Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11-2023
Clavat schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:20:
Is het miss een idee om ook voor de pc een competie te houden?
de xbox is al voorgesteld of is hier geen animo voor? lijkt me wel leuk 1 keer per week in de avond voor pc ook een comp.
goed idee, ik speel wel mee als rode lantaarn.

9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:07
ik wil best kijken hoe en wat als er genoeg animo voor is..
en wat regels e.d opstellen e.d ik weet alleen niet of er een limit is op de aantel users die mee kunnen doen. en hoe ik het daar moet instellen bij pc maar dat vogel ik wel uit.

Als er meer animo is gewoon 2 races op een avond dat er een mede organisator komt?
ik laat mijn gedachten gewoon even gaan..

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Roydriguez schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:46:
[...]

goed idee, ik speel wel mee als rode lantaarn.
Ik heb het balletje ook al eens opgegooid. Volgende week maar eens een testrace houden?
Ik zou voorstellen Qualy + Race. 50% race distance, alle schade aan en alle driving aids uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
ja lijkt me strak plan alleen een dag prikken liefst donderdag avond ofzo?
en natuurlijk fair play onderling...
en natuurlijk de fuel en tire ook aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Clavat schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:55:
ja lijkt me strak plan alleen een dag prikken liefst donderdag avond ofzo?
en natuurlijk fair play onderling...
en natuurlijk de fuel en tire ook aan
Ik ben ook wel geinteresseerd :) welke avond maakt me niet zo veel uit ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:09

Pathogen

Shoop Da Whoop

u_nix_we_all schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:40:
Ik heb gisteren even een losse GP gedaan op Monaco, met een Mercedes. Maar wat heb je een slecht zicht in dat ding, je zit heel erg laag. Dat maakte het voor mij bijna niet te doen op Monaco, en overschakelen op de T-bar cam wil ik eigenlijk niet. Maar niet bij Mercedes gaan rijden in mijn career dus :>
Wellicht is dit een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:01
Net weer een race gehad op Sepang eerst een lekke band aan het begin van de start en daarna naar de pit volgens krijg ik weer de pit stop bug. Ik wordt er gek van al die bugs. Zo wordt de gameplay er niet beter op.

Ik mis 1 ding bij f1 2010 fout maken van de AI ik heb ze nooit op een fout kunnen betrappen. GP4 en f1 serie van EA daar kwamen foute van AI voor en ook ongelukken erin.

Hier nog een mooie van GP4 met veel crashes erin.
YouTube: Grand Prix 4: Extreme Crashes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Thanks, maar daar ga ik niet zoveel aan hebben, speel op de PS3 :'(

edit:
Evertt schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:25:
Ik mis 1 ding bij f1 2010 fout maken van de AI ik heb ze nooit op een fout kunnen betrappen. GP4 en f1 serie van EA daar kwamen foute van AI voor en ook ongelukken erin.
Ik heb ze wel zien crashen voor mij. Zelfs meerdere keren in een race dat de Nr 1 eraf spint, dat was in barcelona. Maar wellicht heeft het te maken met de instelling, ik speel op medium.

[ Voor 44% gewijzigd door u_nix_we_all op 01-10-2010 13:31 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 15:24

BM

Moderator Spielerij
Heb de AI ook al regelmatig fouten zien maken. Of horen maken, als ik weer een achterop lig, hoor ik mijn engineer melden dat een sector verderop geel hangt.
Ben ze ook al 'regelmatig' tegekomen terwijl ze net gespint waren in een bocht.

Weet iemand wat er gebeurd als je na je 1e seizoen geen contract meer hebt? :x Ik heb nog 1 race te rijden, en mijn team heeft al laten weten niet met me verder te willen, en een concreet aanbod van anderen heb ik ook niet.

Ik ben zelfs te slecht voor Virgin, boehoe ;( :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
start opnieuw, en probeer het nog een keer :P

[ Voor 5% gewijzigd door Soundstorm2010 op 01-10-2010 14:06 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:14
BM schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:43:
Heb de AI ook al regelmatig fouten zien maken. Of horen maken, als ik weer een achterop lig, hoor ik mijn engineer melden dat een sector verderop geel hangt.

Weet iemand wat er gebeurd als je na je 1e seizoen geen contract meer hebt? :x Ik heb nog 1 race te rijden, en mijn team heeft al laten weten niet met me verder te willen, en een concreet aanbod van anderen heb ik ook niet.

Misschien opnieuwe beginnen met je Career.. Misschien dan fijner om 5 seizoenen te doen.. Sla je er in feite maar eentje over. Anders moet je helemaal opnieuw beginnen.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Mwah..Thrustmaster FERRARI GT Experience stuurtje doet het werk ook. 39,95 Eplaza.
Erg fijn stuurtje voor weinig, beetje aan de kleine kant maar alles went.
Natuurlijk draai je hem binnen een jaar aan gort..G27 is dan hopelijk enigsinds betaalbaar.

:)

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Evertt schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:25:
Net weer een race gehad op Sepang eerst een lekke band aan het begin van de start en daarna naar de pit volgens krijg ik weer de pit stop bug. Ik wordt er gek van al die bugs. Zo wordt de gameplay er niet beter op.

Hier nog een mooie van GP4 met veel crashes erin.
YouTube: Grand Prix 4: Extreme Crashes
Weet je dat zeker..heb toch aardig wat foutjes van AI gezien in 2010 met een Wet Race regelmatig te vroeg op het gas en dan een 360.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant...! Ga ik zeker proberen! Dan kan ik ook m'n TrackIR gebruiken! :)

EDIT
Heeft iemand toevallig een link buiten dat forum om? Heb geen zin om me alleen hiervoor te registreren...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
BM schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:43:

Mij wou ook niemand hebben en in seizoen 2 kon ik toen nog kiezen tussen lotus en hrt. Virgin ging dus niet meer. Speel 7 seizoenen.

Zal hetzelfde bij jou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Roydriguez op 01-10-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk, da's toch wel leuk van de pc-versie: de modbaarheid! Deze vind ik ook wel interessant:

http://www.virtualr.net/f...tic-sun-mod-1-0-released/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:31:
[...]

Interessant...! Ga ik zeker proberen! Dan kan ik ook m'n TrackIR gebruiken! :)

EDIT
Heeft iemand toevallig een link buiten dat forum om? Heb geen zin om me alleen hiervoor te registreren...
Here u go:
http://www.racedepartment.com/f1-2010-setups/

http://www.racedepartment.../fov-adjustment-2-0-3195/

Even registreren is toch zo gebeurd ;)

[ Voor 14% gewijzigd door silitek op 01-10-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommmyy
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-09 00:24
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:38:
Kijk, da's toch wel leuk van de pc-versie: de modbaarheid! Deze vind ik ook wel interessant:

http://www.virtualr.net/f...tic-sun-mod-1-0-released/
Ziet er zeer netjes uit _/-\o_

zijn de mensen hier al van op de hoogte?http://community.codemast...6-ai-issues-response.html

Vind zelf wel heel erg fijn dat de bug in qu of practice verandert gaat worden dat je als je in sector 3 op de baan komt je bijna altijd dicht achter iemand zit. echt erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Vanavond vanaf 20:00 is het weer race tijd op Xboxlive voor de mensen die zin hebben :)
Tot dan.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Roydriguez schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:35:
[...]

Mij wou ook niemand hebben en in seizoen 2 kon ik toen nog kiezen tussen lotus en hrt. Virgin ging dus niet meer. Speel 7 seizoenen.

Zal hetzelfde bij jou zijn.
Bleek inderdaad het geval te zijn, Rijd nu bij Lotus, en hoewel ik race 1 nog als 21e gefinished ben, denk ik dat het dit seizoen wel beter moet kunnen gaan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Weet iemand toevallig hoe ik mijn savegame kan backuppen? Ik ga binnenkort m'n moederbord vervangen dus zal mijn PC formateren, maar ik wil eigenlijk niet opnieuw beginnen...

Ik heb wel een savegame map gevonden in 'My Games' (onder Win7), maar dit was met DiRT2 ook niet genoeg. Er was iets met een koppeling met Windows Live ofzo waar je rekening mee moest houden, en dat had ik bij DiRT2 ook niet gedaan en daar kon hij m'n savegame niet meer lezen dus kon ik opnieuw beginnen... Dat wil ik dus graag vermijden deze keer ;)
Iemand?

PS Als ik google dan vind ik uiteraard alleen dingen over de corrupted save bug... Daar heb ik het dus niet over.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ga je van Intel naar Intel en blijft het merk van je Videokaart hetzelfde ?? Dan zou ik gewoon een image maken en later terugzetten :)

Als je de HDD niet gaat vervangen dan hoeft dat zelfs niet !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRGGGGGHHHHHHHHH! De careermode kan voorlopig m'n rug op, hoor... :( In de eerste twee races een puncture gehad en nu tijdens de qual van de derde race alweer... Ik wordt dat helemaal spuugzat... :( Ik ga voorlopig wel lekker losse races rijden: daar heb je dat gedonder niet...

Ben trouwens begonnen met de hulp uit te rijden. Het werd toch wat te saai, eigenlijk, als je elke keer zonder (in)spanning wint... ;) De eerste rondes spinde ik om de haverklap, maar nu kan ik al hele rondjes zonder fouten rijden. :P

Ik heb trouwens niets gelezen over punctures als het over de patch gaat... Daar moet toch echt wat aan gebeuren...!

EDIT
Weet iemand trouwens of en waar je je positie op de grid kunt instellen voor een losse race...? Nu moet ik elke keer het hele veld voorbij laten gaan en voor je het weet heb je een penalty...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Zamorano schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:51:
[...]

Ik heb het balletje ook al eens opgegooid. Volgende week maar eens een testrace houden?
Ik zou voorstellen Qualy + Race. 50% race distance, alle schade aan en alle driving aids uit.
Als het een dag is dat ik kan (volgende week alleen dinsdag en donderdag) wil ook best eens een poging wagen. Wel zou ik graag de track willen weten want dan kan ik toch nog ff kijken waar voor mij de rempunten op die baan liggen en dat ik die ook van vinden als ik de ideale lijn niet meer aan heb staan.

Wordt de view ook nog bepaalt of mag je die zelf kiezen en zijn mods toegestaan en zo ja welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg eh... als je de tegenstand in de losse GP wat moeilijker wilt maken, dan moet je dat toch instellen in de careermode truck...? Bij de moeilijkheidsinstellingen daar...? Of moet dat ergens anders? Ik heb net de race op Kuala Lumpur in de GP mode gedaan (vanwege dat irritante puncture gedoe in de career mode) en naast het feit dat ik alle hulp uit heb (op de raceline in de bochten na, en de pitsfuncti) leek het me wel goed om de tegenstand naar professional te verhogen. En dan win ik alsnog makkelijk... (zonder flashbacks) terwijl ik nog maar net een half uurtje of zo rij met alles uit... Hoe kan je nou zien hoe sterk de tegenstand is in de gp-mode...?

Had trouwens beste een tijd van 1.34.762 (of zo: het was de laatste ronde en dit soort info krijg je daarna niet meer te zien...). Is dat wat voor een eerste poging zonder hulp? Ik merk wel dat ik sommige bochten nog beter kan nemen. Toch wel lekker als je na een tijdje een circuit leert kennen. Ga nu even een race doen op Monze met deze moeilijkheidsgraad: daar zijn veel bochten waar ik vaak spin, dus... we zullen zien. ;)

EDIT
O, haha, de gp-mode heeft z'n eigen instellingen... ga dus nog maar een keer opnieuw op Kuala rijden. :P (Je moet wel maar net doorhebben dat je daar moet komen met de Enter op het numpad gedeelte... sommige dingen zitten toch wel erg verstopt!)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:41:
Weet iemand trouwens of en waar je je positie op de grid kunt instellen voor een losse race...? Nu moet ik elke keer het hele veld voorbij laten gaan en voor je het weet heb je een penalty...
Volgens mij is die ongeveer gelijk aan het startnummer wat je kiest, ik dacht er nooit zo bij na, totdat ik een losse race deed in de Virgin als Luca di Grassi, en toen dus als 24e moest starten.

Ik heb voor de "against all odds" trophy (starten vanaf p24, en winnen) wel een short weekend genomen, en expres geen tijd in de quali gezet om als 24e te starten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:54
Arrrrggg ik kan geen f1 2010 meer spelen op steam ik kon het eerst prima spelen maar nu opeens niet meer ik druk op play er gebeurt gewoon niks :( Al opnieuw gedownload zelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H,m zonet de race gedaan met de AI op pro en tweede geworden op 0,6 sec... dankzij een (natuurlijk onterechte) penalty avn 6 sec... Anders had ik dus dik gewonnen. Valt me niet tegen, al zeg ik het zelf. Het zelf schakelen begint alweer te wennen. ;) Snelste ronde was 1.33.799: moet toch eens ergens gaan kijken wat nou redelijke tijden zijn.

Maar goed, met de hulp uit en of pro is het toch een stuk leuker uiteindelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
nero355 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:02:
Ga je van Intel naar Intel en blijft het merk van je Videokaart hetzelfde ?? Dan zou ik gewoon een image maken en later terugzetten :)

Als je de HDD niet gaat vervangen dan hoeft dat zelfs niet !!
Nee Intel naar AMD. En dan nog ook al zou het goed gaan, ik ga de gok niet nemen en zou toch graag een bakcup maken... Dus nogmaals: weet iemand hoe je een backup maakt van de savegame?

Ik keek net overigens toevallig eens naar de tijden van mijn mede rijders... Alle grote namen, die wat binnen de top 7-8 ofzo gestart waren, waren allemaal ergens achteraan geeindigd, in ieder geval allemaal achter mij (ik werd 13e)... En bovenaan stonden mensen in de 'slechtste' teams die als laatste gequalificeerd waren :/ Beetje raar... Eens op letten of dat vaker gebeurt of dat het toeval was.

[ Voor 28% gewijzigd door NickThissen op 01-10-2010 18:32 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh...? Net ff een 3 laps race geprobeerd op Legend en ik win (vanaf de 5e plek, dat wel)... Wat heb ik al die tijd gedaan op intermediate met hulp aan...? :? Nu maar ff naar Monza op Legend...

EDIT
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, kom op, zeg...! Voor het eerst dat ik serieus op Monza rij, win ik op Legend in 3 ronden vanaf de 12e plek...? Terwijl ik toen ik spel net had en voor het eerst ff een rondje daar deed om de haverklap spinde in de divers chicanes... Ben ik nou zo goed of is de AI inderdaad niet super...? (Of heb ik mijn Crammond GP1 niveau weer terug...? >:) ) Tjonge...! Maar goed, ook al win ik makkelijk, het is wel spannender... ;) Leuk spel! :)

EDIT
En nu eerste op Melbourne: inhaalactie in de een na laatste ronde, gestart van 10. Heerlijk dit!!! :) Rij trouwens in de Ferrari van Massa en gebruik steeds de snelste quick setup.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Bah, pitten is echt te buggy. Mensen rijden gewoon door je heen, en ik ben nu al zo vaak 15e geworden omdat ze me te lang vasthielden in de pits (ivm invoegen) ga ik als 6e de pits in, kom ik er als 23e vaak uit. Zo óngeloofelijk frustrerend, ik ga denk ik voor de 10% raceafstand zodat ik niet hoef te pitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Knul schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:42:
Bah, pitten is echt te buggy. Mensen rijden gewoon door je heen, en ik ben nu al zo vaak 15e geworden omdat ze me te lang vasthielden in de pits (ivm invoegen) ga ik als 6e de pits in, kom ik er als 23e vaak uit. Zo óngeloofelijk frustrerend, ik ga denk ik voor de 10% raceafstand zodat ik niet hoef te pitten.
Als je nu gewoon 1 rondje langer door rijdt... Probleem opgelost.
Of kwalificeren op hard, dan wel zorgen dat je niet in de top 10 start. Dan kan je langer doorrijden en de laatste ronden op zacht rijden. Je kan dan op het eind ook nog veel wagens inhalen.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Quacka schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:47:
[...]

Als je nu gewoon 1 rondje langer door rijdt... Probleem opgelost.
Of kwalificeren op hard, dan wel zorgen dat je niet in de top 10 start. Dan kan je langer doorrijden en de laatste ronden op zacht rijden. Je kan dan op het eind ook nog veel wagens inhalen.
1 rondje langer doorrijden geeft hetzelfde resultaat. Helaas heb ik een vrij goede kwalificatie gereden, sta nu 10e met de lotus, maar op de zachte banden. Zal vanaf nu op harde banden gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:14
Ik heb trouwens een rare bug.. Misschien dat meer mensen die hebben..

Dit is het:

Zodra ik de pit uitrijd en ik daarna weer de pit in ga, hoor ik de geluiden van mijn mechanics niet meer.. Ik hoor niet meer dat hij wordt opgekrikt etc.. Ook hoor ik de geluidsjes niet meer van het scherm voor je..Wel hoor ik de engineer.. Ik heb een X-Fi Xtreme gamer..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:59

Vuvuzela

My spire is forming

Knul schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:42:
Dat had ik ook. Ik was na een geniale start en paar ronden 2e en ik ging samen met nummer 1 de pit in. Hij rijdt weg en ik mag pas weg op het moment dat ik 12e lig 8)7 Geen idee waar iedereen vandaan kwam maar ze hadden extreem voorrang.

Sowieso vind ik het pit gedeelte van de game maar niets. Ik heb alles op manual staan maar ik kan gewoon volgas richting de pit en hij neemt het toch over. Liever zou ik gta style de vrijheid hebben om vrij in de pit te rijden. Als ik me dan niet gedraag dan wil ik een penalty of diskwalificatie. Zelfde bij de start. Waarom kan ik geen valse start maken? Een opwarm rondje lijkt me ook leuk.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
frustrerend kutspel! één foutje en je ligt direct achteraan het veld... helemaal gefrustreerd nu,lag de heletijd 5e en reed goed achter button aan. Spin je één keer doordat je een foutje maakt, lig je 15e... verdomme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 13:54
Ehhh.. Dat is in de echte F1 ook zo hoor... 1 spin en je verliest een paar plaatsen. Zeker op korte races (30 ronde en minder) zit je zo weer achteraan. Pas bij echt lange races kunnen er grote gaten vallen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blerf schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:52:
Vanavond vanaf 20:00 is het weer race tijd op Xboxlive voor de mensen die zin hebben :)
Tot dan.
Zie anders niemand?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pff lekker sportief, wordt je er in je snelle q rondje gewoon afgeramt. ... En drie kwartier later nog geen ronde geraced. Schiet echt niet op.

[ Voor 35% gewijzigd door Phusebox op 01-10-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hm, ik wilde na de practice overschakelen op Legend ipv Prof, maar ik was bang voor de corrupt save bug. Dus ik skipte naar qualificatie om daarna terug naar het menu te gaan, om opnieuw qualificatie te doen (maar nu op Legend). Maar dat gaat blijkbaar niet, dan skip je dus de hele Q lol... Moest ik achteraan beginnen EN tegen een moeilijkere AI :p Toch nog 10e geworden, al moet ik zeggen dat ik op het eind wel erg aggressief aan het rijden was, drie mensen "van de baan geramd"... Nou ja, ik zet m'n wagen ertussen in een ruime bocht en ze sturen gewoon tegen me op en spinnen dan uit... Is niet echt mijn schuld, ze hadden plaats om uit te wijken hoewel ik ze wel natuurlijk gewoon opzij zet (zonder ze aan te raken!), maar dat mag toch gewoon?

Ook heb ik het idee dat je in P en Q veel makkelijker een "penalty" krijgt voor corner cutting en collisions... Nja je krijgt niet echt een penalty maar gewoon een invalidated lap. In Q snijd ik af en toe per ongeluk wel eens een stuk af en krijg ik invalidated lap, waar ik in de race daarna echt een meter of 2 meer buiten de baan ga en niet eens een waarschuwing krijg? Ergens wel logisch want een drive through is toch een stuk erger dan een invalidated lap natuurlijk, maar het lijkt niet erg consistent...?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Amdwarrior schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:21:
Arrrrggg ik kan geen f1 2010 meer spelen op steam ik kon het eerst prima spelen maar nu opeens niet meer ik druk op play er gebeurt gewoon niks :( Al opnieuw gedownload zelfde probleem :(
Al geprobeerd Steam te starten in offline modus??
Of je kan proberen om je cachebestanden te deframeteren of je spelcache controleren. Dit kan vinden in Steam onder f12010 eigenschappen bij lokale bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor, doen ze een kwartier quali, en dan 5 lap race.... Wat een onlogische setting. Dus ik start op de harde, rest op softs, laat dan maar hangen... Kutzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
raar sta ik 5e heb 30sec voorsprong op de persoon achter mij ga de pit in en ze laten me wachten tot alles voorbij is dan mag ik pas het veld op in de race ik heb geen straf of niets.. sta ik een min te wachten voor nop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Kuhr89 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:11:
Ik heb trouwens een rare bug.. Misschien dat meer mensen die hebben..

Dit is het:

Zodra ik de pit uitrijd en ik daarna weer de pit in ga, hoor ik de geluiden van mijn mechanics niet meer.. Ik hoor niet meer dat hij wordt opgekrikt etc.. Ook hoor ik de geluidsjes niet meer van het scherm voor je..Wel hoor ik de engineer.. Ik heb een X-Fi Xtreme gamer..
Geen last van met de X-Fi Xtreme music. Stuurprogramma 2.18.15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
In Spa is of de Force India wel heel erg goed, of de AI wel heel erg slecht.
Ik pak vrij fluitend de pole. Ruim voor op de nummer 2.
Nu kan ik het circuit wel dromen, maar toch...

Daarna een regenrace, die in het echt waarschijnlijk achter Safetycar was gestart. Ik reed vooraan, maar ik zag haast geen hand voor ogen. Ik ben blij dat ik niet een paar man voor me had. Ook nu weer ruim voor op de nr 2. Volgens mij was ik in een rondje waar ik spinde zelfs nog sneller als de nr 2. Ik speel dan wel op medium, maar op andere circuits heb ik echt moeite om in de top 3 te finishen. (de laatste races haalde ik het zelfs niet)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21
Afbeeldingslocatie: http://martijndejong.org/wp-content/gallery/f1-bug/f1.png

Ken iemand van jullie dit, is bij hockenheim in de eerste boch na de finish
er wordt zoveel geflitst dat je de baan niet meer kan niet en nee het is niet de zon daar is het te bewolkt voor.

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
diehard889 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:44:
[afbeelding]

Ken iemand van jullie dit, is bij hockenheim in de eerste boch na de finish
er wordt zoveel geflitst dat je de baan niet meer kan niet en nee het is niet de zon daar is het te bewolkt voor.
Platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
Geen DirectX 11 in de 1ste patch :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
[message=,noline]FunFair schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:05[/message]:
frustrerend kutspel! één foutje en je ligt direct achteraan het veld... helemaal gefrustreerd nu,lag de heletijd 5e en reed goed achter button aan. Spin je één keer doordat je een foutje maakt, lig je 15e... verdomme.
Daar heb je de rewind voor.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
Roydriguez schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:50:
die ga ik na kijken

win7 x64
hd 5850
4gb
alles op full

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunFair schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 20:05:
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Geniaal.

Voor alle mensen die balen van de bugs: vergeet de career en ga lekker losse gp's rijden. ;) Ik doe altijd 10% races: geen practice of qualificatie, geen pitgeleuter, geen punctures, gewoon dikke pret. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:55:
Voor alle mensen die balen van de bugs: vergeet de career en ga lekker losse gp's rijden. ;) Ik doe altijd 10% races: geen practice of qualificatie, geen pitgeleuter, geen punctures, gewoon dikke pret. ;)
Vind de career juist het leukste omdat het dan ook ergens om gaat... Losse races zijn een paar keer leuk maar meer ook niet :/ In de career is het juist leuk om in practice eerst de baan te leren kennen (nou ja, ik ken de meeste totaal niet dus voor mij in ieder geval), dan in qualificatie zo snel mogelijke tijd neer te zetten en uiteindelijk in de race die positie te verdedigen. Je moet dan ook niet in de beste auto gaan rijden want dan raak je alleen maar gefrustreerd als je niet wint. Lekker in een van de slechtere auto's en dan blij zijn met een 10e plaats is veel leuker vind ik :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een goede videokaart uit te zoeken kun je beter in Videokaarten & Beeldschermen terecht en niet in dit topic. Overigens geldt ook daar dat je inzet toont en niet zomaar verwacht een antwoord kant en klaar voorgeschoteld te krijgen.

[ Voor 82% gewijzigd door psychoclown op 02-10-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie bovenstaand, daarnaast is het niet de bedoeling je vraag te bumpen binnen 24 uur.

[ Voor 69% gewijzigd door psychoclown op 02-10-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
Roydriguez schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 21:50:
kan nergens een link vinden voor patch 1.

de websetup van dx11 zegt dat eer al een nieuwere of dezelfe al aanwezig is op mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem.

Ik heb een originele F1 2010, ik heb een windows Live account voor dit spel.
wanneer het spel opstart vraagt die om in te loggen, dus dat doe ik en ik verifieer me code maar telkens opnieuw blijft die zeggen: The LIVE service may be unavailable bla bla bla bla.

- Virusscaner uit gezet
- MS Forum nagelopen en Method 1 gedaan
- Windows Firewall nagelopen en ook even uitgehad.

Kan echt niets aanpassen, kan niet de keys aanpassen enzo...
Niets lijkt te helpen maar Auto save is disabled en ik kan me game niet saven. nu moet ik elke keer als ik het spel opstart dat stome menu doorlopen met je naam invullen ect.. al 20x gedaan.. word er nu wel moe van =/

Wat kan ik hier tegen doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 20:48
[message=,noline]Thommmyy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:45[/message]:
[...]

Ziet er zeer netjes uit _/-\o_

zijn de mensen hier al van op de hoogte?http://community.codemast...6-ai-issues-response.html

Vind zelf wel heel erg fijn dat de bug in qu of practice verandert gaat worden dat je als je in sector 3 op de baan komt je bijna altijd dicht achter iemand zit. echt erg vervelend.
Hier even toch wel het bewijs dat CM serieus bezig is met deze game:

Hi everyone.

As you are aware work is on-going towards a patch for the game, and we will release details on this as we move through the patch creation process. Your constructive feedback has been invaluable in helping us both identify and work to resolve issues with the game, and we appreciate your detailed posts.

Some of the identified issues have led (understandably) to people making assumptions about the game that are not accurate, so we felt that in order to reassure you and explain better the process which we are going through at the moment, we’d address a few common queries, in particular relating to AI. In putting this post together, we spoke to various people from across the development team, including the leads and specialists who are working directly on addressing the issues that have been raised.

The AI system implemented in F1 2010 is very complex, and is certainly not scripted in any way. Every AI driver is trained with a series of race behaviours such as overtaking, defending a position and slipstreaming etc. On top of these behaviours we have a unique set of characteristics. These characteristics are defined per driver so you’ll notice some subtle differences. Some drivers are better at race starts or are better at overtaking (they look for narrower gaps), or are better in the rain, or are more aggressive, or are better around certain race tracks. We also have a system which can make certain drivers have a particularly good or bad race depending on a number of factors. All of this driver variance is of course combined with the cars themselves also having varying levels of performance.

It’s also important to note that in order to make the tracks as richly detailed as they are, we use far more textures than the consoles can physically hold. As with many games, we actively stream in and out textures based on the position of the player. This, plus the fact we don't simulate many visual effects on the far side of the track from the player - a "level of detail” system employed to save valuable processor time - would mean there would be a significant pop or delay if we were to allow you to switch cameras between drivers on track.

Practice & Qualifying AI
In practice & qualifying (P&Q) there are two fundamental issues which have meant that we had to make some implementation decisions for the AI in F1 2010. These two issues are our jump-to-sector feature and the fast-forward feature that is available on the car monitor in the garage.

The jump-to-sector feature necessarily simulates teleporting a car instantly to a position while the fast-forward feature allows the player to speed up time. The latter prevents us from simulating the actual AI travelling around the track 100% of the time as we cannot accurately simulate 24 cars where we have accelerated the passage of time by as much as a factor of 30. An F1 car can move at over 200mph. With 30 times speedup, we cannot simulate car physics at 6000+mph without losing some fidelity. F1 cars obviously cannot move this fast. We therefore implemented a system whereby the AI times in such circumstances are calculated based on a ‘football management” style simulation model. Using this model all of the race factors, such as the car, driver, weather, tyres, engine, track conditions, traffic are all taken into account and a lap time is produced. These generated times are well considered and guided by a huge amount of data; they are not randomly generated. Nevertheless they remain simulated approximations using this model.

For P&Q sessions we spent a long time experimenting with flipping back and forth between this simulated system and actual AI physical timing, as the fast-forward is engaged and disengaged, but it lead to the potential for subtle exploits which we were not comfortable with. Therefore all AI times in these P&Q sessions use this simulation method.

Race AI
As none of the above feature restrictions are relevant in the race itself, we DO NOT use any other systems in the race other than the AI cars all physically driving the race just as the player does. Other factors also contribute to the AI lap times and the variation in their race pace. These include race start behaviours, their ultimate race pace which takes into account elements such as fuel and tyre degradation, weather, conserving / cooling engines etc, their in and out laps in the pit stop phase and their finishing pace.

We have seen several email and forum threads which suggest that an AI car’s performance is determined by where they are positioned currently in the race, or where they are in relation to the player which absolutely isn’t the case.

Based on some of the feedback we’ve received we are looking into the variation of AI race pace, as well as working hard to address as many of the following issues as possible in the upcoming patch, which aren’t AI specific but are adding to the assumptions that we are using fake or scripted AI:

Pit Stop
Several pit stop issues have been reported;
The AI not making a mandatory pit stop during a dry race of 20% or more
The player being forced to wait in the pits before being released
The player or AI cars becoming stuck in the pit lane
The use of flashback breaking the AI pit strategies
We’re currently investigating each of these issues and recognise that these would have a significant impact on the way that the race pans out. As ever with fixing these issues it’s a case of finding out how to repeat the problem so that we can track the issues down and fix them.

Split times
A few of you have correctly spotted that the race leader isn’t always the quickest on the first lap of the race. This is an issue whereby the start line is resetting the AI lap timings rather than everyone’s time being taken from when the start lights go out, which of course should be the case on the first lap.

It’s important to also note that the lap times displayed on screen in F1 2010 are compared to the gap to the leader, rather than being split times to the car in front or behind. They are calculated on the time difference within sectors, on a lap by lap basis. For example, the players lap and individual split times on any given lap is compared to the race leader only.

Track reset
There are a few videos and threads where the AI have been seen to spin off and then teleport around the track. Again this isn’t an intentional component of the AI systems. We have a retrieval system that will reset cars to the track if they manage to get out of the world which is intended for use in a number of scenarios such as violent collisions. In these cases it appears that this retrieval system has fired off by mistake.

Race engineer speech
There are a few issues whereby the information which the race engineer is feeding you in relation to gaps to the car in front seems to be at odds with what is happening in the race. Again this isn’t tied into the AI at all. It’s purely speech logic and triggers.

Fuel simulation and tyre degradation
This has been implemented for both players and AI cars. We’ll investigate the drop offs and see if the numbers need tweaking as part of the patch.

As ever your feedback really helps us track down these issues so many thanks to everyone who has taken the time to post up as many details as you have. We have already made significant advances against some of the issues thanks to those of you who have contributed a clear and comprehensive account of problems. We will let you know the full details of what the patch will include and when you can expect it as soon as possible.

Rest assured that we do read the forums and your feedback is extremely important to us.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydriguez
diehard889 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:07:
[...]

kan nergens een link vinden voor patch 1.

de websetup van dx11 zegt dat eer al een nieuwere of dezelfe al aanwezig is op mijn systeem.
Is er ook nog niet maar heb gelezen dat ze geen dx11 in de 1ste patch zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diehard889
ah op die fiets, inmiddesl ook maar even de vidcard driver een update gegeven maar dat geeft geen fix
crows ook al uit gedaan.ik ben er ook niet helemaal zeker van dat het de crowd is.
die "lichten" lijken van af de grond te kopen soort van verkeerde flare van de zon.

kom net dit tegen
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=327988&page=10

inmiddels dx9 weer aan gezet en nou zien de decal er blurry uit
maar de flares zijn weg

[ Voor 51% gewijzigd door diehard889 op 01-10-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Vandaag een tweedehands Logitech Momo Force Feedback stuurtje binnengekregen. Speelde eerder met Xbox 360 controller op de PC, maar die gaf te weinig controle imo. Ook m'n zeer oude Medion stuurtje was vrij bagger natuurlijk :P. Wat een verademing, na twee rondjes wennen en instellingen tweaken al sneller dan m'n personal best op Kuala Lumpur met de Lotus & Xbox controller. Ik denk dat dit wel een hulp gaat zijn in de Career ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Werkt de Momo dan op de xbox??? :S

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Propane schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:32:
<...> Speelde eerder met Xbox 360 controller op de PC, maar die gaf te weinig controle imo. <...>
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Excuseer :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:30

Martinspire

Awesomeness

Even een mededeling voor de gebruikers van mijn google docs setups spreadsheet:
https://spreadsheets.goog...yxpRvlQ&hl=en&pli=1#gid=0

Alle banen zijn nu ingevuld. Nu wordt het tijd om te finetunen.
Mocht je een betere afstelling hebben gevonden, geef het me even door.

Net eventjes lekker een aantal races online gedaan. We begonnen heel gezellig met 9 man. Dit dunde langzaam uit, maar er was toch nog wel genoeg actie op de baan.
De eerste bocht ging over het algemeen niet geweldig. Ik denk dat dit voornamelijk komt omdat het allemaal wennen is. De coureurs zijn in het echt al wat meer gewend aan dat soort situaties, dus dat scheelt enorm.
Uiteindelijk ging het al een stuk rustiger, maar er werden toch nog wel wat onnodige tikjes uitgedeeld. Hoeveel een eventuele lagstoot hiermee te maken had, kan ik nu niet (meer) zeggen.

Gelukkig nog wel wat races gewonnen, al was het niet overal geweldig. Ik moet nog op zoek naar een goede race-pace. Ben nu teveel bezig met het rijden van kwalificatierondjes in de race, waardoor ik onnodig veel risico aan het nemen ben. Ben erg vaak onnodig de baan af gegaan. Op de langzame bochten/hairpins moet ik echt minder snel op mijn gas gaan. Ook als ik naast de baan kom moet ik wat minder snel gas geven.
Ik heb verder ook gemerkt dat ik voor de kortere races (4 of 8 rondes) gewoon primes selecteren. Hoewel options misschien wat sneller kunnen zijn, heb ik teveel last van slijtage. Vooral de laatste ronde lijkt alsof je over ijs aan het rijden bent. (Dus dat starten op primes was nog niet zo slecht @phusebox).

Morgen nog maar wat meer wedstrijdervaring opdoen en hopenlijk zondag met de competite mijn eerste wedstrijd binnenhalen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Vandaag de 360 versie ontvangen via de post. Nou, 1 ding is duidelijk. Er valt niet normaal mee te spelen zonder stuurtje. Ik moet traction control op full zetten om eigenlijk normaal te kunnen racen. Met medium spin ik 1x per ronde wel ergens. Verder is het heel irritant om geen vloeiende lijnen te kunnen rijden. Spel gaat de kast weer in totdat ik een stuurtje heb gekocht. Moet mijn neefje maar even wachten

Ik heb dan ook de PC-versie ter vergelijking en die gaat heel erg goed met de Logitech Driving Force Pro en daarbij traction control en alle andere hulpmiddelen uit. Daarmee sta ik ongeveer 1x per race verkeerd om.

Dus nu op zoek naar een 360 wireless steering wheel.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 23:12
Ben een beetje bezig met time trials op Monza, is er 1 gast die een ronde onder de minuut rijdt?!

Zelf kar ik met een McLaren met de voorvleugel op 2 en de achtervleugel op 1 verder de gearings naar mijn mening goed ingesteld en de rideheight op 1 gezet. toch kom ik dik 20 seconde tekort.
Als ik zijn ghostlap heb ingeladen en ik begin mijn ronde lijkt het wel of hij dik 100 kph harder gaat als mij, hij is de 1e chicane al door als ik er aan kom.

iemand enig idee hoe dit kan?

edit: typos

[ Voor 4% gewijzigd door Lycan op 02-10-2010 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:05
Was wel weer ok online. @ martin denk dat de meeste de race als quali laps zien, ik rem tegenwoordig liever ff voor de eerste bocht dan maar een paar voor laten gaan maar dan zit tenminste alles nog op en aan me auto :-)

Met wat meer practise en wat langere races hoef je ook niet zoveel risico te nemen.

Wil snel eens een 100% of minstens 50% afstand proberen

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Martinspire schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:22:
Even een mededeling voor de gebruikers van mijn google docs setups spreadsheet:
https://spreadsheets.goog...yxpRvlQ&hl=en&pli=1#gid=0

Alle banen zijn nu ingevuld. Nu wordt het tijd om te finetunen.
Mocht je een betere afstelling hebben gevonden, geef het me even door.

Net eventjes lekker een aantal races online gedaan. We begonnen heel gezellig met 9 man. Dit dunde langzaam uit, maar er was toch nog wel genoeg actie op de baan.
De eerste bocht ging over het algemeen niet geweldig. Ik denk dat dit voornamelijk komt omdat het allemaal wennen is. De coureurs zijn in het echt al wat meer gewend aan dat soort situaties, dus dat scheelt enorm.
Uiteindelijk ging het al een stuk rustiger, maar er werden toch nog wel wat onnodige tikjes uitgedeeld. Hoeveel een eventuele lagstoot hiermee te maken had, kan ik nu niet (meer) zeggen.

Gelukkig nog wel wat races gewonnen, al was het niet overal geweldig. Ik moet nog op zoek naar een goede race-pace. Ben nu teveel bezig met het rijden van kwalificatierondjes in de race, waardoor ik onnodig veel risico aan het nemen ben. Ben erg vaak onnodig de baan af gegaan. Op de langzame bochten/hairpins moet ik echt minder snel op mijn gas gaan. Ook als ik naast de baan kom moet ik wat minder snel gas geven.
Ik heb verder ook gemerkt dat ik voor de kortere races (4 of 8 rondes) gewoon primes selecteren. Hoewel options misschien wat sneller kunnen zijn, heb ik teveel last van slijtage. Vooral de laatste ronde lijkt alsof je over ijs aan het rijden bent. (Dus dat starten op primes was nog niet zo slecht @phusebox).

Morgen nog maar wat meer wedstrijdervaring opdoen en hopenlijk zondag met de competite mijn eerste wedstrijd binnenhalen.
Het racen ging inderdaad fijn. Die eerste bocht blijft ellende inderdaad. Allemaal wat gas eraf !
Moet zeggen kom er altijd wel door heen ( gewoon gas er af en binnenkantje kiezen )
Maar is veel wennen omdat we denken het verschil in het begin te kunnen maken... terwijl ik wel merk dat als je veel pushed bij mensen ze ook wel steekjes laten vallen of foutjes gaan maken door de druk.

En met regen rijden is al helemaal anders. Niet van de baan schieten rustig je rondjes rijden levert je vaak al de winst op.. Maar vooral ontspannen rijden en niet veel meer :) Ook al is het wel altijd lastig inschatten kwa banden keuzen in de pitstraat.
rgarretsen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:35:
Was wel weer ok online. @ martin denk dat de meeste de race als quali laps zien, ik rem tegenwoordig liever ff voor de eerste bocht dan maar een paar voor laten gaan maar dan zit tenminste alles nog op en aan me auto :-)

Met wat meer practise en wat langere races hoef je ook niet zoveel risico te nemen.

100% lijkt me wel bizar een keer. Wel 1tje met lange rechte stukken ( kunnen we roken ) :+

[ Voor 10% gewijzigd door Blerf op 02-10-2010 02:14 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

NickThissen schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:30:
[...]

Nee Intel naar AMD. En dan nog ook al zou het goed gaan, ik ga de gok niet nemen en zou toch graag een bakcup maken... Dus nogmaals: weet iemand hoe je een backup maakt van de savegame?

Ik keek net overigens toevallig eens naar de tijden van mijn mede rijders... Alle grote namen, die wat binnen de top 7-8 ofzo gestart waren, waren allemaal ergens achteraan geeindigd, in ieder geval allemaal achter mij (ik werd 13e)... En bovenaan stonden mensen in de 'slechtste' teams die als laatste gequalificeerd waren :/ Beetje raar... Eens op letten of dat vaker gebeurt of dat het toeval was.
Wat ik met SFIV altijd deed was alle bestanden in de MyGames directory backuppen en nadat het spel opnieuw was geinstalleerd startte ik het spel op, logde in met m'n XB/GFW Live account zodat er een savegame werd aangemaakt en dan sloot ik het spel en overschreef de aangemaakte savegame bestanden met de backups. Dit werkte prima na bijvoorbeeld een Windows reinstall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rgarretsen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:35:

Ik merkte dat er bij de eerste bocht inderdaad af en toe te voorzichtig werd gereden, te vroeg op de rem, niet handig als je dan vlak achter ieand zit. Heb een keer Martin een zacht tikje gegeven daardoor.

Mijn probleem is de race, mede door mijn wheelstand pro, af en toe als ik hard rem schuift dat ding namelijk weg, nog wat op verzinnen dus.

Daarnaast heb ik nog voor geen enkele baan een eigen setup, was in de races wel te merken. Quali ging bijna overal goed, alhoewel ik een hekel heb aan bahrain en Maleisië. Monaco was een fiasco, vind het zo bagger dat je maar 30sec hebt om je setup aan te passen. Ik had via die engineer een veel drogere gekozen en wilde die aanpassen, maar haalde ik niet. Vleugels stonden geloof ik nog op 4 en 5.

Spa dan, ook een kleine ramp, geen enkel foutloos quali rondje en in de race spinde ik in het eerste rondje 3x, en in het derde rondje een puncturen in eau rouge...

Het racen was meestal wel fair. Hopenlijk doen we volgende keer meer banen als Hockenheim, Montreal, Istanbul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:33
Die setups zijn echt super!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Ik ben momenteel bij Monaco en vind het echt een pittige baan, moeite om niet in de vangrail te komen en de rondjes zijn dan ook nog véél langzamer dan de concurrentie. Ik speel met de xbox360 zonder stuur en merk dat Medium Traction Control dan best pittig is: je spint snel. De AI staat op Intermediate en dan is het een uitdaging voor mij, toen traction control op full stond was het veel makkelijker (eerder op gas e.d.) maar ik merkte bijv. bij Shanghai wel dat ik ze kon bijhouden.
Wat ik niet snapte, is dat ik de Renaults e.d. met gemak kon bijhouden toen ik voor het eerst Shanghai de Race deed. Ik moest echter stoppen en een dag later heb ik hem opnieuw aangezet: toen kwam ik niet eens in de buurt (ze schoten mij voorbij). Dat vind ik héle vreemde verschillen, heeft iemand anders dit ook meegemaakt?

Ik zal eens kijken wat ik met de setups per baan kan, wellicht dat ik daarmee wat betere resultaten kan behalen! En als ik ze dan allemaal een beetje ken ga ik ook maar eens xbox live op, via hier wordt er tenminste fair geraced :)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Die mening deel ik, meteen op Time Trial mijn vorige quick setup in Hongarije met een seconde of 2 eruit gereden. Mijn dank is groot! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DraZ666
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 23:09
Smarron schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 00:55:
Vandaag de 360 versie ontvangen via de post. Nou, 1 ding is duidelijk. Er valt niet normaal mee te spelen zonder stuurtje. Ik moet traction control op full zetten om eigenlijk normaal te kunnen racen. Met medium spin ik 1x per ronde wel ergens. Verder is het heel irritant om geen vloeiende lijnen te kunnen rijden. Spel gaat de kast weer in totdat ik een stuurtje heb gekocht. Moet mijn neefje maar even wachten

Ik heb dan ook de PC-versie ter vergelijking en die gaat heel erg goed met de Logitech Driving Force Pro en daarbij traction control en alle andere hulpmiddelen uit. Daarmee sta ik ongeveer 1x per race verkeerd om.

Dus nu op zoek naar een 360 wireless steering wheel.
Mmmmm, misschien ben ik dan iets meer ervaren (ik lees wel vaker dat mensen er moeite mee hebben) ,maar ik rijd gewoon op Expert met de controller, en alle help uit. Tuurlijk spin ik ook weleens, maar das toch echt mn eigen schuld, het gas geven is erg goed te doseren. Maar op Abu Dhabi en Melbourne rijd ik lekker mee met de AI in mn Torro Rosso. Misschien dat de higher level cars wat lastiger worden, maar dat zie ik dan wel weer.
Vind het alleen wel een nadeel (is wel simulatie tuurlijk) dat de flashback niet in Expert zit, al was het er maar 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Net Montreal en Silverstone gedaan en contract offer van mijn huidige team gekregen.

Echter, ook interesse van andere teams al wordt dat per race minder. Niet door slechte prestaties, maar door positief commentaar over mijn huidige team. Blijkbaar hebben de andere teams liever dat ik alleen maar loop te zeiken terwijl ik al een paar keer in de punten ben geëindigd met een Lotus....

Wie weet welke statements de beste indruk maken bij de teams? Neutraal, links of rechts (niet verwarren met politiek aub)

[ Voor 13% gewijzigd door marijnhak op 02-10-2010 21:17 ]

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Af en toe kan ik die schijf van dit spel wel doormidden breken!!!
Lig ik net 2e na de start en komen we in ronde 1 op het langzame deel van bahrain aan (sector 2). Ik spin en sta met mijn neus vlak voor de vangrail stil. Ik wil deze niet onnodig raken dus ik zet die wagen in R. Nog geen 2 meter gereden en meteen een DQ!!! Online GP btw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

DraZ666 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 11:37:
[...]

Mmmmm, misschien ben ik dan iets meer ervaren (ik lees wel vaker dat mensen er moeite mee hebben) ,maar ik rijd gewoon op Expert met de controller, en alle help uit. Tuurlijk spin ik ook weleens, maar das toch echt mn eigen schuld, het gas geven is erg goed te doseren. Maar op Abu Dhabi en Melbourne rijd ik lekker mee met de AI in mn Torro Rosso. Misschien dat de higher level cars wat lastiger worden, maar dat zie ik dan wel weer.
Vind het alleen wel een nadeel (is wel simulatie tuurlijk) dat de flashback niet in Expert zit, al was het er maar 1.
Ervaren met een controller denk ik dan wel ja :). Ik was al aan het expirimenteren met het gas op de rechter joystick en handmatig schakelen met de triggers. Ik kan de gevoeligheid van de controller ook nergens aanpassen volgens mij, wat iets meer speelruimte geeft met het doseren van het gas.

Wat het is, is dat ik hem op de PC ook speel met stuur en in theorie moet ik dezelfde rondes kunnen rijden als op de PC. Echter speelt het echt totaal niet prettig en ik rij dus zo 3 seconden langzamer.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:09:
Ik heb een probleem.

Ik heb een originele F1 2010, ik heb een windows Live account voor dit spel.
wanneer het spel opstart vraagt die om in te loggen, dus dat doe ik en ik verifieer me code maar telkens opnieuw blijft die zeggen: The LIVE service may be unavailable bla bla bla bla.

- Virusscaner uit gezet
- MS Forum nagelopen en Method 1 gedaan
- Windows Firewall nagelopen en ook even uitgehad.

Kan echt niets aanpassen, kan niet de keys aanpassen enzo...
Niets lijkt te helpen maar Auto save is disabled en ik kan me game niet saven. nu moet ik elke keer als ik het spel opstart dat stome menu doorlopen met je naam invullen ect.. al 20x gedaan.. word er nu wel moe van =/

Wat kan ik hier tegen doen?
Ik had dit probleem ook. Ik heb toen ook zitten rommelen. Maar als in het begin van het spel live sluit en later als je team heb gemaakt. Dan opent je Live via de HOME button op de toetsenbord dan inloggen en je cd code invullen.Daarna deed die het wel.
Maar je kan ook kiezen voor een offline live account zodat je niet meer internet verbinding nodig heb om te spelen. Je maak een nieuwe account aan bij create gamer profile klik je onder op "create a local profile.

Ik heb zelf een offline live account aangemaakt. Waardoor de save game op de andere account staan. Nu wordt op de pc versie de save games op geslagen in \Documents\My Games\FormulaOne\savegame nu heb ik geprobeerd om de oude bestanden over te zetten maar dit werkt niet ik begin gelijk waar bij het samenstellen van de team. Heeft iemand hier een oplossing voor.

En ik zie ook graag dat mij savegame naar de D: schijf gaat en niet naar de C schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Toch jammer dat de pitstops wat bugged zijn. Als 11e naar binnen, en als 24e weer naar buiten, stop van 16 seconde :( Was plek zat om weg te rijden, maar goed. Nog 20e geworden, maar toch.

Ook jammer dat de doelen soms wat onrealistisch zijn. Lotus, Australie, P12 in Q en P10 in R, hallo... Dat P12 in Q ging nog wel, maar als de stops dan zo verkloot worden.... :-(

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Vanmorgen 2 nieuwe rondetijden neergezet in de time trial op de PS3 en die staan nu nog steeds niet op de leaderbords... echt crap, denk ik me even te vermaken met time trials totdat de cariere modus gepatched is werkt dat blijkbaar ook niet naar behoren.

[ Voor 36% gewijzigd door Unbreukable op 02-10-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
mensen vandaag online op de PC? voeg Grimmie187 toe voor wat racefun! (fair racing welteverstaan.. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Propane schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 22:32:
Vandaag een tweedehands Logitech Momo Force Feedback stuurtje binnengekregen. Speelde eerder met Xbox 360 controller op de PC, maar die gaf te weinig controle imo. Ook m'n zeer oude Medion stuurtje was vrij bagger natuurlijk :P. Wat een verademing, na twee rondjes wennen en instellingen tweaken al sneller dan m'n personal best op Kuala Lumpur met de Lotus & Xbox controller. Ik denk dat dit wel een hulp gaat zijn in de Career ;).
Snel het momo stuurtje van m'n huisgenoot maar weer eens proberen... x360 controller vond ik ook niks, je doet ook te veel met links vind ik, 1 hand moet sturen de ander gas geven maar dat is natuurlijk vrij lastig :P
Gas geven met je voeten is veel natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:48
2x Budapest, 2x na de race vast op "Loading".
Wat een spel ook 8)7

Kan ik hem voor de 3e keer gaan doen.

Patchen die handel.

[ Voor 36% gewijzigd door Hoyden op 02-10-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 20:50
Unbreukable schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:13:
Vanmorgen 2 nieuwe rondetijden neergezet in de time trial op de PS3 en die staan nu nog steeds niet op de leaderbords... echt crap, denk ik me even te vermaken met time trials totdat de cariere modus gepatched is werkt dat blijkbaar ook niet naar behoren.
Dat dacht ik eerst ook, maar een dag later stonden mijn tijden er in een keer wel tussen. Blijkbaar hebben de severs wat vertraging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er niet een of andere hack waarmee je op de pc de races in de career op 10% kan zetten? Want 20% is te lang, eigenlijk, om het spannend te houden. Als ik een race van 10% doe en ik start als laatste, dan eindig ik alsnog in de top. Als ik race op 20% win ik te makkelijk en wordt het nogal saai... Vind sowieso 10% lang genoeg, eigenlijk. ;) Iemand een idee of dit mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57

Harrie

NederVlaming

Ik ga die setups ook maar eens erbij zoeken en gebruiken. Rij nu meestal nog met de standaard settings. Is de competitie op zondag avond? Hoe laat ongeveer? Daar zal van af hangen of ik mee kan doen... Maar ik zal eerst dit topic nog maar eens doorlezen, ongelooflijk zoveel posts als je hier een paar dagen niet kijkt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik ben die bugs zat van f1 2010.
Ik heb een race gereden op Melbourne. In de training ging het al fout te hard in de pit 5 plaatsen achteruit op de grid. In het echt krijgen ze een geldboete.

Race gereden de start ging goed maar ik tikte iemand aan penalty. Oké race opnieuw opgestart.
Mooie race de laatste paar ronden stond ik 12de toen tikte ik iemand aan 20 seconden in de laatste ronden spinde ik waar door een ongeluk kwam DQ. Ik heb weer de race opnieuw opgestart ik starte op harde banden naar pits op zachte banden in de laatste ronden weer DQ omdat ik me niet aan de banden regels. De volgende keer maar gewoon flashbacks inschakelen. Maar ik ben een beetje zat met al die bugs.

De bug dat je de baan afsnijdt vindt ik ook een drama. Hij gaat al zeuren als met 1 band over de lijn sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _A3
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01-2023

_A3

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:15:
Is er niet een of andere hack waarmee je op de pc de races in de career op 10% kan zetten? Want 20% is te lang, eigenlijk, om het spannend te houden. Als ik een race van 10% doe en ik start als laatste, dan eindig ik alsnog in de top. Als ik race op 20% win ik te makkelijk en wordt het nogal saai... Vind sowieso 10% lang genoeg, eigenlijk. ;) Iemand een idee of dit mogelijk is?
Misschien de AI moeilijkheid eens omhoog zetten en/of assists uit zetten en de regels aanzetten zodat je moet opletten met inhalen en niet zomaar iemand ff van de baan kunt tikken etc. Of pak een andere auto.
Het lijkt me namelijk sterk dat je in een Lotus/HRT/Virgin in een 10% race met alle assist uit en AI difficulty op Legend dat je dan zomaar ff eerste wordt.
Evertt schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:47:
Ik heb een race gereden op Melbourne. In de training ging het al fout te hard in de pit 5 plaatsen achteruit op de grid. In het echt krijgen ze een geldboete.

Race gereden de start ging goed maar ik tikte iemand aan penalty. Oké race opnieuw opgestart.
Mooie race de laatste paar ronden stond ik 12de toen tikte ik iemand aan 20 seconden in de laatste ronden spinde ik waar door een ongeluk kwam DQ. Ik heb weer de race opnieuw opgestart ik starte op harde banden naar pits op zachte banden in de laatste ronden weer DQ omdat ik me niet aan de banden regels. De volgende keer maar gewoon flashbacks inschakelen. Maar ik ben een beetje zat met al die bugs.

De bug dat je de baan afsnijdt vindt ik ook een drama. Hij gaat al zeuren als met 1 band over de lijn sta.
Van de 5 plaatsen op de grid penalty omdat je te hard door de pitstraat rijdt vind ik zelf niet veel mis mee. Je hoort je daar aan de snelheid te houden. Dat ze in het echt een geldboete krijgen. Tsja dat is in het spel lastig te doen en daar geeft geen enkele speler iets om, maar 5 plaatsen grid penalty zorgt er wel voor dat je op let.

De eerste lijkt me zoals ik het van jou lees dat je het zelf de penalty ook terecht vind.
De tweede lijkt me misschien meer aan je rijstijl te liggen. Zover ik het voor mij heb ervaren krijg je na 1 tikje niet meteen een penalty (tenminste als je die auto niet echt lomp geramt hebt) en ook DQ wordt je niet door 1 of 2 dingen niet netjes te doen, maar daar moet echt meer voor gebeuren. Bijvoorbeeld in de race al een aantal keer een "corner gecut" etc.

Het laatste wat je meld vind ik erg vreemd. Zelf zit ik regelmatig met 2 wielen aan de binnenkant van de bocht, maar zolang ik de andere 2 banden wel op de baan houdt heb ik nog geen melding gehad van "cutting track".

Maar het vergelijk met mijn ervaring kan natuurlijk ook liggen dat je misschien zoals mij op de PC speelt, maar een van de console versies en dat daar het net iets anders in is. Of ik tot nu toe geluk heb gehad met de dingen die ik in het spel heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:53

KneoK

Not in a million lightyears

Evertt schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:47:

Uhm, zeuren over bugs terwijl je zelf de regels overtreedt ? Nee, voor pit-lane speeding krijg je geen geldboete, in de race voor zover ik weet een stop&go, in quali weet ik niet maar ik kan me voorstellen dat dat je een paar plaatsen kost. De bandenregels kun je lezen tijdens het laden, da's ook je eigen schuld ;)

Die andere twee ben ik meer met je eens. Afsnijden is inderdaad veel te streng (al is dat niet zo dramatisch als jij stelt dat je met 1 band al een penalty aan je broek hebt is mijn ervaring, maar ik heb pas een paar uur gereden en nog lang niet alle tracks gehad) en het onbedoeld veroorzaken van een ongeluk is altijd in je nadeel wat natuurlijk ook niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
_A3 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:14:

....en ook DQ wordt je niet door 1 of 2 dingen niet netjes te doen, maar daar moet echt meer voor gebeuren. Bijvoorbeeld in de race al een aantal keer een "corner gecut" etc...
Zeker niet, ik heb vandaag in een online race 2 meter in z'n achteruit gereden (nota bene naast de baan in het grind) na een spin (waarbij geen andere wagens betrokken waren). Ik stond met mijn neus vlakbij de vangrail en ik moest dus achteruit... direct een DQ. De race was pas 1/3 van 1 ronden onderweg en ik was ook net betrokken bij eerdere incidenten. Daarbij was het echt niet zo dat ik een heel stuk achteruit ging, echt lettelijk 2 virtuele meters... *** spel. Ben echt teleurgesteld in deze game...

[ Voor 7% gewijzigd door Unbreukable op 02-10-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_A3 schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:14:
[...]

Misschien de AI moeilijkheid eens omhoog zetten en/of assists uit zetten en de regels aanzetten zodat je moet opletten met inhalen en niet zomaar iemand ff van de baan kunt tikken etc. Of pak een andere auto.
Het lijkt me namelijk sterk dat je in een Lotus/HRT/Virgin in een 10% race met alle assist uit en AI difficulty op Legend dat je dan zomaar ff eerste wordt.
Ik was vergeten dat ik losse gp's rij in de Ferrari... ;) Zonet toch maar weer eens een careerrace gedaan in de Williams en toen werd ik 7e (van achter af aan): zomaar ff winnen was er inderdaad niet bij. Ik zag nu net ook dat ik tyre en fuel sim nog off heb en de pijlen in de bochten aan (die hou ik erin zolang ik de banen nog niet goed ken). En o ja, de penalties niet op full, want die penalties vind ik op de lage stand soms al te idioot... Ik kan dus inderdaad nog de moeilijkheidsgraad wat hoger leggen (de AI zit al op Legend). ;) Alhoewel... fuel sim zorgt er alleen maar voor dat je 160 liter krijgt bij het begin van de race, toch...? Beetje veel voor een 20% race...? En tyre sim on... ik krijg nu al te vaak een lekke band...!

Ik heb trouwens DE cheat gevonden tegen lekke banden (in ieder geval die lekke banden die je krijgt als je tyre sim off hebt): een flashback gebruiken! :P Ik kreeg net in de drie-na laatste bocht voor de finish een lekke band en dacht DE GROETEN. Ik drukke op replay, F12... en kon de race zonder lekke band uitrijden! :) Is wel erg vreemd, want dan lijkt het toch echt dat die lekke band pure pech is en niet komt door te ruw rijden of zo, want dan zou je ook NA de flashback een lekke band moeten krijgen...

Hoeveel hier rijden met fuel en tyre sim on in 20% races? Ik merkte wel dat toen ik het testte, dat ik de bochten minder krap kon nemen: je moet echt wat zachter gaan. Misschien moet ik alles toch maar een of FULL zetten (ook de penalties) en dan toch de qualificatie gaan doen en dan eens kijken hoe ver ik kom.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:34:
[...]Is wel erg vreemd, want dan lijkt het toch echt dat die lekke band pure pech is en niet komt door te ruw rijden of zo, want dan zou je ook NA de flashback een lekke band moeten krijgen...
Is toch helemaal niet vreemd. Een F1 band zal echt niet elke keer na 10 rondjes (of iets dergelijks) opeens lek raken. Als ze al lek gaan dan is dat meestal door toeval. Net een scherp steentje, stukje van een andere auto, whatever. Als je na een flashback opnieuw een lekke band zou krijgen op dezelfde plaats dan was het dus gewoon erin gecodeerd dat je na een bepaalde afstand gewoon een lekke band krijgt. Dat zou ik VEEL slechter vinden dan gewoon random.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb F1 2010 nu op alle platforms gespeeld, waarvan ik de xbox360 en pc het beste kan vergelijken omdat ik daarvoor een stuurtje heb. Op een of andere manier lijkt de pc versie veel makkelijker te besturen te zijn. De auto's zijn minder nerveus en reageren veel directer. De pc versie ziet er ook echt stukken beter uit, zelfs als hij op een gelijke resolutie als de 360 draait en effecten op high ipv maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:59:
[...]

Is toch helemaal niet vreemd. Een F1 band zal echt niet elke keer na 10 rondjes (of iets dergelijks) opeens lek raken. Als ze al lek gaan dan is dat meestal door toeval. Net een scherp steentje, stukje van een andere auto, whatever. Als je na een flashback opnieuw een lekke band zou krijgen op dezelfde plaats dan was het dus gewoon erin gecodeerd dat je na een bepaalde afstand gewoon een lekke band krijgt. Dat zou ik VEEL slechter vinden dan gewoon random.
Daar heb je gelijk in. Alleen vind ik het niet kloppen dat ik ELK race weekend een lekke band krijg... Da's gewoon te vaak.

Net trouwens ook gemieter gehad met de pitstop (kon het toch niet laten op weer een career te beginnen). Was als laatste gestart en lag toen ik de pits inging 6e, uren gewacht en vervolgens kon ik als 19e de baan weer op... Uiteindelijk 9e geworden, maar goed, zo ben je natuurlijk kansloos... Tijdens de race trouwens WEER een lekke band gehad en die maar WEER weggepoetst met een flashback... Apart spel... Maar wel gaaf op zich. ;)

Het is inderdaad VEEL leuker om (dan maar) achterin te strijden om de plekken dan met twee vingers in je neus alles te winnen. ;)

O ja: waarvoor heb je eigenlijk een voorvleugel...? Ik ram de mijne er zowat helemaal af en de engineer zegt me binnen te komen, alhoewel ik ook mocht wachten tot de volgende pitstop (ja, de groeten), dus ik rij gewoon door en rij m'n twee snelste rondes... 8)7

En dan nog een keer die engineer: gisteren zei hij toen ik net een lekke band had dat Webber achter me zat en "you have to build a gap", de gek... Vandaag scheur ik in m'n uppie langs de pitstraat (dus er niet overheen) en haal ik dus als vanzelf een paar lui in die in de pits waren. Zegt die loser "Great overtaking, mate"...! 8)7

Zo gek als een deur, die kerel...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
De pitbugs zijn toch wel irritant. Net gepit vanaf P7, en teruggekomen op P23.... en dan had ik al een andere strategie gekozen dan het spel voorstelde. Erg jammer dit. Zeker omdat mijn team me dit seizoen wat vreemde doelstellingen geeft... 6e in de race met een lotus is gewoon niet reeel.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:00:
[...]

Daar heb je gelijk in. Alleen vind ik het niet kloppen dat ik ELK race weekend een lekke band krijg... Da's gewoon te vaak.

Net trouwens ook gemieter gehad met de pitstop (kon het toch niet laten op weer een career te beginnen). Was als laatste gestart en lag toen ik de pits inging 6e, uren gewacht en vervolgens kon ik als 19e de baan weer op... Uiteindelijk 9e geworden, maar goed, zo ben je natuurlijk kansloos... Tijdens de race trouwens WEER een lekke band gehad en die maar WEER weggepoetst met een flashback... Apart spel... Maar wel gaaf op zich. ;)

Het is inderdaad VEEL leuker om (dan maar) achterin te strijden om de plekken dan met twee vingers in je neus alles te winnen. ;)

O ja: waarvoor heb je eigenlijk een voorvleugel...? Ik ram de mijne er zowat helemaal af en de engineer zegt me binnen te komen, alhoewel ik ook mocht wachten tot de volgende pitstop (ja, de groeten), dus ik rij gewoon door en rij m'n twee snelste rondes... 8)7

En dan nog een keer die engineer: gisteren zei hij toen ik net een lekke band had dat Webber achter me zat en "you have to build a gap", de gek... Vandaag scheur ik in m'n uppie langs de pitstraat (dus er niet overheen) en haal ik dus als vanzelf een paar lui in die in de pits waren. Zegt die loser "Great overtaking, mate"...! 8)7

Zo gek als een deur, die kerel...
Volgens mij is hier toch iets vreemds aan de hand.
Laatste keer dat mijn voorvleugel eraf lag (moet je overigens wel erg lomp voor doen), kon ik geen bocht meer nemen. Dat was gewoon knalhard rechtdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Bah.. Ik dacht dat die corrupted save games alleen op de PC voor kwamen, maar dus ook op de xbox... :(
Nu ja, dan beginnen we maar overnieuw, de eerste races waren toch niet erg super verlopen.. Misschien de AI ineens ook maar een niveautje onder Hard zetten. Maar ik ben bang dat dat een te groot verschil geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vandaag geformateerd (nieuwe CPU, veel beter alles op high in full-hd in plaats van alles op low in 1280x960 :D), maar m'n Logitech Momo is op de een of andere manier compleet anders ingesteld... Ik kan er niets meer van, hij reageert gewoon heel anders. Snap er nix van, ik had buiten het spel nooit instellingen aangepast, en in het spel staan ze hetzelfde... Erg vaag :/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
Tip voor de 360 controller gebruikers, wat voor mij heel erg goed werkt is preset 1 en preset 2 combineren qua controls. Ik heb mijn rem nog gewoon op de linkerknop onder de middelvinger, maar heb het gas op het rechterpookje gezet. Om het op te lossen qua pitsstop (dat ze eerder klaar staan bijv.) kan ik hiervoor die rechterjoystick indrukken: ideaal!

Ik kan met de rechterjoystick veel beter gedoseerd gasgeven waardoor ik ook op Monaco veel minder snel spin en dus nog beter uit de voeten kan! Ik ben 14e gekwalificeerd, kwam hiervoor niet voorbij de 21e plek!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie

Harrie

NederVlaming

NickThissen schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:40:
Vandaag geformateerd (nieuwe CPU, veel beter alles op high in full-hd in plaats van alles op low in 1280x960 :D), maar m'n Logitech Momo is op de een of andere manier compleet anders ingesteld... Ik kan er niets meer van, hij reageert gewoon heel anders. Snap er nix van, ik had buiten het spel nooit instellingen aangepast, en in het spel staan ze hetzelfde... Erg vaag :/
Andere versie van driver of de logitech profiler? Of hoe heet dat ding ook al weer..

@spitfire: ik heb gas en rem gewoon op die triggers gelaten, maar gebruik mijn wijsvingers hiervoor. Ik kan daar beter mee doseren dan met mijn middelvingers denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Harrie op 02-10-2010 21:49 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste