Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Verwijderd
ik heb al geformateerd maar de bestanden blijven staan.. wil gewoon een lege lijst..
heb hetzelfde probleem gehad een tijdje, gezocht naar andere MKV encoder en opgelost nu.Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:39:
Ik heb zelf de Netgear 9100
Sinds enige tijd spelen mijn MKV bestanden geen geluid meer af, heel erg vervelend. Gekoppeld aan een Harmon Kardon versterker.
Dit probleem had ik vroeger niet, kan iemand mij helpen zonder dat ik elke film moet converteren naar een ander audio format?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
echter bij mij een ander probleem:
geen subtitles op MKV of MP4, en ja ze staan goed kwa settings, geprobeerd via windows share, netgear nas en USB.
SW ziet de subtitle, je kan die aan en af zetten maar hij gebruikt ze niet. als je de subtitle aan en af zet tijdens de film krijg je de subtitle van die moment (seconde) op het scherm maar die blijft staan dus hij gaat niet verder. heb al vanalles geprobeerd met aanpassing srt file naar ANSI etc zonder resultaat.
sterk aan het denken om hem buiten te smijten... waar ik me vooral aan erger is de trage nas scan en trage menu en nu de slecht support van nieuwste formaten...
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Poeh dat je die nog hebtduploxxx schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:44:
[...]
heb hetzelfde probleem gehad een tijdje, gezocht naar andere MKV encoder en opgelost nu.
echter bij mij een ander probleem:
geen subtitles op MKV of MP4, en ja ze staan goed kwa settings, geprobeerd via windows share, netgear nas en USB.
SW ziet de subtitle, je kan die aan en af zetten maar hij gebruikt ze niet. als je de subtitle aan en af zet tijdens de film krijg je de subtitle van die moment (seconde) op het scherm maar die blijft staan dus hij gaat niet verder. heb al vanalles geprobeerd met aanpassing srt file naar ANSI etc zonder resultaat.
sterk aan het denken om hem buiten te smijten... waar ik me vooral aan erger is de trage nas scan en trage menu en nu de slecht support van nieuwste formaten...
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
op zoek naar ene goed alternatief, een voorstel? nieuwe netgear?bonzz.netninja schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:11:
[...]
Poeh dat je die nog hebtIk was er na 1 maand al helemaal klaar mee
BE / SMA 4.2 KWp West / HMT 0.8 Oost / dual MT Venus E 5KW (V153.125), CT003 ( v117) ), DM XS212 1fase, Smart #3 25th
Fixed that!bonzz.netninja schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:11:
[...]
Poeh dat je die nog hebtIk was er na 1 maand week al helemaal klaar mee
@duploxxx.. Check deze topic eens:
Mediaplayers, hoe ik het zie
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Verwijderd
Ik heb het volgende probleem met min eva9100.
Het apparaat is aangelotem op het stroomnet
de schakelaar achterop staat op on maar Iedere keer als ik hem aan zet moet ik opnieuw alle instellingen ingeven.
Het lijkt wel of hij de instellingen niet bewaard.
Iemand enig idee?
Met aanzetten bedoel ik dus aanzetten met de AB
Ik hoop op een tip
Verwijderd
Ik weet dat dit topic al een tijdje niet meer leeft maar ga het toch proberen, ik heb sinds een paar dagen een nieuwe pc met windows 8 en krijg de eva 9100 niet meer aan de praat, hij vind de netgear niet zodra je klaar bent met de installatie. dezelfde melding eigenlijk als onder windows 7 met ms live update, alleen komt deze niet voor in windows 8. iemand enig idee waar dit in zit?
alvast bedankt voor de reacties
Ik heb van de week een eva9100 gekregen, en inmiddels geupdate naar de nieuwste firmware (2.4.170 is zover ik nu weet de nieuwste officiele firmware). Nu lees ik in dit topic dat er nog een aantal beta firmwares zijn uitgekomen, met een aantal nuttige verbeteringen. Zover ik momenteel weet is de 2.5.28 beta de laatste beta geweest, maar helaas kan ik deze nergens vinden. Alle download links zijn inmiddels verlopen, en ook de beta zelf is al jaren stop gezet door netgear.
Heeft iemand toevallig nog ergens de nieuwste beta firmware liggen, of heeft er iemand toevallig nog toegang tot de beta-downloads van netgear?
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Ik heb hier even die firmware en gelijk ook maar even de Windows software neergezet. Ik heb nog veel meer. Ook hopen niet beta firmware (je hebt wel de EU versie gebruikt?) en een recovery tool en documentatie en VID2EVA utility en iets dat ik in een foldertje genaamd "W7 MUI" heb staan.
Weet niet wat je al hebt en evt. nog zoekt. Vraag maar.
Wow, super! Thanks!CaptJackSparrow schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:52:
Mja... ik heb nog wel het een en ander. Eigenlijk alles nog wat ik indertijd gedownload heb.
Ik heb hier even die firmware en gelijk ook maar even de Windows software neergezet. Ik heb nog veel meer. Ook hopen niet beta firmware (je hebt wel de EU versie gebruikt?) en een recovery tool en documentatie en VID2EVA utility en iets dat ik in een foldertje genaamd "W7 MUI" heb staan.
Weet niet wat je al hebt en evt. nog zoekt. Vraag maar.
Ja, ik heb de laatste officiële EU firmware van NetGear zelf gebruikt (2.4.170). Ik heb wel de update gedaan naar de eva9150 firmware, middels de truc met de recovery tool. Wel is het nog niet gelukt om weer te 'downgraden' naar 9100 firmware, maar dat is waarschijnlijk niet erg. Er lijkt een bug te zijn als je de setup wizard doorloopt dat hij denkt dat de locatie waar je de tagcache neerzet niet schrijfbaar is, maar als je dit later in het menu configureert werkt het zo te zien wel. Om te downgraden naar de eva9100 heb je denk ik een 9100 recovery image nodig; simpelweg een willekeurige 9100 firmware via TFTP uploaden wordt geweigerd (hij begint de download dan gewoon opnieuw, wat lijkt aan te geven dat hij denkt dat de image niet goed is gedownload).
Wat betreft eventuele andere files, ik heb geen idee eigenlijk wat nog nuttig zou zijn, is het erg groot samen? Anders zou ik zeggen upload gewoon alles, dan hoef ik je ook niet meer lastig te vallen
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Netgear EVA9100
3rd Party Software
Documentation
Firmware
En in de eerste folder heb ik ook nog enkele extra files neergezet waaronder 2 foto's van een ombouw naar 9150 met harde schijf.
Succes. Laat nog eens horen waar dit evt. toe leidt en wat je er zoal mee doet. Die van mij staat hier ook nog steeds maar wordt niet echt meer gebruikt. Misschien breng je me nog op een idee.
Voor het ombouwen naar harde schijf, zie ik het goed dat je daar gewoon een data stekker voor op het moederbord prikt (en de juiste firmware flashed)?
Ik was verder niets speciaals van plan met dit ding, ik wilde 'm gewoon als simpele media speler inzetten als ik echt een film will kijken ipv b.v. YouTube ofzo. Mijn huidige htpc maakt toch nog een beetje geluid, maar deze speler is wel 100% stil. Maar mocht ik nog iets leuks bedenken dan laat ik het wel weten
Het zou me niets verbazen als er her en der op het internet nog wat ombouwbeschrijvingen zullen staan.