kan heel goed als je gewonnen hebt van bijv een goud, platanium en diamond en vervolgens verloren hebt van 2 plat.Angeloonie schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:11:
[...]
3 wins, 2 losses = Platinum
Daarna nooit meer online gespeeld overigens
Tijdens placement matches speel je toch tegen andere placement players?dtech schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 01:15:
[...]
kan heel goed als je gewonnen hebt van bijv een goud, platanium en diamond en vervolgens verloren hebt van 2 plat.
Niet per se. Want dan zouden de wachttijden wel eens lang op kunnen lopen aangezien er nu veel minder mensen placement matches doen dan net na de launch.DeX schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:03:
[...]
Tijdens placement matches speel je toch tegen andere placement players?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Bovendien is het hele punt van de placement matches zodat het systeem een initiële inschatting kan maken van je niveau. Achter de schermen houdt SC2 een cijfer van je niveau bij, met een bepaalde zekerheid. Als je tijdens de niveau wint van bijv. een 300, 400 en 450 maar verliest van een 600 en 500 dan schat het systeem jouw score iets tussen de 400 en 500 in.
Van placement spelers is echter nog nauwelijks een score bekend, dus heeft het weinig zin om die tegen elkaar te laten spelen aangezien je daar geen informatie uit haalt (500 +- 250 tegen 600 +- 200 vertelt je nog steeds bar weinig wie er ook wint)
Van placement spelers is echter nog nauwelijks een score bekend, dus heeft het weinig zin om die tegen elkaar te laten spelen aangezien je daar geen informatie uit haalt (500 +- 250 tegen 600 +- 200 vertelt je nog steeds bar weinig wie er ook wint)
Ik ben het eens dat het totaal onrealistisch is te hopen dat je voldoende marines klaar hebt voordat eerste photon klaar is om de pylon te slopen. Als je snel bent kan je misschien de probe killen, maar dat is ook twijfelachtig.
Echter met wegvliegen kom je wel ver is mijn ervaring. Juist om die photons klaar te hebben voordat je marines klaar zijn offert hij al een heel stuk economie op. Daarnaast heeft hij alles geinvesteerd in static defenses rond jouw oude basis, vlieg naar je natural/eentje verder (natural is slecht idee als hij daar op kan schieten vanaf jouw oude basis). Je zou gewoon twee barracks klaar kunnen hebben, als je 4 marines hebt stuur ze naar zijn basis en het is bijzonder twijfelachtig of dat hij veel heeft. Je kan ook doen als je er 2 hebt, maar dan kan hij het met probes af slaan en krijgen ze een reality check dat ze misschien hun basis moeten verdedigen.
Echter met wegvliegen kom je wel ver is mijn ervaring. Juist om die photons klaar te hebben voordat je marines klaar zijn offert hij al een heel stuk economie op. Daarnaast heeft hij alles geinvesteerd in static defenses rond jouw oude basis, vlieg naar je natural/eentje verder (natural is slecht idee als hij daar op kan schieten vanaf jouw oude basis). Je zou gewoon twee barracks klaar kunnen hebben, als je 4 marines hebt stuur ze naar zijn basis en het is bijzonder twijfelachtig of dat hij veel heeft. Je kan ook doen als je er 2 hebt, maar dan kan hij het met probes af slaan en krijgen ze een reality check dat ze misschien hun basis moeten verdedigen.
Door weg te vliegen krijg je een enorme klap op je economie. Het enige wat de tegenstander hoeft te doen is 1 gateway neer te zetten en wat units te maken om achter je command centre aan te gaan. Misschien werkt het wegvliegen op laag niveau, maar zo rond diamond (waar ze het gewoon proberen) is dat echt niet meer mogelijk.furby-killer schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:44:
Ik ben het eens dat het totaal onrealistisch is te hopen dat je voldoende marines klaar hebt voordat eerste photon klaar is om de pylon te slopen. Als je snel bent kan je misschien de probe killen, maar dat is ook twijfelachtig.
Uit ervaring kan ik stellen dat je de cannon rush bijna niet meer kan afslaan zodra er een cannon af is. Het beste is om er voor te zorgen dat de pylon niet afkomt. Scout bijvoorbeeld vroeg met een SCV een rondje door je basis om te kijken of er geen scouts lopen. Zorg er voor dat je zicht hebt op de ramp, zodat je weet wanneer er een probe aankomt. Ga permanent achter de probe aan met 1 SCV als deze er is. Mocht hij een pylon neergooien; stuur zo 4-6 SCV's naar de pylon en probeer de scout te killen met hooguit 2 SCV's. Wanneer de pylon buiten je base komt moet je er voor zorgen dat de scout niet je basis binnen kan om de cannons neer te gooien. Dat kan je gewoon met een paar marines / een wall doen.
Let wel op; vergeet niet verder te gaan met het maken van SCV's en marines. Anders verlies je alsnog omdat je je minerals niet uitgeeft
Verwijderd
Ik heb het zelf nog niet helemaal kunnen begrijpen, maar misschien begrijpt iemand anders het:
IN SC:BW WAS IS TERRAN DE MACRO RACE! In sc2 zie je heel vaak 1/2 base, niet meer. terwijl er over het algemeen toch wel dezelfde units zijn. Weet iemand hoe dit komt? oO
IN SC:BW WAS IS TERRAN DE MACRO RACE! In sc2 zie je heel vaak 1/2 base, niet meer. terwijl er over het algemeen toch wel dezelfde units zijn. Weet iemand hoe dit komt? oO
Terran heeft met MULEs de mogelijkheid om extreem veel minerals binnen te halen op een enkele base. Daarnaast betekent het gebruik van wisselbare addons (reactor/techlab) dat je minder aan productiegebouwen hoeft uit te geven. Door deze twee dingen heeft Terran gewoon minder behoefte om snel te expanden.IN SC:BW WAS IS TERRAN DE MACRO RACE! In sc2 zie je heel vaak 1/2 base, niet meer. terwijl er over het algemeen toch wel dezelfde units zijn. Weet iemand hoe dit komt? oO
Bovendien zijn de maps kleiner, waardoor je sneller bij de tegenstander voor de deur staat. Dat maakt expanden riskanter en 1-base-play sterker.
Ik zit in diamond zelf anders ook hoor...Sl473R schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:09:
[...]
Door weg te vliegen krijg je een enorme klap op je economie. Het enige wat de tegenstander hoeft te doen is 1 gateway neer te zetten en wat units te maken om achter je command centre aan te gaan. Misschien werkt het wegvliegen op laag niveau, maar zo rond diamond (waar ze het gewoon proberen) is dat echt niet meer mogelijk.
Uit ervaring kan ik stellen dat je de cannon rush bijna niet meer kan afslaan zodra er een cannon af is. Het beste is om er voor te zorgen dat de pylon niet afkomt. Scout bijvoorbeeld vroeg met een SCV een rondje door je basis om te kijken of er geen scouts lopen. Zorg er voor dat je zicht hebt op de ramp, zodat je weet wanneer er een probe aankomt. Ga permanent achter de probe aan met 1 SCV als deze er is. Mocht hij een pylon neergooien; stuur zo 4-6 SCV's naar de pylon en probeer de scout te killen met hooguit 2 SCV's. Wanneer de pylon buiten je base komt moet je er voor zorgen dat de scout niet je basis binnen kan om de cannons neer te gooien. Dat kan je gewoon met een paar marines / een wall doen.
Let wel op; vergeet niet verder te gaan met het maken van SCV's en marines. Anders verlies je alsnog omdat je je minerals niet uitgeeft
Wegvliegen is de beste optie, een echte cannon rush geeft de protos de economie die nauwlijks beter is dan een 6 pool eco. Er is geen schijn van kans dat hij een gateway met enkele units up heeft als hij het meeste van zijn resources investeerd in cannons/pylons in jouw basis en dat jij dan niet een zooi marines hebt om jezelf te verdedigen tegen een paar zealots. Dan gewoon jouw marines die je gebouwd kan hebben (geen reden dat je ze niet hebt gemaakt) richting zijn basis sturen. Slechte geval heeft hij een photon cannon bij zijn ramp staan, dan wordt het stuk lastiger. Maar grotere kans dat hij of enkel gateway heeft, of niks, of photon cannon direct bij zijn mineral line. Wat leuk is, maar met geen mogelijkheid zijn hele mineral line kan verdedigen. Daar heb je er minstens 3 voor nodig (2 voor mineral + 1 voor nexus).
Wegvliegen kost je enkel resources doordat je SCVs een tijdje niks kunnen doen en je CC geen SCVs kan maken in die tijd. Al krijgt hij wel energie erbij als je al orbital hebt. Je protos tegenstander heeft voordat jij wegvliegt een VEEL slechtere economie en daarnaast een tering hoeveelheid minerals geinvesteerd in die cannons. Jij zal alleen je 2 supply depots verliezen, de rest vlieg je naar nieuwe plek toe (en 2 supply depots is redelijk worst case scenario, zodra jij zijn cannon rush ziet moet je supply depots ergens neerzetten waar hij er niet bij kan zomaar met cannons.
Wat wel belangrijk is is je timing van je wegvliegen. Je moet het doen voordat jouw ramp binnen bereik van teveel cannons komt, anders overleven je SCVs het niet. Maar je moet ook zo lang mogelijk wachten zodat hij veel resources in die cannons investeerd.
Het alternatief, met SCVs de pylons vernietigen, werkt gewoon niet. 4-6 SCVs doen er tering lang over om de pylon neer te halen. En wat doet hij dan? Hij gaat een tweede maken, dus dan heb je het misschien 20 seconde ofzo uitgesteld ten koste van hele hoop resources. En behalve wat tijd kost het hem niks want hij cancelled gewoon de eerste vlak voordat hij klaar is.
De kans dat je een probe killed my 2 SCVs lijkt me ook redelijk verwaarloosbaar klein.
Zelf heb ik tegen alle redelijk recente protos cheeser waarbij ik geprobeerd heb met SCVs de pylons te vernietigen verloren, en tegen alle waarbij ik weg vloog gewonnen. Soms wel krap ja, maar uiteindelijk gewonnen. Terwijl pylons met SCVs aanvallen gewoon te traag gaat en teveel kost.
De beste verdediging is volgens mij gewoon je eigen static defense opgooien. Ik weet niet wat de range van een bunker is, maar met protoss en zerg is het in ieder geval zo dat zodra je die forge ziet, je zelf een forge + cannon opgooit/spine crawler bouwt. Het belangrijkste is om de probe te killen en dat moet met een marine goed te doen zijn (itt de andere races).
Als je het nog niet gezien hebt, zeker de HuK vs Select games bekijken van de MLG DC... mothership rush ftw
Zalig om te zien hoe de crowd zot wordt als de Mothership spawnt, en dan HuK "don't worry, its Halo"
Als je nog niet wilt weten wie er gewonnen is, spoilertags:
Zalig om te zien hoe de crowd zot wordt als de Mothership spawnt, en dan HuK "don't worry, its Halo"
spoiler:
Jammer dat die vortex z'n eigen units meenam, anders had ie nog wel een kans om te winnen. Helemaal te onvoorzichtig om bij de 2e aanval z'n motership alleen voor te sturen uiteraard.
Verder IdrA op 1 been gewonnen van SeLeCT, dat was eerder een walkover...
cannons outrangen bunkersMorphix schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:33:
De beste verdediging is volgens mij gewoon je eigen static defense opgooien. Ik weet niet wat de range van een bunker is, maar met protoss en zerg is het in ieder geval zo dat zodra je die forge ziet, je zelf een forge + cannon opgooit/spine crawler bouwt. Het belangrijkste is om de probe te killen en dat moet met een marine goed te doen zijn (itt de andere races).
“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”
Scouten? Dat kan je er tegen doen. Zodra je iets geks ziet in de tegenstander zijn basis als een gek je basis rondscouten, als pylon net gemaakt wordt gewoon al je workers op die probe gooiendaanteb schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:22:
[...]
cannons outrangen bunkerslaten we het er maar gewoon ophouden dat cannon rush op is en dat terran er niks tegen kan doen.
[ Voor 25% gewijzigd door Bartske op 17-10-2010 15:26 ]
Verwijderd
Maar dan ook maar net 6 vs 7.daanteb schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:22:
[...]
cannons outrangen bunkerslaten we het er maar gewoon ophouden dat cannon rush op is en dat terran er niks tegen kan doen.
En als je er een marauder in hebt is het zeven vs zeven.
Dus een beetje nooby cannon rusher loopt zich te pletter op die bunker.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 15:34 ]
Het is nagenoeg onmogelijk een probe te killen met SCVs als het niet een complete randdebiel is die aan het spelen is. Ja tuurlijk als je 10 SCVs gebruikt zal het uiteindelijk wel lukken om hem te corneren, maar dat schiet niet echt op.
Het vernietigen van pylons kost een hele hoop minerals terwijl het de enkel de protos iets vertraagd. Hij gooit gewoon nog een pylon up, en cancelled de andere vlak voordat hij klaar is. Wegvliegen is gewoon de beste optie voor terran.
Als je moet wachten totdat je marauder hebt ben je helemaal te laat. Vooral ook nog met de hoeveelheid tijd die het kost om tech lab te maken.
Trouwens wat ik me afvraag, zerg tegen cannon rush zeggen mensen vaak creep verspreiden zodat cannons niet dichterbij kunnen komen. Maar cannons kunnen toch creep tumors zien en vernietigen?
Het vernietigen van pylons kost een hele hoop minerals terwijl het de enkel de protos iets vertraagd. Hij gooit gewoon nog een pylon up, en cancelled de andere vlak voordat hij klaar is. Wegvliegen is gewoon de beste optie voor terran.
Als je moet wachten totdat je marauder hebt ben je helemaal te laat. Vooral ook nog met de hoeveelheid tijd die het kost om tech lab te maken.
Trouwens wat ik me afvraag, zerg tegen cannon rush zeggen mensen vaak creep verspreiden zodat cannons niet dichterbij kunnen komen. Maar cannons kunnen toch creep tumors zien en vernietigen?
[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 17-10-2010 15:36 ]
Vraagje: Wat is een beetje goede link om bijv die mlg matches te kunnen bekijken/terug zien? Ik vind de site maar een beetje onduidelijk; nieuwste sc2 filmpjes zijn 9 dagen geleden gepost.furby-killer schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:34:
Het is nagenoeg onmogelijk een probe te killen met SCVs als het niet een complete randdebiel is die aan het spelen is. Ja tuurlijk als je 10 SCVs gebruikt zal het uiteindelijk wel lukken om hem te corneren, maar dat schiet niet echt op.
Daarom plaats je ze ook zo, dat ze buiten de range van cannons blijven, maar wel creep versprijden. Je hoeft niet persee creep zien te krijgen op waar de cannons al zijn, je containt ze/voorkomt dat ze op een strategische plek kunnen worden neergezet. Waardoor je de cannons buiten spel zet, en 2 minuten laten een zergling feestje houdt @ nexus.
[ Voor 6% gewijzigd door Douw3rd op 17-10-2010 15:55 ]
Nou, de "Leave-cultuur" is nu ook doorgedrongen tot de Coop-games. Erg vervelend (maar geen insta-loss).
Hoop toch echt dat dit in een patch opgepakt gaat worden.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Verwijderd
de "leave-cultuur"? wat is dat danJoarie schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:55:
Nou, de "Leave-cultuur" is nu ook doorgedrongen tot de Coop-games. Erg vervelend (maar geen insta-loss).
Verwijderd
en als je hem toch in range van een cannon zet, kun je hem cancelenDouw3rd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:52:
[...]
Daarom plaats je ze ook zo, dat ze buiten de range van cannons blijven, maar wel creep versprijden. Je hoeft niet persee creep zien te krijgen op waar de cannons al zijn, je containt ze/voorkomt dat ze op een strategische plek kunnen worden neergezet. Waardoor je de cannons buiten spel zet, en 2 minuten laten een zergling feestje houdt @ nexus.
Krijgt de Queen zijn energy dan terug?Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 16:01:
[...]
en als je hem toch in range van een cannon zet, kun je hem cancelen
Verwijderd
nee, als je een bestaande tumor hebt, en vanaf daar cast je creep tumor (die je 1x kan gebruiken)
als je dan cancelt, kan je hem nog een keer casten.
YouTube: Starcraft 2 Tips & Tricks #1
1:42
als je dan cancelt, kan je hem nog een keer casten.
YouTube: Starcraft 2 Tips & Tricks #1
1:42
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 16:13 ]
team-spelletje joinen en meteen verlaten. Repeat.
Als "jouw team" wint, krijg je de credit, als ze verliezen, niets aan de hand. Op die manier kun je vele spelletjes tegelijk aan de gang houden waar jij credit voor krijgt en dus krijg je snel achievements enzo.
Verwijderd
Gewoon liften, hij heeft waarschijnlijk 500+ minerals geinvsteerd. Gister ging ik tegen iemand die cannon rush into stargate into 4 gate en daarna nog hallucination voor sentry's. Wel gewonnen tho.daanteb schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:22:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 18:07 ]
Net 2 leuke spelletjes 1v1 gespeeld na een hele tijd - 2 weken ofzo. Ik heb eerst wat FFA'tjes gespeeld om het terug in de vingers te hebben, dat hielp
Beide games had m'n tegenstander een hidden expo maar slaag ik er toch in van te winnen door heavy pressure op de main.
Eerste was TvZ met hellion harass (dat is zo efficient op dit niveau, kan je je niet voorstellen) maar ik had iets te weinig marines om 'm af te maken met m'n eerste MMM push, muta's blijven erg vervelend. Ging pas terug goed toen ik Thors had, dan kon ik het afmaken.
Tweede TvT ga ik all-in marine-push (gisteren nog op Trump livestream gezien
) maar kon het net niet afmaken: hij had net 2 siege-tanks en die stonden in z'n mineral lines omringd door repairing scv's. Heb dan nogmaals gepusht en ik dacht mooi te containen (siege tanks voor z'n main), blijkbaar had de gluiperd een hidden expo in de hoek gevlogen. Die dan maar gaan platleggen en gg.
En nu geen terran meer aub - dat random systeem werkt toch vreemd soms...
Beide games had m'n tegenstander een hidden expo maar slaag ik er toch in van te winnen door heavy pressure op de main.
Eerste was TvZ met hellion harass (dat is zo efficient op dit niveau, kan je je niet voorstellen) maar ik had iets te weinig marines om 'm af te maken met m'n eerste MMM push, muta's blijven erg vervelend. Ging pas terug goed toen ik Thors had, dan kon ik het afmaken.
Tweede TvT ga ik all-in marine-push (gisteren nog op Trump livestream gezien
En nu geen terran meer aub - dat random systeem werkt toch vreemd soms...
Ik heb een goede vraag! Heeft iemand er wel eens over nagedacht hoe drones nou kunnen lopen?
edit; Zo dus?
edit; Zo dus?

[ Voor 38% gewijzigd door Eguna op 17-10-2010 19:34 ]
My life for hire!
Hoe kan hij al Siege Tanks hebben als jij met een all-in Marine push gaat? Of wacht je dan op ziekelijk veel Marines?Sfinx- schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 18:25:
Tweede TvT ga ik all-in marine-push (gisteren nog op Trump livestream gezien) maar kon het net niet afmaken: hij had net 2 siege-tanks en die stonden in z'n mineral lines omringd door repairing scv's.
Verwijderd
lol xD Lijkt er wel op jaEguna schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:04:
Ik heb een goede vraag! Heeft iemand er wel eens over nagedacht hoe drones nou kunnen lopen?
edit; Zo dus?![]()
[afbeelding]
Hehehe. sorry voor alle lijpheid, te veel potjes gespeeld, inmiddels wel van rank 22 naar rank 2 in gold gegaan, gaat goed 
Waar zijn deze replays te downloaden?Sfinx- schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:48:
Als je het nog niet gezien hebt, zeker de HuK vs Select games bekijken van de MLG DC... mothership rush ftw![]()
Zalig om te zien hoe de crowd zot wordt als de Mothership spawnt, en dan HuK "don't worry, its Halo"Als je nog niet wilt weten wie er gewonnen is, spoilertags:
spoiler:Jammer dat die vortex z'n eigen units meenam, anders had ie nog wel een kans om te winnen. Helemaal te onvoorzichtig om bij de 2e aanval z'n motership alleen voor te sturen uiteraard.
My life for hire!
Verwijderd
Niet verkeerd vandaag, 7 wins tegenover 3 losses dus begin dichtbij breakeven win/loss ratio te komen na m'n eerste games die veel fouten hadden, maarja al doende leert men.
Begin laatste tijd altijd standaard 3rax met n early push en dat werkt ok eigenlijk, moet nog beter/sneller anticiperen op units aan de andere kant maar t begint ergens op te lijken. Vorige 2 games eerst nog gepakt door n zerg die mass mutalisk ging maar zonet nog n terran gepakt terwijl m'n eerste push redelijk desastreus ging, zag op n latere scout dat ie battlecruisers had dus switched naar vikings en met n startgroup van ~20 vikings z'n expo gepakt, mijn expo verdedigd en toen was t gg.
Nog vergeten rallypoint van m'n stargates op vikinggroup te zetten, bleek dat er nog zo'n 15 bij m'n base rondhingen op t eind.
Verwijderd
http://www.mlgpro.com/ci/brackets/procircuit/10/dc/sc2/openEguna schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:45:
Hehehe. sorry voor alle lijpheid, te veel potjes gespeeld, inmiddels wel van rank 22 naar rank 2 in gold gegaan, gaat goed
[...]
Waar zijn deze replays te downloaden?
Ik blijf erbij. Zerg is overpowered geworden.
Ik lose al men games vs zerg. Ze zijn gewoon tegen alles goed. Queens dealen mass damage vs air. Met tanks knal je ze niet neer. Roaches zijn zowat onkillbaar zeker met die range upgrade. Ze maaien van het begin tot het einde van de game alles neer. Je bunker met 4 marines gaat er gewoon los aan tegen 6 roaches nog voor je deze kan repairen. Mass muta + ling is zowat niet te stoppen. Ik zie het echt niet meer zitten tegen zerg. Ik lose game na game, maakt niet uit wat ik doe.
Alleen infantry nog niet geprobeert. Maar wordt dan sowieso geowned door banelings. Magic box maakt thors zowat onbruikbaar tegen mutas net als de vikings die sowieso al waardeloos zijn.
Goed gebalanced Blizzard. Heel goed, Doe nog zo een frats en verkloot alles mss.
Ik lose al men games vs zerg. Ze zijn gewoon tegen alles goed. Queens dealen mass damage vs air. Met tanks knal je ze niet neer. Roaches zijn zowat onkillbaar zeker met die range upgrade. Ze maaien van het begin tot het einde van de game alles neer. Je bunker met 4 marines gaat er gewoon los aan tegen 6 roaches nog voor je deze kan repairen. Mass muta + ling is zowat niet te stoppen. Ik zie het echt niet meer zitten tegen zerg. Ik lose game na game, maakt niet uit wat ik doe.
Alleen infantry nog niet geprobeert. Maar wordt dan sowieso geowned door banelings. Magic box maakt thors zowat onbruikbaar tegen mutas net als de vikings die sowieso al waardeloos zijn.
Goed gebalanced Blizzard. Heel goed, Doe nog zo een frats en verkloot alles mss.
Misschien komt het omdat zerg eerst underpowered was.. Dat de spelers waar je tegen speelt eigenlijk beter zijn dan jij, maar dat merkte je nooit doordat zerg moeilijker was... Nu zerg is gebuffed zie je dat ze beter zijn...
Kan ook niet zo zijn, maar door het matchmaking systeem zijn er altijd 2 kanten van het verhaald
Kan ook niet zo zijn, maar door het matchmaking systeem zijn er altijd 2 kanten van het verhaald
Al die dingen die ik lees neem ik gelijk aan dat de zerg meer geinvesteerd heeft in army en jij te weinig.cyboria schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:41:
6 roaches tegen 4 marines in een bunker. Tuurlijk winnen die roaches.
Muta's heb je veel meer nodig dan thors wil het nuttig zijn, dus heeft de tegenstander overnieuw meer geinvesteerd in leger.
Verwijderd
6 roaches kosten evenveel als 6 mauraders (oke, iets minder)
toch maken 6 mauraders 6 roaches hard af, met stim is het al helemaal einde oeffening.
zerg heeft juist weinig opties, wat kan zerg in early game behalve zerglings? roaches zijn te traag voor een offensive push, idem met hydra's
en tanks? waarom zou je met tanks een queen aanvallen, en trouwens, queens zijn niet armored, wat dat betreft moet je sowieso niet op queens schieten met tanks.
toch maken 6 mauraders 6 roaches hard af, met stim is het al helemaal einde oeffening.
zerg heeft juist weinig opties, wat kan zerg in early game behalve zerglings? roaches zijn te traag voor een offensive push, idem met hydra's
en tanks? waarom zou je met tanks een queen aanvallen, en trouwens, queens zijn niet armored, wat dat betreft moet je sowieso niet op queens schieten met tanks.
Verwijderd
Kosten efficientie kan je ook niet goed gebruiken. Als zerg is het best te doen om meer gas income dan terran te halen. Je zal nu als terran toch echt meer moeten expanden..
Stiekem lach ik me dood om die verhalen van terran spelers
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2010 22:12 ]
Ow come on. Je hebt nog niet eens alle opties geprobeerd zeg je en dan toch roepen dat Zerg imba is. Op welk niveau speel je eigenlijk?cyboria schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:41:
Iemand zin in duel tegen zerg! post!
My life for hire!
Plus, alles wat hij noemt heeft hij het 0x over harass? Tegen zerg is dat toch wel het belangrijkste niet denk ik. Early harass om iig te zorgen dat zulke legertjes uberhaupt niet komen.Wmm schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:27:
[...]
Ow come on. Je hebt nog niet eens alle opties geprobeerd zeg je en dan toch roepen dat Zerg imba is. Op welk niveau speel je eigenlijk?
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Want alle Zerg spelers zijn beter dan alle Terran spelers? Yea right, highhorse get off it. Het is gewoon even wennen voor hem. QQ'en dat Zerg nu OP is bullcrap.aicaramba schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:58:
Misschien komt het omdat zerg eerst underpowered was.. Dat de spelers waar je tegen speelt eigenlijk beter zijn dan jij, maar dat merkte je nooit doordat zerg moeilijker was... Nu zerg is gebuffed zie je dat ze beter zijn...
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Verwijderd
je zou eens Zerg kunnen spelen voor een pot of 50 om erachter te komen waar de zwakke punten van Zerg zitten....cyboria schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:41:
Zerg is net gebuffed, Terran is net generfed. Het duurt even voordat de ladder die verandering verwerkt heeft. Tot die tijd zal een T wat vaker van Z verliezen. Big deal. Heeft niets te maken overpowered zijn van een Z of Z spelers die beter zijn. Het is gewoon een effect van een ladder die gestabiliseerd was voor een bepaalde race-balance en een patch die die stabiliteit tijdelijk onderuit haalt.
Z Op, das een goeie!
Ik vind dat ik naar mijn mening als zerg diamond redelijk speel, en toch wordt ik vaak genoeg ook verslagen door T's en P's. En zoals eerder gezegd, nogal wiedes das een 4 marine bunker verliest van 6 roaches, ga ook eens kijken naar de cost verhouding?
Elk ras is OP in de juiste handen
.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Zo, de campaign heb ik nu dan eindelijk uitgespeeld
. Ik heb er erg van genoten. Leuke missions, mooie cinematics. Ook alle missions die ik in het verhaal niet gekozen had (Haven's Fall, Ghost of a Chance en Belly of the Beast) heb ik meteen maar gedaan voor de completionist achievement. Direct na het uitspelen ben ik meteen maar een nieuwe campaign gestart waarmee ik alle missions op brutal wil halen en onderweg ook meteen alle mission achievements wil proberen te halen. Ondertussen heb ik de eerste 7 missions erop zitten op brutal.
Ook heb ik de laatste 2 challenges die ik nog moest op gold gehaald. Psionic Assault vond ik nog het lastigst van allemaal. De multiplayer heb ik de laatste tijd een beetje links laten liggen omdat ik zo lekker met de campaign bezig was en ik niet zo goed ben in het focussen op 2 dingen
.
Ook heb ik de laatste 2 challenges die ik nog moest op gold gehaald. Psionic Assault vond ik nog het lastigst van allemaal. De multiplayer heb ik de laatste tijd een beetje links laten liggen omdat ik zo lekker met de campaign bezig was en ik niet zo goed ben in het focussen op 2 dingen
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Ja in theorie wel ja maar een creep tumor heeft en veel grotere range als een cannon aan creep spread. Dus dat is dan heel leuk voor je cannon dat hij die tumor ziet maar op range 9 gaat daar weinig gebeuren.Trouwens wat ik me afvraag, zerg tegen cannon rush zeggen mensen vaak creep verspreiden zodat cannons niet dichterbij kunnen komen. Maar cannons kunnen toch creep tumors zien en vernietigen?
Als ik zerg speel op de meeste maps is het gewoon O een cannon rush even wat creep tumors plaatsen en daarna gewoon doorgaan waar ik mee bezig was. Ja het kost me 1x inject larva het kost hem meestal 1-2 pylons en 3-4 cannons voordat hij doorheeft dat het niet zal gaan werken deze keer. En van die minerals betaal ik rustig mijn expo en leger om eens te kijken of zijn drones niet wat bij getuned moeten worden
Wegvliegen kost nog meer minerals dan pylons kapot hakkenfurby-killer schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 15:34:
Verwijderd
QFTW
Dit weekend een paar potjes gedaan, maar heb het gevoel dat nu alles wel redelijk is rechtgetrokken. Wat dat betreft was het goede patch. Het niveau van zerg vond ik altijd een stuk hoger dan die van terran op diamond niveau. Hopelijk wordt dit nu een beetje recht getrokken.
Nu nog mauraders, banshees en muta's nerfen en dan hoor je mij niet meer klagen
Ps. die actie van Huk op MLG was echt geweldig en die quote erbij dikke LOL. Wel leuk om te zien dat die gast echt speelt en gewoon fun heeft in spelen. Ik denk ook niet dat ie ooit die game anders had kunnen winnen hij liep behoorlijk achter op dat moment. Ik begin zelf ook steeds meer moeite met terran te krijgen. Vooral met kleinere deathsquads zoals Select ook tegen Huk deed. Je kan die gewoon niet afslaan met alleen gateway units (en je collosie verspreiden is not done) enige mogelijkheid is dan templar (wat gewoon 2-3 basis nodig heeft om te ondersteunen) of gewoon alles of niets naar zijn main basis wat kiwikaki deed.
Het wordt tijd dat de zergs eens voor andere builds gaan. De ~6 zergs die ik afgelopen weekend ben tegengekomen gaan allemaal voor mass muta's. Zodra ik muta's zie ga ik in thor mode en dan is het een easy win. Gaat een van de zerg (daimond speler) klagen dat de thor tot bullsh*t unit is en op. Ik heb hem een aantal keren tegen hem gezegd om eens van tech te veranderen.Verwijderd schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:11:
Kosten efficientie kan je ook niet goed gebruiken. Als zerg is het best te doen om meer gas income dan terran te halen. Je zal nu als terran toch echt meer moeten expanden..
Voor de patch zag ik vaker baneling + lings build of roaches ipv de mutas. Zal wel toeval zijn. Ik ben wel eindelijk een strakke nydus worm actie gezien in een 4vs4. Op een grote kaart toch wel heel veel potentie.
Dat zeg ik niet... Maar als zerg echt moeilijker is om te spelen, zorgt het matchmaking systeem er voor dat betere zergs tegen mindere terrans komen, om de w/l ratio ongeveer 50% te houden. Nu dat zerg sterker is geworden zal het even duren voordat het matchmaking systeem voor de zergs en terrans weer de juiste tegenstanders heeft gevonden..MrVegeta schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:37:
[...]
Want alle Zerg spelers zijn beter dan alle Terran spelers? Yea right, highhorse get off it. Het is gewoon even wennen voor hem. QQ'en dat Zerg nu OP is bullcrap.
btw, ik speel zelf geen zerg.
Verwijderd
geniaal jaVerwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:31:
[...]
Ps. die actie van Huk op MLG was echt geweldig en die quote erbij dikke LOL.

Ik snap helemaal niets van de ratings systeem aan het begin van een match. In een 4vs4 waren de opponenten slightly favored.
Opponenten:
Daimond, platinum, silver, copper
Wij:
2x platinum, 2x gold
Wij hebben gewonnen en ik krijg 52 punten (?!). Ik heb in geen tijden meer zoveel punten gehad. De copper speler was duidelijk een beginneling (niet meer dan 20 drones of zo gemaakt) en de silver speler niet zo heel veel meer. Erg spannend was de match niet. Tikt een daimond speler dan zo hard aan?
Opponenten:
Daimond, platinum, silver, copper
Wij:
2x platinum, 2x gold
Wij hebben gewonnen en ik krijg 52 punten (?!). Ik heb in geen tijden meer zoveel punten gehad. De copper speler was duidelijk een beginneling (niet meer dan 20 drones of zo gemaakt) en de silver speler niet zo heel veel meer. Erg spannend was de match niet. Tikt een daimond speler dan zo hard aan?
Het is niet omdat jij met zerg verliest dat anderen op dezelfde manier spelen als jij ...Douw3rd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:14:
Z Op, das een goeie!Ik vind dat ik naar mijn mening als zerg diamond redelijk speel, en toch wordt ik vaak genoeg ook verslagen door T's en P's. En zoals eerder gezegd, nogal wiedes das een 4 marine bunker verliest van 6 roaches, ga ook eens kijken naar de cost verhouding?
Het punt is gewoon dat ik er niet tegenop kan en alle manieren die ik probeer, die vroeger regelmatig kans op succes gaven, falen op de 1 of andere wijze. Ik vond early harassment gewoon 1 van de onderdelen van SC2 en kan er niet echt mee leven dat ze vaste build orders opgeven omdat je anders toch gewoon gedominated wordt.
En het bunkerverhaal komt er nadat ik een harrass met reapers gedaan heb die totaal faalde door de defending queen. Ik wil alleen maar zeggen. Terran kan je maar op 2 manieren spelen tegen een zerg nu.
Ofwel ga je thors/tanks ofwel doe je mass bio ball.
Protoss kunnen photon rush doen, gateway rush aan destructible rocks.
Zerg kunnen 6 poolen en degelijk rushen. Wat kan de terran als early harass. Reapers die grandioos verliezen van de queens die even later worden gebackuped door lings of roaches en onmogelijk kunnen winnen van een stalker. Tegen dat je die eruit hebt heeft de tegenstander sowieso al een counter. En geen speed boost maakt ze sowieso een worthless unit.
Als je reapers gaat is er no way dat je tegen een zware tegenaanval kan defenden gewoon omdat je je tegenstander geen pijn hebt gedaan. Daarmee het verhaal van de 6 roaches vs bunker met 4 marines.
Ik denk dat ik in het vervolg gewoon mass bioball ga gaan met stim want anders zie ik echt geen openingen om te winnen vs zerg.
Verwijderd
cloaked banshee, thor drop, hellion drop, normaal hellion harass, paar snelle marines uit een proxy rax (alhoewel die behoorlijk all-in is). En wat ik al eerder zei: speel zelf eens een keer of 50 zerg om de zwakke plekken te ontdekken.cyboria schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:55:
[...]
Ik denk dat ik in het vervolg gewoon mass bioball ga gaan met stim want anders zie ik echt geen openingen om te winnen vs zerg.
Ik vind trouwens de factory requirement voor de speed upgrade niet zo'n probleem, de sterkste mogelijkheid die beperkt wordt is de 5-rax reaper IMO, ik zie sowieso al redelijk wat 1-1-1 builds (rax - fac - starport) die nog extreem veel mogelijkheden biedt om verschillende kanten op te gaan.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 10:03 . Reden: alinea toegevoegd ]
Heb je serieus weleens geprobeerd pylons kapot te hakken? Het kost heel veel tijd (vooral als je maar 4 SCVs gebruikt, dan schiet het echt voor geen meter op), en ze pleuren gewoon nieuwe neer en cancellen de oude als die bijna kapot dreigt te gaan. Dus uiteindelijk zal je ze iets vertragen, maar zal hij nog steeds op tijd cannon klaar hebben. En dan is jouw eco brak, zijn eco brak, maar heb jij nog steeds zijn cannons in jouw basis.Flapmo schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:14:
[...]
Wegvliegen kost nog meer minerals dan pylons kapot hakken. Een beetje cannon-rusher gooit natuurlijk meteen een pylon bij je nieuwe base
. Ga je dan weer wegvliegen ?
Als jij gaat wegvliegen ben je veel verder in de tijd en moet je een paar marines gewoon al hebben tenzij je heel vreemd bezig bent. Die paar marines kunnen niks tegen de cannons doen, maar kunnen wel voorkomen dat een probe je nieuwe basis binnen loopt en daar dingen begint neer te zetten. En zelfs als hij zover komt kunnen je marines gewoon de pylon neerhalen, wat een stuk effectiever is dan dat met SCVs laten doen. Belangrijker, hij kan wel weer cancellen, maar hij kan niet zomaar nieuwe neergooien omdat marines ranged zijn en dus de probe snel genoeg dood zullen hebben.
Alternatief voor hem is om vanaf jouw basis de cannons uit te breiden zodat zijn probe door die cannons beschermd wordt. Echter dat is een duur geintje, en belangrijker hij moet toch echt jouw ramp af. Makkelijker dan ramp op, maar nog steeds hebben marines genoeg range om dingen die beneden de ramp geplaatst worden aan te vallen zonder dat cannons boven de ramp op je kunnen schieten.
Oftewel het verschil is, in je nieuwe basis zal je marines hebben, die kunnen een cannon rush probleemloos tegen houden. Oh en snel een bunker bouwen in je nieuwe basis vind ik altijd wel handig, want mijn ervaring is dat ze switchen naar zealots sturen als je wegvliegt, met een bunker kan je die redelijk tegen houden met minder marines, zodat je de rest naar zijn basis kan sturen.
Wat ik vaak zie is een 1 factory (+reactor) hellion harrass -> dropship harrass. Zo veel mogelijk druk zetten op de zerg z'n economy door de constante harrass dreiging van hellions en later ook dropships waardoor de zerg geforceerd resources (larva) moet spenderen aan lings/roaches/spinecrawlers en dus zijn tech naar mutalisks of infestors wordt vertraagd.
Sinds 1.1.2 is een reaper opening niet zo goed meer. Je meest belangrijke upgrade voor reapers heeft een factory requirement. Daarbij hebben roaches een extra range waardoor je niet meer een fatsoenlijke hit&run tactiek op roaches kan uitvoeren met reapers. Het was ook een beetje krom dat je met reapers (een vs. light unit) je "gemakkelijk" van roaches (een armored unit) kon winnen dankzij hun grotere range en snellere movement. Hellions kunnen dat ook maar deze hebben het voordeel dat ze veel sneller zijn dan roaches en een grotere dreiging zijn op de zerg zijn economy.
Sinds 1.1.2 is een reaper opening niet zo goed meer. Je meest belangrijke upgrade voor reapers heeft een factory requirement. Daarbij hebben roaches een extra range waardoor je niet meer een fatsoenlijke hit&run tactiek op roaches kan uitvoeren met reapers. Het was ook een beetje krom dat je met reapers (een vs. light unit) je "gemakkelijk" van roaches (een armored unit) kon winnen dankzij hun grotere range en snellere movement. Hellions kunnen dat ook maar deze hebben het voordeel dat ze veel sneller zijn dan roaches en een grotere dreiging zijn op de zerg zijn economy.
Dus jij kan alleen met rushes winnen? Reapers heb ik als terran nooit gebouwd. Tanks eigenlijk ook niet (net als vegeta). Je hebt ze niet nodig om te winnen. Al wil ik wel eens 2-3 tanks bouwen in multiplayer om ramp wat te verdedigen maar 1vs1 is het niet echt nodig.cyboria schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:55:
Protoss kunnen photon rush doen, gateway rush aan destructible rocks.
Zerg kunnen 6 poolen en degelijk rushen. Wat kan de terran als early harass. Reapers die grandioos verliezen van de queens die even later worden gebackuped door lings of roaches en onmogelijk kunnen winnen van een stalker. Tegen dat je die eruit hebt heeft de tegenstander sowieso al een counter. En geen speed boost maakt ze sowieso een worthless unit.
Bij zerg vooral goed kijken wat hij doet. Als hij quick expand (makkelijk te scouten als terran) dan een serie marines en marauders bouwen en zijn expansion slopen. Met een beetje geluk ook de main. Wanneer je BO goed is kan de zerg er heel weinig tegen doen. Ook na de laatste patch.
Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik zou verwachten dat als je wegvliegt dat je tegenstander dan gewoon voordat je land een pylon ergens dropt in je nieuwe basis. Je kan ook niet echt marines maken tijdens het vliegen dus je kan dan niet echt je baracks in je nieuwe base dumpen gok ik. Ondertussen kan meneer 2 zealots op follow naast je vliegende baracks zetten en dan is dat ook weer covered.furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:02:
[...]
Heb je serieus weleens geprobeerd pylons kapot te hakken? Het kost heel veel tijd (vooral als je maar 4 SCVs gebruikt, dan schiet het echt voor geen meter op), en ze pleuren gewoon nieuwe neer en cancellen de oude als die bijna kapot dreigt te gaan. Dus uiteindelijk zal je ze iets vertragen, maar zal hij nog steeds op tijd cannon klaar hebben. En dan is jouw eco brak, zijn eco brak, maar heb jij nog steeds zijn cannons in jouw basis.
Als jij gaat wegvliegen ben je veel verder in de tijd en moet je een paar marines gewoon al hebben tenzij je heel vreemd bezig bent. Die paar marines kunnen niks tegen de cannons doen, maar kunnen wel voorkomen dat een probe je nieuwe basis binnen loopt en daar dingen begint neer te zetten. En zelfs als hij zover komt kunnen je marines gewoon de pylon neerhalen, wat een stuk effectiever is dan dat met SCVs laten doen. Belangrijker, hij kan wel weer cancellen, maar hij kan niet zomaar nieuwe neergooien omdat marines ranged zijn en dus de probe snel genoeg dood zullen hebben.
Alternatief voor hem is om vanaf jouw basis de cannons uit te breiden zodat zijn probe door die cannons beschermd wordt. Echter dat is een duur geintje, en belangrijker hij moet toch echt jouw ramp af. Makkelijker dan ramp op, maar nog steeds hebben marines genoeg range om dingen die beneden de ramp geplaatst worden aan te vallen zonder dat cannons boven de ramp op je kunnen schieten.
Oftewel het verschil is, in je nieuwe basis zal je marines hebben, die kunnen een cannon rush probleemloos tegen houden. Oh en snel een bunker bouwen in je nieuwe basis vind ik altijd wel handig, want mijn ervaring is dat ze switchen naar zealots sturen als je wegvliegt, met een bunker kan je die redelijk tegen houden met minder marines, zodat je de rest naar zijn basis kan sturen.
Natuurlijk kan je ergens heen vliegen waar enemy probe niet kan komen maar dit kan niet altijd.
*note: ik heb weinig tot geen ervaring met cannon-rush en dit is dus gewoon mind-spinning. Ik nam gewoon aan dat een beetje protoss speler gewoon zou volgen en een pylon dumpen voordat je land (vliegen is traaaag) en ondertussen wat zealots fabriceert om het af te maken.
@Hierboven
Hellion harass is wel goed, maar vaak vergeten mensen hoeveel drones ze moeten slopen om het effectief te laten zijn. Ik weet niet meer welke replay ik keek vorige week, maar daar lieten ze zien dat je ~20 drones moet hakken voordat je er echt profijt van hebt. Altans, tegen een goede zerg die aardig drones pompt.
[ Voor 5% gewijzigd door Flapmo op 18-10-2010 10:41 ]
Gisteren nog meegedaan aan de dreamhack qualifier van esl (heb je gemist SkyDidely
). Moest meteen tegen een 1750 protoss. 1e match cannon rushde hij, dat was minder maar ik zag het te laat.
2e match op LT was beter, cross position, we deden beide colossus tech (PvP he) maar hij voerde het veel beter uit. Wel interessant om te zien, vanaf 1 basis hield ik het nog wel een beetje bij maar toen bij we allebei onze 2e hadden werd het teveel voor mij. Hij had binnen no time z'n natural ook saturated terwijl ik daar helemaal niet aan toekwam. Ik probeerde hele tijd aan te vallen en kwam er dan achter dat hij meer had dus moest ik weer terugtrekken. Hij killed vervolgens een deel van mn leger en gaat verder met macroen. Toen hij zn gold pakte viel hij aan, ik was ook net met mn gold bezig. Ongeveer gelijk aantal gateway units maar hij had veel meer collosi.
Vind PvP laatste tijd wel steeds minder als matchup, meeste doen 1base colossus en dan expanden als ze aanvallen met 2 collosi. Ik doe meestal immortal (
) + gateway, je kan dan die 1e push wel afhouden en je expo verdedigen. Maar probleem is altijd dat ik zn gateway spul wel mol maar de collosus krijg ik niet dood. De volgende push heeft dan 3 extra colossus en dan ben ik vaak de sjaak, maar 1base colossus voelt echt heel zwak voordat je er 2 hebt + range. Hoe spelen jullie PvP?
Moet trouwens zeggen dat nu met die roach buff mass immortal ook erg sterk is, gewoon wat gateway spul + 8 immortal ofzo en die roaches gaan heel hard neer
2e match op LT was beter, cross position, we deden beide colossus tech (PvP he) maar hij voerde het veel beter uit. Wel interessant om te zien, vanaf 1 basis hield ik het nog wel een beetje bij maar toen bij we allebei onze 2e hadden werd het teveel voor mij. Hij had binnen no time z'n natural ook saturated terwijl ik daar helemaal niet aan toekwam. Ik probeerde hele tijd aan te vallen en kwam er dan achter dat hij meer had dus moest ik weer terugtrekken. Hij killed vervolgens een deel van mn leger en gaat verder met macroen. Toen hij zn gold pakte viel hij aan, ik was ook net met mn gold bezig. Ongeveer gelijk aantal gateway units maar hij had veel meer collosi.
Vind PvP laatste tijd wel steeds minder als matchup, meeste doen 1base colossus en dan expanden als ze aanvallen met 2 collosi. Ik doe meestal immortal (
Moet trouwens zeggen dat nu met die roach buff mass immortal ook erg sterk is, gewoon wat gateway spul + 8 immortal ofzo en die roaches gaan heel hard neer
Verwijderd
Nauwelijks te geloven dat canon rush voor zoveel problemen zorgt... Zelfs al is de pylon al up, dan nog moet je maar 3-4 scv's van je line pullen om de net gestartte canons te killen. Achter de probe runnen is gevaarlijk want een iets-beter-dan-noob zal 1 canon bouwen, circlen, second cannon, circlen, ... concentrate on the canons tot je 1 marine hebt, kill dan de probe.
De economische damage van het cancellen van canons, het bouwen van een early forge en het verlies van de pylon(s) maken ruimschoots goed wat je als terran verliest door je scv's van je line te pullen.
In diamond kom je canon rushes zelden tegen, de paar keer dat ik het gezien heb was meestal tegen lower class. Makkelijk gewonnen op bovenvermelde manier.
De enige manier dat ik zie dat je kan verliezen met canon rush is, als de 1ste canon al up is en goedgeplaatst. Een goede speler kan hier normaal ook wel weg mee.
De economische damage van het cancellen van canons, het bouwen van een early forge en het verlies van de pylon(s) maken ruimschoots goed wat je als terran verliest door je scv's van je line te pullen.
In diamond kom je canon rushes zelden tegen, de paar keer dat ik het gezien heb was meestal tegen lower class. Makkelijk gewonnen op bovenvermelde manier.
De enige manier dat ik zie dat je kan verliezen met canon rush is, als de 1ste canon al up is en goedgeplaatst. Een goede speler kan hier normaal ook wel weg mee.
Verwijderd
Hihihi idd what's all the fuss about. Terrans hebben de meeste harress mogelijkheden in de game. Reapers, hellions. thor drops, mm drops, banshees etc. Waar we hier over praten zijn cheeses. Dat moeten ze gewoon helemaal proberen te verbannenkdijkstra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:24:
[...]
Dus jij kan alleen met rushes winnen? Reapers heb ik als terran nooit gebouwd. Tanks eigenlijk ook niet (net als vegeta). Je hebt ze niet nodig om te winnen. Al wil ik wel eens 2-3 tanks bouwen in multiplayer om ramp wat te verdedigen maar 1vs1 is het niet echt nodig.
Bij zerg vooral goed kijken wat hij doet. Als hij quick expand (makkelijk te scouten als terran) dan een serie marines en marauders bouwen en zijn expansion slopen. Met een beetje geluk ook de main. Wanneer je BO goed is kan de zerg er heel weinig tegen doen. Ook na de laatste patch.
Maar zerg nu overpowered is gewoon onzin zo groot waren de changes zeker niet. Gewoon l2play
Probeer eens een 1 gate fast expand en daarna gelijk 4 gate + robo(zeer goed tegen terran ook). 1'ste push van een 4 gate of 3 gate robo kan je net tegen houden met goede micro en daarna kicked je eco in en kan je eerder naar een 2'de robo gaan dan je tegenstander. Zit een window van dat hij 1-2 collisie heeft en je nog geen 1, maar je gateway units is veel meer.. Daarna is het win omdat je collissie count dan heel hard gaat.daanteb schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:39:
Gisteren nog meegedaan aan de dreamhack qualifier van esl (heb je gemist SkyDidely). Moest meteen tegen een 1750 protoss. 1e match cannon rushde hij, dat was minder maar ik zag het te laat.
Vind PvP laatste tijd wel steeds minder als matchup, meeste doen 1base colossus en dan expanden als ze aanvallen met 2 collosi. Ik doe meestal immortal () + gateway, je kan dan die 1e push wel afhouden en je expo verdedigen. Maar probleem is altijd dat ik zn gateway spul wel mol maar de collosus krijg ik niet dood. De volgende push heeft dan 3 extra colossus en dan ben ik vaak de sjaak, maar 1base colossus voelt echt heel zwak voordat je er 2 hebt + range. Hoe spelen jullie PvP?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 10:53 ]
1 tip wil ik wel geven (is niet zo bijzonder). Bouw minimaal 2 barracks (ik bouw er al gauw 3) en met de ene techlab research je zo snel mogelijk stimpack. De stimpack is dan beschikbaar zo rond de 40-45 food en de ideale moment om de zerg expansion te slopen (als hij die heeft). Tegelijkertijd bij de push gelijk je expansion pakken en vergeet niet reinforcements te maken. De eerste serieuze zerg leger sloop je met stimpack. Is niet erg dat je geen medivacs hebt om de schade van stimpack te herstellen. De extra damage wint het van de damage die je je eigen units geeft.Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:48:
Maar zerg nu overpowered is gewoon onzin zo groot waren de changes zeker niet. Gewoon l2play
Mocht de zerg banelings hebben. Marauders laten staan en je marines naar achteren rennen. Laat de zerg zijn banelings op de marauders ontploffen. Marauders een beetje verspreiden zodat de splash minimaal blijft.
Een reaper opening is imo nog steeds bruikbaar als je niet te veel commit met je reapers. Het later (of niet) hebben van speed wordt gecompenseerd door het feit dat nu veel zerg hatch first gaan en daarmee ook hun speed vertragen (14 gas / 14 pool vs reapers was vooral vanwege early speed).deTwisj schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:21:
Reaper harass dwingt de zerg tot het maken van roaches wat een banshee follow-up weer veel sterker maakt en natuurlijk nog steeds de zerg dwingt units te maken i.p.v. drones wat de harass op zichzelf al succesvol maakt. Roaches vertragen ook de tech van zerg vanwege de gas requirements.
Je moet alleen niet te veel vastzitten aan je opening en reapers blijven pompen als je roaches ziet. Trek je reapers terug en gebruik ze als scout (reapers zijn nog steeds een geweldige scouting unit als je het mij vraagt) en transition. Het doel is hier om de zerg te dwingen units te maken. Overcommit de zerg met zijn roaches dan is een switch naar marauders een redelijk makkelijke follow-up (rax+techlab).
Ook hellion harass zie ik nog steeds als een goede optie want ook dit dwingt de zerg naar units / spines / queens / enz.
Heb een beetje het gevoel dat Terrans de reaper (of early harass in het algemeen) nu onterecht helemaal links laten liggen vanwege de patch en over het hoofd zien dat er nog steeds veel opties zijn om de zerg macro te verstoren. Dat mass rax reapers of team games met gazillion reapers niet meer werkt vind ik wel ok aangezien dat toch gimmicky builds waren.
3-4 SCVs krijgen voor geen meter een cannon neer, duurt VEEL te lang. Het cancellen van cannons geeft nauwlijks economische schade, en het is hetzelfde verhaal als wanneer je pylons aanvalt, misschien lukt het de eerste neer te krijgen voordat hij klaar is (wat bij pylon niet zo erg is, bij cannon begint hij dan leuk je SCVs uit te moorden), maar als het lukt voordat hij klaar is cancelled de protos hem gewoon en kost het hem nauwlijks resources, terwijl ondertussen er al weer twee nieuwe cannons omhoog gaan. En wat ga je dan doen? 10 SCVs van je mineral line afhalen om ze beide op tijd neer te halen?Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:47:
Nauwelijks te geloven dat canon rush voor zoveel problemen zorgt... Zelfs al is de pylon al up, dan nog moet je maar 3-4 scv's van je line pullen om de net gestartte canons te killen. Achter de probe runnen is gevaarlijk want een iets-beter-dan-noob zal 1 canon bouwen, circlen, second cannon, circlen, ... concentrate on the canons tot je 1 marine hebt, kill dan de probe.
Tot het moment waar je gaat vliegen heb je je normale economie, die VEEL beter is dan die van de protos. Oftewel het is onmogelijk dat hij 3 pylons, 4 photon cannons, een gateway en een paar zealots heeft terwijl jij nog geen marines hebt. Je moet ook niet naar de andere kant van de map gaan vliegen. Je rax moet gewoon of op zijn normale plek bij de ramp staan, vanwaar het nooit ver vliegen is om buiten bereik van cannons te komen in de buurt van je nieuwe CC plekje (die wel wat langer aan het vliegen is), max de tijd die het kost om 1 marine te maken. Of als je hem al eerder heb gescout meteen op de nieuwe plek. Je tweede rax zou je sowieso op de goede plek moeten kunnen maken. Oftewel je verliest nauwlijks mogelijkheid om marines te maken. Er is geen enkele mogelijkheid dat hij zooi cannons in jouw basis heeft en een gate way en wat zealots voordat jij ook wat marines hebt die daarvan winnen.Ik heb het nog nooit gedaan, maar ik zou verwachten dat als je wegvliegt dat je tegenstander dan gewoon voordat je land een pylon ergens dropt in je nieuwe basis. Je kan ook niet echt marines maken tijdens het vliegen dus je kan dan niet echt je baracks in je nieuwe base dumpen gok ik. Ondertussen kan meneer 2 zealots op follow naast je vliegende baracks zetten en dan is dat ook weer covered.
Gewoon ervoor zorgen dat de toss je niet kan canonrushen? Protoss heeft tijd nodig om canons te maken. Ik ben zeker geen topklasse speler maar in alle 1vs1 in de afgelopen maand is geen enkele succesvolle canonrush tegen me gebruikt. Kwestie van je base goed scouten en vooral weten wanneer de protoss kan beginnen met de canonrush.furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:04:
En wat ga je dan doen? 10 SCVs van je mineral line afhalen om ze beide op tijd neer te halen?
Leer jezelf aan om een rondje base te maken. Qua minerals verlies je niet zo heel veel.
[ Voor 7% gewijzigd door kdijkstra op 18-10-2010 11:19 ]
Ben zelf een Zerg player maar elk ras heeft imo zijn eigen voor - nadelen. Ik vind Zerg gewoon vet/bruut/kicken.
En zeggen dat Zerg OP is na de update is te triest voor woorden.
Even de punten erbij pakken
ZERG
Buildings
+ Hatchery life increased from 1250 to 1500.
+ Lair life increased from 1800 to 2000.
+ Spawning Pool life increased from 750 to 1000.
+ Spire life increased from 600 to 850.
+ Ultralisk Cavern life increased from 600 to 850.
Corruptor
+ Energy bar removed.
+ Corruption is now cooldown-based on a 45-second cooldown. Ability starts with cooldown expired (must wait for full 45-second cycle before usable).
Infestor
+ Fungal Growth now prevents Blink.
Roach
+ Range increased from 3 to 4.
Nou ga er geweldig op vooruit
Moet wel zeggen dat 6-pool enorm lame is maar het is te counteren!! Zorg er alleen voor dat je op tijd scout. Gisteren nog een 2vs2 (4x zerg) als ik/wij tegen zerg moeten bijna altijd 6 pool. Dus zijn we meestal genoodzaakt om het zelfde te doen (met extra spinecrawlers). Probeer ze allebei af te slaan zodat me maatje voordeel heeft om hard te counteren. Lukt bijna altijd
En zeggen dat Zerg OP is na de update is te triest voor woorden.
Even de punten erbij pakken
ZERG
Buildings
+ Hatchery life increased from 1250 to 1500.
+ Lair life increased from 1800 to 2000.
+ Spawning Pool life increased from 750 to 1000.
+ Spire life increased from 600 to 850.
+ Ultralisk Cavern life increased from 600 to 850.
Corruptor
+ Energy bar removed.
+ Corruption is now cooldown-based on a 45-second cooldown. Ability starts with cooldown expired (must wait for full 45-second cycle before usable).
Infestor
+ Fungal Growth now prevents Blink.
Roach
+ Range increased from 3 to 4.
Nou ga er geweldig op vooruit

Gister eindelijk weer eens geladdert... ZvZ QQ.
Muta VS Muta, hij nam FE ik niet, ik kon hem er niet voor straffen, dus bye bye. Toch nog de match wat langer kunnen uitrekken. Maar toen ik mijn 3rde base wou nemen wist hij die bijna direct af te maken. Hoe weten mensen toch altijd dat ik expand, alsof zij het kunnen ruiken, wat is een goede tactiek om als je onder druk staat je 2de expo te verdedigen... en met onder druk bedoel ik > Minder muta's dan zijn muta's, of had ik al zodra ik wist dat hij FE had genomen, en ik voor roach rush ging moeten gg'en?
Muta VS Muta, hij nam FE ik niet, ik kon hem er niet voor straffen, dus bye bye. Toch nog de match wat langer kunnen uitrekken. Maar toen ik mijn 3rde base wou nemen wist hij die bijna direct af te maken. Hoe weten mensen toch altijd dat ik expand, alsof zij het kunnen ruiken, wat is een goede tactiek om als je onder druk staat je 2de expo te verdedigen... en met onder druk bedoel ik > Minder muta's dan zijn muta's, of had ik al zodra ik wist dat hij FE had genomen, en ik voor roach rush ging moeten gg'en?
Extra Queens, sporecrawlers.
Voor mij zijn er 2 manieren van spelen;
- Eigen B/O en daar aan houden
- Veel scouten en counteren ( mijn favo )
Voor mij zijn er 2 manieren van spelen;
- Eigen B/O en daar aan houden
- Veel scouten en counteren ( mijn favo )
Verwijderd
paar spore crawlers en Hydralisk Den bouwen, zootje hydras eruit gooien en bouw gelijk wat corruptors dan kun je een hoop bereiken. Je kunt daarna zelfs nog met een bergje hydras en een setje zerglings proberen een nydus worm in z'n basis te knikkerenmaffiappie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:25:
Gister eindelijk weer eens geladdert... ZvZ QQ.
Als zerg toch niet zo heel moeilijk. Zet op alle mineral nodes 1 zergling. Desnoods doe je een burry op de plek waar een harchery moet worden gebouwd. Kost je heel weinig minerals en je hebt volledig overzicht.maffiappie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:25:
Hoe weten mensen toch altijd dat ik expand, alsof zij het kunnen ruiken, wat is een goede tactiek om als je onder druk staat je 2de expo te verdedigen... en met onder druk bedoel ik > Minder muta's dan zijn muta's, of had ik al zodra ik wist dat hij FE had genomen, en ik voor roach rush ging moeten gg'en?
Gewoon geen muta's maken? Tegen zergs is het niet zo efficient. Je kan beter infestor + hydra's maken. Veel kosten efficienter en je sloopt muta's heel snel mee. Wel overal creep leggen. De hydra's rennen als een gek op creep. Upgrade de hydra's (range + meer damage).maffiappie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:25:
Minder muta's dan zijn muta's, of had ik al zodra ik wist dat hij FE had genomen, en ik voor roach rush ging moeten gg'en?
[ Voor 28% gewijzigd door kdijkstra op 18-10-2010 11:39 ]
Oh sorry, ik denk dat ik de keuze knop niet ben tegen gekomen waarbij je de mogelijkheid uitzet dat toss je kan canon rushen.kdijkstra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:08:
[...]
Gewoon ervoor zorgen dat de toss je niet kan canonrushen? Protoss heeft tijd nodig om canons te maken. Ik ben zeker geen topklasse speler maar in alle 1vs1 in de afgelopen maand is geen enkele succesvolle canonrush tegen me gebruikt. Kwestie van je base goed scouten en vooral weten wanneer de protoss kan beginnen met de canonrush.
Leer jezelf aan om een rondje base te maken. Qua minerals verlies je niet zo heel veel.
Deze reactie van jouw is een standaard reactie die ik op veel plaatsen heb gelezen toen ik ging zoeken naar een counter er voor, maar hij is ook niet erg nuttig. Het probleem is niet het scouten van een cannon rush, het probleem is het te counteren, en daar ging het hier over. En dat is nog helemaal niet triviaal. En dan vooral welke van de twee counters beter is, weg vliegen of met SCVs aanvallen. Sommige vinden SCVs, ik vind weg vliegen. Moet wel de kleine noot bij geplaatst worden dat als hij het nuttig kan zijn zijn probe een beetje met SCVs te harassen zodat hij niet de neiging krijgt om meteen cannons in je mineral line neer te zetten. Want hoe meer cannons hij neer heeft gezet voordat je wegvliegt hoe effectiever wegvliegen is.
Verwijderd
Ik zeg toch net dat ik op die manier nooit verloren heb, dus tuurlijk lukt dat wel. De DPS (damage per sec) van een SCV is 3.33. Dus 3 SCV's hebben 10 DPS, een photon cannon bouwen duurt 40sec. In die 40 sec doen 3 SCV's 400 damage. Een cannon heeft 100+100 hitpoints & shields (of is het 150+150).furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:04:
[...]
3-4 SCVs krijgen voor geen meter een cannon neer, duurt VEEL te lang. Het cancellen van cannons geeft nauwlijks economische schade, en het is hetzelfde verhaal als wanneer je pylons aanvalt, misschien lukt het de eerste neer te krijgen voordat hij klaar is (wat bij pylon niet zo erg is, bij cannon begint hij dan leuk je SCVs uit te moorden), maar als het lukt voordat hij klaar is cancelled de protos hem gewoon en kost het hem nauwlijks resources, terwijl ondertussen er al weer twee nieuwe cannons omhoog gaan. En wat ga je dan doen? 10 SCVs van je mineral line afhalen om ze beide op tijd neer te halen?
[...]
Ik zeg 3-4 SCV's afhankelijk van de travel distance tot de cannons en je reactiesnelheid.
Nog nooit verloren op deze manier. tegen de tijd dat de toss weer 150 minerals heeft voor een cannon ben je al half weg de eerste cannon te killen, etc .. na een tijdje zal het hem misschien lukken een cannon af te krijgen met ietwat hitpoints over, tegen dan heb je al een marine of 2, of haal je een 5de scv van je mineral line.
Nooit je CC wegvliegen, counteren all-in op dat moment is ook risky. Travel distance tot zijn basis geeft hem anticipatietijd...
Ik zeg aanvallen met drones/scv stuk of 4. en niet de cannon aanvallen maar de pylon zodra je deze ziet inwarpen.furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:39:
[...]
Oh sorry, ik denk dat ik de keuze knop niet ben tegen gekomen waarbij je de mogelijkheid uitzet dat toss je kan canon rushen.
Deze reactie van jouw is een standaard reactie die ik op veel plaatsen heb gelezen toen ik ging zoeken naar een counter er voor, maar hij is ook niet erg nuttig. Het probleem is niet het scouten van een cannon rush, het probleem is het te counteren, en daar ging het hier over. En dat is nog helemaal niet triviaal. En dan vooral welke van de twee counters beter is, weg vliegen of met SCVs aanvallen. Sommige vinden SCVs, ik vind weg vliegen. Moet wel de kleine noot bij geplaatst worden dat als hij het nuttig kan zijn zijn probe een beetje met SCVs te harassen zodat hij niet de neiging krijgt om meteen cannons in je mineral line neer te zetten. Want hoe meer cannons hij neer heeft gezet voordat je wegvliegt hoe effectiever wegvliegen is.
Dank voor de eerdere reacties, ik denk als ik onder druk sta dat mijn hersenen niet alle keuzes meer zien, ik heb wel aan spore crawlers gedacht, en ook gebruikt. Maar Hydra's en infestors/corruptors heb ik 0seconden in mijn hoofd gehad
, terwijl dat nu overduidelijk de juiste keuze zou zijn geweest.
Discussie cannonrush:
Het aanvallen van de pylon/cannon is allemaal heel leuk, maar als je zijn probe niet killed gooit ie er 2 of meer neer en het is voorbij, ik zeg niet dat de probe van een goede protoss killen makkelijk is maar het is wel bijna de enige goede oplossing. Tenzij ik iets vergeet. Eindpunt zal zijn: Cheese sucks.
Discussie cannonrush:
Het aanvallen van de pylon/cannon is allemaal heel leuk, maar als je zijn probe niet killed gooit ie er 2 of meer neer en het is voorbij, ik zeg niet dat de probe van een goede protoss killen makkelijk is maar het is wel bijna de enige goede oplossing. Tenzij ik iets vergeet. Eindpunt zal zijn: Cheese sucks.
[ Voor 35% gewijzigd door maffiappie op 18-10-2010 11:46 ]
Zoals ik al zei leer de timings.furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:39:
Oh sorry, ik denk dat ik de keuze knop niet ben tegen gekomen waarbij je de mogelijkheid uitzet dat toss je kan canon rushen.
Bouwtijd:
pylon 25s
forge 45s
Tijd om te minen ~30s
Bij elkaar 100s
Toss moet minimaal nog 1x 100 minerals minen om een 2e pylon te bouwen in je base en natuurlijk tijd om te minen.
Dus maak het standaard om zeg iets na 2 minuten een rondje base. Bewaak daarna je ramp en hou de minimap in de gaten. Zie je een toss die in een hoekje een pylon bouwt dan zeg 2 drones op die 1 drone en 3 op de pylon. Je kan gerust de drones inzetten aangezien hij weinig/geen investeringen heeft gedaan in de economy. Afijn knappe toss als hij je nog kan tower rushen.
Tegen zerg of terran wil ik nog wel eens FE doen, vooral op die nieuwe map shakuras plateau. Maar PvP vind ik wel leip om FE te doen, kom 9 van de 10 x een 4gate tegen en met mn 3gate robo ga ik nog wel eens dood als ik een beetje onhandig speelVerwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:48:
Probeer eens een 1 gate fast expand en daarna gelijk 4 gate + robo(zeer goed tegen terran ook). 1'ste push van een 4 gate of 3 gate robo kan je net tegen houden met goede micro en daarna kicked je eco in en kan je eerder naar een 2'de robo gaan dan je tegenstander. Zit een window van dat hij 1-2 collisie heeft en je nog geen 1, maar je gateway units is veel meer.. Daarna is het win omdat je collissie count dan heel hard gaat.
btw. gisteren ook de wednesday friendday gezien met Gretorp, erg interessant om hem z'n eigen play te laten analyseren. geeft leuk inzicht in waarom hij bepaalde acties doet
Verwijderd
Het is nochthans simpel, 3-4 drones of scv's kunnen een rush probleemloos afwenden. Ga wel eerst voor de cannons, niet voor de pylon. De pylon is goedkoper te bouwen (50% goedkoper), sneller gebouwd (1/4de sneller), en heeft hogere hitpoints(dubbel van cannon). Die kan de probe snel bij zetten als hij ziet dat je voor de pylon gaat. Kill de cannons first. Op het einde (na de huge fail) maak je simpel de pylon af met enkele marines.maffiappie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:42:
Dank voor de eerdere reacties, ik denk als ik onder druk sta dat mijn hersenen niet alle keuzes meer zien, ik heb wel aan spore crawlers gedacht, en ook gebruikt. Maar Hydra's en infestors/corruptors heb ik 0seconden in mijn hoofd gehad, terwijl dat nu overduidelijk de juiste keuze zou zijn geweest.
Discussie cannonrush:
Een variatie op de canonrush in de base zijn 2 pylons + 1 cannon onderaan de ramp. De bedoeling om alle bewegingen naar buiten te blokkeren. Toe ik zerg speelde ben ik die een paar keer tegengekomen en fast expanden is dan onmogelijk.
Als Bliz er nu voor zorgt dat je pas een Forge kan bouwen wanneer je een Gateway hebt staan is de hele cannonrush er toch ook uit gesloopt?
Zou ook in lijn zijn wat ze met de Terran hebben gedaan...
Zou ook in lijn zijn wat ze met de Terran hebben gedaan...
je kan natuurlijk sneaky met je scouting worker ergens expanden.kdijkstra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:03:
Een variatie op de canonrush in de base zijn 2 pylons + 1 cannon onderaan de ramp. De bedoeling om alle bewegingen naar buiten te blokkeren. Toe ik zerg speelde ben ik die een paar keer tegengekomen en fast expanden is dan onmogelijk.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Zoals ik al zei, leer lezen! Het gaat hier NIET om het scouten, het gaat om het counteren als je het gescout hebt.Zoals ik al zei leer de timings.
En ik heb nog nooit verloren van een protos cheese met weg vliegen, terwijl ik wel verloor door met SCVs aan te vallen. Weg vliegen kost minder resources + laat hem een hoop meer investeren in nuttelose cannons zodra je bent weggevlogen.Ik zeg toch net dat ik op die manier nooit verloren heb, dus tuurlijk lukt dat wel.
Cannons kosten inderdaad minder resources, maar als je zoals jij zegt twee marines hebt als eerste photon cannon up is ben je genaaid, want een photon cannon wint dat probleemloos. Als je photon cannon down hebt voordat hij klaar is kost het de protos nauwlijks iets, als hij klaar is gaat hij je SCVs uitmoorden. Uiteindelijk blijft die pylon er staan en komen er steeds meer cannons tegelijk.
GSL Season 2 begint ongeveer nu. Eerste wedstrijd heeft FruitDealer, de vorige winnaar. Spannend
Ik kan geen link vinden waar je zonder login kan kijken? Als iemand er 1 heeft zou dat zeer gewaardeerd worden.Species5618 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:13:
GSL Season 2 begint ongeveer nu. Eerste wedstrijd heeft FruitDealer, de vorige winnaar. Spannend
Maijn SQ Stream zit al ongeveer 30 minuten vol als je het wil zien kan je de Live Test Stream pakken van GOm of een restream zoeken. Live Test stream is goed te doen alleen heb je daar natuurlijk GOMplayer voor nodig en een P2P streaming plugin ( word automatisch installed )Species5618 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:13:
GOMtv streams hebben zo ie zo user/login nodig ( wel gratis ) alleen de preium stream heb je een abbo voor nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 18-10-2010 12:16 ]
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:06:
Zoals ik al zei, leer lezen! Het gaat hier NIET om het scouten, het gaat om het counteren als je het gescout hebt.
kdijkstra schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:47:
Zie je een toss die in een hoekje een pylon bouwt dan zeg 2 drones op die 1 drone en 3 op de pylon. Je kan gerust de drones inzetten aangezien hij weinig/geen investeringen heeft gedaan in de economy.
Blijkbaar als je op Livestream.com op Starcraft 2 zoekt, kun je wel een restream vinden. Zelf kijk ik via de "SQ Test" stream (login & speciale player nodig). Werkt prima, kwaliteit is niet geweldig, maar ach...maffiappie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:15:
[...]
Ik kan geen link vinden waar je zonder login kan kijken? Als iemand er 1 heeft zou dat zeer gewaardeerd worden.
Eerste potje is voorbij... het staat nu 1-0 voor een van de spelers
Moet je wel die sneaky worker hebben. Ik heb meen ik in een replay van HDStarcraft deze build tegen dimaga gebruikt zien worden (2x achter elkaar). Blocken van de onderkant ramp is alleen bedoelt om de BO van de zerg te verstoren en te vertragen. De protoss gaat dan heel snel 2base en dronen. Om op het juiste moment een leger te bouwen. Als zerg kun je pas na x aantal roaches de blokkade opruimen.haarbal schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:06:
je kan natuurlijk sneaky met je scouting worker ergens expanden.
Verwijderd
Het is idd link, maar tot nu toe gaat het bij mij behoorlijk goed. Ik heb tot nu toe elke 4 gate nog kunnen houden met deze build. Check de MLG games van HUK maar eens, volgens mij tegen kiwikakie, deed hij het ook. Je hebt wel een window waar je redelijk moeilijk kan krijgen haal je die battle dan is het win.daanteb schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
Tegen zerg of terran wil ik nog wel eens FE doen, vooral op die nieuwe map shakuras plateau. Maar PvP vind ik wel leip om FE te doen, kom 9 van de 10 x een 4gate tegen en met mn 3gate robo ga ik nog wel eens dood als ik een beetje onhandig speelMisschien met een forge en cannons dat je je expo kan verdedigen, maar met units niet lijkt me.
btw. gisteren ook de wednesday friendday gezien met Gretorp, erg interessant om hem z'n eigen play te laten analyseren. geeft leuk inzicht in waarom hij bepaalde acties doet
Die van Huk vond ik nog leuker
Tegen cannon rushes is het idd workers van je mineral line halen. Weg vliegen is als het niet anders kan. Een beetje goede speler blocked namelijk je landing of bouwt gewoon een pylon daar. Enige mogelijkheid is dat je naar een eiland gaat of een plek waar hij niet bij kan. Dit is een major loss van minirals en army omdat je cc nou niet super snel vliegt. Een speler van een beetje niveau vervolgens zo'n eco voordeel dat het gg is.
Een forge + cannons is wel een major investement. Voor elke cannon 4 workers afhalen en scv's blijven maken en units. Ook klopt de timing tegen terran niet, een marine komt zo snel en killed de probe voordat deze meerdere cannons kan bouwen. Ik zet wel 1 worker achter zijn probe aan omdat hij dan moet micro'en om dat ding in leven te houden.
Jij speelt toch zerg? dan is een cannon rush gewoon irritant maar meer niet. Zie het als een SCV bij je drones die er probeert 1 neer te halen vervelend maar geen groot issue.maffiappie schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:42:
Dank voor de eerdere reacties, ik denk als ik onder druk sta dat mijn hersenen niet alle keuzes meer zien, ik heb wel aan spore crawlers gedacht, en ook gebruikt. Maar Hydra's en infestors/corruptors heb ik 0seconden in mijn hoofd gehad, terwijl dat nu overduidelijk de juiste keuze zou zijn geweest.
Discussie cannonrush:
Voor terrans je kan je ramp toch meteen dichtmaken met raxx + depot ?
Misschien leuke voor ZvZ een spiney rush. Hoe ga je ermee om als hij een spinecrawler in je basis bouwt meteen met een 6 pool rush?
Dan mag jij me uitleggen hoe lang een probe precies je landing kan blokken tegen een paar marines. Of wil je nu zeggen dat een terran wel een marine heeft om probe te killen voordat hij meer dan 1 cannon kan maken (wat normaal niet het geval zal zijn), maar niet een paar marines als hij een paar minuten later gaat wegvliegen...Tegen cannon rushes is het idd workers van je mineral line halen. Weg vliegen is als het niet anders kan. Een beetje goede speler blocked namelijk je landing of bouwt gewoon een pylon daar. Enige mogelijkheid is dat je naar een eiland gaat of een plek waar hij niet bij kan. Dit is een major loss van minirals en army omdat je cc nou niet super snel vliegt. Een speler van een beetje niveau vervolgens zo'n eco voordeel dat het gg is.
Een forge + cannons is wel een major investement. Voor elke cannon 4 workers afhalen en scv's blijven maken en units. Ook klopt de timing tegen terran niet, een marine komt zo snel en killed de probe voordat deze meerdere cannons kan bouwen. Ik zet wel 1 worker achter zijn probe aan omdat hij dan moet micro'en om dat ding in leven te houden.
Weg vliegen kost tijd dat je niet kan minen/SCVs kan maken, maar tot het moment waarop je wegvliegt heb je wel stuk meer inkomsten.
Zal je nooit op tijd hebben (nou ja op 4 player map als je eerst naar alle verkeerde plekken gaat, en dan bij voorkeur de map waarbij een rax/depot het dicht kan maken).Voor terrans je kan je ramp toch meteen dichtmaken met raxx + depot ?
[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 18-10-2010 13:03 ]
Dat heb ik nog nooit gezien, ik ben ook benieuwd hoeveel minerals hij heeft om een spinecrawler te maken met 6 pool, volgens mij is een 6 pool aardig faal als je ook een spine maakt, maar normaliter gooi ik gewoon een drone surround op de spine...Shadowhawk00 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:55:
[...]
Jij speelt toch zerg? dan is een cannon rush gewoon irritant maar meer niet. Zie het als een SCV bij je drones die er probeert 1 neer te halen vervelend maar geen groot issue.
Voor terrans je kan je ramp toch meteen dichtmaken met raxx + depot ?
Misschien leuke voor ZvZ een spiney rush. Hoe ga je ermee om als hij een spinecrawler in je basis bouwt meteen met een 6 pool rush?
Verwijderd
Een spine rush uit een 6-pool lijkt me een heeeeeeel slecht idee, dan ben je gewoon doodShadowhawk00 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 12:55:
[...]
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 13:05 . Reden: verkeerde interpretatie :) ]
Verwijderd
Deze game eigenlijk blind op aanraden van vrienden gekocht, die de beta speelde. Nog geen moment spijt gehad.
Speel voornamelijk 2vs2, 3vs3 en het liefst 4vs4. Overal bronze en ik hang bij een hoop tegen promotie aan.(denk ik) Want hoe dat promoveren gaat ben ik nog niet helemaal uit. Hierendaar heb ik gelezen, eerst richting de top 10/8/5 van je league en dan een bepaalde ratio winnen van spelers die hoger spelen.
Maar hoe dit precies gaat staat nergens duidelijk omschreven.
Begonnen met Terran uit te vogelen, daarna Protoss die ik beide redelijk onder de knie heb. Nu speel ik random, wat ik voornamelijk vanwegen de variatie erg leuk vind.
Zerg blijf ik toch lastig vinden om mee te spelen, voornaamste reden hiervoor is dat een larf kan een drone, een attackunit of een gebouw zijn.
In het begin zit ik dus erg te zoeken wat ga of wil ik doen. Economy of attack. Hierin is scouten eigenlijk het voornaamste werk (wat ik nog niet onder de knie heb).
Want weet je dat er een paar lings/zealots/marines aankomen kan je hierop anticiperen met spine crawlers.
Maar eigenlijk is dat met alle rassen het geval. Echter kan je met protoss en terran en attack units bouwen en economy. Een geheel andere mindstate dus, erg wennen.
Speel voornamelijk 2vs2, 3vs3 en het liefst 4vs4. Overal bronze en ik hang bij een hoop tegen promotie aan.(denk ik) Want hoe dat promoveren gaat ben ik nog niet helemaal uit. Hierendaar heb ik gelezen, eerst richting de top 10/8/5 van je league en dan een bepaalde ratio winnen van spelers die hoger spelen.
Begonnen met Terran uit te vogelen, daarna Protoss die ik beide redelijk onder de knie heb. Nu speel ik random, wat ik voornamelijk vanwegen de variatie erg leuk vind.
Zerg blijf ik toch lastig vinden om mee te spelen, voornaamste reden hiervoor is dat een larf kan een drone, een attackunit of een gebouw zijn.
In het begin zit ik dus erg te zoeken wat ga of wil ik doen. Economy of attack. Hierin is scouten eigenlijk het voornaamste werk (wat ik nog niet onder de knie heb).
Want weet je dat er een paar lings/zealots/marines aankomen kan je hierop anticiperen met spine crawlers.
Maar eigenlijk is dat met alle rassen het geval. Echter kan je met protoss en terran en attack units bouwen en economy. Een geheel andere mindstate dus, erg wennen.
Gewoon spelen en veel winnen. Je hoeft er niets zelf voor te doen, promoveren gaat automatisch. Er is geen knopje voorVerwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:10:
Te veel gejammer, te weinig spel! Kom op, iemand even sparren tegen zerg, post
My life for hire!
Verwijderd
Ehm.. ik zie dit in 20% van de ZvZ games (diamond) 2 spines en 6 lings = gg als je 14 pool gaat..Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:04:
[...]
Een spine rush uit een 6-pool lijkt me een heeeeeeel slecht idee, dan ben je gewoon dood
Verwijderd
Dat snap ik, ik vraag me gewoon af wat erachter zitCyCloneNL schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:13:
[...]
Gewoon spelen en veel winnen. Je hoeft er niets zelf voor te doen, promoveren gaat automatisch. Er is geen knopje voor
Met een aantal 4vs4 sta ik 6de ofzo, en dan hoop je na elke win te promoveren. Maar helaas.
Verwijderd
Zoals gezegd wegvliegen doe je pas op het allerlaatste moment als het echt niet anders kan. Blocken met probe of pylon is alleen maar een stall, ja je marines kunnen zeker daar de probe killen. Als je marines ziet komen dan is een pylon neerzetten op landing zone om maar verder te stallen.furby-killer schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:02:
[...]
Dan mag jij me uitleggen hoe lang een probe precies je landing kan blokken tegen een paar marines. Of wil je nu zeggen dat een terran wel een marine heeft om probe te killen voordat hij meer dan 1 cannon kan maken (wat normaal niet het geval zal zijn), maar niet een paar marines als hij een paar minuten later gaat wegvliegen...
Weg vliegen kost tijd dat je niet kan minen/SCVs kan maken, maar tot het moment waarop je wegvliegt heb je wel stuk meer inkomsten.
[...]
Zal je nooit op tijd hebben (nou ja op 4 player map als je eerst naar alle verkeerde plekken gaat, en dan bij voorkeur de map waarbij een rax/depot het dicht kan maken).
Dus als ik het goed begrijp doe je helemaal niks aan een cannon rush en pakt gewoon je natural op het laatste moment en thats it? Ik zie het gewoon niet, je loopt dan zo veel minerals achter dat je echt aan de bak moet(voordeel is wel meeste cannon rushers kunnen voor de rest helemaal niks anders).
Nadat de eerste cannon up helemaal mee eens dan wordt het heel moeilijk(en is wegvliegen de enige optie bijna), maar dat zien te voorkomen is het belangrijkst. Volgens mij is het beste gewoon workers op de cannons zetten je eerste marine de probe killen mocht zijn cannon niet niet zijn ingewarpt en daarna gelijk naar zijn basis gaan en mocht de cannon up zijn dan op het allerlaatst pas de CC verhuizen. Voorkomen beter dan genezen toch
Al blijft de conclusie wel cannon rushes sucks daar mogen ze wel wat aan doen zelfde als een 6 pool de rest is nu wel generfed.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 13:53 ]
Dit topic is gesloten.