djiedjee schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:45:
...
Rom flashen:
cm7.1 geflashed. Leek allemaal prima, alleen kreeg ik de melding bij opstarten van de camera: Camera Error , Cannot connect to camera.
Gegoogled, blijkt wel een vaak voorkomend probleem, oplossingen variëren van DCIM-folder verwijderen tot omruilen toestel. Alle oplossingen mochten in mijn geval niet baten, met de originele rom deed de camera het wel, dus het kan eigenlijk geen HW-issue zijn.
Voor de aardigheid nog een andere rom geprobeerd: Moldovan Mile-High-Mountain-Pie RLS7 uit de TS.
Mooie rom, maar zelfde issue: Cannot connect to camera.
Wie heeft er nog een tip voor me?
Ik heb precies hetzelfde als jij. Ik heb er net twee gekocht en ook daarbij doet de camera het niet met de custom ROM's. Je kan wel omgekeerd beeld krijgen als je de laatste CM neemt en dan een patch installeert (http://android.modaco.com...cannot-connect-to-camera/), maar meer is mij niet gelukt.djiedjee schreef op zondag 25 december 2011 @ 21:01:
Na alle problemen om met een custom-rom de camera werkend te krijgen maar weer terug naar de stock-rom.
Camera doet het nu weer.
Alleen werken apps als goggles en een barcode-reader niet. Wie heeft dit nog meer?
Lijkt me sterk dat dit een hardware-issue zou zijn...
Heeft iemand anders ervaring in het overzetten van drivers van de ene naar de andere ROM of een ander idee? Of is dat zo simpel niet? Anders hoop ik dat het met CM9 beter gaat straks...
EDIT: ik zie dat die patch in feite de drivers van de bijgeleverde ROM bevat (md5sums matchen). Dus dat gaat het niet oplossen. Weet iemand of er in CM een optie zit het beeld van de camera te spiegelen? Dat zou leuk zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door stat op 01-01-2012 13:37 ]