Even buiten alle ingame issue's om.
Hier een heel ander 'probleem', waar ik intussen echt zwaar gestoord van wordt.
Vreselijk wisselende framerate's, 60fps (ik draai bij voorkeur gewoon in v-sync, geeft een prettiger beeld) in 90% van de tijd, en dan gaat het ineens erg schommelen van 5 tot 25 fps.
Het is blijkbaar NIET gerelateerd aan de zone, zowel ergens op een random verlaten stuk in Barrens of Mulgore, als in Ogrimmar, maar ook in een lege dungeon. De lags doen ongeveer 10sec voor en dan is alles weer goed voor de komende 30 tot 90sec.
Ben er zowat nonstop vanaf 19.00 mee bezig geweest om dit te fixen.
Hardware: Core i7 930 @ 3.8Ghz, 2x3GB (6GB), 2x Radeon 4870 1GB, Wow staat op een OCZ Vertex 60gb (op een 50GB partitie, overige 10GB is ongebruikt, voor de slack)
Windows 7 64bit Ultimate, geheel clean, alleen laatste drivers geinstalleerd (zonder catalyst suite etc).
Win7 staat op een Intel X25 80GB SSD. (dus Win7 en WOW hebben ieder een eigen SSD)
Getest zowel met direct na DVD installatie als met volledig bijgewerkte windows-update.
Wat heb ik verder geprobeert:
-Geheel cleane WoW installatie, zonder enige addon.
-Alle mogelijke graphics options wel eens uit en aan gehad (ook de nieuwe water etc). Ook low setting geprobeert etc. vrijwel iedere combi intussen al eens getest.
-Overclock uit, alle timings etc. op default gezet.
-1 Radeon 4870 eruit, dus geen cross-fire meer. (actualy, de nieuwe clean Win7 64bit install heb ik gedaan met 1 Radeon, de 2e kaart heb ik nog niet teruggeplaatst)
- gestart met en zonder de -d3d11 optie
- Creative X-Fi kaart eruit gehaald, audio nu via de onboard (Asus Rampage GeneII). (net als met de 2e Radeon, had ik de kaart al verwijderd voordat ik de nieuwe clean Win7+wow install ging doen)
- 1920x1080 scherm afgekoppeld, oude 1280x1024 scherm gepakt en daar eens wow op getest.
- De SSD's gechecked of daar iets mis mee was, GC gedraait op de OCZ.
-De hele WoW install dir op een 500gb 2.5" USB disk gezet en daar eens vanaf gedraait.
- Na herinstallatie geen enkel antivirus pakket of FW geinstalleerd.
En ik blijf dat probleem maar houden.
Wow is volledig bijgewerkt, er worden op de achtergrond
geen patches meer gedownload of iets geupdate.
Niet zo grappig detail; de PC van mijn vriendin (Win7Ult 64bit, Q6600 @ 2.4Ghz, 1GB, Radeon x1900pro, 500GB WDC Black) heeft een kopie van mijn WoW directory, en daar loopt WoW zelfs nog soepeler op
En ook gechecked met beiden PC's ingelogd op dezelfde realm, de 2e PC geen framedrops, dus het is niet netwerk/internet gerelateerd.
(en alles op Ultra, behalve de nieuwe features, die zijn greyed out)
Wat ik nog ga testen:
met WinXP x86 en x64, wellicht ook es ff OSX proberen.
Uiteraard, totaan gisteren liep alles gewoon probleemloos, zonder framedrops, zelfs niet in Dalaran.
Volgens /trade ben ik niet de enige met dit probleem. Ik kan wel een ticket laten maken, maar gezien alle problemen met 4.0.1 denk ik dat het nog wel enige dagen kan duren voordat ik prolly een default useless antwoord krijg als 'update je drivers', 'zet virusscan uit', 'controleer je internetverbinding', 'zie forum/faq'
[
Voor 8% gewijzigd door
Madshark op 14-10-2010 03:57
]