Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:42:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik Suzuka nog niet eens gespeeld.
Kijk dat is de juiste instelling, al er vanuit gaan dat je het toch niet redt :)..
Ik kom er ook niet in de buurt maar vind racen wel leuk en zie wel hoe ver ik kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

Kriebelkous schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:27:
[...]

die speadsheet is tijdelijk. Er word gewerkt aan een variant in ASP .NET. De speadsheet ziet er idd niet uit, maar doet voorlopig zn werk :)
Ik vind het spreadsheet ook erg handig. Wel zelf een paar hele kleine aanpassingen gedaan tot nu toe, maar de setups laten mij echt veel sneller rijden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Kijk dat is de juiste instelling, al er vanuit gaan dat je het toch niet redt :)..
Ik kom er ook niet in de buurt maar vind racen wel leuk en zie wel hoe ver ik kom..
Jep, als het aankomt op zelfvertrouwen en positieve instelling dan moet je echt niet bij mij zijn.

Gisteren heb ik ook de xbox gewoon uitgetrokken toen ik weer eens online genaaid werd door klote bugs.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:53:
[...]

Jep, als het aankomt op zelfvertrouwen en positieve instelling dan moet je echt niet bij mij zijn.

Gisteren heb ik ook de xbox gewoon uitgetrokken toen ik weer eens online genaaid werd door klote bugs.
Ik ga dr ook vanuit dat ik niet ga winnen. Dat heeft niets met zelfvertrouwen te maken, maar met realisme :)
Ik zal tevreden zijn als ik er een lage 1:29 uit weet te persen met nog maar 4 dagen te gaan.. De 1:27ers die nodig zijn om in de top 3 te komen haal ik ook nooit..

Maar het is wel degelijk zo dat je langzaam steeds sneller word. De 1e tijd die ik neerzette was met een standaard setup. in de middenmoot kun je echt wel meekomen met standaard setups. Je moet je meten aan jezelf (je eigen tijd verbeteren), en je directe concurrenten. Als ik me gaat meten aan de top3 ben ik in een week depressief :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:47:
[...]

En toen? Met een lekke band kun je toch makkelijk je plaats wel verdedigen op 100 meter van de finish?
Wel als je in z'n 4 door die bocht gaat en je achteruit de muur in verdwijnt :|

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 13:53:
[...]

Eigenlijk vind je het alleen leuk als je wint :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Kriebelkous schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:01:
Als ik me gaat meten aan de top3 ben ik in een week depressief :)
Komt dat even mooi uit dat de contest precies niet langer dan 1 week duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Eigenlijk vind je het alleen leuk als je wint :)?
Uiteraard. Ik speel altijd om te winnen anders speel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Phusebox schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:21:
[...]

Uiteraard. Ik speel altijd om te winnen anders speel ik niet.
dan word je nooit beter dan de mensen waar je van verliest :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Jejking schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:11:
[...]

Komt dat even mooi uit dat de contest precies niet langer dan 1 week duurt :)
dat ene uurtje is niet voor niets ingebouwd :)

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Kriebelkous schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:03:
[...]

dan word je nooit beter dan de mensen waar je van verliest :)
Die illusie heb ik ook nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:09
Staat inderdaad op 5.1 zonder centerspeaker. Zal dadelijk thuis er eens naar kijken! :)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
Gynnad schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:12:
[...]

Staat inderdaad op 5.1 zonder centerspeaker. Zal dadelijk thuis er eens naar kijken! :)
hihi.. soms is de oplossing zo makkelijk dat niemand er aan denkt..

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo juist mijn 1e seizoen voltooit met de Torro Rosso (5 seizoenen career) en kampioen geworden, contract bij Ferrari getekend dus volgend seizoen Alonso maar eens om zijn oren rijden :9
Ik speel de PC versie icm Xbox360 controller en dat is goed te doen, AI staat op medium (volgend seizoen maar stapje moeilijker doen) ABS & TC aan, banden slijtage, brandstof verbruik en schade ook allemaal aan, racing line gebruik ik op sommige banen alleen in de bochten,de meeste cirquits kan ik wel dromen dus dat scheelt.

Sommige cirquits zijn bloedirritant zoals:

Monaco: ziet er mooi uit maar zwaar frustrerend om te rijden,heb ik dan ook met schade Off gereden.
Barcelona: AI is niet bij te houden en die klote chicane voor de laatste bocht heeft de hele baan verziekt,als je met je achterwiel de curb raakt (ook al is het droog weer) sta je meteen achterstevoren. :(
Singapore: lastig om in een ritme te komen en ook de curbs die je te vaak een spin cadeau doen.

Dan nog Suzuka, normaal een van mijn favorieten maar in de ''esses'' is de AI niet bij te houden,ook heb ik moeite om vol gas de 130R te nemen terwijl dit in het echt zonder problemen kan (Vettel deed het zelfs met 1 hand dit weekend) :D

Top cirquits dan ?

Turkije: Bloedsnel en vloeiend, vooral erg cool als je bocht 7 8 goed neemt.
Valencia: Ook heerlijk om te rijden,makkelijk om in een goed ritme te komen.
Montreal: Zelfs in de regen leuk. :9
Spa: Do i need to say more? _/-\o_ Vol gas door Au-Rouge blijft gewoon uber geil :9~

Van alle bugs is de pitstop bug wel het meest irritant,deze moet in de patch echt verholpen worden.
In Singapore ga ik als 4e de pits in en kom er als 12e uit, ik mag niet wegrijden als er verkeer door de pitsstraat rijd dat is al erg genoeg,vervolgens mag ik eindelijk wegrijden en wat gebeurt er verdomme ?
Mijn bolide remt automatisch af in de pitstraat om andere bolides die uit hun pitstop komen voor te laten gaan .... WTF 8)7 Dat is dus dubbel genaaid worden,onbegrijpelijk.

Van lekke banden weinig last gehad, 2x gebeurd in het hele seizoen (banden slijtage stond wel aan) 1x in practice en 1x in de race. (Barcelona)

Nog een punt van kritiek, ik heb in het hele seizoen maar 1x een crash van de AI gezien wat een gele vlag veroorzaakte, het was nog niet eens in een race maar in een practice, in een race zou dit toch veel vaker moet gebeuren lijkt mij. Ook kloppen op sommige cirquits de pitstraat snelheden niet (Monaco mag je volgens mij maar 60 of 80 maar zeker geen 100)
Duidelijk is dat er voor Codemasters nog heel veel valt te verbeteren.

Nog positieve dingen dan ?

Het weersysteem is ubercool, de regeneffecten zijn echt top, ook het tijdens de race opdrogen van de baan (of andersom) geeft iets extra's aan de race.

Nu hopen dat de patch snel komt (en dat ie ook wat oplost) en voor volgend jaar aub. een versie zonder al deze problemen Codemasters !

(Oja, haal ook meteen dat achterlijke Mickey Mouse gedeelte uit de baan van Bahrein,de oude layout is veel beter) 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08-2024
Vanavond even Suzuka onveilig maken in de time trail.

1.27 is de richtijd? stampuuuuuuhhh

Kan mn tijden helaas niet gelijk posten want mn PC thuis dacht pas dat ie een rookmachine was. Voeding gefrituurd...

[ Voor 39% gewijzigd door DutchFLC op 11-10-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:53:
Sommige cirquits zijn bloedirritant zoals:

Barcelona: AI is niet bij te houden en die klote chicane voor de laatste bocht heeft de hele baan verziekt,als je met je achterwiel de curb raakt (ook al is het droog weer) sta je meteen achterstevoren. :(

Dan nog Suzuka, normaal een van mijn favorieten maar in de SS is de AI niet bij te houden,ook heb ik moeite om vol gas de 130R te nemen terwijl dit in het echt zonder problemen kan (Vettel deed het zelfs met 1 hand dit weekend) :D
Barcelona vind ik best leuk, maar de AI is daar echt veel te snel idd. Japan vind ik erg lastig. 130R lukt me eigenlijk niet volgas, of ik stuur te vroeg in, of te laat :p
Top cirquits dan ?

Turkije: Bloedsnel en vloeiend, vooral erg cool als je bocht 7 goed neemt.
Valencia: Ook heerlijk om te rijden,makkelijk om in een goed ritme te komen.
Montreal: Zelfs in de regen leuk. :9
Spa: Do i need to say more? _/-\o_ Vol gas door Au-Rouge blijft gewoon uber geil :9~
Eensch :)
Bocht 7? Ik neem aan dat je die 3 dubbele linker bedoeld? Dat is bocht 8 volgens mij ;)
Montreal ook erg tof, maar dat is ook mede doordat de AI daar niet heel best is, daar reed ik met een Virgin en een Lotus bovenin mee. Spa vanzelfsprekend natuurlijk :)
Valencia is een geval apart. Vond het in mijn 1e seizoen maar een klotebaan. Gister 2e keer gereden, en vind 'm echt geweldig nu. IRL is het geen bijzondere race, maar in deze game kun je er een bijzonder lekkere flow te pakken krijgen. Alleen nog 1 of 2 punten waar ik mijn rempunt niet goed kan vinden. Punt waar je de brug op stuurt blijft lastig.
Nog een punt van kritiek, ik heb in het hele seizoen maar 1x een crash van de AI gezien wat een gele vlag veroorzaakte, het was nog niet eens in een race maar in een practice, in een race zou dit toch veel vaker moet gebeuren lijkt mij.
Komt niet vaak voor, maar heb het toch al wel aantal keer gezien. Soms hoor ik engineer roepen dat er ergens geel hangt, en soms zie ik ze zelf langs de kant of op de baan staan. Wel leuk :)
Nog positieve dingen dan ?

Het weersysteem is ubercool, de regeneffecten zijn echt top, ook het tijdens de race opdrogen van de baan (of andersom) geeft iets extra's aan de race.
Regenracen is cool, maar heb het idee dat regen vaak niet heel veel invloed heeft op de grip. Aantal keer dat ik in de stromende regen op slicks net zo snel reed als op droog. Klopt niet! :p
(Oja, haal ook meteen dat achterlijke Mickey Mouse gedeelte uit de baan van Bahrein,de oude layout is veel beter) 8)
Dat stuk word volgend jaar niet gebruikt, dus volgend jaar gelukkig weer de oude layout *O*

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Ik merk dat als je andere rijders niet raakt of geen lichte touches hebt met muren dat je banden dan niet lek gaan. dus er is wel een causaal verband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik wil het spel tweedehands kopen voor de 360.
Zitten er nog iets van activatiecodes bij die ik dan mis ga lopen (omdat ze al geactiveerd kunnen zijn)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms hoor ik engineer roepen dat er ergens geel hangt, en soms zie ik ze zelf langs de kant of op de baan staan.
Dat 1e hoor ik ook regelmatig maar dat is altijd van een situatie waar ik zelf bij betrokken ben (de AI blocken die vervolgens spint oid.) maar ik heb nog nooit iemand de baan af zien schieten of de muur in zien knallen met als gevolg een gele vlag voor meerdere ronden en een auto langs of naast de baan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:58:
Heren, ik wil het spel tweedehands kopen voor de 360.
Zitten er nog iets van activatiecodes bij die ik dan mis ga lopen (omdat ze al geactiveerd kunnen zijn)? :)
Voorzover ik weet zit er geen activatiecode bij, niet gezien althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drBunhead schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

Voorzover ik weet zit er geen activatiecode bij, niet gezien althans.
mijn dank is groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:39
Godverdegodver zeg 8)7 3 races lang goed gegaan en eigenlijk geen rare dingen tegen gekomen...tot in Shanghai net. 5 rondes achter elkaar de pit in moeten gaan :')

Het begon ermee dat ik me mateloos irriteerde aan het remgedrag van de AI. In de bocht staan ze ineens stil en dat resulteerde er ook in dat ik op een gegeven moment bovenop iemand knal met als gevolg een kapotte neus en een drive trough. Eerste 2x pitten dus, ergens in de tussentijd knal ik weer op een teveel remmende auto dus kon ik voor de 3e keer de pit in. De ronde daarna een lekke band dus voor de 4e keer, en de ronde daarna wederom dezelfde band die lek gaat en dat was 5 8)7 Ook leuk dat ik telkens 12 seconden stil sta voor 1 band terwijl er niemand anders in de pit is.

Zo dat was even frustratie van 1 race :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
[message=,noline]Southern Sun schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 21:55[/message]:
Godverdegodver zeg 8)7 3 races lang goed gegaan en eigenlijk geen rare dingen tegen gekomen...tot in Shanghai net. 5 rondes achter elkaar de pit in moeten gaan :')

Het begon ermee dat ik me mateloos irriteerde aan het remgedrag van de AI. In de bocht staan ze ineens stil en dat resulteerde er ook in dat ik op een gegeven moment bovenop iemand knal met als gevolg een kapotte neus en een drive trough. Eerste 2x pitten dus, ergens in de tussentijd knal ik weer op een teveel remmende auto dus kon ik voor de 3e keer de pit in. De ronde daarna een lekke band dus voor de 4e keer, en de ronde daarna wederom dezelfde band die lek gaat en dat was 5 8)7 Ook leuk dat ik telkens 12 seconden stil sta voor 1 band terwijl er niemand anders in de pit is.

Zo dat was even frustratie van 1 race :+
Je teammembers kunnen zo wel lekker oefenen op de pitstops, heb je een goed geoefend team voor de rest vh seizoen ;). Kan je zo maar een seconde opleveren >:)

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
zo, F1 besteld voor de xbox. ben benieuwd, eerst maar eens met de controller proberen. race sims staan bij mij altijd garant voor veel fun, hopelijk is dit geen uitzondering. kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 06:46
In dat geval wil ik best wel tijdens de practice heen en weer rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mij ook al vaak overkomen,de balans klopt soms gewoon niet, sommige bochten nemen ze als een oud wijf en in andere zijn ze niet bij te houden. Wat mij ook irriteert is dat de lollypop man zo traag is bij een pitstop, zit een seconde vertraging in ook al is er verder geen andere auto in de pits, auto op de grond = wegwezen en niet nog ff wachten imho. Ook zitten er een paar grafische slordigheden in,al een paar keer gehad dat ik bij de monteurs van het team naast mij de onderbenen amputeerde als een auto van het team naast mijn pitbox ook zijn pitsstop maakt.

Net even de practice gedaan in Bahrein met de Ferrari (2e seizoen op Professional)
Wat een verschil met de Torro Rosso zeg !! De Ferrari is standaard al veel beter dan de TR met alle upgrades , de Ferrari remt veel beter dan de TR en is lang niet zo zenuwachtig op de curbs, perste er meteen een 1:58:052 uit en op de harde band nog wel. Met de TR kwam ik niet onder de 2 min. meen ik.
Overigens was ik met die tijd aan het einde van de sessie nog 1,5 sec sneller dan nummer 2 Hamilton en dat op Professional, had verwacht dat het verschil kleiner zou zijn nu ik van Intermediate naar Pro gegaan ben.
Dan nog te bedenken dat je al je upgrades weer opnieuw kan verdienen, wat een wagen, heerlijk :9

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Die pitstop bug is inderdaad te irritant voor woorden, mijn laatste race in Valencia lag ik keurig 7e in de regen (moeilijkste AI en in een HRT), pitstopje maken dan maar, nog expres niet in de geplande ronde, maar een erna.
Toch kwamen er godgans veel auto's naar binnen, waaronder de 2 Lotussen tegelijk (!). Die pitbox staat tus tegenover die van HRT en Lotus nr. 2 wacht keurig achter nr. 1 die een pitstop maakt terwijl hij mijn pad blokkeerd.

Resultaat was een pitstop van maar liefst 32 seconden en ik kon weer helemaal achteraan aansluiten (zelfs de 2e Lotus mocht nog eerder weg :/)

Als ze de AI wat uitbalanceren, de presentatie verbeteren (alle GRID rommel eruit) en de bugs oplossen dan is het gewoon een supergoeie F1 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Waar ik moeite mee heb is de regen. Gisteren op Spa, 17% kans op regen, hozen aan het begin van de sessie. Iedereen op intermediates.

Toen kwam het pitstop window, iedereen naar binnen. M'n engineer zegt dat we het beste op inters kunnen blijven. Klopt ook wel, de baan was zeiknat. M'n directe concurrenten switchen naar de options (omdat zij schijnbaar zien dat de baan droger wordt) en rijden me na 3 rondjes helemaal zoek met 6 seconden per lap sneller.

Iemand een idee hoe je een opdrogende baan beter kan herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Bolk schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:18:
Waar ik moeite mee heb is de regen. Gisteren op Spa, 17% kans op regen, hozen aan het begin van de sessie. Iedereen op intermediates.

Toen kwam het pitstop window, iedereen naar binnen. M'n engineer zegt dat we het beste op inters kunnen blijven. Klopt ook wel, de baan was zeiknat. M'n directe concurrenten switchen naar de options (omdat zij schijnbaar zien dat de baan droger wordt) en rijden me na 3 rondjes helemaal zoek met 6 seconden per lap sneller.

Je moet vooral letten op de regen die valt, als het niet meer echt hard regent, dan wordt de baan binnen een paar rondjes veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren monaco gereden en daar keek ik echt super erg tegen op.
Ik had in de practice al meerdere malen me auto even tussen het staal van de vangrail geparkeerd en me neus een aantal keer op een wat grofe wijze laten verdwijnen :P

De race zelf ging echt MEGA GOED!
En wat een gaaf circuit zeg! Vind het tot nog toe na bahrein wel 1 van de leukste!
Je kan lekker hard door die straten heen dat is zo gaaf!
Ik reed geen snele tijden 1.17 en tijdens de kwalificatie 1.16 en werd uiteindelijk dan 5de....
Ik reed in ronde 19 even me neus in de race eraf en dat koste me de 11 seconden voorsprong die ik had + 4 plaatsen voor de pitstop.. erg jmmr maar zo gaat het nou eenmaal :)

Nog een vraag:

In de kwalificatie wil ik natuurlijk weten wat de snelste ronde tijd is, dit krijg je ook te zien aan de linker boven kant.
Tijdens de race wil ik graag zien hoeveel seconden ik voor lig of achter lig op me tegenstander, alleen ik krijg dat niet te zien. Wat ik te zien krijg is hoeveel ik per ronde sneller of langzamer ben..

Waar kan ik zien wat mijn voorsprong in seconden is op mijn tegenstander?

Wat trouwens ook erg vaag is, ik lag gisteren op monaco 11 seconden voor op nr 2.. maar mijn engineer riep dat ik 5 seconden voor lag =/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:18:

Bij een opdrogende baan word de ideale lijn anders van kleur (word droog gereden)
Waar kan ik zien wat mijn voorsprong in seconden is op mijn tegenstander?
Soms is het even te zien linksboven (achter de naam van de rijder maar dit is maar af en toe)
De feedback van de engineer moet je soms met een korreltje zout nemen, hij roept bijvoorbeeld soms in de practice of quali dat ik veel langzamer ben dan mijn teamgenoot terwijl ik stijf bovenaan sta met 2 sec. verschil. 8)7
In de race roept ie wel is dat een rijder vlak achter mij zit te pushen,als ik dan achterom kijk is er in geen velden of wegen iets te zien. :?

Wat ik ook zo fout vind zijn de onzichtbare muren in de vangrail op de straten cirquits,al een paar keer gehad dat ik plots met een klap stil stond omdat ik met een voorwiel langs de vangrail schuurde, dat kan anno 2010 echt niet meer imho.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Phusebox schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 09:37:
[...]

Je moet vooral letten op de regen die valt, als het niet meer echt hard regent, dan wordt de baan binnen een paar rondjes veel sneller.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Bij een opdrogende baan word de ideale lijn anders van kleur (word droog gereden)
Dat begrijp ik. Maar ik heb het idee dat de AI veel sneller weet wanneer het droog wordt. Ik ben op m'n inters 2/3 seconden sneller dan degenen op de options. Een rondje later is dat de omgekeerde wereld. Ik zie de baan dan ook veranderen, maar ben dan al te laat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:01:
Wat ik ook zo fout vind zijn de onzichtbare muren in de vangrail op de straten cirquits,al een paar keer gehad dat ik plots met een klap stil stond omdat ik met een voorwiel langs de vangrail schuurde, dat kan anno 2010 echt niet meer imho.
Ja precies, die muur is wel ergens bekend... maar ik heb eerlijk gezegt niet gekeken met een andere camera positie of de auto echt de muur raakt of dat het een bug is.. ik nam op monaco express de bochten wat ruimen. Vooral na de tunnel tot start/finish nam ik alles iets ruimen omdat ik ook een aantal keer flink me bolide heb beschadigd daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolk schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:06:

Dat begrijp ik. Maar ik heb het idee dat de AI veel sneller weet wanneer het droog wordt. Ik ben op m'n inters 2/3 seconden sneller dan degenen op de options. Een rondje later is dat de omgekeerde wereld. Ik zie de baan dan ook veranderen, maar ben dan al te laat...
Ik heb het zelf 2x gehad, 1x op Hockenheim dat het begon te regenen halverwege,ik heb toen meteen Inters eronder gegooid en dat was eigenlijk te vroeg, als het licht regent duurt het wel even voor de baan nat genoeg is, de andere keer was op Spa, toen werd het halverwege de race droog maar alleen achterop het cirquit,ben toen maar blijven rijden op de Inters en dat ging ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54

Wom

Heb nu een dikke week mezelf flink vermaakt met deze game. Ben bezig met een 7-jaars career en heb voor Lotus gekozen. Ben nu nog in eerste seizoen bezig maar inmiddels wel eerste contactverlenging aangeboden gekregen. Beste om deze te accepteren of te wachten? En wat als je die declined, is het dan gelijk over of komen ze dan met een misschien nog beter aanbod? Er is voorzichtige interesse van andere teams, maar nog niks concreets.

Zit echt helemaal in deze game, en ik speel nog geeneens met een stuur. Heb alleen heel veel moeite met regen, blijf vergeten mijn lijnen aan te passen en daardoor te vaak op de curbs te spinnen...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wom schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:30:
Heb nu een dikke week mezelf flink vermaakt met deze game. Ben bezig met een 7-jaars career en heb voor Lotus gekozen. Ben nu nog in eerste seizoen bezig maar inmiddels wel eerste contactverlenging aangeboden gekregen. Beste om deze te accepteren of te wachten? En wat als je die declined, is het dan gelijk over of komen ze dan met een misschien nog beter aanbod? Er is voorzichtige interesse van andere teams, maar nog niks concreets.

Zit echt helemaal in deze game, en ik speel nog geeneens met een stuur. Heb alleen heel veel moeite met regen, blijf vergeten mijn lijnen aan te passen en daardoor te vaak op de curbs te spinnen...
Je kan de aangeboden contracten van andere teams gewoon weigeren,dan komen ze de volgende race met een ander aanbod (hoger salaris) enz enz.
Je kan beter wachten tot einde van het seizoen,de keuze die je krijgt is ook afhankelijk van het driver level wat je haalt. Ook zijn de antwoorden die je aan de pers geeft van belang, als je steeds aangeeft dat je het zo goed naar je zin hebt bij je huidige team dan krijg je minder aanbiedingen, sta je elke week je team af te kraken dan denken de andere teams dat je weg wilt en krijg je meer opties. :+
Ik reed mijn 1e seizoen met Torro Rosso (5 jaar career) en het viel mij op dat ik halverwege het seizoen alleen aanbiedingen kreeg van mindere teams,toen ben ik wat kritischer geworden naar de pers over TR met als gevolg dat Williams en Renault zich melden, nadat ik in Zuid-Korea kampioen was geworden kreeg ik ineens een contract van Ferrari aangeboden en die heb ik maar getekend. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Thx, erg stoer dat er rekening mee gehouden wordt. Ben van nature erg aardig en wil dan ook geen kwaad spreken over mijn teammaat en mijn team natuurlijk. Moet daar maar eens mee starten denk ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
Heb ook gewacht tot het eind van het seizoen. Had door het seizoen heen alleen maar aanbieding van Virgin om te blijven. Na de laatste race kwam ineens Mercedes op de proppen met een contract. Ben nu teamgenoot van Schumacher. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Moet zeggen, het spel bevalt me heel goed tot nu toe. Ondanks een corrupte savegame (hopelijk komt ook daar een fix voor. Nu was het alleen Bahrein dat opnieuw moest, moet er niet aan denken dat het aan het eind van het seizoen gebeurt) gaat het heel lekker. 1e race (Bahrein dus) zelfs 7e geworden (met Virgin op Legend en alleen TC op Full), in Melbourne uiteindelijk 14e (objective was 12e...). Een dezer dagen tijd voor de volgende race in Maleisie. Hopelijk kan ik het daar weer tot minimaal Q2, en hopelijk tot Q3 schoppen.

Wel nog een vraagje... Die R&D objectives, kan ik die ergens terugvinden? Ik heb tot nu toe nog niets kunnen unlocken, en in de handleiding staat er verder ook niets over vermeld (dat ik heb kunnen zien, tenminste). Mis ik hier iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
TimS81 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:18:

Wel nog een vraagje... Die R&D objectives, kan ik die ergens terugvinden? Ik heb tot nu toe nog niets kunnen unlocken, en in de handleiding staat er verder ook niets over vermeld (dat ik heb kunnen zien, tenminste). Mis ik hier iets?
De R&D krijg je gedurende het seizoen, tijdens de practise sessions kan je bij de engineer zien wat je session-objectives zijn. Daar staat dan een objective die je moet halen om de R&D te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Maar hoe zit het met zelf kiezen van ontwikkelingen? Ben inmiddel bij race 11 van S2 aangekomen, en ben dik sneller/beter dan teamie. Maar in R&D scherm kan ik nog steeds niks veranderen, hoewel de balk boven die blokjes wel lijkt te impliceren dat er wat te veranderen valt.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:35:
Maar hoe zit het met zelf kiezen van ontwikkelingen? Ben inmiddel bij race 11 van S2 aangekomen, en ben dik sneller/beter dan teamie. Maar in R&D scherm kan ik nog steeds niks veranderen, hoewel de balk boven die blokjes wel lijkt te impliceren dat er wat te veranderen valt.
Als het goed is moet je daarvoor 1e rijder zijn. Dit kun je volgens mij zien bij je agent of je dat bent. Weet niet zeker hoe en wat, aangezien ik zelf nog maar paar races heb gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
hey,

klein vraagje. M'n vriendin pakt namelijk een racestuurtje mee voor mij. maar ik vroeg mij dus af of f1 hiermee gespeeld kan worden. gaat namelijk om deze

http://www.bol.com/nl/p/g...04004006886426/index.html

Ik maak me namelijk zorgen, door de laatste update bij de ps3 zijn sommige acc niet meer ondersteund. houd dit ook in dat dit racestuur nutteloos gaat worden? en zal ik het kunnen gebruiken bij f1?
alvast bedankt voor het antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drBunhead schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:40:
[...]

Als het goed is moet je daarvoor 1e rijder zijn. Dit kun je volgens mij zien bij je agent of je dat bent. Weet niet zeker hoe en wat, aangezien ik zelf nog maar paar races heb gereden
Volgens mij kun je niets zelf veranderen aan die R&D opties, de upgrades zoals engine wear -5% enz worden volgens mij automatisch toegepast, die speciale specs voor aerodynamica voor bijv. Monza of Monaco ook vermoed ik. Halverwege het seizoen was ik 1e rijder in het team en toen kon ik ook niets veranderen,volgens mij kun je alleen zien wat je behaald hebt en past het team het automatisch toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Volgens mij kun je niets zelf veranderen aan die R&D opties, de upgrades zoals engine wear -5% enz worden volgens mij automatisch toegepast, die speciale specs voor aerodynamica voor bijv. Monza of Monaco ook vermoed ik. Halverwege het seizoen was ik 1e rijder in het team en toen kon ik ook niets veranderen,volgens mij kun je alleen zien wat je behaald hebt en past het team het automatisch toe.
Heb volgens mij ergens gelezen (weet niet meer waar) dat je ergens de upgrade strategie van het team moet kunnen veranderen als eerste rijder. dat de upgrades voor een gooi en smijt auto zorgen of dat het een auto wordt voor een nette rijstijl. Maar goed kan dit ook mis hebben, weet het niet uit eigen ervaring (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
drBunhead schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:40:
[...]

Dat ben ik (was ik op het moment dat ik contract tekende), en ben ook nog eens veel sneller. Wel duidelijk 1e coureur dus :)
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:46:
[...]

Dit was ook de conclusie die ik nu getrokken had. Alleen meen ik me te herinneren dat je als 1e rijder invloed had op de ontwikkelingen om op die manier de auto te ontwikkelen zoals jij hem graag hebt.

Zal wellicht een gesneuvelde feature zijn :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Volgens mij heb dat in de game wel horen voorbij komen. Weet nu niet of het in die tips was of wanneer je dat upgrade scherm aan het bekijken was maar werd weldegelijk gemeldt dat je wanneer je eerste rijder was je kon kiezen op welk gebied men zou ontwikkelen. Ben zelf nog geen eerste rijder geweest dus geen idee voor zover :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
Ik heb het nieuwe circuit van Korea nu redelijk onder controle, en ik moet zeggen dat ik het echt een topbaan vind! Wat een gave 'flow' zit hier in, zomaar een lekkere Tilke-baan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
Om die pitcrew even verder uit te schelden: ik sta tijdens de qualificatie eerste, met 5 seconde verschil met nummer 2, ik ben bezig aan een lekkere run (-3 sec tov mn vorige tijd) en er is nog 1 minuut op de klok. Zegt die pitcrewboss dat ik moet binnenkomen voor een bandenwissel :+ (en daarna ook nog dat Trulli veel sneller is :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59
Ik vermaak me nog steeds erg goed met deze game, het enige wat me opgevallen is, is dat als je de tyre simulation uitzet je zo 3/4 seconde sneller bent met een Lotus en je met overmacht elke race kunt winnen zonder echt te tunen op Legend AI niveau. Terwijl ik normaal op slechts enkele banen echt vooraan mee kon strijden.

Het lijkt me toch dat die wear simulation alleen over de degradatie mag gaan, en niet over de standaard grip levels. Overigens vind ik het wel relaxter rijden, want met die pit-stop bug is het soms echt onmogelijk om nog een extra rondje door te rijden, want dan zijn je banden gewoon volledig weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
[message=,noline]XstarzZ schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:43[/message]:
hey,

klein vraagje. M'n vriendin pakt namelijk een racestuurtje mee voor mij. maar ik vroeg mij dus af of f1 hiermee gespeeld kan worden. gaat namelijk om deze

http://www.bol.com/nl/p/g...04004006886426/index.html

Ik maak me namelijk zorgen, door de laatste update bij de ps3 zijn sommige acc niet meer ondersteund. houd dit ook in dat dit racestuur nutteloos gaat worden? en zal ik het kunnen gebruiken bij f1?
alvast bedankt voor het antwoord
Mijn vrouw had deze gekocht voor mij op de Xbox. Voordat ze thuis was even snel gegoogled, reviews van dit stuur zijn niet al te best. Ik heb het stuur ongeopend teruggebracht en via marktplaats een tweedehands Microsoft Wheel gekocht met wheelstand pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
CousinBoneless schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:47:
Ik heb het nieuwe circuit van Korea nu redelijk onder controle, en ik moet zeggen dat ik het echt een topbaan vind! Wat een gave 'flow' zit hier in, zomaar een lekkere Tilke-baan :).
Dat het in de game een fijne baan is, wil natuurlijk niks zeggen over de race van volgende week.
Een hoop mensen hier hebben over Bahrein ook geschreven dat ze hem lekker vinden race (ook Valencia heb ik al meerdere keren gelezen) terwijl dat toch om te kijken niet de vetste banen waren.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59
peeth schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 06:48:
[...]

Dat het in de game een fijne baan is, wil natuurlijk niks zeggen over de race van volgende week.
Een hoop mensen hier hebben over Bahrein ook geschreven dat ze hem lekker vinden race (ook Valencia heb ik al meerdere keren gelezen) terwijl dat toch om te kijken niet de vetste banen waren.
Zelfde geldt/gold voor Magny-Cours, daar zit ook echt een enorm lekkere flow in als je erop rijdt, maar echt bijzondere races leverde het niet op :(

Nouja, de reden dat hij van de kalender verdwenen is heeft vooral met de omgeving te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Nu bij Shanghai aangekomen. Vind het best een lastig circuit, duurt in elk geval erg lang voor ik een aantal bochten onder de knie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 06:51:
[...]

Zelfde geldt/gold voor Magny-Cours, daar zit ook echt een enorm lekkere flow in als je erop rijdt, maar echt bijzondere races leverde het niet op :(

Nouja, de reden dat hij van de kalender verdwenen is heeft vooral met de omgeving te maken :+
En toch komt die GP weer terug,volgens de berichten in 2012, er ligt inmiddels een nieuwe snelweg wat de bereikbaarheid een stuk beter maakt.
Volgend jaar rijd de F1 weer de oude layout van Bahrein,dat Mickey Mouse gedeelte van dit jaar is helemaal niks idd, Valencia is een stratencirquit,daar is het altijd lastig inhalen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Southern Sun schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:37:
Nu bij Shanghai aangekomen. Vind het best een lastig circuit, duurt in elk geval erg lang voor ik een aantal bochten onder de knie heb.
Shanghai is inderdaad een van de circuits waar je even een flow moet vinden, vooral die blinde knik naar links en dan aanremmen in de flauwe knijpende bocht naar rechts zijn lastig vind ik om daar echt hard te gaan als je het circuit niet kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 15:22
ziet er echt vet uit... de vraag die me nog bezighoudt is: koop ik em voor PC of PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedC schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:25:
ziet er echt vet uit... de vraag die me nog bezighoudt is: koop ik em voor PC of PS3
Ligt eraan,als de specs van je PC goed genoeg zijn zou ik altijd de PC versie nemen (veel mooier)
Heb hier de 360 & PC versie liggen (de een gekocht,de ander gedownd :$ ) heb speciaal een 360 controller voor Windows gekocht om hem via de PC te spelen. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
RedC schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:25:
PC, de eerste mods komen al, is op de xbox PS3 toch lastiger.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:56:
[...]

Ligt eraan,als de specs van je PC goed genoeg zijn zou ik altijd de PC versie nemen (veel mooier)
Heb hier de 360 & PC versie liggen (de een gekocht,de ander gedownd :$ ) heb speciaal een 360 controller voor Windows gekocht om hem via de PC te spelen. :9
ff specs opzoeken dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedC
Zal op het randje zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robo1993
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-06 21:28
Ik heb gisteren na het afronden van het verschikkelijke Monte-Carlo race gelijk even de trainingen van Istanbul gedaan... Wat een verbetering is dat dan zeg. In tegenstelling tot Monte-Carlo is het daar wel mogelijk om consequent snelle rondes te rijden zonder 4 flashbacks per qualificatie sessie :D

Verder ben ik wel benieuwd welke updates er nog allemaal volgen voor de Lotus. Ik heb nu betere remmen, een update voor 10% meer mechanische grip en twee motor mapping settings. Weet iemand wat er nog allemaal volgt? Als ik de blokjes van de R&D settings bekijk moet er nog veel komen.

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Odido 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Robo1993 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:23:
Ik heb gisteren na het afronden van het verschikkelijke Monte-Carlo race gelijk even de trainingen van Istanbul gedaan... Wat een verbetering is dat dan zeg. In tegenstelling tot Monte-Carlo is het daar wel mogelijk om consequent snelle rondes te rijden zonder 4 flashbacks per qualificatie sessie :D

Verder ben ik wel benieuwd welke updates er nog allemaal volgen voor de Lotus. Ik heb nu betere remmen, een update voor 10% meer mechanische grip en twee motor mapping settings. Weet iemand wat er nog allemaal volgt? Als ik de blokjes van de R&D settings bekijk moet er nog veel komen.
Die upgrades krijg je ook niet allemaal. Krijgt nog wat downforce upgrades volgens mij, en denk dat het dat wel was :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchFLC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor de liefhebbers , (uit te printen) hi-res plattegronden van alle circuits: http://sponsoring.allianz...1/about/circuit_graphics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Ben alleen aan het time trialen (te veel bugs in de career mode waar ik me aan irriteer) maar zelfs dan vind ik F1 2010 het geld meer dan waard. Het ziet er perfect uit en voel realistisch genoeg aan op de PC met een G25. Wat mij betreft een waardige opvolger van de ISI F1-serie.

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Gisteravond echt een rondenlang gevecht gehad met Alonso op Silverstone. Het eerste deel was hij sneller (al die snelle bochtencombinaties achter elkaar, heerlijk stuk) maar het tweede deel van de baan was ik sneller. Dit resulteerde in om en om inhaalacties. Nog nooit zo het gevoel gehad echt te racen tegen een CPU. Heb dan ook genoten van de replay. Uiteindelijk ging hij de pits in anders was het misschien nog wel langer zo geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik heb hier een vraagje voor de kenners onder jullie :-)
Voor F1 2010 heb ik Ati 10.9 erop gezet. Nu had ik ook gezien op de ati site dat je de ati catalyst application profiles10.9 erbij kunt installeren. Nu heb ik eens gekeken of er verschil zit in FPS, met die application profiles en dan zonder die application profiles. Het resultaat blijkt nu hetzelfde te zijn!!?? Iemand een idee wat hier de reden van is, of gebruik ik die application profiles misschien op de verkeerde manier (is toch gewoon installeren?)
Wat me ook nog op viel is dat ik met de ati 10.5hotfix één fps meer heb dan met de 10.9 driver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
Voor alle mensen die uitkijken naar de patch (wie niet trouwens):
Hij zit momenteel in de testfase *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

schumpi schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:10:
Heb je een link daarover? Centrale topic op Codemasters forums laat niks zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
Toch wel op het Codemasters forum ;) :
http://community.codemast...8-hi-all.html#post6620285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ontzettende_Jan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11-2023
Mooi, nu maar hopen dat ze op een andere manier testen dan met de final release.. :')

PSN: jannvsdvinvs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat ie allemaal oplost,de corrupt savegame vind ik eigenlijk de minst erge van de bugs,daar kun je simpel omheen werken maar die problemen in de pitstraat is wat lastiger,daar verlies je races mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:18:
[...]

Ben benieuwd wat ie allemaal oplost,de corrupt savegame vind ik eigenlijk de minst erge van de bugs,daar kun je simpel omheen werken maar die problemen in de pitstraat is wat lastiger,daar verlies je races mee.
Gewoon de pistop strategie aanpassen zodat je niet gelijk moet pitten met de AI, dat heeft bij mij al voldoende frustratie uit te weg gehaald. :D

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:05
idd. gewoon een ronde later pitten dan dat je crew je verteld (zit je not steeds in je pit window) en heb je totaal geen last meer van de pit bug.

Als je aan de vooraf ingestelde settings houd (prime / options of andersom) heb je ook geen probleem dat als je tijdens de race je tyres veranderd voor de stop dat je nog steeds de oude band krijgt (trouwens zelf nog niet meegemaakt).

Ik vind het zelf gewoon nog een vette game en als de patch komt kan die alleen nog maar beter worden.

met 2.5 sec voorsprong qualificeren op melbourne op legend is ook weer zowat :) en dan ergens achteraan staan op catalunya.

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
schumpi schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:21:
Ik heb hier een vraagje voor de kenners onder jullie :-)
Voor F1 2010 heb ik Ati 10.9 erop gezet. Nu had ik ook gezien op de ati site dat je de ati catalyst application profiles10.9 erbij kunt installeren. Nu heb ik eens gekeken of er verschil zit in FPS, met die application profiles en dan zonder die application profiles. Het resultaat blijkt nu hetzelfde te zijn!!?? Iemand een idee wat hier de reden van is, of gebruik ik die application profiles misschien op de verkeerde manier (is toch gewoon installeren?)
Wat me ook nog op viel is dat ik met de ati 10.5hotfix één fps meer heb dan met de 10.9 driver...
Dat is CrossFire-only...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
rgarretsen schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:00:
...

met 2.5 sec voorsprong qualificeren op melbourne op legend is ook weer zowat :) en dan ergens achteraan staan op catalunya.
Catalunya? Dat is Spanje toch? (A) Daar zit ik ook echt te kloten, het lukt me niet om een beetje mee te rijden met de rest. Zeker als je dan weer van 3 -> 22 gaat met pits, schiet het niet op :S. De andere tracks gaan dan weer wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Gewoon de pistop strategie aanpassen zodat je niet gelijk moet pitten met de AI, dat heeft bij mij al voldoende frustratie uit te weg gehaald. :D
Ja huh,dat doe ik ook maar niet alle auto's gaan in dezelfde ronde naar binnen, en door blijven rijden op de Options tot de blaren erop zitten kost je nogal wat tijd (lees elke bocht de grindbak in)
Andere optie is om je Quali op Primes te doen maar dan kom ik niet in de buurt van de Pole.
De Options eerder wisselen dan de rest is ook geen optie want dan rij je die Primes weer aan gort voor het einde van de race, conclusie ? De pitstop zuigt ! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dus... iets minder hard rijden en minder sleuren met die auto? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimS81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Jejking schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:09:
Dus... iets minder hard rijden en minder sleuren met die auto? ;)
Dat is waarschijnlijk de juiste conclusie.. ;)

Ik rijd mijn races op 30% afstand. Tegen de tijd dat de pitstop eraan komt springen de banden meestal net op oranje. Daarmee zijn ze nog prima te rijden. Misschien net een paar meter eerder remmen om dezelfde lijn te kunnen houden, maar dat gaat je hooguit een tiende ofzo per ronde kosten. Dat kun je ook verliezen door iets te wijd te gaan, of door iets te vroeg of te laat te schakelen, dus dat is echt niet dramatisch.

Ik zou trouwens wel willen weten hoe ik dan die savegame problemen kan omzeilen, zonder dat ik in de mappen moet gaan zoeken naar bestanden om te kopieren... Dat is namelijk een heel andere orde van problemen. Pitstop bug kun je tenminste in-game omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
[message=,noline]TimS81 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:24[/message]:
[...]

Dat is waarschijnlijk de juiste conclusie.. ;)

Ik rijd mijn races op 30% afstand. Tegen de tijd dat de pitstop eraan komt springen de banden meestal net op oranje. Daarmee zijn ze nog prima te rijden. Misschien net een paar meter eerder remmen om dezelfde lijn te kunnen houden, maar dat gaat je hooguit een tiende ofzo per ronde kosten. Dat kun je ook verliezen door iets te wijd te gaan, of door iets te vroeg of te laat te schakelen, dus dat is echt niet dramatisch.

Ik zou trouwens wel willen weten hoe ik dan die savegame problemen kan omzeilen, zonder dat ik in de mappen moet gaan zoeken naar bestanden om te kopieren... Dat is namelijk een heel andere orde van problemen. Pitstop bug kun je tenminste in-game omzeilen.
Meestal raakt de savegame corrupt na het halen van de R&D targets, dit kun je omzeilen door in ieder geval door te gaan naar de kwalificatie voor dat je de game afsluit.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Kriebelkous schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:21:
[...]

De software van de G25 downloaden en installeren.. dan werkt het als het goed is.
Verrek ! Ik heb nog een oud, maar voor mij voldoende Logitech wingman force GP. tot nu toe met de laatste drivers van wingmanteam gewerkt, maar de "advanced settings" waren grijs en ook was de centreerveer niet uit te schakelen. Na toch de laatste profiler software geinstalleerd te hebben (ondanks dat die niet ondersteund zou worden) werkt alles nu prima, en kan ik alle opties instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
Ok, dank u.
Dat zal wel de reden zijn. Had ik niet op gelet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henkus schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 18:57:
[...]
Meestal raakt de savegame corrupt na het halen van de R&D targets, dit kun je omzeilen door in ieder geval door te gaan naar de kwalificatie voor dat je de game afsluit.
Idd,ook de Quali doen na een R&D opdracht dan is er niets aan de hand.
Dus... iets minder hard rijden en minder sleuren met die auto?
Probleem is dat ik niet met een stuurtje speel,daarmee kun je veel vloeiender rijden,met de 360 controller zit je meer tikjes te geven in lange bochten wat natuurlijk niet helpt mbt bandenslijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Je kunt zeggen wat je wilt over codemasters en het feit dat de game niet helemaal af is en we moeten wachten op een patch, maar zij hebben ten minste op tijd de game uitgebracht.

Intussen kunnen we in afwachting van de patch, genieten van deze goede game.

Daar kan PD , de maker van GT5 Nog watvan leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Henkus schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:24:
Je kunt zeggen wat je wilt over codemasters en het feit dat de game niet helemaal af is en we moeten wachten op een patch, maar zij hebben ten minste op tijd de game uitgebracht.
Hoezo op tijd? Te vroeg is niet op tijd...
Het is nog maar wachten op de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
[message=,noline]Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:58[/message]:
[...]

Hoezo op tijd? Te vroeg is niet op tijd...
Het is nog maar wachten op de patch.
Ik bedoel dat ik liever een game heb die ik kan spelen terwijl ik wacht op een patch, dan dat ik eindeloos moet wachten op een (hopelijk) perfecte game, zoals bij GT5.

Misschien zien wel een F1 2011 voordat we gt5 zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Laatst online: 09-09 10:50
Gaan ze ook wat aan de AI patchen? Het is af en toe gewoon lachwekkend hoe wisselvallig ze rijden. Heb net toevallig een kleine video gemaakt van een "inhaalaktie". Quotes omdat het niet echt een aktie was, ik rij ze gewoon 3 keer eruit in een bocht waar je toch vrij snel kunt rijden. Om de een of andere rede denkt de AI dat je daar in de 3 doorheen moet ofzo terwijl ik er in de 6 doorheen knal.
En dan op het rechte stuk halen ze me waar in (totdat ik ze weer eruit rem in de volgende bocht), zelfs de langzamere auto's...
YouTube: F1 2010 Inhaalaktie

Wel op het eind van die race nog een leuk momentje gehad waar ik heel graag nog even de nummer 3 wilde inhalen maar te hard op de rem ging op de curbs. Resultaat: toch een meter of 5 driften in een F1 auto :D Helaas ging ik te vroeg weer hard op het gas waardoor ik door spinde en toch nog in het gras terecht kwam. Als ik geen gas had gegeven had ik de drift misschien mooi af gemaakt haha.
YouTube: F1 2010 Drifting

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren echt een zeer zwakke actie gezien in het spel tijdens de race.

Ik was aan het racen op hard en had een mega late pitstop neergezet. Dus ik reed richting de laatste van het veld.
Wat gebeurd er:

Mijn engineer roept:
Rij in zijn spiegels en maak je breed. Hij zou je moeten zien en opzij moeten gaan.

Omdat ik sneller was ging ik direct op het rechte stuk achter hem.
Hij ging NIET opzij.... Dus ik haal hem in, volgende auto, gaat gewoon weer niet opzei maar gaat remmen!!!!
Ik klapte achterop en kreeg een tijd penalty!!

De blauwe vlag regel is gewoon NIET aanwezig in het spel???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:49:

De blauwe vlag regel is gewoon NIET aanwezig in het spel???????
Jawel hoor, want als jij niet snel aan de kant gaat krijg je een penalty :')
Was me idd ook al opgevallen dat de AI niet echt weet wat een blauwe vlag is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Southern Sun schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:22:
[...]

Jawel hoor, want als jij niet snel aan de kant gaat krijg je een penalty :')
Was me idd ook al opgevallen dat de AI niet echt weet wat een blauwe vlag is
Ik heb het idee soms wel soms niet. In Monza tijdens P/Q ging de AI echt overdreven aan de kant als ze bijvoorbeeld uit de pits kwamen en ik deed een flying lap, maar ook nog als zij in outlap zaten en ik in flying lap. In Singapore wordt tijdens mijn snelle Q-lap m'n teammate vlak voor m'n neus de pits uitgestuurd en in z'n outlap bleef hij de hele ronde mij blokkeren.

Heb al vaker gemerkt dat ze soms wel opzij gaan en soms idioot proberen te racen alsof je voor punten aan het gaan bent tijdens de race. Erg onregelmatig, dat is waarschijnlijk het grootste probleem van de AI, op sommige momenten erg goed, op andere geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook een mooie bug eergisteren. Ik reed in een race op de eerste plaats, vlak voor mijn teamgenoot (een seconde of twee). Ik ging een ronde later de pits in dan gepland om de pitstop bug te voorkomen. Bij het inrijden van de pitsstraat ging ook mijn teamgenoot (twee seconden achter me) de pits in. Echter, bij het bereiken van de echte pitsstraat reed mijn teamgenoot door mij heen/werd naar voor mij geteleporteerd waardoor ik achter mijn teamgenoot moest wachten om te pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:10:
Ik had ook een mooie bug eergisteren. Ik reed in een race op de eerste plaats, vlak voor mijn teamgenoot (een seconde of twee). Ik ging een ronde later de pits in dan gepland om de pitstop bug te voorkomen. Bij het inrijden van de pitsstraat ging ook mijn teamgenoot (twee seconden achter me) de pits in. Echter, bij het bereiken van de echte pitsstraat reed mijn teamgenoot door mij heen/werd naar voor mij geteleporteerd waardoor ik achter mijn teamgenoot moest wachten om te pitten.
O ja die was ik alweer vergeten. Ook al een paar keer gehad dat er ineens iemand door me heen kwam idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:10:
Is niet echt slim :P als je goed oplet tijdens alle races word er gezegd wanneer je team genoot een pit stop maakt.
Ik rij altijd door totdat me teamgenoot geweest is.
Je kan gewoon door rijden zonder pitstop tot 1 rondje voor het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:38:
[...]

Je kan gewoon door rijden zonder pitstop tot 1 rondje voor het einde.
Als je de optie ''banden slijtage'' uit hebt staan wel ja. :X

Dat probleem met de pitstraat in rijden is wel te omzeilen,zet de Pitsstop op ''manual'', dan kun je veel harder naar de streep van begin pitsstraat rijden ipv dat de auto 300 meter voor die streep al automatisch 150 gaat rijden,de AI rijd harder sneller naar die streep namelijk, wel opletten dat je zelf de pitlimiter moet inschakelen!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje,ik hoor hier meerdere mensen praten over het feit dat je al je upgrades kwijt raakt zodra je in een nieuw seizoen komt (ook bij hetzelfde team)
Ik ben benieuwd of dat op[ elke console is? en bij iedereen?
Anders zie ik het nut er niet van in om bij Virgin te blijven en die naar de top te brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me toch af of er ook mensen zijn die gewoon alles op medium spelen?

Ik heb alles op zijn moeilijkst gezet, maar krijg het niet voor elkaar om in Bahrein slechts 1 rondje te voltooien op deze moeilijkheidsgraad...

Is het echt zo veel makkelijker met een stuur of ben ik gewoon uber slecht met een controller? 8)7

Ondanks alle bugs blijft het toch wel een geweldig spel.

Alleen merk ik wel dat als ik een auto op ronde zet, ze wel netjes aan de kant gaan voor me. Ondanks dat ik geen blauwe vlaggen zie overigens?

De curb-bug is wel mateloos irritand, zeker bij catalunya als je daar net even iemand voorbij wilt steken! *daag 1e plaats! ;w* (verder dan monaco ben ik nog niet ivm tijdsgebrek :X .)

Is er overigens een mooi bang/buck stuur? een g27 kopen zie ik niet zitten en kan ik me ook niet veroorloven. Speel het voornamelijk op de 360 maar de pc is ook een optie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
Net Button verslagen in het kampioenschap en jawel, meteen contractaanbieding als 2e rijder bij McLaren. Heb het contract maar getekend, het is toch een vd topwagens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

Yes, vandaag eindelijk voor een redelijke prijs een origineel 360 stuurtje weten te bemachtigen! Nu toch maar F1 2010 uit de kast pakken om hem weer te proberen.

Ik ben al wel druk bezig op de PC met een kampioenschap en dat speelt echt heerlijk, ben benieuwd of de 360 ook leuk is.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het echt zo veel makkelijker met een stuur of ben ik gewoon uber slecht met een controller?
Met alle hulpmiddelen uit is het haast niet te doen met de controller,dan ben je beter af met een stuurtje en gaspedalen,je kunt dan veel vloeiender de bochten rijden en veel beter je power doseren met de pedalen. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 22:42 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste