Om nog maar even het belang van het upgraden van je gear te verduidelijken:
Cata lvl 80/81 greens vs LK epics lijkt vaak neer te komen op set bonussen en gems/ enchants. Vaak is het echter ook een afweging van een combinatie van stats. Waar je LK epics vaak sta, int, SP, crit en haste hebben, hebben de Cata greens slechts sta, int, crit en haste. In zo goed als alle gevallen hebben de greens echter van álle stats meer, ook als je de achterliggende rekensom voor de conversie van SP naar int meerekent.
Als je te lang blijft vasthouden aan je, op het oog, beter geitemiseerde LK epics ga je echter achter lopen op de
statconversies. Ieder level dat je omhoog gaat, heb je meer van een bepaalde stat nodig voor 1% crit, haste, wat dan ook. En ondanks dat dat mathematisch niet uit moet maken, merk je de verschillen toch behoorlijk.
Ik heb een elemental shaman en mijn druid als feral geleveld op de beta. Mijn shaman, die met ongeveer T9 rondloopt verving daar letterlijk ieder item voordat ze lvl 81 was, alles door questrewards in Hyjal. Vooral de hoeveelheid sta en int maakten daarbij het verschil qua itemising. En vergeet niet dat je de hitpoints echt nodig hebt, want de mobs doen echt een -boel- damage.
Mijn feral loopt rond in ilvl 264T10. Deze verving zo goed als ieder item voor hij lvl 82 was. Maar ik merkte bij mezelf dat ik soms een LK epic behield puur en alleen omdat deze enchanted was en daardoor qua secondary stats beter scoorde dan het vervangende item. Terwijl de primary stats in vrijwel alle gevallen beter waren, en ik dus net zo goed voor de green had kunnen gaan. Grootste gemis in Vashj'ir was echter een goed setje trinkets. Aangezien ik alleen tankgear had als feral en dus geen DPStrinkets had heb ik nog heul lang met een armour/dodge trinket rondgelopen
Vanaf het moment dat je Deepholme in duikt moet je echt wel al je gear gaan vervangen. Ik geloof dat er eerder gerefereerd is aan een quest reward blue die beter is dan Shadowmourne: deze krijg je als reward voor één van de afsluitende quests in DH. Ik kan me goed voorstellen dat er een emotionele factor bij komt kijken, maar je wapen moet je echt vervangen met die questreward
--@Sinergyx
Mail itemisation blijft een probleem ja, zelfde geldt voor leather en in zeer sterk verminderde mate SP plate. Waar cloth in feite voor ieder char wel redelijk tot goed geitemiseerd is, valt dat met de leather en mail questrewards in veel gevallen vies tegen. Waar in LK een mail item met int en SP in sommige gevallen nog de moeite waard was, is dat voor hunters nu natuurlijk niet meer het geval.
[
Voor 8% gewijzigd door
Blistimo op 05-10-2010 16:22
]