Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01 13:48
Het partitioneren is volgens mij goed gebeurd.
Hij kan wel een GSF ROM erop zetten, maar niet de Moldovan ROM. Ook niet de versies die eronder staan (zoals vanillia). En als ik de Moldovan ROM selecteer in recovery maneger (rom manager), dan moet hij opnieuw booten en dan het bestand selecteren op mijn sd kaart. (dan staat er, installeren, en dan ineens installatie aborted.)
Want ik heb ook menuknop en volume + knop geprobeerd, maar dan komt het opstartscherm niet verder dan het android teken(logo)
Edit:
Ik zoek alles altijd eerst uit en weet wat ik doe, alleen ik kan niet zo goed engels.. (niet dat er gedacht wordt dat ik maar wat doe en alle vragen gewoon dom stel.. Want daar kan ik zelf ook niet tegen namelijk als mensen dat doen)

[ Voor 19% gewijzigd door Jan.. op 12-01-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ROM manager? Dus je hebt een lopende Android waar ROM manager is geinstalleerd?

Bij het aandoen van de telefoon direct Home knop + V+ indrukken en vasthouden, dan kom je in de recovery mode.
Probeer eerst daar terecht te komen.

Off: Nieuwe TS begint al aardig vorm te nemen! Wil je graag iets erin terug zien, stuur dan een DM!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
Daar was ik al wel, maar toen kon ik alleen kiezen voor een installatie via update.zip.
Dus ik heb daarna weer GSF27 geinstalleerd.
Maar ik zal proberen daar weer te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
Ik neem aan dat ik de moldovan ROM kan installeren met recovery-clockwork-5.0.2.0-blade-gen2-update_signed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 23:01
Weet iemand waar ik de stock KPN ROM kan vinden? Ik moet helaas een blade voor een vriend van me terugsturen wegens een defect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 10:48
-ION- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:10:
Weet iemand waar ik de stock KPN ROM kan vinden? Ik moet helaas een blade voor een vriend van me terugsturen wegens een defect :(
Heb je geen nandroid backup gemaakt voor je een nieuwe rom hebt geflashed?

Ik heb mijn oude nandroid backup nog wel, maar die is geactiveerd met mijn Google account, dus die kan ik niet zomaar posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:59
-ION- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:10:
Ik wil gerust met hulp van iedereen mijn spiksplinternieuwe nog niet uitgepakte ROM nog wel eens backuppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Heeft iemand een Nederlands adres voor goede hoesjes voor de Blade? Ik krijg morgen ook een Blade binnen en wil hem wel netjes houden (eerste smartphone, loop nu nog met een veredelde Nokia 3310 rond). Heb bij Play.com wel een mooi leren 'flip' hoesje gezien voor weinig, maar bij gebrek aan creditcard koop ik liever in Nederland.

Daarnaast ga ik van het weekend er meteen Cyanogenmod 7.1 opzetten. Heb hem gekocht omdat ik voor werk apps moet gaan testen, verder zal hij vooral als dumb-phone gebruikt gaan worden, maar gezien de specs leek me deze wel erg leuk om goedkoop kennis te maken met Android en smartphones.

Als ik er aan denk zal ik van de stock ROM (KPN prepaid) een backup maken, wellicht handig voor -ION-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EcoR schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:22:
Heeft iemand een Nederlands adres voor goede hoesjes voor de Blade? Ik krijg morgen ook een Blade binnen en wil hem wel netjes houden (eerste smartphone, loop nu nog met een veredelde Nokia 3310 rond). Heb bij Play.com wel een mooi leren 'flip' hoesje gezien voor weinig, maar bij gebrek aan creditcard koop ik liever in Nederland.

Daarnaast ga ik van het weekend er meteen Cyanogenmod 7.1 opzetten. Heb hem gekocht omdat ik voor werk apps moet gaan testen, verder zal hij vooral als dumb-phone gebruikt gaan worden, maar gezien de specs leek me deze wel erg leuk om goedkoop kennis te maken met Android en smartphones.

Als ik er aan denk zal ik van de stock ROM (KPN prepaid) een backup maken, wellicht handig voor -ION-
Ik zou het alleen op een screenprotector houden die je op Ebay wel kan vinden.
De behuizing van de Blade is matzwart en prettig kunstof/plastic, je zal er niet snel krassen op zien.
Weer een voordeel tov de glimmende krengen van Samsung :').

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
HyperBart schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:11:
[...]

Ik wil gerust met hulp van iedereen mijn spiksplinternieuwe nog niet uitgepakte ROM nog wel eens backuppen ;)
Als je dat zou kunnen doen, zou dat geweldig zijn :*) heb er al lang naar gezocht namelijk.
EcoR schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:22:

Ok bedankt alvast :) , heb je trouwens Moldovan al overwogen i.p.v. CM7 deze draait namelijk veel soepeler en gaat stukken beter met je batterij om. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door -ION- op 13-01-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
-ION- schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:53:

Ok bedankt alvast :) , heb je trouwens Moldovan al overwogen i.p.v. CM7 deze draait namelijk veel soepeler en gaat stukken beter met je batterij om. ;)
Hmm, klinkt goed. Die ga ik zeker overwegen, maar omdat de meeste mensen hier een versie van CM draaien ging ik er vanuit dat die de beste was. Maar soepel + betere batterij zijn voor mij goede argumenten om Moldovan te proberen. Als hij lekker stabiel is klinkt die ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:00
Ook Wbaw heeft weer van zich laten horen met het uitbrengen van de opvolger van GSF. Bijzonder aan deze ROM is dat hij behalve de laatste gelekte kernel bevat, ook voorzien is van undervolting voor Wifi en CPU om de gebruikstijd weer iets te verlengen.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 14-01-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EcoR schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:13:
[...]

Hmm, klinkt goed. Die ga ik zeker overwegen, maar omdat de meeste mensen hier een versie van CM draaien ging ik er vanuit dat die de beste was. Maar soepel + betere batterij zijn voor mij goede argumenten om Moldovan te proberen. Als hij lekker stabiel is klinkt die ook erg goed.
Sowieso is Moldovan een geweldige rom, batterijduur is heerlijk en voor de rest is hij enorm stabiel ik heb niks verkeerds gemerkt aan deze ROM nog.
elinx schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:03:
Ook Wbaw heeft weer van zich laten horen met het uitbrengen van de opvolger van GSF. Bijzonder aan deze ROM is dat hij behalve de laatste gelekte kernel bevat, ook voorzien is van undervolting voor Wifi en CPU om de gebruikstijd weer iets te verlengen.
Jammer dat wbaw niets aan ics heeft gewerkt maar aan Gingerbread. Neemt niet weg dat hij een dappere poging onderneemt om een goede plek in de 2.3 gedeelte te herpakken.

Ik hoop dat hij ICS probeert te porten, zou een goede ontwikkeling zijn, ter vergelijking Galaxy S II plus is (nog) niet geport, en bij de Blade proberen ze het al wel, moet je na gaan hoe populair de telefoon is bij de devvers.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06 23:47
Quad schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:34:

Jammer dat wbaw niets aan ics heeft gewerkt maar aan Gingerbread.
Hij zit in het Cyanogenmod ICS team :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Vanmiddag de Blade binnen gekregen en meteen wat verschillende rom geprobeerd. CM7 vond ik nog een beetje traag werken, maar Moldovan draait als een speer, die gebruik ik nu dus ook. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de camera aan de praat, ik krijg constant de melding 'kan geen contact met camera maken'. Beetje jammer, want op de stock rom deed hij het natuurlijk wel, maar die backup is heb ik helaas verprutst... :(

Verder een prima telefoontje denk ik, ga er komende weken eens verder mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
-ION- schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:53:
[...]

Als je dat zou kunnen doen, zou dat geweldig zijn :*) heb er al lang naar gezocht namelijk.
Fix jij me even een stappenplan van andere mensen hoe ik een cleane backup kan maken zonder persoonlijke gegevens of geactiveerde Google Accounts er in?

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 14-01-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
EcoR schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:21:
Vanmiddag de Blade binnen gekregen en meteen wat verschillende rom geprobeerd. CM7 vond ik nog een beetje traag werken, maar Moldovan draait als een speer, die gebruik ik nu dus ook.
...
Ik ben van GSF22 naarCM7 gegaan en ik vind het nog steeds super! Batterijduur is flink verlengd doordat je makkelijk van 2G/3G kan gaan. Ook Data aan/uit scheelt veel. Daarnaast heb ik de min. CPU speed verlaagd naar 122Mhz en de max. CPU speed naar 749Mhz. Dit draait prima en vloeiend. Ik heb de helderheidsniveau's van het scherm ook kunnen wijzigen. Voor mij helemaal super dus, die CM7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Klopt het dat ik niet kan TPT'en met mijn 5MP (en bijgevolg Gen2?)?

Wat is dan the way to go? Blijft dat nog steeds zoals ik het in de eerste gedaan heb? Met CWM dan maar...

[ Voor 46% gewijzigd door HyperBart op 14-01-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425395

Vanmiddag de Blade binnen gekregen en meteen wat verschillende rom geprobeerd. CM7 vond ik nog een beetje traag werken, maar Moldovan draait als een speer, die gebruik ik nu dus ook. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de camera aan de praat, ik krijg constant de melding 'kan geen contact met camera maken'. Beetje jammer, want op de stock rom deed hij het natuurlijk wel, maar die backup is heb ik helaas verprutst... :(

Verder een prima telefoontje denk ik, ga er komende weken eens verder mee experimenteren.
Misschien fixt het de camera als je de undervolt kernel voor de Moldovan rom flasht, ik lees in die thread op Modaco nl dat het voor een aantal personen (met een chinese Blade) heeft gewerkt, dus misschien werkt het voor jou ook?

Maar als ik het zo lees is de consensus dat de 'nieuwere' KPN Blades dus met een andere camera module worden geleverd als de mijne. Zou iemand met zo'n 'nieuwere' Blade wat willen nachecken, de app zte emode helper runnen (meeste custom roms zit deze app wel meegeleverd) en vervolgens op chipertest klikken, je krijgt een scherm met info over je scherm, wifi, camera module en nog meer dingen. Even de camera module hier noteren om te kijken welke nieuwe camera module ze nu gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:47
Ik heb dezelfde camera-issues, Chipertest gedraaid:

Camera Information:
ID:0x2880
Nmae:MT9P111-5.0Mp-AF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
HyperBart schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:38:
[...]

Fix jij me even een stappenplan van andere mensen hoe ik een cleane backup kan maken zonder persoonlijke gegevens of geactiveerde Google Accounts er in?
Zo maak je een schone backup van je huidige ROM: (Stap 1 en 2 zijn alleen noodzakelijk wanneer je een (stock)ROM draait zonder root toegang)

1. Installeer Z4root.
2. Open Z4root en selecteer "Temporary Root"
3. Installeer ROM Manager.
4. Open ROM Manager en klik op "Flash Clockworkmod Recovery" en Selecteer ZTE Blade onderaan de lijst.
5. Klik daarna op "Reboot into Recovery". (of herstart de telefoon met de volume - knop ingedrukt)
6. Navigeer met de volume knop naar "wipe data/factory reset" en klik op de home knop om verder te gaan.
7. Navigeer nu naar "Yes -- delete all user data" en klik weer op de home knop"
8. Navigeer naar "backup and restore" en klik op de home knop.
9. Navigeer naar "backup" en klik weer op de home knop.
10. Als het proces is voltooid, ga je terug naar het hoofdmenu met de terug knop, en selecteer je "reboot system now".
11. Je backup bevind zich in de map "clockworkmod" op je SD kaart.

Z4Root en ROM Manager (Zo kun je ze installeren zonder in te loggen bij de market: Uitpakken, kopieëren naar je SD kaart en installeren) http://www.mediafire.com/?gokgxyq4a4xt8o5
Stock Recovery (Als je deze later weer wilt terugzetten om je blade weer origineel te maken: Kopieer naar je SD kaart, telefoon opstarten met volume - knop ingedrukt, "install zip from sdcard", "choose zip from sdcard", navigeer naar het zip bestand en bevestig) http://www.mediafire.com/?1411a804may9b4q

Laat het weten als er iets niet lukt :)

[ Voor 20% gewijzigd door -ION- op 16-01-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 18:30
@EcoR en djiedjee

Misschien ff in het topic van de maker dit posten. Ik weet dat hij zeer actief en hulpzaam is.
http://android.modaco.com...ain-pie-rls9-android-235/

Momenteel zit hij op release 9 (rls8 was maar een paar dagen geleden) dus kan wel zijn dat er wat gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-

djiedjee schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:55:
Ik heb dezelfde camera-issues, Chipertest gedraaid:

Camera Information:
ID:0x2880
Nmae:MT9P111-5.0Mp-AF
Hier ook een blade binnengekregen met dezelfde issues. Op de stock KPN ROM (Android 2.2 (Froyo)) werkt de camera met de standaard camera app, maar in andere programma's zoals barcode scanner blijft het beeld zwart. Na het installeren van een custom rom krijg je de melding "Kan geen verbinding met de camera maken"
Gekocht bij Bol.com (KPN Prepaid pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-06 22:30
-ION- schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:59:
[...]

[...]

Hier ook een blade binnengekregen met dezelfde issues. Op de stock KPN ROM (Android 2.2 (Froyo)) werkt de camera met de standaard camera app, maar in andere programma's zoals barcode scanner blijft het beeld zwart. Na het installeren van een custom rom krijg je de melding "Kan geen verbinding met de camera maken"
Gekocht bij Bol.com (KPN Prepaid pakket)
Als je Moldovan draait kan je deze kernel proberen: http://www.mediafire.com/?fdieke4sgtir4n9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425395

Voor de mensen met een niet werkende camera met custom 2.3 roms, zorg dat je devolgende stappen probeert, Blades met een aptina MT9P111 of samsung S5K5CAGX schijnen niet te werken op hele oude roms zoals Swedish Spring omdat deze sensors in latere Blades werden gebruikt, maar je beste kans is dus een zo recent mogelijk custom kernel te flashen zoals de undervolt kernel (wat JHdD hierboven ook naar linkt).

1. flash Moldovan RLS9; doet camera niet?
2. flash undervolt kernel in clockwork manager; doet camera niet?
3. laat een bericht achter op http://android.modaco.com...ain-pie-rls9-android-235/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Helaas. Met undervolt kernel krijg ik wel beeld op de camera, maar het maken van een foto laat de boel alsnog vastlopen. Heb er een melding op het forum over gemaakt, voorlopig maar even zonder camera dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-06 21:38
Ik heb laatst voor een familielid een ZTE Blade aangeschaft. En in eerste instantie deed deze het boven verwachting. Alleen kreeg ik zojuist te horen dat deze recent problemen gaf. Hij valt constant uit. Zelfs met wifi uit. Iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

Een custom rom installeren was eerder niet noodzakelijk, maar als het probleem softwarematig is kan het probleem natuurlijk wel zo verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
-ION- schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:51:
[...]

Activeer in geen enkel geval een google account, voordat je onderstaande stappen heb doorlopen.

1. Installeer Z4root.
2. Open Z4root en selecteer "Temporary Root"
3. Installeer ROM Manager.
4. Open ROM Manager en klik op "Flash Clockworkmod Recovery" en Selecteer ZTE Blade onderaan de lijst.
5. Klik daarna op "Reboot into Recovery". (of herstart de telefoon met de volume - knop ingedrukt)
6. Navigeer met de volume knop naar "backup and restore" en klik op de home knop om verder te gaan.
7. Navigeer naar "backup" en klik weer op de home knop.
8. Als het proces is voltooid, ga je terug naar het hoofdmenu met de terug knop, en selecteer je "reboot device".
9. Eenmaal opnieuw opgestart verbind je je blade met je pc en kopieer je je "clockworkmod" map naar je PC en ZIP/RAR je deze.
10. Upload (het liefst met mediafire)

Z4Root en ROM manager (Zo kun je ze installeren zonder in te loggen in de market) http://www.mediafire.com/?gokgxyq4a4xt8o5
Stock Recovery (als je deze later weer wilt terugzetten om je blade weer origineel te maken) http://www.mediafire.com/?1411a804may9b4q

Laat het weten als er iets niet lukt, alvast heel erg bedankt! :)
OK! Ik ga 'm eerst eens helemaal leeg laten gaan (batterij), terug vol opladen en terug weer eens leeg laten gaan... Jij hebt even geduld?

Was ik trouwens al zo van plan als hierboven, ben er ondertussen wat bekend mee, geen Google accounts defined bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
HyperBart schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:12:
[...]

OK! Ik ga 'm eerst eens helemaal leeg laten gaan (batterij), terug vol opladen en terug weer eens leeg laten gaan... Jij hebt even geduld?

Was ik trouwens al zo van plan als hierboven, ben er ondertussen wat bekend mee, geen Google accounts defined bij mij :)
Jahoor heb geduld ;) de desbetreffende blade is pas 2 weken binnen dus de garantie is nog lang niet verlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
-ION- schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:51:
[...]

Activeer in geen enkel geval een google account, voordat je onderstaande stappen heb doorlopen.

[...]
Ik dacht dat onder "instellingen - back-up en herstellen - fabrieksinstellingen terug" alle privacyinstellingen gewist worden zodat je zonder meer een "cleane" back-up kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Bij mij gaat de Blade elke nacht automatisch in vliegtuig modus, en s'morgens gaat automatisch de vliegtuig modus ook weer uit. Wordt gedaan door een applicatie.

Alleen moet ik telkens s'morgens mijn pin ingeven voordat het toestel zijn connectiviteit terugkrijgt. En soms vergeet ik al eens te kijken en mij pin dus in te geven wat maakt dat ik niet bereikbaar ben.

Is hier een oplossing voor ? Ik vind nergens een instelling om de pin na de vliegtuig modus uit te schakelen, en de volledige pincode uitzetten vind ik ook maar gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
EDIT: Samengevoegd met bovenstaande post, om het overzichtelijker te maken

[ Voor 97% gewijzigd door -ION- op 16-01-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Hoe is de ervaring met navigatieprogramma's op deze telefoon, zoals sygic etc.?
En dan bedoel ik eigenlijk alleen of deze telefoon snel genoeg is om dit goed soepel te kunnen draaien, al dan niet mbv een overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:06
Ik heb Sygic er al vanaf dag 1 op staan en geen problemen mee gehad.
Eerst op de stockROM (Mobistar) en nu al enkele maanden op GSF (21 ofzo).

Je hoeft er niet voor te overclocken, loopt soepel op standaard snelheid.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Gurneyhck schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:36:
En dan bedoel ik eigenlijk alleen of deze telefoon snel genoeg is om dit goed soepel te kunnen draaien, al dan niet mbv een overclock.
Hier werkt het prima, draai het eigenlijk al vanaf het begin i.p.v. navigon omdat deze een internet verbinding nodig heeft om op te starten. De navigatie zelf draait soepel het menu werkt een beetje traag maar daar hebben snellere telefoons ook last van. De ontvangst is prima en het bepalen van je locatie gebeurt vrij vlot. TomTom kan de deur uit dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:00
Hoe is de ervaring met navigatieprogramma's op deze telefoon...
Ik werk met iGo Myway en dat gaat prima op de standaardsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Sygic werkt goed, ik gebruik versie 11. Telefoon is sowieso heel erg snel met het vinden van een GPS lock, ook zonder internet (met assisted GPS uit dus). Meestal binnen 10-30 sec; terwijl dat bij mijn oude nokia E66 nog wel ens een minuut of 5 kon duren.

Met internet kun je ook gebruik maken van de Google Navigatie die je bij Maps krijgt; die is gratis en draait nog soepeler. Je kunt kaarten van te voren laden voor als je naar het buitenland gaat. Voor lange afstanden en sowieso voor het buitenland zou ik eerder Sygic gebruiken omdat je dan zeker weet dat je dekking hebt met je kaart en de navigatie werkt toch wat fijner. Helaas geen fiets (of scooter) routes meer in de nieuwste Sygic! Wel wandel.

Zoals -ION- al zegt; niet alle navigatie werkt zonder internet. Navigon loopt bij mij ook vast als ik m'n data uit zet, ondanks dat de kaarten wel offline geladen worden. wel handig om ff te testen vóór je op vakantie gaat ;).

[ Voor 10% gewijzigd door discy op 17-01-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sygic ben ook ik zeer te spreken over.
Versie 10 hielp mij om een adres te vinden vanaf Utrecht CS in de binnenstad, wandel dus.
Ideaal.

Versie 11 zijn wel wat aanpassingen gedaan, en is het wat lastiger te vinden in de menu's.
Menu is wat trager ook, maar navigeren is zeer soepel en erg nauwkeurig.
Sinds eind vorig jaar is hier een nieuw stuk aan de singel toegevoegd met een spoorviaduct, staat allemaal in de navigatie, Google Maps heeft de hele verandering nog niet doorgevoerd, alleen een stukje weg wat lichtgrijs is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 16:04
Even een hele snelle vraag tussendoor: het is inmiddels een tijdje geleden dat ik de boel geflasht heb (draai nu tevreden Moldovan rls7) en wil die nu wel updaten naar rls9. Ik zit nu echter op m'n werk en ga dus niet nu heel veel tijd eraan besteden om de boel te backuppen, flashen en de backups van data terug te zetten; kan ik via die update.zip van Clockwork de boel dusdanig installeren dat 'ie daadwerkelijk update en ik dus al mijn data hou, of moet ik er vanavond wat tijd voor vrijmaken?

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Thx voor de navigatie-ervaringen!
De blade is besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tunaflish schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:55:
Even een hele snelle vraag tussendoor: het is inmiddels een tijdje geleden dat ik de boel geflasht heb (draai nu tevreden Moldovan rls7) en wil die nu wel updaten naar rls9. Ik zit nu echter op m'n werk en ga dus niet nu heel veel tijd eraan besteden om de boel te backuppen, flashen en de backups van data terug te zetten; kan ik via die update.zip van Clockwork de boel dusdanig installeren dat 'ie daadwerkelijk update en ik dus al mijn data hou, of moet ik er vanavond wat tijd voor vrijmaken?
Zorgen dat Google sync aan is, en syncen over je netwerk.
SMSjes kan je voor veiligheid backuppen, weet niet of Google sync. dat ook doet.
Je apps worden na nieuwe installatie terug gedownload en zorg dat je data op je SD kaart staat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Inmiddels een dagje prutsen met de Blade achter de rug. Opnieuw flashen van undervolt-kernel en de nieuwste Moldovan en ik heb wel weer beeld op m'n camera, maar nog steeds ondersteboven. Foto's maken lukt soms. De ene keer wel (goede foto), dan weer niet (service wordt afgesloten), dan weer wel (slechte, korrelige foto)...We gaan vooruit :).

Ik ga denk ik voorlopig bij Moldovan blijven, ROM is prima stabiel, snel en met de undervolt-kernel zeer zuinig op de batterij als hij niets staat te doen. Met een redelijk intensieve dag achter de rug (2 keer opnieuw flashen, stuk of 6 apps downloaden en installeren, mail ophalen en wat WordFeud, Angry Birds, nieuws en weer checken) is er zo'n 30% van de batterij afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
KonstaT heeft nu weer wat nieuws. http://android.modaco.com...sh-snow-rls1-android-235/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Ben hem nu aan het installeren, zal mijn bevindingen hier weer posten.

[ Voor 15% gewijzigd door -ION- op 17-01-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik die informatie goed begrijp is dit een zelfde ROM als Moldovan gebasseerd op Swedish Spring officiele ROM 2.3.5?

Heb zojuist de kernel vervangen naar de undervolted versie, ben nog benieuwd komende dagen wat het doet met de accuduur.
Beetje browsen op 3G vreet voor mijn gevoel nog altijd teveel accu.

Edit: Zou het nu mogelijk zijn om de aantal Mhz omhoog te gooien nu de processor undervolted is?
Ik kom momenteel niet hoger als 691Mhz, nu misschien wel. Verschil met 604Mhz of 691Mhz is wel duidelijk merkbaarder nu.

[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 17-01-2012 23:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Quad schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:02:
[...]

Als ik die informatie goed begrijp is dit een zelfde ROM als Moldovan gebasseerd op Swedish Spring officiele ROM 2.3.5?

Heb zojuist de kernel vervangen naar de undervolted versie, ben nog benieuwd komende dagen wat het doet met de accuduur.
Beetje browsen op 3G vreet voor mijn gevoel nog altijd teveel accu.
Het idee erachter is inderdaad hetzelfde alleen is de undervolted kernel nu standaard. En de ROM is GEN2 only geworden, aangezien deze momenteel het beste werkt.
Quad schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:02:
[...]
Edit: Zou het nu mogelijk zijn om de aantal Mhz omhoog te gooien nu de processor undervolted is?
Ik kom momenteel niet hoger als 691Mhz, nu misschien wel. Verschil met 604Mhz of 691Mhz is wel duidelijk merkbaarder nu.
Nee het verlagen van het voltage heeft meestal juist een negatief effect op de overclockbaarheid. In dit geval maakt het echter niet uit want het voltage wordt alleen verlaagt als de processor op clocksnelheden onder 420MHz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438118

ZTE Blade gekocht voor de zaak (email en agenda gebruiken). Van alles geprobeerd, maar krijgen het niet werkbaar. Certificaat afhandeling lukt niet. Waarschijnlijk ligt het aan de bedrijfs email policy; deze verplicht tot data versleuteling (require encryption). Het lijkt er op dat de ZTE daar niet mee overweg kan. Ik twijfel of een ROM upgrade dat gaat verhelpen, mogelijk zit het eerder in de chipset (hardware).
Heeft iemand ervaring/tips? Anders heb ik het toestel voor niets gekocht...

Crossposten is niet toegestaan, je moet óf de vraag in dit topic stellen óf een nieuw topic beginnen, niet beide.

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 20-01-2012 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

Welke mail-programma's heb je al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Anoniem: 438118 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:59:
ZTE Blade gekocht voor de zaak (email en agenda gebruiken). Van alles geprobeerd, maar krijgen het niet werkbaar. Certificaat afhandeling lukt niet. Waarschijnlijk ligt het aan de bedrijfs email policy; deze verplicht tot data versleuteling (require encryption). Het lijkt er op dat de ZTE daar niet mee overweg kan. Ik twijfel of een ROM upgrade dat gaat verhelpen, mogelijk zit het eerder in de chipset (hardware).
Kun je wat meer informatie geven over de instellingen en de server waarmee je probeert te verbinden?

Wat ik zou doen als ik jou was (geen oplossing voor nu, maar wel voor later) is met je telefoon langs de ICT afdeling gaan van je bedrijf. Zij weten hopelijk precies wat er wel en niet mogelijk is kwa beveiliging; en grote kans dat de ICT-ers zelf ook een Android hebben en de telefoon zo voor je kunnen instellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Anoniem: 438118 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:59:
Probeer TouchDown uit de Market eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 433149

Ik overweeg ook deze foon te kopen alleen zie ik dat de opvolger: ZTE Blade S nu ook net uit is/komt. Dan is het toch veel beter te wachten totdat deze overal te koop is? Is toch een goeie upgrade?! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Anoniem: 433149 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:02:
Ik overweeg ook deze foon te kopen alleen zie ik dat de opvolger: ZTE Blade S nu ook net uit is/komt. Dan is het toch veel beter te wachten totdat deze overal te koop is? Is toch een goeie upgrade?! :P
Voordelen:
1. 800MHz ipv 600MHz CPU.
2. Front-camera.

Nadelen:
1. Niet in Nederland verkrijgbaar.
2. Momenteel alleen sim-locked van Orange UK of T-Mobile UK.
3. Nog geen custom ROMs beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nmgn231 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 08:23:
[...]

Probeer TouchDown uit de Market eens.
Daar kwam ik net vandaan toen ik dit berichtje plaatste. De heren hebben de server er naast gehad en ook een htc om niets aan het toeval over te laten en kwamen er niet uit. De tekst in de post is een copypaste van hun reactie per mail :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438118 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:09:
[...]

Daar kwam ik net vandaan toen ik dit berichtje plaatste. De heren hebben de server er naast gehad en ook een htc om niets aan het toeval over te laten en kwamen er niet uit. De tekst in de post is een copypaste van hun reactie per mail :'(
Trouwens Touchdown is geinstalleerd dat is het probleem niet. Het zit em echt in de policy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Heb ik gisteren CM 9 geïnstalleerd en datagebruik uit gezet. Heb ik vandaag nog steeds 10 euro ver-internet zonder dat ik het wist. lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 438118 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:09:
[...]

Je kan een poort in stellen hè..
Vraag eens welke ssl poort het bedrijf gebruikt voor in en voor het uitgaande e-mail verkeer, en stel dat eens in.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Lennart95 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:30:
Heb ik gisteren CM 9 geïnstalleerd en datagebruik uit gezet. Heb ik vandaag nog steeds 10 euro ver-internet zonder dat ik het wist. lekker dan.
Hoe heb je datagebruik uitgezet?

Menu -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Gegevenstoegang -> Uit

Of, als je wel dataverbinding wil hebben, maar geen achtergrondgegevens wilt ophalen:

Menu -> Instellingen -> Accounts & synchronisatie -> Achtergrondgegevens -> Uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Lennart95 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:30:
Toevallig nog dataroaming aanstaan oid? In principe zou, als je alle netwerk-opties uitzet bij instellingen, er geen dataverbruik meer moeten zijn.

Zelf nu bijzonder tevreden met de undervolt-kernel op Moldovan R9. Met matig internetgebruik (als ik op m'n werk zit staat het uit, zit tenslotte achter een computer), af en toe een sms en 2 a 3 telefoontjes na 2,5 dag nog 60% over. Nu moet ik wel zeggen dat ik er geen spelletjes op speel en alleen af en toe mail / twitter en nieuws check op de telefoon, maar toch een mooi resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Condor70 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:59:
[...]

Hoe heb je datagebruik uitgezet?

Menu -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Gegevenstoegang -> Uit

Of, als je wel dataverbinding wil hebben, maar geen achtergrondgegevens wilt ophalen:

Menu -> Instellingen -> Accounts & synchronisatie -> Achtergrondgegevens -> Uit
Het nadeel hiervan is dat je redelijk eenvoudig (perabuis) de gegevenstoegang weer kan inschakelen wanneer je de 'energiebeheer widget' op de homescreen hebt staan.

Ik heb een loos toeganspunt aangemaakt bij:
Menu -> Instellingen -> Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Namen toegangsunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
Het wordt toch langzamerhand wat stilletjes op dit topic. Blijkbaar is iedereen tevreden met z'n huidige ROM. Eens kijken of er weer een opleving komt als ICS 'officieel' beschikbaar komt voor de Blade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 08:47
JakeNL schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:47:
Het wordt toch langzamerhand wat stilletjes op dit topic. Blijkbaar is iedereen tevreden met z'n huidige ROM. Eens kijken of er weer een opleving komt als ICS 'officieel' beschikbaar komt voor de Blade. :)
Toevallig gisteravond geswitched van Moldovan High Milage Pie ofzoiets RLS8 (van Konstat) naar zijn follow-up "Swedish Snow RLS1" op basis van de laatste ZTE 2.3.5, met undervolting support. Hopelijk wat betere battery-life. Ben erg tevreden over de stabiliteit van Konstat z'n ROMs.

Het enige wat ik niet begrijp: m'n facebook app wordt echt r-e-t-e traag na verloop van tijd. Vlak na een full wipe en het installeren van een rom is het allemaal goed te doen, maar een week later is facebook echt onbruikbaar. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:45
JakeNL schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:47:
Ik lurk hier nog regelmatig ;) ben inderdaad vol spanning aan het wachten op ICS (vooral CM9, maar al lang niks van gehoord, is er een datum bekend) Hoop ook dat de update er voor gaat zorgen dat mn gps weer werkt. Kan ik vast ook fixen door een wipe en nieuwe installatie, maar doe het liever pas als ICS er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10-2024
In de aanbieding dit weekend voor 86 euro bij de wehkamp !
daar zat ik op te wachten !

dus besteld en ben benieuwd

[ Voor 34% gewijzigd door Rotaderp2 op 20-01-2012 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 14:04
Ik heb gisterde de blade van de wehkamp besteld voor 89 en vandaag al binnen!
alles werkt goed en toch best een mooi telefoontje voor die 89 euro. Blijf voorlopig wel even op 2.2.2 want zit midden in mn tentamens en anders weet ik wel weer hoe dat gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wil dus ook net de Blade bestellen bij Wehkamp, zie ik dat je er GEEN FIREFOX op kunt gebruiken vanwege de processor. Lekker kut zeg... Mn favoriete browser met al mijn bookmarks...

Kan dat wel met een mod of custom rom of hoe t ook heten mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 433149 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:57:
wil dus ook net de Blade bestellen bij Wehkamp, zie ik dat je er GEEN FIREFOX op kunt gebruiken vanwege de processor. Lekker kut zeg... Mn favoriete browser met al mijn bookmarks...

Je kan dit trucje gebruiken:

- Apps zoals die van The Voice of Holland en Gameloft games op je Blade die normaal niet werken? Dit kan opgelost worden! Root toegang vereist.

1. Gebruik een explorer met root toegang (ES File Explorer of RootExplorer)
2. Ga naar de system map en open in een text editor build.prop. Mount R/W alvorens je dit doet. (Kan in RootExplorer met 1 druk op de knop)
3. Vind de volgende regel: ro.product.manufacturer = ZTE
4. Vervang met: ro.product.manufacturer = HTC
5. Vervang wanneer het nog niet werkt alle lijnen waar staat ZTE of Blade met HTC of Desire.
6. Herstart de telefoon.
7. Geniet van je apps!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
Quad schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:18:
[...]

Je kan dit trucje gebruiken:

- Apps zoals die van The Voice of Holland en Gameloft games op je Blade die normaal niet werken? Dit kan opgelost worden! Root toegang vereist.

1. Gebruik een explorer met root toegang (ES File Explorer of RootExplorer)
2. Ga naar de system map en open in een text editor build.prop. Mount R/W alvorens je dit doet. (Kan in RootExplorer met 1 druk op de knop)
3. Vind de volgende regel: ro.product.manufacturer = ZTE
4. Vervang met: ro.product.manufacturer = HTC
5. Vervang wanneer het nog niet werkt alle lijnen waar staat ZTE of Blade met HTC of Desire.
6. Herstart de telefoon.
7. Geniet van je apps!
En als je vervolgens alle apps voor de Desire ook nog in de market wilt hebben, kun je de cache/instellingen van de Market even wipen en herstarten. Overigens werkt geen enkele ARMv7 game natuurlijk, want er zitten een hoop libs niet in(in de blade) waardoor je een mooie FC krijgt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik probeer het even uit of FF nu straks wél geïnstalleerd kan worden.
Anders is een losse .apk wellicht benodigd.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de tips hoor, maar ik ben niet echt een supertweaker. 2 vragen:

1. Kan je FF werkend krijgen met bookmarks zonder dat ik een informatica studie moet hebben gevolgd? ;)

2. Als de originele processor in de Blade niet geschikt is voor FF, is het dan wel veilig/stabiel/ en überhaupt mogelijk om FF zonder problemen te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Anoniem: 433149 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:57:

Nop kan niet (ook niet op de manier die hierboven aangegeven is), de processor is gewoon niet geschikt. Als ik jou was zou ik er gewoon Opera Mobile opzetten.

[ Voor 5% gewijzigd door JHdD op 20-01-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier doen we niet aan. We verwachten dat je zelf een beslissing kan maken.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 20-01-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En commentaar op moderaties graag via een Direct Message (DM). In ieder geval niet rechtstreeks in het topic.

[ Voor 76% gewijzigd door PaT op 20-01-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 433149 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:40:
bedankt voor de tips hoor, maar ik ben niet echt een supertweaker. 2 vragen:

1. Kan je FF werkend krijgen met bookmarks zonder dat ik een informatica studie moet hebben gevolgd? ;)

2. Als de originele processor in de Blade niet geschikt is voor FF, is het dan wel veilig/stabiel/ en überhaupt mogelijk om FF zonder problemen te gebruiken?
Heb even getest dmv de tweak.
Kan nu wel sommige andere apps installeren, maar FF wil gewoonweg niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Firefox is enkel beschikbaar voor ARMv7 devices, niet voor ARMv6 devices zoals de Blade. Maar ik zie geen enkele reden om Firefox te willen gebruiken, er zijn meer dan genoeg andere browsers beschikbaar :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Overigens zijn er zat tooltjes die jouw bookmarks netjes kunnen synchroniseren, dus kun je ook gewoon Dolphin Browser gebruiken bijvoorbeeld :)

Quad, ik ben weer verder gegaan aan de nieuwe TS, zie m'n DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:06
Bruinbaard schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:48:
Ik heb gisterde de blade van de wehkamp besteld voor 89 en vandaag al binnen!
alles werkt goed en toch best een mooi telefoontje voor die 89 euro. Blijf voorlopig wel even op 2.2.2 want zit midden in mn tentamens en anders weet ik wel weer hoe dat gaat :P
Heb hem gisteren ook van wehkamp ontvangen. Vervolgens GSF B27 erop gezet, maar camera werkt hier niet op. Krijg een foutmelding 'Kan geen verbinding maken met camera'. Iemand oplossing?

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
kickassmen schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:13:
[...]

Heb hem gisteren ook van wehkamp ontvangen. Vervolgens GSF B27 erop gezet, maar camera werkt hier niet op. Krijg een foutmelding 'Kan geen verbinding maken met camera'. Iemand oplossing?
Kijk een paar posts hierboven, de nieuwste batch Blades heeft een iets ander type camera er in zitten waardoor recente Custom Kernels problemen met de camera hebben. Een oplossing is de undervolt kernel installeren, maar daarop draait de camera ook nog niet helemaal vlekkeloos. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd dat de Burstlam kernel het probleem fixt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Rotaderp2 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:37:
In de aanbieding dit weekend voor 86 euro bij de wehkamp !
daar zat ik op te wachten !

dus besteld en ben benieuwd
Hey dat klinkt interessant, maar ik heb al een SIM en die is niet van KPN.. enig idee of er een simlock op zit en if so of die zonder hulp van zo'n telefoongangster te verwijderen is?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
kickassmen schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:13:
[...]

ZTE heeft de camera module gewijzigd in de nieuwe Blades. De meest kans dat de camera werkt heb je met de Swedish Snow ROM (geen garanties, ik heb nog een oud model Blade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Sando schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:18:
[...]

Hey dat klinkt interessant, maar ik heb al een SIM en die is niet van KPN.. enig idee of er een simlock op zit en if so of die zonder hulp van zo'n telefoongangster te verwijderen is?
De Blades die in Nederland verkocht worden hebben geen SIM lock. Heb je er een met simlock is deze eenvoudig te verwijderen: http://android.modaco.com/topic/327319-bladeunlock-sim-network-unlock-nck-code-generator/page__hl__zte+blade+sim+lock
Daarnaast negeren de meeste custom roms of je wel een simkaart van bedrijf X in je telefoon hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 14:04
Sando schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:18:
[...]

Bij de blade van de wehkamp die ik vrijdag heb ontvangen zat wel een briefje van kpn dat hij gesimlocked was en dat die te unlocken was voor (?!?) 69 euro.
Mijn ben simonly kaartje doet het echter zonder problemen dus ik denk dat dit gewoon bluf is van de kant van kpn ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
vanochtend ook binnengekregen.

gelijk battery calibratie gedaan.
custom rom erop, diverse apps.

tot nu toe ZEER tevreden voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
HyperBart schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 20:25:
Klopt het dat ik niet kan TPT'en met mijn 5MP (en bijgevolg Gen2?)?

Wat is dan the way to go? Blijft dat nog steeds zoals ik het in de eerste gedaan heb? Met CWM dan maar...
Hier voorlopig nog geen antwoord op gehad, als iemand hier even zou op kunnen antwoorden, ben nog altijd gewend om het via de CWM te doen, maar als er, scherpere, snellere, stabielere manieren zijn, sta ik altijd voor open...

Trouwens, backup is hier net gemaakt voor diegene die het nodig had... Wel even wat moeite gehad met rooten (had zelf Z4ROOT afgehaald, maar die deed niks, ik nam die van ION en die gaf onmiddellijk aan van "hey jongen, je moet in usb debugging staan")... Met een handmatig via SD kaart geinstalleerde "root checker basic" gecontroleerd en dat lijkt in orde :)

Wat is eigenlijk het verhaal achter die andere geheugenlayouts en een beetje een landschapsschets van wat er allemaal is en wat de voor of nadelen zijn? ROM's komen vaak ook met andere layouts of staat dat daar los van?

Ziezo :) . Moldovan Mile High Mountain Pie staat er op :) . Draait wel veel soepeler dan de CM zeg :o

[ Voor 15% gewijzigd door HyperBart op 22-01-2012 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Die geheugenlayouts zijn bedoelt om de ruimte die over is in /system (waar je rom opstaat) om te zetten in /data (waar je apps opstaan), daarom staat er bij een custom rom ook hoe groot je /system moet zijn. Die kan je ook prima toepassen op een gen2: http://android.modaco.com/topic/347601-gen-23-tpts/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik dacht dat TPT's alleen voor mensen waren met een gen1 die zo naar 2 was gegaan en die dit blijven konden doen... Mijn is een gen2 en ik begreep dat je dat daar niet mee mocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
HyperBart schreef op zondag 22 januari 2012 @ 01:00:
Ik dacht dat TPT's alleen voor mensen waren met een gen1 die zo naar 2 was gegaan en die dit blijven konden doen... Mijn is een gen2 en ik begreep dat je dat daar niet mee mocht?
Uit dat topic: "These TPTs are for Gen 2 European Blades...". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
Condor70 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:22:
[...]
ZTE heeft de camera module gewijzigd in de nieuwe Blades. De meest kans dat de camera werkt heb je met de Swedish Snow ROM (geen garanties, ik heb nog een oud model Blade).
Bedankt.

Heb nu de volgende ROMS geprobeerd (Met de 5mp 'Wehkamp' versie)

Swedish Snow RLS1: Heb de SS geprobeerd maar krijg dan omgekeerd beeld op camera en camera loopt vast bij maken van foto.

GSF b27: Camera werkt niet

CM7 7.1.0 CM7 geinstalleerd + patch (cm7path-by-burstlam), Omgekeerd beeld op camera maar kan wel foto's maken.

Ga Moldovan Mile High nog proberen, laat ik nog weten.

Kortom, nog geen 'geschikte ROM. Camera is wel niet belangrijkste, maar als je fotootje maakt wil je dit wel gewoon doen.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
kickassmen schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:28:
[...]

Bedankt.

Heb nu de volgende ROMS geprobeerd (Met de 5mp 'Wehkamp' versie)

Swedish Snow RLS1: Heb de SS geprobeerd maar krijg dan omgekeerd beeld op camera en camera loopt vast bij maken van foto.

GSF b27: Camera werkt niet

CM7 7.1.0 CM7 geinstalleerd + patch (cm7path-by-burstlam), Omgekeerd beeld op camera maar kan wel foto's maken.

Ga Moldovan Mile High nog proberen, laat ik nog weten.

Kortom, nog geen 'geschikte ROM. Camera is wel niet belangrijkste, maar als je fotootje maakt wil je dit wel gewoon doen.
Ik heb toevallig precies hetzelfde. Ook een Wehkamp 5MP Blade. Swedish Snow en Moldovan met Undervolted Kernel omgekeerd beeld en soms loopt de camera vast, zelfde bij CM7.1. Aangezien ik de beste batterijtijd haal uit Moldovan blijf ik voorlopig daar op zitten, hopend dat er binnenkort nog een fix komt voor de camera :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
EcoR schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:37:
[...]

Ik heb toevallig precies hetzelfde. Ook een Wehkamp 5MP Blade. Swedish Snow en Moldovan met Undervolted Kernel omgekeerd beeld en soms loopt de camera vast, zelfde bij CM7.1. Aangezien ik de beste batterijtijd haal uit Moldovan blijf ik voorlopig daar op zitten, hopend dat er binnenkort nog een fix komt voor de camera :).
Hmm, inderdaad wachten. Heb nu CM9 erop staan, werkt de camera ook niet van, dus ga er niet op achteruit :)

Werkt prima tot nu toe, Youtube en Camera zijn 2 dingen die niet werken. Voor de rest leuk om uit te proberen. Zal de batterijduur ook eens bijhouden.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Ik heb ook bovenstaande issues met de camera, maar ik heb nog een ander issue met de undervolt rom van moldovan (Swedish Snow RLS1). Als ik bel hoor ik de hele tijd een piep-toontje alsof er een wisselgesprek binnenkomt, dit piepje hoor ik om de paar seconden gedurende het hele gesprek. Iemand enig idee wat dit is?
Ik heb het en als ik gebeld word en als ik zelf bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Waar ik nu tegen aanloop is dat spellen zoals angry bird steeds meer haperen in het begin had ik hier geen last van. Of komt het want het steeds grotere levels worden?
Overig heb ik hem nu bijna 2 maanden en ben ik nog zeer tevreden. alleen scherm komen we snel krasjes ( heb een hoesje ). EN ziggo tv heb ik er ook nog niet werkend op, maar misch is dat wachten tot ziggo met een officiële app komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
De blades zijn nu uitverkocht bij de Wehkamp overigens.

Ga van de week m'n paar maanden oude v2 blade op MP gooien voor de liefhebber overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Gurneyhck schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:15:
Ik heb ook bovenstaande issues met de camera, maar ik heb nog een ander issue met de undervolt rom van moldovan (Swedish Snow RLS1). Als ik bel hoor ik de hele tijd een piep-toontje alsof er een wisselgesprek binnenkomt, dit piepje hoor ik om de paar seconden gedurende het hele gesprek. Iemand enig idee wat dit is?
Ik heb het en als ik gebeld word en als ik zelf bel.
Heb je misschien een overclock aanstaan? Zet hem weer eens op 595mhz oid, is het dan weg?
soccerroos schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:44:
Waar ik nu tegen aanloop is dat spellen zoals angry bird steeds meer haperen in het begin had ik hier geen last van. Of komt het want het steeds grotere levels worden?
Komt denk ik door de complexiteit van de latere levels. Heb Angry Birds heel even getest, maar eerste levels gingen wel goed, Rio ging al een stuk minder soepel, hoewel die wel sneller opstartte. Probeer eens te overclocken naar 800 mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
EcoR schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:31:
[...]

Heb je misschien een overclock aanstaan? Zet hem weer eens op 595mhz oid, is het dan weg?
Ik heb inderdaad een OC aanstaan :) Dat geluidje is dan een teken dat ie te ver is overgeclocked? Zal het straks eens testen op een lagere frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Gurneyhck schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Ik heb inderdaad een OC aanstaan :) Dat geluidje is dan een teken dat ie te ver is overgeclocked? Zal het straks eens testen op een lagere frequentie.
Geen idee of die piep er door veroorzaakt wordt, maar mijn Blade ging wel raar doen op OC, dus die draait nu gewoon braaf tussen de 122 en 600, wat ook prima werkt en de problemen die ik had (beeld ging soms knipperen, icoontjes verdwenen af en toe) ben ik niet meer tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
Hoe groot achten jullie de kans dat de Blade S in NL uit gaat komen? (met al dan niet custom roms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spokje schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:30:
Hoe groot achten jullie de kans dat de Blade S in NL uit gaat komen? (met al dan niet custom roms)
Die komt er wel, rustig afwachten.
Hij gaat trouwens uitkomen onder de naam ZTE Crescent of Orange San Francisco II.

Deze dagen komt er een nieuw topic waar de opvolger ook in opgenomen wordt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotaderp2
Toch bijna 2 dagen op een volle batterij met moldovan + undervolt kernel.
Altijd wifi aangehad, 15min GPS aangehad, veel gespeeld gister en vandaag alleen maar standby gestaan en maar paar keer iets opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Quad schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:34:
[...]
Hij gaat trouwens uitkomen onder de naam ZTE Crescent of Orange San Francisco II.

Deze dagen komt er een nieuw topic waar de opvolger ook in opgenomen wordt.
Oeh, zal die ook zo lekker geprijsd worden? :9
Ik wacht nog even op dat ding denk ik.

Ik zoek een pseudo-goedkope Androidvervanger voor mijn Nokia N900, maar die is ook 600 MHz out of the box en draait zonder problemen al een jaar OC op 850-1150 MHz. Oké, hij was iets duurder, maar daar is de factor tijd voor (twee jaar geleden). Ik moet er in ieder geval niet gevoelsmatig op achteruit gaan.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.