Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 11:19
Ik rekende op mijn micro play! :D ;)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 08:07

Elp

Ik had gisteren een gek idee voor TvZ: proxy walloff.
In plaats van een wall bovenaan je eigen ramp, een wall onderaan de ramp van de Zerg. Met één barracks en 1 engineeringbay (of 2 barracks, kan ook). Als Zerg op dat moment nog geen spawning pool aan het bouwen is (wat meestal het geval is aangezien ze vaak minerals sparen voor fast expand hatch), dan staat die wall er ver voordat er zerglings kunnen komen. Wat marines erachter en de SCV's voor repairs, dat krijg je alleen kapot met roaches.

Zou je zo Zerg lang genoeg kunnen vasthouden om zelf een fast expand neer te zetten? Ik zoek mogelijkheden om dit te doen maar tegen zerg is dat gewoon erg moeilijk. Dit leek me wel een leuke oplossing, je houdt de expo van Z tegen en je bent veilig om zelf te expanden, of het in de praktijk werkt is nog de vraag. Van het weekend eens even proberen, het zal sowieso een verrassing zijn voor zerg :P
(uiteraard werkt dit alleen op 2 player maps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elp schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:15:
In plaats van een wall bovenaan je eigen ramp, een wall onderaan de ramp van de Zerg. Met één barracks en 1 engineeringbay (of 2 barracks, kan ook). Als Zerg op dat moment nog geen spawning pool aan het bouwen is (wat meestal het geval is aangezien ze vaak minerals sparen voor fast expand hatch), dan staat die wall er ver voordat er zerglings kunnen komen. Wat marines erachter en de SCV's voor repairs, dat krijg je alleen kapot met roaches.

Zou je zo Zerg lang genoeg kunnen vasthouden om zelf een fast expand neer te zetten? Ik zoek mogelijkheden om dit te doen maar tegen zerg is dat gewoon erg moeilijk. Dit leek me wel een leuke oplossing, je houdt de expo van Z tegen en je bent veilig om zelf te expanden, of het in de praktijk werkt is nog de vraag. Van het weekend eens even proberen, het zal sowieso een verrassing zijn voor zerg :P
Overlords zullen het scouten. en als je niet drie gebouwen tegelijkertijd bouwt dan komen er dus drones je scv's lastig vallen. Mocht er een neergaan moet je er weer een halen vanuit je thuis basis.
Mocht je drie gebouwen tegelijkertijd bouwen dan kun je dus niet meteen een bunker bouwen aan de ramp en zullen roaches je gebouwen ongestoord beschadigen.
Plus je gaat flink wat eco inleveren, waardoor een baneling bust je wall kapot maakt en speedlings vervolgens vrolijk je basis binnen wandelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33

NTT deed bijna elke game (toen je nog barracks voor supply kon maken) 2 bunkers onderaan mijn ramp. Irriteerde je net lang genoeg zodat hij z'n eigen expansion makkelijk kon nemen en vanaf dat moment speel je vanuit een achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJerome schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:30:
[...]

NTT deed bijna elke game (toen je nog barracks voor supply kon maken) 2 bunkers onderaan mijn ramp. Irriteerde je net lang genoeg zodat hij z'n eigen expansion makkelijk kon nemen en vanaf dat moment speel je vanuit een achterstand.
2bunkers is toch niet genoeg om iets af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, maar wel om te voorkomen dat er iets uit glipt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:37:
[...]

ik heb daar juist het probleem dat ik gecontained wordt door muta's en lings die mn basis inrennen zodra ik ook maar een beetje met mn leger richting het midden ga :)
Dat is toch op elke map zo? :P Jungle basin is Kulas Ravine gecombineerd met Steppes of War :D de 2 rukste map voor zerg :P
Gisteren had thebutterflyeffect dit tegen FruitDealer geprobeerd in de GSL RO64..
spoiler:
werkte voor geen meter toen, een paar drones hadden die scv's afgemaakt waarna het downhill ging voor thebutterflyeffect.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dp

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:34:
[...]

2bunkers is toch niet genoeg om iets af te sluiten?
Jawel, 2 bunkers is voldoende bij een normale ramp (lees LT of Meta en dergelijke). Kan geen zergling doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJerome schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:52:
[...]

Jawel, 2 bunkers is voldoende bij een normale ramp (lees LT of Meta en dergelijke). Kan geen zergling doorheen.
https://spreadsheets.goog...E7iLRz_xogQ_g&hl=en#gid=0

Door zo'n gat past toch wel een marine maar geen stalker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacht, volgens mij zijn 2 buildings inderdaad voldoende om de ramp te blocken.

om je geheugen op te frissen: de factory+barracks wall aan de onderkant van je ramp

edit: hier dus:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=148268

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 08:07

Elp

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:40:
[...]

Dat is toch op elke map zo? :P Jungle basin is Kulas Ravine gecombineerd met Steppes of War :D de 2 rukste map voor zerg :P

[...]

Gisteren had thebutterflyeffect dit tegen FruitDealer geprobeerd in de GSL RO64..
spoiler:
werkte voor geen meter toen, een paar drones hadden die scv's afgemaakt waarna het downhill ging voor thebutterflyeffect.
Ah cool, ik kon nergens replays vinden met zo'n tactic, dacht dat het een origineel idee was, niet dus :(
Replay gevonden, hier: http://sc2.plu.cn/vod/gsl2010/1744.html

spoiler:
Hij is wel erg laat met die wall hoor, daar kan wel 30-40 seconden vanaf. De expansion was al neergezet en er was ook een drone achter de wall, dan werkt het natuurlijk niet meer. Bovendien erg pech met die SCV die door de drones gekilled wordt tijdens het bouwen, die had net zo goed aan de andere kant kunnen staan en hadden de drones er niet bij gekund. Maarja, daar heb je zelf weinig invloed op natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:05:
wacht, volgens mij zijn 2 buildings inderdaad voldoende om de ramp te blocken.

om je geheugen op te frissen: de factory+barracks wall aan de onderkant van je ramp

edit: hier dus:
http://www.teamliquid.net...ssage.php?topic_id=148268
well i'll be damned. en ik maar denken dat een wallof onder een ramp hetzelfde is als boven een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

dtech schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:14:
Net gewonnen van iemand in gold maar promoveer nog steeds niet uit bronze :( weet niet wat battle.net nog meer van me wil...

* dtech gaat even QQ'en in een hoekje
Join de club over ironie gesproken :P

Verlies 5x op rij van een gold speler krijg dan een bronze speler die me cheesed vervolgens promoted de bronze speler , ik krijg weer silver speler die own ik en nog geen promotie :S

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02-2012

Waar je met een ramp bij de tegenstander volgens mij wel redelijk voor een allin gaat, kies ik graag voor een iets minder radicale aanpak:
Wat ik standaard doe tegen zerg (volledig overgenomen van mijn sc1 ervaring.. en in iets mindere mate sc2, maar werkt nog wel goed).. is inplaats van een wall te maken zoals je omschrijft...maar om snel bunkers te plaatsen tussen zijn exp en je eigen weg(dus geen wall zijn)... Mocht niet niet lukken (gescout door lords bijv.) dan plaats je snel je bunkers een stukje naar achteren. Tussen zijn exp en de route naar je basis (als de map dit toelaat natuurlijk). Ik maak dan altijd 3 bunkers niet te dicht op elkaar (banelings) en niet te ver van elkaar zodat ze elkaar coveren. Met min. 2- max 3 scv's erbij (pas nadat je mule hebt).

Nu kun je vanuit hier doordrukken, maar daar houd ik niet zo van. Mijn bunkers zijn eigenlijk puur en alleen bedoeld om een voorsprong te krijgen en harasses tegen te gaan. Vanuit hier ga ik altijd mass macro. Expand/ tech en upgrade.

Het grootste voordeel wat je hieruit (naast dat je even veilig bent) dat wanneer je tegenstander te snel aanvalt hij zichzelf dood loopt op je voorste verdediging. Wanneer hij op het juiste moment aanvalt je kosten technisch zelden verlies hebt door de HP van de bunkers+repair (en een beetje micro nog wat units kan redden) en marco technisch gelijk staat en wanneer hij te lang wacht je al zo'n voorsprong hebt op macro/tech gebied dat je de game niet meer uit handen kan geven (units weghalen en je bunkers verkopen wil dan ook nog wel eens een aardige optie zijn, want een aanval op bunkers+scv's is alleen kosten effectief wanneer je het met een overgrote groep doet (+of erg goed gemicrode banelings).).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-08 16:38

Kwastie

Awesomeness

ShadowBumble schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:15:
[...]

Join de club over ironie gesproken :P

Verlies 5x op rij van een gold speler krijg dan een bronze speler die me cheesed vervolgens promoted de bronze speler , ik krijg weer silver speler die own ik en nog geen promotie :S
Welcome to the club kan niet uit silver komen 8)7

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 01:17

Eguna

AMD is liev

lol da's ook wat! ben gepromoveerd van rank 1 gold naar... rank 1 plati*, in een keer >.>!

[ Voor 6% gewijzigd door Eguna op 20-10-2010 00:57 ]

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eguna schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:55:
lol da's ook wat! ben gepromoveerd van rank 1 gold naar... rank 1 plati*, in een keer >.>!
nieuwe league.
Man dat systeem van blizzard ipv een ladder maar fake leagues te gebruiken om elke speler zich pro te laten voelen werkt goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-08 15:06
Heh. Tegen 'pro' spelers spelen is wel kek ja. Ik moest afgelopen zotac cup spelen tegen Kas, 'oud' WC3 speler. Had 1100 wins tegen 500 losses }:O 2300 punten ofzo. Toch wel leuk om te zien dat, ondanks de kleine verschillen in mechanics, het verschil in skill toch behoorlijk groot is. Mijn bo's, macro en unit compositie is allemaal prima, maar ik haal het gewoon niet bij zijn spelinzicht en micro.

Game was Steppes of War PvT en we speelden beiden vrij standaard Tenminste dat dacht ik, totdat die aars een bunker in het midden van m'n base aan het maken bleek. Een soort delayed bunker rush, netjes geplaatst precies buiten mijn zicht. Een speler van dergelijk kaliber weet dat 'ie dat kan klaarspelen omdat ik, als 'amateur', simpelweg niet genoeg ervaring heb om met alles rekening te houden en het erge is dat 'ie daar misbruik van kan maken. Het verschil in mechanics is helemaal niet zo groot, maar die ervaring krijg je alleen door games te massen. Bovengenoemde kleine foutjes leer je echt wel af als je maar genoeg games speelt.

Toch vond ik dat ik best netjes die bunker had weggekregen met alleen een core verloren. Helaas kwam er toen een all in + scv push waarbijj ik er uiteraard niet aan denk m'n probes te pullen. Samen met unit placement om te huilen was dat uiteindelijk de gg.

Pro carreer > 800 matches RTS ervaring i guess..

edit: Was pokeroffKas trouwens. Staat boven BratOK en Lucifron 8)7

@Terminator
Je had 'm gecrushed trouwens als je meteen all in hydra was gegaan. Misschien had je niet eens meteen hoeven winnen. (lastig met forcefields etc) maar omdat 'ie voor zo'n snelle expo ging had je zelf voor een snelle 3d moeten gaan. Paar creep tumors en die 3d is veilig als je hydra's hebt. Je had de hele game een eco achterstand en daar is gewoon moeilijk mee te winnen :) Daarmee had je ook de map control gehad want wist je uberhaubt wel dat 'ie de gold had? Maargoed, spelinzicht dus. dlovan ging er waarschijnlijk van uit dat je bepaalde dingen zou doen (want: ervaring) en maakt daar misbruik van.
Ik geloof niet dat het onmogelijk of zelfs uberhaubt heel lastig is om een dergelijk niveau te halen.

[ Voor 21% gewijzigd door Morphix op 20-10-2010 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of nog makkelijker :P
1600 matches > 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Maar daarmee zou het verschil niet zo groot zijn. 1800 matches is (denk ik, 80% overtuigd) nog lang niet genoeg om dat soort truken uit te halen. Misbruiken van de positie van je tegenstander (in alle opzichten, mijn geval dus gebrek aan inzicht en ervaring --> bunker in base) leer je niet zo snel. Ik gok dat oneindig+1 matches die je zeer waarschijnlijk toch wel nodig had om het een beetje te maken met wc3 aardig helpt met het ontwikkelen van je skill voor sc2.

Hij speelde trouwens wel Terran, dus tjaa... :z

:Y)

lol, nummer 1 in europa dus.. Vandaar. Ik tref het wel met m'n zotac cups. Wordt ik er een keer niet door kaas of PvP (/cointoss) in de eerste ronde uitgegooid, mag ik fijn tegen de top 1 van europa in ronde 2.

[ Voor 20% gewijzigd door Morphix op 20-10-2010 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik van die goede spelers weet is dat ze naast hun ladder games ook een shitload aan custom games spelen met oefenpartners. Waar ze gok ik nog veel meer van leren dan ladder games.
Iig dat doet Jjerome volgens mij. En in dat opzicht dus alle pro's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Hmm gisteravond uit een potje geknalt waarin ik eindelijk eens aan het winnen was.. vermoedelijk omdat mijn internet eruit lag.. net probeer ik in te loggen, blijft ie hangen op inlogscreen..? Jammer dat de openingspost er niks over zegt.. Heeft SC2 vaste maintenance? Wel triest dat ze geen melding geven als je aan het spelen bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-08 17:08
van maintenance krijg je wel degelijk een klein blauw popupje links onderin te zien. En ook als de maintenance weer voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Ja ik zie nu net het schermpje verschijnen, maar dat zat er eerst niet.. bummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kwastie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:42:
[...]

Welcome to the club kan niet uit silver komen 8)7
In mijn geval kan niet uit Bronze komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
leuke game! volgende keer toch maar sneller die extra inbase hatchery maken :P maar die halve wall van hem aan het begin was wel nice, ga ik zeker overnemen.

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 01:53:
[...]

nieuwe league.
Man dat systeem van blizzard ipv een ladder maar fake leagues te gebruiken om elke speler zich pro te laten voelen werkt goed.
Bedankt voor de support man, voel me echt een stuk meer thuis hier nu nu ik weet dat hard werk en goed spel bekeken wordt als fake league en voelt zich pro. Oetlul.

Voor de jongens die klem zitten, blijven winnen :) Met ongeveer 8 wins tegen mensen van een league hoger moet je echt vooruit gaan. Even volhouden :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Eguna schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:31:
Voor de jongens die klem zitten, blijven winnen :) Met ongeveer 8 wins tegen mensen van een league hoger moet je echt vooruit gaan. Even volhouden :)
Sja na gister zit het er voorlopig niet meer in voor me had gister een lose streak maar heb win streaks gehad van 15+ tegen 1 of 2 leagues hoger spelers en nog geen promotie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 16:41

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die promote/demote momenten zijn niet na een vast aantal wins, die zijn na een vast aantal games, schijnt. Bijvoorbeeld iedere 25 games of iets dergelijks.

Daarom kan het dus ook (zoals je wel eens leest) dat je een winstreak haalt, niet promote, daarna een paar keer afgemaakt wordt en daarna wél promote. Streaks hebben er volgens mij niets mee te maken. :)

Er staan op TeamLiquid een aantal threads over het ladder/division/ranking systeem waarin dit soort dingen ook uitgelegd worden. Het systeem schijnt in sommige gevallen wel echt te falen, maar daar lees ik de laatste tijd eigenlijk niets meer over.

ShadowBumble, wat voor ras speel jij?
Je profiellink in je signature doet het namelijk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 20-10-2010 09:45 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-08 16:21

Wootlock

Evilution

Ik en me 2vs2 maatje staan al ruim anderhalf 2 weken op #1 in onze divisie (Wel bronze maar toch) 1200+ punten nog ook geen promotie naar silver.
Vage structuur die blizzard heeft omtrent zijn promotiebeleid :/

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cloud schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:44:
ShadowBumble, wat voor ras speel jij?
Je profiellink in je signature doet het namelijk niet.
Terran, en geloof dat er nu momenteel maintenance is inderdaad.

Sc2Ranks Linkje

[ Voor 11% gewijzigd door ShadowBumble op 20-10-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:44:
Die promote/demote momenten zijn niet na een vast aantal wins, die zijn na een vast aantal games, schijnt. Bijvoorbeeld iedere 25 games of iets dergelijks.

Daarom kan het dus ook (zoals je wel eens leest) dat je een winstreak haalt, niet promote, daarna een paar keer afgemaakt wordt en daarna wél promote. Streaks hebben er volgens mij niets mee te maken. :)

Er staan op TeamLiquid een aantal threads over het ladder/division/ranking systeem waarin dit soort dingen ook uitgelegd worden. Het systeem schijnt in sommige gevallen wel echt te falen, maar daar lees ik de laatste tijd eigenlijk niets meer over.
Die fora op teamliquid.net staan ook in de StartPost hier.

Ik ben ook gepromoot nadat ik verloren had, dus dat toont aan dat niet elke match wordt gekeken of je wel / niet recht hebt op promotie. Na een x aantal games kijkt het systeem of jij nog op je plek zit. Zo kan het voorkomen dat je promoot terwijl je in je eigen divisie nog maar 30 staat (wat ik dus had), terwijl als je eerste staat dat je nog even moet wachten. Alleen wat x is, is onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 07-08 23:38

Rannasha

Does not compute.

De positie die je hebt in je divisie is totaal onbelangrijk. De nummer 1 in een divisie kan best in een andere divisie niet hoger komen dan #30. Het punten-aantal is de enige manier om spelers binnen een league te vergelijken.

Naast je puntenaantal is er nog een verborgen rating, de MatchMaking-Rating (MMR), die bepaalt tegen welke tegenstanders je geplaatst wordt. De MMR kan flink verschillen van je normale punten-rating (dwz: 2 mensen met hetzelfde puntenaantal kunnen een flink verschil in MMR hebben). Over het algemeen geldt dat hoe meer spelletjes je gespeeld hebt, hoe dichter de 2 ratings bij elkaar zullen liggen.

Voor promotie/demotie is er nog een andere factor van belang: De zekerheid die het systeem heeft over jouw MMR. Als je vaak wint van spelers die een hogere MMR hebben dan jij, dan zal het systeem minder zeker zijn dat het de juiste MMR heeft voor jouw prestaties. De "onzekerheidsfactor" (standaarddeviatie) zal toenemen. Idem als je verliest tegen spelers die door het systeem als zwakker worden ingeschat.

Je wordt pas gepromote/demote als de onzekerheidsfactor klein genoeg is dat het systeem zeker is in welke league je hoort te zitten. Je kunt als, bijvoorbeeld, Silver-leaguer dus een MMR hebben van iemand die bovenin de Gold-league zit, maar toch nog geen promotie krijgen omdat je onzekerheidsfactor te groot is: Het systeem zal je daarom vaker tegen moeilijkere tegenstanders matchen tot het een goed idee krijgt waar je thuis hoort. Pas daarna wordt je gepromote.

Voor het spelen zelf maakt het niet uit in welke league je zit. Als je in Silver zit, maar je speelt op Platinum niveau wordt je vanzelf gematched met Platinum tegenstanders, omdat je verborgen MMR op dat niveau zal zitten. De league waar je in zit is puur cosmetisch.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-08 17:48

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik was gepromoot van plaats 1 Bronze league naar Plaats 1 silver league (nieuwe league wss), krijg ik allemaal tegenstanders een stuk hoger dan mij. Nu zit ik dus weer op plaats 1/2 bij Bronzeleague. Ook idioot is dat er gewoon silver leagues zijn waar de nummer 1 100 punten minder heeft dan ik in mijn bronzeleague. Je kutn stellen dat de nummer 1 van een gold leaug of hoger beter is dan de nummer 1 van een bronze. Maar de nummer 1 van een silver zegt absoluut niets t.o.v. de nummer 1 van een bronzeleague. Grappig is dat ik overigens wel dik in gold sta bij 2 vs 2. Alleen bij 4 vs 4 (wat ik graag speel) kan ik niet omhoog komen. 4 vs 4 ben je extreem afhankelijk van je allies en als die sucken dan ben je per definitie de zak.

Ook valt het mij op dat in bronzeleugue te vaak de match begint met 1 iemand disconnected. Gevolg? 1 team zit met 3 spelers en MOET rushen om een goede kans te maken. De rush bepaald dan wie wint, lukt de rush niet en weten ze geen speler ernstig te verzwakken/eruit te knikkeren is het vaak auto-loss omdat ze niet genoeg units kunnen pompen om de counter te stoppen. Als er door beide wordt geteched verliest het kleinere team meestal ook omdat ze de extra basis die ze moeten controleren neit optimaal kunnen micro-en.

Bij silver komt dat minder voor dus ik vermoed dat bij bronze er een hoop zijn die cheaten/slechte PC's hebben en zodoende niet promoveren waardoor bronze league gewoon een afvoerputje wordt.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:00
Ik heb gister 3 potjes 2vs2 gespeeld en werd na het tweede potje gepromote naar gold. Wel geinig, want we waren par 5-6 games geleden gepromote naar silver. Ik denk dat Gold of platinum voor dit team de juiste league is, dus we komen in de buurt. Ik speel voor dit team ook random, mijn maatje Terran of Protoss.

Een van de games was ik Zerg en mijn buddy terran. Ik ging voor speedlings, hij voor reapers (omdat niemand die meer verwacht). Was echt genieten, we hebben een protos speler zo dol gemicro’d met zijn tweeen, dat hij na 3 minuutjes klooien met een ‘FU’ opgaf. Ik viel zijn Zealots aan met zerglings, mijn maatje stond erachter met reapers… Toen ik nog 3 lings overhad en mijn maatje 2 reapers hebben we toch nog 6 zealots weten te slopen (maximaal 2 tegelijkertijd). Ik viel aan en rende rondjes om de reapers heen als hij mij targette. Als de tegenstander dan voor de reapers ging viel ik weer aan. Zo bleven die gasten maar kansloos heen en weer rennen! Ondertussen konden wij gewoon lekker units blijven maken, dus het was sowieso een kansloze exercitie voor onze tegenstanders…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-08 17:48

Auredium

Informaticus Chaoticus

hulkie schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:56:
Ik heb gister 3 potjes 2vs2 gespeeld en werd na het tweede potje gepromote naar gold. Wel geinig, want we waren par 5-6 games geleden gepromote naar silver. Ik denk dat Gold of platinum voor dit team de juiste league is, dus we komen in de buurt. Ik speel voor dit team ook random, mijn maatje Terran of Protoss.

Een van de games was ik Zerg en mijn buddy terran. Ik ging voor speedlings, hij voor reapers (omdat niemand die meer verwacht). Was echt genieten, we hebben een protos speler zo dol gemicro’d met zijn tweeen, dat hij na 3 minuutjes klooien met een ‘FU’ opgaf. Ik viel zijn Zealots aan met zerglings, mijn maatje stond erachter met reapers… Toen ik nog 3 lings overhad en mijn maatje 2 reapers hebben we toch nog 6 zealots weten te slopen (maximaal 2 tegelijkertijd). Ik viel aan en rende rondjes om de reapers heen als hij mij targette. Als de tegenstander dan voor de reapers ging viel ik weer aan. Zo bleven die gasten maar kansloos heen en weer rennen! Ondertussen konden wij gewoon lekker units blijven maken, dus het was sowieso een kansloze exercitie voor onze tegenstanders…
Ik zou mijn zealots laten staan waar z estonden, slaan ze vanzelf in op het dichtsbijzijnde. in de tussentijd zou ik techen naar stalkers of voidray. Dan offer ik liever de zealots op.
Maar ik speel per definitie alleen terran zelf dus dan heb ik dat probleem niet

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Species5618 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:51:
Voor het spelen zelf maakt het niet uit in welke league je zit. Als je in Silver zit, maar je speelt op Platinum niveau wordt je vanzelf gematched met Platinum tegenstanders, omdat je verborgen MMR op dat niveau zal zitten. De league waar je in zit is puur cosmetisch.
Dit is overigens wel waar want ik merk nu dat ik constant eigenlijk tegen rank 1/2/3 Silver word gematched of mid gold en hoger, maar blijkbaar is die onzekerheids factor erg groot aangezien ik maar niet promote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auredium schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:55:
Ik was gepromoot van plaats 1 Bronze league naar Plaats 1 silver league (nieuwe league wss), krijg ik allemaal tegenstanders een stuk hoger dan mij. Nu zit ik dus weer op plaats 1/2 bij Bronzeleague. Ook idioot is dat er gewoon silver leagues zijn waar de nummer 1 100 punten minder heeft dan ik in mijn bronzeleague. Je kutn stellen dat de nummer 1 van een gold leaug of hoger beter is dan de nummer 1 van een bronze. Maar de nummer 1 van een silver zegt absoluut niets t.o.v. de nummer 1 van een bronzeleague. Grappig is dat ik overigens wel dik in gold sta bij 2 vs 2. Alleen bij 4 vs 4 (wat ik graag speel) kan ik niet omhoog komen. 4 vs 4 ben je extreem afhankelijk van je allies en als die sucken dan ben je per definitie de zak.

Ook valt het mij op dat in bronzeleugue te vaak de match begint met 1 iemand disconnected. Gevolg? 1 team zit met 3 spelers en MOET rushen om een goede kans te maken. De rush bepaald dan wie wint, lukt de rush niet en weten ze geen speler ernstig te verzwakken/eruit te knikkeren is het vaak auto-loss omdat ze niet genoeg units kunnen pompen om de counter te stoppen. Als er door beide wordt geteched verliest het kleinere team meestal ook omdat ze de extra basis die ze moeten controleren neit optimaal kunnen micro-en.

Bij silver komt dat minder voor dus ik vermoed dat bij bronze er een hoop zijn die cheaten/slechte PC's hebben en zodoende niet promoveren waardoor bronze league gewoon een afvoerputje wordt.
Dat zogenaamde disconnecten of uit de game gaan houd dus niet in dat het een auto loss is. Heb hier vaak genoeg mee te maken gehad. De speler(s) die niet meer mee doet/doen hun resource collecting gaat namelijk naar zijn medespelers. Daarnaast kan die speler in de replay terug zien welke rassen de andere spelen, waar deze zitten, enzovoorst. Als het een team is, kan hij dit vrij makkelijk via TeamSpeak doorgeven.

Zo had ik eens in een 4vs4 game dat 3 man bijna direct weg gingen, om vervolgens een hele harde photon cannon rush/gatewayrush op onze dak te krijgen. Dit kon hij alleen maar doen doordat de andere (vertrokken spelers) voor zijn resources zorgden.

Daarnaast een beetje handige team spelers nemen de base over en bouwen verder, je hebt welliswaar meer te doen. Maar uiteindelijk kan dit vitaal zijn in je win of loss. Laat je de basis links liggen zit het er inderdaad dik in dat je het niet redden gaat. Helemaal richting je endgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn switch naar protos heeft me toch redelijk wat rating gekost, tegen rijtje verloren en nu laat hij mij als favored tegen platinums spelen. Die win ik wel weer redelijk makkelijk dus ik verwacht niet dat hij me zal demoten zolang ik die blijf winnen.

Ik denk als ik continue injecten met queens zou kunnen zerg beter bij me zou passen, vanwege de mogelijkheid om veel sneller van unit type te switchen. Van wat ik nu merk is mijn probleem vooral als ik ga switchen dat ik te weinig van de oude type maak als ik nog veel te weinig productie mogelijkheden heb voor nieuwe type, waardoor ik dan hoop resources over heb.
Laatst bijvoorbeeld een PvP, ik had redelijk wat stalkers, tegenstander had zealots + immortals. Dus ik besloot te gaan switchen van unit type. HTs had gekund, colossi verliezen zwaar van immortals (al was dat misschien met sentries wel mogelijk), void rays zijn niet lekker tegen zealots, dus besloot ik voor de optie carriers te gaan. Heeft wel nadelen, maar uiteindelijk kon zo goed als niks van zijn leger erop schieten. Maar tijden die switch maakte ik gewoon te weinig, hij viel aan, vernietigde mijn leger, en daarna mijn hele economie. Uiteindelijk had ik wel twee carriers die de paar anti air units van hem killde en daarna de rest 1 voor 1 afmaakte, maar ja daar heb je niet veel aan als je basis nagenoeg compleet vernietigd is en hij dan gewoon met zooi stalkers komt om het af te maken.

Trouwens als in een team game je ally/allies er meteen vandoor gaan kan je beter maar verliezen, anders geef je ze nog die win ook wat de reden is dat ze het doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 20-10-2010 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door een hele slechte plaatsing messages (verkeerde ras, mouse down en een cheese tegen) Ben ik ook heel laag geplaatst. Ik moest me opwerken van silver(of bronze) weer naar diamond. Op TL staat precies uitgelegd hoe de MMR werkt.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het systeem perfect werkt, het duurd idd soms wat langer dan gedacht. Ik heb een hele poos moeten wachten om van plat naar diamond te gaan voornamelijk doordat de eerste run ik tegen diamond veel won maar redelijk veel verloor van lagere spelers door cheeses. Het is gewoon afwachten.

Ik heb wel een stukje gelezen ooit dat een cheater alles binnen een paar min won en geen promotie maakte. Het kan dus zijn dat er ook nog wordt gekeken dat pure cheesers niet zo snel worden gepromote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-08 09:11

djfrankel

It's a trap!

Na een tijdje de Sc2 topics gevolgd te hebben mezelf ook even toegevoegd aan de GoT division op sc2rankings (elDictator #487). Ben ergens mid gold, maar speel voornamelijk 2vs2 (helaas met 2 teams in silver :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door djfrankel op 20-10-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds wanneer weten ze precies hoe MMR werkt? Laatste keer dat ik checkte was dat vooral gok werk hoor. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het voor geen meter werkt, en dat er een hoop goeds aan SC2 is, maar het rating systeem (incl de MMR) bijzonder belabberd is. Ja als je eenmaal op je plaats ben uitgekomen werkt het wel, en uiteindelijk kom je er ook wel. Maar het duur veel te lang voordat je er bent en er zitten redelijk wat belachelijke dingen in, en je oscilleert redelijk in het rond voordat je er bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt altijd gevallen die door het net vallen. Volgens mij heeft dimaga ook 60 matches in plat gehad voordat hij naar diamond is gegaan. Zover ik weet hebben ze dit nu ook gefixed(hij had insane percentage wins en het systeem kon hem niet meer plaatsen LOL).

Voor het MMR verhaal hebben ze nu een redelijk zicht op hoe deze werkt let wel ze weten niet exact de criteria's omdat blizzard deze alleen weet alleen is er nu wel een goed zicht met de data die voorhanden ligt.

Achja vind het gezeur rond promoties echt onzin. Ja je hangt soms een beetje lang bovenaan alleen als er echt een groot verschil zit zul je heel snel switchen van league. Wordt het verschil kleiner dan gaat het veel minder snel. Het gevoel is gewoon dat mensen nu bovenaan HUN ladder staan dat ze gelijk promotie moeten maken ook is de rating points van de verschillende leauges ook slecht te vergelijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morphix schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 02:01:
[...]

Heh. Tegen 'pro' spelers spelen is wel kek ja. Ik moest afgelopen zotac cup spelen tegen Kas, 'oud' WC3 speler. Had 1100 wins tegen 500 losses }:O 2300 punten ofzo. Toch wel leuk om te zien dat, ondanks de kleine verschillen in mechanics, het verschil in skill toch behoorlijk groot is. Mijn bo's, macro en unit compositie is allemaal prima, maar ik haal het gewoon niet bij zijn spelinzicht en micro.

Game was Steppes of War PvT en we speelden beiden vrij standaard Tenminste dat dacht ik, totdat die aars een bunker in het midden van m'n base aan het maken bleek. Een soort delayed bunker rush, netjes geplaatst precies buiten mijn zicht. Een speler van dergelijk kaliber weet dat 'ie dat kan klaarspelen omdat ik, als 'amateur', simpelweg niet genoeg ervaring heb om met alles rekening te houden en het erge is dat 'ie daar misbruik van kan maken. Het verschil in mechanics is helemaal niet zo groot, maar die ervaring krijg je alleen door games te massen. Bovengenoemde kleine foutjes leer je echt wel af als je maar genoeg games speelt.

Toch vond ik dat ik best netjes die bunker had weggekregen met alleen een core verloren. Helaas kwam er toen een all in + scv push waarbijj ik er uiteraard niet aan denk m'n probes te pullen. Samen met unit placement om te huilen was dat uiteindelijk de gg.

Pro carreer > 800 matches RTS ervaring i guess..

edit: Was pokeroffKas trouwens. Staat boven BratOK en Lucifron 8)7

@Terminator
Je had 'm gecrushed trouwens als je meteen all in hydra was gegaan. Misschien had je niet eens meteen hoeven winnen. (lastig met forcefields etc) maar omdat 'ie voor zo'n snelle expo ging had je zelf voor een snelle 3d moeten gaan. Paar creep tumors en die 3d is veilig als je hydra's hebt. Je had de hele game een eco achterstand en daar is gewoon moeilijk mee te winnen :) Daarmee had je ook de map control gehad want wist je uberhaubt wel dat 'ie de gold had? Maargoed, spelinzicht dus. dlovan ging er waarschijnlijk van uit dat je bepaalde dingen zou doen (want: ervaring) en maakt daar misbruik van.
Ik geloof niet dat het onmogelijk of zelfs uberhaubt heel lastig is om een dergelijk niveau te halen.
toon volledige bericht
Dat zag ik in de replay ook, met roaches was t misschien ook nog wel gelukt. T probleem is dat ik dit nooit getest heb, ik ken de timings dus helemaal niet :) Ik heb wel een keer 3 expos gedaan, maar toen werd ik opeens verrast door dt's in alle bases :P mn scout overlord zag de dark shrine net niet. Dat is dus ook niet zonder risico. Die eco achterstand kwam denk ik toch door de vertraagde hatch.. Ik gooide de hatch niet neer voor de probe weg was, omdat ie anders gewoon een cannon plaatste

edit: kas is ook wel epic _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

GSL heeft nu idrA als commentator (omdat Tasteless/Artosis naar Blizzcon aan het vliegen zijn). Ik wacht nog tot hij Terran spelers begint te trollen. Maar tot nu toe is het best interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:38:
GSL heeft nu idrA als commentator (omdat Tasteless/Artosis naar Blizzcon aan het vliegen zijn). Ik wacht nog tot hij Terran spelers begint te trollen. Maar tot nu toe is het best interessant :)
Lol meen je niet. Ohhh ik ben wel wel heel benieuwd hoe dat gaat. TLO leek me beter voor zoiets. Vannavond de vod's maar eens kijken. ps die 20 dollar vind ik eigenlijk best veel voor 1 tournooi wat je moet betalen. Nu heb ik wel een voordeel dat dat in mijn geval niet zo erg is maar snap best dat veel mensen dit teveel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Ik gewoon de gratis "standard quality" stream. Werkt prima :)

Overigens hebben ze ook Jason Lee als caster, hij is blijkbaar een professionele caster die ook reguliere sport-casting doet. Het is te merken dat het een ervaren caster is, maar dat hij niet zoveel weet van SC 2. Maar idrA zit er dan naast voor de goede analyses. Het is een verrassend goede combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:46:
Ik gewoon de gratis "standard quality" stream. Werkt prima :)

Overigens hebben ze ook Jason Lee als caster, hij is blijkbaar een professionele caster die ook reguliere sport-casting doet. Het is te merken dat het een ervaren caster is, maar dat hij niet zoveel weet van SC 2. Maar idrA zit er dan naast voor de goede analyses. Het is een verrassend goede combinatie.
Ik moet bijna altijd werken op dat tijdstip dus kan alleen de vods zien. Ik heb ook nog geen goede link voor vods season 2 gevonden (naast standaard gomtv match1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest laatst tegen ZionLLL, dat was ook grappig. Al helemaal omdat dat net 1 dag na de patch was dus ik had nog helemaal geen BO's klaar had voor Zerg : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douw3rd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04-2023
whats up met de drops? Immense veel spelers (ik ook) droppen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Douw3rd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:44:
Ik hoorde Slater er net ook al over in IRC lijkt dat iedereen er last van heeft, battle.net Forums staat er ook al redelijk vol mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 15-08 13:00
Edit: Oops.. Het woord 'drops' verkeerd geïnterpreteerd.

[ Voor 80% gewijzigd door aicaramba op 20-10-2010 14:03 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Day9 heeft er gister een daily over gedaan, dat heeft er waarschijnlijk mee te maken.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abalone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
CyCloneNL schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:06:
Day9 heeft er gister een daily over gedaan, dat heeft er waarschijnlijk mee te maken.
Dat wilde ik ook typen, maar volgens mij bedoelen ze drops als in: 'uit een spel gedropped worden', dus dat je midden in een game er uit vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

abalone schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:09:
[...]

Dat wilde ik ook typen, maar volgens mij bedoelen ze drops als in: 'uit een spel gedropped worden', dus dat je midden in een game er uit vliegt.
Dit dus ;) de melding die je krijg namelijk als dat gebeurt is " You have been dropped"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Haha, ik zei dus ook al iets over day9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Laatst online: 12:59
net ben ik ook 5 keer gedropt. @##!@!@#!@ voor niks zijn me punten weg @#!#!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ezel stoot zich geen.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een ezel zou inderdaad stoppen met spelen, echte mannen gaan door.

No matter the cost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna

Eguna

AMD is liev

depots/pylons/overlords wat ruimer zetten en maar blijven kijken naar je minimap drop slachtoffers ;)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:41:
een ezel zou inderdaad stoppen met spelen, echte mannen gaan door.

No matter the cost.
Echte mannen gaan daarna ook op het forum qq'en dat ze geen puntjes hebben gekregen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Hmm net een schandalige pot verloren.. door 2 of 3 units ofzo van de Protoss.. weet niet wat het was.. (het is nog maar mijn 11e practice match dus lach me niet uit :P)..

Ik had een legertje van marines, maurades en medivacs klaar staan.. ik was continue hem aan het scouten en zag dat ie zealots aan het maken was.. dus toen ging ik die kleine buggy's maken (naam ff kwijt :P ) en ineens was mn base under attack.. door 2 of 3 onzichtbare units.. tenminste, ik zag ze wel vaag maar mn units konden ze niet aanvallen.. welke units waren dit? en hoe krijg ik ze zichtbaar? :P was erg genant om mij zo afgeslacht zien te worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel
  • Laatst online: 15-08 09:11

djfrankel

It's a trap!

Er zou van 8 tot 13 CET maintenance zijn, maar heb net al weer 3 succesvolle potjes met me teammate kunnen spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Thrilled schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:51:
[...]
en ineens was mn base under attack.. door 2 of 3 onzichtbare units.. tenminste, ik zag ze wel vaag maar mn units konden ze niet aanvallen.. welke units waren dit? en hoe krijg ik ze zichtbaar? :P was erg genant om mij zo afgeslacht zien te worden :D
Dat zijn Dark Templars. In het geval van Terrans (waar jij mee speelde), kun je ze zichtbaar maken op één van drie manieren:
  1. Bouw een missile turret
  2. Bouw een raven uit je starport
  3. Gebruik een scan van je orbital command

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Thrilled schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:51:
Hmm net een schandalige pot verloren.. door 2 of 3 units ofzo van de Protoss.. weet niet wat het was.. (het is nog maar mijn 11e practice match dus lach me niet uit :P)..

Ik had een legertje van marines, maurades en medivacs klaar staan.. ik was continue hem aan het scouten en zag dat ie zealots aan het maken was.. dus toen ging ik die kleine buggy's maken (naam ff kwijt :P ) en ineens was mn base under attack.. door 2 of 3 onzichtbare units.. tenminste, ik zag ze wel vaag maar mn units konden ze niet aanvallen.. welke units waren dit? en hoe krijg ik ze zichtbaar? :P was erg genant om mij zo afgeslacht zien te worden :D
Dark Templars. Ze hebben permanente cloak waardoor ze niet zichtbaar zijn voor jouw units. Om ze te zien als Terran moet je:
- Missile Turrets bouwen. Goedkoop, maar stationair.
- Ravens bouwen. Duur en fragiel, maar mobiel en hebben andere nuttige abilities.
- Scanner Sweep doen vanuit je Orbital Command. Makkelijk en altijd waar je het wil hebben, maar ernstig beperkt in hoe vaak je het kunt doen.

edit: GRRRR @ Cloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Hehe, dat klinkt als Dark Templars. Inderdaad behoorlijk sterke units als je geen detectie hebt.

Als Terran kun je scannen (mits je je CC hebt ge-upgrade), Missle Turrets neerzetten, of met je Raven in de buurt zijn. (Ook EMP haalt units uit Stealth voor de meer gevorderde spelers. Ik vind ghosts zelf op dit moment niet de moeite waard om te maken, al zijn ze in de verdediging toch wel erg handig (vooral tegen protoss).

Vanavond als ik Terran krijg toch maar is wat meer gebruik proberen te maken van ghosts!

EDIT: Grrrr @ Cloud en Species

[ Voor 3% gewijzigd door hulkie op 20-10-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

Ghosts worden door een team-maat in 3v3 redelijk vaak en succesvol gebruikt.
Tegen een toss army kan je met een paar ghosts een redelijk grote army van de helft van hun health beroven met EMP (of energy voor shield/forcefields/storms), en met een nuke kan je vaak wel wat mensen van hun apropos halen (veel scans ipv mules, tech labs op star ports etc), en als je zelfs maar een paar units raakt heb je de kosten er al uit ;)

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-08 15:05

RaseriaN

So much choices..

MLM schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:15:
Ghosts worden door een team-maat in 3v3 redelijk vaak en succesvol gebruikt.
Tegen een toss army kan je met een paar ghosts een redelijk grote army van de helft van hun health beroven met EMP (of energy voor shield/forcefields/storms), en met een nuke kan je vaak wel wat mensen van hun apropos halen (veel scans ipv mules, tech labs op star ports etc), en als je zelfs maar een paar units raakt heb je de kosten er al uit ;)
Met 3v3 is het leuk als het een beetje stilvalt, dan ga ik meestal voor wat Ghosts om die grote armys te pesten. Eentje er middenop gooien en met een 2e Ghost er een stukje achter mikken, altijd raak :P

Moet wel leren Ghosts meer defensief te gebruiken (vs Protoss) aangezien die EMP echt sterk is..
Maarja, kan niet alles tegelijk leren en oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:07:
[...]

Dat zag ik in de replay ook, met roaches was t misschien ook nog wel gelukt. T probleem is dat ik dit nooit getest heb, ik ken de timings dus helemaal niet :) Ik heb wel een keer 3 expos gedaan, maar toen werd ik opeens verrast door dt's in alle bases :P mn scout overlord zag de dark shrine net niet. Dat is dus ook niet zonder risico. Die eco achterstand kwam denk ik toch door de vertraagde hatch.. Ik gooide de hatch niet neer voor de probe weg was, omdat ie anders gewoon een cannon plaatste

edit: kas is ook wel epic _/-\o_
Puur gebrek aan ervaring dus. Wij hebben gewoon niet voor elke situatie een oplossing. Ik denk dat er een heleboel diamond spelers zijn die makkelijk pro kunnen worden, als je er maar genoeg tijd in steekt. HuK oefent 8 uur per dag, niet heel gek dat 'ie op dit moment dus de beste protoss buiten Korea is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
Dank voor de uitleg dat het Dark Templars waren jongens, toevallig de match erna weer tegen protoss en nu vollop gebruik gemaakt van Ravens.. toen heerlijk de tegenstander afgeslacht! ben echt verslaafd aan deze game :P

Ik zoek wel vrienden trouwens :P de tegenstanders uit de practice league zijn veelal duitsers en polen die niet zo spraakzaam zijn.. dus als iemand nog een noobje wilt wat ie af en toe de hoeken van de kamer kan laten zien, voeg me maar toe:

Reyin (489)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Juist:
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/9781/rankun.png

Ik gok dat er "undefined" moet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-08 08:46
Morphix schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:14:
[...]

Puur gebrek aan ervaring dus. Wij hebben gewoon niet voor elke situatie een oplossing. Ik denk dat er een heleboel diamond spelers zijn die makkelijk pro kunnen worden, als je er maar genoeg tijd in steekt. HuK oefent 8 uur per dag, niet heel gek dat 'ie op dit moment dus de beste protoss buiten Korea is.
Mwa, nee, dat denk ik niet. Er zijn ongetwijfeld diamond spelers die het kunnen halen ja, maar het verschil in skill tussen diamond en pro is groot hoor. Veel groter dan het puntenverschil laat zien. Het is niet alleen de ervaring, ook inzicht e.d.. Inzicht komt ook met ervaring natuurlijk, maar je moet het ook nog deels kunnen zien.

Er zijn genoeg mensen die proberen pro te worden maar hun hele leven in top diamond zullen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
ik gok unknown :P

btw de gsl wordt nu door anderen gecast aangezien Artosis & Tasteless naar Blizzcon zijn gegaan. Zelfs Idra heeft ook games gecast, had ik niet van hem gedacht! Hij was een beetje stil aan het begin maar hij deed het best aardig vond ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:38:
btw de gsl wordt nu door anderen gecast aangezien Artosis & Tasteless naar Blizzcon zijn gegaan. Zelfs Idra heeft ook games gecast, had ik niet van hem gedacht! Hij was een beetje stil aan het begin maar hij deed het best aardig vond ik :)
Ik vond die Koreaanse wipneus en Pim nou niet echt fantastisch (laatste 3 matches geluisterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dtech schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:11:
Juist:
[afbeelding]

Ik gok dat er "undefined" moet staan...
Zelfde als maandag toen Battle.net wat kuren had, en me m'n win door de neus boorde! :p Zit sinds t weekend wel in n lekkere run moet ik zeggen, alleen zondag veel kunnen spelen maar dat was wel 2loss->5win->1loss->4win dus 9win-3loss die dag, maandag en gisteren maar 3 games kunnen spelen maar wel alle 3 gewonnen. Ben begonnen een start tactic te leren en dat gaat steeds meer "vanzelf" wat betreft de timing van gebouwen/units, mis natuurlijk zo nu en dan wel nog ns iets als ik minerals te veel heb maar da's nog niet zo erg nu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wmm schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:33:
[...]

Mwa, nee, dat denk ik niet. Er zijn ongetwijfeld diamond spelers die het kunnen halen ja, maar het verschil in skill tussen diamond en pro is groot hoor. Veel groter dan het puntenverschil laat zien. Het is niet alleen de ervaring, ook inzicht e.d.. Inzicht komt ook met ervaring natuurlijk, maar je moet het ook nog deels kunnen zien.

Er zijn genoeg mensen die proberen pro te worden maar hun hele leven in top diamond zullen hangen.
Het voordeel van morhix theorie is dat wanneer je verliest je altijd kunt terugvallen op ach die noob heeft gewoon teveel tijd over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:43:
[...]

Ik vond die Koreaanse wipneus en Pim nou niet echt fantastisch (laatste 3 matches geluisterd)
ja deze club cast wat serieuzer, minder geintjes wat wel jammer is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanteb schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 20:48:
[...]
ja deze club cast wat serieuzer, minder geintjes wat wel jammer is >:)
Ik vond vooral het niveau nogal Husky/HD meer gericht op het vertellen wat er gebeurt dan inzichtelijke casts (wat ze deden was ook nog niet echt super, bijvoorbeeld "there is soo much creep spread" wanneer er ongeveer 10% van metalopolis onder de creep zit, een beginnetje wat de natural uitloopt ongeveer tot dat beeld op dat hoekje)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 21:09 . Reden: 15% -> 10% :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zul je denk ik toch houden met live casts. Zelfs day9 zal zich bij live casts meer beperken tot wat er gebeurt, omdat het geen replay is die hij van tevoren door heeft kunnen kijken. Ik vond deze combinatie zelf iets saaier dan Tastosis (gebrek aan humor denk ik ook), maar nog steeds goed te doen. :) Wel verbazingwekkend goed Engels van die ene gast zeg, naast (voor zover ik TL mag geloven) foutloos vloeiend Koreaans.

En op zich is 'niveau Husky/HD' niet echt een slecht eigenschap, want dat zijn toch wel twee v.d. meest populaire SC2 casters ter wereld (als je naar YT subscribers kijkt). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Die Jason Lee maakte van elke zergling die verplaatst werd een drama (overdreven natuurlijk). Het mag wel iets ingetogener en iets meer inhoudt.. Dat creep spread verhaal viel me ook op inderdaad. Ik vind artosis wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha

Rannasha

Does not compute.

Een goed caster-duo heeft 1 entertainer en 1 expert. De entertainer maakt het publiek enthousiast met wat er gebeurt en de expert kan de situatie goed analyseren. Bij Tastosis is Tasteless de entertainer en Artosis de expert (hoewel ze beiden natuurlijk het spel erg goed kennen). Vanmiddag was de combo Idra / Jason Lee best aardig, Idra als expert en JL voor het enthousiasme. Het probleem was alleen dat JL te weinig van het spel snapte (hij heeft SC1 gecast en zat daar duidelijk nog beter in) en dat Idra, zeker in het begin, niet echt het initiatief nam om zelf iets te zeggen en alleen maar reageerde op voorzetjes en vragen van JL.

Toen Idra vervangen werd door die andere gast werd het helemaal jammer, die was nog stiller dan Idra. En waar Idra de foute conclusies van JL verbeterde, deed de vervanger dat niet. Met als 'hoogtepunt' de opmerking over een Terran speler die zijn eigen bunker aan het vernietigen was (JL was niet op de hoogte van de mogelijkheid om een bunker te salvagen en de co-caster was te comateus om te reageren op de misser). Morgen moet die laatste co-caster een paar matches in z'n eentje doen. Ik ben benieuwd...

Overigens lijkt het duo Husky & Day[9] me wel een goede caster-combi. Husky voor het enthousiasme, D9 voor de analyse en diepgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we het over ideale casting duo's hebben denk ik aan schwarzenegger en husky
thordrop
+ GET IN THE MEDIVAC.
- And he makes it and he safely got away
+ He'll be back.
2min later
- Thor is here
+ told you so.

Als alu the entertainer is, dan is sneek er voor het inzicht. Go sneek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
We suck both.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

That's a nice angle. i can work with that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
En wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Dat ik en Sneek beide amateur casters zijn vergeleken met goden als Huskey en Day9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:59
nja hij zuigt ze allebij, zie je dat niet? :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Dan moet het zijn "I suck both" nu staat er "We zuigen beiden"... English much?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:59
MrVegeta schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 02:59:
Dan moet het zijn "I suck both" nu staat er "We zuigen beiden"... English much?
nja der staat eigenlijk wij zuigen beiden maargoed, was het in het engels niet 'we both suck' ? :+

ah fijn, gaat lekker vanavond 8)7

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:50:
Dat zul je denk ik toch houden met live casts. Zelfs day9 zal zich bij live casts meer beperken tot wat er gebeurt, omdat het geen replay is die hij van tevoren door heeft kunnen kijken.
Ben ik het niet mee eens, heb je de casts van Day9 bij IEM Cologne gezien? Die zaten vol met strategische analyse tijdens het casten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 16-08 20:53
Dat nederlandse commentaar kan ik echt niet naar luisteren. Het vervelendste vind ik dat ze het met z'n tweeen doen en de hele tijd door elkaar heen zitten te lullen over onzin.

Grappig ok, maar dat is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 07:42:
[...]

Ben ik het niet mee eens, heb je de casts van Day9 bij IEM Cologne gezien? Die zaten vol met strategische analyse tijdens het casten.
Natuurlijk, die heb ik gezien :) En dat maakt hem ook mijn favoriete caster, maar het punt blijft wel enigszins staan. Bij live casts zul je wat inboeten in inzicht omdat je maar één plek tegelijkertijd kunt beschouwen, niet kunt pauzeren en geen voorbereiding hebt. Dat sommige mensen daar nog steeds prima mee om kunnen gaan, is waar ;)

Wat dat betreft zullen Artosis en Tasteless (van de GSL casters) toch denk ik de meest inzichtelijke info geven. Dat zijn tenminste nog actieve pro's. Ik vond Idra het gister trouwens ook netjes doen! Had prima commentaar en ook inzichtelijke opmerkingen over het spel. SC2 is wat te moeilijk om te laten casten door mensen die het zelf niet op hoog niveau spelen/gespeeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:42:
[...]
Natuurlijk, die heb ik gezien :) En dat maakt hem ook mijn favoriete caster, maar het punt blijft wel enigszins staan. Bij live casts zul je wat inboeten in inzicht omdat je maar één plek tegelijkertijd kunt beschouwen, niet kunt pauzeren en geen voorbereiding hebt. Dat sommige mensen daar nog steeds prima mee om kunnen gaan, is waar ;)

Wat dat betreft zullen Artosis en Tasteless (van de GSL casters) toch denk ik de meest inzichtelijke info geven. Dat zijn tenminste nog actieve pro's. Ik vond Idra het gister trouwens ook netjes doen! Had prima commentaar en ook inzichtelijke opmerkingen over het spel. SC2 is wat te moeilijk om te laten casten door mensen die het zelf niet op hoog niveau spelen/gespeeld hebben.
eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
Hehe, ik blijf me verbazen over hoe enthousiast iedereen al die casts volgt, en hoe veel mensen er naar de pro’s kijken. Het heeft inderdaad iets weg van topsport, of een pop-idool…

Voor mij blijft het voorlopig even bij zelf spelen. Gister ben ik lekker aan de gang gegaan met een mijn zweedse maatje. Hij wordt langzaam beter dus we kruipen langzaam naar boven vanuit de laagste regionen van de bronze division. De eindstand gister was 7-2, en dat is zeker niet slecht!

Daarnaast heb ik ook nog even wat 3vs3 random gespeeld, maar dat is echt te random om fatsoenlijk te kunnen spelen. De ene keer zit je met 2 goede spelers in het team, de andere keer met mensen uit het land van down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfde geld voor mij Hulkie, speel liever dan dat ik kijk.

Gisteren weer zooi verloren, nu tegen platinums. Ga straks nog degraderen uit diamond, stomme protos, moet toch nog meer feeling krijgen ermee :P (of toch maar een keer kijken wat andere doen :P )

[ Voor 21% gewijzigd door Sissors op 21-10-2010 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 18:38
wat is er gebeurd met sc2devisions, er staat niemand meer in het lijstje
http://sc2divisions.com/custom/tweakers-division/712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die is stuk gegaan ofzo, of iemand heeft hem geleegd. Dit is de nieuwe: http://sc2ranks.com/c/1720/gathering-of-tweakers/ Ook nog een stuk mooier eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Cloud schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:42:
Die is stuk gegaan ofzo, of iemand heeft hem geleegd. Dit is de nieuwe: http://sc2ranks.com/c/1720/gathering-of-tweakers/ Ook nog een stuk mooier eigenlijk.
En hoe join je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op manage drukken en dan add url. en dan gewoon je B.net url erin gooien

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.