• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:27
welk SLI profiel gebruiken jullie voor dit spel?
..
..
..
..

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Ik ga vanavond eens proberen of mijn rode Logitech MOMO ook op de PS3 werkt... fingers crossed.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 08:14
Phusebox schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:18:
Als we maar onze eigen helmen in F1 2010 konden maken/importeren...
Op www.racedepartment.com staat in het F1 2010 forum een editor voor textures, of de helmen er bij zitten weet ik niet.

(My iRacing)

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Heeft er iemand wel eens een safty car gehad tijdens een race?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:07
Blerf schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:29:
Nee want die zit er ook niet in. :+

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• NL_Gadget
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-02 16:22
Heb jij het spel wel?

[ Voor 80% gewijzigd door NL_Gadget op 29-09-2010 14:30 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:09
Is dat uberhaupt mogelijk dan :?

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Hari-Bo schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:29:
[...]

Nee want die zit er ook niet in. :+
Dat vroeg ik me dus af :)
Wel jammer had het wel tof gevonden achter een save car starten.

zit nu ook weer te racen op monza, dus mocht er iemand willen joinen op xboxlive

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

• Rivandu
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb het spel op de x360 en vermaak me er prima mee. Speel op de hoogste difficulty, 7 yr career met HRT en het is flink pittig om alleen al m'n teammate te verslaan.

Wel een paar dingen die echt jammer zijn:
- In China gekwalificeerd in een hozende regenbui. Kom normaal amper in de top 20, maar was nu maar liefst 4 sec. sneller dan nr 2 Jenson Button. Beetje maf in m'n HRT.
- Zelfde kwalificatie; in Q2 was het opeens KURKDROOG. Beetje onmogelijk aangezien Q2 nog geen 5min later begint dan waar Q1 is geeindigd.
- AI heeft ook in dit spel helaas weer een zwak punt op elk circuit. Altijd is er wel een bocht waar ze veel te hard voor remmen dan nodig is en waar je dus makkelijk gebruik van kan maken.
- Replay is echt waardeloos; 6/7 seconde vanuit een meestal onbruikbaar camerastandpunt
- En een aantal vervelende bugjes; S3 is niet in te zien in je tijden, geblaat van de engineer dat niet klopt (your teammate is way faster than you are - neuh, ben bijna een seconde sneller :/)

Echt van die dingetjes die in mijn ogen redelijk makkelijk te fixen waren geweest, klein patchje zou geen kwaad kunnen.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
In F1 2011 komt een Safety Car als het goed is.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Rivanov schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:39:
Ben benieuwd!! :D

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:57
u_nix_we_all schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:58:
[...]

Zou ik wel worden denk ik, maar heb het gelukkig nog niet meegemaakt ? Ik speel op een PS3, dus dat kan wel verschillen natuurlijk.

Word wel een beetje moe van die engineer idd, bijv. als je in de box staat blijft hij maar roepen dat een "points finish" wel fijn zou zijn. En dan echt wel een keer of 8.
Ik hoor mijn engineer nooit praten, is er ergens een optie dat je hem aan kan zetten? Hopelijk krijg ik alleen geen spijt als ik hem aan kan zetten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Hmzz. Spanje was geen groot succes te race.. Stond als 6e aan de start en werd uiteindelijk 16e.. Wel een beetje raar als ik heel eerlijk ben. Eerste keer dat ik mijn objective van de race niet haal..

Nu aangekomen in Monaco maar daar verwacht ik geen problemen eigenlijk.. Ik sta in P1 en P2 bovenaan met een 1.17:506 dus dat lukt wel, alleen met constante ronden gaat er zown seconde bij..

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 22:50
Rivanov schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:39:
Tja dat is iets daar kunnen ze nu ook verder aan gaan werken, ik denk dat het eenmalig veel tijd gekost heeft om te investeren in hoe ze deze game zo realistisch mogelijk konden maken. Nu een eerste stap gezet is, lijkt het me zaak om te zorgen dat je je framework en toestanden klaarhebt, eventueel nog wat grafische optimalisaties en vervolgens nieuwe modellen importeren klaar is kees. Daarom hoop ik eerlijk gezegd dat we geen EA achtige toestanden krijgen met elk jaar een nieuwe F1 20xx, ja de verschillen staan enerzijds niet zo ver van elkaar af, anderzijds claimt EA elk jaar nieuwe functionaliteiten toe te voegen aan de game. Bij de F1 game missen we tot dusver een safetycar, kers en launchcontrol (ja ik weet dat die laatste twee niet voor het huidige seizoen geldt)

Dus in mijn ogen kunnen ze beter een framework ontwikkelen wat je eens in de 2,3,4 jaar verbeterd/reviseert en tussentijds nieuwe team's uitbrengen in de vorm van DLC. Ik zou als ik de game gekocht had voor 4 tot 6 tientjes ook best 15 a 20 eu uit willen geven aan nieuwe auto's/coureurs/tracks. Maar dat verdienmodel levert de makers waarschijnlijk niet genoeg op. Daarintegen en dan neem ik rFactor maar weer als voorbeeld, is juist dit framework wel een zegen voor de community en creativiteit van de gebruiker.

discogs

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:10
Phusebox schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:00:
Hoe vaak hebben jullie trouwens regen? Ik heb nu volgens mij 9 career races gehad, en niet 1x regen (afgezien van een race waarbij de laatste drie rondjes een paar druppels vielen).
al 3x, zit nog maar bij monte carlo dus 50% (dacht ik) . Vreselijk irritant als practice en qualify droog zijn en race nat... maargoed , hoort er ook bij :P.

Trouwens bij melbourne was de kwalificatie nat en de race droog (ging echt kneitersnel vergeleke met regen :P)

@Phusebox

Ik heb ook last van die haperingen (x360) Dit had ik wel na een flinke sessie monte carlo, steeds als ik uit de tunnel kwam tot de 180 graden bocht slechte framerate. Misschien heeft het iets te maken met het cache...

[ Voor 17% gewijzigd door 6pack15 op 29-09-2010 15:40 ]

• Phusebox
6pack15 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:39:
[...]
Ik heb ook last van die haperingen (x360) Dit had ik wel na een flinke sessie monte carlo, steeds als ik uit de tunnel kwam tot de 180 graden bocht slechte framerate. Misschien heeft het iets te maken met het cache...
Ga vanavond, als ik tijd heb, eens zien of het op de PS3 niet hapert dan. Bij Monaco hapert ie altijd namelijk op de 360.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Heb die hapering ook . Dacht dat installeren op de xbox wel zou helpen , maar het gebeurt me nog steeds 2 x per race ongeveer (30 %) en idd altijd op vervelende momenten. Ik rij altijd met 2 flashback opties aan (en die heb ik ook nodig :p) en dat kan helemaal irritant zijn omdat je soms niet ver genoeg voor de bocht kan komen en dus met rechte wielen in een bocht wordt gezet.

Nogmaals mijn vraag : Kan ik de pits vertellen bij een opdrogende baan dat ik naar slicks wil als ik in mijn strategie voor intermediate heb gekozen ? en vinden jullie het soms ook niet erg nat (stortregen ) om met intermediates te rijden ? ;)

• Rivanov
Op de PS3 hapert Monaco ook af en toe. Vooral de 2de chicane na de tunnel.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Phusebox
Beakzz schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:16:
Heb die hapering ook . Dacht dat installeren op de xbox wel zou helpen , maar het gebeurt me nog steeds 2 x per race ongeveer (30 %) en idd altijd op vervelende momenten. Ik rij altijd met 2 flashback opties aan (en die heb ik ook nodig :p) en dat kan helemaal irritant zijn omdat je soms niet ver genoeg voor de bocht kan komen en dus met rechte wielen in een bocht wordt gezet.

Nogmaals mijn vraag : Kan ik de pits vertellen bij een opdrogende baan dat ik naar slicks wil als ik in mijn strategie voor intermediate heb gekozen ? en vinden jullie het soms ook niet erg nat (stortregen ) om met intermediates te rijden ? ;)
Je kunt met de d-pad kiezen voor tyes, en dan aangeven welke je banden je wil hebben. Ik doe dit meestal als ik op cruisecontrol door de pits rij.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens; voor de mensen die op de PC spelen; welke toetsen gebruik je voor het bijstellen van de vleugel?

Ik mis deze in de voorkeuren namelijk.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:38:
Overigens; voor de mensen die op de PC spelen; welke toetsen gebruik je voor het bijstellen van de vleugel?

Ik mis deze in de voorkeuren namelijk.
Volgens mij moet je op omhoog drukken om in een menu'tje te komen waar je dat kan instellen.
Die toetsen kan je wel definieren in de voorkeuren volgens mij.

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Aaargh, soms erger ik mij behoorlijk aan F1. Voorbeeldjes:
  • Pitten gaat veel te buggy, auto's die zomaar door je heen rijden, en dat je pitcrew je VEEl te lang laat wachten voordat je erop kan/mag
  • Lekke banden. Ik krijg bijna iedere race wel een lekke band, en omdat ik om eerlijk te zeggen slecht tegen mijn verlies kan, kan ik dan fijn de hele race restarten omdat ik meestal mijn flashbacks al vrij snel gebruikt heb. Ook zie ik nooit dat de AI een lekke band oid krijgt.
  • Ik heb na 22 race's de AI nog maar op 1 foutje kunnen betrappen, en dat was toen Vettel in Maleisie spinde (het regende erg hard). Natuurlijk reed ik hier ook weer bovenop 8)7.
  • Ik haal nog (imho) te makkelijk veel mensen tegelijk in, vooral in de 1e bocht na de start. Start ik als 14e, sta ik na de 1e bocht 3e. Ik speel op hard, en als ik die positie eenmaal heb, moet ik hem ook flink verdedigen.
  • Over verdedigen gesproken: ik krijg vaak illegal blocking als ik mijn positie probeer te verdedigen nadat ik van de baan afgeschoten ben. Bijvoorbeeld, ik neem een bocht net iets te hard, vlieg eraf, en ik ga de baan weer op, dus ik rijd al wel weer vlot door, en er komen auto's achter me aan, krijg ik die warning.
Zo, dat lucht even weer op. Verder wel een tof spel, maar van dit soort bugjes krijg ik spontaan Alt + F4 neigingen.

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:10
Phusebox schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:05:
[...]

Ga vanavond, als ik tijd heb, eens zien of het op de PS3 niet hapert dan. Bij Monaco hapert ie altijd namelijk op de 360.
Lijkt bij mij wel te helpen, het is nu wel bewolkt en regenachtig, dus niet echt vergelijkbaar. Maar geen last van haperingen meer

• Dutchie01
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:55
In het begin met de eerste baan ( Bahrein of zo ) kreeg ik 2 haperingen zit nu in Monaco en nergens last meer van. ( pc,i7 920, hd4870.G27, werkt perfect hier )

Wat een #$%^& baan is Monaco met die bugs...
Moest 15d kwalificeren...volgens mij werd ik 10,11 of 12de. ga ik naar race toe start ik als 22 :S terwijl al ik hem opstart ik wel een groene vinkje krijg bij me opdracht voor de kwalificatie.
moet nu 12 worden, maar elke race gebeurd er wel wat 5 x moeten pitten, lekke band halverwege, penalty's, omdat de AI iets verkeerd doet. vleugel eraf rijden..... sjonge jongen wat heb ik vandaag lopen schelden op Monaco.......wel gaaf circuit :D laatste ronde ging het allemaal goed totdat ik visite kreeg...hey wat leuk mag ik ook eens sturen NeeEEEEeeee !!!! .... telaat.... restart :( morgen verder.

Voor de rest vind ik het wel een leuk spel. Zeker als de patch de irritante bugs eruit haalt en de AI geen Toerbo Toerbo bij lange rechte stuk geeft en minder remt in de bochten.

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Hoe word ik 1e coureur van mijn team? Ik zit in het 2e seizoen en ik rijd voor Ferrari. Ik versla Alonso aan de lopende band en ik zou graag de 1e coureur van mijn team willen worden. Heeft iemand ideeen of suggesties?

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:55

Niellie41

[object Object]

Dutchie01 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:52:
In het begin met de eerste baan ( Bahrein of zo ) kreeg ik 2 haperingen zit nu in Monaco en nergens last meer van. ( pc,i7 920, hd4870.G27, werkt perfect hier )

Moest 15d kwalificeren...volgens mij werd ik 10,11 of 12de. ga ik naar race toe start ik als 22 :S terwijl al ik hem opstart ik wel een groene vinkje krijg bij me opdracht voor de kwalificatie.
moet nu 12 worden, maar elke race gebeurd er wel wat 5 x moeten pitten, lekke band halverwege, penalty's, omdat de AI iets verkeerd doet. vleugel eraf rijden..... sjonge jongen wat heb ik vandaag lopen schelden op Monaco.......wel gaaf circuit :D laatste ronde ging het allemaal goed totdat ik visite kreeg...hey wat leuk mag ik ook eens sturen NeeEEEEeeee !!!! .... telaat.... restart :( morgen verder.

Voor de rest vind ik het wel een leuk spel. Zeker als de patch de irritante bugs eruit haalt en de AI geen Toerbo Toerbo bij lange rechte stuk geeft en minder remt in de bochten.
je kwalificeert je ook als 10e, 11e of 12e. Dus je hebt je opdracht gehaald. Op de grid word je pas naar achter gezet, maar je kwali prestatie blijft staan. Is in het echt ook zo.

• i-dj
  • Laatst online: 12-09 09:00
6pack15 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:39:
[...]
@Phusebox

Ik heb mijn PC op spelmodus gezet. Had ineens minder last van happeringen en nog beter, ik kom nu de bochten beter door. Ik weet niet of dit een oplossing is voor jullie?

PSN: IS_DJ

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
i-dj schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:44:
[...]

Ik heb mijn PC op spelmodus gezet. Had ineens minder last van happeringen en nog beter, ik kom nu de bochten beter door. Ik weet niet of dit een oplossing is voor jullie?
Waar doe je dit? Eerste keer dat ik er over hoor.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lage zichtbaarheid vind ik nog wel het grootste probleem van een regenrace. Is daar niks aan te doen?

• Rivanov
Wat denk je dat de echte F1 coureurs zien in de regen.. ;)

• i-dj
  • Laatst online: 12-09 09:00
Sagaris schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:58:
[...]

Waar doe je dit? Eerste keer dat ik er over hoor.
MIjn Philips tv heeft een Smart instelling Spelmodus. Ook mijn Samsung Syncmaster (Pc monitor/Annex Tv) heeft deze optie.

Een vriend van mij vertelde dat hij met GRID een probleem had met insturen en heeft toen gekeken in de handleiding van de TV. Daar werd deze optie aangehaald (heeft een LED tv).

Eerst dacht ik dat het niet zou uitmaken.....maar ik heb het idee dat het rijden nu beter gaat (Was hiervoor Death Last, nu kan ik redelijk meekomen.)

PSN: IS_DJ

• TimS81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Nou, vandaag ook m'n eerste GP gereden, uit de carreer. Op Traction Control na alle instellingen op z'n moeilijkste/uit. TC op Full (stuurtje is dusdanig uit dat de pedalen niet meer 100% reageren, en daardoor te vaak te snel al volgas geven, met een spin als resultaat). Gekozen team: Virgin Racing.

1e Free Practice was circuit leren kennen. Veelvuldig naast de baan terecht gekomen, en pas in de laatste 15 minuten een beetje door kunnen rijden en de lijnen gevonden. Tijd was ergens in de buurt van P20 geloof ik. FP2 overgeslagen, door naar FP3, om nog even de Options te proberen (Primes waren tot nu toe alleen gebruikt). Ging erg goed, P13 aan het eind.
Toen door naar Qualifying, ook dat ging erg lekker, en uiteindelijk in Q3 terecht gekomen en zelfs als 9e nog kunnen kwalificeren. Was ik best blij mee, ook nog een mooie tijd (laag 1:59).
En toen kwam de race. Bij de start 2 plekken verloren. Had erger kunnen zijn, maar buitenom nog een aantal rijders voor kunnen blijven, en dan de volgende bocht naar links een beetje naar buiten laten lopen. Goed, dat dus prima, maar dat duurde maar een rondje of 2, toen een stuurfout en hop, 12e. Dat ging zo een paar rondjes verder, de top begon pitstops te maken, prima dus. Op een gegeven moment komt Alonso uit de pits, die kan ik nog net inhalen, maar hij blijft dicht achter me. Rondje later komt Petrov uit de pits, net wanneer Alonso op m'n staart zit, en ik dus al de binnenste lijn heb. Lichte touché met Petrov, en een bocht later Petrov ingehaald. Alonso was er toen helaas wel al voorbij. Dan, in ronde 9, in bocht 4 ofzo, lekke band. Ze waren net het rondje ervoor geel geworden, maar om dan meteen lek te slaan is een beetje te veel van het goeie.. Vermoedelijk dat Buemi (die vlak achter me zat) hem met z'n voorvleugel lek had gesneden. Lag op dat moment 8e, maar dan moet je dus nog 2 minuten minimaal rijden tot de pits. Toch nog aardig door kunnen rijden, alleen accelereren ging niet zoals normaal. Afijn, gelukkig zou mijn pitstop een ronde later zijn, dus die maar geannuleerd. Uiteindelijk 24e geworden, al heb ik echt de indruk dat het gehele veld achter me geen pitstop gemaakt heeft, zo weinig tijd hebben die op me verloren...

Op zich verder een leuke race, nu maar hopen op meer succes in Melbourne!

Overigens, wat wel een tekortkoming is van het spel: je kunt niet meerdere gebruikers aanmaken, en dus losse carreers beginnen. Toch wel een nadeel. M'n vriendin vindt racespellen ook leuk, maar zou nu dus onder mijn gebruikersnaam (en instellingen) moeten spelen hierdoor... Dat mogen ze voor de volgende versie nog wel even meenemen...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
i-dj schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:48:
MIjn Philips tv heeft een Smart instelling Spelmodus. Ook mijn Samsung Syncmaster (Pc monitor/Annex Tv) heeft deze optie.
Ah, maar dat is een TV, geen PC. ;)
TimS81 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:52:
Overigens, wat wel een tekortkoming is van het spel: je kunt niet meerdere gebruikers aanmaken, en dus losse carreers beginnen. Toch wel een nadeel. M'n vriendin vindt racespellen ook leuk, maar zou nu dus onder mijn gebruikersnaam (en instellingen) moeten spelen hierdoor... Dat mogen ze voor de volgende versie nog wel even meenemen...
Geef je vriendin een eigen Windows account...

[ Voor 47% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-09-2010 20:00 ]

Verwijderd

Net m'n eerste races gereden met m'n net aangekomen PC-versie. Toch wel blij met m'n aankoop. Ik moet wel zeggen dat ik me in dit topic niet echt thuisvoel, want ik rij op medium met alle hulpopties aan, behalve dan brake assist. Ik hou van ontspannen scheuren. 8) Lijkt me dat de meesten hier alles zo moeilijk mogelijk willen doen, maar dat doe ik op m'n werk al, dus eh... ik doe het voorlopig rustig aan! ;)

Trouwens, zal wel ontzettend oud nieuws zijn, maar ik las een tijdje geleden hier dat je de tijd kan versnellen als je een bepaalde sessie niet meer verder wil rijden. Dat was voor mij haast een reden het spel niet te kopen want in de demo duurde het 'uren' voordat ik de practice versneld was doorgegaan. Kom in zonet in de garage aan het begin van de eerste race van een seizoen, blijkt dat je doodsimpel kunt skippen naar de volgende stap (in het menu helemaal rechts)! Hadden sommigen dat gemist hier...? Zo ja, dan weet je het nu. ;)

Wat ik trouwens wel relaxed vind is dat je de kwalificatie meteen kunt beginnen, dus dat je niet per se eerst nog een nutteloos rondje moet rijden. Maar goed, ik doe alleen maar de kwalificatie om de achievements te halen want zonder kwalificatie win ik natuurlijk alsnog wel op mijn settings. :+

Al met al een lekker spel, heerlijk voor zo nu en dan ff raggen!
Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:58:
[...]

Geef je vriendin een eigen Windows account...
Ja, dat wou ik ook net zeggen: zowat iedereen heeft wel een of ander Live/Hotmail account... dus gewoon daarmee inloggen en ze kan d'r eigen career starten!

P.S. Zijn er hier nog meer lui die niet zo stoer zijn als de rest en lekker ontspannen rondtouren? >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 20:08 ]

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:06:

Trouwens, zal wel ontzettend oud nieuws zijn, maar ik las een tijdje geleden hier dat je de tijd kan versnellen als je een bepaalde sessie niet meer verder wil rijden. Dat was voor mij haast een reden het spel niet te kopen want in de demo duurde het 'uren' voordat ik de practice versneld was doorgegaan. Kom in zonet in de garage aan het begin van de eerste race van een seizoen, blijkt dat je doodsimpel kunt skippen naar de volgende stap (in het menu helemaal rechts)! Hadden sommigen dat gemist hier...? Zo ja, dan weet je het nu. ;)
Ik moet jou bedanken hiervoor. Daar was ik zelf nog niet achtergekomen :$

• schumpi
Hier een mooi tooltje gevonden (TyreGrip Adjustment tool):
http://f1-2010-tools.110mb.com/
Kun je het lekker wat moeilijker maken en meer naar eigen smaak wat de grip van de banden betreft ;)

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

[b][message=34770527,noline]
P.S. Zijn er hier nog meer lui die niet zo stoer zijn als de rest en lekker ontspannen rondtouren? >:)
Moet ook toegeven dat ik niet zo diehard ben nee, heb net een momo stuurtje en rijd met alle assists behalve idd de brake assists aan, heb nog niet geprobeerd alles uit te zetten ook eigenlijk...

;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• schumpi
Bij mij alle hulp maar meteen afgezet en dacht daarna nog dat ik ergens iets vergeten was uit te zetten. Vandaar dat het niet zo zeer een sim is.

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 23:10
Volgens mij heb ik last van een Sound Bug.. Na een sessie gereden te hebben, hoor ik geen opkrikt geluiden meer als de auto omhoog gekrikt wordt. Daarnaast hoor ik ze ook niet meer het karretje pakken enzo..

Meer mensen hier last van? Ik heb een X-FI Xtreme Gamer en audio staat op hardware voor de mooiste weergave.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
!@$$%%%^^ en nog heel voor meer van dat soort spul.
Heb het atm even helemaal gehad met dit wanproduct. Ik rij in spanje (geloof ik) sta ik 8e terwijl ik pit. Ik zet iets te vroeg de begrenzer erop en iedereen rijd weer door(!) mij heen. Goed, op zich niet zo'n probleem. Vervolgens rij ik de pits in, stop ik, laat mijn team mij weer enoooorm lang wachten, en kom ik als 23e terug op de baan. Ok, dacht ik, de anderen zullen ook wel moeten stoppen. Niet dus. Ik begon iedereen dus weer in te halen, en lag op p12 in ronde 10 (van de 13). Hier was ik wel redelijk tevreden mee, was immers ook de doelstelling van mijn team. Maarrrrr daar heb je het gedonder weer: WEER een random lekke band. AARGH. Kun je die krengen ergens uitzetten? Zo enorm frustrerend.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Knul schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:52:
Heb het atm even helemaal gehad met dit wanproduct. Ik rij in spanje (geloof ik) sta ik 8e terwijl ik pit. Ik zet iets te vroeg de begrenzer erop en iedereen rijd weer door(!) mij heen. Goed, op zich niet zo'n probleem. Vervolgens rij ik de pits in, stop ik, laat mijn team mij weer enoooorm lang wachten, en kom ik als 23e terug op de baan. Ok, dacht ik, de anderen zullen ook wel moeten stoppen. Niet dus. Ik begon iedereen dus weer in te halen, en lag op p12 in ronde 10 (van de 13). Hier was ik wel redelijk tevreden mee, was immers ook de doelstelling van mijn team. Maarrrrr daar heb je het gedonder weer: WEER een random lekke band. AARGH. Kun je die krengen ergens uitzetten? Zo enorm frustrerend.
Ja? Bij tyre meuk in je moeilijkheidsgraad-schermpje? In je trailer voordat je 'n GP start.

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
[message=,noline]Batsgeit schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:52[/message]:
Tyre (wear) simulation uitzetten, kan ook voor Fuel en Damage. Gewoon onder moeilijkheidsinstellingen

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NickThissen schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:39:
Een vraagje... Ik zie dat je bijna bij elke bocht remt en stuurt tegenlijk... Hoe doe je dat? Als ik dat probeer dan locken m'n wielen meteen (ook al rem ik maar een klein beetje, niet 100% ingedrukt) en ga ik gewoon rechtdoor... Jij kunt zo veel later remmen als ik en kunt de meeste scherpe bochten lekker op snelheid in de 2 nemen, waar ik meestal toch naar de 1 terug moet om niet de bocht uit te vliegen. Ik moet gewoon helemaal afremmen voor de bocht en daarna zonder de rem te gebruiken de bocht door. Als ik in de bocht m'n rem aantik dan is het voorbij dan ga ik gewoon rechtdoor...
Gezien het filmpje, is er gewoon een stuurtje gebruikt, niets meer, niets minder. En een goede (eventueel zelf samengestelde) car setup doet ook wonderen.

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Tyre wear kun je uitzetten maar zelfs zonder tyre wear kun je een puncture krijgen. Tot nu toe twee keer gehad (beide in practice) en ik heb tyre wear uit staan. Beetje raar inderdaad, als ik tyre wear niet wil dan wil ik ook geen punctures... Maar goed, het gebeurt me amper (heel hard afkloppen dit) dus ik vind het niet zo erg.

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
CptChaos schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:24:
[...]
Gezien het filmpje, is er gewoon een stuurtje gebruikt, niets meer, niets minder. En een goede (eventueel zelf samengestelde) car setup doet ook wonderen.
Ik gebruik ook een stuur (Logitech Momo). Ik kan het nu iets beter, moet gewoon iets beter de rem controleren, maar ik lock nog steeds heel veel ook al raak ik de rem amper aan. Rem staat wel gewoon goed afgesteld (in de game opties en ook in de logitech profiler dinges) want als ik de rem maar net aanraak rijd ik ook nog gewoon 300 ofzo dus daar ligt het niet aan.

Mijn iRacing profiel

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Als je schade niet aan hebt staan, dan krijg je volgens mij geen lekke banden.
Ik heb namelijk wel Tyre aangezet, maar mijn banden worden hooguit rood op een gegeven moment (ik rijd met de zachte banden altijd een ronde langer vanwege de pitsstop-bug), maar lek zijn ze nog niet gedaan.

Ik heb mijn 24 inch scherm binnen: wat een verschil zeg!!! Opeens heb je veel meer ruimte op de baan. In plaats van een kartbaan is het nu een formule 1 circuit geworden. Ik heb nu ook spiegels, die ik eerst niet had.
Ik was op Silverstone bezig (wat een rot-baan... maar dat vond ik volgens mij vroeger ook al) en gek genoeg spinde ik met het nieuwe scherm veel minder.
Enig probleem was dat ik mijn rempunt een beetje miste, doordat alles wat groter was geworden. (ik had de kwalificatie al gehad)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

schumpi schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:21:
[...]

Ik moet jou bedanken hiervoor. Daar was ik zelf nog niet achtergekomen :$
Ha, graag gedaan. :)
Donnie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:27:
[...]

Moet ook toegeven dat ik niet zo diehard ben nee, heb net een momo stuurtje en rijd met alle assists behalve idd de brake assists aan, heb nog niet geprobeerd alles uit te zetten ook eigenlijk...

;)
Ah, gelukkig, dan ben ik niet de enige. ;) Zo nu en dan rij ik het wel zonder hulpmiddelen, trouwens, maar zodra ik een race start merk ik dat ik te gehaast ben om zonder hulpmiddelen te rijden, haha! En ik vind het ook veels te lekker om lekker makkelijk overal langs te scheuren! Dikke lol! (Ik speel dit spel namelijk voor de lol: werken doe ik overdag al. ;) ) Trouwens, zelfs met hulpmiddelen draai ik nog weleens in de rondte: gebeurt dan wel vaak op een bepaalde plek op het circuit, alsof het zo gemaakt is dat je daar makkelijk spint of zo.

EDIT
Nog even voor degenen die het spel voor de pc willen hebben: ik heb net nog ff gekeken op de Tweakers pricewatch (omdat ik boven dit topic steeds de goedkoopste versies zie staan) maar daar staat deze niet bij:

www.all4games.nl/Formula-1-F1-2010-DVD-Rom

Hij is daar het goedkoopst van allemaal (32,04) EN op voorraad. Ik heb 'm daar gisteren besteld en vandaag was 'ie binnen. (Geen idee hoe je iets kunt toevoegen aan de pricewatch, dus post ik het maar even hier). Het is maar liefst negen euro goedkoper dan de volgend goedkoopste winkel die 'm ook op voorraad heeft!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 21:53 ]

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

NickThissen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:27:
[...]

Ik gebruik ook een stuur (Logitech Momo).
Zou je misschien je momo settings met ons willen delen _/-\o_

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

• NickThissen
Nou, weer een nieuwe in een lange reeks bugs... Ben nog steeds met Valencia bezig, in de regen weer, maar blijkbaar vond m'n team het dit keer niet nodig dat ik een pitstop zou maken. Normaal beginnen ze na 4-5 rondjes ofzo toch te zeggen dat ik naar binnen moet komen, maar nu na 8 rondjes nog steeds niets gehoord. Ondertussen spin ik wel bij elke bocht eruit, na 9 rondjes had ik gewoon totaal geen grip meer, ik kwam niet eens meer op snelheid zonder m'n banden te spinnen... Nou ja, maar eens de pits in gereden, maar niks... Hij rijdt gewoon op de automatische piloot een keer door de pitstraat maar stopt niet en rijdt meteen weer door, alsof ik een drive through had... Leuk! In het menu zag ik toevallig een knop om een pitstop te vragen, die had ik op X ingesteld blijkbaar (geen plaats meer op stuur). 35 keer op gedrukt, nog steeds geen pitstop... Uiteindelijk moest ik m'n voorvleugel eraf rijden (niet met opzet, dat gaat nou eenmaal snel als je niet meer kan sturen ;)) totdat ze doorhadden dat ik misschien ook eens nieuwe banden nodig had. Dat was het laatste rondje ondertussen (11) en toen was ik al ingehaald door de nummer 5 ofzo... Maar weer opnieuw starten dan, want als ik verlies wil ik wel eerlijk verliezen, niet door zoiets belachelijks :/

Of is het mogelijk (toegestaan..?) om een race zonder pitstop te rijden? Lijkt me niet of wel..?! En dan nog, als ik om een pitstop vraag mogen ze daar best op antwoorden...
Donnie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:53:
[...]

Zou je misschien je momo settings met ons willen delen _/-\o_
Buiten het spel heb ik alles denk ik standaard. Binnen het spel heb ik:

Steering deadzone: 5% (0% is net iets teveel speling vind ik)
Steering saturation: 95%
Steering linearity: 40% (standaard)
Throttle/Brake deadzone: 0%
Throttle/Brake sat.: 95%

EDIT
Oh en FFB heb ik wheel weight op 30%, de rest op 100%.
Alle assists verder uit.

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 29-09-2010 21:59 ]

Mijn iRacing profiel

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 22:20

-TAZZ-

X

1 pitstop is verplicht om te wisselen tussen optional en prime bandenkeuze.

• NickThissen
-TAZZ- schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:00:
Maar ik gebruik intermediates omdat het regent. Is het dan nog steeds verplicht?

Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel vreemd: nog geen 2 posts geleden zei ik dat ik tyre wear UIT heb (en dat is inderdaad ook zo)... Maar na 8 rondjes leek het toch alsof ik op m'n velgen reed. De status indicator gaf nog steeds mooi groen aan (ook nooit anders gezien) maar blijkbaar ga je toch glijden na te lange tijd ook al heb je tyre wear uit.

En ja hoor: karma is a bitch... In dezelfde post (2 of 3 posts terug) zei ik ook (met afkloppen nog wel!) dat ik amper last had van punctures. Nu in het tweede rondje was het raak in de laatste bocht vlak voordat ik ging remmen. Met wat behendig stuurwerk en vast wel wat geluk kon ik gelukkig precies de pits in driften met 200 km/h (LOL :+ ) dus heb ik er weinig last van gehad behalve een pitstop van 10 seconden (wat overigens erg lang is voor een bandenwissel, niet? Er was niemand anders in de pits (tweede rondje...) dus ik hoefde niet te wachten verder).

Mijn iRacing profiel

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NickThissen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:53:
Nou, weer een nieuwe in een lange reeks bugs... Ben nog steeds met Valencia bezig, in de regen weer, maar blijkbaar vond m'n team het dit keer niet nodig dat ik een pitstop zou maken. Normaal beginnen ze na 4-5 rondjes ofzo toch te zeggen dat ik naar binnen moet komen, maar nu na 8 rondjes nog steeds niets gehoord. Ondertussen spin ik wel bij elke bocht eruit, na 9 rondjes had ik gewoon totaal geen grip meer, ik kwam niet eens meer op snelheid zonder m'n banden te spinnen... Nou ja, maar eens de pits in gereden, maar niks... Hij rijdt gewoon op de automatische piloot een keer door de pitstraat maar stopt niet en rijdt meteen weer door, alsof ik een drive through had... Leuk! In het menu zag ik toevallig een knop om een pitstop te vragen, die had ik op X ingesteld blijkbaar (geen plaats meer op stuur). 35 keer op gedrukt, nog steeds geen pitstop... Uiteindelijk moest ik m'n voorvleugel eraf rijden (niet met opzet, dat gaat nou eenmaal snel als je niet meer kan sturen ;)) totdat ze doorhadden dat ik misschien ook eens nieuwe banden nodig had. Dat was het laatste rondje ondertussen (11) en toen was ik al ingehaald door de nummer 5 ofzo... Maar weer opnieuw starten dan, want als ik verlies wil ik wel eerlijk verliezen, niet door zoiets belachelijks :/

Of is het mogelijk (toegestaan..?) om een race zonder pitstop te rijden? Lijkt me niet of wel..?! En dan nog, als ik om een pitstop vraag mogen ze daar best op antwoorden...

[...]
Nouja, bug...

Het kan goed zijn dat je de pistop strategie (per ongeluk?) hebt veranderd, waardoor er geen pit-lap is aangemaakt.
Dat er vervolgens geen team klaarstaat is logisch. Daarvoor had je op de pit-button moeten drukken.
NickThissen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:10:
[...]

Maar ik gebruik intermediates omdat het regent. Is het dan nog steeds verplicht?

Nu ik er over nadenk is het eigenlijk wel vreemd: nog geen 2 posts geleden zei ik dat ik tyre wear UIT heb (en dat is inderdaad ook zo)... Maar na 8 rondjes leek het toch alsof ik op m'n velgen reed. De status indicator gaf nog steeds mooi groen aan (ook nooit anders gezien) maar blijkbaar ga je toch glijden na te lange tijd ook al heb je tyre wear uit.

En ja hoor: karma is a bitch... In dezelfde post (2 of 3 posts terug) zei ik ook (met afkloppen nog wel!) dat ik amper last had van punctures. Nu in het tweede rondje was het raak in de laatste bocht vlak voordat ik ging remmen. Met wat behendig stuurwerk en vast wel wat geluk kon ik gelukkig precies de pits in driften met 200 km/h (LOL :+ ) dus heb ik er weinig last van gehad behalve een pitstop van 10 seconden (wat overigens erg lang is voor een bandenwissel, niet? Er was niemand anders in de pits (tweede rondje...) dus ik hoefde niet te wachten verder).
Als je intermediates rijdt hoef je inderdaad niet te wisselen. Dat wordt dan dus je eigen verantwoordelijkheid. Verklaart ook waarom er geen pit-in werd geroepen.

Het venster met de groene banden zegt niets over de status, maar over de temperatuur. Dat scherm heeft twee pagina's...

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 29-09-2010 22:12 ]

• NickThissen
MikeyMan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:10:
[...]

Nouja, bug...

Het kan goed zijn dat je de pistop strategie (per ongeluk?) hebt veranderd, waardoor er geen pit-lap is aangemaakt.
Dat er vervolgens geen team klaarstaat is logisch. Daarvoor had je op de pit-button moeten drukken.
Ik weet niet eens hoe ik de pit strategie kan aanpassen, dus dat lijkt me sterk. Net nog even gezocht, want ik dacht al dat het misschien zo iets was, maar kan het echt niet vinden. En daarbij heb ik vaak genoeg op de pit-button gedrukt, geen response...

Mijn iRacing profiel

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
NickThissen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:11:
[...]

Ik weet niet eens hoe ik de pit strategie kan aanpassen, dus dat lijkt me sterk. Net nog even gezocht, want ik dacht al dat het misschien zo iets was, maar kan het echt niet vinden. En daarbij heb ik vaak genoeg op de pit-button gedrukt, geen response...
Als je op de pitbutton drukt dan krijg je rechts in beeld een rood hekje voor je auto, dan is je stop aangevraagd. Als je het in het begin van het rondje dat je naar binnen doet moet het altijd goed gaan.

Strategie kun je voor de race in het tyres menu aanpassen.

• NickThissen
Sander H schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:18:
[...]

Als je op de pitbutton drukt dan krijg je rechts in beeld een rood hekje voor je auto, dan is je stop aangevraagd. Als je het in het begin van het rondje dat je naar binnen doet moet het altijd goed gaan.

Strategie kun je voor de race in het tyres menu aanpassen.
Hm, het lijkt erop dat je gelijk hebt, maar ik moet wel nog eerst handmatig op de 'status' knop drukken voordat ik dat kan zien :/ Beetje vreemd.

maar goed, nu dus weer dezelfde situatie, na 9 rondjes maar eens de pits in gegaan wat nu wel werkte na het aanvragen. Maar volgens mij hebben ze m'n banden gewoon niet vervangen :/ Ik heb er net niet op gelet, pitten is tijd om te drinken bij mij lol, maar ik irj de pits uit en spin meteen de eerste bocht keihard uit terwijl ik nog geen 50 rijdt :/ Ik rij de race nu maar gewoon uit in de 2 de laatste 3 rondjes ofzo want dit gaat gewoon nergens over... Ik zal zelf wel wat fout doen maar ze mogen dat best wel wat duidelijker uitleggen ofzo, hoe vertel ik ze nu dat ik aan het slippen ben in elke bocht, want blijkbaar hebben ze dat niet door aan het feit dat ik op 2 rondjes gezet ben 8)7

EDIT
Nu wordtie helemaal mooi... Laatste rondje nog maar eens naar binnen gegaan, en de banden worden WEL gewisseld. Nog steeds intermediates erop (weet niet hoe ik dat mid-race moet veranderen?) maar ik spin nog STEEDS elke bocht uit! Zelfs op het rechte stuk kan ik em niet rechtdoor houden... Ben maar gefinished nadat ik op 5 rondjes gezet ben, ben wel 30 keer uitegespind in 1 rondje LOL... Gaar spel.

Doe ik nou echt zelf iets fout? Het regent wel aardig, maar ik heb de helft van de races ofzo (nou ja, qualificatie dan meegeteld) in de regen gereden en nog nooit wets gebruikt, en normaal gaat het prima op de intermediates. Zelfs de engineer vertelt me dat ik het beste op intermediates kan blijven, ook al spin ik op het rechte stuk 3 rondjes als ik gas geef...

I give up!

[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 29-09-2010 22:38 ]

Mijn iRacing profiel

• Jeroenit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-06 20:25
misschien even iets om dit mysterie op te helderen: als je een "wet race"hebt ben je niet verplicht om je banden te wisselen, dus als de race begint als wet race wordt er automatisch geen pitstop ingepland.
Normaal gezien houden je wet banden het een hele race uit als het blijft regenen, als de baan gaat opdrogen rij je ze natuurlijk snel aan gort. Dat geldt hetzelfde voor intermediates, maar die houden het meestal geen hele race uit.., je moet dus zelf zorgen voor de race voor een strategie. Denk je dat het gaat opdrogen kun je een gok nemen door Option banden te laten steken

[ Voor 50% gewijzigd door Jeroenit op 29-09-2010 23:19 ]

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jeroenit schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:11:
misschien even iets om dit mysterie op te helderen: als je een "wet race"hebt ben je niet verplicht om je banden te wisselen, dus als de race begint als wet race wordt en automatisch geen pitstop ingepland.
Volgens mij kom je pas onder de verplichting van een bandenwissel uit als je een intermediate of full wet band monteert tijdens de race.
Zolang je het bij de droge banden houdt, moet je beide compounds gebruiken.

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
NickThissen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:28:
Nu wordtie helemaal mooi... Laatste rondje nog maar eens naar binnen gegaan, en de banden worden WEL gewisseld. Nog steeds intermediates erop (weet niet hoe ik dat mid-race moet veranderen?) maar ik spin nog STEEDS elke bocht uit! Zelfs op het rechte stuk kan ik em niet rechtdoor houden... Ben maar gefinished nadat ik op 5 rondjes gezet ben, ben wel 30 keer uitegespind in 1 rondje LOL... Gaar spel.

Doe ik nou echt zelf iets fout? Het regent wel aardig, maar ik heb de helft van de races ofzo (nou ja, qualificatie dan meegeteld) in de regen gereden en nog nooit wets gebruikt, en normaal gaat het prima op de intermediates. Zelfs de engineer vertelt me dat ik het beste op intermediates kan blijven, ook al spin ik op het rechte stuk 3 rondjes als ik gas geef...

I give up!
Niet om lullig te doen, maar misschien tijd om de handleiding erbij te pakken, aangezien je aardig wat dingen nog niet weet die toch redelijk handig zijn tijdens het racen :P.

Als je met een controller speelt, je kunt voor je pitstop banden selecteren via het quick menu op de D-pad. Verder, heb je voor de race je setup en je pit strategie gechecked? Misschien staat de setup wel op één voor een droge baan? Of staat er inderdaad geen pitstop ingepland in je strategie (kun je vinden in het Tyres menu als je in de pitbox staat).

• Jeroenit
Zamorano schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:13:
[...]

Volgens mij kom je pas onder de verplichting van een bandenwissel uit als je een intermediate of full wet band monteert tijdens de race.
Zolang je het bij de droge banden houdt, moet je beide compounds gebruiken.
dat zou kunnen, maar ik ging ervan uit dat NickThissen het had over natweer banden, ik zou ook niet weten waarom je met een kletsnatte baan en regen zou willen kiezen voor droogweerbanden maar dat is een ander verhaal.
Ik had in ieder geval laatst ook een kletsnatte race op Hockenheim en heb heel de race met 1 set banden gedaan.

Nog iets moois, de race erna was ook nat en ik nam weer de gok om niet te pitten, sommige AI had 4 rondjes voor het einde wel gekozen om Option te laten monteren omdat het droger en droger werd, die kwamen me net in de laatste 4 bochten toch voorbij, ik baalde natuurlijk maar van de andere kant liet dit wel zien dat ook de AI je kan verrassen met hun strategie...

GigabyteX670GamingX-Ryzen7800X3D-DeepcoolLT720-32GB CorsairDominator DDR5-6000-GigabyteRTX4070-Logitech G513/G903/+PowerplayZ-5500-ProX Wireless-GTOmegaRacing-T300+Ferrrari+F1 Wheel-TH8A Shifter-Fanatec Clubsport V2-Moza HBP-AOC U3277FWQ-HP Reverb G2 V2

• Dutchie01
laat me raden : je WET banden waren nog niet warm gereden en daarom spinde je zo vaak ???

• NickThissen
Ja ik heb ondertussen het menu gevonden waar ik de banden zou kunnen wisselen (niet lang naar gekeken en kon zo snel echter niet zien hoe het precies werkte...) maar dat zit dus op het toetsenbord, terwijl ik met een stuur race. Ze kunnen toch niet verwachten dat ik tijdens de race even naar m'n toetsenbord grijp? Waarom kan dat niet in het pauze menu ofzo? En ik heb echt geen 4 knoppen over op m'n stuur, hooguit 1 als ik de replay knop weg doe...

Trouwens, ik reed op intermediates vanaf het begin (de engineer kiest toch vanzelf een goeie setup op het begin?) en de engineer bleef me ook aanraden om op intermediates te blijven rijden. Ik weet niet meer letterlijk wat hij zei maar het was iets van "het ziet er naar uit dat het weer niet gaat veranderen dus het is niet nodig om regenbanden te nemen"... En het regende ook niet super hard. Wel gewoon flink, dat er flink wat water opspat achter m'n voorliggers, maar ik heb het echter gezien en toen heb ik ook gewoon op intermediates gereden. Maar nu kan ik opeens niet meer op intermediates rijden, ook al geeft de engineer aan dat het wel de beste optie is... Het ligt dus niet aan het slijten van de banden want punt 1: dat staat uit, en punt 2: na bandenwissel was het net zo erg... Beetje erg raar dat ik de ene race voluit kan gaan op intermediates in flinke regenval en de andere race lijkt het alsof ik op ijs rijd zodat ik zelfs niet in een rechte lijn kan rijden, in vergelijkbare omstandigheden...

De manual net maar eens doorgelezen (doe ik normaal nooit lol), en ik had dus inderdaad zelf voor de stop moeten zorgen, maar dat verklaart nog steeds niet waarom ik niet eens rechtdoor kan rijden op intermediates terwijl het 2/3 races daarvoor nog prima ging in dezelfde omstandigheden... En al helemaal niet waarom m'n engineer denkt dat ik niet hoef te wisselen.
Dutchie01 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:40:
laat me raden : je WET banden waren nog niet warm gereden en daarom spinde je zo vaak ???
Ik heb geen wet banden erop gehad omdat
1) De engineer zei dat het niet nodig was, en
2) ik uberhaupt niet wist hoe je dat tijdens de race kon aanpassen...

En ik merk normaal eigenlijk niets van het warmrijden van banden. Hooguit een 'bijna slip' in de eerste bocht als ik iets te enthousiast ben, maar bij lange na niet zo extreem als nu. Ik kon gewoon niet sturen tenzij ik 30 km/h reed ofzo, dan gingen m'n wielen gewoon opzij maar ik ging vrolijk rechtdoor.

[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 29-09-2010 23:53 ]

Mijn iRacing profiel

• Dutchie01
nouja die andere dan :D bedoelde regenbanden 1 van de 2 :P
Met droog weer merkt ik haast niks kwa grip etc, maar toen ik een race in de regen kreeg leek het in het begin ofdat ik op ijs stond.

owja: je hebt maar een aantal setjes banden per circuit...

• badluckboy
badluckboy schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:03:
Hoe word ik 1e coureur van mijn team? Ik zit in het 2e seizoen en ik rijd voor Ferrari. Ik versla Alonso aan de lopende band en ik zou graag de 1e coureur van mijn team willen worden. Heeft iemand ideeen of suggesties?
zzzzzz

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
#%#&^@%@#% net seizoen afgemaakt met lotus, had al verschillende contract offers van kleine team (was voor toro rosso gegaan) toen ik de laatste race zomaar won. krijg ik een offer van renault voor seizoen 2!! ik helemaal blij, druk ik per ongeluk accept bij HRT... *huil*

was 6e geworden bij lotus, 140 punten in het 1e seizoen gehaald. nu kan ik het weer overnieuw gaan doen :(

• marijnhak
Phusebox schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:00:
Hoe vaak hebben jullie trouwens regen? Ik heb nu volgens mij 9 career races gehad, en niet 1x regen (afgezien van een race waarbij de laatste drie rondjes een paar druppels vielen).
Hier exact hetzelfde...nog nooit regen!!

• marijnhak
Dutchie01 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:52:

Het kan zijn dat je de 12e tijd hebt gereden (achievement gehaald), maar onderweg 2x grid penalty (5 plaatsen teruggezet) hebt gekregen...dan start je dus als 22e..

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:27
-TAZZ- schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:00:
ik heb steeds als ik een race start op prime en dan binnen de pitwindow naar binnen gaat , dat mijn crew gewoon weer nieuwe prime's eronder schroeft 8)7
hoe kan je veranderen dat ze dan toch de options eronder zetten?

als ik op de options de race start , dan schroeven ze er wel primes onder tijdens de pit

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:17
murky123 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 07:44:
[...]

ik heb steeds als ik een race start op prime en dan binnen de pitwindow naar binnen gaat , dat mijn crew gewoon weer nieuwe prime's eronder schroeft 8)7

als ik op de options de race start , dan schroeven ze er wel primes onder tijdens de pit
Wat dacht je van Tyres > Race strategy in je pitbox(voor de race)? Of tijdens de race naar je quick menu > tyres > option? ;)

• Phusebox
Heb vanochtend de eerste drie rondjes op de PS3 gereden, hiervoor alleen de xbox360 en pc versie gespeeld. Wat me opviel was eigenlijk dat het geluid op de PS3 beter is dan Xbox360? Zo hoorde ik een mooie echo bij het uit de pitbox rijden die op de 360 niet aanwezig is. Beiden zijn via HDMI aangesloten op dezelfde receiver en ingestel op Dolby Digital.

Verder is het toch echt zo dat de textures op de 360 mooier zijn, vooral de textures op de auto's zijn scherper. Maar goed, dat doet weinig afbreuk aan het spel aangezien je die textures alleen goed zult zien in replays.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:57
Gisteren een race op Sepang gereden, stond dat het een wet race was dus ik de full wets er onder.. Blijkt het droog te zijn, naja afijn ik toch gewoon doorrijden in rondje 4 naar binnen voor de option rij er 1 rondje op begint het zachtjes te regenen, dit bleef aanhouden tot ronde 10 en toen begon het ineens te gieten. Ïk moest nog 2 rondes dus dacht kan dit wel proberen uit te rijden, ronde 11 ging nog wel maar ronde 12 was echt kansloos. Ik weet niet hoe mensen erbij komen dat als het met bakken uit de hemel komt het nog gewoon op de Option kan redden want elke bocht vlieg je eraf.

Ik denk dat veel mensen zich vergissen tussen regen en motregen, inderdaad in motregen is het nog best wel te doen met droogweerbanden maar in de regen maak je geen schijn van kans!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Phusebox
murky123 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 07:44:
[...]

Vaag, ik verander mijn strategie nooit, en start eigenlijk altijd op de primes. Nog nooit problemen mee gehad.

Verwijderd

Ben gisteren avond ook even wezen racen op hard.. me 1ste paar races.
Gaat opzich wel goed behalve dat ik zelf af en toe nog spin xD ga vanavond op expert verder want word met een virgin 1ste =/

Ik kijk in de lijst met buttons en ik zie pit limiter op button 18 staan, maar welke is dat =/
heb van alles geprobeerd maar ik weet niet alle button nummers op me stuur.
Heb een G25.
Wel een fantastisch spel!

• Jeroenit
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:23:
Ben gisteren avond ook even wezen racen op hard.. me 1ste paar races.
Gaat opzich wel goed behalve dat ik zelf af en toe nog spin xD ga vanavond op expert verder want word met een virgin 1ste =/

Ik kijk in de lijst met buttons en ik zie pit limiter op button 18 staan, maar welke is dat =/
heb van alles geprobeerd maar ik weet niet alle button nummers op me stuur.
Heb een G25.
Wel een fantastisch spel!
je moet gewoon even zelf de toetsen instellen die jij fijn vind, je kunt in het controller menu de bestaande G25 layout niet veranderen , maar wel even een nieuwe layout maken. Dan moet je ook even weer opnieuw links sturen ,rechts sturen etc instellen maar dat hoef je maar 1 keer te doen

Verwijderd

Okee, dank je ^^
ga ik vanavond zeker proberen.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Phusebox schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:10:
[...]

Vaag, ik verander mijn strategie nooit, en start eigenlijk altijd op de primes. Nog nooit problemen mee gehad.
Als je je kwalificeert in de top 10 zul je die banden gebruiken voor de race. Als dat options zijn, dan moet je dus wisselen naar primes. Let wel, het gaat om je snelste tijd+banden combo.
Als je kwalificeert op primes, zul je ook daarmee starten.

Mocht je je niet in de top10 zetten, dan start je vaak op primes, omdat je dan later kunt pitten. En over het algemeen is later pitten, minder last van achterblijvers, plus dat je gemakkelijker wat sneller rondjes eruit perst (tussen de eerste pitstops en de latere pitstops) omdat je banden dan nog mooi warm zijn en minder afgesleten.

Je kunt uiteraard wel op options starten dan, maar dan zit je vaak weer in de drukte met de pits.
Gynnad schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:06:
Gisteren een race op Sepang gereden, stond dat het een wet race was dus ik de full wets er onder.. Blijkt het droog te zijn, naja afijn ik toch gewoon doorrijden in rondje 4 naar binnen voor de option rij er 1 rondje op begint het zachtjes te regenen, dit bleef aanhouden tot ronde 10 en toen begon het ineens te gieten. Ïk moest nog 2 rondes dus dacht kan dit wel proberen uit te rijden, ronde 11 ging nog wel maar ronde 12 was echt kansloos. Ik weet niet hoe mensen erbij komen dat als het met bakken uit de hemel komt het nog gewoon op de Option kan redden want elke bocht vlieg je eraf.

Ik denk dat veel mensen zich vergissen tussen regen en motregen, inderdaad in motregen is het nog best wel te doen met droogweerbanden maar in de regen maak je geen schijn van kans!
Ik had in mijn carrière een soortgelijk verhaal. Heel dat weekend was het bewolkt. Einde van de kwalificatie begon het met regenen en dat was in de race ook zo.
Ik starte op primes en moest in rondje 8 naar binnen toe. Het regende wel een beetje, maar dat was op zich nog te doen. Dus ik gokte ook gewoon op slicks (options).
Dat ging nog aardig (lap 9 snelste ronde). Lap 10 werd al wel iets minder, maar zat toen dicht achter iemand en wilde mijn positie niet opgeven. Lap 10 zie ik al wat mensen de pits in duiken, maar vond het nog meevallen, waarna einde lap 11 bijna iedereen de pits in ging.

Ik dacht, het is wel glad, maar het valt nog mee. Dus ik rij door. Ik heb het geweten :|
De eerste bocht schoot ik al wat door en in de daaropvolgende linkse bocht ging ik al rond. Het was gewoon echt niet te doen, glee overal weg waar ik de ronde daarvoor nog voldoende grip had.
Ging als #4 de laatste ronde in, maar kwam er als 24e uit. Ik baalde daar heel erg van, want het ging nog best lekker. Ik vond het gewoon dom dat je pitcrew hier niets over zei. Ze riepen wel dat het wat gladder was, maar haal me toch gewoon de pit in! Of zeg dat het te nat is voor slicks.

Trouwens, iets wat me gister opviel: er staat niemand aan de pitwall. Daar hadden ze toch wel wat ventjes neer kunnen zetten. Stoeltjes zijn nu gewoon leeg :(

Iets anders dan:
Gisteravond gezellig met 5 anderen online zitten racen op de 360. Ging nog niet helemaal geweldig (zowel bij mij als bij de rest), maar er zat progressie in. Aangezien de banen nog niet helemaal bekend waren, was dat lastig en de bug bij Singapore (geen corner raceline in de race) zorgde voor veel uitvallers.
Er waren nog wat veel incidentjes, wat voornamelijk te wijten was aan slechte baankennis. Ook mensen die gespint/crashed waren kwamen iets te snel de baan weer op. Het is ze vergeven. Heb zelf ook genoeg keren een nieuwe neus mogen halen :>

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 14:48

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Voor het eerst echt last van een bug, de race in Australië, regenrace, keurig uitgereden, van de 18e plek naar de 8e plek. Punten in de Lotus, leuke race. Maar zodra ik over de finish ben en op continue klik, komt het loading scherm, maar hier blijft het spel op hangen. Het rondje rechts bovenin stopt met draaien en "that's it".

Race al een keer opnieuw gedaan, zelfde verhaal. Is dit de savegame bug? Vanavond maar eens opnieuw beginnen.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:29

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
Martinspire schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:16:
Ook mensen die gespint/crashed waren kwamen iets te snel de baan weer op. Het is ze vergeven. Heb zelf ook genoeg keren een nieuwe neus mogen halen :>
Lol , ach schei toch uit man .....

JIJ weet mij nog vol te raken wanneer ik in de grindbak sta ..... :+

[ Voor 10% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-09-2010 09:25 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:05
Hehe :-) het kan alleen nog maar beter worden

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• Phusebox
[...]

Als je je kwalificeert in de top 10 zul je die banden gebruiken voor de race. Als dat options zijn, dan moet je dus wisselen naar primes. Let wel, het gaat om je snelste tijd+banden combo.
Als je kwalificeert op primes, zul je ook daarmee starten.

Mocht je je niet in de top10 zetten, dan start je vaak op primes, omdat je dan later kunt pitten. En over het algemeen is later pitten, minder last van achterblijvers, plus dat je gemakkelijker wat sneller rondjes eruit perst (tussen de eerste pitstops en de latere pitstops) omdat je banden dan nog mooi warm zijn en minder afgesleten.
Dat verhaal ken ik wel als doorgewinterde F1 fan. Ik reageerde op iemand die zei dat zijn banden niet gewisseld werden als hij op primes startte.

Als ik al de Q3 haal kwalificeer ik me altijd met de harde band, want verder dan P8/9/10 kom ik toch niet, en dan heb ik liever het tactische voordeel van de harde band. De laatste 10 rondjes knallen met de softs is wel mijn sterkste punt.

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
[...]

Trouwens, iets wat me gister opviel: er staat niemand aan de pitwall. Daar hadden ze toch wel wat ventjes neer kunnen zetten. Stoeltjes zijn nu gewoon leeg :(
Zou jij buiten op een stoeltje gaan zitten in de regen? :)

Ik heb trouwens nog een leuk filmpje gevonden over die tyre puncture bug.
YouTube: F1 2010 Game. More tyre puncture.

Ik had gisteren op monza na 11 ronden al weer een punture op mn prime tyres.. Ik hoop echt dat hier een patch voor komt, of dat ik er achter kom wat ik fout doe. ik ben er een beetje klaar mee, ik kan geen race rijden zonder puncture.

[ Voor 38% gewijzigd door Kriebelkous op 30-09-2010 09:39 ]

www.racetalk.nl

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Geweldig spel. Heb hier een aantal setups weg geplukt en gisteren career gestart op medium difficulty. Wel even wat te makkelijk, aangezien ik met een Lotus dik 3 seconden sneller ben dan wie dan ook. Dus op pole, maar waarschijnlijk ergens een straf opgelopen aangezien ik startte van 11. Race geëindigd als 15e omdat ik na 3 rondjes m'n voorvleugel eraf reed en gelijk maar overging op de prime. Was prima te doen, tot 2 ronden voor het einde. Toen vloog ik er helaas om de haverklap af.

Moet zeggen dat ik bij de eerste rondes op Bahrein dacht van wat een k*t baan. Zodra je hem kent vind ik hem toch wel tof.

Zie hier en daar wel eens wat vage dingen, maar ben tot op heden erg te spreken over dit spel. Het lange wachten voor mij meer dan waard. Kan volgend jaar alleen nog maar beter worden, maar tot die tijd vermaak ik me prima. 8)

[ Voor 7% gewijzigd door pjlgt op 30-09-2010 09:40 . Reden: kleine aanvulling ]

Verwijderd

Ik heb het idee dat veel van jullie in een mindere wagen beginnen en dan omhoog klimmen naar grotere teams... Heeft dat te maken met de moeilijkheidgraad of zo...? Ik kon aan het begin van het spel van alles en nog wat kiezen en koos voor eh... dat team van Hamilton. Trouwens, toen had ik nog helemaal geen moeilijkheidsgraad gekozen... Of beginnen jullie voor de lol in een mindere wagen?

Wat ik trouwens wel top vind (en daar hoor ik haast niemand over, terwijl als dit NIET zo was geweest had iedereen erover gemopperd (grappig hoe mensen alleen maar kijken naar dingen waarover te mopperen valt... ;) )) is dat je echt alles kunt instellen en dan ook nog eens wanneer je maar wilt.

Sowieso is het al top dat alle wagens en circuits meteen beschikbaar zijn. Hoeveel racegames laten je uren ploeteren om weer een volgende track vrij te spelen...?

Vervolgens kun je de moeilijkheidsgraad kiezen maar dan alsnog diverse opties customizen. Je kan zelfs voor elke race in een career alle opties opnieuw instellen ('vroeger' koos je voor één instelling en die gold dan voor ALLE races in het hele seizoen).

Je kan sessies met een klik skippen en je kan zelfs een career race herstarten zonder gevolgen.

Al met al zijn dat van die kleine dingen waarvan ik nog goed weet (vroeger, jaren geleden) dat iedereen erom vroeg en zanikte en mopperde. En nu HEBBEN we al die prachtige opties en mogelijkheden en dan hoor je er niemand over... ;)

• Rivanov
Doe je wel Career Mode? Of doe je Grand Prix..
Want in Career Mode kun je écht geen McLaren kiezen in het begin.

• Blerf

Blerf

VroomVroom

CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:24:
[...]

Lol , ach schei toch uit man .....

JIJ weet mij nog vol te raken wanneer ik in de grindbak sta ..... :+
Die was inderdaad geniaal! :+ Zal de volgende keer ook wat normale banen uitzoeken om te racen.... Want dit was ook wel hell 8)7

Ik heb hem gisteren avond 1x total gereden, 2x Flat tire, 3x neus ongeveer, en 1x geen fuel meer.

Maar hij was verder wel fijn :)

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Ik vond vooral banaantje uniek, hoe krijg je het voor elkaar om elke quali je auto al total loss te rijden :o

• Phusebox
Blerf schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:08:
[...]

Die was inderdaad geniaal! :+ Zal de volgende keer ook wat normale banen uitzoeken om te racen.... Want dit was ook wel hell 8)7

Ik heb hem gisteren avond 1x total gereden, 2x Flat tire, 3x neus ongeveer, en 1x geen fuel meer.

Maar hij was verder wel fijn :)
Geen fuel meer? Hoe doe je dat dan? 3 rondjes lang in zijn 3 rond rijden?

Wist overigens niet dat er zoiets als total loss bestond, logisch natuurlijk als je een band eraf rijdt, maar nog nooit gehad.

Heb zin om dit weekend eens met een paar mensen van hier een custom grand prix te doen, misschien morgenavond al.

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 30-09-2010 10:14 ]

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:13:
[...]

Wist overigens niet dat er zoiets als total loss bestond.
Vraag het anders aan bananenspin, hij is er een expert in :+

• Kriebelkous
is er trouwens iemand die een weet of je de replay-tijd wat langer kan maken? vaak staat die ene inhaalactie er net niet helemaal op....

www.racetalk.nl

• Phusebox
Kriebelkous schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:22:
is er trouwens iemand die een weet of je de replay-tijd wat langer kan maken? vaak staat die ene inhaalactie er net niet helemaal op....
Aan het eind van de race de hele race kijken?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:36:
[...]

Ik schat dat hij een bepaald stukje van de race op een bepaalde camera wilt kijken, en dan langer dan normaal.

Als je de action cam pakt, zijn er binnen die action cam weer een aantal "camera's" hij wilt denk ik 1 van die camera's. die je dus niet kan kiezen omdat het spel beslist wanneer hij de view aanpast , langer wilt blijven zien.

Verwijderd

zo'n opstelling, en dan zo (beroerd) rijden ;) Hij kan denk ik beter zijn handschoentjes uit doen!! :*) :*) :*) :*)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30

Martinspire

Awesomeness

Voor degene die er interesse in hebben.
Ik heb de setups van Racedepartment.com (momenteel down voor maintenance :-( ) in een Google Docs Spreadsheet gezet:
https://spreadsheets.goog...jCQLpmyxpRvlQ&hl=en#gid=0

Deze is trouwens niet te bewerken, om problemen(alles kwijt, rare bewerkingen, slechte setups) te voorkomen.

Wil je echter wel je setups toevoegen, dan kun je naar deze spreadsheet gaan:
https://spreadsheets.goog...On6nsqQWVMlCw&hl=en#gid=0

Óf je kunt me een PM sturen en dan zet ik hem in de eerste. Al is het zoiezo wel handig om het even te laten weten.

Waarom setups gebruiken?
Meestal is de standaard setup wel fijn, maar soms is het lastig om de juiste lijn te vinden, dat vind ik iets makkelijker met een custom setup gaan. Bovendien heb je soms dat de standaard setup snel in de begrenzer hangt, of toch nog een tikkeltje sneller mag (minder downforce of meer snelheid), of te weinig downforce geeft in sommige bochten.

Ik wil de spreadsheets op den duur uitbreiden met een selectbox voor meerdere setups per baan. Zodat je toch wat meer keuze hebt. Eventueel met stemmen erbij :D . Al kan dat makkelijker in PHP denk ik. Maar goed, het voldoet voor nu wel even. Op naar de snelste setup!

[ Voor 36% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2010 11:10 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:31

backupdevice

Boeh!

thx man! _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door backupdevice op 30-09-2010 11:34 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Dit heeft iets met F1 2010 te maken.... geen idee wat want ik lette ergens anders op......
YouTube: F1 2010 - Gamescom 2010 Interview & a Simracers Gathering sponsored by Simraceway

Gisteren mee begonnen, het is wel heel extreem hoeveel invloed de settings hebben op de prestaties van de tegenstanders :o

[ Voor 20% gewijzigd door Vandread op 30-09-2010 11:35 ]

Verwijderd

Rivanov schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:00:
Doe je wel Career Mode? Of doe je Grand Prix..
Want in Career Mode kun je écht geen McLaren kiezen in het begin.
O, wacht, ja, ik haal alles door elkaar, haha! De career doe ik in het Williams-team met m'n maatje Barichello, bedenk ik me nu! Ik zit niet meer zo in de F1-wereld als vroeger, dus... Maar dan alsnog: Williams is toch ook geen instapteam meer...? Of wel...?
Martinspire schreef op donderdag 30 september 2010 @ 11:06:
Ik heb de setups van Racedepartment.com (momenteel down voor maintenance :-( ) in een Google Docs Spreadsheet gezet:
https://spreadsheets.goog...jCQLpmyxpRvlQ&hl=en#gid=0
Gaaf! _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2010 11:42 ]

Verwijderd

Volgens mij zijn er hier een aantal mensen die niet weten dat je in een WET-race inderdaad niet hoeft te pitten voor een bandwissel. Dit zijn gewoon geldende F1-regels en is dus geen bug.

• Kriebelkous
Phusebox schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:36:
[...]

Ik bedoel de direct replay, vaak kan je in games (al dan niet door een file aan te passen) veranderen hoe lang deze is. Ik vind hem nu eigenlijk net te kort. De echt vette gevechten (met bijv kobayashi, die is echt fel in game) duren vaak meerdere bochten.

www.racetalk.nl

• Blerf

Blerf

VroomVroom

CrankyGamerOG schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:18:
[...]

Vraag het anders aan bananenspin, hij is er een expert in :+
Maar echt he als die achievements kon halen met kapot rijden..... stond hij op 1 :)

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:13:
[...]

Geen fuel meer? Hoe doe je dat dan? 3 rondjes lang in zijn 3 rond rijden?

Wist overigens niet dat er zoiets als total loss bestond, logisch natuurlijk als je een band eraf rijdt, maar nog nooit gehad.

Heb zin om dit weekend eens met een paar mensen van hier een custom grand prix te doen, misschien morgenavond al.
Ik ben wel in voor morgen avond hoor :) zeg uurtje of 20:30 a 21:00 starten?

Vanavond word hem niet of mischien laat.

• badluckboy
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste