Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:15:
[...]

Gisteren starten we de race, ik starte vanaf plaats 21 en rukte al snel op naar plaats 14. Alleen toen we over start finish kwamen bleek dat de man voor en achter mij in de rondetijd 7 seconden sneller waren. Lijkt me een beetje onmogelijk? Gezien ik toen nog gewoon 14e lag.
Dit is ook al 1000000 keer genoemd. Bij de AI wordt de tijd vanaf start/finish gestart, bij jou vanaf de echte start, dus als de lichten uitgaan. Dat is een erkende bug en zal in de patch gefixt worden.

Ook is er een pitstop bug dat je te lang binnengehouden wordt zodat je uiteindelijk achterin het veld belandt (dus je moet pitten als de meeste AI al gepit heeft of nog moet pitten.
Zo zijn er nog een aantal en deze komen op elke pagina in elk topic over deze game weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan hier iemand mij iets verduidelijken:

Ik draai deze game op een Amd Athlonx 64 X2 3.0
Heb een intern geheugen van 4 gig. en als Videokaart heb ik de HD4770,

Het is werkelijk verschrikkelijk irritant, maar het inladen van de menu's duurt al een eeuwigheid
(hij haakt continue in inlaadscherm), daarnaast lijkt er grafisch niets aan de hand, maar na 10 minuten racen begint het hele spel te vertragen, en is er gewoon niet fatsoenlijk meer mee te racen.

Ik dacht aan de verhoging van de temperaturen van zowel cpu als vga, echter blijven deze onder het gamen zo rond de 60 graden.

Voordat ik uberhaupt ga denken aan het aanschaffen van wederom een nieuwe videokaart, lijkt het mij wel handig of dit het euvel is?? iemand meer last gehad van bovenstaande omschreven problemen,

Opmerking daarbij is dat ie ook in Safe mode gaat hangen en stotteren, dit is gewoon niet normaal, en vergalt het complete spel plezier van deze game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
faust2016 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 01:25:
[...]

Wie wat waar?
Ik heb op dit moment enige performance problemen, zijnde lage framerates en soms haperingen.
Mijn setup ziet er als volgt uit:
AMD Phenom II X3 720
ATI HD 4870 1GB
4GB RAM
etc.
Maargoed, Grid en Dirt 2 lopen heel smooth, maar F1 2010 niet.
Wat is precies de oplossing voor het triple-core probleem :p?
Probeer dit eens:
http://community.codemast...or-when-loading-race.html

Voor de DX11 workaround:
http://community.codemast...irectx-11-workaround.html
Je moet er wat bestandjes voor vervangen, en er zijn nogal wat verschillende versies. In de eerste post wordt steeds de nieuwste versie (van de bestandjes) gepost, in de rest van de thread kun je wat screenshots vinden. Verschillen zijn niet enorm maar wel duidelijk aanwezig.

De beste versies zijn de laatste twee maar beide hebben hun nadelen:
1. LNG_GFX_HWCONFIG_OVERRIDE [Updated 03-10-10].zip
2. LNG_GFX_HWCONFIG_OVERRIDE + Lighting Fix [Updated 05-10-10].zip

De eerste heeft op sommige banen last van rare lichtflitsen en 'lichtbollen' als je AA aan hebt. Als je AA op 0x hebt heb je hier geloof ik geen last van (weet ik niet zeker) maar dat zien dan ook niet echt uit. Als je PC toch geen AA aankan dan kun je het beste deze versie gebruiken denk ik.

De tweede versie heeft geen last meer van deze effecten (alleen heel af en toe heel kleine witte puntjes in de verte, valt totaal niet op) maar is een aantal andere effecten kwijt, zoals dynamic ambient occlusion denk ik. Wat vooral opvalt is dat je geen "bloom" meer hebt. Dat is in de laadschermen en menu's vooral heel duidelijk te zien (dat de text een blurry schijn eromheen heeft) maar in het spel merk je het ook wel als je goed kijkt. Deze versie heeft echter wel HDR lighting wat best mooi uitziet, maakt het spel wat minder grijs.

Ik gebruik de tweede op het moment, maar eigenlijk alleen omdat ik dus last had van die lichtbollen. Ik hoop dat er nog een nieuwe versie komt wat die bloom weer erin heeft want dat vind ik wel een mooi realistisch effect (je wordt een beetje verblind door lichte objecten enzo).

Oh ja, en in alle versies heb je helaas nog geen regendruppels op je helm, dat is een groot nadeel. Nou ja, tijdens de race is het eerder een voordeel maar das toch niet helemaal realistisch. Hij is nog uit aan het zoeken hoe hij dat voor elkaar krijgt geloof ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:07

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Vanavond eens mee experimenteren, met me gloednieuw (tweedehands wel te verstaan) stuurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:57
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:16:

Weet je wat ik ga doen? (Denk ik... :+ ) Ik ga alles instellen op z'n moeilijkst en dan gewoon rijden en me daarmee vermaken! In feite is het dan 'net echt' want in het echt kom ik waarschijnlijk ook totaal niet mee en zou het maanden of zelfs jaren duren voor ik een beetje mee kan komen... In ieder geval ben ik dan verzekerd van een spannende strijd om de laatste plekken en wie weet word ik beter en beter en beter...! Want het is natuurlijk ook zo dat je nooit beter wordt als je tegenstand te zwak is.

Lijkt me heerlijk om al dat geklooi met opties nu achter me te laten... ;) (Het zou natuurlijk ook zo maar kunnen dat ik het na 2 kansloze races alweer helemaal zat ben... 8) )

Zijn hier meer mensen die zich zo bezig houden met de verschillende moeilijkheidsopties en daar een beetje moe van worden...?
mijn mening is dat ook de enige manier om deze game te spelen.
gewoon alle hulpjes uit. en oefenen.

ik rijd met alle hulpjes uit snellere tijden dan met traction control aan bijvoorbeeld.

ik heb ook altijd met alle hulpjes uit gereden. altijd al gedaan met elke race sim/spel.

gisteravond dacht ik ff de traction control aan te zetten om te kijken hoe dat rijd.
op SPA donderde mijn ronde rijd met 2 seconde naar beneden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Als het aan het begin van de sessie direct al regent en de baan is nat, dan is de kans op regen tijdens de sessie op dat moment toch al 100%... en geen 16%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het is gewoon een weerbericht, geen track-weergave...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:11

Pathogen

Shoop Da Whoop

NickThissen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:36:
[...]

Probeer dit eens:
http://community.codemast...or-when-loading-race.html

Voor de DX11 workaround:
http://community.codemast...irectx-11-workaround.html
Je moet er wat bestandjes voor vervangen, en er zijn nogal wat verschillende versies. In de eerste post wordt steeds de nieuwste versie (van de bestandjes) gepost, in de rest van de thread kun je wat screenshots vinden. Verschillen zijn niet enorm maar wel duidelijk aanwezig.

De beste versies zijn de laatste twee maar beide hebben hun nadelen:
1. LNG_GFX_HWCONFIG_OVERRIDE [Updated 03-10-10].zip
2. LNG_GFX_HWCONFIG_OVERRIDE + Lighting Fix [Updated 05-10-10].zip

De eerste heeft op sommige banen last van rare lichtflitsen en 'lichtbollen' als je AA aan hebt. Als je AA op 0x hebt heb je hier geloof ik geen last van (weet ik niet zeker) maar dat zien dan ook niet echt uit. Als je PC toch geen AA aankan dan kun je het beste deze versie gebruiken denk ik.

De tweede versie heeft geen last meer van deze effecten (alleen heel af en toe heel kleine witte puntjes in de verte, valt totaal niet op) maar is een aantal andere effecten kwijt, zoals dynamic ambient occlusion denk ik. Wat vooral opvalt is dat je geen "bloom" meer hebt. Dat is in de laadschermen en menu's vooral heel duidelijk te zien (dat de text een blurry schijn eromheen heeft) maar in het spel merk je het ook wel als je goed kijkt. Deze versie heeft echter wel HDR lighting wat best mooi uitziet, maakt het spel wat minder grijs.

Ik gebruik de tweede op het moment, maar eigenlijk alleen omdat ik dus last had van die lichtbollen. Ik hoop dat er nog een nieuwe versie komt wat die bloom weer erin heeft want dat vind ik wel een mooi realistisch effect (je wordt een beetje verblind door lichte objecten enzo).

Oh ja, en in alle versies heb je helaas nog geen regendruppels op je helm, dat is een groot nadeel. Nou ja, tijdens de race is het eerder een voordeel maar das toch niet helemaal realistisch. Hij is nog uit aan het zoeken hoe hij dat voor elkaar krijgt geloof ik.
DX11 op een 4870 is principieel niet mogelijk. Ik zou de triple/sixcore fix proberen en verder eerst even de boel met rust laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:24:
[...]

Dit is ook al 1000000 keer genoemd. Bij de AI wordt de tijd vanaf start/finish gestart, bij jou vanaf de echte start, dus als de lichten uitgaan. Dat is een erkende bug en zal in de patch gefixt worden.

Ook is er een pitstop bug dat je te lang binnengehouden wordt zodat je uiteindelijk achterin het veld belandt (dus je moet pitten als de meeste AI al gepit heeft of nog moet pitten.
Zo zijn er nog een aantal en deze komen op elke pagina in elk topic over deze game weer terug.
Je hoeft niet zo tekeer te gaan, heb alle paginas van de 3 topics doorgelezen. Kan toch ooit zijn dat ik iets vergeet wat er genoemd wordt ;)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 09:05

faust2016

You yes have my shirt

Tnx! Maarja ik heb besloten om de vierde core van de processor te unlocken en dat werkt ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
MikeyMan schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:07:
Het is gewoon een weerbericht, geen track-weergave...
Juist daarom, als ik om 15:00 een weerbericht af moet geven voor het komende uur terwijl het al regent dan is de kans dat er regen valt het komende uur dus 100% en geen 16%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Thrackan schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:16:
[...]

DX11 op een 4870 is principieel niet mogelijk. Ik zou de triple/sixcore fix proberen en verder eerst even de boel met rust laten.
Ja, je videokaart moet uiteraard wel DX11 ondersteunen, maar dat lijkt me voor de hand liggend.
faust2016 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:33:
[...]

Tnx! Maarja ik heb besloten om de vierde core van de processor te unlocken en dat werkt ook :p
Dat zou ook moeten werken ja. Het gaat er in principe alleen om hoeveel cores het spel ziet. In de standaard config files zijn alleen 'worker maps' (zo noemen ze blijkbaar de files die de game runnen ofzo, weet ik veel) voor 1, 2, 4 en 8 cores. De cpu's met 3 en 6 cores worden dan waarschijnlijk als default (1 core) gelezen. De fix is dus eigenlijk alleen zorgen dat een 3-core de 'workermap' van een 2-core gebruikt, en een 6-core de workermap van een 4-core, etc. Als je 4e core werkt dan is dat inderdaad nog een betere oplossing want dan zal de game de 4-core workermap gebruiken ipv de 2-core.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
Unbreukable schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:37:
[...]

Juist daarom, als ik om 15:00 een weerbericht af moet geven voor het komende uur terwijl het al regent dan is de kans dat er regen valt het komende uur dus 100% en geen 16%.
je hebt gelijk, tenzij het 5 minuten later weer droog is.. dan zit je nog steeds in hetzelfde uur.

en nu?

[ Voor 11% gewijzigd door Kriebelkous op 06-10-2010 16:16 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

NickThissen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:37:
[...]

Ja, je videokaart moet uiteraard wel DX11 ondersteunen, maar dat lijkt me voor de hand liggend.

[...]

Dat zou ook moeten werken ja. Het gaat er in principe alleen om hoeveel cores het spel ziet. In de standaard config files zijn alleen 'worker maps' (zo noemen ze blijkbaar de files die de game runnen ofzo, weet ik veel) voor 1, 2, 4 en 8 cores. De cpu's met 3 en 6 cores worden dan waarschijnlijk als default (1 core) gelezen. De fix is dus eigenlijk alleen zorgen dat een 3-core de 'workermap' van een 2-core gebruikt, en een 6-core de workermap van een 4-core, etc. Als je 4e core werkt dan is dat inderdaad nog een betere oplossing want dan zal de game de 4-core workermap gebruiken ipv de 2-core.
Wat verder geplozen dankzij jouw link, er is ook iemand die een triplecore config in elkaar heeft geklust:
http://community.codemasters.com/forum/6527082-post11.html

Dus met workermaps voor alle 3 je cores. Wellicht kun je ook zoiets moois voor je 6-core in elkaar knutselen :)
Vanavond maar eens gaan proberen met mijn 3-core iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Kriebelkous schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:14:
[...]

je hebt gelijk, tenzij het 5 minuten later weer droog is.. dan zit je nog steeds in hetzelfde uur.

en nu?
Nu is de KANS dat er regen gaat vallen binnen dat uur nog steeds 100% want er is namelijk al regen gevallen... of er wel of niet meer valt staat er los van.
Je kan natuurlijk na de regen wel een nieuwe voorspelling doen op het moment dat het droog is en die kans op regen zal dan logischerwijs lager dan 100% uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zeur niet zo over de regen voorspelling... Als je een weerbericht krijgt waarop een x% kans op regen is, en het gaat 5 minuten later regenen, denk je dat ze dan opnieuw een nieuw weerbericht gaan plaatsen met 100% kans op regen? Dat zie je toch zelf ook wel op dat moment? En het weerbericht is natuurlijk niet real-time. Ik heb geen idee hoe vaak ze in het echt een nieuw bericht doorkrijgen, maar ik weet zeker dat ze niet meteen zodra het regent gaan vragen "hey, mag ik een nieuw weerbericht, want ik weet niet zeker of het regent"...

Anyway,
Thrackan schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:23:
[...]

Wat verder geplozen dankzij jouw link, er is ook iemand die een triplecore config in elkaar heeft geklust:
http://community.codemasters.com/forum/6527082-post11.html

Dus met workermaps voor alle 3 je cores. Wellicht kun je ook zoiets moois voor je 6-core in elkaar knutselen :)
Vanavond maar eens gaan proberen met mijn 3-core iig.
Thanks. In diezelfde thread stond al een post (waar de 3-core file van afgeleid is denk ik) voor een 6-core, dus die ga ik vanavond maar eens proberen. Ziet er interessant uit, maar ik vraag me af of er ook daadwerkelijk enige kennis achter zit of dat het gewoon maar in elkaar geknutseld is door iemand die niet echt snapt wat er speelt. Ik kan zelf natuurlijk ook zo'n files gaan aanpassen door er 2 cores bij te proppen maar dan zou ik niet weten waar ik hoeveel cores moet laten rekenen en dan zou het waarschijnlijk nog minder goed lopen lol.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gynnad schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:17:
[...]

Je hoeft niet zo tekeer te gaan, heb alle paginas van de 3 topics doorgelezen. Kan toch ooit zijn dat ik iets vergeet wat er genoemd wordt ;)
Nou dat lijkt me sterk, want twee posts boven je vraag -waar ik op antwoordde) stond precies hetgene dat jij meldde. En hoe heb je dit kunnen missen als je alle topics hebt doorgelezen?

Het is gewoon redelijk irritant als steeds weer precies dezelfde zaken langskomen, maar met een nieuw persoonlijk ergernis-sausje eroverheen. Elke dag bloemkool word je ook zat, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

@ NickThissen: die DX11-'patch' is nog niet flawless naar ik heb begrepen maar bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Zonet mijn DFP stuurtje aangeschaft maar ik krijg mijn force feedback niet in werking, het menu "advanced wheel settings" is niet beschikbaar vr mij. Kan iemand mij helpen wat ik moet doen, op de logitech site staat geen te installeren software of drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
NickThissen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:53:
Zeur niet zo over de regen voorspelling... Als je een weerbericht krijgt waarop een x% kans op regen is, en het gaat 5 minuten later regenen, denk je dat ze dan opnieuw een nieuw weerbericht gaan plaatsen met 100% kans op regen? Dat zie je toch zelf ook wel op dat moment? En het weerbericht is natuurlijk niet real-time. Ik heb geen idee hoe vaak ze in het echt een nieuw bericht doorkrijgen, maar ik weet zeker dat ze niet meteen zodra het regent gaan vragen "hey, mag ik een nieuw weerbericht, want ik weet niet zeker of het regent"...
Doet me een beetje denken aan de laatste a1gp race op zandvoort...
Toen stond er een mannetje te verzuipen bij de pitlane exit en een bordje omhoog te houden waarop stond: "Caution, Wet track". Terwijl het al een uur met bakken uit de hemel kwam. (als iemand daar toevallig een foto van heeft ben ik hem eeuwig dankbaar). Zag er erg komisch uit.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Joindry schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:12:
Zonet mijn DFP stuurtje aangeschaft maar ik krijg mijn force feedback niet in werking, het menu "advanced wheel settings" is niet beschikbaar vr mij. Kan iemand mij helpen wat ik moet doen, op de logitech site staat geen te installeren software of drivers.
De software van de G25 downloaden en installeren.. dan werkt het als het goed is.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jejking schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:04:
@ NickThissen: die DX11-'patch' is nog niet flawless naar ik heb begrepen maar bij jou wel?
Nou ja, wat heet flawless? Het werkt prima bij mij, alhoewel ik het een beetje onduidelijk vind wat nou dx11 is en wat niet. Het enige waar ik 'last' van heb zijn wat witte puntjes op de horizon maar dat zie je niet eens als je er niet op let.

Ik moet eens fatsoenlijk uitzoeken wat er nu bijgevoegd is en wat niet, maar die gast wat hier aan begonnen is is er nog steeds mee bezig dus dat kan nog even duren.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even maar mijn mening over deze game posten:

Ik vind het opzich toch best wel een tegenvaller, het had zoveel beter kunnen zijn..
Er zit amper leven in de banen, waar er in GP1 al echte marshall's zaten, en er zelfs in F1 2000 helicopters bijvoorbeeld rond vlogen, zit er in F1 2010 helemaal niets in wat het spel levendig maakt, hier had ik wel meer van verwacht.

Ik wil niet te veel in gaan op de AI aangezien de patch al is aangekondigd, wel vind ik het erg zwak dat de timing sessie's pre-scripted zijn en dat dit wat bij betreft toch redelijk goedkoop wordt afgedaan.. Ik meen dat er al een accelerate functie in GP1 zat, in ieder geval in GP2 en dit was ook allemaal niet prescripted, dus ik vind het verhaal dat dit nu niet kan een beetje een lulverhaal.. :(

Ook lees ik er hier niets over, maar valt het me tegen dat er helemaal geen telemetrie / data analyseer mogelijkheden in het spel zitten, ik had zelfs het hele setup gedeelte wat uitgebreider verwacht, best een tegenvaller..

Ook de rules m.b.t. de vlaggen zit erg slecht in elkaar, op het moment dat er iemand anders achter mij zijn voorvleugel op mijn achterband kapot rijdt krijg ik een waarschuwing / penalty? Zelfde geldt voor het feit dat je soms iets te ruim over een kerbstone komt en hier vervolgens een straf voor krijgt wegens afsnijden? Dit is echt toch wel om te huilen, zo slecht..!!

Het is ook erg zwak dat de engine na een standaard installatie dan ook amper is geoptimaliseert, ook hier had ik meer van verwacht van Codemasters.. Wie weet wat de patch ons brengt maar ik ben er toch een beetje bang voor..

PS is een rijdende safety car voor volgend jaar nou wel of niet confirmed?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

het werkt, dankjewel

nu scheuren maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Zouden gebruikers van de PS3 icm F1 2010 me kunnen helpen?

Als ik een raceweekend doe (tijdens mijn career) en sta in de pits, kan ik naar rechts en links draaien voor mijn Engineer en Tyres.

Wanneer ik naar links draai, schokt het beeld ietsje.

Dit viel me op sinds mijn nieuwe PS3 Slim, die ik nu 3 dagen heb.
Op mijn overleden PS3 Fat heb ik dit niet gezien of niet op gelet.

Kan iemand dit eens proberen en vertellen hoe dat bij hem/haar is ?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
freddyathlon schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:28:
Zouden gebruikers van de PS3 icm F1 2010 me kunnen helpen?

Als ik een raceweekend doe (tijdens mijn career) en sta in de pits, kan ik naar rechts en links draaien voor mijn Engineer en Tyres.

Wanneer ik naar links draai, schokt het beeld ietsje.

Dit viel me op sinds mijn nieuwe PS3 Slim, die ik nu 3 dagen heb.
Op mijn overleden PS3 Fat heb ik dit niet gezien of niet op gelet.

Kan iemand dit eens proberen en vertellen hoe dat bij hem/haar is ?
Ligt niet aan jou, heb ik op de PC ook. Als ik naar links ga krijg ik een standaard framedrop van 5-8 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Harrie

NederVlaming

Hoe vinden jullie de rijhulp van racing line? Ik heb de indruk dat de kleuren soms totaal niet kloppen. Sommige bochten kan je door met de lijn vol in het rood, andere haal je niet zelfs met de lijn in het groen :? Volgens mij hadden ze die lijn beter gewoon1 kleurtje gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin eigenlijk een beetje uitgekeken te raken op het spel... Multiplayer is nog wel ok, maar dat kan ik maar max 1x per week fatsoenlijk doen met de mensen van hier.

Singleplayer career ben ik al anderhalve week bij Valencia, maar voel geen behoefte om verder te gaan.
Jammer. Schat zo in dat ik deze game tegen november nooit meer speel.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even een quote van mezelf van net:
neeeee waar gaat dit over...
f1 2010, bahrein, 10 ronden, 20% distance.
begonnen als 24e, op legend.
naar voren gereden, 2 rondjes op de boost totaal.
ik win met 54s voorsprong op nr 2, massa.
dit is embarassing.
1.54.2 zonder boost op zacht, met boost 1.52.flat, ging wel lekker tbh.
:X

Vanwaar de :X ? Om de simpele reden dat dit echt geen uitdaging is. Gelukkig hoor ik dat er een groot verschil zit tussen tracks, met name dat en Spanje dus dat wil ik nog wel eens proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Jejking op 06-10-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jejking schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:04:
Even een quote van mezelf van net:

[...]

:X

Vanwaar de :X ? Om de simpele reden dat dit echt geen uitdaging is. Gelukkig hoor ik dat er een groot verschil zit tussen tracks, met name dat en Spanje dus dat wil ik nog wel eens proberen.
Welke boost heb je het over, volgens mij speel je het verkeerde spel. Ow ja, en mag je mij eens een video laten zien op legend, alle assists off en dan met een lotus ofzo eerste worden met 54 sec voorsprong. Echt complete lulkoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Engine modes, je weet wel. Het verschil tussen cruise en fast is echt bizar *niet dat ik het erg vind*. Ik wilde net een screen posten van de uitslag maar alt+printscreen kreeg ik een zwart scherm terug. Erg grappig :/ En FYI, dat was niet met een Lotus maar met een Ferrari, Legend, no aids. Gewoon zo'n los GP-weekend.

En dimmen jij, met je offensieve toon. Ik weet waar ik het over heb dus dan hoef je niet met zo'n grote bek op te zetten over 'lulkoek'. Heb in zat internationale leagues gereden waar ik met de top meekon.

[ Voor 24% gewijzigd door Jejking op 06-10-2010 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NickThissen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:53:

Anyway,

[...]

Thanks. In diezelfde thread stond al een post (waar de 3-core file van afgeleid is denk ik) voor een 6-core, dus die ga ik vanavond maar eens proberen. Ziet er interessant uit, maar ik vraag me af of er ook daadwerkelijk enige kennis achter zit of dat het gewoon maar in elkaar geknutseld is door iemand die niet echt snapt wat er speelt. Ik kan zelf natuurlijk ook zo'n files gaan aanpassen door er 2 cores bij te proppen maar dan zou ik niet weten waar ik hoeveel cores moet laten rekenen en dan zou het waarschijnlijk nog minder goed lopen lol.
Mensen die positieve ervaring hebben met bovenstaande?
Heb het zojuist geprobeerd voor m'n x3 720, maar ik merk niet echt een vooruitgang. Blijft een beetje hangen op 40 fps met medium detail op 1920*1200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik had 't voor je willen testen, ware 't niet dat m'n FPS prima is en ik een quad heb. Kan je em niet unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nopes, gaat niet... Ondersteunt m'n moederbord (M4A780) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:06

Harrie

NederVlaming

Jejking schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:13:
Engine modes, je weet wel. Het verschil tussen cruise en fast is echt bizar *niet dat ik het erg vind*. Ik wilde net een screen posten van de uitslag maar alt+printscreen kreeg ik een zwart scherm terug. Erg grappig :/ En FYI, dat was niet met een Lotus maar met een Ferrari, Legend, no aids. Gewoon zo'n los GP-weekend.

En dimmen jij, met je offensieve toon. Ik weet waar ik het over heb dus dan hoef je niet met zo'n grote bek op te zetten over 'lulkoek'. Heb in zat internationale leagues gereden waar ik met de top meekon.
Ah de throttle maps... Ik dacht ff dat jij gewoon een spel met KERS had! :o Maar 1m52 is toch niet uitzonderlijk? Snelste tijden op de xbox zijn 1m46.3.. (afgezien van 1 bugged tijd van 1m32 op p1). Neemt niet weg dat het idd een leuke tijd is, ik ben zelf nog niet onder 1m54.8 gekomen volgens mij. Maar ik ben dan ook verre van een goede driver, en speel met controller.

en eigenlijk is jouw toontje toch wel een stuk offensiever dan iemand die het woord "lulkoek" gebruikt hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jejking schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:13:
De fast setting maakt inderdaad een aardig verschil. :)
Met een topteam is het spel waarschijnlijk gewoon geen bal meer aan. Dan win je echt alles met 2 vingers in de neus. Barcelona is misschien één van de enige uitdagingen.

Ik speel in m'n 1e seizoen nog met STR, maar ik denk dat ik ook gewoon kampioen ga worden (ook op legend AI en driving aids uit) en de meeste wedstrijden meteen kan winnen. Daarna naar een sterker team, en als ik daarmee kampioen ben geworden heb ik het hoogstwaarschijnlijk wel gezien (zo niet eerder).

Hopelijk patchen ze de moeilijkheidsgraad voor alle banen naar het niveau van Barcelona. Dan is het al een stuk leuker racen. Al is pole pakken en 4e worden (3e als Liuzzi gewoon z'n pitstop maakt) in een STR nog steeds niet heel realistisch.

[ Voor 7% gewijzigd door Zamorano op 06-10-2010 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

NickThissen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:27:
[...]

Nou ja, wat heet flawless? Het werkt prima bij mij, alhoewel ik het een beetje onduidelijk vind wat nou dx11 is en wat niet. Het enige waar ik 'last' van heb zijn wat witte puntjes op de horizon maar dat zie je niet eens als je er niet op let.

Ik moet eens fatsoenlijk uitzoeken wat er nu bijgevoegd is en wat niet, maar die gast wat hier aan begonnen is is er nog steeds mee bezig dus dat kan nog even duren.
Ik heb heel even zitten klooien en het volgende is me duidelijk geworden:

Mijn laadtijden lagen niet aan de processor mapping. Triplecore fix is leuk, maar niet echt nodig bij mij.
Wat wél enorm versnelde was het enablen van DX11. Na dat aangepast te hebben laadde de game eindelijk weer zoals ik op een SSD verwacht: near-instant.

Ik heb tijdens het tweaken van de settings wel enorme performancedrops gezien bij het enablen van tesselated crowds en cloth enzo, dus de settings heb ik voor de rest niet getweakt. Kan zo snel nog geen graphics errors vinden maar wie weet.

Heb jij trouwens je settings files ook op read-only moeten zetten? De game paste ze anders steeds weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb m besteld voor de PS3 :D
lekker scheuren met me g27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Sagaris schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:30:
[...]

Ligt niet aan jou, heb ik op de PC ook. Als ik naar links ga krijg ik een standaard framedrop van 5-8 FPS.
Heb net even bij een vriend gekeken die de fat ps3 heeft, hij heeft er geen last van.

Is niet noemenswaardig, maar viel me ff op...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Thrackan schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:56:
[...]

Ik heb heel even zitten klooien en het volgende is me duidelijk geworden:

Mijn laadtijden lagen niet aan de processor mapping. Triplecore fix is leuk, maar niet echt nodig bij mij.
Wat wél enorm versnelde was het enablen van DX11. Na dat aangepast te hebben laadde de game eindelijk weer zoals ik op een SSD verwacht: near-instant.

Ik heb tijdens het tweaken van de settings wel enorme performancedrops gezien bij het enablen van tesselated crowds en cloth enzo, dus de settings heb ik voor de rest niet getweakt. Kan zo snel nog geen graphics errors vinden maar wie weet.

Heb jij trouwens je settings files ook op read-only moeten zetten? De game paste ze anders steeds weer aan.
Ok, dan lag m'n performance increase misschien toch daar aan :)
En nee ik heb niets op read-only gezet. Welke files bedoel je precies?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker dan 2/3 in een 50% multiplayer race knalt live eruit. Ging net zo lekker, had nog 4 rondjes tot pitstop en pas net 1 band geel. Dat was echt hard trappen geworden de laatste acht rondjes op softs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:33
Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:44:
Jammer. Schat zo in dat ik deze game tegen november nooit meer speel.
Hier dus net zo. En dan te bedenken dat ze zich voor F1 2011 met name willen gaan richten op het uitwerken van de career mode (interviews!!!) :| . Nee, als ze de essentie (het racen) niet verbeteren gaat dit hem niet worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik mis 't ontbreken van overstuur door die verrekte engine van ze. Het is veel te makkelijk om goed gas te geven. Maar ja, Codemasters' policy kennende blijft dat zo. Het is een redelijk product maar ik snap niet waarom Ant het ding als 'goed' bestempelde. PR zeker.
Zamorano schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:39:
[...]

De fast setting maakt inderdaad een aardig verschil. :)
Met een topteam is het spel waarschijnlijk gewoon geen bal meer aan. Dan win je echt alles met 2 vingers in de neus. Barcelona is misschien één van de enige uitdagingen.

Ik speel in m'n 1e seizoen nog met STR, maar ik denk dat ik ook gewoon kampioen ga worden (ook op legend AI en driving aids uit) en de meeste wedstrijden meteen kan winnen. Daarna naar een sterker team, en als ik daarmee kampioen ben geworden heb ik het hoogstwaarschijnlijk wel gezien (zo niet eerder).

Hopelijk patchen ze de moeilijkheidsgraad voor alle banen naar het niveau van Barcelona. Dan is het al een stuk leuker racen. Al is pole pakken en 4e worden (3e als Liuzzi gewoon z'n pitstop maakt) in een STR nog steeds niet heel realistisch.
Barcelona geprobeerd, een losse race op Legend. De eerste keer proberen zat er niet heel veel meer in dan P9/10 en met name die laatste chicane nekt vreselijk. Maar dan nog, ik had 't zweet in m'n handen staan. Griebels wat moeilijk vergelekn met andere banen!!

1.23.8 oid als snelste ronde met een Ferrari, gewoon alles standaard.

Net me even met Time Trial 't snot voor de ogen gereden met een Virgin. Die wagens zijn daar allemaal hetzelfde, toch? Anyhoe, 51.5 and I really feel swamped now. Misschien zit er een 51.3 in maar dan moet ik daarna toch echt de setup in om verder vooruit te komen met 15 rondjes. Gevoelsmatig dan.

Edit: o ja, over dat ubersucces op Bahrein vanavond... ik was een pietsje dingetje vergeten en dat was bandenslijtage aanzetten. Scheelt wel wat. Voor de rest klopte het als een bus, weet niet wat de AI had maar ze zaten toen echt heftig te slapen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jejking op 06-10-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Jejking schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:45:
Ik mis 't ontbreken van overstuur door die verrekte engine van ze. Het is veel te makkelijk om goed gas te geven. Maar ja, Codemasters' policy kennende blijft dat zo. Het is een redelijk product maar ik snap niet waarom Ant het ding als 'goed' bestempelde. PR zeker.

[...]

Barcelona geprobeerd, een losse race op Legend. De eerste keer proberen zat er niet heel veel meer in dan P9/10 en met name die laatste chicane nekt vreselijk. Maar dan nog, ik had 't zweet in m'n handen staan. Griebels wat moeilijk vergelekn met andere banen!!

1.23.8 oid als snelste ronde met een Ferrari, gewoon alles standaard.

Net me even met Time Trial 't snot voor de ogen gereden met een Virgin. Die wagens zijn daar allemaal hetzelfde, toch? Anyhoe, 51.5 and I really feel swamped now. Misschien zit er een 51.3 in maar dan moet ik daarna toch echt de setup in om verder vooruit te komen met 15 rondjes. Gevoelsmatig dan.

Edit: o ja, over dat ubersucces op Bahrein vanavond... ik was een pietsje dingetje vergeten en dat was bandenslijtage aanzetten. Scheelt wel wat. Voor de rest klopte het als een bus, weet niet wat de AI had maar ze zaten toen echt heftig te slapen.
Dat moet rapper kunnen in een Ferrari. Ik deed in de STR vaak rond de 22:5 en met de fast mapping reed ik 21'ers.
Die laatste chicane is een beetje vervelend ja. Achterste anti-roll bar wat slapper (=lager) zetten helpt wel. Die heb je in snelle bochten toch niet echt nodig, want de auto's hebben op hoge snelheid inderdaad heel weinig overstuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Phusebox schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:11:
Lekker dan 2/3 in een 50% multiplayer race knalt live eruit. Ging net zo lekker, had nog 4 rondjes tot pitstop en pas net 1 band geel. Dat was echt hard trappen geworden de laatste acht rondjes op softs...
Dat is me al 2 keer overkomen. Ook is het spel al 2 keer gecrashed na een online race met 3 circuits... :(

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Laatst online: 22-05-2024
20% race met tyrewear off, heb je dan uberhaupt nog een pitstop gemaakt? Zo niet en de rest van het veld wel, snap ik al helemaal waar die enorme voorsprong vandaan kwam.

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

marijnhak schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 06:39:
[...]

20% race met tyrewear off, heb je dan uberhaupt nog een pitstop gemaakt? Zo niet en de rest van het veld wel, snap ik al helemaal waar die enorme voorsprong vandaan kwam.
Lees vaker verhalen van "easy win" op legend en met al aids off. Yeah right!!,...AI is niet al te moeilijk vooral in bochten rem je ze allemaal dik uit. Maar om nou te zeggen dat het een appeltje/eitje is, nou nee.

;)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik rijd nu op normal, 20%, tractiecontrole op half en verminderde vlaggen. (gewoon omdat ik het belachelijk vind 5 plaatsen naar achter te vliegen op de startgrid als iemand anders jou ramt tijdens een inhaalmaneuver. Heb nu 4/5 gewonnen en 1 keer tweede, omdat ik luisterde naar de pc zn voorstel om te pitten na drie rondes (en terug uitkomen dik 14e). Nooit meer. Denk toch dat ik eens ga proberen op hogere moeilijkheidsgraad. Starten in pole en de hele wedstrijd alleen rijden is niet echt mijn plan geweest als ik dit game begon te spelen.
Verder wel dikke fun gehad gisteren, mijn armen zijn stijf van te oefenen met mijn nieuw force feedback stuur :D

[ Voor 4% gewijzigd door Joindry op 07-10-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:00:
[...]

Nou dat lijkt me sterk, want twee posts boven je vraag -waar ik op antwoordde) stond precies hetgene dat jij meldde. En hoe heb je dit kunnen missen als je alle topics hebt doorgelezen?

Het is gewoon redelijk irritant als steeds weer precies dezelfde zaken langskomen, maar met een nieuw persoonlijk ergernis-sausje eroverheen. Elke dag bloemkool word je ook zat, toch? :P
Naah bloemkool blijft anders toch best wel lekker.. ;)

Maar back on Topic, gisteren Barcelona en Monaco gereden, want zijn dat 2 verschrikkelijk moeilijke circuits. Opzich gaat Monaco nog wel, je moet volle concentratie hebben, maar een klein foutje en je wordt meteen afgestraft. Ging iets te ruim in de tunnel en meteen heel mijn auto naar de klote.

Barcelona krijg ik het gewoon niet voor elkaar om dezelfde ronde tijden te rijden als de AI. Voor mijn gevoel ken ik de baan redelijk goed maar hun zijn zo snel. Waarschijnlijk toch nog iets meer oefenen! ^^..

Maar het verschil met een Virgin in Career mode en een Mclaren in Time Trial is wel echt inmens. Met een Virgin lig ik echt te harken in de bochten terwijl ik er met een Mclaren gewoon vloeiend doorheen kom. Dus verwacht dat het spel een stuk simpeler (minder uitdagend) wordt als je verder komt in je Career mode.

Wat ik tevens wel jammer vind is dat er cheaters in de TimeTrials zitten. Meestal de eerste 5 tijden zijn gewoon onmogelijk te halen. Hopelijk kan CM hier iets aan doen, want ergens heeft het wel weer een uitdaging om zover mogelijk te komen in de time trials. Maar tijden die gewoon 20 sec sneller zijn dan de nummer 10 is natuurlijk onmogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
ik ben nu aanbeland op het fabelachtige Barcelona.. Ik ben echt benieuwd hoe moeilijk het nu precies is. Ik ken het circuit op mn duimpje van de vele, vele rondes uit mn GTR tijdperk.

Gisteren mn eerste puntje gepakt met de virgin, de ai heeft duidelijk geen gevoel voor tactiek. De hele race was het droog en de laatste 10 ronden begint het te regenen. Het hele veld gaat vervolgens naar binnen terwijl de tijden op softs maar een seconde of 5 langzamer waren.. na 5 ronden trekt de regen weer weg en gaat de ai in de laatste ronde slicks halen!!!..

Verder vraag ik me af waarom mensen toch zo overdrijven over hun rondetijden.. Ik lees op diverse fora dat mensen claimen kampioen worden te in een virgin of lotus op legend en alle hulp uit. Toevallig hebben deze mensen allemaal geen screenshot of replay beschikbaar (behalve de fake replays waar je de TC duideklijk kan horen ingrijpen. Dit zou betekenen dat je 3-5 seconden sneller zou moeten rijden dan met hulp aan.. Dit kan niet! post gewoon je normale tijden of geef toe dat je wat hulp gebruikt. Ik speel al een jaar of 18 racegames, en heb nog steeds de ideale lijn aanstaan en tc op mid.. Niet omdat ik niet kan zijden zonder TC maar omdat ik anders halverwege de race te veel fouten ga maken omdat mn concentratie eraan gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door Kriebelkous op 07-10-2010 09:46 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:42:
ik ben nu aanbeland op het fabelachtige Barcelona.. Ik ben echt benieuwd hoe moeilijk het nu precies is. Ik ken het circuit op mn duimpje van de vele, vele rondes uit mn GTR tijdperk.

Gisteren mn eerste puntje gepakt met de virgin, de ai heeft duidelijk geen gevoel voor tactiek. De hele race was het droog en de laatste 10 ronden begint het te regenen. Het hele veld gaat vervolgens naar binnen terwijl de tijden op softs maar een seconde of 5 langzamer waren.. na 5 ronden trekt de regen weer weg en gaat de ai in de laatste ronde slicks halen!!!..

Verder vraag ik me af waarom mensen toch zo overdrijven over hun rondetijden.. Ik lees op andere mensen dat ze kampioen worden in een virgin of lotus op legend en alle hulp uit.. Dit zou betekenen dat je 3-5 seconden sneller zou moeten rijden dan met hulp aan.. Dit kan niet! post gewoon je normale tijden of geef toe dat je wat hulp gebruikt. Ik speel al een jaar of 18 racegames, en heb nog steeds de ideale lijn aanstaan en tc op mid.. Niet omdat ik niet kan zijden zonder TC maar omdat ik anders halverwege de race te veel fouten ga maken omdat mn concentratie eraan gaat.
Dat gevoel heb ik nou ook, sommige zeggen dat ze daadwerkelijk alle hulpmiddelen uit hebben staan en het moeilijkheidsniveau op z'n hoogst hebben staan en dan nog met 'twee vingers in de neus' winnen.

Dan begin ik me toch af te vragen, ben ik nou zo gigantisch slecht, en super blij als ik eens rond de top 10 kan rijden (plaats 10-15) met een Virgin of liegen hun gewoon over hun prestaties. Maar goed de meeste die zulke antwoorden geven zullen wel op medium spelen met alle hulpmiddelen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Gister in mn Sauber de GP van Canada gereden. Aangezien ik dat circuit heel goed kan heb ik de practice en quali de 1e tijd gereden (mijn allersnelste daar tot nu toe is 1.14.8, waar de cpu 1.18 rijd, al reed ik voor de pole 1.16 op mijn primes).
De race gestart en had in het begin moeite om mijn eerste plek te behouden. Vervolgens zet Vettel hem ernaast en hij rijdt even op kop. We gaan de 2e ronde in en ik pak flink wat tijd terug op Vettel en behaal de 1e positie :*) .
Daar rijd ik ronde naar ronde sneller en maak ik het gat echt gigagroot. Op een gegeven moment 30 sec voorsprong :9. In ronde 9/14 haal ik de eerste achterblijver in, maar omdat ik moet pitten komt hij er weer langs. Het duurt niet zo heel lang voordat ik er weer bij kom en eind ronde 12 haal ik hem nogmaals in. Vervolgens begin ik het hele veld van de achterkant in te halen. Tot plaatsje 20 als ik de laatste ronde in ga. Heb 2 flashbacks over dus dat moet lukken lijkt me :> .
De 2e chicane ga ik iets teveel over de curbs heen en mijn achterkant glijd weg, waarna ik de muur raak. Vanalles stuk dus dat wordt een flashback. Maar kom, ik heb er nog 1 en ben al bijna halverwege de laatste ronde.
Ik neem die flashback en kom wat dichter achter nummer 17 te liggen. We gaan de hairpin door en op dat rechte stuk weet hij hem tegen de muur te rammen, waarna hij dus plotseling de hele baan oversteekt (met hier en daar wat vliegende onderdelen.
Bijna niet te ontwijken natuurlijk, dus ik bots er keihard op :+ . Helaas geen flashbacks meer, maar heb alleen de laatste chicane nog en dan heb ik uiterst overtuigend gewonnen.

Dacht ik.

Ik rem weer erg laat (veel later dan de hulplijn aangeeft) en ga wederom wat lomp over de curbs (zoals ik de laatste 10 rondes al doe omdat je dan bijna 2 seconden winst pakt), maar dit keer kom ik wat veel van de grond af en verlies ik de controle waarna ik hem de muur in jas. Total loss ;(

Echt heel kut, want ik was zo lekker bezig. Nou kan ik hem uiteraard nog wel een keer rijden, maar baal nog eventjes teveel. Misschien dat ik hem dan vervolgens op legendary zet, want professional is voor mij wat makkelijk. Ik rij daar veel sneller. Heb nog steeds TC op ON, net als schakelen, ABS en de hulplijn in de bochten. Ik zou uiteraard wat uit kunnen zetten, maar dat vind ik gewoon niet lekker rijden. Enigste wat er gebeurd als ik TC uitzet is dat ik veel vaker spin, ik ga er niet veel langzamer door rijden, maar sta vaker tegen voorvleugels aan te kijken dan me lief is. Schakelen ben ik heel slecht in (ook IRL) en het uitzetten van ABS zie ik het nut niet van.
Aangezien ik dit spel voor de fun speel, ga ik die dingen niet veranderen. Ik speel om te winnen (en niet om plaats 15 te strijden), maar wil ook weer niet dat ik de rest op een rondje ga zetten omdat ze traag zijn.

Ik moet alleen nog erg hard werken aan mijn betrouwbaarheid. Ik weet van mijzelf dat ik erg snel ben en het langdurig kan zijn, maar op de 1 of andere manier heb ik elke ronde (soms 2) wel een punt waar ik een klein foutje maak en daardoor wat tijd kwijtraak. Soms is het zelfs zo erg dat ik rond ga en dat kost me meer tijd dan die snellere rondes.

Vooral het verschil tussen lege tank en volle tank vind ik er lastig. Ik heb daarnaast in de race vaak het gevoel dat hij net wat anders reageert (en niet alleen door de benzine).
Ook vernaggel ik de start (en eerste bochten) vrij vaak, waardoor ik achteraan rijd en ik niet lekker meer in mn ritme kom.
Iemand nog wat tips om mijn betrouwbaarheid te verbeteren?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Gynnad schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:47:
[...]

Dan begin ik me toch af te vragen, ben ik nou zo gigantisch slecht, en super blij als ik eens rond de top 10 kan rijden (plaats 10-15) met een Virgin of liegen hun gewoon over hun prestaties. Maar goed de meeste die zulke antwoorden geven zullen wel op medium spelen met alle hulpmiddelen aan.
Top 10 op legend met hulp uit (of bijna uit) is prima. Meestal zit ik rond de qualificatie rond de 12e plek. en in de race donder ik naar beneden (volle tank + virgin = huilen). Het verschil tussen de virgin en de betere teams is echt enorm. Rij eens een losse GP op dezelfde moeilijkheid in een Mclaren.. als je bovenin mee kan komen ben je gewoon goed bezig.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nog steeds een fijn hulpmiddel vind om te gebruiken is de break line voor in de bochten. Dit gebruik ik ook nog steeds in Forza3 terwijl ik die banen ook echt wel kan dromen nu. en net wat Kriebelkous zegt na een x aantal ronden gaat je (mijn) consentratie eraan, gewoon door het intensief kijken naar de baan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

marijnhak schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 06:39:
[...]

Yes I did, met volledige vlaggenregels aan. Anders was ik natuurlijk al lang gediskwalificeerd geweest omdat ik niet zowel soft als hard heb gebruikt, duh ;) M'n stop was in de eennalaatste ronde trouwens. Wat ook weer een deel van de voorsprong verklaart want de rest stond allang op hard toen ik nog op onverwoestbare softs bezig was.

En nog steeds vind ik het suck dat ik niet normaal screens kan maken, ik kreeg gewoon een zwart scherm terug! En Fraps'en wil ik wel maar dan moet ik eerst effe een nieuwe HDD plaatsen. Ruimtegebrek is een bitch want als je gaat opnemen in 1680x1050 dan gaat 't hard |:(
Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:42:

Verder vraag ik me af waarom mensen toch zo overdrijven over hun rondetijden.. Ik lees op diverse fora dat mensen claimen kampioen worden te in een virgin of lotus op legend en alle hulp uit. Toevallig hebben deze mensen allemaal geen screenshot of replay beschikbaar (behalve de fake replays waar je de TC duideklijk kan horen ingrijpen. Dit zou betekenen dat je 3-5 seconden sneller zou moeten rijden dan met hulp aan.. Dit kan niet! post gewoon je normale tijden of geef toe dat je wat hulp gebruikt. Ik speel al een jaar of 18 racegames, en heb nog steeds de ideale lijn aanstaan en tc op mid.. Niet omdat ik niet kan zijden zonder TC maar omdat ik anders halverwege de race te veel fouten ga maken omdat mn concentratie eraan gaat.
Het enige wat ik daarbij kan verzinnen en ik spreek niét uit ervaring omdat ik gewoon een kanonnenhekel heb aan aids (AIDS ook), het kan zijn dat de TC te heftig is afgesteld waardoor je veel tijd verliest omdat je beperkt wordt, niet omdat dat hulpmiddel je helpt om de boel in 't juiste spoor te houden op de grens. Is that it?
Gynnad schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:47:
[...]

Dat gevoel heb ik nou ook, sommige zeggen dat ze daadwerkelijk alle hulpmiddelen uit hebben staan en het moeilijkheidsniveau op z'n hoogst hebben staan en dan nog met 'twee vingers in de neus' winnen.

Wat een onzin. Ik zeg niet dat ik F1-materiaal ben maar zodra die HDD erin zit dan zal ik es een potje Fraps'en. Het is mogelijk, je weet.

Iemand zin in een contest, een offline time trial per halve week voor een bepaald circuit met verificatie en bewijs?

[ Voor 59% gewijzigd door Jejking op 07-10-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Martinspire schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:49:
je geeft zelf het andwoord al
Ik rem weer erg laat (veel later dan de hulplijn aangeeft) en ga wederom wat lomp over de curbs (zoals ik de laatste 10 rondes al doe omdat je dan bijna 2 seconden winst pakt), maar dit keer kom ik wat veel van de grond af en verlies ik de controle waarna ik hem de muur in jas. Total loss ;(
niet meer doen :)

[ Voor 74% gewijzigd door Kriebelkous op 07-10-2010 09:56 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Jejking schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:55:
[...]
M'n stop was in de eennalaatste ronde trouwens. Wat ook weer een deel van de voorsprong verklaart want de rest stond allang op hard toen ik nog op onverwoestbare softs bezig was.
dat scheelt idd zo een seconde per ronde. laten we er vanuit gaan dat de ai minimaal 30 rondjes op hard rijd zijn dat 30 seconden.. dat is precies je laatste stop.

wel vreemd dat je aangeeft vergeten te zijn tyre wear aan te zetten.. en het blijkaar in de race het niet vreemd vind dat je softe bandjes het een hele afstand volhouden.. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Kriebelkous op 07-10-2010 10:02 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Overigens, ligt het aan mij of zijn die intermediates gewoon veel te goed in de stromende regen? Dat had ik op Monza en ik moest wel oppassen wat ik deed (dat was erg vet, overlevingstocht!) voornamelijk in bocht 1 met keihard afremmen en de Variante Ascari maar ik was alsnog iets van 1.5s per rondje sneller dan de kop met sommige AI-coureurs achter me die 't tempo verrassend goed konden volgen. Ik dacht dat 't zou ophouden met regenen, een betere weersvoorspelling a la GP4 zou handiger zijn zodat je iig een idee hebt hoe de wedstrijd gaat verlopen.

Edit: vergeten te melden: dit was op Professional, niet op Legend.

[ Voor 5% gewijzigd door Jejking op 07-10-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:58:
[...]

dat scheelt idd zo een seconde per ronde. laten we er vanuit gaan dat de ai minimaal 30 rondjes op hard rijd zijn dat 30 seconden.. dat is precies je laatste stop.

wel vreemd dat je aangeeft vergeten te zijn tyre wear aan te zetten.. en het blijkaar in de race het niet vreemd vind dat je softe bandjes het een hele afstand volhouden.. :)
En dat je zogenaamd op Legend rijdt met alle assists uit (dus gekozen hebt voor expert)... dan staat tyre wear namelijk standaard aan... maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

NickThissen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:03:
[...]

Ok, dan lag m'n performance increase misschien toch daar aan :)
En nee ik heb niets op read-only gezet. Welke files bedoel je precies?
De twee hardwaresettings*.xml files in "My Documents/My Games/FormulaOne/hardwaresettings/".
Wanneer ik de game startte werden deze files beschreven, in mijn geval zette hij de DX11 settings weer uit.

Overigens had ik ergens gezien dat je problemen had met wel en geen Bloom-effect in je game? Dat had ik gisteren ook heel even na het klooien met de hardwaresettings. Bleek in mn config ineens de graphics detail level op "low" te staan. Nadat ik die weer op "ultra" had gezet was alles weer koek en ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:49:
Vooral het verschil tussen lege tank en volle tank vind ik er lastig. Ik heb daarnaast in de race vaak het gevoel dat hij net wat anders reageert (en niet alleen door de benzine).
Ook vernaggel ik de start (en eerste bochten) vrij vaak, waardoor ik achteraan rijd en ik niet lekker meer in mn ritme kom.
Rij eens in je practice met een volle tank, en probeer een race setup te vinden. Ik begin mijn race nooit met de quali setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:58:
[...]

Ja, alleen hier is het de case dat het maar een race van 10 ronden betrof. Daarom snapte ik het al niet. Ik maakte gebruik van custom en heb het eea met de settings gevlooid. Daarbij heb ik 'm simpelweg over 't hoofd gezien, en het was inderdaad vreemd. Daarom ben ik maar op onderzoek uitgegaan na de wedstrijd, toen kwam ik er pas achter na flink wat zoekwerk want in eerste instantie had ik 't gemist. So that is ze reason behind ze edit.
Phusebox schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:04:
[...]

En dat je zogenaamd op Legend rijdt met alle assists uit (dus gekozen hebt voor expert)... dan staat tyre wear namelijk standaard aan... maar goed...
Ever heard about Custom? Waar zit je verstand.

[ Voor 58% gewijzigd door Jejking op 07-10-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Tis wat kribelkous zegt, zonder abs en tcs wordt het vragen om blunders middenin de race. Ik rijdt wel met halve tractiecontrole opmdat je anders wel té gek kan doen bij het uitaccelereren uit een drijfnatte chicane. Beetje realisme mag wel. anders speel ik wel mario kart.
Hoe lang duurt het trouwens tegen je itemns unlocked om je auto's mee te upgraden, want mn Torro Rosso is toe aan nieuwe stukken ;)
Neen serieus, die levelupgrades na iedere race waarvoor dienen die? Hebben die uberhaupt iets te maken met unlocken van onderdelen en aantrekken van sponsors of is ist onzin. Bij Dirt 2 kreeg je in het begin massas extra, hie rnog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Jejking schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:12:
[...]

Ever heard about Custom? Waar zit je verstand.
Waar zit je verstand?!?!

je bent eerst aan het klagen dat je makkelijk wint op legend, en later komt er dan uit dat je hulpjes aan hebt staan.. zet die eens uit en start een normale race (geen 10 laps). bij een 10 lap race heb je nu eenmaal dat je makkelijker naar voren rijd omdat het veld nog dicht bij elkaar zit.

Ik speel alles op 100% afstand. het is inderdaad zo dat als je op soft begint je (door de voorzichtige houding van de ai de eerste paar bochten) met een beetje risico je snel plaatsen kan winnen. In Maleisie kan je in de eerste bocht 5 of 6 men pakken. als je vervolgens nog maar 9 rondjes moet is het makkelijk de rest ook te pakken, omdat iedereen nog fel zn positie aan het verdedigen is en dus langzamere tijden rijd en je bij kan blijven in je virgin/lotus/hrt of Torro Rosso.. en dan ook nog eens tyre wear uitzetten zodat je elke ronden op de max kan blijven rijden terwijl de AI een drop-off heeft waar je eng van word..

Je bent aan het klagen oven moeilijkheidsgraad terwijl je het jezelf makkelijk aan het maken bent.. waar zit jouw verstand?

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Joindry schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:29:
Tis wat kribelkous zegt, zonder abs en tcs wordt het vragen om blunders middenin de race. Ik rijdt wel met halve tractiecontrole opmdat je anders wel té gek kan doen bij het uitaccelereren uit een drijfnatte chicane. Beetje realisme mag wel. anders speel ik wel mario kart.
Ik heb op nog geen enkel moment TC willen aanzetten. Met goede pedalen en een nette rijstijl heb je dat IMHO ook niet nodig. ABS al helemaal niet.
Hoe lang duurt het trouwens tegen je itemns unlocked om je auto's mee te upgraden, want mn Torro Rosso is toe aan nieuwe stukken ;)
Neen serieus, die levelupgrades na iedere race waarvoor dienen die? Hebben die uberhaupt iets te maken met unlocken van onderdelen en aantrekken van sponsors of is ist onzin. Bij Dirt 2 kreeg je in het begin massas extra, hie rnog niks.
Volgens mij had ik na 4 races alleen 2 engine mapping upgrades met STR.

[ Voor 9% gewijzigd door Zamorano op 07-10-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:42: Ik speel al een jaar of 18 racegames, en heb nog steeds de ideale lijn aanstaan en tc op mid.. Niet omdat ik niet kan zijden zonder TC maar omdat ik anders halverwege de race te veel fouten ga maken omdat mn concentratie eraan gaat.
Heel herkenbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Joindry schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:29:
ABS kan wel uit hoor :) gewoon "spelen" met je rempendaal. Niets is leuker dan een lockup krijgen terwijl je iemand wilt inhalen, een beetje zelfkastijding hoort er bij :)

het valt me wel op dat een aantal remtechnieken (zoals pompend remmen) niet het effect ingame hebben die ze zouden moeten hebben. maar daar gaan we niet over muggeziften

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:30:
[...]

Waar zit je verstand?!?!

je bent eerst aan het klagen dat je makkelijk wint op legend, en later komt er dan uit dat je hulpjes aan hebt staan.. zet die eens uit en start een normale race (geen 10 laps). bij een 10 lap race heb je nu eenmaal dat je makkelijker naar voren rijd omdat het veld nog dicht bij elkaar zit.

Ik speel alles op 100% afstand. het is inderdaad zo dat als je op soft begint je (door de voorzichtige houding van de ai de eerste paar bochten) met een beetje risico je snel plaatsen kan winnen. In Maleisie kan je in de eerste bocht 5 of 6 men pakken. als je vervolgens nog maar 9 rondjes moet is het makkelijk de rest ook te pakken, omdat iedereen nog fel zn positie aan het verdedigen is en dus langzamere tijden rijd en je bij kan blijven in je virgin/lotus/hrt of Torro Rosso.. en dan ook nog eens tyre wear uitzetten zodat je elke ronden op de max kan blijven rijden terwijl de AI een drop-off heeft waar je eng van word..

Je bent aan het klagen oven moeilijkheidsgraad terwijl je het jezelf makkelijk aan het maken bent.. waar zit jouw verstand?
TLDR.

Waar zie jij staan dat ik gebruik maak van 'hulpjes'? Learn to read |:( . Het enige wat ik aan had staan tot dat punt was bandenslijtage uit. Voor de rest ga ik me niet meer verdedigen tegen gasten die het blijkbaar niet kunnen verkroppen dat er mensen zijn die wél vooruit en maximaal kunnen trappen in dit leuke spel dat niet het toonbeeld van realisme is, dahag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Jejking schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:38:
[...]

TLDR.

Waar zie jij staan dat ik gebruik maak van 'hulpjes'? Learn to read |:( . Het enige wat ik aan had staan tot dat punt was bandenslijtage uit. Voor de rest ga ik me niet meer verdedigen tegen gasten die het blijkbaar niet kunnen verkroppen dat er mensen zijn die wél vooruit en maximaal kunnen trappen in dit leuke spel dat niet het toonbeeld van realisme is, dahag.
bandenslijtage uit = hulpje

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ja doei. Hulpjes =/= hulpje. En gezien de verhalen die er waren over een AI die geen last heeft van bandenslijtage, is dat al niet eens een hulpmiddel. Sterker nog, een hulpje: TC, ABS, dát zijn hulpmiddelen. Je zet het expres zo neer dat het lijkt alsof ik de hele boel bij elkaar cheat. Zo ben ik niet getrouwd.

[ Voor 41% gewijzigd door Jejking op 07-10-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:43:
Ja doei. Hulpjes =/= hulpje. En gezien de verhalen die er waren over een AI die geen last heeft van bandenslijtage, is dat al niet eens een hulpmiddel. Sterker nog, een hulpje: TC, ABS, dát zijn hulpmiddelen. Je zet het expres zo neer dat het lijkt alsof ik de hele boel bij elkaar cheat. Zo ben ik niet getrouwd.
Is dat cheaten ja? :s ik rijd met tc aan maar dacht gewoon dat het een optie in het spel is....
Hoop het maar anders sta ik tevaak met de neus de verkeerde kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Jejking schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:43:
Ik zeg niet dat je cheat.. ik geef alleen maar aan dat je aan het klagen bent dat het spel te makkelijk is terwijl je het nog niet op zn moeilijkste speelt.. over 10 rondjes kan je niet beoordelen of de game makkelijk of moeilijk is...
Daarnaast is het inderdaad geen simulator. Het is een game die bedoeld is voor de main-stream waarbij je de moeilijkheidsgraad zo veranderd kan worden dat het uitdagend is..

Mijn bedoeling is niet te beweren dat je niet kunt trappen. Ik denk dat 80% van de gebruikers op dit forum echt wel kunnen trappen.. Wat ik wil aangeven is dat je klaagt over de moeilijkheidsgraad terwijl je het nog moeilijker kan maken. Ook als de ai geen last heeft van bandenslijtage maak je het jezelf moeilijker door tyre wear aan te zetten en langere races te gaan rijden.. Of dit realistisch is valt geen antwoord op te geven, als je daardoor 12e word is het iig realistischer dan 1e worden..

zijn we nu weer vriendjes? :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

TC is geen cheat maar het is ook weer niet realistisch (in 't echt is het verboden vanaf 2008). Sommige figuren hier slaan een beetje door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Kunnen we nu stoppen met dit gezeik?

Ik kan best geloven dat iemand dik wint op legend met alle hulp uit. Ik rij namelijk ook op legend met alle hulp uit (dan wel in een BWM-Sauber), en ik ben 2/3 races nu eerste geworden (met 5 seconden voorsprong ofzo). En nee, ik ben echt niet super goed in race games. Mijn enige ervaring is DiRT1 en 2 en GRID.
Dus als iemand nog een stuk beter is dan mij dan geloof ik makkelijk dat die een heel seizoen wint op legend met alle hulp uit in een virgin. Het spel is gewoon niet overdreven moeilijk op legend, en dat zou het wel moeten zijn imo. Op legend zouden de beste spelers moeite moeten hebben, niet de gemiddelde spelers. De gemiddelde spelers moeten op medium/hard moeite hebben. Klinkt logisch toch?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
[...]

Iemand zin in een contest, een offline time trial per halve week voor een bepaald circuit met verificatie en bewijs?
JA!!!
Dat is altijd al mijn ding geweest! noem het circuit en de auto en ik doe mee?

Hoe had je de verificatie in gedachten? PS3 en Xdoos gebruikers hebben geen fraps.. en om ze nu te vragen de ouderwetse videorecorder/ dvd recorder erbij aan te sluiten is een beetje overdreven lijkt me :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:54:
[...]

Ik zeg niet dat je cheat.. ik geef alleen maar aan dat je aan het klagen bent dat het spel te makkelijk is terwijl je het nog niet op zn moeilijkste speelt.. over 10 rondjes kan je niet beoordelen of de game makkelijk of moeilijk is...
Daarnaast is het inderdaad geen simulator. Het is een game die bedoeld is voor de main-stream waarbij je de moeilijkheidsgraad zo veranderd kan worden dat het uitdagend is..

Mijn bedoeling is niet te beweren dat je niet kunt trappen. Ik denk dat 80% van de gebruikers op dit forum echt wel kunnen trappen.. Wat ik wil aangeven is dat je klaagt over de moeilijkheidsgraad terwijl je het nog moeilijker kan maken. Ook als de ai geen last heeft van bandenslijtage maak je het jezelf moeilijker door tyre wear aan te zetten en langere races te gaan rijden.. Of dit realistisch is valt geen antwoord op te geven, als je daardoor 12e word is het iig realistischer dan 1e worden..

zijn we nu weer vriendjes? :)
^)

Daar ben ik 't wel mee eens behalve dat ik ook fan ben van 't motto: gelijke monniken, gelijke kappen. Goed, ik wist niet van tevoren dat slijtage uit stond maar als blijkt dat de AI inderdaad geen last heeft van slijtage dan ben ik geneigd om 't uit te laten. Aan de andere kant, I luv challenges. Het kan moeilijker want 't wordt echt wel een stuk lastiger met slijtage aan!

Zit me af te vragen in hoeverre m'n tijden een beetje competitief zijn vs de wereld. Die 51.5 was behoorlijk strak naar mijn idee. Het is toch zo dat in Time Trial-mode alles hetzelfde is en je full revs hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de man spelen doe je maar ergens anders, hier wil ik het niet zien.

[ Voor 83% gewijzigd door psychoclown op 07-10-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Jejking schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:59:
[...]

Zit me af te vragen in hoeverre m'n tijden een beetje competitief zijn vs de wereld.
weet je nog wat je reed in Maileisie? ik zat ergens in de hoge 1:38 ers te harken. (met default setup en iets meer wing)

Ik ben zelf ook wel benieuwd of de vliegen op mn helm blijven zitten als ik rij

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
[...]

Ik heb zeker zin in een contest elke halve/hele week. Alleen speel ik op de PS3, waardoor verifiëren een stuk lastiger gaat. Misschien zouden we gewoon elkaar moeten vertrouwen en bepaalde settings moeten afspreken? Als er dan tijden echt gaan opvallen dan kan er altijd nog om verificatie gevraagd worden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:09:
[...]

weet je nog wat je reed in Maileisie? ik zat ergens in de hoge 1:38 ers te harken. (met default setup en iets meer wing)

Ik ben zelf ook wel benieuwd of de vliegen op mn helm blijven zitten als ik rij
Zal ik je vertellen dat ik nog niet eens op Maleisië gereden heb? Ik probeer het vanavond te proberen, k!
alex3305 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:11:
[...]

Ik heb zeker zin in een contest elke halve/hele week. Alleen speel ik op de PS3, waardoor verifiëren een stuk lastiger gaat. Misschien zouden we gewoon elkaar moeten vertrouwen en bepaalde settings moeten afspreken? Als er dan tijden echt gaan opvallen dan kan er altijd nog om verificatie gevraagd worden natuurlijk.
Hmm mja, een fotootje, is dat wat? Om nou te gaan videotapen met recorders schiet ook niet op uiteraard :+

Wel stel ik 3 subcategorieën voor, X360/PS3/PC. Of twee: gamecontroller/stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 21:28
Die contest klinkt wel leuk. Ik denk dan wel dat het inderdaad erg handig is om twee categorieën te maken, stuur en controller (zoals Jejking al zegt). Maar is het dan de bedoeling dat je off-line time-trials gaat rijden en dan je tijden on-line post ofzo?

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Jejking schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:16:
[...]

Wel stel ik 3 subcategorieën voor, X360/PS3/PC. Of twee: gamecontroller/stuur.
Ik stem voor 3. Ook nog eens onderscheid maken in controllers maakt het onoverzichtelijk en je krijgt mensen die aangeven met controller te rijden terwijl ze stiekem een stuurtje hebben. ik zou zeggen dat je wel aan kan geven dat je met controller of stuur rijd, maar dat dit geen invloed heeft op de uitslag. zo krijgen de mensen met een controller wel een juiste indicatie waar ze ongeveer staan, en heeft het voor de mensen met stuur geen zin om te doen alsof ze een controller gebruiken.

Ik ben zelf van mening dat als je fanatiek genoeg bent om mee te doen en te willen winnen, je ook je spullen daarop moet aanpassen :)

Ik weet uit ervaring (heb dit veel met gtr gedaan) dat mensen nou eenmaal niet altijd even eerlijk tegen zichzelf zijn.. Daar kon je gelukkig de complete telemetrie overhandigen of opvragen als mensen gingen zeuren/ cheaten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Kriebelkous op 07-10-2010 11:38 ]

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:30:
[...]

Waar zit je verstand?!?!

kijk dit is glas helder.... d:)b

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Glashelder? Iemand heeft 't punt gemist jongens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Jejking schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:43:
Glashelder? Iemand heeft 't punt gemist jongens :+
Laten we dr over ophouden.. wij begrijpen elkaar nu. en dat is waar het om gaat. de discussie opnieuw beginnen heeft voor niemand zin

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Haha, ik bedoelde jou niet, sap ;)

Trouwens, kan iemand even een poll openen voor de aanpak van die Time Trial league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Nah, ik heb liever dat jullie nog wat onenigheid creeëren, dat maakt de race enkel spannender :P

fight club...

Ik zou ook wel willen meedoen, maar ik waarschuw jullie Ik ben pas gisteren begonnen :P
Heb wel wat GT ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door Joindry op 07-10-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Jejking heel veel rijders verzamelen zich op een andere site, puur om competities af te spreken, wellicht ook interessant voor jou? ;)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Jejking schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:45:
Misschien kom ik niet als de slimste over, maar wat bedoel je met 51.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CrankyGamerOG schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:03:
Jejking heel veel rijders verzamelen zich op een andere site, puur om competities af te spreken, wellicht ook interessant voor jou? ;)
M'n DM-knop staat aan :) Moet ik alleen nog wel even voor een zacht prijsje een officiële editie zien te regelen dus ik ben bereikbaar.
Gynnad schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:05:
[...]

Sorry, al die dingen uitschrijven ben ik niet zo van. 1:51.5 over een rondje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

@Gynnad, ben blij dat jij de vraag stelt, nu ben ik niet de enige die het eigenlijk niet snapt. wss 1'51", maar welk circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 12:09

Soggney

Zeekomkommer

Gynnad schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:05:
[...]

Goeie vraag, er staat namelijk geen eenheid bij, dus is het 51 minuten 5x seconden voor de race op x% of 51 seconden 5xx voor een lap?

edit- argh beter ff gerefreshed, maar dus nog erger, is het 1' 51"

[ Voor 9% gewijzigd door Soggney op 07-10-2010 12:15 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Laatst online: 12-08-2024
Iemand hier een goeie (nederlandse) sitetip waar je je in kan schrijven voor competities/kampioenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Soggney schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:13:
[...]

Goeie vraag, er staat namelijk geen eenheid bij, dus is het 51 minuten 5x seconden voor de race op x% of 51 seconden 5xx voor een lap?

edit- argh beter ff gerefreshed, maar dus nog erger, is het 1' 51"
In de F1 zetten ze ook op pitborden de eerste minuut niet neer. Leest makkelijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Poll: Onderverdeling F1 2010 GoT competitie
PS3 | Xbox | PC
Consoles | PC
Racestuur | Gamepad
Racestuur | Gamepad | Keyboard
PS3 racestuur | PS3 gamepad | X360 racestuur | X360 gamepad | PC racestuur | PC gamepad | PC keyboard
Console racestuur | Console gamepad | PC racestuur | PC gamepad
Geen onderverdeling
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=363349&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Daarnaast lijkt het me handig om dan af te spreken met welke assists en instellingen er gespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Poll: welke hulpmiddelen mogen we gebruiken?
TC High/ABS on
TC med/ABS on
TC off/ABS on
TC off/ABS off
pinda's zijn lekker
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=363350&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai deze game op een Amd Athlonx 64 X2 (3 ghz)

Het is werkelijk verschrikkelijk irritant, maar het inladen van de menu's duurt al een eeuwigheid
(hij haakt continue in inlaadscherm), daarnaast lijkt er grafisch niets aan de hand, maar na 10 minuten racen begint het hele spel te vertragen, en is er gewoon niet fatsoenlijk meer mee te racen.

Ik dacht aan de verhoging van de temperaturen van zowel cpu als vga, echter blijven deze onder het gamen zo rond de 60 graden.

Voordat ik uberhaupt ga denken aan het aanschaffen van wederom een nieuwe videokaart, lijkt het mij wel handig of dit het euvel is?? iemand meer last gehad van bovenstaande omschreven problemen,

Opmerking daarbij is dat ie ook in Safe mode gaat hangen en stotteren, dit is gewoon niet normaal, en vergalt het complete spel plezier van deze game!

Kan iemand mij aangeven waar het probleem zou liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:35:

Ik draai deze game op een Amd Athlonx 64 X2 (3 ghz)

Kan iemand mij aangeven waar het probleem zou liggen??
had je deze vraag al niet eerder gesteld?
wat je trouwens kan proberen is het geluid op software ipv hardware te zetten.. scheelt een paar fps. De rest word al meerdere keren beantwoord in dit forum. als dat allemaal niet werkt zou je kunnen herinstalleren (complete pc) of kijken of een ander vga kaartje het beter doet. In principe is een 4770 voldoende lijkt me..

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En pinda's zijn lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG