Verwijderd

430xlkod schreef op donderdag 22 december 2011 @ 18:35:
Ook ik word kritischer de laatste tijd bij de Blade. Maar voor het budget mag je eigenlijk niet klagen.
Hoewel je wel gelijk hebt dat je een Blade niet zomaar kan vergelijken met een high-end, vind ik dit ook een riskante redenering. Ik moet wel gewoon kunnen doen wat ik wil doen. Kan dat niet mag de prijs nog zo leuk zijn, maar is het toch snel afgelopen voor mij.

Gelukkig doet de Blade dat prima. Bellen, mailen, smsen, browsen, navigeren, Facebook, vrijwel alle games die ik interessant vind, et cetera. Gaat allemaal prima.

Alleen die camera hè, maar ach, daar valt mee te leven. Plus het ontbrekende toetsenbord natuurlijk, maar het is wat flauw de Blade daar op af te rekenen.

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Oké, even opmerkingen rondom de alpha5 build van CM.

- Ik krijg Google Calendar niet aan het werken (ook niet als ik de .apk apart installeer).
- Ik krijg geen applicaties doorgestuurd van m'n Google account, en moet dus alles handmatig installeren. Dat gezegd zijnde, dit had ik bij Moldovan ook al nadat ik was overgestapt van GSF.
- Hardware acceleratie aangevinkt geeft bij mij wat delay in eerste instantie met menu's laden etc. maar naderhand gaat dit even vlotjes dan als het uit staat.
- Whatsapp is niet te vinden noch te installeren?
- Booten gaat snel, splashscreen werkt ook normaal.
- Na een boot vind hij soms geen wifi netwerken. Even wifi uit en terug aanzetten lost dit wel op.
...

[ Voor 8% gewijzigd door 430xlkod op 22-12-2011 21:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:41:
Sinds de Google app-actie heb ik opeens last van enorme instabiliteit. Het was ook van het ene op het andere moment en diverse applicaties lopen regelmatig vast (LauncherPro, Facebook en meer). Ik heb het idee dat één van de aangekochte apps moeilijk doet, maar het is nogal lastig te achterhalen welke precies (of is daar een makkelijke truc voor via logs o.i.d. die ik nog niet ken?). Ik denk dat ik daarom binnenkort even revert naar een *gelukkig* relatief recente backup.
Ik heb hetzelfde. Bij mij zijn het vaak LauncherPro en HD Widgets die ermee uitscheiden. Misschien komt het door een te veel aan widgets?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 22:24:
Ik heb hetzelfde. Bij mij zijn het vaak LauncherPro en HD Widgets die ermee uitscheiden. Misschien komt het door een te veel aan widgets?
Ik heb niet veel widgets :)

Ik dacht dat het met ADW ook gebeurde, maar ik check dat voor de zekerheid nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:55:
[...]
Ik heb niet veel widgets :)
Ik dacht dat het met ADW ook gebeurde, maar ik check dat voor de zekerheid nog even.
Ja, met ADW ook. Ik heb een paar maanden ADW gebruikt en probeer nu LauncherPro. LauncherPro is tot nog toe minder vastgelopen; alleen nog bij het opstarten van de telefoon. (Cyanogenmod 7.1)

Heb drie widgets waarvan twee wat groter: beautiful widgets, pure messenger(scroll) en smooth calendar.

[ Voor 9% gewijzigd door discy op 23-12-2011 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

discy schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 02:28:
Ja, met ADW ook. Ik heb een paar maanden ADW gebruikt en probeer nu LauncherPro. LauncherPro is tot nog toe minder vastgelopen; alleen nog bij het opstarten van de telefoon. (Cyanogenmod 7.1)
Voor die tijd liep er eigenlijk nooit wat vast, echt heel zelden maar. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat het aan een specifieke download ligt, want nu is het iedere 5 à 10 minuten en ook bij specifieke acties zoals het updaten van de Facebookwidget.

Ik moet even gaan zitten om wat specifieke data te backuppen, dan kan de backup-ROM er weer op.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Misschien is het vloeken in de kerk maar... ik zit erover te denken afscheid te nemen van m'n blade. Ik kan bij het verlengen van mij VF abbo scherp geprijst aan een Galaxy ace komen. En daar zit ik sterk over na te denken, omdat ik de korte batterijduur toch wel echt een manco vind van mijn blade.

Ik zou de blade wel willen verkopen, maar wat levert hij nu ongeveer nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
greatgonzo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:29:
Misschien is het vloeken in de kerk maar... ik zit erover te denken afscheid te nemen van m'n blade. Ik kan bij het verlengen van mij VF abbo scherp geprijst aan een Galaxy ace komen. En daar zit ik sterk over na te denken, omdat ik de korte batterijduur toch wel echt een manco vind van mijn blade.

Pluspunten van de Galaxy Ace:
- De camera heeft een flitser
- Wifi-N ondersteuning (niet dat een telefoon de snelheid van wifi-N nodig heeft, maar de N-band is meestal leger)
- CPU is 200MHz sneller

Nadelen van de Galaxy Ace:
- Klein scherm (3.2" van maar 320x480)
- Zeer weinig geheugen (158 MB ROM, 278 MB RAM)

De Ace heeft dezelfde chipset als de Blade, dus de accu zal bijna even snel leeg gaan (de accu is 100mAh groter).

Zeker vanwege de beperkte hoeveelheid RAM raad ik je sterk af een Ace te kopen!

De eerstvolgende duurdere toestellen die na een Blade voor mij in aanmerking komen zijn een Nexus S (€255, snel en veel custom ROMs) of een Defy+ (€229, zeer goede accu, weinig custom ROMs).

Reken maar eens uit wat je aan een telefoon zou kunnen uitgeven als je een sim-only abbo zou nemen ipv een normale met gratis toestel.

[ Voor 6% gewijzigd door Condor70 op 23-12-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Condor70 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:44:
[...]

Pluspunten van de Galaxy Ace:
- De camera heeft een flitser
- Wifi-N ondersteuning (niet dat een telefoon de snelheid van wifi-N nodig heeft, maar de N-band is meestal leger)
- CPU is 200MHz sneller

Nadelen van de Galaxy Ace:
- Klein scherm (3.2" van maar 320x480)
- Zeer weinig geheugen (158 MB ROM, 278 MB RAM)

De Ace heeft dezelfde chipset als de Blade, dus de accu zal bijna even snel leeg gaan (de accu is 100mAh groter).

Zeker vanwege de beperkte hoeveelheid RAM raad ik je sterk af een Ace te kopen!

De eerstvolgende duurdere toestellen die na een Blade voor mij in aanmerking komen zijn een Nexus S (€255, snel en veel custom ROMs) of een Defy+ (€229, zeer goede accu, weinig custom ROMs).

Reken maar eens uit wat je aan een telefoon zou kunnen uitgeven als je een sim-only abbo zou nemen ipv een normale met gratis toestel.
Je bedoeld sneller leeg?
Accu heeft maar 100mAh meer maar de CPU slorpt wel 200Mhz sneller de accu leeg. Met andere woorden, je gaat er enkel op achteruit. Nog niet te spreken over het kleinere scherm met (veel) lagere resolutie en het zéér beperkte RAM (dat toch zeker wel handig is met de huidige applicaties allemaal).

EDIT:
Enige mobiele telefoon die me nu kan overtuigen om van de Blade afscheid te nemen is de pricewatch: LG Optimus 2X Speed P990 Zwart .
Maar die prijs is me te gek :) .

[ Voor 8% gewijzigd door 430xlkod op 23-12-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
430xlkod schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:03:
[...]

Je bedoeld sneller leeg?
Accu heeft maar 100mAh meer maar de CPU slorpt wel 200Mhz sneller de accu leeg. Met andere woorden, je gaat er enkel op achteruit. Nog niet te spreken over het kleinere scherm met (veel) lagere resolutie en het zéér beperkte RAM (dat toch zeker wel handig is met de huidige applicaties allemaal).
Nee, dat bedoel ik niet. De CPU is maar een hele kleine factor in het energieverbruik. De grootste factoren zijn de radio (vnl 3G) en het scherm. Aangezien het scherm kleiner is en de accu iets groter zal de telefoon het iets langer uithouden (maar niet noemenswaardig veel meer).

Als je echt twee/drie dagen met een enkele acculading op een Android telefoon wil doen dan is volgens mij de Defy of Defy+ de enige keuze (volgens de review zijn er zelfs 2200mAh accus voor de Defy te koop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
430xlkod schreef op donderdag 22 december 2011 @ 21:50:
- Ik krijg Google Calendar niet aan het werken (ook niet als ik de .apk apart installeer).
Heb jij de totale gapps of de mini versie?
Ik heb de mini versie gebruikt.
Wat je kan proberen is met rootexplorer de system apps van google calendar even verwijderen, dan herstarten en ze handmatig weer installeren.

Ik ga nu de versie van Burstlam installeren. Ben benieuwd!
edit: hmmm, misschien toch maar niet: het lijkt een oudere versie op basis van 4.01 te zijn en voor de chinese versie V880

[ Voor 16% gewijzigd door birdibird op 23-12-2011 11:22 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 03:22:
[...]

Voor die tijd liep er eigenlijk nooit wat vast, echt heel zelden maar. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat het aan een specifieke download ligt, want nu is het iedere 5 à 10 minuten en ook bij specifieke acties zoals het updaten van de Facebookwidget.

Ik moet even gaan zitten om wat specifieke data te backuppen, dan kan de backup-ROM er weer op.
Bij mij liep er ook nooit wat vast en is het ook pas sinds ik een stuk of dertig apps gekocht heb bij die aanbiedingen dat ie steeds vastloopt. Ik heb sindsdien ook wat meer widgets in gebruik, dus dacht dat het misschien daar aan lag, maar dat is het dus niet. Dan zou het ook wel een bekend probleem zijn. Het zal dus wel door een van die goedkope apps komen, maar welke? ADW launcher is bij mij wel stabieler dan LauncherPro, maar die vind ik normaal gesproken helaas minder prettig in gebruik dan LauncherPro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:28
Sinds gisteren draai ik op elitemovil blade_rom r11, alles werkt perfect zuinige batt. enz. Alleen mijn tel. belt slechts één keer en dan stopt hij! Hoe los ik dat op? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:29
Volgens mij is de Galaxy Ace gewoon 3,5" hoor? En tja... hij kost dan ook 2x zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Cassie789 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:23:
Volgens mij is de Galaxy Ace gewoon 3,5" hoor? En tja... hij kost dan ook 2x zo veel.
Je hebt gelijk. Verkeerd overgenomen van de specs pagina. Maar het verschil in resolutie blijft.

Een lagere resolutie hoeft echter geen groot probleem te zijn; ik heb me er nooit aan gestoord op mijn HTC Magic.

De hoeveelheid RAM geheugen van de Magic was wel een groot probleem; 192MB is veel te weinig voor Gingerbread. En de 278MB van de Ace is wel aanmerkelijk minder dan de 512MB van de Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de Blade 2 uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
greatgonzo schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 08:29:

Je er op achteruit gaat vooral qua scherm voor die prijs vind je niks beter.(mijn vrouw heeft een ace) ik heb mezelf pas getrakteerd op een lg opt black op ``afbetaling`` voor 1 jaar na 4 jaar sim only. maar ik mis mijn blade nog steeds, vooral het tweaken van je phone.
Je kan ook een goedkope accu op ebay kopen en als reserve in je knip houden.
Een blade in goede staat breng 70 75 euro op Tnet,
Je kan ook wachten, zte brengt volgend jaar een reeks nieuwe androids op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 22:02

TNO

cake.

Ondanks dat ik mijn order heb geannuleerd bij bol.com, (duurde mij veul te lang, had 'm 5 december besteld en de prognose was dat ie misschien 30 december geleverd zou kunnen worden.). Hij is nu weer leverbaar bij Wehkamp voor €86,33! Staat ook op 'direct leverbaar'.. Voor de mensen die dus niet kunnen wachten. Hierrr te vinden..

Ik heb nu maar een Galaxy W besteld, wel direct leverbaar. Kwam er alleen achter dat er bizar weinig custom roms voor te vinden zijn, misschien een kwestie van tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBlekkenhorst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 13:09
Ik heb een ZTE Blade overgenomen van een medetweaker (Husker186) voor mijn vriendin. Husker186 had er al Cyanogenmod 7.1.0 op gezet, wat naar mijn mening zeer lekker loopt. :)

Mijn eerste indruk:
Hij is wel erg klein vergeleken bij mijn SGS II, maar ik moet zeggen, de bouwkwaliteit vind ik heel redelijk, geen rare kraakjes en hij voelt gewoon solide aan. Het scherm vind ik ook wel mooi ogen, helder genoeg. Verder is de snelheid is zeer redelijk te noemen, in ieder geval geen hinderlijke lags en hij doet gewoon wat hij moet doen. ('t is dan wel geen Exynos tweepitter, maar ach, wat wil je ook voor iets wat minder dan een kwart van de prijs van een high-end telefoon kost) Voor mijn vriendin perfect telefoontje te noemen. Eens even kijken hoe mijn vriendin reageert als ze er achter komt dat ik haar zomaar een nieuwe telefoon heb gekocht. :P

Toen ik de telefoon aan mijn moeder liet zien, was zij ook onder de indruk over de hoeveelheid telefoon voor een kleine prijs, dus direct op wehkamp (bedankt voor de linktip TNO) er nog een besteld. (Welke ik dan direct kan gebruiken om te experimenteren met ICS, en zodra dat lekker en stabiel loopt ook even op de telefoon van vriendinlief zetten) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 12:01:
Bij mij liep er ook nooit wat vast en is het ook pas sinds ik een stuk of dertig apps gekocht heb bij die aanbiedingen dat ie steeds vastloopt. Ik heb sindsdien ook wat meer widgets in gebruik, dus dacht dat het misschien daar aan lag, maar dat is het dus niet. Dan zou het ook wel een bekend probleem zijn. Het zal dus wel door een van die goedkope apps komen, maar welke? ADW launcher is bij mij wel stabieler dan LauncherPro, maar die vind ik normaal gesproken helaas minder prettig in gebruik dan LauncherPro.
Ik moet zeggen dat ik recentelijk positief verrast ben door ADW, het één is beter bij ADW, het ander is beter bij LauncherPro. Ze ontlopen elkaar niet zo heel veel, mits juist getuned en onder dezelfde omstandigheden (zelfde widgets, links etc.). Ik vind LauncherPro het nipt winnen vanwege een marginaal consistentere performance, maar het scheelt niet veel.

Gister heb ik ADW als standaard launcher ingesteld. Sindsdien heb ik de telefoon niet veel gebruikt, maar tot nu toe nog geen force closes zoals bij LauncherPro. Echter wel één harde vastloper waarbij de batterij er uit moest. Tijdens het spelen van Spirit HD bleef de muziek spelen, de tegenstanders bewegen maar verder zat er geen beweging meer in. Misschien was het een incident, daat zou goed kunnen; mocht het vaker gebeuren heeft LauncherPro de voorkeur, want met force closes valt te leven, hiermee een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
1. Definieer "Blade 2". Bedoel je de ZTE Crescent of de ZTE Aglaia?
2. De ZTE Crescent is al "uit" (e.g. bij Orange UK en T-mobile UK), maar nog niet in Nederland verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:29:
Nu ben ik even in de war. Wat is, buiten de naam, het verschil tussen die twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:36:
[...]

Nu ben ik even in de war. Wat is, buiten de naam, het verschil tussen die twee?
Compleet verschillend!
De Crescent (specs) is een Blade met een 200MHz snellere processor, een front camera en een flitser op de back camera.
De Aglaia is nog niet in Europa te koop (al wel in Japan) en de specs zijn dus ook nog niet volledig duidelijk.

Ik vind de Crescent te weinig toevoegen om een upgrade te overwegen. De Aglaia daarentegen (met dezelfde processor als de HTC Desire HD!) zou ik zeker overwegen, mits de prijs inderdaad rond (of onder) de beloofde €145 euro komt te liggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Condor70 op 23-12-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:46:
Compleet verschillend!
De Crescent (specs) is een Blade met een 200MHz snellere processor, een front camera en een flitser op de back camera.
De Aglaia is nog niet in Europa te koop (al wel in Japan) en de specs zijn dus ook nog niet volledig duidelijk.
Hoewel er blijkbaar substantiële verschillen zijn vind ik compleet verschillend nu misschien ook niet de juiste term. De behuizingen lijken sowieso wel dusdanig op elkaar dat verwarring begrijpelijk is.

Ik ben erg benieuwd of die 800 MHz-processor uit de Crescent nu een MSM7227-T is of een nieuwere chipgeneratie. Die Aglaia lijkt me op het oog interessanter, maar dan komt de prijs weer om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:53:
[...]
Ik ben erg benieuwd of die 800 MHz-processor uit de Crescent nu een MSM7227-T is of een nieuwere chipgeneratie. Die Aglaia lijkt me op het oog interessanter, maar dan komt de prijs weer om de hoek.
De Crescent heeft inderdaad een MSM7227T.

Behuizing zegt ook niet alles: de T-mobile Vivacity is toch ook gewoon een ZTE Crescent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:55:
Behuizing zegt ook niet alles: de T-mobile Vivacity is toch ook gewoon een ZTE Cresent.
Niet alles, maar als er twee telefoons die ruwweg in dezelfde (lage) prijsklasse op ruwweg hetzelfde moment uitkomen van dezelfde fabrikant en er ook nog behoorlijk hetzelfde uitzien wordt het wel wat verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chinezen hebben waarschijnlijk gewoon een hekel aan verschillen. Ze lijken zelf ook allemaal op elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
birdibird schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:11:
[...]

Heb jij de totale gapps of de mini versie?
Ik heb de mini versie gebruikt.
Wat je kan proberen is met rootexplorer de system apps van google calendar even verwijderen, dan herstarten en ze handmatig weer installeren.

Ik ga nu de versie van Burstlam installeren. Ben benieuwd!
edit: hmmm, misschien toch maar niet: het lijkt een oudere versie op basis van 4.01 te zijn en voor de chinese versie V880
Ik had ICS geinstalleerd via CWM en direct erna de volledige GAPPS_ICS versie van in de 50MB. Maar na het opstarten had ik niks van Market en dergelijke Google gerelateerde dingen. Terug opnieuw gestart in CWM en nog eens de .zip geflashed van GAPPS_ICS. Toen had ik wel de Market en dergelijke dingen maar Calendar werkte toen niet, en nu nog altijd niet...
Kun je een link geven naar de juiste mini versie die jij geinstalleerd had?

Overigens, van gisterenavond tot nu van 100% naar 43% zonder wifi of 3G. Performance moet dus nog wat aan gebeuren lijkt me :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje bang word voor fragmentatie van de community als er zoveel modellen uitkomen die erg dicht bij elkaar liggen. Ik hoop eerlijk gezegd dat de Aglaia te koop komt in Europa en dat men zich daarop richt. De Crescent is niet veel veel interessanter dan de Blade in mijn ogen en qua looks zelfs wat minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:05:
Ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje bang word voor fragmentatie van de community als er zoveel modellen uitkomen die erg dicht bij elkaar liggen. Ik hoop eerlijk gezegd dat de Aglaia te koop komt in Europa en dat men zich daarop richt. De Crescent is niet veel veel interessanter dan de Blade in mijn ogen en qua looks zelfs wat minder interessant.
De fragmentatie bij ZTE is nog veel erger dan je denkt. Alleen bij de Blade heb je al Gen1, Gen2 en Gen3, maar daarnaast zijn voor China ook N en U varianten gemaakt. Gelukkig komen lang niet alle ZTE toestellen ook in Europa uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Oké, heb even ICS opnieuw geinstalleerd met de mini versie van GAPPS en nu werkt de calendar wel :). Hulde.
Echter (maar dat had ik bij de vorige install ook) krijg ik geen enkele mail geopend in GMail, bug of ...?
Krijg wel een notificatie dat er nieuwe mail is, en krijg ook alle mails te zien in de inbox, maar kan geen mail specifiek openen om de inhoud te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
430xlkod schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:50:
[...]

Ik had ICS geinstalleerd via CWM en direct erna de volledige GAPPS_ICS versie van in de 50MB. Maar na het opstarten had ik niks van Market en dergelijke Google gerelateerde dingen. Terug opnieuw gestart in CWM en nog eens de .zip geflashed van GAPPS_ICS. Toen had ik wel de Market en dergelijke dingen maar Calendar werkte toen niet, en nu nog altijd niet...
Kun je een link geven naar de juiste mini versie die jij geinstalleerd had?

Overigens, van gisterenavond tot nu van 100% naar 43% zonder wifi of 3G. Performance moet dus nog wat aan gebeuren lijkt me :) .
calender moet je de 4.0.1 versie handmatig uit de gapps zip pakken en installeren.
deze syncd wel
de 4.0.3 versie vervolgens freezen of verwijderen

miniversie: http://code.google.com/p/ics4blade/downloads/list

[ Voor 3% gewijzigd door birdibird op 23-12-2011 17:29 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:25:
De fragmentatie bij ZTE is nog veel erger dan je denkt. Alleen bij de Blade heb je al Gen1, Gen2 en Gen3, maar daarnaast zijn voor China ook N en U varianten gemaakt. Gelukkig komen lang niet alle ZTE toestellen ook in Europa uit!
Dat noem ik geen fragmentatie, aangezien een gen1 prima naar gen2 te up- danwel sidegraden valt. Het enige verschil waarmee rekening gehouden moet worden dat overblijft is de camera. Bij twee echt verschillende toestellen krijg je geen uitwisselbare ROM-pool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

valt die aglaia al te shippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet echter niet dat een van de aantrekkelijke punten van de Blade is dat hij a) makkelijk SIMlock vrij te maken is (en mogelijk daarom nu zonder verkocht wordt) en b) heel makkelijk te modden qua software en c) prijs. Toen ik een tijdje terug naar de Skate keek, was die niet makkelijk van de SIMlock te ontdoen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Japanse telefoons doen het hier vaak niet. Ik weet niet of dat met de Aglaia ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 17:33:
[...]
Japanse telefoons doen het hier vaak niet. Ik weet niet of dat met de Aglaia ook het geval is.
De Aglaia ondersteunt GSM900, GSM1800 en UMTS2100 (+ GSM1900 en UMTS900) en zou dus prima in Nederland te gebruiken moeten zijn.

Je moet inderdaad wel oppassen met Japanse telefoons (Japan heeft een PDC ipv een GSM 2G netwerk en sommige providers hebben een CDMA2000 ipv W-CDMA 3G netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 15:29:
[...]

2. De ZTE Crescent is al "uit" (e.g. bij Orange UK en T-mobile UK), maar nog niet in Nederland verkrijgbaar.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
HBlekkenhorst schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 14:36:
Ik heb een ZTE Blade overgenomen van een medetweaker (Husker186) voor mijn vriendin. Husker186 had er al Cyanogenmod 7.1.0 op gezet, wat naar mijn mening zeer lekker loopt. :)

Mijn eerste indruk:
Hij is wel erg klein vergeleken bij mijn SGS II, maar ik moet zeggen, de bouwkwaliteit vind ik heel redelijk, geen rare kraakjes en hij voelt gewoon solide aan. Het scherm vind ik ook wel mooi ogen, helder genoeg. Verder is de snelheid is zeer redelijk te noemen, in ieder geval geen hinderlijke lags en hij doet gewoon wat hij moet doen. ('t is dan wel geen Exynos tweepitter, maar ach, wat wil je ook voor iets wat minder dan een kwart van de prijs van een high-end telefoon kost) Voor mijn vriendin perfect telefoontje te noemen. Eens even kijken hoe mijn vriendin reageert als ze er achter komt dat ik haar zomaar een nieuwe telefoon heb gekocht. :P

Toen ik de telefoon aan mijn moeder liet zien, was zij ook onder de indruk over de hoeveelheid telefoon voor een kleine prijs, dus direct op wehkamp (bedankt voor de linktip TNO) er nog een besteld. (Welke ik dan direct kan gebruiken om te experimenteren met ICS, en zodra dat lekker en stabiel loopt ook even op de telefoon van vriendinlief zetten) :D
Fijn dat je er tevreden mee bent kan het toch niet laten om op het blade forum te kijken (heimwee ;w )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:01:
Chinezen hebben waarschijnlijk gewoon een hekel aan verschillen. Ze lijken zelf ook allemaal op elkaar :)
GEWELDIG d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 12:32
De mijne is helaas met simlock gekomen, heb wel een unlock code generator gevonden maar nog niet de manier op de code ingevoerd te krijgen. Iemand een idee?

Het lukt mij trouwens ook nog niet om een andere rom geinstalleerd te krijgen - zal nog wel iets niet helemaal goed doen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gooos schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 22:26:
De mijne is helaas met simlock gekomen, heb wel een unlock code generator gevonden maar nog niet de manier op de code ingevoerd te krijgen. Iemand een idee?

Het lukt mij trouwens ook nog niet om een andere rom geinstalleerd te krijgen - zal nog wel iets niet helemaal goed doen :S
Opstarten met een andere, niet toegestane SIM-kaart.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig aan, nog een keer lezen en niets haasten ;) Het kan wat verwarrend zijn, maar zo lang je geen gekke dingen doet komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
staat stappenplan in me review.

[ Voor 5% gewijzigd door discy op 24-12-2011 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Ik heb de CM9 alpha geinstalleerd, en 't werkt behoorlijk smooth. ICS Gapps ook even geflashed, en 't werkt allemaal best goed. Krijgen jullie eigenlijk root? Als ik o.a. in de Terminal Emulator su doe, krijg ik een permission denied. Aangezien Superuser er al op staat lijk me het wel dat 'ie geroot is. Weet iemand een oplossing, of lees ik nu ergens overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:34:
Ik heb de CM9 alpha geinstalleerd, en 't werkt behoorlijk smooth. ICS Gapps ook even geflashed, en 't werkt allemaal best goed. Krijgen jullie eigenlijk root? Als ik o.a. in de Terminal Emulator su doe, krijg ik een permission denied. Aangezien Superuser er al op staat lijk me het wel dat 'ie geroot is. Weet iemand een oplossing, of lees ik nu ergens overheen?
Deze even flashen via CWM: http://dl.dropbox.com/u/1...er-3.0.7-efghi-signed.zip :) .

Overigens, kijk eens als je verschil merkt als je hardware acceleratie hebt aan staan of niet. Ik merk op dat het net wat vlotter reageert als het uit staat.

EDIT:
Zie juist ook dat de Alpha18 van Modaco uit is: http://code.google.com/p/...lade-alpha18.zip&can=1&q= .

[ Voor 9% gewijzigd door 430xlkod op 24-12-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
430xlkod schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 10:47:
[...]

Deze even flashen via CWM: http://dl.dropbox.com/u/1...er-3.0.7-efghi-signed.zip :) .

Overigens, kijk eens als je verschil merkt als je hardware acceleratie hebt aan staan of niet. Ik merk op dat het net wat vlotter reageert als het uit staat.

EDIT:
Zie juist ook dat de Alpha18 van Modaco uit is: http://code.google.com/p/...lade-alpha18.zip&can=1&q= .
Bedankt voor de link, ik ga 'm straks even flashen :)

Hardware acc. heb ik al geforceerd, en je merkt net het nodige verschil vind ik. Alleen jammer van de ontbrekende multitouch, maar daar komt in de toekomst hoogstwaarschijnlijk wel een update voor :) Overigens kan ik nu wél goed debuggen op ICS, de emulator is ontzettend traag en instabiel.

EDIT: ik krijg nu bij een su commando een melding dat /system/bin/sh niet gevonden kan worden. Ach, ik ga toch weer tijdelijk terug naar een 2.3 ROM, ontbrekende multitouch, su en geen camera is niet erg handig voor dagelijks gebruik en gamen. ICS werkt wel smoother als 2.3 op bepaalde punten, en voelt gewoon geweldig aan :)

[ Voor 21% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 24-12-2011 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tutterke
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-08 09:18

tutterke

Klein maar tapper!

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het importeren van (dergelijke) telefoons uit het buitenland?

De San Francisco 2 is immers beschikbaar in de UK; is zoiets, vb. via Ebay, makkelijk te importeren, of komen daar nog een boel taksen bij?

And I find it kind of funny
I find it kind of sad
The dreams in which I'm dying
are the best I've ever had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 22:28
tutterke schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:06:
Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het importeren van (dergelijke) telefoons uit het buitenland?

De San Francisco 2 is immers beschikbaar in de UK; is zoiets, vb. via Ebay, makkelijk te importeren, of komen daar nog een boel taksen bij?
UK is bij mijn weten nog steeds deel van de EU en bijgevolg komen daar nooit extra taxen bij. Ik zou wel even informeren of hij niet provider gelocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Excuses? Zover ik weet wou de UK vroeger er niet bij en nu met de problemen van de euro nog minder. Ze zijn niet bij de Europese Unie maar je hoeft wel geen tax te betalen :). Why: dunno...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
Even mijn frustratie delen hoor:
De standaardrom wilde ik eerst proberen, maar kwam er al snel achter dat bij skype het geluid over de externe speaker liep in plaats van speaker bij het oor. Bleek een bekend probleem, andere roms zouden hier geen last van hebben.
Ik was er al vanuit gegaan dat ik zou gaan flashen, dus dan maar direct gedaan, maar dat viel niet mee. Wel een hoop geleerd :-)

Rooten volgens de wiki:
Duurde even voordat ik erachter kwam dat usb-debugging aan moest staan. Drivers geinstalleerd. Toen pas werd hij zichtbaar in ADB.
Mijn antivirus bleek het bin-bestand steeds te verwijderen omdat dat een rootkit zou zijn (duh !)
Commando's in de wiki klopten ook niet helemaal, mount-commando klopte niet, en de benodigde xbin-directory bestond ook nog niet, dus eerst met hand aangemaakt. Uiteindelijk gelukt.

Clockworkmod installeren via Rom Manager lukte niet. Hij gaf aan dat installatie gelukt was, maar na een reboot toch steeds de stock-recovery. Uiteindelijk via fastboot wel gelukt.

Rom flashen:
cm7.1 geflashed. Leek allemaal prima, alleen kreeg ik de melding bij opstarten van de camera: Camera Error , Cannot connect to camera.
Gegoogled, blijkt wel een vaak voorkomend probleem, oplossingen variëren van DCIM-folder verwijderen tot omruilen toestel. Alle oplossingen mochten in mijn geval niet baten, met de originele rom deed de camera het wel, dus het kan eigenlijk geen HW-issue zijn.
Voor de aardigheid nog een andere rom geprobeerd: Moldovan Mile-High-Mountain-Pie RLS7 uit de TS.
Mooie rom, maar zelfde issue: Cannot connect to camera.

Wie heeft er nog een tip voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54
tutterke schreef op zondag 25 december 2011 @ 11:06:

Alleen jammer dat de prijs zo hoog is. 199£ is niet verkeerd, maar voor minder dan 160€ in huis heb ik hem nog niet gevonden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opperhoof schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:52:
Alleen jammer dat de prijs zo hoog is. 199£ is niet verkeerd, maar voor minder dan 160€ in huis heb ik hem nog niet gevonden .
Ik zie hem hier voor €141.49 + Free delivery

http://www.play.com/Mobil...t.html?searchfilters=ae38{Orange}%2b&cur=258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Juist even eens Linux Mint geinstalleerd (64-bit) en maar eens aan de slag gegaan hoe ik zelf kan compilen via Git van Tom op Modaco. Enkel toen ik het commando 'repo sync' al een tijdje had lopen heb ik het opgegeven. Zoveel werk om gewoon maar eens te testen is me teveel, plus snapte de hele logica niet helemaal achter alles. Kortom, deze heer wacht fijn op de ROM's :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:23:
[...]

Ik zie hem hier voor €141.49 + Free delivery

http://www.play.com/Mobil...t.html?searchfilters=ae38{Orange}%2b&cur=258
al 50 euro goedkoper, wie vind hem nog goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
play.com zit op de kanaaleilanden en dat beperkt je garantie en rechten behoorlijk. Iets om rekening mee te houden.
Opperhoof schreef op zondag 25 december 2011 @ 15:52:
Bij Orange met SIM-lock en £10 prepay is hij £109.99. Weet alleen niet of de SIM-lock gemakkelijk te verwijderen is.

[ Voor 33% gewijzigd door gambieter op 25-12-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Even mijn vorige bericht bekrachtigen met beeldmateriaal.
430xlkod schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 16:50:
[...]
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16312033/Screenshot_2011-12-25-12-18-04.png

Dit was blijkbaar op volgende instellingen:
Minimale snelheid: 245 Mhz
Maximale snelheid: 604 Mhz
Governor: interactive

Heb hem daarom nu ook eens ingesteld op:
Minimale snelheid: 122 Mhz
Maximale snelheid: 604 Mhz
Governor: ondemand

EDIT:
Platte streep op het einde is de nacht :) .

[ Voor 4% gewijzigd door 430xlkod op 26-12-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Na alle problemen om met een custom-rom de camera werkend te krijgen maar weer terug naar de stock-rom.
Camera doet het nu weer.

Alleen werken apps als goggles en een barcode-reader niet. Wie heeft dit nog meer?
Lijkt me sterk dat dit een hardware-issue zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
430xlkod schreef op zondag 25 december 2011 @ 16:25:
Juist even eens Linux Mint geinstalleerd (64-bit) en maar eens aan de slag gegaan hoe ik zelf kan compilen via Git van Tom op Modaco. Enkel toen ik het commando 'repo sync' al een tijdje had lopen heb ik het opgegeven. Zoveel werk om gewoon maar eens te testen is me teveel, plus snapte de hele logica niet helemaal achter alles. Kortom, deze heer wacht fijn op de ROM's :) .
De tweede keer kreeg ik pas de repo volledig gesyncd, maar uiteindelijk gaf het build of iets in die zin commando vage foutmeldingen (misschien omdat libcurs* - nogwat niet wilde installeren), dus ben ik er ook maar af van gezien. Er zijn gelukkig een paar mensen die na elke verandering willen builden. Daarbij komt ook nog dat ik geen zin heb om m'n pc een paar uur te laten builden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de SF2 en de crescent zijn zelfde of niet?

ik heb nog twee weken om een android te kopen voor mijn vriendin.
zou er snel een unlock komen voor die SF2 of heb ik een ander alternaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:00:
de SF2 en de crescent zijn zelfde of niet?

Mijn glazen bol is beslagen en daarom kan ik de toekomst niet voorspellen. Alternatieven moet je zelf naarop zoek gaan, dergelijke boodschappenlijstjes horen hier niet thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunfreak777
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 20:16
Heeft iemand hier het gevoel dat de camera veel slechter presteert als aangegeven, of licht dat aan mij.
Want ik heb een 5MP camera, en een 5MP ZTE Blade en er zitten duidelijk grote verschillen in.
Nu weet ik dat het een mobiel is maar ik had er toch iets meer van verwacht.
Iemand een idee of oplossing hoe je beter foto's/filmpjes kan maken of moet ik er maar mee leven?

Groeten Gunfreak777

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
gambieter schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:06:
Mijn glazen bol is beslagen en daarom kan ik de toekomst niet voorspellen. Alternatieven moet je zelf naarop zoek gaan, dergelijke boodschappenlijstjes horen hier niet thuis :)
Kennelijk neem jij dat ook niet zo nauw met jouw vorige post met de links naar de SF2.
dit forum is voor de normale SF bedoeld en import , prijzen en winkels van de SF horen hier niet eens besproken te worden, laat staan van SF2.

Mij boeit het niet :p, maar geef eerst het goede voorbeeld voor je anderen verzoekt zich aan de forum regels te houden.
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:00:
CyanogenMod for ZTE Crescent. Coming soon
CyanogenMod 7.2 for ZTE Crescent / Blade2

[ Voor 53% gewijzigd door discy op 26-12-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
gunfreak777 schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:31:
Heeft iemand hier het gevoel dat de camera veel slechter presteert als aangegeven, of licht dat aan mij.
Want ik heb een 5MP camera, en een 5MP ZTE Blade en er zitten duidelijk grote verschillen in.
Iemand een idee of oplossing hoe je beter foto's/filmpjes kan maken of moet ik er maar mee leven?

Groeten Gunfreak777
Neem je achterkant eens van de Blade af en kijk dan eens door het plexi glaasje dat je camera beschermt. Ik denk dat je dan je antwoordt gevonden hebt :) .

Overigens ga ik terug even naar een oude backup met Moldovan RLS6. Kreeg zojuist problemen met SMS sturen, gebrek aan lezen van GMail en het kieskeurig zijn op werken met een bepaalde webbrowser doet me even terug omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
discy schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:01:
Kennelijk neem jij dat ook niet zo nauw met jouw vorige post met de links naar de SF2.
dit forum is voor de normale SF bedoeld en import , prijzen en winkels van de SF horen hier niet eens besproken te worden, laat staan van SF2.
Eensch, maar dat is niet zo'n ramp omdat het nog over de SF (I2) gaat en nog een beetje on-topic is. Alternatieven (boodschappenlijstjes) hebben echter niets in het topic te zoeken, want dat is gewoon "wat moet ik kopen".
Mij boeit het niet :p, maar geef eerst het goede voorbeeld voor je anderen verzoekt zich aan de forum regels te houden.
Nee hoor, er is een groot verschil tussen dingen die nog een beetje on-topic zijn en dingen die niet op GoT thuishoren :) .

Zolang er geen apart topic over de SF2 is, kan het wat mij betreft hier wel, zolang de telefoon niet in NL/BE beschikbaar komt via een lokale telecomboer zal de SF2/Crescent niet zo snel populair worden dat een eigen topic kans heeft op voldoende bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunfreak777
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-05 20:16
@ BETA911

Dit heeft wel een klein beetje geholpen maar als ik ga filmen lagt de video.
Ik heb nu Lgcamera app maar de fps is nog steeds zo laag.
En op vergelijkings video's op youtube zie ik foto's die toch aardig wat beter zijn als mijn blade.

Iemand een oplossing of met ik er maar mee leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Hebben jullie de uitzendinggemist app al geinstalleerd. Bij mij draait die perfect! Alleen de mb'tjes via wifi lopen nu wel heel hard (geen probleem natuurlijk). Deze maand zit ik al op 1500Mb, lijkt wel heel veel voor een telefoontje, maar is met een paar uitzendingen wel te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
430xlkod schreef op zondag 25 december 2011 @ 13:25:
Excuses? Zover ik weet wou de UK vroeger er niet bij en nu met de problemen van de euro nog minder. Ze zijn niet bij de Europese Unie maar je hoeft wel geen tax te betalen :). Why: dunno...
Niet bij de EU? http://europa.eu/about-eu/countries/index_en.htm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
gunfreak777 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 08:24:
@ BETA911

Dit heeft wel een klein beetje geholpen maar als ik ga filmen lagt de video.
Ik heb nu Lgcamera app maar de fps is nog steeds zo laag.
En op vergelijkings video's op youtube zie ik foto's die toch aardig wat beter zijn als mijn blade.

Iemand een oplossing of met ik er maar mee leven?
Dit is bekend omdat hardware matig in de drivers de camera gelocked wordt op om en nabij de 13 FPS. Vloeiend beeld heb je pas vanaf 25-26 FPS. Vooral in het donker gaan je FPS zwaar omlaag, buiten zou je toch "normaal" moeten kunnen filmen.
Dat is het eerste wat ik hoor... Waarom hebben hun dan niet de EURO in gebruik? Het is overlaatst nog op het nieuws geweest dat de UK niets met de EURO te maken wou hebben met al de huidige problemen. Of zijn er bij Europa maar zonder gebruik te maken van de munteenheid?

Nu iets anders. Ik ga jullie verlaten waarschijnlijk ;w . Heb voor een toch redelijk prijs een LG Optimus 2X gezien (en waarschijnlijk ook gekocht) die me denk ik meer gaat bekoren (snelheid, scherm, camera,...). De ZTE Blade van me gaat dan even in leen naar me vader (denk ik) en als hij hem bevalt dan is ie al direct verkocht. Anders, blijft ie liggen in de lade voor reserve :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Ik heb zelf de een paar foto's van de blade genomen en vergeleken met die van mijn desire. Allebei 5 Mp.

Vooral op 100% is het verschil erg groot. Het lijkt wel of de autofocus van de Blade er behoorlijk naast zit.
Voor het bekijken op de camera lijkt het prima, maar op de computer vind ik ze niet echt bruikbaar. Die van de desire wel, als ze met goed licht genomen zijn...

Met een gewone camera moet je het al helemaal niet willen vergelijken. Ik heb nog een oude 2 megapixel canon powershot, en die maakt veeeeel mooiere foto's (wel slechts1600 x 1200).
Megapixels zeggen boven de 4mp eigenlijk nauwelijks iets meer, maar het is vooral de kwaliteit van lens en sensor die het verschil maken.
gunfreak777 schreef op maandag 26 december 2011 @ 17:31:

[ Voor 16% gewijzigd door djiedjee op 27-12-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
djiedjee schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:11:
Ik heb zelf de een paar foto's van de blade genomen en vergeleken met die van mijn desire. Allebei 5 Mp.

Vooral op 100% is het verschil erg groot. Het lijkt wel of de autofocus van de Blade er behoorlijk naast zit.
Voor het bekijken op de camera lijkt het prima, maar op de computer vind ik ze niet echt bruikbaar. Die van de desire wel, als ze met goed licht genomen zijn...

Met een gewone camera moet je het al helemaal niet willen vergelijken. Ik heb nog een oude 2 megapixel canon powershot, en die maakt veeeeel mooiere foto's (wel slechts1600 x 1200).
Megapixels zeggen boven de 4mp eigenlijk nauwelijks iets meer, maar het is vooral de kwaliteit van lens en sensor die het verschil maken.

[...]
Denk dat er een probleem is met de kwaliteit van de sensors. Mijn 3.2MP blade die ik aan mijn vader heb gegeven is vele malen scherper dan de 5MP blade die ik nu heb.
Het zijn en blijven telefoon MP's. Er is zoveel meer bepalend dan die MP's. De grote van de sensor, de lens etc etc. Mijn Canon G2 van 2001 met zijn 4MP trekt nog altijd 10000x betere foto's dan de iPhone 4s van mijn zuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
430xlkod schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:06:
Nu iets anders. Ik ga jullie verlaten waarschijnlijk ;w . Heb voor een toch redelijk prijs een LG Optimus 2X gezien (en waarschijnlijk ook gekocht) die me denk ik meer gaat bekoren (snelheid, scherm, camera,...). De ZTE Blade van me gaat dan even in leen naar me vader (denk ik) en als hij hem bevalt dan is ie al direct verkocht. Anders, blijft ie liggen in de lade voor reserve :+ .
Jammer maar helaas, de deal is rond. Betaling is gebeurd en met wat geluk is ie vrijdag al hier. Maar ik ga de Blade hier houden als reserve, dus ik blijf hier nog wel volgen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik blijf ook nog aanwezig op de achtergrond om vragen te beantwoorden. Mijn Blade begint het de laatste tijd wat moeilijk te krijgen, maar dat komt vooral omdat ik steeds veeleisender ben geworden. Ik wissel de laatste tijd ook niet zo veel meer af van ROM als in de begindagen.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou de tweede blade is ook naar de mobiel hemel, blijkbaar zit er toch iets niet helemaal goed in het ontwerp van het laadcircuit van de blade. Vorige keer dacht ik nog (bijna zeker van niet) dat ik hem in de sigarettenaansteker had laten zitten met doorstarten (lege accu) nu prik ik nummer twee thuis in, valt uit. Zet hem weer aan en stel navi in, prik hem in de auto weer dood. Ook al is het pas de tweede, dat kan toch geen toeval zijn?!?
Boot nog wel als ik de accu er even uithaal tot net na het Android logo en valt weer uit, soms lukt het met de volumetoets ingedrukt nog net iets verder te komen maar na 5 keer is het over. Even wachten zelfde verhaal, opladen doet hij ook niet meer en via usb aan laptop wordt hij niet herkend.
De eerste doet het nog een uurtje en werkt meer als kachel, ergens zet hij vooral heel snel energie in warmte om, kortom niet erg bruikbaar meer.

What to do? Zou er nog iets zijn wat ik kan doen? Ik heb dit soort problemen niet vaker gelezen.
Net bij het uiteten bedacht dat ik dan maar zo'n OT990 zou halen maar die hebben ze weer voor de oude prijs (90 ipv 70) in de schappen liggen en voor 30,- meer heb ik weer een nieuwe (hopelijk niet weer net zo'n brakke) Blade. :/
Wat voor autolader gebruiken jullie? (even ervan uitgaande dat het daaraan ligt hoewel nr. 2 thuis met de originele lader ook uitviel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54
Die topicwaarschuwing staat er om gelezen te worden.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 28-12-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Autolader verhaal, ik gebruik gewoon een 12v naar USB omzetter, gekocht bij Halfords.
USB kabeltje erin, en klaar.

Ik gebruik voorlopig niet meer die kabels die je uit kan rekken, geeft teveel spanning op de connector, zo heb ik namelijk mijn oude navi om zeep mee geholpen namelijk.

Met USB kabel kan hij niet te strak zitten iig.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:36:
Nou de tweede blade is ook naar de mobiel hemel, blijkbaar zit er toch iets niet helemaal goed in het ontwerp van het laadcircuit van de blade. Vorige keer dacht ik nog (bijna zeker van niet) dat ik hem in de sigarettenaansteker had laten zitten met doorstarten (lege accu) nu prik ik nummer twee thuis in, valt uit. Zet hem weer aan en stel navi in, prik hem in de auto weer dood. Ook al is het pas de tweede, dat kan toch geen toeval zijn?!?
Boot nog wel als ik de accu er even uithaal tot net na het Android logo en valt weer uit, soms lukt het met de volumetoets ingedrukt nog net iets verder te komen maar na 5 keer is het over. Even wachten zelfde verhaal, opladen doet hij ook niet meer en via usb aan laptop wordt hij niet herkend.
De eerste doet het nog een uurtje en werkt meer als kachel, ergens zet hij vooral heel snel energie in warmte om, kortom niet erg bruikbaar meer.

What to do? Zou er nog iets zijn wat ik kan doen? Ik heb dit soort problemen niet vaker gelezen.
Net bij het uiteten bedacht dat ik dan maar zo'n OT990 zou halen maar die hebben ze weer voor de oude prijs (90 ipv 70) in de schappen liggen en voor 30,- meer heb ik weer een nieuwe (hopelijk niet weer net zo'n brakke) Blade. :/
Wat voor autolader gebruiken jullie? (even ervan uitgaande dat het daaraan ligt hoewel nr. 2 thuis met de originele lader ook uitviel)
Dit kan volgens mij geen toeval zijn, maar als ik het zo lees zou ik eerder zeggen dat de autolader niet geschikt is voor de blade. Moet wel erbij vermelden dat ik mijn blade nog nooit in een auto opgeladen heb.

Op modaco http://android.modaco.com/topic/334806-blade-is-dead/ valt te lezen dat iemand zijn blade gefrituurd heeft omdat hij niet doorhad dat de autolader 12V output gaf, terwijl de meeste smartphones een maximum van 5V maar aankan. Het is wel aan te raden om dit even na te checken, of dit niet bij jou het geval was.

Wat je ook nog even kan testen is of je blade aangaat zonder accu.

*knip*

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 28-12-2011 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:19:
[...]

Op modaco http://android.modaco.com/topic/334806-blade-is-dead/ valt te lezen dat iemand zijn blade gefrituurd heeft omdat hij niet doorhad dat de autolader 12V output gaf, terwijl de meeste smartphones een maximum van 5V maar aankan. Het is wel aan te raden om dit even na te checken, of dit niet bij jou het geval was.

Wat je ook nog even kan testen is of je blade aangaat zonder accu.

[mbr]*knip*[/]
Lijkt mij idd vreemd en gooi die autolader maar al weg.
Ik laad nu al een jaartje of 4 spullen op met een USB (5 Volt) aansluiting in de auto zonder enig probleem. Op dealextreme kan je goedkope laders vinden, zoals die Belkin op de link, en die doen het perfect.
Als electronicus doe ik ze ook meestal open om te zien welk circuit ze gebruiken, en dat is meestal een IC'tje dat andere duurdere fabrikanten ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:36:
Meer dan waarschijnlijk dat de oorzaak buiten jouw mobieltjes te zoeken is.
Sinds maart dit jaar gebruik ik in de auto zonder problemen de lader van mijn Mio gps (5V en 500mA - met adapter naar micro-USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee of je bij go laucher pro een tabblad kan maken met games en programma's? Dat ze daar dan afzonderlijk in dat tablad alfabetisch worden geranschikt? Ik gebruik horizontal scrolling maar dus momenteel staan mijn games en programma's allemaal dooreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Ik heb wat vragen over het rooten en hoe dat werkt in de praktijk.

1. Als ik hem root heb ik dan altijd root rechten of kan ik dat dan simpel aan en uit zetten (b.v. standaard uit en als het even nodig is simpel even aan zetten) ?

2. Volgens mij kun je bij het rooten kiezen tussen permanent en temporally. Wat is het verschil en wat is aan te bevelen ?

3. Als ik root rechten heb, maken alle apps daar dan automatisch gebruik van of is dat per app nog te regelen (b.v. geen root rechten, maar in de app een mogelijkheid om dat aan te zetten) ?

4. Je kunt dat dat rooten doen met z4root, maar daar heb je de gewone van in de market en ook een gemodificeerde voor de Blade (http://android.modaco.com...anent-root-for-22-blades/). Ik zou waarschijnlijk beter de gemodificeerde kunnen gebruiken of zijn daar slechte ervaringen mee?

5. Kan ik het rooten helemaal terugdraaien zodat er niets meer van te merken/te zien is ?

Ik hoef nog niet zo nodig over naar een andere ROM, dus het gaat mij om het rooten binnen de stock ROM.

[ Voor 4% gewijzigd door Blazeguru op 28-12-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blade nummer 3 is er inmiddels, gisteren tijdje de accu in nummer 2 laten zitten en die werd zo warm dat hij amper op te pakken is terwijl ik toch redelijk vuurvaste handen heb. :o
2 Blade's die op hetzelfde punt kapot gaan kan toeval zijn maar opladen in de auto doe ik niet meer, ik heb zo het idee dat het ook aan mijn auto ligt. (roadster met kleine accu en onder bemeten dynamo)
Dit keer bewaar ik het bonnetje wel. |:(

ICS draait dus nog niet helemaal goed op de Blade wat ik zo lees? Geen camera e.d. kan ik mee leven maar wat is nu de waarde van ICS bij normaal gebruik? Dat haal ik er niet helemaal uit? Ik zie ook zo snel alleen CM9 op basis van ICS?

Oh nog wat anders, meer wat voor tweakers, ik zit nu dus met 2 prima telefoons op de energievoorziening na, is er niet iets leuks met die schermpjes bijv. te doen? Gewoon omdat het kan en ik er 2 over heb?
Zou leuk zijn als het deels nog een tweede leven krijgt ipv in de kliko te belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Gewoon bijhouden voor reserve onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:09:
[...]
ICS draait dus nog niet helemaal goed op de Blade wat ik zo lees? Geen camera e.d. kan ik mee leven maar wat is nu de waarde van ICS bij normaal gebruik? Dat haal ik er niet helemaal uit? Ik zie ook zo snel alleen CM9 op basis van ICS?

Oh nog wat anders, meer wat voor tweakers, ik zit nu dus met 2 prima telefoons op de energievoorziening na, is er niet iets leuks met die schermpjes bijv. te doen? Gewoon omdat het kan en ik er 2 over heb?
Zou leuk zijn als het deels nog een tweede leven krijgt ipv in de kliko te belanden.
1. Er zijn momenteel twee ICS builds voor de Blade: ICS4Blade en CM9 alpha.

2. Mijn eerste Blade is ook overleden (oorzaak niet geheel duidelijk - vastloper en na batterij verwijderen en herplaatsen geen teken van leven meer). Ik houd 'm echter nog wel even voor reserveonderdelen (accu, scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan wacht ik verdere builds nog wel even af, ik stap al te vaak te snel op de wagen.

Reserve onderdelen zie ik niet zo zitten, ik weet hoe dat gaat. Het eindigt hier in de la en volgend jaar trek ik het er weer uit en kijk er een beetje nostalgisch naar omdat ik dan weer wat nieuws heb.
Ik zal anders zelf eens zoeken hoe eea in elkaar zit en of er niet wat leuks mee te doen is. Scherm zal wel niet (makkelijk) aan te sturen zijn maar het touchgedeelte bijv. zou ook al grappig zijn.
Ik heb vakantie en kapot is het toch als telefoon dus het zou leuk zijn er nog iets mee te kunnen doen, gewoon omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:34:
Dan wacht ik verdere builds nog wel even af, ik stap al te vaak te snel op de wagen.

Reserve onderdelen zie ik niet zo zitten, ik weet hoe dat gaat. Het eindigt hier in de la en volgend jaar trek ik het er weer uit en kijk er een beetje nostalgisch naar omdat ik dan weer wat nieuws heb.
Ik zal anders zelf eens zoeken hoe eea in elkaar zit en of er niet wat leuks mee te doen is. Scherm zal wel niet (makkelijk) aan te sturen zijn maar het touchgedeelte bijv. zou ook al grappig zijn.
Ik heb vakantie en kapot is het toch als telefoon dus het zou leuk zijn er nog iets mee te kunnen doen, gewoon omdat het kan.
Wellicht in de V&A/MP/eBay gooien?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Knip*

[ Voor 97% gewijzigd door janvanduschoten op 29-12-2011 09:11 ]

• Condor70
Ook *knip*

[ Voor 95% gewijzigd door janvanduschoten op 29-12-2011 09:12 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Toch wel interessant, zo'n topicwaarschuwing. Je zou hem eens moeten lezen voordat je op [Verstuur bericht] drukt. Dit is geen aankoopadvies topic.

[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 29-12-2011 09:11 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Condor70 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:51:
Er zijn momenteel twee ICS builds voor de Blade: ICS4Blade en CM9 alpha.
Kleine correctie. Ik vergat de build van burstlam (vertaling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik snap iets niet, gisteravond was mijn telefoon voor 50 % opgeladen.
Heb er niets mee gedaan, en vanmorgen was mijn tel leeg. tel is 3 weken oud ? Hoe kan het zo snel leeg zijn terwijl ik er op dat moment niets mee dee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soccerroos schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:45:
Ik snap iets niet, gisteravond was mijn telefoon voor 50 % opgeladen.
Heb er niets mee gedaan, en vanmorgen was mijn tel leeg. tel is 3 weken oud ? Hoe kan het zo snel leeg zijn terwijl ik er op dat moment niets mee dee ?
Heb je toevallig de gmail app in gebruik? Gmail heeft een ongelovelijk accu drain als je hem op achtergrond sync aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:06:
[...]

Heb je toevallig de gmail app in gebruik? Gmail heeft een ongelovelijk accu drain als je hem op achtergrond sync aan hebt.
dat vermoeden had ik al, die heb ik idd in gebruik. maar moet ik hem dan helemaal verwijderen of zijn er nog andere opties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soccerroos schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:55:
[...]

dat vermoeden had ik al, die heb ik idd in gebruik. maar moet ik hem dan helemaal verwijderen of zijn er nog andere opties ?
Geloof dat de email apk als je die hebt geen onnodige drain heeft, maar ik kan dit niet bevestigen want ik gebruik hem nl niet. Of anders moet je de achtergrond sync van gmail app uitschakelen, maar dan moet je hem handmatig syncen. Uitschakelen doe je als volgt ga naar settings>accounts&sync>gmail en dan mail uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 13:55:
[...]

Geloof dat de email apk als je die hebt geen onnodige drain heeft, maar ik kan dit niet bevestigen want ik gebruik hem nl niet. Of anders moet je de achtergrond sync van gmail app uitschakelen, maar dan moet je hem handmatig syncen. Uitschakelen doe je als volgt ga naar settings>accounts&sync>gmail en dan mail uitvinken.
ok bedankt heb hem nu uitgezet ben benieuwd als die nu minder snel leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Even melden, zit sinds gisteren op de O2X samen met AndroidMIUI. En eerlijk gezegd, wat werkt dat lekker zeg. Het OS staat los van het toestel zelf, maar de snelheid is echt geweldig. Er is een merkwaardig verschil met de Blade maar ook nu niet weer dat je zegt, ik draai hem 3 keer rond in de tijd dat de Blade nodig heeft.
Wat ik wel weer veel aangenamer vind is MIUI zelf, hoop dat ze deze ooit voor de Blade gaan ontwikkelen want dit OS is superieur aan GSF, Moldovan en alles samen :) .
De Blade blijft nu liggen als reserve. Eventueel voor me vriendin of voor me pa, dat weet ik nog niet.

PS: Ether_snake, 1080p is de moeite waard. Jammer dat het niet op de Blade werkend te krijgen is (of zelfs 720p) want het is een héél stuk beter. Niks meer gehoord over Mevr. Chinees?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
430xlkod schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 15:37:
Even melden, zit sinds gisteren op de O2X samen met AndroidMIUI. En eerlijk gezegd, wat werkt dat lekker zeg. Het OS staat los van het toestel zelf, maar de snelheid is echt geweldig. Er is een merkwaardig verschil met de Blade maar ook nu niet weer dat je zegt, ik draai hem 3 keer rond in de tijd dat de Blade nodig heeft.
Wat ik wel weer veel aangenamer vind is MIUI zelf, hoop dat ze deze ooit voor de Blade gaan ontwikkelen want dit OS is superieur aan GSF, Moldovan en alles samen :) .
De Blade blijft nu liggen als reserve. Eventueel voor me vriendin of voor me pa, dat weet ik nog niet.

PS: Ether_snake, 1080p is de moeite waard. Jammer dat het niet op de Blade werkend te krijgen is (of zelfs 720p) want het is een héél stuk beter. Niks meer gehoord over Mevr. Chinees?
Zeker een mooi toestel! Ik weet niet of je ook gamed, maar er zit er goede hardware daarvoor in. Volgens mij had die Mevr. Chinees een antwoord teruggestuurd dat het beeld oid. het niet aankon. In ieder geval was er geen echte oplossing voor ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Nee, gamen doe ik niet buiten dan als ik stage heb of moet werken en op het kleine kamertje zit :+ .
True, nu je het zegt schiet het me te binnen. Beeld had dan last van 'flickering'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm, op de pricewatch zijn ze weer in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik zou wel willen dat de zte crescent (blade II) verkrijgbaar werd VIA de reguliere verkoop kanalen.
Want VIA eBay is te duur met de verzending Uit UK. is het twijfelachtig of hij ooit aankomt.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Pagina: 1 ... 41 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.