Ik ben allergisch =(
Dan weet ik welke optie er af gaat vallen in die poll
Waar is nu de optie: ABS off/TC med of ABS off/TC high? Dat zou mijn voorkeur zijn namelijkKriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 12:31:
Poll: welke hulpmiddelen mogen we gebruiken?
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 07-10-2010 13:17 ]
Voor mensen die moeite hebben met Catalunya, dit filmpje hielp wel een seconde of 2 bij mij 
YouTube: Kimi Raikkonen POLE Spain [HD]
Vooral wat hij op het einde zegt over de chicane is echt waar ook in het spel: de curbs mag je best meepakken (en zal ook moeten wil je je beste tijd neerzetten), maar die rode dingen net achter de curbs moet je echt vermijden! Als ik die aanraak dan is het een keer stuiteren en hoppa, ik sta achterstevoren. Dus als je moeite hebt met die chicane, probeer die rode dingen achter de curbs te vermijden, en als je ze toch onverhoopt raakt, voet van het gas! Dan kun je em mss nog net redden.
YouTube: Kimi Raikkonen POLE Spain [HD]
Vooral wat hij op het einde zegt over de chicane is echt waar ook in het spel: de curbs mag je best meepakken (en zal ook moeten wil je je beste tijd neerzetten), maar die rode dingen net achter de curbs moet je echt vermijden! Als ik die aanraak dan is het een keer stuiteren en hoppa, ik sta achterstevoren. Dus als je moeite hebt met die chicane, probeer die rode dingen achter de curbs te vermijden, en als je ze toch onverhoopt raakt, voet van het gas! Dan kun je em mss nog net redden.
@alex3305,
Die optie staat er niet, andere kiezen dan maar?
Die optie staat er niet, andere kiezen dan maar?
@Nick: goeie tip maar is alsnog een lastige chicane 
Sowieso, als je bijna spint. 9/10 keer red ik de auto door gewoon keihard de rem in te trappen, gaat bijna altijd goed. Echt de meest vage correctiemogelijkheid aller tijden, in 't echt helpt dat alleen maar in bepaalde omstandigheden.
Sowieso, als je bijna spint. 9/10 keer red ik de auto door gewoon keihard de rem in te trappen, gaat bijna altijd goed. Echt de meest vage correctiemogelijkheid aller tijden, in 't echt helpt dat alleen maar in bepaalde omstandigheden.
Verwijderd
Gisteren (zoals aangekondigd) alles compleet op full expert realism legend etc. etc. gezet en de career overnieuw gestart. Na twee kansloze laatste plaatsen heb ik de tyre en fuel sim weer uitgezet en TC en ABS op full, hahahaha! Het moet wel LEUK blijven, namelijk!
Ik stond in de eerste bocht al achterstevoren en later nog een keer. En dan kreeg ik nog een penalty ook... Dus ik ben nu weer helemaal de andere kant opgeslagen: heerlijk scheuren met hulpjes aan...
Groot kans dat ik morgen alles weer op full realism zet, haha!
Groot kans dat ik morgen alles weer op full realism zet, haha!
Mijn voorkeur zou ook bij 1 van deze liggen ja...alex3305 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:17:
[...]
Waar is nu de optie: ABS off/TC med of ABS off/TC high? Dat zou mijn voorkeur zijn namelijk
dju, nou zou ik mijn vote bij abc/tc willen aanpassen. Het is mss beter om de tijden te "vergelijken" een maximale hulpsetting te voten, en iedereen die een tijd neerzet met minder hulpjes dit ook vernoemd.
zo krijgen degenen die zonder hulp rijden meer respect, terwijl de rest nog altijd plezier heeft.
zo krijgen degenen die zonder hulp rijden meer respect, terwijl de rest nog altijd plezier heeft.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Martinspire schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:29:
Ik zou zeggen: 1 categorie voor iedereen waar alles is toegestaan en 1 voor de zeiksnorren die toch alles uberrealistisch willen hebben en anderen niets gunnen omdat zij gewoon slecht zijn.
Het zijn verdomme de paralympics niet !
why so serious?
www.racetalk.nl
dan word de poll zo grootHarrie schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:38:
[...]
Mijn voorkeur zou ook bij 1 van deze liggen ja...
kans op een gelijke uitslag is dan groter.
Misschien een idee (weer) om 2 subcatogerieen te maken. 1tje met hulp uit, en 1 waarin alles mag? dan ben je zelf vrij te doen wat je wilt, en kun je ook kiezen in beide catogorieen mee te doen.Soggney schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:44:
dju, nou zou ik mijn vote bij abc/tc willen aanpassen. Het is mss beter om de tijden te "vergelijken" een maximale hulpsetting te voten, en iedereen die een tijd neerzet met minder hulpjes dit ook vernoemd.
Heeft iemand intresse om hier een nieuw topic voor te gaan openen? en daar dit gesprek voort te zetten? wat bij betreft beginnen we Maandag met race 1. en houden we per catogerie het puntenstelsel van de f1 aan?
Ik wil best de boel samen met iemand gaan opzetten.
als ik nu kijk naar de polls is er animo om de platformen te verdelen in catogorieen. en is er ongeveer evenveel animo als met en zonder enige hulp. Vandaar mijn idee om hier 2 competities voor op te zetten waarin je gewoon aan beide mag meedoen.. Ik denk dat dan iedereen wel plezier kan beleven. Als de tijden tussen de consoles en pc geen verschillen hebben kunnen we dit altijd nog samenvoegen
Lijkt dit jullie iets?
[ Voor 17% gewijzigd door Kriebelkous op 07-10-2010 14:03 ]
www.racetalk.nl
Lees dit topic al een tijdje aangezien ik de game ook heb, persoonlijk spreekt het idee om een n00b en een l33t competitie te hebben het meeste aan, niet in de laatste plaats omdat ik er zelf niks van kan
.
De verdeling PS3/XBOX360/ PC lijkt mij ook van toepassing, maar ik denk dat die tijden wel ongeveer gelijk zullen zijn (afgezien van gebruik stuur ed.).
Als er iemand tips heeft, zodat ik ook een beetje goed kan gaan rijden
wat is een goede rijstijl om zonder grote achterstand of met weinig spins rondjes te kunnen rijden, wat ik regelmatig doe
?? (rij helaas zonder stuur) op de xbox
De verdeling PS3/XBOX360/ PC lijkt mij ook van toepassing, maar ik denk dat die tijden wel ongeveer gelijk zullen zijn (afgezien van gebruik stuur ed.).
Als er iemand tips heeft, zodat ik ook een beetje goed kan gaan rijden
Onderscheid hoeft voor mij niet, te zien van hoe druk het is natuurlijk, maar ik denk niet dat we aan 20 man zullen komen. Zoalng ik niet gedubbeld hoef te worden, I'm fine.
dus mijn voorstel, indien noob en pro samen abs en tsc medium. Indien apart, wil ik gerust zonder abs en tsc proberen.
Maar nob en pro samen, zonder hulp, neen het verschil zou gewoon te groot zijn. Het moe tleuk blijven voor de noobs (ik dus) ook
dus mijn voorstel, indien noob en pro samen abs en tsc medium. Indien apart, wil ik gerust zonder abs en tsc proberen.
Maar nob en pro samen, zonder hulp, neen het verschil zou gewoon te groot zijn. Het moe tleuk blijven voor de noobs (ik dus) ook
Hier kan ik mij 100% in vinden. En mocht je "te snel" worden in de noob-klasse kan je alsnog je kans wagen in de pro.Joindry schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:20:
Onderscheid hoeft voor mij niet, te zien van hoe druk het is natuurlijk, maar ik denk niet dat we aan 20 man zullen komen. Zoalng ik niet gedubbeld hoef te worden, I'm fine.
Ik denk trouwens niet dat er veel verschil zal (mag?) zijn tussen de platformen. Een aanduiding controller/stuurtje lijkt me dan wel weer handig.
Wat betreft verificatie, kan ik alleen maar een foto bedenken. Of zouden we op de goede trouw van de deelnemers kunnen rekenen? Indien iedereen elkaar (per platform dan wel) als friend toevoegt zijn die tijden dan toch ook echt na te kijken ingame?
Bij TimeTrials kun je 'vrienden' toch ook toevoegen op de leaderboards. Enigst nadeel is dan dat alleen je beste tijd er volgens mij staat. Dus dan hebben we er nog niet veel aan als we een competitie willen houden. Wel zou je dan bij kunnen houden wat je beste tijd allertijden is van iedereen.Kiff schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 14:34:
[...]
Hier kan ik mij 100% in vinden. En mocht je "te snel" worden in de noob-klasse kan je alsnog je kans wagen in de pro.
Ik denk trouwens niet dat er veel verschil zal (mag?) zijn tussen de platformen. Een aanduiding controller/stuurtje lijkt me dan wel weer handig.
Wat betreft verificatie, kan ik alleen maar een foto bedenken. Of zouden we op de goede trouw van de deelnemers kunnen rekenen? Indien iedereen elkaar (per platform dan wel) als friend toevoegt zijn die tijden dan toch ook echt na te kijken ingame?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
ik heb zelf ook al zitten denken of het wel handig is de verschillende platforms te splitsen. Maar blijkbaar is daar het meeste animo voor. aldus de voorlopige uitslal van de poll.. Misschien kunnen we de platformen samenvoegen met gedoogsteun?
Ik vraag me af of de tijden inderdaad ver uit elkaar liggen of niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Kriebelkous op 07-10-2010 15:03 ]
www.racetalk.nl
Je kunt toch een totaalstaatje maken, en uitsplitsen per platform?Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:02:
ik heb zelf ook al zitten denken of het wel handig is de verschillende platforms te splitsen. Maar blijkbaar is daar het meeste animo voor. aldus de voorlopige uitslal van de poll.. Misschien kunnen we de platformen samenvoegen met gedoogsteun?
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten.
Gedoog steun is inderdaad een goede, het lijkt mij dan het handigst om 2 schema's te maken met 2 verschillende instellingen qua drivings aids. waarbij de speler dan zelf moet aangeven stuur / controller / keyboard, anders zit je al aan 6 categorien.Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:02:
Verwijderd
Gewoon 1 lijst maken en daarachter welk platform en controller/stuurtje en of hulpmiddelen aan hebt!?
En dan lekker los laten gaan... Uiteraard de tijd die diegene op die baan heeft gereden..
En dan lekker los laten gaan... Uiteraard de tijd die diegene op die baan heeft gereden..
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 15:13 ]
xbox360 word sowieso al een tijdje al gedaan ,dus die optie is overbodig 
Bijna alle , zoniet alle x360 spelers (F1 2010) hebben zich al een tijd terug verzameld voor toernooien op gotilve.nl
Bijna alle , zoniet alle x360 spelers (F1 2010) hebben zich al een tijd terug verzameld voor toernooien op gotilve.nl
KPN - Vodafone Ziggo Partner
2DeF_WoDy_x zijn voorstel ik zelfs goed voor mij. gewoon één lijst, met tekeningetjes welk middelen je gebruikt.
multyplatform is wat mij betreft ook goed. als blijkt dat de tijden erg veel uit elkaar liggen kunnen we altijd nog de boel opsplitsen.. Als we dit doen wil ik wel met een puntentelling werkenJoindry schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:26:
2DeF_WoDy_x zijn voorstel ik zelfs goed voor mij. gewoon één lijst, met tekeningetjes welk middelen je gebruikt.
De winnaar na een paar weken mag zich vervolgens bij mij melden om een spiksplinternieuwe ballpen in ontvangst te nemen
www.racetalk.nl
Verwijderd
Denk dat de minder goede spelers dan kunnen zien wat de goede rijders voor een tijd neerzetten en daar voor gebruiken of niet.. Zodat de minder goede spelers naar een tijd toe kunnen oefenen zodat ze beter worden en het dan voor iedereen uiteindelijk leuker is omdat er dan meer concurrentie is. Als je alle "slechte" bij mekaar in de poule doet worden ze niet beter van.. (denk ik hahah).
En voor mezelf vind ik het leuk om te zien wat de echt snelle jongens nou neerzetten voor mij een uitdaging...
En voor mezelf vind ik het leuk om te zien wat de echt snelle jongens nou neerzetten voor mij een uitdaging...
Oo nu moetitk gaan oefenen, aan dit tempo gok ik dat mijn pen leeg gaat zijn binnen de drie weken. Deze zou dan perfect passen

eens. ik heb al een pm naar een modje gestuurd of we dit vanuit het tweakers forum mogen regelen (ik heb geen idee namelijkVerwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:32:
Denk dat de minder goede spelers dan kunnen zien wat de goede rijders voor een tijd neerzetten en daar voor gebruiken of niet.. Zodat de minder goede spelers naar een tijd toe kunnen oefenen zodat ze beter worden en het dan voor iedereen uiteindelijk leuker is omdat er dan meer concurrentie is. Als je alle "slechte" bij mekaar in de poule doet worden ze niet beter van.. (denk ik hahah).
Zodra ik antwoord heb zal ik ff een topic openen en proberen de diverse ideeen bij elkaar in elkaar in de blender te stoppen en er een geniale visie van te maken.. ik denk dat we gewoon in eerste instantie alles op een hoop gooien en daarbij het platform vermelden en aan te geven welke hulpjes je gebruikt. Dan maken we in de puntentelling wel verschillende competities. Zo kan iedereen winnen en is het altijd eerlijk, uiteindelijk gaat het toch om de eer. dus heeft het geen zin het nu al dood te slaan met regels
laten we het vooral niet te serieus maken, daar zijn al genoeg andere sites voor
[ Voor 3% gewijzigd door Kriebelkous op 07-10-2010 15:43 ]
www.racetalk.nl
Als er een prijs te verdienen valt doe ik ook mee!Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:31:
[...]
multyplatform is wat mij betreft ook goed. als blijkt dat de tijden erg veel uit elkaar liggen kunnen we altijd nog de boel opsplitsen.. Als we dit doen wil ik wel met een puntentelling werkenenige competitie mag er wel zijn.
De winnaar na een paar weken mag zich vervolgens bij mij melden om een spiksplinternieuwe ballpen in ontvangst te nemen
Verwijderd
Dat kan altijd nog maar laat eerst iedereen maar eens rijden en daar de tijden van bekijken..Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:40:
[...]
eens. ik heb al een pm naar een modje gestuurd of we dit vanuit het tweakers forum mogen regelen (ik heb geen idee namelijk)
Zodra ik antwoord heb zal ik ff een topic openen en proberen de diverse ideeen bij elkaar in elkaar in de blender te stoppen en er een geniale visie van te maken.. ik denk dat we gewoon in eerste instantie alles op een hoop gooien en daarbij het platform vermelden en aan te geven welke hulpjes je gebruikt. Dan maken we in de puntentelling wel verschillende competities. Zo kan iedereen winnen en is het altijd eerlijk, uiteindelijk gaat het toch om de eer. dus heeft het geen zin het nu al dood te slaan met regels
laten we het vooral niet te serieus maken, daar zijn al genoeg andere sites voor
Wie weet zitten er wat suprises tussen
Ik sponsor ook wel een prijs bij deze.. Een led tv 52 inch Sony bravia KDL-52NX800F daar de fotos van..
zo ben ik dan ook wel weer
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 15:48 ]
ik heb mn baas zover dat hij 10 pennen wil sponsoren..soulcrusher schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:43:
[...]
Als er een prijs te verdienen valt doe ik ook mee!![]()

www.racetalk.nl
Ik doneer bij deze 50 (!!!) pennen aan de prijzenpot
DutchFLC schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:58:
Ik doneer bij deze 50 (!!!) pennen aan de prijzenpot
www.racetalk.nl
Geniaal. Een arrangement als eerste prijs: 'enough pencils for the rest of your life'.
Je sponsort foto's van een TV? Gierbak die je d'r bentVerwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:45:
Ik sponsor ook wel een prijs bij deze.. Een led tv 52 inch Sony bravia KDL-52NX800F daar de fotos van..
zo ben ik dan ook wel weer
[ Voor 64% gewijzigd door Jejking op 07-10-2010 16:03 ]
Geniaal, zieje het al gebeuren, drie dagen aan een stuk zit je brievenbus vol met pennen. LOL
Een lekkere oldskool versie van een mailbom. En dan tilt de postbode zich nog eens de pleuris ook
Een lekkere oldskool versie van een mailbom. En dan tilt de postbode zich nog eens de pleuris ook
[ Voor 35% gewijzigd door Joindry op 07-10-2010 16:05 ]
zit die usb stick ook in de prijzenpot?Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 15:51:
[...]
ik heb mn baas zover dat hij 10 pennen wil sponsoren..
[afbeelding]

beetje offtopic... hmm, Monaco is best leuk rijden met time trail, na 10 rondjes invalid laps had ik eindelijk een beetje een leuke tijd:) wel raar dat je bij die laatste recht-links chicane al een invalided next lap kan krijgen, nogal onlogisch
is het niet een idee om in een soort excel manier te werken. met voor elke aid een kolom waar je dan een kruisje in kan zetten als je die gebruikt.
user | tijd | platform | stuur /controller | tyre sim | fuel sim | damage | tc | abs | etc..
ik.....| 1.51 | xbox.... | controller..........| x........ |....x.......|..............| high | x....| ...
lijkt mij wel een realiseerbaar iets om hierzo op te zetten.
user | tijd | platform | stuur /controller | tyre sim | fuel sim | damage | tc | abs | etc..
ik.....| 1.51 | xbox.... | controller..........| x........ |....x.......|..............| high | x....| ...
[ Voor 30% gewijzigd door drBunhead op 07-10-2010 16:18 ]
Ik was zeker van plan het in excel bij te houden.. sterker nog, het sheetje is al halverwegendrBunhead schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:05:
is het niet een idee om in een soort excel manier te werken. met voor elke aid een kolom waar je dan een kruisje in kan zetten als je die gebruikt.
user | tijd | platform | stuur /controller | tyre sim | fuel sim | damage | tc | etc..
www.racetalk.nl
elke pen afzonderlijk aangetekend opsturen op verschillende tijdstippen.. kost wat centen, maar de ontvanger word gekJoindry schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:04:
Geniaal, zieje het al gebeuren, drie dagen aan een stuk zit je brievenbus vol met pennen. LOL
www.racetalk.nl
zou het helemaal prima vinden, kan wel wat pennen gebruiken en het zou betekenen dat ik bovenaan de lijst zou staan... iets waar ik denk ik toch alleen maar van kan dromen..Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:09:
[...]
elke pen afzonderlijk aangetekend opsturen op verschillende tijdstippen.. kost wat centen, maar de ontvanger word gek
.
Bij elke 2e keer dat je illegaal de baan afsnijdt, of op wat voor manier dan ook buiten de baan rijdt is je volgende ronde ook niet meer geldig. beetje flauw als je het mij vraagt, maar het is nou eenmaal zo.soulcrusher schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:04:
[...]
beetje offtopic... hmm, Monaco is best leuk rijden met time trail, na 10 rondjes invalid laps had ik eindelijk een beetje een leuke tijd:) wel raar dat je bij die laatste recht-links chicane al een invalided next lap kan krijgen, nogal onlogisch
[ Voor 40% gewijzigd door drBunhead op 07-10-2010 16:16 ]
Den greautste lulkoek, zeker op een baan als Monaco. Ma goed, ouwe koeien.
in principe neem je meer snelheid mee het rechte stuk op als je in de laatste bocht snijd.. dus is je volgende lap idd non validsoulcrusher schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:04:
[...]
wel raar dat je bij die laatste recht-links chicane al een invalided next lap kan krijgen, nogal onlogisch
Ja, dat is logisch als je in de laatste bocht de fout in gaat. In dat geval is in Forza3 je komende rondetijd ook ongeldig. F1 2010 doet het alleen zo'n beetje overal op de baanDaveyK schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:54:
[...]
in principe neem je meer snelheid mee het rechte stuk op als je in de laatste bocht snijd.. dus is je volgende lap idd non valid
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
ik stel voor dat we gewoon vast beginnen met het posten van tijden op suzuka (dry) (aangezien daar nu de race is, leek me dat wel wat).
Iedereen is vrij een auto te kiezen naar keuze.. Graag bij je laptime aangeven welke auto je gebruikt, welk platform, welk type controller en de TC en ABS instellingen. Hou het aub eerlijk en ga niet liegen over je laptimes en instellingen.. zorg ervoor dat je altijd iets van proof achter de hand hebt om aan te kunnen tonen dat je lap valid is..
Laten we voor de grap eens tot volgende week vrijdag suzuka proberen.. dan gaan we daarna de andere baantjes af. puntentelling ed komt later wel
laten we ondertussen vast gaan stampen 
Vizier omlaag en blik op oneindig en verstand op nul!
Succes iedereen !!
Iedereen is vrij een auto te kiezen naar keuze.. Graag bij je laptime aangeven welke auto je gebruikt, welk platform, welk type controller en de TC en ABS instellingen. Hou het aub eerlijk en ga niet liegen over je laptimes en instellingen.. zorg ervoor dat je altijd iets van proof achter de hand hebt om aan te kunnen tonen dat je lap valid is..
Laten we voor de grap eens tot volgende week vrijdag suzuka proberen.. dan gaan we daarna de andere baantjes af. puntentelling ed komt later wel
Succes iedereen !!
[ Voor 5% gewijzigd door Kriebelkous op 07-10-2010 17:33 ]
www.racetalk.nl
nee ik bedoelde die daarvoorBM schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:01:
[...]
Ja, dat is logisch als je in de laatste bocht de fout in gaat. In dat geval is in Forza3 je komende rondetijd ook ongeldig. F1 2010 doet het alleen zo'n beetje overal op de baan

Net in de laatste bocht iets te vroeg op het gas waardoor ik spin, bij terugkomst op de baan blokkeer ik de aankomende auto's, maar krijg geen penalty. Prima
Ghehe, ik spinde gisteravond ook in de laatste bocht, en stond achterstevoren op het rechte stuk, dus volgas in z'n achteruit gegooid en zo over de finish gekomen. Het spel had er geen moeite mee, geen penalties, maar denk toch dat je dit in het echt niet hoeft te flikkenSouthern Sun schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:05:
Net in de laatste bocht iets te vroeg op het gas waardoor ik spin, bij terugkomst op de baan blokkeer ik de aankomende auto's, maar krijg geen penalty. Prima
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Nope, daar duurt het namelijk een eeuwigheid voor een f1 wagen in z'n achteruit staat, als ie al werktu_nix_we_all schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:08:
[...]
Ghehe, ik spinde gisteravond ook in de laatste bocht, en stond achterstevoren op het rechte stuk, dus volgas in z'n achteruit gegooid en zo over de finish gekomen. Het spel had er geen moeite mee, geen penalties, maar denk toch dat je dit in het echt niet hoeft te flikken
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ja, dat blijft toch de makkelijkste manier om een 180 te maken, gewoon in zn achteruit gasgevenu_nix_we_all schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:08:
[...]
Ghehe, ik spinde gisteravond ook in de laatste bocht, en stond achterstevoren op het rechte stuk, dus volgas in z'n achteruit gegooid en zo over de finish gekomen. Het spel had er geen moeite mee, geen penalties, maar denk toch dat je dit in het echt niet hoeft te flikken

Verwijderd
Net maar weer een race op FULL REALISM, alleen.. heb ik de wel de pits of automatic... is dat erg cheaten? Ik ga daar anders altijd de fout in...
Deze keer een losse GP gereden op Melbourne (20%: zo langzamerhand vind ik 10% gewoon te kort), dus met alle andere opties op z'n hoogst. Startte als 5e (kan je niet kiezen) en eindigde als 5e... en dat vind ik al een hele prestatie...!!!
De grap is natuurlijk wel dat als ik ga kwailificeren ik nooit 5e wordt maar 18e of zo... en dan kom ik ook niet hoger... Tot aan het midden van de race zat er dan ook een potsierlijk treintje auto's achter me en voor me was het helemaal leeg.
Slimme AI op Legend. Maar goed, toen kwamen de pitstops en zo en toen lag alles meer uit elkaar en bleef ik alsnog 5e. Wel met Massa's Ferrari, anders was het natuurlijk alsnog niets geworden...
Ik denk dat ik de career laat voor wat 'ie is en losse GP's ga doen op dit niveau: het is (vooral op het laatst) dan redelijk okselklotsend spannend, moet ik zeggen...! Voordeel van losse GP's is dat je redelijk vooraan start en zo toch een beetje van de spanning meemaakt.
O JA!!! Iets heel idioots! Ik merkte dat als ik een race begin en naar de Enginer > Quick setup gaat dat 'ie dan in het midden staat. Logisch, zou je zeggen. Maar als je daar NIET heen gaat en op je monitor (in het spel) naar de setup kijkt, dan lijk je de wet setup te hebben...! Als je dus NIETS doet, rij je de wet setup, ook met clear weather...?
Met fuel sim aan merk je trouwens wel dat de auto lichter wordt: het rempunt verschuift steeds meer naar voren o de baan!
Deze keer een losse GP gereden op Melbourne (20%: zo langzamerhand vind ik 10% gewoon te kort), dus met alle andere opties op z'n hoogst. Startte als 5e (kan je niet kiezen) en eindigde als 5e... en dat vind ik al een hele prestatie...!!!
Ik denk dat ik de career laat voor wat 'ie is en losse GP's ga doen op dit niveau: het is (vooral op het laatst) dan redelijk okselklotsend spannend, moet ik zeggen...! Voordeel van losse GP's is dat je redelijk vooraan start en zo toch een beetje van de spanning meemaakt.
O JA!!! Iets heel idioots! Ik merkte dat als ik een race begin en naar de Enginer > Quick setup gaat dat 'ie dan in het midden staat. Logisch, zou je zeggen. Maar als je daar NIET heen gaat en op je monitor (in het spel) naar de setup kijkt, dan lijk je de wet setup te hebben...! Als je dus NIETS doet, rij je de wet setup, ook met clear weather...?
Met fuel sim aan merk je trouwens wel dat de auto lichter wordt: het rempunt verschuift steeds meer naar voren o de baan!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 19:13 ]
Ik heb net eens geprobeerd, maar had suzuka nog nooit gereden. Ging dan ook niet super, heb uiteindelijk maar 2 rondjes gereden die valid waren. Tijd is 1:32.9 op het moment maar daar kan nog best veel vanaf denk ik. Wat denk je, zit ik enigszins in de buurt van de top of moet er echt nog 10 seconden af voordat ik ergens kom?Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:25:
ik stel voor dat we gewoon vast beginnen met het posten van tijden op suzuka (dry) (aangezien daar nu de race is, leek me dat wel wat).
Laten we voor de grap eens tot volgende week vrijdag suzuka proberen.. dan gaan we daarna de andere baantjes af. puntentelling ed komt later wellaten we ondertussen vast gaan stampen
Succes iedereen !!
Trouwens in time trial heb je geen last van fuel en tyre sim of wel? Maakt dus niet uit of die aan of uit staan?
Weet iemand trouwens hoe en of je je rembalans tijdens het rijden kan aanpassen?
www.racetalk.nl
Verwijderd
In carrier modus heb ik de moeilijkheidsnivea op easy staan en de AI staan ook op amateurs .
De AI computergestuurde auto,s zijn zo snel dat ik sommige races helemaal achteraan eindig als 24e en dat terwijl ik toch een geoefende racer ben die al uren wat granprix heb vereden .
Dus de modus voor AI zorgen niet dat deze langzamer gaan rijden maar anders gedragen .
Waarom heeft Codemasters deze AI niet aangepast zoals / amateurs - langzamer rijden / hard - veel sneller rijden ?
Ook heel vreemd dat deze omschrijving van mij nergens is terug te vinden in Topics want dat zou menige gamer toch erg opvallen ????
F1 2010 is maar een game en zou ook op makkelijk speelbaar moeten zijn maar dat is F1 2010 helemaaaaal niet .
Je kunt in sommige circuits helmaal niet mee in qualificaties in easy en dat vind ik niet speelbaar meer .
Ik vind het zeer erg jammer dat je in Monaco of Barcelona helemaal kansloos bent en de AI veels te sterk is op zijn Easy / Amatuer .
De AI computergestuurde auto,s zijn zo snel dat ik sommige races helemaal achteraan eindig als 24e en dat terwijl ik toch een geoefende racer ben die al uren wat granprix heb vereden .
Dus de modus voor AI zorgen niet dat deze langzamer gaan rijden maar anders gedragen .
Waarom heeft Codemasters deze AI niet aangepast zoals / amateurs - langzamer rijden / hard - veel sneller rijden ?
Ook heel vreemd dat deze omschrijving van mij nergens is terug te vinden in Topics want dat zou menige gamer toch erg opvallen ????
F1 2010 is maar een game en zou ook op makkelijk speelbaar moeten zijn maar dat is F1 2010 helemaaaaal niet .
Je kunt in sommige circuits helmaal niet mee in qualificaties in easy en dat vind ik niet speelbaar meer .
Ik vind het zeer erg jammer dat je in Monaco of Barcelona helemaal kansloos bent en de AI veels te sterk is op zijn Easy / Amatuer .
Dat ligt toch echt aan jou. Ik speel zo af en toe een racegame, heb voor dit spel een stuurtje aangeschaft en kan prima meekomen op pro niveau. Legend is nog even een stapje te ver (maar kan ook aan de AI liggen die op elke baan anders is, lijkt het wel). Of de ene baan ligt me wel, de ander niet. Maar op pro haal ik regelmatig P15 met een HRT in de kwali, en P13 in de race. Heb zelfs al punten kunnen verzamelen. Op legend kan ik niets bijhouden en ben en blijf ik laatste.
Kwestie van heeeeel veel oefenen. Rempuntjes zoeken, bochten uit je hoofd leren, je moet de baan kunnen dromen! En als je denkt dat je het kan, merk je (soms pas tijdens de race) dat je op bepaalde punten harder moet en ook kan. Maar andersom overkomt me ook, ik ga max door een bocht en toch halen ze me links en rechts in. Maar dat houdt het spannend!
Kwestie van heeeeel veel oefenen. Rempuntjes zoeken, bochten uit je hoofd leren, je moet de baan kunnen dromen! En als je denkt dat je het kan, merk je (soms pas tijdens de race) dat je op bepaalde punten harder moet en ook kan. Maar andersom overkomt me ook, ik ga max door een bocht en toch halen ze me links en rechts in. Maar dat houdt het spannend!
Verwijderd
Euh... ik denk dat dat komt doordat niemand dit zo heeft...? Als ik op amateur rij, win ik alles met alle tien de vingers in m'n neus...Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:24:
Nu net een race gedaan in Canada: als 9e gestart en als 10e geeindigd, maar man, man, man wat een lol is dit! Ik heb dus alle opties op z'n hoogst maar alleen pit op automatic en flashbacks voor de zekerheid (het blijft een spelletje
Wederom is het natuurlijk vooral een kwestie van geen fouten maken en de weg blokkeren, maar ik heb zowaar ook een echte inhaalactie kunnen doen: na een kleine slipper was Barichello me voorbij gegaan, maar een paar bochten verder kon ik 'm in de haarspeldbocht weer inhalen. Kicken.
1 inhaalmanouvre op 'hoog niveau' is meer waard dan 20 inhaalmanouvres op laag niveau, da's wel zeker!
EDIT
O ja, ik pit nu altijd 1 ronde later dan de engineer wil, en ik heb niet meer hoeven wachten.
En nog een o ja: op m'n eerdere race vanavond, Melbourne, had ik 1o0 meter na de start, nog voor de eerste bocht, een lekke band... Hoezo niet random...

Nou, ik ben weer helemaal blij met het spel: losse gp's op hoog niveau (alleen pitstop op auto en flashbacks voor de zekerheid) is echt kicken. In de Ferrari, trouwens. (Met de snelste quick setup, trouwens: die is misschien erg zwabberig en zwiebelig, maar goed, daar leer je dan weer beter van de auto te beheersen, denk ik...) En zoals ik ook al eerder zei (ik val in herhaling): die fuel sim is erg leuk, want je merkt echt verschil in de loop van de race. Geldt ook voor tyre sim natuurlijk: rondes in het begin zijn echt anders dan later in de race.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 20:39 ]
Even uitgezonderd enkele banen, waaronder inderdaad Barcelona..Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:24:
In carrier modus heb ik de moeilijkheidsnivea op easy staan en de AI staan ook op amateurs .
Je kan in principe vrij makkelijk winnen. Wel moet je natuurlijk alle hulp aan laten staan. Dan betekent het nog niet dat je fluitend wint, maar het is echt wel te doen met een beetje oefening.
Ik heb gemiddeld een ronde of 6-10 nodig om het circuit te leren kennen. Pas daarna begin ik aan kwalificatie en race. Zeker als je zelf remt, en dat vind ik eigenlijk wel het minimale wat je zelf moet doen, moet je even de rempunten een beetje door hebben.
Voor kwalificatie moet ik in mijn enigzins slechte auto nog best wel mijn best doen (excl mijn favoriete banen) op medium-niveau. In de races kan ik meestal nog wel wat rijders pakken waardoor ik de meeste wedstrijden win of op het podium eindig.
Vergeet niet dat dit spel uitgaat van de kwaliteiten van een auto. Met een Virgin winnen is in het echt eigenlijk onmogelijk (tenzij iedereen gaat staken), dus dat het in het spel ook lastig is, is gewoon logisch.
18e worden met een virgin is al goed. Gelukkig kan je op makkelijk niveau ook wel winnen.
Wat ik wel mis in het spel, misschien bedoel jij dat ook wel, is een optie om alle auto's gelijk te maken. Dat had toch niet zo moeilijk moeten zijn?
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
Heel interresant om jullie mening te lezen en ik sta er zeker van te kijken dat jullie verschil zien in amateur en hard .
Voor ik start met career zet ik de instellingen op easy / stuurhulp of / de rest automatic / AI computergestuurde f1 ) amateur / quiksetup op normaal , dus ik weet wat ik instel .
Toch had ik bij Monaco en Barcelona geen schijn van kans om mij onder de 22 te qualificeren en de race eindigde vaker ( met 4 keer opnieuw beginnen ) 24e .
Nu kan het zijn dat de tegenstanders AI geen pitstop maken ??
Ik oefen echt zeer veel op P1 / P2 / P3 om de baan en de bochten zeer goed te leren kennen met mijn Playstation 3 controller .
Ik vind F1 2010 toch een fantastische game waar ik mij echt kan uitleven in de concentratie in de race .
Ik ga zodadelijk de race Turkije doen 20% en de 2e en 3e bocht over de finisch vind ik zeer moeilijk omdat deze op een heuvel liggen en de bocht niet meteen ziet .
Mijn view is de cockpitview waar je de helm ziet en de voorvleugel .
Voor ik start met career zet ik de instellingen op easy / stuurhulp of / de rest automatic / AI computergestuurde f1 ) amateur / quiksetup op normaal , dus ik weet wat ik instel .
Toch had ik bij Monaco en Barcelona geen schijn van kans om mij onder de 22 te qualificeren en de race eindigde vaker ( met 4 keer opnieuw beginnen ) 24e .
Nu kan het zijn dat de tegenstanders AI geen pitstop maken ??
Ik oefen echt zeer veel op P1 / P2 / P3 om de baan en de bochten zeer goed te leren kennen met mijn Playstation 3 controller .
Ik vind F1 2010 toch een fantastische game waar ik mij echt kan uitleven in de concentratie in de race .
Ik ga zodadelijk de race Turkije doen 20% en de 2e en 3e bocht over de finisch vind ik zeer moeilijk omdat deze op een heuvel liggen en de bocht niet meteen ziet .
Mijn view is de cockpitview waar je de helm ziet en de voorvleugel .
Naar die optie heb ik ook al gezocht, maar dat kan volgens mij nietKriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:23:
Weet iemand trouwens hoe en of je je rembalans tijdens het rijden kan aanpassen?
Suzuka is een listig baante, met name de eerste sector is lastig vloeiend te rijden en daar win of verlies je de meeste tijd. Of een 1:32.9 snel genoeg is weet ik niet, ik ga er zaterdag eens goed voor zitten.. of je fuel en tyre west hebt weet ik ook niet, heb zelf nog geen time trail gedaan.NickThissen schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:40:
[...]
Ik heb net eens geprobeerd, maar had suzuka nog nooit gereden. Ging dan ook niet super, heb uiteindelijk maar 2 rondjes gereden die valid waren. Tijd is 1:32.9 op het moment maar daar kan nog best veel vanaf denk ik. Wat denk je, zit ik enigszins in de buurt van de top of moet er echt nog 10 seconden af voordat ik ergens kom?
Trouwens in time trial heb je geen last van fuel en tyre sim of wel? Maakt dus niet uit of die aan of uit staan?
www.racetalk.nl
Verwijderd
Wat ik het lastigste vind is om uit te vinden in welke versnelling je een bocht kan nemen. Die pijlen helpen wel maar zitten er soms compleet naast. Ik heb al een paar keer gehad dat ik een bepaalde bocht bijvoorbeeld in z'n 2 nam en pas na een heleboel rondes of een paar races kwam ik erachter dat je 'm vol in z'n 4 kan nemen: dat soort dingen... Je kan niet ff snel tig keer een bocht nemen om te zien wat wel en niet werkt! Da's wel eens vervelend want zo kan het heeeeeeel lang duren voordat je eindelijk doorhebt dat een bepaalde bocht sneller kan. En zo kan het ook heeeeeeel lang duren voordat je je tijd verbeterd omdat je gewoon geen benul hebt waar je het laat liggen...!
Even wat anders: hoe schakelen jullie? Ik schakel met de knoppen achter op m'n DFP-stuur en ik merk dat ik de hele race zit te tellen.
Als ik bijvoorbeeld in z'n 7 een bocht nader die ik in z'n 2 moet nemen, dan schakel ik terwijl ik elke schakel tel, maar ik tel dan wel 1-2-3-4-5...! Ik tel dus niet de schakeling zelf maar hoeveel keer ik moet schakelen!. En dat doe ik constant in m'n gedachten (voor m'n gevoel soms zelfs hardop). Je moet constant weten in welke versnelling je zit, anders gaat het geheid mis! Dat tellen doe ik wel alleen bij terugschakelen (natuurlijk).
Het viel me vandaag weer op dat ik dat deed en ook dat ik op een bepaald moment beter weet hoe vaak ik moet schakelen dan dat ik weet in welke versnelling ik 'm een bocht moet rijden...!
Ik bedoel, soms heb je net een bocht gehad in z'n 4 en moet je naar z'n 1: ik weet dan eerder dat ik 1-2-3 moet tellen dan dat ik 'm in z'n 1 moet nemen. Als iemand nog kan begrijpen wat ik bedoel... Ik zit dus constant te hoofdrekenen...! En na een paar rondes weet ik bij elke bocht de sommen.
Het werkt op zich wel goed zo (ik kan me maar van 1 keer herinneren dat ik in de N stond terwijl ik in de 1 had moeten zitten: heel apart gas geven is dat
) maar ik was benieuwd of dit nou een tik van mij is of dat anderen dat ook doen: je hebt geen pook waaraan je kan voelen in welke versnelling je zit!
Heeft iemand een andere truuk om bij te houden in welke versnelling je zit? Kijken naar de versnellingsaanduiding op het scherm doe ik alleen op rechte stukken, om zo nu en dan ff te checken of ik goed geteld heb, haha! In de bochten heb ik geen tijd om daarnaar te kijken.
Even wat anders: hoe schakelen jullie? Ik schakel met de knoppen achter op m'n DFP-stuur en ik merk dat ik de hele race zit te tellen.
Het viel me vandaag weer op dat ik dat deed en ook dat ik op een bepaald moment beter weet hoe vaak ik moet schakelen dan dat ik weet in welke versnelling ik 'm een bocht moet rijden...!
Het werkt op zich wel goed zo (ik kan me maar van 1 keer herinneren dat ik in de N stond terwijl ik in de 1 had moeten zitten: heel apart gas geven is dat
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 22:52 ]
Prima methode lijkt me.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:47:
Wat ik het lastigste vind is om uit te vinden in welke versnelling je een bocht kan nemen. Die pijlen helpen wel maar zitten er soms compleet naast. Ik heb al een paar keer gehad dat ik een bepaalde bocht bijvoorbeeld in z'n 2 nam en pas na een heleboel rondes of een paar races kwam ik erachter dat je 'm vol in z'n 4 kan nemen: dat soort dingen... Je kan niet ff snel tig keer een bocht nemen om te zien wat wel en niet werkt! Da's wel eens vervelend want zo kan het heeeeeeel lang duren voordat je eindelijk doorhebt dat een bepaalde bocht sneller kan. En zo kan het ook heeeeeeel lang duren voordat je je tijd verbeterd omdat je gewoon geen benul hebt waar je het laat liggen...!
Even wat anders: hoe schakelen jullie trouwens? Ik schakel met de knoppen achter op m'n DFP-stuur en ik merk dat ik de hele race zit te tellen.Als ik bijvoorbeeld in z'n 7 een bocht nader die ik in z'n 2 moet nemen, dan schakel ik terwijl ik elke schakel tel. En dat doe ik constant in m'n gedachten (voor m'n gevoel soms zelfs hardop). Je moet constant weten in welke versnelling je zit, anders gaat het geheid mis! Dus tel ik bij elke schakeling.
Het werkt op zich wel goed zo (ik kan me maar van 1 keer herinneren dat ik in de N stond terwijl ik in de 1 had moeten zitten: heel apart gas geven is dat) maar ik was benieuwd of dit nou een tik van mij is of dat anderen dat ook doen: je hebt geen pook waaraan je kan voelen in welke versnelling je zit!
Heeft iemand een andere truuk om bij te houden in welke versnelling je zit? Kijken naar de versnellingsaanduiding op het scherm doe ik alleen op rechte stukken, om zo nu en dan ff te checken of ik goed geteld heb, haha! In de bochten heb ik geen tijd om daarnaar te kijken.
Als je denkt dat je ergens harder doorheen kunt moet je dat gewoon proberen. Een keer een paar rondjes een versnelling minder terugschakelen in die bocht en wat meer snelheid meenemen. Je merkt zelf wel of het sneller was (als je normaal de bocht doorkomt). Pak ook de rondetijd erbij om te checken of je over het hele rondje wel sneller was. Als je het lange rechte stuk na die bocht trager op komt, verlies je wellicht per saldo alsnog tijd.
We hebben met F1 2010 helaas geen telemetrie om te vergelijken hoe anderen het doen (welke snelheid, versnelling etc.), dus trial and error is de enige manier.
Ik weet ook altijd in welke versnelling ik zit, al dan niet 100% bewust. Het is wel een goede manier van concentreren, maar als je een keer, door een inhaalactie bijvoorbeeld, in een andere versnelling zit, moet je opletten.
Veel circuits doe je op een gegeven moment op ervaring uit vorige sims/games. Dan gaat dat leerproces sneller.
Was er vanavond iets mis? Ik kon geen online games vinden (PS3). Kan ook komen doordat de netwerkkabel er niet goed in zat toen het spel al opgestart was. Leaderboards kon ik wel gewoon lezen, en ik was 'signed in' in PSN.
In sommige bochten zijn de rembordjes erg lastig te zien, bijvoorbeeld in de laatste bocht van Monza. Hebben anderen daar ook last van?
Klopt ja, dat merk ik zelf ook goed aan m'n ghost. De ene keer zit ik 10 meter voor hem na 2 bochten en wordt ik na 4 bochten weer ingehaald, en de andere keer zit ik 10 meter achter de ghost de eerste 2 bochten en haal ik em daarna nog in! Ik heb nog geen goeie balans gevonden tussen snelheid en altijd goed de bocht doorkomen. Maar ja, dat is in principe ook niet echt nodig bij time trial, gaat het mis doe je gewoon restart. In dat opzich is het eigenlijk jammer dat we time trial doen want in een echte race zul je het toch voorzichtiger moeten doen, je kunt niet de helft van de tijd uit de bocht vliegenKriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:35:
[...]
Suzuka is een listig baante, met name de eerste sector is lastig vloeiend te rijden en daar win of verlies je de meeste tijd. Of een 1:32.9 snel genoeg is weet ik niet, ik ga er zaterdag eens goed voor zitten.. of je fuel en tyre west hebt weet ik ook niet, heb zelf nog geen time trail gedaan.
En ik verwacht niet dat 1:32.9 een winnende tijd is, dat zou wel heel veel geluk zijn lol, de tweede tijd die ik ooit neergezet heb op die baan
Ik doe het meestal op gevoel. Als je als driver cam rijdt dan kun je ook op je stuur kijken ipv op je on-screen display (dat heb ik namelijk uit). Af en toe kijk ik op m'n stuur maar meestal weet ik het gewoon door 'ervaring' van de rondjes in de practice. Eerste keer dat ik een nieuwe baan rijdt gaat het ook altijd slecht natuurlijk, dan doe ik rustig aan, en dan probeer ik de baan te onthouden. Waar kun je vol gas, waar moet je terug naar de 1, etc. Als je dat eenmaal weet kun je pas gaan werken aan je tijden, anders neem je steeds een paar bochten heel snel maar andere bochten weer helemaal fout en dan is je tijd geen goeie aanduiding van hoe goed je de baan kent.Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:47:
Even wat anders: hoe schakelen jullie? Ik schakel met de knoppen achter op m'n DFP-stuur en ik merk dat ik de hele race zit te tellen.Als ik bijvoorbeeld in z'n 7 een bocht nader die ik in z'n 2 moet nemen, dan schakel ik terwijl ik elke schakel tel, maar ik tel dan wel 1-2-3-4-5...! Ik tel dus niet de schakeling zelf maar hoeveel keer ik moet schakelen!. En dat doe ik constant in m'n gedachten (voor m'n gevoel soms zelfs hardop). Je moet constant weten in welke versnelling je zit, anders gaat het geheid mis! Dat tellen doe ik wel alleen bij terugschakelen (natuurlijk).
Het viel me vandaag weer op dat ik dat deed en ook dat ik op een bepaald moment beter weet hoe vaak ik moet schakelen dan dat ik weet in welke versnelling ik 'm een bocht moet rijden...!Ik bedoel, soms heb je net een bocht gehad in z'n 4 en moet je naar z'n 1: ik weet dan eerder dat ik 1-2-3 moet tellen dan dat ik 'm in z'n 1 moet nemen. Als iemand nog kan begrijpen wat ik bedoel... Ik zit dus constant te hoofdrekenen...! En na een paar rondes weet ik bij elke bocht de sommen.
![]()
Het werkt op zich wel goed zo (ik kan me maar van 1 keer herinneren dat ik in de N stond terwijl ik in de 1 had moeten zitten: heel apart gas geven is dat) maar ik was benieuwd of dit nou een tik van mij is of dat anderen dat ook doen: je hebt geen pook waaraan je kan voelen in welke versnelling je zit!
Bij veel bochten schakel ik ook op gevoel. Merk ik dat ik nog iets te snel ga of iets te ver naar buiten glijdt, dan schakel ik terug. Bij sommige bochten moet je echter goed terug gaan voordat je uberhaupt instuurt, en daar is het gewoon terugschakelen tot ik 'weet' dat ik in de goeie zit. Soms is dan dan onverhoopt de vrij (N) en dan spin je meestal uit, maar goed dat kan gebeuren
Als je meteen begint met langzaam terugschakelen zodra je begint te remmen kun je vaak ook horen hoe veel je nog moet. Dat vind ik makkelijker dan heel hard remmen in de 7 en dan zo snel mogelijk terug naar de 1 door 6 keer als een gek aan die flipper te trekken, dan gaat het juist mis.
Rembordjes? Probeer een gevoel te krijgen voor waar je moet remmen, je moet echt niet op bordjes gaan letten. Bij sommige bochten kun je wel een referentiepunt aannemen natuurlijk, maar dat is ook gevaarlijk want het scheelt per auto, hoeveel grip je banden nog hebben, hoeveel fuel je nog hebt, en vooral of er auto's in de buurt zijn. Is er iemand vlak voor je, rem dan wat later en probeer aan de binnenkant te komen zodat hij niet de binnenbocht kan nemen. Is er iemand vlak achter je let daar dan op en probeer hem niet binnendoor te laten glippen. Vaak betekent dat dus: iets eerder remmen en alvast in de binnenkant gaan zitten. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de bocht. Bij een grote wijde bocht moet je dat niet doen, dan pakt hij je aan de buitenkantOlaf van der Spek schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:50:
In sommige bochten zijn de rembordjes erg lastig te zien, bijvoorbeeld in de laatste bocht van Monza. Hebben anderen daar ook last van?
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 08-10-2010 00:28 ]
Ja, 300, 200, 150, 100, 50... Meestal gebruik ik die als referentiepunt.
Frustraties.... Online op Monaco, eindelijk mezelf naar de eerste plaats gevochten en nog 6 ronden te gaan. In die 6 ronden heb ik 4 keer een puncture! 2 keer meteen na de pitstop...
Uiteindelijk toch nog derde geworden omdat anderen een aantal penalties hadden ontvangen.

Uiteindelijk toch nog derde geworden omdat anderen een aantal penalties hadden ontvangen.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Verwijderd
Suzuka is hell om te rijden... gister wat pogingen gewaagd op de time trial.... nie best.. sterker nog niet 1 valid rondje hahaha. Die eerst bocht wel 5 x overgedaan veeeels te hard erin.. later online nog een keer suzuka gehad 1.34.. meer mensen tijd neergezet?Kriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:25:
Laten we voor de grap eens tot volgende week vrijdag suzuka proberen.. dan gaan we daarna de andere baantjes af. puntentelling ed komt later wellaten we ondertussen vast gaan stampen
Succes iedereen !!
favoriet banen van mij zijn toch wel Hongarije, valencia, brazilie, singapore, melbourne
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 08:30 ]
Een hell?
Kom op, het is een van de leukste en meest uitdagende banen van de kalender. Suzuka staat samen met Spa meestal bovenaan het lijstje van de heren die het in het echie doen. Als de baan eenmaak onder de knie hebt is het erg gaaf om een rondje op de max te trappen.. Ik gok zelf de snelste tijd rond de 1:28,850. waarmee ik niet wil zegen dat ik dat kan rijden.. maar onder de 1:29 is mogelijk..onder de 1:28 is ook mogelijk, maar dan moet je van heel goede huize komen
[ Voor 6% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 09:15 ]
www.racetalk.nl
Ben zondag toch achterlijk vroeg mn nest uit voor de race (begint al om 6:30uur op BBC) , kan ik daarna mn zondag spenderen aan het zelf ronderecords eruit persenKriebelkous schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:25:
Succes iedereen !!
Verwijderd
Hell ja moest wel stoppen want die controller had het anders niet overleefd........
Zo snel ja? pfff dan moet ik idd nog ff oefenen zal het straks nog eens proberen..
Reedt trouwens in een mclaren met tc full en abs aan
Zo snel ja? pfff dan moet ik idd nog ff oefenen zal het straks nog eens proberen..
Reedt trouwens in een mclaren met tc full en abs aan
Suzuka is 1 van coolste banen man! Vooral de eerste sectieKriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:13:
[...]
Een hell?
Kom op, het is een van de leukste en meest uitdagende banen van de kalender. Suzuka staat samen met Spa meestal bovenaan het lijstje van de heren die het in het echie doen. Als de baan eenmaak onder de knie hebt is het erg gaaf om een rondje op de max te trappen.. Ik gok zelf de snelste tijd rond de 1:28,850. waarmee ik niet wil zegen dat ik dat kan rijden.. maar onder de 1:29 is mogelijk..onder de 1:28 is ook mogelijk, maar dan moet je van heel goede huize komen.
ik heb nog geen antwoord gehad over mn vraag of het wel mag een topic te starten en daarin een eigen competitie te voeren.
Weet iemand van jullie of dit mag? In principe is er ook een 3dmark challenge e.d.
Iemand hier ervaring mee, of weet iemand af van andere derglijke competities (van andere games) die top tweakers staan?
Weet iemand van jullie of dit mag? In principe is er ook een 3dmark challenge e.d.
Iemand hier ervaring mee, of weet iemand af van andere derglijke competities (van andere games) die top tweakers staan?
www.racetalk.nl
de eerste bocht en de 2 laatste bochten voor de 1e brug. als je die goed neemt voelt het heerlijk.. ook de 130R blijft briljantDutchFLC schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:19:
[...]
Suzuka is 1 van coolste banen man! Vooral de eerste sectie
Maar hij is idd lastig.. zelfs hamilton lijkt er moeite mee te hebben
[ Voor 10% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 09:30 ]
www.racetalk.nl
Het ligt misschien aan mij maar ik heb gister die game gekocht en een paar uur zitten rond rijden, maar ik vind dat voor analoge controller alles wel heel houterig gaat (xbox) dan heb ik het vooral over het gas geven (en half gas bv...) en remmen. het is nog net niet alles of niets maar ik had meer subtiliteit verwacht... maargoed ik zoals gezegd ik denk dat het aan mij ligt want julie hoor ik er niet over.
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
dat ligt (denk ik, heb geen console) aan het feit dat je met controller speelt.. Ik kan me herinneren dat ik in forza vroeger gas en rem aan de knoppen onder je wijsvinger toekende, daar heb je net wat speelruimte (op de old school xdoos).Tobiaz schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:30:
Het ligt misschien aan mij maar ik heb gister die game gekocht en een paar uur zitten rond rijden, maar ik vind dat voor analoge controller alles wel heel houterig gaat (xbox) dan heb ik het vooral over het gas geven (en half gas bv...) en remmen. het is nog net niet alles of niets maar ik had meer subtiliteit verwacht... maargoed ik zoals gezegd ik denk dat het aan mij ligt want julie hoor ik er niet over.
koop (of leen) een cheap stuurtje, rijd veel makkelijker !
www.racetalk.nl
Ik kan nergens vinden waar ik schade aan kan zetten in de time trail modus, ligt dat aan mij of..?
Verwijderd
is het makkelijker ja met stuurtje dan ps3 controller????? stuurtje lijkt me ook lastig..
wat is een leuk stuurtje voor de ps3??? zie overal wel g25/g27 maar ga echt geen 200 eu neerleggen voor een stuurtje...
wat is een leuk stuurtje voor de ps3??? zie overal wel g25/g27 maar ga echt geen 200 eu neerleggen voor een stuurtje...
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 09:46 ]
je kan alles beter doseren. dus langzaam op het gas, langzaam op de rem (en meer de rem corrigeren), rustiger insturen.. alles is preciezer met een stuur..Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:44:
is het makkelijker ja met stuurtje dan ps3 controller????? stuurtje lijkt me ook lastig..
en het voelt veel vetter met force feedback !
www.racetalk.nl
Zelf heb ik de Driving Force Pro, tegenwoordig ís daar de vervanger van op de markt, de Driving Force GT. Bevalt erg goed en voor onder de 100 euro.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:44:
[X360] Fifa 11 Tweakers ClubKriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:25:
ik heb nog geen antwoord gehad over mn vraag of het wel mag een topic te starten en daarin een eigen competitie te voeren.
Dus als het niet mag, dan is het heel raar.
Overigens ga ik denk ik maar niet mee doen, als ik al lees wat andere mensen voor tijden halen...
Ik geloof niet dat ik snel onder de 1.32 op suzuka ga komen. Ik zit geloof ik nu op 1.34. Ik zit wel nog gewoon met de quicksetups, misschien dat er nog wel winst te halen is met specifieke setups
Op Canada zit ik nu op 1.13.8, maar ik las ergens op internet dat 1.10 ook mogelijk is
Overigens gisteren ABS uitgezet, maar ik merk weinig verschil. Of merk je het verschil vooral met bandenslijtage?
Ik zat trouwens gisteren te bedenken dat ik statistieken mis: Vroeger kan je na een trainingssessie je ronden analyseren: Je zag dan precies waar je tijd liet liggen: Bijv bij de ene ronde was je bij bocht 1 een stuk sneller, maar bij bocht 4 een stuk trager. Ook kon je zien op welk moment je remde -> ook daar kon je van leren. Misschien kan codemasters dat voor 2011 erin bouwen: dan wil ik het spel misschien wel weer kopen (ik heb deze versie gekoct -> wil ik volgend jaar een nieuwe kopen, dan moet het wel echt meerwaarde bieden)
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Dat kan ook niet, bij time trail kun je op de aids na niks veranderenDanielson schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:38:
Ik kan nergens vinden waar ik schade aan kan zetten in de time trail modus, ligt dat aan mij of..?
kom op.. ik denk dat je goed mee kan komen als je dr nog een seconde of 2 af weet te peuteren.. vergeet niet dat er altijd mensen zullen zijn die van een andere planeet lijken te komen. Ik ga de eerder door mij aangegeven hoge 1:28 zelf waarschijnlijk ook niet halen..Quacka schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:49:
[...]
Overigens ga ik denk ik maar niet mee doen, als ik al lees wat andere mensen voor tijden halen...
De snelste tijd in het echie is nu een 1:31 en een beetje. dus die 1:34 is helemaal niet zo slecht.
begin eerst eens met het afstellen van de versnellingen. daar valt vaak veel te halen
Beetje doorzetten maat! des te groter is de beloning als het wel lukt!
[ Voor 6% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 09:57 ]
www.racetalk.nl
In het begin is het moeilijker maar heb je veel meer lol dan met de controller.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:44:
Later is het juist makkelijker en heb je nog veel meer lol
Verwijderd
Stellen jullie je auto allemaal zelf af??? Scheelt dat veel tijd?
Heb zelf geen verstand ervan dus is lastig en heb nogn ooit wat aangepast aan de bak..
Heb zelf geen verstand ervan dus is lastig en heb nogn ooit wat aangepast aan de bak..
Ok investering voor de toekomst dusDutchFLC schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:57:
[...]
In het begin is het moeilijker maar heb je veel meer lol dan met de controller.
Later is het juist makkelijker en heb je nog veel meer lol
Verwijderd
Gisteren geprobeerd om de auto zelf af te stellen maar dat valt me echt nog smerig tegen 
Ging er niet bepaald beter van rijden en vooral me ronden tijden werde niet beter..
Ben ook wel erg nieuwsgierig hoe jullie een eigen aanpassing aan een setup doen.
Ging er niet bepaald beter van rijden en vooral me ronden tijden werde niet beter..
Ben ook wel erg nieuwsgierig hoe jullie een eigen aanpassing aan een setup doen.
@jackM, ja precies voor die settings moet je echt autotechniek gestudeerd hebben. er staan wel tips natuurlijk maar alles heeft een negatieve kant, Vroeger met GP1 kon je settings opslaan en uitwisselen (via diskette), denk niet dat dat kan met een console btw...
Hebben mensen hier die de game op de PS3 spelen ook last van soms schokkerige beelden? Zo ja, waar allemaal?
Zoals Monaco is de eerste ronde lastig te rijden. Bij het 'zwembad' (chicane rechts-links) schokt het beeld, en ook eerste keer over rechte stuk rijden...
Ik heb het idee dat deze game op het randje loopt van grafische mogelijkheden op de PS3
Zoals Monaco is de eerste ronde lastig te rijden. Bij het 'zwembad' (chicane rechts-links) schokt het beeld, en ook eerste keer over rechte stuk rijden...
Ik heb het idee dat deze game op het randje loopt van grafische mogelijkheden op de PS3
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
ik heb dit pdfje al een paar jaar aan de muur hangen.. het is oorspronkelijk voor GTR, maar in principe blijft de basis hetzelfde.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:05:
Gisteren geprobeerd om de auto zelf af te stellen maar dat valt me echt nog smerig tegen
http://www.wilfweb.com/Hertz/Files/Guida_GTR2.pdf
voor deze game sla je gewoon over wat niet van toepassing is
[ Voor 5% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 10:26 ]
www.racetalk.nl
Zeker een goeie investering, in het begin speelde ik bv Forza3 nog met de controller , was ook best goed daarmee. Na enkele maanden een goedkoop Microsoft stuurtje op de kop getikt , na een paar avonden flink vloeken (maar toch ook heel veel lachen , je moet echt opnieuw leren rijden) kreeg ik de smaak te pakken. Rij nu bijna standaard op elk circuit 1 a 2 seconden sneller dan met controller. Grootste winst van een stuurtje is gewoon het feit dat je VEEL meer controlle hebt in de (lange) bochten. Je kunt voorzichtig insturen en een bepaalde stuuruitslag vasthouden in de bocht , onmogelijk met een controller.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:02:
[...]
Ok investering voor de toekomst dus
Verwijderd
Klopt ja dat probleem heb ik ook... (vooral bij suzuka de 1ste bocht hahaha) want als je het knuppeltje van de ps3 loslaat schiet je weer naar links nooit in een vloeiende lijn door de bocht.. hmmmDutchFLC schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:27:
[...]
Zeker een goeie investering, in het begin speelde ik bv Forza3 nog met de controller , was ook best goed daarmee. Na enkele maanden een goedkoop Microsoft stuurtje op de kop getikt , na een paar avonden flink vloeken (maar toch ook heel veel lachen , je moet echt opnieuw leren rijden) kreeg ik de smaak te pakken. Rij nu bijna standaard op elk circuit 1 a 2 seconden sneller dan met controller. Grootste winst van een stuurtje is gewoon het feit dat je VEEL meer controlle hebt in de (lange) bochten. Je kunt voorzichtig insturen en een bepaalde stuuruitslag vasthouden in de bocht , onmogelijk met een controller.
Yup, heb ik ook last van (ook vooral bij Monaco). Of het op de rand van de mogelijkheden loopt zou ik niet durven zeggen. Kan ook gewoon een bug oid zijn...freddyathlon schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:21:
Hebben mensen hier die de game op de PS3 spelen ook last van soms schokkerige beelden? Zo ja, waar allemaal?
Klopt , met een controller moet je veel meer "met het gas" sturen. Je stuurt vol in , kom je teveel naar binnenkant bocht , geef je gas , glij je naar buiten, gas los. Het werkt wel maar kost ook veel tijd. Met een stuurtje stuur je echt met het stuur (WAT een rare zinVerwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:36:
[...]
Klopt ja dat probleem heb ik ook... (vooral bij suzuka de 1ste bocht hahaha) want als je het knuppeltje van de ps3 loslaat schiet je weer naar links nooit in een vloeiende lijn door de bocht.. hmmm

Verwijderd
Enorm bedankt ^^Kriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:24:
[...]
ik heb dit pdfje al een paar jaar aan de muur hangen.. het is oorspronkelijk voor GTR, maar in principe blijft de basis hetzelfde.
http://www.wilfweb.com/Hertz/Files/Guida_GTR2.pdf
voor deze game sla je gewoon over wat niet van toepassing is
dit ga ik dit weekend zeker nader bestuderen
Mocht je het wagen afstellen écht leuk vinden : http://diy-racetuning.net/ 1 van de beste tuningsites , voor elk wagenonderdeel duidelijk uitgelegd wat het doet enzo. Site is orgineel voor Forza3 , maar tunen is tunen , de basis blijft hetzelfdeVerwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:52:
[...]
Enorm bedankt ^^
dit ga ik dit weekend zeker nader bestudereneens kijken wat ik er van bak
in principe is het afstellen van zo'n auto makkelijker dan het lijkt.. je stelt de laatste versnelling van de bak zo in dat je aan het einde van het meest lange stuk op de baan waar je rijd net in de maximale toeren van de maximale versnelling rijd. de eerste versnelling stel je zo in dat je lanzaamste bocht in de 1e versnelling kan nemen.. de overige versnellingen verdeel je ongeveer gelijk tussen de 1e en laatste versnelling. (je kan nog verder tweaken natuurlijk, maar ik zou dit als leidraad nemen).Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:02:
probeer er eens mee te spelen, waarschijnlijk heb je na 5 minuten al door wat ik bedoel en kom je er achter dat het helemaal niet ingewikkeld is..
Begin rustig met de meest basic dingen: rijhoogte, vleugel en versnellingen. rij na elke verandering een paar rondje som het effect te meten.. het leuke is dat het een weer van het ander afhankelijk is. op het moment dat je de vleugel veranderd heb je vanzelf meer of minder topsnelheid, en moet je dus de versnellingen daarop weer aanpassen.
de vering (en ook de rollbars) van de auto is ook een leuke om mee te spelen, zet je vering eens op zijn zachste en hardste om het effect te voelen, en pas dit aan aan je rijstijl. Ik zou camber, toe en dergelijk nog even laten voor wat het is.
de belangrijkste regel van je auto zelf afstellen.. rij na elke afstelling wat rondes, ga niet op je gevoel af maar meet je tijden. soms kan je het idee hebben dat een setup langzamer is en toch sneller zijn
zoals Martin Brundle ooit zei: als je een goed afgestelde auto kwijtraakt, spint ie over de ideale lijn
[ Voor 0% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 11:01 . Reden: 3000 typo's...... ]
www.racetalk.nl
Tuning is wat anders dan afstellen natuurlijk.DutchFLC schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:58:
[...]
Mocht je het wagen afstellen écht leuk vinden : http://diy-racetuning.net/ 1 van de beste tuningsites , voor elk wagenonderdeel duidelijk uitgelegd wat het doet enzo. Site is orgineel voor Forza3 , maar tunen is tunen , de basis blijft hetzelfde
Ik heb thuis ook nog wel een aantal links met hele uitgebreide informatie over het afstellen van raceauto's.
Vroeger veel gebruikt toen ik nog GPL speelde. Zal ze eens opsnorren.
Hey thanks voor die tips, ik wil echt het meeste uit dit spel halen dus ga er zeker mee bezig maar eerst moet ik gewoon consistent over die baan rijden zonder er iedere keer af te liggen. Als de engineer zegt, your times are way behind of [blalba] you should use his setup, dan denk ik... nou ik zou mij niet aangenomen hebben,ipv over die setup te praten
mierenneuken is wat anders dan stiekem wel begrijpen watie bedoeldZamorano schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:15:
[...]
Tuning is wat anders dan afstellen natuurlijk.
Ik heb thuis ook nog wel een aantal links met hele uitgebreide informatie over het afstellen van raceauto's.
Vroeger veel gebruikt toen ik nog GPL speelde. Zal ze eens opsnorren.

GPL kun je nog steeds spelen hoor! Zit echt een gigantische modcommunity achter. Zijn diverse uitbreidingen en 100den circuits te downloaden. Ik zeg doen!
[ Voor 15% gewijzigd door DutchFLC op 08-10-2010 11:18 ]
Daarom ook de knipoog.DutchFLC schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:16:
[...]
mierenneuken is wat anders dan stiekem wel begrijpen watie bedoeldt![]()
Dat weet ik. Ik heb nog steeds een redelijk up-to-date installatie op mn HD, maar te druk met andere dingen om nog serieus te simmen. Bovendien staat m'n raceframe nog ergens in opslag.GPL kun je nog steeds spelen hoor! Zit echt een gigantische modcommunity achter. Zijn diverse uitbreidingen en 100den circuits te downloaden. Ik zeg doen!
Je mag je raceframe wel voor onbepaalde tijd in mijn huiskamer opslaan hoor , hou ik hm gelijk stofvrij