https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com
- Er gaat iets ergens mis met de medialibrary file die hij zelf opbouwd. Die laat ik nu opslaan op de nas maar die lijkt 1x aangemaakt te kunnen worden en daarna niet meer geupdate ofzoiets. Het is me nog niet duidelijk maar ik heb nu nieuwe films maar die pakt hij past als ik hem opnieuw laat indexeren. Als ik hem vervolgens uit en aan zet lijkt hij dat vergeten te zijn.
- Hij kan geen DTS geluid afspelen zonder dat ik een dts decoder (los) heb
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
OK, goede tip. De reset wil ik vooral doen om de +/- 8 ongebruikte SMB shares te verwijderen, heb nog geen andere manier gevonden om die weer uit de lijst te krijgen. Vind de interface op sommige punten niet zo handig/wat functionaliteit ontberen.bonzz.netninja schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 15:59:
Ja dat hielp bij mij ook niet. Ik heb vervolgens echt de library file verwijdert die hij had aangemaakt op mijn nas en toen opnieuw laten indexeren
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Iets raars met die videoshare aan de hand ofzo..
* bonzz.netninja had toch voor een htpc moeten gaan?
trouwens, ik zie hem in de PW nu voor 87 euro staan
** firewall instellingen van MCAfee enterprise - ja, laptop van de baas- : player wordt wel gevonden, maar connect mislukt. Geen idee of ik daar de policy-editor voor moet hebben, op een andere laptop doet ie t wel gewoon. Denk dat ik t niet kan wijzigen, tips zijn welkom
** player zelf : als ik een DVD afspeel, kan ik #soms# het menu niet bedienen (coole feature als t werkt trouwens)
** DTS passthrough? niet bij mij. DTS geeft geen geluid, heb wel een DTS decoder eraan geknoopt, die normaal automatisch overschakelt ( NAD T-nogwat )
** Software koppelt geen SMB shares , wat WEL werkt als je ze via de player zelf benadert...(op beide laptops geprobeerd). Ik mis een beetje een diagnostische functie in de S/W
Vanavond eens wat experimenteren met Mezzmo voor de formats die de player niet zelf aankan
Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.
google is je beste vriend. je kunt t 14 dagen uitproberen
Inderdaad, 1 van de grote voordelen van zo'n mediaspeler is natuurlijk dat je PC niet aan hoeft te staan. Tenminste zo zie ik het, voorheen had ik mijn LCD in de huiskamer gewoon als 2e monitor aan m'n PC hangen. Speelt dan alles overigensbonzz.netninja schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:32:
Mm, dat klinkt weer lekker handig. Dan converteer ik ze liever gewoon echt geloof ik.
@peter00:
DTS passtrough, heb je een optische SPDIF of coaxiaal gebruikt? Ik heb nu analoge audio uit naar mijn versterker maar wil in de toekomst wel digitaal eigenlijk, om idd ook DTS te kunnen spelen.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Staat ook in de specs op de site:
Audio formats: MP3, WMA, AAC, FLAC, WMA-Pro, M4A, M4P, Dolby Digital, DTS Passthrough, PCM, LPCM, WAV (multichannel to 192 KHz)
http://www.netgear.com/pr...edia-players/EVA9100.aspx
[ Voor 41% gewijzigd door CeesKees op 08-10-2010 16:41 ]
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
SPDIF. die loopt naar een NAD T-7nogwat. Daar zit een DTS decoder in Dat weet ik HEEL zeker, want bij DVD's doet ie dat prima. Allen op de een of andere manier schakelt ie of niet om als ik de netgear eraan knoop, of er is iets anders. kom ik nog wel achter dit weekend.JanPedaal schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:32:
@peter00:
DTS passtrough, heb je een optische SPDIF of coaxiaal gebruikt? Ik heb nu analoge audio uit naar mijn versterker maar wil in de toekomst wel digitaal eigenlijk, om idd ook DTS te kunnen spelen.
Mijn volgende aanschaf wordt een Felston delaybox, want nu zit ik me weer te ergeren aan de lipsync. Die hele mooie NAD versterker van me is weer sneller dan die hele mooie Samsung kijkplaat. Ook voor een Mediaplayer. En ik heb het geld niet om alweer een nieuwe receiver te kopen

Staan alle instellingen juist in het geluidsmenu?
Ik heb wel geluid, ook DTS. Misschien doordat ik HDMI uitstuur, of doordat mijn reciever net een jaar oud is, maar aan het apparaat ligt het niet...
Een topicstart van 2 regels + een url is natuurlijk geen mooi begin van een succesvol topic.spoonman schreef op maandag 27 september 2010 @ 08:17:
Iemand ervaring met deze speler?
http://www.netgear.com/pr...edia-players/EVA9100.aspx
Default formfactor is allesinds leuk!
Zie ook Het algemeen beleid voor tips hoe het wel moet!
Op deze gaat daarom een slotje.
Gezien de bruikbare feedback van verschillende users gooi ik `m toch weer open. Mogelijk past de TS nog wat dingen aan. Anders is het wellicht handig dat iemand anders de opening voor zich neemt..
[ Voor 17% gewijzigd door Michael Knight op 10-10-2010 16:36 . Reden: heropening ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
http://www.videohelp.com/tools/PopCorn_MKV_AudioConverter
Ben inmiddels achter een kleine een paar kleine eigenaardigheden bij random play van foto's
1) er is geen random play all op TOP level als je een tree met foto's hebt
2) druk op random play voor een set foto's terwijl een andere set speelt (op de achtergrond), en ze worden er aan toegevoegd, wil je random play van alleen de set waar je het laatst dat hebt aangegeven, moet je de presentatie eerst stoppen. In die interface valt wat mij betreft een hoop te verbeteren cq logischer te maken.
playlists maken van foto folders die niet random hoeven mag van mij wat makkelijker, bijvoorbeeld naast op ieder folderlevel [random play all] ook iets van [play all in this tree]. of heb ik een optie gemist?
Het toevoegen van netradiostations (ik heb een high bitrate abonnementje met password) gaat prima, echter, dit gaat alleen via de browser op je pc, en ALLEEN als ie contact heeft met de player. Dit is een extra optie die dan verschijnt. Heb me een ongeluk gezocht naar die optie, offline. Ik zou t makkelijker vinden als je kon syncen
bij een netwerktest, wat voor snelheden geeft bij jullie de player aan?
Verder vind ik die afstandbediening via je pc best handig. Ben nog steeds tevreden met m'n impulsaankoop. :-)
heb je vista ? sleep je video's van je standaard mijn-video-folder naar je "publiek toegankelijke video's" oid in je file exploder. Dan vindt ie ze ineens wel. Met foto's lijkt ie dat niet nodig te hebbenJanPedaal schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:44:
Echt raar... heb de reset gedaan, en medialib weggegooid. Nu heb ik alleen de share toegevoegd waarop de netgear kan schrijven en de videoshare, en vervolgens kan 'ie helemaal geen films vindenDaarna de fotoshare toegevoegd en daar vindt hij wel 110.000 foto's en 600 films....
Iets raars met die videoshare aan de hand ofzo..
bij mij was dat de oplossing om video's op een share op de pc te zien verschijnen in de lijst.weet niet zeker hoe dat gaat met een netwerkshare. SMB share speelt dacht ik zonder problemen gewoon af, alleen shares op de pc doen zo moeilijk.
suc6
Het is een share op mijn NAS, die op Linux draait (Synology). Heb dit weekend een testje gedaan, als ik de video's op de muziekshare zet vindt 'ie ze wel. Lijkt dus een probleem te zijn met de NAS en niet specifiek met de Netgear.peter00 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:16:
[...]
heb je vista ? sleep je video's van je standaard mijn-video-folder naar je "publiek toegankelijke video's" oid in je file exploder. Dan vindt ie ze ineens wel. Met foto's lijkt ie dat niet nodig te hebben![]()
bij mij was dat de oplossing om video's op een share op de pc te zien verschijnen in de lijst.weet niet zeker hoe dat gaat met een netwerkshare. SMB share speelt dacht ik zonder problemen gewoon af, alleen shares op de pc doen zo moeilijk.
suc6
Overigens heb ik NFS-shares geconfigureerd, misschien dat het probleem met SMB niet optreedt. Met SMB shares zit de snelheid rond 8 MB/s, met NFS op 14 MB/s. Wel leuk aangezien dit volgens mij theoretisch onmogelijk is gezien de 100mbit-verbinding.
Ik kan wel een nieuwe firmware voor de 9150 vinden op de netgear site, zou deze hetzelfde zijn?
Ik heb de 9150 nu ongeveer een half jaar, destijds ook via iBood gekocht. Bevalt me prima, speelt alles af wat ik er tegenaan gooi - HD-materiaal via de interne HDD, SD-materiaal via wifi.
Ik heb eigenlijk slechts 1 ergernis met het apparaat: de kopieersnelheid naar de interne HDD is bijzonder traag. Van USB naar HDD is erg traag, van pc via netwerk naar HDD is nog veel trager. Dus als ik wat HD-materiaal op de HDD wil zetten, haal ik die even uit het apparaat en hang ik 'm in mijn pc. Werkt prima, maar zou m.i. niet nodig moeten zijn.
Niet helemaal hetzelfde, de 9100 heeft geen wireless ingebouwd. Dat kan misschien wel problemen geven met de 9150 firmware..?Anakha schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:18:
De 9150 is een 9100 die inclusief HDD geleverd wordt. Verder dus exact hetzelfde apparaat.
Ik heb de 9150 nu ongeveer een half jaar, destijds ook via iBood gekocht. Bevalt me prima, speelt alles af wat ik er tegenaan gooi - HD-materiaal via de interne HDD, SD-materiaal via wifi.
Ik heb eigenlijk slechts 1 ergernis met het apparaat: de kopieersnelheid naar de interne HDD is bijzonder traag. Van USB naar HDD is erg traag, van pc via netwerk naar HDD is nog veel trager. Dus als ik wat HD-materiaal op de HDD wil zetten, haal ik die even uit het apparaat en hang ik 'm in mijn pc. Werkt prima, maar zou m.i. niet nodig moeten zijn.
Als je het probeert, wil je dan je bevindingen hier posten?
als mn garantie (bijna) verlopen is zal ik m eens openschroeven. heb op internet een link gevonden hoe je m van een HD kunt voorzien. vergt wel wat soldeerwerk. Dat zou impliceren dat je 9150 firmware kunt ladenAnakha schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 10:18:
Maar dan... Waarom geen actuele firmware voor de 9100?
er waren nogal wat klachten over de performance van de HD begreep ik, dan zullen veel van die upgrades daar wel mee te maken hebben, gok ik zo.CeesKees schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:06:
Dat is nog eens een goede tip!
Maar dan... Waarom geen actuele firmware voor de 9100?
maar bedankt voor die tip ter bevordering van het overleven van de 9100....da's idd wel een goeie..
Is er iemand die dit toevallig al werkende heeft gekregen?
Een echte golver is nooit uitgeput
Ik zie het om te beginnen niet bij de specs staan, maar als het ook maar even overeen komt met de andere media apparaten is het een Digital Media Renderer (ofwel een speler), geen server.LoBbY_1 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:17:
Ik heb ook via IBOOD dit apparaat gekocht met het idee dat DLNA zou moeten werken (volgens de expert die op dat moment op het forum was)
Hoewel het apparaat via software relatief simpel kan worden omgevormd in een server is dat nu geen fucntionlaitteit, zeker niet omdat dat het niet genoemd wordt.
Volgens mij is je desire HD zowel een server als een player, dus wellicht kun je via upnp vanaf je player wel je desire kunnen vinden om content vanaf je HD op je TV af te spelen. (wou je dat?)
[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 11-11-2010 15:38 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Dit zal ik eens bekijkenVolgens mij is je desire HD zowel een server als een player, dus wellicht kun je via upnp vanaf je player wel je desire kunnen vinden om content vanaf je HD op je TV af te spelen.
Een echte golver is nooit uitgeput
De Netgear hangt aan een Asus Giga X1008 switch die weer aan een andere Asus switch hangt. Die switch hangt aan het tele2 ADSL modem die gateway(192.168.1.1) is.
Netgear krijgt IP adres maar kan op een of andere manier mijn PC(192.168.1.7) niet zien. Hij ziet wel de users op deze PC maar kan geen shares vinden. Zowel PC als Netgear hebben modem als gateway(192.168.1.1) dus ze zitten echt in hetzelfde netwerk. Ik kan van PC naar Netgear pingen en krijg antwoord.
Installatieprogramma op PC blijft ook hangen bij het connecten naar de Netgear. Op een of andere manier kan ik wel communiceren richting Netgear(kan berichten sturen, als ik naam op Netgear wijzig van TV Room naar Study) dan zie ik dat op de PC ook.
Alles al opnieuw geinstalleerd zowel op PC als "Back to factorysettings" reset op Netgear nog steeds zegt PC:

Ik heb geen firewall tussen PC en Netgear.
Help, wat kan er zijn?
Antenne en masten malloot
[ Voor 7% gewijzigd door CaptJackSparrow op 28-11-2010 00:24 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Precies, ook voor papa. Voor dat geld kon ik het niet laten.Tiduz schreef op zondag 28 november 2010 @ 03:03:
net besteld voor mn pa, hopelijk werkt die goed met 16gb usb stickkie.
PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII
Het zou mooi zijn als iemand nog een tabje open zou hebben staan van vannacht met die oorspronkelijke tekst om dat even met een PNG of PDF vast te leggen.

Wat me wel een elegante en simpele modificatie lijkt voor dit apparaat is om een 2,5" schijfje in een externe behuizing met eSATA aansluiting in de kast met een of twee strookjes zelfklevend klittenband op de bodem te bevestigen. Verbinden met een eSATA-SATA kabel en alleen een snoertje vinden/fabriceren voor de stroomvoorziening. Alternatief zou zijn een interne USB aftakking te vinden/maken. Heb je data en stroom ineen.
Voordeel van moderne 2,5" schijven is dat die zo weinig warmte produceren dat het ontbreken van een casefan geen probleem zal zijn. Verder blijft dan alles intern.
Behuizing zag ik al voor 10 euro en voor bijv. een schijfje van 250-500GB ben je zo'n 30-50 euro kwijt.
Bij die Scythe behuizing zitten genoeg kabels dat je daar een heel eind mee komt. Heb je waarschijnlijk alleen nog een floppy voedingsconnector nodig.
Volgens iemand op het Netgear forum past die alhoewel de aansluiting iets anders is. Herkent iemand het precieze type connector? Volgens hem zijn de pin-outs:
Floppy power connector
PIN1: +5V (red)
PIN2: GND (black)
PIN3: GND (black)
PIN4: +12V (yellow)
Netgear 9100 (CN8)
1: +12V (yellow, nearest the front)
2: GND (black)
3: +5V (red)
4: GND (black, nearest the rear)
Voor zo'n notebookschijfje heb je dan alleen 5V en GND nodig.
Dan nog even uitzoeken hoe het zit met het herkennen en kunnen gebruiken van de schijf door de 9100. Of er de firmware van de 9150 op moet en hoe dat dan zou kunnen.
Is er iemand die al een 9100 heeft en die het nu voelt kriebelen?
Precies dit probleem heb ik ook, eerst werkte het, nu niet meer. Met andere computers in het netwerk kan ik gewoon op de shares, met de netgear niet. Hij ziet idd alleen de users, ook handmatig een share toevoegen, met of zonder ingestelde usernames en bijbehorend password, haalt niks uit.The_Wireless_Guy schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:52:toon volledige bericht
Ik heb deze ook laatst bij Ibood gekocht en 'm werkend gehad. Nu wilde ik vanavond weer eens kijken naar een zojuist gedownloade aflevering van een serie en toen zag de Netgear ineens m'n netwerk niet meer.
De Netgear hangt aan een Asus Giga X1008 switch die weer aan een andere Asus switch hangt. Die switch hangt aan het tele2 ADSL modem die gateway(192.168.1.1) is.
Netgear krijgt IP adres maar kan op een of andere manier mijn PC(192.168.1.7) niet zien. Hij ziet wel de users op deze PC maar kan geen shares vinden. Zowel PC als Netgear hebben modem als gateway(192.168.1.1) dus ze zitten echt in hetzelfde netwerk. Ik kan van PC naar Netgear pingen en krijg antwoord.
Installatieprogramma op PC blijft ook hangen bij het connecten naar de Netgear. Op een of andere manier kan ik wel communiceren richting Netgear(kan berichten sturen, als ik naam op Netgear wijzig van TV Room naar Study) dan zie ik dat op de PC ook.
Alles al opnieuw geinstalleerd zowel op PC als "Back to factorysettings" reset op Netgear nog steeds zegt PC:
[afbeelding]
Help, wat kan er zijn?
edit: Bij mij is het waarschijnlijk Live Essentials 2011 welke de boosdoener is. Zie ook:
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=58464
[ Voor 4% gewijzigd door j_bos op 30-11-2010 00:30 . Reden: Update ]
http://www.mydigitalenter...911E9654C036A5D3C3687FABE
Ik heb er wel eentje besteld maar ik denk dat ik hem niet ga ombouwen. Geen tijd en geen zin op dit moment, misschien later nog eens.CaptJackSparrow schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:05:
Dan nog even uitzoeken hoe het zit met het herkennen en kunnen gebruiken van de schijf door de 9100. Of er de firmware van de 9150 op moet en hoe dat dan zou kunnen.
Is er iemand die al een 9100 heeft en die het nu voelt kriebelen?
Als ik die ietwat vage Spaanse gast op het Netgear forum goed begrepen heb (vaag omdat ie wel zegt dat het kan maar niet uitlegt hoe precies dat dan moet) heb je de Recovery Tool nodig. Ik heb het idee dat er in de eva9100 zoiets als een soort bios en cmos geheugen zit. De optie voor een hdd is daarin uitgeschakeld. Volgens de manual die bij de Recovery Tool zit, kun je dat cmos geheugen wissen en als je dan het ding opnieuw start, zou de Setup Wizard moeten verschijnen. Ik heb goede hoop dat je dan wel de hdd kunt herkennen en inschakelen.
Anoniem: 386058
ik heb hem vandaag ook binnen gekregen via I-Bood, maar weten jullie al hoe je hem via aan het draadloosnetwerk kunt verbinden d.m.v. wi-fi? In de handleiding staat dat je op de cd en website kunt kijken, maar ik kan niks vinden

alvast bedankt voor jullie reactie
groetjes Jean-Paul
Heb je de wireless adapter EVAW111? Zo nee, dan kan het niet.Anoniem: 386058 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:11:
maar weten jullie al hoe je hem via aan het draadloosnetwerk kunt verbinden d.m.v. wi-fi?
Anoniem: 248029
Aangesloten en proberen.........
WAT EEN TEGENVALLER:
Geen DTS stereo downmix mogelijkheid
Hoop op firmware update....was al de laatste
Ondertitelweergave is een verschrikking, vaag en kartelig en lelijk
Planet Earth (zonder geluid natuurlijk) hikkerig en als klap op de vuurpijl buffer underrun melding (bron harddisk) moet niet kunnen natuurlijk.
boven de 15 Mbit/sec kun je het wel schudden met de EVA.
Bluray en avchd iso of bdmv...vergeet het maar. Produkt-expert van Ibood geeft de indruk dat dit wel kan.
Zegt zelfs dat de EVA 9100 beter is als de Popcorn Hour..... Ha Ha Ha...
Navigatievenster voor verkennen mappen is veel te klein en onoverzichtelijk, gaat niets boven het systeem van Popcorn hour en Eminent EM7071. Wat heb je aan een preview-window als je de film toch gaat opzetten.
Wat kan hij dan nog wel afspelen???
Gewoon MKV (10Mbit/sec) doet ie wel, maar.... niet vloeiend en hikkerig door o.a. het ontbreken van auto framerate sync, 1080p 60Hz en 24Hz is ook niet in te stellen.
Oke een leuke behuizing, die eigenlijk de Popcorn A-200 zou verdienen.
Na een half uurtje proberen weer keurig ingepakt in de doos en maandag gaat hij terug.
Mensen ga voor de Sigma SMP864xx en vergeet de SMP863xx
Oke SMP8635 gaat nog net, weet ik van mijn good old Eminent EM7071
Deed alles goed alleen een beetje langzaam
Anoniem: 83894
Verders werkt alles naar tevredenheid.
Ik moet wel bekennen dat ik nog geen andere ervaring heb gehad met een ander merk. Maar waar ik deze voor wil gebruiken is het ideaal.
Groeten
Ik gebruik hem in combinatie met externe 1T WD hardeschijven en dat werkt tot nu toe prima.
Snel even internet radio en youtube getest en dat werkt ook redelijk tot goed.
Ondertitels zijn inderdaad niet van een geweldige kwaliteit, maar misschien is het mogelijk om zelf op de 1 of andere manier een ander font te installeren.
Het is echt
<bestandsnaam>.mkv
<bestandsnaam>.srt
maar het werkt voor geen meter. Maakt niet uit wat ik doe. Iemand een idee wat dit nog meer kan zijn?
CD installen apparaat aanzetten en hij speelt netjes af. Inderdaad geen DTS geluid, maar als je je een heel ietsie pietsie klein beetje had ingelezen had je dat geweten. Daarnaast gaat ie naar de slaapkamer om series te kijken, dus het maakt mij weinig uit
Van de week even een utp kabel leggen en dan ben ik prima tevreden

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Nou als de ervaringen anders zijn horen jullie me wel weer. Iemand overigens ergens mooie skins gezien?
Anoniem: 248029
Je zou via de infoknop (i) de substreams moeten kunnen selecteren.WeAreLegion schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 22:58:
Ik heb er ook 1 gekocht op iBOOD voor mijn vader. Vandaag alles aangesloten en het streamen werkt echt allemaal prima via WiFi (heb zo dongle er bij gekocht). Maar wat ik gewoon niet aan de praat krijg zijn de .srt subs. Ik heb een server bij me ouders staan waar alle series op staan netjes in mapjes. Deze is gedeelt via de software die je er bij krijgt van netgear.
Het is echt
<bestandsnaam>.mkv
<bestandsnaam>.srt
maar het werkt voor geen meter. Maakt niet uit wat ik doe. Iemand een idee wat dit nog meer kan zijn?
Wat doet hij met een MKV waar de substream al in zit?
Wat betreft problemen met mkv-bestanden: ik gebruik de ingebouwde HDD van de 9150, en de enige bestanden die ik tot nu toe heb geprobeerd, die niet vlekkeloos werden afgespeeld, waren die van een download van Planet Earth. Gelukkig heb ik die serie al langer geleden zelf in HD gekocht, dus kon ik daar gewoon een wat lichtere rip van maken, om alsnog niet met schijfjes aan de slag te hoeven.
Ik ben tot nu toe erg tevreden met het apparaat, alleen het enorm traag kopiëren van bestanden naar de interne HDD stoort me. Verder zou de GUI nog wat efficiënter kunnen en is de bijgeleverde Tag Tool niet best, maar verder doet hij zonder mopperen alles wat ik van 'm verwacht.
Verder vind ik het echt een goed apperaat. Ik gebruik hem zelf niet want heb hem voor me vader gekocht. Maar hij snapte gelijk wat ie moest doen en dat is het belangrijkste. (ook al kan het menu enzo wel iets beter maar goed het doet wat het moet doen).
Anoniem: 386155
beste wireless guy,The_Wireless_Guy schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:52:toon volledige bericht
Ik heb deze ook laatst bij Ibood gekocht en 'm werkend gehad. Nu wilde ik vanavond weer eens kijken naar een zojuist gedownloade aflevering van een serie en toen zag de Netgear ineens m'n netwerk niet meer.
[afbeelding]
Help, wat kan er zijn?
ik heb hetzelfde issue zoals jij beschrijft. Heb inmiddels live essentials eraf gegooid. Maar krijg nog steedszelfde scherm als jij. Heb je al een oplossing gevonden? En zo ja zou je die willen delen?
greetz bruno
Ik ben begonnen met het installeren van de EVA9000 Recovery Tool op een laptop, met wireless uitgeschakeld en de firewall op de LAN verbinding uitgeschakeld.
Hierna heb ik de firmware op de EVA9100 bijgewerkt met de recovery image. (lees voor de volledige procedure de pdf in de zip of lees dit)
Via het netwerk de firmware streamen naar de speler duurt niet langer dan een seconde of 30, hierna start de speler opnieuw op en gaat hij de firmware bijwerken.
LET OP! Volgens de handleiding kan dit zo`n 10 minuten duren, maar bij mij duurde dit uiteindelijk langer dan 30 minuten. (ik dacht al dat hij dus gesloopt was, omdat er weinig leek te gebeuren en heb de procedure met allerlei firmware`s opnieuw gedaan, tot ik er achter kwam dat ik meer geduld moest hebben
Hierna heb ik de beta firmware EVA9150 v2.5.28 uitgepakt op een usb-stick en die in de aansluiting aan de voorkant gestoken en via het menu een update vanaf een andere locatie gedaan.
Het bijwerken, opnieuw opstarten en installeren van de firmware ging nu aanzienlijk sneller en binnen een minuut op 5 was mijn EVA9100 'veranderd' in een EVA9150.
LET OP! Via deze procedure kun je je EVA om zeep helpen, ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor schade ontstaan door bovenstaande procedure.
Anoniem: 304025
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ben een leek op dit gebied en hier de aller simpelste oplossing die voor mij werkte.Anoniem: 386155 schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:56:
[...]
beste wireless guy,
ik heb hetzelfde issue zoals jij beschrijft. Heb inmiddels live essentials eraf gegooid. Maar krijg nog steedszelfde scherm als jij. Heb je al een oplossing gevonden? En zo ja zou je die willen delen?![]()
![]()
![]()
greetz bruno
Opnieuw essentials 2011 geinstalleerd om vervolgens weer ongedaan te maken. En voila... het werkte.
succes!
Ik heb hetzelfde probleem, .srt bestanden staan in zelfde map, zelfde naam etc. Heb de .srt bestanden niet apart gedownload, zitten al bij de film/serie. Verander jij nog iets handmatig aan deze bestanden?WeAreLegion schreef op zondag 05 december 2010 @ 00:41:
Ja, daar kwam ik namelijk ook achter. Maar het vreemde is dat hij sommige episodes wel pakt en andere weer niet. Terwijl hij wel aangeeft dat hij een track vind. Als de substream er al in zit dus ingebakken in de mvk dan werkt het prima. Hij heeft moeite met externe subs, soms werkt het wel en soms werkt het niet en dan heb ik het over het zelfde seizoen bijvoorbeeld.
Tot nu toe bevalt hij prima, tijdelijk op een old school tv aan het proberen, maar dat valt natuurlijk tegen. Deze week komt ook de full-hd tv, dat zal wel aardig helpen...
En heb je ook al een schijf op de inwendige connector aangesloten?spokey schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:58:
Vandaag maar eens verder zitten te pielen en heb nu mijn EVA9100 'gemodificeerd' naar een EVA9150.
Als ik op de link klik krijg ik de melding Sorry you can't download this outside of the beta forum... en als ik zoek op beta firmware kom ik niet hoger dan 2.3.14. Heb je misschien nog een ander linkje, pls?spokey schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:58:
Hierna heb ik de beta firmware EVA9150 v2.5.28 uitgepakt op een usb-stick en die in de aansluiting aan de voorkant gestoken en via het menu een update vanaf een andere locatie gedaan.
Alstu! http://hotfile.com/dl/87211997/de862fe/EVA9000_V2.5.28EU.ZIP.htmlgrun93 schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:24:
[...]
Als ik op de link klik krijg ik de melding Sorry you can't download this outside of the beta forum... en als ik zoek op beta firmware kom ik niet hoger dan 2.3.14. Heb je misschien nog een ander linkje, pls?
Maar om deze firmware te gebruiken op een 9100, moet je die 1st voorzien van een recovery firmware. (zie mijn post een stukje terug, uiteraard is die procedure op eigen risico)
BTW heeft iemand de laatste 9100 beta firmware EVA9000_V2.5.28EU al uitgeprobeerd?
[ Voor 22% gewijzigd door CaptJackSparrow op 05-12-2010 17:04 ]
ik zorg dat ze precies de zelfde naam hebben dus een srt en een mkv file met de zelfde naam en dat is eigenlijk het enige. Daarna moet je even op Info knop drukken en dan kan je de sub stream selecteren dat zou moeten werken.Christoph schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:45:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, .srt bestanden staan in zelfde map, zelfde naam etc. Heb de .srt bestanden niet apart gedownload, zitten al bij de film/serie. Verander jij nog iets handmatig aan deze bestanden?
Tot nu toe bevalt hij prima, tijdelijk op een old school tv aan het proberen, maar dat valt natuurlijk tegen. Deze week komt ook de full-hd tv, dat zal wel aardig helpen...
Ja maar jij hebt er met de recovery utility de 9150 versie opgezet. Ik bedoel of iemand de 9100 versie heeft geïnstalleerd.spokey schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:13:
Jack, die heb ik er nu op staan, zie m`n post een stukje hoger.
Om mijzelf eens te helpen, je moet TAG files genereren.spokey schreef op zondag 05 december 2010 @ 16:00:
Weet iemand trouwens hoe je cover art en film info etc. krijgt bij je bestanden op een externe hdd ?
Dat zou moeten willen met de NetGear TAG Tool maar die werkt bij mij niet goed, dus heb ik een alternatief gevonden hier
Sorry Jack, ik had niet goed gelezen, maar volgens mij bestaat die dus niet, de laatste is een officiele final firmware en geen beta`s zoals voor de 9150.CaptJackSparrow schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:41:
[...]
Ja maar jij hebt er met de recovery utility de 9150 versie opgezet. Ik bedoel of iemand de 9100 versie heeft geïnstalleerd.
Aha,spokey schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:48:
[...]
Om mijzelf eens te helpen, je moet TAG files genereren.
Dat zou moeten willen met de NetGear TAG Tool maar die werkt bij mij niet goed, dus heb ik een alternatief gevonden hier
Thanks daar was ik naar op zoek, naar goeie versie. De versie die je van hun krijgt werkt niet echt naar behoren.
Omdat ik een nog niet opgelost netwerksnelheidprobleem heb sinds enkele weken op de computer waar ie vooral de files van zou moeten streamen focuste ik eerst maar op spelen vanaf USB. Ik heb trouwens wel moeite met USB devices. Een 8GB Sandisk Cruzer Blade zag ie niet. Een Kingston 8GB SD kaartje in USB adapter ook niet. Ik begon al te denken dat ie defect was. Uiteindelijk ziet ie een notebook schijfje wel.
Wat ik jammer vind is dat de ondertitelnaam blijkbaar exact hetzelfde moet zijn. Ik gebruik altijd "Naam.avi" met "Naam.English.srt" en evt. "Naam.Nederlands.srt". In combinatie met Zoom Player kan ik dan met Ctrl-B switchen van ondertitel en dan krijg ik het stukje tussen de twee punten als ondertitelnaam even te zien rechts boven in het scherm. Erg handig vind ik en het bevalt me prima. Door deze nodeloos strikte benadering van de naamgeving van de ondertitelbestanden zou ik dus overal ook een versie zonder die toevoeging bij moeten maken. Het zou veel handiger zijn als de speler checkt of de naam van het videobestand in elk geval in zijn geheel in het de ondertitelbestanden voorkomt. Dan kun je tenminste verschillende taalversies gebruiken. Zoals het nu is is het nogal beperkend.
Ook met bestanden met de exacte naam ziet ie ook veel bestanden niet. Ik vraag me af of dat iets te maken heeft met UTF-8/ANSI/Unicode varianten. Moet ik nog uitzoeken.
Edit:
Het (b)lijkt dat het apparaat alleen met ANSI subs overweg kan en dan nog ervaar ik problemen. Van zowel Unicode subs en UTF-8 subs heb ik ANSI versies gemaakt m.b.v. Kladblok. Ik ontdekte ook dat je de video eerst moet herstarten voordat zo'n wijziging 'gezien' wordt. Vreemd is dat bij op de stop knop drukken en opnieuw starten de video toch doorgaat waar ie gebleven was. Herstarten lukt wel door op de nul te drukken.
Bij een naar ANSI geconverteerde versie speelt die nu in principe goed maar bij een tweede kan ik die nu wel kiezen maar hij toont hem niet. Alleen als ik in het "i-menu" wat verander en dan OK druk krijg ik de subs van dat moment te zien die dan permanent blijven staan. Ik mag hopen dat al dit soort 'ongerechtigheden' er met de komende officiële release firmware die rond de 20e verwacht wordt uitgehaald zullen zijn. Misschien dat de huidige beta dat ook al beter doet.
[ Voor 22% gewijzigd door CaptJackSparrow op 05-12-2010 19:26 ]
Audiogegevens:
Audio
ID : 2
Format : AAC
Format/Info : Advanced Audio Codec
Format version : Version 4
Format profile : LC
Format settings, SBR : Yes
Format settings, PS : No
Codec ID : 40
Duration : 1h 51mn
Bit rate mode : Variable
Bit rate : 84.3 Kbps
Maximum bit rate : 98.0 Kbps
Channel(s) : 2 channels
Channel positions : Front: L R
Sampling rate : 48.0 KHz
Stream size : 67.1 MiB (7%)
Language : English
Encoded date : UTC 2010-11-26 16:16:13
Tagged date : UTC 2010-11-26 16:16:15
Iemand met de oplossing?
Alles dat een hoger nummer heeft, de 2.5.xx serie, is blijkbaar beta want de on-line upgrade optie in het apparaat meldt met de 2.4.70 versie erin dat er geen upgrades beschikbaar zijn.
Wat betreft audio dat niet speelt heb ik gemerkt dat audio soms pas klinkt als je even het volume op de afstandbediening van de Netgear verandert. Vreemd. Nog iets dat hopelijk gefikst wordt.
Dat is toch echt de firmware voor de 9150 en niet de 9100, al werkt hij er uiteindelijk wel opCaptJackSparrow schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:29:
De beta firmware die ik noemde staat hier. Het kan zijn dat je er niet bij kunt omdat je (nog) niet aangemeld bent als beta tester.
Weet jij toevalig wat de native resolutie is/moet zijn van de images, zodat de speler niet zelf hoeft te scalen, maar je dat bv kunt doen met photoshop/paintshop.WeAreLegion schreef op zondag 05 december 2010 @ 18:04:
[...]
Aha,
Thanks daar was ik naar op zoek, naar goeie versie. De versie die je van hun krijgt werkt niet echt naar behoren.
Volgens een post op netgear forum: AAC must be the low-complexity mode. AAC with SBR or HE has to be transcoded.Dazsur schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:45:
Ik krijg geen geluid wel beeld als ik een MP4 film afspeel.
KNIP
Iemand met de oplossing?
Ook net gevonden:spokey schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:02:
[...]
Volgens een post op netgear forum: AAC must be the low-complexity mode. AAC with SBR or HE has to be transcoded.
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=57678
Verdorie, nu moet ik me gaan verdiepen in het recoden van de *.mp4 movies.
Gaat tijd en energie kosten.
[ Voor 15% gewijzigd door Dazsur op 05-12-2010 21:12 ]
Ik zal morgen eens ff naar dat programma kijken. Nog niet echt tijd voor gehad. Maar ik heb ook geen idee welke resolutie het moet zijn. Het is jammer dat die player dat soort dingen niet vanaf het intenet kan plukken. Maar goed dan maar handmatig. Ik laat het hier wel even weten.spokey schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:59:
[...]
Weet jij toevalig wat de native resolutie is/moet zijn van de images, zodat de speler niet zelf hoeft te scalen, maar je dat bv kunt doen met photoshop/paintshop.
Mogelijk. Het staat in een thread met in de titel EVA9000 (serie?) firmware. Omdat er geen onderscheid gemaakt wordt tussen de 9100 en de 9150 ging ik er vooralsnog van uit dat de firmware op beide werkt. Dat er bijv. 2 versies in dat bestand zitten en dat elk apparaat er zijn eigen versie uit plukt. Maar ik heb het nog niet geprobeerd dus concrete ervaringen heb ik er nog niet mee.spokey schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:56:
Dat is toch echt de firmware voor de 9150 en niet de 9100, al werkt hij er uiteindelijk wel op
Heb jij wel eerst geprobeerd voordat je met die recovery utility aan de gang ging om deze firmware normaal in de 9100 te flashen? En wat gebeurde er dan?
Zitten er bij jou nu ook inderdaad 9150 functies in het menu?
[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 05-12-2010 21:40 ]
zou deze erop werken? wou eerst 16gb usb stikkie voor me pa halen maar een HDD lijkt me vele malen beter, alleen weet niet zeker of het werkt?
http://www.mycom.nl/Produ...t-Ess-ID2-250GB-25/242392
deze lijkt me ook wel wat maar is ook usb powered
[ Voor 25% gewijzigd door Tiduz op 05-12-2010 23:22 ]
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Hier kun je wel de source code vinden http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/2649/~/gpl-open-source-code-for-programmers. Iemand enig idee hoe je dit moet builden?CaptJackSparrow schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:53:
Heeft iemand de huidige firmware 2.4.70 EU ergens gevonden om te downloaden? Ik kan die nergens vinden en er lijkt geen optie te zijn om de huidige firmware te dumpen naar een bestand.. Ik wil graag de mogelijkheid hebben om de huidige 'originele' firmware weer terug te kunnen zetten in het geval een upgrade naar een beta versie niet zou bevallen. Het zou kunnen dat deze .70 versie het officiële releasenummer is van de .68 beta versie en dat die identiek zijn maar dan wil ik dat wel graag weten. Ik durf er niet op te vertrouwen dat als ik de 4.68 installeer dat ik die dan on-line naar de 4.70 kan updaten.
Alles dat een hoger nummer heeft, de 2.5.xx serie, is blijkbaar beta want de on-line upgrade optie in het apparaat meldt met de 2.4.70 versie erin dat er geen upgrades beschikbaar zijn.
Wat betreft audio dat niet speelt heb ik gemerkt dat audio soms pas klinkt als je even het volume op de afstandbediening van de Netgear verandert. Vreemd. Nog iets dat hopelijk gefikst wordt.
Deze schijven werken gewoon op de netgear hoor dat zou geen enkel probleem moeten zijn. Alleen als je interne hardeschijven gaat gebruiken wil het nog wel eens niet werken. interne harde schijven hebben trouwens de format ext3 nodig en externe mogen wel gewoon de windows standaards gebruiken.Tiduz schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:21:
http://www.mycom.nl/Produ...table-320GB-25-USB/228232
zou deze erop werken? wou eerst 16gb usb stikkie voor me pa halen maar een HDD lijkt me vele malen beter, alleen weet niet zeker of het werkt?
http://www.mycom.nl/Produ...t-Ess-ID2-250GB-25/242392
deze lijkt me ook wel wat maar is ook usb powered