Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:42
De sourcecode is dus wel v2.4.7, terwijl de origineel uitgebrachte firmware v2.4.68.

Ik vermoed dat de netgear ook werkt met cramfs, dus ik neem aan dat je hem met een linux systeem wel kunt compileren.
Alleen moet je er wel rekening mee houden dat dit niet de hele firmware is, allerelei modules die niet open zijn missen.

[ Voor 9% gewijzigd door spokey op 06-12-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 21:43
Planet Earth (zonder geluid natuurlijk) hikkerig en als klap op de vuurpijl buffer underrun melding (bron harddisk) moet niet kunnen natuurlijk.
boven de 15 Mbit/sec kun je het wel schudden met de EVA.
Ik zou dit graag eens willen testen. Is een willekeurige 1080p aflevering van Planet Earth hiervoor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
spokey schreef op maandag 06 december 2010 @ 11:26:
[...]

De sourcecode is dus wel v2.4.7, terwijl de origineel uitgebrachte firmware v2.4.68.

Ik vermoed dat de netgear ook werkt met cramfs, dus ik neem aan dat je hem met een linux systeem wel kunt compileren.
Alleen moet je er wel rekening mee houden dat dit niet de hele firmware is, allerelei modules die niet open zijn missen.
Nee, firmware v2.4.7 staat standaard geïnstalleerd op de EVA9100 alleen kan je hem nergens downloaden.

Dus de source is niet compleet. Daar heb je dan ook geen bal aan. Vond het al vreemd dat niemand er iets mee heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
pvtonger schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:15:
[...]

Ik zou dit graag eens willen testen. Is een willekeurige 1080p aflevering van Planet Earth hiervoor te gebruiken?
Zoek eens met Google op: Killa Sample
Bij mij gaat die stotteren en krijg dan een buffer error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Misschien dat ik vanavond tijd heb om een interne hdd erin te zetten, als dat lukt zal ik wel ff wat foto`s er van maken.
Als alles werkt naar behoren denk ik dat ik zo`n bay aanschaf: pricewatch: Sharkoon Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
spokey schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:56:
Misschien dat ik vanavond tijd heb om een interne hdd erin te zetten, als dat lukt zal ik wel ff wat foto`s er van maken.
Als alles werkt naar behoren denk ik dat ik zo`n bay aanschaf: pricewatch: Sharkoon Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay
Ben erg nieuwsgierig naar jouw bevindingen. Wil dit ook gaan doen. Zou zo'n bay er precies inpassen denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
aegieles schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:42[/message]:
Zoek eens met Google op: Killa Sample
Bij mij gaat die stotteren en krijg dan een buffer error.
Ik kan zowel de 30 als 42 Mbit niet eens afspelen. Krijg een melding dat het formaat niet wordt ondersteund of dat de file ontbreekt. Op mijn AC Ryan POHD mini speelt de 30 MBit versie vloeiend. Met de 42 MBit versie heeft ie moeite.

Conclusie: Goedkoop (nou ja, via iBood) is duurkoop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:37
pvtonger schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:00:
Conclusie: Goedkoop (nou ja, via iBood) is duurkoop :(
Je hebt 7 dagen recht op retour, dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
grun93 schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:02[/message]:
Je hebt 7 dagen recht op retour, dacht ik?
Als je 'm niet opent, wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Ik dacht ook als ie niet doet wat je op basis van de voorgespiegelde specs en/of uitspraken van de product expert mag verwachten, lijkt me. En daar kom je alleen maar achter als je hem uitpakt en probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
WeAreLegion schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:04:
[...]

Deze schijven werken gewoon op de netgear hoor dat zou geen enkel probleem moeten zijn. Alleen als je interne hardeschijven gaat gebruiken wil het nog wel eens niet werken. interne harde schijven hebben trouwens de format ext3 nodig en externe mogen wel gewoon de windows standaards gebruiken.
bedankt :) en ook aan sparrow

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
aegieles schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:24:
[...]
Ben erg nieuwsgierig naar jouw bevindingen. Wil dit ook gaan doen. Zou zo'n bay er precies inpassen denk je?
Een bay gaat niet lukken, aangezien er geen opening in de front panel zit.
Maar dat kun je prima oplossen door een L-profiel op de bodem te plakken en daar de HDD in hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Vanavond bezig geweest en er zit nu een 320Gig HDD in.
Hierbij een aantal foto`s van de hele actie.

Zwart = GND
Geel = 12v
Rood = 5v

HDD power connector op EVA9100 mainboard
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/deah3a_th.jpg

FDD power connector, bijgewerkt zodat die op het mainboard past.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/33yrz0i_th.jpg

Molex naar SATA power connector, waarvan de topjes zijn afgeknipt
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/6pp0uc_th.jpg

SATA connector gesoldeerd aan de FDD connector
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/21lv4o4_th.jpg

HDD gemonteerd in de EVA9100, dmv een L-profiel die met dubbelzijdig plakband is vast gezet.
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/v744z7_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
spokey schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:19:
Mooi staaltje huisvlijt, profi! Ga je er nog een fan inhangen want die zit in de 9150 ook? Of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Werkt het ook allemaal zoals je had verwacht. Kun je nu films e.d. kijken vanaf je interne hdd.

Werken de WIFI adapters WN111v2 en de EVAW111 nog met jouw huidige firmware?

Bedankt voor de foto's _/-\o_

[ Voor 31% gewijzigd door aegieles op 06-12-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
grun93 schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:31:
[...]
Mooi staaltje huisvlijt, profi! Ga je er nog een fan inhangen want die zit in de 9150 ook? Of is dat niet nodig?
Het was gisteravond te laat om te kijken hoeveel warmte er ontstaat, maar mocht het nodig zijn dan bouw ik er wel een fannetje in.
Wat ook nog zou kunnen is een hotswap bay inbouwen die een ingebouwde fan heeft, dan kun je hem niet als hotswap gebruiken, maar heb je wel koeling
Eventueel zou je in de voorkant toch een deel eruit kunnen halen zodat je wel hotswap hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
aegieles schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:35:
[...]
Werkt het ook allemaal zoals je had verwacht. Kun je nu films e.d. kijken vanaf je interne hdd.

Werken de WIFI adapters WN111v2 en de EVAW111 nog met jouw huidige firmware?

Bedankt voor de foto's _/-\o_
Nadat de HDD erin is gebouwd (die ik op een windows machine van partities had ontdaan), ga je in het Menu naar: +More > Supervisor functions > Data management
Hier wordt gevraagd om je HDD te formateren en als dat klaar is om je media library en favorieten naar de schijf te kopieren, hierna kun je je HDD vullen.
Ik heb dat alleen 'even' getest door data van een externe (USB) HDD naar de interne HDD te kopieren, dat duurt gruwelijk lang, 85Gig duurde 7.5 uur.
Als ik vanavond thuis ben zal ik verder testen of de HDD bereikbaar is vanaf m`n hoofd PC en hoe snel of langzaam het kopieren van een film naar de interne HDD gaat.

Over de Wifi:
Ik heb zelf de wifi adapters niet, dus dat kan ik helaas niet testen voor je.

Ook zal ik vanavond een paar foto`s posten van het format menu etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Laatst online: 19-09 09:54
Ik heb de EVA9100 ook via IBOOD gekocht Alles netjes aangesloten via HDMI op mijn samsung LE40C6710 en via coax op mijn versterker.
De initiële instellingen waren wel erg beperkt maar ik zag beeld en hoorde geluid (via tv en ook versterker). Dus ik dacht dat werkt. Vervolgens mijn externe HD 3,5" aan gehangen en hij begon te indexeren. Dat wilde ik niet dus gecancelled en via folder library de schijf benaderd. Beginnen met afspelen en geen geluid via DTS....
Op zoek naar instellingen en daar kon ik alles veranderen. Dolby en DTS op passthrough en de rest op stereo. Wederom de files benaderd en nog geen geluid... apparaat aan en uit gezet (met knop op achterkant) en toen wel geluid. 4 films getest (allen HD) en werkt goed. 5e film kon ie niet afspelen en gaf melding dat bestand niet werd herkend of de locatie gewijzigd is. De andere 4 deden het ook niet meer. USB in en uit gedaan en weer niks. Systeem aan en uit (knop achterkant) en hij doet het weer. Erg onhandig dit. Nu inmiddels meer films in HD en SD op het apparaat gezet en alles werkt perfect.. wel vind ik het beeld vrij flets (weinig dynamiek) en ontbreken ook de nodige verbeterfilters. Voorheen speelde ik dvd's af via mijn ps3 en deze geeft ze veel en veel mooier weer. Het ontbreekt de ps3 echter aan afspelen HD materiaal via externe USB vandaar aanschaf dit apparaat. Muziek (400 gig) blijf ik afspelen via mijn ps3, dat werkt in mijn ogen van alle mediaplayers het allerbeste. Dus alleen films voor eva9100.
Mijn logitech harmony 525 ingesteld als AB en dat werkt ook perfect!!
Redelijk tevreden, hoop alleen kwaliteit van beeld beter te krijgen en hoop dat aansluiten van USB niet aldoor problemen geeft met de indexering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
spokey schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:02:
[...]

Nadat de HDD erin is gebouwd (die ik op een windows machine van partities had ontdaan), ga je in het Menu naar: +More > Supervisor functions > Data management
Hier wordt gevraagd om je HDD te formateren en als dat klaar is om je media library en favorieten naar de schijf te kopieren, hierna kun je je HDD vullen.
Ik heb dat alleen 'even' getest door data van een externe (USB) HDD naar de interne HDD te kopieren, dat duurt gruwelijk lang, 85Gig duurde 7.5 uur.
Als ik vanavond thuis ben zal ik verder testen of de HDD bereikbaar is vanaf m`n hoofd PC en hoe snel of langzaam het kopieren van een film naar de interne HDD gaat.

Over de Wifi:
Ik heb zelf de wifi adapters niet, dus dat kan ik helaas niet testen voor je.

Ook zal ik vanavond een paar foto`s posten van het format menu etc.
Oke dus het werkt. Tof. Omdat kopieëren zo lang duurt via USB is een hot-swap mogelijkkheid zeker een goed idee.

Ik verwacht niet dat de wifi adapters het doen, omdat de 9150 een interne wifi module heeft. Dit is waarschijnlijk één van de verschillen tussen de frimware van de 9150 en de 9100. Ook ik heb deze adapters niet. Probeer alleen te achterhalen wat de consequenties zijn van de door jouw uitgevoerde firmware verwisseling. Maakt me eigenlijk ook niet uit, HD streamen via wifi is toch een NO GO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 22:48

KabalA!

[ No-Life ]

Hierbij een aantal foto`s van de hele actie.

HDD power connector op EVA9100 mainboard
[afbeelding]

FDD power connector, bijgewerkt zodat die op het mainboard past.
[afbeelding]

Molex naar SATA power connector, waarvan de topjes zijn afgeknipt
[afbeelding]

SATA connector gesoldeerd aan de FDD connector
[afbeelding]

HDD gemonteerd in de EVA9100, dmv een L-profiel die met dubbelzijdig plakband is vast gezet.
[afbeelding]
Klopt het dat ik op de laatste foto een geheugenbankje zie?
Zou dat betekenen dat je er soort van ram bij kan prikken en dat je daarmee het buffer probleem wat sommige hebben kan oplossen?

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
KabalA! schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:08:
[...]

Klopt het dat ik op de laatste foto een geheugenbankje zie?
Zou dat betekenen dat je er soort van ram bij kan prikken en dat je daarmee het buffer probleem wat sommige hebben kan oplossen?
Nee hier zit bij de EVA 9150 een WIFI kaartje ingestoken.
Buffer probleem kun je oplossen door een USB stick aan te sluiten en hierop je library weg te schrijven.
Dit helpt echter niet bij het buffer probleem die optreed bij de wat zwaardere MKV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Bij hoeveel Mbps begint een mkv te stotteren, ik heb er net een aantal getest en kwam nog geen stotteren tegen. (20,3Mbps was de hoogste tot nu toe).

Ik heb btw mijn library op de interne HDD gezet, aangezien die altijd aanwezig is en de exteren HDD of stick niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door spokey op 07-12-2010 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Hierbij nog wat foto`s.

Format scherm
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2eedes2_th.jpg

Drive info
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2eld1na_th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 07:59
Heeft iemand een idee hoe ik toch DTS kan downmixen? En nee, een nieuwe versterker kopen is geen optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Converteren naar AC3 met Popcorn MKV Audioconverter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Spokey.

Heb je kunnen zien of het mogelijk is om intern een USB aansluiting te gebruiken/maken?

En heb je de originele firmware lang genoeg gebruikt om eventuele fixes in de 2.5.28 firmware die je nu gebruikt (toch?) t.o.v. die originele firmware te hebben kunnen constateren?

En nogmaals. Heb jij wel eerst geprobeerd voordat je met die recovery utility aan de gang ging om de 2.5.28 firmware normaal in de 9100 te flashen? En wat gebeurde er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:50:
Spokey.

Heb je kunnen zien of het mogelijk is om intern een USB aansluiting te gebruiken/maken?

En heb je de originele firmware lang genoeg gebruikt om eventuele fixes in de 2.5.28 firmware die je nu gebruikt (toch?) t.o.v. die originele firmware te hebben kunnen constateren?

En nogmaals. Heb jij wel eerst geprobeerd voordat je met die recovery utility aan de gang ging om de 2.5.28 firmware normaal in de 9100 te flashen? En wat gebeurde er dan?
Er zitten op het mainboard twee connectoren die niet gebruikt worden, ik heb nog niet gekeken wat voor spanning daarop staat of geprobeerd ze op het board te traceren waar ze uitkomen.

Ik heb de originele firmware maar met 1 film gebruikt, dus kan niet zeggen wat de verschillen zijn.

De recovery file is een .bin en de normale firmwares zijn .img files, om die te kunnen gebruiken neem ik aan dat je ze 1st om moet zetten van .img naar .bin.
Dat moest je ook met de firmware van de wdtv voordat je die kon modificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
spokey schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:51:
Bij hoeveel Mbps begint een mkv te stotteren, ik heb er net een aantal getest en kwam nog geen stotteren tegen. (20,3Mbps was de hoogste tot nu toe).

Ik heb btw mijn library op de interne HDD gezet, aangezien die altijd aanwezig is en de exteren HDD of stick niet :)
Ik heb er hier 1 van 33,8 Mbps en die stottert, vervolgens buffer melding. Gestreamed vanaf het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Kan ik die ergens downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Zoeken met Google op Killa Sample, heb hem gedownload via torrent.
Ben benieuwd of hij via jouw interne hdd wel vloeiend afspeeld zonder meldingen.
Ik hoor het graag.

[ Voor 95% gewijzigd door aegieles op 07-12-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

aegieles schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:04:
Ben benieuwd of hij via jouw interne hdd wel vloeiend afspeeld zonder meldingen.
Ik hoor het graag.
Ik ben ook benieuwd want bij mij begint de “killa.sample.x264.mkv” ook te stotteren en krijg ik de melding “network performance insufficient, buffering…..”.

Zelf stream ik vanaf een Synology NAS (DS211), via een SMB share. De netwerktest (in het Supervisor menu) geeft ~35mbps, wat nog niet de helft is van de 100mb is. Is dit het maximum dat deze speler kan verwerken? Volgens de specs op de doos zouden bestanden tot 40mbps verwerkt moeten kunnen worden.

Performance van het NAS is voldoende, die moet dit op zijn sloffen kunnen, alles is aangesloten op gigabit met goede bekabeling dus ik vrees dat toch de Eva9100 dit niet kan bijbenen. Valt me tegen, en ik zou de product expert deze file ook wel eens willen laten testen… Mijn verwachting was misschien toch wat te hoog.

Zouden meer mensen de resultaten van de netwerktest willen posten? Dan hebben we in ieder geval vergelijkingswaarden van de netwekperformance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg de netgear niet geinstalleerd hij kan geen shares vinden, als ik de configration wizard gebruikt dan ziet hij de netgear maar als ik op verbinden klik dan pakt die het niet heb van alles wat geprobeerd maar ik kom niet verder, had ergens gelezen dat windows live essentiels problemen geeft dus dit ook verwijderd maar helaas iemand nog enig idee wat ik moet doen gebruikt een linksys WRT54G2 en Windows 7 ultimate 64 bit. De shares die ik op dit moment heb word wel door de xbox herkent en afgespeeld...

Probleem opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 00:49 . Reden: regedit aanpassingen doet wonderen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
JPS schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:57:
[...]

Ik ben ook benieuwd want bij mij begint de “killa.sample.x264.mkv” ook te stotteren en krijg ik de melding “network performance insufficient, buffering…..”.

Zelf stream ik vanaf een Synology NAS (DS211), via een SMB share. De netwerktest (in het Supervisor menu) geeft ~35mbps, wat nog niet de helft is van de 100mb is. Is dit het maximum dat deze speler kan verwerken? Volgens de specs op de doos zouden bestanden tot 40mbps verwerkt moeten kunnen worden.

Performance van het NAS is voldoende, die moet dit op zijn sloffen kunnen, alles is aangesloten op gigabit met goede bekabeling dus ik vrees dat toch de Eva9100 dit niet kan bijbenen. Valt me tegen, en ik zou de product expert deze file ook wel eens willen laten testen… Mijn verwachting was misschien toch wat te hoog.

Zouden meer mensen de resultaten van de netwerktest willen posten? Dan hebben we in ieder geval vergelijkingswaarden van de netwekperformance.
Ik haal ~39Mbps/40Mbps, uitschieters naar ~41Mbps via PC.
Ik haal ~36Mbps via mijn al wat oudere NAS (Buffalo LS-L500GL).
Alles bekabeld (CAT5E) op een 100Mbps netwerk.

Ik vrees toch echt dat je NAS the bottleneck is hier.

[ Voor 20% gewijzigd door aegieles op 08-12-2010 05:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
aegieles schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:04[/message]:
Ik snap niet helemaal dat hij die file bij jullie afspeelt. Ik krijg bij de bird scenes meteen een melding dat het formaat niet is ondersteund (heb drie bitrates geprobeerd). 8)7
De HighRes.mkv file heb ik nog niet geprobeerd. Straks even doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Ik had ook een aantal daarvan gedownload en die werken ook niet, ik neem aan omdat ze ABR zijn en dat we dus een andere moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Ik heb de eerste hit "Killa Sample" genomen (die ene waar de link van in het XBMC forum staat)

Bij mij speelt 'ie af, maar begint al na een paar seconden te stotteren.
Ik haal 26 Mbps volgens de Network Test. (over een Sweex Powerline adaptor naar mijn PC.)
Dat is sneller dan wat Spokey met z'n interne disk haalt (20.5 Mbps volgens het screenshot)

Weet iemand overigens waar hij de lijst met radiostations vandaan haalt?
Ik heb met de hand KinkClassX toegevoegd. Die staat wel op de lijst bij shoutcast.com, maar die vind ik niet in de lijst.
Is het mogelijk alle Shoutcast streams te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is er niet een utility die kan uitlezen wat de max. bitrate is van ABR of VBR bestanden? Of tussen welke laagste en hoogste waarden die snelheid varieert?

Als die boven de 40Mb komt valt het nu eenmaal buiten de specificaties.

En spokey haalt 20,5 MByte/s en niet Mbit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie3404
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 08:14
Misschien rare vraag, maar ik zag op een ander forum, dat de 9150 met de nieuwe beta firmware, ook NFS ondersteund. Ik dacht dat dit al zou werken?
Kan iemand dit bevestigen (dat nfs werkt). Zo ja, hoe zou ik dit kunnen checken met een 9100.
Ik kreeg het idee dat ik nu via cifs share en niet via nfs.

ps. iemand een tip hoe ik op de 9100 m'n geluid weer terug krijg bij YouTube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

CaptJackSparrow schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:30:
Je hebt helemaal gelijk. Ik had de tekst overgenomen van mijn netwerk-test.

Iemand overigens een idee hoe je een zender als Radio1 toevoegt?
Die zendt niet uit als mp3 stream, en de url van de gewone mediastream werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

aegieles schreef op woensdag 08 december 2010 @ 01:06:
[...]

Ik vrees toch echt dat je NAS the bottleneck is hier.
De DS211 is gloednieuw en niet de budgetversie van Synologie. Deze haalt circa 48 MByte/s write en tegen de 100 MByte/s read performace als ik bestanden kopieer over Gigabit. Dat zal niet snel de bottleneck zijn ;)

Goed te weten in ieder geval dat de netwerkperformance hoger kan. Doe je de test obv NFS of SMB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
JPS schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:17:
[...]

De DS211 is gloednieuw en niet de budgetversie van Synologie. Deze haalt circa 48 MByte/s write en tegen de 100 MByte/s read performace als ik bestanden kopieer over Gigabit. Dat zal niet snel de bottleneck zijn ;)

Goed te weten in ieder geval dat de netwerkperformance hoger kan. Doe je de test obv NFS of SMB?
Ja je hebt gelijk. Snap er dan niks van dat jij geen hogere snelheden haalt. Ik heb niet eens gigabit op mijn router en switch, behalve dan in mijn PC. Mijn NAS heeft ook een gigibit poort, maar dat is een een wasse neus. Doe de test met SMB.

[ Voor 6% gewijzigd door aegieles op 08-12-2010 19:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Net even killa.sampla mkv afgespeeld en die liep prima, ondanks toch best heftige specs, zoals High@L5.1 en 16 ReFrames en ik denk niet dat m`n WD TV die afspeelt.

Format : Matroska
File size : 96.1 MiB
Duration : 23s 46ms
Overall bit rate : 35.0 Mbps
Movie name : Avidemux
Writing application : Lavf51.12.1
Writing library : Lavf51.12.1

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L5.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 16 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@5.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 23s 65ms
Bit rate : 33.8 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Color space : YUV
Chroma subsampling : 4:2:0
Bit depth : 8 bits
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.680
Stream size : 93.0 MiB (97%)
Language : English

Audio
ID : 2
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Mode extension : CM (complete main)
Codec ID : A_AC3
Duration : 23s 46ms
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 448 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Side: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Bit depth : 16 bits
Video delay : -83ms
Stream size : 1.23 MiB (1%)
Language : English

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Inderdaad dezelfde sample als die ik heb gebruikt. Waarschijnlijk afgespeeld vanaf USB of je ingebouwde disk?

Ik begin steeds meer te vermoeden dat deze EVA onvoldoende performance heeft over de netwerkpoort om bestanden te verwerken die binnen de geclaimde specs op de doos vallen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Klopt, vanaf de HDD.
Voor mij maakt de netwerk performance niet zoveel uit, omdat ik hem eigenlijk niet gekocht had om te streamen vanaf m`n pc, hooguit om files te kopieren. (hogere snelheid zou dan fijn zijn, maar ik kan er mee leven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Goed om te horen, dat hij wel goed afspeeld via een interne HDD. Dus de processor en chipset van de EVA kunnen dit wel aan. Weer een goede reden om overgaan tot het inbouwen van interne HDD.

Via het netwerk krijg ik 1 keer een buffer melding. Via USB wel minstens 5 keer. Loopt die bij jullie wel lekker via USB?

[ Voor 54% gewijzigd door aegieles op 09-12-2010 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Bedankt voor de duidelijke uitleg,en het posten van de beta image.
Ook ik heb hem zojuist geflasht naar de 9150 zonder problemen,lees brick of baksteen.
Morgen maar eens een hardeschijf gaan zoeken en kabels lol.
spokey schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:58:
Vandaag maar eens verder zitten te pielen en heb nu mijn EVA9100 'gemodificeerd' naar een EVA9150.

Ik ben begonnen met het installeren van de EVA9000 Recovery Tool op een laptop, met wireless uitgeschakeld en de firewall op de LAN verbinding uitgeschakeld.
Hierna heb ik de firmware op de EVA9100 bijgewerkt met de recovery image. (lees voor de volledige procedure de pdf in de zip of lees dit)
Via het netwerk de firmware streamen naar de speler duurt niet langer dan een seconde of 30, hierna start de speler opnieuw op en gaat hij de firmware bijwerken.
LET OP! Volgens de handleiding kan dit zo`n 10 minuten duren, maar bij mij duurde dit uiteindelijk langer dan 30 minuten. (ik dacht al dat hij dus gesloopt was, omdat er weinig leek te gebeuren en heb de procedure met allerlei firmware`s opnieuw gedaan, tot ik er achter kwam dat ik meer geduld moest hebben :))

Hierna heb ik de beta firmware EVA9150 v2.5.28 uitgepakt op een usb-stick en die in de aansluiting aan de voorkant gestoken en via het menu een update vanaf een andere locatie gedaan.

Het bijwerken, opnieuw opstarten en installeren van de firmware ging nu aanzienlijk sneller en binnen een minuut op 5 was mijn EVA9100 'veranderd' in een EVA9150.

LET OP! Via deze procedure kun je je EVA om zeep helpen, ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor schade ontstaan door bovenstaande procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
japie3404 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:31:
Misschien rare vraag, maar ik zag op een ander forum, dat de 9150 met de nieuwe beta firmware, ook NFS ondersteund. Ik dacht dat dit al zou werken?
Kan iemand dit bevestigen (dat nfs werkt). Zo ja, hoe zou ik dit kunnen checken met een 9100.
Ik kreeg het idee dat ik nu via cifs share en niet via nfs.

ps. iemand een tip hoe ik op de 9100 m'n geluid weer terug krijg bij YouTube?
Ja NFS werkt.
Je kan het zien door 2 verschillende share names te gebruiken.

[ Voor 100% gewijzigd door aegieles op 09-12-2010 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
CaptJackSparrow schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:30:
Is er niet een utility die kan uitlezen wat de max. bitrate is van ABR of VBR bestanden? Of tussen welke laagste en hoogste waarden die snelheid varieert?

Als die boven de 40Mb komt valt het nu eenmaal buiten de specificaties.

Heb hier een programma die geeft hele andere waardes aan dan mediainfo :?
bitrate viewer
AVG=69290 kbps MAX=85474 kbps volgens dit programma.
Als dat waar is dan valt de killa sample ver buiten de op gegeven specs.
Heb het vermoeden dat je de waardes van dit programma door 2 moet delen.
Dan zou je uitkomen op 85474/2 kbps = 42737 kbps = 42,737 Mbps
Nog steeds boven de 40 Mbps, dus de specs op de doos kan nog steeds kloppen.

[ Voor 17% gewijzigd door aegieles op 09-12-2010 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie3404
aegieles schreef op donderdag 09 december 2010 @ 05:13:
[...]

Ja NFS werkt.
Je kan het zien door 2 verschillende share names te gebruiken.
ok, maar ik zie bij mijn shares SMB staan. Ik heb op mijn NAS (thecus N4100Pro) NFS aanstaan.
Ik zou nu niet goed weten hoe ik een share aanmaak via NFS.
Heb je hier een tip voor? (alvast bedankt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ok me vader heeft hem nou een week ongeveer en moet zeggen dat hij nog steeds tevreden is. Hij is niet zo hardcore gebruiker van die dingen als ik of jullie dus voor hem is het helemaal perfect. Ik heb er geen 9150 van gemaakt aangezien hij met wireless n aangesloten zit op een server die op raid draait. De doorvoer voor wat hij kijkt is meer dan genoeg. Ik had alleen graag gezien dat de GUI wat beter werd dat is wel een draak in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

WeAreLegion schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:29:
Ok me vader heeft hem nou een week ongeveer en moet zeggen dat hij nog steeds tevreden is. Hij is niet zo hardcore gebruiker van die dingen als ik of jullie dus voor hem is het helemaal perfect. Ik heb er geen 9150 van gemaakt aangezien hij met wireless n aangesloten zit op een server die op raid draait. De doorvoer voor wat hij kijkt is meer dan genoeg. Ik had alleen graag gezien dat de GUI wat beter werd dat is wel een draak in mijn ogen.
Welke dongle heb je eraan hangen? En wat voor snelheden haal je daarmee?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Heeft iemand toevallig de eva open en zou die de max hoogte in de behuizing kunnen opmeten.
Ik wil weten of deze erin zou passen: pricewatch: Addonics AAHDSA35BY

Die is 42mm hoog, die zou dus net kunnen passen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Shedman schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:28:
[...]

Welke dongle heb je eraan hangen? En wat voor snelheden haal je daarmee?
Ik heb de volgende er aan gehangen.

Netgear EVAW111

802.11b, 802.11g, 802.11n, 300Mbps, USB

Hij geeft aan dat het 300mbps is maar volgens mij is de max 150Mbps het is namelijk een draft versie die op 2.4ghz uitzend , maar dat weet ik niet helemaal zeker. Maar mijn vader is niet zo high end gebruiker het doet wat het moet doen haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shedman
  • Laatst online: 05-07 15:38

Shedman

Met het hart op de goede plek

WeAreLegion schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:46:
[...]

Ik heb de volgende er aan gehangen.

Netgear EVAW111

802.11b, 802.11g, 802.11n, 300Mbps, USB

Hij geeft aan dat het 300mbps is maar volgens mij is de max 150Mbps het is namelijk een draft versie die op 2.4ghz uitzend , maar dat weet ik niet helemaal zeker. Maar mijn vader is niet zo high end gebruiker het doet wat het moet doen haha.
Weet je toevallig wat voor snelheden de mediaplayer aangeeft als je de netwerktest draait? Ik heb dezelfde, ook via 300Mbps op de 2.4Ghz band, maar ik krijg de snelheid niet boven de 7Mbps. En dat is niet lekker een DVDtje kijken vanaf mijn NAS.

Of zou het aan de SAMBA share van de NAS liggen?

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
O? Dus als ik nu een hd erin pleur met ntfs (na firmwaremod 9100 naar 9150) gaat dat dus niet werken?
Waarmee kan ik de disk dan naar ext3 formatten? Heb geen linux,een live cd ook geen optie,snap geen fluit van linux.
Graag iets 'free' voor windows 7 dus -O-
WeAreLegion schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:04:
[...]

Deze schijven werken gewoon op de netgear hoor dat zou geen enkel probleem moeten zijn. Alleen als je interne hardeschijven gaat gebruiken wil het nog wel eens niet werken. interne harde schijven hebben trouwens de format ext3 nodig en externe mogen wel gewoon de windows standaards gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door fragcompany op 09-12-2010 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 12:21
Voor de mensen die 2.5.28 geinstalleerd hebben: zien ondertitels (.srt bijvoorbeeld) er nog steeds zo gekarteld uit, zonder zwart randje of schaduw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
fragcompany schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:21:
O? Dus als ik nu een hd erin pleur met ntfs (na firmwaremod 9100 naar 9150) gaat dat dus niet werken?
Waarmee kan ik de disk dan naar ext3 formatten? Heb geen linux,een live cd ook geen optie,snap geen fluit van linux.

[...]
Hang je hdd even aan een pc en verwijder alle partities en formateer hem niet, hang hem in de eva en hij wordt voor je geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
bmaster001 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:28:
Voor de mensen die 2.5.28 geinstalleerd hebben: zien ondertitels (.srt bijvoorbeeld) er nog steeds zo gekarteld uit, zonder zwart randje of schaduw?
De ondertitel verbleekt bij de meeste andere spelers, zoals bv mijn wdtv (1st gen.)
Maar ik heb de grootte iets kleiner gezet en dan wordt het wel wat beter, alleen houdt je het probleem dat je ze slecht kunt lezen op bv een sneeuwlandschap of een andere lichte scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmaster001
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 12:21
De ondertitel verbleekt bij de meeste andere spelers, zoals bv mijn wdtv (1st gen.)
Maar ik heb de grootte iets kleiner gezet en dan wordt het wel wat beter, alleen houdt je het probleem dat je ze slecht kunt lezen op bv een sneeuwlandschap of een andere lichte scene.
Dat vind ik momenteel het grootste probleem van dit toestel... 99% van de dingen die ik zou bekijken zijn met ondertitels, en ik erger me dood als ze er zo slecht uitzien of onleesbaar zijn. Zeer spijtig, maar ik denk dat ik het toestel dan maar niet ga behouden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Thx,als we jou toch niet hadden.....dat was het nog een 9100 lol.
Ga ik zo even doen dan,en kijken of ik ergens hoekprofielen nog heb liggen,en ook even de stekkertjes mod maken.
Bedankt voor die pictures,uitleg etc.
Wel balen overigens dat hij niet alles kan spelen wat mijn xtreamer wel kan,avchd bijvoorbeeld werkt voor geen meter bij mij,of geen beeld,of melding dat hij dat niet kan afspelen.
Of dit nu aan de avchd's ligt die ik gebruik,of aan de netgear,geen idee....op de doos staat geen avchd vermeld.
spokey schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:36:
[...]

Hang je hdd even aan een pc en verwijder alle partities en formateer hem niet, hang hem in de eva en hij wordt voor je geformateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
fragcompany schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:21:

[...]
de optie die spokey hier iets boven geeft werkt inderdaad het makkelijste. Daarna zet de EVA hem wel op de juiste indeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
japie3404 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:33:
[...]

ok, maar ik zie bij mijn shares SMB staan. Ik heb op mijn NAS (thecus N4100Pro) NFS aanstaan.
Ik zou nu niet goed weten hoe ik een share aanmaak via NFS.
Heb je hier een tip voor? (alvast bedankt)
Main Menu ->
More ->
Supervisor functions ->
Advanced settings ->
Servers and shared folders ->
Add network share ->

Type: NFS
Server or IP: xxx.xxx.xxx.xxx (IP adres van je NAS)
Shared folder: xxxxx (hoofdletter gevoelig!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Weet iemand wat de (max) snelheid is van USB 2.0? HD streamen via USB is namelijk nog rampzaliger dan via mijn netwerk.

Maak nu gebruik van NFS haal nu ineens ~66Mbps volgens de Network Test.
Maar nog steeds stotteren en melding bij streamen van de Killa Sample.

Ben opzoek naar floppy voedings kabel, moeilijk te vinden tegenwoordig. Nou ja ... dan maar verzendkosten betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door aegieles op 09-12-2010 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Tip,lees google eerst voor de 5 volt en de 12 volt LOL.
Ik dacht dat 12 volt rood was,en 5 volt geel......mooi andersom dus,resultaat: Harddisk dood van 160gb (gelukkig oud ding).
Gelukkig werkt de netgear nog wel,nu de stroom goed zitten,maar had geen 3,5 inch schijf meer :(
Nu een 2,5 inch erin van western digital 500gb sata 300.
Zou dat iets uitmaken 2,5 of 3,5 inch?
Hij werkt wel,is nu bezig met Create filesystem.
Pffff gelukkig werkt het nog en geen sluiting,ja de hd dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
aegieles schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:40:
Weet iemand wat de (max) snelheid is van USB 2.0? HD streamen via USB is namelijk nog rampzaliger dan via mijn netwerk.

Maak nu gebruik van NFS haal nu ineens ~66Mbps volgens de Network Test.
Maar nog steeds stotteren en melding bij streamen van de Killa Sample.

Ben opzoek naar floppy voedings kabel, moeilijk te vinden tegenwoordig. Nou ja ... dan maar verzendkosten betalen.
Heb je geen oude of defecte voeding meer liggen, daar knip ik dat soort dingen gewoon vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
fragcompany schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:48:
Tip,lees google eerst voor de 5 volt en de 12 volt LOL.
Ik dacht dat 12 volt rood was,en 5 volt geel......mooi andersom dus,resultaat: Harddisk dood van 160gb (gelukkig oud ding).
Gelukkig werkt de netgear nog wel,nu de stroom goed zitten,maar had geen 3,5 inch schijf meer :(
Nu een 2,5 inch erin van western digital 500gb sata 300.
Zou dat iets uitmaken 2,5 of 3,5 inch?
Hij werkt wel,is nu bezig met Create filesystem.
Pffff gelukkig werkt het nog en geen sluiting,ja de hd dan....
Zonde van je hdd, maar agh 160 gig is een paar films :)
In deze topic is al wel een keer de kleuren en hun voltage voorbij gekomen, ik heb het bij mijn foto`s ook maar even bijgezet.

Opzich zou een 2.5" beter zijn, normaal gesproken worden die minder warm.
Ik denk dat ik voor mijzelf een 2T green hdd aanschaf als interne HDD, dan heb ik nog twee 1T externe HDD`s die via usb gekoppeld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Voor de liefhebber.....
Ik weet niet hoe ik in got plaatjes klein kan plaatsen,en als je erop klikt groot krijgt,vandaar maar kleine formaat helaas.....
Alleen nog denken hoe ik hem vastzet....zou dubbelzijdige tape kunnen,en dan schijf op zijn kop?
Of is op zijn kop slecht?
EDIT: 23,59 MB/sec overigens...

http://www.weerstationberghem.nl/Xda/IMAG0011.jpg

http://www.weerstationberghem.nl/Xda/IMAG0010.jpg

http://www.weerstationberghem.nl/Xda/IMAG0008.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door fragcompany op 09-12-2010 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
spokey schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:51:
[...]

Heb je geen oude of defecte voeding meer liggen, daar knip ik dat soort dingen gewoon vanaf.
Goed idee, bij mijn ouders moet nog mijn oude pc staan op zolder.

Werkt bij jullie YouTube op de EVA nog?

[ Voor 6% gewijzigd door aegieles op 10-12-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
aegieles schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:17:
[...]

Nee,unable to play this media...hoe kan dat dan opeens?
Komt dat door de flash/schijf/ of doet een originele dit ook?
Schijf werkt goed overigens,wat me opgevallen is he sinds de schijf erin zit:
Je kan een buffer instellen,gebruikt hij dit buffer om bv films van de nas te bufferen op de interne hd van de 9100?

[ Voor 21% gewijzigd door fragcompany op 10-12-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
aegieles schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:17:
[...]

Ik heb er nog wel 1 anders voor je als je niet kan vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
fragcompany schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:42:
[...]

Ik heb er nog wel 1 anders voor je als je niet kan vinden....
Ga morgen opzoek. Gaat wel lukken denk ik. Wel bedankt voor je aanbod.
fragcompany schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:39:
[...]

Nee,unable to play this media...hoe kan dat dan opeens?
Komt dat door de flash/schijf/ of doet een originele dit ook?
Schijf werkt goed overigens,wat me opgevallen is he sinds de schijf erin zit:
Je kan een buffer instellen,gebruikt hij dit buffer om bv films van de nas te bufferen op de interne hd van de 9100?
Doet het ook niet met de originele firmware van de 9100. Ben nog niet over.

[ Voor 20% gewijzigd door aegieles op 10-12-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
  • Laatst online: 16-09-2021
Weet iemand of dit ding 24p support heeft? Ik krijg echt schokkerig beeld en heb 't vermoeden dat het komt door 60Hz.
AVCHD is ook al niet ondersteund, en die ondertitels zijn gewoon afschuwelijk. Weeral een miskoop zeg. Er wordt zelfs geen nieuwe firmware meer uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
pffffff belachelijke netwerk snelheid zeg van mijn server (bekabeld 1gbit) naar de interne disk op de netgear....3,8MB/s en dat nog wel met teracopy pro,zucht....
De xtreamer doet dit zelfs nog sneller,ik snap niet waarom netgear expert op ibood dit apparaat geweldig vind,mijn xtreamer is vele male beter met zeg maar zowat alles....
Leuk apparaat om mee te spelen,tweaken zoals hd inbouwen,maar dat is het verder ook.
Avchd werkt niet,subs lelijk,stotter feest bij sommige films etc etc

[ Voor 7% gewijzigd door fragcompany op 10-12-2010 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Het netwerk is idd op z`n positiefst gezegd niet echt snel, ik haal ook 3.8Mb/s.
Dat is ongeveer dezelfde snelheid die ik haal als ik iets download, dus daar vergelijk ik het dan maar mee.
Als ik dus snel een film wil kijken kopieer ik die naar een externe HDD, dat gaat veel sneller en de films die ik wil bewaren zet ik dan op mijn interne HDD.

Tot nu toe werken alle films bij mij zonder stotteren, maar ik heb er nog maar 2 helemaal uitgekeken en de rest even een paar minuten om te kijken hoe ze afspelen.
Ik heb de ondertitels redelijk klein staan in vergelijking met zoals ik ze op de wd tv had en als ze kleiner zijn dan is de kwaliteit redelijk, al mis ik toch wel een beetje een schaduw effect.

Ik ben nog steeds blij met het apparaat, zeker voor het geld wat ik er voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Pluppie schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 01:02:
Weet iemand of dit ding 24p support heeft? Ik krijg echt schokkerig beeld en heb 't vermoeden dat het komt door 60Hz.
AVCHD is ook al niet ondersteund, en die ondertitels zijn gewoon afschuwelijk. Weeral een miskoop zeg. Er wordt zelfs geen nieuwe firmware meer uitgegeven.
Volgens mij geen 24Hz support, avchd stond ook niet bij de specs. alleen zou een hedendaagse speler dat eigenlijk wel moeten kunnen.
Ik hoop dat er nog wel een nieuwe firmware komt, aangezien er nog wel wat ontwikkeling in de 9150 beta zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik las ergens dat ze nog wel een firmware er uit willen doen. Al zijn ze wel al meer als een half jaar bezig met het onwikkelen van 1 beta firmware. Er zit niet bepaald veel haast in zeg maar. Maar goed zoals ik al aangaf mijn vader is niet zo hardcore gebruiker en ik heb hem gekocht voor hem dus vond 60 euro een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Als iemand in België hem wil, laat maar weten op foefeltje@hotmail.com.
Ik vind vooral de 24p en ondertiteling een serieus gemis. Zonder zoiets is dat ding in mijn ogen rommel.
Ik heb niet voor niks een dure tv met 24p. Foei dat ze zoiets verkopen terwijl het allemaal standaard in de chipset zit ingebouwd. 't Is een kwestie van een dagje programmeren en testen.
Met avchd kan ik nog leven, ook al heb ik redelijk wat avchd films. Maar 't is toch niet teveel gevraagd om 24p support in een beta firmware te voorzien? Nee, ik ben absoluut niet tevreden voor een toestel dat minder kan dan een Asus O'play, 2x zo groot is en zogezegd 2x zo duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Wat een goede tip is (of schijnt te zijn, zelf nog niet getest..) is een USB stick van minimaal 1gb in de achterkant te steken, deze kan de de speler (wel even instellen) dan gebruiken als buffer.

Nogmaals nog niet getest, maar het schijnt te helpen...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
CeesKees schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 10:08:
Wat een goede tip is (of schijnt te zijn, zelf nog niet getest..) is een USB stick van minimaal 1gb in de achterkant te steken, deze kan de de speler (wel even instellen) dan gebruiken als buffer.

Nogmaals nog niet getest, maar het schijnt te helpen...
Dit heb ik inderdaad ook op het form gelezen. Ik moet het bij mijn vader nog even proberen. maar het schijnt inderdaad wel ok te werken als je beetje goeie USB2.0 stick gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

spokey schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 08:47:
[...]

, avchd stond ook niet bij de specs. alleen zou een hedendaagse speler dat eigenlijk wel moeten kunnen.
AVCHD lite HD filmpjes gemaakt met een Panasonic Lumix TZ10 camera spelen hier wel gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

riffey#4 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:47:
[...]

Iemand overigens een idee hoe je een zender als Radio1 toevoegt?
Die zendt niet uit als mp3 stream, en de url van de gewone mediastream werkt niet.
bumpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie3404
aegieles schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:29:
[...]

Main Menu ->
More ->
Supervisor functions ->
Advanced settings ->
Servers and shared folders ->
Add network share ->

Type: NFS
Server or IP: xxx.xxx.xxx.xxx (IP adres van je NAS)
Shared folder: xxxxx (hoofdletter gevoelig!!!)
Top! het werkt. Stom dat ik die 2e optie niet gezien had (nfs).
Haal nu 66Mbps bij de netwerk test, echter de blueray van Avatar is nog steeds bagger met afspelen.
Ik heb er al een USB stickje (1gb) inzitten.

En ook ik heb nu een probleem met YouTube. Na het uit-de-doos-halen en aansluiten, werkte het.
Nu ik op een pc DEW heb geinstalleerd, niet meer. Deze pc staat uit maar misschien heeft de EVA9100 een seintje gekregen en een setting omgezet die wij niet zien.
Ik ben wel op zoek naar de firmware van de eva9100, maar kan deze op de website niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Ik heb geen idee, maar zal er eens naar kijken of er iets mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

spokey schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:01:
[...]

Ik heb geen idee, maar zal er eens naar kijken of er iets mogelijk is.
Ik heb een workaround gevonden. Hier staan de shoutcast streams van een hoop Nederlandse en Belgische radiozenders.
Ik had al op Shoutcast gekeken, maar kon Radio1 niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Ik wil even dit tooltje onder de aandacht brengen.

Automatische (batch) en handmatige tagging van films en series. Zoekt op IMDB voor films en TVDB voor series.
Voegt filmposter of screenshot toe aan je tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Binnenkort komt daar een nieuwe versie van die ook de runtime van de film kan weergeven. 9hopelijk 1 dezer dagen)
En mocht je je eigen cover willen toevoegen met de import functie, denk er dan om dat je die opslaat als .jpg, de tool importeert ook png en tiff maar de eva kan die dan niet weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Spokey,misschien ben ik scheel dat ik erover heen kijk,maar kan de netgear eigenlijk zoals de xtreamer van usb naar de interne disc schrijven?
Krijg het niet gevonden,maar kan zijn dat ik erover heen kijk.
Heb hem netjes ingebouwd nu,en nieuwe foto's van gemaakt (plaatsen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
fragcompany schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:35:
Spokey,misschien ben ik scheel dat ik erover heen kijk,maar kan de netgear eigenlijk zoals de xtreamer van usb naar de interne disc schrijven?
Krijg het niet gevonden,maar kan zijn dat ik erover heen kijk.
Heb hem netjes ingebouwd nu,en nieuwe foto's van gemaakt (plaatsen?)
Ergens in deze topic had ik daar wat over gepost (was het zelf ook al weer vergeten), het kan maar is ook super traag, 85gig in +/-7.5 uur. Via het netwerk is het bijna net zo snel, of traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey,
mijn EVA9100 werkt voor de rest prima via draadloos internet, maar alleen als ik youtube filmpjes wil kijken zegt hij: unable to play the media, en dat hij de locatie niet kent. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Hierbij nog wat foto's van final mod.
Ook wat duidelijker,andere waren van mijn hd2 telefoon,deze met de eos 7d.

Voor de liefhebber die hem ook wil modden.
Ik hoop dat de plaatjes niet te groot zijn,heb de faq gelezen maar snap er geen fluit van hoe ik snel thumbnails kan maken etc,als niet goed is mijn excuses :$
Edit,resize naar 570x380...hopelijk zo beter.

Afbeeldingslocatie: http://www.weerstationberghem.nl/Xda/Netgear-9100-9150%20hd-mod-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.weerstationberghem.nl/Xda/Netgear-9100-9150%20hd-mod-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.weerstationberghem.nl/Xda/Netgear-9100-9150%20hd-mod-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.weerstationberghem.nl/Xda/Netgear-9100-9150%20hd-mod-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.weerstationberghem.nl/Xda/Netgear-9100-9150%20hd-mod-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 15:04:
Heey,
mijn EVA9100 werkt voor de rest prima via draadloos internet, maar alleen als ik youtube filmpjes wil kijken zegt hij: unable to play the media, en dat hij de locatie niet kent. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe op te lossen?
Staat iets eerder in het topic ook al een paar keer.
Net even getest, en bij mij doet ie het ook niet meer.
Waarschijnlijk is er iets veranderd bij Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Wat betreft Youtube kan het volgende spelen. Uit de handleiding (Advanced settings, pag. 5-2):
Other. The following options are available:
[...]
YouTube direct playback. Enables or Disables higher quality video directly from
YouTube without using a Windows PC. Since some YouTube clips are not available using
this method, error messages may appear.
En onderaan de firmware history op het Netgear forum:
Important note: This is BETA firmware which contains a lot of new development. We expect there to be a few glitches, and a couple of pieces are incomplete. In particular:

· Only NPL music playlists are supported in this BETA. Functionality for other playlist formats (M3U etc) will be restored in the next beta.
· There is no support for creating hot key bindings. We'll restore this functionality also in the next beta.
· Old library files are not compatible. You will need to rescan your content and build a new library. (After updating, your library will show as empty.) You may want to create a backup of your existing library if you plan on reverting to older firmware versions.
Het is niet duidelijk of dit op alle versies slaat of alleen op die onderaan de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:48:
Wat betreft Youtube kan het volgende spelen. Uit de handleiding (Advanced settings, pag. 5-2):
Nee, dit is het niet. Speelde gister nog video's. Die ik vandaag niet meer af kan spelen.
Sterker nog ze doen het allemaal niet. Heb ze natuurlijk niet allemaal getest ;-) , maar kan er geen vinden die het wel doen.

Nee kopieren via USB(=langzaam) en netwerk(=belachelijk) ga ik niet doen.
Ik ben van plan om na het flashen en aansluiten hdd.
- De eva inderdaad de hdd te laten formateren.
- Weer uit de eva te halen en op pc aansluiten via sata.
- Met behulp van dit http://www.fs-driver.org/ zou ik dan mijn hdd kunnen volkwakken mbv bijv. terracopy. Dit zou dan wel lekker flot moeten gaan ;-)

[ Voor 31% gewijzigd door aegieles op 10-12-2010 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hmm... Ik had Youtube zelf niet weer gebruikt voorafgaand aan mijn laatste posting maar blijkbaar is Youtube inderdaad weer 'stuk'. Voor minstens de derde keer geloof ik afgaande op wat ik op het Netgear forum gelezen heb. De laatste keer dat het gerepareerd is was alleen een restart nodig. Blijkbaar wordt en dan of iets van de Netgear site opgehaald dat het fikst of alle Youtube requests lopen via de Netgear site en er wordt dan zonodig iets 'geïnjecteerd' om het zo maar te noemen (codecje of zo) om het te laten werken.

Dat gebeurt dan weer als we het ding net 5 dagen hebben kunnen gebruiken. Laten we hopen dat ze het deze keer een beetje snel fiksen.

Ik zou me niet druk maken over de kopieersnelheid over het netwerk. Tuurlijk zou het prettig zijn als het vlotter ging maar goed, dan duurt het een halve dag. Je hoeft er toch niet naast te blijven zitten? Die apparaten kunnen het prima alleen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Ron heeft een nieuwe versie uitgebracht van zijn TagSuite, met deze versie kan ook de tijd in een tag gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kappaman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 22:03
Ik ben ook van plan om mijn 9100 te modden naar een 9150, maar heb een vraag over de recovery tool van Netgear.

In de instructie staat nl. dat je een specifiek ip nummer, nl. 10.23.23.200, aan de host pc moet geven. Maar mijn netwerk zit in een heel andere range. Moet ik nu mijn hele netwerk om gaan gooien, dus zowel mijn router als de host pc tijdelijk een ander ip nummer geven, of kan ik het bestaande ip nummer opgeven in de recovery tool.

Overigens is er een hele recente update van de recovery tool. Zou het uitmaken als je de nieuwe versie zou gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Alleen de host veranderen,niet je router.
De recovery tool vind dit allemaal zelf erna,je hoeft daar niets in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluppie
Een antwoord of ze nog een upgrade gaan doen van hun firmware met verbeterde subtitles, 24p en/of nieuwe codecs. Om het cru te zeggen; koop maar een andere Netgear. Ferme firma. 't Is in ieder geval mijn laatste Netgear.

Hi,

My name is Rocky and I am following up on your support case.

Regarding your concern, I understand that you have requested for certain features that can be enhanced in our NETGEAR EVA9100.

We highly appreciate you in suggesting the features that can be enhanced to the NETGEAR EVA9100.

But at this moment the EVA9100 that has already been released in the market does not have the features and it is a product limitation. However our engineers are working on it and would soon release a media player with the feautures that you have mentioned in the e-mail.

We will also not be able to promise that these features would be added to the NETGEAR EVA9100 model. Also visit our NETGEAR website kb.netgear.com for further information about NETGEAR products.

Please feel free to contact us again if you require further assistance.

Sincerely,
Rocky
Customer Service.
NETGEAR Inc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kappaman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 22:03
fragcompany schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:53:
Alleen de host veranderen,niet je router.
De recovery tool vind dit allemaal zelf erna,je hoeft daar niets in te vullen.
Maar mijn router staat intern op 192.168.24.xxx. Hoe kan hij dan de host pc op IP 10.23.23.200 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
kappaman schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:51:
*KNIP*

Overigens is er een hele recente update van de recovery tool. Zou het uitmaken als je de nieuwe versie zou gebruiken?
Hoe recent is de tool die jij hebt, welke datum en versie nummer?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste