Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 398850 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:44:
Hmm dat is dan weer jammer! Ik ben nu aan het klooien met een internetkabel van de router naar de EVA. Die kabel ligt door de hele woonkamer op de grond. Is het verstandig om een ePlug te kopen? Hoorde al van iemand anders dat je dan waarschijnlijk moeilijk HD films kunt streamen.
Die ePlug dingen werken prima, maar dat ligt wel vooral aan hoe het stroom net bij je thuis is. Zijn er bijvoorbeeld meerdere groepen, oude bekabeling noem maar op. Bij mijn ouders haalde hij 19mbit en dat was opzich genoeg voor HD films. Maar ik heb ook mensen gezien waarbij ze een stuk snelle rgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398850

Ga ik dit maar proberen dan. Wel irritant hoor! Was mooier geweest als ik gewoon die harde schijf had kunnen inplugggen! Maar we komen er wel :)
Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:49
JanPedaal schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:53:
[...]

Heb je een samba share geprobeerd met deze gegevens?
code:
1
\\192.168.0.1\DeviceName

waarbij je het ip-adres vervangt door dat van je router-ip en <DeviceName> door volumenaam van je USB HD.
Ik heb geprobeerd om in het menu vande EVA9100 bij manually Add File Share zowel SMB als NFS de netwerk harde schijf toe te voegen. Ik gebruik dan het IP-adres van de router bij 'Server or IP' en de naam van de harde schijf (Z:/) bij shared folder.

Maar hij vindt mijn harde schijf nog steeds niet. Iemand nog opties? Of doe ik iets verkeerd? Moet ik bijvoorbeeld ook nog iets instellen via mijn pc voor de network drive???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Albert_Snake schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 15:34:
[...]

Ik heb geprobeerd om in het menu vande EVA9100 bij manually Add File Share zowel SMB als NFS de netwerk harde schijf toe te voegen. Ik gebruik dan het IP-adres van de router bij 'Server or IP' en de naam van de harde schijf (Z:/) bij shared folder.

Maar hij vindt mijn harde schijf nog steeds niet. Iemand nog opties? Of doe ik iets verkeerd? Moet ik bijvoorbeeld ook nog iets instellen via mijn pc voor de network drive???
De z: als naam is niet goed, dat is een drive mapping zoals die op je pc aanwezig is. Dat is geen eigenschap van de schijf zelf. Hoe heet de schijf als je hem in "netwerkomgeving" ziet staan?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
Bij 'Deze Computer' en dan 'Netwerkstations' staat 'Elements on Belkin N+ (z:)'. Wat zou je dan aanraden om in te vullen of in te stellen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Zoals je het quote :) \\192.168.0.1\DeviceName

waarbij je het ip-adres vervangt door dat van je router-ip en <DeviceName> door volumenaam van je USB HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

schaduw schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:05:
Zoals je het quote :) \\192.168.0.1\DeviceName

Denk dat "Elements" dan de devicename is.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
Helaas werkt het nu nog steeds niet, heb het IP-adres van de router aangevuld met elements. Maar doet het nog steeds niet, hij vindt m zelf niet eens. Als ik bij netwerk test een test uitvoer, dan geeft de eva9100 aan NA (not available dus). Iemand die mij nog uit de brand kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Check de handleiding van je router. Bij mijn router staat in de interterface (http://www.tp-link.com/simulator/TL-WR1043ND/index.htm -> network sharing, in de rechterbalk) hoe je de gedeelde schijf kunt opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
Bedankt voor al jullie tips tot nu toe... helaas hebben ze nog niet geholpen.
Ik heb de handleiding van mijn router erbij gepakt en daar staat dus in dat je de harde schijf moet benaderen door het IP-adres van de router gevolgd door devicename. In mijn geval is dit dus 192.168.2.1./Elements.

Dit heb ik dus in de EVA9100 ingevoerd bij add manual share, en dan zowel NFS en SMB. De Eva9100 geeft dan bij network test nog steeds (bij beide) aan (NA). Ik heb ook nog eens geprobeerd om het ip-adres van mijn router te nemen en dan een map op de Elements aan te geven (Films) als locatie en dit werkt ook niet.

Heeft iemand nog tips hoe ik dit wel op kan lossen. Dit was eigenlijk de reden dat ik de EVA9100 heb gekocht, zou een beetje zuur zijn als dit niet mogelijk zou zijn.... Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Albert_Snake schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 11:02:
Bedankt voor al jullie tips tot nu toe... helaas hebben ze nog niet geholpen.
Ik heb de handleiding van mijn router erbij gepakt en daar staat dus in dat je de harde schijf moet benaderen door het IP-adres van de router gevolgd door devicename. In mijn geval is dit dus 192.168.2.1./Elements.

Dit heb ik dus in de EVA9100 ingevoerd bij add manual share, en dan zowel NFS en SMB. De Eva9100 geeft dan bij network test nog steeds (bij beide) aan (NA). Ik heb ook nog eens geprobeerd om het ip-adres van mijn router te nemen en dan een map op de Elements aan te geven (Films) als locatie en dit werkt ook niet.

Heeft iemand nog tips hoe ik dit wel op kan lossen. Dit was eigenlijk de reden dat ik de EVA9100 heb gekocht, zou een beetje zuur zijn als dit niet mogelijk zou zijn.... Alvast bedankt!
Zou ook nog kunnen dat de router automatisch een naam geeft aan het volume, zoals usb1 of share1 of volume1, en dat Elements bijvoorbeeld het volumelabel of de sharenaam is.
Wat wordt er op de adminpagina van de router weergegeven? Any info over attached storage? Kan je daar een plaatje van schieten?
Zoals in het voorbeeld van schaduw te zien is, is de volumenaam vaak anders dan de sharenaam.
Verder zijn mijn ideeën ook een beetje op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert_Snake
Tja, mijn eigen ideëen beginnen ook een beetje op te raken. Op de routerpagina staat geen informatie over de usb harde schijf die aan de router hangt. Wel staat in het boekje van de router nog dat ik deze harde schijf zou moeten kunnen benaderen door 192.168.2.1/DeviceName in te tikken.

Dan zou het zo moeten zijn dat ik gewoon in internetexplorer oid 192.168.2.1/Elements in zou moeten kunnen voeren om de harde schijf te benaderen toch? Dit lukt echter niet.... Ik vraag me dan ook af waar dit aan zou kunnen liggen...

Ik begin eerlijk gezegd de hoop een beetje te verliezen dat het mogelijk is. Als je de setup gebruikt bij de Eva9100 en ik wil de netwerk harde schijf delen, dan geeft deze ook aan dat dit niet mogelijk is.

Bedankt voor de hulp in ieder geval en mocht iemand nog een briljante ingeving hebben dan hoor ik dat uiteraard graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 23:23
Hebben er meer mensen de laatste tijd problemen met spelen van custom made content?
Sinds een week of 3, misschien 4 treed dit nu op

Ik heb de laatste tijd vaak de melding dat de netgear (9100->9150) de file niet kan afspelen.
Gaat om custom made content van de laatste tijd.
Ik volg de wat series waarmee ik dit dus heb
supernatural/ v 2009/ chuck

Zowel custom made dvd's of mkv etc speelt hij dan niet af.
De oudere afleveringen van dezelfde series en zelfs gemaakt door de zelfde persoon doen het wel.
Erg vaag, ik moet gewoon stuk of 5 versies downloaden en hopen dat er iets te kijken valt.

o ja, ik heb de laatste firmware erop die ik hier tegen kwam, daarvoor had ik het ook al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 15:36
Juist master30, ik heb problemen met de mkvs van S8 van two and a half man. Nu een week of 2/3. Andere series heb ik op de HDX nog niet op deze geprobeerd.

Probleem 1: ik start een mkv en hij begint een willekeurige andere mkv af te spelen :? Dit heb ik gefixt door de libary en alles te deleten en opnieuw te indexeren.

Probleem nu: mkv wilt starten, flitst onderin wat door het beeld en ik ben daarna terug bij af ;(

Ga hem nu updaten... Maar begrijp dat ik niet te hoopvol moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
thefox154 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 18:50:
Juist master30, ik heb problemen met de mkvs van S8 van two and a half man. Nu een week of 2/3. Andere series heb ik op de HDX nog niet op deze geprobeerd.

Probleem 1: ik start een mkv en hij begint een willekeurige andere mkv af te spelen :? Dit heb ik gefixt door de libary en alles te deleten en opnieuw te indexeren.

Probleem nu: mkv wilt starten, flitst onderin wat door het beeld en ik ben daarna terug bij af ;(

Ga hem nu updaten... Maar begrijp dat ik niet te hoopvol moet zijn.
vaag allemaal,
ik heb dat ook dat flitsen en weer niks, echt balen als je eindelijk onderuit zit om wat te kijken en het werkt niet.

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar een player met weinig problemen.
Die tijd met dit soort problemen is toch al lang geleden, die verwacht je nu toch niet meer,

Zou bijna weer ouderwets series op dvd gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 06:53
En het zijn vaak allemaal vage problemen. Bij mij stopt ie bij sommige bestanden tijdens het afspelen. En dan moet ik helemaal overnieuw beginnen..supervaag :/

En soms speelt ie iets gewoon helemaal niet af wat die wou zou moeten ondersteunen. Heb ik 2-3 uur download aanstaan om filmpje te kunnen kijken, doe ie het gvd niet.. Hoe irritant is dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:55
Zijn dit problemen die met de nieuwe firmware 2.4.170 voorkomen? Of gebruiken jullie andere firmware?

Ik heb een 'geüpgrade' (9100 >) 9150 met 2.4.68 en vraag me af of ik veilig (en op de normale manier) de firmware naar 2.4.170 kan updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master30
ik had het met de oude versie ook al, update hielp niet.had ik wel gehoopt
youtube werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-02-2024
Over de MKV problemen: Tegenwoordig worden de MKVs door onze aanleveraars met een nieuwere software gemaakt. De headering wordt hierdoor veranderd en de EVA kookt daar geen soep van. Een prima oplossing is de VID2EVA tool. Dit werkt heel gemakkelijk en levert een goede MKV op. Lost ook het geluidsprobleem op: DTS transcodeert VID2EVA in AC3.VID2EVA is wat moeilijk te vinden, de eerste link is nml. dood. Try this:
http://eoi.lefti.net/stuf...es/VID2EVA-2010-12-14.zip

Asus Transformer en nog wat spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 402130

wordt helemaal gek!

Gisteren de netgear via IBOOD ontvangen..ik ben echt geen digitbeet, maar ik krijg de configuratie niet voor elkaar! ik heb al een zelfde soort probleem gezien, maar de oplossing kan ik nog nergens vinden..

player wordt wel gevonden, maar connect mislukt....

firewall geprobeerd uit te zetten, maakt niet uit, de gewone instellingen moeten overigens goed staan
Avast antivirus met ingeb firewall er ook maar afgeflikkerd, maar werkt ook niet...
hij connect gewoon niet en daardoor is er dus ook geen share en kan ik de netgear niet benaderen vanaf mijn pc.. (draait overigens op windows 7)

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-07 16:59
Heb je toevallig MS Live Essentials 2011 geinstalleerd staan? Om de een of andere vage reden blokeert dat de verbinding tussen de 9150 en pc (in mijn geval Win7 64b). Gedeinstalleerd en het werkt wel gewoon goed.

Nu zit ik alleen nog met het probleem dat mijn shared folders op mijn CH3MNAS niet in de library terecht komt. Als het werkt, werkt het prima maar echt makkelijk in te stellen is het allemaal niet.

D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thanks... windows Life elements is inderdaad het probleem...
Nu is ie gevonden,... vanaf de netgear is er een share... maar andersom niet... Ik kan de netgear vanaf mijn pc niet benaderen...(is ook geen onderdeel van mijn netwerk...) of stel ik nu hele domme vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
Ik heb sinds kort ook (via iBood hunt) de EVA9150, ofwel het model met 500gb harddisk en wireless.

Setup ging redelijk vlekkeloos, ik had het ding in no-time in m'n draadloos netwerk hangen. Een test met een .ISO op een USB stick ging prima. Hij had even moeite met de ingebouwde harde schijf; maar na een interne format via het advanced functions menu was dat verholpen. De laatste firmware ging er soepel op, Youtube werkte daarna ook probleemloos.

De applicatie die je op je computer moet installeren oogt nogal gedateerd. De computer had moeite met de verbinding leggen; dat bleek aan Windows Live Essentials te liggen, als eerder in dit topic besproken. De harde schijf moet je even zelf als share aanmerken, ook in het advanced-functions menu: dan komt hij gewoon in je netwerk tevoorschijn als disk.

Mijn grootste ergernis van het apparaat is de traagheid van het overzetten: Ik haal circa 3-4 megabyte per seconde als ik bestanden in de verkenner overzet van m'n laptop (bedraad, 100mbit) naar de EVA9150 (wireless-N). Effe één seizoen serie van 25gb overzetten duurt dus dik een uur. Om de hele 500gb vol te krijgen ben je dus twee nachten verder 8)7
Ik had gehoopt dat ik de DLNA functie van mijn mobiel zou kunnen gebruiken, maar die ziet de hele speler niet. Daar moet ik nog even mee aan de slag, maar ik verwacht eigenlijk dat het simpelweg niet gaat werken.

Hij is verder wel lekker simpel te bedienen, wat voor de kids/vriendin wel prettig is. Voor mijn persoonlijke smaak is het té simpel; ik zou graag meer controle hebben over beeldkwaliteit, beeldverhouding, enz. Er valt niet veel aan te tweaken. Niks, eigenlijk. Ondertiteling werkt (srt); maar één taal tegelijk en het moet wel allemaal netjes dezelfde filenaam hebben, anders raakt ie in de war.

Alles bij elkaar werkt het ding redelijk en kan ik er mee leven dat ik er ~135 euro voor heb betaald. Ik ben blij dat ik geen ethernetkabel naar m'n tv hoef te trekken en dat ie simpel is in het gebruik. 500gb opslag is mooi meegenomen. Interface en opties zijn wat simpeltjes, maar allez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:55
Anoniem: 402130 schreef op zondag 03 april 2011 @ 17:06:
thanks... windows Life elements is inderdaad het probleem...
Nu is ie gevonden,... vanaf de netgear is er een share... maar andersom niet... Ik kan de netgear vanaf mijn pc niet benaderen...(is ook geen onderdeel van mijn netwerk...) of stel ik nu hele domme vragen?
+More --> Supervisor functions --> Advanced settings --> Power and harddrive --> File sharing: Enabled

Wat meer handige uitleg over PC > EVA9150: http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=41752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

helemaal top! het is toch even geleden dat ik heb gekloot met computers.. alles werkt en ik ben dankbaar voor de tips!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper20
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-03-2023
Weet iemand wat voor TV-kaarten de netgear eva 9100 ondersteund.
Ik heb wel een rijdje die hte programma opgeeft maar deze zijn niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375835

Help! Mijn netgear 9100 speelt geen .m2ts bestanden af. er komt een melding in het blauw dat zegt dat het formaat niet ondersteund wordt.
Vanochtend de nieuwste firmware geinstalleerd, maar nog steeds dezelfde melding. Nu kan ik dus geen blu-ray films afspelen.
Ik heb het met meerder blu-ray films geprobeerd maar geen enkele wordt er afgespeeld.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Ik heb tot dusver ook weinig succes met BluRay films. Een .wmv van de film '2012' toont de box lelijk uit zijn verband; de aspect ratio klopt niet. Ik vond ook geen instelling om dat te kunnen corrigeren, helaas.
En 'Avatar' en 'Alice in Wonderland' mkv's van 1080 lust hij ook niet; wat jij zegt een blauw scherm dat knippert en daar blijft het dan bij.

Ergens in dit topic werd verwezen naar een app 'vid2eva' welke probleem-bestanden even voor je omzet naar iets waar de EVA wel mee overweg kan, maar het hercoderen van BluRay gaat niet wat je zegt.. snel =(

[update]
Op de AB toch een knop gevonden die je laat kiezen tussen 4:3 en 16:9. Gek genoeg beginnen sommige films uit hun verband, maar met een druk op die knop gaat het beter.

Avatar zal denk ik problemen geven door de DTS audio waar de EVA en mijn TV niet mee overweg kunnen. Ik zal eens kijken of het helpt als ik de audio re-encode naar ac3 met vid2eva, maar gezien het nogal grote bestanden zijn duurt het nog even voordat ik daar mee aan de gang kan.

[ Voor 29% gewijzigd door phAn op 11-04-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper20
ik had dit probleem ook

ik heb de films geconverteerd naar 1080 I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Ik kwam vandaag weer een vervelende bug tegen. Mijn eva9150 (dus de versie MET harddisk) is aangesloten op de tuner en op het netwerk. Ik heb EVA volgetankt met mp3tjes. Leuk, want dan kan ik die gemakkelijk via de tuner beluisteren.
Via de TV werkt dat prima. Interface is wat simpeltjes maar allez: ik kan afspelen wat ik wil.

Maar via de html interface op de computer kom ik niet bij de liedjes op de harde schijf. Ik snap er niks van, ik heb het ding al gereset, ik heb nieuwste firmware er opgezet, ik heb de media libary ik denk wel zes keer opnieuw laten scannen. Maar het blijft hetzelfde, als ik aanlog op http://192.168.0.186/ (de html interface van de EVA) krijg ik bij het browsen naar music steevast dezelfde melding:
ERROR ID: 253
Music There were no music files found in your network.
Bij videos kan ik klikken op 'recorded videos' en dan gaat ie keurig naar de mapjes op de harde schijf. Zijn ze dat bij de muziek 'vergeten' daar bij Netgear? Of ben ik de enige met deze bug?

Een workaround is een pc in het netwerk hangen en de muziek dáár op bewaren en een share openen naar de netgear... maar die heb ik niet.. of gewoon alles via de tv doen... maar dat wil ik natuurlijk niet :+ Juist zo makkelijk dat alle media op dat ding staat, maar dan moet ie het wel doen :(

[edit]
En, als we toch bezig zijn. Ben ik de enige die bij het in de html interface drukken op de 'record' knop, een icoon net onder de 'afstandsbediening'-knop, de volgende melding krijgt?
File not found
Document 'ConfigRecordProperties.htm' not registered with the server. Click here for a list of available documents.
Ik begin het idee te krijgen dat ik firmware heb voor een model zonder harde schijf, maar ik weet heel zeker dat ik de latest voor de 9150 heb geïnstalleerd...

[ Voor 15% gewijzigd door phAn op 11-04-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phAn schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:50:
Ik heb tot dusver ook weinig succes met BluRay films. Een .wmv van de film '2012' toont de box lelijk uit zijn verband; de aspect ratio klopt niet. Ik vond ook geen instelling om dat te kunnen corrigeren, helaas.
En 'Avatar' en 'Alice in Wonderland' mkv's van 1080 lust hij ook niet; wat jij zegt een blauw scherm dat knippert en daar blijft het dan bij.

Ergens in dit topic werd verwezen naar een app 'vid2eva' welke probleem-bestanden even voor je omzet naar iets waar de EVA wel mee overweg kan, maar het hercoderen van BluRay gaat niet wat je zegt.. snel =(

[update]
Op de AB toch een knop gevonden die je laat kiezen tussen 4:3 en 16:9. Gek genoeg beginnen sommige films uit hun verband, maar met een druk op die knop gaat het beter.

Avatar zal denk ik problemen geven door de DTS audio waar de EVA en mijn TV niet mee overweg kunnen. Ik zal eens kijken of het helpt als ik de audio re-encode naar ac3 met vid2eva, maar gezien het nogal grote bestanden zijn duurt het nog even voordat ik daar mee aan de gang kan.
Ik ben benieuwd of het met het re-encoden van de audio wel lukt, hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jasper20 schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:31:
ik had dit probleem ook

ik heb de films geconverteerd naar 1080 I
Met welk proggie heb je het geconverteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper20
moet je even googlen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narc
  • Laatst online: 13-07 20:19
Hallo,

Hoe laat deze speler bestanden over het netwerk (windows shares) zien? Komen die netjes in een bibliotheek te staan of moet je honderd mapjes doorbladeren?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:42
phAn schreef op maandag 11 april 2011 @ 16:53:
Ik kwam vandaag weer een vervelende bug tegen. Mijn eva9150 (dus de versie MET harddisk) is aangesloten op de tuner en op het netwerk. Ik heb EVA volgetankt met mp3tjes. Leuk, want dan kan ik die gemakkelijk via de tuner beluisteren.
Via de TV werkt dat prima. Interface is wat simpeltjes maar allez: ik kan afspelen wat ik wil.

Maar via de html interface op de computer kom ik niet bij de liedjes op de harde schijf. Ik snap er niks van, ik heb het ding al gereset, ik heb nieuwste firmware er opgezet, ik heb de media libary ik denk wel zes keer opnieuw laten scannen. Maar het blijft hetzelfde, als ik aanlog op http://192.168.0.186/ (de html interface van de EVA) krijg ik bij het browsen naar music steevast dezelfde melding:

[...]

Bij videos kan ik klikken op 'recorded videos' en dan gaat ie keurig naar de mapjes op de harde schijf. Zijn ze dat bij de muziek 'vergeten' daar bij Netgear? Of ben ik de enige met deze bug?

Een workaround is een pc in het netwerk hangen en de muziek dáár op bewaren en een share openen naar de netgear... maar die heb ik niet.. of gewoon alles via de tv doen... maar dat wil ik natuurlijk niet :+ Juist zo makkelijk dat alle media op dat ding staat, maar dan moet ie het wel doen :(

[edit]
En, als we toch bezig zijn. Ben ik de enige die bij het in de html interface drukken op de 'record' knop, een icoon net onder de 'afstandsbediening'-knop, de volgende melding krijgt?

[...]

Ik begin het idee te krijgen dat ik firmware heb voor een model zonder harde schijf, maar ik weet heel zeker dat ik de latest voor de 9150 heb geïnstalleerd...
Muziek afspelen via de webinterface is een aantal firmware versies eerder kapot gegaan/gemaakt en nooit meer gefixt en zo zijn er wel meer functies die niet of niet meer goed werken.
Gewoon nooit weer een Netgear kopen, maar een merk die wel serieus met hun klanten en apparaten omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Niet echt nieuws, maar wel officieel:
Is the EVA9100/9150 EOL?

--------------------------------------------------------------------------------

The time has come where the EVA9100/9150 is now officially EOL (End of Life). For those who wonder what EOL really means, it means that there is still support for the product(s) through Netgear support and these forums, but there will be no additional firmwares/patches/etc. released.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper20
waarom wordt er geen nieuwe firmware meer gemaakt dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om een externe stream video te openen op de 9100/9500?

Een http stream. Als ik zoek op de netgear forums kom ik maar erg weinig tegen.

En dan bedoel ik niet via je eigen computer, maar rechtstreeks vanaf internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Beste,

Ook ik heb vaker last van bufferen daarom zou ik de instellingen conform het advies in deze thread willen veranderen.

Ik zie alleen nergens waar ik dit zou kunnen doen. Ook niet in de handleiding.
Ter info: ik heb er een externe hd aanhangen en alles loopt via een onkyo 608 receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272528

Beste tweakers,

ik krijg morgen (als het goed is) de Netgear eva9100 in huis!
via Marktplaats gekocht voor €50,-
wil hem als hoofdzaak gebruiken voor internetradio!!
wat kan ik allemaal aan dit apparaat veranderen (mods) zag dat je een 2,5" hdd erin kan zetten van 500GB
dat spreekt me wel aan, en dat er ook een sata aansluiting in de eva9100 zit!
heb zelf nog een externe HDD case liggen via esata, en de voeding daarvan is ook extern
dus heb ik alleen een HDD (3,5") nodig en een sata/esata kabeltje

dit klopt toch??? of is het niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-07 12:31
Klopt,maar je moet de kabel toch naar binnen zien te krijgen....
En je moet zowiezo de firmware modden van 9100 naar de 9150,als je even zoekt in dit topic staat er ook de uitleg bij,inclusief foto's van Spokey,van mij,en nog iemand (even naam kwijt)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fragcompany schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:06:
Klopt,maar je moet de kabel toch naar binnen zien te krijgen....
En je moet zowiezo de firmware modden van 9100 naar de 9150,als je even zoekt in dit topic staat er ook de uitleg bij,inclusief foto's van Spokey,van mij,en nog iemand (even naam kwijt)

Succes.
thx mate, zojuist alles binnengekregen
nu bezig met installatie, vraagt ie om een installatie cd te gebruiken voor de pc

maar die heb ik niet gekregen, kan iemand die cd online zetten?
of ff op een servertje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik denk dat het om DEW gaat. Die kun je gewwoon bij Netgear ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 17:38:
Ik denk dat het om DEW gaat. Die kun je gewwoon bij Netgear ophalen.
hartelijk bedankt!!!! ga het ff testen

weet u ook toevallig of ik mij NAS server kan gebruiken van Synology? het is de ds110j
zojuist het ip adres ingevoerd en wachtwoord op elke manier die mogelijk is maar kom niet in de server!!!

ik heb de nas server werkend, heb optie aangezet van NFS
ga naar de server,configuratiescherm,windows,NFS service daar NFS aanvinken

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 272528 op 23-04-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan niet configureren! krijg dan 4 meldingen te zien
over firewall (staat uit,nod32 staat uit!)
of de netgear aanstaat, en verbonden is op netwerk

wie weet hoe dit moet??

maar programmaatje netgear digital entertainer doet perfect! op configureren na dan!

het programma windows live essentials blokkeert het
dus ff verwijderen en dan testen

helaas het werkt niet!!! wie weet een oplossing om de boel te configureren??

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 272528 op 23-04-2011 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik gebruik zelf geen NAS. Ik neem aan dat de procedure ergens in een handleiding of een helpfile beschreven staat. Al op het Netgear forum gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 20:31:
Ik gebruik zelf geen NAS. Ik neem aan dat de procedure ergens in een handleiding of een helpfile beschreven staat. Al op het Netgear forum gezocht?
server is al opgelost!
maar ik heb alleen nog maar probleem met die software
krijg het niet geconfigureerd!

software is nu ook geconfigureerd!!
vind het een geweldig apparaat, zeer snel ook
voor alleen internetradio is dit echt een aanrader!

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 272528 op 24-04-2011 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat wel makkelijk zou zijn dat iedereen de RADIOZENDERS hier post
makkelijk voor de mensen die streams zoekt!
want je kan niet alles toevoegen.....
volgens mij alleen maar m3u en pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Is er al iets bekend over het probleem van de eva 9100 bij bepaalde bestanden dat deze de melding geeft 'networkperformance insufficiënt? Op het moment van de melding lagged the spelers als een malle.

bekend is dat dit echt aan de player ligt. Dus ben benieuwd of hier al iets over bekend is aangezien het mij redelijk begint te irriteren nu. Ben je drie uur bezig geweest met downloaden van een film krijg je dit gezeik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Ik heb zelf buffering uitgezet, anders kreeg ik af en toe ook die melding.
Sinds het uitstaat heb ik nog geen haperingen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Zover ik weet is die optie alleen beschikbaar in de eva 9150. Ik heb een 9100, dus volgens mij kan het daar niet op. Weet jij zo of dat klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-07 19:26
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb ook een 9*** serie welke oorspronkelijk met harde schijf werd geleverd. Heb de harde schijf ergens anders voor gebruikt, maar krijg nu vaak een melding "networkperformance insufficiënt". Soms om die 10 seconden. Vreemd want het kan wel zo zijn dat de film eerst een uur speelt en dat er vervolgens een melding verschijnt. (en er verder niets aan/uit is gezet binnen het netwerk)
Kan het er aan liggen dat hij de buffer terug wil schrijven op de netwerk directory? In plaats van de interne harddisk?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

TheCrius schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 00:33:
Ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb ook een 9*** serie welke oorspronkelijk met harde schijf werd geleverd. Heb de harde schijf ergens anders voor gebruikt, maar krijg nu vaak een melding "networkperformance insufficiënt". Soms om die 10 seconden. Vreemd want het kan wel zo zijn dat de film eerst een uur speelt en dat er vervolgens een melding verschijnt. (en er verder niets aan/uit is gezet binnen het netwerk)
Kan het er aan liggen dat hij de buffer terug wil schrijven op de netwerk directory? In plaats van de interne harddisk?
Hier nog één. Als ik internetradio luister gaat het eerst een uurtje goed, daarna gaat hij stotteren. Gebeurt bij alle stations. Verder verandert er niets, geen ander netwerkverkeer e.d.
Jammer dat de USB niet als buffer ingesteld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 07:25
Ik had hier ook last van, maar alleen als ik bestanden van de interne harde schijf (heb de 9150) afspeelde. Dat vond ik raar, want dan deed hij toch niets met het netwerk?

Toen had ik een keer geen tijd om een (HD) film eerst naar de speler te kopiëren, dus heb ik 'm over het draadloos netwerk geprobeerd af te spelen. Ik verwachtte problemen, maar hij liep vloeiend. Sindsdien vaker geprobeerd en nooit meer gestotter, nooit meer 'network performance insufficient'. Inmiddels heb ik de hele interne harde schijf leeggehaald en gebruik ik die alleen nog maar als veredelde buffer. Ik speel alles vanaf mijn NAS over wifi (inclusief bestanden die via de interne harde schijf voor problemen zorgden) en nooit meer ergens last van. Heel apart en het tegenovergestelde van wat je zou verwachten, maar in ieder geval is mijn probleem ermee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348663

Allen,

Help! Ik ben nu al bijna 24 uur nonstop met mijn 9150 aan het prutsen. Het bekende probleem met de software op mijn laptop kom ik niet doorheen (de "unable to detect" terwijl hij bij het zoeken hem wel gevonden heeft.

Ik heb geprobeerd:
- File sharing aan te passen op mijn PC (folders sharen met alle rechten voor alle gebruikers)
- Live essentials verwijderd
- Firewalls nagekeken en allemaal disabled
- Handmatig toe te kennen (niet gelukt)

-- Update; Nu laatste firmware update aan het doen.. hopen dat dat gaat werken
-- Update2; het valt op dat mijn router geen UPnP poort open gooit, terwijl hij wel connected is

Ben redelijk out of options.. Dit terwijl ik de status van het apparaat gewoon op mn pc kan zien. Ook werkt de remote control. Desktop van de laptop krijg ik ook moeiteloos op de netgear.

Laptop draait op Windows XP Pro.. ik ben administrator. Gebruik een netgear router en UPnP staat aan...

Iemand?

Bvd!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 348663 op 16-06-2011 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
Ik weet waar het bij die van mij door komt. Alleen nu lees ik hier dat sommige het ook hebben met internetradio, en dat sluit niet aan met de verklaring die ik op het negear forum heb gelezen.

Het heeft simpelweg met de chip te maken die erin zit. De HD bestanden die ik wilde afspelen hadden een bepaalde bitrate. Mij is verteld dat piekmomenten in zo;n bestand ver boven de bitrate uit kunnen komen dan in de info van het bestand staat. En het zijn deze piekmomenten waar mijn netgear moeite mee heeft.

Alleen het verhaal mbt internetradio gaat hier niet op. Als daar überhaupt al sprake is van een bitrate kan die nooit zo hoog liggen dat de player het niet aan kan.

Verder heb ik op het netgear forum gelezen dat hier geen oplossing voor komt vanuit netgear. Zie bieden eigenlijk geen support meer op de eva spelers en zijn overgestapt op een nieuw lijn mediaplayers.

Gezien het feit dat overal en nergens wel issues zijn met players en het aankunnen van bepaalde bestanden denk ik dat ik binnenkort maar overstap op een Dune. Wat ik overal lees is dat toch echt de player die je nodig heb wil je alles vlekkeloos afspelen. Opmerkelijk overigens aangezien de chips in de Dunes ook in vele andere spelers wordt gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-07 19:26
Ik heb nu een USB stick in de front poort gestoken zodat hier op gebufferd kan worden. Heb sindsdien nog geen buffering bericht meer gezien. Weet niet of dit een eventuele fix is, maar tot dusver werkt het prima?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
lool ga ik ook eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322607

Hey Allemaal ,

Ik ben al een gelukkige bezitter van de Netgear EVA9150 sinds vorige zomer en heb eigenlijk nog niets te klagen gehad. Maar nu heb ik sinds een maand of 2 al het probleem dat ik geen .TAG files aan kan maken op de 9150 . Als ik de bijgeleverde software opstart ( Netgear DEW ) en klik op Modify and TAG your Files , dan kan ik de map van de 9150 wel vinden in het netwerk , maar hier kan ik niet kiezen voor de optie om deze te openen. Ik kan wel gewoon vanaf mijn PC de bestanden overpompen naar de Netgear.
Wie weet er hier ergens een oplossing om alsnog .TAG files toe te voegen.
Heb al flink lopen zoeken ,maar krijg het nergens gevonden
( Heb overigens ook de TagSuite geprobeerd http://itee.uq.edu.au/~chernich/tagmaker.html maar deze krijg ik ook niet aan de gang.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Laatst online: 07:25
TAG-file aanmaken op je pc en daarna gewoon naar de Netgear kopiëren? Eventueel een dummy-bestandje op je pc aanmaken met de juiste filenaam, als je de bestanden daar niet hebt. Weet overigens niet of dat laatste werkt met de meegeleverde software, met de Tagsuite werkt het i.i.g. wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322607

Dat werkt wel , maar dan moet ik echt stuk voor stuk de films op gaan zoeken.
Is er iemand anders die dit probleem ook heeft gehad met de bijgeleverde software ?
Zo word het wel erg veel werk om alles weer te moeten Taggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Volgens mij is de TAG tool van Netgear al een tijd defect.
TAGsuite van Ron is een *veel beter) alternatief en die zou op elke pc moeten werken, wat werkt er bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412482

Hallo,

Ik heb een nieuwe externe HD gekocht (WD, 2TB, usb2) maar deze wordt niet gevonden door mijn EVE1950. Een gewone usb stick wordt wel gevonden.

Heeft er iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Eeeeeeeen...... Youtube is weer stuk. :X

Voor de derde keer sinds ik hem heb.

Zal mij benieuwen wanneer, maar vooral OF dit nog gefikst gaat worden.

* Hele diepe zucht.* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387157

Hier hetzelfde verhaal......grrrrrr.....waarom update de Netgaer dit soort zaken niet automatisch via internet. Nu zijn we weer afhankelijk OF Netgaer (of wie dan ook) een update 'geeft'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418281

Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Netgear EVA9000.
Ik kon er altijd prima media bestanden mee afspelen vanaf mijn Mac. Hij vond de gedeelde mappen met bestanden en speelde ze netjes af.

Echter gaat het momenteel niet meer zo lekker. Hij vindt wel mijn gedeelde bestanden en geeft ze ook prima weer, maar als ik een bestand wil afspelen geeft hij aan dat het bestand niet afgespeeld kan worden of dat de locatie niet bereikbaar is. En dit doet hij bij elke file. Ook die ik voorheen wel gewoon kon afspelen.

Ik vind het raar omdat de verbinding waarschijnlijk wel ok is (hij vindt immers wel de bestanden), maar hij ze niet wil afspelen. Misschien heeft mijn upgrade naar OSX Lion van afgelopen week er iets mee te maken?

Hopelijk kan iemand me hier op weg helpen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418448

Ik las zojuist op het Beta Testers forum dat de EVA9000 en EVA9150 officieel EOL (dus "End of Life") zijn. ;w Dat betekent dat er definitief geen nieuwe firmware-versies meer zullen verschijnen. YouTube zal op dit apparaat dus vanaf nu ook niet meer gaan werken. Jammer, maar helaas. :(

Schrale troost: gelukkig doen een heleboel andere functies het nog steeds wel heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ja dat EOL is niets nieuws maar dat hoeft volgens mij niet beslissend te zijn. Die spelers worden nl. nog steeds verkocht en een nieuwe klant hoeft het echt niet te pikken dat zijn gloednieuwe product niet doet wat er op de doos staat. Het is ook de vraag hoeveel moeite het kost om het weer te fiksen. De laatste keer was het ook binnen enkele dagen weer in orde.

Gewoon maar afwachten dus. Netgear is ijzersterk in slecht communiceren dus de kans dat ze er iets adequaats over melden acht ik niet bepaald bijster hoog.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Anoniem: 418281 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 15:49:
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn Netgear EVA9000.
Ik kon er altijd prima media bestanden mee afspelen vanaf mijn Mac. Hij vond de gedeelde mappen met bestanden en speelde ze netjes af.

Echter gaat het momenteel niet meer zo lekker. Hij vindt wel mijn gedeelde bestanden en geeft ze ook prima weer, maar als ik een bestand wil afspelen geeft hij aan dat het bestand niet afgespeeld kan worden of dat de locatie niet bereikbaar is. En dit doet hij bij elke file. Ook die ik voorheen wel gewoon kon afspelen.

Ik vind het raar omdat de verbinding waarschijnlijk wel ok is (hij vindt immers wel de bestanden), maar hij ze niet wil afspelen. Misschien heeft mijn upgrade naar OSX Lion van afgelopen week er iets mee te maken?

Hopelijk kan iemand me hier op weg helpen.
Alvast bedankt
Ik heb een zelfde probleem gehad. Nadat ik de padnamen in het librarybestand had bestudeerd, bleek dat de Netgear de naam van de map als "Albums" had opgeslagen, terwijl deze op mijn NAS als "ALBUMS" bekend stond.. Bij mij was de oplossing dan ook om de map ALBUMS naar Albums te renamen. Het stomme is dat browsen door de folders prima ging, maar afspelen ho maar. 8)7

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 11:45

RaJitsu

B.S.U.R.

CaptJackSparrow schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 21:27:
Ja dat EOL is niets nieuws maar dat hoeft volgens mij niet beslissend te zijn. Die spelers worden nl. nog steeds verkocht en een nieuwe klant hoeft het echt niet te pikken dat zijn gloednieuwe product niet doet wat er op de doos staat. Het is ook de vraag hoeveel moeite het kost om het weer te fiksen. De laatste keer was het ook binnen enkele dagen weer in orde.

Gewoon maar afwachten dus. Netgear is ijzersterk in slecht communiceren dus de kans dat ze er iets adequaats over melden acht ik niet bepaald bijster hoog..
Tsja, wellicht dat dat allemaal apparaten zijn die nog in stock liggen? Anyway, ik was er ook niet bepaald blij om dat na ongeveer een jaar de officiële support al feitelijk was stopgezet. Zeker de mensen die er de volle pond hebben betaald voor de 9150 zijn destijds gewoon keihard genaaid. Het was immers geen goedkoop apparaat. Het ding heeft niet eens een degelijke ondersteuning voor het weergeven van ondertitels.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-07 12:00
Lekker de EOL nu Youtube weer niet werkt. Wanneer iemand weet hoe dit te fixen dan hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wivern
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 15:02
Zou het niet mogelijk zijn om er alternatieve software op te installeren? Eentje die wel correct werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathank
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06 13:17
Sorry voor het bumpje.

Ik ben zelf compleet een leek op het gebied van dit soort zaken, dus ik heb misschien een rare/simpele vraag.

Voldoet dit apparaat nog als mediaspeler tegenwoordig?
Thuis heb ik staan een:
Samsung LE40C550
Yamaha RX-V667
Jamo A 102 HCS 6

Verder staat er ook een pc met films, series, muziek die via het netwerk gebruikt kan worden.

Alvast hartelijk bedankt!

Anoniem: 421145

Ik heb de mijne nu ook net klaar van 9100 naar 9150
ik heb nu ook de nederlandse taal geprobeerd maar dat heeft nog geen success.
de harddisk zit er nu in en de stekker vervangen voor een floppy male.

nu kan je er elke stekker er aan zetten met een molex.
verder ben ik nog bezig om de telnet weer aan de praat te krijgen tot opheden niet veel success.

zijn er nog mensen hier mee bezig ?
want ik wil ook graag een andere skin maar dat lukt ook niet erg.
en de taal ook niet.

misschien iemand?

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 421145 op 02-09-2011 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144052

Heb wat rare dingen met mijn EVA9100.

- Herkent geen nieuwe USB zonder reboot via Supervisor functies (werkte vroeger wel..)
- Voorste USB poort ziet ie helemaal niet meer..
- YouTube stuk (maar kennelijk niet de enige)

Ik heb 2 maanden geleden de laatste firmware erop gezet, was toen der tijd al aangekondigd dat hij EOL werd dus ik neem aan dat dit de laatste is. Toen der tijd via iBood gekocht, iemand een idee hoe lang de garantie is?

EDIT: 2 jaar garantie. Maar lekker opsturen dus en hopen op een nieuwe apparaat :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 144052 op 19-09-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik wist trouwens niet dat de broncode van de netgears gewoon te downloaden was? Hier op tweakers zijn vast wel wat mensen die daar zelf de youtube functie mee kunnen fixen..?
GPL source code

Uit de readme van v2.4.70:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
    The root file system is based on Busybox 1.00 with added functionality to
    network initialization using bash scripts, wpa_supplicant, and ntpclient.
    The rest of the code are NETGEAR's own private modules.

5.  Module list

Module                 Package                   Version
    ============================================================

evadirwatchd           Folder watcher daemon     N/A

ntpclient              NTP client                July 5, 2003

wireless_tools         Wireless utilities        v29

flac-1.2.1             FLAC library              v1.2.1

libexif-0.6.12         EXIF library              v0.6.12

samba-3.3.6            Samba library             v3.3.6

smbremote              Samba interface           v2.2.127

SWILL-0.1              SWILL library             v0.1

tiff-3.7.2             TIFF library              v3.7.2

MediaInfoLib-0.7.18    MediaInfo library         v0.7.18

busybox-1.00           Busybox                   v1.00

linux-2.6.15           Linux kernel              v2.6.15
The rest of the code are NETGEAR's own private modules.
Dat is dan weer jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421145

Daar hebben we V&A voor. Sowieso niet handig om publiekelijk je 06-nummer te posten.

[ Voor 113% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2011 12:04 . Reden: Vraag en aanbod verwijderd... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenju
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 15:41
Anoniem: 144052 schreef op maandag 19 september 2011 @ 12:32:
Heb wat rare dingen met mijn EVA9100.

- Herkent geen nieuwe USB zonder reboot via Supervisor functies (werkte vroeger wel..)
- Voorste USB poort ziet ie helemaal niet meer..
- YouTube stuk (maar kennelijk niet de enige)

Ik heb 2 maanden geleden de laatste firmware erop gezet, was toen der tijd al aangekondigd dat hij EOL werd dus ik neem aan dat dit de laatste is. Toen der tijd via iBood gekocht, iemand een idee hoe lang de garantie is?

EDIT: 2 jaar garantie. Maar lekker opsturen dus en hopen op een nieuwe apparaat :)
Hoe is dit eigenlijk afgelopen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
even een enorme bump maar toch: ik heb een eva 9100 met de laatste firmware. werkt prima met video, geshared van mn windows 7 pc via het netwerk, ook heb ik ps3 media server draaien voor de PS3 die erbij staat en die ik hiervoor soms gebruikte.
de laatste tijd is er iets raars: hij vindt wel de videos op mn netwerk, maar niet de mp3's die in een gedeelde map op dezelfde schijf staan. Klik ik op browse en dan naar de share MP3, dan staat er 'no songs found".
ik snap er niks van, iemand anders misschien wel?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457934

Hoi allemaal, heb een eva9100 van Ibood gekocht en die werkt perfect met een netgear ultra2 Nas. Maar nu heb ik een andere Nas ook van Ibood een Thecus N5550 maar Eva ziet hem niet zitten. Bij shares of servers zoeken niets. Moet ik eerst twonky op die thecus zetten? Of zijn er andere trucs?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knuppelhout schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:19:
even een enorme bump maar toch: ik heb een eva 9100 met de laatste firmware. werkt prima met video, geshared van mn windows 7 pc via het netwerk, ook heb ik ps3 media server draaien voor de PS3 die erbij staat en die ik hiervoor soms gebruikte.
de laatste tijd is er iets raars: hij vindt wel de videos op mn netwerk, maar niet de mp3's die in een gedeelde map op dezelfde schijf staan. Klik ik op browse en dan naar de share MP3, dan staat er 'no songs found".
ik snap er niks van, iemand anders misschien wel?
Zijn het wel echte mp3's en geen microsoft mp3 formaat, die pikt ie volgens mij niet

AL mijn input voor de eva9100 kwam van een netgear Nas binnen en dat gaat meestal goed maar een full scan duurt ruim een uur want de mediabestanden zijn zo gevonden maar dan gaat ie waarschijnlijk er plaatjes bij zoeken op internet en afbreken kan niet want dan ben je alles kwijt.
Nu is mijn Nas kapot en hen een externe hare schijf op de usb poort aangesloten, nou dan begint weer het zoeken naar plaatjes en duurt uren vreelijk.
Dan maar via usb sticks maar die mogen niet groter zijn dan 16Gb.
Hebben jullie ook van die nare ervaringen.
En als ik op servers wilt gaat zoeken dan weigert ie dat, Nee eerst bestanden inventariseren.
Wordt hier niet vrolijk van en de ethernetaansluiting is maar 100mb dus vergeet maar hd definition films.
Het goede van eva9100 vondt ik de support voor audio, heb ruim 20.000 titels
Zoek eigenlijk een niewere sneller, alles kunnen afspelen ook gericht op de muziekliefhebber en met een prettige afstandsbediening. Wie heeft er suggesties.
De ultieme extreme thuisbioscoop perfectionist die ik ben.
En is er hier een forum waar de echte thuisbioscoopfanaten terecht kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480623

Ik heb zelf de Netgear 9100

Sinds enige tijd spelen mijn MKV bestanden geen geluid meer af, heel erg vervelend. Gekoppeld aan een Harmon Kardon versterker.

Dit probleem had ik vroeger niet, kan iemand mij helpen zonder dat ik elke film moet converteren naar een ander audio format?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Anoniem: 480623 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:39:

Sinds enige tijd spelen mijn MKV bestanden geen geluid meer af, heel erg vervelend. Gekoppeld aan een Harmon Kardon versterker.

Dit probleem had ik vroeger niet, kan iemand mij helpen zonder dat ik elke film moet converteren naar een ander audio format?

Ik heb precies hetzelfde probleem. Tot op heden alleen kunnen omzeilen in de vorm van converteren of een andere versie bemachtigen :(
Tijd voor een andere mediaspeler, wat een miskoop. Terwijl het met fatsoenlijke support best een aardig apparaat zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 480623

JanPedaal schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:20:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Tot op heden alleen kunnen omzeilen in de vorm van converteren of een andere versie bemachtigen :(
Tijd voor een andere mediaspeler, wat een miskoop. Terwijl het met fatsoenlijke support best een aardig apparaat zou kunnen zijn.
Welke versies gebruik jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Bij voorkeur een versie met een ander audiocodec die wel begrepen wordt, maar soms ook een good ol' AVI in SD kwaliteit. Dat ziet er op mijn 26" TV ook nog prima uit.

Anoniem: 468972

kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de oude bestanden van de DE af krijg?
ik heb al geformateerd maar de bestanden blijven staan.. wil gewoon een lege lijst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 19:28

d3x

Anoniem: 480623 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:39:

heb hetzelfde probleem gehad een tijdje, gezocht naar andere MKV encoder en opgelost nu.

echter bij mij een ander probleem:

geen subtitles op MKV of MP4, en ja ze staan goed kwa settings, geprobeerd via windows share, netgear nas en USB.
SW ziet de subtitle, je kan die aan en af zetten maar hij gebruikt ze niet. als je de subtitle aan en af zet tijdens de film krijg je de subtitle van die moment (seconde) op het scherm maar die blijft staan dus hij gaat niet verder. heb al vanalles geprobeerd met aanpassing srt file naar ANSI etc zonder resultaat.

sterk aan het denken om hem buiten te smijten... waar ik me vooral aan erger is de trage nas scan en trage menu en nu de slecht support van nieuwste formaten...

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:07

bonzz.netninja

Niente baffi

duploxxx schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:44:
[...]

heb hetzelfde probleem gehad een tijdje, gezocht naar andere MKV encoder en opgelost nu.

echter bij mij een ander probleem:

geen subtitles op MKV of MP4, en ja ze staan goed kwa settings, geprobeerd via windows share, netgear nas en USB.
SW ziet de subtitle, je kan die aan en af zetten maar hij gebruikt ze niet. als je de subtitle aan en af zet tijdens de film krijg je de subtitle van die moment (seconde) op het scherm maar die blijft staan dus hij gaat niet verder. heb al vanalles geprobeerd met aanpassing srt file naar ANSI etc zonder resultaat.

sterk aan het denken om hem buiten te smijten... waar ik me vooral aan erger is de trage nas scan en trage menu en nu de slecht support van nieuwste formaten...
Poeh dat je die nog hebt :) Ik was er na 1 maand al helemaal klaar mee

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 19:28

d3x

bonzz.netninja schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:11:
[...]

Poeh dat je die nog hebt :) Ik was er na 1 maand al helemaal klaar mee
op zoek naar ene goed alternatief, een voorstel? nieuwe netgear?

BE / SMA 4.2 KWp West / dual MT Venus E 5KW (V151), CT003 ( v114) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:31

CeesKees

I rest my Kees

bonzz.netninja schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:11:
[...]

Poeh dat je die nog hebt :) Ik was er na 1 maand week al helemaal klaar mee
Fixed that!

@duploxxx.. Check deze topic eens:

Mediaplayers, hoe ik het zie

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 547863

Hallo Iedereen,
Ik heb het volgende probleem met min eva9100.
Het apparaat is aangelotem op het stroomnet
de schakelaar achterop staat op on maar Iedere keer als ik hem aan zet moet ik opnieuw alle instellingen ingeven.
Het lijkt wel of hij de instellingen niet bewaard.
Iemand enig idee?
Met aanzetten bedoel ik dus aanzetten met de AB
Ik hoop op een tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geveke
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-10-2021
Ik ben op zoek naar de Digital Entertainer for Mac (0.6) software die bij de EVA9100/9150 hoort. De Windows-versie is gewoon van de Netgear site te downloaden, maar alle links naar de Mac-versie zijn dood... De links naar de firmware-updates ook, trouwens... Ik heb Netgear hierover gemaild, maar ze zeggen alleen maar dat mijn vraag in behandeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655712

goedemorgen,

Ik weet dat dit topic al een tijdje niet meer leeft maar ga het toch proberen, ik heb sinds een paar dagen een nieuwe pc met windows 8 en krijg de eva 9100 niet meer aan de praat, hij vind de netgear niet zodra je klaar bent met de installatie. dezelfde melding eigenlijk als onder windows 7 met ms live update, alleen komt deze niet voor in windows 8. iemand enig idee waar dit in zit?
alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
  • Laatst online: 20-06 23:38
Zoals bovenstaande poster ben ik mij er van bewust dat dit topic al jaren dood is, maar ik wil het toch proberen:

Ik heb van de week een eva9100 gekregen, en inmiddels geupdate naar de nieuwste firmware (2.4.170 is zover ik nu weet de nieuwste officiele firmware). Nu lees ik in dit topic dat er nog een aantal beta firmwares zijn uitgekomen, met een aantal nuttige verbeteringen. Zover ik momenteel weet is de 2.5.28 beta de laatste beta geweest, maar helaas kan ik deze nergens vinden. Alle download links zijn inmiddels verlopen, en ook de beta zelf is al jaren stop gezet door netgear.

Heeft iemand toevallig nog ergens de nieuwste beta firmware liggen, of heeft er iemand toevallig nog toegang tot de beta-downloads van netgear?

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mja... ik heb nog wel het een en ander. Eigenlijk alles nog wat ik indertijd gedownload heb. ;)

Ik heb hier even die firmware en gelijk ook maar even de Windows software neergezet. Ik heb nog veel meer. Ook hopen niet beta firmware (je hebt wel de EU versie gebruikt?) en een recovery tool en documentatie en VID2EVA utility en iets dat ik in een foldertje genaamd "W7 MUI" heb staan.

Weet niet wat je al hebt en evt. nog zoekt. Vraag maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
CaptJackSparrow schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:52:
Mja... ik heb nog wel het een en ander. Eigenlijk alles nog wat ik indertijd gedownload heb. ;)

Ik heb hier even die firmware en gelijk ook maar even de Windows software neergezet. Ik heb nog veel meer. Ook hopen niet beta firmware (je hebt wel de EU versie gebruikt?) en een recovery tool en documentatie en VID2EVA utility en iets dat ik in een foldertje genaamd "W7 MUI" heb staan.

Weet niet wat je al hebt en evt. nog zoekt. Vraag maar.
Wow, super! Thanks! _/-\o_

Ja, ik heb de laatste officiële EU firmware van NetGear zelf gebruikt (2.4.170). Ik heb wel de update gedaan naar de eva9150 firmware, middels de truc met de recovery tool. Wel is het nog niet gelukt om weer te 'downgraden' naar 9100 firmware, maar dat is waarschijnlijk niet erg. Er lijkt een bug te zijn als je de setup wizard doorloopt dat hij denkt dat de locatie waar je de tagcache neerzet niet schrijfbaar is, maar als je dit later in het menu configureert werkt het zo te zien wel. Om te downgraden naar de eva9100 heb je denk ik een 9100 recovery image nodig; simpelweg een willekeurige 9100 firmware via TFTP uploaden wordt geweigerd (hij begint de download dan gewoon opnieuw, wat lijkt aan te geven dat hij denkt dat de image niet goed is gedownload).

Wat betreft eventuele andere files, ik heb geen idee eigenlijk wat nog nuttig zou zijn, is het erg groot samen? Anders zou ik zeggen upload gewoon alles, dan hoef ik je ook niet meer lastig te vallen ;). En anders wellicht gewoon een paar dingetjes die je zelf erg nuttig vindt/vond. Ik ben in ieder geval al heel blij met deze firmware file!

"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nou zo dan. Ik heb de hele zooi neergezet. Had e.e.a. in subfoldertjes gezet maar die blijven blijkbaar onzichtbaar. Ik kan niet achterhalen of/hoe dat evt. te veranderen is dus hierbij dan maar wat extra losse linkjes naar die folders.

Netgear EVA9100

3rd Party Software
Documentation
Firmware

En in de eerste folder heb ik ook nog enkele extra files neergezet waaronder 2 foto's van een ombouw naar 9150 met harde schijf.

Succes. Laat nog eens horen waar dit evt. toe leidt en wat je er zoal mee doet. Die van mij staat hier ook nog steeds maar wordt niet echt meer gebruikt. Misschien breng je me nog op een idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Fox
Ik heb alles wat er interessant uitzag gedownload. Sommige dingetjes (b.v. een aantal van de manuals) staan momenteel ook nog op de netgear site, maar veel ook niet. Nogmaals bedankt!

Voor het ombouwen naar harde schijf, zie ik het goed dat je daar gewoon een data stekker voor op het moederbord prikt (en de juiste firmware flashed)?

Ik was verder niets speciaals van plan met dit ding, ik wilde 'm gewoon als simpele media speler inzetten als ik echt een film will kijken ipv b.v. YouTube ofzo. Mijn huidige htpc maakt toch nog een beetje geluid, maar deze speler is wel 100% stil. Maar mocht ik nog iets leuks bedenken dan laat ik het wel weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Op de print zitten inderdaad een SATA en een voedingsaansluiting. Het voedingsstekkertje is meen ik van het type dat voor floppy drives gebruikt wordt. Er staat me iets bij dat de pin-out ietsje anders was dan normaal. Kan me vergissen maar let daar dus op.

Het zou me niets verbazen als er her en der op het internet nog wat ombouwbeschrijvingen zullen staan.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste