Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
JakeNL schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 00:26:
[...]

ik kom ook in clockwork terecht, alleen als ik dan kies voor backup/restore, krijg ik alleen zo'n hoedje te zien met een recycle teken er vaag onder. Als ik dan were op 'menu' druk, kom ik weer in het hoofdmenu terecht. Daarna selecteerde ik 'reboot', maar ook dat geeft geen resultaat. Pas na klikken op 'home' rebootte hij weer terug naar normale start.
Het lijkt allemaal niet echt te werken.
Omdat dit zo'n 5.0Mp + TFT is, weet ik niet of ik zo op die standaard ROM's kan vertouwen, mocht het nodig zijn.
Alles werkt, dus dan is het ook zo netjes om de oplosting te posten:
Dat ik in Clockwork het hoedje te zien kreeg, kwam door het gebruik van de 'Menu' knop i.p.v. de 'Home' knop. De 'Home' knop is zogezegd de 'enter' knop tijdens het gebruik van Clockwork.

Nu met versie 21 werkt de camera (5.0) gewoon, ook in preview. Bluetooth verbindt met headset en pc. Allemaal prima voor elkaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Species5618 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 17:49:
Het flashen van de Blade is kinderlijk eenvoudig. Als je een Gen1 Blade hebt (met Android 2.1 als stock ROM), dan kun je op het MoDaCo forum een upgrade bestand vinden van de "Ginger Stir Fry" ROM. Die pak je uit naar de SD kaart van de Blade, daarna schakel je de telefoon uit en vervolgens zet je hem weer aan terwijl je de Menu en Volume+ knoppen ingedrukt houdt. Tijdje wachten en voila: Android 2.3.4 (en een upgrade naar Gen2, dat door vrijwel alle recente custom ROMs wordt gebruikt.
Procedure gevolgd , maar krijg enkel "FTM" bij het opstarten. Wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Om vanaf de desktop de telefoon agenda/telefooncontacten etc te editen, SMS'jes te sturen, gebruik ik myphoneExplorer. Perfect! Bluetooth, USB en WIFI, alles kan.

Waarom kan het 'bureaublad' van de telefoon niet gedraaid worden? Die staat bij mij altijd in portrait.
Waarom kunnen apps wel 'rechtop', linksom en rechtsom, maar niet ondersteboven weergegeven worden?

[ Voor 38% gewijzigd door JakeNL op 30-08-2011 23:55 . Reden: 2 vragen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennart95 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:16:
Vanochtend naar de KPN winkel in Hengelo geweest. Hadden hem niet op voorraad maar ze wilden wel bestellen. in de loop van de week heb ik hem waarschijnlijk.
En je bent niet bij de Hi winkel ernaast geweest? Daar hebben ze hem ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:47:
[...]

Procedure gevolgd , maar krijg enkel "FTM" bij het opstarten. Wat nu ?
Update : ondertussen toch gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JakeNL schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:18:
maar niet ondersteboven weergegeven worden?
Ligt waarschijnlijk aan je ROM, maar waarom wil je een telefoon onderseboven kunnen gebruiken...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ikheb er gister ook maar een aangeschaft als reserve telefoon nu mijn Galaxy S2 weg is ter reparatie. Wat een heerlijk telefoontje is dit. Tuurlijk, je merk dat het een stuk trager is, maar met de custom ROM zeer acceptabel. Verder heeft de bouwkwaliteit me ook positief verbaasd. Het scherm is echt wel goed.

Enige 2 puntjes die ik tegen kom zijn backlight bleeding in de rechter bovenhoek en de aanraakgevoeligheid van het scherm zou iets beter kunnen. Maar verder niets te klagen. Vooral het geluid tijdens het maken van telefoongesprekken bevalt erg goed. Meestal hoor je in budgettelefoons dat het geluid gewoon crap is. Veel telefoon voor weinig geld dus. Ik ben er blij mee :)

------

edit

Ik merk wel iets vreemds met Ginger Stir Fry 21. Mijn batterijpercentage lijkt vast te zitten. Hij blijft hetzelfde percentage aangeven. Iemand hier ook last van? Ik heb al even op internet gezocht maar de batt stats lijken niet correct te functioneren.

[ Voor 16% gewijzigd door BillSpaarbank op 31-08-2011 08:59 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles gewiped inclusief je batterijstats na het flashen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:37:
Alles gewiped inclusief je batterijstats na het flashen?
Oeps, nee, voor het flashen... Ik probeer het even. Thnx

-edit- Dat lijkt het probleem op te lossen :) _/-\o_

-edit2- Na een reboot is het probleem toch weer terug. Het lijkt aan Launcher7 te liggen :?

Nu maar even CM7 proberen.

-edit3- Wazig, CM7 vertoont exact hetzelfde gedrag

[ Voor 35% gewijzigd door BillSpaarbank op 31-08-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteren de ZTE Blade in huis. Ik heb wat problemen met de camera. De eerste foto die ik maakte was goed, zie hieronder, daarna kwamen er allemaal rare strepen en kleuren in beeld. He tis niet alleen de preview (zoals ik eerder op dit forum tegen ben gekomen), de foto zelf is ook van die kwaliteit, zie hieronder. Dit was al het geval voordat ik het geupdate tot nieuwste android versie (ginger stir fried)... Wat opvalt is dat de 'slechte' foto's niet 5megapixel zijn, terwijl dit wel zo ingesteld staat. Nu bij het resetten van alle camerastanden (optie camera-instellingen standaardwaarden herstellen) blijft het hetzelfde. aan en uitzetten werkt ook niet etc. Ligt dit aan het stuurprogramma? iemand idee hoe dit te herstellen? Of ligt het echt aan de telefoon en moet ik maar alvast gebruik gaan maken van mijn garantie? :-(
Foto's van goed naar slechter (kleuren zijn nu nog steeds rood...)

Afbeeldingslocatie: http://www.sandervandenakker.nl/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sandervandenakker.nl/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sandervandenakker.nl/1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:00:
Sinds gisteren de ZTE Blade in huis. Ik heb wat problemen met de camera. De eerste foto die ik maakte was goed, zie hieronder, daarna kwamen er allemaal rare strepen en kleuren in beeld. He tis niet alleen de preview (zoals ik eerder op dit forum tegen ben gekomen), de foto zelf is ook van die kwaliteit, zie hieronder. Dit was al het geval voordat ik het geupdate tot nieuwste android versie (ginger stir fried)... Wat opvalt is dat de 'slechte' foto's niet 5megapixel zijn, terwijl dit wel zo ingesteld staat. Nu bij het resetten van alle camerastanden (optie camera-instellingen standaardwaarden herstellen) blijft het hetzelfde. aan en uitzetten werkt ook niet etc. Ligt dit aan het stuurprogramma? iemand idee hoe dit te herstellen? Of ligt het echt aan de telefoon en moet ik maar alvast gebruik gaan maken van mijn garantie? :-(
Foto's van goed naar slechter (kleuren zijn nu nog steeds rood...)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Raar.. lijkt eerder iets hardwarematigs (iets wat je niet zo snel met software/app zou kunnen oplossen). Ik zou er snel mee terug gaan waar je hem hebt gekocht en het probleem voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hmm dat lijkt verdacht veel op mijn probleem inderdaad.

Met de mijne ga ik binnenkort terug.
Weet iemand hoe ik de telefoon in exact de originele staat terug kan krijgen (ik heb een backup voor in clockwork van de stock rom)?

M.a.w.: Hoe krijg ik Clockwork eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:00:
[...]

En je bent niet bij de Hi winkel ernaast geweest? Daar hebben ze hem ook...
Neej, daar hadden ze heb ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
BillSpaarbank schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:38:
[...]

Oeps, nee, voor het flashen... Ik probeer het even. Thnx

-edit- Dat lijkt het probleem op te lossen :) _/-\o_

-edit2- Na een reboot is het probleem toch weer terug. Het lijkt aan Launcher7 te liggen :?

Nu maar even CM7 proberen.

-edit3- Wazig, CM7 vertoont exact hetzelfde gedrag
even je telefoon uitzetten, 2 uur +- aan de oplader leggen
dan battery stats wipen
dan weer uit zetten en even half uurtje aan de lader
voila! 100%

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
xheroxkefx schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:01:
[...]

even je telefoon uitzetten, 2 uur +- aan de oplader leggen
dan battery stats wipen
dan weer uit zetten en even half uurtje aan de lader
voila! 100%
Thnx,

Dat heb ik inmiddels gedaan. Ik zag aan het eind van de ochtend mijn batterijstats fluctueren en ik denk dat ik gister per ongeluk de batterijstats bij een half lege telefoon heb gewiped. Nu lijkt alles correct te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er veel last van dat mijn GSM netwerk wegvalt. Heeft iemand hier nog meer last van en wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 19:45
Petervanakelyen schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:15:
[...]

Bij mij werkt autorotate prima onder CyanogenMod. Ik gebruik de Sej's build van CM7 op mijn Blade.
Heb je toevallig een linkje naar deze build? Kon hem zelf niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:18:
Ik heb er veel last van dat mijn GSM netwerk wegvalt. Heeft iemand hier nog meer last van en wat kan ik hier aan doen?
Bedoel je echt het GSM-netwerk, of bel je misschien via UMTS? Bij ons heeft UMTS een slecht bereik, ik heb dus ingesteld dat de Blade standaard via het GSM netwerk belt i.p.v. UMTS (scheelt ook batterij trouwens).

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Ik heb mijn blade ingesteld om alleen via het GSM netwerk verbinding te mogen maken. Wellicht dat mijn sim-kaart gewoon kapot is. In mijn vorige telefoon kreeg ik wel eens een melding dat de SIM niet actief was.

• Bluezyguy
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb sinds de overgang op GSF 19b dat de wekker van de klok-applicatie niet meer uit te krijgen is als-ie afloopt 's morgens....de snooze-knop verschijnt niet!
Als ik de wekker gebruik als de telefoon nog "wakker" is doet-ie het wel goed, maar kennelijk gaat er iets mis als-ie in slaap valt:-(

Meer mensen last van?

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Het enige probleem van mijn ZTE Blade is dat ik er momenteel zo tevreden over ben dat ik enorm cynisch aan het worden ben over die 500 euro "super" telefoons van LG, Samsung en HTC. Een collega van me heeft nu zo'n HTC Sensation, en hoe leuk zo'n groot scherm ook is, de standaard ROM zit zo vol bloatware dat mijn gehackte Blade veel sneller aanvoelt. :D

Tevens, wie koopt er nu een telefoon voor 500 euro? Binnen een jaar zijn ze antiek. Een videokaart heeft nog meer levensduur in mijn optiek. Niet om te flamen ofzo maar ik zelf zou nooit meer dan 150/200 uitgeven aan een toestel en er dan met community roms zoveel mogelijk uit proberen te halen.

[ Voor 29% gewijzigd door Negakinu op 01-09-2011 10:38 ]

too old, too cold

• BillSpaarbank
  • Niet online
Negakinu schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:24:
Het enige probleem van mijn ZTE Blade is dat ik er momenteel zo tevreden over ben dat ik enorm cynisch aan het worden ben over die 500 euro "super" telefoons van LG, Samsung en HTC. Een collega van me heeft nu zo'n HTC Sensation, en hoe leuk zo'n groot scherm ook is, de standaard ROM zit zo vol bloatware dat mijn gehackte Blade veel sneller aanvoelt. :D

Tevens, wie koopt er nu een telefoon voor 500 euro? Binnen een jaar zijn ze antiek. Een videokaart heeft nog meer levensduur in mijn optiek. Niet om te flamen ofzo maar ik zelf zou nooit meer dan 150/200 uitgeven aan een toestel en er dan met community roms zoveel mogelijk uit proberen te halen.
Je hebt gedeeltelijk wel een punt denk ik. Feit is dat de blade gewoon heel veel telefoon is voor weinig geld. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik blij zal zijn als mijn Galaxy S2 retour is van reparatie. Die is toch echt wel wat sneller en prettiger in gebruik. Ieder zijn ding :)

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Nadat mijn vorige telefoon een gigantische teleurstelling was (N97 icm 2jarig abo) waar een duur abonnement bij zat die nogsteeds loopt heb ik ook besloten nooit meer voor zo'n dure telefoon te gaan. Ik zocht een android toestel van zo'n 200 euro (zat naar de wildfire te kijken) en toen zag ik dit apparaat op tweakblogs...
Nooit durven dromen dat ik zo'n prachttoestel voor zo'n prijs kon krijgen! Ik maak geen foto's en gebruik mijn telefoon niet vaak voor mp3's dus dit is het perfecte toestel voor mij. Heb nog geen tijd gehad om er een custom rom op te zetten en vind het nu al een topding, gaat alleen maar beter worden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Heb m'n Zte Blade vanmiddag opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb mijn Blade gisteren bij het kajakken in het water laten vallen en moet dus noodgedwongen afscheid nemen. Waterproof is hij jammer genoeg (nog net) niet :P

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 09:56
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:20:
Ik heb mijn Blade gisteren bij het kajakken in het water laten vallen en moet dus noodgedwongen afscheid nemen. Waterproof is hij jammer genoeg (nog net) niet :P
Eentje overkopen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Weet iemand hoe / of je een eigen berichtoon in kunt stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet je in de door jouw gebruikte sms-applicatie doen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
@Clb ik gebruik gewoon de standaard op de Zte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 16-09 00:10
Lennart95 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:28:
@Clb ik gebruik gewoon de standaard op de Zte
ik gebruik zedge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De source voor de gelekte 2.6.35.7 kernel (de kernel waarop GSF is gebaseerd) is eindelijk vrijgegeven! *O*

Concreet wil dat zeggen dat er overclock en RDS ondersteuning kan worden toegevoegd aan alle ROMs die op de gelekte kernel zijn gebaseerd (zoals GSF en Blue Ginger). Bovendien kan CyanogenMod dan eindelijk switchen naar de nieuwe kernel.

Er zijn al mensen die de kernel gecompileerd hebben met overclock support en hebben geïntegreerd met Blue Ginger V5. De scores van AnTuTu zijn alleszinds flink gestegen: 1603 met stock en 1932(!) op 800MHz.

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 04-09-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Hopelijk kunnen ze daarmee CM7 een heel stuk beter maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twist
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Heeft iemand al een backup rom van de Nederlands (KNP) stock rom? Ik sta op het punt om een custom rom erin te flashen maar voor de zekerheid en ivm garantie ed lijkt het me wel handig om eventueel weer alles naar factory standaard te kunnen flashen.

Ik had al wel http://android.podtwo.com/romdump/ gevonden om een backup rom te maken, maar blijkbaar is het nog een ingewikkeld werkje, dus niet echt geschikt voor de leek lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Gewoon rooten met Z4root, ClockworkMod flashen met ROM Manager, unrooten met Z4root, Z4root verwijderen, nandroid nemen en custom ROM flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 19:38
Petervanakelyen schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 17:20:
Niet te vroeg wanhopen. Mijn Nokia 5530 heeft een volledige wasbeurt meegemaakt, echt een programma op 90°, 120 minuten lang. Die volledig laten opdrogen en 2 dagen erna in elkaar gestoken, maar t scherm werkte niet :( (toch, scherm wel, maar touch-functie niet :|)
2 weken later toch weer eens getest, en alles werkt terug. Gevolg: Joepie, ik heb een BLADE gekocht :) en joepie, ik heb een reserveGSM (voor t werk wordt die nu gebruikt :))

[ Voor 3% gewijzigd door Kerberos84 op 05-09-2011 10:19 ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:18
Zeg, kunnen jullie eens even kijken of jullie een TFT of een OLED scherm hebben en hoe die twee zich verhouden? Ik hoor hier heel veel positieve dingen over het scherm, maar OLED is het "oude" model en TFT is het nieuwe model met meer RAM, ze gebruiken TFT omwille van de tekorten aan OLED, maar hoe uit zich dat in schermpracht op jullie Blades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn ook gewoon OLED-Blades met 512MB RAM hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 19:38
HyperBart schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:22:
Zeg, kunnen jullie eens even kijken of jullie een TFT of een OLED scherm hebben en hoe die twee zich verhouden? Ik hoor hier heel veel positieve dingen over het scherm, maar OLED is het "oude" model en TFT is het nieuwe model met meer RAM, ze gebruiken TFT omwille van de tekorten aan OLED, maar hoe uit zich dat in schermpracht op jullie Blades?
Ik heb TFT, ondanks dat Mobistar ze toen verkocht met OLED's zogezegd :( Maar alles bij elkaar erg tevreden over. Ontzettend scherp en mooie kleuren, enkel t zwart is wel wa minder zwart hé :)

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Petervanakelyen schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:47:
Gewoon rooten met Z4root, ClockworkMod flashen met ROM Manager, unrooten met Z4root, Z4root verwijderen, nandroid nemen en custom ROM flashen :)
Zo heb ik het ook gedaan. Heb dus hierna in clockwork geboot en een backup gemaakt. Maar volgens mij heeft die nu dus de recovery.img van clockwork gebackupped en niet de stock recovery.img.
Iemand een idee hoe ik daar nu nog aan kan komen? Heb eerlijk gezegd geen idee wat je standaard (stock) krijgt als je je telefoon aanzet met vol down ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:36:
OLED vs TFT vs SLCD
Hier een vergelijk van enkele van m'n schermpjes:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/drEgLdKHBPaZhpQE5S5ajm4q/full.jpg
ZTE Blade: 3,5" @ 800x480 OLED
vs
Motorola Milestone: 3,7" @ 854x480 TFT met matte screenprotector
vs
HTC Evo 3D: 4,3" @ 960x540 SLCD
Voor de rest staan er op YouTube genoeg filmpjes van OLED-Blades vs TFT-Blades

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dagen geleden GSF geïnstalleerd, man wat een fijne rom! Voelt snel aan en het geluid is ook geboost. Eindelijk mp3's op de fiets beluisteren met goed volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Momenteel een TFT en een OLED in huis. Moet zeggen dat ik een TFT toch vele malen mooier vind. Echt een stuk scherper, daarnaast is het beeld feller op full brightness dan de OLED. Kleur mag dan wel iets minder naar voren komen, maar dit is minimaal en valt in het niets met scherpte en felheid.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Scidd0w schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:46:
[...]
Zo heb ik het ook gedaan. Heb dus hierna in clockwork geboot en een backup gemaakt. Maar volgens mij heeft die nu dus de recovery.img van clockwork gebackupped en niet de stock recovery.img.
Iemand een idee hoe ik daar nu nog aan kan komen? Heb eerlijk gezegd geen idee wat je standaard (stock) krijgt als je je telefoon aanzet met vol down ingedrukt.
Ik denk dat die wel ergens op Modaco staat. Ik heb me er persoonlijk niets van aan getrokken dat ClockworkMod er nog op staat. Als het nodig is, zet ik de backup terug en wipe ik mijn recovery, dan staat er helemaal geen recovery meer op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een nieuwe Blade. Met de vorige had ik het probleem dat ik soms een halve dag geen GSM verbinding had. Ik gebruik op dit moment nog de stock software en een BEN(t-mobile) sim. Heb ook ginger stir fry geprobeerd maar hetzelfde probleem.

Ik heb nu dus een nieuwe blade, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Waar kan dit aan liggen?
Mij is verteld dat het om een defect gaat en ik mijn geld dus niet terug kan krijgn. =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 16:50:
Ik heb nu een nieuwe Blade. Met de vorige had ik het probleem dat ik soms een halve dag geen GSM verbinding had. Ik gebruik op dit moment nog de stock software en een BEN(t-mobile) sim. Heb ook ginger stir fry geprobeerd maar hetzelfde probleem.

Ik heb nu dus een nieuwe blade, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Waar kan dit aan liggen?
Mij is verteld dat het om een defect gaat en ik mijn geld dus niet terug kan krijgn. =(
Misschien is je Sim-kaart niet geheel fris meer. Lijkt me sterk dat beide toestellen hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Rannasha

Does not compute.

Het T-Mobile netwerk is op een aantal plaatsen erg slecht, daar kan het eventueel ook aan liggen. Ik had bij mij thuis in delen van het appartement geen ontvangst met T-Mobile (regio Amsterdam, dus niet een of andere uithoek van het land). Nu ik KPN heb, is dat probleem verholpen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?
Ik ben sinds vandaag in het trotse bezit van een Blade :-) en nu wil ik hem rooten.
Superuser installeren gaat prima, maar su kan niet worden geinstalleerd. Fine, dan maar via recovery mode, maar volume up of down werkt bij mij niet in cobinatie met de power btn. Bij volume down krijg ik FTM in beeld en verder neits. Bij de volume up krijg ik niets.

Aangezien ik zonder root niet kan updaten naar de nieuwste ROM zou ik het heel fijn vinden wanneer iemand mij kan vertellen what to do :-) (de handleiding is in het chinees dus daar wordt k ook neit heel veel wijzer uit)

Alvast eniomr bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik weet niet of de telefoons die reeds GEN2 zijn nog TPT ondersteunen, maar als dat wel het geval is, kan je gemakkelijk GSF installeren met de TPT :) Welke methode gebruik je trouwens op te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Bah. Zojuist een enorme kras op mn scherm mogen ontvangen, geen idee waardoor, maar wel erg vervelend. Morgen maar even vragen bij KPN wat ze voor me kunnen doen.

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij KPN kan ik een ZTE kopen, alleen heb zelf een Vodafone sim-only abonnement.
De KPN medewerkster kon mij niet zeggen of de telefoon geheel simlock vrij was.

Is dit makkelijk te kraken? Misschien doormiddel van een nieuwe custom ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees gerust het topic wat betreffende de ZTE Blade van KPN en Vodafone simkaartjes...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Petervanakelyen schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:49:
Ik weet niet of de telefoons die reeds GEN2 zijn nog TPT ondersteunen, maar als dat wel het geval is, kan je gemakkelijk GSF installeren met de TPT :) Welke methode gebruik je trouwens op te rooten?
Haha... via een omweg toch gelukt :-) ff z4root apk downloaden op windows en via usb naar sdcard plaatsen (downloaden en installeren van zip bestanden lukte ook niet :S) en z4root gebruiken voor permanent root. Nu is het gelukt en staat de laatste versie van GSF erop (vandaag gepost) http://www.filesonic.nl/file/1867982154/gsf-blade-b22.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltvo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07-2023
Heeft iemand hier toevallig een overzicht van alle beschikbare roms voor de Zte blade (2 Gen)? Ik draai momenteel Swedish_Spring RLs5. Maar ik ben van plan een andere Rom te installeren ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Er zijn allerlei afgeleide ROMs, maar CyanogenMod7 en Ginger Stir Fry zijn de enige met regelmatige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltvo
Wat zijn precies de verschillen tussen CyanogenMod7 en Ginger Stir Fry qua performance/stabiliteit/?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
CyanogenMod is heel gekend en krijgt zowat elke dag updates, maar GSF is het meest stabiel en is specifiek ontworpen voor de Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyanogenMod wordt gecompileerd, waar de meeste andere ROMs gewoon herverpakte binaries zijn.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Het ergert me dat er onder CyanogenMod *nog steeds* geen oplossing is voor de spontane reboots die met de GPS te maken hebben en dat ik elke keer mijn Google Apps handmatig moet gaan vervangen in de flashable zip omdat die nooit up-to-date is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Ltvo schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:21:
Heeft iemand hier toevallig een overzicht van alle beschikbare roms voor de Zte blade (2 Gen)? Ik draai momenteel Swedish_Spring RLs5. Maar ik ben van plan een andere Rom te installeren ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Zie forum http://android.modaco.com...s-for-the-zte-blade-gen1/

Hopelijk nog niet meer bomen ;)

Ondertussen is GSF22 uitgekomen welke nu "overclockbaar" is.
Zie forum http://android.modaco.com...gerbread-ginger-stir-fry/

[ Voor 13% gewijzigd door grejo op 06-09-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harrie schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:14:
[...]

ZTE Blade: ZTE Blade beschikbaar in Nederland

120 euro bij kpn. Volgens de reacties simlock vrij, volgens kpn niet ;)
Inmiddels wel info te vinden over de Blade bij Telfort, vb:
Looptijd 24 maanden
Belbundel 150 minuten
Sms-bundel geen
Databundel surf&mail 1 GB

Wijzigen

Kosten per maand

€ 0,00

Na 4 maanden € 29,90 p/mn
http://shop.telfort.nl/telefoons/Overige/ZTE-Blade.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
grejo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:38:
Ondertussen is GSF22 uitgekomen welke nu "overclockbaar" is.
Ja leuk, hoe ver kan je de Blade overklokken? Wat merk je bijv. wanneer je te ver bent gegaan met overklokken?

Enneh... verkleint door overklokken mijn kans om kinderen te krijgen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Petervanakelyen schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:23:
Het ergert me dat er onder CyanogenMod *nog steeds* geen oplossing is voor de spontane reboots die met de GPS te maken hebben en dat ik elke keer mijn Google Apps handmatig moet gaan vervangen in de flashable zip omdat die nooit up-to-date is.
Je gaat mij zeker niet horen zeggen dat het perfect is :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Ltvo schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:21:
Ik gebruik zelf naar volle tevredenheid CAE. Zelf vind ik deze en GSF de meest stabiele en snelle ROMs van dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltvo
Uiteindelijk na een aantal ROMS geprobeerd te hebben ben ik uit gekomen bij de Elitemovil Blade_Rom 2.3.5 (r8_v2) Tot nu toe nog geen enkele crash gehad en gevoelsmatig een erg prettige snelheid. Tot zo ver ben ik zeer tevreden met deze Rom. Bedankt voor alle reacties. Misschien is het wat om in de topic start een duidelijke handleiding te zetten voor het draaien van een custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Ik ben vandaag even bij de KPN winkel in Groningen geweest om te vragen of ze misschien per ongeluk ergens een plekje kunnen vinden voor mijn Blade tussen alle andere toestellen die voor garantie in aanmerking komen, maar die kerel kwam aanzetten met een vaag hak-op-de-tak verhaaltje dat ze het niet doen, het op eigen kosten zou moeten, en het volgens hem dan al goedkoper zou zijn om een nieuw toestel te kopen. Nu vind ik dat een beetje jammer voor een nog geen twee weken oude telefoon, dus naar een paar telefoonboeren geweest om te vragen of zij het glas kunnen vervangen, want de kras gaat gelukkig niet zo diep dat het touchscreen is aangetast.
Wat blijkt nu? Nergens onderdelen te krijgen en niemand die weet waar ik dan wel heen kan.

Flink balen, want het is een behoorlijke kras, en niet zo eentje die je kunt verwachten als je je telefoon dagelijks gebruikt. Maar even wachten tot iemand langskomt met een dode Blade die zijn onderdelen wil doneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltvo
Voor 59 dollar op ebay heb je een nieuw touch screen voor je blade. Weet alleen niet of er verschil zit tussen de 1e en 2e versie.

[ Voor 31% gewijzigd door Ltvo op 06-09-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Tunaflish schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:48:
Ik ben vandaag even bij de KPN winkel in Groningen geweest om te vragen of ze misschien per ongeluk ergens een plekje kunnen vinden voor mijn Blade tussen alle andere toestellen die voor garantie in aanmerking komen, maar die kerel kwam aanzetten met een vaag hak-op-de-tak verhaaltje dat ze het niet doen, het op eigen kosten zou moeten, en het volgens hem dan al goedkoper zou zijn om een nieuw toestel te kopen. Nu vind ik dat een beetje jammer voor een nog geen twee weken oude telefoon, dus naar een paar telefoonboeren geweest om te vragen of zij het glas kunnen vervangen, want de kras gaat gelukkig niet zo diep dat het touchscreen is aangetast.
Wat blijkt nu? Nergens onderdelen te krijgen en niemand die weet waar ik dan wel heen kan.

Flink balen, want het is een behoorlijke kras, en niet zo eentje die je kunt verwachten als je je telefoon dagelijks gebruikt. Maar even wachten tot iemand langskomt met een dode Blade die zijn onderdelen wil doneren.
Op ebay had de user gravedigga1 de ZTE blade digitizer te koop. Op dit moment niet.. , maar ik weet zeker als je haar mailt...dat ze deze nog ergens heeft liggen. Kostte toen 25 pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Ltvo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:55:
Voor 59 dollar op ebay heb je een nieuw touch screen voor je blade. Weet alleen niet of er verschil zit tussen de 1e en 2e versie.
Touchscreen hoeft niet vervangen te worden, dat werkt nog prima, alleen het glas ervoor. Mij is eerder verteld dat dat aparte onderdelen zijn die ook apart te vervangen zijn, dus dat hoop ik dan maar :P
henkleerssen schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:58:
[...]

Op ebay had de user gravedigga1 de ZTE blade digitizer te koop. Op dit moment niet.. , maar ik weet zeker als je haar mailt...dat ze deze nog ergens heeft liggen. Kostte toen 25 pond.
Bedankt, die hou ik even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Hier zie ik er twee staan, maar die zij wel gebruikt...
http://www.amazon.co.uk/g...direct=true&condition=all

Is voor de ZTE Racer... sorry

Hier zo te zien eentje (wel 36 euro incl verzenden)
http://www.ebay.com/itm/1...izer-screen-/300532388885

Hier nog een die goedkoper is maar misschien niet naar nl verzend. even mailen?
http://www.ebay.co.uk/itm/270796105185

de goedkoopste en ook nog naar nl.. ;)
http://www.ebay.co.uk/itm/270678722160

Hier nog een howto die aangeeft hoe je hem dient te vervangen:
http://android.modaco.com...gitizer-screen-zte-blade/

[ Voor 39% gewijzigd door Scidd0w op 06-09-2011 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Ik hou het in de gaten, geeft goede hoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01 13:48
Hallo. ik heb een zte blade van de KPN shop
Ik heb met z4root mijn blade geroot, daarna clockmodrecovery geinstalleerd. sd kaart gemount, en toen GSF22 erop gezet. Er staat dat hij goed geinstalleerd is. Echter als ik mijn mobiel weer wil opstarten, komt hij niet verder dan het startscherm (Android teken met iets wat eromheen draait)..
Wat heb ik verkeerd gedaan? Ik volg dit forum al een poos en ik heb alles al gelezen, maar ik heb het gevoel dat ik iets vergeten ben, en kan het niet zo snel terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltvo
ben je niet vergeten om wipe cache partition en wipe data/factory reset te gebruiken in je clockwork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01 13:48
moet dat telkens voordat ik flash, of telkens nadat ik flash? Ik heb het wel gedaan, maar weet niet wanneer ik dat gedaan heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ltvo
Nadat je de nieuwe rom hebt geïnstalleerd in je clockwork nog voordat je reboot (gisteren zelfde fout gemaakt)

[ Voor 11% gewijzigd door Ltvo op 06-09-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Nou, ik ga morgen weer even terug naar KPN, het is geen kras maar een scheur. Hij heeft zich zonet uitgebreid tot over de hele lengte van het scherm, dus ze kunnen hun verhaal over extern gedoe mooi opbergen.

Edit: iemand toevallig nog een backup liggen van de stock-rom? :>

[ Voor 14% gewijzigd door Tunaflish op 06-09-2011 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:32
Scidd0w schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:51:

.... maar misschien niet naar nl verzend. even mailen?
http://www.ebay.co.uk/itm/270796105185

de goedkoopste en ook nog naar nl.. ;)
http://www.ebay.co.uk/itm/270678722160
Ik heb beide aanbieders al eerder gemaild omdat ze niet naar Nederland verzenden, maar dit wel in de beschrijving vermelden. De eerste (20 GBP) dat je gewoon kan bestellen, waarna je een email krijgt met instructies hoe en hoeveel verzendkosten te betalen.

De tweede (goedkoopste op het www) heeft op mijn verzoek de verzending wereldwijd uitgebreid, waarna ik er meteen één heb besteld.

Voordeel van deze digitizers is dat ze reeds geplakt zijn in het frame (het front) waardoor je niet zelf hoeft te plakken. Dit moet nl wel bij de chinese exemplaren. Daar krijg je alleen de digitizer. Je moet in dat geval de oude verwijderen en de nieuwe er weer in plakken. Met alle risico's van dien.

Glas en digitizer zijn één onderdeel en zitten aan elkaar vast, pas daaronder zit het display.

Ik wil wel meedelen dat het glas wel heel kwetsbaar is, want ik heb er echt bijna geen moeite voor hoeven te doen om er een barst in te krijgen. Bij montage zal ik zeker eens bekijken of de ruimte tussen digitizer en display niet te groot is.

Voorts wil ik vragen of iemand hier ervaring heeft met een (leren) inschuifhoesje waar één zijde is verstevigd om het glas te beschermen tegen breuk. Bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Ik heb het idee dat m'n Blade kampt met een Death grip. Als ik hem in m'n had heb is het meestal 1 streepje, haal ik mijn handen erom weg dan gaat hij naar 2-3 streepjes. Meerdere mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Gisteravond dan eindelijk maar eens de overstap van stock naar GSF gemaakt.

Voor ik begon te maken uiteraard de nodige backups gemaakt. Een dmv nandroid in clockwork, en daarnaast nog dmv Titanium Backup van alle apps + settings.
Daarnet dan maar eens de Titanium Backup gerestored, en alle apps van voor de flash zijn er nog :)

Wat ik echter niet voor elkaar krijg is alle contact info terug te plaatsen. Het gaat hierbij om telefoonnummers etc die ik bij de stock rom als "local phone" had opgeslagen.

Weet iemand hoe je dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Syncen met je Google account..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Die heb ik (bewust) niet gesynct naar een Google account.

Je zou; na wat een snelle google zoektocht me opleverde, de contact info uit de Nandroid image kunnen restoren, maar dat is een heel gedoe met cygwin enzo.

Andere tip die ik lees is gewoon terug te flashen naar de Nandroid backup, contacts backuppen naar SDcard (via een app) en dan terug GSF flashen.
Dit dan maar, of zijn er elegantere oplossingen?

[ Voor 7% gewijzigd door sloth op 07-09-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Laatst online: 14-09 20:44
sloth schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:30:
Die heb ik (bewust) niet gesynct naar een Google account.

Je zou; na wat een snelle google zoektocht me opleverde, de contact info uit de Nandroid image kunnen restoren, maar dat is een heel gedoe met cygwin enzo.

Andere tip die ik lees is gewoon terug te flashen naar de Nandroid backup, contacts backuppen naar SDcard (via een app) en dan terug GSF flashen.
Dit dan maar, of zijn er elegantere oplossingen?
Ik heb ook graag mijn contacts op de kaart. Eens een keertje een volledige reset moeten uitvoeren in het buitenland, zonder data abbo, en weg contacten voor de tijd dat je geen dataverbinding hebt.

Er bestaan wel een paar free tools waarmee je alles kan syncen naar de sim. Dus niet teveel nadenken en de vorige image er terug op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luke-san schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:45:
Ik heb ook graag mijn contacts op de kaart.
Kwestie van syncen met Google-account en exporteren als .vcf-bestandje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
CLB schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:46:
[...]

Kwestie van syncen met Google-account en exporteren als .vcf-bestandje...
Ja, leuk als je steeds van telefoon wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Hmm..Dat "even terug flashen" blijkt niet zo makkelijk te gaan :/

Als ik in Clockwork Recovery bij "Backup and Restore" ga, vervolgens mijn backup selecteer krijg ik volgende error:

code:
1
2
E:Error in CACHE:recovery/log
(No space left on device)

Is dit omdat ik een gen1 rom probeer te flashen, en moet ik aldus eerst de telefoon terug als gen1 krijgen?

Google leert me dat ik de cache boot en system partitie moet formatten, en een factory reset uitvoeren. Helaas lost dit niets op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luke-san schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:51:
Ja, leuk als je steeds van telefoon wisselt.
Dan is het helemaal ideaal, je voert je accountgegevens in en binnen 1 minuut is alles weer gesynct..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
CLB schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:21:
[...]

Dan is het helemaal ideaal, je voert je accountgegevens in en binnen 1 minuut is alles weer gesynct..
Blijkbaar toch niet goed mijn tekst gelezen. Hoe sync je als je geen dataverbinding hebt?
En wie zegt dat mijn andere phones Androids waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Zo, ik ben er eindelijk uit. Heeft me aardig wat tijd gekost maar als je eenmaal weet wat je moet doen is het kinderspel.

Howto: Gen2 naar Gen1 downgrade

1) Download http://www.filesonic.com/...-to-Gen1-TPT-v2-stock.zip (mirror1 mirror2]
2) Pak dit bestand uit met je favoriete unzip programma, je ziet een folder genaamd image
3) Kopieer deze folder met alle inhoud naar de root van je sd kaart op je Blade
4) Druk de Menu en Volume+ knop gelijktijdig in als je de telefoon opstart
5) Je zou nu groene tekst moeten zien, dit is normaal
6) Clockworkmod start opnieuw en je kan nu je backup restoren of een Gen1 rom flashen

Hopelijk heeft iemand er wat aan, mag wat mij betreft ook in de TS opgenomen worden

Nu maar even rustig de contactgegevens en wat andere zaken backuppen, en dan terugflashen naar GSF :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
Waarom zou je willen downgraden van Gen2 naar Gen1, welk voordeel/nadeel levert Gen1/Gen2 op?
edit:
Je contacten terugzetten :?

[ Voor 18% gewijzigd door Puch-Maxi op 07-09-2011 18:16 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
sloth in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade" en verder.
Maar als je om wat voor reden dan ook terug naar je stock rom (die gen1 is) wilt zal je ook moeten downgraden.

[ Voor 37% gewijzigd door sloth op 07-09-2011 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Downgraden naar GEN1 hoeft daarvoor niet. Ik geloof dat er ergens een zipje was dat je na het restoren kon flashen en de libraries + kernel voor GEN2 in de huidige ROM flasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Geen idee of dat kan.

Ik had deze howto gevolgd om terug naar de stock rom te gaan:
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 22:36:
Ik moest dit hier posten en vragen of het in de fp mag :)

Omdat heel veel mensen me vragen om een Stock ROM voor de mobistar versie van de Blade, heb ik een backup gemaakt van de stock rom (nadat ik factory reset gdn heb).

Wie terug naar de stock ROM wil (bv. om garantie te gaan claimen), doet het volgende:
- [COLOR="Red"]Als je je Blade zou veranderd hebben naar GEN2, moet je er eerst voor zorgen dat hij terug GEN1 is!![/COLOR] (dit is standaard niet het geval)
- Zorg ervoor dat je ClockWorkMOD geïnstalleerd hebt (is normaal gezien sowieso het geval als je al geMOD hebt...)
- Download hier de Stock ROM backup van ClockWorkMOD: pidgey.be/ZTE San Fransisco Mobistar ClockWork STOCK Backup.zip (*zal volledig geüpload zijn rond 12u)
- unzip de file en zet de geünzipte map op een of andere manier in de map "/clockworkmod/backup/" op je SD kaart. (via USB / kaartlezer / ...)
- Zet de Blade uit, en zet hem dan terug aan terwijl je de 'Volume -' knop ingedrukt houdt. (Dit is om in ClockWork te booten)
- Vervolgens wis je in ClockWork je cache, settings en 'dalvik cache' (advanced->wipe dalvik cache)
Navigeren doe je met de volumetoetsen, bevestigen met de 'home' toets.
- Nu ga je naar 'backup/restore', kies restore en kies "2011-05-07.09.18.36".
- Nadat deze bewerking voltooid is kan je je Blade terug opstarten en zou hij terug op de Stock ROM moeten staan :)

Voila :) Dat zou moeten werken :)

Voor donaties: Stuur PM

Pj
Dit wou echter niet werken bij me, tot dat ik de bovenvermelde downgrade naar gen1 deed, en van daaruit in clockworkmod de backup restorede.

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:55
Edit-: offtopic vraag

[ Voor 90% gewijzigd door RudyL op 08-09-2011 13:13 ]

LOETKE

• janvanduschoten
  • Laatst online: 08:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

RudyL schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:02:
Toch wel nadelig dat via de site van KPN en HI niet contact is op te nemen met de winkels van deze kantoren. Daarom maar hier, weet iemand of deze telefoon te koop is bij een van deze winkels in Deventer? Ideale back-up smartphone nu mijn Desire Z tijdelijk ter reparatie weg is.
Dit is een ervaringen topic, geen aankoop/abonnementen topic. De titel van het topic en de topicwaarschuwing verklappen het al een beetje :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022
Gisteren de Blade aangeschaft. In het openingsbericht van dit topic wordt bij het item over calibreren van de batterijmeter gesproken over een groene LED die oplicht, ook als de telefoon uit is.. Klinkt vast dom, maar waar zit die LED dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
capono schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:03:
Gisteren de Blade aangeschaft. In het openingsbericht van dit topic wordt bij het item over calibreren van de batterijmeter gesproken over een groene LED die oplicht, ook als de telefoon uit is.. Klinkt vast dom, maar waar zit die LED dan?
Achter de knop van het witte pijltje, rechtsonderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capono
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08-2022
Gevonden, bedankt. Maar dan moet het wel heel donker zijn in de kamer wil je dat zien. Overigens lijkt de software om de batterij te kalibreren alleen te werken als de rom-update uitgevoerd is. Wel blij met apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Zojuist bij de winkel van KPN geweest, ze geven geen garantie op de hardware, alleen de software. Binnenkort maar even zo'n nieuw schermpje van eBay plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 16-09 00:10
Hoezo geen garantie op de hardware ?, als je het daar gekocht heb zeker wel.
( mits het je eigen schuld is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Tunaflish schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:40:
Zojuist bij de winkel van KPN geweest, ze geven geen garantie op de hardware, alleen de software. Binnenkort maar even zo'n nieuw schermpje van eBay plukken.
Het consumentenrecht stelt dat binnen een half jaar na aankoop, de LEVERANCIER moet aantonen dat iets niet onder garantie valt. Na het half jaar wordt dit omgedraaid. Zoek maar na via Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Dat zei ik ook, waarop de verkoper zei dat 'ie dan gewoon wordt teruggestuurd met de melding 'Ja, die heb je gewoon laten vallen, eigen schuld'. En blijkbaar komen ze ermee weg, maar daar ga ik nog even wat onderzoek naar doen, want ik kan me niet voorstellen dat bedrijven hier zo makkelijk de schuld kunnen afschuiven op de gebruiker, vooral omdat 'ie nog maar net twee weken in mijn bezit is. De barst is spontaan ontstaan, niet laten vallen of zware dingen op gezet, dus nog maar even kijken.

Heb aan de andere kant ook geen zin om nog een week rond te lopen met die barst, want straks komt er allemaal vuil door die barst op 't touchscreen, dan baal ik een stuk harder.

Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.