NickThissen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:09:
[...]
Mag ik vragen hoe je dit gemaakt hebt? Het bestand heeft wel leuk een XML extensie maar als ik hem open is het toch echt geen XML file.. Hoe kom je er nou achter in welke format je dit moet lezen en aanpassen?
Heb hem trouwens nog niet geprobeerd maar ziet er wel handig uit vooral omdat je ook je spiegels kan zien. Ik moet nu steeds achteruit kijken en dat slaat eigenlijk nergens op, dat kan in het echt natuurlijk ook niet. Maar voor het geval ik het toch niet helemaal fijn vind rijden zou het wel handig zijn als ik het zelf nog wat zou kunnen tweaken... Hoe gaat dat dan?
De spiegels daar moet je niet teveel van verwachten. Deze zijn toch erg laag van kwaliteit. Bij oa de Redbulls zitten de spiegels op de sitepods en kun je met deze view NIET in de spiegels kijken.
Hier kun je een guide vinden hoe je cameras.xml moet wijzigen
http://segmentnext.com/20...-cockpit-view-in-f1-2010/
Als je zelf de FOV en driver position wilt aanpassen moet ook nog het volgende weten:
Each cams settings are listed in the camera.xml file for each car.
Look for the line starting with:
<View type="Head" ident="head-cam" (This is the cockpit cam)
Then 2 lines below you will find the main FOV value... correct the value to 41.0000 or adjust to your own taste.
<Parameter name="fov" type="scalar" value="41.0000" />
To play with the driver seat position, look for this line:
<Parameter name="position" type="vector3" x="0.0000" y="0.0000" z="0.0000" />
x is left, right
y is height
z is forward, backward
X positive values = right direction
Y positive values = up direction.
Z positive values = forward direction.
Elke team heeft zijn eigen cameras.xml. Deze kun je vinden in F1 2010/cars/lo0 voor Lotus, rb0 voor RBR ect ect.
Wil je dus voor alle teams de cockpit views wijzingen zul je dit voor alle teams afzonderlijk moeten doen.
Je kunt ook gewoon mijn lotus camera kopieren in de folders van de andere teams, maar dat heb ik zelf nog niet getest. Ik weet in iedergeval dat camera bij RBR werkt en dat je dan de spiegels niet kun zien.
Later ga ik nog proberen om deze aanpaste cockpit camera ipv bijv de bumpercam of de external view te plaatsen, zodat je ingame kunt kiezen.
Wat vind ik het voordeel van deze aangepast cockpit:
-de snelheid lijkt hoger
-je kunt de baan veel beter zien
-geeft een beter realistisch gevoel tov de T-cam die ik eerst gebruikte
Hier onder een vergelijk van orgineel en aangepast
[
Voor 24% gewijzigd door
Henkus op 05-10-2010 11:32
]