9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Dankzij Microsoft weinig keus helaas. Dacht alleen de officiele Microsoft wheel , maar die wordt niet meer gemaakt. Fanatec heb je ook nog maar daar moet de gemiddelde werkslaaf een nier voor verkopen om die te kunnen betalen.drBunhead schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:28:
Wat zijn geschikte stuurtjes voor de XBOX360 voor niet al te veel geld?
Geloof dat Madcatz er ook weer 1 voor de 360 gaat uitbrengen , maarja , das een MadCatz....
Geen want er zijn er maar 2, en die zijn allebei nergens te krijgendrBunhead schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:28:
Wat zijn geschikte stuurtjes voor de XBOX360 voor niet al te veel geld?
KPN - Vodafone Ziggo Partner
de keuze is reuze
grr. ik post steeds per ongeluk onder mn collega zijn naam... Sorry Davey
[ Voor 10% gewijzigd door DaveyK op 08-10-2010 11:41 ]
Eerst had ik alle hulp aan(ABS,etc), toen heb ik alles uitgezet om er achter te komen wat voor verschil het geeft.
In het begin schoot ik soms wat sneller van de baan af en ik heb het idee dat als ik op rechte stukken rijd, me auto net iets anders reageert dan met hulpmiddelen aan. MAAAR nu rijd ik gewoon sneller en beter zonder al die rem troep enzo! Het spel wordt er gewoon veel leuker van!
(Pc met Logitech Momo Racing Force Feedback...en dat speelt echt geweldig!)
[ Voor 1% gewijzigd door VincentZijlstra op 08-10-2010 12:28 . Reden: iets logischere zinnen ]
ABS = Anti Blokkeer SysteemVerwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:35:
wat is het verschil eigenlijk als je ABS uit of aan hebt staan??
Verder nog uitleggen?
Verwijderd
Probleem is wel dat ik vaak geeneen rondje perfect rij...Zamorano schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:55:
[...]
Pak ook de rondetijd erbij om te checken of je over het hele rondje wel sneller was. Als je het lange rechte stuk na die bocht trager op komt, verlies je wellicht per saldo alsnog tijd.
We hebben met F1 2010 helaas geen telemetrie om te vergelijken hoe anderen het doen (welke snelheid, versnelling etc.), dus trial and error is de enige manier.
Veel circuits doe je op een gegeven moment op ervaring uit vorige sims/games. Dan gaat dat leerproces sneller.
Dat van de vorige sims herken ik ook: het is echt jaren geleden dat ik F1 gespeeld heb op de pc, maar gisteren reed ik voor het eerst op Catalyna (of zo) en ik wist meteen welke bochten waar zaten. Alleen op het eind was de boel wat verbouwd, volgens mij. Grappig hoe zoiets járen later zomaar weer naar boven komt!
Het gekke vind ik wel dat je in sommige (scherpe) bochten wel nog kunt schakelen en in sommige absoluut niet... Alsof er dan automatisch een spin getriggered wordt.NickThissen schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:25:
[...]
Bij sommige bochten moet je echter goed terug gaan voordat je uberhaupt instuurt
Bij sommige bochten kun je wel een referentiepunt aannemen natuurlijk, maar dat is ook gevaarlijk want het scheelt per auto, hoeveel grip je banden nog hebben, hoeveel fuel je nog hebt, en vooral of er auto's in de buurt zijn.
Dat vind ik wel het leuke van fuel en tyre sim: in de loop van de race komen de rempunten echt anders te liggen! Dat houdt je alert en bezig!
Wat betreft het sleutelen aan de setups: ik heb daar een gloeiende hekel aan... Om het echt een beetje goed te doen (want voordat je het weet ga je alleen maar langzamer) moet je eigenlijk na élke verandering een paar rondes rijden, want als je meer dingen veranderd en dan pas gaat testen, weet je natuurlijk niet wat nou wel of niet goed werkt... Het vreet gigantisch veel tijd en helemaal zonder goed testsysteem is het een ellende... Dus ik ram altijd naar de Quick setup, drie keer naar rechts en gaan met die banaan.
Je wilt er nl. altijd wel 1 overhouden voor een eventuele tyre puncture:
Hier is de oplosing:
Ik heb namelijk het aantal flashbacks verhoogd naar 40 per race.
Je kunt nu in F1 2010 (op de PC) net zo vaak een flashback gebruiken als je wilt.
Er zullen er genoeg zijn die dit niet nodig vinden. Ik vond het zelf heel vervelend als ik in de carriere mode zit en ik aan het eind van een 40 of 50 % race opnieuw moet beginnen omdat ik geen flashbacks meer heb.
Hier kun je de file downloaden en plaats em in je F1 2010/database folder (eerst de orginele backuppen)
http://www.megafileupload.../274734/database-bin.html
Bij de "difficuty settings" zie met deze file niets achter het aantal flashbacks staan, dit betekend dat je er 40 hebt. Pas je het aantal flashbacks aan, dan ja je automatisch terug naar maximaal 4.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Verwijderd
Neuj dat is wel duidelijk hahaha.DutchFLC schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:37:
[...]
ABS = Anti Blokkeer Systeem
Verder nog uitleggen?
Zat hele tijd in me hoofd met automatic breaking system maar dat slaat nergens op natuurlijk.
Verwijderd
Iemand nog paar mooi links?
Maakt niet uit welk circuit, als er maar goed gereden word. En om 40 pagina's hier door te zoeken naar 2 filmpjkes zie ik nie zitte
Dat had ik met Melbourne. Laatste keer dat ik F1 games gedaan heb was nog in het Grand Prix 3 tijdperk, en dat was toen (ik was totaal niet goed in het spel) de fijnste baan om te rijdenVerwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:42:
[...]
Probleem is wel dat ik vaak geeneen rondje perfect rij...Dus simpelweg de tijden erbij pakken helpt niet altijd. Ik heb regelmatig dat ik een snelste ronde rij terwijl ik ergens een foutje heb gemaakt of zo: dan heb ik toevallig ergens anders weer iets goed gemaakt...! Er zijn ook zoveel bochten...
![]()
Dat van de vorige sims herken ik ook: het is echt jaren geleden dat ik F1 gespeeld heb op de pc, maar gisteren reed ik voor het eerst op Catalyna (of zo) en ik wist meteen welke bochten waar zaten. Alleen op het eind was de boel wat verbouwd, volgens mij. Grappig hoe zoiets járen later zomaar weer naar boven komt!
[...]
Het gekke vind ik wel dat je in sommige (scherpe) bochten wel nog kunt schakelen en in sommige absoluut niet... Alsof er dan automatisch een spin getriggered wordt.
Dat vind ik wel het leuke van fuel en tyre sim: in de loop van de race komen de rempunten echt anders te liggen! Dat houdt je alert en bezig!Ik heb wel door dat het belangrijker is om snel de bocht uit te komen dan dat je er ingaat. Vroeger ging ik vaak vol gas een bocht in (om iemand in te halen) en kwam ik er zowat stilstaand uit: dat heeft geen nut. Beter wat eerder remmen zodat je eerder weer gas kunt geven zodra je de bocht uitkomt.
Wat betreft het sleutelen aan de setups: ik heb daar een gloeiende hekel aan... Om het echt een beetje goed te doen (want voordat je het weet ga je alleen maar langzamer) moet je eigenlijk na élke verandering een paar rondes rijden, want als je meer dingen veranderd en dan pas gaat testen, weet je natuurlijk niet wat nou wel of niet goed werkt... Het vreet gigantisch veel tijd en helemaal zonder goed testsysteem is het een ellende... Dus ik ram altijd naar de Quick setup, drie keer naar rechts en gaan met die banaan.
Waarom zou je opnieuw moeten beginnen? Als je crasht crash je, als je band lek is heb je pech. Zo gebeurt het in het echt ook. Wat mij betreft had men flashbacks achterwege mogen laten in dit spel, voor de F1 beleving.Henkus schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:44:
Vooral bij wat langere races vind ik vaak dat 4 flashbacks te weinig is.
Je wilt er nl. altijd wel 1 overhouden voor een eventuele tyre puncture:
Hier is de oplosing:
Ik heb namelijk het aantal flashbacks verhoogd naar 40 per race.
Je kunt nu in F1 2010 (op de PC) net zo vaak een flashback gebruiken als je wilt.
Er zullen er genoeg zijn die dit niet nodig vinden. Ik vond het zelf heel vervelend als ik in de carriere mode zit en ik aan het eind van een 40 of 50 % race opnieuw moet beginnen omdat ik geen flashbacks meer heb.
Hier kun je de file downloaden en plaats em in je F1 2010/database folder (eerst de orginele backuppen)
http://www.megafileupload.../274734/database-bin.html
Bij de "difficuty settings" zie met deze file niets achter het aantal flashbacks staan, dit betekend dat je er 40 hebt. Pas je het aantal flashbacks aan, dan ja je automatisch terug naar maximaal 4.
eindelijk iemand die met mij eens is hierover, hoe zonde het ook kan zijn na een crash moet je doorgaan.(is vervelend, weet ik spreek ook uit ervaring).Waarom zou je opnieuw moeten beginnen? Als je crasht crash je, als je band lek is heb je pech. Zo gebeurt het in het echt ook. Wat mij betreft had men flashbacks achterwege mogen laten in dit spel, voor de F1 beleving.
Jammer dat er zo weinig stuurtjes te vinden zijn voor de XBOX 360, had misschien toch ooit de PS3 moeten halen ipv de XBOX 360. moet ik toch maar weer verder met de controller, hopen dat ik er ooit goed mee overweg kan gaan.
Dan kan je inderdaad alle risico's nemen, die je maar wilt.Jejking schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:34:
Vind ik ook dat je er maximaal 4 moet hebben, voor lekke banden en random shit maar niet voor ongelukken. Veel te makkelijk.
Maar ik zat vanmorgen te bedenken dat het wel handig is om een specifieke bocht te oefenen. Keer op keer een bocht door, net zolang tot je het kan dromen. Nu moet je eerst weer een ronde rijden, voor je het weer kan proberen.
Ik ga het dus wel proberen.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
Jij bent er goed mee bezig!Kriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:02:
daar is ie dan
[Multy] F1 2010 time challenge
dump de tijden en instellingen op bovenstaande forum.
Komt er dan een schema met tijden gereden door iedereen?
Misschien handig te vermelden dat je tot een bepaalde dag/datum de tijd heb je snelste in te leveren
en 1 tijd te melden anders gaat iedereen elke dag een tijd posten met 100ste van seconden verschil...
Of is dat niks?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 14:07 ]
en hoe weet je dan wanneer je de bocht het snelste hebt genomen?Quacka schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:56:
[...]
Dan kan je inderdaad alle risico's nemen, die je maar wilt.
Maar ik zat vanmorgen te bedenken dat het wel handig is om een specifieke bocht te oefenen. Keer op keer een bocht door, net zolang tot je het kan dromen. Nu moet je eerst weer een ronde rijden, voor je het weer kan proberen.
Ik ga het dus wel proberen.
www.racetalk.nl
ik vind dit soort competities prachtig. heb dit een paar jaar met GTR ook gedaan, het mooie van een competitie als deze is dat iedereen kan meedoen. Ook al word je laatste heb je nog veel geleerd van de rest.
Er is geen betere manier om beter te worden dan samen met elkaar rondetijden te stampen !
www.racetalk.nl

HD5770, oc'ed en wel. Met een quadcore op 3.2ghz erachte en 4gb mem.
[ Voor 13% gewijzigd door Jejking op 08-10-2010 14:11 ]
Waarom een half uur opnieuw? Je gaat gewoon naar de volgende race, of je sluit weer acheraan in het rijtje na je crash ;-)mat.hi.as schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:39:
Ik ben geen racer oid, dus ik vind het wel fijn dat ik die bocht opnieuw kan proberen. Ik snap dat er geen F1 gevoel inzit dan, maar ik heb geen zin om een halfuur opnieuw te moeten racen, door een klein foutje.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Als je nou gedacht had aan automatic BRAKING system, dan had het nog logisch geweest, maar automatic BREAKING system... dat doe je toch lekker zelf? Daar heb ik nou écht geen hulp bij nodig!!!Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:17:
[...]
Neuj dat is wel duidelijk hahaha.
Zat hele tijd in me hoofd met automatic breaking system maar dat slaat nergens op natuurlijk.
Ja, vind ik ook, eigenlijk: gisteren reed ik dus op het hoogste niveau en gebruikte ik 3 flashbacks voor slippers in het begin: toen had ik er nog maar 1 over voor een puncture... en toen werd het eigenlijk pas echt spannend!Jejking schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:34:
Vind ik ook dat je er maximaal 4 moet hebben, voor lekke banden en random shit maar niet voor ongelukken. Veel te makkelijk.
Trouwens, maken jullie ook wel eens gebruik van de nogal makkelijke marshalls? Meestal krijg je eerst een waarschuwing voor een penalty: dit betekent dat je eigenlijk elke ronde wel een bocht ongestraft kan afsnijden... of je 'bewaard' de mogelijkheid voor een handig moment.
Ik starte de race op de 2e plaats en lag vanaf rondje 9 tot het einde aan de leiding met 0 incidenten (foutloos). Ik had een gat van 10 seconden op Button (de nummer 2) en werd gelukkig nog 1e. De enige hulp die aan stond was tractioncontroll (medium) en ABS.
Misschien dat ik gemiddeld met teveel revs rij ofzo ik heb geen idee. Iemand hier enig idee?
Voor zover ik weet kun je zelf het aantal liters bepalen hoorArgos schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:15:
Op Valencia (50%) had ik wat vaags. Ik kwam halverwege de laatste ronde zonder brandstof te zittenVolgens mij heb je in dit spel geen invloed op de hoeveelheid die je meeneemt en baseert het team dit ook niet aan de hand van je free practice runs. Dus denk ik dat er niks aan te doen is.
Ik starte de race op de 2e plaats en lag vanaf rondje 9 tot het einde aan de leiding met 0 incidenten (foutloos). Ik had een gat van 10 seconden op Button (de nummer 2) en werd gelukkig nog 1e. De enige hulp die aan stond was tractioncontroll (medium) en ABS.
Misschien dat ik gemiddeld met teveel revs rij ofzo ik heb geen idee. Iemand hier enig idee?
Dat is toch alleen in quali ?DutchFLC schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:27:
[...]
Voor zover ik weet kun je zelf het aantal liters bepalen hoor
Bovendien, ik zie tijdens het laden steeds van die meldingen voorbijkomen, één daarvan was zoiets als: Low on fuel (never empty), reduces power. Ik maak daaruit op dat je nooit echt zonder kunt komen te zitten, maar dat het wel performance kost.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
[ Voor 67% gewijzigd door Kriebelkous op 08-10-2010 15:38 ]
www.racetalk.nl
Denk dat je iets te agressief gereden hebt, waardoor je net te weinig brandstof over hield om de race net niet te halen. (moet er wel bij zeggen, dat als ik een 30% race start de brandstof ingesteld is op de 100% race afstand is ook gek, maar hierdoor zou mijn punt al niet meer opgaan)
* TheZeroorez wacht net als veel anderen even op de patch

Als ze het aantal rondes +1 erin stoppen dan moet ik wel erg agressief rijden.
Het gaat niet om snelste, het gaat dan om sneller worden. (eigenlijk meer: circuit-kennis)Kriebelkous schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:05:
[...]
en hoe weet je dan wanneer je de bocht het snelste hebt genomen?
Neem de chicanes van Canada: deze zijn in het begin best lastig / hoe vaker je deze rijdt, hoe sneller je er doorheen gaat. (al gaat het bij mij soms flink mis) Het gaat dan echt om veel tijd die je kan besparen, bij het goed leren kennen van een circuit.
Dat is wel raar. Wat voor performance haal je zonder de dx11 mod en op welke settings? Ik heb namelijk dezelfde videokaart en zelfde hoeveelheid RAM. Ik heb wel een hexacore 3.5 GHz cpu, maar daar gebruikt het spel er maar 4 van geloof ik dus daar zou niet veel verschil in moeten zitten.Jejking schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:10:
Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit. Ik heb die DX11-config even 1 min getest en m'n hele FPS stortte in. Normaal fullblown vloeiend, nu kwam ik met auto's in de regen amper de 10fps voorbij en met alleen mezelf 23fps. Dit ging niet goed
HD5770, oc'ed en wel. Met een quadcore op 3.2ghz erachte en 4gb mem.
Ik twijfel op het moment nog steeds of alle settings nu wel kloppen op dx11 met de laatste versie. Ik heb ze er ondertussen weer uit gehaald, rij nu weer met standaard instellingen, en de performance is exact hetzelfde (dus de performance increase die ik zag was niet door deze mod, maar wel door de 6-core fix) en het enige verschil dat ik nu zie is eigenlijk dat het er wat grauwer uitziet en dat het bloom effect terug is, mooier zelfs dan met de nieuwste dx11 settings. Volgens mij kloppen die gewoon niet helemaal.
Probeer anders de 03-10-10 settings eens? Ook even je hardware config file in My Documents\My Games\... aanpassen anders klopt het nog steeds niet. Dan heb je wel kans dat je rare licht fouten krijgt helaas...
Alleen jammer dat je dan helemaal geen tijden meer ziet.
Vloeiend op 16080x1050 met AA en alles aan. Ik zit opeens te bedenken, DX11+AA, zou dat het probleem kunnen zijn? Weet niet welke modi jij daar gebruikt.
Alles op ultra, 8xAA, 1920x1080. Gemiddeld 30 fps, vind ik genoeg voor een race game. Op sommige banen dropt hij soms tot 20-25 maar daar heb ik niet zoveel last van. Dit is met en zonder dx11 effecten trouwens.Jejking schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:55:
[...]
Vloeiend op 16080x1050 met AA en alles aan. Ik zit opeens te bedenken, DX11+AA, zou dat het probleem kunnen zijn? Weet niet welke modi jij daar gebruikt.
Verwijderd
Probleem is dan wel weer dat ik met die snelse setup om de haverklap spin... zelfs met TC op med...
EDIT
WOW! Na vier mislukte races op Monza dacht ik: Laat ik eens de setup proberen van dat Excel bestand wat iemand op Google gezet heeft. (
EDIT 2
Ja hoor! Heerlijk die setups!
Wat me wel een beetje opvalt... het lijkt alsof de auto's die je ingehaald hebt, dus alles achter je, langzamer rijden dan de auto's voor je... In beide races viel het me op dat de auto voor me (uiteindelijk dus maar eentje) meer en meer uitliep terwijl ik weer uitliep op alles achter me... Uiteindelijk was het verschil met de nummer 1 maar 3,8 sec maar de man achter me zat op 8,nog wat... Dus ik was sneller dan iedereen behlave de auto voor me. Ja, haha, da's logisch, want hij won ook, maar net wat ik zeg: het lijkt haast alsof de auto's die je nog moet inhalen harder rijden...
Nu ik dit zo type: volgens mij had ik dat idee ok bij Grid... Heeft iemand anders dezelfde ervaring?
Toch wel heerlijk om op het hoogste niveau mee te kunnen komen!
Zo langzamerhand begin ik dit echt een SUPERSPEL te vinden... De oude GP1 tijden herleven weer bij mij!
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 19:30 ]
Achter je zijn ze waarschijnlijk in gevecht. Dan wordt het meer afstoppen, dan racen. Je rondetijden gaan er dan ook in het echt helemaal aan.
Edit:
Wie kan me helpen met het verder finetunen van een Microsoft sidewinder FFB stuurtje?
Het irritantst is het stuurtje. Ik heb het gevoel dat de deadzone te groot is en ik zeg maar te ver door moet sturen (ik wil net onder de 90 graden blijven, anders moet ik mn stuur overpakken, wat me tijd kost)
[ Voor 31% gewijzigd door Quacka op 08-10-2010 20:59 ]
Mijn engineer zei nog. Di grassi is de snelste man op de baan.
Beetje raar toch met zown auto.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Dat heeft niets met deadzone te maken maar met saturation. De deadzone is hoe ver je kunt sturen zonder dat dit in het spel gevolg heeft. De saturation is op welke hoek van je stuur dit in het spel 100% 'gedraaid' tot gevolg heeft.Quacka schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:56:
Wie kan me helpen met het verder finetunen van een Microsoft sidewinder FFB stuurtje?
Het irritantst is het stuurtje. Ik heb het gevoel dat de deadzone te groot is en ik zeg maar te ver door moet sturen (ik wil net onder de 90 graden blijven, anders moet ik mn stuur overpakken, wat me tijd kost)
Stel je stuur kan 300 graden draaien (150 naar elke kant).
Met deadzone op 50% kun je nu 75 graden naar links en rechts draaien zonder dat er ook maar iets gebeurd. Die 150 graden (75 links + 75 rechts) is de deadzone.
Met deadzone op 0% zal elke beweging meteen in het spel te merken zijn (afhankelijk van hoe gevoelig het stuur zelf is natuurlijk).
Met saturation op 50% zal een draaiing van 75 graden in het spel al een draaiing van 100% tot gevolg hebben.
Saturation op 100% betekent dus dat je de volledige 150 graden moet draaien om in het spel een 100% draaiing te krijgen.
De deadzone wil je meestal heel klein. Ik heb hem zelf op 5% omdat ik 0% te weinig vind, dan kan ik hem bijna niet recht houden op het rechte stuk. 5% vind ik eigenlijk iets te veel maar er is in het spel geen kleinere keuze (kan wel in de stuur driver maar die werkt niet goed..)
De saturation heb ik op 100%, dat is 135 graden bij mij (mijn stuur kan 270 graden draaiien geloof ik), dat komt het beste overeen met de beweging die hij in het spel maakt vind ik, dus het meest realistische.

tip: koop een headsetQuacka schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:34:
Bedankt voor je uitleg! Jammer dat ik het niet in het spel kan aanpassen, maar even in de xml-bestanden rommelen. Maar dat wordt morgen (buurman begon al harde muziek te draaien: meestal een teken dat hij mijn raceinteresse zat is( -> tip: ga niet in een appartement wonen...)
www.racetalk.nl
Het geluid is het probleem niet: Mijn pedalen zijn het probleem
Ik weet het, omdat vroeger mijn ouders het ook hoorden...
Aan het eind van het seizoen contract getekend bij Mercedes! Ben nu teammaat van Schumacher.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Aap!
Verwijderd
MOOIE GRAPHICS??? het viel mij op dat ze slecht waren! waarom is het geen FULL HD? de omgeving is saai, kleurloos en erg simpel. Grafisch niet echt super dus. Qua gameplay is het wel goedmr. TCB schreef op maandag 27 september 2010 @ 11:57:
Wat mij opviel tot nu toe:
+ mooie graphics
+ beste F1 racer op de consoles
- auto's die op een ronde worden gezet, gaan niet aan de kant bij een blauwe vlag
- de weergegeven tijden en opmerkingen via boardradio zijn niet altijd correct
- erg (ERG) weinig informatie over de tijden (ben je sneller dan coureur achter of voor je, wie is al in de pit geweest, wat zijn je sectietijden, enz)
Vooral het laatste minpunt vind ik een groot gemis, omdat dit bij F1 juist zo belangrijk is.
Verwijderd
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:18:
[...]
MOOIE GRAPHICS??? het viel mij op dat ze slecht waren! waarom is het geen FULL HD? de omgeving is saai, kleurloos en erg simpel. Grafisch niet echt super dus.
Ik doe 7 seizoenen en hoop na dit seizoen een stapje omhoog te kunnen doen qua teams. Ik hoop op Mercedes of Renault.
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
Dat wat jij hebt opgemerkt is inderdaad zo. Voor mij ook de reden dat ik het spel net aan de kant heb gelegd en waarschijnlijk nooit meer ga aanraken. Het is een best vermakelijk spel wat een stuk onder het "simulatie niveau" zit maar speelt daarom wel lekker weg.Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:00:
Wat me wel een beetje opvalt... het lijkt alsof de auto's die je ingehaald hebt, dus alles achter je, langzamer rijden dan de auto's voor je... In beide races viel het me op dat de auto voor me (uiteindelijk dus maar eentje) meer en meer uitliep terwijl ik weer uitliep op alles achter me... Uiteindelijk was het verschil met de nummer 1 maar 3,8 sec maar de man achter me zat op 8,nog wat... Dus ik was sneller dan iedereen behlave de auto voor me. Ja, haha, da's logisch, want hij won ook, maar net wat ik zeg: het lijkt haast alsof de auto's die je nog moet inhalen harder rijden...
Nu ik dit zo type: volgens mij had ik dat idee ok bij Grid... Heeft iemand anders dezelfde ervaring?
Was zojuist bezig met mijn 2e race van mijn eerste seizoen op Melbourne in een HRT. Alle hulpmiddelen uit, AI op master en 100% race lengte. Eerste race als 6e geeindigd, vond ik al vrij ver naar voren maar ach, het had toch wel iets. Maar tijdens de race viel me toch op dat ik eigenlijk nooit in de buurt van andere auto's reed, afgezien dat af en toe de rijder achter mij wat dichterbij kwam als ik een foutje maakte.
Toen begonnen met de 2e race op melbourne, gekwalificeerd als 10e. De start ging niet vlekkeloos dus viel terug naar p11. De auto's voor mij reden al snel weg en achter mij konden ze me ook niet bijhouden. Totdat Sutil ineens het gat dicht reed en achter mij bleef hangen. Hij kwam er niet voorbij omdat bij de snelle links-rechts de AI heel langzaam gaat dus (ook zoiets vreemds dat de AI op elk circuit wel ergens een bocht heeft waar het belachelijk langzaam doorheen gaat) echt aandringen zat er ook niet bij. Totdat ik een foutje maakte en Sutil mij voorbij ging. Ineens gaat hij 2 seconden per ronde harder rijden zodat hij binnen de kortste keren aan de horizon verdwenen was. Toen pas ging er bij mij een lampje branden, hee hier klopt iets niet. Dus ben ik wat langzamer gaan rijden om de volgende ervoorbij te laten. Ook die ging een klap sneller rijden, hij ging zelfs maar 2 tiende langzamere tijden klokken als dat de raceleider deed?!? Toen ditzelfde geprobeerd bij diegene die laatste reed, hetzelfde geval. Op dat moment brak er bij mij iets, dit is niet leuk meer.....
Als je geen races tegen de AI kunt rijden zonder dat er eerlijke duels zijn of dat de tijden die de AI neerzet enginzins te verklaren zijn dan kun je naar mijn mening geen leuke races rijden. De enigste manier om dan te winnen is of heeel veel sneller zijn, of gewoon van pole position starten en de rest de hele race achter je houden. In de twee 100% races die ik gereden heb, met alle practise en kwalificatie sessies daarbij, heb ik nooit de AI in de fout zien gaan of gele vlag situatie zien veroorzaken. Naar mijn mening ook zeer jammer. Gemiste kans, hopelijk beter in 2011, want het concept voor een goede formule 1 game is aanwezig. Geen F1 2010 meer voor mij...spijtig
PSN: DirkvT
Olav Mol zegt altijd, erbij is 1, er voorbij is 2. In echte F1 races rijden auto's net zo snel als de auto voor hen, totdat ze vrij baan hebben en gas kunnen geven. Wellicht hield je deze rijders op dat moment op. Ik heb het persoonlijk niet meegemaakt dat rijders in een keer veel sneller of langzamer zijn. Wat me wel opvalt is dat de AI stukken langzamer is op de harde band, of extreem snel met de zachte band.[message=,noline]Dirk188 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:48[/message]:
[...]
Dat wat jij hebt opgemerkt is inderdaad zo. Voor mij ook de reden dat ik het spel net aan de kant heb gelegd en waarschijnlijk nooit meer ga aanraken. Het is een best vermakelijk spel wat een stuk onder het "simulatie niveau" zit maar speelt daarom wel lekker weg.
Was zojuist bezig met mijn 2e race van mijn eerste seizoen op Melbourne in een HRT. Alle hulpmiddelen uit, AI op master en 100% race lengte. Eerste race als 6e geeindigd, vond ik al vrij ver naar voren maar ach, het had toch wel iets. Maar tijdens de race viel me toch op dat ik eigenlijk nooit in de buurt van andere auto's reed, afgezien dat af en toe de rijder achter mij wat dichterbij kwam als ik een foutje maakte.
Toen begonnen met de 2e race op melbourne, gekwalificeerd als 10e. De start ging niet vlekkeloos dus viel terug naar p11. De auto's voor mij reden al snel weg en achter mij konden ze me ook niet bijhouden. Totdat Sutil ineens het gat dicht reed en achter mij bleef hangen. Hij kwam er niet voorbij omdat bij de snelle links-rechts de AI heel langzaam gaat dus (ook zoiets vreemds dat de AI op elk circuit wel ergens een bocht heeft waar het belachelijk langzaam doorheen gaat) echt aandringen zat er ook niet bij. Totdat ik een foutje maakte en Sutil mij voorbij ging. Ineens gaat hij 2 seconden per ronde harder rijden zodat hij binnen de kortste keren aan de horizon verdwenen was. Toen pas ging er bij mij een lampje branden, hee hier klopt iets niet. Dus ben ik wat langzamer gaan rijden om de volgende ervoorbij te laten. Ook die ging een klap sneller rijden, hij ging zelfs maar 2 tiende langzamere tijden klokken als dat de raceleider deed?!? Toen ditzelfde geprobeerd bij diegene die laatste reed, hetzelfde geval. Op dat moment brak er bij mij iets, dit is niet leuk meer.....
Als je geen races tegen de AI kunt rijden zonder dat er eerlijke duels zijn of dat de tijden die de AI neerzet enginzins te verklaren zijn dan kun je naar mijn mening geen leuke races rijden. De enigste manier om dan te winnen is of heeel veel sneller zijn, of gewoon van pole position starten en de rest de hele race achter je houden. In de twee 100% races die ik gereden heb, met alle practise en kwalificatie sessies daarbij, heb ik nooit de AI in de fout zien gaan of gele vlag situatie zien veroorzaken. Naar mijn mening ook zeer jammer. Gemiste kans, hopelijk beter in 2011, want het concept voor een goede formule 1 game is aanwezig. Geen F1 2010 meer voor mij...spijtig
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Daarbij lock ik ook ELKE keer bij het remmen voor de eerste bocht, bij het remmen voor de en-na-laatste bocht (net achter de laatste chicane) en ergens in het midden nog. Ik heb werkelijk geen idee waarom, zelfs al raak ik de rem amper aan, het is meteen glijden, dus ik moet echt al heel ver van te voren beginnen met remmen anders ga ik gewoon rechtdoor de muur in. Bij andere bochten (bijv na de tunnel) kan ik 100% m'n rem intrappen zonder te locken... Vreemd..?
Tubes....It's what make music music!
Alleen van het systeem waarop je speelt.. toch?nils7 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:18:
De leaderbord online is dat van alle systemen bij elkaar?
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Nog frustrerender wordt het als je vervolgens de opgedane ervaring uitprobeerd in een race (Legend en alles op full realism) en je blij mag zijn als je geen plaatsen verliest...
Ik had op zich lol vandaag met de time trial maar nu heb ik een beetje het gevoel van 'zonde van alle tijd'... Ik had nog niet eerder een baan zo goed onder knie in F1 2010, dacht ik, maar time trial is heel wat anders dan racen (met fuel en tyre sim).
Jammer. Morgen maar weer gewoon wat relaxed racen...
Voor iedereen die dat ook graag zou willen (uitleg zit erin):
http://gssw99.1fichier.com/en/audio.rar
[ Voor 4% gewijzigd door Kriebelkous op 10-10-2010 01:08 ]
www.racetalk.nl
Verwijderd
Cool! Die ga ik zeker proberen!!! Die vent heeft de neiging te gaan praten op momenten dat ik echt de motor wil horen, in bochten en zo...schumpi schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:37:
Ik vind het jammer dat het volume van de motor plots zachter gaat wanneer de pit radio te horen is. Daarom heb ik de audio file aangepast zodat de volume van de motor nu hetzelfde blijft![]()
De kleuren van de auto's zijn wel een beetje te duf/donker. Het Ferrari rood is in het echt veel feller, net zoals het rood op de McLaren. Dus die kleuren mochten wel wat feller. De omgeving is prima en het ziet er verder gewoon subliem uit!Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:30:
[...]
Zo zie je maar weer: smaken verschillen. Wat jij kleurloos noemt, noem ik realistische kleuren. Ik die dit liever dan die Mario Kart kleuren... (Er zijn trouwens mods voor de pc die de kleuren cartoonish maken, maar jij speelt denk ik op een console omdat je het hebt over geen FULL HD... ben ik ff blij met m'n pc-versie!) En wat betreft simpel: het zijn geen fantasytracks natuurlijk...
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Van ophouden was in dit geval geen sprake. Je bent het toch met mij eens dat als een rijder als Senna al de hele wedstrijd op plek 20 rond rijd en rondetijden van 1.36 klokt, en deze zelfde Senna mij voorbij gaat (laat) dan gaat hij ineens ronde tijden rijden die 3 seconde sneller zijn en niet veel langzamer zijn als de tijden van de leider (Alonso). Met als gevolg dat hij binnen de korste keren aan de horizon verdwijnt. Ik ben het met je eens dat als dit bij 1 rijder het geval zou zijn, ik op de gedachte zou kunnen komen om te denken dat deze rijder sneller was en ik hem inderdaad ophield. Maar dat kun je mij niet wijs maken dat dit bij iedere rijder gebeurt die je inhaalt.marijnhak schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:09:
[...]
Olav Mol zegt altijd, erbij is 1, er voorbij is 2. In echte F1 races rijden auto's net zo snel als de auto voor hen, totdat ze vrij baan hebben en gas kunnen geven. Wellicht hield je deze rijders op dat moment op. Ik heb het persoonlijk niet meegemaakt dat rijders in een keer veel sneller of langzamer zijn. Wat me wel opvalt is dat de AI stukken langzamer is op de harde band, of extreem snel met de zachte band.
Blijkbaar ben ik de enige die last heeft van dit probleem. Misschien is het een bug die alleen voorkomt als de AI op master wordt ingesteld, ik heb geen idee.
PSN: DirkvT
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
In het geval van Senna helemaal met je eens, tenzij ze deze Senna ineens dezelfde kwaliteiten geven als wijlen Ayrton Senna. Ik heb er persoonlijk nog geen last van gehad, ik merk alleen dat de toprijders soms gedurende een stint ineens flink gas bijgeven, maar dat kan ook te maken hebben met het al dan niet sparen van banden tov mijzelf.[message=,noline]Dirk188 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:34[/message]:
[...]
Van ophouden was in dit geval geen sprake. Je bent het toch met mij eens dat als een rijder als Senna al de hele wedstrijd op plek 20 rond rijd en rondetijden van 1.36 klokt, en deze zelfde Senna mij voorbij gaat (laat) dan gaat hij ineens ronde tijden rijden die 3 seconde sneller zijn en niet veel langzamer zijn als de tijden van de leider (Alonso). Met als gevolg dat hij binnen de korste keren aan de horizon verdwijnt. Ik ben het met je eens dat als dit bij 1 rijder het geval zou zijn, ik op de gedachte zou kunnen komen om te denken dat deze rijder sneller was en ik hem inderdaad ophield. Maar dat kun je mij niet wijs maken dat dit bij iedere rijder gebeurt die je inhaalt.
Blijkbaar ben ik de enige die last heeft van dit probleem. Misschien is het een bug die alleen voorkomt als de AI op master wordt ingesteld, ik heb geen idee.
https://spreadsheets.goog...jCQLpmyxpRvlQ&hl=en#gid=0nils7 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:52:
Waar staat die excel file dan? Met de setups?
Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
Verwijderd

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 16:13 ]

Het lijkt ook iedere keer precies te zijn de ronde na het wisselen van opt > prime. En die beunhazen in de pits leggen er dan niet meteen weer options onder, nee, je krijgt er primes voor terug

Ik krijg het idee dat de PS3 Slim minder goed de game draait dan de PS3 Fat ????Kiff schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:36:
[...]
Yup, heb ik ook last van (ook vooral bij Monaco). Of het op de rand van de mogelijkheden loopt zou ik niet durven zeggen. Kan ook gewoon een bug oid zijn...
Zojuist Hockenheim en Budapest in bewolkte omstandigheden gereden; het schokt soms gewoon een tikkeltje. Vooral op rechte stukken en delen waar veel te zien is, zoals gebouwen of tribunes
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Ik heb hem met mijn goed gedrag gekocht vandaag (XBOX360), dus ik aan het racen;
rij ik 1e, moet ik een pitstop maken ivm banden (regelement), en vervolgens het volgende rondje weer...

Vervolgens 2 rondjes gereden, moet ik verdomme wéér een pitstop maken voor weet ik veel waarvoor.
Wat een stomme prutsers daar bij codemasters zeg. Gek he? Dat mensen games downoaden. Flikker toch op met deze troep man!
Sorry dat ik zo kwaad ben hoor, maar ik heb het spel anderhalf uur, en heb hem nu al gezien met al die bugs. Dit heb ik nog nooit meegemaakt in de 20 jaar die ik game....
[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 10-10-2010 19:01 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Goed verhaal, niet te kort, niet te lang, eeeeennnn, rond 'm af. (iets met onderbouwing) Tjemig, Je hoeft geen pitstops perse te maken, als je je aan de reglementen hebt gehouden kun je de eventuele geplande pitstop annuleren (handleiding?). Verder mijn toevoeging. Prima spel, enkel de bugs zijn erg jammer, maar er is een patch op komst. Derhalve geef ik ze de tijd om 't spel alsnog op orde te krijgen.Format-C schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:57:
Gloeiende gloeiende wat een KUT spel.
Ik heb hem met mijn goed gedrag gekocht vandaag (XBOX360), dus ik aan het racen;
rij ik 1e, moet ik een pitstop maken ivm banden (regelement), en vervolgens het volgende rondje weer...WTF!?
Vervolgens 2 rondjes gereden, moet ik verdomme wéér een pitstop maken voor weet ik veel waarvoor.
Wat een stomme prutsers daar bij codemasters zeg. Gek he? Dat mensen games downoaden. Flikker toch op met deze troep man!Je zou het spel naar ze toe moeten sturen en zeggen in een briefje; steek deze maar in je puntje puntje en geef me mijn 50 euro terug!!!
Echt niet te filmen dit. Echt heel erg.... Ik wou dat codemasters failliet ging!
Edit; en er valt weinig te onderbouwen als je een game koopt waarvan je (vooral op een console!) verwacht dat er geen bugs in zitten, en de game nota bene bij de 1e race al bugs vertoont waardoor je verliest...
[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 10-10-2010 19:04 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Hier kan ik me helemaal niet in vinden. Kan me sowieso in vrij weinig bugs vinden, behalve de pitstop bug waarbij je vast wordt gezet (laatst ook weer last van toen ik met een kapotte voorvleugel naar binnen moest, helaas...).Format-C schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:57:
Gloeiende gloeiende wat een KUT spel.
rij ik 1e, moet ik een pitstop maken ivm banden (regelement), en vervolgens het volgende rondje weer...WTF!?
Wat een stomme prutsers daar bij codemasters zeg. Gek he? Dat mensen games downoaden. Flikker toch op met deze troep man!Je zou het spel naar ze toe moeten sturen en zeggen in een briefje; steek deze maar in je puntje puntje en geef me mijn 50 euro terug!!!
Echt niet te filmen dit. Echt heel erg.... Ik wou dat codemasters failliet ging!
Sorry dat ik zo kwaad ben hoor, maar ik heb het spel anderhalf uur, en heb hem nu al gezien met al die bugs. Dit heb ik nog nooit meegemaakt in de 20 jaar die ik game....
Ik heb zelf ook de xbox versie en heb verder vrij weinig bugs, had wel laatst bij een gele vlag situatie (iemand spinde) dat ik vervolgens een penalty kreeg wegens het inhalen van een auto tijdens een gele vlag situatie (de auto in kwestie was degene waarvoor de gele vlag gold), daarna is het me niet nog een keer overkomen
Als ik eerder de pitstraat in duik geeft het spel inderdaad wel eens aan dat ik moet pitsen, maar dat mag je dan negeren. Je kan toch zien aan je banden of je gewisseld bent of niet? Tussen prime en option is het verschil prima te zien.
Ik heb overigens nog geen regen gehad, wel wat gesputter op Maleisië maar dat was het wel weer. Waren geen echte regenbanden voor nodig (wel gewisseld, maar brandden ze wel erg snel). Ben nu zelf bij Montreal en had gisteren mijn eerste punten binnengehaald bij Istanbul: 8ste qualify en 4de gefinished! Monaco ging aardig (met de Wii kon ik niet eens finishen in de 2009 versie), 14de qualify en 15de gefinished. Vind het echt een rotbaan, dus was blij met het resultaat!
[ Voor 6% gewijzigd door Arjan90 op 10-10-2010 19:07 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik heb dat niet kunnen constateren, maar goed....
[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 10-10-2010 19:22 ]
De lekke banden bug begint me nu wel te irriteren, want hij heeft me het kampioenschap gekost
Tot aan vorige week werkte het goed, en nu spontaan kan degene met wie ik altijd samenspeel niet meer joinen en vice versa
[ Voor 12% gewijzigd door Schuey op 10-10-2010 19:50 ]
Verwijderd
Verwijderd
fixedVerwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 20:01:
wat een drama... ik heb vanaf begin af aan die rapture shit werkend gehad (zonder die drivers heb ik dikke echo). Nu opeens sinds ik mijn stuurtje heb werkt het niet meer... ik heb het opnieuw geïnstalleerd maar het blijft falen. Ik kan Rapture 3d ook niet selecteren bij sound in game. Nu zit ik dus met dikke vette ehco te racen... iemand tips?
I was having serious problems with the sound - seems to be an issue with those of us running integrated soundboards - I got a ton of echo and couldn't understand anything the pit crew or reporters were saying. The following steps actually fixed it for me:
Go to your "Environment Varriables"(MY COMPUTER>SYSTEM INFORMATION>ADVANCED>ENVIRONMENT VARIABLES)button and add a new line ALLOW_RESTRICTED_RAPTURE3D and give it a value of 1. This got Rapture3D running and killed the echo and other random noise problem.
Verwijderd
Dan had je de handleiding moeten lezen want je kunt in race tijdens het rijden gewoon zelf kiezen welke banden je team eronder gooit bij de volgende pitsstop.TheZeroorez schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:43:
Stom spel, krijg steeds lekke banden de laatste races... Start je van pole, finish je op het tweede deel van de tabel
Het lijkt ook iedere keer precies te zijn de ronde na het wisselen van opt > prime. En die beunhazen in de pits leggen er dan niet meteen weer options onder, nee, je krijgt er primes voor terug
omhoog=engine
rechts=vleugel
omlaag=bandenkeuze
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 22:23 ]
Ik werd net online dus ook genaaid omdat ik de verkeerde banden kreeg, had voor het inrijden van de pits options gekozen en ook nog eens in de pits maar kreeg gewoon primes. Kut spel, ik speel niet meer tot er een patch is.Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:20:
[...]
Dan had je de handleiding moeten lezen want je kunt in race tijdens het rijden gewoon zelf kiezen welke banden je team eronder gooit bij de volgende pitsstop.(tenzij je al je options setjes in de practice of quali verbruikt hebt natuurlijk)
![]()
omhoog=engine
rechts=vleugel
omlaag=bandenkeuze
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
speel nu zelf alleen nog maar online eigenlijk, heb de career mode en time trial gelaten voor wat het was en ben inmiddels opgeklommen naar de 38e plaats op de multiplayer leaderboard
Handleidingen zijn voor vrouwen en n00bsVerwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:20:
[...]
Dan had je de handleiding moeten lezen want je kunt in race tijdens het rijden gewoon zelf kiezen welke banden je team eronder gooit bij de volgende pitsstop.(tenzij je al je options setjes in de practice of quali verbruikt hebt natuurlijk)
![]()
omhoog=engine
rechts=vleugel
omlaag=bandenkeuze

Maar ik zal toch maar eens meer naar de afstel-opties gaan kijken. Ik kijk nu eigenlijk alleen naar de 'quick setup', banden, engine mapping, en soms de bovenste of onderste versnellingen. Ik wil gewoon racen, kan mijn team niet eens alles regelen?
En... Weer lekke banden. Race restart helpt niet, op ongeveer hetzelfde punt in de race een klapper aan dezelfde band

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 11-10-2010 00:19 ]
Volgens mij moet je eventuele orders aan de pits aangeven voor je S3 van de baan in rijd, omdat ze anders te weinig tijd hebben om zich klaar te maken. Wellicht was je iets te laat?Phusebox schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:29:
[...]
Ik werd net online dus ook genaaid omdat ik de verkeerde banden kreeg, had voor het inrijden van de pits options gekozen en ook nog eens in de pits maar kreeg gewoon primes. Kut spel, ik speel niet meer tot er een patch is.
Gister ook weer last gehad van bug bij pitstop
Gelukkig de races daarna P3 en P5 kunnen scoren. 1e podium met Lotus

Persconferentie is trouwens redelijk lachwekkend
Al meer nieuws over de aankomende patch?
[ Voor 10% gewijzigd door BM op 11-10-2010 07:28 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Overigens had ik tot aan Hockenheim echt iedere race 1-2 keer een random lekke band, maar sinds Hockenheim is het slechts 1x voor gekomen en dan tijdens practice en niet tijdens een race. Speelt toch een stuk prettiger op deze manier.
De bugs maken het af en toe frusterend, maar over het geheel gezien heb ik toch wel erg veel plezier met deze game.
Nog iets wat in de AI gefixed mag worden: ik reed tijdens kwalificatie, begin ik net aan mijn snelle ronde, wordt mijn teammate recht voor m'n neus z'n outlap ingestuurd waardoor hij de eerste paar bochten erg in de weg zat. Lijkt me dat het team dat toch normaal niet hoort te doen...
Ik heb het bij de start van de ronde, S1, en in de pitstraat aangegeven. Grr baal er nog steeds van. Zorgt er in ieder geval voor dat ik met het lopende online kampioenschap gekapt ben.... Kutspel; krijg er echt alleen meet slechte zin van.BM schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 07:27:
[...]
Volgens mij moet je eventuele orders aan de pits aangeven voor je S3 van de baan in rijd, omdat ze anders te weinig tijd hebben om zich klaar te maken. Wellicht was je iets te laat?
Om daarna de full wets op een opdrogende baan op te roken
Volgende ronde mis ik m'n instuur punt en ros ik m'n voorwiel eraf.
Wilde toch graag de race uitrijden dus ik gebruik een flashback, blijkt dat mijn penalty ook opeens verdwenen is.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
En toen? Met een lekke band kun je toch makkelijk je plaats wel verdedigen op 100 meter van de finish?Bolk schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:41:
Laatste bocht op Duitsland, laatste ronde, 100 meter voor de finish: rechtsachter lek. Ik lag 3e
Lijkt me ook, je hoeft iig niet heel erg veel plaatsen te verliezen.Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:47:
[...]
En toen? Met een lekke band kun je toch makkelijk je plaats wel verdedigen op 100 meter van de finish?
Ik kan nog steeds niet mijn pitradio horen. Ik weet niet hoe dit kan? Heb al bij geluidsinstellingen gekeken en alles staat vol open. Iemand misschien een Tip, ik heb vanaf het begin af aan nooit mijn pit crew horen praten (gebruik T-cam)schumpi schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 22:37:
Ik vind het jammer dat het volume van de motor plots zachter gaat wanneer de pit radio te horen is. Daarom heb ik de audio file aangepast zodat de volume van de motor nu hetzelfde blijft![]()
hoor je wel het volume van je motor zachter worden als ze vanaf de pit tegen je praten?Gynnad schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:35:
[...]
Ik kan nog steeds niet mijn pitradio horen. Ik weet niet hoe dit kan? Heb al bij geluidsinstellingen gekeken en alles staat vol open. Iemand misschien een Tip, ik heb vanaf het begin af aan nooit mijn pit crew horen praten (gebruik T-cam)
@ phusebox
waar blijft jouw tijd in de tweakers time challenge? iIk had verwacht dat je als fanatieke speler één van de eerste zou zijn
@ de rest:
heeft iemand hier wel eens meegemaakt dat je de auto zodanig kwijt raakt dat je hard de muur ingaat? ik kreeg zaterdag een lekker achterband in de 130R (knik die je met ongeveer 300 neemt). irl schrijf je dan niet alleen de auto af, maar laten ze uit voorzorg ook alvast de traumahelicopter opstijgen, en reserveren ze vast een ziekenhuisbed voor je..In game sta je 5 meter over de kurbs gewoon stil, en hou je je auto met gemak uit de muur... ik heb het idee dat de grip in de grindbakken en uitloopstroken veel te hoog is. als je gewoon je rem intrapt word alles inneens gecorrigeerd
[ Voor 46% gewijzigd door Kriebelkous op 11-10-2010 11:48 ]
www.racetalk.nl
Ik hoor de motor dan wel dempen (of het geluid wordt ineens zachter maar hoor niemand praten), maar ik hoor de pitcrew niets zeggen.. Vind het echt vaag..Kriebelkous schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:41:
[...]
hoor je wel het volume van je motor zachter worden als ze vanaf de pit tegen je praten?
Dit idee heb ik ook, maar hoort wel bij de arcade insteek. Ik hoop dat ze dat volgend jaar toch een beetje fixen, desnoods alleen op de hogere moeilijkheidsgraad ofzo. Ik hoop dat de patch snel komt, dan begin ik de career helemaal opnieuw met erg lange races (rijdt nu 30% en korte career omdat ik gek wordt van de punctures in lange races, het is gewoon niet te doen om geen lekke band te rijden EN erg snel te zijn en dus veel curbs en randjes mee te pakken.)Kriebelkous schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:41:
@ de rest:
heeft iemand hier wel eens meegemaakt dat je de auto zodanig kwijt raakt dat je hard de muur ingaat? ik kreeg zaterdag een lekker achterband in de 130R (knik die je met ongeveer 300 neemt). irl schrijf je dan niet alleen de auto af, maar laten ze uit voorzorg ook alvast de traumahelicopter opstijgen, en reserveren ze vast een ziekenhuisbed voor je..In game sta je 5 meter over de kurbs gewoon stil, en hou je je auto met gemak uit de muur... ik heb het idee dat de grip in de grindbakken en uitloopstroken veel te hoog is. als je gewoon je rem intrapt word alles inneens gecorrigeerd
Je kunt inderdaad vrij makkelijk tegensturen, maar als je gewoon vol van het rechte stuk een bocht induikt en je wielen blokkeren, schuif je wel vrolijk door de grindbak tegen de muur aanKriebelkous schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:41:
[...]
hoor je wel het volume van je motor zachter worden als ze vanaf de pit tegen je praten?
@ phusebox
waar blijft jouw tijd in de tweakers time challenge? iIk had verwacht dat je als fanatieke speler één van de eerste zou zijn
@ de rest:
http://community.codemast...58-no-sound-pit-crew.htmlGynnad schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:06:
[...]
Ik hoor de motor dan wel dempen (of het geluid wordt ineens zachter maar hoor niemand praten), maar ik hoor de pitcrew niets zeggen.. Vind het echt vaag..
staat je set op 5.1 terwijl je geen centerspeaker hebt?
www.racetalk.nl
Ja, klinkt bekend.. Eerste paar rondjes Melbourne, regelmatig her en der rechtdoor geschoten. Gelukkig hebben ze daar rekening mee gehouden, en is er meestal in het verlengde van de aanremzone een uitloop mogelijkheid... Als je dan toch wat ver door schiet is het wel een paar keer steken voor je weer de goede kant op gaat (of een heel eind achteruit rijden).Knul schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:14:
[...]
Je kunt inderdaad vrij makkelijk tegensturen, maar als je gewoon vol van het rechte stuk een bocht induikt en je wielen blokkeren, schuif je wel vrolijk door de grindbak tegen de muur aan. Is me nou al meerdere keren overkomen.
Heb het een beetje gehad met de game... en als ik kijk naar de leaderboards komen mijn tijden daar toch nooit in de buurt. Geen zin om setups uit te vogelen en de spreadsheet die rondgaat vind ik maar bagger.Kriebelkous schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 11:41:
[...]
@ phusebox
die speadsheet is tijdelijk. Er word gewerkt aan een variant in ASP .NET. De speadsheet ziet er idd niet uit, maar doet voorlopig zn werkPhusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:12:
[...]
Heb het een beetje gehad met de game... en als ik kijk naar de leaderboards komen mijn tijden daar toch nooit in de buurt. Geen zin om setups uit te vogelen en de spreadsheet die rondgaat vind ik maar bagger.
www.racetalk.nl
Haha nee ik bedoel die spreadsheet met setups... zo erg ben ik nou ook (nog net) niet.Kriebelkous schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:27:
[...]
die speadsheet is tijdelijk. Er word gewerkt aan een variant in ASP .NET. De speadsheet ziet er idd niet uit, maar doet voorlopig zn werk
Eerlijk gezegd heb ik Suzuka nog niet eens gespeeld.Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:31:
wat zijn jou tijden op suzuka dan Phusebox? (ongeveer)