Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:53:
Diepe zucht... Het ene moment vind ik dit spel super en het andere moment is het &*#(!*&#*&^!^%!!!!!!!!!!!!!

Maar weer eens een careerrace gedaan. Ga als 5e de pit in, kom er als 20e uit. Kansloos. En dan heb je ook nog zo'n bocht waar de AI als een gek op de rem gaat staan terwijl je normaal door kan karren: en dan ben ik stom genoeg om daar drie keer niet op te letten en dus krijg ik drie keer een penalty... Zoals de AI sommige bochten neemt, is echt ongelooflijk dom... Elk circuit heb je wel een of meer bochten waar je vantevoren weet: daar pak ik er een paar, Legend of niet. Zo stom...

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHH!

Ik ga ff wat anders doen...
Klinkt bekend :-(

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

Henkus schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:44:
[...]

Ja ik heb inderdaad de camera iets omhoog gezet, de FOV iets hoger en de camera iets naar achter gezet.

Deze camera bevalt me echt veel beter dan de orginele.
Ziet er leuk uit! Ik rijd nu met T-cam omdat ik anders te weinig zie...maar zoiets als dit doet mij overwegen om wel in de cockpit view te gaan rijden. Kun je hem ergens uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
[message=,noline]Vos schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:25[/message]:
[...]

Ziet er leuk uit! Ik rijd nu met T-cam omdat ik anders te weinig zie...maar zoiets als dit doet mij overwegen om wel in de cockpit view te gaan rijden. Kun je hem ergens uploaden?
Ga ik morgen proberen. Ik reed ook eerst altijd met de T-Cam, maar dit bevalt me veel beter. Zodra ik een link heb zal ik deze hier posten. Ik zit nu nl op mijn iPad.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik begin nu helemaal gek te worden op valencia.
Start een flying lap achter alonso(had geen tijd), denk 1 a 2s achter hem. In de laatste bocht haal ik hem in en zie tot mijn verbazing dat alonso 0.5S sneller is |:(

In de qual wordt het nog gekker zit nu in q3, er rijdt een groep van 4 voor me op 1 a 2s met als laatste alonso. Haal zowat de hele groep in en zit op start/finish op de start van alonso.
Ik rij een 9de plek hij een 5de. Je kan me veel wijs maken, maar hier lijkt niks van te kloppen :S

Is trouwens de pc versie, zal een keer de engeriesavings en eist+turbo uitzetten(alles loopt op stock speed). Kijken of het uitmaakt

[ Voor 3% gewijzigd door brid op 04-10-2010 21:00 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
brid schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:59:
Ik begin nu helemaal gek te worden op valencia.
Start een flying lap achter alonso(had geen tijd), denk 1 a 2s achter hem. In de laatste bocht haal ik hem in en zie tot mijn verbazing dat alonso 0.5S sneller is |:(

In de qual wordt het nog gekker zit nu in q3, er rijdt een groep van 4 voor me op 1 a 2s met als laatste alonso. Haal zowat de hele groep in en zit op start/finish op de start van alonso.
Ik rij een 9de plek hij een 5de. Je kan me veel wijs maken, maar hier lijkt niks van te kloppen :S

Is trouwens de pc versie, zal een keer de engeriesavings en eist+turbo uitzetten(alles loopt op stock speed). Kijken of het uitmaakt
Bekende bug. Is hier vaker voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zamorano schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:00:
[...]

Is geen bug, is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Zamorano schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:00:
[...]

Is geen bug maar meer dat de Codies geen F1 auto's die 9000km/u rijden kunnen simuleren en alle kwalificatie tijden sim tijden zijn die niets met de track te maken hebben.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
En het ligt echt niet aan je hardware... Het is ook duidelijk uitgelegd door codemasters. Omdat ze de mogelijkheid tot doorspoelen erin hebben gestopt zijn de AI tijden in kwalificatie en practice gewoon gesimuleerd, dus komt niet overeen met de rondjes die de auto's rijden. Bij het doorspoelen van de tijd wordt de snelheid van de tijd ingame gewoon verhoogd namelijk, en om dan de auto's nog daadwerkelijk te laten rijden op die snelheid is niet meer nauwkeurig te simuleren, dus worden er gewoon "random" tijden gesimuleerd. Smerig? Ja misschien... Maar dan heb ik toch veel liever dat, dan dat je niet kunt doorspoelen en elke keer gedwongen wordt om een uur practice te doen ofzo. In de race zouden de tijden echter wel gewoon moeten kloppen. Ik kan er echt niet mee zitten.

Ik vind het veel "erger" dat de AI zo wisselend is tussen verschillende banen. In Bahrain vanmiddag DIK eerste geworden, zelfs nadat ik een stomme fout maakte op het begin wat me een drive through opleverde. Direct daarna pitstop, en moest ik weer 15 sec wachten, toen lag ik laatste. En dan alsnog dik eerste geworden (in BMW-sauber). En Bahrain is nou niet m'n beste baan... En nu net de tweede baan (Melbourne), helaas net niet af kunnen maken, moest weg, maar daar heb ik echt moeite om in de top 10 te blijven. Ik start als 7e maar ik maak teveel remfouten, ga ik net ff over het gras, moet ik flink van het gas om niet uit te spinnen en ben ik weer een plaats kwijt. In een-na-laatste rondje lag ik 8e geloof ik maar geen kans meer om bij te komen, lag echt ver achter. Nu kun je zeggen dat dit dan gewoon m'n eigen schuld is, maar het grappige is dat ik precies hetzelfde heb in Bahrain...! Daar ben ik ook wel 10 keer gespinned. Ik rij veel te snel gewoon, ik wil in de race ook elk rondje gewoon m'n beste tijd verbeteren ook al lig ik een minuut voor op de rest :+
Morgen nog maar eens proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door NickThissen op 04-10-2010 21:19 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja ja, ik weet t. :)
Hoe je het wilt noemen vind ik niet zo heel interessant. Het blijft iets vervelends waar je tijdens het gamen tegenaan loopt.
Het vervelende met de keuze is dat het (hoogstwaarschijnlijk) niet gefixt wordt.

Punt was vooral dat weer eens iets genoemd werd wat al 100 x voorbij is gekomen.

@ hieronder: dat het een keuze is, wil niet zeggen dat het goed is. En als het niet goed is, kan het gefixt worden. :) Maargoed, we dwalen af.

[ Voor 13% gewijzigd door Zamorano op 04-10-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:17

Osxy

Holy crap on a cracker

Zamorano schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:19:
[...]

Ja ja, ik weet t. :)
Hoe je het wilt noemen vind ik niet zo heel interessant. Het blijft iets vervelends waar je tijdens het gamen tegenaan loopt.
Het vervelende met de keuze is dat het (hoogstwaarschijnlijk) niet gefixt wordt.

Punt was vooral dat weer eens iets genoemd werd wat al 100 x voorbij is gekomen.
Is niets te fixen als het een keus is he ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:57
Net 1e geworden in Melbourne in de Torro Rosse. Toch tijd om het AI niveau van het laagste af te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zamorano schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:19:
[...]

@ hieronder: dat het een keuze is, wil niet zeggen dat het goed is. En als het niet goed is, kan het gefixt worden. :) Maargoed, we dwalen af.
Nee, het kan niet gefixed worden. Het is ofwel een nep AI, ofwel niet doorspoelen. De manier waarop het spel gemaakt is laat gewoon geen andere manier toe. Dan moet je al het hele spel om gaan gooien en dat gaat natuurlijk niet in een simpele patch.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Als je van de vier races twee keer eerst, één keer tweede en één keer vijfde wordt zonder al te veel trammelant is de moeilijkheidsgraad dan te laag ? Immers zeggen ze in de PU dat er reële doelstellingen zijn zoals in de top 20 eindigen etc. Ik speel momenteel op medium en ben pas begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:32:
Als je van de vier races twee keer eerst, één keer tweede en één keer vijfde wordt zonder al te veel trammelant is de moeilijkheidsgraad dan te laag ? Immers zeggen ze in de PU dat er reële doelstellingen zijn zoals in de top 20 eindigen etc. Ik speel momenteel op medium en ben pas begonnen.
Het ligt er aan in wat voor auto je zit. Als je in een achterhoede team zit is het inderdaad te makkelijk en zou je het eens een niveau moeilijker kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Vandaag toch maar eens Barcelona gedaan. Op pole gestart en de eerste plek behouden tot de pitstops, maar daarna moest ik de wagens die vlak achter me zaten voor de stop, en later binnen kwamen, toch laten gaan. Alonso en Rosberg reden lage 21'ers, waar ik op de harde banden niet verder dan hoge 21'ers en lage 22'ers kwam. Tijdens de trainingen had ik veel lekke banden als ik vol over de curbstones ging op sommige plekken, dus misschien reed ik wel teveel op veilig.

In elk geval heb ik de leiding in het WK nog stevig in handen. Op naar Monaco. Ik ben benieuwd.
NickThissen schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:23:
[...]

Nee, het kan niet gefixed worden. Het is ofwel een nep AI, ofwel niet doorspoelen. De manier waarop het spel gemaakt is laat gewoon geen andere manier toe. Dan moet je al het hele spel om gaan gooien en dat gaat natuurlijk niet in een simpele patch.
Dat weet ik, zie ook hierboven (ik lees het topic wel door), maar doet er ook helemaal niet toe.

Het is een bekende bug 'eigenschap' van de game. Zo goed? Kunnen we verder? Mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48
Wat ze kunnen doen, is pas random nummers genereren op het moment dat jij skipt ;) . Tot dan gewoon normaal berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, ja, dan kan je wel zeggen dat de moeilijkheidsgraad wat omhoog kan. ;) Betekent niet meteen dat je de AI hoger moet zetten: je kan ook eerst diverse hulpopties uitzetten. Als je alles uit hebt en dus 'compleet realistisch' speelt en dan nog steeds makkelijk vooraan eindigt, dan wordt het tijd de AI hoger te zetten. (Ik zou niet de AI op z'n hoogst zetten en dan met alle hulpopties aan gaan rijden: daar leer je niets van).

Over het algemeen is (vind men) de AI niet supersterk, totdat je op Legend gaat spelen: dan wordt het lastiger, vooral omdat je in het begin in een mindere auto rijdt. Ik rij op Professional en start altijd als laatste: dan eindig ik altijd wel ergens bovenin (20% race), als de pitstop tenminste goed gaat... Op Legend lukt me dat zeker niet: dan heb ik zelfs moeite om mee te komen als ik meedoe aan de qualificatie. (Da's dan met alle hulp uit, op tyre en fuel sim na: die heb ik uit. Wat dus in feite een hulp aan is. Als je begrijpt wat ik bedoel. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Ja wat is dat eigenlijk voor een BS dat je bij een brak team(met brakke auto's) start en vervolgens daarmee een heel seizoen moet rijden alhoewel het natuurlijk wel realistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Harrie

NederVlaming

Goffer.. Was ik mijn seizoen opnieuw begonnen door de corrupte save game bug... Nu was ik weer op hetzelfde punt, dus in plaats van na de practice mijn game af te sluiten, laad ik braaf de kwalificatie. Vervolgens druk ik dus retire to paddock, en sluit ik af. Wat blijkt nu, dat ik nu dus automatisch geen tijd heb ik kwalificatie en ineens naar race day moet :? Pff... die target van 20ste in kwalificatie had ik wel kunnen halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Heb ik weer. Wil net gaan spelen, is me stuur stuk :S
Hij had wel al wat kuren de laatste dagen, maarja, morgen maar een nieuwe halen. Iemand suggesties?

Overigens net eerste seizoen afgerond in de Force India, laatste race gewonnen en daarmee een contract afgedwongen bij Mercedes. Ben nu teamgenoot van Schumacher. Eerste race van seizoen 2 echt met overmacht gewonnen. De mercedes rijdt als een droom tegenover de Force India, echt vet gedaan dat het verschil tussen auto's zo duidelijk is. De Mercedes ligt mijn rijstijl in ieder geval goed.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:38:

Overigens net eerste seizoen afgerond in de Force India, laatste race gewonnen en daarmee een contract afgedwongen bij Mercedes. Ben nu teamgenoot van Schumacher. Eerste race van seizoen 2 echt met overmacht gewonnen. De mercedes rijdt als een droom tegenover de Force India, echt vet gedaan dat het verschil tussen auto's zo duidelijk is. De Mercedes ligt mijn rijstijl in ieder geval goed.
Hoe wordt eigenlijk bepaald wie je teamgenoot is van de twee bestaande coureurs. Is dat degene die het seizoen ervoor het beste presteerde, of ligt dat vantevoren vast?

[ Voor 10% gewijzigd door Zamorano op 04-10-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56

Hoogie2004

Whohooooo

Zamorano schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:42:
[...]

Hoe wordt eigenlijk bepaald wie je teamgenoot is van de twee bestaande coureurs. Is dat degene die het seizoen ervoor het beste presteerde, of ligt dat vantevoren vast?
Zoals ik het nu zie, vervang je overal de tweede rijder. Echter bij het accepteren van het contract, staat welke positie je krijgt binnen het team. Misschien dat dat ook 1e rijder kan zijn, en dan zou je de 1e rijder vervangen lijkt me...

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Harrie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:32:
Goffer.. Was ik mijn seizoen opnieuw begonnen door de corrupte save game bug... Nu was ik weer op hetzelfde punt, dus in plaats van na de practice mijn game af te sluiten, laad ik braaf de kwalificatie. Vervolgens druk ik dus retire to paddock, en sluit ik af. Wat blijkt nu, dat ik nu dus automatisch geen tijd heb ik kwalificatie en ineens naar race day moet :? Pff... die target van 20ste in kwalificatie had ik wel kunnen halen....
Je hebt retire to paddock en quit to paddock, met retire sla je de sessie over, met quit begin je de volgende keer weer overnieuw.. via engineer doe je retire en via het pauzemenu doe je quit ;) deed ook per ongeluk retire tijdens een practice, ik kende de baan niet dus dat was beetje balen :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:53:
[...]

Zoals ik het nu zie, vervang je overal de tweede rijder. Echter bij het accepteren van het contract, staat welke positie je krijgt binnen het team. Misschien dat dat ook 1e rijder kan zijn, en dan zou je de 1e rijder vervangen lijkt me...
Daar had ik nog niet eens aan gedacht (ik dacht dat je altijd de 2e rijder zou vervangen). Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Ik doelde eigenlijk eerder op of het vast staat wie er op dat moment 1e en 2e rijder zijn.
Kubica is bijvoorbeeld de eerste coureur bij Renault aan het begin van je carriere, maar kan het zijn dat Petrov 1e coureur is als jij daar komt (als 2e coureur), als Petrov het seizoen ervoor bijvoorbeeld beter presteerde en dus jouw teamgenoot wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:42
Zamorano schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 00:20:
[...]

Daar had ik nog niet eens aan gedacht (ik dacht dat je altijd de 2e rijder zou vervangen). Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Ik doelde eigenlijk eerder op of het vast staat wie er op dat moment 1e en 2e rijder zijn.
Kubica is bijvoorbeeld de eerste coureur bij Renault aan het begin van je carriere, maar kan het zijn dat Petrov 1e coureur is als jij daar komt (als 2e coureur), als Petrov het seizoen ervoor bijvoorbeeld beter presteerde en dus jouw teamgenoot wordt?
Volgens mij niet, dat mag niet volgens de licentie overeenkomst voor zover ik weet :X Ik heb in ieder geval contract verlenging gekregen bij Lotus om eerste rijder te worden en Jarno Trulli is nog steeds mijn teamgenoot ook al is hij officieel eerste rijder, volgens mij zit je altijd naast de "officiële" eerste rijder.

Sowieso wel humor, een contract van 6.5 miljoen euro per jaar voor mijn tweede seizoen als het aan Lotus ligt, maar ik ga liever naar Sauber als ik die mogelijkheid krijg. Wellicht dat als ik die niet krijg, ik liever eerste rijder wordt bij Lotus en het hele team kan sturen dan dat ik ergens bij een iets beter team tweede viool ga zitten spelen ;)

Ondanks de vele bugs en rariteiten vind ik het toch nog een erg verslavend spel, alleen zo'n short race weekend duurt ook al snel 30/40 minuten op 20%, dus het duurt nog wel even voordat ik die 7 seizoenen vol maak. Nu maar hopen dat ik geen save bugs krijg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
[message=,noline]Rctworld schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 02:49[/message]:
[...]

Volgens mij niet, dat mag niet volgens de licentie overeenkomst voor zover ik weet :X Ik heb in ieder geval contract verlenging gekregen bij Lotus om eerste rijder te worden en Jarno Trulli is nog steeds mijn teamgenoot ook al is hij officieel eerste rijder, volgens mij zit je altijd naast de "officiële" eerste rijder.

Sowieso wel humor, een contract van 6.5 miljoen euro per jaar voor mijn tweede seizoen als het aan Lotus ligt, maar ik ga liever naar Sauber als ik die mogelijkheid krijg. Wellicht dat als ik die niet krijg, ik liever eerste rijder wordt bij Lotus en het hele team kan sturen dan dat ik ergens bij een iets beter team tweede viool ga zitten spelen ;)

Ondanks de vele bugs en rariteiten vind ik het toch nog een erg verslavend spel, alleen zo'n short race weekend duurt ook al snel 30/40 minuten op 20%, dus het duurt nog wel even voordat ik die 7 seizoenen vol maak. Nu maar hopen dat ik geen save bugs krijg :X
Het contract van 6,5 miljoen kan je declinen. Je krijgt dan redelijk snel een aanbod voor 7 miljoen. Dat contract heb ik ook afgeslagen en ik kreeg daarna de mededeling dat ze niets meer te bieden hebben. Echter, mijn reputatie bij de andere teams is te slecht door mijn positieve uitingen over Lotus in de pers, dus ik ben contractloos voor seizoen 2. Echter nog 2 races te gaan, dus maar eens zien waar het schip strandt.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
marijnhak schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 06:38:
[...]

Het contract van 6,5 miljoen kan je declinen. Je krijgt dan redelijk snel een aanbod voor 7 miljoen. Dat contract heb ik ook afgeslagen en ik kreeg daarna de mededeling dat ze niets meer te bieden hebben. Echter, mijn reputatie bij de andere teams is te slecht door mijn positieve uitingen over Lotus in de pers, dus ik ben contractloos voor seizoen 2. Echter nog 2 races te gaan, dus maar eens zien waar het schip strandt.
Als er echt niemand komt zal Virgin of HRT wel een aanbod doen. Ik zat bij Virgin, en voor de laatste race nog geen aanbiedingen, en Virgin wilde niet met me door. Na de laatste race waren HRT en Lotus ineens geintreseerd om me als 1e coureur vast te leggen :p

Wat ik alleen niet snap: ik ben nu 1e coureur, maar kan op het R&D scherm nog niks doen eigenlijk :? Komt dat pas na de 1e seizoenshelft, of mis ik iets?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een beetje of topic maar voor de liefhebbers zelfbouw wheelstand http://buildawheelstand.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 07:13:
een beetje of topic maar voor de liefhebbers zelfbouw wheelstand http://buildawheelstand.blogspot.com/
Vreselijk zo'n hout geval zeg... :X
Rctworld schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 02:49:
[...]

Savebug al 3X gehad :( .. echt vervelend. Nog geen seizoen af kunnen maken. Codemaster moet maar rap met een update komen.

Edit: Nieuw scherm gekocht ( benq G2420HD 24") dus "widescreen gaming " is goed voor de rondetijden gemiddeld 3sec sneller. :9

[ Voor 4% gewijzigd door silitek op 05-10-2010 07:53 . Reden: aanvulling ]

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/10/04/13cc3b171d898f1b00e6008beccccd96/f1%252010%25CAMERA.jpgHier de aangepaste cockpit camera : alleen getest op lotus en RBR. Plaats de file in de F1 2010/ cars/lo0 folder (maak eerst back van de orginele)

http://www.2shared.com/document/RVnCBs3M/cameras.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Torro Rosso crew is nogal ruig met de banden kwam ik gister achter tijdens kwalificatie op Canada.(PS3)
Ging van option naar primes na al een goede tijd gezet te hebben, dus ik selecteer prime en druk op "X" en wat hoor ik "pffffff" in de pitbox al een puncture |:( en ze laten me ook nog met een puncture de baan op gaan lekker zo'n team 8)7
Petje af voor de complete puncture randomness CM *O*

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Top spel... Heb er veel lol in ben nogniet zo goed maar dat maakt me niet zoveel uit..
Is er ook een groep tweakers die online racen op ps3??? Een clubbie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:16:
Ja wat is dat eigenlijk voor een BS dat je bij een brak team(met brakke auto's) start en vervolgens daarmee een heel seizoen moet rijden alhoewel het natuurlijk wel realistisch is.
LOL Tsja, ze laten je meebeleven wat een echte coureur ook maakt, en geloof me, de meesten starten onderaan. Wees blij dat je niet eerst nog een paar seizoenen moet karten...! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 21:01
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:34:
Top spel... Heb er veel lol in ben nogniet zo goed maar dat maakt me niet zoveel uit..
Is er ook een groep tweakers die online racen op ps3??? Een clubbie :)
In de startpost staan een paar psn id's die je kan toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:52
Dat had ik ook op medium, het enige wat ik heb aangepast is de AI ingesteld op professional of legend, dat is echt een wereld van verschil tegenover de medium AI. Voor de rest heb ik wel alle medium hulpmiddelen aan. :+

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Henkus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:06:
Hier de aangepaste cockpit camera : alleen getest op lotus en RBR. Plaats de file in de F1 2010/ cars/lo0 folder (maak eerst back van de orginele)

Mag ik vragen hoe je dit gemaakt hebt? Het bestand heeft wel leuk een XML extensie maar als ik hem open is het toch echt geen XML file.. Hoe kom je er nou achter in welke format je dit moet lezen en aanpassen?
Heb hem trouwens nog niet geprobeerd maar ziet er wel handig uit vooral omdat je ook je spiegels kan zien. Ik moet nu steeds achteruit kijken en dat slaat eigenlijk nergens op, dat kan in het echt natuurlijk ook niet. Maar voor het geval ik het toch niet helemaal fijn vind rijden zou het wel handig zijn als ik het zelf nog wat zou kunnen tweaken... Hoe gaat dat dan?

[ Voor 26% gewijzigd door NickThissen op 05-10-2010 09:10 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

giganielsie schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:45:
[...]

In de startpost staan een paar psn id's die je kan toevoegen :)
Weet jij misschien wie van die lijst er meestal wel spelen? Jij? :)..
Zonde als je iedereen toevoegd en die dan nooit online zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
marijnhak schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 06:38:
[...]

Nu vraag ik me af.. Kan je ook zonder contract komen te zitten? Iemand dit al meegemaakt?

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:05
nog niet meegemaakt maar ik neem aan dat je gewoon weer onderaan door kan gaan.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Mss stel ik de vraag dubbel, kan iemand me helpen. Gisteren corrupte savegame gehad. Hoe kan ik een backup maken, het syteem, moet je dan op voorhand gaan kopieren in verkenner of hoe doen jullie het. ik vond het best wel balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Henkus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 08:06:
[afbeelding]Hier de aangepaste cockpit camera : alleen getest op lotus en RBR. Plaats de file in de F1 2010/ cars/lo0 folder (maak eerst back van de orginele)

@Henkus super, uitstekend cam posititie.. d:)b

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De camera mod werkt niet voor mij..? Heb het bestand vervangen, maar de camera is nog altijd hetzelfde. Ik had ook de realistic sun mod geinstalleerd maar daar merk ik ook niets van..?

EDIT
Ok, bij de lotus werkt het wel. Vreemd. In de auto van BMW-Sauber werkt het niet. Ik vind hem trouwens wel wat te hoog moet ik zeggen. Eigenlijk moet je nog net de spiegels kunnen zien maar meer ook niet.

[ Voor 37% gewijzigd door NickThissen op 05-10-2010 10:17 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
madmaxnl schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:16:
Het liefste had ik zelfs nog gezien dat je zou moeten beginnen bij het karten en dan doorstromen naar Formula 3000, waarna je pas kunt beginnen in de F1. Zo zou je ook een gevoel voor het spel kunnen kweken.

Overigens vermaak ik me erg goed met dit spel. Ik had het niet verwacht, maar ik vind het een top racer, nadat Dirt en Grid mij niet zo boeide.

Ondanks alle bugs, ja :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08-2024
Tip: Een hele goede uitgebreide review http://www.simhq.com/_motorsports5/motorsports_155a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inmiddels ligt hier F1 2010 al weer tijdje stof te vergaren, van een totaal niet logische singleplayer, tot het gebrek aan splitscreen, de belachelijke online races (en ik dacht dat enkel destruction derby het doel had je tegenstander zoveel mogelijk te rammen). Op de PS3 heb je verder ook niets aan de spiegels, net als reflecties op de auto, lijkt dit met een 5-10fps te worden weer gegeven.

Toch van de vele games die ik nu heb, komt deze in de top 5, geldverspilling.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:41:
Inmiddels ligt hier F1 2010 al weer tijdje stof te vergaren, van een totaal niet logische singleplayer, tot het gebrek aan splitscreen, de belachelijke online races (en ik dacht dat enkel destruction derby het doel had je tegenstander zoveel mogelijk te rammen). Op de PS3 heb je verder ook niets aan de spiegels, net als reflecties op de auto, lijkt dit met een 5-10fps te worden weer gegeven.

Toch van de vele games die ik nu heb, komt deze in de top 5, geldverspilling.
Ach ja het is maar wat je ervan maakt, ik vermaak me goed met de races met de mede-tweakers, maar ook sprint races zijn meestal wel leuk. Alhoewel ik wel moet zeggen dat op de PS3 er veeeeel meer kiddo's zijn die je gewoon rammen dan op de xbox360. Misschien omdat op de ps3 iedereen gratis online kan? Geen idee.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
Hey Phusebox , race jij op de xbox360? Kan ik ook op de "tweakers-race-lijst" ? Moet in ieder geval tot na de patch wat anders doen dan de singleplayer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
NickThissen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:09:
[...]

Mag ik vragen hoe je dit gemaakt hebt? Het bestand heeft wel leuk een XML extensie maar als ik hem open is het toch echt geen XML file.. Hoe kom je er nou achter in welke format je dit moet lezen en aanpassen?
Heb hem trouwens nog niet geprobeerd maar ziet er wel handig uit vooral omdat je ook je spiegels kan zien. Ik moet nu steeds achteruit kijken en dat slaat eigenlijk nergens op, dat kan in het echt natuurlijk ook niet. Maar voor het geval ik het toch niet helemaal fijn vind rijden zou het wel handig zijn als ik het zelf nog wat zou kunnen tweaken... Hoe gaat dat dan?
De spiegels daar moet je niet teveel van verwachten. Deze zijn toch erg laag van kwaliteit. Bij oa de Redbulls zitten de spiegels op de sitepods en kun je met deze view NIET in de spiegels kijken.

Hier kun je een guide vinden hoe je cameras.xml moet wijzigen
http://segmentnext.com/20...-cockpit-view-in-f1-2010/

Als je zelf de FOV en driver position wilt aanpassen moet ook nog het volgende weten:

Each cams settings are listed in the camera.xml file for each car.

Look for the line starting with:
<View type="Head" ident="head-cam" (This is the cockpit cam)

Then 2 lines below you will find the main FOV value... correct the value to 41.0000 or adjust to your own taste.
<Parameter name="fov" type="scalar" value="41.0000" />

To play with the driver seat position, look for this line:

<Parameter name="position" type="vector3" x="0.0000" y="0.0000" z="0.0000" />

x is left, right
y is height
z is forward, backward

X positive values = right direction
Y positive values = up direction.
Z positive values = forward direction.

Elke team heeft zijn eigen cameras.xml. Deze kun je vinden in F1 2010/cars/lo0 voor Lotus, rb0 voor RBR ect ect.

Wil je dus voor alle teams de cockpit views wijzingen zul je dit voor alle teams afzonderlijk moeten doen.

Je kunt ook gewoon mijn lotus camera kopieren in de folders van de andere teams, maar dat heb ik zelf nog niet getest. Ik weet in iedergeval dat camera bij RBR werkt en dat je dan de spiegels niet kun zien.

Later ga ik nog proberen om deze aanpaste cockpit camera ipv bijv de bumpercam of de external view te plaatsen, zodat je ingame kunt kiezen.

Wat vind ik het voordeel van deze aangepast cockpit:

-de snelheid lijkt hoger
-je kunt de baan veel beter zien
-geeft een beter realistisch gevoel tov de T-cam die ik eerst gebruikte

Hier onder een vergelijk van orgineel en aangepast

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/10/05/782da29c7a9260eaf3a4879746259335/camera%25rbr.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Henkus op 05-10-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:44:
Ach ja het is maar wat je ervan maakt, ik vermaak me goed met de races met de mede-tweakers, maar ook sprint races zijn meestal wel leuk. Alhoewel ik wel moet zeggen dat op de PS3 er veeeeel meer kiddo's zijn die je gewoon rammen dan op de xbox360. Misschien omdat op de ps3 iedereen gratis online kan? Geen idee.
Mwah, genoeg online games bij de PS3 waar welk 'serieus volk' rond loopt. Online aspect had ik nog kunnen mijden mocht er uberhaubt een splitscreen of friend-online-championship inzitten, maar hele online/friends featurelijst is imho veel te mager.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje... Heb hem alleen nog maar online gespeeld gewoon de quick match..
Ik heb nog nooit in de regen gereden! Zit dat er niet in in de online mode???
Lijkt me namelijk erg vet......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ah, ik had niet door dat "lo" voor lotus stond.

Maar goed, ik vind de nieuwe camera toch niet zo fijn. Het ging me er eigenlijk alleen om dat ik de spiegels kon zien maar die laten inderdaad vrij weinig zien. Met wat settings kun je de AA van die spiegels ook nog even op 8x zetten dat helpt wel, maar dan nog zie je weinig.

Ik vind het veel vetter om gewoon als driver cam te spelen, zodat het lijkt alsof ik aan het rijden ben. Met de T-cam is dat gevoel totaal weg, en jou camera zit er een beetje tussenin. Als ik met jou camera rijdt heb ik het gevoel alsof ik niet in m'n stoel zit maar erop gehurkt zit ofzo :+ Zit te hoog zeg maar. Ja, je ziet de baan makkelijker, maar de baan moeilijk kunnen zien is juist spannend. Je moet de baan gewoon kennen en niet de hele tijd hoeven kijken. Ik probeer ook bijna niet op de map te kijken. Sommige bochten moet je gewoon blind insturen, en dat gaat soms heel hard mis maar als het dan ook goed gaat voelt het heerlijk _/-\o_

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:20:
Ik heb een vraagje... Heb hem alleen nog maar online gespeeld gewoon de quick match..
Ik heb nog nooit in de regen gereden! Zit dat er niet in in de online mode???
Lijkt me namelijk erg vet......
Niet in de sprint mode (quick game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Henkus schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:06:
Hier kun je een guide vinden hoe je cameras.xml moet wijzigen
http://segmentnext.com/20...-cockpit-view-in-f1-2010/

Als je zelf de FOV en driver position wilt aanpassen moet ook nog het volgende weten:
-knip-
Elke team heeft zijn eigen cameras.xml. Deze kun je vinden in F1 2010/cars/lo0 voor Lotus, rb0 voor RBR ect ect.

Wil je dus voor alle teams de cockpit views wijzingen zul je dit voor alle teams afzonderlijk moeten doen.
Wat een gedoe zeg voor iets dat er in moet zitten als optie gewoon :/

- Elke Race Sim heeft dit waar het van toepassing is. Nou zeggen jullie wel van "Is geen sim, niet zeuren bla bla bla" maar het is wel een Race game waar dit van toepassing is !!
- Zelfs FPS games hebben dit meestal als een optie :o

Hopelijk aanwezig in een toekomstige patch dan maar :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:30:
[...]

Niet in de sprint mode (quick game).
Dank je!!! Hieruit begrijp ik dat het wel in de grandprix online wel zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:30:
[...]
Ik probeer ook bijna niet op de map te kijken.
Je kan 'm ook uitzetten! ;) Ik heb gisteren heel even gereden met de complete OSD uit, en da's toch wel leuk... meteen een stuk echter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:37:
[...]

Je kan 'm ook uitzetten! ;) Ik heb gisteren heel even gereden met de complete OSD uit, en da's toch wel leuk... meteen een stuk echter!
Ik ben nu opnieuw begonnen en nu staat hij uit inderdaad. Ik denk dat ik hem wel weer aanzet zodra ik bij de banen kom die ik nog niet gedaan heb, want voor het eerst blind een baan rijden gaat niet lukken denk ik :p
En de rest van je OSD staat in principe ook op je stuur, alleen je tijden niet en die vind ik toch wel belangrijk dus dat laat ik toch maar aan.

[ Voor 13% gewijzigd door NickThissen op 05-10-2010 13:47 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu op medium career en de eerste wedstrijden gingen prima: eerste, vijfde, vierde en zevende. Nu ben ik in Spanje en krijg ik maar geen goede ronde tijden, bleek ergens steken bij 1:26.4 maar kom niet langer en word dan gepositioneerd op +/- 15e plek. Bij bochten lijkt het alsof mij voorganger veel harder kan zonder van de baan af te schuiven. Later heb ik geprobeerd even snel met een Ferrari dat rondje te doen buiten career om en haalde ik een tijd van 1.22... auch.

Vraag: Lig het nu aan mijn slechte rijden of is me auto gewoon bijzonder langzaam..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 15:59:
Ik speel nu op medium career en de eerste wedstrijden gingen prima: eerste, vijfde, vierde en zevende. Nu ben ik in Spanje en krijg ik maar geen goede ronde tijden, bleek ergens steken bij 1:26.4 maar kom niet langer en word dan gepositioneerd op +/- 15e plek. Bij bochten lijkt het alsof mij voorganger veel harder kan zonder van de baan af te schuiven. Later heb ik geprobeerd even snel met een Ferrari dat rondje te doen buiten career om en haalde ik een tijd van 1.22... auch.

Vraag: Lig het nu aan mijn slechte rijden of is me auto gewoon bijzonder langzaam..?
Het ligt niet (helemaal) aan jou maar aan 160 kilo benzine die wel invloed heeft op jouw wagen maar niet op de AI , die rijden rond met een gewicht wat gelijk staat aan een paar liter. Oftewel , een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je zegt ook niet welke auto je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Laatst online: 29-08 02:56
Spel is eindelijk binnen;

Ik speel hem op de xbox 360 ... naam : Moeswa

Voeg mij maar toe ook voor competities.

Ik zoek trouwens nog een leuk Full HD scherm vanaf 66 cm t/m 85 cm of iets dergelijks ... tips zijn welkom!

[ Voor 31% gewijzigd door Mouse_NL op 05-10-2010 16:20 ]

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:17:
Je zegt ook niet welke auto je gebruikt?
Ik rijd in de virgin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Pwoah... wat heb ik een haat/liefde verhouding met Singapore. Voor een GP rij ik altijd eerst een aantal ronden in Time Trial om de track te leren kennen, maar het lukt me niet eens om een tijd neer te zetten. Alsof ik na Monza ineens een stuk roekelozer ben geworden. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mouse_NL schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:18:
Ik zoek trouwens nog een leuk Full HD scherm vanaf 66 cm t/m 85 cm of iets dergelijks ... tips zijn welkom!
http://tweakers.net/price...3qm1dtNNamuuvu7_4rtEFr7Qc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Man, ik snap er nix meer van, opeens werkt mijn stuur niet meer (Logitech Momo) :/
Als ik het spel opstart heeft hij opeens een offset ofzo, als ik niets doe staat hij 20/30 graden naar links gedraaid. Als ik naar rechts draai voel ik hem wel duidelijk tegen draaien (en als ik loslaat gaatie weer terug naar 20/30 graden linksom), maar als ik naar links draai helemaal niets, en als ik hem dan los laat blijftie zelfs gewoon staan, waar hij normaal vrij snel terug naar het midden draait.
Als ik de race start dan knalt het stuur in het spel 100% naar rechts, kan geen gas geven of niets :/

Even de driver (Logitech Game Software) opnieuw geinstalleerd maar die wil hij niet starten?! Kan wel 30 keer op het icoontje klikken maar hij start gewoon niet :(

Vanmiddag nog een hele P+Q+R gedaan zonder problemen, niets gedaan in de tussentijd, en nu doetie opeens vaag :?

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 05-10-2010 18:53 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mouse_NL schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:18:
Spel is eindelijk binnen;

Ik speel hem op de xbox 360 ... naam : Moeswa

Voeg mij maar toe ook voor competities.

Nadeel tegenwoordig is dat alle, ja alle, lcd schermen last hebben van enorme input lag. Was ook aan het kijken voor een nieuwe tv, maar niets voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:05
Kan ook aan de auto liggen in je career elke auto heeft andere eigenschappen, de force india bijvoorbeeld is best snel op de rechte stukken maar best een drama in de corners (ging van torro rosso naar FI) maar met de torro was het toch echt makkelijker rijden.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Laatst online: 22-05-2024
1ste seizoen voorbij, 2e in kampioenschap en kan alleen maar kiezen tussen Virgin en HRT. Ander teams houden nog steeds niet van mijn perscommentaar...erg vreemd allemaal.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Weer wat nieuws... Speel al sinds de release online tegen/met mijn broertje, vandaag savegame crash, en we kunnen niet meer elkaar joinen. Lekker dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Sagaris schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:07:
Pwoah... wat heb ik een haat/liefde verhouding met Singapore. Voor een GP rij ik altijd eerst een aantal ronden in Time Trial om de track te leren kennen, maar het lukt me niet eens om een tijd neer te zetten. Alsof ik na Monza ineens een stuk roekelozer ben geworden. :X
Troost je met de gedachte dat Hamilton dat ook was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel sinds vandaag met de controller instellingen van SimHQ (op mijn pc met DFP): ik merk echt wel verschil! Vooral met de brakes: die stonden default op 20 en 80... Ik heb wel de deadzone van 5 aangehouden.

Click for the big pic:

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/386motorsports_155a_004_tn.jpg

EDIT
O, verhip, wacht even, ik zie dat hun de steering saturation and linearity ook hebben omgewisseld...! Die staat bij mij andersom dan bij hun! Ik vind hun instelling echt veel te gevoelig... :X Hm, nou, okay, ik gebruik sinds vandaag dus de brake instellingen van SimHQ... 8) Eh.. ik heb nou ook geen idee meer wat de default instelling van steering sens and linear was... :? ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:47
Wat ik echt een beetje jammer vind is dat als een auto voor jou uit de pits komt, en jij hebt al gepit, je ze bijna nooit meer bij kunt houden als ze op een bepaalde afstand zijn gekomen.

Het ergste is nog.. Ik reed net op Silverstone.. Ik pitte in ronde 6 voor Prime tyres.. Di Grassi reed constant achteraan. Vervolgens rijdt hij de pits uit en komt voor mij te rijden. Ik denk, prima nog een punt erbij!! maar nee! Hij rijdt gewoon snellere ronde tijden dan ik en de ferraris en mercedessen etc! Dat is raar!!! Lijkt mij dat een slappe auto ook een slappe auto blijft, ongeacht waar hij rijdt.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 23:43

MikeVM

- Baloo -

is het normaal dat ik tijdens de race in de pits altijd moet wachten tot iedereen voorbij is, mijn pitstops duren altijd 10 tot 15 seconden

ik doe mijn best om met mijn lotus naar 14die positie te rijden ( voor de pitstops), en na de pitstops sta ik leuk 23ste..

custom difficulty
alle hulpjes uit
auto-pit, en AI op 2de hoogste :(

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Jejking schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 20:31:
[...]

Troost je met de gedachte dat Hamilton dat ook was.
Hahahahaha! Dan is er nog wat hoop voor me. _/-\o_

*edit:

Waarom zijn er nog steeds berichten over het feit dat je moet wachten in de pitstraat. Hoe vaak is er nu al gezegd dat je gewoon een ronde eerder/later binnen moet komen? Desnoods start je op Primes (wel in de kwalificatie kiezen) en pit je tegen het einde van de race. Zo moeilijk is het toch niet om deze bug te vermijden?

[ Voor 42% gewijzigd door Sagaris op 05-10-2010 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Sagaris schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:44:
[...]

Waarom zijn er nog steeds berichten over het feit dat je moet wachten in de pitstraat. Hoe vaak is er nu al gezegd dat je gewoon een ronde eerder/later binnen moet komen? Desnoods start je op Primes (wel in de kwalificatie kiezen) en pit je tegen het einde van de race. Zo moeilijk is het toch niet om deze bug te vermijden?
Misschien volgt niet iedereen elke post in deze thread? Het is nou niet bepaald een logische oplossing moet ik zeggen, maar het werkt inderdaad wel.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:25

Vos

AFCA

NickThissen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:53:
Man, ik snap er nix meer van, opeens werkt mijn stuur niet meer (Logitech Momo) :/
Als ik het spel opstart heeft hij opeens een offset ofzo, als ik niets doe staat hij 20/30 graden naar links gedraaid. Als ik naar rechts draai voel ik hem wel duidelijk tegen draaien (en als ik loslaat gaatie weer terug naar 20/30 graden linksom), maar als ik naar links draai helemaal niets, en als ik hem dan los laat blijftie zelfs gewoon staan, waar hij normaal vrij snel terug naar het midden draait.
Als ik de race start dan knalt het stuur in het spel 100% naar rechts, kan geen gas geven of niets :/

Even de driver (Logitech Game Software) opnieuw geinstalleerd maar die wil hij niet starten?! Kan wel 30 keer op het icoontje klikken maar hij start gewoon niet :(

Vanmiddag nog een hele P+Q+R gedaan zonder problemen, niets gedaan in de tussentijd, en nu doetie opeens vaag :?
Ik had problemen met een Logitech Momo (oude versie), rem bleef hangen of pedalen deden het niet. Heb logitech driver eraf geknikkerd en gebruik de functie in Windows 7 zelf om het stuur te kalibreren en in te stellen.
NickThissen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:50:
[...]

Misschien volgt niet iedereen elke post in deze thread? Het is nou niet bepaald een logische oplossing moet ik zeggen, maar het werkt inderdaad wel.
Alle bugs en bekende problemen in de TS zou ik zeggen...bepaalde issues komen wel erg vaak weer naar voren zonder beetje zelf gekeken of gezocht te hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Vos op 05-10-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vos schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:52:

Ik had problemen met een Logitech Momo (oude versie), rem bleef hangen of pedalen deden het niet. Heb logitech driver eraf geknikkerd en gebruik de functie in Windows 7 zelf om het stuur te kalibreren en in te stellen.
Ondertussen werkt het weer... Dat programma even opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer hoe ik gewend ben in het spel. Ik kan het echter nog steeds niet openen, beetje vreemd... Als ik het programma niet geinstalleerd heb dan voelt het in het spel echter heel anders (voornamelijk geen centering spring denk ik), dus het doet wel degelijk iets.
Vos schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:52:
[...]Alle bugs en bekende problemen in de TS zou ik zeggen...bepaalde issues komen wel erg vaak weer naar voren zonder beetje zelf gekeken of gezocht te hebben.
Ja, ik denk dat er wel wat meer in de TS kan. Bijvoorbeeld een paar leuke mods zoals de DX11 'workaround'. Die gebruik ik op dit moment ook, en hoewel er nog steeds wat dingetjes niet helemaal kloppen en er nog steeds aan gewerkt wordt is het toch wel een mooi verschil moet ik zeggen.

Nog belangrijker is de 3-core en 6-core fix. Het spel herkent blijkbaar een 3 of 6-core cpu niet en speelt dan (denk ik?) alsof je een single core hebt. Soms kun je ook niet eens een race starten (maar wel practice en qualification). Dat probleem had ik dus ook, totdat iemand er hier op wees dat je gewoon even een bestandje moet aanpassen. Toen kon ik weer racen, en had ik zelfs een performance increase van zo'n 500%. Dat getal trek ik zo maar uit m'n hoge hoed, maar het zal er niet ver vanaf zitten. Ik speelde op 1680x1050, settings low/medium gemixed, en nog had ik flinke frame drops in sommige maps. Na deze fix speel ik op full-hd (1920x1080), alles op Ultra, en in het geval van de DX11 workaround is Ultra zelfs nog wat extra (tesselation, HDR lighting, dynamic ambient occlusion, zo'n soort zooi), en totaal geen last van frame drops _/-\o_
Ik heb dit probleem van weinig andere mensen gehoord (naja er zijn dan ook niet veel 3 en 6 cores denk ik) maar het is toch wel leuk om te weten mocht je dit probleem ook hebben :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 21:28
Ik heb zojuist de race in Spanje gereden... Wat een drama zeg. Ik kom gewoon niet verder dan 21ste plek in de kwalificatie terwijl in de vorige races 15-17 goed mogelijk was (met de AI op legend en alle hulpmiddelen uit behalve race line). In de race begonnen op options welke ik al snel voor de primes heb ingeruild zodat ik geen last zou hebben van verkeer. Blijken mijn tegenstanders gewoonweg niet te pitten... En ik rij dus vrij kansloos rond op de 22ste plek. begin van mijn laatste ronde zie ik dat Lewis Hamilton de race heeft gewonnen en ik rij mijn laatste ronde gewoon uit. Nu komt het mooiste...: Ik rijd over de finish, begint die kerel in de auto ineens hard te schreeuwen dat hij blij is en zegt mijn engineer iets in de zin van: Gefeliciteerd, geweldig resultaat, het team is trots op je! Ik denk nog: Nou, die zijn snel tevreden. Maar nee hoor: Ik blijk de race gewonnen te hebben??? :') _O-

Dankzij deze bug (is toch duidelijk niet de bedoeling lijkt me...) en mijn eerdere puntenfinish sta ik nu 9de in het kampioenschap en bevat mijn CV al een overwinning. 8)7

Iemand anders ook last gehad van deze opmerkelijke fout?

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ssst. Niet zeuren nu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 09:05

faust2016

You yes have my shirt

NickThissen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 23:15:

Nog belangrijker is de 3-core en 6-core fix.
Wie wat waar?
Ik heb op dit moment enige performance problemen, zijnde lage framerates en soms haperingen.
Mijn setup ziet er als volgt uit:
AMD Phenom II X3 720
ATI HD 4870 1GB
4GB RAM
etc.
Maargoed, Grid en Dirt 2 lopen heel smooth, maar F1 2010 niet.
Wat is precies de oplossing voor het triple-core probleem :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Gister de 1e punten van het seizoen gehaald van seizoen 2 (met de Lotus nu) *O* 8e in China *O*
Doelstelling was P12+ in Q en P10+ in de race. Had er redelijk hard hoofd in dat dat ging lukken. Dankzij de setups die hier gepost zijn, en wat andere lijnen die ik gevonden heb toch gelukt. Nu moet ik wel zeggen dat ik AI op prof heb staan, en TC volledig aan heb, anders is het met een controller niet echt leuk meer :)

Maar gestart als 12e, bij start niks gewonnen (echt, hoe start je een beetje goed?), maar in de 1e bocht 3 man voorbij kunnen rijden. Daarna 2 rondjes leuk met Alonso aan het knokken voor P8, en in rondje 3 naar binnen gegaan en geswitched naar harde banden. Goeie stop van 4,x seconde geloof ik, en teruggekomen op P20 (oid). Daarna dankzij stops van anderen teruggereden naar P10. Achter Hamilton terecht gekomen, en die na een gevecht van 2 rondjes op het rechte stuk uitgeremd. In laatste ronde 1 bocht eerder Schumacher voorbij gereden. Di Grassi op P7 was helaas wat te ver weg, maar P8 was ik dik tevreden mee.

Zulke races zijn wel gewoon echt heel erg leuk, en op die momenten is het zeker 1 van de beste racegames die ik ooit gespeeld heb. Als je maar om de bugs heen kunt rijden is het echt een enorm gaaf spel :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
Sagaris schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:07:
Inderdaad een verschrikkelijk circuit voor TimeTrial. Zelf had ik vooral het probleem dat mijn volgende ronde al ongeldig zou worden. (blijft een rare regel)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je... eigenlijk vind ik het geen moer aan dat er moeilijkheidsniveau's zijn... Waarom niet? Omdat er dan zoveel te kiezen is... Je hebt niet alleen diverse AI niveau's, maar ook al die opties... Eerlijk gezegd ben ik vanaf de eerste dag alleen nog maar bezig geweest om uit te zoeken welk niveau en welke opties voor mij nou het beste of leukste zijn... Ik heb echt al wel diverse races gereden, maar heel vaak eigenlijk voornamelijk als test, om te zien of ik wel of niet kon meekomen... Ik heb zelfs al zo'n 5 keer de career opnieuw gestart en ben nooit verder gekomen dan de derde ronde omdat het toch weer tegenviel of te makkelijk was of...

Weet je wat ik ga doen? (Denk ik... :+ ) Ik ga alles instellen op z'n moeilijkst en dan gewoon rijden en me daarmee vermaken! In feite is het dan 'net echt' want in het echt kom ik waarschijnlijk ook totaal niet mee en zou het maanden of zelfs jaren duren voor ik een beetje mee kan komen... In ieder geval ben ik dan verzekerd van een spannende strijd om de laatste plekken en wie weet word ik beter en beter en beter...! Want het is natuurlijk ook zo dat je nooit beter wordt als je tegenstand te zwak is.

Lijkt me heerlijk om al dat geklooi met opties nu achter me te laten... ;) (Het zou natuurlijk ook zo maar kunnen dat ik het na 2 kansloze races alweer helemaal zat ben... 8) )

Zijn hier meer mensen die zich zo bezig houden met de verschillende moeilijkheidsopties en daar een beetje moe van worden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Gynnad schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 08:02:
[...]

Inderdaad een verschrikkelijk circuit voor TimeTrial. Zelf had ik vooral het probleem dat mijn volgende ronde al ongeldig zou worden. (blijft een rare regel)
Als dat gebeurd, ragequit ik en begin ik opnieuw. Inderdaad echt een onnozele straf, maarja. Vermaken doe ik me iig wel, behalve op Singapore. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heerlijk dit spel online... Gisteren genoten paar mooie races met mensen die wouden racen inplaats van botsautootje spelen.. Nu nog wat nederlanders erbij want mijn spaans is niet zo denderend :)..
Als je ook op ps3 speelt voeg me toe jaccopr82..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Een paar keer geprobeerd het spel te spelen, maar het is gewoon te onrealistisch. Grafisch ziet het er prachtig uit, maar die kaduke AI vergalt echt al m'n spelplezier.

Hoe logisch het vanuit het standpunt van de programmeurs ook mag zijn dat de AI geen daadwerkelijke kwalificatieronden rijdt, maar tijden toegewezen krijgt, het geeft mij het gevoel dat je af en toe voor spek-en bonen acties maakt. Als je tijdens een kwalificatierondje iemand inhaalt en deze persoon in die ronde toch een snellere tijd neerzet geeft dat niet echt voldoening.

Ook heb ik regelmatig dat als ik van pole-position vertrek (en eerste blijf) iemand in het middenveld na 1 rondje de tot dan toe snelste ronde op zijn naam krijgt 8)7 .

Ook is het overduidelijk dat zodra de AI uit beeld verdwijnt hun snelheid radicaal verandert (hetzij langzamer/hetzij sneller). Als deze bugs vergallen het spelplezier dusdanig dat ik het spel eigenlijk al dagen niet meer speel.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:45
Misschien even 'n stomme vraag... maar ik rij nu het tweede seizoen voor Lotus (heb het vorige seizoen een jaarcontract afgesloten als rijder 1), krijg ik nu in het tweede seizoen geen nieuwe contractaanbiedingen zoals in het eerste seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 09:57
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:16:
Weet je... eigenlijk vind ik het geen moer aan dat er moeilijkheidsniveau's zijn... Waarom niet? Omdat er dan zoveel te kiezen is........

Zijn hier meer mensen die zich zo bezig houden met de verschillende moeilijkheidsopties en daar een beetje moe van worden...?
Daar ben ik inderdaad ook al een poosje mee aan het rommelen.
Het leuke is dat het ook nog verschilt per circuit :S
Ik rijd bij Torro Rosso
Monaco eindigde ik in de top 5
Zet vervolgens de moelijkheidsgraad omhoog omdat het wat te makkelijk ging.
Istanbul vanaf pole race gewonnen.
Montreal net zo.

Difficulty maar weer even tweaken. :O

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Kurvers schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:48:
Misschien even 'n stomme vraag... maar ik rij nu het tweede seizoen voor Lotus (heb het vorige seizoen een jaarcontract afgesloten als rijder 1), krijg ik nu in het tweede seizoen geen nieuwe contractaanbiedingen zoals in het eerste seizoen?
Waarom zou je geen contractaanbiedingen meer krijgen? ;) Lotus zal je vast wel willen behouden voor een derde seizoen, en mits je goed presteert zullen andere teams je ook gewoon willen inlijven als hun coureur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben jullie trouwens ook dat je de achievement voor je eerste online ranked match win niet krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:44:
Hebben jullie trouwens ook dat je de achievement voor je eerste online ranked match win niet krijgt?
Online ranked is volgens mij een volle room met 12 man?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Laatst online: 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Kan iemand me wat informeren voor de DX11 workaround. Ik wil, zoals meerdere tweakers, gewoon wat experimenteren naar de verschillen. Gezien ik toch pracht en praal appreciër en wat performance over heb. Waarom niet he.
@NickThyssen: kan je mss een screenshot nemen van dx 10 en 11, onder gelijkaardige omstandigheden, dan weet ik al wat ik kan verwachten. Ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Laatst online: 09-09 12:20
Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:44:
Is de online ranked Grand Prix! Niet een single race.
Ik heb die fout ook gemaakt... ;)

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Splinter Cell schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:56:
[...]

Online ranked is volgens mij een volle room met 12 man?
Vaak zat gewonnen al in een volle room, zowel in custom gp mode, sprint gp, grand prix en endurance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Laatst online: 09-09 12:20
Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:09:
[...]

Vaak zat gewonnen al in een volle room, zowel in custom gp mode, sprint gp, grand prix en endurance...
Van ps3trophies.org:

Taking it online
You have beaten the rest to win your first online ranked Grand Prix

You have to win a Grand Prix race event online. Grand Prix event is the 7 lap race with pit stops that also has a 15 min qualifying session.

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
NickThissen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:53:
Is je bureau niet gewoon door een van zn poten gezakt?

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:30
alexbl69 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:47:

Ook heb ik regelmatig dat als ik van pole-position vertrek (en eerste blijf) iemand in het middenveld na 1 rondje de tot dan toe snelste ronde op zijn naam krijgt 8)7 .
Theoretisch kan dat natuurlijk. Allereerst kan iemand die vanuit het middenveld vertrekt na 1 rondje 2de rijden en dus veel sneller zijn dan jij bent. Maar ook is het zo, de tijd gaat lopen vanaf de startstreep. Iemand in het middenveld loopt daar al 200 km pu (ofzo) terwijl jij van pole daar met veel wielspin misschien net 50 rijd (ik zeg maar wat hè)

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
peeth schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 11:47:
[...]

Theoretisch kan dat natuurlijk. Allereerst kan iemand die vanuit het middenveld vertrekt na 1 rondje 2de rijden en dus veel sneller zijn dan jij bent. Maar ook is het zo, de tijd gaat lopen vanaf de startstreep. Iemand in het middenveld loopt daar al 200 km pu (ofzo) terwijl jij van pole daar met veel wielspin misschien net 50 rijd (ik zeg maar wat hè)
Is ook een bug, voor iedereen zou de tijd moeten gaan lopen als de race begint, niet als ze over de streep komen, zoals in de game gebeurt..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
[...]

Dat is dan ook wel weer waar :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
[...]

yep.. als iemand als 21e start en na een rondje al 2e staat en al in jouw versnellingsbak zit (erg overdreven). heeft ie de snelste ronde.. (en heet hij waarschijnlijk Ayrton)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:24
[...]

Gisteren starten we de race, ik starte vanaf plaats 21 en rukte al snel op naar plaats 14. Alleen toen we over start finish kwamen bleek dat de man voor en achter mij in de rondetijd 7 seconden sneller waren. Lijkt me een beetje onmogelijk? Gezien ik toen nog gewoon 14e lag.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Pagina: 1 ... 8 ... 17 Laatste