Inderdaad, ik zou het misschien nog weleens willen proberen door met SCVs aan te vallen. Mijn probleem is voornamelijk dat elke keer dat ik dat recent geprobeerd heb ik verloren had, was wel tegen pylons (wat wel het geval is tegen proxy gateways). Terwijl elke keer dat ik ben weggevlogen ik gewonnen had, al moet ik wel toegeven dat het een paar keer heel close was. Daarom ben ik uiteindelijk maar gewoon gestopt met SCVs gebruiken om aan te vallen.
Dus ik zal mijn standpunt bijstellen, misschien werkt met SCVs aanvallen prima, had ik het anders moeten doen. Wat ik echter zelf weet is dat wegvliegen ook prima werkt.
Misschien wel leuk om tegen elkaar uit te proberen, kunnen we meteen beide ook zien hoe het vanuit oogpunt van de protos is tegen de taktiek van de andere. Al heb ik geen ervaring met zelf cannon rush doen en er zijn meerdere varianten, dus eerste keer gaat misschien slecht

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:18:
[...]
Op die manier zal je tegen niemand van enig niveau winnen, maar goed spelers van enig niveau gaan in de eerste plaats al niet cannon rushen.
Als je een eerste cannon kan spotten voor die 50% voltooid is dan kan je het redden met 4 scv's.
Als jij daarvoor uw CC wil moven, verlies je 30s mining tijd, op dat tijdstip heb je 12 scv's of meer. Dat kost je grosso mode 300a400 minerals.
Oh op dat tijdstip heb ik geen 12 SCVs hoor, al een hele hoop meer. 12 SCVs is normaal wanneer ik mijn eerste barracks maak, ik zal normaal niet weg vliegen voordat ik aan mijn tweede barracks ben begonnen, dan wel al af heb.
Het probleem van SCVs gebruiken tegen cannons/pylons die worden neergezet is gewoon dat de protos die dingen net zo hard weer kan cancellen en bijna alle resources terug kan krijgen. Dan is het de vraag kan je alle cannons op tijd neerkrijgen totdat je marines zijn probe kunnen killen. En zelfs als dat lukt heeft hij weinig verliezen qua economie, tuurlijk hij heeft een cheese begin dus geen goede eco, maar nagenoeg niks aan die cheese zelf uitgegeven terwijl jij met SCVs bezig ben geweest.
Dus ja misschien ben ik wel meer resources kwijt door wegvliegen dan als je SCVs gebruikt. Maar tegelijkertijd is de protos VEEL meer resources kwijt als ik wegvlieg. En ik raak mijn resources pas later kwijt omdat ik langer gewoon normaal door kan verzamelen.
Oh trouwens, ik hoop dat je redelijk hoog in diamond zit voordat je impliceert dat mijn tegenstanders (en gezien matchmaking ik dus ook) geen niveau hebben, ik zit ook 'gewoon' in diamond hoor.
[
Voor 5% gewijzigd door
Sissors op 18-10-2010 15:05
]