Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
en een update:

al gepost dus

[ Voor 95% gewijzigd door haarbal op 15-10-2010 13:43 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erm, dat is gisteren al gepost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05-2023
Shadowhawk00 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:59:
Omdat die niet gebonden zijn aan de 3 dingen per hatchery wat de zerg wel heeft. Bij zerg is minerals geen probleem in het begin maar larva.
Bouwen van marines vertraagt het bouwen van SCV's niet, het bouwen van zerglings vertraagt het bouwen van drones met meer dan 50%.
- marines bouwen kost geen tijd;
- rax bouwen kost geen tijd;
- terran bouwt in een keer 6 marines?

Zoiets?!

Voor de rest was het vooral hypothetisch. In 1vs1 gaat niemand full macro. Er is altijd wel een balans. Alleen in XvsX heb ik wel spelers full macro zien gaan maar altijd risicovol. De geschetste scenario was enkel bedoelt om aan te geven wat de verschillen zijn in full macro aan het begin. Niet als voorbeeld om in een echt potje uit te voeren (overigens ben je vrij om het te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Seditiar schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:36:
[...]

Vind Snipe altijd maar beetje brak werken, óf je klikt iedere keer "R" en dan op de target. Of je queue'd het, maar op de een of andere fiets wordt ik dan altijd genaaid doordat er nog een andere actie in de queue stond (bijvoorbeeld eerst nog een Mutalisk kapot knallen), tips?
De eerste manier dus. Selecteer je Ghosts en blijf 'R' toetsen en doelen aanklikken. Omdat Snipe een eenmalige actie is heeft queue niet zoveel zin.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:41:
[...]
- marines bouwen kost geen tijd;
- rax bouwen kost geen tijd;
- terran bouwt in een keer 6 marines?
Zoiets?!
Nee, als je enkel workers bouwt dan krijg je een geld overschot. Omdat Zerg van alle larvae in het voorbeeld drones maakt kan ie geen army units maken, ondanks het geld overschot. De barracks kan gebouwd worden zonder de worker productie van terran te interrumperen, zo ook met de army units in de barracks.

Let wel: dit gaat over de theoretisch voorgestelde situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De truc tegen mass mutas is ook een combinatie van alle genoemde middelen. Er is namelijk geen directe counter tegen.

Turret of 2 in je mineral line is gewoon nodig anders ben je meteen al je scv's kwijt. Ik zet ze persoonlijk letterlijk in mijn mineral line want dan kan ik meteen met tig scvs repairen als hij aan komt vallen. Als je tegenstander echt als een onnozele alleen maar mutas spamt dan worden die turret range upgrade en die +2 building armor upgrade ook interessant.

Marines zijn op zich de beste counter alleen zijn ze niet snel genoeg en je kan ook niet blijven stimmen. Probleem is vooral dat zodra je je base uit moet dat marines ineens heel erg kwetsbaar zijn voor fungal / banelings, die een beetje zerg natuurlijk klaar heeft staan. Daarom kan je niet als een blinde alleen maar marines massen.

Thors blijven ondanks magic box wel de moeite waard. Ze zijn wel enorm langzaam en zonder supprt zijn ze zo dood dus je moet ze wel ondersteunen met marines / turrets. Het is de range die het hem doet waardoor de mutas niet ongestraft constant kunnen harassen zonder damage te krijgen. Thors doen het weer beter tegen banelings en met repairende scvs ook tegen roaches etc.

Vikings sucken ook nogal tegen mutas omdat ze zeker zo duur zijn en lang niet zo makkelijk te massen en veel te langzaam. Ook al lukt het je wel om genoeg vikings te massen om zijn mutas te counteren. Dan zit je ineens opgescheept met peperdure maar betrekkelijk nutteloze vikings. Want laten we eerlijk zijn, viking harass haalt het bij lange na niet bij muta harass. Je kan er wel een paar gebruiken vanwege de range waarmee ze een beetje dezelfde rol krijgen als thors.

De makkelijkste manier is toch om een beetje vroeg te harassen met bijvoorbeeld helions zodat de zerg niet ongestraft kan macro'en. Zodra hij mutas heeft en dus map control kan je turtlen op 2 bases en zodra je een goeie combo hebt van marine/thors/helions doe jij de attack move richting zijn basis. Helions dollen de zerglings, micro de marines weg van de banelings. Houd je thors heel met repairende scv's.

Het gaat hierbij vooral om de timing. Als het goed is heeft hij vooral veel geinvesteerd in zijn mutas. Door richting zijn basis te gaan dwing je hem tot de directe confrontatie met een leger wat sterker is dan het zijne. Doe dit dus op het juiste moment en laat hem niet door macro'en en door techen naar hive want dan heb je verloren.

Counter tegen helion drop is natuurlijk gewoon vroege agression met units als roaches/stalkers/marauders. Door die snelle tech van je kan jij die niet tegen houden omdat je marines / helions het dan gewoon afleggen. Desnoods wordt het een base race als jij wel al zijn workers omlegt maar dan zal je erachter komen dat helions niet erg goed zijn tegen gebouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:42:
[...]

De eerste manier dus. Selecteer je Ghosts en blijf 'R' toetsen en doelen aanklikken. Omdat Snipe een eenmalige actie is heeft queue niet zoveel zin.
que'en en dan op hold fire drukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
^^^ Dat dus.
Speel zelf geen Terran dus ik heb niet zoveel ervaring met Ghost micro maar imo geef je te veel controle op als je bij Spellcasters (Ghost / HT / Infestors / etc) hun spells queued omdat tegen de tijd dat je spell afgaat je target al weer ergens anders is. Dit kan leiden tot het missen van je target (als je bv. fungal growth gebruikt) of onverwacht gedrag van de caster die zijn target probeert te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:47:
Nee, als je enkel workers bouwt dan krijg je een geld overschot. Omdat Zerg van alle larvae in het voorbeeld drones maakt kan ie geen army units maken, ondanks het geld overschot. De barracks kan gebouwd worden zonder de worker productie van terran te interrumperen, zo ook met de army units in de barracks.

Let wel: dit gaat over de theoretisch voorgestelde situatie :)
Zerg krijgt ook minerals overschot. Dus gaat een queen maken en een hatchery erbij. Nog meer larva en nog meer wrokers. Wat is het verschil dat terrans dan een command centre erbij bouwen? Misschien een 3e en een 4e? En dan fijn SCV's bouwen.

Terran moet helemaal geen rax te bouwen wanneer het full macro gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:55:
[...]

Zerg krijgt ook minerals overschot. Dus gaat een queen maken en een hatchery erbij. Nog meer larva en nog meer wrokers. Wat is het verschil dat terrans dan een command centre erbij bouwen? Misschien een 3e en een 4e? En dan fijn SCV's bouwen.

Terran moet helemaal geen rax te bouwen wanneer het full macro gaat....
tsja, tis een vrij zinloze excercitie, dat ben ik met je eens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdijkstra schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:31:
[...]

Interessante build. De ultralisk kom ik eigenlijk niet tegen in 1vs1. In XvsX zie ik ze daarentegen veel en heb vaak genoeg gezien hoe effectief ultralisks kunnen zijn op een stack m&m. Ook erg effectief tegen buildings.

Ik vind een ultralisk die in de grond verstopt echt <3
yup, zoals Dimaga het zegt: you make harass, I make oeltralisk.

Ultralisk + queen = onverslaanbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:04:
yup, zoals Dimaga het zegt: you make harass, I make oeltralisk.

Ultralisk + queen = onverslaanbaar. :)
Alleen niet zo heel snel. De queen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46
/me Maakt banshees/ravens

FU, net TvT gehad, kerel ging keihard voor Tanks/Viking. Ik weiger tanks te maken dus switchde naar Ghosts maar hij had allemaal turrets voor mijn basis gebouwd. Nou ja, jammer dan. Je kan er _niets_ tegen doen behalve zelf ook Tanks/Viking gaan maar zodra je minder vikings hebt ben je weg. Ik snap niet dat sommige pro players TvT dynamisch noemen.

"Doe dan een drop!" Ik zat op Steppes en zodra ik zo zou droppen, rolt hij met 5 tanks binnen. Blegh. Wel een leuke TvP gehad, vroege Raven gemaakt voor PDD en wat marauders, naar zijn basis lopen en eindige met 25 kills vs 3 kills. "I wish I could say GG but I can't." Sigh.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
[...]

Maar als jij dus voor meerdere Ghosts gaat, zeg een stuk of acht. Dan heb je dus 48 Snipes, dan kan je beter queuen, want ondertussen heb je ook wel wat beters te doen met de rest van je army en base.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:49:
[...]

que'en en dan op hold fire drukken :)
Bedankt, maar het probleem is dan: als je acht Ghosts hebt, doen die andere zeven Ghosts die nog niet aan het snipen zijn ook helemaal niets.
djengizz schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:51:
[...]

^^^ Dat dus.
Speel zelf geen Terran dus ik heb niet zoveel ervaring met Ghost micro maar imo geef je te veel controle op als je bij Spellcasters (Ghost / HT / Infestors / etc) hun spells queued omdat tegen de tijd dat je spell afgaat je target al weer ergens anders is. Dit kan leiden tot het missen van je target (als je bv. fungal growth gebruikt) of onverwacht gedrag van de caster die zijn target probeert te volgen.
Daar heb je een punt, maar ik reageerde vooral op iemand die zei dat Ghosts wel degelijk goed tegen Muta's zijn, doordat Snipe zoveel damage doet. Dus dan loop je niet met één Ghost rond, maar meer in de richting van acht. Bij HT/Infestors queue je inderdaad ook niet (hooguit in de zeldzame potjes waar ze mass BC gaan dat je even Feedback queued), bij Infestors queue je alleen Infested Terran (mag ik hopen voor je tenminste, anders heel snel gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:53
MrVegeta schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:08:

FU, net TvT gehad, kerel ging keihard voor Tanks/Viking. Ik weiger tanks te maken dus switchde naar Ghosts maar hij had allemaal turrets voor mijn basis gebouwd. Nou ja, jammer dan. Je kan er _niets_ tegen doen behalve zelf ook Tanks/Viking gaan maar zodra je minder vikings hebt ben je weg. Ik snap niet dat sommige pro players TvT dynamisch noemen.

"Doe dan een drop!" Ik zat op Steppes en zodra ik zo zou droppen, rolt hij met 5 tanks binnen. Blegh. Wel een leuke TvP gehad, vroege Raven gemaakt voor PDD en wat marauders, naar zijn basis lopen en eindige met 25 kills vs 3 kills. "I wish I could say GG but I can't." Sigh.
thors kan je ook overwegen, het is wel zaak dat je je thors niet door een small choke moet proppen. met nukes kan je mss ook wat tijd winnen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Ik snap niet dat sommige pro players TvT dynamisch noemen.
Ikzelf vind TvT één van de leukere matches om te kijken (dus niet zelf te spelen), omdat het inderdaad gewoon erg dynamisch is, PvP gaat ook nog wel maar ZvZ is echt ongelofelijk standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Seditiar schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:10:
[...]

Maar als jij dus voor meerdere Ghosts gaat, zeg een stuk of acht. Dan heb je dus 48 Snipes, dan kan je beter queuen, want ondertussen heb je ook wel wat beters te doen met de rest van je army en base.
48 snipes ben je anders zo doorheen hoor. Je kunt de R-toets ook ingedrukt houden en gewoon maar raak klikken. En queuen neemt toch evenveel tijd? Sterker nog meer, want je moet ook nog eens shift ingedrukt houden terwijl je die 48 snipes queue't.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb anders mass marauder aardig tank zien rapen.... tech daarbij achter wat turrets naar BCs and see if it works :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Op een Pro niveau is TvT wel leuk om te kijken ja, maar wanneer 2 nubcakes tegenover elkaar staan is het gewoon r-tard. Nou ja, Thors zou kunnen ja maar het was al te laat om nog te techswitchen :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:13:
[...]

48 snipes ben je anders zo doorheen hoor. Je kunt de R-toets ook ingedrukt houden en gewoon maar raak klikken. En queuen neemt toch evenveel tijd? Sterker nog meer, want je moet ook nog eens shift ingedrukt houden terwijl je die 48 snipes queue't.
Aha, kijk en dat wist ik dus niet, dat je de R-toets ingedrukt kan houden. Dat maakt het een stuk makkelijker, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Seditiar schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:10:
Hmm, als je 48*45 damage kan doen tegen je tegenstander en theoretisch 18 mutas van 100/100 kan snipen dan krijgt dat bij mij toch wel even prioriteit over de rest ;).
Zoals gezegd, zoveel langer dan queuen duurt het niet.
Bij HT/Infestors queue je inderdaad ook niet (hooguit in de zeldzame potjes waar ze mass BC gaan dat je even Feedback queued), bij Infestors queue je alleen Infested Terran (mag ik hopen voor je tenminste, anders heel snel gaan doen).
Je hebt gelijk hoor en ik queue mijn Infested Terrans ook maar let er tegenwoordig wel op dat ik dat doe als mijn Infestors al in range zijn. Vaak genoeg mijn Infestors verloren omdat ze eerst in range lopen en vervolgens voor mijn leger terecht komen en onmiddelijk gesniped worden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Seditiar schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:20:
[...]

Aha, kijk en dat wist ik dus niet, dat je de R-toets ingedrukt kan houden. Dat maakt het een stuk makkelijker, bedankt.
Geldt voor alle targeted acties. Dus bijvoorbeeld ook het inwarpen van units of het plaatsen van gebouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanteb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 15:03
je kan toch gewoon de 1x snipen en vervolgens queuen? queuen gaat wel sneller omdat je je targets al kan kiezen voordat ze in range zijn. en er blijven geen units leven omdat je te snel van target geswitched bent.

en trouwens, die magic box geldt toch niet zo vaak, alleen als je rechtstreeks een leger aanvalt. als je harrassed wil je toch zo veel mogelijk schade doen, dan heeft het geen zin om je muta's te spreiden terwijl er vervolgens maar 3 schieten, of je moet ver z'n basis in vliegen maar dat wil je ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door daanteb op 15-10-2010 14:39 ]

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlanSmithee
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 23:38
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:41:
Het probleem van funday monday voor mij is dat het misschien wel leuke games zijn. Maar ze komen er vaak alleen maar mee weg omdat het niveau zo laag is, de tegenstander een absolute mmmstommerik is. De volgende funday word ook onmogelijk. Elke ffa duurt zo lang. En ik zie de lol niet in om je tegenstander alfabetisch af te maken.
mwah, als je de funday monday neemt met de carrier rush en dan de encore footage met de games van HuK. Dan speelt hij tegen Tarson en BratOk en dat zijn toch geen stommerikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Naast offtopic is dit gewoon spam met een referral link welke niet toegestaan zijn, zie Het algemeen beleid #verbodenspam.

[ Voor 80% gewijzigd door PromoX op 15-10-2010 15:27 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:09
Species5618 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 13:31:
[...]

Als je refinery -> barracks doet kun je sneller je factory bouwen nadat je barracks klaar is. Ook is het bouwen van de reactor op je fact niet handig, het kost 50 (ingame) seconden, terwijl 1 hellion 30 seconden kost. Je kunt dus 20 seconden eerder 2 hellions hebben als je ze uit een fact zonder reactor bouwt.

[...]

De counter is om je workers direct van de mineral-line af te halen en richting je leger te bewegen, terwijl je leger terugtrekt. Je verliest mining-tijd, maar het scheelt een boel worker-kills. Ook is het de moeite waard om een non-light unit bij de mineral line te houden. Een Marauder, Stalker of Roach is supersterk tegen Hellions en zorgt ervoor dat de aanvaller een stuk beter moet microen.

Daarnaast betekent een snelle tech naar hellion/medivac dat je leger niet zo sterk is, dus een tegenaanval kan erg veel schade doen.

Ik doe zelf ook regelmatig een Hellion-drop, maar veel spelers die ik tegenkom (ook Plat) trekken hun workers snel terug richting hun leger, waardoor ik gedwongen ben te kiezen tussen het opofferen van m'n Hellions voor een paar extra workers of terugtrekken naar de Medivac zonder veel kills.
Ik bedoelde een reactor op mijn starport voor de dubbele vikings nadat mijn medic af was, foutje.
Gas voor rax is misschien ngo wel een idee ja.

En inderdaad, meestal worden de workers wel weggehaald, maar het voordeel daarvan is dat ze meestal met een move command weg worden gehaald, dus gaan ze in een rechte ljin weg, met een beetje goed richten kun je dan met je helions super veel schade doen... + dat je zijn bases nogmaals goed scout als je achter de workers aan gaat, scheeld weer een scan > dus mule extra > dus 300 minerals ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:59:
[...]

[...]

Sorry maar heb je weleens dat zelf geprobeerd? Turrets doen geen ene drol tegen mass muta. En de tijd dat jouw thors bezig zijn om zijn basis te bereiken (alwaar de zerglings/banelings dat ook wel winnen) gebruikt de zerg om jouw complete economie te vernietigen omdat er dan geen verdediging is en dan is hij nog op tijd terug met mutas om te verdedigen.
Zoals ik al zei, als iemand mass muta gaat kon je waarschijnlijk de game 10 minuten geleden al winnen, turrets zijn goed tegen mutas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdijkstra
De psionic storm op muta's is dat nog effectief?

Tijdens de beta werd er geroepen dat de psionic storm waardeloos was. Ik vind het nu een van de meest vervelende spells om tegen te krijgen als terran. Vooral als de protoss een groepje high templars heeft dan kun je de storms nagenoeg niet ontwijken. Alleen EMP lijkt nog enigzins effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claymore
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10-2021
ShadowBumble schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:38:
/Off-topic
Razer doet momenteel een give away voor gaming gear als je mee wilt doen : *knip* dit soort dingen moet je vooral quoten :/ erg intressant meot ik toegeven aangezien het er vast wel weer over zal gaan dat uiteindelijk 1 of andere amerikaan mee vandoor gaat .
Kun je zelf geen vrienden vinden? ff ter verduidelijking als je via die link van hem registreert krijgt hij punten |:(

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 15-10-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
Claymore schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:55:
[...]

Kun je zelf geen vrienden vinden? ff ter verduidelijking als je via die link van hem registreert krijgt hij punten |:(
/me Houd zich wijselijk stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:41:
Het probleem van funday monday voor mij is dat het misschien wel leuke games zijn. Maar ze komen er vaak alleen maar mee weg omdat het niveau zo laag is, de tegenstander een absolute mmmstommerik is. De volgende funday word ook onmogelijk. Elke ffa duurt zo lang. En ik zie de lol niet in om je tegenstander alfabetisch af te maken.
Het zijn juist die games die het grappigste zijn. Ik heb zo hard moeten lachen tijdens die carrier funday met die PvT op Scrap Station waar de T base inside ur base maakte :P "That bunker will go up aaaany minute now!" en 20m later wanneer zijn proxy kapot is maakt hij eindelijk een bunker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deTwisj schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:10:
[...]

Het zijn juist die games die het grappigste zijn. Ik heb zo hard moeten lachen tijdens die carrier funday met die PvT op Scrap Station waar de T base inside ur base maakte :P "That bunker will go up aaaany minute now!" en 20m later wanneer zijn proxy kapot is maakt hij eindelijk een bunker :P
Het is idd meer amusument dan learning through constraints. Dat laatste daar hoop ik eigenlijk dat dat wat meer word, maar goed het heet ook niet voor niets fun day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vond anders de funday van 'geen queens maken' nog best wel wat interessante Zerg opties bieden :) Wat dat betreft best leerzaam.

Maar uiteindelijk blijft het puur voor de fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Claymore schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:55:
[...]

Kom net pas thuis en zag het nu pas aan de aanzienlijke hoeveelheid signed up mails, ik had hem ook maar doorgestuurt gekregen, maar bedankt voor de headsup en je sceptisism.
MrVegeta schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:01:
[...]

/me Houd zich wijselijk stil
Zucht ......

[ Voor 19% gewijzigd door ShadowBumble op 15-10-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 12:52
deTwisj schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 15:10:
[...]

Die was briljant ja, samen met het commentaar erbij heb ik me rot gelachen.

Die PF rush vond ik ook geweldig :D

Day9 kijk ik voornamelijk voor de lol en een klein beetje voor de leerzaamheid. Ik vind hem gewoon erg grappig.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 15-10-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Werd net verslagen door een vroege MM push. Iemand ideeën hoe ik dit had kunnen winnen? (/wat ik in het algemeen beter kan doen)

SCreplays of direct download direct download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 10:36

Elp

dtech schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:22:
Werd net verslagen door een vroege MM push. Iemand ideeën hoe ik dit had kunnen winnen? (/wat ik in het algemeen beter kan doen)

SCreplays of direct download direct download
Die eerste 5 zealots hadden niet dood hoeven gaan. Je komt niet snel genoeg door die wall heen, een tactische terugtrekking was wel op z'n plaats geweest :P
De cybernetics core was ook een beetje laat, als je die eerder neerzet had je meer stalkers kunnen hebben en was warp tech eerder klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die eerste zealots suiciden was inderdaad slecht idee. Gewoon even scouten wat hij aan het doen was (tech lab) was voldoende geweest. Gebruik ook xelnaga towers zodat je kan zien als hij komt aanvallen, dan had je eerder het besluit kunnen nemen op cannons neer te zetten waardoor die op tijd waren.

Sowieso zijn imo stalkers overrated tegen terrans. Ze hebben zeker hun nut, maar met stim/shield winnen zowel marauders als marines het van stalkers, marines krap, marauders heel ruim. Daarentegen winnen zealots het cost effectief zowel van marines als van marauders, echter wel als ze dicht bij kunnen komen. Oftewel dan heb je sentries nodig. Maar dan moet je wel het op een choke point doen, oftewel bij voorkeur als hij aanvalt gewoon je eigen ramp. Als je zealots hebt is wel nadeel dat ze niet allemaal makkelijk kunnen aanvallen op nauwe ramp. Maar met zealots force field erachter, als je photon cannons/stalkers hebt dan zowel voor als achte ze een forcefield. Kunnen ze niet terugtrekken en geen vision op high ground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan echt wel iets tegen tank/viking doen. Waarom zie je nauwelijks nog Tank viking op hoog niveau tvt? TvT is de meeste dynamische matchup je moet je unit compo continu aanpassen van de tegenstander. Je kan niet alleen tank viking gaan, gewoon omdat je te immobiel bent. Als je een beetje goed kan droppen op meerdere plaatsen tegelijk kan de tank user niks, bovendien zijn marauders erg goed tegen tanks in kleine nummers, dus daar moet je ook voor zorgen, niet je tegenstander die critical mass van tanks krijgen waarmee die alles 1 shot. Met dynamish bedoelen de pro's dat je jouw unit compositie continu moet aanpassen. Want, als je teveel air hebt, worden je ground forces ondergelopen, teveel ground heb je geen air control meer, teveel tanks heb je minder air, teveel marauders heb je minder tanks(je moet bio play wel met tanks ondersteunen) dus moet je, je unit compositie continu aanpassen aan die van de vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 18:56

Flapmo

and back is gigi!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:10:
[...]

Je kan echt wel iets tegen tank/viking doen. Waarom zie je nauwelijks nog Tank viking op hoog niveau tvt? TvT is de meeste dynamische matchup je moet je unit compo continu aanpassen van de tegenstander. Je kan niet alleen tank viking gaan, gewoon omdat je te immobiel bent. Als je een beetje goed kan droppen op meerdere plaatsen tegelijk kan de tank user niks, bovendien zijn marauders erg goed tegen tanks in kleine nummers, dus daar moet je ook voor zorgen, niet je tegenstander die critical mass van tanks krijgen waarmee die alles 1 shot. Met dynamish bedoelen de pro's dat je jouw unit compositie continu moet aanpassen. Want, als je teveel air hebt, worden je ground forces ondergelopen, teveel ground heb je geen air control meer, teveel tanks heb je minder air, teveel marauders heb je minder tanks(je moet bio play wel met tanks ondersteunen) dus moet je, je unit compositie continu aanpassen aan die van de vijand.
In dat geval is elke matchup dus dynamisch. Alles wat je noemt is zo'n beetje de basis voor elke matchup :?.

Afijn, niet dat ik het niet met je eens ben hoor :)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de enige mirror matchup die echt dynamish is. PvP is echt een coin flip en ZvZ schijnt alleen maar zergling baneling te zijn(Maar als je daar voorbij komt wordt het een erg goede matchup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Bestaat er eigenlijk een site waar ook nog eens 2v2/3v3 tournaments gehouden worden? Ben zelf altijd wat meer geïnteresseerd in de team bracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:01:
Het is de enige mirror matchup die echt dynamish is. PvP is echt een coin flip en ZvZ schijnt alleen maar zergling baneling te zijn(Maar als je daar voorbij komt wordt het een erg goede matchup)
Tja wat ik in die post las van dynamisch is enkel of je veel of heel veel siege tanks maakt, en zelfde voor vikings en je resterende minerals die je in bio gooit.

Ik vind zelf TvT hardstikke zaai, heb geen ervaring met ZvZ, PvP paar keer nu en lijkt in ieder geval beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja wat ik in die post las van dynamisch is enkel of je veel of heel veel siege tanks maakt, en zelfde voor vikings en je resterende minerals die je in bio gooit.
Ok...........
PvP paar keer nu en lijkt in ieder geval beter.
Oh dat verklaart......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

Nou, laat ik eindelijk ook eens een post maken :) Ben al een tijdje bezig met sc2, vroeger slechts casual sc1 gedaan maar daar is nooit veel uit gekomen. Sinds een paar dagen de silver league uit en inmiddels rank 5 op gold met mijn favo race zerg. Sinds een paar dagen kijk ik veel van de day9 casts en moet zeggen dat ik er erg veel dingen van geleerd heb en met die kennis ook in no time van rank 25 naar 5 geploegd ben.

Het macro gedeelte is natuurlijk een kwestie van leren maar dat begint nu goed te lukken, zo heb ik meerdere hatcheries/hives onder een bind en de queens op een bind er naast, rally point centraal en tijdens het vechten vrij eenvoudig nieuwe units maken. Day9 kijken is zeker de moeite waard!

De nieuwe patch bevalt me aardig wat roaches betreft, met iets meer range is het zeker een waardige heavy unit, vooral als het spel iets verder gaat met +1 missile uppy en de speed upgrade.

Zijn er hier veel aktieve plat/diamond spelers? Ik zou voor de lol graag eens een custom match up willen doen. Of andere mensen die willen kleppen over sc2 of willen sparren tegen een zerg, voeg me toe! character name seriousEggs met code 618.

Zijn er dingen bekend over lokale of Hollandsche tournamentjes? Lijkt me best spannend om daar eens aan mee te doen.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:53:
[...]

Ok...........

[...]

Oh dat verklaart......
Lees je eigen post nog eens na, je verklaard zelf dat het dynamische is hoeveel air en hoeveel ground je maakt.

Bij pvp van wat ik tot nu toe merk zijn er gewoon veel meer unit combos mogelijk, al is stalker wel redelijk populaire keuze met niet heel veel counters er tegen. Maar degene die er is, voornamelijk de immortals, is wel echt tering goed tegen de stalker. En die heeft weer zat counters. Terwijl bij elke TvT die ik laatste weken heb gespeeld was het enkel de vraag wat mijn tegenstander naast de vikings en tanks zou maken. Tuurlijk er zat wel wat variatie in, maar dat was altijd naast de vikings en tanks.

Kan best dat het op pro niveau anders is, maar blijft weer mijn standaad verhaal, het intereseert me bijzonder weinig hoe het op het niveau is waar een paar mensen in nederland spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Laatst online: 24-08-2024
Hey allemaal! Ik ben de halve middag bezig geweest met filmpjes bekijken en info lezen en dit spel lijkt me best tof :D nu was ik alleen druk op zoek naar een trial versie of een demo maar zie (tot mijn verbazing) dat die er niet is van deze game.. Wat ik wel ontdekte is dat er schijnbaar een bepaalde 'guest pass' wordt meegegeven bij deze game en daarbij heb ik jullie dus nodig :P

Is er iemand die zijn guest pass nog niet heeft verbruikt of weggegeven? Is het toegestaan om daar om te vragen of wordt ik straks gelynched? :P Nja ill give it a shot! Dus als iemand die aan mij wilt afstaan zou ik daar zeer dankbaar voor zijn!!

Greets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:49
ik heb alleen een WoW guest-pass gekregen -.-

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
lol bij je starcraft kopie bedoel je? Ik zie via Google dat er erg veel mensen zijn die 2 guest passes kregen bij hun schijfje van SC2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrilled schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:35:
Hey allemaal! Ik ben de halve middag bezig geweest met filmpjes bekijken en info lezen en dit spel lijkt me best tof :D nu was ik alleen druk op zoek naar een trial versie of een demo maar zie (tot mijn verbazing) dat die er niet is van deze game.. Wat ik wel ontdekte is dat er schijnbaar een bepaalde 'guest pass' wordt meegegeven bij deze game en daarbij heb ik jullie dus nodig :P

Is er iemand die zijn guest pass nog niet heeft verbruikt of weggegeven? Is het toegestaan om daar om te vragen of wordt ik straks gelynched? :P Nja ill give it a shot! Dus als iemand die aan mij wilt afstaan zou ik daar zeer dankbaar voor zijn!!

Greets!
Zet je dm aan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
never mind, heb er al via FoK eentje :$

[ Voor 73% gewijzigd door Thrilled op 15-10-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15
Volgens mij is inderdaad de bedoeling dat je 2 sc passes krijgt en 1 wow guest pass.Dat zat er iig bij mij bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Daarnet een potje 2v2 met double zerg verloren, hoewel we sterk gestart waren met een double 9 pool speedling rush en de andere zerg totaly loss was. Geraakten we de protoss base niet in.

1 min later kwam zijn eerste void ray er al aan. Deze kon ik nog net afhouden met snel 5 towers te bouwen.
Hoewel mijn lair al geupgrade was, waren we al te laat om nog voor corrupters te gaan en hem te mollen.

Void ray zijn dan misschien wel verzwakt maar heus nog wel sterk genoeg naar mijn zin.

Echt frustrerend zo'n potje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Laatst online: 01-09 18:00

Eguna

AMD is liev

yasaka schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 23:43:
Daarnet een potje 2v2 met double zerg verloren, hoewel we sterk gestart waren met een double 9 pool speedling rush en de andere zerg totaly loss was. Geraakten we de protoss base niet in.

1 min later kwam zijn eerste void ray er al aan. Deze kon ik nog net afhouden met snel 5 towers te bouwen.
Hoewel mijn lair al geupgrade was, waren we al te laat om nog voor corrupters te gaan en hem te mollen.

Void ray zijn dan misschien wel verzwakt maar heus nog wel sterk genoeg naar mijn zin.

Echt frustrerend zo'n potje
Void raids zonder upgrade zijn juist iets sterker geworden ;) Void rays zijn ontzettend makkelijk te counteren door queens, als je je basis bouwt met een knappe eco kan je vrij eenvoudig een tweede hatchery in je main hebben, als je dan ook 3 of 4 queens rond hebt huppelen, misschien zelfs nog meer, kan je met dat groepje queens de voidrays focussen, en micro je transfusion op de queen die de damage krijgt een paar keer en de voidrays kakken hard neer :)

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yasaka
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-12-2023
Lees hier net iets meer over de magix box en ben op youtube eens gaan kijken.

Tegen welke units heeft dat nog allemaal zin (welke units doen nog splash damage ?)
Ben namelijk zelf zerg player en als je dat staaltje onder de knie hebt stijg je snel van bronze naar silver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen air units en alleen tegen spash.

volgens mij is het alleen tegen thors nuttig, en ravens als je zo dom bent dichtbij te komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is de goedkoopste optie om deze game te kopen? Gewoon de goedkoopste shop uit de pricewatch? Of is een download versie goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje dan maar. Ik kan het nergens echt vinden. Ik speel alleen terran en tegen protoss kan ik het echt alleen maar winnen als ik dat in het begin snel doe. Zodra de tegenstander er in slaagt een paar carriers te bouwen is het echt einde oefening. Ik heb nog niets gevonden wat daar tegen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Bij een maat gespeeld en had wel een paar lachen potjes gehad:

PvZ:
Gast (Z) werd gekilled met 4 DT's. Hij had een army van 20 roaches en 10 hydras.
Wordt je invis noob genoemd omdat hij te lui is een overseer te maken.
DT maakte ik pas na 15min.

TvZ:
Z probeerde een spawn crawler rush, nog nooit gezien dus je hebt wel zoiets van wtf.
M'n basis verplaatst en toch nog gewonnen met hellions + marines omdat hij al achter overzat en dacht gewonnen te hebben met z'n 6 workers :D

Ook genoeg verloren natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een carrier is even duur als 11 (ja, 11!) marines plus 250 gas. (een carrier kost 550/250)
je gaat me niet vertellen dat je met 11 marines en 250 gas geen carrier kan mollen.

als e alleen maar tanks en vikings maakt is het einde oefening, inderdaad, maar in dat geval je had al lang kunnen pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:33:
Even een vraagje dan maar. Ik kan het nergens echt vinden. Ik speel alleen terran en tegen protoss kan ik het echt alleen maar winnen als ik dat in het begin snel doe. Zodra de tegenstander er in slaagt een paar carriers te bouwen is het echt einde oefening. Ik heb nog niets gevonden wat daar tegen werkt.
Ik denk dat TvP de moeilijkste matchup is als T zijnde. De window waarin je kan winnen is redelijk klein, als de P zijn tech op een goed niveau kan krijgen dan is het bijna niet meer te doen om te winnen. Je moet de P zoveel mogelijk harassen met banshee/drops/vikings om hem in zijn basis te houden en te stoppen expanden.

Eigenlijk moet je als T 1 base voorlopen om te kunnen winnen en hem te outmacroén. Maar dan nog, een P die goed microéd met zijn Templar en Colossi.. is erg moeilijk van te winnen!

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
TvT is het moeilijkste (imo). TvP is niet heel moeilijk, vergt wat meer "verstand" dan andere matchups aangezien je een hoop kan tegenkomen. TvP zijn mijn favo matches, ik vind het leuk om met ravens/banshees te spelen en kom soms wat HT's tegen die ik dan weer moet counteren met EMP of met cloaked banshees van achter etc. Carriers zie ik niet zo vaak omdat ik meestal wel de baas ben in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als die een paar carriers heeft gebouwd moet je toch al lang het voordeel hebben? En anders zijn carriers redelijk makkelijk te counteren met vikings en zelfs stimmed marines :P

Je ziet carriers niet voor niets zelden. (ik in ieder geval)

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2010 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 2e scoutronde is zo belangrijk in dit spel. Je scout de 1e keer voor eventuele kaas,maar vanaf een minuut of 5-6 moet je echt oppassen want dan kun je zien wat zn echte plannen zijn. Elke keer wanneer ik dat vergeet,ga ik de boot in. Zo werd ik gister weer es verrast door 3 voidrays ineens bij mn hatchery. Ik was zooo laat met mn 1e scout omdat ik zn main base pas op het laatste moment ontdekte en door de frustratie de 2e scout niet gedaan. Ja 3 voids, dan ben je gelijk je queen kwijt en nieuwen bouwen heeft geen zin meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:23:
De 2e scoutronde is zo belangrijk in dit spel. Je scout de 1e keer voor eventuele kaas,maar vanaf een minuut of 5-6 moet je echt oppassen want dan kun je zien wat zn echte plannen zijn. Elke keer wanneer ik dat vergeet,ga ik de boot in. Zo werd ik gister weer es verrast door 3 voidrays ineens bij mn hatchery. Ik was zooo laat met mn 1e scout omdat ik zn main base pas op het laatste moment ontdekte en door de frustratie de 2e scout niet gedaan. Ja 3 voids, dan ben je gelijk je queen kwijt en nieuwen bouwen heeft geen zin meer.
Sja wat dat aangaat is het inderdaad voor Terran iets makkelijker ten opzichte van Zerg, wij gebruiken meestal onze 2de scan voor die 5 tot 6 minuten info. Echter vind ik wel dat Protoss het het meest makkelijk hebben met Observers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:24
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:29:
Wat is de goedkoopste optie om deze game te kopen? Gewoon de goedkoopste shop uit de pricewatch? Of is een download versie goedkoper?
:o Zeg je CNC gedag? ;)

De downloadversie van Blizzard is niet goedkoper dan de normale winkelversie. Dus ik zou gaan voor de goedkoopste versie uit de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Seditiar schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:30:
Bestaat er eigenlijk een site waar ook nog eens 2v2/3v3 tournaments gehouden worden? Ben zelf altijd wat meer geïnteresseerd in de team bracket.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESL organiseert ook 2v2 toernooien en Husky en HDStarcraft hebben een paar 2v2, XvX gecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Jah, zover kwam ik ook nog wel. Kwam op de teamliquid site uit, maar daar zitten alleen maar 1v1 tournaments en heel af en toe een 2v2/3v3 tournament waar je persé op de lan ergens in het uitschot van Europa moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fist
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 20:15
ShadowBumble schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 09:59:
[...]

Sja wat dat aangaat is het inderdaad voor Terran iets makkelijker ten opzichte van Zerg, wij gebruiken meestal onze 2de scan voor die 5 tot 6 minuten info. Echter vind ik wel dat Protoss het het meest makkelijk hebben met Observers ;)
Als zerg kan je op zich ook wel 1 overlord opofferen om even te scouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 08:23:
Yup, ik heb eens goed de replays bekeken en als je rond 7 min gametime checkt, heb je een goed idee wat je vijand van plan is. Iets eerder zou ook kunnen, maar bij 7 min zie je precies wat er gaande is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bosmonster schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 02:40:
Als die een paar carriers heeft gebouwd moet je toch al lang het voordeel hebben? En anders zijn carriers redelijk makkelijk te counteren met vikings en zelfs stimmed marines :P

Je ziet carriers niet voor niets zelden. (ik in ieder geval)
Waarom zou je een voordeel moeten hebben als een protoss carriers maakt?

Tegen carriers kan je het beste battlecruisers met yamato en/of vikings maken. Liefst beide aangezien yamato hem in low health laat, dan moet je of 2 yamatos per carrier doen of een stuk dichterbij komen voor je normale wapens met je trage BC, kan je beter vikings het laten afmaken, al als je genoeg BCs hebt kan je gewoon nog een yamato erop gooien.

In principe maken stimmed marines carriers ook probleemloos af. En carriers alleen zijn dus alleen ook weinig nuttig. Echter al je units zullen het idee krijgen om op interceptors te gaan schieten, zover als ze dat kunnen. Ik geloof dan wel dat vikings en yamato redelijk simpel op de carriers te krijgen zijn, echter battlecruisers normale wapen met beperkte range + marines enzo zijn niet zomaar te micro'en dat ze op nuttige dingen gaan schieten. Tuurlijk je kan wel de hele handel rechtermuis knop op carriers doen, maar dat werkt niet echt lekker tegen een gebalanceerd protos leger. Je hebt dan net zo lief dat je marines en battlecruisers zich bezighouden met bijvoorbeeld de zealots te vernietigen, maar die hebben waarschijnlijk meer behoefte aan het vernietigen van interceptors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Zit op alles gold en hoger, maar 3v3 en 4v4 random is moeilijk om door te stijgen, 2-3 anderen gezocht voor te teamen ... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
furby-killer schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:50:
[...]

Waarom zou je een voordeel moeten hebben als een protoss carriers maakt?
Omdat zoals ik het las de tegenstander carriers rusht, wat betekent dat je een behoorlijk economisch voordeel kunt pakken. Of dat zijn ground army al die tijd veel zwakker is dan dat van jou kan zijn. In dat geval: go fucking kill him :P

Als het late game is en alle units op tafel komen snap ik het probleem ook niet zo, dan hoort het erbij en kun je zelf ook BC's maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hoe selecteer je alle units van hetzelfde type (op de hele map) met het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:21:
Hoe selecteer je alle units van hetzelfde type (op de hele map) met het toetsenbord?
Dat kan niet. Je kunt alleen alle units van hetzelfde type selecteren in je scherm (of eigenlijk iets groter dan dat, in de grijze vierhoek op de minimap) door ze te dubbelklikken of met CTRL op de gewenste unit te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
hoe zet je eigelijk rallypoints..dus dat je een probe bijv naar 4 of 5 verschillende plekken achter elkaar kunt sturen? Scheelt weer een berg werk in een early game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rove
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06-2022
SuX DeLuXe schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 16:25:
hoe zet je eigelijk rallypoints..dus dat je een probe bijv naar 4 of 5 verschillende plekken achter elkaar kunt sturen? Scheelt weer een berg werk in een early game.
met shift kan je opdrachten qeuen

dunno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:21:
Good old tiberium wars.
Q! attack move

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Graviton12 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 11:51:
Zit op alles gold en hoger, maar 3v3 en 4v4 random is moeilijk om door te stijgen, 2-3 anderen gezocht voor te teamen ... :D
Ik zit ook in gold in 3vs3 en 4vs4, heb je een DM'etje gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyboria
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-09-2021
Mijn eerste games sinds de updates en ik moet zeggen.

Wat een terran nerfs zeg. Ik verloor bijna alle matchen gewoon omdat ik niet kon counteren. Cannon cheese in men base. Ik kan nu geen rax meer bouwen om marines te hebben klaarstaan om de eerste buildings af te schieten.
Tweede game heb ik gewonnen met reapers tegen fast expand zerg al moest ik uren schieten om die hatchery stuk te krijgen.
Derde game ben ik verloren van andere zerg. Combinatie roaches en hydra's, die 1 range doet gigantische veel. Je tanks moeten bijna allemaal tegen elkaar staan om al die roaches te hitten :/. Vroeger kon je ze nog een beetje uiteen zetten, daarna mutas. Met tank krijg je de ground echt niet door en tegen dat je aan BC zit heeft ie al mass mutas.

Bff, terran lost a unit in mijn ogen. Reapers zijn totaal waardeloos. Je kan ze 30 sec in de game gebruiken dan is het al gedaan. Tegen zerg zijn ze compleet nutteloos. De eerste roach defend de hele mineral line samen met de queen nu. En tegen dat je een reaper tegen de toss hebt, heeft ie al een stalker uit.

En het removen van de energy op de thor was ook compleet waardeloos. Vroeger kon je zo nog buildings gaan raiden. Ik ben echt niet te spreken over deze patch.

Well done Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 15:24
Dus jij bouwt elke game tegen Protoss eerst een barracks voordat je een supply depot bouwt? Want dat is op dat vlak het enige wat er anders is, dat een barracks nu een supply depot nodig heeft. Tenzij ik wat over het hoofd zie vind ik dat je een beetje overdrijft ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyboria schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:30:

Wat een terran nerfs zeg. Ik verloor bijna alle matchen gewoon omdat ik niet kon counteren. Cannon cheese in men base. Ik kan nu geen rax meer bouwen om marines te hebben klaarstaan om de eerste buildings af te schieten.
Tweede game heb ik gewonnen met reapers tegen fast expand zerg al moest ik uren schieten om die hatchery stuk te krijgen.
Derde game ben ik verloren van andere zerg. Combinatie roaches en hydra's, die 1 range doet gigantische veel. Je tanks moeten bijna allemaal tegen elkaar staan om al die roaches te hitten :/. Vroeger kon je ze nog een beetje uiteen zetten, daarna mutas. Met tank krijg je de ground echt niet door en tegen dat je aan BC zit heeft ie al mass mutas.

Bff, terran lost a unit in mijn ogen. Reapers zijn totaal waardeloos. Je kan ze 30 sec in de game gebruiken dan is het al gedaan. Tegen zerg zijn ze compleet nutteloos. De eerste roach defend de hele mineral line samen met de queen nu. En tegen dat je een reaper tegen de toss hebt, heeft ie al een stalker uit.

En het removen van de energy op de thor was ook compleet waardeloos. Vroeger kon je zo nog buildings gaan raiden. Ik ben echt niet te spreken over deze patch.

Well done Blizzard.
So much fail. Ik heb ff de poep weggestreept.

En reapers zijn nu een specialistische unit. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tanks zijn niet veel slechter geworden tegen roaches hoor, ik probeer altijd mn roaches zo dicht mogelijk bij de tanks te plaatsen zodat een aantal tanks de minimum range hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
cyboria schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:30:

[...]
Well done Blizzard.
Lol, het lukt je niet eens een paar marines te hebben als je tegenstander ook al een pylon en forge heeft moeten bouwen?

Ja.. Terran is inderdaad geen faceroll->win race meer. Je zult nu daadwerkelijk iets moeten kunnen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Moet elke spelen een eigen copy van het spel kopen of kun je als familie toe met een copy? Anders is het best een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noem mij eens een multiplayer game waar je met meerderen op 1 key kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:04:
Moet elke spelen een eigen copy van het spel kopen of kun je als familie toe met een copy? Anders is het best een dure grap.
Voor een LAN game niet. Dan kun je als "gast" inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 19:16:
noem mij eens een multiplayer game waar je met meerderen op 1 key kan...
'Vroeger' kon dat altijd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

times are a changing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjeP89
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08 01:38
Ben hier nu MLG aan het kijken.. Idra blijft toch een geweldige speler om te bekijken , zit er serieus aan te denken om terug Zerg te gaan als ik hem zo bezig zie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister eindelijk maar eens SC2 gekocht! Nu met de placement matches 1v1 bezig heb er nu 3 achter elkaar gewonnen. Maar als je er 5 achter elkaar wint ga je dan nog steeds naar bronze league of direct hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:37
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:22:
Gister eindelijk maar eens SC2 gekocht! Nu met de placement matches 1v1 bezig heb er nu 3 achter elkaar gewonnen. Maar als je er 5 achter elkaar wint ga je dan nog steeds naar bronze league of direct hoger?
Ik heb vier placements gewonnen en kwam in Bronze terecht. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claymore
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:22:
Het ligt diverse factoren waarvan ik weet dat telt ;
- Punten verschil tussen jouw en de tegenstander
- Tijd wat je speelt

Zullen er vast wel meer zijn (als iemand het wilt aanvullen of verbeteren :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

dev10 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:27:
[...]
Ik heb vier placements gewonnen en kwam in Bronze terecht. ;)
Tja, zal wel iets meer achter zitten. Na 3 wins 2 losses kwam ik op gold uit.
(verlies daar wel overigens, dus zal wel herplaatst worden op den duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beat gold player check. beat pl guy check, beat daimond guy check.
2vs2 wtf ^^ ( daimond or pl here we come)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amafi schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:27:
[...]

Tja, zal wel iets meer achter zitten. Na 3 wins 2 losses kwam ik op gold uit.
3 wins, 2 losses = Platinum :')

Daarna nooit meer online gespeeld overigens :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seditiar
  • Niet online
Bosmonster schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 18:52:
[...]

Lol, het lukt je niet eens een paar marines te hebben als je tegenstander ook al een pylon en forge heeft moeten bouwen?

Ja.. Terran is inderdaad geen faceroll->win race meer. Je zult nu daadwerkelijk iets moeten kunnen ;)
Inderdaad, als je nog geeneens marines hebt (of überhaupt niet gescout hebt) om de Photon cheese af te houden dan weet ik het ook niet meer. Als het echt niet anders kan kan je altijd nog weg vliegen en hem alsnog verslaan door een veel betere macro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Een paar marines zijn zeker niet sneller dan de eerste cannon. Op een 1vs1 map is de eerste marine ongeveer op hetzelfde tijdstip af als de eerste cannon. Zeker omdat de barrack nu afhankelijk is van de depot heeft het geen zin om de SCV productie te stoppen om te proberen je barrack net dat beetje eerder af te krijgen. Ik weet niet waar jullie het vandaan halen dat je al een paar marines hebt? Op een 2vs2 map kan je gelijk hebben, maar een cannon rush zie ik bijna alleen maar op een 1vs1 map of bij een snelle succesvolle eerste scout van de protoss speler.

Met je basis vertrekken heeft helemaal geen enkele zin op de meeste mappen. Dat kost zoveel tijd dat je tegenstander aan zijn economie werkt en op de plek waar jij wilt landen een pylon neerzet dat je niet eens in de buurt van je minerals kan landen. Of je verplaatst naar een eiland of ergens achter rotsen waardoor de map control volledig in handen is van je tegenstander is. Omdat je maar een beperkt aantal SCV's kunt meenemen zal het harvasten ook achter liggen bij de protos speler en je reeds gebouwde depot zal ook het loodje leggen. Tegen een degelijke protoss speler zal je dan gewoon op macro gaan verliezen.

Verder wordt ik een beetje moe van dat gezeur op veel forums dat terran zo simpel te spelen is en overpowered is. Hebben jullie dat ook? Veel top spelers melden dat protoss het eenvoudig te spelen ras is, gevolgd door terran en dan zerg. Ik zie niet wat er moeilijker is aan zealots, stalker en colussous tov een bio bal? Verder heeft blizzard in een recente post statistieken gepost waarin de match tussen zerg en terran aardig in balans was en de match tussen protoss en terran duidelijk in het voordeel van protoss was. Gezegd moet worden dat dit met name voor de platinum en lagere leagues was (waar 90+% van de speler zich in bevinden). Volgens mij ook een teken dat protoss voor de gemiddelde speler makkelijker is.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.