bump iemand?badluckboy schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:03:
Hoe word ik 1e coureur van mijn team? Ik zit in het 2e seizoen en ik rijd voor Ferrari. Ik versla Alonso aan de lopende band en ik zou graag de 1e coureur van mijn team willen worden. Heeft iemand ideeen of suggesties?
Irritant hoor, dezelfde vraag 3x per dag te bumpen. En nee, ik ga hem nu echt niet meer beantwoorden, het is al genoemd in dit topic. Succes met zoeken.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
ik moet zeggen ik speel dan lange weekenden met de race op 100% en medium met alles uit excl. shifting die laat ik op auto staan,
soms mis ik gewoon het commentaar van de commentators lijkt me wel leuk om eens te horen wat ze over jou te vertellen hebben..
moet zeggen het gaat me redelijk af alleen als je op 100 % speelt dan speel ik een avondje 1 race van 2u en dan is het ook klaar want dan word het te lang een practice een qauly en een race van bijv 42 ronden..
soms mis ik gewoon het commentaar van de commentators lijkt me wel leuk om eens te horen wat ze over jou te vertellen hebben..
moet zeggen het gaat me redelijk af alleen als je op 100 % speelt dan speel ik een avondje 1 race van 2u en dan is het ook klaar want dan word het te lang een practice een qauly en een race van bijv 42 ronden..
PSN: McMillan0984
Verwijderd
Ik snap niets van de moeilijkheidsgraad. M'n career speel ik op intermediate en daar heb ik alle moeite van de wereld om in 30 ronden tijd P20 te halen terwijl ik toch behoorlijk nette rondjes rijd. Maar als ik een losse Grand Prix doe dan rij ik op dezelfde moeilijkheidsgraad in drie rondes tijd op de eerste plek, weliswaar met een Williams ipv. Lotus, maar 't is toch vreemd.
Werkt helaas niet zo eenvoudig.. Althans, niet voor online aanmelden.Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:06:
[...]
Ja, dat wou ik ook net zeggen: zowat iedereen heeft wel een of ander Live/Hotmail account... dus gewoon daarmee inloggen en ze kan d'r eigen career starten!
Maar, na op de codemasters forums gezocht te hebben toch een oplossing gevonden: Bij Windows Live staat ergens in de tekst, wanneer je naar beneden scrollt, een optie om een "local profile" te maken, en daarmee kun je dan wel offline (niet online!) meerdere accounts gebruiken. Online gaat niet, omdat je de game key maar aan 1 account kunt koppelen... Weer een stukje geldklopperij, naar mijn mening...
Nee Williams is er tegenwoordig eentje uit de middenmoot, hun gloriedagen zijn helaas al wat jaren voorbij. Volgens mij kun je bij Williams beginnen als je kiest voor een career met 3 of 5(?) seizoenen. Als je kiest voor een career met 7 seizoenen moet je echt in een instapteam beginnen.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:40: Maar dan alsnog: Williams is toch ook geen instapteam meer...? Of wel...?
Ben nu trouwens bezig met Monaco, erg grappig gezien ik daar deze zomer nog rondgewandeld heb. Kreeg alleen wel steeds een warning voor "Illegal Blocking" toen ik in de practice van het uitzicht aan het genieten was. Ook jammer dat er een paar bochten zijn waar de game het eigenlijk niet aankan, niet echt lekker een fout maken omdat het hapert (PS3).
Wat me in Spain en nu in Monaco wel opeens opviel is het publiek, heb al een keer een stadion-toeter gehoord, meer gejuich als je in gevecht met een tegenstander de bocht om komt en een fotograaf met flitser langs de kant bij Monaco.
[ Voor 38% gewijzigd door Dipsausje op 30-09-2010 12:39 ]
Het haperen op Monaco is bekend. Vooral stuk na de tunnel is lastig voor de PS3.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Ik was gisteren aan het racen en ik ging de pit in rond ronde 3... maar, ik moet elke keer echt 10 tot 12 seconden wachten tot ik weg kan rijden omdat er zo veel andere auto's direct mee pitten, wat kan ik daar tegen doen?
gewoon door rijden en later pitten? of zijn het instellingen?
zo race ik 1ste en na de pit 22ste =/
jou vraag ik toch ook niks, ga niet voor elke vraag springen.u_nix_we_all schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:05:
[...]
Irritant hoor, dezelfde vraag 3x per dag te bumpen. En nee, ik ga hem nu echt niet meer beantwoorden, het is al genoemd in dit topic. Succes met zoeken.
Strategie aanpassen en idd later of eerder pitten. De standaard race strategy is zo'n beetje dezelfde als de AI, dus dan is het idd erg druk in de pits. Dat icm met een erg behoudende lolypopman zorgt ervoor dat je lang stilt staat.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:54:
Ik was gisteren aan het racen en ik ging de pit in rond ronde 3... maar, ik moet elke keer echt 10 tot 12 seconden wachten tot ik weg kan rijden omdat er zo veel andere auto's direct mee pitten, wat kan ik daar tegen doen?
Het is gewoon niet de bedoeling om een vraag meerdere keren per dag te kicken, dat is alles.badluckboy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:55:
[...]
jou vraag ik toch ook niks, ga niet voor elke vraag springen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Ga ik doen.BM schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:09:
[...]
Strategie aanpassen en idd later of eerder pitten. De standaard race strategy is zo'n beetje dezelfde als de AI, dus dan is het idd erg druk in de pits. Dat icm met een erg behoudende lolypopman zorgt ervoor dat je lang stilt staat.
(HEb nog niet gekeken of het geprobeerd) maar kan ik gewoon later pitten of zijn dit ook instellingen die je voor een race kan maken met je engineer?
Hehe :-) Dat deed ie goed ja. Ik heb totaal nog geen gevoel voor die wagens, ik had gister middag de game voor het eerst opgestart, en kon die wagen gewoon niet op de baan houden (met controller). Gelukkig speelde banaan ook met controller, en heb ik nog een beetje met hem kunnen racen, want de rest was mijlen ver vooruit.CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:13:
Ik vond vooral banaantje uniek, hoe krijg je het voor elkaar om elke quali je auto al total loss te rijden
Voor je de race start (als je nog in de pitbox staat) tikje naar links, daar kun je je racestrategy aanpassen. Kun je kiezen op welke banden je start (als je buiten de top 10 kwalificeerd) en waneer je wilt stoppen, en welke banden je dan wilt.Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:16:
[...]
Ga ik doen.
(HEb nog niet gekeken of het geprobeerd) maar kan ik gewoon later pitten of zijn dit ook instellingen die je voor een race kan maken met je engineer?
Je kunt ook tijdens de race eerder/later binnenkomen. Maar als je eerder stopt, vergeet dan niet op tijd de call te maken. Of je dan zelf nog in de auto de banden moet kiezen weet ik niet.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je kwalificeerde anders toch lekker voor mijHarrie schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:20:
[...]
Hehe :-) Dat deed ie goed ja. Ik heb totaal nog geen gevoel voor die wagens, ik had gister middag de game voor het eerst opgestart, en kon die wagen gewoon niet op de baan houden (met controller). Gelukkig speelde banaan ook met controller, en heb ik nog een beetje met hem kunnen racen, want de rest was mijlen ver vooruit.
Maar Martinspire rijd geloof ik ook met controller afaik.
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Beetje zoekwerk kan ook geen kwaad. Je kan het in ieder geval in deze topicreeks vinden en als je dat niet fijn vindt zoeken is Google ook een prima instrument. Hier op Tweakers wordt het over het algemeen niet zo gewaardeerd als je zelf geen moeite doet om een antwoord te vinden. Daarnaast is dubbelposten en bumpen door middel van nietzeggende "zzzzzzzzz" posts ook niet echt een blijk van eigen inzet.badluckboy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:55:
[...]
jou vraag ik toch ook niks, ga niet voor elke vraag springen.
Maar om je toch antwoord te geven: je kan 1ste rijder worden door promotie of teamwisselingen, dus ik ga er vanuit dat het niet midden in het seizoen gebeurt maar aan het eind.
Apart. Heb gisteren even een quick race (3 rondjes) Monaco gedaan (ook PS3), en tunnel uit, aanremmen chicane win ik juist veel t.o.v. de AI. En geen haperingen, niet gemerkt tenminste.Rivanov schreef op donderdag 30 september 2010 @ 12:48:
Het haperen op Monaco is bekend. Vooral stuk na de tunnel is lastig voor de PS3.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
* Martinspire met controller meldt!CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:24:
[...]
Je kwalificeerde anders toch lekker voor mij(bugje?
)
Ik heb hier wel een MS Wheel staan, maar dat is toch niet echt mijn ding. Hoewel ik dan wel wat rustiger stuur, ben ik niet zo direct als met controller. Ik weet niet waarom, maar ben het blijkbaar zo gewend.
Uiteraard kan ik er wel mee gaan oefenen, maar daar heb ik gewoon geen zin in
Ik had trouwens het idee dat Harrie nog wat assists uit had staan, want ik heb je aardig wat keren zien spinnen. Misschien handig om in het begin die TC nog op medium/full te laten staan. Dat helpt enorm bij het verkennen van de banen.
ultieme noobvraag: ik wil mij hier graag aanmelden voor het lijstje van de online PC racers, hoe stuur ik een DM?..
Interesse om stuurtje te verkopen dan?Martinspire schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:44:
[...]
* Martinspire met controller meldt!
Ik heb hier wel een MS Wheel staan, maar dat is toch niet echt mijn ding. Hoewel ik dan wel wat rustiger stuur, ben ik niet zo direct als met controller. Ik weet niet waarom, maar ben het blijkbaar zo gewend.
Uiteraard kan ik er wel mee gaan oefenen, maar daar heb ik gewoon geen zin in
Ik had trouwens het idee dat Harrie nog wat assists uit had staan, want ik heb je aardig wat keren zien spinnen. Misschien handig om in het begin die TC nog op medium/full te laten staan. Dat helpt enorm bij het verkennen van de banen.
Heb volle 16 ronden monaco gereden in het nat ( 2e plek achter webber te weten veroveren, vettel crashte ergens) Maar ik had geen last meer van haperingen na het legen van mijn cache. Of dit ook opgaat voor de ps3 weet ik niet ( weet ook niet of de je daar je cache kan legen)
Ze zijn idd moeilijk te krijgen, ik ben zelf persoonlijke vorige week 214(107 heen en 107 terug) km gereden om er 1 te halen , ja zo graag wilde ik een stuurtje6pack15 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:02:
[...]
Interesse om stuurtje te verkopen dan?, ik heb wel interesse haha.
Heb ik eerder deze week eens gedaan, maar je hebt me nog niet toegevoegd.CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:01:
Bij mijn naam staat dit [afbeelding] , klik daarop
LOL eerder deze week jaaaajaaa, gisterenZamorano schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:07:
[...]
Heb ik eerder deze week eens gedaan, maar je hebt me nog niet toegevoegd.
Ik update het vanavond
ehhhhh, waar dan?CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:01:
Bij mijn naam staat dit [afbeelding] , klik daarop
Je moet wel even DM aanzetten geloof ik
in je opties.
Dan moet je eerst zelf ook je DM aanzetten in je profile, anders kun je anderen niet DM-men, en zie je het icoontje niet.Grimmie187 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:10:
[...]
ehhhhh, waar dan?ik zie alleen myreact en gallerij..
Haha, ja, dat moet een bug geweest zijn volgens mij.. of ik moet daar een corner gecut hebben ofzo (ik kreeg ook 5 plaatsen grid penalty...), maar zelfs met corner cutting leek die tijd me onwaarschijnlijk.CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:24:
[...]
Je kwalificeerde anders toch lekker voor mij(bugje?
)
Ik neem aan dat bij corner cutting je lap ook gewoon invalidated is? Of is dat online niet zo?
Ik heb TC op medium staan volgens mij... iig in de career mode. Ik zag dat ik ze online opnieuw in moest stellen, misschien ben ik de TC vergeten?
[ Voor 21% gewijzigd door Harrie op 30-09-2010 14:14 ]
Ik vind het jammer dat er niet echt iets quickrace achtig in zit, natuurlijk pas het ook niet bij zo'n "serieus" spel maar om even wat vrienden te laten racen is het wel zo handig.
Badlazyboy?
[ Voor 0% gewijzigd door Vandread op 30-09-2010 14:16 . Reden: Sorry.... kon het niet laten :+ ]
woohoo gevonden! zo leer je iedere dag weer wat op tweakers..u_nix_we_all schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:11:
[...]
Dan moet je eerst zelf ook je DM aanzetten in je profile, anders kun je anderen niet DM-men, en zie je het icoontje niet.
Nou, dinsdagavond eigenlijk maar het was al iets over 12-en.CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:09:
[...]
LOL eerder deze week jaaaajaaa, gisteren
Ik update het vanavond
Ik heb het gezocht in de 3 topics maar kon het antwoord niet vinden. vandaar dat ik het hier vraag.
http://www.f1fanatic.co.u...tails-on-the-first-patch/“F1 2010″: The first patch
Interestingly, Codemasters referred to the forthcoming update as the “first” patch, suggesting there are more in the pipeline.
Among the changes in the first patch are various modifications to the artificial intelligence of rival cars.
These are likely to include changes to the racing lines, such as the problem with turn 19 at Valencia which was noted in the review. The team say they have a “list of corners” where the rival cars are too slow.
Improvements to the rival cars’ behaviour in the pits are expected – including fixing one bug where rival drivers fail to pit and another where the player’s car is held in the pits too long.
Codemasters added the time spent working on patching “F1 2010″ will not affect the time spent developing next year’s version of the game.
Full details on the patch for “F1 2010″ are expected later today and will be posted here.
Nice, benieuwd wat ze nog meer gaan aanpakken.
Ik heb vorige week f1 2010 bij steam gekocht. Ik heb niet echt veel tijd gehad om te spelen.
Ik heb voor Steam gekozen omdat ik geen Live gedoe wou hebben. Maar als ik de game start heb ik wel een Live account nodig anders werkt de autosave niet. Is het mogelijk om dit uit te schakelen?
Ik heb voor Steam gekozen omdat ik geen Live gedoe wou hebben. Maar als ik de game start heb ik wel een Live account nodig anders werkt de autosave niet. Is het mogelijk om dit uit te schakelen?
Het lijkt mij leuk om een champoinship te racen met GOT racers op XboxLive. Heb de calender op gedeeld in 3 races per avond. Waarom omdat de volgende regels van toepassing zijn:
*Race distance will be set to 20%
*Qualifying results will determine grid positions
*Tyre Wear On, Fuel Load Simulation On
*Car Damage on, Collisions Full, Dynamic weather will be on, driving assists can be used,But NO auto break, Flag rules will be set to realistic
*Manual/Automatic gears, Either can be used
* Points system, Race winner takes 25 points, with 18 and 15 being awarded for second and third places respectively. The next seven finishers will score 12, 10, 8, 6, 4, 2 and 1 point respectively. (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1)
*Cars will be set to equal
Daar naast ga ik er van uit dat het een gentleman sport is dus dat als je iemand van de baan beukt en je hem inhaalt je hem die plek netjes terug geeft etc,,,, etc....... Maar denk niet dat we dat allemaal op hoeven schrijven omdat het vooral voor de leuk is
2010 GOT Xbox Live Formula One World Championship Race Calendar
Week 1 ( datum onbekend voor nu )
01 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (Sakhir)
02 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX (Melbourne)
03 PETRONAS MALAYSIAN GRAND PRIX (Kuala Lumpur)
Week 2 ( datum onbekend voor nu )
04 CHINESE GRAND PRIX (Shanghai)
05 PREMIO DE ESPAÑA TELEFÓNICA 2010 (Catalunya)
06 GRAND PRIX DE MONACO 2010 (Monte Carlo)
Week 3 ( datum onbekend voor nu )
07 TURKISH GRAND PRIX (Istanbul)
08 GRAND PRIX DU CANADA 2010 (Montreal)
09 TELEFÓNICA GRAND PRIX OF EUROPE (Valencia)
Week 4 ( datum onbekend voor nu )
10 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX (Silverstone)
11 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2010 (Hockenheim)
12 ENI MAGYAR NAGYDÍJ 2010 (Budapest)
Week 5 ( datum onbekend voor nu )
13 BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps)
14 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2010 (Monza)
15 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore)
Week 6 ( datum onbekend voor nu )
16 JAPANESE GRAND PRIX (Suzuka)
17 KOREAN GRAND PRIX (Yeongam) *
18 GRANDE PRÊMIO PETROBRAS DO BRASIL 2010 (Sao Paulo)
Week 7 ( datum onbekend voor nu )
19 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX (Yas Marina Circuit)
Dus wie heeft hier zin in? en of tijd?
Wil proberen 1 avondje per week te pakken. En mocht iedereen online zijn op een andere dag dan kunnen we dan ook rijden. Maar 1 avond in de week moet voor iedereen wel te doen zijn denk ik?
Mijn voorkeur gaat uit naar een zondag avond of maandag avond.
( en er is plek voor 12 man dan is die vol )
*Race distance will be set to 20%
*Qualifying results will determine grid positions
*Tyre Wear On, Fuel Load Simulation On
*Car Damage on, Collisions Full, Dynamic weather will be on, driving assists can be used,But NO auto break, Flag rules will be set to realistic
*Manual/Automatic gears, Either can be used
* Points system, Race winner takes 25 points, with 18 and 15 being awarded for second and third places respectively. The next seven finishers will score 12, 10, 8, 6, 4, 2 and 1 point respectively. (25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1)
*Cars will be set to equal
Daar naast ga ik er van uit dat het een gentleman sport is dus dat als je iemand van de baan beukt en je hem inhaalt je hem die plek netjes terug geeft etc,,,, etc....... Maar denk niet dat we dat allemaal op hoeven schrijven omdat het vooral voor de leuk is
2010 GOT Xbox Live Formula One World Championship Race Calendar
Week 1 ( datum onbekend voor nu )
01 GULF AIR BAHRAIN GRAND PRIX (Sakhir)
02 QANTAS AUSTRALIAN GRAND PRIX (Melbourne)
03 PETRONAS MALAYSIAN GRAND PRIX (Kuala Lumpur)
Week 2 ( datum onbekend voor nu )
04 CHINESE GRAND PRIX (Shanghai)
05 PREMIO DE ESPAÑA TELEFÓNICA 2010 (Catalunya)
06 GRAND PRIX DE MONACO 2010 (Monte Carlo)
Week 3 ( datum onbekend voor nu )
07 TURKISH GRAND PRIX (Istanbul)
08 GRAND PRIX DU CANADA 2010 (Montreal)
09 TELEFÓNICA GRAND PRIX OF EUROPE (Valencia)
Week 4 ( datum onbekend voor nu )
10 SANTANDER BRITISH GRAND PRIX (Silverstone)
11 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2010 (Hockenheim)
12 ENI MAGYAR NAGYDÍJ 2010 (Budapest)
Week 5 ( datum onbekend voor nu )
13 BELGIAN GRAND PRIX (Spa-Francorchamps)
14 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2010 (Monza)
15 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX (Singapore)
Week 6 ( datum onbekend voor nu )
16 JAPANESE GRAND PRIX (Suzuka)
17 KOREAN GRAND PRIX (Yeongam) *
18 GRANDE PRÊMIO PETROBRAS DO BRASIL 2010 (Sao Paulo)
Week 7 ( datum onbekend voor nu )
19 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX (Yas Marina Circuit)
Dus wie heeft hier zin in? en of tijd?
Wil proberen 1 avondje per week te pakken. En mocht iedereen online zijn op een andere dag dan kunnen we dan ook rijden. Maar 1 avond in de week moet voor iedereen wel te doen zijn denk ik?
Mijn voorkeur gaat uit naar een zondag avond of maandag avond.
( en er is plek voor 12 man dan is die vol )
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ondertussen heb ik nogsteeds niet mijn game. Mediaoffer heeft hem vorige week donderdag verstuurd, maar sindsdien is hij van de aardbodem verdwenen. Ook bij TNT kon men niets betekenen. Mediaoffer krijgt volgende week een nieuwe voorraad en sturen me dan een nieuw exemplaar. Jammer, ik had gehoopt allang met het spel aan de gang te kunnen zijn.
@blef lijkt mij ook weleen leuk idee. ik wil mij ook wel inschrijven voor een vrijdag of een zondag avond
de rest van de avonden zijn voor mij moeilijk. maar als het op een zondag of vrijdag word kom ik zeker mee doen.
Ik zie ditu_nix_we_all schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:11:
[...]
Dan moet je eerst zelf ook je DM aanzetten in je profile, anders kun je anderen niet DM-men, en zie je het icoontje niet.

Gewoon een offline account aanmaken. Weet niet precies hoe het gaat maar je moet op het begin van het inloggen goed zoeken, er staat een link in een lap tekst ergens onderaan. Dus niet zoeken naar een grote knop ofzo, gewoon midden in de tekst ergens staat een link die je kunt gebruiken. Dan kun je gewoon opslaan en hoef je niets met Live te maken te hebben.Evertt schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:25:
Ik heb vorige week f1 2010 bij steam gekocht. Ik heb niet echt veel tijd gehad om te spelen.
Ik zou dat ook maar al te graag willen rijdenCrankyGamerOG schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:04:
[...]
Ze zijn idd moeilijk te krijgen, ik ben zelf persoonlijke vorige week 214(107 heen en 107 terug) km gereden om er 1 te halen , ja zo graag wilde ik een stuurtje
edit: haha, heb er volgens mij net eentje geregeld, 130km heen, 130km terug
[ Voor 12% gewijzigd door 6pack15 op 30-09-2010 16:42 ]
Ik doe graag mee met het toernooi. Ben benieuwd hoeveel tweakers we hiervoor op kunnen trommelen!
We hebben er op www.gotlive.nl ook even een topic voor gemaakt, misschien dat het dan meer animo oplevert (aangezien de posts in dit topic wel weer binnen notime op 5 pagina's achterstand staan).
We hebben er op www.gotlive.nl ook even een topic voor gemaakt, misschien dat het dan meer animo oplevert (aangezien de posts in dit topic wel weer binnen notime op 5 pagina's achterstand staan).
[ Voor 50% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2010 17:11 ]
Net ook eens F1 gekocht met een stuurtje erbij. Vond dat vroeger altijd erg vet dus hopelijk beleef ik er nu ook weer plezier aan
Verwijderd
Gloeiende gloeiende gloeinde gloeiende... Gisteren voor het eerst F1 gespeeld. Vandaag wil ik verder... savegame corrupt!!! Potver... Ik had 1 losse race gedaan en de eerste van het seizoen! En ik had het spel pas bewaard nadat ik weer in de paddock was! Ik dacht dat dat alleen na een of andere practive kon gebeuren??? Kan ik gloeiende gloeiende weer alle instellingen opnieuw doen en weer overnieuw beginnen... Stomme persconferentie en die tut-agent in de paddock met d'r geleuter (waarom kan je dat niet skippen?!?!?)
Worden die savegames online bewaard of op de computer?
Gadjakkes, wat irritant. Heb nu al geen zin meer om die eerste race overnieuw te doen...
Trouwens, wel erg grappig... als je over die corrupte savegames leest, denk je van 'Ach, vervelend...' en verder niets. Maar als het je zelf overkomt... Gloeiende gloeiende gloeinde gloeiende...
EDIT
Ah, ik zie de savegame al staan in de documentenmap: die ga ik dus regelmatig backuppen...
Gadjakkes, wat irritant. Heb nu al geen zin meer om die eerste race overnieuw te doen...
Trouwens, wel erg grappig... als je over die corrupte savegames leest, denk je van 'Ach, vervelend...' en verder niets. Maar als het je zelf overkomt... Gloeiende gloeiende gloeinde gloeiende...
EDIT
Ah, ik zie de savegame al staan in de documentenmap: die ga ik dus regelmatig backuppen...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 18:27 ]
Ik wil ook wel meedoen met de competitie, denk dat voo r mij vrijdag o f zondagavon d het bestee is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Pff das kloteVerwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:24:
Gloeiende gloeiende gloeinde gloeiende... Gisteren voor het eerst F1 gespeeld. Vandaag wil ik verder... savegame corrupt!!! Potver... Ik had 1 losse race gedaan en de eerste van het seizoen! En ik had het spel pas bewaard nadat ik weer in de paddock was! Ik dacht dat dat alleen na een of andere practive kon gebeuren??? Kan ik gloeiende gloeiende weer alle instellingen opnieuw doen en weer overnieuw beginnen... Stomme persconferentie en die tut-agent in de paddock met d'r geleuter (waarom kan je dat niet skippen?!?!?)
EDIT
Vanmiddag Driving Force GT binnen gekregen en weer ff met de instellingen bezig, maar wat een vooruitgang.
Na jaren geen racegame meer aangeraakt te hebben nu weer helemaal hyper met F1 2010.
Krijg mijn oude stuurtje echter niet aan de gang met Windows 7. Omdat hier toch nogal wat racefans zijn kan iemand mij misschien helpen.
Het gaat om de "thrustmaster formula force gt" volgens mij had ik dit stuurtje net toen thrustmaster werd overgenomen. Daarna nooit meer originele drivers gezien, maar kan nu dus ook niets meer vinden.
Wie weet of en hoe ik dit ding aan de praat kan krijgen?
Het gaat om dit stuurtje:
http://computer-software.marktplaats.nl/muizen-en-joysticks/378079132-thrustmaster-force-gt-race-stuur.html (en nee, de advertentie is niet van mij..)
Krijg mijn oude stuurtje echter niet aan de gang met Windows 7. Omdat hier toch nogal wat racefans zijn kan iemand mij misschien helpen.
Het gaat om de "thrustmaster formula force gt" volgens mij had ik dit stuurtje net toen thrustmaster werd overgenomen. Daarna nooit meer originele drivers gezien, maar kan nu dus ook niets meer vinden.
http://computer-software.marktplaats.nl/muizen-en-joysticks/378079132-thrustmaster-force-gt-race-stuur.html (en nee, de advertentie is niet van mij..)
Net even 23 ronden Monaco gereden
Wat is dit een vette game. Super strakke grafics op mijn 46" tv, 1m voor mijn neus en als hardware een fanatec Wheel + clubsport pedals.
Ik heb mijn PTSW inmiddels op 180 graden gezet, wat echt super strakt stuurt door de straten van Monaco
Ik speel met nogal wat aids aan omdat ik dat gewoon leuker vind.
En ja het is onrealisch om met een Lotus de race in Monaco te winnen, maar het blijft uiteindelijk maar een spelletje.
Op naar Turkeije voor de volgende uitdaging, met een iets moeilijkere setting.

Wat is dit een vette game. Super strakke grafics op mijn 46" tv, 1m voor mijn neus en als hardware een fanatec Wheel + clubsport pedals.
Ik heb mijn PTSW inmiddels op 180 graden gezet, wat echt super strakt stuurt door de straten van Monaco
Ik speel met nogal wat aids aan omdat ik dat gewoon leuker vind.
En ja het is onrealisch om met een Lotus de race in Monaco te winnen, maar het blijft uiteindelijk maar een spelletje.
Op naar Turkeije voor de volgende uitdaging, met een iets moeilijkere setting.
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ik heb een nieuwe account aangemaakt alleen kan ik niet kiezen tussen een offline account. Maar ik kan met de nieuwe account niet meer f1 2010 spellen omdat deze aan de vorige account is gekoppeld.NickThissen schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:33:
[...]
Gewoon een offline account aanmaken. Weet niet precies hoe het gaat maar je moet op het begin van het inloggen goed zoeken, er staat een link in een lap tekst ergens onderaan. Dus niet zoeken naar een grote knop ofzo, gewoon midden in de tekst ergens staat een link die je kunt gebruiken. Dan kun je gewoon opslaan en hoef je niets met Live te maken te hebben.
Als ik de netwerk kabel of steam op offline spelen zet moet ik nog steeds inloggen op Live anders doet het saven het niet. Ik wil gewoon kunnen spellen zonder dat gedoe van Live. Ik snap ook niet waarom je Live moet hebben omdat ik al Steam op mij computer heb staan.
offline profile aanmaken:
Create new account - dan krijg je een lap met tekst en als je die naar beneden scrolled zie je een linkje met iets van local profile maken.
anders even zelf youtuben... staan wat voorbeelden van dirt 2.
Create new account - dan krijg je een lap met tekst en als je die naar beneden scrolled zie je een linkje met iets van local profile maken.
anders even zelf youtuben... staan wat voorbeelden van dirt 2.
Ik heb een iets nieuwere versie, maar check hier eens: http://ts.thrustmaster.com/eng/index.php?pg=files_faqrothmans schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:55:
Na jaren geen racegame meer aangeraakt te hebben nu weer helemaal hyper met F1 2010.
Even de 4 vakjes invullen en vervolgens de Windows Vista 32/64-bit pakken.
Als het goed is doet hij het daarmee, en zo niet, even via apparaatbeheer --> stuurtje --> stuurprogramma bijwerken proberen!
Suc6
Verwijderd
Vandaag mijn Grafische kaart ingebouwd die ik speciaal voor deze game heb gekocht. Nvidia GTX 460 1GB. Damm dat ding blaast. Ziet er mega uit nu. Spa in de regen 1440*900 ultra details 50 frames per sec. Nu nog een 24 inch beeldscherm en morgen mijn stuurtje halen. Dit gaan hele lange nachten worden komende week
Klopt het dat je op Easy de settings voor Tyre Wear en Fuel Load Simulation mist? Of kijk ik er volledig overheen? (PC).
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Verwijderd
Hoi dudes & dudettes,
Ik volg dit topic vanaf het begin en vind online racen de leukste game bezigheid. (Ben trouwens ook X3-TC verslaafd)
Heb het spel nu ook al een week en ook al 4 races gereden in de career mode.
Vind het spel ook erg vet en de moeilijkheidsgraad is precies goed. (De Bugs buiten beschouwing gelaten!)
Wil zelf eerst een heel seizoen off-line spelen voordat ik online ga. Ik vind dat ik eerst de banen en de wegligging onder controle moet hebben zodat ik niet anderen van de baan af kneus.
Heb zelf heeeeel veel DTM2 en 3 gespeeld ook grid maar die vond ik echt minder qua raceplezier.
Zijn natuurlijk echte arcade knallers die on-line echte intense gevechten gaven. Ik rij zelf met een G25 op PC maar ben toe aan een videokaart update. Mijn nickname is PedalofHonour en ik hoop ergens volgende week ook eens een avondje online te racen. Ik heb ook al een keer de savegame bug gehad. errug iritant ja.
Qua race tactiek pak ik gewoon de omgekeerde tactiek (Eerst harde band dan zachte). Ik sta dus altijd alleen in de pit en hoef dus niet te wachten. Ik heb alle aids uit staan (Behalve traction control op medium) en speel op de hoogste moeilijkheid. Tocht wel leuk dat je dan in een Virgin blij bent met een bevochten 15e plek.
Errug leuke game met iets teveel bugs.
Eigenlijk zijn dit bugs die je met 40 manuren testen niet mag kunnen missen! Schandalig eigenlijk.
Het zal wel net zo gaan als met DTM3. Na veel zeuren krijg je een patch die net de helft verhelpt en nieuwe bugs bij creert. Daarna hoor je niks meer van ze. Ondanks mijn sombere voorspelling ben ik toch geneigd te zeggen dat het spel het geld waard is. Maar ja ik ben dan ook een liefhebber van racegames.
Laterz
Ik volg dit topic vanaf het begin en vind online racen de leukste game bezigheid. (Ben trouwens ook X3-TC verslaafd)
Heb het spel nu ook al een week en ook al 4 races gereden in de career mode.
Vind het spel ook erg vet en de moeilijkheidsgraad is precies goed. (De Bugs buiten beschouwing gelaten!)
Wil zelf eerst een heel seizoen off-line spelen voordat ik online ga. Ik vind dat ik eerst de banen en de wegligging onder controle moet hebben zodat ik niet anderen van de baan af kneus.
Heb zelf heeeeel veel DTM2 en 3 gespeeld ook grid maar die vond ik echt minder qua raceplezier.
Zijn natuurlijk echte arcade knallers die on-line echte intense gevechten gaven. Ik rij zelf met een G25 op PC maar ben toe aan een videokaart update. Mijn nickname is PedalofHonour en ik hoop ergens volgende week ook eens een avondje online te racen. Ik heb ook al een keer de savegame bug gehad. errug iritant ja.
Qua race tactiek pak ik gewoon de omgekeerde tactiek (Eerst harde band dan zachte). Ik sta dus altijd alleen in de pit en hoef dus niet te wachten. Ik heb alle aids uit staan (Behalve traction control op medium) en speel op de hoogste moeilijkheid. Tocht wel leuk dat je dan in een Virgin blij bent met een bevochten 15e plek.
Errug leuke game met iets teveel bugs.
Eigenlijk zijn dit bugs die je met 40 manuren testen niet mag kunnen missen! Schandalig eigenlijk.

Het zal wel net zo gaan als met DTM3. Na veel zeuren krijg je een patch die net de helft verhelpt en nieuwe bugs bij creert. Daarna hoor je niks meer van ze. Ondanks mijn sombere voorspelling ben ik toch geneigd te zeggen dat het spel het geld waard is. Maar ja ik ben dan ook een liefhebber van racegames.

Laterz
Deel 6 van de development diary filmpjes.... grappig, maar jammer genoeg is het ook zo:
http://www.youtube.com/wa...c&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/wa...c&feature=player_embedded
[ Voor 8% gewijzigd door schumpi op 30-09-2010 20:19 ]
Verwijderd
Hellup???? Hoe kom ik nu uit de pits, bij practice, quali of race? Met toetsenbord lukt het me niet......en ik zie t niet in de handleiding staan?
DAMN!!!
Net Monaco race gedaan.. Ik startte als eerste.. Ik stond Pole Position met mijn Lotus.. Eerste ronden met mijn zachte band tot het rode Vettel achter mij kunnen houden. Vervolgens pitten we zelf en maakt Red Bull zelf een slechte pitstop.. Ik kom achter Luizzi en Hamilton de baan op... En andere natuurlijk, maar deze pitten nog voor mij.. Het was dus. Hamilton, Liuzzi en ik en Rosberg.
Hamilton gaan pitten en ik kom net achter hem terecht en Liuzzi kon hem nog wel net inhalen.. Ik denk. Nou die 2e plaats is dan in de pocket... Vervolgens ga ik een beetje wijd bij de eerste bocht en komt Rosberg mij voorbij,, die trouwens constant langzamer reed, behalve toen hij in 1x voor mij kwam te rijden, kon ik hem niet meer bijhouden, beetje raar.. Wat schetst mijn verbazing.. LIUZZI PIT NIET!!! En hij wint gewoon de race.. Nu kan ik wel leven met een 4e plek.. Waar ik niet mee kan leven is dat hij bij het drukken op Continue het ladingscherm bleef hangen en ik nu dus de Race lekker opnieuw mag gaan rijden!!
23 ronden Monaco eisen veel concentratie zeg!! Teveel dat ik het nu even niet meer ga doen.. Misschien dat ik de volgende keer even op 20% zet, want het is wel erg veel ronden haha..
Net Monaco race gedaan.. Ik startte als eerste.. Ik stond Pole Position met mijn Lotus.. Eerste ronden met mijn zachte band tot het rode Vettel achter mij kunnen houden. Vervolgens pitten we zelf en maakt Red Bull zelf een slechte pitstop.. Ik kom achter Luizzi en Hamilton de baan op... En andere natuurlijk, maar deze pitten nog voor mij.. Het was dus. Hamilton, Liuzzi en ik en Rosberg.
Hamilton gaan pitten en ik kom net achter hem terecht en Liuzzi kon hem nog wel net inhalen.. Ik denk. Nou die 2e plaats is dan in de pocket... Vervolgens ga ik een beetje wijd bij de eerste bocht en komt Rosberg mij voorbij,, die trouwens constant langzamer reed, behalve toen hij in 1x voor mij kwam te rijden, kon ik hem niet meer bijhouden, beetje raar.. Wat schetst mijn verbazing.. LIUZZI PIT NIET!!! En hij wint gewoon de race.. Nu kan ik wel leven met een 4e plek.. Waar ik niet mee kan leven is dat hij bij het drukken op Continue het ladingscherm bleef hangen en ik nu dus de Race lekker opnieuw mag gaan rijden!!
23 ronden Monaco eisen veel concentratie zeg!! Teveel dat ik het nu even niet meer ga doen.. Misschien dat ik de volgende keer even op 20% zet, want het is wel erg veel ronden haha..
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Hier ook 1 van de rare bugs YouTube: Formel 1 2010 Bug PS3 Bug
YouTube: F1 2010 BUG on ps3 - Malaysia
Ik vindt het jammer van al de bugs. Codemaster heeft hierdoor geen goede naam meer. Ze hadden gewoon beter moeten testen. Ik hoop dat dit allemaal met een patch wordt verholpen.
Het is gelukt om een offline account aan te maken. Helaas kom je niet helemaal van Windows Live af.
YouTube: F1 2010 BUG on ps3 - Malaysia
Ik vindt het jammer van al de bugs. Codemaster heeft hierdoor geen goede naam meer. Ze hadden gewoon beter moeten testen. Ik hoop dat dit allemaal met een patch wordt verholpen.
Het is gelukt om een offline account aan te maken. Helaas kom je niet helemaal van Windows Live af.
Ik heb tijdens het rijden dat het geluid/beeld happert, iemand een idee?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Als ik met 100km/h tegen een muur aan knal verwacht ik ook rondvliegende onderdelen. Is er ergens een optie om dat in te schakelen of hebben ze dat achterwege gelaten?

Wil ook wel meedoen aan dat xbox tournooitje, zondag beste denk ik maar vrijdags zou eventueel ook wel kunnen.
Nog niet altijd de snelste maar kom in de buurt, en Martin, ik heb precies hetzelfde nog met controller ben ik vaak nog sneller omdat bij alle handelingen gewoon gewend om alles met je vingers te doen, en nu moet ik sturen en gassen en remmen met handen en voeten.
Maar moet wel bekennen dat het toch lekkerder aanvoelt.... nu de tijden nog
Nog niet altijd de snelste maar kom in de buurt, en Martin, ik heb precies hetzelfde nog met controller ben ik vaak nog sneller omdat bij alle handelingen gewoon gewend om alles met je vingers te doen, en nu moet ik sturen en gassen en remmen met handen en voeten.
Maar moet wel bekennen dat het toch lekkerder aanvoelt.... nu de tijden nog
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
Ik ben net 8e geworden na 31 ronden Monaco in m'n Lotus. Vanaf lap 19 begon het te regenen, en doordat ik pas stopte toen ik intermediates nodig had heb ik een stop minder kunnen maken dan de meeste. Wat mij het meest opviel is dat tijdens practice en qualifying er in 2 bochten een hapering zit op de PS3, maar in de race loopt alles prima soepel. Replay van de start is dan weer wel in slowmotion..Kuhr89 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:39:23 ronden Monaco eisen veel concentratie zeg!! Teveel dat ik het nu even niet meer ga doen.. Misschien dat ik de volgende keer even op 20% zet, want het is wel erg veel ronden haha..
Wel raar: werd een keertje zomaar gelanceerd, even in de replay gekeken maar geen bult, geen curbs, niks op de baan, geen tegenstander die er tegenaan kwam, gewoon op de racing line en opeens in die ene ronde werd ik daar gelanceerd.
Verwijderd
Nou, zonet de eerste twee races van de career gedaan (waarvan de eerste voor de 2e keer dankzij de savegamebug). En ik heb twee keer een lekke band gehad... Gr.... Ik heb tyre sim off staan ook nog!
Trouwens, wat een ****, die engineer... Krijg ik dus een puncture tijdens de eerste race en doe ik m'n uiterste best om in de pits te komen, zegt die zakkenwasser: "Webber is just behind you, try building a gap." The asshole...
Het viel me trouwens ook op dat ik beide punctures kreeg toen ik net de ingang naar de pits voorbij was... heel fijn...
Maar... ik reed zonet dus over Melbourne en opeens was het alsof ik voor het eerst goed de graphics zag (op m'n pc). En ik dacht: wow... Voor sommige jonkies onder jullie dat het allemaal niets bijzonder zijn, maar als je zoals ik GP van Crammond op een Atari 1024 heb gespeeld en in de jaren daarna diverse F1 games heb voorbij zien komen die altijd maar weer te kampen hadden met niet vlot kunnen lopen, dan is dit spel, het eerste F1 spel sinds jaren, een een wonder...! Wat ziet het er schitterend uit! Dat had ik nooit gedacht toen ik zo'n 80 pixels over een egaal grijze baan probeerde te sturen op m'n Atari! Wat een mooie effecten, dat licht, die huizen in de verte (vroeger had je of niks in de verte of een lowres plaatje van een rijtje pixels die voor flats moesten doorgaan!).
Echt, serieus, er is genoeg te klagen (savegamabug, punctures) maar, man, wat ziet het er schitterend uit. Vind ik dan. Echt super. Hier droomde ik vroeger van en nu speel ik het...
Vergelijk dit maar eens even met wat jij ziet in F1 2010...
(EDIT Geloof het of niet, maar volgens mij is dit Silverstone...!)

Dus ondanks alles, HULDE aan Codemasters!!!

EDIT 2:
Ook leuk:
YouTube: Formula 1 Grand Prix
En dan zitten sommigen hier over het geluid van F1 2010 te zeuren... hoe durven ze!!!
Dat filmpje ziet er trouwens beter uit dan dat plaatje. Zal wel de Amiga versie zijn of zo.
Trouwens, wat een ****, die engineer... Krijg ik dus een puncture tijdens de eerste race en doe ik m'n uiterste best om in de pits te komen, zegt die zakkenwasser: "Webber is just behind you, try building a gap." The asshole...
Maar... ik reed zonet dus over Melbourne en opeens was het alsof ik voor het eerst goed de graphics zag (op m'n pc). En ik dacht: wow... Voor sommige jonkies onder jullie dat het allemaal niets bijzonder zijn, maar als je zoals ik GP van Crammond op een Atari 1024 heb gespeeld en in de jaren daarna diverse F1 games heb voorbij zien komen die altijd maar weer te kampen hadden met niet vlot kunnen lopen, dan is dit spel, het eerste F1 spel sinds jaren, een een wonder...! Wat ziet het er schitterend uit! Dat had ik nooit gedacht toen ik zo'n 80 pixels over een egaal grijze baan probeerde te sturen op m'n Atari! Wat een mooie effecten, dat licht, die huizen in de verte (vroeger had je of niks in de verte of een lowres plaatje van een rijtje pixels die voor flats moesten doorgaan!).
Echt, serieus, er is genoeg te klagen (savegamabug, punctures) maar, man, wat ziet het er schitterend uit. Vind ik dan. Echt super. Hier droomde ik vroeger van en nu speel ik het...
Vergelijk dit maar eens even met wat jij ziet in F1 2010...

Dus ondanks alles, HULDE aan Codemasters!!!
EDIT 2:
Ook leuk:
En dan zitten sommigen hier over het geluid van F1 2010 te zeuren... hoe durven ze!!!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 21:45 ]
J van E ook echt van de old skool hahah te vet gewoon ( Sipio wordt ook al bijna 39 ) 
Ben trouwens nu bij een aantal circuits ook zonder de ideale lijn hulp bezig, toch wel een erg vet gevoel als je op het randje dan de blinde bochten kunt halen hoor !
Ben trouwens nu bij een aantal circuits ook zonder de ideale lijn hulp bezig, toch wel een erg vet gevoel als je op het randje dan de blinde bochten kunt halen hoor !
[ Voor 49% gewijzigd door Sipio op 30-09-2010 21:47 ]
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:37:
Nou, zonet de eerste twee races van de career gedaan (waarvan de eerste voor de 2e keer dankzij de savegamebug). En ik heb twee keer een lekke band gehad... Gr.... Ik heb tyre sim off staan ook nog!
Trouwens, wat een ****, die engineer... Krijg ik dus een puncture tijdens de eerste race en doe ik m'n uiterste best om in de pits te komen, zegt die zakkenwasser: "Webber is just behind you, try building a gap." The asshole...Het viel me trouwens ook op dat ik beide punctures kreeg toen ik net de ingang naar de pits voorbij was... heel fijn...
Vergelijk dit maar eens even met wat jij ziet in F1 2010...(EDIT Geloof het of niet, maar volgens mij is dit Silverstone...!)
[afbeelding]
Dus ondanks alles, HULDE aan Codemasters!!!![]()
![]()
EDIT 2:
Ook leuk:
En dan zitten sommigen hier over het geluid van F1 2010 te zeuren... hoe durven ze!!!Dat filmpje ziet er trouwens beter uit dan dat plaatje. Zal wel de Amiga versie zijn of zo.
Ik moest ook 100km enkele reis, maar het is de moeite zeker waard zo'n stuur. Geeft me toch wat meer een echt racegevoel.[message=,noline]6pack15 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:33[/message]:
[...]
Ik zou dat ook maar al te graag willen rijden, maar hoe snel ik ook reageer, ik kom gewoon niet aan eentje !
. Maar zoveel km's en dan geen zin hebben om met het stuurtje te racen, pff haha
edit: haha, heb er volgens mij net eentje geregeld, 130km heen, 130km terug. Naja , kan ik een beetje leren hoe ik die apexjes pak haha
PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch
Dan de opvolger: GP2:
YouTube: F1 Grand Prix 2 - Lap around Monaco
Dat is het racespel wat ik de meeste tijd in het gestoken. Ik had op een gegeven moment voor elk circuit eigen instellingen, die ik op dat moment keurig had opgeschreven (helaas in het verleden ooit weggegooid).
Maar als je die graphics vergelijkt met de huidige... Wat een verschil....
Dat is het racespel wat ik de meeste tijd in het gestoken. Ik had op een gegeven moment voor elk circuit eigen instellingen, die ik op dat moment keurig had opgeschreven (helaas in het verleden ooit weggegooid).
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Leuk die nostalgie. 
Voor mij begon het met:
YouTube: Nigel Mansell's World Championship Racing op de Snes.
Dat geluid.
GP2 ook wel wat gespeeld, GP3 meer en ook met F1 Racing Championship van Ubisoft (PC) en Formula 1 (PSX) heb ik me vermaakt.
Voor mij begon het met:
YouTube: Nigel Mansell's World Championship Racing op de Snes.
Dat geluid.

GP2 ook wel wat gespeeld, GP3 meer en ook met F1 Racing Championship van Ubisoft (PC) en Formula 1 (PSX) heb ik me vermaakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 30-09-2010 22:15 ]
Codemaster statement m.b.t. de patch (AI behaviour):
http://community.codemasters.com/forum/f1-2010-game-1316/433396-ai-issues-response.html
http://community.codemasters.com/forum/f1-2010-game-1316/433396-ai-issues-response.html
Verwijderd
Ham ja, mooi, Dat was toch best al wel een grote sprong voorwaarts! Vergelijk maar eens met Monaco uit GP1!Quacka schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:58:
YouTube: F1 Grand prix 1 - Monte Carlo race
Voor mij is GP1 het spel dat ik het meest gespeeld heb van allemaal. 100% zeker weten. Nou was dat niet (alleen) omdat het (geloof het of niet) een superspel was (voor die tijd) maar ook omdat je toen nauwelijks games te pakken kon krijgen... Volgens mij had je een winkel in Amsterdam waar ze ze hadden, en dat was het! Nou ja, voor zover ik wist! In de rest van het land was dat spul gewoon niet te koop. Niet te geloven eigenlijk, als ik zo terugdenk... Ik wordt oud, haha! Maar goed, het was eigenlijk het enige spel dat ik had en het kostte (vond ik) een vermogen, dus ja, dan speel je het wel! Als ik 1 spel per jaar kocht toendertijd was het al heel wat... Grappige is dat ik nu weer terug bij af ben: ik koop nu gemiddeld ook 1 spel per jaar...
Maar goed, dit is het F1 2010 topic, dus laat ik on topic blijven door te zeggen dat F1 2010 er super uit ziet.
Die game heb ik ook echt veel met mijn vader gespeeld. Die kon je ook nog fatsoenlijk met een toetsenbord spelen. Daar heeft mijn vader nu wel wat meer last van met F1 2010.Quacka schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:58:
Kan me nog herinneren dat me pa en ik nog zown uitbereidings set hadden gekocht waarin Jos Verstappen zat in zijn Tyrell met die lelijke vleugels aan de zijkant haha.. Dat geluid is ook echt nostalgie
net carreerrace in australie gedaan, tijdens de race 60% kans op regen, zetten ze me options erop... ik kiezen voor intermediads, en gestart op pole... reed meteen van iedereen weg op de toen nog droge baan... hoefde niet te pitten en eindigde 30 seconden voor nummer twee
ai staat een-na moeilijkst, op legend sta ik altijd laatste en moet ik echt de baan 100% kennen
snap die bandenkeuze niet, iedereen reed primes en daarna intermediads
Goed, ik ben verslaafd.
Alleen nu opzoek naar een goed stuurtje.
In wat voorn prijscategorie moet ik dan denken?
Alleen nu opzoek naar een goed stuurtje.
In wat voorn prijscategorie moet ik dan denken?
geweldig die oude retro grandprix verhalen en youtube filmpjes.
Ben zelf ook een fervent grandprix fan van het eerste uur.
Maar het begon bij mij met Indy 500.... heb dit werkelijk grijs gespeeld: YouTube: Indy 500 - 10 Lap Victory
On-topic: wat een super spel dit F1 2010! Maar hoop wel dat de patch snel uitkomt.
Ben zelf ook een fervent grandprix fan van het eerste uur.
Maar het begon bij mij met Indy 500.... heb dit werkelijk grijs gespeeld: YouTube: Indy 500 - 10 Lap Victory
On-topic: wat een super spel dit F1 2010! Maar hoop wel dat de patch snel uitkomt.
Ik vind het ook echt een super spel. Ondanks dat er hier en daar wat problemen zijn, vind ik de irritantste bug die ik heb, dat hij vaak bij Loading blijft hangen..
Bij de Monaco race had ik echt zweet handen en zweet oksels.. In mijn hoofd was het. Koste wat het kost.. NIET DIE MUUR RAKEN!!!
Vervolgens mag ik het lekker opnieuw doen hahaha.
Bij de Monaco race had ik echt zweet handen en zweet oksels.. In mijn hoofd was het. Koste wat het kost.. NIET DIE MUUR RAKEN!!!
Vervolgens mag ik het lekker opnieuw doen hahaha.
Ik lees veel verhalen over snelle AI in Barcelona.
Wat voor tijden doet de AI bij jullie tijdens de race (op Legend)? Ik rijd nu 1:22:8 in racetrim (met de prime) tijdens de FP. Moet daar nog veel af om vooraan mee te doen?
Wat voor tijden doet de AI bij jullie tijdens de race (op Legend)? Ik rijd nu 1:22:8 in racetrim (met de prime) tijdens de FP. Moet daar nog veel af om vooraan mee te doen?
alleen jammer dat ik steeds zoveel spin op de baan.
zit ik er lekker in en ja hoor daar ga ik weer een 540 graden spin
en ik krijg die schoonheidsfoutjes er maar niet uit
zit ik er lekker in en ja hoor daar ga ik weer een 540 graden spin
en ik krijg die schoonheidsfoutjes er maar niet uit
Met welke auto rij je zamaro? Zit wel wat verschil in.
Maakt het uit in welke auto ik rijd voor de tijden van de AI? Lijkt me sterk.Kuhr89 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:18:
Met welke auto rij je zamaro? Zit wel wat verschil in.
Ik vroeg me af wat voor tempo de snelste auto's van de AI tijdens de race rijden, zodat ik ongeveer weet op welke tijden ik me moet richten tijdens de trainingen.
Ah Oke sorry. Vroeg me alleen af in welke auto je 1:22 rijdt.
De ai doet volgens mij rondes van 1:20 à 1:21
De ai doet volgens mij rondes van 1:20 à 1:21
Argh met de Lotus op Melbourne 9e rijdend...maak ik in de 1-na-laatste ronde (van de 17) mijn enige fout en spin en knal in de boarding. Ben nog 12e geworden...naja punten komen wel
.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 30-09-2010 23:57 ]
Met dank aan dit Excel bestand is het mij gelukt! 1e plaats in een STR op Instanbul Park (Pole + Race). Ik ben een Happy ChappyMartinspire schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:06:
Voor degene die er interesse in hebben.
Ik heb de setups van Racedepartment.com (momenteel down voor maintenance) in een Google Docs Spreadsheet gezet:
https://spreadsheets.goog...jCQLpmyxpRvlQ&hl=en#gid=0
Had geen enkele last van BUGS, ging als eerste pitten maar hoefde niet te wachten. Alleen bij het uitkomen van de laatste bocht maakte ik een keer een foutje waardoor ik een Flashback moest gebruiken (Ik Schrok even van Petrov die ineens de Pits indook op mijn Racelijn). Grappig is dat Petrov na de Flashback ineens weer voor mijn neus zat, zonder dat hij heeft gepit. Ik kon hem echter buitenom de Magische bocht 8 verschalken en reed daarna uiterst relax op de prime's naar de Champagne...
It was a good day at the office
[ Voor 0% gewijzigd door i-dj op 01-10-2010 00:06 . Reden: Auto toegevoegd ]
PSN: IS_DJ
Kut zooi!! Waarom freezed de game bij mij zo vaak!!
Win ik net Monaco na opnieuw te moeten racen door een freeze, ga ik nu wel verder, moet ik naar de persconferentie, loopt hij daarvoor alweer vast!!!
Hopelijk is mn safe-game niet corrupt...
Dit is eigenlijk echt de enige bug die ik heb.. Dat hij freezed..
Oke, doet het weer, na het opstarten gelijk naar de pressroom gebracht..
Next Stop: Istanbul!!
AI op Legend en alle Assists uit en lekker Pole en win in Monaco... Dit keer trouwens 40% race.. Echt lang man, diep respect voor de echte coureurs die dit een volle wedstrijd moeten volhouden!!!!
Win ik net Monaco na opnieuw te moeten racen door een freeze, ga ik nu wel verder, moet ik naar de persconferentie, loopt hij daarvoor alweer vast!!!
Hopelijk is mn safe-game niet corrupt...
Dit is eigenlijk echt de enige bug die ik heb.. Dat hij freezed..
Oke, doet het weer, na het opstarten gelijk naar de pressroom gebracht..
Next Stop: Istanbul!!
AI op Legend en alle Assists uit en lekker Pole en win in Monaco... Dit keer trouwens 40% race.. Echt lang man, diep respect voor de echte coureurs die dit een volle wedstrijd moeten volhouden!!!!
[ Voor 32% gewijzigd door Kuhr89 op 01-10-2010 00:44 ]
Haha , nu ik die filmpjes weer terugzie komen er weer herinneringen boven ,GP1, GP2, Indy 500, ik heb ze ook allemaal gespeeld...., Indy 500 al weer helemaal vergeten, ik herkende de cockpit...
Leuk hoor dat er hier ook allemaal racers van het eerste uurnrondzwerven...
Mijn eertse race game die ik me herinner was test drive 1 ,daarna test drive2 "THE dual" etc..
Ik was nog wel erg jong, maar mijn vader was in diemtijd gek van computers en racespelletjes, kwam altijd thuis met games in prachtige dozen, daar zat dan een dik boekwerk in en 1 of 2 floppy's.
Die goeie ouwe tijd......
Leuk hoor dat er hier ook allemaal racers van het eerste uurnrondzwerven...
Mijn eertse race game die ik me herinner was test drive 1 ,daarna test drive2 "THE dual" etc..
Ik was nog wel erg jong, maar mijn vader was in diemtijd gek van computers en racespelletjes, kwam altijd thuis met games in prachtige dozen, daar zat dan een dik boekwerk in en 1 of 2 floppy's.
Die goeie ouwe tijd......
GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2
Clavat, same here. Eerste GP de pole gepakt met de TR en in de race 22e geeindigd op 2 ronden doordat ik veel te vaak spin. Khad wel de snelste ronde in de race :-) Was wel een 100% race
ja ik rij ook altijd op 100% anders is de sfeer weg van de inspanning die je levert
vind het ook veel spannender maar dat spinnen is vervelend al merk ik dat als ik het gas er niet helemaal af laat dat ik minder spin.. dus miss ook een tip laat in de bochten het gas nooit helemaal los..
vind het ook veel spannender maar dat spinnen is vervelend al merk ik dat als ik het gas er niet helemaal af laat dat ik minder spin.. dus miss ook een tip laat in de bochten het gas nooit helemaal los..
Mooie van de traction control is dat of je het nu aan of uit hebt staan je nog steeds spint in bochten :-)
Heb het voorlopig ff op medium staan weer omdat me fanatec stuur kapot is en ik maar niet aan de ms pedals kan wennen als je de clubsport pedals gewend bent.
Heb het voorlopig ff op medium staan weer omdat me fanatec stuur kapot is en ik maar niet aan de ms pedals kan wennen als je de clubsport pedals gewend bent.
UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5
heerlijk al die oude f1 games.. ik ben ooit begonnen met f1gp1
YouTube: Microprose F1GP: Monza het blijft leuk om te zien hoe de verschillen zijn van toen en nu. Leg het bovenstaande linkje eens tegenover f1 2010 en je lacht je helemaal suf!
Toch blijft gp4 de beste f1 game ooit. alhoewel 2010 aardig in de buurt komt!
YouTube: Microprose F1GP: Monza het blijft leuk om te zien hoe de verschillen zijn van toen en nu. Leg het bovenstaande linkje eens tegenover f1 2010 en je lacht je helemaal suf!
www.racetalk.nl
Ja en de spiegels hebben dezelfde framerate als de rest van het spel... en dat heeft F1 2010 niet.Kriebelkous schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:15:
heerlijk al die oude f1 games.. ik ben ooit begonnen met f1gp1
Die oude eerste chicane was toch wel net even wat toffer!
Ik was niet echt into GP4, F1 '99 - '02 was naar mijn mening minimaal net zo goed.Kriebelkous schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:15:
ik kan het maar niet begrijpen.
gisteren race 2 gedaan n de carriere : australie.
qualificatie gehaald : plek 15.
ik had besloten om eerst op de primes te starten en dan daarna nog 4 rondjes op de options.
na rondje 6 a 7 lag ik op plek 8 en vlak voordat ik de pit in ga( ronde 8 ) lig ik op plek 3.
Hamilton heeft de hele race op plek 1 gereden
mijn pitstop was 6.4 seconde
ik kom de baan op en lig dan 23ste. met pijn en moeite weer terug op 20
mijn gemiddelde rondetijden waren zo 1.30.xx tot 1.32.xx
volgens mij heeft hamilton helemaal niet gepit. die heeft de hele 12 ronden op kop gereden
wat gaat er hier fout?
racedistance = 20%
AI op hard
platform PC
gisteren race 2 gedaan n de carriere : australie.
qualificatie gehaald : plek 15.
ik had besloten om eerst op de primes te starten en dan daarna nog 4 rondjes op de options.
na rondje 6 a 7 lag ik op plek 8 en vlak voordat ik de pit in ga( ronde 8 ) lig ik op plek 3.
Hamilton heeft de hele race op plek 1 gereden
mijn pitstop was 6.4 seconde
ik kom de baan op en lig dan 23ste. met pijn en moeite weer terug op 20
mijn gemiddelde rondetijden waren zo 1.30.xx tot 1.32.xx
volgens mij heeft hamilton helemaal niet gepit. die heeft de hele 12 ronden op kop gereden
wat gaat er hier fout?
racedistance = 20%
AI op hard
platform PC
Ik vond GP4 eigenlijk een vrij middelmatige game. Je had echt het gevoel op rails te rijden, de physics voelden sowieso erg simpel aan, de force feedback liet te wensen over en de wedstrijden waren erg makkelijk . Het was niet veel beter dan GP3, wat ook al z'n tekortkomingen had. Het enige leuke aan GP4 vond ik het racen in de regen.
IMHO was F1 2002 in die tijd veel beter. De ISI engine was veel geavanceerder.
Beste F1 game blijft voor mij GPL, gevolgd door de opvolger van F1 2002, F1C '99-'02.
Beste F1 game blijft voor mij GPL, gevolgd door de opvolger van F1 2002, F1C '99-'02.
Is hier vaker voorbij gekomen. Bekende bug.murky123 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:44:
volgens mij heeft hamilton helemaal niet gepit
[ Voor 20% gewijzigd door Zamorano op 01-10-2010 11:02 ]
zo zie je maar weer dat smaken verschillen. ik vond F1 2002 en F1 99-02 verschrikkelijke spellen. Bij GP4 had ik meer het idee dat ik echt kon smijten en pushen met de wagen dan in de games van EA. De EA varianten vond ik qua handeling juist erg teleurstellend. waarschijnlijk paste de handeling van gp4 beter bij mn rijstijl. En juist de force feedback vond ik in de EA games bar slecht. Grappig hoe meningen zo uiteen kunnen lopen.Zamorano schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:58:
Ik vond GP4 eigenlijk een vrij middelmatige game. Je had echt het gevoel op rails te rijden, de physics voelden sowieso erg simpel aan en de wedstrijden waren erg makkelijk . Het was niet veel beter dan GP3, wat ook al z'n tekortkomingen had. Het enige leuke aan GP4 vond ik het racen in de regen.
[ Voor 5% gewijzigd door Kriebelkous op 01-10-2010 11:10 ]
www.racetalk.nl
Grappig ja. Volgens mij werden deze discussies ook veelvuldig gevoerd toen beide games op de markt kwamen.Kriebelkous schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:07:
[...]
zo zie je maar weer dat smaken verschillen. ik vond F1 2002 en F1 99-02 verschrikkelijke spellen. Bij GP4 had ik meer het idee dat ik echt kon smijten en pushen met de wagen dan in de games van EA. De EA varianten vond ik qua handeling juist erg teleurstellend. waarschijnlijk paste de handeling van gp4 beter bij mn rijstijl. En juist de force feedback vond ik in de EA games bar slecht. Grappig hoe meningen zo uiteen kunnen lopen.
Hoe kun je de frames zien?Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:16:
Vandaag mijn Grafische kaart ingebouwd die ik speciaal voor deze game heb gekocht. Nvidia GTX 460 1GB. Damm dat ding blaast. Ziet er mega uit nu. Spa in de regen 1440*900 ultra details 50 frames per sec. Nu nog een 24 inch beeldscherm en morgen mijn stuurtje halen. Dit gaan hele lange nachten worden komende week
Mijn eerste spel was ook f1gp en indy, laatst nog gp2 weggegooid. Wat zat daar een dikke handleiding bij!
[ Voor 10% gewijzigd door Roydriguez op 01-10-2010 11:29 ]
9000-serie LCD-TV 42 inch 1080p Full HD digitale TV 42PFL9664H/12
Ik heb gisteren even een losse GP gedaan op Monaco, met een Mercedes. Maar wat heb je een slecht zicht in dat ding, je zit heel erg laag. Dat maakte het voor mij bijna niet te doen op Monaco, en overschakelen op de T-bar cam wil ik eigenlijk niet. Maar niet bij Mercedes gaan rijden in mijn career dus
yep.Zamorano schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:14:
[...]
Grappig ja. Volgens mij werden deze discussies ook veelvuldig gevoerd toen beide games op de markt kwamen.
Toen toen had je nog gp4 en f1 2002 hooligans
Goeie oude tijden.. toen het gras nog groen was en schumacher nog snel..
www.racetalk.nl
Met Fraps bijvoorbeeld. Ingame is niet altijd mogelijk. Ik vind Fraps ideaal werken, ook voor het capturen van filmpjes en screenshots.Roydriguez schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:16:
[...]
Hoe kun je de frames zien?
Mijn eerste spel was ook f1gp en indy, laatst nog gp2 weggegooid. Wat zat daar een dikke handleiding bij!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Is het miss een idee om ook voor de pc een competie te houden?
de xbox is al voorgesteld of is hier geen animo voor? lijkt me wel leuk 1 keer per week in de avond voor pc ook een comp.
de xbox is al voorgesteld of is hier geen animo voor? lijkt me wel leuk 1 keer per week in de avond voor pc ook een comp.
Xbox360 compo zijn al flink wat aanmeldingen voor zelfs 
edit :
sterker nog, nog 5 plaatsten te vullen
edit :
sterker nog, nog 5 plaatsten te vullen
[ Voor 32% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-10-2010 12:38 ]
Wat ik jammer vind is dat je niet kan terug kijken naar je resultaten eerder in het seizoen.
Ik ben ondertussen al wat resultaten vergeten.
Qua spelplezier maakt het niet veel uit, maar het zou toch wel leuk zijn geweest.
Ik ben ondertussen al wat resultaten vergeten.
Qua spelplezier maakt het niet veel uit, maar het zou toch wel leuk zijn geweest.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit