Zo juist mijn 1e seizoen voltooit met de Torro Rosso (5 seizoenen career) en kampioen geworden, contract bij Ferrari getekend dus volgend seizoen Alonso maar eens om zijn oren rijden
Ik speel de PC versie icm Xbox360 controller en dat is goed te doen, AI staat op medium (volgend seizoen maar stapje moeilijker doen) ABS & TC aan, banden slijtage, brandstof verbruik en schade ook allemaal aan, racing line gebruik ik op sommige banen alleen in de bochten,de meeste cirquits kan ik wel dromen dus dat scheelt.
Sommige cirquits zijn bloedirritant zoals:
Monaco: ziet er mooi uit maar zwaar frustrerend om te rijden,heb ik dan ook met schade Off gereden.
Barcelona: AI is niet bij te houden en die klote chicane voor de laatste bocht heeft de hele baan verziekt,als je met je achterwiel de curb raakt (ook al is het droog weer) sta je meteen achterstevoren.
Singapore: lastig om in een ritme te komen en ook de curbs die je te vaak een spin cadeau doen.
Dan nog Suzuka, normaal een van mijn favorieten maar in de ''esses'' is de AI niet bij te houden,ook heb ik moeite om vol gas de 130R te nemen terwijl dit in het echt zonder problemen kan (Vettel deed het zelfs met 1 hand dit weekend)
Top cirquits dan ?
Turkije: Bloedsnel en vloeiend, vooral erg cool als je bocht
7 8 goed neemt.
Valencia: Ook heerlijk om te rijden,makkelijk om in een goed ritme te komen.
Montreal: Zelfs in de regen leuk.
Spa: Do i need to say more?

Vol gas door Au-Rouge blijft gewoon uber geil
Van alle bugs is de pitstop bug wel het meest irritant,deze moet in de patch echt verholpen worden.
In Singapore ga ik als 4e de pits in en kom er als 12e uit, ik mag niet wegrijden als er verkeer door de pitsstraat rijd dat is al erg genoeg,vervolgens mag ik eindelijk wegrijden en wat gebeurt er verdomme ?
Mijn bolide remt automatisch af in de pitstraat om andere bolides die uit hun pitstop komen voor te laten gaan .... WTF

Dat is dus dubbel genaaid worden,onbegrijpelijk.
Van lekke banden weinig last gehad, 2x gebeurd in het hele seizoen (banden slijtage stond wel aan) 1x in practice en 1x in de race. (Barcelona)
Nog een punt van kritiek, ik heb in het hele seizoen maar 1x een crash van de AI gezien wat een gele vlag veroorzaakte, het was nog niet eens in een race maar in een practice, in een race zou dit toch veel vaker moet gebeuren lijkt mij. Ook kloppen op sommige cirquits de pitstraat snelheden niet (Monaco mag je volgens mij maar 60 of 80 maar zeker geen 100)
Duidelijk is dat er voor Codemasters nog heel veel valt te verbeteren.
Nog positieve dingen dan ?
Het weersysteem is ubercool, de regeneffecten zijn echt top, ook het tijdens de race opdrogen van de baan (of andersom) geeft iets extra's aan de race.
Nu hopen dat de patch snel komt (en dat ie ook wat oplost) en voor volgend jaar aub. een versie zonder al deze problemen Codemasters !
(Oja, haal ook meteen dat achterlijke Mickey Mouse gedeelte uit de baan van Bahrein,de oude layout is veel beter)
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 11-10-2010 19:11
]