Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
lol @ hari-bo, beetje geluk komt deze week de patch toch?
Zou er niet op rekenen. Voor dat die patch getest is door Codemasters, en goedgekeurd is door MS of Sony duurt het nog wel even. Denk ook eigenlijk dat ze de patch voor alle platformen min of meer gelijktijdig willen uitbrengen, maar dat is nergens op gebasseerd.Verwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:39:
lol @ hari-bo, beetje geluk komt deze week de patch toch?
Ben momenteel aan het proberen mijn team in de media wat minder te bejubelen. Sta momenteel 8e in kampioenschap met mijn Lotus, en ze willen me dolgraag houden. 1e aanbieding 5,5M, 2e was 9M en laatste was 10M voor 1 jaar. Beetje onrealistisch, maar goed
Wil eigenlijk naar Sauber/Williams of iets soortgelijks, maar die hebben nog niet interesse. Sauber een heeeeel klein beetje, maar Williams totaal niet. We zien het wel, nog een race of 5 te gaan geloof ik, dus nog tijd zat.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Heb al door de menu's zitten bladeren maar kan niks vinden?
Of ben ik nog niet ver genoeg, zit nu bij torro rosso 1e seizoen, Canada.
Kreeg laatst wel een melding over mechanical grip upgrade en en frontwing downforce upgrade, en dat ik bijna alle targets heb gehaald bij torro rosso...
Verwijderd
Williams gaat pas intresse tonen als je in de buurt van driver level 20 komt,Renault bij 24 enz. Als je kampioen word krijg je ook een aanbieding van een topteam.BM schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:52:
[...]
Wil eigenlijk naar Sauber/Williams of iets soortgelijks, maar die hebben nog niet interesse. Sauber een heeeeel klein beetje, maar Williams totaal niet. We zien het wel, nog een race of 5 te gaan geloof ik, dus nog tijd zat.
Vooruit omdat het vriijdag is: De R&D targets die je behaald hebt kun je in het scherm vinden wat voor je neus hangt in de pits en intresse van andere teams in je trailer motorhome bij je agent(e).Nou lees ik al de hele tijd over R&D targets en belangstelling van andere teams maar waar zien jullie dat?
Heb al door de menu's zitten bladeren maar kan niks vinden?
Of ben ik nog niet ver genoeg, zit nu bij torro rosso 1e seizoen, Canada.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 11:42 ]
Helios heef top het Codemasters forum al meerdere keren gezegd dat de patch voor het eind van deze week uitkomt (dus vandaag of morgen):BM schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:52:
[...]
Zou er niet op rekenen. Voor dat die patch getest is door Codemasters, en goedgekeurd is door MS of Sony duurt het nog wel even. Denk ook eigenlijk dat ze de patch voor alle platformen min of meer gelijktijdig willen uitbrengen, maar dat is nergens op gebasseerd.
http://community.codemast...me-1316/437225-patch.html
PSN: jannvsdvinvs

Dit is dus de update waar hij het over had:
Update: I know we haven't updated this thread in a little while but I just wanted to reassure you all that work on the patch is progressing well, and we're confident that after the weekend following further testing we'll be able to reveal some details on what it is the patch will fix.
As always once I have more news i'll get it posted here.
[ Voor 4% gewijzigd door Sander H op 15-10-2010 12:11 ]
Naja, na het weekend een lijst met welke bugs er gefixt gaan worden, ook al heel wat! De update zelf kan dan in ieder geval nooit extreem lang meer duren...Sander H schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:10:
Lol lekker vaag ook, dat was dus een aankondiging van wanneer ze een update geven over wat en wanneer de patch komtZeg dan gewoon niks.
Dit is dus de update waar hij het over had:
[...]
Games of Windows Live kennende kan het lang duren. Microsoft moet ook alles goedkeuren.FabianNL schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:13:
[...]
Naja, na het weekend een lijst met welke bugs er gefixt gaan worden, ook al heel wat! De update zelf kan dan in ieder geval nooit extreem lang meer duren...
Laat ze alsjeblieft wat doen, aan de time trail met niet geldige tijden. 1 keer van de baan weg tijd.
[ Voor 12% gewijzigd door Splinter Cell op 15-10-2010 12:31 ]
Over het algemeen is dat nooit zo heel lang, maar ze willen gewoon zekerheid dat het zal werken. Ik denk dat codemasters voldoende ervaring heeft met Live dat ze dat niet hoeven te vrezen en denk dat het dan ook niet zo lang zal duren. De snelheid van de PC zul je echter nooit halen, maar dat geeft ook niet. Ik heb liever een patch die werkt dan 1 die meer problemen brengt.Splinter Cell schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:30:
[...]
Games of Windows Live kennende kan het lang duren. Microsoft moet ook alles goedkeuren.
Laat ze alsjeblieft wat doen, aan de time trail met niet geldige tijden. 1 keer van de baan weg tijd.
Mijn vermoeden is dat ze hem eind deze maand uitbrengen, dus wacht nog maar even rustig af.
De time trial moet echt zo strikt blijven hoor. Van de baan is toch meestal wel voordeel, en anders is het een kwestie van kijken wie de juiste afkorting kan vinden. Je moet gewoon altijd met 2 wielen op het asfalt blijven, en anders is je ronde niet geldig (aantal bochten is het misschien wel ok om de hele curb te nemen, maar dan nog)Splinter Cell schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:30:
[...]
Heb tijdje al zitten meelezen, maar het verbaasd me dat Codemasters niet het niveau haalt wat ze normaal droppen. Ik heb Codemasters hoog in het vaandel staan en ben een groot fan van ze (oa collin mcrae serie, maar ook dtm race driver).FabianNL schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:13:
[...]
Naja, na het weekend een lijst met welke bugs er gefixt gaan worden, ook al heel wat! De update zelf kan dan in ieder geval nooit extreem lang meer duren...
Ik wil deze game ook gaan aanschaffen voor de xdoos360
Word de patch voor alle platformen tegelijkertijd uitgebracht?
Verwijderd
Verwijderd
Same here, imho zijn ze toch bezwijkt onder de druk om de game voor het einde van dit F1 seizoen op de markt te brengen ondanks dat de game nog vol met bugs zit.MrMGeeIsTheName schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 14:41:
[...]
Heb tijdje al zitten meelezen, maar het verbaasd me dat Codemasters niet het niveau haalt wat ze normaal droppen. Ik heb Codemasters hoog in het vaandel staan en ben een groot fan van ze (oa collin mcrae serie, maar ook dtm race driver).
Maar ja, zo gaat het tegenwoordig wel vaker, eerst cashen,de rest zien ze later wel en wij als consument moeten maar hopen dat het opgelost word.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 16:55 ]
Verwijderd
Eeuh,is dat een bug ?Lucky-Shirt schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:55:
Ik hoop vooral dat de bug met het vastlopen bij het laadscherm opgelost wordt, die bederft momenteel toch echt het spelplezier voor mij. Was het eerst alleen in de careermode, nu ook al bij de timetrials, wanneer ik klaar ben en weer terug wil naar de paddock, hangen.
Lijkt mij eerder een probleem van je eigen hardware.
Heb er nog niets over gehoord (zelf ook nog nooit gehad)(PC)
ik hoop dat ze die bug fixen dat elke keer als je probeert lekker hard een bocht in te knallen dat je dan altijd in het grind eindigt
edit: ja beetje flauw
ontopic: Ik geniet nog meer van de races dan bij GP4
ik merk dat ik bij een race 20 of 30% soms even wat lager in de concentratie zit en dat merk ik direct.
wat moet dat lastig zijn voor F1 coureurs om 60 ronden scherp te blijven... ik vind dat het spel dat goed overdraagt
en ben ook heerlijke gevechten aan het racen... super!!
wel heb ik altijd wel plek op baan waar ze anders aanremmen bij elk circuit (so far)
ik vind het flex: zekerheidje dat ik er daar naartoe kan rijden maar int echie is dat niet zo opvallend in bepaalde bocht zeg maar...
ook kwalificeerde ik in max dry setting en daarn in gemiddeld omdat het misschien kon regen.
moest mijn rijstijl compleet aanpassen: later remmen en verdedigen op rechte stukken... gaaf!
[ Voor 67% gewijzigd door Tonton op 16-10-2010 00:00 ]
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Streng is terecht, maar als ik zie dat ik zelfs een straf krijg als ik alleen maar nadeel heb van het doorschieten, dan denk ik dat er nog wel wat gefinetuned worden.Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:59:
[...]
De time trial moet echt zo strikt blijven hoor. Van de baan is toch meestal wel voordeel, en anders is het een kwestie van kijken wie de juiste afkorting kan vinden. Je moet gewoon altijd met 2 wielen op het asfalt blijven, en anders is je ronde niet geldig (aantal bochten is het misschien wel ok om de hele curb te nemen, maar dan nog)
Van de baan schieten wordt in het echt volgens mij ook alleen bestraft als je er voordeel van hebt.
Ze kunnen er beter voor zorgen dat je (meer) snelheid verliest als je het gras/grind raakt. Het is volgens mij niet realistisch dat je met een uitstap door het grind een snellere tijd kan halen, dan zonder de uitstap.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
De patch update is er toch al, zoals hierboven gepost? Vind het niet echt een update maar ben bang dat we niet meer info krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:02:
Niet over in de wereld is het nu 16:00 he... dus misschien moeten we gewoon nog ff geduld hebben tot morgen ochtend. dan zal het vast wel opgelost zijn en anders van het weeken dof nog wat late.r
Hmm is dat zo? Ik word toch echt flink afgeremd als er al maar 1 wiel het grind raaktQuacka schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:30:
[...]
Ze kunnen er beter voor zorgen dat je (meer) snelheid verliest als je het gras/grind raakt. Het is volgens mij niet realistisch dat je met een uitstap door het grind een snellere tijd kan halen, dan zonder de uitstap.
Wel merk ik dat ik nu ook meteen de moeilijkheid omhoog mag gaan zetten, Bahrein meteen al gewonnen in de Sauber. Speelde al op Legend AI maar dan met TC full en tire/fuel sim uit, eens experimenteren met wat moeilijkere instellingen.
Een tijd waarbij je doorschiet, is toch geen goede, dus waarom geldig maken...Quacka schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:30:
[...]
Streng is terecht, maar als ik zie dat ik zelfs een straf krijg als ik alleen maar nadeel heb van het doorschieten, dan denk ik dat er nog wel wat gefinetuned worden.
Van de baan schieten wordt in het echt volgens mij ook alleen bestraft als je er voordeel van hebt.
Tevens, nog meer snelheid laten verliezen als je het grind raakt. Dat doen ze al belachelijk veel. In het echt vlieg je vol door het grind de muur in, ingame kun je volgas het grind in en haal je de muur niet eens... Ze moeten het grind veel minder grip geven, zodat je ook daadwerkelijk een grind-ervaring hebt. Je staat nu echt veel te snel stil, zeker als je spint (geld ook op de baan overigens)
Inderdaad ik heb er ook last van, zou ook veroorzaakt kunnen worden door de X-fi. Gisteren tijdens een lang race weekend tussen elke practice liep de game vast.Lucky-Shirt schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 21:39:
Nou, ik ben toch echt niet de enige die problemen heeft met vastlopers en het is ook op exact dezelfde manier als de R&D / Savegame bug. Staat gewoon in de lijst.
Ik heb nu de game opniew geinstalleerd en heb het idee het helpt, maar ik heb het nog niet uitgebreid kunnen testen.
Na het weekend zal codemasters ons vertellen wat er allemaal in de patch gefixed word.
Ondanks alle problemen, wat is dit toch een gave game. Ik weet nu al zeker dat ik volgend jaar weer voor F1 2011 ga.
Hier onder een foto van mijn setup: Fanatec PWTS (waanzinnig goede FFB) met de Clubsport pedals en een samsung 46" als beeldscherm.

[ Voor 27% gewijzigd door Henkus op 16-10-2010 12:09 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ook geen zin om zo'n stand voor bij je bank midden in mn kamer te hebben
dat geeft een aardige kick
over de G25, heb het idee dat ik de curbs nog wel wat harder in mijn stuurtje mag voelen
en heb niet altijd goed door wat het punt is dat auto begint te glijden (bijv 1na laatste bocht China)
zou ik iets beter aan willen voelen FF, sound ofzo
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Verwijderd

Om gek van te worden ....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2010 19:56 ]
In mijn 1e seizoen reed ik voor Sauber en ik werd met hen wereldkampioen. Ik heb de hele jaar door lopen klagen over de auto en hoe slecht mijn teamgenoot wel niet was. Ondanks dit kreeg ik toch een contract als 1e rijder voor het volgende jaar.maar ik ben er niet op ingegaan en ben naar Ferrari gegaan als 2e rijder. Nu heb ik bij Ferrari de 12e race van het seizoen(Spa) al gehad en ben wereldkampioen geworden door alle races te winnen en overal pole te kwalificeren. Mijn teamgenoot Alonso staat 5e in het kampioenschap. Ik heb het hele jaar door mijn team lopen prijzen bij alle pers conferenties, maar omdat ik een bloedhekel heb aan Alonso was ik niet altijd positief over hem. Nu heeft het team mij 2x een aanbieding gedaan om het daaropvolgende jaar weer bij Ferrari te rijden, maar beide aanbiedingen waren als 2e coureur!!!
Beide keren heb ik geweigerd, nu zegt mijn persdame dat het team besloten heeft mij te laten gaan voor het volgende jaar. potverdorie ik wilde 1e coureur worden bij Ferrari
Wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik weer terug?
(p.s. heb nu ook een aanbieding van RedBull als 1e coureur gekregen)
Ik denk dat je die moet pakken en weer alles moet winnen. Dan komt Ferrari volgend jaar wel met hangende pootjes terug.badluckboy schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:24:
(p.s. heb nu ook een aanbieding van RedBull als 1e coureur gekregen)
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Maar ik spin dat is niet zo erg ik wil de andere auto's op de baan voor laten begint de auto ineens zelf te rijden zodat ik een DQ krijg in de training

Is weer 1 van de bugs van het spel ik vraag me af hoeveel het zijn in totaal.
Ik hoop dat Codemaster snel met een goede patch komt.
Het is jammer dat er geen mogelijkheid is om meer brandstof mee te nemen. Met mijn rijstijl van (te)laat schakelen zuipt mijn motor gewoon teveel. Op de ene baan heb ik daar geen last van maar op dit Mickey Mouse baante jaag ik mijn motor geregeld het rood in.
Al met al het blijven leuke races.
Net voor je de toerenbegrenzer in schiet lijkt me, maar dat gebeurd nogal snel
Heb het idee dat die schakellampjes iig niet echt overeen komen met de daadwerkelijke schakelmomenten.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maar toch is zelf schakelen leuker het geeft je meer het idee dat je aan het stampen bent als je de motor af en toe hoort gillenSchuey schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 10:54:
Je weet ook dat je door telaat schakelen je alleen maar langzamer bent?
Wat wel zou helpen is als je die schakel lamptjes op het stuur beter zou zien als je niet in de cockpit zit maar boven op de monocoque.
[ Voor 0% gewijzigd door Argos op 17-10-2010 12:55 . Reden: typo ]
Op het moment dat je vermogen/koppel gaat 'verliezen', dat is sowieso de reden dat je uberhaupt moet schakelen
Ik zeg toch ook niet dat je dan maar meteen automatisch schakelen aan moet zettenArgos schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 12:51:
[...]
Maar toch is zelf schakelen leuker het geeft je meer het idee dat je aan het stampen bent als je de motor af en toe hoort gillen
Ben ik het overigens niet mee eens, ik denk dan juist, kut, dat scheelt misschien weer een honderste...
Klopt, gewoon luisteren naar het motorgeluidBM schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:31:
[...]
Net voor je de toerenbegrenzer in schiet lijkt me, maar dat gebeurd nogal snel
Heb het idee dat die schakellampjes iig niet echt overeen komen met de daadwerkelijke schakelmomenten.
Ik denk overigens wel dat dit 1 van de dingen is die in de patch gefixed gaan worden.
[ Voor 69% gewijzigd door Schuey op 17-10-2010 14:29 ]
Hoe is dat Fanatec stuurtje?..heb daar wel interrese in. Beetje solide op de as?Henkus schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:47:
[...]
Inderdaad ik heb er ook last van, zou ook veroorzaakt kunnen worden door de X-fi. Gisteren tijdens een lang race weekend tussen elke practice liep de game vast.
Ik heb nu de game opniew geinstalleerd en heb het idee het helpt, maar ik heb het nog niet uitgebreid kunnen testen.
Na het weekend zal codemasters ons vertellen wat er allemaal in de patch gefixed word.
Ondanks alle problemen, wat is dit toch een gave game. Ik weet nu al zeker dat ik volgend jaar weer voor F1 2011 ga.
Hier onder een foto van mijn setup: Fanatec PWTS (waanzinnig goede FFB) met de Clubsport pedals en een samsung 46" als beeldscherm.
[afbeelding]
Tubes....It's what make music music!
Dat stuurtje is helaas niet meer te koop.. Wilde hem zelf ook bestellen.silitek schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:55:
[...]
Hoe is dat Fanatec stuurtje?..heb daar wel interrese in. Beetje solide op de as?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Super stuur, de beste aankoop die ik gedaan heb. Geen ruimte op de as, support voor Xbox, ps3 en pc.[message=,noline]silitek schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 19:55[/message]:
[...]
Hoe is dat Fanatec stuurtje?..heb daar wel interrese in. Beetje solide op de as?
Sinds de aankoop zijn tal van features toegevoegd dmv firmware upgrades.
De pedalen zijn NOG beter, met een loadcell, dus als je hard wilt remmen moet je ook echt hard trappen.
De pwts word echter niet meer gemaakt, de gtrs v2 wel (alleen pc en PS2)
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Er is een map 'forcefeedback"
Daarin staat een bestand "carsetup"
Inhoud zijn niet forume 1 auto's, maar rally-auto's. Dit ziet er eigenlijk een beetje dom uit..
bijv:
<FFBCar name="Subaru Impreza Spec C Tarmac A" scaleForce="1.0" scaleFriction="1.0" scaleEffects="1.0"/>
Verwijderd

Loadcell op de pendalen!.dat moet ik ook hebbenHenkus schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:21:
[...]
Super stuur, de beste aankoop die ik gedaan heb. Geen ruimte op de as, support voor Xbox, ps3 en pc.
Sinds de aankoop zijn tal van features toegevoegd dmv firmware upgrades.
De pedalen zijn NOG beter, met een loadcell, dus als je hard wilt remmen moet je ook echt hard trappen.
De pwts word echter niet meer gemaakt, de gtrs v2 wel (alleen pc en PS2)
Tubes....It's what make music music!
Dat mapje heb ook wel eens in DiRT2 gezien. Staan auto's in die niet eens in het spel zitten.Quacka schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:36:
Iets geks gevonden:
Er is een map 'forcefeedback"
Daarin staat een bestand "carsetup"
Inhoud zijn niet forume 1 auto's, maar rally-auto's. Dit ziet er eigenlijk een beetje dom uit..
bijv:
<FFBCar name="Subaru Impreza Spec C Tarmac A" scaleForce="1.0" scaleFriction="1.0" scaleEffects="1.0"/>
Dit stuur is nog wel verkrijgbaar via http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/index.php?language=enPhusebox schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:20:
[...]
Dat stuurtje is helaas niet meer te koop.. Wilde hem zelf ook bestellen.
Je kan daar betalen via paypal.
Of via http://playseat.com/shop/nl/steering-wheels-and-pedals.html maar daar zijn de verzend kosten hoog.
http://playseat.com/shop/nl/shippingnetherland
[ Voor 14% gewijzigd door Evertt op 17-10-2010 22:35 ]
Zou wachten met aanpassen van de AI, ben ook net met S2 begonnen bij sauber, race 1 met overmacht gewonnen (30s), 2de race met wat meer moeite en de derde race 4de geworden. De AI rijd sommige banen heel vreemd waardoor je makkelijk sneller bent in de werkelijke race. Omgekeerd bestaat ook, canada is dat dacht ik. Zelf met m'n virgin in P1 t/m p3 + qual minimaal 1,7s sneller, om vervolgens in de race compleet zoek gereden te worden door de AI.Dipsausje schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 10:05:
Net aan m'n 2e seizoen begonnen, nu bij Sauber in plaats van Lotus. Wat een verschil, remmen die het doen, bochten die je veel harder kan nemen, en dan dat lawaai van die motor, geweldig.![]()
Wel merk ik dat ik nu ook meteen de moeilijkheid omhoog mag gaan zetten, Bahrein meteen al gewonnen in de Sauber. Speelde al op Legend AI maar dan met TC full en tire/fuel sim uit, eens experimenteren met wat moeilijkere instellingen.
Na de laatste race 3 aanbiedingen, Virgin, HRT en Toro Rosso. Heb maar voor de laatste getekend, dat klinkt als de optie met de meeste potentie. Al eindigden ze dit seizoen wel strak op P12. Vanavond maar eens zien hoe die wagen rijd tov de Lotus.
Xbox
Mag je mij de link eens geven waar hij bij fanatec nog staat? Is op, en er komen ook geen nieuwe meer.Evertt schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:34:
[...]
Dit stuur is nog wel verkrijgbaar via http://www.fanatec.de/webshop/new_eu/index.php?language=en
Je kan daar betalen via paypal.
Of via http://playseat.com/shop/nl/steering-wheels-and-pedals.html maar daar zijn de verzend kosten hoog.
http://playseat.com/shop/nl/shippingnetherland
Playseat is 50 euro duurder, plus duurdere shipping, zijn gewoon afzetters.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Oefenen !! Elke baan is te leren.BM schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 07:09:
Vind het een beetje jammer dat op het einde een paar circuits zitten waar ik totaal niet uit de verf komZowel in Singapore, Japan als Korea kan ik niet goed meekomen.
Bij de Practice tank volgooien,harde bandjes eronder en rustig beginnen tot je de ideale lijn goed hebt gevonden, dan pas op snelheid gaan rijden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 07:33 ]
AI aanpassen was ook geen optie, die staat bij mij al een tijd op z'n moeilijkst. Heb wel de Fuel sim nu aangezet en de tc op medium in plaats van full. Melbourne met gemak gewonnen, vervolgens Maleisië zo ongeveer geen enkele ronde kunnen rijden zonder te spinnen. Blijft toch lastig met de controller die tc aanpassen...brid schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:49:
[...]
Zou wachten met aanpassen van de AI, ben ook net met S2 begonnen bij sauber, race 1 met overmacht gewonnen (30s), 2de race met wat meer moeite en de derde race 4de geworden. De AI rijd sommige banen heel vreemd waardoor je makkelijk sneller bent in de werkelijke race. Omgekeerd bestaat ook, canada is dat dacht ik. Zelf met m'n virgin in P1 t/m p3 + qual minimaal 1,7s sneller, om vervolgens in de race compleet zoek gereden te worden door de AI.
had al gehoord dat Catalunya relatief wat lastiger was dus was lastig team goals te halen q:15 r:12
na veel restarts eindelijk gelukt maar moest alles op alles zetten in race (20%)
maare ik zet dus na start ook steeds de motor op 'fast' dat moet dan elke keer
Deze opties zouden alleen afwegingen moeten zijn... ik bedoel nadeel + voordeel... anders stond mijn auto al zo..
wat is voordeel van de motor op cruise zetten? benzine? overheat?
ik heb hele race op fast geen bezine tekort en als dat met racelengte te maken heeft 100% race of fast wel benzine tekort.. dan kom ik weer zelfde punt ook op 20% zou het alleen afweging moeten zijn, niet iets wat altijd beter is om te kiezen... dan hadden ze het in pits al moeten doen..
hoop dat mijn gebrabbel wat te volgen is
maare hoe gebruiken jullie die in car settings?
Verder zullen denk je banden iets meer slijten als je tyre sim aan hebt.
Of het ook echt effect op je verbruik heeft geen idee
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dit heb ik ookGynnad schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:08:
Pas deed mijn stuur het niet, dus heb ik de settings opnieuw in moeten stellen. Nu werkt alleen mijn ESC knop niet meer.. Ik krijg het niet voor elkaar om terug te vinden hoe ik dit weer terug in kan stellen. Iemand een suggestie?
Hi everyone,
It’s been a while since we last updated on the forthcoming F1 2010 patch so here is where things are at currently…
The team are hard at work, and have been since launch, building the patch. We’ve focussed on both fixes to the game and a number of gameplay improvements based on your feedback. Once the process has finished, we can then release the patch for submission which will take an additional couple of weeks until it is available for release. Here is a quick overview of the main issues which we’re addressing:
1. Corrupt Save Games - We have identified an over-zealous anti-cheating check that manifested as falsely identified corrupt saves, specifically the ones relating to practice and R&D upgrades, the save-games should now load without issue. However if any of you are experiencing corrupt saves outside of this then please continue to send your PS3 save game files to us (Xbox360 & PC saves aren’t of any use to us) and we can test these against the latest patch to see whether all instances of this issue have now been fixed
2. AI not pitting in dry races where a mandatory pit stop was required (20% or more) – This has been fixed.
3. Player held in pit-stop too long – We’ve improved exit logic so that it isn’t too cautious in holding players during a pit-stop.
4. Puncture frequency reduced – The likelihood of players suffering punctures has been reduced.
5. Pit-stop lock-ups - Fixed several instances which caused the pit crew to lock-up and not be able to service the cars.
6. Automatically updating race strategy – Selecting prime tyres from the tyre menu (over default option) now updates the strategy so that the pit-crew assign options during the pit stop as opposed to re-attaching another set of primes (in a dry race of 20% or more).
7. First lap calculates correctly – The lap time for the first lap of the race now calculates correctly, from the lights going out as opposed to the cars crossing the start line.
In addition to these fixes we’ve also made improvements to the game based on your forum feedback:
1. OSD changes – showing split times rather than gap to leader – We’ve changed how the OSD timing information functions so that split times are now displayed on the OSD, showing race time and race time differences to the other cars – I.e. how far ahead/behind are at a sector boundary.
2. AI affected more by damage received – Damage sustained by an AI’s car will have a greater effect their handling characteristics, effectively slowing damaged AI down more. AI cars that cannot maintain a racing speed will naturally yield to faster cars & come into the pits for repairs. As before, If they receive too much damage, they will retire from the race.
3. AI yielding to other cars when not on flying lap in qualifying - Improved AI behaviour to move off the racing line or out of the player’s way when the player is on a flying lap.
4. Increased wheel support – Increased wheel support and force feedback tweaks (where applicable) for the following wheels; Thrustmaster Ferrari F430 Force Feedback (officially supported), Thrustmaster Ferrari GT Experience (officially supported), Thrustmaster RGT Force Feedback Pro Clutch (not officially supported but will work), Fanatec Porsche 911 Turbo S & GT3 RS2 (both officially supported).
5. Wet weather improvements - Rebalanced graphical and handling effect of cars driving on a wet track - the level of wetness has been increased as well as tyre trails being made more prominent.
6. Improved Damage Modelling – Tweaks to the damage system so that more damage is visible / received during lesser impacts.
7. Next lap invalidated time trial logic - In time trial the next lap is no longer invalidated for any offence committed in the 3rd sector. It is calculated per track and is predominantly based on the final corner.
8. AI: Driver Behaviours - Addressed some issues in driver behaviour balancing that were causing occasionally unrealistic finishing positions.
There have also been several PC specific improvements as well:-
1. PC 'replay saving' and playback – You will be able to save out the files to replay them later or share them with others.
2. DX11 – The F1 2010 patch will enable the game to run on DX11. All of the graphical improvements are configurable from graphical options when in DX11. Specifically, "ultra" settings for 'shadows' and 'postprocess'. (These options require a lot of processing power, and are only recommended for high-end graphics cards.
3. Eyefinity Support – F1 2010 now supports 3 x 1 or 3 x 2 monitor display setups (minimum requirement of 3 x monitors)
4. Optimisations – We have made better use of multi-core processors in general, which will lead to better framerates on higher end machines.
5. Additional Support - Support for SandyBridge processors, which also adds support for currently available 'modern' processors, like Core i7, which wasn't correctly detected previously.
This list is not exhaustive of the issues being addressed in the patch but a snap shot of the key improvements. Please keep your feedback coming though as it is invaluable both for the work on the patch and for the design of F1 2011.
Once the patch goes into submission, we’ll try to give you guys a heads up as to when it will be live and ready to download as soon as we know.
Thanks for your continued support & feedback.
The F1 2010 Development Team.
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Verwijderd
Ziet er goed uit die lijst alleen balen dat het nog weken gaat duren...Roydriguez schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:46:
Patch nieuws van CM!!!
Hi everyone,
Heel verhaal......
The F1 2010 Development Team.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Als ze alle zaken en meer echt waar kunnen maken dan wacht ik hier graag nog een paar weken opVerwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:53:
[...]
Ziet er goed uit die lijst alleen balen dat het nog weken gaat duren...
Volgens mij valt dat best mee...Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 17:53:
[...]
Ziet er goed uit die lijst alleen balen dat het nog weken gaat duren...
Er staat dat het grootste gedeelte al gefixed is en dat ze nog een paar tweaks hebben aangebracht.
In addition to these fixes we’ve also made improvements to the game based on your forum feedback:
PSN: Leech1984
Verwijderd
Once the process has finished, we can then release the patch for submission which will take an additional couple of weeks until it is available for releaseleech1984 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:25:
[...]
Volgens mij valt dat best mee...
Er staat dat het grootste gedeelte al gefixed is en dat ze nog een paar tweaks hebben aangebracht.
[...]
En dit was jij vergeten te lezen ?
Er zit helemaal geen uitdaging meer in voor mij. Ik wil gewoon als ik een Virgin neem dat ik moet vechten om een paar auto's in te halen en niet zo als nu met 2 vingers in de neus de race winnen op de moeilijkste stand.
Het is naar mij idee meer een arcade race game.
Ik heb dus de race gewonnen crasht de game alleen loading kon ik nog zien ik moest het spel wel afsluiten met alt+f4. Ik ben nu echt klaar met deze game. Bugs en te makkelijk.
Hopelijk ben je er niet zo een die dan wel op het moeilijkste niveau zit, maar wel alle driving aids aan heeft staan. Belangrijk hierin is bijv ook de bandenslijtage. Als je dit op uit hebt staan, dan ben je behoorlijk wat sneller -> of eigenlijk: Je maakt het spel wel behoorlijk makkelijker.Evertt schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:25:
Hoe kan je in een Virgin op de moeilijkste niveau een regen race winnen op Istanboel![]()
Er zit helemaal geen uitdaging meer in voor mij. Ik wil gewoon als ik een Virgin neem dat ik moet vechten om een paar auto's in te halen en niet zo als nu met 2 vingers in de neus de race winnen op de moeilijkste stand.
Ik heb dus de race gewonnen crasht de game alleen loading kon ik nog zien ik moest het spel wel afsluiten met alt+f4. Ik ben nu echt klaar met deze game. Bugs en te makkelijk.
Bandenregels heb ik aan zoals alle andere regels. En alle hulpmiddelen heb ik natuurlijk uit staan.Quacka schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:27:
[...]
Hopelijk ben je er niet zo een die dan wel op het moeilijkste niveau zit, maar wel alle driving aids aan heeft staan. Belangrijk hierin is bijv ook de bandenslijtage. Als je dit op uit hebt staan, dan ben je behoorlijk wat sneller -> of eigenlijk: Je maakt het spel wel behoorlijk makkelijker.
[ Voor 5% gewijzigd door Evertt op 18-10-2010 23:14 ]
Patch-lijst ziet er prima uit. Hopelijk is Codemasters snel klaar met de patch, want MS en Sony zullen er ook nog wel een paar weken mee bezig zijn voor dat ie goedgekeurd word (wat CM zelf ook al aangeeft).
Xbox
Dat ligt eraan wat je definitie van "goed" is, de AI kruipt namelijk door bocht 8 heen omdat ze waarschijnlijk een slechte set-up hebben, daar kun je zoveel tijd winnen als je setup goed is dat je makkelijk top 10 kunt halen met Virgin of LotusBM schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 07:01:
Op sommige banen is de AI niet zo heel goed, al is Istanbul er daar imho niet 1 van. In mijn 1e seizoen met Virgin reed ik eigenlijk consequent strak achteraan. 2e seizoen bij Lotus kon ik soms vooraan mee doen, maar das meer omdat ik toen ook wat hulpjes aangezet had, dus das niet helemaal een eerlijke vergelijking.
[...]
En met betrekking tot de moeilijkheid klopt het inderdaad dat de bandenslijtage onnoemelijk veel verschil maakt, als ik dat uit zet win ik elke race in mijn Lotus
Verwijderd
Weet je zeker dat de AI op legend staat? Ik kan dit soort verhalen maar moeilijk geloven. Niet zo zeer dat ik jou niet geloof, maar ik heb de grootst mogelijke moeite met mijn Virgin om verder dan P20 te komen op de meeste circuits. Soms lukt het wel hoor, bijv op Melbourne die ik goed ken, maar echt makkelijk sneller dan de AI ben ik echt niet. Hier kan ik misschien met veel moeite op P10 rondrijden, maar hoger is eigenlijk niet te doen.Evertt schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 21:25:
Hoe kan je in een Virgin op de moeilijkste niveau een regen race winnen op Istanboel![]()
Ik race dan wel op de Xbox360 met controller, dus misschien dat dat wat uitmaakt.
Ik heb de AI op Legend en rij zelf met auto schakelen en medium TC (anders is het bijna niet te doen met controller).
De grootste moeite heb ik al om een goede flying lap te rijden, maak gewoon te vaak een fout. Maar ook al rij ik wel perfect, dan is het uitgesloten dat ik met gemak 1e word tegen de AI op Legend.
Dus nogmaals: Waar komt in godsnaam dit grote verschil in beleving vandaan?
Rijd jij misschien op de PC met een stuur?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 14:52 ]
Verwijderd
savegame beschadigd.
wtf.... doodleuk weken zitten spelen voor niks.!!!!
kan vast nergens een savegame van iemand anders downloaden voor mn ps3.
Toch valt het best wel mee hoor. Ik rij ook op legend met alle hulp uit (behalve racing line), en tire en fuel sim aan en 30% race. Ik race op de PC met een logitech G25 stuur, en ik ben echt niet supersnel (zie time challenge topic )Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:40:
[...]
Weet je zeker dat de AI op legend staat? Ik kan dit soort verhalen maar moeilijk geloven. Niet zo zeer dat ik jou niet geloof, maar ik heb de grootst mogelijke moeite met mijn Virgin om verder dan P20 te komen op de meeste circuits.
Heb de eerste 3 races van het 1e seizoen gewonnen, waarvan 1 van pole, 1 van de 3e plaats en een van de 7e plaats. De 7e plaats was op maleisie, daar kreeg ik tijdens de 3e quali geen goeie ronde op het bord. In de race haalde ik in de eerste bocht er meteen 4 in, de andere 2 in de opvolgende rondes aan het eind van het rechte stuk bij start finish. Daarna zijn ze alleen na de pitstop (grmbl) nog even in de buurt geweest.
Hierna eigenlijk alleen nog maar met de Time Challenge bezig geweest, dus career ligt even op een laag pitje.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ja ik rij met een stuur G25. Ik denk dat daar het verschil tussen zit. Ik ben zelf een echte race gamer ik mis het vechten met de wagens. Maar op andere circuits daar is de AI weer moeilijker waar ik meer moet gaan racen. Maar dan nog vind ik het nog steeds te makkelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:40:
[...]
Weet je zeker dat de AI op legend staat? Ik kan dit soort verhalen maar moeilijk geloven. Niet zo zeer dat ik jou niet geloof, maar ik heb de grootst mogelijke moeite met mijn Virgin om verder dan P20 te komen op de meeste circuits. Soms lukt het wel hoor, bijv op Melbourne die ik goed ken, maar echt makkelijk sneller dan de AI ben ik echt niet. Hier kan ik misschien met veel moeite op P10 rondrijden, maar hoger is eigenlijk niet te doen.
Ik race dan wel op de Xbox360 met controller, dus misschien dat dat wat uitmaakt.
Ik heb de AI op Legend en rij zelf met auto schakelen en medium TC (anders is het bijna niet te doen met controller).
De grootste moeite heb ik al om een goede flying lap te rijden, maak gewoon te vaak een fout. Maar ook al rij ik wel perfect, dan is het uitgesloten dat ik met gemak 1e word tegen de AI op Legend.
Dus nogmaals: Waar komt in godsnaam dit grote verschil in beleving vandaan?
Rijd jij misschien op de PC met een stuur?
waar blijft dan je tijd in de timetrial?Evertt schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 19:27:
[...]
Ja ik rij met een stuur G25. Ik denk dat daar het verschil tussen zit. Ik ben zelf een echte race gamer ik mis het vechten met de wagens. Maar op andere circuits daar is de AI weer moeilijker waar ik meer moet gaan racen. Maar dan nog vind ik het nog steeds te makkelijk.
Je moet dan toch wel een 1:38 op Spa kunnen rijden...
Ja inderdaadQuacka schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 20:21:
[...]
waar blijft dan je tijd in de timetrial?
Je moet dan toch wel een 1:38 op Spa kunnen rijden...
Hoe meer zieltjes hoe meer vreugd
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Zo'n R/D objective gaat wel met grote-stappen-snel-thuis, zoals bv 5% meer downforce, of 10% meer remkracht.
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Verwijderd
Lijkt er wel op, ik rij 20% races en heb maar 1 practice dus kan ook maar 1 R&D opdracht doen.Sandrioni schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:42:
Zit nu in Monaco. Ik merk wat frame-rate problemen af en toe, maar da's ook wel logisch. Heb aan alle 3 practice sessies meegedaan, en in iedere sessie kreeg ik een R/D objective. 3x gehaald (natuurlijk), maar betekent dit dat je je auto veel sneller kan ontwikkelen als je iedere keer een long-race weekend doet, en aan alle practice-sessies meedoet?
Zo'n R/D objective gaat wel met grote-stappen-snel-thuis, zoals bv 5% meer downforce, of 10% meer remkracht.

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 20-10-2010 10:52 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ELT51fU-o88]
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Inderdaad, maar ik kan bij een Short Race Weekend 1 R/D opdracht doen, die haal ik dan makkelijk, en dan zegt engineer wel dat de update wordt toegepast op mijn auto.NickThissen schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:52:
Nee, voor zover ik weet moet je alle 3 de objectives voltooien om 1 upgrade te krijgen, je krijgt dus niet 3 upgrades. Het gaat dus niet sneller, het is alleen moeilijker omdat je 3 opdrachten moet voltooien (hoewel die rondetijden standaard zo'n 10-15 seconden langer zijn dan het gemiddelde)
http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923
Verwijderd
Ahum,Fail !DukeN schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:53:
Niet van geweldige kwaliteit maar wel iets typisch wat ik maar even heb opgenomen... tja zo kan je dus ook races winnen zonder warning.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 21:39 ]
Mooi...DukeN schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:53:
Niet van geweldige kwaliteit maar wel iets typisch wat ik maar even heb opgenomen... tja zo kan je dus ook races winnen zonder warning.
Even over de replay zelf: Bij mij op de PS3 versie kan ik max 3-4 sec terugspoelen, blijkbaar is dat op de PC versie heel wat meer? Toch wel jammer want na een crash ben ik soms te laat om nog te kunnen "flashbacken"...
Ja, dat zeg ik toch. Per practice kun je maximaal 1 update krijgen (als er uberhaupt een R&D opdracht is), en daarvoor moet je gewoon in elke practice de R&D opdracht voltooien. In een long weekend zijn er dat dus 3, maar in een short weekend is er simpelweg maar 1 practice, dus ook maar 1 R&D opdracht.Sandrioni schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 11:07:
[...]
Inderdaad, maar ik kan bij een Short Race Weekend 1 R/D opdracht doen, die haal ik dan makkelijk, en dan zegt engineer wel dat de update wordt toegepast op mijn auto.
je hebt hier wel de simpele rules aanstaan neem ik aanDukeN schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 10:53:

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Alt-EnterLizardz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:26:
Ik heb iets gedaan waardoor ik geen full screen meer heb. Weet iemand hoe je dat terug krijgt?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
ALT ENTER?Lizardz schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:26:
Ik heb iets gedaan waardoor ik geen full screen meer heb. Weet iemand hoe je dat terug krijgt?
There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Met een slechte auto vind ik Monaco en Singapore echt niet te doen...en Suzuka helaas ook niet al te best, veel te veel onderstuur in de snelle bochten daar...vooral sector 1.NickThissen schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:32:
Eindelijk bij singapore beland, dacht dat dat wel een leuke baan zou zijn... Nou, niet dus. Wat een vreselijke baan om te rijden zegIk dacht dat Monaco erg was maar dit is toch wel 10 keer erger. Lastig te zien waar je moet remmen, als je een milliseconde niet oplet en te laat remt hang je in de muur. Bij de helft van de bochten kun je de curbs niet aanraken want 9/10 keer spin je dan uit, en zie je dan maar weer om te draaien zonder 25 tijd penalties te krijgen... Dat lukt dus gewoon niet. Ik was net eindelijk bij rondje 10 beland (stond ergens 15e ofzo, boeit me niet ik wou gewoon die kut baan af hebben), krijg ik een puncture midden in een bocht net als ik vol gas geef... Ja hoor, spin en vol de muur in, kapot
Ik denk dat ik em maar ga skippen, ik ga toch geen punten halen hier...
Mooie banen blijven de klassieke banen en ik vind Abu Dabhi en Bahrein ook wel mooie banen.
Benieuwd hoe het is om op deze banen te rijden met een topwagen zoals de McLaren.
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
Hij is wel veeeeeel sneller, onbegrijpelijk dat die afgelopen seizoen 12 waren.
Xbox
Ik heb gister ook Istanbul gereden, maar ik ga gewoon standaard 1 ronde vroeger pit in, heb je nooit last van andere auto's. 2e met mijn Lotus.The Jackel schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:19:
Wat een ellende zeg... heb je een mooie voorspron in de race op Istanbul word je door de lollypopman tegen gehouden tot dat bijna het gehele veld voorbij komt zetten !! Dit gebeurd niet 1x maar alle 3 de poging van de race achter elkaar aan. Ik race niet meer tot dat de patch er is...
Ga het morgen nog eens proberen
Dat werkt uiteraard alleen als je je niet in de top 10 kwalificeert... of op de harde band Q3 doet.The Jackel schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 19:00:
Daar zat ik ook al aan te denken, alleen dan op de harde band beginnen en een lange eerste stint rijden.
Ga het morgen nog eens proberen
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!