Dit wordt steeds leuker. Ik dacht ook dat hij iets zei dat je je tv-tunerkaart in de pc kunt delen. Dan verwacht ik een soort menu op de eva waar je één en ander kunt doen om die kaart te besturen, maar heb dit nog niet gevonden. Dat je iets kan opnemen op je pc en vervolgens kunt afspelen met de eva lijkt me vrij logisch.
Deze expert (die overigens best technisch onderlegd was) heeft de zaken in mijn beleving te rooskleurig voorgesteld. Ik ben ook benieuwd wat er waar is van het bericht hierboven...
* Ik ben niet erg onder de indruk van het gebruiksgemak en de interface
* subtitels pakt ie vaak pas als ik ze eerst uit en daarna weer aanzet. Een irritante workaround
* Hoge bitrates doet ie niet goed over het netwerk, dat had er toch wel even bijgezegd mogen worden
* Youtube doet het nu ook niet meer en het is onduidelijk of Netgear dit soort issues nog blijft onderhouden
Toch ben ik voor 6 tientjes zeker content. Je kunt niet voor dit bedrag verwachten dat het net zo goed werkt als een streamer van 200e.
* subtitels pakt ie vaak pas als ik ze eerst uit en daarna weer aanzet. Een irritante workaround
* Hoge bitrates doet ie niet goed over het netwerk, dat had er toch wel even bijgezegd mogen worden
* Youtube doet het nu ook niet meer en het is onduidelijk of Netgear dit soort issues nog blijft onderhouden
Toch ben ik voor 6 tientjes zeker content. Je kunt niet voor dit bedrag verwachten dat het net zo goed werkt als een streamer van 200e.
Ik gebruikte hier voor de WD TV (1ste generatie) en ten opzichte daarvan ben ik uitermate tevreden.
De EVA vliegt door de menu`s in vergelijking met de WD, de manier om cover art via TAG`s toe te voegen is even wennen maar vind ik stukken beter dan bij de WD, als je daar net zoiets wilt moet je met custom firmwares beginnen.
Ik kijk eigenlijk alleen maar mkv`s en heel af en toe een dvd-iso, ik denk dat het ook uitmaakt waar de mkv`s vandaan komen, de 'scene' versies zijn nou niet altijd de beste.
Ook de internet radio optie gebruik ik veel, de hele dag heeft 3fm aangestaan zonder enige hapering.
De EVA vliegt door de menu`s in vergelijking met de WD, de manier om cover art via TAG`s toe te voegen is even wennen maar vind ik stukken beter dan bij de WD, als je daar net zoiets wilt moet je met custom firmwares beginnen.
Ik kijk eigenlijk alleen maar mkv`s en heel af en toe een dvd-iso, ik denk dat het ook uitmaakt waar de mkv`s vandaan komen, de 'scene' versies zijn nou niet altijd de beste.
Ook de internet radio optie gebruik ik veel, de hele dag heeft 3fm aangestaan zonder enige hapering.
Deels eens....de xtreamer alla 99 euro speelt alles,nog nooit niks gehad wat niet werkte,standaard een ubs host poort erop met circa 20-25 MB seconde,dts downmix,strakke subs,interne hd support out of the box,handiger te bedienen met functies op afstandbediening etc etc.JPS schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:02:
Deze expert (die overigens best technisch onderlegd was) heeft de zaken in mijn beleving te rooskleurig voorgesteld. Ik ben ook benieuwd wat er waar is van het bericht hierboven...
Maar toch gebruik ik de netgear ook al ligt de xtreamer ernaast....waarom?
Ik vind beeldkwaliteit beter,en geluid met dts of dolbydigital (op passtrough) klinkt ook beter,omdat de versterker nu de decoding voor zijn raap neemt.
Mindere subs/functies en ondersteuning formaten neem ik maar voor lief,pas ik me wel op aan.
Overigens gebruik ik coax digitaal,waarom? Omdat een signaal altijd een stroompje is in jip en janneke taal,optisch (licht) convert stroompje dus naar licht,en in je versterker decodeert hij dit licht weer naar een stroompje,2x verlies dus. (mijn theorie)
[ Voor 8% gewijzigd door fragcompany op 18-12-2010 15:36 ]
@ Spokey: pm heb ik ontvangen.
Zal elke keer als ik tijd heb,zover mogelijk,mee helpen om te vertalen.
Kom wel een stuk denk ik zo te zien (pfff veel regels) en die mij niet lukken laat ik staan.
Als er zo nog iemand mee kan helpen,of meerdere,komen we er wel
Zal elke keer als ik tijd heb,zover mogelijk,mee helpen om te vertalen.
Kom wel een stuk denk ik zo te zien (pfff veel regels) en die mij niet lukken laat ik staan.
Als er zo nog iemand mee kan helpen,of meerdere,komen we er wel
Wat bedoel je met "alles" ?spokey schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:18:
Iemand nog zin en (veel tijd) om mee te helpen om alles te vertalen naar het nederlands?
Een Nederlandstalige versie van de hele interface maken, ik ben al een stuk op weg, maar ben ook bezig de badkamer aan te verbouwen dus kan niet hele dagen erin steken.
Heb de EVA nu sinds de ibood aanbieding. Gebruik deze i.c.m. een LaCie Box hdd behuizing + 640GB WD Green. Prima combinatie. Deze staat nu bij mijn vriendin thuis, gebruik zelf xbmc.... blijft toch heer en meester in media spelen.
Heb inderdaad ook de irritaties gehad met de ondertiteling en met DTS. Bij mijn vriendin thuis staat geen receiver dus ik zet de MKV's gewoon om.
Gebruik de popcorn tool om DTS om te bakken naar AC3, met behoud van de DTS en MKVmerge om ondertiteling als stream erin te donderen. Omzetten kost een paar minuten met mijn Core 2 Duo E8500 en ondertiteling erin drukken is nog geen minuut. Dit heeft alle irritaties meten verholpen en moet zeggen dat het nu een heel relaxed apparaat is geworden.
Wel een vraagje, moet waarschijnlijk de handleiding lezen, maar is er ook een manier waardoor je ergens midden in de film kunt starten Goto functie?
Heb inderdaad ook de irritaties gehad met de ondertiteling en met DTS. Bij mijn vriendin thuis staat geen receiver dus ik zet de MKV's gewoon om.
Gebruik de popcorn tool om DTS om te bakken naar AC3, met behoud van de DTS en MKVmerge om ondertiteling als stream erin te donderen. Omzetten kost een paar minuten met mijn Core 2 Duo E8500 en ondertiteling erin drukken is nog geen minuut. Dit heeft alle irritaties meten verholpen en moet zeggen dat het nu een heel relaxed apparaat is geworden.
Wel een vraagje, moet waarschijnlijk de handleiding lezen, maar is er ook een manier waardoor je ergens midden in de film kunt starten Goto functie?
Life is like a box of chocolate, it makes you sick.
Anoniem: 321530
Op de 5 drukken = 50%
Van 1 tot 9 = 10 tot 90%
Op de 5 drukken = 50%
Van 1 tot 9 = 10 tot 90%
Het is inderdaad gewoon een vrijwilliger of hobbyist. Dat is toen ook gemeld. Althans dat hij in die hoedanigheid op het forum fungeerde (dus niet als officieel functionaris van Netgear). Het zou wel een Netgear medewerker zijn. Afgezien van het niveau kwa gedrag, heeft hij iig een dikke affiniteit met het bedrijf.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:32:
Het schijnt dat die ibood 'expert' niet van Netgear was, ook niet bij Netgear bekend is en wat ie op het ibood forum verteld heeft was volgens een supportmedewerker van Netgear "voor 90% fout". Het schijnt dat men bij Netgear aan het uitzoeken is waar die deskundoloog nou precies vandaan gekomen is.
Vreemde praktijken bij ibood lijkt het.
Maar inderdaad, vertelde hij een hoop onzin. De 91xx-serie is gewoon end of life, al sinds een jaar en werd dus vrij slecht ondersteund. De laatste update was een beta van december vorig jaar, terwijl Tweakers in januari van vorig jaar nog een review deed en Netgear met de EVA9150 ook op de CES aanwezig was (en het apparaat toen dus nog geplugd werd), was het binnen een jaar volledig afgelopen, met dit toch dik bovengemiddeld geprijsde product. Volgens de 'expert' is de functionaliteit perfect en volledig en wordt er daarom niets geupdate omdat er niets te update valt, terwijl er toch de nodige bugs in zitten.
Ik heb trouwens wel een vraag: Is het normaal dat de fan blijft draaien? Ik heb het apparaat sinds een week of twee op mijn slaapkamer staan. Ik gebruikte hem voorheen in de woonkamer, waar het me niet opviel. Hij blijft hier iig steevast op 32% draaien.
[ Voor 8% gewijzigd door RaJitsu op 20-12-2010 19:32 ]
B.S.U.R.
In 1 van de menu`s staat een setting: Fan Override
Heb je deze al eens aangepast, dan kun je hem op veel verschillende snelheden zetten.
Heb je deze al eens aangepast, dan kun je hem op veel verschillende snelheden zetten.
Deze kaart dus.... http://www.sparklan.com/product.php?func=view&prod_id=40
Maar ik ga die niet erin frotten,netwerk bekabelt haalt al niet eens alle snelheid die ik nodig heb,laat staan met wifi.
Nee,ik wacht wel op de bays van dealxtreme,die nog niet zijn verzonden overigens
Maar ik ga die niet erin frotten,netwerk bekabelt haalt al niet eens alle snelheid die ik nodig heb,laat staan met wifi.
Nee,ik wacht wel op de bays van dealxtreme,die nog niet zijn verzonden overigens

UTP is inderdaad ook niet echt snel, dus idd het wireless zal weinig toevoegen en je zit nog met de antenne.
Op zich kan ik die waarschijnlijk wel uit een laptop scherm frotten.
Ik heb al wel bericht gehad dat de bay verzonden is, dus we wachten af.
Op zich kan ik die waarschijnlijk wel uit een laptop scherm frotten.
Ik heb al wel bericht gehad dat de bay verzonden is, dus we wachten af.
Hé bij mij is de bay nog niet verzonden. Nou ja kan ik tzt bij jouw afkijken hoe je hem erin hebt gezet. ~$60 voor een wifi module die ik niet ga gebruiken zie ik ook niet zitten.
Nieuwe term op got: frotten,sponsored bij Fragcompany
Zo,en dan zo als ik tijd over heb ga ik alvast dremelen,even een set geleend,kan de bay meteen erin als die binnen is,misschien dan nog beetje bijwerken,maar dan is het ergste alvast gebeurt zodat ik hem meteen erin kan frotten
En een fan ga ik er denk ik toch ook maar inbouwen,want wordt toch best warm de netgear bovenop als je het mij vraagt,en nu zit er nog maar een 2,5 inch schijf in,laat staan een 3,5 inch dadelijk met die bay (nog warmer)

Zo,en dan zo als ik tijd over heb ga ik alvast dremelen,even een set geleend,kan de bay meteen erin als die binnen is,misschien dan nog beetje bijwerken,maar dan is het ergste alvast gebeurt zodat ik hem meteen erin kan frotten

En een fan ga ik er denk ik toch ook maar inbouwen,want wordt toch best warm de netgear bovenop als je het mij vraagt,en nu zit er nog maar een 2,5 inch schijf in,laat staan een 3,5 inch dadelijk met die bay (nog warmer)
Denk dat ik ook maar ga uitkijken naar een fannetje.
De AFB0412HB (4 wires) van Delta zou in de 9150 moeten zitten volgens het Netgear Forum: http://www.delta.com.tw/p...pdf/AFB/AFB40x40x15mm.pdf
Heeft iemand deze of iets soort gelijks kunnen vinden, voor een leuk prijsje?
De AFB0412HB (4 wires) van Delta zou in de 9150 moeten zitten volgens het Netgear Forum: http://www.delta.com.tw/p...pdf/AFB/AFB40x40x15mm.pdf
[ Voor 9% gewijzigd door aegieles op 21-12-2010 14:18 ]
http://www.futureelectron...RODUCTSCORPORATION7309826aegieles schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:14:
Denk dat ik ook maar ga uitkijken naar een fannetje.
Opzich niet duur,maar ken heel het bedrijf niet.
En nog liever zou ik hem hier ergens bestellen in nederland,maar kan zosnel ook nog niet vinden.
Heb tot nu toe deze kandidaten:
- Papst 412 (Bulk, 4-pins, Zwart)
- Papst 412/FM (Bulk, 4-pins, Zwart)
Niet 15mm dik en niet goedkoop. Wel van een topmerk kwa fannetjes en een stuk stiller dan de originele in de 9150. Alleen hebben deze geen 4 draden en zit er een molex aan.
- Papst 412 (Bulk, 4-pins, Zwart)
- Papst 412/FM (Bulk, 4-pins, Zwart)
Niet 15mm dik en niet goedkoop. Wel van een topmerk kwa fannetjes en een stuk stiller dan de originele in de 9150. Alleen hebben deze geen 4 draden en zit er een molex aan.
[ Voor 5% gewijzigd door aegieles op 21-12-2010 15:55 . Reden: geen 4 draden ]
Aansturing zelfde neem ik aan omdat er ook 4 pins bijstaat?
Dan zou ik zelf die dikke nemen denk ik

Ja die dikkere lijkt me ook beter. Hij heeft wel 10-14 Volt nodig. Voltage van de ander kan ik niet vinden.
Kan iemand de voltage checken op de fan connector, mijn multimeter is helaas overleden en dealextreme is niet zo snel in het bezorgen van een nieuwe.
Hmm... hij heeft alleen geen 4 draden zoals degene die in de 9150 zit. Maakt dit wat uit?
Vraag me ook af wat voor een connector er op zit, volgens mij een molex ipv van een 4 pins aansluiting wat alternate suggereerd.
Kan iemand de voltage checken op de fan connector, mijn multimeter is helaas overleden en dealextreme is niet zo snel in het bezorgen van een nieuwe.
Hmm... hij heeft alleen geen 4 draden zoals degene die in de 9150 zit. Maakt dit wat uit?
Vraag me ook af wat voor een connector er op zit, volgens mij een molex ipv van een 4 pins aansluiting wat alternate suggereerd.
[ Voor 30% gewijzigd door aegieles op 21-12-2010 15:43 ]
Nee aansturing is niet hetzelfde, deze heeft maar 2 draden en waarschijnlijk een molex.fragcompany schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:43:
Aansturing zelfde neem ik aan omdat er ook 4 pins bijstaat?
Kan geen goede vinden. Heb er maar eentje ingestopt die ik nog had liggen, 3pin met 3 draden.
Nu blijft dat kreng bij standby gewoon door draaien. Wat ik me nog afvraag is of de 9150 een roostertje in de kast heeft zitten op de plek van de fan, dit is niet te zien op de foto's.
[ Voor 31% gewijzigd door aegieles op 21-12-2010 16:36 ]
Ga er maar vanuit dat er 1x 12v, 1x gnd, 1x rpm sensor, 1x control op zit, als je dus een 3 pins neemt verlies je de mogelijkheid om de snelheid aan te passen.
Gelukkig heb ik mijn doos met zooi nog een fan controllertje gevonden. Kan hem natuurlijk niet via het menu instellen, maar ik was toch niet van plan om hier veel mee te gaan spelen. Wel vind ik het apart dat hij in stanby gewoon door blijft daaien, dus heb ik hem zo ingesteld dat hij helemaal uitgaat als ik de aan/uit op de ab gebruik. Voor mij is het hierbij opgelost en komt er geen nieuwe fan.spokey schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:41:
Ga er maar vanuit dat er 1x 12v, 1x gnd, 1x rpm sensor, 1x control op zit, als je dus een 3 pins neemt verlies je de mogelijkheid om de snelheid aan te passen.
Zo....laat die bay maar komen van dealxtreme....
Ff lekker de dremel erlangs gegooid....hopelijk past het,kan niet meer wegslijpen,precies langs het kunstof frontje....heb die sticker eraf gehaald,met potlood langs het frontje getekend,daarna frontje eraf en langs de lijn geslepen,de rest met een schuurding van dremel.
Ff lekker de dremel erlangs gegooid....hopelijk past het,kan niet meer wegslijpen,precies langs het kunstof frontje....heb die sticker eraf gehaald,met potlood langs het frontje getekend,daarna frontje eraf en langs de lijn geslepen,de rest met een schuurding van dremel.

Netjes fragcompany, blijf je volgen met je omfrotten. Zelf heb ik de 500GB teruggezet in de satadoos die ik ook bij de lidl kocht-verbonden met een kabel, ga er nog een esata-blikje bijkopen zodat t netjes aan te sluiten is. Overigens had ik al de ervaring dat het binnenin wel erg warm wordt. Je zult er toch een fannetje in moeten zetten..
Asus Transformer en nog wat spul
Ik heb geen zin in uitgebreide modificaties. Als ik er een schijf in zet zal dat waarschijnlijk een 500GB Western Digital AV-25 2,5" schijfje worden. Die zijn speciaal bedoeld voor streaming data toepassingen en verbruikt met 1,6 Watt een dusdanig geringe hoeveelheid energie dat ik verwacht dat die probleemloos zonder fan ingebouwd kan worden.
Heb ik geprobeerd. Maar zoals opgemerkt wordt wordt het toch aardig warm daarbinnen. Ik kan hem dus moeilijk uitzetten, en de hele tijd switchen tijdens het spelen zie ik ook niet zo zitten. Misschien dat er een stillere fan te vinden is. Trouwens, als je hem op een hogere snelheid zet, is het echt niet normaal hoeveel lawaai hij maakt. Dat is echt 2x de oude Xbox360.spokey schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:18:
In 1 van de menu`s staat een setting: Fan Override
UTP is inderdaad traag. Met wireless haal ik vreemd genoeg hogere snelheiden bij het overkopiëren.
B.S.U.R.
Ik vind het zo gaar dat Netgear voor de EVA 91xx geen firmware update voor youtube heeft uitgebracht... voor de Netgear 550 is deze wél reeds uitgebracht
[ Voor 6% gewijzigd door P.B. op 22-12-2010 21:14 ]
Ieder zijn ding natuurlijk,ik heb hem er speciaal voor gekocht....zodat ik lekker kan frotten in de donkere dagen.CaptJackSparrow schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:21:
Ik heb geen zin in uitgebreide modificaties. Als ik er een schijf in zet zal dat waarschijnlijk een 500GB Western Digital AV-25 2,5" schijfje worden. Die zijn speciaal bedoeld voor streaming data toepassingen en verbruikt met 1,6 Watt een dusdanig geringe hoeveelheid energie dat ik verwacht dat die probleemloos zonder fan ingebouwd kan worden.
Echt nodig had ik hem niet,want heb ook nog een xtreamer,maar he...nu blijkt (vind ik) dat de audio die de netgear uitstuurt naar mijn dts versterker,beter klinkt als de xtreamer,ook beeld kwaliteit.
Alleen de subs zijn strakker op de xtreamer,en betere ondersteuning codecs/containers.
Blijft toch leuk dat tweaken en modden

Plus kan ik dadelijk de schijf absurd snel volgooien met een bay erin,plop,schijf eruit,plop in harddisk desktop cradle (kan je schijf zo in zetten,2,5 of 3,5 inch met usb 2.0 en E-sata) en ploing daar gaat ie met sata 300 vol.
Die 500gb erin maken die je hebt is leuk,heb ik nu ook,maar gaat veeeeeellllll te traag om die vol te gooien.
Ik kom niet hoger als 3,8 mb/s,met de cradle die ik heb zal dat wel (schat ik) rond de laten we zeggen 60-80mb/s gaan

En ventilator.....tja ik heb daar eens over nagedacht.....daar wil ik iets passief op zien te verzinnen,maar hoe of wat weet ik nog niet,zal wel iets met koelblok gaan worden.
Of een grotere fan,van een lager toerental op de bodem ipv aan de achterkant.
Die kleine fans maken mij teveel herrie

[ Voor 23% gewijzigd door fragcompany op 22-12-2010 21:56 ]
Ik krijg op het ogenblik als ik foto's van Flickr wil kijken "Unable to receive Flickr data. Try again."
Is Flickr ondersteuning nu ook al stuk?
Is Flickr ondersteuning nu ook al stuk?
Nee ik zie gewoon fotoos...dames in bikini zowaar. Overigens, het is aardig dat je gewoon een usb-toetsenbord aan kunt sluiten, ook ev. draadloos. Overigens werk de combi van extern gemaakte interne schijf prima! Al staan er nu twee dozen bovenop de set!
Flickr werkt hier nu ook weer gewoon. Heb niets veranderd. Eigenaardig.
Ik heb er vanavond ook een draadloos tobo dat ik nog ongebruikt op zolder had liggen aangehangen. Daar zitten ook van die extra toetsen op voor volume, mute, play/pause, stop, FF/FR. en die werken ook gewoon. Zelfs een knopje met een huisje waarvan ik niet precies weet wat die op de PC moet doen gaat perfect naar het home screen.
Het lukt me overigens niet om op mijn accountnaam te zoeken bij "Search user's photos". Dan krijg ik diezelfde foutmelding. Lukt anderen dat wel?
Ik ontdek net dat je tegelijk radio kunt spelen en foto's kunt bekijken. De radio speelt gewoon door als je foto's van Flickr haalt. En als je in het "Now Playing" scherm staat krijg je de foto's rechts klein te zien met informatie eronder terwijl links de info van wat er via de audio stream speelt staat.
Ik heb er vanavond ook een draadloos tobo dat ik nog ongebruikt op zolder had liggen aangehangen. Daar zitten ook van die extra toetsen op voor volume, mute, play/pause, stop, FF/FR. en die werken ook gewoon. Zelfs een knopje met een huisje waarvan ik niet precies weet wat die op de PC moet doen gaat perfect naar het home screen.
Het lukt me overigens niet om op mijn accountnaam te zoeken bij "Search user's photos". Dan krijg ik diezelfde foutmelding. Lukt anderen dat wel?
Ik ontdek net dat je tegelijk radio kunt spelen en foto's kunt bekijken. De radio speelt gewoon door als je foto's van Flickr haalt. En als je in het "Now Playing" scherm staat krijg je de foto's rechts klein te zien met informatie eronder terwijl links de info van wat er via de audio stream speelt staat.
[ Voor 36% gewijzigd door CaptJackSparrow op 23-12-2010 00:09 ]
Anoniem: 125071
Hoi allen,
Heb ook bij de Ibood actie een 9100 aangeschaft, erg tevreden!
Oke, gebruiksvriendelijkheid is in the eyes of the beholder natuurlijk, en subs gebruik ik toch niet. Ook HDD is onnodig omdat ik een thuisserver heb staan dag en nacht met 2tb aan media.
Helaas ben ik toch tegen iets aangelopen waar ik niet uit kom
Heel, heel veel MKV's spelen prima, mooie kwaliteit mooi geluid, echter een enkeling (en ook een enkele mp4 trouwens) geeft kraakhelder beeld, maar hier is op geen mogelijkheid geluid bij te versieren...
Heb al flink gegoogled, en de laatste 15 pagina's van dit topic doorgelezen, maar vind niet het antwoord dat ik zoek.
Zit er echt niets anders op als de bestanden die niet spelen om te zetten naar een ander formaat?
Voel me wel een klein beetje bedonderd door die zogenaamde productexpert trouwens. vertrouwen in ibood groeit hiervan ook niet..
Gaaf om te zien trouwens dat jullie de 9100 omgebouwd hebben
Is het trouwens aan te raden om de firmware van 9150 erop te zetten zónder dat ik een hdd inbouw? of maakt dit geen verschil?
Heb ook bij de Ibood actie een 9100 aangeschaft, erg tevreden!
Oke, gebruiksvriendelijkheid is in the eyes of the beholder natuurlijk, en subs gebruik ik toch niet. Ook HDD is onnodig omdat ik een thuisserver heb staan dag en nacht met 2tb aan media.
Helaas ben ik toch tegen iets aangelopen waar ik niet uit kom
Heel, heel veel MKV's spelen prima, mooie kwaliteit mooi geluid, echter een enkeling (en ook een enkele mp4 trouwens) geeft kraakhelder beeld, maar hier is op geen mogelijkheid geluid bij te versieren...
Heb al flink gegoogled, en de laatste 15 pagina's van dit topic doorgelezen, maar vind niet het antwoord dat ik zoek.
Zit er echt niets anders op als de bestanden die niet spelen om te zetten naar een ander formaat?
Voel me wel een klein beetje bedonderd door die zogenaamde productexpert trouwens. vertrouwen in ibood groeit hiervan ook niet..
Gaaf om te zien trouwens dat jullie de 9100 omgebouwd hebben
Ik dacht dat dit issue al eens langs was gekomen in de thread hier. Kijk hier eens.
Ja,bugfixes etc etcAnoniem: 125071 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:31:
Gaaf om te zien trouwens dat jullie de 9100 omgebouwd hebbenIs het trouwens aan te raden om de firmware van 9150 erop te zetten zónder dat ik een hdd inbouw? of maakt dit geen verschil?
Vraag me niet welke,ik heb me nog niet geregistreerd op het beta forum van netgear,misschien kan Spokey hier een changelog posten als die er is.
De update history van de 2.5.xx serie beta firmware van deze thread:
EVA9000 2.5 Firmware Update Change History (latest: 2.5.28)
2010.01.08 -- v2.5.28
Download links (right click the link appropriate for your region, and select Save Target As):
* North America
* Europe
* Australia
Bug fixes:
* Fixed crash scanning empty shared folders
* Fixed issue scanning multiple Windows shares due to connection limitations
------------------------------------------------------------------------
2009.12.22 -- v2.5.27
Download links (right click the link appropriate for your region, and select Save Target As):
* North America
* Europe
* Australia
Enhancements:
* Added toggle in live folder browsing to view all or selected shares. See the "Press Eject to list all shared folders" message.
* M2TS files in BDMV/Stream directory are now listed with largest files first (live folder browsing)
* Added delete option to delete a file share. In the "Select servers to scan" screen, press Menu on a share to access the share details, then use the Delete button on the share details screen
Bug fixes:
* Restored support for playlists (.wpl, .asx, .wvx, .m3u, .pls, .rmp)
* Restored support for hot key bindings
* Restored UPnP browsing to LFB
* Fixed random play on a playlist not playing randomly
* Fixed pressing Play on a folder in live folder browsing not playing contents of folder
* Fixed rescan not detecting modified TAG file
* Fixed rescan not detecting deleted or moved subfolders
* Fixed browse by folder (with LFB disabled) not aggregating all parent folder names
* Fixed VTS_01_XX.IFO being listed in live folder browsing though not playable
* Fixed "Cast" showing as "Not available" even though present in media tag
2009.12.01 -- v2.5.19
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Overhauled scanning and library
* Combined Full Scan and Quick Scan into a single scan (go to More -> Scan for media files)
* Faster initial scan
* Much faster rescan
* Rescan finds new files, removes deleted files, updates files with changed metadata
* Scans in background, allowing you to browse/play media while scan is ongoing
* Snappier browsing
* Browse newest videos now appear in order of last modified
Important note: This is BETA firmware which contains a lot of new development. We expect there to be a few glitches, and a couple of pieces are incomplete. In particular:
* Only NPL music playlists are supported in this BETA. Functionality for other playlist formats (M3U etc) will be restored in the next beta.
* There is no support for creating hot key bindings. We'll restore this functionality also in the next beta.
* Old library files are not compatible. You will need to rescan your content and build a new library. (After updating, your library will show as empty.) You may want to create a backup of your existing library if you plan on reverting to older firmware versions.
========================================================
De history van de huidige 2.4.xx serie firmware is behoorlijk wat langer en staat hier.
EVA9000 2.4 Firmware Update Change History (latest: 2.4.68)
2009.10.09 -- v2.4.68
Download links (select the link appropriate for your region):
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Reverted buffering changes from 2.4.65
* Extra buffering only for HTTP MP4 files (YouTube, RSS)
* Fixed IR responsiveness when playing some m2ts files
* Fixed crash when starting Internet radio when a video is playing
* Fixed support for NFS playlists
2009.10.02 -- v2.4.64
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Increased internal video buffering (affects with/without hard drive buffering). Some videos may take longer to start – use <Play> to start video while buffering
* Fixed problem preventing USB from being set as data save location (i.e. if no hard drive)
Related notes:
We're hoping to finalize this beta firmware for general release. Please let us know if you see any degradations compared with previous firmware.
Regarding the buffering changes, we're hoping these will help smooth playback over wifi connections and for web content. Let us know if you think the extra buffering is an improvement or not. If not, we’d like to know if there are particular file types or codecs that don't play smoothly, or require excessive buffering.
-Jond
2009.09.25 -- v2.4.60
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Fixed PCM passthrough not working in some cases
* Fixed intermittent freezes related to accessing SMB (media preview, playing media, etc)
* Fixed freeze when searching for data save location on USB
* Fixed crash that can occur in hard drive check on some hard drives
* Fixed missing translations in <Info> popup for GR, FR, SP
2009.09.11 -- v2.4.55
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Fixed YouTube HD playback. YouTube support now updates automatically if necessary
* Fixed support for PCM audio in DVD
* Fixed intermittent crash setting up wireless
* Fixed intermittent crash associated with status bar window
* M2TS PGS subtitle support for non-1920x1080 subtitle sizes
EVA9000 2.4 Firmware Update Change History (latest: 2.4.55)
2009.08.21 -- v2.4.45
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* New feature: UPnP/DLNA live browsing
o UPnP/DLNA servers can be browsed live via folder browsing / live folder browsing
o Use “Set Up Network Shares -> Build network shares list” to rescan UPnP/DLNA servers
o Please report any incompatibilities with 3rd party UPnP servers
o ReadyDLNA servers (in addition to Windows Media Player servers) can now be added to library scanning
* YouTube direct playback now working again
o Also fixed <Info> button incorrectly reporting 2 audio tracks in YouTube videos
* Issues fixed:
o Fixed M2TS subtitle blanking problem
o Fixed ZIP code entry not allowing leading zero
o Fixed intermittent crashes playing MKV with subtitles
o Fixed intermittent crashes related to background operations
o Fixed “A PlayOn service request in operation” message intermittently never clearing
o Fixed intermittent crash related to SMB activity
2009.08.07 -- v2.4.38
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Fixed m2ts subtitle synchronization
o Reported blanking problem not fixed (need to reproduce)
o External and internal subtitles (m2ts, mkv) are now shown in a single list
o External subtitles listed first (so will be activated by default)
o (Known issue: m2ts subtitle changes may not apply if video is buffering when changed)
* New IP address entry (for Add File Shares, Network Config)
o Enter a # first to select dotted IP entry mode
o Use <left>, <right> to move between IP address fields
* Fixed intermittent freezes mounting/navigating NFS shares
* Fixed intermittent crash in album art browser
2009.07.31 -- v2.4.33
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Fixed m2ts subtitle on/off and selection glitches
* Fixed memory leak activating m2ts subtitles (causing some files not to play afterwards)
* Fixed skip forward / skip back problems with seamless m2ts
* Fixed missing album art when using Folder.jpg (with capital F)
* Fixed crash when press <info> on "play randomly"
* Fixed intermittent freezes when stopping video playback
* Fixed intermittent crash playing DRM media when server is stopped/started
* Fixed intermittent crash in live folder browsing
* Fixed intermittent crash exiting photo browser
* Fixed crash using HTML while also browsing media on EVA
* Fixed network test sometimes showing inaccurate low throughput
* Fixed "No languages found" error after restore factory defaults
* Added Internet radio retries when server too busy
* Added "No HDMI Mute" option in Other menu – workaround for HDMI renegotiate problems with some LG TVs
* Added support for skins and key bindings on NFS
2009.07.24 -- v2.4.24
* North America
* Europe
* Australia
New Features:
* Support for native M2TS subtitles (PGS)
o Will use external subtitle file first if present
o Subtitle tracks are listed as "Track N: Default" – we cannot tell the language
* Support for NFS shares
o Faster throughput from NAS, better for high bitrate media
o Add NFS shares manually (IP only) via "Manually Add File Share" screen
* Info popup tweaks
o 2 more lines of text description and year
o For DVD chapter navigation, press SkipBk/SkipFwd to move by title. Left/Right moves by chapter within title
o Fixed info not showing for MPG files
Bug fixes:
* Fixed intermittent freezes/crashes (associated with SMB changes for Win7)
* Fixed “play all in order” bug introduced in last beta
* Fixed some MPG files with Dolby Digital misdetected as having DTS audio
* Media info now working from Live Folder Browsing screens (press <info>)
* “New files found” message suppressed while videos/photos playing
* Improved network speed test, gives much more consistent results
2009.07.17 -- v2.4.16
* North America
* Europe
* Australia
New features:
* Windows 7 compatibility
o Detects and scans Windows 7 file shares
o Access EVA9150 hard drive from Windows 7
* Support for 24-bit, 192kHz WAV, FLAC
o Enable "PCM passthrough" option in the audio settings menu (otherwise will be downsampled)
o Multichannel FLAC support
* Improved <Info> popup while playing video
o Shows accurate audio codec and subtitle track info for currently playing track
o Skip to chapter for IFO/ISO main movie rips
o Change audio/subtitle track from popup
o More subtitle sizes, better subtitle positioning
o Press OK to close <Info> popup and apply changes
* Integrated MediaInfo
o Press <Info> from the video/music browse screens to see details of selected item. Use Up/Down, ChanUp/Down to scroll/page
o (Known issue – Some info not shown for .MPG files)
Bug fixes:
* Seamless m2ts works across codec changes
* Fixed “Play all in order” only playing first song from HTML
* Fixed going to standby while using HTML interface
* Fixed navigation issue in Internet Radio
2009.06.26 -- v2.4.0
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* New feature: Seamless M2TS playback. Use <play in order> on a group of files to start seamless playback (files must be in same directory). Files are played sequentially without gaps or buffering delays. Press SkipBk / SkipFwd twice to go to the previous / next file. (Press once if near the beginning or end of the current file.) This feature is useful for watching collections of camcorder videos, in addition to Bluray M2TS.
* Added support for external M2TS subtitles. These are associated with the specific M2TS file name (e.g. 00010.srt). If playing seamlessly, you can use multiple external subtitle files (e.g. 00010.srt and 00015.srt).
* Improved M2TS seek accuracy. SkipBk / SkipFwd now seek to ~30secs before/after current position
* Fixed M2TS with single DTS-HD audio track playing without audio
* Added support for MKV files with VC1 video
* Improved MKV playback performance (with disk buffering off)
* Going to Music menu now jumps directly to last song played
* Music browser now indicates location of browsing (e.g. "Browsing artists")
* Music browser now excludes initial "The" when sorting (e.g. "The Beatles" will appear in the B’s)
* Added music track number to preview display
* Fixed intermittent freezes while browsing PlayOn
* Fixed PlayOn menu item disappearing intermittently
* Fixed crash configuring EVA wireless when another EVA already on network
* (Sorry, no fix yet for album art aspect on 4x3 display)
==============
EVA9000 2.5 Firmware Update Change History (latest: 2.5.28)
2010.01.08 -- v2.5.28
* North America
* Europe
* Australia
Bug fixes:
* Fixed crash scanning empty shared folders
* Fixed issue scanning multiple Windows shares due to connection limitations
2009.12.22 -- v2.5.27
* North America
* Europe
* Australia
Enhancements:
* Added toggle in live folder browsing to view all or selected shares. See the "Press Eject to list all shared folders" message.
* M2TS files in BDMV/Stream directory are now listed with largest files first (live folder browsing)
* Added delete option to delete a file share. In the "Select servers to scan" screen, press Menu on a share to access the share details, then use the Delete button on the share details screen
Bug fixes:
* Restored support for playlists (.wpl, .asx, .wvx, .m3u, .pls, .rmp)
* Restored support for hot key bindings
* Restored UPnP browsing to LFB
* Fixed random play on a playlist not playing randomly
* Fixed pressing Play on a folder in live folder browsing not playing contents of folder
* Fixed rescan not detecting modified TAG file
* Fixed rescan not detecting deleted or moved subfolders
* Fixed browse by folder (with LFB disabled) not aggregating all parent folder names
* Fixed VTS_01_XX.IFO being listed in live folder browsing though not playable
* Fixed "Cast" showing as "Not available" even though present in media tag
2009.12.01 -- v2.5.19
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Overhauled scanning and library
* Combined Full Scan and Quick Scan into a single scan (go to More -> Scan for media files)
* Faster initial scan
* Much faster rescan
* Rescan finds new files, removes deleted files, updates files with changed metadata
* Scans in background, allowing you to browse/play media while scan is ongoing
* Snappier browsing
* Browse newest videos now appear in order of last modified
Important note: This is BETA firmware which contains a lot of new development. We expect there to be a few glitches, and a couple of pieces are incomplete. In particular:
* Only NPL music playlists are supported in this BETA. Functionality for other playlist formats (M3U etc) will be restored in the next beta.
* There is no support for creating hot key bindings. We'll restore this functionality also in the next beta.
* Old library files are not compatible. You will need to rescan your content and build a new library. (After updating, your library will show as empty.) You may want to create a backup of your existing library if you plan on reverting to older firmware versions.
De history van de huidige 2.4.xx serie firmware is behoorlijk wat langer en staat hier.
EVA9000 2.4 Firmware Update Change History (latest: 2.4.68)
2009.10.09 -- v2.4.68
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Reverted buffering changes from 2.4.65
* Extra buffering only for HTTP MP4 files (YouTube, RSS)
* Fixed IR responsiveness when playing some m2ts files
* Fixed crash when starting Internet radio when a video is playing
* Fixed support for NFS playlists
2009.10.02 -- v2.4.64
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Increased internal video buffering (affects with/without hard drive buffering). Some videos may take longer to start – use <Play> to start video while buffering
* Fixed problem preventing USB from being set as data save location (i.e. if no hard drive)
Related notes:
We're hoping to finalize this beta firmware for general release. Please let us know if you see any degradations compared with previous firmware.
Regarding the buffering changes, we're hoping these will help smooth playback over wifi connections and for web content. Let us know if you think the extra buffering is an improvement or not. If not, we’d like to know if there are particular file types or codecs that don't play smoothly, or require excessive buffering.
-Jond
2009.09.25 -- v2.4.60
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Fixed PCM passthrough not working in some cases
* Fixed intermittent freezes related to accessing SMB (media preview, playing media, etc)
* Fixed freeze when searching for data save location on USB
* Fixed crash that can occur in hard drive check on some hard drives
* Fixed missing translations in <Info> popup for GR, FR, SP
2009.09.11 -- v2.4.55
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Fixed YouTube HD playback. YouTube support now updates automatically if necessary
* Fixed support for PCM audio in DVD
* Fixed intermittent crash setting up wireless
* Fixed intermittent crash associated with status bar window
* M2TS PGS subtitle support for non-1920x1080 subtitle sizes
EVA9000 2.4 Firmware Update Change History (latest: 2.4.55)
2009.08.21 -- v2.4.45
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* New feature: UPnP/DLNA live browsing
o UPnP/DLNA servers can be browsed live via folder browsing / live folder browsing
o Use “Set Up Network Shares -> Build network shares list” to rescan UPnP/DLNA servers
o Please report any incompatibilities with 3rd party UPnP servers
o ReadyDLNA servers (in addition to Windows Media Player servers) can now be added to library scanning
* YouTube direct playback now working again
o Also fixed <Info> button incorrectly reporting 2 audio tracks in YouTube videos
* Issues fixed:
o Fixed M2TS subtitle blanking problem
o Fixed ZIP code entry not allowing leading zero
o Fixed intermittent crashes playing MKV with subtitles
o Fixed intermittent crashes related to background operations
o Fixed “A PlayOn service request in operation” message intermittently never clearing
o Fixed intermittent crash related to SMB activity
2009.08.07 -- v2.4.38
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Fixed m2ts subtitle synchronization
o Reported blanking problem not fixed (need to reproduce)
o External and internal subtitles (m2ts, mkv) are now shown in a single list
o External subtitles listed first (so will be activated by default)
o (Known issue: m2ts subtitle changes may not apply if video is buffering when changed)
* New IP address entry (for Add File Shares, Network Config)
o Enter a # first to select dotted IP entry mode
o Use <left>, <right> to move between IP address fields
* Fixed intermittent freezes mounting/navigating NFS shares
* Fixed intermittent crash in album art browser
2009.07.31 -- v2.4.33
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* Fixed m2ts subtitle on/off and selection glitches
* Fixed memory leak activating m2ts subtitles (causing some files not to play afterwards)
* Fixed skip forward / skip back problems with seamless m2ts
* Fixed missing album art when using Folder.jpg (with capital F)
* Fixed crash when press <info> on "play randomly"
* Fixed intermittent freezes when stopping video playback
* Fixed intermittent crash playing DRM media when server is stopped/started
* Fixed intermittent crash in live folder browsing
* Fixed intermittent crash exiting photo browser
* Fixed crash using HTML while also browsing media on EVA
* Fixed network test sometimes showing inaccurate low throughput
* Fixed "No languages found" error after restore factory defaults
* Added Internet radio retries when server too busy
* Added "No HDMI Mute" option in Other menu – workaround for HDMI renegotiate problems with some LG TVs
* Added support for skins and key bindings on NFS
2009.07.24 -- v2.4.24
* North America
* Europe
* Australia
New Features:
* Support for native M2TS subtitles (PGS)
o Will use external subtitle file first if present
o Subtitle tracks are listed as "Track N: Default" – we cannot tell the language
* Support for NFS shares
o Faster throughput from NAS, better for high bitrate media
o Add NFS shares manually (IP only) via "Manually Add File Share" screen
* Info popup tweaks
o 2 more lines of text description and year
o For DVD chapter navigation, press SkipBk/SkipFwd to move by title. Left/Right moves by chapter within title
o Fixed info not showing for MPG files
Bug fixes:
* Fixed intermittent freezes/crashes (associated with SMB changes for Win7)
* Fixed “play all in order” bug introduced in last beta
* Fixed some MPG files with Dolby Digital misdetected as having DTS audio
* Media info now working from Live Folder Browsing screens (press <info>)
* “New files found” message suppressed while videos/photos playing
* Improved network speed test, gives much more consistent results
2009.07.17 -- v2.4.16
* North America
* Europe
* Australia
New features:
* Windows 7 compatibility
o Detects and scans Windows 7 file shares
o Access EVA9150 hard drive from Windows 7
* Support for 24-bit, 192kHz WAV, FLAC
o Enable "PCM passthrough" option in the audio settings menu (otherwise will be downsampled)
o Multichannel FLAC support
* Improved <Info> popup while playing video
o Shows accurate audio codec and subtitle track info for currently playing track
o Skip to chapter for IFO/ISO main movie rips
o Change audio/subtitle track from popup
o More subtitle sizes, better subtitle positioning
o Press OK to close <Info> popup and apply changes
* Integrated MediaInfo
o Press <Info> from the video/music browse screens to see details of selected item. Use Up/Down, ChanUp/Down to scroll/page
o (Known issue – Some info not shown for .MPG files)
Bug fixes:
* Seamless m2ts works across codec changes
* Fixed “Play all in order” only playing first song from HTML
* Fixed going to standby while using HTML interface
* Fixed navigation issue in Internet Radio
2009.06.26 -- v2.4.0
* North America
* Europe
* Australia
Changes:
* New feature: Seamless M2TS playback. Use <play in order> on a group of files to start seamless playback (files must be in same directory). Files are played sequentially without gaps or buffering delays. Press SkipBk / SkipFwd twice to go to the previous / next file. (Press once if near the beginning or end of the current file.) This feature is useful for watching collections of camcorder videos, in addition to Bluray M2TS.
* Added support for external M2TS subtitles. These are associated with the specific M2TS file name (e.g. 00010.srt). If playing seamlessly, you can use multiple external subtitle files (e.g. 00010.srt and 00015.srt).
* Improved M2TS seek accuracy. SkipBk / SkipFwd now seek to ~30secs before/after current position
* Fixed M2TS with single DTS-HD audio track playing without audio
* Added support for MKV files with VC1 video
* Improved MKV playback performance (with disk buffering off)
* Going to Music menu now jumps directly to last song played
* Music browser now indicates location of browsing (e.g. "Browsing artists")
* Music browser now excludes initial "The" when sorting (e.g. "The Beatles" will appear in the B’s)
* Added music track number to preview display
* Fixed intermittent freezes while browsing PlayOn
* Fixed PlayOn menu item disappearing intermittently
* Fixed crash configuring EVA wireless when another EVA already on network
* (Sorry, no fix yet for album art aspect on 4x3 display)
==============
Ik weet niet hoeveel, maar een stuk of wat gebruikers hebben de 9100 gekocht via de iBood actie.
Een reden dat ik ook de 9100 heb gekocht is ondermeer het support voor YouTube.
Zou het niet werken van YouTube een reden kunnen zijn om deze box 'ter reparatie' aan te bieden bij IBood?
Eens kijken wat ze er mee doen. Op het netgear forum schijnt het probleem in een nieuwe box wel opgelost te zijn door een nieuwe firmware. Zou de Ibood-expert er iets meer van weten
Wat me zorgen baart is dat de laatste officiele firmware (v2.4.68) is. Dit terwijl de Ibood box uitgeleverd is met v2.4.70. Deze is nergens op het net te vinden, laat staan op de website van Netgear.
Een reden dat ik ook de 9100 heb gekocht is ondermeer het support voor YouTube.
Zou het niet werken van YouTube een reden kunnen zijn om deze box 'ter reparatie' aan te bieden bij IBood?
Eens kijken wat ze er mee doen. Op het netgear forum schijnt het probleem in een nieuwe box wel opgelost te zijn door een nieuwe firmware. Zou de Ibood-expert er iets meer van weten
Wat me zorgen baart is dat de laatste officiele firmware (v2.4.68) is. Dit terwijl de Ibood box uitgeleverd is met v2.4.70. Deze is nergens op het net te vinden, laat staan op de website van Netgear.
Ik vind het echt abominabel dat er geen geupdate firmware wordt geleverd. Ik heb het apparaat ook speciaal voor YouTube support aangeschaft. Dat dit dan niet werkt, is natuurlijk een groot gemis en tevens een groot gebrek. Het apparaat is niet conform hetgeen verwacht kon worden. Met een simpele firmware update - waarvan de methodiek bij Netgear inmiddels bekend is, getuige de update die ze voor hun andere apparaten wel aanbieden - is dit probleem te verhelpen.
Dit is je klanten negeren. Een in beginsel prima bedrijf als Netgear dient zich dit absoluut niet te permitteren.
Dit is je klanten negeren. Een in beginsel prima bedrijf als Netgear dient zich dit absoluut niet te permitteren.
[ Voor 77% gewijzigd door P.B. op 24-12-2010 10:50 ]
Misschien wordt het tijd dat iedereen in deze topic (mochten ze dat nog niet gedaan hebben) met de Netgear support lijn belt om een klacht neer te leggen over het niet functioneren van YouTube.
Op zich heb je het recht om het apparaat terug te sturen, ook na 7 dagen, aangezien het product niet voldoet aan de te verwachten functionaliteit/specificaties.
Op zich heb je het recht om het apparaat terug te sturen, ook na 7 dagen, aangezien het product niet voldoet aan de te verwachten functionaliteit/specificaties.
Ja YT moet gewoon geifxed worden. Even Netgear support bestoken met klachten.
Ook wil ik weten of dit product EOL is. Hij staat hier http://www.netgear.com/eol namelijk nog niet bij.
EOL zou ik belachelijk vinden als het product gewoon nog te koop is in de winkels. Ik bedoel hoelang is de EVA9100 nu eigenlijk op de markt. Ik heb pas nog een firmware gedownload van mijn al bejaarde NAS. Nee ik begin me een beetje te irrirteren.
Ik geef ze nog even de tijd om één en ander op te lossen, zo niet gaat er een mailtje in het nieuwe jaar naar Youp. Die tent moet nodig wakker geschud worden.
Ook wil ik weten of dit product EOL is. Hij staat hier http://www.netgear.com/eol namelijk nog niet bij.
EOL zou ik belachelijk vinden als het product gewoon nog te koop is in de winkels. Ik bedoel hoelang is de EVA9100 nu eigenlijk op de markt. Ik heb pas nog een firmware gedownload van mijn al bejaarde NAS. Nee ik begin me een beetje te irrirteren.
Als iedereen die een 9100 gekocht heeft zich registreert bij Netgear
https://my.netgear.com/registration/login.aspx
en daarna een klacht indient ivm met YouTube dan moeten ze daar toch stilletjes beginnen wakker worden.
Hier mijn klacht + reactie van Netgear:
12/17/2010 3:05:00 PM
Hello,
I have an EVA9100 since 2 weeks now and Youtube doesn''t work at all. Is there a problem with Youtube or is it a problem with my EVA9100 ? Apparently i am not the only 9100-owner with that problem.
Best regards.
Marc xxxxxxxx.
--------------------------------------------------------------------------------
12/17/2010 3:34:00 PM
Cher M xxxxxxxx
Merci d'avoir choisi Netgear.
Apropoes votre souci, nous allons vous envoyer des beta firmwares, vous allez essayer de reinstaller avec le produit, si jamais le probleme persiste, n'hesitez pas a nous recontacter, car nos techniciens sont en train de travailler sur ce probleme.
Cordialement
Support Technique Netgear
--------------------------------------------------------------------------------
12/18/2010 1:24:00 PM
Hello,
I installed the new firmware that you send me ( EVA9000_V2.4.64EU.ZIP ) but Youtube is still not working. The message i receive when i want to view a Youtube video is: "unable to play this media. The media could not be opened, or the location is not accessible".
I looked on the Netgear forum and apparently i am not the only one with this problem.It seems that this is a Netgear problem since Youtube has changed something. Why does this take so long for Netgear to solve this problem ?
Best regards,
Marc xxxxxxxx.
12/22/2010 7:01:00 PM
Gentlemen,
Any news yet about my problem ?
I am beginning to regret the purchase of my EVA9100.
Regards,
12/23/2010 12:43:00 PM
Dear Mr.Marc xxxxxxx,
Thank you for contacting Netgear,
Sorry for the delay. I'll escalate your case to be able to help you resolving your issue.
Thanks and Best Regards,
Netgear Technical Support.
https://my.netgear.com/registration/login.aspx
en daarna een klacht indient ivm met YouTube dan moeten ze daar toch stilletjes beginnen wakker worden.
Hier mijn klacht + reactie van Netgear:
Hello,
I have an EVA9100 since 2 weeks now and Youtube doesn''t work at all. Is there a problem with Youtube or is it a problem with my EVA9100 ? Apparently i am not the only 9100-owner with that problem.
Best regards.
Marc xxxxxxxx.
Cher M xxxxxxxx
Apropoes votre souci, nous allons vous envoyer des beta firmwares, vous allez essayer de reinstaller avec le produit, si jamais le probleme persiste, n'hesitez pas a nous recontacter, car nos techniciens sont en train de travailler sur ce probleme.
Cordialement
Hello,
I installed the new firmware that you send me ( EVA9000_V2.4.64EU.ZIP ) but Youtube is still not working. The message i receive when i want to view a Youtube video is: "unable to play this media. The media could not be opened, or the location is not accessible".
I looked on the Netgear forum and apparently i am not the only one with this problem.It seems that this is a Netgear problem since Youtube has changed something. Why does this take so long for Netgear to solve this problem ?
Best regards,
Marc xxxxxxxx.
Gentlemen,
I am beginning to regret the purchase of my EVA9100.
Regards,
Dear Mr.Marc xxxxxxx,
Sorry for the delay. I'll escalate your case to be able to help you resolving your issue.
Thanks and Best Regards,
BE 1 x MT 5.12 kWh V151 HW P1 Landis & Gyr E360 1P
Ik heb in de afgelopen weken al meerdere eva9100 onderhanden gehad.
Wat mij steeds meer verbaast dat de ene bijna perfect werkt en een andere voor geen meter.
Door het toepassen van kunstgrepen gevonden op diverse fora gaf dit in alle gevallen geen verbetering.
De meeste problemen doen zich voor met het streamen , indexeren, en het spontaan hangen van de eva''s
Bij mij is dan ook de indruk ontstaan, dat er aan de hard en software van deze boxen veel schort .
Helaas een apparaat wat veel beloofd en te vaak weinig geeft.
Wat mij steeds meer verbaast dat de ene bijna perfect werkt en een andere voor geen meter.
Door het toepassen van kunstgrepen gevonden op diverse fora gaf dit in alle gevallen geen verbetering.
De meeste problemen doen zich voor met het streamen , indexeren, en het spontaan hangen van de eva''s
Bij mij is dan ook de indruk ontstaan, dat er aan de hard en software van deze boxen veel schort .
Helaas een apparaat wat veel beloofd en te vaak weinig geeft.
Had ook van een kennis een EVA9100 ter onderzoek die wel erg slecht werkte-vreemd. Een MKV die mijn omgebouwde EVA moeiteloos via het netwerk afspeelde kwam er bij dit apparaat met veel buffer-buffer gedoe uitzetten (Dacht eerst dat mijn netwerk zo goed werkte omdat ik een eveneens iboodse netgear switch gebruik).In overleg toch voor de gein de 9150 firmware erop gezet-er komt geen hd in- en nu werkt ie naar behoren. Heb de kennis wel geleerd een usbstickje voorin te gebruiken voor de data. Eenmalige actie, ik geef geen garantie. Overigens denk ik wel dat de recoverytool alles weer hersteld- al wordt het nooit meer een 9100. Maar wat wil je voor 60 euro? Een echte 9150 heeft wel 450 euro gekost. Maar met zijn allen netgear op de nek zitten-prima idee!
[ Voor 3% gewijzigd door Farmertje op 24-12-2010 21:49 ]
Nu wil ik eigenlijk ontopic blijven,maar toch wil ik dit even kwijt.
Omdat ik dit zelf ook al eens heb meegemaakt,niet bij ibood maar een andere winkel.
Krijg je nummer van de fabrikant,mag je het daar mee oplossen.
Maar zo werkt dat dus mooi niet,lees consuwijzer.nl :
Wanneer voldoet een product niet aan de overeenkomst?
Een product voldoet niet aan de overeenkomst als u het niet normaal kunt gebruiken. Of als het andere eigenschappen heeft dan die u met de verkoper hebt afgesproken. Bijvoorbeeld een andere kleur. Dan noemen we het product afwijkend.
Voorbeeld
U hebt een rode bank besteld bij een meubelzaak. De bank wordt na een aantal weken bij u thuis geleverd. De afgeleverde bank is blauw.
Wat zijn mijn rechten als ik te maken heb met een afwijkend product?
Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. De verkoper moet het probleem gratis en binnen een redelijke tijd oplossen. U moet hier ook niet te veel last van hebben.
Lost de verkoper het probleem niet gratis en binnen een redelijke tijd op? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst wordt dan ongedaan gemaakt. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt. De verkoper heeft er dan recht op om het product terug te krijgen.
Kijk mij boeit het niet,youtube gebruik ik niet.
Maar ik vind als iemand een product krijgt en niet doet wat er staat dat deze regel boven geld.
Maja dat ben ik.
Omdat ik dit zelf ook al eens heb meegemaakt,niet bij ibood maar een andere winkel.
Krijg je nummer van de fabrikant,mag je het daar mee oplossen.
Maar zo werkt dat dus mooi niet,lees consuwijzer.nl :
Wanneer voldoet een product niet aan de overeenkomst?
Een product voldoet niet aan de overeenkomst als u het niet normaal kunt gebruiken. Of als het andere eigenschappen heeft dan die u met de verkoper hebt afgesproken. Bijvoorbeeld een andere kleur. Dan noemen we het product afwijkend.
Voorbeeld
U hebt een rode bank besteld bij een meubelzaak. De bank wordt na een aantal weken bij u thuis geleverd. De afgeleverde bank is blauw.
Wat zijn mijn rechten als ik te maken heb met een afwijkend product?
Voldoet uw product niet aan de overeenkomst? Dan hebt u recht op een product dat hier wel aan voldoet. De verkoper moet het probleem gratis en binnen een redelijke tijd oplossen. U moet hier ook niet te veel last van hebben.
Lost de verkoper het probleem niet gratis en binnen een redelijke tijd op? Dan kunt u de overeenkomst ontbinden. De overeenkomst wordt dan ongedaan gemaakt. U hebt er dan recht op dat u uw geld terug krijgt. De verkoper heeft er dan recht op om het product terug te krijgen.
Kijk mij boeit het niet,youtube gebruik ik niet.
Maar ik vind als iemand een product krijgt en niet doet wat er staat dat deze regel boven geld.
Maja dat ben ik.
Zo, mijn 9100 is nu ook een 9150.
Heb er een Samsung F1 750 Gig ingezet en die werkt prima. Wordt wel een beetje warm: tijdens het overzetten van mijn files ongeveer 48 graden. Ik heb even de specs gechecked op de Samsung site en daar staat Operating Temps 0 - 60 graden. Dus hij zal het wel overleven.
Ik was eigenlijk niet van plan een fan in te bouwen. Het apparaat wordt niet echt heet aan de bovenkant en ik hoop dat de luchtstroom voldoende is met de al aanwezige ventilatie gaten in de zij- en onderkant. Desnoods maak ik wat gaatjes in de bovenkant.
Kunnen jullie de temperatuur van de ingebouwde harddisk ´s checken en hier posten? Ik ben wel benieuwd.
Het schijnt trouwens normaal te zijn dat de fan blijft draaien in standby. Ik heb dat ergens op het Netgear forum gelezen.
Waar ik wel een probleem mee heb was met de voedingskabel. Het stekkertje van de fdd kabel lijkt wel niet goed kontakt te maken met de pinnetjes van de aansluiting in de 9100. Die pinnetjes zijn volgens mij nl. iets dunner dan een fdd aansluiting. Heeft iemand daar ervaring mee??
Ik was eigenlijk niet van plan een fan in te bouwen. Het apparaat wordt niet echt heet aan de bovenkant en ik hoop dat de luchtstroom voldoende is met de al aanwezige ventilatie gaten in de zij- en onderkant. Desnoods maak ik wat gaatjes in de bovenkant.
Kunnen jullie de temperatuur van de ingebouwde harddisk ´s checken en hier posten? Ik ben wel benieuwd.
Het schijnt trouwens normaal te zijn dat de fan blijft draaien in standby. Ik heb dat ergens op het Netgear forum gelezen.
Waar ik wel een probleem mee heb was met de voedingskabel. Het stekkertje van de fdd kabel lijkt wel niet goed kontakt te maken met de pinnetjes van de aansluiting in de 9100. Die pinnetjes zijn volgens mij nl. iets dunner dan een fdd aansluiting. Heeft iemand daar ervaring mee??
Heb mijn 9100 ook omgebouwd tot een 9150 zonder de minste problemen. Er zit een Samsung 1TB in en de temp. is momenteel 34,01°. De kast blijft koel en zodus komt er ook geen blowertje in. Wat betreft het voedingsstekkertje moet ik zeggen dat dit perfect vast blijft zitten. Met uitzondering van YouTube ben ik tevreden over het toestel en de 59 Euro in acht genomen die ik er voor betaald heb blijf ik het een goede koop vinden. Nu nog wachten tot de Netgear techneuten wakker worden en het YT probleem oplossen. Hier vooral bedoeld voor de kleinkinderen.
Ik denk als je er bv een Eco Green HDD er in zet dat de temp ook redelijk binnen de perken blijft, eventueel zou je kunnen proberen of je de behuizing als passieve koeling kunt gebruiken, dus op 1 of andere manier een 'brug' te leggen tussen de HDD en de behuizing.
Fijne kerst allemaal!
Vanmorgen even de temp van de hdd gechecked en die staat nu op 25 graden idle. Nette waarde lijkt me. Ik ga straks maar eens muziek luisteren en een filmpje kijken om te zien hoe hoog de temperatuur oploopt. Overigens is de Samsung 1Tb hdd in mijn pc ook al 29 graden.
Eerst maar weer verder met het overbrengen van de media files..... met 3Mb per seconde gaat dat niet echt snel. Ben al 2 dagen bezig! LOL
Vanmorgen even de temp van de hdd gechecked en die staat nu op 25 graden idle. Nette waarde lijkt me. Ik ga straks maar eens muziek luisteren en een filmpje kijken om te zien hoe hoog de temperatuur oploopt. Overigens is de Samsung 1Tb hdd in mijn pc ook al 29 graden.
Eerst maar weer verder met het overbrengen van de media files..... met 3Mb per seconde gaat dat niet echt snel. Ben al 2 dagen bezig! LOL
Heeft iemand trouwens al geprobeerd of je ook een usb-hub kunt gebruiken?
Heb wel een hub liggen,zal van de week,denk morgen wel even testen.
Of iemand anders moet mij voor zijn,ook prima.
Bestelling eindelijk verzonden dealextreme.
Ben benieuwd of ik het passend erin krijg.
Of iemand anders moet mij voor zijn,ook prima.
Bestelling eindelijk verzonden dealextreme.
Ben benieuwd of ik het passend erin krijg.
Zit er aan dat hdd rack dat je bij dealextreme hebt besteld ook een voeding- en sata kabel?
O ik dacht je bedoeld kabel.
Aansluitingen zitten er wel http://www.dealextreme.com/photogallery.dx/sku.19704~seQ.4
Aansluitingen zitten er wel http://www.dealextreme.com/photogallery.dx/sku.19704~seQ.4
Ja ik bedoelde ook de kabels. Maar ik zie dat er wel aansluitingen zitten op het rack, maar dat er geen sata- en voedingskabel bijzitten. Die moet je dan dus nog zelf maken. Ik vroeg het me af omdat de voedingskabel die ik van een fdd + sata kabeltje maakte niet altijd lekker werkt. Hij maakt soms geen kontakt en dan start de hdd niet op.
Ik had overigens laatst netgear gebeld en gezegd dat het voedingskabeltje van mijn 9150 (!) stuk was gegaan bij het verwijderen van de hdd en of ze een nieuw kabeltje konden opsturen. Helaas konden ze dat niet doen werd me verteld en moest ik de 9150 maar opsturen. Tja dat kan niet want ik heb een 9100.......
Ik had overigens laatst netgear gebeld en gezegd dat het voedingskabeltje van mijn 9150 (!) stuk was gegaan bij het verwijderen van de hdd en of ze een nieuw kabeltje konden opsturen. Helaas konden ze dat niet doen werd me verteld en moest ik de 9150 maar opsturen. Tja dat kan niet want ik heb een 9100.......
kappaman schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:56:
Ja ik bedoelde ook de kabels. Maar ik zie dat er wel aansluitingen zitten op het rack, maar dat er geen sata- en voedingskabel bijzitten. Die moet je dan dus nog zelf maken. Ik vroeg het me af omdat de voedingskabel die ik van een fdd + sata kabeltje maakte niet altijd lekker werkt. Hij maakt soms geen kontakt en dan start de hdd niet op.

Waar dan?? Ik heb ze niet kunnen vinden.
Vervolg van mijn klacht ivm YT probleem:
Hello,
Best regards.
Marc Opdecam.
Cher M Opdecam
Cordialement
Hello,
Best regards,
Marc Opdecam.
Gentlemen,
I am beginning to regret my purchase of the EVA9100.
Regards,
Dear Mr.Marc Opdecam,
Thanks and Best Regards,
12/30/2010 11:44:00 AM
Notes added by 40012
Dear Mr.Marc Opdecam,
I tried to call you many times but you didn't answer.
I just need to know if you did a reset Factory Default after upgrading the firmware?
Regards,
12/30/2010 11:57:00 AM
Hello,
Sorry my mobile phone is still in my car so i didn''t hear your calls.
Please look at my comments above.
No change at all after upgrading.
I did what you asked me but no change at all. On the Netgear support Forum i read that Netgear has fixed this problem on the 550. So many of the EVA9xxx owners are awaiting for a YouTube fix.
Anyhow thanks for calling and perhaps you can take look on the Netgear Forum.
I hope YouTube will work agian very soon because that is the main reason why i bought tha EVA9xxx
Best regards,
Marc Opdecam.
12/30/2010 12:04:00 PM
And yes... i did a factory reset after upgrading. That i forgot to mension in my previous comment.
Have a nice day.
12/30/2010 12:29:00 PM
One more question:
i received from riham.hikal@netgear-support.com 2 files:
EVA9000_V2.4.64EU.ZIP and
EVA9000_V2.4.68EU.ZIP
I updated my EVA9100 with the first file (2.4.64EU) because i couldn''t download the second file (2.4.68EU).
Which file is the right one ?
12/30/2010 12:33:00 PM
you have to download both of them.
12/30/2010 12:35:00 PM
Can you send me the second file again (2.4.68EU) please. Was not able to download it last week.
12/30/2010 12:47:00 PM
ok sir , i'll send it again
12/30/2010 4:46:00 PM
Hi,
I downloaded the 2.4.68EU from the Netgear Forum site an installed it after 2.4.64EU + Reset factory settings afterwards but still no YouTube. On the Forum you can read that somebody got a call from a Netgear technician who told that Netgear is working on software-fix for the YouTube problem. The same problem on the 550 is fixed by a new software release a few day''s ago.
Anyway... thanks for your support so far and Happy Newyear wherever you are on our planet.
12/31/2010 9:25:00 AM
Dear Mr.Marc Opdecam,
I've updated your case with all the informations you have sent. And the case is escalated (2nd time !!
) for investigation.
Thanks and Best Regards,
Happy New Year.
Hello,
Best regards.
Marc Opdecam.
Cher M Opdecam
Cordialement
Hello,
Best regards,
Marc Opdecam.
Gentlemen,
I am beginning to regret my purchase of the EVA9100.
Regards,
Dear Mr.Marc Opdecam,
Thanks and Best Regards,
12/30/2010 11:44:00 AM
Notes added by 40012
Dear Mr.Marc Opdecam,
I tried to call you many times but you didn't answer.
I just need to know if you did a reset Factory Default after upgrading the firmware?
Regards,
12/30/2010 11:57:00 AM
Hello,
Sorry my mobile phone is still in my car so i didn''t hear your calls.
Please look at my comments above.
No change at all after upgrading.
I did what you asked me but no change at all. On the Netgear support Forum i read that Netgear has fixed this problem on the 550. So many of the EVA9xxx owners are awaiting for a YouTube fix.
Anyhow thanks for calling and perhaps you can take look on the Netgear Forum.
I hope YouTube will work agian very soon because that is the main reason why i bought tha EVA9xxx
Best regards,
Marc Opdecam.
12/30/2010 12:04:00 PM
And yes... i did a factory reset after upgrading. That i forgot to mension in my previous comment.
Have a nice day.
12/30/2010 12:29:00 PM
One more question:
i received from riham.hikal@netgear-support.com 2 files:
EVA9000_V2.4.64EU.ZIP and
EVA9000_V2.4.68EU.ZIP
I updated my EVA9100 with the first file (2.4.64EU) because i couldn''t download the second file (2.4.68EU).
Which file is the right one ?
12/30/2010 12:33:00 PM
you have to download both of them.
12/30/2010 12:35:00 PM
Can you send me the second file again (2.4.68EU) please. Was not able to download it last week.
12/30/2010 12:47:00 PM
ok sir , i'll send it again
12/30/2010 4:46:00 PM
Hi,
I downloaded the 2.4.68EU from the Netgear Forum site an installed it after 2.4.64EU + Reset factory settings afterwards but still no YouTube. On the Forum you can read that somebody got a call from a Netgear technician who told that Netgear is working on software-fix for the YouTube problem. The same problem on the 550 is fixed by a new software release a few day''s ago.
Anyway... thanks for your support so far and Happy Newyear wherever you are on our planet.
12/31/2010 9:25:00 AM
Dear Mr.Marc Opdecam,
I've updated your case with all the informations you have sent. And the case is escalated (2nd time !!
Thanks and Best Regards,
Happy New Year.
Misschien is handig als alle 9100/9150 gebruikers even een mailtje gaan sturen.
Ik weet uit ervaring dat er dan meer aandacht aan wordt besteed.
Ik weet uit ervaring dat er dan meer aandacht aan wordt besteed.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Prettige feestdagen allemaal,
Voor degenen die hun toestel omgebouwd hebben:
Ik heb steeds problemen met de ondertiteling bij MP4 en MKV bestanden. Zijn deze problemen van de baan bij het "omfrotten" naar 9150 ??
Voor degenen die hun toestel omgebouwd hebben:
Ik heb steeds problemen met de ondertiteling bij MP4 en MKV bestanden. Zijn deze problemen van de baan bij het "omfrotten" naar 9150 ??
Hallo,
Gezien de enorme kennis die op dit forum aanwezig is, probeer ik als leek op mediaspeler gebied met een op iBood gekochte EVA9100 antwoord te krijgen op mijn vraag. Dus alvast bedankt voor alle goede raad.
"Network performance insufficient, buffering..." Dat is de melding die ik regelmatig krijg als ik een film (iso of video_ts-map van 4,5 tot 5 GB) probeer af te spelen. De EVA9100 is voorzien van wifi met de EVAW111 en communiceert draadloos met de samba-share op een Fonera 2.0n, waaraan een WD 500 GB externe schijf hangt. De snelheid die de EVA geeft bij netwerkcontrole varieert van 5 tot 7 Mbps. Is deze snelheid niet voldoende om 720p films draadloos zonder bufferproblemen af te spelen? Of zit het probleem ergens anders? Als ik een 4,5 GB video_ts-map met "Auto Gordian Knot" converteer naar een DivX van 2 GB, wordt dat bestand prima draadloos afgespeeld door de EVA9100. Maar al die films gaan converteren is een hele klus. Om maar niet de spreken van de opties die verloren gaan bij conversie.
Gezien de enorme kennis die op dit forum aanwezig is, probeer ik als leek op mediaspeler gebied met een op iBood gekochte EVA9100 antwoord te krijgen op mijn vraag. Dus alvast bedankt voor alle goede raad.
"Network performance insufficient, buffering..." Dat is de melding die ik regelmatig krijg als ik een film (iso of video_ts-map van 4,5 tot 5 GB) probeer af te spelen. De EVA9100 is voorzien van wifi met de EVAW111 en communiceert draadloos met de samba-share op een Fonera 2.0n, waaraan een WD 500 GB externe schijf hangt. De snelheid die de EVA geeft bij netwerkcontrole varieert van 5 tot 7 Mbps. Is deze snelheid niet voldoende om 720p films draadloos zonder bufferproblemen af te spelen? Of zit het probleem ergens anders? Als ik een 4,5 GB video_ts-map met "Auto Gordian Knot" converteer naar een DivX van 2 GB, wordt dat bestand prima draadloos afgespeeld door de EVA9100. Maar al die films gaan converteren is een hele klus. Om maar niet de spreken van de opties die verloren gaan bij conversie.
5-7 is te weinig.....
Ik zou via lan doen en niet met wifi.
Precies, streamen via wifi sucks. Het beste wat je kan doen is (netzoals vele van ons op dit forum) om een harddisk in te bouwen. Dan kan je blu-ray rips van 1080p zonder stot ttttt eren afspelen.
bumpje? (lol)kappaman schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:41:
Waar dan?? Ik heb ze niet kunnen vinden.
Zijn gewoon standaard kabels....
Is bij elke willekeurige computerspeciaalzaak verkrijgbaar.
Is bij elke willekeurige computerspeciaalzaak verkrijgbaar.
Dus de 4pins eva9150 naar sata kabel is gewoon te krijgen? Kun je me de link geven Frag?
Nee,de kabels van de bay,want daar ging het verhaal over.
Het uiteinde van de stroom kan je vervangen door een floppy stroomkabel die je even wat aanpast door wat kunstof eraf te snijden.
Het uiteinde van de stroom kan je vervangen door een floppy stroomkabel die je even wat aanpast door wat kunstof eraf te snijden.
Ik begrijp wat je bedoelt Frag. Zo heb ik het zelf ook gedaan (maar dan zonder een hdd bay) Helaas maakt dat hier niet altijd lekker kontakt, dus ik ga een nieuwe maken.
Ik reageerde op de reply van PB nav mijn post. Was niet echt serieus, maar eerder een beetje plagend bedoelt.
Conclusie: Je kan dus geen standaard voedingskabeltje kopen. Moet je uiteindelijk toch zelf frotten
Ik reageerde op de reply van PB nav mijn post. Was niet echt serieus, maar eerder een beetje plagend bedoelt.
Conclusie: Je kan dus geen standaard voedingskabeltje kopen. Moet je uiteindelijk toch zelf frotten
Heb mijn swap-bay ingebouwd.
De swap-bay:

De swap-bay aangepast:
- Zij plaatjes en front met slotje verwijderd.
- Links achter binnenste gaatje uitgeboord.
- Rechts achter buitenste gaatje uitgeboord.

De ingebouwde swap-bay:
- Er is een ~halve cm extra aan de rechter kant uitgedremeld.
- Bay is vast geschroefd in de mounting holes van de EVA.

Hij loopt nog niet helemaal soepel, waarschijnlijk omdat er nog te veel speling inzit.
Ga van de week daarom 2 mounting holes in de EVA er bij maken, zodat alles wat meer solide wordt.
De swap-bay:

De swap-bay aangepast:
- Zij plaatjes en front met slotje verwijderd.
- Links achter binnenste gaatje uitgeboord.
- Rechts achter buitenste gaatje uitgeboord.

De ingebouwde swap-bay:
- Er is een ~halve cm extra aan de rechter kant uitgedremeld.
- Bay is vast geschroefd in de mounting holes van de EVA.

Hij loopt nog niet helemaal soepel, waarschijnlijk omdat er nog te veel speling inzit.
Ga van de week daarom 2 mounting holes in de EVA er bij maken, zodat alles wat meer solide wordt.
Had ook problemen met contact maken. Heb de plugjes uit het fdd connectertje gedrukt.kappaman schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:35:
Ik begrijp wat je bedoelt Frag. Zo heb ik het zelf ook gedaan (maar dan zonder een hdd bay) Helaas maakt dat hier niet altijd lekker kontakt, dus ik ga een nieuwe maken.
Heb hier krimpkousjes omheen gedaan.
Heb de plugjes in de goede volgorde op de voedings pinnetjes van de EVA geprikt.
Dit werkt perfect.
aegieles: nice dat jij al zover bent, had je de bay ook bij dealextreme besteld of gewoon bij een nl shop?
Dit is de bay van dealextreme.
Had hem vrijdag volgens mij al binnen gekregen.
Had hem vrijdag volgens mij al binnen gekregen.
Huh,ik heb hem nog niet binnen.....
Is wel onderweg,ik wou de eerste zijn met pica's haha
Is wel onderweg,ik wou de eerste zijn met pica's haha
Ik had ook al gedacht om de plugjes er los op te doen, maar was bang voor kortsluiting. Die kousjes is een top idee! Ik ga dat ook proberen.aegieles schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:28:
[...]
Had ook problemen met contact maken. Heb de plugjes uit het fdd connectertje gedrukt.
Heb hier krimpkousjes omheen gedaan.
Heb de plugjes in de goede volgorde op de voedings pinnetjes van de EVA geprikt.
Dit werkt perfect.
Ik heb dit topic gevolgd interessant , ik heb zelf sinds een week deze 9100 (spijtig genoeg)
Maar gaan we nu met ons allen als nog een klacht indienen ???
Mvg,
Jeroen Hofman
Maar gaan we nu met ons allen als nog een klacht indienen ???
Mvg,
Jeroen Hofman
Ik moet m`n eva nog registreren en zal dan ook contact met ze opnemen.
Voor mij was YT niet de hoofdreden om te apparaat aan te schaffen (maar wel net dat extra`s wat m`n wdtv niet heeft), maar het is wel een kwalijke zaak dat ze adverteren met een future die niet werkt.
Verder heb ik totaal geen spijt van de aankoop, zeker niet omdat je er zelf ook nog leuk mee kunt rommelen, door er een hdd in te zetten etc.
Voor mij was YT niet de hoofdreden om te apparaat aan te schaffen (maar wel net dat extra`s wat m`n wdtv niet heeft), maar het is wel een kwalijke zaak dat ze adverteren met een future die niet werkt.
Verder heb ik totaal geen spijt van de aankoop, zeker niet omdat je er zelf ook nog leuk mee kunt rommelen, door er een hdd in te zetten etc.
Nog iets van nieuwe beta images spokey toevallig?
Ja ik weet ik kan me registreren,maar geen zin in...moet ik serial enzo invullen.
Pakketje overigens in nederland zo te zien van dealextreme,hopelijk niet bij de douane dat ik moet bijbetalen lol
Overigens nog weinig tijd gehad ivm feestdagen,jarig geweest,om mee te vertalen
Ja ik weet ik kan me registreren,maar geen zin in...moet ik serial enzo invullen.
Pakketje overigens in nederland zo te zien van dealextreme,hopelijk niet bij de douane dat ik moet bijbetalen lol

[ Voor 14% gewijzigd door fragcompany op 06-01-2011 13:02 ]
Bij mij is de snelheid met de wireless dongle +/- 12Mb/s. Ook ik heb bij HD-films last van haperen. Ik heb echter een HD-trailer van een film gestreamed en die liep wel lekker. Waar zit de beperking? Grootte van het bestand, resolutie, Netgear wireless, router, internetsnelheid, processor PC of netwerkkaart PC?fragcompany schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 22:23:
5-7 is te weinig.....
Als ik mijn internet doorsluis via zo'n kastjes die het lichtnet gebruikt (200MB). Zou ik dan wel vanaf mijn PC HD-films kunnen streamen?
Nog geen nieuws verder van dat front helaasfragcompany schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:01:
Nog iets van nieuwe beta images spokey toevallig?
Wel goed nieuws van het DE front, mijn pakketje schijnt vanmiddag afgeleverd te zijn, dus vanavond eens aan de freubel.
Ik ben ook niet veel verder gekomen met de vertaling, feestdagen en verbouwing badkamer en ook nog tijd maken voor vakantie gingen voor.
Ik heb ze net binnen,valt niet mee om dat passend te maken.....
Zal er nog wel even mee bezig zijn
EDIT:
@ aegieles:
Heb je ook van het kunstof frontje voor een stuk moeten slijpen?
Past anders niet denk ik zo te zien.
Anders krijg ik dat klepje niet open om de disk eruit te klikken.
Ik wacht wel even op jou Spokey lol....
Maak pica's tussendoor als je wil haha
EDIT 2:
Zit er al in,muurvast,nu nog voorfrontje beetje bijschuren,
Ik heb het alleen denk ik slimmer gedaan,zijkanten eraf,slotpaneel eraf,maar:kunstof overbrugging op maat gemaakt en geschuurd zodat het paneel stevig blijft (overbrugging dus van links naar rechts)
Want zo http://i51.tinypic.com/2hgcnwm.jpg wordt de voorkant te slap,en kan bewegen,geen goed idee dus,je moet dat stuk overbruggen met kustof paneel wat erop zat,maar op maat maken aegieles
Nu klemt hij er aan de voorkant dus ook mooi in wat extra stevigheid geeft aan de voorkant.
Als ik klaar ben post ik wel pica's hoe ik het gedaan heb.
In en uitschuiven gaat perfect zonder te wiebelen of wat dan ook,vermoedelijk omdat ik dus de voorkant ook recht en stevig heb door de linkse,en rechtse zijde aan elkaar te laten met het kunstof.
Dit idee dus,ben nog niet klaar maar dan heb je alvast een idee:

Final: Let niet op bagger pica's,maar het werkt 110%,ook erin en eruit halen van de disc.

Zal er nog wel even mee bezig zijn

EDIT:
@ aegieles:
Heb je ook van het kunstof frontje voor een stuk moeten slijpen?
Past anders niet denk ik zo te zien.
Anders krijg ik dat klepje niet open om de disk eruit te klikken.
Ik wacht wel even op jou Spokey lol....
Maak pica's tussendoor als je wil haha

EDIT 2:
Zit er al in,muurvast,nu nog voorfrontje beetje bijschuren,
Ik heb het alleen denk ik slimmer gedaan,zijkanten eraf,slotpaneel eraf,maar:kunstof overbrugging op maat gemaakt en geschuurd zodat het paneel stevig blijft (overbrugging dus van links naar rechts)
Want zo http://i51.tinypic.com/2hgcnwm.jpg wordt de voorkant te slap,en kan bewegen,geen goed idee dus,je moet dat stuk overbruggen met kustof paneel wat erop zat,maar op maat maken aegieles
Nu klemt hij er aan de voorkant dus ook mooi in wat extra stevigheid geeft aan de voorkant.
Als ik klaar ben post ik wel pica's hoe ik het gedaan heb.
In en uitschuiven gaat perfect zonder te wiebelen of wat dan ook,vermoedelijk omdat ik dus de voorkant ook recht en stevig heb door de linkse,en rechtse zijde aan elkaar te laten met het kunstof.
Dit idee dus,ben nog niet klaar maar dan heb je alvast een idee:

Final: Let niet op bagger pica's,maar het werkt 110%,ook erin en eruit halen van de disc.

[ Voor 135% gewijzigd door fragcompany op 06-01-2011 21:27 ]
Wel handig zo,ploing schijf eruit,gooi ik hem in deze dockingstation (usb en e-sata):
En gaan met die banaan
rond de 25 Mb/s met usb (mijn pc's hebben helaas geen e-sata)
En gaan met die banaan

[ Voor 92% gewijzigd door fragcompany op 06-01-2011 23:03 ]
Ik probeerde gisteren een film af te spelen, maar de ondertiteling ging niet goed.
Situatie:
mp4 bestand, met daarin een MPEG-4- AVC videostream, en een MPEG AAC AUDIO (mp4a) audiostream.
Daarnaast een SRT bestand met de ondertiteling.
In eerste instantie zag ik met de Info knop helemaal geen subtitle, maar zoals wel vaker, was dit op te lossen door een nieuw textbestand aan te maken, daar de inhoud naar toe te kopieren. en weer op te slaan. Waarschijnlijk een decoding fout.
Toen zag de 9100 de subtitle wel.
Maar nu het rare, als ik de subtitle instel, zie ik alleen maar de regel staan die op dat moment word gesproken. De rest van de film blijft die regel tekst in me beeld staan, en de rest dus niet.
Als ik alles op mijn computer met VLC afspeel, werkt de srt wel gewoon.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Ik heb met mp4box software ook al geprobeerd de srt in te bakken in de mp4, in Windows speelt die gewoon af, en heb ik ingebakken subtitle...Maar de 9100 ziet geen subtitle
Toen heb ik de 9100 geupdate met de 9500 firmware, zoals in dit topic besproken wordt. Maar dit maakt geen enkel verschil
Situatie:
mp4 bestand, met daarin een MPEG-4- AVC videostream, en een MPEG AAC AUDIO (mp4a) audiostream.
Daarnaast een SRT bestand met de ondertiteling.
In eerste instantie zag ik met de Info knop helemaal geen subtitle, maar zoals wel vaker, was dit op te lossen door een nieuw textbestand aan te maken, daar de inhoud naar toe te kopieren. en weer op te slaan. Waarschijnlijk een decoding fout.
Toen zag de 9100 de subtitle wel.
Maar nu het rare, als ik de subtitle instel, zie ik alleen maar de regel staan die op dat moment word gesproken. De rest van de film blijft die regel tekst in me beeld staan, en de rest dus niet.
Als ik alles op mijn computer met VLC afspeel, werkt de srt wel gewoon.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Ik heb met mp4box software ook al geprobeerd de srt in te bakken in de mp4, in Windows speelt die gewoon af, en heb ik ingebakken subtitle...Maar de 9100 ziet geen subtitle
Toen heb ik de 9100 geupdate met de 9500 firmware, zoals in dit topic besproken wordt. Maar dit maakt geen enkel verschil
Ook ik heb mijn 9100 naar 9150 omgezet,
Ik heb er een 2TB WD ecogreen ingezet,
Nu krijg ik het volgende probleem,
Ik wil de hd formatten,
Disktest......done
Write partition table ...done
Createfile system...done
hierna duurde het 3 min en springt hij terug naar het menu,
ik krijg geen melding mount hd.
Als ik nu de hd wil benaderen zegt hij dus dat ik eerst weer de hd moet mounten.
na 4x testen kan ik hem wel tegen de muur gooien.
kabels nagelopen, ook de floppykant de pinnetjes extra samengeknepen voor beter contact.
Is 2TB te groot voor de netgear?
In het menu kan ik wel zien welk type hd en ook de tijd en temperatuur.
update;
nog maar een keer recovery tool en firmware update,
nu de hd formateren en kijken of ie nu werkt, ff geduld aub
helaas weer geen positief resultaat.
toch weer aardig wat tijd verspilt.
Ik heb er een 2TB WD ecogreen ingezet,
Nu krijg ik het volgende probleem,
Ik wil de hd formatten,
Disktest......done
Write partition table ...done
Createfile system...done
hierna duurde het 3 min en springt hij terug naar het menu,
ik krijg geen melding mount hd.
Als ik nu de hd wil benaderen zegt hij dus dat ik eerst weer de hd moet mounten.
na 4x testen kan ik hem wel tegen de muur gooien.
kabels nagelopen, ook de floppykant de pinnetjes extra samengeknepen voor beter contact.
Is 2TB te groot voor de netgear?
In het menu kan ik wel zien welk type hd en ook de tijd en temperatuur.
update;
nog maar een keer recovery tool en firmware update,
nu de hd formateren en kijken of ie nu werkt, ff geduld aub
helaas weer geen positief resultaat.
toch weer aardig wat tijd verspilt.

[ Voor 12% gewijzigd door master30 op 07-01-2011 23:25 ]
Fragcompany, bedankt voor je goede exposé-gebruik zelf een uitwendige sata-aangesloten schijf (kabeltje naar binnen). Werkt ook goed, maar zo ziet t er toch strakker uit.
TripleQ: probeerde je VID2EVA al? Bij mij lost het praktisch elk probleem op.
Ik draai geen Windows...Volgens mij is er ook geen linux (ubuntu) variant voorFarmertje schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:10:
Maar het probleem voor die betreffende film heb ik al opgelost, door een andere versie te downloaden

Bewust voor geen mp4 nu gekozen...En die pakt nu wel de srt goed
[ Voor 24% gewijzigd door TripleQ op 07-01-2011 21:27 ]
@master30: ik hoop niet dat 2TB een probleem is, want als het goed is krijg ik morgen ook 1 binnen.
Je zou hem anders onder Windows kunnen formatteren als je ext drivers heb geïnstalleerd.
Je zou hem anders onder Windows kunnen formatteren als je ext drivers heb geïnstalleerd.
Ik geloof dat het al eerder langsgekomen is in de thread dat AF (advanced format) schijven met 4K sectoren niet ondersteund worden. Dat zijn bij WD o.a. de EARS modellen.
ik heb er idd een wd20EARS in zitten.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:56:
Ik geloof dat het al eerder langsgekomen is in de thread dat AF (advanced format) schijven met 4K sectoren niet ondersteund worden. Dat zijn bij WD o.a. de EARS modellen.
zoveel verstand heb ik er ook niet van, maar zijn er wel 2tb schijven die wel moeten doen dan?
Waar moet ik opletten welke specs een hd moet hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door master30 op 07-01-2011 23:48 ]
De standaard Green WD20EADS is niet AF en van de AV (audio/video) schijven is de WD20EVDS dat ook niet. AF rukt hard op. Dat is niet altijd even handig helaas.
Green schijven: (RS en RSDTL modellen zijn AF)
http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-701229.pdf
AV schijven.
http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-701250.pdf
Green schijven: (RS en RSDTL modellen zijn AF)
http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-701229.pdf
AV schijven.
http://www.wdc.com/wdprod...Sheet/ENG/2879-701250.pdf
Ik heb een Samsung EcoGreen F4EG gekocht, heeft die ook AF of is dat iets van WD?
*edit* het lijkt er op dat ook de Samsung niet gaat werken, dat is mooi *piep*.
*edit* het lijkt er op dat ook de Samsung niet gaat werken, dat is mooi *piep*.
[ Voor 33% gewijzigd door spokey op 08-01-2011 14:42 ]
@fragcompany
Ja, ik moest ook het gat in het frontje van de EVA groter maken, zodat het deurtje ver genoeg naar buiten kan draaien.
Ik ga ook het frontje bijwerken en terug zetten op de bay, er zit nu teveel speling in bij mij.
Een externe sata in je pc heb je zo gemaakt met bijv. dit http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28684
Ja, ik moest ook het gat in het frontje van de EVA groter maken, zodat het deurtje ver genoeg naar buiten kan draaien.
Ik ga ook het frontje bijwerken en terug zetten op de bay, er zit nu teveel speling in bij mij.
Een externe sata in je pc heb je zo gemaakt met bijv. dit http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28684
@master30
Ik heb ook de 2TB WD20EARS en had inderdaad ook problemen met formatteren.
Ik heb hem toen zelf maar geformatteerd met GParted. 517MB Linux-Swap en de rest EXT3.
Als ik nu naar data management ga begint de eva wel te zeuren dat hij geformatteerd is met een ander systeem en of ik hem opnieuw wil formatteren. Ik kies dan gewoon No.
De schijf doet het verder prima in de EVA, dus gooi hem nog maar niet tegen de muur.
Ik heb ook de 2TB WD20EARS en had inderdaad ook problemen met formatteren.
Ik heb hem toen zelf maar geformatteerd met GParted. 517MB Linux-Swap en de rest EXT3.
Als ik nu naar data management ga begint de eva wel te zeuren dat hij geformatteerd is met een ander systeem en of ik hem opnieuw wil formatteren. Ik kies dan gewoon No.
De schijf doet het verder prima in de EVA, dus gooi hem nog maar niet tegen de muur.
[ Voor 29% gewijzigd door aegieles op 08-01-2011 19:39 ]
Ik had ook nog een 1,5 TB samsung eco schijf, die stond helemaal vol, het overzetten naar de 2tb Duurt 60 uur ofzo, en deze schijf weet ik ook niet van of hij wel of niet goed was, dus toen ben ik maar op de fiets gesprongen en een WD 1TB externe schijf bij mediamarkt gekocht en de HD in de Netgear gezet.
Werkt nu perfect.
De 2tb gebruik ik wel weer extern dan.
Overigens ben ik e rnu achter dat DTS wel werkt maar niet via hdmi, ik heb de netgear voor audio nu coxial op de receiver en dts word nu netjes weer gegeven.
Ik had alles via hdmi naar de tv en dan een optische naar de receiver,
Via mijn blu-ray speler werd op deze manier wel dts weergegeven.
Werkt nu perfect.
De 2tb gebruik ik wel weer extern dan.
Overigens ben ik e rnu achter dat DTS wel werkt maar niet via hdmi, ik heb de netgear voor audio nu coxial op de receiver en dts word nu netjes weer gegeven.
Ik had alles via hdmi naar de tv en dan een optische naar de receiver,
Via mijn blu-ray speler werd op deze manier wel dts weergegeven.
Ja heb ik ook besteld,maar moet ik nog op wachten helaas,daarom duurde mijn pakketje langer...gaat in 2x verzonden wordenaegieles schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:42:
@fragcompany

Ben er nu eigenlijk best wel blij mee zo met de schijf erin,ok ik vind hem wel niet zo goed als de xtreamer kwa ondersteuning (firmware,codec,containers,subs wat minder,geen dts downmixing) maar ach,pas wel mooier tussen mijn stereo installatie.
Xtreamer gebruik ik dan maar op de slaapkamer ofzo
Enne,Spokey nog niet klaar nee??
Had al wel foto's verwacht
[ Voor 22% gewijzigd door fragcompany op 08-01-2011 20:42 ]
Waar is die Linux-Swap voor in de EVA?aegieles schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 19:35:
Heb eigenlijk geen idee. Heb zowiezo weinig verstand van Linux.
Als de eva hem formatteerd maakt hij een swap partitie aan, daarom heb ik dat ook maar gedaan.
Als de eva hem formatteerd maakt hij een swap partitie aan, daarom heb ik dat ook maar gedaan.
Hier een kleine beschrijving voor de mensen die net als master30 en ik een HDD hebben die niet door de EVA zelf volledig geformatteerd kan worden.
Als eerste heb ik Ext2Fsd-0.48 geïnstalleerd zodat de HDD ook onder Windows kan worden gelezen en beschreven.
Daarna de HDD aan een SATA poort van de pc gehangen. (kan bv ook via een USB dock of enclosure)
Met Acronis Disk Directory een Linux Swap partitie aan gemaakt van 517Mb en een tweede partitie als EXT3.
Of als je al een HDD in de EVA hebt gehad deze clonen naar de nieuwe HDD, zodat je ook meteen al je instellingen en media overzet.
Hierna kan de HDD terug geplaatst worden in de EVA en wordt hij zonder problemen worden herkend.
Als eerste heb ik Ext2Fsd-0.48 geïnstalleerd zodat de HDD ook onder Windows kan worden gelezen en beschreven.
Daarna de HDD aan een SATA poort van de pc gehangen. (kan bv ook via een USB dock of enclosure)
Met Acronis Disk Directory een Linux Swap partitie aan gemaakt van 517Mb en een tweede partitie als EXT3.
Of als je al een HDD in de EVA hebt gehad deze clonen naar de nieuwe HDD, zodat je ook meteen al je instellingen en media overzet.
Hierna kan de HDD terug geplaatst worden in de EVA en wordt hij zonder problemen worden herkend.