Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:47:
[...]

Dat snap ik, ik vraag me gewoon af wat erachter zit :P
Met een aantal 4vs4 sta ik 6de ofzo, en dan hoop je na elke win te promoveren. Maar helaas.
Wat er achter zit is dat je tegen teams of personen van een league hoger gaat knokken als je rond rank 3 zit in je eigen league en dat je zo'n beetje het merendeel moet winnen om een positief aantal punten te krijgen wat overeen komt met andere mensen in volgende league, het rare overigens is wel dat ik bijvoorbeeld vank rank 1 silver naar rank 22 gold ging, terwijl er 100 man in en bracket zit.
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Ehm.. ik zie dit in 20% van de ZvZ games (diamond) 2 spines en 6 lings = gg als je 14 pool gaat..
Scouten! Jesus, iedereen kniert z'n harvesters op maar als je direct een drone heen stuurt om te scouten ben je de man, gaat je opponent eco? Doe lekker mee, Zie je de spawning pool al liggen? Direct overgaan op pool en hoogstwaarschijnlijk heb je je mama queen en twee lings al klaar om druk tegen te gaan.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 08:50
had laatst een bitch met een goede tactiek:

stuurt scv naar mijn base bij het begin, bouwt gelijk een barrack en daarna een bunker en zet daar zijn poppetjes in en bouwt gelijk weer een bunker, maar dan bij mijn command center.

De actie was wel mislukt, maar ik was wel even bezig :)

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huarru
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:17
isomis schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:59:
had laatst een bitch met een goede tactiek:

stuurt scv naar mijn base bij het begin, bouwt gelijk een barrack en daarna een bunker en zet daar zijn poppetjes in en bouwt gelijk weer een bunker, maar dan bij mijn command center.

De actie was wel mislukt, maar ik was wel even bezig :)
Kun je dan niet met gemak zijn scv attacken terwijl die een rax build? Lijkt me vrij makkelijk te counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
Proxy raxx kan nu toch niet meer.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:51:
[...]

Zoals gezegd wegvliegen doe je pas op het allerlaatste moment als het echt niet anders kan. Blocken met probe of pylon is alleen maar een stall, ja je marines kunnen zeker daar de probe killen. Als je marines ziet komen dan is een pylon neerzetten op landing zone om maar verder te stallen.

Dus als ik het goed begrijp doe je helemaal niks aan een cannon rush en pakt gewoon je natural op het laatste moment en thats it? Ik zie het gewoon niet, je loopt dan zo veel minerals achter dat je echt aan de bak moet(voordeel is wel meeste cannon rushers kunnen voor de rest helemaal niks anders).

Nadat de eerste cannon up helemaal mee eens dan wordt het heel moeilijk(en is wegvliegen de enige optie bijna), maar dat zien te voorkomen is het belangrijkst. Volgens mij is het beste gewoon workers op de cannons zetten je eerste marine de probe killen mocht zijn cannon niet niet zijn ingewarpt en daarna gelijk naar zijn basis gaan en mocht de cannon up zijn dan op het allerlaatst pas de CC verhuizen. Voorkomen beter dan genezen toch :)

Al blijft de conclusie wel cannon rushes sucks daar mogen ze wel wat aan doen zelfde als een 6 pool de rest is nu wel generfed.
Ik loop dan juist nauwlijks achter op minerals, sterker nog waarschijnlijk loop ik voor op de protos en heb ik ook nog eens een mobiel leger(tje) waarmee ik zijn basis kan aanvallen. Mijn eigen ervaring is dat tegen protos cheeses (zowel cannon als gateway in mijn basis) de kans dat je het effectief met SCVs op tijd kan tegen houden te klein is (misschien doe ik wel wat fout). Als ik dat ga proberen kost me dat gewoon een hele hoop resources doordat mijn SCVs aan het vechten zijn en niet aan het gatheren. Daarnaast zelf als ik hem op die manier afsla heb ik wel meer SCVs, maar die ook een hele tijd aan het vechten zijn geweest, hij heeft minder probes maar die zijn wel aan het gatheren, en veel verliest hij niet met bouwen doordat hij de hele handel heeft kunnen cancellen.

Wat ik dus doe is zolang mogelijk wachten, beetje met 1-2 SCVs zijn probe harassen zodat hij niet te dicht bij begint met bouwen (en als hij midden in mijn mineral line het neerzet vernietig ik het ook wel met SCVs, maar dan is zijn probe ook dood). Dan is hij lekker bezig met cannons neerzetten, en ik ben nog steeds op volle snelheid aan het minen, een stuk sneller dan wanneer je met SCVs aan het vechten bent! Pas wanneer het echt nodig is ga ik weg vliegen, dat kost inderdaad resources, maar ik heb nog een flinke voorsprong ten opzichte van wanneer je je SCVs had gebruikt om te vechten, en al helemaal ten opzichte van de protos. Daar komt nog bij dat die protos lekker een hele zooi cannons heeft neergezet die nu compleet nutteloos zijn. Tegen de tijd dat ik ga vliegen heb ik wel een zooi marines, en die kunnen landing spot probleemloos verdedigen tegen een probe. Vervolgens gaan die meestal direct door naar zijn basis, en zet ik een bunker neer in mijn nieuwe basis gezien dat zodra ik ga vliegen ze meestal aan een gateway beginnen.

Dus ja vliegen kost resources, maar met SCVs aanvallen ook. Ik kan een stuk langer doorgaan met normaal gatheren. Gerelateerd, hetzelfde doe ik tegen gateway cheeses in mijn basis. 1 verschil, ik zorg dat mijn wall in klaar is, als zijn zealots komen vlieg ik ervandoor. Alternatief is bunkers neergooien, maar nu kan ik gewoon mijn wall in gebruiken om hem binnen te houden, 2 SCVs erbij om te repareren, paar marines, rest richting zijn basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ehm.. ik zie dit in 20% van de ZvZ games (diamond) 2 spines en 6 lings = gg als je 14 pool gaat..
persoonlijk ga ik *nooit* 14-pool tegen zerg, altijd eerder.... wellicht iets om te overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:04:
Proxy raxx kan nu toch niet meer.
waarom niet? je kunt toch een SCV uitsturen op het moment dat je een depot bouwt in je basis. Tegen de tijd dat de SCV op de plaats is waar je de proxy rax wil hebben heb je de resources al bij elkaar gespaard en is het depot af (beetje timen, afhankelijk van de mapgrootte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:14:
[...]

waarom niet? je kunt toch een SCV uitsturen op het moment dat je een depot bouwt in je basis. Tegen de tijd dat de SCV op de plaats is waar je de proxy rax wil hebben heb je de resources al bij elkaar gespaard en is het depot af (beetje timen, afhankelijk van de mapgrootte)
It is possible but is it viable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

Zoals ik al zei, leer lezen! Het gaat hier NIET om het scouten, het gaat om het counteren als je het gescout hebt.

[...]

En ik heb nog nooit verloren van een protos cheese met weg vliegen, terwijl ik wel verloor door met SCVs aan te vallen. Weg vliegen kost minder resources + laat hem een hoop meer investeren in nuttelose cannons zodra je bent weggevlogen.

Cannons kosten inderdaad minder resources, maar als je zoals jij zegt twee marines hebt als eerste photon cannon up is ben je genaaid, want een photon cannon wint dat probleemloos. Als je photon cannon down hebt voordat hij klaar is kost het de protos nauwlijks iets, als hij klaar is gaat hij je SCVs uitmoorden. Uiteindelijk blijft die pylon er staan en komen er steeds meer cannons tegelijk.
Op die manier zal je tegen niemand van enig niveau winnen, maar goed spelers van enig niveau gaan in de eerste plaats al niet cannon rushen.

Als je een eerste cannon kan spotten voor die 50% voltooid is dan kan je het redden met 4 scv's.

Als jij daarvoor uw CC wil moven, verlies je 30s mining tijd, op dat tijdstip heb je 12 scv's of meer. Dat kost je grosso mode 300a400 minerals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:05:
[...]

Ik loop dan juist nauwlijks achter op minerals, sterker nog waarschijnlijk loop ik voor op de protos en heb ik ook nog eens een mobiel leger(tje) waarmee ik zijn basis kan aanvallen. Mijn eigen ervaring is dat tegen protos cheeses (zowel cannon als gateway in mijn basis) de kans dat je het effectief met SCVs op tijd kan tegen houden te klein is (misschien doe ik wel wat fout). Als ik dat ga proberen kost me dat gewoon een hele hoop resources doordat mijn SCVs aan het vechten zijn en niet aan het gatheren. Daarnaast zelf als ik hem op die manier afsla heb ik wel meer SCVs, maar die ook een hele tijd aan het vechten zijn geweest, hij heeft minder probes maar die zijn wel aan het gatheren, en veel verliest hij niet met bouwen doordat hij de hele handel heeft kunnen cancellen.

Wat ik dus doe is zolang mogelijk wachten, beetje met 1-2 SCVs zijn probe harassen zodat hij niet te dicht bij begint met bouwen (en als hij midden in mijn mineral line het neerzet vernietig ik het ook wel met SCVs, maar dan is zijn probe ook dood). Dan is hij lekker bezig met cannons neerzetten, en ik ben nog steeds op volle snelheid aan het minen, een stuk sneller dan wanneer je met SCVs aan het vechten bent! Pas wanneer het echt nodig is ga ik weg vliegen, dat kost inderdaad resources, maar ik heb nog een flinke voorsprong ten opzichte van wanneer je je SCVs had gebruikt om te vechten, en al helemaal ten opzichte van de protos. Daar komt nog bij dat die protos lekker een hele zooi cannons heeft neergezet die nu compleet nutteloos zijn. Tegen de tijd dat ik ga vliegen heb ik wel een zooi marines, en die kunnen landing spot probleemloos verdedigen tegen een probe. Vervolgens gaan die meestal direct door naar zijn basis, en zet ik een bunker neer in mijn nieuwe basis gezien dat zodra ik ga vliegen ze meestal aan een gateway beginnen.

Dus ja vliegen kost resources, maar met SCVs aanvallen ook. Ik kan een stuk langer doorgaan met normaal gatheren. Gerelateerd, hetzelfde doe ik tegen gateway cheeses in mijn basis. 1 verschil, ik zorg dat mijn wall in klaar is, als zijn zealots komen vlieg ik ervandoor. Alternatief is bunkers neergooien, maar nu kan ik gewoon mijn wall in gebruiken om hem binnen te houden, 2 SCVs erbij om te repareren, paar marines, rest richting zijn basis.
Misschien is het wel puur een gevoels kwestie en maakt het uiteindelijk niet zoveel uit. Het voelt gewoon niet goed om je CC weg te vliegen (behalve voor een PF rush LOL). Het voordeel is wel dat de meeste cannonrushes aan de kant beginnen die het verste weg zijn van je natural. Dus wat dat betreft zou het kunnen als ze aan de kant van je natuaral beginnen heb je wel een probleem :). Het is denk ik wat iedereen zelf prefered net zoals een pvp poxy rush de 1 knalt gateways neer de andere een gateway + forge.

Standaard manier is wel 4 workers per cannon, maar ik ga dit wel een keer proberen :)

Ohja Boxer in GSL vandaag -> woot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Boxer begint :D

Veel korte matches tot nu toe..

[ Voor 53% gewijzigd door aicaramba op 18-10-2010 15:01 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, ik zou het misschien nog weleens willen proberen door met SCVs aan te vallen. Mijn probleem is voornamelijk dat elke keer dat ik dat recent geprobeerd heb ik verloren had, was wel tegen pylons (wat wel het geval is tegen proxy gateways). Terwijl elke keer dat ik ben weggevlogen ik gewonnen had, al moet ik wel toegeven dat het een paar keer heel close was. Daarom ben ik uiteindelijk maar gewoon gestopt met SCVs gebruiken om aan te vallen.

Dus ik zal mijn standpunt bijstellen, misschien werkt met SCVs aanvallen prima, had ik het anders moeten doen. Wat ik echter zelf weet is dat wegvliegen ook prima werkt.
Misschien wel leuk om tegen elkaar uit te proberen, kunnen we meteen beide ook zien hoe het vanuit oogpunt van de protos is tegen de taktiek van de andere. Al heb ik geen ervaring met zelf cannon rush doen en er zijn meerdere varianten, dus eerste keer gaat misschien slecht :P
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:18:
[...]

Op die manier zal je tegen niemand van enig niveau winnen, maar goed spelers van enig niveau gaan in de eerste plaats al niet cannon rushen.

Als je een eerste cannon kan spotten voor die 50% voltooid is dan kan je het redden met 4 scv's.

Als jij daarvoor uw CC wil moven, verlies je 30s mining tijd, op dat tijdstip heb je 12 scv's of meer. Dat kost je grosso mode 300a400 minerals.
Oh op dat tijdstip heb ik geen 12 SCVs hoor, al een hele hoop meer. 12 SCVs is normaal wanneer ik mijn eerste barracks maak, ik zal normaal niet weg vliegen voordat ik aan mijn tweede barracks ben begonnen, dan wel al af heb.

Het probleem van SCVs gebruiken tegen cannons/pylons die worden neergezet is gewoon dat de protos die dingen net zo hard weer kan cancellen en bijna alle resources terug kan krijgen. Dan is het de vraag kan je alle cannons op tijd neerkrijgen totdat je marines zijn probe kunnen killen. En zelfs als dat lukt heeft hij weinig verliezen qua economie, tuurlijk hij heeft een cheese begin dus geen goede eco, maar nagenoeg niks aan die cheese zelf uitgegeven terwijl jij met SCVs bezig ben geweest.

Dus ja misschien ben ik wel meer resources kwijt door wegvliegen dan als je SCVs gebruikt. Maar tegelijkertijd is de protos VEEL meer resources kwijt als ik wegvlieg. En ik raak mijn resources pas later kwijt omdat ik langer gewoon normaal door kan verzamelen.

Oh trouwens, ik hoop dat je redelijk hoog in diamond zit voordat je impliceert dat mijn tegenstanders (en gezien matchmaking ik dus ook) geen niveau hebben, ik zit ook 'gewoon' in diamond hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 18-10-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:27
Ik heb dit weekend weer een aantal 2vs2 en 3vs3 (randoms) gespeeld. Een paar games ’s nachts na het uitgaan, en dan merk je toch wel dat drank het spelletje nadelig beïnvloed. Protoss vind ik toch wel erg lekker spelen met de upgrade van colossi in combinatie met een zooi Blinkstalkers voor de AA. VR’s gebruik ik eigenlijk bijna helemaal niet, ze zijn me gewoon te langzaam en pas echt nuttig als je er heel vroeg een paar hebt, of als je later in de game een hele sloot van die units kunt inzetten…

Gister speelde ik een potje 3vs3 als terran waarbij de tegenstander voor mass muta ging. Daardoor hadden ze mapcontrol en wilden mijn random maatjes ermee stoppen. Ik kon ze overtuigen de muta’s te negeren en met een grote groep druk te zetten op hun bases. Mijn marines en 4-5 thors zouden de AA verzorgen. Dit was meteen ook de eerste keer dat ik de effectiviteit van Thors vs. grote groepen Muta’s heb gezien! Haha, echt 5-10 seconden en ze waren een stuk of 40-50 mutalisks armer. Dat was meteen het keerpunt in de game en we wonnen 10 minuten later. Magic Box gebruiken heeft zeker wel zijn voordelen, een truuk die deze jongens duidelijk niet kenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:02:

Oh trouwens, ik hoop dat je redelijk hoog in diamond zit voordat je impliceert dat mijn tegenstanders (en gezien matchmaking ik dus ook) geen niveau hebben.
Ik zit inderdaad redelijk hoog in Diamond.

Ik wou alleen maar aangeven dat het geen kwaad kan om drones/probes/scv's in te schakelen ipv meer drastische maatregelen te treffen zoals je CC wegvliegen. Te vaak wordt gedacht dat miners waardeloos zijn in combat. Maar early game moet je nu eenmaal een eco-sacrifice doen om de eco-sacrifice-cheese van opponent te stoppen.

Als ik een over-eco build detecteer bij tegenstander, dan neem ik vaak enkele scv's mee in mijn early aggression. Zij het als schild, of extra offense, ... als die paar scv's het verschil kunnen maken in net wel of net niet de expo van opponent af te maken, dan zijn ze het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De eco sacrifise die ik doe is dus mijn CC wegvliegen. Dat zal nauwlijks grotere sacrifise zijn dan je workers gebruiken en daardoor moet de protos wel een veel grotere sacrifise doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal tegen beter weten in maar zeggen: je zal het nog wel leren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoeg ge QQ'd over de cannon rush right?
Als het echt zo goed was dan zag je het wel terug in tournaments. En als je er nog steeds zo veel problemen mee hebt dan zal er echt wel een counter guide op teamliquid te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja gezien dat ik er nog altijd mee gewonnen hebt sinds dat ik het ben gaan doen denk ik inderdaad dat het tegen beterweten is als je geen argumenten meer hebt.

Maar ook voor jouw geldt, ik wil het best vanavond tegen jouw proberen en kunnen we beide doen op elkaar. Wat is je ingame naam/nummer?

@outcast, nee dat was een nuttige reactie...

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 18-10-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik (speel protoss) doe is inderdaad de rush te stoppen met mijn workers en/of zealot. Als dat niet werkt, zealots maken en met 3/4 naar de main van de tegenstander. Vaak is daar geen defence dus dat is meestal snel gedaan met zijn probes/nexus. Kan ook met je marines/zerglings als je terran of zerg bent.

Als je tegenstander het dan nog niet voor gezien houdt, minen tot 400 minerals en vrolijk ergens anders (zijn main of andere locatie opnieuw een nexus/cc/hatchery bouwen.

Ben zelf een keer zelfs een spinecrawler rush tegengekomen en op deze manier ook (nipt) gewonnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 17:56

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:32:
Als het echt zo goed was dan zag je het wel terug in tournaments.
SelecT vs IdrA, MLG DC finale. SelecT als Protoss cannon-rushed the natural expansion plek van de Zerg om zo de 14-hatch te vertragen :-)

(maar verliest vervolgens wel)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:32:
Genoeg ge QQ'd over de cannon rush right?
Als het echt zo goed was dan zag je het wel terug in tournaments. En als je er nog steeds zo veel problemen mee hebt dan zal er echt wel een counter guide op teamliquid te vinden zijn.
Toevallig was er vandaag op de GSL een cannon rush die werkte ;)

Het was geen standaard cannon rush hoor.. De zerg deed FE zonder te scouten, de protoss zag het en besloot daarna proxy cannons te maken.

Edit: Het was geen terran, maar een zerg ;)

[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 18-10-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Edit... geedit, terwijl ik editte.

[ Voor 89% gewijzigd door maffiappie op 18-10-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
[...]
Juist dat dus. 1-2 drones maken spines in je basis en 6 lings beschermen deze spines. Counteren met drones gaat niet goed vanwege de lings en zodra zijn spines afzijn begint hij je hatch te killen.

Dus sugesties ?, dit kan ook alleen maar met zerg vs zerg want protos moet eigen pylons bouwen om gebouwen en units in te warpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claymore
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10-2021
Wat je als Z tegen P kan doen? Negeren en creep verspreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shadowhawk00 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:11:
[...]
Juist dat dus. 1-2 drones maken spines in je basis en 6 lings beschermen deze spines. Counteren met drones gaat niet goed vanwege de lings en zodra zijn spines afzijn begint hij je hatch te killen.

Dus sugesties ?, dit kan ook alleen maar met zerg vs zerg want protos moet eigen pylons bouwen om gebouwen en units in te warpen :(
niet wachten tot 14 om je pool te maken of gelijk scouten aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UE8OU.png
BM :(

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiappie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09-2023
Dont feed the t.... 100000th guy that wants to take away fom Idra's skill and only focus on his rage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is er precies BM? Een Koreaan met een volledig ander tekenstelsel die niet precies weet hoe ie Greg moet spellen of Idra die em op normale wijze corrigeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Wanneer is het tijd om te stoppen? Als je PF rush doet :D.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:15:
[...]

It is possible but is it viable?
Net zo viable als een proxy-gateway lijkt me, als toss moet je ook eerst een pylon bouwen (en erger nog, zelfs op de plaats waar je gaat proxyen = meer tijd waaron het gespot kan worden, en dat word nog wel eens gedaan)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Misschien een domme vraag, maar moet je maandelijks betalen voor SC2? Kom er via google niet echt uit moet ik zeggen.. de meeste zeggen van wel, dan weer alleen in rusland, dan stammen de reacties weer af van de beta, dus ook niet echt betrouwbaar.. jullie weten het vast wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nee hoor, volgens mij in geen van de regio's. :) Eenmalige aanschaf en daarna onbeperkt spelen, zeker in Europa.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:15:
niet wachten tot 14 om je pool te maken of gelijk scouten aan het begin.
Vanaf de start scouten geeft je meteen een achterstand tegen een meer economische build.

14 pool kan nog steeds een 6 pool + crawler verdedigen. Een crawler duurt erg lang om te bouwen en 14 stacked drones winnen met gemak van 6 lings (iets van 2 drones gaan hier dood). Val zijn crawler aan met 3 drones en gebruik stacked drones om zijn lings aan te vallen. Verdedigt hij zijn crawler --> focus lings en surround, rent hij weg, restack je drones en ga verder minen en val weer zijn crawler aan met drie drones. Repeat terwijl je wacht op je Queen / eerste lings / eigen spinecrawler.
Na de eerste golf lings is het een autowin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrilled schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:01:
Misschien een domme vraag, maar moet je maandelijks betalen voor SC2? Kom er via google niet echt uit moet ik zeggen.. de meeste zeggen van wel, dan weer alleen in rusland, dan stammen de reacties weer af van de beta, dus ook niet echt betrouwbaar.. jullie weten het vast wel!
ik zocht even op sc2 monthly fee en had het antwoord al (ik wist het wel maar even om aan te geven dat het makkelijk te googelen is).
maar als antwoord: nee je hoeft niks te betalen behalve de aanschaf van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:02:
Nee hoor, volgens mij in geen van de regio's. :) Eenmalige aanschaf en daarna onbeperkt spelen, zeker in Europa.
Behalve in Asia geloof dat ze daar een soort eim-share systeem hebben net zoals met WoW ( igg china )

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

ShadowBumble schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:07:
[...]

Behalve in Asia geloof dat ze daar een soort eim-share systeem hebben net zoals met WoW ( igg china )
Ah daar gaat het inderdaad wat anders, is ook zo. Volgens mij heb je bijvoorbeeld in Korea ook een 'sofi' nummer nodig om een account op die servers aan te kunnen maken.

Maar goed ik denk dat Thrilled gewoon op de Europa servers gaat spelen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Laatst online: 24-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:06:
[...]

ik zocht even op sc2 monthly fee en had het antwoord al (ik wist het wel maar even om aan te geven dat het makkelijk te googelen is).
maar als antwoord: nee je hoeft niks te betalen behalve de aanschaf van het spel.
Ik had dan ook "starcraft 2 monthly fee" ingevoerd en dan zijn de resultaten wat minder doeltreffend..

http://www.google.nl/sear...&aqi=g1&aql=&oq=&gs_rfai=

maar aan alle anderen: bedankt voor de info! Van de week maar even binnen slepen deze game... :$

[ Voor 7% gewijzigd door Thrilled op 18-10-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrilled schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:19:
[...]
Van de week maar even binnen slepen deze game... :$
Ik neem aan dat je daarmee bedoelt dat je de game gaat kopen? als je em wilt uitproberen vraag dan hier even in het forum of iemand nog een trial pass heeft, dan kun je legaal de game proberen, inclusief de mutiplayer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MLM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 16:55:
[...]

Net zo viable als een proxy-gateway lijkt me, als toss moet je ook eerst een pylon bouwen (en erger nog, zelfs op de plaats waar je gaat proxyen = meer tijd waaron het gespot kan worden, en dat word nog wel eens gedaan)
Welk skill lvl heb je dan dat het jouw viable lijkt?

Op de acht kon je nog wel eens een rax maken en dan vlug een reaper, marauder of double rax marines eruit pompen. Op de 11/12 is de verassing er wel vanaf en is je tegenstander ook al in staat om units te bouwen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:39:
[...]

SelecT vs IdrA, MLG DC finale. SelecT als Protoss cannon-rushed the natural expansion plek van de Zerg om zo de 14-hatch te vertragen :-)

(maar verliest vervolgens wel)
Doet Select goed als Terran zijnde. Was waarschijnlijk gewoon een bunker ''rush'' Dat gebeurt(de) heel vaak als een zerg expo voor pool gaat. Overigens heb ik Select het niet zien doen, was waarschijnlijk QXC. Je kan als protoss idd zerg cannon rushen(als die fast expand) en dan zelf fast expanden, dit is dan ook eigenlijk imbalanced en moet gefixed worden. Of mischien werkt dat niet meer door range 4 roaches maar dat betwijfel ik.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:56:
[...]

Doet Select goed als Terran zijnde. Was waarschijnlijk gewoon een bunker ''rush'' Dat gebeurt(de) heel vaak als een zerg expo voor pool gaat. Overigens heb ik Select het niet zien doen, was waarschijnlijk QXC.
Ah ja, had me vergist. Het was Kiwikaki. Bijna hetzelfde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb net ook wat ge-edit :P het kan als protoss wel vs Zerg maar dan is het geen cheese of all in omdat je daarna gewoon nog veilig kan fast expanden. Over het algemeen wordt PvZ als een veel moeilijkere matchup gezien dan TvZ, alleen Protoss spelers zijn over het algemeen op hoog niveau minder goed. Dit was ook al zo in BW dus wordt daar minder over geklaagd.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandro
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
Goede dag voor competatief SC2, Boxer's populariteit crashte de Koreaanse stream :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het precies met de punten die je krijgt na het winnen van een game? Ik heb nu 2x achter elkaar gewonnen in de silver league maar beide keren geen punten gekregen. De eerste keer was ik favored de 2e keer was mijn tegenstander favored. Erg raar want zo kom ik natuurlijk nooit hoger in mijn division.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

bnet is kennelijk momenteel bugged, hoor iedereen er over op irc

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aargh:s, komen die punten dan nog wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 18:19:
[...]

Welk skill lvl heb je dan dat het jouw viable lijkt?

Op de acht kon je nog wel eens een rax maken en dan vlug een reaper, marauder of double rax marines eruit pompen. Op de 11/12 is de verassing er wel vanaf en is je tegenstander ook al in staat om units te bouwen.
Ik speel plat/diamond atm, en ik zeg niet dat het viable is, maar ik zeg dat het NET ZO viable is als toss zeal rush. Build tijden zijn ongeveer gelijk, dus nu is het wat dat betreft "eerlijk".

Maar goed, zeal rush is bij de eerste patch al generft, en nu rax rush ook. Blizz wil gewoon geen proxies hebben waarschijnlijk, aangezien 1 ras dat niet zou kunnen dan ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eh, onze custom tweakers division is foetsie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:59:
Misschien komt het door de bnet storing waar ik net wat over gelezen had?
En anders tjah het paswoord loopt alweer een tijdje vrolijk in 200 spoilertags rond. Als je het redelijk vandalisme vrij wilt hebben, misschien 1 iemand die dat lijstje op zich neemt? Jij bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:34
Ah kak die storing. Eindelijk een keer fatsoenlijk gewonnen tegen een Zerg die voor ling muta gaat. (ben zelf ook zerg).

Eerst een 7 pool om de oren gehad (gelukkig gescout) en daarna wilde de mafketel ook nog voor mutas gaan. Met een zooi roaches naar binnen gelopen en even snel naar air gegaan. Alleen dan corruptors.

Maar nu tellen de puntjes helaas nie :o

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Hej all!

Zit al een poosje te lonken naar Starcraft II, maar weet niet zeker of mijn Acer notebook het wel trekt, die wil nog wel es uitgaan van de hitte :( vandaar nog niet gekocht.

Kreeg vandaag van SauRon te horen dat er ook zgn guest keys zijn waarmee je vrijblijvend de game on/offline kan testen?
Die van hem waren al op, maar heb wel via een maatje van hem een WoW key gekregen (bleek later) :S

Nu zag ik hier wat mensen om een code vragen, ik dacht... what the heck.. ik vraag het ook ;)

Dus.. Here goes:

Heeft er iemand misschien een guest key voor mij?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoRoo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:24:

Dus.. Here goes:

Heeft er iemand misschien een guest key voor mij?
zie mail ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
djengizz schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:03:

14 pool kan nog steeds een 6 pool + crawler verdedigen. Een crawler duurt erg lang om te bouwen en 14 stacked drones winnen met gemak van 6 lings (iets van 2 drones gaan hier dood). Val zijn crawler aan met 3 drones en gebruik stacked drones om zijn lings aan te vallen. Verdedigt hij zijn crawler --> focus lings en surround, rent hij weg, restack je drones en ga verder minen en val weer zijn crawler aan met drie drones.
Kun je uitleggen wat stacked drones zijn? Drones op elkaar (muta BW-stijl)? Hoe stack je ze en hoe geef je die groep commando's zodat ze niet unstacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 14:45
ShadowBumble schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:07:
[...]

Hier in China (woon al tijdje in Shanghai) is SC2 volgens mij nog niet eens gereleased. Wat ik en m'n chinese vrienden hebben gedaan is de SEA (South East Asia) versie kopen & spelen. Andere Chinesen spelen op de Taiwanese server, alleen is de client language daarvan in traditioneel chinees. :'-(

Voordeel van SEA versie is dat we niet alleen op de Singapore server kunnen spelen maar ook op de noord amerikaanse server.

Ook geen maandelijkse kosten voor SC2 btw. Weet verder niet of de chinese overheid ooit nog is besluit SC2 toe te laten.

Anyway, fyi. :-}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Marcade schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 06:41:
[...]

Hier in China (woon al tijdje in Shanghai) is SC2 volgens mij nog niet eens gereleased. Wat ik en m'n chinese vrienden hebben gedaan is de SEA (South East Asia) versie kopen & spelen. Andere Chinesen spelen op de Taiwanese server, alleen is de client language daarvan in traditioneel chinees. :'-(

Voordeel van SEA versie is dat we niet alleen op de Singapore server kunnen spelen maar ook op de noord amerikaanse server.

Ook geen maandelijkse kosten voor SC2 btw. Weet verder niet of de chinese overheid ooit nog is besluit SC2 toe te laten.

Ah thanks voor de info weten we ook weer zeker hoe dat zit, maar vraag me nu toch af welk land het nou was die met time-sharing werkt :S hmmm of was het iets wat ze van plan waren. Eitherway thanks for the info beter als uit eerste hand kunnen we het ofcourse niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Morphs schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 02:38:
Kun je uitleggen wat stacked drones zijn? Drones op elkaar (muta BW-stijl)?
Yup.
Hoe stack je ze en hoe geef je die groep commando's zodat ze niet unstacken?
Stack door te rechtsklik spammen op een mineral patch.
Als je aanvalt (A-move of target individuele lings) zullen ze idd weer een beetje unstacken maar het zal het moeilijker maken voor de lings om individuele drones te targetten of om een surround te krijgen (zeker als ze binnen de mineral line aanvallen zullen je drones 'een wall' vormen waar de lings niet doorheen komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
Marcade schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 06:41:
[...]

woon zelf ook daar en heb de euro versie, heb een maandje op taiwan gespeeld.. maar qua lag is t wel ongeveer hetzelfde, dus in principe maakt dat allemaal weinig uit... verder sc2 hier idd nog niet gereleased, en t gaat vast wel ooit komen... maja eigen markt beschermen he, meeste shit die hier "verboden"/niet gereleased is, is is puur om eigen alternatieven/markt te stimuleren -_-
overigens gingen er wel de geruchten dat een chinese versie pay p month zou zijn, maar goed ze brengen vast wel verschillende versies uit en kan me niet voorstellen dat iemand op een pay p month versie zit te wachten -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Laatst online: 18:27
Voor de verandering ben ik gister weer eens voor de VoidRays gegaan als ik Protoss speelde, en die krengen zijn nog steeds ontzettend sterk zeg! Net als bij Mutalisks moet je gewoon een kritieke massa bereiken, en dan ben je bijna onverslaanbaar…

Na een tijdje kwam er een maatje online voor 2vs2. We hebben 4 games gespeeld, en ik werd 4 keer op rij Terran met de random optie. Eén van de games zag ik dat de protoss voor air ging, dus vroeg ik mijn maatje of hij wat Vikings kon maken. Die zouden dan samen met die paar van mij voldoende moeten zijn om mass VRs tegen te gaan. Aan het einde van de game had mn buddy (die behoorlijk nieuw is) echt een ontzettende hoeveelheid Vikings. Ik heb er nog nooit zoveel gezien! En ze waren nog compleet nutteloos ook… We hebben wel kunnen winnen, Mass BC’s gesupport door wat tanks, thors en marines doet wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
@hulkie

VR zijn zeker nog sterk, maar ik merk wel dat ze een stuk beter gebalancend zijn, zo is het niet meer mogelijk om met 3 void rays een base volledig te wipen als hij tenminste enige AA units heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Als we het toch over Void Rays hebben... Had gisteren een grappig 3v3 potje (op laag niveau). De Z tegenstander leek voor Mutalisks te gaan, dus ik vertel m'n allies dat ik wel voor mass-Thor (met wat MM support) ga. Zodra ik een stuk of 10-12 Thors heb, komt de P met iets van 20 VRs binnenvliegen. Nu zijn Thors vrij zwak tegen VRs (Thors doen bonus damage tegen light air, VRs zijn armored), maar als je er genoeg hebt kun je toch een VR one-shotten. Daar komt de splash damage bovenop en z'n VRs waren dusdanig gestacked dat ik met het openingssalvo de helft van z'n VRs opblies. De rest volgde niet veel later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Species5618 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:12:
Als we het toch over Void Rays hebben... Had gisteren een grappig 3v3 potje (op laag niveau). De Z tegenstander leek voor Mutalisks te gaan, dus ik vertel m'n allies dat ik wel voor mass-Thor (met wat MM support) ga. Zodra ik een stuk of 10-12 Thors heb, komt de P met iets van 20 VRs binnenvliegen. Nu zijn Thors vrij zwak tegen VRs (Thors doen bonus damage tegen light air, VRs zijn armored), maar als je er genoeg hebt kun je toch een VR one-shotten. Daar komt de splash damage bovenop en z'n VRs waren dusdanig gestacked dat ik met het openingssalvo de helft van z'n VRs opblies. De rest volgde niet veel later.
Thor's zijn inderdaad best goed tegen void's - op basis van de splash is het behoorlijk blazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:59:
denk dat een of andere gare gast de divisie gedelete heeft 8)7 andere divisies werken gewoon nog. nou ja, hij heeft het nog lang volgehouden :)

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

daanteb schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:22:
[...]

denk dat een of andere gare gast de divisie gedelete heeft 8)7 andere divisies werken gewoon nog. nou ja, hij heeft het nog lang volgehouden :)
Misschien dat de TS het wil onderhouden ? En anders gewoon 1 persoon afspreken die het gaat onderhouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:09
Op sc2ranks blijk je ook divisions kunnen aan te maken. Ik zat even rond te kijken en voordat ik het wist was er een GoT divisoin O-)

http://sc2ranks.com/c/1720/gathering-of-tweakers/

Je hebt geen password nodig om jezelf toe te voegen. Even rechtsbovenin op "manage characters" klikken en je b.net url toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Morphix schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:08:
Op sc2ranks blijk je ook divisions kunnen aan te maken. Ik zat even rond te kijken en voordat ik het wist was er een GoT divisoin O-)

Je hebt geen password nodig om jezelf toe te voegen. Even rechtsbovenin op "manage characters" klikken en je b.net url toevoegen.
Added myself ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb

nice! en geen irritante popups :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:25
Heeft iemand tips voor de "Blitz" achievements? De bedoeling is dat je de AI verslaat binnen 5 minuten. Ik probeer het op Steppes of War, heb al een bunker rush en een 6-pool geprobeerd, maar allebei krijg ik niet voor elkaar in minder dan 5 minuten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Darkwings schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:10:
Heeft iemand tips voor de "Blitz" achievements? De bedoeling is dat je de AI verslaat binnen 5 minuten. Ik probeer het op Steppes of War, heb al een bunker rush en een 6-pool geprobeerd, maar allebei krijg ik niet voor elkaar in minder dan 5 minuten :(
Met een Protoss Cannon rush heb ik de Insane AI in iets meer dan 3 minuten verslagen. Staat wel een topic over op TeamLiquid. Wel even zoeken naar patch 1.1 en hoger topics, want in 1.0 was het een stuk eenvoudiger te doen. Het is nu nog steeds een eitje, maar je moet wel even weten hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

Cloud schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:15:
Met een Protoss Cannon rush heb ik de Insane AI in iets meer dan 3 minuten verslagen. Staat wel een topic over op TeamLiquid. Wel even zoeken naar patch 1.1 en hoger topics, want in 1.0 was het een stuk eenvoudiger te doen. Het is nu nog steeds een eitje, maar je moet wel even weten hoe.
Op de map Agria Valley kun je op de low ground naast de geiser van de AI een Pylon + Forge + Cannon bouwen. Vervolgens meteen je Probe naast de geiser parkeren en daar nog een cannon bouwen. Tegen de tijd dat de AI je begint aan te vallen is je cannon op de low ground (bijna) klaar. Doordat je met je probe boven staat en je dus sight hebt, kan je cannon op de low ground je in-warpende cannon naast de geiser verdedigen. De AI gaat dan mannetjes naar de low ground sturen om de boel daar te slopen. Dat geven ze op een gegeven moment op. Ondertussen blijf je gewoon Cannons en Pylons achter z'n mineral line bouwen en dan duur het niet lang voor de AI surrendert. Dit is hoe ik de Insane Blitz achievement heb gehaald.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkwings
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:25
Dricus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:23:
[...]

Op de map Agria Valley kun je op de low ground naast de geiser van de AI een Pylon + Forge + Cannon bouwen. Vervolgens meteen je Probe naast de geiser parkeren en daar nog een cannon bouwen. Tegen de tijd dat de AI je begint aan te vallen is je cannon op de low ground (bijna) klaar. Doordat je met je probe boven staat en je dus sight hebt, kan je cannon op de low ground je in-warpende cannon naast de geiser verdedigen. De AI gaat dan mannetjes naar de low ground sturen om de boel daar te slopen. Dat geven ze op een gegeven moment op. Ondertussen blijf je gewoon Cannons en Pylons achter z'n mineral line bouwen en dan duur het niet lang voor de AI surrendert. Dit is hoe ik de Insane Blitz achievement heb gehaald.
Thanks!

Mocht iemand anders er moeite mee hebben: YouTube: Starcraft 2 1.1 patch cannon rush v insane ai and blitz achievment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dricus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:23:
[...]

Op de map Agria Valley kun je op de low ground naast de geiser van de AI een Pylon + Forge + Cannon bouwen.
Ik wist de mapname zo niet uit m'n hoofd, maar dat was inderdaad Agria Valley. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Ik vind die nieuwe map, Jungle Bassin (?) ook leuk om op te spelen en die nieuwe 4p map is ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
MrVegeta schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:41:
Ik vind die nieuwe map, Jungle Bassin (?) ook leuk om op te spelen en die nieuwe 4p map is ook prima.
vind em wel erg zerg favoured, 3e pakken vind ik erg lastig en de rush distance is ook erg ver. shakuras plateau is wel tof idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Hallo!

Ik ben opzoek naar 1v1 training maatjes voor custom games preferably +1200 diamond.
Add me gerust: Prox #438, Protoss, 1562 W/L 200/163

Ik volg :^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
PROximity schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:18:
Hallo!

Ik ben opzoek naar 1v1 training maatjes voor custom games preferably +1200 diamond.

ik zou wel willen maar speel ook protoss, wordt dus alleen maar colossus fest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

daanteb schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:05:
[...]

ik zou wel willen maar speel ook protoss, wordt dus alleen maar colossus fest :P
Jup, inderdaad.

Jammer hoe PvP aankomt op early stalkers / canons, gevolgd door DT of IM rushes, waarna het altijd of Mass VR / COL wordt; wat vooral afhangt van of het mass canon (COL) of stalker (VR) is geworden.

De collosus games duren daarnaast altijd behoorlijk lang, omdat beide spelers niet echt pushen tot ze er drie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik wil wel, Endorsed.416

Zie nu dat iemand op tweakers dezelfde divisie als ik, wat een toeval ^^

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zoek ook wel iemand om mee te trainen, ben zelf bronze dus liefst bronze-gold
Zerg, Xernos, 431.
hopelijk wil er iemand trainen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
Hallo!

Heya ho, 1300+ diamond zerg hier. Ik zal je adden :)

douwerd #345

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:57:
[...]

vind em wel erg zerg favoured, 3e pakken vind ik erg lastig en de rush distance is ook erg ver. shakuras plateau is wel tof idd.
Jungle basin zerg favoured? Het is de meest kutste map ooit voor zerg.. 3e pakken is onmogelijk. .korte rush distance, protoss en terran hebben allerlei sweet spots om pylons/tanks neer te zetten, de hele map bestaat alleen uit chokes.

BTW, de tweaker division is weggegaan ofzo, dus dit is de nieuwe blijkbaar: http://sc2ranks.com/c/1720/gathering-of-tweakers/ voeg jezelf toe :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douw3rd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:57:
[...]

Heya ho, 1300+ diamond zerg hier. Ik zal je adden :)

douwerd #345
wth? Als de dag van gisteren dat je een nydus worm in mijn basis had waar slowlings uitkwamen. En nu alweer 1300 diamond? Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rofl slowlings :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Mjah Zerg is OP nu he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:36:
[...]

wth? Als de dag van gisteren dat je een nydus worm in mijn basis had waar slowlings uitkwamen. En nu alweer 1300 diamond? Nice
Haha, die kan ik me idd nog goed herinneren :D

Ik moet zeggen dat ik zeker flink voorruit gegaan ben, erg veel geleerd in een korte periode, en moet toegeven dat replays bekijken naast leuk ook erg leerzaam kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Of met banelings verliezen van marines :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrVegeta schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:20:
Of met banelings verliezen van marines :(
Lutser ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:32:
[...]

Jungle basin zerg favoured? Het is de meest kutste map ooit voor zerg.. 3e pakken is onmogelijk. .korte rush distance, protoss en terran hebben allerlei sweet spots om pylons/tanks neer te zetten, de hele map bestaat alleen uit chokes.

BTW, de tweaker division is weggegaan ofzo, dus dit is de nieuwe blijkbaar: http://sc2ranks.com/c/1720/gathering-of-tweakers/ voeg jezelf toe :)
ik heb daar juist het probleem dat ik gecontained wordt door muta's en lings die mn basis inrennen zodra ik ook maar een beetje met mn leger richting het midden ga :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Net gewonnen van iemand in gold maar promoveer nog steeds niet uit bronze :( weet niet wat battle.net nog meer van me wil...

* dtech gaat even QQ'en in een hoekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:14:
Net gewonnen van iemand in gold maar promoveer nog steeds niet uit bronze :( weet niet wat battle.net nog meer van me wil...

* dtech gaat even QQ'en in een hoekje
je exacte hidden ranking weten, zodat ze weten of ze je naar silver of gold moeten promoten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
had ik ook last vna paar keer streaks van 5 achter elkaar gehad,
toen paar keer dingen gold gemoeten gewonnen zilver gemoeten , platium verloren
vervolgens word je alleen nog maar tegen brons van 80 ofzo geplaats die je komen aanvallen met 5 marines terweil jij al paar tanks enzo klaar hbet :S echt niks aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Hij refereert naar het tweakers tournament potje waar ik tegen vegeta moest, en in de spanning en de haast een beetje totaal vergat dat ik een baneling nest had, waardoor vegeta's infantry spam gewoon.. won :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
badboyqxy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:33:
vervolgens word je alleen nog maar tegen brons van 80 ofzo geplaats die je komen aanvallen met 5 marines terweil jij al paar tanks enzo klaar hbet :S echt niks aan
Lower bronze die aanvallen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:28:
[...]

je exacte hidden ranking weten, zodat ze weten of ze je naar silver of gold moeten promoten? ;)
Ja dat is dus de grap, ik wordt als "even match" tegen lage golds of hoge silvers gezet (net verloren van eentje die op de 3de plaats in zn divisie met 1200 punten stond en gelijk 15 punten eraf) maar toch zit ik in de bronze division...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 18:32:
[...]

hoe voeg jezelf toe?

add: laat maar ik zie het al...

[ Voor 3% gewijzigd door zonglew00 op 19-10-2010 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Ik heb net toch een ontzettend slecht potje gespeeld, Ik zerg me ally protoss tegen 2 terrans. uiteraard besluit me ally's verbinding te stoppen na zijn 1e gateway. Toch besloot ik maar door te spelen en mijn best te doen, Wat valt er te doen met protoss als je 2 base income hebt in het begin? gateway rush uiteraard, dus me zerg basis voor wat het was gelaten, en alles op me protoss gericht. Tegen de tijd dat ik warpgates geteched had, had ik 5 gateways staan en een proxy pylon. Zooitje stalkers naar buiten gepompt en op naar me suicide run. bleek dat beide terrans aan het techen waren en ik dus alleen een paar marines en 1 siege tank af hoefde te maken. ik ben blij dat mijn koppigheid om niet op te geven heeft gewerkt :D
(misschien komt dit ook wel omdat ik niet op bronze thuis hoor, maar al me placement matches verliezen was niet echt ideaal)

[ Voor 8% gewijzigd door Ardjee op 19-10-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist in ESL king of the hill na onze eigen Eylradius verslagen te hebben tegen Dlovan gespeeld, een Nederlandse pro speler met 2002 punten in diamond. Hij staat 3e in een division met Kiwikaki, Tarson en Lucifer.
Hij begon erg standaard, maar aan het einde verloor ik met een grote :D van verbazing en respect :)

replay:
http://www.xs4all.nl/~apmalbla/srsRzRdlovan.SC2Replay

spoiler:
Hij stelde mn expo lang uit door probe control dat ik nog nooit eerder zo goed heb gezien, waar hij zelf ook fast expo ging. Hij ging voor blink stalkers, en kon door aan de ene kant zealots te houden en aan de andere kant blink stalkers me containen op 2 base (ja, ik was zerg :P). Ik kon de mapcontrol niet meer terug krijgen omdat hij iedere keer op het punt stond mn base in te lopen. Ik hield zn blink stalkers af met fungal growth, maar uiteindelijk deed hij een aanval van 2 kanten. 1 achter in mn base waar hij zealots inwarpte met een warp prism, en 1 grote aanval bij mn front. Ik was niet voorbereid op colossi (helaas, door alle druk was ik corruptors vergeten) en dus won hij met mooie positionering en force fields op de ramp van mn main.

Geweldige gameplay :)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:56:
[...]

Ja dat is dus de grap, ik wordt als "even match" tegen lage golds of hoge silvers gezet (net verloren van eentje die op de 3de plaats in zn divisie met 1200 punten stond en gelijk 15 punten eraf) maar toch zit ik in de bronze division...
Gewoon meer winnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Douw3rd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:39:
[...]

Hij refereert naar het tweakers tournament potje waar ik tegen vegeta moest, en in de spanning en de haast een beetje totaal vergat dat ik een baneling nest had, waardoor vegeta's infantry spam gewoon.. won :P
Micro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:55:
ik zoek ook wel iemand om mee te trainen, ben zelf bronze dus liefst bronze-gold
Zerg, Xernos, 431.
hopelijk wil er iemand trainen:)
Ik zal je toevoegen.. Ben een gold protoss, maar speel nog vaak tegen silver/gold. Kan ik misschien ooit wat dingen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
Hey, je bleef infantry spammen terwijl je wist dat m'n banelings nest al up was. Of rekende je op mijn faal vermorgen? ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.