Ik heb sinds kort ook (via iBood hunt) de EVA9150, ofwel het model met 500gb harddisk en wireless.
Setup ging redelijk vlekkeloos, ik had het ding in no-time in m'n draadloos netwerk hangen. Een test met een .ISO op een USB stick ging prima. Hij had even moeite met de ingebouwde harde schijf; maar na een interne format via het advanced functions menu was dat verholpen. De laatste firmware ging er soepel op, Youtube werkte daarna ook probleemloos.
De applicatie die je op je computer moet installeren oogt nogal gedateerd. De computer had moeite met de verbinding leggen; dat bleek aan
Windows Live Essentials te liggen, als eerder in dit topic besproken. De harde schijf moet je even zelf als share aanmerken, ook in het advanced-functions menu: dan komt hij gewoon in je netwerk tevoorschijn als disk.
Mijn grootste ergernis van het apparaat is de traagheid van het overzetten: Ik haal circa 3-4 megabyte per seconde als ik bestanden in de verkenner overzet van m'n laptop (bedraad, 100mbit) naar de EVA9150 (wireless-N). Effe één seizoen serie van 25gb overzetten duurt dus dik een uur. Om de hele 500gb vol te krijgen ben je dus twee nachten verder

Ik had gehoopt dat ik de DLNA functie van mijn mobiel zou kunnen gebruiken, maar die ziet de hele speler niet. Daar moet ik nog even mee aan de slag, maar ik verwacht eigenlijk dat het simpelweg niet gaat werken.
Hij is verder wel lekker simpel te bedienen, wat voor de kids/vriendin wel prettig is. Voor mijn persoonlijke smaak is het té simpel; ik zou graag meer controle hebben over beeldkwaliteit, beeldverhouding, enz. Er valt niet veel aan te tweaken. Niks, eigenlijk. Ondertiteling werkt (srt); maar één taal tegelijk en het moet wel allemaal netjes dezelfde filenaam hebben, anders raakt ie in de war.
Alles bij elkaar werkt het ding redelijk en kan ik er mee leven dat ik er ~135 euro voor heb betaald. Ik ben blij dat ik geen ethernetkabel naar m'n tv hoef te trekken en dat ie simpel is in het gebruik. 500gb opslag is mooi meegenomen. Interface en opties zijn wat simpeltjes, maar allez.