Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Verwijderd
Link bitte ?Darkasantion schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 20:34:
[...]
Ja, andere file voor driver-AI erin zetten en je hebt lol
Ik had ooit voor een 'gratis' gedownload spel een lokaal profiel gemaakt (als het zo heet - het is een beetje te lang geleden). Dit werkte ook perfect voor dit spel.
Maar goed: ik dacht vanmiddag: laat ik eens een nieuw normaal profiel aanmaken, zodat ik ook online time trial tijden kan zien.
Ben ik eerst driekwartier bezig om uit te vogelen hoe het werkt, en als het dan werkt zijn al mijn oude instellingen weg.
Ipv dat nu gewoon alles wordt overgenomen. Of in elk geval dat dit gevraagd wordt.
Kan ik verdorie weer met alles opnieuw beginnen.
Niet alleen met career: boeit me niet, want het 1e seizoen was toch voorbij en ik wilde opnieuw beginnen.
Maar ook al mijn PR's en instellingen zijn weg, inclusief mijn eigen samengestelde melbourne setup
Als Bill Gates inmiddels geen plaats in de hel heeft verdiend.....
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Jejking schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 21:21:
Mind to elaborate?
http://www.racedepartment...non-demolition-derby.html
2 pagina staat de leuke versie van de Ai
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Verwijderd
Darkasantion schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:41:
[...]
[...]
http://www.racedepartment...non-demolition-derby.html
2 pagina staat de leuke versie van de Ai
De start ging redelijk tot dat ik in de ronden 2 op p8 stond veel auto's hadden mij ingehaald. Ik heb deze race opnieuw begonnen omdat ik wegens een kleine botsing een penalty kreeg.
Naar mij verbazing na de herstart van de race haalde mij niemand meer in en ik rij hetzelfde als de eerste keer. AI was ineens totaal anders
Ik ben 9de geworden omdat aantal rijders geen pitstop hebben gemaakt.
Een beetje vreemd allemaal. Wat ik ook weer vreemd vindt dat De La Rosa de race heeft gewonnen.
Ik hoop dat snel een patch komt. De bugs wordt echt vervelend.
Maar nu heb ik een geluid probleem. Ik krijg geen commentaar meer te horen na Canada. Als ik naar de audio optie gaat zie ik dat deze op software staat eerst stond deze op hardware matig. Als ik de optie op hardware zet spring hij weer naar software na de game te hebben restart. En ik krijg ook geen commetaar te horen en alles in stereo in plaats van surround hoe het meestal zo was.
Weet iemand misschien een oplossing voor dit problemen?
Hmm, denk dat je daar zelf de fout in bent gegaan maatje. En nu ome Bill de schuld geven?Quacka schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:30:
Welke idioot heeft dat domme Games for Windows uitgevonden?
Ik had ooit voor een 'gratis' gedownload spel een lokaal profiel gemaakt (als het zo heet - het is een beetje te lang geleden). Dit werkte ook perfect voor dit spel.

PSN: jannvsdvinvs
- Onmogelijkheid fatsoenlijke save-game te maken. Niet iedereen heeft tijd (of zin) om in één ruk de volledige (100% lengte) race te rijden. Waarom is het niet mogelijk om net als bij de GP serie een situatie simpelweg op te slaan om later verder te spelen?
- Onlogische rondetijden AI. Bij de kwalificatie was dit al bekend, maar ook in de race is het volstrekt onrealistisch. Als ik constante tijden rij, kan de rest de ene ronde 1 seconde sneller, en de volgende ronde 1 seconde langzamer zijn. Ze zijn er wel consistent in, dus het hele veld is dan langzamer of sneller. Dit is uiteraard weinig realistisch en geeft mij in ieder geval het gevoel dat je onderdeel bent van een enorm scripted gebeuren.
- Geouwehoer met die contracten en die manager-muts. Kom op, dit is toch niet de Sims? Ik wil racen! Wanneer ik dat wil en waar ik dat wil. Geen gezeur over contracten, interviews en meer van dat soort onzin. Kan ook een persoonlijk dingetje zijn want ik erger me ook altijd mateloos aan die spellen waarbij je auto's en circuits pas vrij kunt spelen bij het behalen van een bepaalde prestatie. Kom op, ik heb voor het hele spel betaald, en wil niet pas alles kunnen krijgen als ik door de hoepeltjes van de ontwikkelaars ben gesprongen.
- Je rijdt op rails. Verwijt dat GP ook vaak kreeg/krijgt. Je hebt gewoon niet de volledige vrijheid in het besturen van je wagen. Als je in rFactor of GTR op hoge snelheid zomaar je stuur omgooit kom je zoals het hoort in een slip terecht. In F1 2010 niets van dit alles. Nu snap ik ook wel dat een F1 wagen veel grip heeft, maar het is toch niet helemaal onmogelijk om met zo'n wagen in de slip te komen? Nu kan het alleen als je kerbs een beetje te enthousiast neemt.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Of de engineers verdienen te weinig dat ze moeten bij beunen als verslaggever.
Dat oogt wel erg laks en goedkoop voor CM. Ze hebben het echt afgeraffeld.
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Je hoeft de career mode niet te spelen he, je kunt ook gewoon GrandPrix mode doen, dan kun je alle banen spelen, hoe en wanneer je wil, met alle upgrades (as in er zijn geen upgrades). Overigens is dit het enige racespel dat ik ken waarbij je niet eerst banen en auto's hoeft te unlocken, dus je rant over "ik heb voor het hele spel betaald" is een beetje dubieus. Of je speelt gewoon nooit games, dat kan ook. Dan welkom in de wereld van videogames; je moet vaak taak X doen om object Y vrij te spelen.alexbl69 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 08:41:
- Geouwehoer met die contracten en die manager-muts. Kom op, dit is toch niet de Sims? Ik wil racen! Wanneer ik dat wil en waar ik dat wil. Geen gezeur over contracten, interviews en meer van dat soort onzin. Kan ook een persoonlijk dingetje zijn want ik erger me ook altijd mateloos aan die spellen waarbij je auto's en circuits pas vrij kunt spelen bij het behalen van een bepaalde prestatie. Kom op, ik heb voor het hele spel betaald, en wil niet pas alles kunnen krijgen als ik door de hoepeltjes van de ontwikkelaars ben gesprongen.
- Je rijdt op rails. Verwijt dat GP ook vaak kreeg/krijgt. Je hebt gewoon niet de volledige vrijheid in het besturen van je wagen. Als je in rFactor of GTR op hoge snelheid zomaar je stuur omgooit kom je zoals het hoort in een slip terecht. In F1 2010 niets van dit alles. Nu snap ik ook wel dat een F1 wagen veel grip heeft, maar het is toch niet helemaal onmogelijk om met zo'n wagen in de slip te komen? Nu kan het alleen als je kerbs een beetje te enthousiast neemt.
Wat het in een slip raken betreft, zou mooi worden als je gewoon vol instuurt op hoge snelheid dat je dan meteen spint. Beetje lastig bij scherpere bochten die toch volgas worden genomen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
In het echt zie je ook nooit wagens zomaar in een slip raken, alleen als gevolg van een natte baan of gravel/rotzooi op de baan, en dat is in het spel best goed uitgewerkt moet ik zeggen.
[ Voor 17% gewijzigd door NickThissen op 26-10-2010 10:34 ]
Verwijderd
Als de auto zoveel grip heeft zoals jij zegt, dan zou hij juist WEL moeten spinnen.NickThissen schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:33:
Een F1 auto op hoge snelheid heeft zo enorm veel grip, die raakt echt niet in een slip door even het stuurtje om te gooien hoor. Ik denk dat je eerder je banden / stuurophanging aan flarden stuurt dan dat je uit zult spinnen. Op lage snelheid is het natuurlijk een ander verhaal, dan bepalen je banden grotendeels je grip, maar op hoge snelheid heb je zoveel downforce door je vleugels en de vorm van de auto zelf dat je zowat alles kunt uithalen.
In het echt zie je ook nooit wagens zomaar in een slip raken, alleen als gevolg van een natte baan of gravel/rotzooi op de baan, en dat is in het spel best goed uitgewerkt moet ik zeggen.
Natuurlijk heeft een F1 wagen heel veel grip, maar juist met die hoge snelheden wint de voorwaartse kracht het van de voorbandjes, en zal hij flauw slippen en niet haaks naar links of rechts gaan. De wagen zal dus warschijnlijk WEL in een slip raken, maar overwegend rechtdoor blijven gaan.
Lezen! Ik zeg dat ik me ook altijd erger aan spellen waarbij zaken ge-unlocked moeten worden. En jij ook welkom in de wereld van videogames, want als dit het enige racespel is dat je kent waarbij je niets hoeft te unlocken zou ik m'n horizon toch eens gaan verbreden.Phusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:37:
[...]
Overigens is dit het enige racespel dat ik ken waarbij je niet eerst banen en auto's hoeft te unlocken, dus je rant over "ik heb voor het hele spel betaald" is een beetje dubieus. Of je speelt gewoon nooit games, dat kan ook. Dan welkom in de wereld van videogames; je moet vaak taak X doen om object Y vrij te spelen.
Naast de oorspronkelijke Grand-Prix serie hoef je ook bij sims als rFactor en de GTR Revolution/Race07/Race On series niets te unlocken. Maar ja, dat zijn race-simulaties, geen 'ga maar rammen voor een knaak' arcade achtige spellen.
Als ik betaal voor een spel wil ik het direct volledig kunnen spelen. Ik heb geen tijd en zeker geen zin om eerst allerlei achievments te moeten halen. Bij de eerder door mij genoemde spellen kun je ten allen tijde in elke auto op elk circuit racen. Ik snap werkelijk niet wat de meerwaarde is om daar vanaf te stappen.
Ik meen me te herinneren dat er zelfs een spel was waarbij je als je de unlocks niet haalde, je deze kon erbij kon kopen! Persoonlijk vind ik dat een schandalige en kortzichtige politiek. Kortzichtig omdat je dan "gedwongen" wordt om terug te vallen naar andere methoden om de software, en de unlocks, te bemachtigen.
Want dat is de situatie bij spellen met 'unlockables'. Als je het koopt lijk je gekke Henkie wel, je betaald immers het volle pond terwijl je niet direct toegang hebt tot het hele spel. Bij de gratis download zit echter vaak een unlock tool waarmee dit wel kan. Nu ben ik een warm voorstander van het legaal kopen van software om die industrie interessant te houden, maar dit soort praktijken dwingen je zoals gezegd om een andere oplossing te kiezen.
Nu is dat bij F1 2010 niet zo extreem. Maar ik kan er nog steeds niet voor kiezen om een career in een Ferrari te beginnen. Waarom niet? Het is toch een simulatie? Met FIFA kan ik toch ook een WK met het Nederlands Elftal spelen, hoef ik toch ook niet eerst met Boerkina Faso door de kwalificatie zien te komen?

Ik zeg toch: volgens mij zul je eerder je banden aan flarden sturen dan dat je uitspint. Als je te hard stuurt denk ik dat je banden wel meesturen maar gewoon haaks op de beweging te gaan staan en dan blijft er niet veel van over. Overigens moet je dan wel heel hard sturen denk ik, er zijn toch zat circuits waar ze ronde na ronde het stuur vol om gooien in sommige bochten op topsnelheid.
Het spel simuleert jou als beginnende F1 coureur. Hoe goed je ook bent, mocht je ooit echt in de F1 gaan racen, dan zul je echt niet beginnen in een Ferrarialexbl69 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:49:
[...]
Nu is dat bij F1 2010 niet zo extreem. Maar ik kan er nog steeds niet voor kiezen om een career in een Ferrari te beginnen. Waarom niet? Het is toch een simulatie? Met FIFA kan ik toch ook een WK met het Nederlands Elftal spelen, hoef ik toch ook niet eerst met Boerkina Faso door de kwalificatie zien te komen?

Mwah, ervaring met toch wel stuk of 40-50 racegames over de afgelopen 20 jaar, maar goed.alexbl69 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:49:
[...]
Lezen! Ik zeg dat ik me ook altijd erger aan spellen waarbij zaken ge-unlocked moeten worden. En jij ook welkom in de wereld van videogames, want als dit het enige racespel is dat je kent waarbij je niets hoeft te unlocken zou ik m'n horizon toch eens gaan verbreden.
Naast de oorspronkelijke Grand-Prix serie hoef je ook bij sims als rFactor en de GTR Revolution/Race07/Race On series niets te unlocken. Maar ja, dat zijn race-simulaties, geen 'ga maar rammen voor een knaak' arcade achtige spellen.
Mag je bij mij eens rFactor komen installeren en laten zien hoe ik alle auto's kan kiezen zonder deze eerst te moeten kopen met ingame credits, die je moet verdienen door races te rijden. Dus unlocken, niets meer niets minder.
Pfff. Hoe duidelijk moet ik dit nog maken? Het is mijn persoonlijke mening dat een racesimulator elke mogelijkheid die het spel kan bieden, vanaf het eerste moment toegankelijk maakt voor de consument.NickThissen schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:52:
[...]
Het spel simuleert jou als beginnende F1 coureur. Hoe goed je ook bent, mocht je ooit echt in de F1 gaan racen, dan zul je echt niet beginnen in een Ferrari
Als jij een carriëre wil simuleren waarbij je wilt beginnen in zeg een Minardi om je vervolgens op te werken tot Ferrari, so be it. Maar als ik mijn carriere wil beginnen in een Ferrari, vind ik dat ik die mogelijkheid ook moeten kunnen krijgen. (Wie weet simuleer ik wel een rijke Saoedische Prins te zijn die zich voor €100M een stoeltje heeft gekocht
Let wel, dit is mijn persoonlijke mening, geen vaststaand feit. En datzelfde geldt voor de andere punten die ik een paar posts geleden heb genoemd. Het zijn zaken waar ik mee aan stoor, als dat voor anderen niet geldt mogen ze zich daar gelukkig om prijzen
Klopt, my badPhusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:00:
[...]
Mag je bij mij eens rFactor komen installeren .... Dus unlocken, niets meer niets minder.

Overigens ook bij Race Pro van Simbin moet ik eerst vanalles unlocken...
GelulOntzettende_Jan schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 16:26:
[...]
Hmm, denk dat je daar zelf de fout in bent gegaan maatje. En nu ome Bill de schuld geven?
Ik heb ooit in een ver verleden een lokaal profiel aangemaakt voor een compleet ander spel dan F1 2010. Een spel dat ik overigens niet langer dan een dag heb geprobeerd.
f1 2010 heeft niet aan mij gevraagd om dit profiel te gebruiken -> althans, zo is het niet bij mij overgekomen.
Ik wilde daarna gewoon een online profiel, wat ik voor dit spel wel handig vind.
Het is toch logisch dat ik verwacht dat instellingen en records gewoon overgenomen worden?
In alle normale computerspellen heb je helemaal geen last van die profielen. Daar werkt alles gewoon normaal.
Het is gewoon een belachelijk systeem.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Verwijderd
De auto blijft voorwaarts gaan, maar zal geen grip meer hebben omdat hij spint. Dat kan gewoon hoor, is niks raars. De banden hebben dan hun grip en rolling verloren, maar door de grote voorwaartse kracht blijft de auto wel degelijk zich voorwaarts verplaatsen. Dat kan toch gewoon? Hij heeft alleen zijn grip verloren.NickThissen schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:51:
Overwegend rechtdoor blijven gaan = spinnen?Dat volg ik even niet.
Ik zeg toch: volgens mij zul je eerder je banden aan flarden sturen dan dat je uitspint. Als je te hard stuurt denk ik dat je banden wel meesturen maar gewoon haaks op de beweging te gaan staan en dan blijft er niet veel van over. Overigens moet je dan wel heel hard sturen denk ik, er zijn toch zat circuits waar ze ronde na ronde het stuur vol om gooien in sommige bochten op topsnelheid.
En je banden gaan echt niet gelijk uit elkaar als je ineens je stuur omgooit bij hoge snelheden, je verliest gewoon je grip en zal dus onbestuurbaar worden, maar de wagen zal wel zijn voorwaartse baan behouden.
- GTR2 maak je een bestandje aan of draai je een LAN servertje ingame gewoon
- Race 07/GTR Evo/STCC/Race On ook gewoon een LAN servertje draaien net als GTR2 !!
That's it
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Nuttige info, oftewel nobody really gives a shit.nero355 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:46:
- rFactor is een MOD platform en in alle mods heb je ongelimiteerd budget en is alles ook unlocked/gratis !! (Zijn 2 hele gave MODs voor : Een voor F1 en een voor F3 = AWESOMENESS !! )
- GTR2 maak je een bestandje aan of draai je een LAN servertje ingame gewoon
- Race 07/GTR Evo/STCC/Race On ook gewoon een LAN servertje draaien net als GTR2 !!
That's it
Je stapt laag in, moet jezelf eerst bewijzen alvorens je naar de hogere teams kan.
Interviews e.d. kunnen wel degelijk een hoop aan de game experience toevoegen mits goed uitgewerkt (CM heeft zelf al aangegeven dat het niet zo geworden is zoals ze gehoopt hadden en hopelijk zal het in de volgende versie veel beter en veel uitgebreider zijn zodat je ook echt het gevoel hebt in het formule 1 wereldje mee te draaien).
En een hoop mensen die gelijk voor aan meerijden in het eerste seizoen op legend en no assists, is mijn vraag dan hebben die wel tyrewear en of fuel simulation aan of uit staan aangezien mij dit gewoon een dikke 4 seconden per ronde scheelt.
Vermaak me nog steeds prima met deze game (gewoon af en toe ff de career 1 of 2 baantjes doen) en me op legend met throttle assist op medium hogerop te werken.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Paar posts terug had iemand het erover en ik help wat misverstanden uit de wereld ... je hoeft het niet interessant te vinden, maar anderen misschien welPhusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:55:
Nuttige info, oftewel nobody really gives a shit.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
De patch is binnen bij Sony en Microsoft, en zal na goedkeuring online komen. Eindelijk!
Kan ik eindelijk ervaren of het de moeite is om m'n (nog sealed) doosje open te doen
Verwijderd
Mooi! Toch nog redelijk snel gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:28:
http://community.codemast...tch-news.html#post6666905
De patch is binnen bij Sony en Microsoft, en zal na goedkeuring online komen. Eindelijk!
Kan ik eindelijk ervaren of het de moeite is om m'n (nog sealed) doosje open te doen
Ik moet zeggen dat de game mij nog steeds wel bevalt. Vooral online races lopen lekker -zonder lag, of slechts een heel klein beetje, maar overall goede netcode-.
Ondanks de bugs die irritant kunnen zijn en wat andere puntjes is het gewoon een solide game merk ik. En nu de patch er bijna is wordt het nog beter (vooral verbeteringen aan OSD e.d. zijn welkom, naast natuurlijk de gefixte ernstige bugs).
Dit is dus niet helemaal waar. Ik speel op Legend met alle Assists uit en die Fuel en Tire ding ook uit. Ik heb nu al een aantal wedstrijden gewoon gewonnen: Bahrein, Monaco, Spa en Monza voor de rest altijd in de top 10 alleen in Spanje buiten de punten. Ik sta 2e in het kampioenschap met 206 punten.rgarretsen schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:13:
Ik vind die career mode nu juist wel wat hebben (al moet ik wel toegeven dat CM het veel te mager heeft uitgewerkt).
Je stapt laag in, moet jezelf eerst bewijzen alvorens je naar de hogere teams kan.
Interviews e.d. kunnen wel degelijk een hoop aan de game experience toevoegen mits goed uitgewerkt (CM heeft zelf al aangegeven dat het niet zo geworden is zoals ze gehoopt hadden en hopelijk zal het in de volgende versie veel beter en veel uitgebreider zijn zodat je ook echt het gevoel hebt in het formule 1 wereldje mee te draaien).
En een hoop mensen die gelijk voor aan meerijden in het eerste seizoen op legend en no assists, is mijn vraag dan hebben die wel tyrewear en of fuel simulation aan of uit staan aangezien mij dit gewoon een dikke 4 seconden per ronde scheelt.
Vermaak me nog steeds prima met deze game (gewoon af en toe ff de career 1 of 2 baantjes doen) en me op legend met throttle assist op medium hogerop te werken.
Ik rijd in een Lotus en dit is mijn eerste Seizoen...
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Verwijderd
Dan speel je waarschijnlijk op pc en stuur, want op de Xbox met controller is dit ondenkbaar, zeker als je de AI op Legendary hebt gezet en je echt met alles uit speelt.Kuhr89 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:44:
[...]
Dit is dus niet helemaal waar. Ik speel op Legend met alle Assists uit en die Fuel en Tire ding ook uit. Ik heb nu al een aantal wedstrijden gewoon gewonnen: Bahrein, Monaco, Spa en Monza voor de rest altijd in de top 10 alleen in Spanje buiten de punten. Ik sta 2e in het kampioenschap met 206 punten.
Ik rijd in een Lotus en dit is mijn eerste Seizoen...
Tevens moet je fuel en tire sim AAN zetten als je het moeilijker wilt hebben.
En ik neem aan dat je online dus ook iedereen er uit rijdt dan?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 14:45 ]
Verwijderd
En op nr. 2: telemetry + meer tuningmogelijkheden!Phusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:57:
Ik moet zeggen heb twee weken niet gespeeld, maar het kriebelt nu toch wel weer om verder te gaan met de careermode. Het is wel jammer dat er niet echt veel diepgang inzit. Een wat verder uitgediepte career mode staat wat mij betreft toch met stip op nr 1 bij de wishlist voor 2011.
Ja sorry, dat bedoelde ik ook. Fuel ding staat AANVerwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:45:
[...]
Dan speel je waarschijnlijk op pc en stuur, want op de Xbox met controller is dit ondenkbaar, zeker als je de AI op Legendary hebt gezet en je echt met alles uit speelt.
Maar inderdaad, ik speel met een stuur. Weet niet waarom je denkt dat het op de PC makkelijker is...
[ Voor 8% gewijzigd door Kuhr89 op 26-10-2010 15:28 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Verwijderd
Weet ik niet zekerKuhr89 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:28:
[...]
Ja sorry, dat bedoelde ik ook. Fuel ding staat AAN,, was nog even in de war met de assists
Maar inderdaad, ik speel met een stuur. Weet niet waarom je denkt dat het op de PC makkelijker is...
Maar ik hoor vaak van die verhalen dat het veel te makkelijk is (en als ik zo lees dat ze met de kutste auto's 30 seconde voor de nr 2 finishen, ben ik het daar mee eens) van mensen die het op de PC spelen.
Op de Xbox kan ik met de beste bedoelingen met mijn Virgin gewoon nooit eerste rijden met de AI op legend en de assists uit. Dus ik meen een verband te zien tussen platform en moeilijkheid. Wellicht ligt het echt alleen aan het racen met stuurtje of controller, maar ik vermoed van niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2010 16:00 ]
Verwijderd
Het was Grand Prix mode, dus 15 minuten quali en dan racen, en de baan was Kuala Lumpur volgens mij.
Heeft de gast op pole een tijd van 1:20:xxx al in zijn eerste ronde. De nr 2 had 1.35.xxx en dat kon gewoon niet veel sneller meer. Dit was dus gewoon een bug of een glitch/cheat, want in de race kon die gast op pole er helemaal niks van. Ik hoop niet dat dit een groot probleem wordt, want dat verpest het wel een beetje.
Meerdere mensen dit weleens gezien?
Jep, regelmatig last van gehad helaas.... zal hopelijk ook door de patch opgelost worden.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:02:
Gisteren online trouwens iets vaags:
Het was Grand Prix mode, dus 15 minuten quali en dan racen, en de baan was Kuala Lumpur volgens mij.
Heeft de gast op pole een tijd van 1:20:xxx al in zijn eerste ronde. De nr 2 had 1.35.xxx en dat kon gewoon niet veel sneller meer. Dit was dus gewoon een bug of een glitch/cheat, want in de race kon die gast op pole er helemaal niks van. Ik hoop niet dat dit een groot probleem wordt, want dat verpest het wel een beetje.
Meerdere mensen dit weleens gezien?
Ik weet het ook niet, maar heb op alledrie de platformen gespeeld waarvan PC en de 360 met stuurtje, maar de PC voelt gewoon echt makkelijker aan. Ik kan daar veel snellere tijden rijden dan op de 360.Kuhr89 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 15:28:
[...]
Ja sorry, dat bedoelde ik ook. Fuel ding staat AAN,, was nog even in de war met de assists
Verwijderd
Misschien omdat de PC versie op max settings een stuk scherper/strakker/mooier en dus duidelijker is ?Phusebox schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:14:
[...]
Ik weet het ook niet, maar heb op alledrie de platformen gespeeld waarvan PC en de 360 met stuurtje, maar de PC voelt gewoon echt makkelijker aan. Ik kan daar veel snellere tijden rijden dan op de 360.
Ik speel zelf ook op pc en stuur, op legend, fuel en tire sim aan, en kan bevestigen dat je met een beetje sim-ervaring redelijk eenvoudig in de bovenste regionen eindigd. Het enige dat ik niet aan heb staan is damage.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:45:
[...]
Dan speel je waarschijnlijk op pc en stuur, want op de Xbox met controller is dit ondenkbaar, zeker als je de AI op Legendary hebt gezet en je echt met alles uit speelt.
Online is idd ook niet zo'n probleem. Gouden regel (en dat geldt niet alleen voor dit spel) is dat je rustig je rondjes moet rijden. On-line moet je dus niet proberen de snelste te zijn of allerlei gung-ho inhaalacties uit te voeren. Gewoon rustig een fatsoenlijk tempo aanhouden is voldoende om bovenin te eindigen, zo niet de race te winnen. 9 van de 10 keer maken de tegenstanders wel een fout.
Het heeft ook mijn voorkeur om bij on-line races achteraan te starten. Als je vooraan staat weet je bijna zeker dat je de eerste bocht getorpedeerd wordt. Tenzij ik de tegenstanders al een beetje ken (je komt ze immers in elke volgende race weer tegen) laat ik het hele veld mooi aan me voorbij gaan bij de start. Daarna kom je vanzelf wel weer naar voren.

Uiteindelijk na 10 super vervelende rondjes lag ik 15e en daar was ik blij mee... Maar helaas, het spel had iets anders in gedachte. Ik krijg in het laatste rondje TWEE punctures, tegelijk, allebei m'n voorbanden kapot. Totaal onbestuurbaar. "Try to drive it back to the pits" ja... Probeer dat maar eens zonder voorbanden. Sturen ging gewoon 100% niet, hij ging alleen nog rechtdoor... Lekker hoor

Ja, voor dat soort gevallen bewaar ik altijd een flashbackNickThissen schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:50:
Uiteindelijk na 10 super vervelende rondjes lag ik 15e en daar was ik blij mee... Maar helaas, het spel had iets anders in gedachte. Ik krijg in het laatste rondje TWEE punctures, tegelijk, allebei m'n voorbanden kapot. Totaal onbestuurbaar. "Try to drive it back to the pits" ja... Probeer dat maar eens zonder voorbanden. Sturen ging gewoon 100% niet, hij ging alleen nog rechtdoor... Lekker hoorKan ik morgen weer die kut baan doen...
Maar goed dat dat in de patch ook wordt aangepakt.
als je goed rijdt dat ie zorgt het spel er wel voor dat je terug geworpen wordtNickThissen schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 19:50:
Ik snap er niets van... Ik ben nu met career bij Suzuka, een baan die ik met time trial al zo'n 100 keer gereden heb. Ik dacht dat wordt een eitje. Ik heb nu wel een langzamere auto (BMW vs McLaren met time trial), maar iets minder gas en dan moet het goed komen... Maar dat valt toch tegen zegik kan geen enkele bocht normaal nemen. Ik ga overal met een slakkengang doorheen anders ga ik gewoon te wijd... Ik snap er werkelijk niets van, ik wordt door virgins ingehaald die twee keer zo snel rijden in een bocht. In de Mclaren ging ik door die bocht vol gas in de 4-5, en nu moet ik in de 3 om er niet uit te vliegen. Ligt dit nu aan de mindere auto, of ook door tire simulation? Fuel simulation heb ik al uit das dat kan het niet zijn, maar volgende keer ga ik tire sim ook uit zetten als het zo'n verschil maakt. Gewoon niet leuk om te spelen zo.
Uiteindelijk na 10 super vervelende rondjes lag ik 15e en daar was ik blij mee... Maar helaas, het spel had iets anders in gedachte. Ik krijg in het laatste rondje TWEE punctures, tegelijk, allebei m'n voorbanden kapot. Totaal onbestuurbaar. "Try to drive it back to the pits" ja... Probeer dat maar eens zonder voorbanden. Sturen ging gewoon 100% niet, hij ging alleen nog rechtdoor... Lekker hoorKan ik morgen weer die kut baan doen...
Viel me allezins mee dat ik een race heb kunnen winnen in een Lotus!
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
De interviews zijn idd niet echt geod uitgewerkt. Zo kreeg ik na 11 GP's in mijn career de vraag 'of ik nog kans maak op de wereldtitel'. Ik bedoel; ik rijd in een HRT en heb 2 punten in totaal...rgarretsen schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 12:13:
Ik miste de Van Gaal optie 'Ben jij nu zo dom of ik zo slim'
Rivandu schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:14:
[...]
De interviews zijn idd niet echt geod uitgewerkt. Zo kreeg ik na 11 GP's in mijn career de vraag 'of ik nog kans maak op de wereldtitel'. Ik bedoel; ik rijd in een HRT en heb 2 punten in totaal...
Ik miste de Van Gaal optie 'Ben jij nu zo dom of ik zo slim'
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
Daarna ook nog een race geprobeerd met tire sim uit, en ook daar ging het stukken beter.
Conclusie: met tire sim aan kun je maar half zo scherp insturen

Ik zet het dus weer fijn uit voor de volgende race, want dit was echt een hell. Bochten moest ik half op de rem in de 2 nemen om er niet uit te vliegen terwijl de AI me aan de buitenkant keihard inhaalt, waar ik ze met tire sim uit in de 4 neem vol gas, met dezelfde auto en setup, dat slaat toch nergens op?
edit// Of er gaat iets mis met je setup. In time trial heb je volgens mij meteen alle mogelijke upgrades. Dat zou ook kunnen schelen icm. je afstelling.
Ik moet de moeilijkheidsgraad maar wat aanpassen. Ik was vrij eenvoudig begonnen om vooral de circuits te leren kennen. TC Med (ps3 controller) tyre/fuel sim on, Ai op intermediate. Met een torro rosso was het een stuk lastiger om te winnen dan nu in een Mclaren
[ Voor 39% gewijzigd door Vuvuzela op 28-10-2010 23:07 ]
I served in a company of heroes.

Verwijderd
Nadeel is wel dat ik nu weer te eenvoudig win. Op een circuit wat ik totaal niet ken (nooit gezien voor vanavond), 3 rondjes practice, 4 rondjes qualification (pole) en eenvoudig gewonnen met > 10s voorsprong. Met tire sim aan zou ik verwachten dat ik een paar plaatsen zak at most, maar in Suzuka werd ik dus 19e!! Dat slaat echt nergens op. Als ik eenvoudig kan winnen op een onbekende baan met tire sim off, dan wil ik niet 19e worden op een baan die ik tot in de puntjes ken met tire sim on...
Dus het is ofwel eenvoudig winnen en de hele race alleen rijden, ofwel een hele race gefrustreerd tegen de auto vechten en ergens achteraan eindigen... Allebei niet echt super. Ik hoop dat de patch de AI gewoon wat sneller maakt op legendary, dat zou voor mij het leukste zijn.
Wel een prachtige baan trouwens Yeongam
[ Voor 11% gewijzigd door NickThissen op 29-10-2010 00:10 ]
In multiplayer speel ik veel quickmode dus dan staat tyresim sowieso uit, maar in de career is het een must ivm realisme en moeilijkheidsgraad imo..
Moet wel zeggen als je tyre sim uit hebt staan je een stuk minder vaak punctures hebt.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 23:17:
Tyre sim zorgt voor koude banden effect. Je moet dus een aantal ronden rijden voor wat grip. Verder slijten ze ook inderdaad. Punctures komen door Damage en niet alleen door tyre sim overigens.
Moet wel zeggen dat het gevoel van snelheid een stuk beter is op PC dan op PS3 en het lijkt allemaal soepeler te draaien. Het grafisch geweld van de PC daar even buiten gelaten.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 16:18:
[...]
Misschien omdat de PC versie op max settings een stuk scherper/strakker/mooier en dus duidelijker is ?
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Verwijderd
Met tyre sim uit rijd je dus altijd op perfecte banden, goed op temperatuur en ze slijten niet. Misschien rijd je altijd wel op option-profiel (dat weet ik niet). In het echt kan het ook seconden schelen tussen rijden op goede verse banden op temperatuur en koude en/of versleten banden. Toe een paar jaar geleden Bridgestone en Michelin beiden in de F1 zaten, was er ook een groot verschil tussen de teams te merken, alleen door de banden al. Banden -en dus grip- zijn een van de belangrijkste zaken bij het rijden van snelle tijden.
Ik merk echt veel verschil in de eerste ronde en na 3 a 4 ronden gereden te hebben. Quali is ook een stuk kutter, omdat je eerste flying lap niet ideaal is door je koude banden. Ik vind het achterin vechten wel leuk (rijd in een Virgin), maar ik kan ook wel degelijk ver in het middenveld rijden (P12 daaromtrent).
Ben ik het helemaal mee eens, maar het is dus niet zo dat je met tyresim aan in de buurt kan komen van de tijden die je kunt rijden met tyresim uit, het gat is gewoon +- 4 seconden. Het realisme is dus idd ver te zoeken is als je zonder tyre sim rijdt. Om Brazilie nog eens als voorbeeld te nemen: in het echt staat het ronderecord op 1.11.4 wat (bij mij) klopt met de tijden met tyresim (1.10-1.11). Tyresim uit gaan de tijden richting 1.06 wat totaal onhaalbaar is in het echt.. Ik geloof dat Barichello in 2004 een keer onder de 1.11 heeft gekwalificeerd maar onder de 1.10 is nog nooit iemand geweest..Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:12:
Ik rijd altijd met tyre sim aan. Dat is gewoon realistisch. Als je dan 19e wordt en dat vind je tegenvallen, dan ben je blijkbaar niet zo goed als je denkt.
Met tyre sim uit rijd je dus altijd op perfecte banden, goed op temperatuur en ze slijten niet. Misschien rijd je altijd wel op option-profiel (dat weet ik niet). In het echt kan het ook seconden schelen tussen rijden op goede verse banden op temperatuur en koude en/of versleten banden. Toe een paar jaar geleden Bridgestone en Michelin beiden in de F1 zaten, was er ook een groot verschil tussen de teams te merken, alleen door de banden al. Banden -en dus grip- zijn een van de belangrijkste zaken bij het rijden van snelle tijden.
Ik merk echt veel verschil in de eerste ronde en na 3 a 4 ronden gereden te hebben. Quali is ook een stuk kutter, omdat je eerste flying lap niet ideaal is door je koude banden. Ik vind het achterin vechten wel leuk (rijd in een Virgin), maar ik kan ook wel degelijk ver in het middenveld rijden (P12 daaromtrent).
Overigens lijkt het verschil tusen option en prime wel hetzelfde te zijn met of zonder tyresim. Ik rij in beide gevallen 0.5 tot 1 sec sneller op de zachte band t.o.v. de harde band.
Verwijderd
YouTube: F1 2010 - Another Bug - AI Dissapears
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 21:35 ]
In Spain valt me op dat in 1 bocht de AI me één bepaalde bocht wel altijd optimistisch in wil halen, lees: mij laten spinnen. De eerste paar keren nog op kunnen lossen met een Flashback, maar op den duur zijn die ook wel op.
In Monaco heb ik nog wel eens last van deze bug: YouTube: F1 2010 Bug Crash at Monaco De wagen zakt dan door de grond en wordt gelanceerd, is me in de practice/kwalificatie nu 3x gebeurt, in de race lijkt het niet te gebeuren. Monaco vertoont in de practice en kwali ook veel meer haperingen dan in de race bij mij (PS3).
Ook heb ik bi zowel Spain als Monaco de AI op prof in plaats van Legend gezet. Verschil in training in Spankje: 21ste of 1ste, verschil in Monaco 24ste of 1ste. Wel een erg groot verschil met 1 instelling...
Al met al blijft het een leuk en verslavend spel, maar ik hoop dat Sony/MS die patch snel goedkeuren, want het is wel echt hard nodig.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Had het al gevonden maar thanksJejking schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 09:41:
Quick Menu, even kijken waar die knopjes aan toegewezen zijn en je kan door de engine maps, vleugel en bandensettings bladeren.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oh ik speel de PS3 versie... misschien dat die als eerste beschikbaar is gekomen.Fiorano schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:26:
Ah mooi, maar hoe vind/installeer je hem, ik ziet nog niks op de codemasters site of windows Live...
Wat een ellende. Ze fixen het ene maar slopen het andere. Wat nu opvalt:
- sturen met een g27 is een ramp (dirt 2 stuurt nog beter / fijner / realistischer
- reflecties haperen niet meer
- ai is beter / slimmer, slingert minder en is sterker, ik rij op de juiste positie
- split tijden!
[ Voor 36% gewijzigd door Nik op 31-10-2010 12:35 ]
Vanavond eens kijken hoe het bij mij werkt, net wel de update gedaan maar nu ff geen tijd.Nik schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:56:
What THE fuck is er met mijn stuurtje aan de hand. Sinds de update op de PS3 voelt mijn G27 echt niet meer zoals voorheen. Zweverig gevoel in de auto, stuur vliegt alle kanten op zonder dat het nog zwaar is. Settings nagekeken maar niets kunnen vinden...
Maar zal wel later vandaag online komen.
Verwijderd
MS is nooit heel snel in het goedkeuren van patches is mijn ervaring, zou er dus niet op rekenen dat patch de komende dagen al beschikbaar is voor pc en 360.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:09:
Dat is sneller dan verwacht,de patch is pas begin deze week verstuurt naar MS, vervolgens zou het nog enkele weken kunnen duren werd op de site van CM gezegt,kan ik eindelijk weer verder gaan spelen komende week. (PC) hoop ik....
Weet iemand trouwens of er een lijstje is wanneer bepaalde teams interesse beginnen te tonen in je? Kon het zo snel niet vinden namelijk.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Heeft te maken met je driver level en je antwoorden aan de pers, Williams toont pas intresse als je in de buurt van level 20 komt,Renault bij 24 enz. (kun je bij je agent allemaal zien,bij de contracten kun je zien welk driver level je nodig hebt)BM schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 13:48:
[...]
MS is nooit heel snel in het goedkeuren van patches is mijn ervaring, zou er dus niet op rekenen dat patch de komende dagen al beschikbaar is voor pc en 360.
Weet iemand trouwens of er een lijstje is wanneer bepaalde teams interesse beginnen te tonen in je? Kon het zo snel niet vinden namelijk.
Als je je huidige team steeds afkraakt bij de pers komen de aanbiedingen sneller.
Mocht je kampioen worden dan krijg je een aanbieding van een topteam.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2010 14:52 ]
Team afkraken doe ik al volop, maar dat lijkt maar marginaal effect te hebben op de interesse van anderen. Ben nu level 23, dus had verwacht dat er wellicht wat meer interesse zou zijn.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Weet niet hoever je in het seizoen zit maar de beste aanbiedingen komen pas laat.BM schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 14:52:
Dan wacht ik het nog even af. Sta nu 2e in kampioenschap met een STR, 3 races gewonnen. Tot nu toe alleen interesse van de 3 zwakste teams, STR, Force Inda en BMW, maar die laatste maar een heel klein beetje.
Team afkraken doe ik al volop, maar dat lijkt maar marginaal effect te hebben op de interesse van anderen. Ben nu level 23, dus had verwacht dat er wellicht wat meer interesse zou zijn.
Ook kun je aanbiedingen weigeren,dan komen ze vaak terug met een betere en wek je ook meer intresse van andere teams,ik reed mijn 1e seizoen ook in de STR en kreeg ook weinig aanbiedingen van de betere teams,tijdens de laatste 3 races kwamen Williams en Renault pas hun intresse tonen en na GP Brazillie kreeg ik ineens een 1 jarig contract van Ferrari
Heb pas 11 races gehad, dus zal nog ff afwachten.Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:00:
[...]
Weet niet hoever je in het seizoen zit maar de beste aanbiedingen komen pas laat.
Ook kun je aanbiedingen weigeren,dan komen ze vaak terug met een betere en wek je ook meer intresse van andere teams,ik reed mijn 1e seizoen ook in de STR en kreeg ook weinig aanbiedingen van de betere teams,tijdens de laatste 3 races kwamen Williams en Renault pas hun intresse tonen en na GP Brazillie kreeg ik ineens een 1 jarig contract van Ferrari
Al is het wel zo dat op het einde een paar banen zitten waar ik niet heel goed ben (lees: slecht, Singapore, Japan en Korea), dus voor die races wil ik eigenlijk wel wat getekend hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door BM op 31-10-2010 17:29 ]
Xbox
Verwijderd
Singapore is idd een drama, dat is de enige baan waar ik de finish niet heb gehaald, kon niet in een lekker ritme komen en ik spinde steeds over al die klote curbs daar, Japan kun je wel lekker in een ritme rijden alleen is de AI daar vrij sterk maar top 3 moet te doen zijn, Korea is een eitje, door de 3 lange rechte stukken waar de AI veel te vroeg remt kun je achteraan starten en na 2 ronden alweer vooraan liggen.BM schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:28:
[...]
Heb pas 11 races gehad, dus zal nog ff afwachten.
Al is het wel zo dat op het einde een paar banen zitten waar ik niet heel goed ben (lees: slecht, Singapore, Japan en Korea), dus voor die races wil ik eigenlijk wel wat getekend hebben.
Ja mijn G27 doet het inderdaad ook niet zo fijn meer na de patch! voelt echt niet lekker.Nik schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:56:
What THE fuck is er met mijn stuurtje aan de hand. Sinds de update op de PS3 voelt mijn G27 echt niet meer zoals voorheen. Zweverig gevoel in de auto, stuur vliegt alle kanten op zonder dat het nog zwaar is. Settings nagekeken maar niets kunnen vinden...
Wat een ellende. Ze fixen het ene maar slopen het andere. Wat nu opvalt:
- sturen met een g27 is een ramp (dirt 2 stuurt nog beter / fijner / realistischer
- reflecties haperen niet meer
- ai is beter / slimmer, slingert minder en is sterker, ik rij op de juiste positie
- split tijden!
Zie nog steeds geen 3e sector tijd in de live timing.
Kreeg een freeze toen iemand uit mijn friendslist online kwam.
Split tijden waren er toch altijd al? of nu ook tijdens een race?
Verwijderd
Welkom bij de clubPhusebox schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:44:
Ik haat fucking Singapore... Pfff, ben er al drie dagen mee bezig. Normaal ben ik niet zo van het opnieuw beginnen maar hier krijg ik echt de schurft van.
Nog wat bugs gevonden:
- stel je hebt iemand achter je zitten in de kwalificatie, en die komt je niet voorbij: dan kan die zogenaamd wel 2-3 seconde op een rondje sneller zijn (zo zat ik Hamilton te blocken en reed hij 1.39 en ik 1.42 terwijl hij continu achter me zat op een paar meter afstand);
- zelf de bandensoort verwisselen voordat je begint aan de race resulteert in nogmaals dezelfde banden krijgen tijdens je pitstop in de race (met als gevolg dat je dus 2x moet pitten in plaats van 1x);
- tijden die tegenstanders rijden tijdens de race komen niet overeen met de positie: stel dat je elk rondje een volle seconde sneller bent dan de nummer 1 en je ligt 2e (op een seconde of 2-3 achterstand) en vervolgens pit je een aantal ronden later dan kan het best zijn dat je alsnog op dezelfde positie terugkomt ondanks dat je een aantal rondes doorgeplankt hebt en je dus in theorie na je pitstop een aantal seconden vóór de oude nummer 1 zou moeten komen.
Er zijn wat meer kleinigheidjes die niet kloppen helaas. Maar ondanks dat is het wel een erg leuk spel.
Verwijderd
Dat is geen bug, als je zelf andere banden kiest voor aanvang race moet je in het banden menu ook je 1e pitstop aanpassen,daar kun je gewoon je complete pitstopstrategie aanpassen icm de banden die je wil hebben.Bart-Willem schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 23:37:
Blauw is je directe rivaal, zwart is iemand die niet meer actief is in de race of kwalificatie.
Nog wat bugs gevonden:
- zelf de bandensoort verwisselen voordat je begint aan de race resulteert in nogmaals dezelfde banden krijgen tijdens je pitstop in de race (met als gevolg dat je dus 2x moet pitten in plaats van 1x);
Er zijn wat meer kleinigheidjes die niet kloppen helaas. Maar ondanks dat is het wel een erg leuk spel.
Mocht je dat vergeten dan kun je het zelfs ook nog in-race doen,geen bug dus maar iets wat je niet wist.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 07:17 ]
Word met patch ook aangepast geloof ik. Als je dan je start-compound veranderd, veranderd ie zelf de banden bij je stop ook mee, om te voorkomen dat je dus dubbel moet stoppen.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 07:15:
[...]
Dat is geen bug, als je zelf andere banden kiest voor aanvang race moet je in het banden menu ook je 1e pitstop aanpassen,daar kun je gewoon je complete pitstopstrategie aanpassen icm de banden die je wil hebben.
Mocht je dat vergeten dan kun je het zelfs ook nog in-race doen,geen bug dus maar iets wat je niet wist.
Xbox
Verwijderd
Banden wisselen alles snel, en vervolgens houdt die lollypop man me nog 7-8 seconden tegen zodat ik verdomme weer achteraan opnieuw kan beginnen
Ook met de controller is het gaspedaal echt te gevoelig... Je moet zo ongelovelijk opletten dat je niet jezelf eruit spint bij langzamere bochten en uit acceleren.
Maar buiten al deze lichte frustratie's top. Goed gevoel van snelheid en op het randje rijden.
Verwijderd
Ligt dit aan de gevoeligheid van de controller of?
Of misschien die gare lotus waar ik in rijd
Verwijderd
Ik heb een vraag over het spel. Ik ben me carriere begonnen bij Lotus voor 1 seizoen als 2e rijder(zoals standaard). Nou ben ik beter als mijn teammate Trulli en krijg ik van het team een contract voor een jaar aangeboden als 1e rijder. Maar is dat contract tot het eind van het 1e seizoen, tot halverwege 2e seizoen of plakken ze dat jaar achter het jaar wat ik al had staan (dat ik dus 2 jaar bij Lotus rijd). Iemand al ervaring ermee?
@ D3nn15: daar erger ik me ook gigantisch aan, ik probeer een ronde eerder of later de pits in te gaan zodat ik er geen last van heb. Maar dat zou natuurlijk niet echt de manier moeten zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2010 11:24 ]
Volgens mij zijn alle contracten voor het gehele volgende seizoen.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:22:
Hi F1 fans,
Ik heb een vraag over het spel. Ik ben me carriere begonnen bij Lotus voor 1 seizoen als 2e rijder(zoals standaard). Nou ben ik beter als mijn teammate Trulli en krijg ik van het team een contract voor een jaar aangeboden als 1e rijder. Maar is dat contract tot het eind van het 1e seizoen, tot halverwege 2e seizoen of plakken ze dat jaar achter het jaar wat ik al had staan (dat ik dus 2 jaar bij Lotus rijd). Iemand al ervaring ermee?
@ D3nn15: daar erger ik me ook gigantisch aan, ik probeer een ronde eerder of later de pits in te gaan zodat ik er geen last van heb. Maar dat zou natuurlijk niet echt de manier moeten zijn.
Xbox
Verwijderd
Oke, dus contract niet nemen als ik na het 1e seizoen weg wil bij Lotus?BM schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:42:
[...]
Volgens mij zijn alle contracten voor het gehele volgende seizoen.
Dit is/was een bug, is opgelost door de patch.Verwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 08:38:
Waar ik tot nu toe helemaal gek van wordt! Ik ben een carriere met Lotus op professional begonnen, nou gaat best aardig, ik rijd me helemaal de tering zodat ik in de top 6 de pits inga.
Banden wisselen alles snel, en vervolgens houdt die lollypop man me nog 7-8 seconden tegen zodat ik verdomme weer achteraan opnieuw kan beginnenNou al meerdere races gebeurt... Waarom kan je niet voluit tussen 2 autos in manouvreren en de pitstraat uit?
Ik zat offline in het spel, verbond met Live en toen kreeg ik de update melding, maar het was voor de nieuwe dashboard update. Niet F12010 dus.
[ Voor 63% gewijzigd door Tobiaz op 01-11-2010 12:42 ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Microsoft heeft sinds vandaag ook een nieuwe dashboard update uitgebracht. Denk eerder dat je die hebt gekregen.Tobiaz schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:38:
Volgens mij heb ik de update nu gehad op xbox!
Verwijderd
Vreemd, ik heb dit gisteren nog meegemaakt na het installeren van de patch...migeye schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:36:
[...]
Dit is/was een bug, is opgelost door de patch.
Update: Can confirm that the patch has now been released by SCEE (Sony Europe) & SCEJ (Sony Japan), I'll update asap when I can confirm patch ETA's for SCEA (Sony America) and Xbox 360 & PC users.
Full patch notes will also be released early this week for the PS3, with Xbox 360 and PC patch notes to be posted when we hear word that the patch for those two platforms has passed submission with Microsoft.
control alt oeps deleted
Ik heb de patch voor de ps3 geinstalleerd. Codemasters heeft zeker een aantal dingen verbeterd.
De ai is naar mijn gevoel beter geworden. De races die ik na de installatie vd patch heb gedaan heb ik meer plezier aan beleefd.
Tegenstanders reageren beter op bepaalde situaties.
Maar wat me echt vreselijk tegenvalt is dat de force feedback van mijn racestuur zo goed als verdwenen is.
Het voelt niet meer als voor de patch. Het voelt nu veels te losjes, alsof je geen contact meer hebt met de baan.
Ook de FFB voor de controller is verminderd. Tijdens het schakelen voelde je voorheen de FFB werken, die is nu totaal verdwenen.
Ik heb alle mogelijke settings al geprobeerd (logitech driving force gt), maar het haalde niets uit.
Op het codemasters forum wordt hier ook al veel over geklaagd.
Deze patch is voor mij echt een grote teleurstelling. Waarom iets "fixen" als het goed is?
Fijn. Zit ik hier met een 60 euro kostend spel. Maar de spelervaring en het plezier in het spel is mooi weg. Zonde. en dan vinden ze het gek dat iedereen games gaat downloaden, hahaThank you for submitting your recent request to Codemasters Customer Services concerning F1 2010.
The patch for F1 2010 did aim to improve force feedback for supported devices, to make the feedback more realistic. Unfortunately, if you had got used to the old feeling or prefer stronger forces, then you may not welcome this change.
We have no plans to revert the forces to their old settings at this stage I'm afraid.
En met bovenstaande. FFB was al te zwak naar mijn zin (zeker als je eens GT5 of F1:CE gespeeld hebt). Nu is er niets meer van over. Als er dan mensen waren die de FFB te sterk vonden, dan pas je dat toch aan door de mix-max te veranderen?
Het was:
FFB
0 = geen FFB
100 = Matige, maar redelijke FFB
Nu is het:
0 = geen FFB
100 = gammele, zweverige FFB
Het voelt alsof je aquaplaning in een echte auto ervaart. Zo zwabbert mijn stuur alle kanten op nu. Belachelijk!
[ Voor 26% gewijzigd door Nik op 01-11-2010 15:09 ]
Nik schreef op maandag 01 november 2010 @ 15:06:
Update over de tegenvallende FFB:
[...]
Fijn. Zit ik hier met een 60 euro kostend spel. Maar de spelervaring en het plezier in het spel is mooi weg. Zonde. en dan vinden ze het gek dat iedereen games gaat downloaden, haha
En met bovenstaande. FFB was al te zwak naar mijn zin (zeker als je eens GT5 of F1:CE gespeeld hebt). Nu is er niets meer van over. Als er dan mensen waren die de FFB te sterk vonden, dan pas je dat toch aan door de mix-max te veranderen?
Het was:
FFB
0 = geen FFB
100 = Matige, maar redelijke FFB
Nu is het:
0 = geen FFB
100 = gammele, zweverige FFB
Het voelt alsof je aquaplaning in een echte auto ervaart. Zo zwabbert mijn stuur alle kanten op nu. Belachelijk!
Lekker dan, het was codemasters hun bedoeling om de ffb te verbeteren! En dan krijg je dit.
De gehele spelbeleving is voor mij nu verdwenen. Erg jammer.
Ik laat het weten als ik iets meer weet.
Echt jammer vd ffb, voor de rest heb ik echt veel plezier met dit spel gehad.
Zeker weten dat ze dit niet express aangepast hebben. Als er al geklaagd werd over de FFB was dat omdat hij te zwak was, zeker niet andersom!
Ik hoop toch echt dat ze dit met de PC versie niet hebben gedaan, want dat zou wel een enorme domper zijn (heb ook een G27). Maar waarschijnlijk kunnen ze het bij de PC wel weer eenvoudiger terugdraaien. Een patch voor de PC kost bijna niets, terwijl updates voor de PS3 en de xBox door de (kostbare) mallemolen van $ony & M$ moeten.
F1 2010 is een "Games for Windows" spel, zeker weten dat die PC patch ook langs MS moet...alexbl69 schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:10:
Een patch voor de PC kost bijna niets, terwijl updates voor de PS3 en de xBox door de (kostbare) mallemolen van $ony & M$ moeten.