere manier duidelijk maken dat ik van de andere bron wil kijken. Nu lijkt daar de knop "Source" voor te zijn op de afstandbediening en volgens de handleiding is die daar ook voor, maar er gebeurd helemaal niks als ik die knop gebruik (ja, de afstandbediening staat gewoon op PVR).
Enige suggesties, wat doe ik verkeerd?
Wil hij het zo laten werken dan zal er alsnog een SCART-kabel op de Humax 5200C aangesloten moeten worden.
Ik zou graag meerdere zender(s) willen opnemen! Is dit mogelijk ? en zo ja met welk type.
Ik zou ook graag tijdens het opnemen naar een andere zender willen gaan om tv te kijken.
Met of zonder hd maakt me niets uit. ik heb een HD van 500gb in huis.
Wat is de meest uitgebreide volgens jullie?
Wat vind jij de beste Humax 5050c of de Humax 5200c.
Iemand die de verschillen tussen deze 3 weet?
Humax 5050c - Humax 5100c - Humax 5200c.
Bedankt.
De Humax 5050C en de Humax 5200C kunnen beiden twee kanalen opnemen terwijl je een derde kanaal bekijkt tenminste zolang deze drie kanalen zich in twee verschillende streams bevinden.
Bevindt het derde programma zich in een derde stream dan kun je de kanalen die zich in die derde stream bevinden op dat moment niet bekijken.
Verder hebben ze beiden timehiftrecording wat het mogelijk maakt om programma's te pauzeren of terug te spoelen. Deze timeshift werkt ook als je al twee kanalen opneemt.
De verschillen in beeldkwaliteit tussen de 5050C en 5200C of eventuele problemen zul je even verder moeten zoeken op internet of op het Ziggo Gebruikersforum.
Qua functies is de 5200C het meest uitgebreid alleen zul je je moeten afvragen in hoeverre die extra functies voor jou belangrijk zijn.
Kijk anders even op Myhumax voor meer informatie.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Humax 5050C maar je zult toch zelf een beslissing moeten nemen welke voor jou geschikt is.
[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 15-01-2011 19:03 ]
Ik zat te denken aan een Humax 5200c maar ik ga toch voor de Humax 5050c! die lijkt mij beter.sjaool schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 19:01:
De Humax 5100C kan alleen opnemen op een externe harde schijf en dan ook nog alleen het programma dat je aan het kijken bent.
De Humax 5050C en de Humax 5200C kunnen beiden twee kanalen opnemen terwijl je een derde kanaal bekijkt tenminste zolang deze drie kanalen zich in twee verschillende streams bevinden.
Bevindt het derde programma zich in een derde stream dan kun je de kanalen die zich in die derde stream bevinden op dat moment niet bekijken.
Verder hebben ze beiden timehiftrecording wat het mogelijk maakt om programma's te pauzeren of terug te spoelen. Deze timeshift werkt ook als je al twee kanalen opneemt.
De verschillen in beeldkwaliteit tussen de 5050C en 5200C of eventuele problemen zul je even verder moeten zoeken op internet of op het Ziggo Gebruikersforum.
Qua functies is de 5200C het meest uitgebreid alleen zul je je moeten afvragen in hoeverre die extra functies voor jou belangrijk zijn.
Kijk anders even op Myhumax voor meer informatie.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Humax 5050C maar je zult toch zelf een beslissing moeten nemen welke voor jou geschikt is.
Alleen heb ik nog (op mijn slaapkamer) zon dikke tv met grote kont als ware. is het mogelijk om daar een Humax 5050c op aan te sluiten? wij hebben kabel. en is er iemand waar ik voordelig een Humax 5050c kan kopen? die toevallig een link heeft? ik wil hem het liefst zo goedkoop mogelijk!
Werkt dit op: analoge kabel van UPC wij hebben namelijk; analoge kabel van UPC!
Ja, dit gaat gewoon werken want er zit een SCART-uitgang op de ontvanger.slabetje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:22:
[...]
Alleen heb ik nog (op mijn slaapkamer) zon dikke tv met grote kont als ware.
Nee, dit gaat niet werken. De Humax ontvangers zijn niet geschikt voor UPC en al helemaal niet voor analoge ontvangst omdat het digitale ontvangers zijn.slabetje schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:22:
Werkt dit op: analoge kabel van UPC wij hebben namelijk; analoge kabel van UPC!
Zie deze link onderaan de pagina.
Wil je toch digitale televisie van UPC en DVR-mogelijkheden dan heb je de UPC Mediabox met DVR nodig, zie deze pagina.
Ook wordt in dit geval de ontvanger niet jouw eigendom en moet je deze huren van UPC.
Mocht je toch een Humax willen hebben dan zit er niks anders op dan te verhuizen naar een gebied waar je wel vrije keuze in ontvangers voor gebruik op de kabel hebt.quote: UPCMedia box
Bij Digitale TV Starter DVR van UPC krijgt u de Media box in bruikleen. Hiermee hoeft u geen dure digitale video recorder te kopen, maar kunt u deze gewoon van UPC gebruiken. Makkelijk en goedkoop!
[ Voor 31% gewijzigd door sjaool op 16-01-2011 00:55 ]
Overstappen naar een ander kan niet bij ons is alleen UPC mogelijk Helaas.
Zodat we als we naar 1 zappen NL1 SD zien, naar 2 zappen NL2 HD, naar 3 zappen NL3 HD..
NL1 HD doet het hier thuis niet goed, veel gestotter en onzin, NL1 SD doet het uiteraard wel goed.
Er moet hier thuis nog een signaallversterker worden geplaatst maar in die tussentijd zou ik graag gewoon NL1 SD willen zien als ik op de 1 druk op de afstandsbediening... Die NL1 SD kwaliteit staat momenteel op 501...
In de handleiding kan ik wel genoeg vinden over zenders beheren / volgorde veranderen,
maar dat heeft alleen maar te maken met de 'favorietenlijst' en dergelijke, maar daar heb ik het niet over.
Ik krijg zender 1 niet naar 501, en zender 501 niet naar 1... Iemand een idee of suggestie?
(of zou ik dit moeten veranderen in de Sony Bravia instellingen? Lijkt me niet want we kijken via de Humax)
Toch heb ik enkele twijfels: zwarte rand wanneer overscan uitstaat, aansluiten van een HD ready toestel via HDMI. En dat de HDD voor een kwart opgeslokt wordt door onbruikbare functionaliteit (mp3s).
Ik heb een Sony KDL 32d3000 televies. Is er iemand die dezelfde tv heeft en kan bevestigen dat die goed samenwerkt met de 5200?
Dit lukt alleen als je gebruik gaat maken van een favorietenlijst.CLB schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:53:
Is het mogelijk om NL1 HD te veranderen in NL1 SD in de lijst..
Zodat we als we naar 1 zappen NL1 SD zien, naar 2 zappen NL2 HD, naar 3 zappen NL3 HD..
Wat betreft de stottering in beeld e.d., dat zou kunnen wijzen op slechte bekabeling/los contact binnenshuis of misschien wel een oude oscillerende breedbandantenneversterker.
Wat is b.v. de signaal/ber-waarde op het kanaal van Nederland 1 HD?
[ Voor 27% gewijzigd door sjaool op 17-01-2011 22:08 ]
Verwijderd
Jij moet niet zo verschrikkelijk zeiken over dat zwarte randje van 4 pixels. Als je je tv op auto-fill zet zie je het niet meer. Het hele humax 5200 topic op het ziggo forum heb je er al over vol gelult en nu ga je hier ook nog eens beginnen!sjaool schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:54:
De Humax 5050C is net zo gebruiksvriendelijk als de Humax 5200C.
De Humax 5200C heeft alleen een storend zwart randje om het beeld dat er niet hoort, de Humax 5050C heeft hier geen last van.
Lees hiervoor maar eens de berichten op het Ziggo Gebruikersforum.
Mijn persoonlijk voorkeur ligt alleen al vanwege dit randje bij de Humax 5050C.
Dat geloof ik wel, oud huissjaool schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:05:
Wat betreft de stotter in 't beeld, dat zou kunnen wijzen op slechte bekabeling/los contact binnenshuis
Uhm... geen idee, how to check it out?Wat is b.v. de signaal/ber-waarde op het kanaal van Nederland 1 HD?
Ja en, het is een feit dat dit een fout is in de Humax 5200C en ik ben niet de enige die dit vindt.Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:15:
[...]
Jij moet niet zo verschrikkelijk zeiken over dat zwarte randje van 4 pixels. Als je je tv op auto-fill zet zie je het niet meer. Het hele humax 5200 topic op het ziggo forum heb je er al over vol gelult en nu ga je hier ook nog eens beginnen!
Het is schandalig dat Humax deze fout niet onderkend of kan onderkennen.
Een apparaat dat als HD verkocht wordt hoort een signaal dat 1920x1080 pixels wordt aangeleverd ook als dusdanig weer te geven en niet als 1912x1072 pixels.
Het is dus niet zeiken maar een fabrikant op een fout in zijn apparaat wijzen en eventuele klanten wijzen op een tekortkoming in dit apparaat in zijn huidige vorm.
Je hoeft dit als klant namelijk niet te pikken.
btw waarom zou ik niet ook op dit forum deze fout mogen aankaarten of moet ik van jou dit apparaat met een wezenlijke fout in zijn belangrijkste functie de hemel in prijzen?
Ik heb er namelijk helemaal geen last van. Ik zit bij KabelMedia Brabant & Gelderland.
Ik heb overscan niet aanstaan.
[ Voor 14% gewijzigd door GKW op 21-01-2011 19:04 ]
Ik heb hiervoor een 5050 gehad en nu de 5200 en ze geven eigenlijk beide hetzelfde beeld.sjaool schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:19:
Nee, ligt niet aan Ziggo anders zouden andere ontvangers er ook last van hebben.
Apart dat er dan toch een verschil is bij anderen...
Het is dus wel een bug icm sommige tv's, maar geen wezenlijke fout zoals hij overal doet verkondigen.
Eigenlijk zou je ook gewoon zelf die 5200c eens moeten proberen om te zien of je er überhaupt zelf wel last van zou hebben ipv constant na te praten wat andere gebruikers ervaren.
Elke Humax 5200C heeft hier last van dat niet elke televise dit euvel duidelijk laat zien is dan weer een zaak van de televisie goed instellen.
Dat een heleboel mensen niet weten dat je bij HD-bronnen de overscan moet uitschakelen is dan weer een ander probleem.
De oorzaak van het probleem zit in de Humax 5200C en is wel degelijk een bug en is geconstateerd door mensen die echt wel weten waar ze het over hebben.
Dat ikzelf géén Humax 5200C heb doet daar verder niks aan af of is het verboden om mensen te wijzen op fouten in producten die voor een heleboel mensen een behoorlijke uitgave is?
Wanneer iemand een Humax 5200C wil kopen moet hij het vooral zelf weten ik raad alleen aan om de diverse threads op het Ziggo Gebruikersforum even door te lezen voordat tot aanschaf wordt overgegaan.
Verwijderd
Het lukt mij niet om mijn Samsung UE46c8700 zo in te stellen dat de grijze rand verdwijnt. Kan iemand mij helpen deze instelling te vinden?sjaool schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:07:
Wat jij zegt is dus ook niet juist.
Elke Humax 5200C heeft hier last van dat niet elke televise dit euvel duidelijk laat zien is dan weer een zaak van de televisie goed instellen.
Dat een heleboel mensen niet weten dat je bij HD-bronnen de overscan moet uitschakelen is dan weer een ander probleem.
De oorzaak van het probleem zit in de Humax 5200C en is wel degelijk een bug en is geconstateerd door mensen die echt wel weten waar ze het over hebben.
Dat ikzelf géén Humax 5200C heb doet daar verder niks aan af of is het verboden om mensen te wijzen op fouten in producten die voor een heleboel mensen een behoorlijke uitgave is?
Wanneer iemand een Humax 5200C wil kopen moet hij het vooral zelf weten ik raad alleen aan om de diverse threads op het Ziggo Gebruikersforum even door te lezen voordat tot aanschaf wordt overgegaan.
Met de p.size knop op je afstandsbediening zou je "auto wide" of "16:9" moeten selecteren en dan zou je geen grijze rand meer moeten zien..Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:14:
[...]
Het lukt mij niet om mijn Samsung UE46c8700 zo in te stellen dat de grijze rand verdwijnt. Kan iemand mij helpen deze instelling te vinden?
Daar kan je gelijk in hebben maar daar zijn we dan ook beeldpuristen voor.Laguna schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:21:
...dit issue wordt iig lekker opgeblazen door de beeldpuristen.
Verwijderd
Gelukt !! Ik heb dus te diep in de instellingen gezocht naar nu blijkt.Laguna schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:41:
[...]
Met de p.size knop op je afstandsbediening zou je "auto wide" of "16:9" moeten selecteren en dan zou je geen grijze rand meer moeten zien..
Dank voor je hulp. Het beeld is nu helemaal beeldvullend en dus zonder het veelbesproken grijze randje.
1 apparaat waarmee je zowel via 802.11n/DLNA media kunt streamen als HD DVB-C content kunt opnemen en afspelen?sjaool schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:51:
Een mediastreamer om films e.d. af te spelen en een Humax 5050C/5200C voor het opnemen en afspelen van opnames van televisie.
Veel simpeler kan het niet zijn.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik heb een losse HTPC met XBMC en een Humax 5050C.
Van de Humax 5200C wordt beweerd dat die dit allemaal kan maar daar zitten ook nog de nodige haken en ogen aan maar daarvoor zul je de diverse fora moeten afstruinen.
Ik geef mijn mening maar niet want anders wordt dat ook weer voor gezeik afgedaan.
Vertel mij maar even wat er precies niet werkt dansjaool schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:21:
Nee, dat zou voor velen het ideaalbeeld zijn.
Ik heb een losse HTPC met XBMC en een Humax 5050C.
Van de Humax 5200C wordt beweerd dat die dit allemaal kan maar daar zitten ook nog de nodige haken en ogen aan maar daarvoor zul je de diverse fora moeten afstruinen.
Ik geef mijn mening maar niet want anders wordt dat ook weer voor gezeik afgedaan.
Tv-portal, volgens mij werkt dat niet en dat is ook gewoon bekend volgens mij, heb het niet geprobeerd.sjaool schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:29:
Werkt jouw tv-portal, kun je alle mediabestanden (mkv, etc.) zonder conversie afspelen?
En als je verwacht dat je 1080p MKV's kan streamen vanaf je netwerk.. tja.. dan heb je het verkeerde apparaat gekocht.
De Yuixx is het enige apparaat (als die ooit nog komt) die dat eventueel in de nabije toekomst zal kunnen. Daar heb ik hem dus niet voor gekocht.
Maar je hebt gelijk, de tv-portal werkt niet, dus niet alle opties werken
[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 24-01-2011 13:05 ]
Nou misschien heb ik de discussie verkeerd begrepen, maar het moge inderdaad duidelijk zijn dat je geen MKV's kan streamen. Daar is het apparaat ook niet voor bedoelt, ik weet niet wie beweert van welsjaool schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:08:
Je bent er dus al achter wat ik bedoelde met je kunt beter een mediastreamer als aanvulling op een HD PVR kopen.
Overigens, zit de optie TV-Portal uberhaupt op het apparaat? Heb net even gekeken, maar kan er niets over vinden in het menu. Voor het boekje moet ik opstaan
Ik vrees alleen dat er al gauw een nieuwer type HD PVR aankomt als die firmware-update er eindelijk is.
Net of er gegarandeerd elk jaar een nieuwe HD PVR uitgebracht wordt..sjaool schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:50:
TV-portal is één van de opties die belooft is voor een firmware-update van de Humax 5200C.
Ik vrees alleen dat er al gauw een nieuwer type HD PVR aankomt als die firmware-update er eindelijk is.
Sorry, in eerste instantie over deze vraag heen gelezen.
Je vindt dit in het "Menu" onder "Status" en dan onder het kopje "Signaalontvangst".
[ Voor 49% gewijzigd door sjaool op 26-01-2011 19:50 ]
Edit: En PIP, is dat mogelijk, omdat er 2 tuners inzitten?
[ Voor 8% gewijzigd door garage op 07-02-2011 13:20 ]
Koop een taart en ga het vieren!
Ik denk dat dat je alleen lukt met een wifi stick met dezelfde chipset. Of andere sticks wel werken hangt even af van het feit of deze door linux goed ondersteund wordt, en zo ja, of Humax idd die driver meelevert.Rammert schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:34:
Hi! Is het iemand al gelukt om de Humax 5200c via WiFi aan je netwerk te hangen? Met een niet-Humax dongle bedoel ik dan.. Ik heb namelijk een Sitecom dongle (die geleverd werd bij mijn Sitecom wireless modem/router), maar het lukt me niet om online te komen. Heeft iemand nog een goede tip/truc?
Toch kunnen we maar 5 of 6 kanalen ontvangen als we tegelijkertijd 2 programma's opnemen.
Nagevraagd bij een plaatselijke witgoedboer / vrienden met dezelfde 5200c en dat blijkt inderdaad zo te zijn.
Samen met de HDD van 'slechts' 384GB vind ik dat toch een slechte zaak van Humax hoor...
'Apparaat met 3 tuners, 2 opnemen en 1 kijken en dat icm een 500GB harde schijf voor al uw opnames'
Nou niet dus.. Heb al is een mail gestuurd over een mogelijke firmware-update waarbij je daarna zelf de HDD zou kunnen indelen, maar daar heb ik nooit antwoord op gekregen. De Humax 5200c presteert goed, werkt goed, is snel en doet meestel wat we willen.. Maar hij voldoet zeker niet aan de gegeven specificaties van Humax zelf.
Nee, er zitten maar twee tuners in. Als je twee programma's opneemt die op verschillende kanalen uitzenden kun je alleen nog kijken naar de andere zenders die op dezelfde kanalen zitten; hij HD-kanalen zijn dat er inderdaad maar een stuk of zes.CLB schreef op maandag 07 februari 2011 @ 14:58:
Er zitten 3 tuners in deze Humax 5200c... 2 om op te nemen en 1 om te kijken...
Misschien om mensen te pesten die geen lange zinnen willen lezen.CLB schreef op maandag 07 februari 2011 @ 18:34:
Ook goed, mijn fout, maar waarom dan reclameren met 'en een derde kijken'
Precies zoals geadverteerd wordt dus.
Bronquote: MyhumaxTwintuner. Twee programma's gelijktijdig opnemen en (eventueel) een derde programma bekijken (afh. van zenderindeling kabelmaatschappij).
[ Voor 47% gewijzigd door sjaool op 07-02-2011 19:15 ]
Zoals gezegd bevalt de Humax erg goed, maar wilde dit 2e punt (van ergernis) toch nog even aanhalen.
Kan ook aan ons liggen aangezien wij van te voren niet alles puntje voor puntje hebben doorgenomen natuurlijk maarja
De term "twintuner" lijkt me duidelijk genoeg eigenlijk. Verder kan je het antennesignaal natuurlijk altijd doorsturen of splitsen om alsnog rechtstreeks op je TV naar ieder willekeurig signaal te kijken.CLB schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:58:
Ja die bron zal het best goed hebben, maar ik weet wat 'afhankelijk van zenderindeling / kabelmaatschappij' betekend? Ik mag er toch gewoon van uit gaan dat dat zo is, 2 opnemen en 1 kijken en that's it.
Disclaimer: Op een analoge TV alleen de eventueel analoog doorgestuurde signalen en op een digitale TV uitsluitend indien voorzien van door de kabelmaatschappij ondersteunde CAM met bijbehorende smartcard.
Wel dat ik 2 kanalen kon opnemen en er een kon kijken.. that is.
Voor de rest houd ik er over op, kk vind 't jammer, voor de rest werkt 't allemaal erg goed.
Maar goed, zo'n PVR is natuurlijk wel erg luxe in vergelijking met de videorecorder van vroeger.quote: ConsuwijzerWat zijn mijn plichten?
Als u iets koopt, hebt u niet alleen rechten. U hebt ook plichten. U hebt bijvoorbeeld een onderzoeksplicht. Dat betekent dat u aan de verkoper moet vragen of een product wel geschikt is voor wat u ermee wilt gaan doen.
De verkoper heeft een informatieplicht. Dat betekent dat hij aan u moet vertellen wat hij over het product weet. Als hij iets aan u belooft, dan mag u verwachten dat het product daaraan voldoet. De belofte van de verkoper is dan een soort garantie.
Kan ik informatie in reclame en folders vertrouwen?
Reclame en folders willen producten aanprijzen. Er zijn twee soorten aanprijzingen: specifieke aanprijzingen en algemene aanprijzingen.
Wat zijn specifieke aanprijzingen?
Een specifieke aanprijzing is een soort belofte van de verkoper over een product. Zo'n belofte heeft dus ook invloed op wat u van een product kunt verwachten. Bijvoorbeeld: in een folder staat dat een horloge waterdicht is, en dat u er mee kunt zwemmen. Dit is ook een soort garantie. Kunt u niet met het product doen wat er in de folder stond? Dan kunt u teruggaan naar de verkoper. U hebt dan namelijk niet gekregen wat de verkoper in de folder heeft beloofd.
Wat zijn algemene aanprijzingen?
Een algemene aanprijzing is bijvoorbeeld:
* "Dit product gaat eindeloos mee".
* "Er heeft nog nooit zo'n goed product bestaan voor zo'n lage prijs".
Deze aanprijzingen zijn niet specifiek genoeg. U kunt de verkoper hier dus niet aan houden.
Probeer daar maar eens twee kanalen mee op te nemen en een derde te kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 07-02-2011 23:45 ]
Verwijderd
Kan ik b.v. het bestand op de Humax harde schijf overzetten/copieren naar een Windows netwerk computer en daarop een DVD branden ?
Of gewoon via een netwerk laptop het opgenomen programma op de 2e TV afspelen ?
Er zijn vast nog wel een paar leveranciers die hem hebben maar die vragen vaak de hoofdprijs.
Budgethouse beweert hem op voorraad te hebben voor €339,- maar dan zou ik er sowieso eerst een belletje aan wagen.
Hecht je geen waarde aan DLNA e.d. dan kun je natuurlijk ook nog naar de Humax 5050C kijken, scheelt toch weer bijna €100,-.