Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 11:30
djiedjee schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:45:
...

Rom flashen:
cm7.1 geflashed. Leek allemaal prima, alleen kreeg ik de melding bij opstarten van de camera: Camera Error , Cannot connect to camera.
Gegoogled, blijkt wel een vaak voorkomend probleem, oplossingen variëren van DCIM-folder verwijderen tot omruilen toestel. Alle oplossingen mochten in mijn geval niet baten, met de originele rom deed de camera het wel, dus het kan eigenlijk geen HW-issue zijn.
Voor de aardigheid nog een andere rom geprobeerd: Moldovan Mile-High-Mountain-Pie RLS7 uit de TS.
Mooie rom, maar zelfde issue: Cannot connect to camera.

Wie heeft er nog een tip voor me?
djiedjee schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:01:
Na alle problemen om met een custom-rom de camera werkend te krijgen maar weer terug naar de stock-rom.
Camera doet het nu weer.

Alleen werken apps als goggles en een barcode-reader niet. Wie heeft dit nog meer?
Lijkt me sterk dat dit een hardware-issue zou zijn...
Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik heb er net twee gekocht en ook daarbij doet de camera het niet met de custom ROM's. Je kan wel omgekeerd beeld krijgen als je de laatste CM neemt en dan een patch installeert (http://android.modaco.com...cannot-connect-to-camera/), maar meer is mij niet gelukt.

Heeft iemand anders ervaring in het overzetten van drivers van de ene naar de andere ROM of een ander idee? Of is dat zo simpel niet? Anders hoop ik dat het met CM9 beter gaat straks...

EDIT: ik zie dat die patch in feite de drivers van de bijgeleverde ROM bevat (md5sums matchen). Dus dat gaat het niet oplossen. Weet iemand of er in CM een optie zit het beeld van de camera te spiegelen? Dat zou leuk zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door stat op 01-01-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:15
@stat : die patch had ik ook al geprobeerd, beeld is dan op z'n kop en in zwart wit...
Blijf nu maar even de standaard-rom draaien, ben even uitgeflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

Heeft iemand een idee waarom ik geen youtube filmpjes kan zien? Als ik op youtube zit en ik klik op de thumbmail om de video te starten verschijnt er op het scherm: "Probleem met lezen van server" . Ik heb de cyagonenmod met de google update. Ik heb het ook via verschillende browsers geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438821

Ik heb sinds kort een ZTE Blade (Gen2). Ik heb de telefoon bij een prepaidpakket van kpn via bol.com gekocht.

Nadat ik allemaal informatie op deze site had gelezen, wilde ik mijn telefoon rooten om er een custom ROM op te zetten. Dit heb ik eerst geprobeerd met Universal Androot, dit ging niet. Daarna via z4root geprobeerd te rooten en mijn telefoon is geroot.

Alleen nu is het volgende probleem waar ik niet mee verder kom:
Ik heb Rom Manager gedownload uit de Market, maar hij wil de Flash Clockworkmod Recovery niet installeren. Er staat, nadat ik het heb geprobeerd, 'An error occured while attempting to run privileged commands' :-(

Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 10:48
Anoniem: 438821 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:38:
Er staat, nadat ik het heb geprobeerd, 'An error occured while attempting to run privileged commands' :-(
Dan is 'ie dus niet geroot. Probeer het nog eens opnieuw, zou ik zeggen.

Ik raad trouwens aan om deze methode te gebruiken, zodat je ook het geheugen wordt herpartioneerd (meer ruimte voor apps!).

[ Voor 27% gewijzigd door Condor70 op 03-01-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe komt het dan dat Superuser wel geinstalleerd wordt naar dat ik z4root heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
je kunt ook gewoon de tutorial volgen uit de CyanogenMod7 wiki. Deze werkt voor de meeste mensen wel meteen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Negakinu schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:57:
je kunt ook gewoon de tutorial volgen uit de CyanogenMod7 wiki. Deze werkt voor de meeste mensen wel meteen.
Afgezien van het feit dat het mount commando nog steeds fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Condor70 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 13:59:
[...]

Afgezien van het feit dat het mount commando nog steeds fout is.
Ik draai al een jaar CyanogenMod7 op mijn Blade. Kan me niet meer herinneren dat ik toendertijd tegen problemen aanliep. Mocht er een fout in de Wiki staan, in het bijbehorende forum staat neem ik vast een howto die wel werkt.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het opnieuw geprobeerd en nu is het wel gelukt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk custom ROM is het beste? De 2.3.5 van ZTE of Cyanogenmod 7.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Anoniem: 438821 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:10:
Welk custom ROM is het beste? De 2.3.5 van ZTE of Cyanogenmod 7.1.0
De ZTE schijnt wat stabieler te zijn (alhoewel ik geen problemen heb met mijn CM7.1) en de CM versie heeft wat meer features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Anoniem: 438821 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:06:
Ik heb het opnieuw geprobeerd en nu is het wel gelukt :).
Ik ga misschien nog tegen hetzelfde aanlopen. Wat heb je opnieuw geprobeerd: Flash Clockworkmod Recovery installeren of opnieuw rooten met z4root ?

Welke versie van z4root heb je gebruikt, die uit de market of de gemodificeerde (http://android.modaco.com...anent-root-for-22-blades/) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Ik raad toch echt aan om deze methode te gebruiken ipv rooten, zodat je ook direct meer geheugen krijgt voor apps.

(het enige nadeel is dat als je niet eerst root, je dan ook niet eerst een backup kunt maken)

[ Voor 18% gewijzigd door Condor70 op 03-01-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
Mijn Blade is verkocht. Eergisteren is me vader hem komen halen om eens te testen (en te wennen aan de eerste keer touchscreen) en de dag erna in de middag kreeg ik een bericht: "Hoeveel moet je er voor?" haha :+ . Hij is verkocht voor 100 euro, niet al te slecht met 4 maanden ouderdom.

Zojuist wat spulletjes gekocht voor de O2X (car holder, car charger, desk dock station, ...). Was wel even wennen toen ik de Blade weer vast had, ding is 29 gram lichter en dat merk je direct. Wel lekker klein en bij de hand! Maar, ik blijf actief hier. Ga hem nog updaten naar ICS of CM9 when it's done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:22

Klippy

Still Game

stat schreef op zondag 01 januari 2012 @ 10:50:
[...]

[...]

Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik heb er net twee gekocht en ook daarbij doet de camera het niet met de custom ROM's. Je kan wel omgekeerd beeld krijgen als je de laatste CM neemt en dan een patch installeert (http://android.modaco.com...cannot-connect-to-camera/), maar meer is mij niet gelukt.

Heeft iemand anders ervaring in het overzetten van drivers van de ene naar de andere ROM of een ander idee? Of is dat zo simpel niet? Anders hoop ik dat het met CM9 beter gaat straks...

EDIT: ik zie dat die patch in feite de drivers van de bijgeleverde ROM bevat (md5sums matchen). Dus dat gaat het niet oplossen. Weet iemand of er in CM een optie zit het beeld van de camera te spiegelen? Dat zou leuk zijn.
Ik heb niet heel ver gekeken, maar bedoel je deze fix?
http://review.cyanogenmod.com/#change,9503

Dat is de CM7 fix, die dus al klaar is, maar er komt maar geen nieuwe nightly.

Ik zat ook al een paar dagen te zoeken naar een oplossing met een nieuwe Blade (die patch had ik nog niet gevonden).
En net heb ik via deze link een eigen gebouwde nightly gevonden (gewoon de source van 29 december).

De camera werkt nu in elk geval, maar het beeld staat wel nog op de kop.
Dat lijkt me echter een makkelijke fix, dus ik heb hoop.

Voorlopig kan ik in elk geval een foto maken en dan via de viewer even roteren achteraf mocht het nodig zijn :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:30

greatgonzo

schit-te-rend!

430xlkod schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:33:
Mijn Blade is verkocht. Eergisteren is me vader hem komen halen om eens te testen (en te wennen aan de eerste keer touchscreen) en de dag erna in de middag kreeg ik een bericht: "Hoeveel moet je er voor?" haha :+ . Hij is verkocht voor 100 euro, niet al te slecht met 4 maanden ouderdom.

Zojuist wat spulletjes gekocht voor de O2X (car holder, car charger, desk dock station, ...). Was wel even wennen toen ik de Blade weer vast had, ding is 29 gram lichter en dat merk je direct. Wel lekker klein en bij de hand! Maar, ik blijf actief hier. Ga hem nog updaten naar ICS of CM9 when it's done.
niet handig van je vader.. voor €15 minder had hij een nieuwe kunnen halen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000

Klippy

Still Game

Nog even een aanvulling over de camera van 2 posts terug:

Hij werkt tot zover in geen enkele app.
Alleen QR Droid en Appie getest, maar ik krijg alleen tikkende geluiden vanuit de cam en een zwart beeld...
Dus andere apps zullen waarschijnlijk ook niet werken, de gewone foto schieter werkt wel altijd.
Ik wacht het nog maar even af dus.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427208

greatgonzo schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:50:
[...]

staat op 119 hoor ;)

maar van je familie moet je het hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 11:30
Klippy schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:21:
[...]

Ik heb niet heel ver gekeken, maar bedoel je deze fix?
http://review.cyanogenmod.com/#change,9503

Dat is de CM7 fix, die dus al klaar is, maar er komt maar geen nieuwe nightly.

Ik zat ook al een paar dagen te zoeken naar een oplossing met een nieuwe Blade (die patch had ik nog niet gevonden).
En net heb ik via deze link een eigen gebouwde nightly gevonden (gewoon de source van 29 december).

De camera werkt nu in elk geval, maar het beeld staat wel nog op de kop.
Dat lijkt me echter een makkelijke fix, dus ik heb hoop.

Voorlopig kan ik in elk geval een foto maken en dan via de viewer even roteren achteraf mocht het nodig zijn :P
Ik weet niet of dat dezelfde patch is. Ik heb de patch gebruikt waarnaar ik heb gelinked in de eerdere post. Maar daarmee was het beeld dus ook op zijn kop.
Klippy schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:44:
Nog even een aanvulling over de camera van 2 posts terug:

Hij werkt tot zover in geen enkele app.
Alleen QR Droid en Appie getest, maar ik krijg alleen tikkende geluiden vanuit de cam en een zwart beeld...
Dus andere apps zullen waarschijnlijk ook niet werken, de gewone foto schieter werkt wel altijd.
Ik wacht het nog maar even af dus.
Dit kan ik bevestigen. Lijkt dus dat ZTE zelf de nieuwe driver ook nog niet onder de knie heeft... Maar weet niet of het erg zinvol is om bij ZTE aan de bel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
greatgonzo schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:50:
[...]

Het 86 euro exemplaar van Wehkamp is niet altijd voorradig, plus je hebt geen garantie er op als het nu een gen1, gen2 of gen3 is. De mijne was een gen2 met 5MP en LCD en kan er alles op draaien.
Mij lijkt dan 100 euro echt niet veel voor een ding van maar 4 maanden oud, die al geroot en alles is met custom ROM er op en zekerheid dat het nog een gen2 is. Tevens is de volgende goedkoopste 120 euro :) .
Met al dan niet het riscio voor een simlock (oké, die valt eraf te halen maar alsnog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Offtopic, het gaat hier over de Blade.

[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 05-01-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-06 00:13

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Dit topic is specifiek bedoeld voor de Blade, niet om andere mogelijke toestellen te bespreken. Graag ontopic blijven.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Heeft iemand anders problemen met moldavan RLS7 dat het toestel soms even vastzit? Soms kan ik op het homescreen alleen op de puntjes onderin drukken om naar het volgende scherm te gaan, slepen gaat dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Lennart95 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:47:
Heeft iemand anders problemen met moldavan RLS7 dat het toestel soms even vastzit? Soms kan ik op het homescreen alleen op de puntjes onderin drukken om naar het volgende scherm te gaan, slepen gaat dan niet.
Ben het nog niet tegen gekomen, en draai RLS7 nu alweer 2 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Wel dat de muziekapplicatie crashed als je een artiest aanklikt? of ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Even een vraagje wat betreft het bellen. Telkens wanneer ik aan het bellen wordt raakt mijn wang of iets dergelijks een knop waardoor hij tijdens het bellen naar 'een nieuw nummer kiezen' gaat. Hierdoor komt alles wat ik zeg niet door maar hoor ik nog de ander nog steeds.
Met een simpele druk op de knop ben ik weer terug. Maar dit gebeurt heel vaak en irriteert. Enig idee wat een uitkomst zou kunnen bieden?

Ik draai nu GSF B27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425395

DesertRose schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 18:38:
Even een vraagje wat betreft het bellen. Telkens wanneer ik aan het bellen wordt raakt mijn wang of iets dergelijks een knop waardoor hij tijdens het bellen naar 'een nieuw nummer kiezen' gaat. Hierdoor komt alles wat ik zeg niet door maar hoor ik nog de ander nog steeds.
Met een simpele druk op de knop ben ik weer terug. Maar dit gebeurt heel vaak en irriteert. Enig idee wat een uitkomst zou kunnen bieden?

Ik draai nu GSF B27
Klinkt alsof de proximity sensor van je Blade verkeerd/niet gecalibreerd of in de 'worst case' defect is. Een correct werkende sensor zou als je een object (bijvoorbeeld je hand of gezicht) binnen 5cm van de sensor houdt het gehele scherm zwart worden + een zwart scherm tijdens het bellen is een mindere batterij drain dan met het scherm aan.

Nu weet ik even niet of GSF27 de volgende zteemodehelper app heeft, als je hem hebt dan is het makkelijk, open deze app en scroll in die lijst naar 'sensor test' vervolgens druk je op het knopje calib, beweeg je hand over de proximity sensor (links van het ZTE logo) heen en weer en de status gaat van failed naar proximity is ok. Nog 1 ding, weet niet of het aan mijn blade ligt of niet, maar de meeste recente roms doet proximity sensor het nooit vanzelf, het is dat ik weet hoe ik moet calibreren, maar niet iedereen weet dit.

Als je geen zteemodehelper hebt kan je proberen devolgende code *#26***# in je telefoon te toetsen, dit brengt je ook naar de sensor test pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso is GSF B27 niet meer echt goed in use in vergelijking met bijvoorbeeld Moldovon MHM pie rom.
Deze ROM is voor mij al een flinke tijd de nummer 1 op moment, stabiel, snelheid en de accuduur is perfect te noemen.
Incl. met Go Launcher Ex, Locker, SMS etc is het een prettige ervaring!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:54
Hallo Tweakers,

Ik volg al een tijdje dit topic. Nu wil ik dit toestel ook graag aanschaffen maar ik had nog een paar vragen.

- De Samsung Galaxy Ace is op het momemt ook erg goedkoop, heeft dit toestel de zelfde processor als de ZTE Blade alleen dan 200mhz hoger geklokt?

- Ik kom van de Nokia N900 af, daar kon in bijv. Angry birds wel vloeiend op spelen. Wil dat op dit budget toestel ook ? eventueel met overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
Arnoldsmit schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 23:11:
Hallo Tweakers,

Ik volg al een tijdje dit topic. Nu wil ik dit toestel ook graag aanschaffen maar ik had nog een paar vragen.

- De Samsung Galaxy Ace is op het momemt ook erg goedkoop, heeft dit toestel de zelfde processor als de ZTE Blade alleen dan 200mhz hoger geklokt?

- Ik kom van de Nokia N900 af, daar kon in bijv. Angry birds wel vloeiend op spelen. Wil dat op dit budget toestel ook ? eventueel met overclock?
1. Ja, de MSM7227 met een + erachter, de stock overgeclockte versie dus. De blade heeft de gewone MSM7227
2. Angry birds is er opzich vloeiend op te spelen, soms een paar kleine haperingen, maar ik denk dat je 't wel goed met je N900 kunt vergelijken. Eventueel kun je even op Youtube kijken naar ingame filmpjes, er zijn er ook oa. van Asphalt 5, en je conclusies trekken.

[ Voor 0% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 07-01-2012 11:44 . Reden: woord dubbel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Tweakers,

Op stock 600Mhz werkt Angry Birds prima alhoewel ik heb alleen de eerste 2 levels geprobeerd op latere levels waar het complexer begint te worden heb ik gehoord dat er wel wat lag kan ontstaan. OC'en helpt wel in het reduceren van de lag, maar of het echt helemaal verholpen wordt durf ik niet te zeggen.

De Galaxy Ace zal beter presteren dan de Blade, vanwege zijn hogere stock CPU clock van 800Mhz en vergeleken met de Blade hoeft de Galaxy Ace dan ook maar de helft van het aantal pixels renderen de Blade 800x480, Galaxy Ace 480x320.

Tot slot je noemt de Galaxy Ace erg goedkoop, maar voor het bedrag wat je kwijt bent voor de Ace raad ik je aan om ook hetvolgende toestel te overwegen, zoek in de priwewatch maar naar de Huawei Ideos X5 U8800.
Ideos X5 heeft een ArM v7 ipv een ArM v6 in de Blade of Ace, dat is een gehele generatie nieuwer + er zit voor het grafische gedeelte een Adreno 205 in de Ideos X5, dit is een flink stuk sneller als de Adreno 200 in de Blade of Ace. Bovendien ben je met een ArM v7 toestel meer verzekerd op een 100% port van Ice Cream Sandwich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hallo Tweakers,

We verwachten wat meer eigen inzet dan wat je hier laat zien. Begin eens met het lezen van de specificaties en reviews. Dit is niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Anoniem: 425395 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:41:
[...]

Klinkt alsof de proximity sensor van je Blade verkeerd/niet gecalibreerd of in de 'worst case' defect is. Een correct werkende sensor zou als je een object (bijvoorbeeld je hand of gezicht) binnen 5cm van de sensor houdt het gehele scherm zwart worden + een zwart scherm tijdens het bellen is een mindere batterij drain dan met het scherm aan.

Nu weet ik even niet of GSF27 de volgende zteemodehelper app heeft, als je hem hebt dan is het makkelijk, open deze app en scroll in die lijst naar 'sensor test' vervolgens druk je op het knopje calib, beweeg je hand over de proximity sensor (links van het ZTE logo) heen en weer en de status gaat van failed naar proximity is ok. Nog 1 ding, weet niet of het aan mijn blade ligt of niet, maar de meeste recente roms doet proximity sensor het nooit vanzelf, het is dat ik weet hoe ik moet calibreren, maar niet iedereen weet dit.

Als je geen zteemodehelper hebt kan je proberen devolgende code *#26***# in je telefoon te toetsen, dit brengt je ook naar de sensor test pagina.
Beste Ether_Snake,
Bedankt voor de reactie. Ik heb gecheckt of de sensor het doet, en dat is wel het geval. Hij geeft keurig aan dat de proximity voldoet. Ik weet wel dat ik tijdens het bellen vaak een zwart scherm krijg, toch weet ik vaak iets (verkeerds) te doen waardoor ik uiteindelijk in de situatie terecht kom. Is er misschien een mogelijkheid om de optie van nieuw nummer kiezen te stoppen?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DesertRose schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:10:
[...]

Beste Ether_Snake,
Bedankt voor de reactie. Ik heb gecheckt of de sensor het doet, en dat is wel het geval. Hij geeft keurig aan dat de proximity voldoet. Ik weet wel dat ik tijdens het bellen vaak een zwart scherm krijg, toch weet ik vaak iets (verkeerds) te doen waardoor ik uiteindelijk in de situatie terecht kom. Is er misschien een mogelijkheid om de optie van nieuw nummer kiezen te stoppen?

Mvg,
Volgens mij kan je die optie niet uitschakelen of je moet een andere dialer gebruiken, maar anyways het scherm tijdens het bellen ziet er als volgt uit, de meest rechtse:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.techtipsdigital.com/images/androidgmailanddialer.png

Dus als ik het goed begrepen heb, wordt 'add call' geactiveerd bij jou, terwijl het scherm zwart is? Normaliter als het scherm zwart is, kan je geen enkele touch button gebruiken, heb het net even 10x gedrukt op een geheel zwart scherm op de plek waar 'add call' staat en ik krijg hem maar niet geactiveerd.

Nu vermoed ik dat de proximity sensor bij jou ws niet lekker werkte voorheen, waardoor die tijdens het gesprek af en toe het scherm activeerde. Nu je hem gecalibreerd hebt, zou je geen last meer hebben als het goed is.

Het kwam ineens bij me op hoe je alsnog 'add call' kan activeren laten we zeggen 'onbewust', je bent zeker rechtshandig en hebt lange vingers? De manier waarop je de blade vastgrijpt zou ook de oorzaak kunnen verklaren, je raakt dan bijv met je middel, ringvinger of pink het scherm precies op de plek waar 'add call' gepositioneerd staat. Okay nu komt de onthulling, je haalt je foon even weg van je hoofd, het scherm wordt geactiveerd en registreert door een van je vingers de 'add call' knop. Als oplossing zou je dus je blade anders moeten vasthouden, geen vingers tegen het scherm aan of zo houden dat je met je rechterwijsvinger de proximity sensor bedekt :+

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 425395 op 07-01-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06 23:47
DesertRose schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 17:10:
[...]

Beste Ether_Snake,

Mvg,
dattie het doet betekent nog niet dat die is gecalibreert. in mn review (link hieronder) staat onder het hoofdstuk "extra" uitgelegd hoe je m kunt calibreren. grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
@Ether_Snake,

Nee ik heb juist dat het dialpad aangaat. En zolang die aanstaat kan ik alleen ontvangen en niet verzenden.

@Discy,
ik ga is kijken!

Beiden bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Off: Wordt het inmiddels niet eens tijd voor een nieuw topic & updated TS?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Of een Custom Rom topic erbij, wie heeft er zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb altijd zin :9 .
Maar om extreme offtopic te voorkomen >> DM gedeelte opzoeken.d

Edit: Ik heb het eea opgezet/uigedraaid en replied naar LI.
Als je mee wilt doen, stuur een DM, dan voegen we je toe in de DM list, want we willen het topic nog wel even schoonhouden, anders wordt er een modje wakker.
Wanneer het eea duidelijk en af is, ga ik een modje schoppen.

[ Voor 61% gewijzigd door Quad op 10-01-2012 22:29 . Reden: Aanvullende informatie ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overleg anders even met de crew. Het is namelijk verstandig om dan ook de SF2 mee te nemen. Ik ga me er echter niet mee bemoeien, maak er wat moois van :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:45
Als iemand de OP onderhanden wil nemen kan ik diegene wel toevoegen als mede-auteur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Ik denk dat we beter een 2e topic + een custom ROM topic erbij kunnen maken. Ik heb iig Quad een DM gestuurd voor verder overleg :)

[ Voor 8% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 10-01-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 20:37
Hey,

Ik ben inmiddels bijna 12 maanden eigenaar van de Blade, nog steeds een prima telefoon en zéker voor het geld een geweldige android mobiel met een goed scherm en zeer acceptabele snelheid. Een groot nadeel is de accu, die was al niet sterk maar na mijn 12 maanden is deze écht sterk in capaciteit afgenomen en is een stuk sneller leeg als het begin.

Niet heel gek, ik heb mijn telefoon denk ik al bijna 500 keer opgeladen en ook niet echt met beleid, nooit goed leeg laten lopen en na aanschap meteen aan de slag gegaan op een half lege batterij.

Ik ben dus nu opzoek naar een nieuwe batterij, ik heb namelijk sterk het vermoeden dat de accu nog maar op de helft van zijn kunnen draait.

Iemand een goed alternatief batterijtje voor de Blade? Het liefst ook meer capaciteit (1500Mh of 1700Mh)?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral verantwoord omgaan met je energieverbruik, wanneer het kan data uitzetten en Wifi aan, scheelt enorm veel.
Ik heb geen ervaring met een batterij, had er wel bijna een besteld, maar toch weet ik dat er of een risico aan vast zit, of hij is gewoon in notime leeg.
Het opnieuw kalibreren zou het eea wellicht kunnen fixen.

* Quad vraagt zich af waarom er nog geen hotswappable accupack is uitgevonden..
Een 100mAh batterijtje onboard voor 10 min tijd om een accu te wisselen lijkt mij goud waard.

Edit:

Let Op:

Wanneer er iemand zich geroepen voelt om een toevoeging te doen met betrekking tot een nieuwe TS, stuur een DM kan ik je alvast een eerste opzet laten zien.
Als je iets specifiek in de TS zou willen zien kun je ook een DM sturen, CustomROM requests zijn bij voorbaat niet nodig, wordt al aan gewerkt.

[ Voor 31% gewijzigd door Quad op 11-01-2012 20:03 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 20:37
Ik heb de telefoon nu 12 maanden en de laatste maand gaat de batterij echt enkele malen sneller leeg. Ik denk niet dat het ligt aan Wifi aan en uit etc. Ik doe namelijk niet anders als normaal met mijn telefoon. Hij gaat nu bijvoorbeeld in 20 minuutjes van 100% naar 75% met tussendoor 25 whatsapp berichten. Voor de rest geen scherm aan, alleen standby tijd en 25 berichtjes snel getypt.

Vroeger bleef mijn batterij rustig de hele dag op boven 98% als ik een paar berichtjes stuurde en voor de rest standby was.

Ik denk daarom dus wel dat de accu het echt genoeg gevonden heeft. Heeft iemand ervaring met aanschaf van een nieuwe accu? Het liefst 1500mAh, maar hoe betrouwbaar is dat, elke chinees kan er een stikkertje op plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
[b][message=37477895,noline]Heeft iemand ervaring met aanschaf van een nieuwe accu? Het liefst 1500mAh, maar hoe betrouwbaar is dat, elke chinees kan er een stikkertje op plakken?
Een stukje terug in dit topic hebben we het al over andere accu's gehad en over het algemeen was de mening dat de accu's hetzelfde of iets minder presteerden dan de standaard 1250mAh accu (ondanks het 1500mAh stickertje).

Zelf nog geen extra accu aangeschaft (heb er nog een van een overleden Blade). Ze zijn echter spotgoedkoop op Ebay, dus ik zou het gewoon proberen.

Heb je trouwens als eens in de accu statistieken gekeken wat er precies verantwoordelijk is voor het accuverbruik? Misschien is het wel een specifieke app die je geinstalleerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-04 21:32
Met de drie overgebleven Blade's hebben we hier de beschikking over zeven accu's waarvan drie niet orgineel. Worden opgeladen met de orginele ZTE lader die ook bij Zofiz los te koop is /was. Ik heb destijds de goedkoopste accu's op ebay besteld. We merken hier geen verschil tussen de orginele en de ebay's. Wel prettig om altijd een reserve exemplaar binnen bereik te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01 13:48
Condor70 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:39:
Ik raad toch echt aan om deze methode te gebruiken ipv rooten, zodat je ook direct meer geheugen krijgt voor apps.

(het enige nadeel is dat als je niet eerst root, je dan ook niet eerst een backup kunt maken)
Ik heb die manier ook geprobeerd, maar hij pakt de ROM niet. Ik wil graag de Moldovan ROM op mijn blade hebben.
Ik heb alle stappen volgens mij goed uitgevoerd.
Eerst gekeken met een app, dat ik een Gen2 heb.
Daarna alle 3 bestanden op de SD-kaart gezet
Daarna heb ik de stockrecovery geinstalleerd.
Daarna via de computer (geen idee hoe dat ookalweer heet) geinstalleerd.
Toen rebooten, de nieuwe clockworkmodrecovery erop gezet.
Daarna moest ik rebooten en de ROM selecteren, dat heb ik gedaan, maar dan komt er Installation aborted te staan...
Dus ik kon er niks mee, maar hij kon wel de GSF20 ROM installeren, maar niet die van Moldovan.

Daarna alles nog 2x geprobeerd.
Het enige is, dat ik geen fastboot heb, want dat hij die niet wou installeren, maar ik heb geen idee of dat invloed heeft.
Heeft iemand enig idee waar ik de fout in ga? (vast weer een dom foutje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Recoverymode heb je verwijderd, en voor bootproces kom je wel in FTM?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
Waar heb ik dat verwijderd dan? Of beter gezegd, wat moet ik anders doen?
Ja ik kom gewoon in FTM,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En de ZTE drivers heb je ook volgens de post geinstalleerd, evenals het tooltje waarmee je de ROM erop kan knallen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
De drivers werden automatisch geinstalleerd door windows 7, via windows update. Er stond dat alleen als download.exe niet werkte dat je dan appart de drivers moest installeren.
En welk tooltje om je ROM ermee op te knallen? (ik heb het gevoel dat dat het is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat tooltje is alleen bedoeld voor het partitioneren (download.exe).

http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/
Hier staat beschrijving voor het partitioneren van je Blade.
Dus die zip uitpakken, en verder staat er uitgelegd hoe het werkt.

Let er dus op dat je recovery manager er dus weer erop krijgt.

Moldovan ROM installeer je gewoon via de recoverymanager op je telefoon, dus plaats de ROM op je SD kaart.
Die ROM vindt je hier: http://android.modaco.com...ain-pie-rls8-android-235/

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:06
Heb zonet weer mijn vervangende ZTE Blade in ontvangst mogen nemen vand e collega, besteld bij Bol en het is weer een 5MP variant, me is dus happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
Het partitioneren is volgens mij goed gebeurd.
Hij kan wel een GSF ROM erop zetten, maar niet de Moldovan ROM. Ook niet de versies die eronder staan (zoals vanillia). En als ik de Moldovan ROM selecteer in recovery maneger (rom manager), dan moet hij opnieuw booten en dan het bestand selecteren op mijn sd kaart. (dan staat er, installeren, en dan ineens installatie aborted.)
Want ik heb ook menuknop en volume + knop geprobeerd, maar dan komt het opstartscherm niet verder dan het android teken(logo)
Edit:
Ik zoek alles altijd eerst uit en weet wat ik doe, alleen ik kan niet zo goed engels.. (niet dat er gedacht wordt dat ik maar wat doe en alle vragen gewoon dom stel.. Want daar kan ik zelf ook niet tegen namelijk als mensen dat doen)

[ Voor 19% gewijzigd door Jan.. op 12-01-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ROM manager? Dus je hebt een lopende Android waar ROM manager is geinstalleerd?

Bij het aandoen van de telefoon direct Home knop + V+ indrukken en vasthouden, dan kom je in de recovery mode.
Probeer eerst daar terecht te komen.

Off: Nieuwe TS begint al aardig vorm te nemen! Wil je graag iets erin terug zien, stuur dan een DM!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
Daar was ik al wel, maar toen kon ik alleen kiezen voor een installatie via update.zip.
Dus ik heb daarna weer GSF27 geinstalleerd.
Maar ik zal proberen daar weer te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
Ik neem aan dat ik de moldovan ROM kan installeren met recovery-clockwork-5.0.2.0-blade-gen2-update_signed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 13:44
Weet iemand waar ik de stock KPN ROM kan vinden? Ik moet helaas een blade voor een vriend van me terugsturen wegens een defect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
-ION- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:10:
Weet iemand waar ik de stock KPN ROM kan vinden? Ik moet helaas een blade voor een vriend van me terugsturen wegens een defect :(
Heb je geen nandroid backup gemaakt voor je een nieuwe rom hebt geflashed?

Ik heb mijn oude nandroid backup nog wel, maar die is geactiveerd met mijn Google account, dus die kan ik niet zomaar posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
-ION- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:10:
Ik wil gerust met hulp van iedereen mijn spiksplinternieuwe nog niet uitgepakte ROM nog wel eens backuppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Heeft iemand een Nederlands adres voor goede hoesjes voor de Blade? Ik krijg morgen ook een Blade binnen en wil hem wel netjes houden (eerste smartphone, loop nu nog met een veredelde Nokia 3310 rond). Heb bij Play.com wel een mooi leren 'flip' hoesje gezien voor weinig, maar bij gebrek aan creditcard koop ik liever in Nederland.

Daarnaast ga ik van het weekend er meteen Cyanogenmod 7.1 opzetten. Heb hem gekocht omdat ik voor werk apps moet gaan testen, verder zal hij vooral als dumb-phone gebruikt gaan worden, maar gezien de specs leek me deze wel erg leuk om goedkoop kennis te maken met Android en smartphones.

Als ik er aan denk zal ik van de stock ROM (KPN prepaid) een backup maken, wellicht handig voor -ION-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EcoR schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:22:
Heeft iemand een Nederlands adres voor goede hoesjes voor de Blade? Ik krijg morgen ook een Blade binnen en wil hem wel netjes houden (eerste smartphone, loop nu nog met een veredelde Nokia 3310 rond). Heb bij Play.com wel een mooi leren 'flip' hoesje gezien voor weinig, maar bij gebrek aan creditcard koop ik liever in Nederland.

Daarnaast ga ik van het weekend er meteen Cyanogenmod 7.1 opzetten. Heb hem gekocht omdat ik voor werk apps moet gaan testen, verder zal hij vooral als dumb-phone gebruikt gaan worden, maar gezien de specs leek me deze wel erg leuk om goedkoop kennis te maken met Android en smartphones.

Als ik er aan denk zal ik van de stock ROM (KPN prepaid) een backup maken, wellicht handig voor -ION-
Ik zou het alleen op een screenprotector houden die je op Ebay wel kan vinden.
De behuizing van de Blade is matzwart en prettig kunstof/plastic, je zal er niet snel krassen op zien.
Weer een voordeel tov de glimmende krengen van Samsung :').

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
HyperBart schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:11:
[...]

Ik wil gerust met hulp van iedereen mijn spiksplinternieuwe nog niet uitgepakte ROM nog wel eens backuppen ;)
Als je dat zou kunnen doen, zou dat geweldig zijn :*) heb er al lang naar gezocht namelijk.
EcoR schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:22:

Ok bedankt alvast :) , heb je trouwens Moldovan al overwogen i.p.v. CM7 deze draait namelijk veel soepeler en gaat stukken beter met je batterij om. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door -ION- op 13-01-2012 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
-ION- schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:53:

Ok bedankt alvast :) , heb je trouwens Moldovan al overwogen i.p.v. CM7 deze draait namelijk veel soepeler en gaat stukken beter met je batterij om. ;)
Hmm, klinkt goed. Die ga ik zeker overwegen, maar omdat de meeste mensen hier een versie van CM draaien ging ik er vanuit dat die de beste was. Maar soepel + betere batterij zijn voor mij goede argumenten om Moldovan te proberen. Als hij lekker stabiel is klinkt die ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:07
Ook Wbaw heeft weer van zich laten horen met het uitbrengen van de opvolger van GSF. Bijzonder aan deze ROM is dat hij behalve de laatste gelekte kernel bevat, ook voorzien is van undervolting voor Wifi en CPU om de gebruikstijd weer iets te verlengen.

[ Voor 13% gewijzigd door elinx op 14-01-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EcoR schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:13:
[...]

Hmm, klinkt goed. Die ga ik zeker overwegen, maar omdat de meeste mensen hier een versie van CM draaien ging ik er vanuit dat die de beste was. Maar soepel + betere batterij zijn voor mij goede argumenten om Moldovan te proberen. Als hij lekker stabiel is klinkt die ook erg goed.
Sowieso is Moldovan een geweldige rom, batterijduur is heerlijk en voor de rest is hij enorm stabiel ik heb niks verkeerds gemerkt aan deze ROM nog.
elinx schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:03:
Ook Wbaw heeft weer van zich laten horen met het uitbrengen van de opvolger van GSF. Bijzonder aan deze ROM is dat hij behalve de laatste gelekte kernel bevat, ook voorzien is van undervolting voor Wifi en CPU om de gebruikstijd weer iets te verlengen.
Jammer dat wbaw niets aan ics heeft gewerkt maar aan Gingerbread. Neemt niet weg dat hij een dappere poging onderneemt om een goede plek in de 2.3 gedeelte te herpakken.

Ik hoop dat hij ICS probeert te porten, zou een goede ontwikkeling zijn, ter vergelijking Galaxy S II plus is (nog) niet geport, en bij de Blade proberen ze het al wel, moet je na gaan hoe populair de telefoon is bij de devvers.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Quad schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:34:

Jammer dat wbaw niets aan ics heeft gewerkt maar aan Gingerbread.
Hij zit in het Cyanogenmod ICS team :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Vanmiddag de Blade binnen gekregen en meteen wat verschillende rom geprobeerd. CM7 vond ik nog een beetje traag werken, maar Moldovan draait als een speer, die gebruik ik nu dus ook. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de camera aan de praat, ik krijg constant de melding 'kan geen contact met camera maken'. Beetje jammer, want op de stock rom deed hij het natuurlijk wel, maar die backup is heb ik helaas verprutst... :(

Verder een prima telefoontje denk ik, ga er komende weken eens verder mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
-ION- schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:53:
[...]

Als je dat zou kunnen doen, zou dat geweldig zijn :*) heb er al lang naar gezocht namelijk.
Fix jij me even een stappenplan van andere mensen hoe ik een cleane backup kan maken zonder persoonlijke gegevens of geactiveerde Google Accounts er in?

[ Voor 3% gewijzigd door HyperBart op 14-01-2012 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
EcoR schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:21:
Vanmiddag de Blade binnen gekregen en meteen wat verschillende rom geprobeerd. CM7 vond ik nog een beetje traag werken, maar Moldovan draait als een speer, die gebruik ik nu dus ook.
...
Ik ben van GSF22 naarCM7 gegaan en ik vind het nog steeds super! Batterijduur is flink verlengd doordat je makkelijk van 2G/3G kan gaan. Ook Data aan/uit scheelt veel. Daarnaast heb ik de min. CPU speed verlaagd naar 122Mhz en de max. CPU speed naar 749Mhz. Dit draait prima en vloeiend. Ik heb de helderheidsniveau's van het scherm ook kunnen wijzigen. Voor mij helemaal super dus, die CM7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Klopt het dat ik niet kan TPT'en met mijn 5MP (en bijgevolg Gen2?)?

Wat is dan the way to go? Blijft dat nog steeds zoals ik het in de eerste gedaan heb? Met CWM dan maar...

[ Voor 46% gewijzigd door HyperBart op 14-01-2012 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanmiddag de Blade binnen gekregen en meteen wat verschillende rom geprobeerd. CM7 vond ik nog een beetje traag werken, maar Moldovan draait als een speer, die gebruik ik nu dus ook. Alleen krijg ik met geen mogelijkheid de camera aan de praat, ik krijg constant de melding 'kan geen contact met camera maken'. Beetje jammer, want op de stock rom deed hij het natuurlijk wel, maar die backup is heb ik helaas verprutst... :(

Verder een prima telefoontje denk ik, ga er komende weken eens verder mee experimenteren.
Misschien fixt het de camera als je de undervolt kernel voor de Moldovan rom flasht, ik lees in die thread op Modaco nl dat het voor een aantal personen (met een chinese Blade) heeft gewerkt, dus misschien werkt het voor jou ook?

Maar als ik het zo lees is de consensus dat de 'nieuwere' KPN Blades dus met een andere camera module worden geleverd als de mijne. Zou iemand met zo'n 'nieuwere' Blade wat willen nachecken, de app zte emode helper runnen (meeste custom roms zit deze app wel meegeleverd) en vervolgens op chipertest klikken, je krijgt een scherm met info over je scherm, wifi, camera module en nog meer dingen. Even de camera module hier noteren om te kijken welke nieuwe camera module ze nu gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:15
Ik heb dezelfde camera-issues, Chipertest gedraaid:

Camera Information:
ID:0x2880
Nmae:MT9P111-5.0Mp-AF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
HyperBart schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:38:
[...]

Fix jij me even een stappenplan van andere mensen hoe ik een cleane backup kan maken zonder persoonlijke gegevens of geactiveerde Google Accounts er in?
Zo maak je een schone backup van je huidige ROM: (Stap 1 en 2 zijn alleen noodzakelijk wanneer je een (stock)ROM draait zonder root toegang)

1. Installeer Z4root.
2. Open Z4root en selecteer "Temporary Root"
3. Installeer ROM Manager.
4. Open ROM Manager en klik op "Flash Clockworkmod Recovery" en Selecteer ZTE Blade onderaan de lijst.
5. Klik daarna op "Reboot into Recovery". (of herstart de telefoon met de volume - knop ingedrukt)
6. Navigeer met de volume knop naar "wipe data/factory reset" en klik op de home knop om verder te gaan.
7. Navigeer nu naar "Yes -- delete all user data" en klik weer op de home knop"
8. Navigeer naar "backup and restore" en klik op de home knop.
9. Navigeer naar "backup" en klik weer op de home knop.
10. Als het proces is voltooid, ga je terug naar het hoofdmenu met de terug knop, en selecteer je "reboot system now".
11. Je backup bevind zich in de map "clockworkmod" op je SD kaart.

Z4Root en ROM Manager (Zo kun je ze installeren zonder in te loggen bij de market: Uitpakken, kopieëren naar je SD kaart en installeren) http://www.mediafire.com/?gokgxyq4a4xt8o5
Stock Recovery (Als je deze later weer wilt terugzetten om je blade weer origineel te maken: Kopieer naar je SD kaart, telefoon opstarten met volume - knop ingedrukt, "install zip from sdcard", "choose zip from sdcard", navigeer naar het zip bestand en bevestig) http://www.mediafire.com/?1411a804may9b4q

Laat het weten als er iets niet lukt :)

[ Voor 20% gewijzigd door -ION- op 16-01-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 21:23
@EcoR en djiedjee

Misschien ff in het topic van de maker dit posten. Ik weet dat hij zeer actief en hulpzaam is.
http://android.modaco.com...ain-pie-rls9-android-235/

Momenteel zit hij op release 9 (rls8 was maar een paar dagen geleden) dus kan wel zijn dat er wat gefixed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-

djiedjee schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:55:
Ik heb dezelfde camera-issues, Chipertest gedraaid:

Camera Information:
ID:0x2880
Nmae:MT9P111-5.0Mp-AF
Hier ook een blade binnengekregen met dezelfde issues. Op de stock KPN ROM (Android 2.2 (Froyo)) werkt de camera met de standaard camera app, maar in andere programma's zoals barcode scanner blijft het beeld zwart. Na het installeren van een custom rom krijg je de melding "Kan geen verbinding met de camera maken"
Gekocht bij Bol.com (KPN Prepaid pakket)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
-ION- schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:59:
[...]

[...]

Hier ook een blade binnengekregen met dezelfde issues. Op de stock KPN ROM (Android 2.2 (Froyo)) werkt de camera met de standaard camera app, maar in andere programma's zoals barcode scanner blijft het beeld zwart. Na het installeren van een custom rom krijg je de melding "Kan geen verbinding met de camera maken"
Gekocht bij Bol.com (KPN Prepaid pakket)
Als je Moldovan draait kan je deze kernel proberen: http://www.mediafire.com/?fdieke4sgtir4n9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen met een niet werkende camera met custom 2.3 roms, zorg dat je devolgende stappen probeert, Blades met een aptina MT9P111 of samsung S5K5CAGX schijnen niet te werken op hele oude roms zoals Swedish Spring omdat deze sensors in latere Blades werden gebruikt, maar je beste kans is dus een zo recent mogelijk custom kernel te flashen zoals de undervolt kernel (wat JHdD hierboven ook naar linkt).

1. flash Moldovan RLS9; doet camera niet?
2. flash undervolt kernel in clockwork manager; doet camera niet?
3. laat een bericht achter op http://android.modaco.com...ain-pie-rls9-android-235/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Helaas. Met undervolt kernel krijg ik wel beeld op de camera, maar het maken van een foto laat de boel alsnog vastlopen. Heb er een melding op het forum over gemaakt, voorlopig maar even zonder camera dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 18:32
Ik heb laatst voor een familielid een ZTE Blade aangeschaft. En in eerste instantie deed deze het boven verwachting. Alleen kreeg ik zojuist te horen dat deze recent problemen gaf. Hij valt constant uit. Zelfs met wifi uit. Iemand een idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?

Een custom rom installeren was eerder niet noodzakelijk, maar als het probleem softwarematig is kan het probleem natuurlijk wel zo verholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
-ION- schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:51:
[...]

Activeer in geen enkel geval een google account, voordat je onderstaande stappen heb doorlopen.

1. Installeer Z4root.
2. Open Z4root en selecteer "Temporary Root"
3. Installeer ROM Manager.
4. Open ROM Manager en klik op "Flash Clockworkmod Recovery" en Selecteer ZTE Blade onderaan de lijst.
5. Klik daarna op "Reboot into Recovery". (of herstart de telefoon met de volume - knop ingedrukt)
6. Navigeer met de volume knop naar "backup and restore" en klik op de home knop om verder te gaan.
7. Navigeer naar "backup" en klik weer op de home knop.
8. Als het proces is voltooid, ga je terug naar het hoofdmenu met de terug knop, en selecteer je "reboot device".
9. Eenmaal opnieuw opgestart verbind je je blade met je pc en kopieer je je "clockworkmod" map naar je PC en ZIP/RAR je deze.
10. Upload (het liefst met mediafire)

Z4Root en ROM manager (Zo kun je ze installeren zonder in te loggen in de market) http://www.mediafire.com/?gokgxyq4a4xt8o5
Stock Recovery (als je deze later weer wilt terugzetten om je blade weer origineel te maken) http://www.mediafire.com/?1411a804may9b4q

Laat het weten als er iets niet lukt, alvast heel erg bedankt! :)
OK! Ik ga 'm eerst eens helemaal leeg laten gaan (batterij), terug vol opladen en terug weer eens leeg laten gaan... Jij hebt even geduld?

Was ik trouwens al zo van plan als hierboven, ben er ondertussen wat bekend mee, geen Google accounts defined bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
HyperBart schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:12:
[...]

OK! Ik ga 'm eerst eens helemaal leeg laten gaan (batterij), terug vol opladen en terug weer eens leeg laten gaan... Jij hebt even geduld?

Was ik trouwens al zo van plan als hierboven, ben er ondertussen wat bekend mee, geen Google accounts defined bij mij :)
Jahoor heb geduld ;) de desbetreffende blade is pas 2 weken binnen dus de garantie is nog lang niet verlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
-ION- schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:51:
[...]

Activeer in geen enkel geval een google account, voordat je onderstaande stappen heb doorlopen.

[...]
Ik dacht dat onder "instellingen - back-up en herstellen - fabrieksinstellingen terug" alle privacyinstellingen gewist worden zodat je zonder meer een "cleane" back-up kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Bij mij gaat de Blade elke nacht automatisch in vliegtuig modus, en s'morgens gaat automatisch de vliegtuig modus ook weer uit. Wordt gedaan door een applicatie.

Alleen moet ik telkens s'morgens mijn pin ingeven voordat het toestel zijn connectiviteit terugkrijgt. En soms vergeet ik al eens te kijken en mij pin dus in te geven wat maakt dat ik niet bereikbaar ben.

Is hier een oplossing voor ? Ik vind nergens een instelling om de pin na de vliegtuig modus uit te schakelen, en de volledige pincode uitzetten vind ik ook maar gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
EDIT: Samengevoegd met bovenstaande post, om het overzichtelijker te maken

[ Voor 97% gewijzigd door -ION- op 16-01-2012 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Hoe is de ervaring met navigatieprogramma's op deze telefoon, zoals sygic etc.?
En dan bedoel ik eigenlijk alleen of deze telefoon snel genoeg is om dit goed soepel te kunnen draaien, al dan niet mbv een overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-06 16:49
Ik heb Sygic er al vanaf dag 1 op staan en geen problemen mee gehad.
Eerst op de stockROM (Mobistar) en nu al enkele maanden op GSF (21 ofzo).

Je hoeft er niet voor te overclocken, loopt soepel op standaard snelheid.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Gurneyhck schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:36:
En dan bedoel ik eigenlijk alleen of deze telefoon snel genoeg is om dit goed soepel te kunnen draaien, al dan niet mbv een overclock.
Hier werkt het prima, draai het eigenlijk al vanaf het begin i.p.v. navigon omdat deze een internet verbinding nodig heeft om op te starten. De navigatie zelf draait soepel het menu werkt een beetje traag maar daar hebben snellere telefoons ook last van. De ontvangst is prima en het bepalen van je locatie gebeurt vrij vlot. TomTom kan de deur uit dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:07
Hoe is de ervaring met navigatieprogramma's op deze telefoon...
Ik werk met iGo Myway en dat gaat prima op de standaardsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Sygic werkt goed, ik gebruik versie 11. Telefoon is sowieso heel erg snel met het vinden van een GPS lock, ook zonder internet (met assisted GPS uit dus). Meestal binnen 10-30 sec; terwijl dat bij mijn oude nokia E66 nog wel ens een minuut of 5 kon duren.

Met internet kun je ook gebruik maken van de Google Navigatie die je bij Maps krijgt; die is gratis en draait nog soepeler. Je kunt kaarten van te voren laden voor als je naar het buitenland gaat. Voor lange afstanden en sowieso voor het buitenland zou ik eerder Sygic gebruiken omdat je dan zeker weet dat je dekking hebt met je kaart en de navigatie werkt toch wat fijner. Helaas geen fiets (of scooter) routes meer in de nieuwste Sygic! Wel wandel.

Zoals -ION- al zegt; niet alle navigatie werkt zonder internet. Navigon loopt bij mij ook vast als ik m'n data uit zet, ondanks dat de kaarten wel offline geladen worden. wel handig om ff te testen vóór je op vakantie gaat ;).

[ Voor 10% gewijzigd door discy op 17-01-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sygic ben ook ik zeer te spreken over.
Versie 10 hielp mij om een adres te vinden vanaf Utrecht CS in de binnenstad, wandel dus.
Ideaal.

Versie 11 zijn wel wat aanpassingen gedaan, en is het wat lastiger te vinden in de menu's.
Menu is wat trager ook, maar navigeren is zeer soepel en erg nauwkeurig.
Sinds eind vorig jaar is hier een nieuw stuk aan de singel toegevoegd met een spoorviaduct, staat allemaal in de navigatie, Google Maps heeft de hele verandering nog niet doorgevoerd, alleen een stukje weg wat lichtgrijs is.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 16:04
Even een hele snelle vraag tussendoor: het is inmiddels een tijdje geleden dat ik de boel geflasht heb (draai nu tevreden Moldovan rls7) en wil die nu wel updaten naar rls9. Ik zit nu echter op m'n werk en ga dus niet nu heel veel tijd eraan besteden om de boel te backuppen, flashen en de backups van data terug te zetten; kan ik via die update.zip van Clockwork de boel dusdanig installeren dat 'ie daadwerkelijk update en ik dus al mijn data hou, of moet ik er vanavond wat tijd voor vrijmaken?

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 11:53
Thx voor de navigatie-ervaringen!
De blade is besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tunaflish schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:55:
Even een hele snelle vraag tussendoor: het is inmiddels een tijdje geleden dat ik de boel geflasht heb (draai nu tevreden Moldovan rls7) en wil die nu wel updaten naar rls9. Ik zit nu echter op m'n werk en ga dus niet nu heel veel tijd eraan besteden om de boel te backuppen, flashen en de backups van data terug te zetten; kan ik via die update.zip van Clockwork de boel dusdanig installeren dat 'ie daadwerkelijk update en ik dus al mijn data hou, of moet ik er vanavond wat tijd voor vrijmaken?
Zorgen dat Google sync aan is, en syncen over je netwerk.
SMSjes kan je voor veiligheid backuppen, weet niet of Google sync. dat ook doet.
Je apps worden na nieuwe installatie terug gedownload en zorg dat je data op je SD kaart staat.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Inmiddels een dagje prutsen met de Blade achter de rug. Opnieuw flashen van undervolt-kernel en de nieuwste Moldovan en ik heb wel weer beeld op m'n camera, maar nog steeds ondersteboven. Foto's maken lukt soms. De ene keer wel (goede foto), dan weer niet (service wordt afgesloten), dan weer wel (slechte, korrelige foto)...We gaan vooruit :).

Ik ga denk ik voorlopig bij Moldovan blijven, ROM is prima stabiel, snel en met de undervolt-kernel zeer zuinig op de batterij als hij niets staat te doen. Met een redelijk intensieve dag achter de rug (2 keer opnieuw flashen, stuk of 6 apps downloaden en installeren, mail ophalen en wat WordFeud, Angry Birds, nieuws en weer checken) is er zo'n 30% van de batterij afgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
KonstaT heeft nu weer wat nieuws. http://android.modaco.com...sh-snow-rls1-android-235/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Ben hem nu aan het installeren, zal mijn bevindingen hier weer posten.

[ Voor 15% gewijzigd door -ION- op 17-01-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik die informatie goed begrijp is dit een zelfde ROM als Moldovan gebasseerd op Swedish Spring officiele ROM 2.3.5?

Heb zojuist de kernel vervangen naar de undervolted versie, ben nog benieuwd komende dagen wat het doet met de accuduur.
Beetje browsen op 3G vreet voor mijn gevoel nog altijd teveel accu.

Edit: Zou het nu mogelijk zijn om de aantal Mhz omhoog te gooien nu de processor undervolted is?
Ik kom momenteel niet hoger als 691Mhz, nu misschien wel. Verschil met 604Mhz of 691Mhz is wel duidelijk merkbaarder nu.

[ Voor 17% gewijzigd door Quad op 17-01-2012 23:05 ]

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.