Gister in mn Sauber de GP van Canada gereden. Aangezien ik dat circuit heel goed kan heb ik de practice en quali de 1e tijd gereden (mijn allersnelste daar tot nu toe is 1.14.8, waar de cpu 1.18 rijd, al reed ik voor de pole 1.16 op mijn primes).
De race gestart en had in het begin moeite om mijn eerste plek te behouden. Vervolgens zet Vettel hem ernaast en hij rijdt even op kop. We gaan de 2e ronde in en ik pak flink wat tijd terug op Vettel en behaal de 1e positie

.
Daar rijd ik ronde naar ronde sneller en maak ik het gat echt gigagroot. Op een gegeven moment 30 sec voorsprong

. In ronde 9/14 haal ik de eerste achterblijver in, maar omdat ik moet pitten komt hij er weer langs. Het duurt niet zo heel lang voordat ik er weer bij kom en eind ronde 12 haal ik hem nogmaals in. Vervolgens begin ik het hele veld van de achterkant in te halen. Tot plaatsje 20 als ik de laatste ronde in ga. Heb 2 flashbacks over dus dat moet lukken lijkt me

.
De 2e chicane ga ik iets teveel over de curbs heen en mijn achterkant glijd weg, waarna ik de muur raak. Vanalles stuk dus dat wordt een flashback. Maar kom, ik heb er nog 1 en ben al bijna halverwege de laatste ronde.
Ik neem die flashback en kom wat dichter achter nummer 17 te liggen. We gaan de hairpin door en op dat rechte stuk weet hij hem tegen de muur te rammen, waarna hij dus plotseling de hele baan oversteekt (met hier en daar wat vliegende onderdelen.
Bijna niet te ontwijken natuurlijk, dus ik bots er keihard op

. Helaas geen flashbacks meer, maar heb alleen de laatste chicane nog en dan heb ik uiterst overtuigend gewonnen.
Dacht ik.
Ik rem weer erg laat (veel later dan de hulplijn aangeeft) en ga wederom wat lomp over de curbs (zoals ik de laatste 10 rondes al doe omdat je dan bijna 2 seconden winst pakt), maar dit keer kom ik wat veel van de grond af en verlies ik de controle waarna ik hem de muur in jas. Total loss
Echt heel kut, want ik was zo lekker bezig. Nou kan ik hem uiteraard nog wel een keer rijden, maar baal nog eventjes teveel. Misschien dat ik hem dan vervolgens op legendary zet, want professional is voor mij wat makkelijk. Ik rij daar veel sneller. Heb nog steeds TC op ON, net als schakelen, ABS en de hulplijn in de bochten. Ik zou uiteraard wat uit kunnen zetten, maar dat vind ik gewoon niet lekker rijden. Enigste wat er gebeurd als ik TC uitzet is dat ik veel vaker spin, ik ga er niet veel langzamer door rijden, maar sta vaker tegen voorvleugels aan te kijken dan me lief is. Schakelen ben ik heel slecht in (ook IRL) en het uitzetten van ABS zie ik het nut niet van.
Aangezien ik dit spel voor de fun speel, ga ik die dingen niet veranderen. Ik speel om te winnen (en niet om plaats 15 te strijden), maar wil ook weer niet dat ik de rest op een rondje ga zetten omdat ze traag zijn.
Ik moet alleen nog erg hard werken aan mijn betrouwbaarheid. Ik weet van mijzelf dat ik erg snel ben en het langdurig kan zijn, maar op de 1 of andere manier heb ik elke ronde (soms 2) wel een punt waar ik een klein foutje maak en daardoor wat tijd kwijtraak. Soms is het zelfs zo erg dat ik rond ga en dat kost me meer tijd dan die snellere rondes.
Vooral het verschil tussen lege tank en volle tank vind ik er lastig. Ik heb daarnaast in de race vaak het gevoel dat hij net wat anders reageert (en niet alleen door de benzine).
Ook vernaggel ik de start (en eerste bochten) vrij vaak, waardoor ik achteraan rijd en ik niet lekker meer in mn ritme kom.
Iemand nog wat tips om mijn betrouwbaarheid te verbeteren?