Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
@spokey
Krijg jij ook die melding in data managment dat de hhd geformatteerd is met een ander systeem etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:42
@fragcompany Ik heb de bay ook al erin zitten, maar er verder nog geen foto`s van geplaatst.
Ik heb de bay via popnagels en de originele bay rubbers vastgezet op de bodemplaat, helaas wou dit maar op 3 punten omdat één popnagel te dicht op het originele montage punt zat.
Hierdoor schoot de popnagel uit de montage beugel en zitten alleen de twee opgestapelde rubbers klem vast tussen de bay beugel, het montage punt en de bodemplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
aegieles schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:47:
@spokey
Krijg jij ook die melding in data managment dat de hhd geformatteerd is met een ander systeem etc.?
Nopes, maar geen idee als je met Acronis alleen de partities aanmaakt of hij dan ook werkt zonder die melding, maar ik heb dus met Acronis de tijdelijke HDD die al in de EVA heeft gezeten gekloond naar de nieuwe HDD en de EXT3 partitie daarna vergroot zodat de hele 1800Gig gebruikt werd. (oude HDD was maar 320Gig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Bedankt. Ga ik dit ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen hofman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-05 16:49
Was bijna tot aankoop overgegaan voor de 9100 , gelukkig kwam ik op tijd de ervaringen tegen hier.
Zie M.p Staat er mee vol (9100)
Aangekocht een EM-7080 firmware upgrade werk helemaal perfect

mvg,
Jeroen Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Ben best tevreden over mijn aankoop. Ik bedoel €60 voor de eva9100, €86 voor een 2TB hdd, €12,50 voor een swap bay. Dus voor €158,50 heb ik een mediaspeler met 2TB in een swap bay. Waar vindt je zo iets voor die prijs. Met YT probleem kan ik leven, zit namelijk ook YT op mijn tv. Heb me nooit gestoord aan de ondertiteling. Geen DTS downmix en beperkte formaat ondersteuning is inderdaad jammer, maar mbv VID2EVA kan ik dit gemis verhelpen. Een beetje selectief zijn met wat je download en je hebt geen problemen. Het enigste waar ik me echt aan stoor is de support vanuit Netgear, die zuigt echt. Verder ben ik een blij mens. :)

Oké genoeg gebabbeld ik ga weer genieten van een blu-ray rip van Beyonce.

[ Voor 7% gewijzigd door aegieles op 09-01-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 17:01
Ja ik kijk ook gewoon wat ik 'binnenslurp' van bradje en knorloading ofzoiets werkt prima.
Andere swap bay gebruik ik mooi voor mijn server,had er 2 besteld....of iemand moet er nog 1 willen hebben hier.
Had er 2 besteld voor de zekerheid,omdat ik bang was als ik er 1 niet goed gemaakt had een reserve had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
spokey schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:55:
[...]

Nopes, maar geen idee als je met Acronis alleen de partities aanmaakt of hij dan ook werkt zonder die melding, maar ik heb dus met Acronis de tijdelijke HDD die al in de EVA heeft gezeten gekloond naar de nieuwe HDD en de EXT3 partitie daarna vergroot zodat de hele 1800Gig gebruikt werd. (oude HDD was maar 320Gig)
Dit is ook gelukt bij mijn WD20EARS. Ik ben nu ook van die melding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Nu nog iets verzinnen om te koelen,heb idee dat deze disc toch warmer wordt als de 2,5 inch die ik erin had eerst.
Passief heb ik nog geen idee voor,want de disc moet erin en eruit kunnen,als het een vaste montage was geweest had ik er een koelblok op gemaakt,maar dat gaat nu niet werken natuurlijk.....
Anyone idea? O-) (kleine mini ventilator geen optie,die krengen maken vaak veel toeren en dus herrie)

Had overigens niet verwacht dat het zo een verschil zou zijn met de interne disc,nu dus met swapfile op 1gb en buffer op (uit mijn hoofd) op 29gb gaat het allemaal lekker vlotjes,geen buffer problemen meer,en stuk vooruit zappen van bv 10 naar 50% gaat ook als een vliegtuig in plaats van lang wachten.

Ps,voor de liefhebbber...ik heb er nu een hitachi 640gb inzitten van 7200rpm 16mb cache...werkt prima.
Dat voor 39 euro (niet duur denk ik)
Heb voor de hitache gekozen omdat deze vaak in de support list komen bij netgear (uitgaande van mijn nas van netgear) en de wd's (Eco green enzo) vaak problemen kunnen geven (nas)

[ Voor 56% gewijzigd door fragcompany op 10-01-2011 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
aegieles schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:34:
[...]
Dit is ook gelukt bij mijn WD20EARS. Ik ben nu ook van die melding af.
Ik zag trouwens gisteren dat er een hidden file aan wordt gemaakt met de naam: .ntgr-eva-formatted, het zou mij niet verbazen dat de speler daar aan herkent dat de hdd op de eva is geformatteerd.
Dus als je hem met gparted inricht, zou het er heen kopieëren van dat bestand voldoende zijn.

*edit* als je partities aanmaakt op de hdd met Acronis of gparted zal de EVA zeggen dat de hdd met een ander programma is geformatteerd en of je hem wilt formatteren.
Dit los je op door op de ext3 partitie het .ntgr-eva-formatted bestand te zetten, zoals ik ook al dacht.

[ Voor 25% gewijzigd door spokey op 10-01-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Ik had dit toen inderdaad ook gezien. Heb toen de file gekopieëerd, maar bleef melding geven.

@frag
Heb wel zo'n klein fannetje gebruikt en heb er een fan controllertje tussen gezet en ingesteld zodat je hem niet hoort. Heb er ook een wd eco schijf (WD20EARS) ingezet, die zou niet zo warm moeten worden.
Deze schijf maakt ook nauwelijks geluid dit in tegenstelling tot mijn Seagate Barracuda 7200RPM. Nog een bijkomend voordeel is dat de WD lekker dik is, zodat hij heerlijk door de swap-bay glijd. Bij de Seagate ging dit wat minder soepel die is namelijk veel dunner en moet je soms een beetje heen en weer bewegen om hem goed erin te kijgen. Dacht dat dit aan mijn manier lag van inbouwen van de bay, maar bij de WD werkt mijn manier gewoon goed.

[ Voor 95% gewijzigd door aegieles op 11-01-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervoort
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-04 11:48
Beste mensen, ik heb deze vraag bij meerdere topics geplaatst.
Zowel in de topic van de C200 als de EVA9100.
Reden is omdat ik maar geen antwoord kan vinden op mijn oplossing!

Ik gebruik de C200 als centrale opslag voor muziek, video en afbeeldingen en natuurlijk voor het afspelen van deze inhoud op mijn televisie. Nu heb ik een EVA9100 gekoppeld aan het netwerk met als doelstelling het afspelen van muziek, video en afbeeldingen van de C200. De C200 ondersteunt de volgende NAS Access : SMB, NFS, FTP maar ik krijg op geen mogelijkheid verbinding van de EVA9100 naar de C200!!!!
Vanaf een laptop met zowel XP als Vista krijg ik toegang tot de C200, zowel via het koppelen van de standaard netwerkshare op de C200 als via UPnP AV.

Is er iemand die mij kan voorzien van de goude tip :)

Algemene gegevens:

Firmware:02-04-101206-21-POP-408-000
Kernel versie:21-pop
Nmt versie:02-04-101104-21-pop-408

Netgear eva9100:
Firmware 2.4.70.eu
Mcu evaap 0.1.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

mvandervoort schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 08:24:
...
Nu heb ik een EVA9100 gekoppeld aan het netwerk met als doelstelling het afspelen van muziek, video en afbeeldingen van de C200. De C200 ondersteunt de volgende NAS Access : SMB, NFS, FTP maar ik krijg op geen mogelijkheid verbinding van de EVA9100 naar de C200!!!!
Vanaf een laptop met zowel XP als Vista krijg ik toegang tot de C200, zowel via het koppelen van de standaard netwerkshare op de C200 als via UPnP AV.
...
Wat voor router/switch gebruik je?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervoort
JanPedaal schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:18:
Wat voor router/switch gebruik je?
Ik maak gebruik van een netgear w3300 router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik lees nergens dat je 9100 al contact heeft gemaakt met een PC. DEW al geïnstalleerd? Heb je daarmee contact met de 9100? Ik vraag me nl. af of hij wel een IP adres heeft op hetzelfde subnet als je LAN. Wat zijn de IP adressen van alle betrokken apparaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervoort
CaptJackSparrow schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 14:15:
Ik lees nergens dat je 9100 al contact heeft gemaakt met een PC. DEW al geïnstalleerd? Heb je daarmee contact met de 9100? Ik vraag me nl. af of hij wel een IP adres heeft op hetzelfde subnet als je LAN. Wat zijn de IP adressen van alle betrokken apparaten?
Voor de volledige duidelijkheid, de 9100 kan wel video's afspelen van een ander netwerkbron MAAR niet van de C200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Heb je al geprobeerd om de share op je C200 handmatig toe tevoegen aan de EVA. IP-adres van C200 gebruiken en niet de netbios naam. Probeer eerst een SMB share.
Vindt de EVA de shares op je C200 helemaal niet of heb je allen problemen met autorisatie?

[ Voor 15% gewijzigd door aegieles op 12-01-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Iemand nog tijd gehad om een usb-hub er aan te knopen?

@fragcompany ik heb je een bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De vorige keer dat je dat vroeg had ik net eerder die dag dat willen doen maar ik kon het kabeltje van de hub die ik wou gebruiken niet vinden. ;(

Nu heb ik het ondertussen wel even aangesloten en het werkt prima. Er zit een draadloos keyboard, een SD kaart in een USB adapter en een 2,5" HDtje aan via de achterste USB port. Die HD krijgt als ik die direct op een USB poort aansluit genoeg power om zonder Y-kabel te draaien maar via die hub met die andere apparaten er aan moet ik extra stroom halen uit de 2e USB poort van de EVA. Met dit 4 poorts hubje heb ik nu met drie apparaten nog 1 vrije poort over.

Iets anders trouwens. Hebben anderen ook al geprobeerd de NBC Today show in de Internet Channels te bekijken? Bij mij komt ie nooit verder dan zo rond de 20 minuten en dan loopt ie vast met het blauwe kader dat zegt dat je het maar moet downloaden. Ik ben er wel eens voorbij geFastForward maar toen ik naar normaal spelen overging had ik geen geluid en even later bevroor het beeld en weer later dat blauwe kader weer.

Werkt dit bij anderen ook niet of "heb ik dat"? :?

Edit: Direct nadat ik dit gepost had realiseerde ik me dat het natuurlijk handiger is om de 2,5" HD dan maar direct op de voorste poort van de EVA aan te sluiten want dan heb ik nog 2 poorten vrij.

[ Voor 8% gewijzigd door CaptJackSparrow op 15-01-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
<knip>

Probleem opgelost. Weer een gelukkige eigenaar van een "9150" >:)

[ Voor 130% gewijzigd door pvtonger op 21-01-2011 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
spokey schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:29:
Iemand nog tijd gehad om een usb-hub er aan te knopen?

@fragcompany ik heb je een bericht gestuurd.
Ik had het net gelezen ja....helaas telaat gelezen,want ik heb hem nu niet meer :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
Gisteren zat ik een 1080p film (van bradje)te kijken. De interne hd reutelde als een gek (bufferen neem ik aan). Helaas stopte de film op 4 momenten. Ook als ik de film opnieuw startte, stopte ie er op exact hetzelfde moment. Ik heb geen idee waar dat aan ligt. Op mijn AC Ryan speelt ie gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Hoe hoog heb je buffer grote staan?
Te klein of te groot krijg je dat wel eens.
Ik heb hem zo uit mijn hoofd op +-25gb staan,en swapfile op 1gb.
Nog geen problemen gehad met 'Bradje' films,en heb zowat elke release bekeken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
fragcompany schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 18:02:
Hoe hoog heb je buffer grote staan?
Te klein of te groot krijg je dat wel eens.
Ik heb hem zo uit mijn hoofd op +-25gb staan,en swapfile op 1gb.
Nog geen problemen gehad met 'Bradje' films,en heb zowat elke release bekeken :Y
De buffer staat op de default (?) waarde van 45GB. Buffering was geen probleem want in de tijdsbalk kon je zien dat "het bufferen" ruim voorop liep. De swap file staat op 512MB. (Is dat de partitie die de meesten op 517MB hebben ingesteld?)

Er zit een 1TB WD10EARS disk in. Is het dan raadzaam om andere waardes in te stellen?

[ Voor 7% gewijzigd door pvtonger op 22-01-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nog ervaringen met NBC Today show?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
pvtonger schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 21:21:
[...]

De buffer staat op de default (?) waarde van 45GB. Buffering was geen probleem want in de tijdsbalk kon je zien dat "het bufferen" ruim voorop liep. De swap file staat op 512MB. (Is dat de partitie die de meesten op 517MB hebben ingesteld?)

Er zit een 1TB WD10EARS disk in. Is het dan raadzaam om andere waardes in te stellen?
Ik zou inderdaad er even mee spelen.....
Stel je swapfile eens in op 1gb en je buffer op +- 25-28gb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Jammer dat topic beetje dood loopt....
Spokey nog foto's gemaakt van je mod?
Altijd leuk om te bekijken hoe iemand anders het gemaakt heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395185

Om het doodbloeden tegen te gaan:
Ik heb de EVA 9100 ook via Ibood gekocht... of nee.... kado gekregen ;)

Werkte prima onder Windows Vista (op YT na dan...), maar sinds ik deze week Windows 7 op mijn pc heb gekregen, krijg ik de mediaplayer niet meer aan de praat.

De player wordt wel op de tv gevonden en het test-muziekje hoor ik prima!
Als ik de installatie cd op mijn pc draai, gaat dat goed, tot de configuration wizard start.
Mijn 'device' (Digital Entertainer) wordt gevonden, vinkje staat ervoor, maar zodra ik op configureren klik, krijg ik de melding:

"No Digital Entertainer Device(s) Detected"

Als ik laat zoeken naar nieuwe software, krijg ik de melding dat die up to date is.
Op de site van Netgear zijn ook geen downloads te vinden.

Wie kan mij helpen met een stap-voor-stap uitleg voor de oplossing... als dat bestaat?!?!?!

Gr. Eef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Als je de 9100 flasht naar een 9150 en een harde schijf inbouwt, is de schijf dan (als een soort NAS) bereikbaar binnen het netwerk? En zo ja, welke lees-/schijfsnelheden zijn ermee te halen?

Het heen-en-weer slepen van de harde schijf van EVA naar PC en terug trekt me niet echt. En momenteel leest de EVA files van een USB-harde schijf via de NAS-functie van mijn router. Schrijven naar die schijf is helaas zeeer traag (2,5 MB/s) dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
@Schaduw:
Ja dat kan,maar helaas ook slechte lan snelheden,ook rond de 3-4 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 395185 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:08:
Om het doodbloeden tegen te gaan:
Ik heb de EVA 9100 ook via Ibood gekocht... of nee.... kado gekregen ;)

Werkte prima onder Windows Vista (op YT na dan...), maar sinds ik deze week Windows 7 op mijn pc heb gekregen, krijg ik de mediaplayer niet meer aan de praat.

De player wordt wel op de tv gevonden en het test-muziekje hoor ik prima!
Als ik de installatie cd op mijn pc draai, gaat dat goed, tot de configuration wizard start.
Mijn 'device' (Digital Entertainer) wordt gevonden, vinkje staat ervoor, maar zodra ik op configureren klik, krijg ik de melding:

"No Digital Entertainer Device(s) Detected"

Als ik laat zoeken naar nieuwe software, krijg ik de melding dat die up to date is.
Op de site van Netgear zijn ook geen downloads te vinden.

Wie kan mij helpen met een stap-voor-stap uitleg voor de oplossing... als dat bestaat?!?!?!

Gr. Eef
heb ook dezelfde melding bij win7

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Ik zit overigens te overwegen om de mijne te verkopen.....mooi apparaat kwa design,maar toch kan ik met de Xtreamer meer.
Dus mocht iemand interesse hebben,stuur maar een pm.
Gemod naar een 9150,met Hard disc bay erin (makkelijk swappen) en een hitachi 640gb hd erin (nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Had dat ook niet te maken met dat je MS Live Essentials geïnstalleerd hebt, dat hij dan je device niet vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spokey schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:04:
Had dat ook niet te maken met dat je MS Live Essentials geïnstalleerd hebt, dat hij dan je device niet vind?
Na veel gegoogle ben ik idd een aantal berichten tegengekomen waarin te lezen valt, dat MS Live Essenstials en EVA9100 niet samen gaan...
Ben dus van plan om Live Essentials 2011 te verwijderen en een oudere versie erop te zetten, maar lees dat daar ook nog wel eens wat problems mee ontstaan... Maar ja... ik moet toch wat! Mis mijn filmpjes en muziek!!!
Wish me luck!

UPDATE:
Gelukt!! EVA9100 werkt weer...!
Live Essentials verwijderd en oude versie (Windows Live 2009) erop gezet!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 395185 op 06-02-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedpo
  • Niet online
Je moet maar durven... IBOOD heeft vandaag terug een EVA9150 in aanbieding MET Youtube functie !
Heb daar mijn ervaringen eens op het forum gezet en prompt werd Youtube uit de beschrijving gewist.
Ik raad al diegene die hier hun problemen hebben gemeld dit nu ook te doen op het IBOOD forum.
http://be-nl.forum.ibood....wireless_n_ondersteuning/

BE 1 x MT 5.12 kWh V151 HW P1 Landis & Gyr E360 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

macedpo schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:03:
Je moet maar durven... IBOOD heeft vandaag terug een EVA9150 in aanbieding MET Youtube functie !
Heb daar mijn ervaringen eens op het forum gezet en prompt werd Youtube uit de beschrijving gewist.
Ik raad al diegene die hier hun problemen hebben gemeld dit nu ook te doen op het IBOOD forum.
http://be-nl.forum.ibood....wireless_n_ondersteuning/
Wel uit de beschrijving maar het Youtube logo staat er nog steeds ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervoort
aegieles schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 17:07:
Heb je al geprobeerd om de share op je C200 handmatig toe tevoegen aan de EVA. IP-adres van C200 gebruiken en niet de netbios naam. Probeer eerst een SMB share.
Vindt de EVA de shares op je C200 helemaal niet of heb je allen problemen met autorisatie?
Sorry, tijdje afwezig geweest maar nog steeds hetzelfde probleem :(
Inderdaad geprobeerd om de share van de C200 handmatig toe te voegen op de EVA.
Ip-adres gebruikt ipv Netbios, SMB share en/of NFS geprobeerd.
De EVA ziet wel de shares maar geeft bijvoorbeeld bij video aan dat er geen video's zijn gevonden?

• macedpo
  • Niet online

• fragcompany
Nice....hopelijk post iemand hier die versie firmware :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08

bonzz.netninja

Niente baffi

fragcompany schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:14:
Nice....hopelijk post iemand hier die versie firmware :)
Nice..hopelijk post iemand die Firmware versie in de Meuktracker :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• spokey
Ik heb hem even voor je geüpload: http://ul.to/7f75tf
En nog ff een link: http://hotfile.com/dl/105...A9000_V2.4.169EU.ZIP.html

[ Voor 45% gewijzigd door spokey op 17-02-2011 11:28 ]

• spokey
Ik kan nog geen directe link vinden van deze versie, alleen via het beta forum.
Anders had ik hem graag in de meuktracker gepost.

• macedpo
  • Niet online
Hier werkt YT terug !

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Met de nieuwe firmware?

• macedpo
  • Niet online

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Daar heb ik niets aan (ga geen account aanmaken om een topic te zien waar mogelijk niets belangrijks in staat...wat heb je anders nog een GoT als je alleen maar linkjes volgt).
;)

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik neem aan dat dit 9150 firmware is met de extra 9150 functies erin. Accepteert de 9100 deze firmware dan? Ik zou verwachten van niet. Werkt de on-line update op de 9100 nu ook?

• spokey
Het is een 9xxx update die zowel op de 9100 als 9150 werkt en alleen als je in je 9100 een hdd of wifi kaart zet krijg je de functionaliteit van de 9150.

• spokey
Maar wat wel weer zwaar ruk is, is dat dit dus een downgrade is als je al de v2.5.x beta versie(s) gebruikt, alle fixes die in die serie zijn toegevoegd zitten blijkbaar niet in deze versie.
Het blijft hopen dus dat ze de v2.5.x versie bijwerken, anders heeft deze versie voor mij totaal geen nut, aangezien de functionaliteit zwaar naar beneden gaat als je naar v2.4.x gaat.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zolang ik nog steeds geen firmware versie 2.4.70 EU ergens kan downloaden blijf ik het minder aantrekkelijk vinden met beta firmware te gaan experimenteren. Wat moet ik overigens uit het versienummer 2.4.169 EU van deze nieuwe firmware afleiden? Dat hier wel alle functionaliteit van 2.4.70 in zit met gefikste YT? Wat eventueel nog meer? De sprong van 70 naar 196 suggereert meer. Waren al die 20+ fixes waar men het op het Netgear forum over heeft (in de v2.5.xx serie) dan niet relevant voor de 9100 maar hadden die alleen betrekking op 9150 functionaliteiten zodat er nooit een beta voor de 9100 met fixes uitgebracht is?

Waarom communiceert Netgear nou niet een beetje fatsoenlijk met zijn klanten. Is dat nou echt zo moeilijk? Ik wordt zo moe van dat gebrek aan adequate informatie.

• spokey
v2.4.70 = v2.4.68 vraag mij niet waarom, maar dat zijn gewoon dezelfde firmware's.
En uiteraard hebben die 20+ fixes uit de v2.5.x ook nut voor de 9100, dus daarom snap ik ook helemaal niets van hun patch/update beleid.
De firmware updates die ze uitbrengen is voor de hele EVA 9000 lijn, dus zowel de 9000, 9100 & 9150.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik was het zat dus ik besloot het er dan maar op te wagen.

De image wordt ingelezen van USB stickje.....

"The update image is invalid. Press 'OK' to restart your system"

Toch 9150 specifiek dus?

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:15:

Toch 9150 specifiek dus?
Moet je dan niet eerst die recovery tool runnen, net als bij de upgrade naar een 9150?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is die niet juist alleen nodig om 9150 firmware op een 9100 te forceren? Daarmee zal het vast wel lukken ja maar van 9100 firmware zou ik verwachten dat ie ook via de normale procedure geslikt wordt.

Moet je die beta's, inclusief deze versie, dan ook op een 9150 zetten met die tool of kun je hem op een 9150 gewoon via het menu van schijf installeren?

• spokey
Captain dat is wel heel vaag, aangezien het een update is voor de 9xxx serie, niet specifiek voor de 9150 volgens mij.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

CaptJackSparrow schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 14:15:

Toch 9150 specifiek dus?
Ik krijg dezelfde error. Zojuist de recoverytool gebruikt, maar ook daarna hou ik deze foutmelding.

edit: Inmiddels gelukt na hernoemen bestandsnaam naar een kortere naam!

[ Voor 8% gewijzigd door schaduw op 17-02-2011 16:54 ]

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

schaduw schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:01:
[...]

Ik krijg dezelfde error. Zojuist de recoverytool gebruikt, maar ook daarna hou ik deze foutmelding.

edit: Inmiddels gelukt na hernoemen bestandsnaam naar een kortere naam!
haha, goed tweakwerk :P
Een update uitgeven met een te lange bestandsnaam 8)7

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is het nou gelukt met of zonder de recoverytool?

En is het nu puur nog een 9100 of zitten er 9150 menu-items in?

[ Voor 41% gewijzigd door CaptJackSparrow op 17-02-2011 21:03 ]

• spokey
JonD who made the announcement made this statement:

Hi all,

The 2.4.169 FW only works on 9150, not 9100. We are testing a fix for the 9100 now.

Let me check if we can roll the fix into the 2.5 also.

Regards,
Jon

• spokey
Je had dus gelijk captjack, deze was alleen voor de 9150 en niet de 9100, wat vaag is want volgens mij waren de anderen voor alle versies.

[ Voor 60% gewijzigd door spokey op 17-02-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaher
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-12-2021
just flashed with the new firmware EVA9100_V2.4.169EU on 9100.

youtube werkt nu wel. :)

wel na uitpakken de bestand naam van de 2 bestanden korter gemaakt.
opgeslagen op de usb stick en geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hehe... Het werkt.

De firmware voor de 9100 staat nu ook op het 9100 Betaforum.

Mogelijk dat deze directe downloadlink ook werkt voor mensen die daar geen account hebben.

De 9100 herkent het image op de USB stick nu ook meteen en je hoeft geen bestandsnaam in te vullen. Het proces duurt in totaal zo'n vijf minuten.

Maar YouTube doet het eindelijk weer. :)

Succes met het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Nu nog een v2.5.169 en dan hebben we eindelijk weer eens een werkbare firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Welke verschilen merk je met deze 2.4.xx firmware t.o.v. de 2.5.xx firmware die je de afgelopen maanden gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Moet je het apparaat weer opnieuw configureren na de update of staat alles nog zoals voor de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
@CaptJack - Bijna al de verbeteringen die in deze topic staan ben ik tegen gekomen: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=44950

[ Voor 4% gewijzigd door spokey op 18-02-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het apparaat lijkt alle instellingen te behouden. Ik hoefde de setup niet opnieuw te doorlopen.

Werkt die downloadlink eigenlijk voor mensen zonder (beta-)forum account?

[ Voor 28% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-02-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:42:
Het apparaat lijkt alle instellingen te behouden. Ik hoefde de setup niet opnieuw te doorlopen.

Werkt die downloadlink eigenlijk voor mensen zonder (beta-)forum account?
Jouw directe downloadlink van hierboven werkt zonder account (waarvoor dank :) )

@spokey: kan je misschien wat quoten uit dat forum, voor de mensen zonder account? Het forum is namelijk niet toegankelijk..

[ Voor 16% gewijzigd door JanPedaal op 18-02-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Wat wil je weten dan, ik kan moeilijk 100den niet relevante dingen c/p-ten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb al eerder de changelog van de beta en de release firmware uit het Netgear forum gepost.

Voldoet dat?

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-02-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 14:58:
Ik heb al eerder de changelog van de beta en de release firmware uit het Netgear forum gepost.

Voldoet dat?
Euh ja, mooie lijst :)

Ben benieuwd of met de nieuwe firmware ook probleem opgelost is dat ik heb. Eén van de NFS-shares op mijn NAS heeft stuk of 5 mappen. In die mappen staan submappen en daarin vervolgens muziekbestanden. Nu is het zo dat ik alles in map*/submap*/* kan afspelen, behalve map1/submap*/*. Ik zie alle bestanden staan maar hij weigert ze af te spelen. Zou dit kunnen komen door een te groot aantal submappen, of te lange padnamen o.i.d.? Rechten en verbinding heb ik al uitgesloten omdat andere mappen en submappen wel afspelen...

Maar goed, eerst maar eens naar 2.4.169 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Klein 'saillant detail' is overigens wel dat we blijkbaar 'gedowngrade' zijn in firmwareversie van 2.4.70 naar 2.4.68 volgens de System Information in de 9100 ondanks het versienummer op de Netgear site en in de bestandsnaam van 2.4.169. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Ze zijn 'gewoon' vergeten om het versie nummer aan te passen, een beetje slordig, maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Dus voor de 9150?
Wil wel harddisk functies behouden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
EVA9100 firmware v2.4.169

EVA9150 firmware v2.4.169

Als downloaden niet lukt, druk nog een keer enter in de url balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Thx,inderdaad 2x drukken. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-02-2024
Lette even een paar weken niet op, maak intussen tevreden gebruik van de EVA. Het flashen met een korte naam ging prima! Bedankt voor de attentie! :)

Asus Transformer en nog wat spul

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

voor de liefhebbers: V&A aangeboden: Netgear EVA9100

Wise enough to play the fool

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

"Actuele prijs €140,71." Jij durft. :p

En als mod spammen nog wel. Ooohhh.... ;)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:08

bonzz.netninja

Niente baffi

spammert :) Mijne staat te koop voor 60 euro :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-06-2024
Heb ook de update gedaan mbv een usb stick. Bestandsnaam gewoon gelaten wat het was en het werkte meteen! Ook YouTube werkt nu weer, heel fijn! Alhoewel ik de YouTube functionaliteit nog steeds erg beperkt vind.

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ah handig dat er eindelijk een firmware update uit is. Ik moet toevallig naar mijn ouders vannavond ik zal hem dan gelijk even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vandaag trouwens een media-eter bij ibood. Misschien voor de mensen die hun 9100 wegdoen. Wel bijna 2x zo duur met verzenden als 'ons doosje'.... en hij speelt nieteens Youtube! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand mij kunnen helpen, voor ik echt iets fout doe!?
Ik heb de firmware voor EVA9100 gedownload via de link die Spokey doorgaf.

De bestandsnamen heb ik ingekort en op een stick gezet.
So far, so good??
En nu? Stick in mijn EVA9100 en dan doet ie de rest vanzelf? :?

Dan nog een 2e vraagje, nu ik hier toch ben ;-)
Ik heb sinds kort een Samsung UE375100 led tv. Voorheen kon ik via mijn EVA9100 films kijken, zonder problemen (ik had een enorm oud tv toestel, nog zo eentje met een toeter aan de achterkant).
Ik had dus gehoopt nu op een heerlijk relaxte manier te gaan kijken. Maar alle films die ik via EVA9100 wil kijken, lopen na 1 sec. al vast! :'(
Gedownloade muziek kan ik wel gewoon zonder problemen of haperingen afluisteren...
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Of zal de firmware dit probleem ook verhelpen?

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Bestandsnaam veranderen is niet nodig (en misschien ongewenst - werd gemeld bij flashen van 9150 firmware met recovery tool).

Flashen gaat in menu via Supervisor Functions > Update.

En met wat voor kabel zat/zit die oude en nieuwe TV op de Netgear aangesloten? SCART toen en HDMI nu? Heb je in de setup van de Netgear de instellingen van het uitgangssignaal ook veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-05 08:33
Hallo, ik heb een gedeelte van dit topic doorgelezen en kan zo 1 2 3 hetgeen ik ondervind niet terug vinden als iets wat al eerder is gepost.

Ik loop met mijn EVA 9100 tegen een aantal problemen en aan zit te eraan te denken om de firmware te upgraden naar hetgeen jullie over praten de .169. Alleen nu vraag ik me af of de issues die ik heb opgelost zijn met de upgrade.

Ik ondervind namelijk hele specifieke issues met afspelen van bepaalde bestanden. Allereerst de WEB-DL die je online kan vinden. (weet niet of ik dat op deze manier mag posten maar dat merk ik vanzelf). Bij het afspelen van dit soort bestanden gebaseerd op dit formaat wil de player tijdens het afspelen op willekeurige momenten stoppen met afspelen. Hij kapt het afspelen af en gaat terug naar de map waar het bestand in stond.

Als ik vervolgens het bestand opnieuw laad en over het moment heen skip waar hij ermee stopte is er niks aan de hand. De EVA 9100 speelt daarna gewoon af. Er is verder geen enkele patroon te vinden in het stoppen tijdens het afspelen. Het gebeurd op willekeurige momenten middenin het afspelen en soms ook meerdere keren tijdens hetzelfde bestand. Het moment van afkappen is wel altijd hetzelfde, als ik het bestand van begin opnieuw zou afspelen stopt hij er weer mee op hetzelfde moment.

Daarnaast issue #2. Bij het afspelen van grote HD bestanden 20-30 GB heb ik bij sommige bestanden dat hij na een gegeven moment gaat bufferen/happeren met de melding dat het netwerk insufficient is, ofzo iets. Nu is die melding opzich niet zo raar, alleen daarna is het geluid weg. Als ik vervolgens terug spoel tot voor het moment dat hij moeite had met afspelen, is ook daar het geluid weg. Dit lijkt me dus echt in de speler zelf te zitten en niet in het bestand, anders zou het geluid het gewoon doen lijkt me. Ook hier kan ik eigenlijk geen patroon vinden in de momenten dat het gebeurd en de soort bestanden.

Ik heb zelfs een keer meegemaakt dat issue #2 zich voor deed bij een film, en dat hij vervolgens na wat bufferen/haperen er helemaal mee kapte. Ik stopte het afspelen en wilde de film opnieuw starten. Vervolgens krijg ik de melding dat het bestand niet wordt ondersteund. Ik wil dit daarna testen bij simpel hd bestand van een tv serie, gewoon die 720p versies die altijd wel af te spelen zijn, en ook hier de melding dat het bestand niet wordt ondersteund.

Als ik vervolgens bij supervisor options de boel restart (dus neit aan/uit) herkent hij de formaten weer en wil die afspelen. Maar ook hier als ik het grote HD bestand opnieuw afspeel krijg ik weer de network problemen met het gedoe dat hij daarna vastloopt en bepaalde formaten niet meer herkend.

Een heel verhaal dus en in mijn optiek niet echt gebruikelijk issues. Ik ben er benieuwd of jullie misschien een idee hebben wat dit kan zijn en of ik dit oplos door de .169 firmware op me 9100 te gooien.

edit:

Excuus vergeten erbij te vermelden. Ik heb het bestand overgezet op een externe HD, die via USB aangesloten en ook daar dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Probeer anders eerst ns of de problemen ook optreden als je de films vanaf een andere bron (USB?) afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Excuus vergeten erbij te vermelden. Ik heb het bestand overgezet op een externe HD, die via USB aangesloten en ook daar dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor de uitleg Captain!! Het is gelukt! _/-\o_
Mijn Netgear was op de vorige tv inderdaad aangsloten met een scart kabel, nu HDMI... maar meteen na de update deden de films het ook!! Zonder uitgangssignaal of andere instellingen te hebben veranderd. :?
Anyways: ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:13
Dirrukje schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:38:
Daarnaast issue #2. Bij het afspelen van grote HD bestanden 20-30 GB heb ik bij sommige bestanden dat hij na een gegeven moment gaat bufferen/happeren met de melding dat het netwerk insufficient is, ofzo iets. Nu is die melding opzich niet zo raar, alleen daarna is het geluid weg. Als ik vervolgens terug spoel tot voor het moment dat hij moeite had met afspelen, is ook daar het geluid weg. Dit lijkt me dus echt in de speler zelf te zitten en niet in het bestand, anders zou het geluid het gewoon doen lijkt me. Ook hier kan ik eigenlijk geen patroon vinden in de momenten dat het gebeurd en de soort bestanden.
Dit probleem had ik ook (opeens stotterend beeld, melding 'network performance insufficient, buffering', daarna problemen met het geluid) en bleek te maken te hebben met de buffering. Toen ik buffering voor lokale bestanden uitschakelde, trad het probleem niet meer op. Ik weet alleen niet of dit voor de 9100 hetzelfde werkt als voor mijn 9150 met interne HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Anakha schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:13:
[...]

Dit probleem had ik ook (opeens stotterend beeld, melding 'network performance insufficient, buffering', daarna problemen met het geluid) en bleek te maken te hebben met de buffering. Toen ik buffering voor lokale bestanden uitschakelde, trad het probleem niet meer op. Ik weet alleen niet of dit voor de 9100 hetzelfde werkt als voor mijn 9150 met interne HDD.
Kan het altijd even uitproberen natuurlijk. Waar zet ik dat precies uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

CaptJackSparrow schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:52:
"Actuele prijs €140,71." Jij durft. :p

En als mod spammen nog wel. Ooohhh.... ;)
bonzz.netninja schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:
spammert :) Mijne staat te koop voor 60 euro :)
De actuele prijs is denk ik automatisch ingevuld. Blijkbaar kost ie dat bij een webshop oid.
Die van mij staat te koop voor TEAB 8)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Dirrukje schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:37:
[...]

Kan het altijd even uitproberen natuurlijk. Waar zet ik dat precies uit?
Ben al mijn instellingen nagelopen, kan het helaas niet vinden. Waar heb jij dit precies uitgezet, en hoe heette de functie waar dit onder stond? Wellicht kan ik op basis daarvan de functie bij mij vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49445

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 03:13:
......

Maar YouTube doet het eindelijk weer. :)

Succes met het flashen.
Ik heb zojuist mijn 9100 ook geflashed, en dat ging allemaal volgens het boekje, met de firmware van de link die gepost is, maar youtube wil nog steeds niet lukken, ik krijg steeds de volgende melding :
"unable to locate a digital entertainer for windows server.Playing you tube videos of I-tunes music requires a digital entertainer for windows server running"

Zo'n server heb ik nog nooit gedraait en in het begin speelde ie gewoon youtube video's af...
Mis ik ergens nog iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Yup.

Volgens mij is YouTube weer stuk. Daarom kwam ik kijken of anderen het ook gemerkt hebben. De volledige melding is:

---
Unable to locate a Digital Entertainer for Windows server. Playing YouTube videos or iTunes music requires a PC with Digital Entertainer for Windows software running.

Press OK to continue.
---

En daaronder "Connecting, one moment please..." wat daar eindeloos lijkt te blijven staan.

Een restart hielp niet.

We gaan weer lekker zo. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:41:
Yup.

Volgens mij is YouTube weer stuk. Daarom kwam ik kijken of anderen het ook gemerkt hebben. De volledige melding is:

---
Unable to locate a Digital Entertainer for Windows server. Playing YouTube videos or iTunes music requires a PC with Digital Entertainer for Windows software running.

Press OK to continue.
---

En daaronder "Connecting, one moment please..." wat daar eindeloos lijkt te blijven staan.

Een restart hielp niet.

We gaan weer lekker zo. :(
Woei, toch een paar weken van YT kunnen genieten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep... hier ook weer geen YT!!
"Unable to play this media. The media could not be opened, or the location is not accessible. Press ok to continue"
"Connecting, one moment please..."

Grrr... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomasE
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 08:52
Vind het nogal jammer dat mijn LG tv een betere ingebouwde mediaplayer heeft dan de EVA9100 is. Zo kan ik op de tv gewoon bladeren door de harde schijf zonder eerst te moeten scannen en er zit zelfs een optie bij om de timing van de ondertiteling aan te passen. En tot nu toe heeft ie nog geen enkel bestandsformaat of codec geweigerd.

Is dat niet vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik kan het antwoord op mijn vraag nergens vinden, dus daarom stel ik hem hier. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb via Ibood (zoals velen hier) de EVA 9100 gekocht. Nu wil ik via de EVA9100 bestanden afspelen van mijn externe harde schijf die aan mijn router hangt (op de usb-poort). Ik kan deze harde schijf wel vanaf mijn laptop benaderen, maar via de EVA lukt dit niet.
Het was mijn bedoeling om films vanaf deze harde schijf te kunnen streamen zonder mijn laptop aan te hoeven doen en zonder de harde schijf telkens aan en af te hoeven koppelen van mijn router.

Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is? De expert op het Ibood forum destijds zei van wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Albert_Snake schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:23:
.... Nu wil ik via de EVA9100 bestanden afspelen van mijn externe harde schijf die aan mijn router hangt (op de usb-poort). Ik kan deze harde schijf wel vanaf mijn laptop benaderen, maar via de EVA lukt dit niet...
Welke router heb je? Als de harde schijf als Samba of NFS share gedeeld wordt, zou je de bestanden moeten kunnen benaderen. Zelf heb ik 4 NFS shares op mijn NAS die ik via de EVA kan benaderen.

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste