Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
majic schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:50:
Om eerlijk te zijn mis ik die support voor games niet zo.

Elke keer als ik lekker ging gamen op dit ding was m'n accu in no-time leeg, en als ik dan moest bellen/internetten/navigeren later op de dag was het stressen met een paar procent accu over.

Dat is echt de achilleshiel van dit apparaatje...niet de cpu zoals je zou verwachten. De accu is gewoon erg matig in mijn ogen, t' is wel uit te houden maar er lekker uren op gamen en dan ook nog andere multimediale dingen doen (Een filmpje kijken trekt de accu aardig leeg) dat zit er niet in denk ik.

Gmail sync aanzetten slurpte m' bij mij ook aardig leeg, bijvoorbeeld. Calendar weer niet..

Zet je 3G uit, wifi uit, sync van Gmail uit, speel je geen intensieve spellen (potje solitaire gaat wel), geen videos kijken...dan is t goed te doen. Oh en de schermhelderheid handmatig laag houden (zit meestal op 25%, alleen met zonlicht buiten soms op 50-75%).

Maakt me uiteindelijk niet uit - vind het voor z'n geld een fantastisch leuk toestelletje waar je een goeie indruk van krijgt wat Android allemaal kan. Maar als er ergens een betere accu te vinden is dan bestel ik m' gelijk ;-)
De accu vind ik ook een van de grootste nadelen. Ik heb geen abbo, dus gebruik nooit 2G/3G/GPS en alles wat met mobiel internet te maken heeft; wel WiFi, en laad hem iedere avond op, en dat werkt prima. Misschien komt het ook omdat ik m'n telefoon gebruik om apps te testen, waarbij hij ook oplaad. Ik ben van plan er tot de zomervakantie mee te doen, en tegen die tijd een mooi ARMv7/9 als dat er dan al is te kopen (stiekem het liefst weer van ZTE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:27:
[...]

Ik heb zojuist de b16 van ICS uitgeprobeerd, en moet zeggen dat de hardware acceleratie zeker lekker werkt, wat iig een goed teken voor de toekomst is :) Overigens ken ik geen enkele telefoon rond dit budget met een community als de Blade. De 600mhz CPU is inderdaad wel erg aan de krappe kant, maar hij is responsief genoeg voor normaal gebruikt. Ik blijf het alleen erg jammer vinden dat er zoveel games > ARMv7 supporten, en de Blade dus buiten de boot valt
Waar kan je die vinden? Kom hem niet direct tegen op Modaco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een vraagje: Ik gebruik alleen de Gmail app, kan ik de gewone email app dan niet gewoon op een of andere manier verwijderen om meer ruimte te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:54
Lennart95 schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:17:
Ik heb een vraagje: Ik gebruik alleen de Gmail app, kan ik de gewone email app dan niet gewoon op een of andere manier verwijderen om meer ruimte te maken?
Als je meer ruimte wil kun je de stock-rom eens vervangen door een andere rom. Scheelt erg veel ruimte op het telefoongeheugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
ik heb al de moldovan rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28
Je kunt hem volgens mij verwijderen via ADB (onderdeel van de Android Developer Toolkit) en deze tutorial: How to remove Android Apps through ADB. Je loopt denk ik wel een risico dat sommige apps er vanuit gaan dat die e-mail applicatie er is en hem dan niet kunnen vinden..

Je kunt ook een nieuwe partitie indeling instellen als je dat nog niet hebt gedaan, je apps partitie wordt hiermee met 117mb vergroot. (zou ik je aanraden)
  1. Clockworkmod: cache wissen en backup maken
  2. deze tutorial doorlopen en de eerste custom gebruiken: http://android.modaco.com...tpts/page__gopid__1829429
  3. Clockworkmod: backup terugzetten
Laatste heb ik ook gedaan en werkt als een trein :).
koeny 3 schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:47:
Als je meer ruimte wil kun je de stock-rom eens vervangen door een andere rom. Scheelt erg veel ruimte op het telefoongeheugen!
Je maakt dan alleen ruimte vrij doordat je applicaties die bij de stock rom horen weghaald.
De custom/stock-rom staat namelijk op een andere partitie dan de applicaties die je installeert.
Met die fix van hierboven maak je de cache en rom partitie kleiner en wordt de ruimte gebruikt voor de partitie met apps :). Daarom heb je pas het meest aan een kleinere (custom)rom als je ook de fix gebruikt.

[ Voor 70% gewijzigd door discy op 11-12-2011 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Okay, zal het proberen als ik tijd heb. Dat zou wel handig zijn aangezien ik nu maar 144MB interne opslag heb met Moldovan RLS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Lennart95 schreef op zondag 11 december 2011 @ 15:17:
.... kan ik de gewone email app dan niet gewoon op een of andere manier verwijderen om meer ruimte te maken?
Met RootUninstaller kan je achteraf ook meegeinstalleerde applicaties verwijderen.
Alleen zoals al aangegeven krijg je daar geen extra ruimte mee beschikbaar voor je eigen apps.

Daar zijn op zich weer verschillende manieren voor.
Je kan de partities afstemmen op de custom ROM dmv TPT, zoals hiervoor vermeld. Dit is de meest nette methode.
Een andere minder nette, maar efficiente, manier is om je eigen applicaties in de syteempartitie te plaatsen met RootExplorer en ze vervolgens te installeren. Hiermee vul je de lege ruimte op je systeempartitie alsof ze meegeinstalleerd zijn met de customROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
elinx schreef op zondag 11 december 2011 @ 17:29:
Een andere minder nette, maar efficiente, manier is om je eigen applicaties in de syteempartitie te plaatsen met RootExplorer en ze vervolgens te installeren. Hiermee vul je de lege ruimte op je systeempartitie alsof ze meegeinstalleerd zijn met de customROM.
Ik kan me bedenken dat je dit alleen zou willen gebruiken in combinatie met de nieuwe partitie indeling.

Bij in plaats van haal je jezelf wel een hoop last op de schouders:
- je moet de apps elke keer verplaatsen als je een nieuwe rom of een update van de rom flashed
- auto installatie van apps na flashen van nieuwe/update rom werkt niet soepel want niet voldoende ruimte voor de apps

[ Voor 35% gewijzigd door discy op 11-12-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 22:27:
[...]

Ik heb zojuist de b16 van ICS uitgeprobeerd, en moet zeggen dat de hardware acceleratie zeker lekker werkt, wat iig een goed teken voor de toekomst is :) Overigens ken ik geen enkele telefoon rond dit budget met een community als de Blade. De 600mhz CPU is inderdaad wel erg aan de krappe kant, maar hij is responsief genoeg voor normaal gebruikt. Ik blijf het alleen erg jammer vinden dat er zoveel games > ARMv7 supporten, en de Blade dus buiten de boot valt
Probleem met ICS is nog dat ergens in de implementatie van Dalvik/Bionic/Libc de hele tijdzone implementatie verkracht is. Alle apps die gebruik maken van tijdzones en specifiek de TimeZone class uit de java api vallen uit met een segfault. Waaronder de exchange sync, zo'n beetje de hele agendafunctie, tijdzone instellen (lukt met een omweg via clocksync), automatische tijdzonesynchronisatie via het netwerk (dit is waarom de eerste build bij sommige toestellen niet werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
discy schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:03:
[...]
.....
Bij in plaats van haal je jezelf wel een hoop last op de schouders:
.....
Vandaar ook dat het niet zo een nette manier is, die beslist niet de voorkeur verdient, maar je zal maar net te weinig ruimte hebben om net die ene gewenste applicatie te installeren (er vanuit gaande dat app2sd niet is geinstalleerd).
In dat geval is het handig om vermeld te hebben dat er nog een andere mogelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
430xlkod schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:53:
[...]

Waar kan je die vinden? Kom hem niet direct tegen op Modaco...
Hier: http://code.google.com/p/ics4blade/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
elinx schreef op zondag 11 december 2011 @ 20:12:
Vandaar ook dat het niet zo een nette manier is, die beslist niet de voorkeur verdient, maar je zal maar net te weinig ruimte hebben om net die ene gewenste applicatie te installeren (er vanuit gaande dat app2sd niet is geinstalleerd). In dat geval is het handig om vermeld te hebben dat er nog een andere mogelijkheid is.
Ik begreep je bedoeling al, maar ik wou voor de vraagsteller duidelijk maken waarom deze methode inderdaad minder gewenst is :). Een goede toevoeging is het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
@Discy: zo bedankt, ik heb nu gewoon ipv 17mb weer 129mb vrije ruimte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Is er geen optie om hardware acceleratie te enablen in Cyanogenmod 7.1

In sommige apps gaat het scrollen erg moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
magnifor schreef op zondag 11 december 2011 @ 22:15:
Is er geen optie om hardware acceleratie te enablen in Cyanogenmod 7.1

In sommige apps gaat het scrollen erg moeizaam.
Helaas. Bij Gingerbread (waarop CM7 is gebaseerd) is hardware acceleratie geen standaard feature voor applicaties (maar applicaties kunnen natuurlijk wel zelf de GPU gebruiken voor rendering).

Deze optie is pas toegevoegd in Honeycomb (CM8) en zal dus ook beschikbaar zijn in Ice Cream Sandwich (CM9).

Denk alleen niet dat hardware acceleratie al je problemen zal oplossen (lees dit maar eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Thanks. Bij mij werkt ie helaas niet :( .
Na het flashen start hij op (groen Android mannetje) en dan zie ik heel snel even Android in het grijs en dan zwart beeld (alsof ie uit staat). Tijdens het flashen kreeg ik ook de melding "Random offset: 0x15f" als ik me herinner. Maar hij gaf toch aan dat het gelukt was. Strange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ga morgen Moldovan flashen. Naar mijn idee is cyanomod 7.1 erg traag af en toe, vooral het scrollen door bepaalde apps gaat erg traag.

Wat is de beste manier om Moldovan te flashen? Ik wil een clean install. Kan ik dan naar rom manager gaan en dan install rom from sd card?

Ik heb een tweede gen blade. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
magnifor schreef op maandag 12 december 2011 @ 23:20:
Ik wil een clean install. Kan ik dan naar rom manager gaan en dan install rom from sd card?
:Y maar eerst restore factory settings

[ Voor 12% gewijzigd door discy op 12-12-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er toevallig al meer info mbt mailtje(s) over de FPScap op de camera?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Hoi allemaal. Ik ben voor mijn vriendin opzoek naar een nieuwe telefoon. Ik keek aanvankelijk naar de Huawei Sonic U8650 maar toen ik daarnaar vroeg werd me aangeraden ook de ZTE Blade in overweging te nemen. Nu zie ik dat ze alleen als prepaidpakket te koop zijn in NL (KPN en Hi) maar uit dit topic maak ik op dat ze niet simlocked zijn zoals andere prepaidtelefoons. Hoe zit dat precies met deze telefoon en loop ik geen risico dat hij toch simlocked is? Zit er verder nog een verschil tussen Hi en KPN?

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zweden schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 01:19:
Hoi allemaal. Ik ben voor mijn vriendin opzoek naar een nieuwe telefoon. Ik keek aanvankelijk naar de Huawei Sonic U8650 maar toen ik daarnaar vroeg werd me aangeraden ook de ZTE Blade in overweging te nemen.
Good Choice ;-).
Nu zie ik dat ze alleen als prepaidpakket te koop zijn in NL (KPN en Hi) maar uit dit topic maak ik op dat ze niet simlocked zijn zoals andere prepaidtelefoons.
Ze zijn inderdaad zonder simlock
Hoe zit dat precies met deze telefoon en loop ik geen risico dat hij toch simlocked is? Zit er verder nog een verschil tussen Hi en KPN?
No risk, want heb nog nooit iemand gehoord mbt een simlock.
Verder zijn er geen verschillen mbt de toestellen die KPN en Hi etc hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 08:58
Bedankt voor je snelle reactie Quad, ik ga hem bestellen :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik snap even iets niet, ik heb angri bird erop in begin werkte het perfect zonder hapering enzo. maar nu paar dagen later hapert hij echt heel hard. Ik heb ook al geprobeerd om alles wat open staat te killen maar zonder resultaat.
Verder is er een manier waar je ziet welke apps je open hebt staan, en je ook snel kunt switchen tussen die apps ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
soccerroos schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 08:46:
Ik snap even iets niet, ik heb angri bird erop in begin werkte het perfect zonder hapering enzo. maar nu paar dagen later hapert hij echt heel hard. Ik heb ook al geprobeerd om alles wat open staat te killen maar zonder resultaat.
Verder is er een manier waar je ziet welke apps je open hebt staan, en je ook snel kunt switchen tussen die apps ?
Openstaande apps kun je zien in toepassingsbeheer (of een app killer).

Snel switchen tussen de laatste 8 apps doe je door de home knop langer ingedrukt te houden (deze 8 apps hoeven niet per se meer in het geheugen te zitten).

Naast een app killer zou je eventueel ook nog een cache cleaner (e.g. CacheMate) kunnen proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Condor70 op 13-12-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Quad schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 00:33:
Is er toevallig al meer info mbt mailtje(s) over de FPScap op de camera?
Van mijn kant heb ik niks meer gehoord. Denk dat ether_snake er meer geluk bij had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanmiddag ontving ik mijn Brando anti-glare / matte screenprotector voor mijn ZTE Blade. Bij het inspecteren van de verpakking, legde ik de screen protector ongebruikt over mijn Blade heen. Gewoon om te checken of ie wel het gehele scherm zou afdekken. Dit was niet het geval, want de hap bovenaan die eruit was genomen voor het speaker gedeelte zat teveel naar rechts. Waardoor je gewoon naast het speaker gedeelte de rechtsbovenhoek onbedekt laat met deze screen protector. Ik ga hem dus terug sturen en blijf bij die no-name dingetjes van Ebay. De luchtbelletjes zijn niet weggetrokken, maar die screenprotector bedekt tenminste wel het volledige scherm. (met correcte inkeping voor het speakerdeel) Er zit nu alleen al wel een barst op 1 v/d plekken waar een luchtbel zich bevond. Achja.. het zit er iig goed op dus het volstaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:28:
[...]

Van mijn kant heb ik niks meer gehoord. Denk dat ether_snake er meer geluk bij had.
ZTE is op de hoogte van de fps cap, dat hadden ze erin gezet omdat het problemen gaf met de rest van de hardware. Dat was iig de reactie wat ik te horen kreeg. Als je in de register code kijkt staat deze commentaar
code:
1
//818,   //change frame rate to 14.3 fps, for flicker

Denk dat je dit als volgt kan interpreteren, 818 is waarschijnlijk het ticket/issue nummer, frame rate verlaagd naar 14.3 omdat een hoge frame rate het beeld last gaat krijgen van knipperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Deze ROM ziet er mooi uit: Blade Ice Cream Sandwich theme CM 7 Nightly 256 mod by senki

Maar wie durft deze te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 16:38:
[...]

ZTE is op de hoogte van de fps cap, dat hadden ze erin gezet omdat het problemen gaf met de rest van de hardware. Dat was iig de reactie wat ik te horen kreeg. Als je in de register code kijkt staat deze commentaar
code:
1
//818,   //change frame rate to 14.3 fps, for flicker

Denk dat je dit als volgt kan interpreteren, 818 is waarschijnlijk het ticket/issue nummer, frame rate verlaagd naar 14.3 omdat een hoge frame rate het beeld last gaat krijgen van knipperingen.
Oké, maar kunnen we het dan niet toch proberen :+ >:) ? Om het dus toch op 30 FPS te krijgen bedoel ik dan hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is een CM7 Gingerbread rom, met ICS theme..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
mpx200_05 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:51:
Deze ROM ziet er mooi uit: Blade Ice Cream Sandwich theme CM 7 Nightly 256 mod by senki

Maar wie durft deze te flashen?
Ikke :)!
Deze ROM werkt bij mij niet aangezien hij (diverse pogingen) telkens op het groene Android poppetje blijft hangen.
Wellicht iemand anders die meer geluk had hiermee.

De instructie is ook niet helemaal helder omdat je na het ROM flashen moet rebooten om dan weer naar recovery te gaan voor he installeren van een patch/update. Ik heb verschillende combinatie geprobeerd, maar helaas geen stap verder gekomen. Ik heb een Blade uitvoering met TFT en 3MP camera (uit Belgie).

Gr,
JD1971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Bij mij zit er al na anderhalve week al een krasje op het scherm ( weet niet zkr als het krasje is maar je ziet en voelt iets ). Snap er niets van heb tel altijd in hoesje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44
soccerroos schreef op woensdag 14 december 2011 @ 09:03:
Bij mij zit er al na anderhalve week al een krasje op het scherm ( weet niet zkr als het krasje is maar je ziet en voelt iets ). Snap er niets van heb tel altijd in hoesje zitten.
Misschien een zandkorel mee in het hoesje geraakt dan heb je dit ook voor.
Je kunt alsnog een screen protector erop zetten, dit deed ik altijd met 2dehands phones met krasjes. Als je dikkere protectors hebt zie je de kras bijna niet meer.
Een aanrader wat mij betreft is de protector van DX http://www.dealextreme.co...te-v880-blade-u880-103028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:27:
[...]

Oké, maar kunnen we het dan niet toch proberen :+ >:) ? Om het dus toch op 30 FPS te krijgen bedoel ik dan hé.
Ik denk dat het probleem dieper zit genesteld dat je zeg maar niet zo met 1 simpele wijziging van een waarde kan fixen, iig niet op hoe ZTE de driver aangepast heeft.

Is mijn 6 jaar oude laptop, 1.8Ghz 1 core processor, 2GB geheugen snel genoeg om een android kernel te bouwen in een VM?

Heb trouwens een ander androidfoon gevonden met precies identieke cpu + camera als ons 5MP Blade gevonden de Orange Boston en al zijn kloons http://boston-mania.blogs...ton-a60-inside-phone.html

Een van deze kloon is de Motorola Quench XT5 (XT502) en hier heb je de kernel source van http://sourceforge.net/pr...motorola/files/XT5/XT502/
Kunnen we deze drivers gebruiken ipv die van ZTE? Ik weet eigenlijk niet eens of ze wel beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:13:
[...]
Een van deze kloon is de Motorola Quench XT5 (XT502) en hier heb je de kernel source van http://sourceforge.net/pr...motorola/files/XT5/XT502/
Kunnen we deze drivers gebruiken ipv die van ZTE? Ik weet eigenlijk niet eens of ze wel beter zijn.
De XT502 doet ook maar 320x480@15 fps. Dus dat gaat volgens mij niet helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat het probleem dieper zit genesteld dat je zeg maar niet zo met 1 simpele wijziging van een waarde kan fixen, iig niet op hoe ZTE de driver aangepast heeft.

Is mijn 6 jaar oude laptop, 1.8Ghz 1 core processor, 2GB geheugen snel genoeg om een android kernel te bouwen in een VM?

Heb trouwens een ander androidfoon gevonden met precies identieke cpu + camera als ons 5MP Blade gevonden de Orange Boston en al zijn kloons http://boston-mania.blogs...ton-a60-inside-phone.html

Het is zeker niet aan te raden om te gaan builden met die specs. Tommie van Modaco heeft z'n 1.6ghz @2GB netbook 31u laten builden hiervoor, waardoor zijn HD 'Tragically dying' is (vreemde geluiden etc). Overigens kun je in een VM bijna niet builden, of je moet een pc met min 16GB ram en een zware proc hebben :)

Je kunt wel vragen of iemand van Modaco of hier een aangepaste kernel wil builden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Ik heb mijn SF geprobeert te updaten vanaf de standaard 2.1 van orange naar Swedish Spring RLS5.
Volgens deze guide: http://android.modaco.com...om-on-the-zte-blade-gen1/
Alles ging zoals het moest, maar na het updaten in de recovery mode, cache wipen & data wipen, wil hij niet booten?
Ik kom gewoon in een oneindige bootloop waarin de animatie om de minuut vastloopt, 1 sec zwart beeld en weer verdergaat..

:( weet iemand iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:42:
Hallo! Ik heb mijn SF geprobeert te updaten vanaf de standaard 2.1 van orange naar Swedish Spring RLS5.
Volgens deze guide: http://android.modaco.com...om-on-the-zte-blade-gen1/
Alles ging zoals het moest, maar na het updaten in de recovery mode, cache wipen & data wipen, wil hij niet booten?
Ik kom gewoon in een oneindige bootloop waarin de animatie om de minuut vastloopt, 1 sec zwart beeld en weer verdergaat..

:( weet iemand iets?
1. Dat is een nogal oude beschrijving. Tegenwoordig zou ik toch echt aanraden om de firmware te upgraden naar Gen2 en dan een rom te installeren.
2. Eerst data & cache wipen en dan de rom flashen (je beschrijving is andersom).
3. Als niets meer lukt kan je altijd nog een TPT upgrade proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Condor70 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:05:
[...]

1. Dat is een nogal oude beschrijving. Tegenwoordig zou ik toch echt aanraden om de firmware te upgraden naar Gen2 en dan een rom te installeren.
2. Eerst data & cache wipen en dan de rom flashen (je beschrijving is andersom).
3. Als niets meer lukt kan je altijd nog een TPT upgrade proberen.
Firmware upgraden naar Gen2.. Hoe doe ik dat? Vanuit clockworkmod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hpmff, waarom werkt dit bij iedereen gewoon goed en bij mij weer net niet? Ik heb de JapaneseJellyfish laatste release ook geprobeerd, er voor en er na data en cache wipen maar steeds weer die bootloop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:29:
Hpmff, waarom werkt dit bij iedereen gewoon goed en bij mij weer net niet? Ik heb de JapaneseJellyfish laatste release ook geprobeerd, er voor en er na data en cache wipen maar steeds weer die bootloop..
Via deze tutorial kan je van gen1 naar gen2 geloof ik, nooit gedaan aangezien ik een gen2 heb
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1258855
v10_custum is mooi, want dan kan je precies CM7.1 installeren en de rest van de ruimte is voor je apps!

guide voor CM7.1: http://wiki.cyanogenmod.c...ade:_Flashing_CyanogenMod

succes en enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:09:
Firmware upgraden naar Gen2.. Hoe doe ik dat? Vanuit clockworkmod?
in m'n review §2.4 staat uitleg en links voor de upgrade en installatie van de rom.

[ Voor 6% gewijzigd door discy op 14-12-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

430xlkod schreef op maandag 12 december 2011 @ 17:44:
[...]

Thanks. Bij mij werkt ie helaas niet :( .
Na het flashen start hij op (groen Android mannetje) en dan zie ik heel snel even Android in het grijs en dan zwart beeld (alsof ie uit staat). Tijdens het flashen kreeg ik ook de melding "Random offset: 0x15f" als ik me herinner. Maar hij gaf toch aan dat het gelukt was. Strange...
bootanimation is nog kapot, scherm blijft zwart duurt alleen lang. Random offset is geen foutmelding.

• lamnesity
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 09:33
Ik heb een vraag over de ZTE blade kan daar gewoon een kaartje in van vodafone met abonnement?

• 430xlkod
Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2011 @ 20:26:
[...]

bootanimation is nog kapot, scherm blijft zwart duurt alleen lang. Random offset is geen foutmelding.
Oké, dan ga ik nog eens proberen denk ik. Als ik tijd vind...

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
Scherm gescheurd/beschadigd? Zie http://www.dealextreme.co...black-random-style-109916
Hier ook volledige behuizing te bestellen. Zoek op ZTE. :)

Verwijderd

grejo schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:15:
Scherm gescheurd/beschadigd? Zie http://www.dealextreme.co...black-random-style-109916
Hier ook volledige behuizing te bestellen. Zoek op ZTE. :)
Wow... geen geld!

Verwijderd

Condor70 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 15:09:
[...]

De XT502 doet ook maar 320x480@15 fps. Dus dat gaat volgens mij niet helpen...
Zag een aantal youtube video samples van XT502 en de filmpjes waren duidelijk 15fps of zelfs lager.
Lorem_Ipsum schreef op woensdag 14 december 2011 @ 16:04:
[...]

Het is zeker niet aan te raden om te gaan builden met die specs. Tommie van Modaco heeft z'n 1.6ghz @2GB netbook 31u laten builden hiervoor, waardoor zijn HD 'Tragically dying' is (vreemde geluiden etc). Overigens kun je in een VM bijna niet builden, of je moet een pc met min 16GB ram en een zware proc hebben :)

Je kunt wel vragen of iemand van Modaco of hier een aangepaste kernel wil builden
Denk dat we beter kunnen wachten totdat ZTE wat gaat doen of gewoon accepteren met wat we hebben ;)
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 12:58:
[...]

Zag een aantal youtube video samples van XT502 en de filmpjes waren duidelijk 15fps of zelfs lager.

[...]

Denk dat we beter kunnen wachten totdat ZTE wat gaat doen of gewoon accepteren met wat we hebben ;)
Ach, voor dat geld..
Beter koop je een DSLR + deze Blade, en je hebt een topcombo :-).

PVOutput☀️

Verwijderd

Alles werkt nu, draai nu de laatste cyanogen nightly.
In één woord: Geweldig!
Enige bug die ik merk is dat die m'n 8gb sd niet vind.. m'n 2gb wel :( Maar hier kampen meer mensen mee zag ik. Iemand een fix hier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:58:
Enige bug die ik merk is dat die m'n 8gb sd niet vind.. m'n 2gb wel :( Maar hier kampen meer mensen mee zag ik. Iemand een fix hier voor?
Zal eerder aan het geheugen zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
Vandaag een vreemde gang van zaken gehad met mijn blade (CM 7)
Met navigeren met Sygic liep de tel. na 15 min vast en starte opnieuw op.
Na het opstarten herkende die mijn externe 8 gb kaartje niet meer en kon hem ook niet benaderen via de pc.
Kaartje in een andere tel. gedaan en hij bleek volledig leeg te zijn :(, .
Dus kaartje in de blade gedaan, kon hem ook niet formatteren en een partitie aan maken voor mijn apps.
Via de pc is het wel gelukt om het kaartje te formatteren, en de blade herkent hem nu weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
husker186 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:40:
Vandaag een vreemde gang van zaken gehad met mijn blade (CM 7)
Met navigeren met Sygic liep de tel. na 15 min vast en starte opnieuw op.
Na het opstarten herkende die mijn externe 8 gb kaartje niet meer en kon hem ook niet benaderen via de pc.
Kaartje in een andere tel. gedaan en hij bleek volledig leeg te zijn :(, .
Dus kaartje in de blade gedaan, kon hem ook niet formatteren en een partitie aan maken voor mijn apps.
Via de pc is het wel gelukt om het kaartje te formatteren, en de blade herkent hem nu weer :?
Sygic gebruikt kaarten van je microSD dus misschien is er ooit bij het schrijven naar de microSD iets mis gegaan waardoor je data(tabel) corrupt raakte. Een volledige format uitvoeren kan helpen (niet snel-format).

Voordat je aan hardware denkt zou ik eerst controleren of het door Sygic kan komen door te googlen of er mensen zijn die ook Sygic gebruiken en met hetzelfde probleem kampen.

Als het na volledige formatteren nog een keer voorkomt en je hebt geen verband kunnen vinden met Sygic dan zou ik de microSD omruilen voor een ander (garantie). Als dat niet helpt zou ik naar je telefoon laten kijken.

[ Voor 20% gewijzigd door discy op 16-12-2011 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2011 @ 14:58:
Alles werkt nu, draai nu de laatste cyanogen nightly.
In één woord: Geweldig!
heb je hem geformatteerd als fat32? ntfs werkt namelijk niet.

zo ja: kun je de sd lezen in clockworkmod? want kennelijk heb je wel de nightly geïnstalleerd of was dat vanaf de 2gb?

[ Voor 19% gewijzigd door discy op 16-12-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
  • Laatst online: 08-06 01:16
Zojuist ook een ZTE Blade gekocht.

In mooi doosje,
2 gb micro SD kaart erbij.
Oordopjes 3,5 mm zonder schuimpjes over de speakertjes... :(
Oplader /datakabel
Boekje in het nederlands
5 MP camera versie
Android 2.2.2
gekocht bij Hi winkel :+
en (altijd afwachten) simlockvrij _/-\o_

Mooi toestel!!
Lekker licht en redelijk rap in gebruik echter....
Ik kan geen foto's aan contacten toewijzen
En de wifi doet het slecht ( lees wil niet connecten, alleen onbeveiligd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
If you happen to notice that your ZTE P729V San Francisco GSM or Blade (in USA) has a very weak and unstable WiFi reception, you are not alone.

Although in general pretty pleased with the device, the WiFi was not stable and had a very very poor reception. Less than 1m /3ft away from the router resulted in less than 2 bars. (<50%)

Guess what guys, for all of you with the same problem, this is what I found, and I'm more than happy to share that with you:

1 Preemptively: download a little free application from the market "WiFi Analyzer" (Thank you Kevin Yuan for developing this app)

2 Test your current reception strength on your device

3 Power off the device

4 Pry off the back cover

5 Prepare 2 strips of scotch tape and 2 pieces of aluminium foil. (sizes you can see in the image, try to aim closely to that size for best results)

6 attach the strips of aluminium foil covered with the scotch tape carefully on the phone antennas as shown in the pictures. Be very careful you don't short any contacts.

Image 1
Afbeeldingslocatie: http://www.itc4u.net/images/stories/pictures/zte1.jpg

Image 2
Afbeeldingslocatie: http://www.itc4u.net/images/stories/pictures/zte2.jpg

Image 3
Afbeeldingslocatie: http://www.itc4u.net/images/stories/pictures/zte3.jpg
7 place cover back on the phone

8 Power ON the device and test the reception now.

If you do it right and made the strips the right size, the WiFi reception improves drastically.
Actually the ZTE San Francisco now has almost the same reception as my wonderful HTC.

I hope it works for you also.

-BRON-

--------------- Nog niet getest !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ---------------------

[ Voor 13% gewijzigd door gram501 op 16-12-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
discy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:21:
[...]

Sygic gebruikt kaarten van je microSD dus misschien is er ooit bij het schrijven naar de microSD iets mis gegaan waardoor je data(tabel) corrupt raakte. Een volledige format uitvoeren kan helpen (niet snel-format).

Voordat je aan hardware denkt zou ik eerst controleren of het door Sygic kan komen door te googlen of er mensen zijn die ook Sygic gebruiken en met hetzelfde probleem kampen.

Als het na volledige formatteren nog een keer voorkomt en je hebt geen verband kunnen vinden met Sygic dan zou ik de microSD omruilen voor een ander (garantie). Als dat niet helpt zou ik naar je telefoon laten kijken.
Ik heb even gegoogled en er zijn meer mensen met het probleem ga het met mijn oude org. 2gb kaartje proberen of het aan Sygic ligt of mijn 8 gb kaartje.
Ik denk niet dat het aan de blade ligt, heb alleen reboots gehad met sygic.
Met een andere navigatie die ik hier niet mag noemen met een I heb ik het probleem niet.
Dus ik ga maar even testen voordat ik sygic ga aanschaffen.
Het zou ook aan de CM 7 kunnen liggen i.c. met Sygic wat ik tot nu toe de beste rom vind na ze allemaal getest te hebben

[ Voor 5% gewijzigd door husker186 op 16-12-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
gram501 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:54:
Zojuist ook een ZTE Blade gekocht.

j.
Oordopjes 3,5 mm zonder schuimpjes over de speakertjes... :(
Je kan ook niet alles hebben voor dat geld ;)
Ik zou die oorpeurders vervangen voor een beter merk, heb je al een iets beter geluid, hoewel het enig nadeel is de mindere kwaliteit van de audio als mp3 speler, maar een betere dopjes maakt al een verschil.
Maar je kan niet alles hebben voor 99-119 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:44
gram501 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:09:
If you happen to notice that your ZTE P729V San Francisco GSM or Blade (in USA) has a very weak and unstable WiFi reception, you are not alone.

....
Denk eerder dat het om een slechte reeks gaat van Blades. Mijne loopt cirkels rond mijn Desire HD en HD2.
Op plaatsen waar ik met de HTC's geen ontvangst heb heeft de Blade een meer dan behoorlijke connectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Luke-san schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:02:
[...]

Denk eerder dat het om een slechte reeks gaat van Blades. Mijne loopt cirkels rond mijn Desire HD en HD2.
Op plaatsen waar ik met de HTC's geen ontvangst heb heeft de Blade een meer dan behoorlijke connectie
Ik heb zelf ook WEL goed ontvangst alleen dat connecten is een issue...
Ik las ergens dat ZTE een android 2.3 versie heeft voor dit toestel hoe geraak ik daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
husker186 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:09:
[...]
Met een andere navigatie die ik hier niet mag noemen met een I heb ik het probleem niet.
Dus ik ga maar even testen voordat ik sygic ga aanschaffen.
waarom mag je een bepaald navigatie systeem hier niet noemen?
ben wel benieuwd welke dat is want gebruik zelf ook Sygic dus ik zou er wel eentje willen hebben waar geen problemen mee zijn.

Route66 heeft laatst zijn navigatie uitgebracht voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
gram501 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:46:
Ik las ergens dat ZTE een android 2.3 versie heeft voor dit toestel hoe geraak ik daaraan?
De officiële is er tot noch toe alleen voor de gen3 blade. Bijna alle custom roms zijn ook 2.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Hier geen problemen met wifi enkel van zodra ik connectie heb zakt ie altijd 2 strepen... Zo erg vaker dat ie het netwerk zelfs nog niet meer voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grejo schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:44:
[...]

Zal eerder aan het geheugen zelf liggen.
Lijkt me sterk.. Dit is gewoon een goede sdhc, heb hem voor Jetdroid en al gebruikt, moet goed zijn..
Voor Jetdroid moet je hem opnieuw partitione, systeemgeheugen als ext3 & de rest kan fat32.
Dus ik heb 6.5 GB aan Fat32.. Formatteren zal het wel doen. Maar dan ben ik 12930148 foto's, 700 nummers plus een hele zooi video's kwijt. Dus ik houd het nog wel even vol met deze 2gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-04 16:47
Ik heb nog het orginele 2 gb kaartje in de Blade. Als ik offline navigatie wil hebben, b.v. van Sygic, zal ik waarschijnlijk een groter kaartje moeten hebben ?

Hoe kan ik het kaartje het best omwisselen ? Ik heb de tel. niet geroot (nog niet nodig gehad). Ik kan natuurlijk de apps die op sd staan terug zetten op de Blade of eventueel verwijderen en ook van de eigen spullen kan ik een backup maken, maar ik ben bang dat er dingen op staan die ik niet kan zien en dus ook niet kan kopieren omdat ik geen root ben. Als ik mijn eigen spullen backup en het kaartje omwissel zal dat dan goed gaan ?

Dus hoe makkelijk gaat dit, wat zijn de ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
discy schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:00:
[...]

De officiële is er tot noch toe alleen voor de gen3 blade. Bijna alle custom roms zijn ook 2.3.
Hij is er wel, voor gen2
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1310050
Ik heb hem vandaag er opgezet en tot nu toe geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
Blazeguru schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:15:
Ik heb nog het orginele 2 gb kaartje in de Blade. Als ik offline navigatie wil hebben, b.v. van Sygic, zal ik waarschijnlijk een groter kaartje moeten hebben ?

Hoe kan ik het kaartje het best omwisselen ? Ik heb de tel. niet geroot (nog niet nodig gehad). Ik kan natuurlijk de apps die op sd staan terug zetten op de Blade of eventueel verwijderen en ook van de eigen spullen kan ik een backup maken, maar ik ben bang dat er dingen op staan die ik niet kan zien en dus ook niet kan kopieren omdat ik geen root ben. Als ik mijn eigen spullen backup en het kaartje omwissel zal dat dan goed gaan ?

Dus hoe makkelijk gaat dit, wat zijn de ervaringen ?
Volgens mij kan je je kaartje gewoon kopieren, als je alleen in ned. rijdt met Sygic kan je alleen de ned. map downloaden. plus/min 120 mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gram501 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:54:
Mooi toestel!!
Lekker licht en redelijk rap in gebruik echter....
Ik kan geen foto's aan contacten toewijzen
En de wifi doet het slecht ( lees wil niet connecten, alleen onbeveiligd)
Ik weet niet meer hoe goed/slecht de stock rom wifi drivers was, had hooguit een uurtje meegespeeld en toen meteen een custom rom erop geflashed en geen seconde spijt gehad. Wat ik wel weet is dat de wifi verbinding van mijn blade super is (op een custom rom), stond laatst buitenshuis zo'n 20-25 meter van mijn wireless acces point vandaan en ik had met 1 streepje goede verbinding, iig geen disconnecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
gram501 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:09:
Vergeet het, heb het uitgeprobeerd "ter lering en vermaak". In tegendeel, ik had slechtere ontvangst, zelfs vlak bij mijn AP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Hier ook slechter ontvangst. Trouwens zoiezo een beetje broodje apenkool aangezien je juist geen connectie wil krijgen met de kleine connector onder het zilverpapier. Tevens werkt dit (zoals hij zelf al aangaf bij zijn reacties op iemand) als de kooi van Faraday. De folie weerkaatst nu de signalen terug in plaats van ze beter op te vangen. Beetje bullshit oplossing dit.

Wat ik me wel kan voorstellen, dat helpt, is dat je de originele antenne bloot maakt (zit nu plastiek/rubberen laagje over) en daar alu op aan vast maakt en dan je hele batterij laat beslaan. Zo heb je wel een groot oppervlakte die de signalen vangt en stuurt naar de wifi chip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gram501
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:20:
[...]

Ik weet niet meer hoe goed/slecht de stock rom wifi drivers was, had hooguit een uurtje meegespeeld en toen meteen een custom rom erop geflashed en geen seconde spijt gehad. Wat ik wel weet is dat de wifi verbinding van mijn blade super is (op een custom rom), stond laatst buitenshuis zo'n 20-25 meter van mijn wireless acces point vandaan en ik had met 1 streepje goede verbinding, iig geen disconnecties.
WElke rom was dat en had je daarvoor (dus met originele rom) ook last?

Als ik namelijk thuis kom wil ik dat hij automatisch verbind (want wifi staat aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
gram501 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:43:
[...]

Als ik namelijk thuis kom wil ik dat hij automatisch verbind (want wifi staat aan)
Ik gebruik sinds half oktober CM 7.1.0 en laat altijd WiFi aanstaan (instellingen - draadloos en netwerken - WiFi instellingen - menu-toets - geavanceerd - WiFi slaapbeleid - NOOIT). Wanneer ik terug binnen het bereik kom krijg ik automatisch terug verbinding.

Opm: tussendoor heb ik me wel eens laten verleiden tot latere CM nightly's en andere afgeleiden van de CM 7.1.0, maar telkens heb ik al na een paar uur de CM 7.1.0 terug geïnstalleerd. Deze is in één woord "super".
Min/Max CPU freq op 122/604 MHz, governor op ondemand, 2G/3G verbinding en alleen dataverbinding wanneer nodig - en dat is zelden. Ik doe gemakkelijk 2 á 3 dagen op één battery-lading. Maar moet er ook bij vertellen dat ik geen spelletjes speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Gisteren toch even de update16 van ICS geprobeerd en moet zeggen dat die Android 4.0 me wel erg aanstaat. Enkel dat het nog niet vlotjes draait op de Blade (en kreeg geen wifi signalen) maar dat is normaal hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey
ik heb een ZTE Blade
Met een Mobile Viking abo
Mijn blade staat continue in verbinding met internet .
Is het normaal dat ik de avond niet haal ... met mijn batterij ?
Iemand tips ?
Ps ... de recente is nog steeds de cyanmod7.1 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:20:
Hey
ik heb een ZTE Blade
Met een Mobile Viking abo
Mijn blade staat continue in verbinding met internet .
Is het normaal dat ik de avond niet haal ... met mijn batterij ?
Iemand tips ?
Ps ... de recente is nog steeds de cyanmod7.1 ?
Ja en ja.

Om de avond te halen is zoveel mogelijk wifi accespoints op te slaan. En wanneer je niet op 3G hoeft, gewoon uit zetten.

Ik gebruik zelf Moldovan ROM, wat mij het beste bevalt tot dusver.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:33:
[...]

Ja en ja.

Om de avond te halen is zoveel mogelijk wifi accespoints op te slaan. En wanneer je niet op 3G hoeft, gewoon uit zetten.

Ik gebruik zelf Moldovan ROM, wat mij het beste bevalt tot dusver.
Kan je niet instellen dat hij dit vanzelf doet ?
Dus .. eerst wifi en nadien automatisch 3G ?
dit is nu iets waarbij ik niet steeds op zit te denken ...
Ivm Apps
Mijn dochter heeft mijn Blade vastgehad ... met als gevolg verschillende Apps op mijn toestel .
DSPmanager .. => wie of wat ? is dit nodig ?
Dev tools => ?
Mobo task killer => ?
Spare parts => ?
Super user => ?
Rom manager => ?
Terminal emulator => ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:52:
[...]

Kan je niet instellen dat hij dit vanzelf doet ?
Dus .. eerst wifi en nadien automatisch 3G ?
dit is nu iets waarbij ik niet steeds op zit te denken ...
Zou inderdaad handig zijn. Ga binnenkort ook om naar Mobile Vikings omwillen van het internet en wou dan ook steeds 3G aan hebben indien er geen WiFi in de buurt is.
Zover ik weet is er geen app die dit doet, moest dat bevestigd worden dan zou ik deze misschien wel proberen te maken. Heb afgelopen donderdag me eens voor de eerste keer in het android programmeren gestort en de eerste app is er uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 16:42
Ik denk dat Tasker dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gram501 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:43:

Volgens mij was de wifi verbinding met de stock KPN prepaid rom als ik het zo mag noemen wel okay volle 4 streepjes als ik naast mijn AP sta, 2 tot 3 streepjes als ik in mijn slaapkamer zit +- 10 meter van AP vandaan, echter ik had geen backup gemaakt dus ik kan nu ook niet terug naar deze stock rom (dit is zeg maar mijn eerste smartphone, dus stond er niet bij stil dat ik een backup kon maken ;)

Custom roms hebben beter getunede android linux kernel, dus ze draaien net ietsje beter met betere wifi aanpassing etc. Helemaal als je ziet dat de stock KPN versie van android versie 2.2.2 is, terwijl ik hier al 2 maanden op Libraginger zit dit is een 2.3.5 versie. Ik kan je alleen vertellen dat mijn wifi formidabel werkt.

Je zegt dat je niet kan connecten op je eigen beveiligd netwerk, lukt het wel met andere apparaten?
Maar als ik jou was zou ik niet meteen een custom rom erop flashen, want in jouw situatie kan het nl ook een hardwarefout zijn, dan zou ik terug naar de winkel gaan en ruilen voor een nieuwe.
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:52:
DSPmanager .. => wie of wat ? is dit nodig ?
Dev tools => ?
Mobo task killer => ?
Spare parts => ?
Super user => ?
Rom manager => ?
Terminal emulator => ?
De meeste van deze genoemde apps worden standaard meegeleverd met custom roms behalve mobo task killer, of je dit nodig acht moet je zelf beslissen. Voor een normale gebruiker zou je wellicht alleen dspmanager willen gebruiken, dit is zo'n equalizer voor het geluid met presets zoals live, arena, metal etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
Update_17 is uit van ICS voor de Blade. Enkel minpuntje, geluid wil weer niet werken (wat het bij Update_16 wel deed). Beetje raar maar deze middag/avond maar eens proberen alweer :). Ben helemaal verkocht aan ICS op die 30min dat ik het gebruikt heb :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:20
Kan je eigenlijk nog ergens echt de deftige 5MP ZTE Blade krijgen? Collega heeft de mijne, zat een krasje op en schaft dus voor mij een nieuwe aan, maar vind 'm nergens in 5MP versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
HyperBart schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:49:
Kan je eigenlijk nog ergens echt de deftige 5MP ZTE Blade krijgen? Collega heeft de mijne, zat een krasje op en schaft dus voor mij een nieuwe aan, maar vind 'm nergens in 5MP versie
In Belgie (gezien het woordgebruik)?

Want in Nederland kun je de Blade nog steeds bestellen bij bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Jup, in Belgie, maar mag via import van grenswinkels... Collega had 'm bij bol, maar daar leek het een 3.2 MP te zijn... Plus levertijden lopen sterk op volgens een mailtje wat hij heeft ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
HyperBart schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:38:
Jup, in Belgie, maar mag via import van grenswinkels... Collega had 'm bij bol, maar daar leek het een 3.2 MP te zijn... Plus levertijden lopen sterk op volgens een mailtje wat hij heeft ontvangen...
Ik kan het niet garanderen, maar voor zover ik weet zijn alle Blades die met KPN prepaid verkocht worden Gen2 (dus met TFT en 5MP camera).

De KPN website noemt nog steeds een 3.2MP camera, maar dezelfde website zegt ook dat het toestel een simlock heeft, dus hier zou ik niet te veel op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 19:11
Ik heb de blade bij bol.com besteld, maar nog steeds niet ontvangen...
hoop wel dat het 2e gen is anders baal ik wel een beetje....
hij stond toen ik bestelde op 5-10 werkdagen levertijd, afgelopen vrijdag was de 10e werkdag en heb een mailtje gehad van bol dat ie deze week moet komen, hopelijk krijg ik eind deze week niet nog zo'n zelfde mailtje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Heb ook zo een mailtje gehad, dat de leverancier niet weet wanneer hij binnenkomt en dat het serieus wachten is... Als het binnen 3 maanden niet binnenkomt wordt het automatisch geannuleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit een teken zijn van de komst van de Blade 2, zijn het de feestdagen of is er wat anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:21:
Zou dit een teken zijn van de komst van de Blade 2, zijn het de feestdagen of is er wat anders aan de hand?
ik hoop het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q: Wat wil je, thee of koffie?
A: Ja!

:p

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:35
We wilden in eerste instantie een Wildfire S gaan kopen, maar door prijs/feature verhouding van de Blade maar overgestapt. Gisteren de laatste van de lokale belcompany opgehaald. KPN kaartje niet gebruikt, maar oude Telfort kaart erin en bellen maar.

Formaat is beter geschikt voor dames-handen dan die bakbeesten van tegenwoordig. Apps geinstalleerd. Alles draait, en het valt me erg mee dat hij nog redelijk vlot aaanvoelt.
In eerste instantie de standaard software maar gebruiken, kijken hoe dat gaat.

Ik verbaas me er wel over hoe ik al gewend ben aan de MIUI-menuutjes op mijn andere toestel. Android 2.2 voelt wel wat gedateerd.

Anyway, voor 99 echt een belachelijk leuke telefoon! En nog een prepaid-kaartje over :-)

• Condor70
Voor de liefhebbers is er nu naast ics4blade ook een CyanogenMod 9 Alpha 5 build beschikbaar.

Nog een link naar Modaco met wat screenshots van CM9.

[ Voor 18% gewijzigd door Condor70 op 22-12-2011 10:54 ]

• 430xlkod
Draai hem sinds gisteren al (om te testen) en hij is echt geweldig al :D. Ben echt enthousiast hoe ICS werkt en aanvoelt. En zover ik heb gezien werkt ook alles al dat ik nodig heb, dus ga deze proberen te laten staan :). Moet enkel GAPPS nog even werkend krijgen (hij is nu aan booten) dus afwachten.

EDIT:
Is het trouwens een feature van ICS of van CM dat je bij mobiele data het maximale gebruik kan instellen? Dat is wel een zéér handige functie! Zeker voor ons Belgen :) .
EDIT2:
GAPPS werkt :) .

[ Voor 25% gewijzigd door 430xlkod op 22-12-2011 14:31 ]

• Condor70
430xlkod schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:30:
Is het trouwens een feature van ICS of van CM dat je bij mobiele data het maximale gebruik kan instellen? Dat is wel een zéér handige functie! Zeker voor ons Belgen :) .
Dat is een nieuwe feature van ICS (volledig overzicht).

• 430xlkod
Mooi, zeer handige functie.

Overigens, m'n Google apps gedoe werkt allemaal wel fijn en wel op één ding na. Mijn kalender niet :( . Vervelend aangezien daar m'n uren en lokalen op staan voor school...

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
Als je uit de gapps calendarGoogle.apk en CalendarProvider.apk handmatig installeerd dan doet ie het.
Je hebt dan 2 agenda apps (4.03 en 4.01), maar ze werken allebei.
Daarna kan je (met bv titanium) de 4.01 weer verwijderen,
Dit werkte bij mij

misschien hoef je alleen maar CalendarProvider.apk te installeren en werkt het dan ook al.

wat ik wel vervelend vind is dat browser het niet doet en daarmee laat gmail ook geen mailtjes zien en facebook laat ook geen content zien.

verder ben ik verbaasd hoe soepel die alpha 5 ics loopt. Het lijkt alsof het zelfs vloeiender is dan GB

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• Lennart95
werkt die alpha 5 al een beetje dan? of is het nog steeds handiger om ff te wachten.

Verwijderd

Sinds de Google app-actie heb ik opeens last van enorme instabiliteit. Het was ook van het ene op het andere moment en diverse applicaties lopen regelmatig vast (LauncherPro, Facebook en meer). Ik heb het idee dat één van de aangekochte apps moeilijk doet, maar het is nogal lastig te achterhalen welke precies (of is daar een makkelijke truc voor via logs o.i.d. die ik nog niet ken?). Ik denk dat ik daarom binnenkort even revert naar een *gelukkig* relatief recente backup.

Op zich is het wel wat nadelig gebleken dat alle aankopen automatisch worden geïnstalleerd. Normaal best prima, maar als je er zoveel tegelijk installeert gaat Google/Android blijkbaar een beetje moeilijk doen. Ik heb nu ook apps in mijn lijst staan die niet geïnstalleerd zouden zijn, maar dat wel zijn en ook prima werken.
430xlkod schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:30:
Draai hem sinds gisteren al (om te testen) en hij is echt geweldig al :D. Ben echt enthousiast hoe ICS werkt en aanvoelt.
Hoe is de performance? Dat is voor mij toch wel een primair interessegebied. Ik hoop dat hardware acceleration nog e.e.a te bieden heeft, maar misschien verwacht ik ook te veel. Ik heb gister toevallig voor het eerst een minimaal aantal minuten met ICS gespeeld op een Nexus en dat werkte allemaal uiteraard prima. Het viel me daarbij wel op dat sommige menu's niet soepeler leken te voelen dan als het gewoon goed werkt op de Blade (bijvoorbeeld bij snel scrollen). Waarschijnlijk gaat het beeldscherm en de overige hardware dan ook een rol spelen, al moet ik wel zeggen dat dat wel echt zoeken naar iets dat verbeterd kan worden.

Ik merk wel dat ik nu toch alweer wat kritischer richting de Blade begin te worden. Ik ben nu performancewise wel redelijk uitgetweakt en true to tweaker form heeft het niet lang geduurd voor ik meer wil :p Dat gezegd hebbende, ik wordt nog steeds iedere dag razendblij van de Blade.

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 17:41
aha, in alpha5 kan je wel de mail applicatie met imap gebruiken, dan zijn de mailtjes prima te lezen

en ja, hij werkt dus prima, alleen de browser niet, maar die kan je vervangen door bv opera

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

• 430xlkod
birdibird schreef op donderdag 22 december 2011 @ 16:16:
Als je uit de gapps calendarGoogle.apk en CalendarProvider.apk handmatig installeerd dan doet ie het.
Je hebt dan 2 agenda apps (4.03 en 4.01), maar ze werken allebei.
Daarna kan je (met bv titanium) de 4.01 weer verwijderen,
Dit werkte bij mij
Eens even proberen dan :). Thanks for the tip.
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:41:
Hoe is de performance? Dat is voor mij toch wel een primair interessegebied. Ik hoop dat hardware acceleration nog e.e.a te bieden heeft, maar misschien verwacht ik ook te veel. Ik heb gister toevallig voor het eerst een minimaal aantal minuten met ICS gespeeld op een Nexus en dat werkte allemaal uiteraard prima. Het viel me daarbij wel op dat sommige menu's niet soepeler leken te voelen dan als het gewoon goed werkt op de Blade (bijvoorbeeld bij snel scrollen). Waarschijnlijk gaat het beeldscherm en de overige hardware dan ook een rol spelen, al moet ik wel zeggen dat dat wel echt zoeken naar iets dat verbeterd kan worden.

Ik merk wel dat ik nu toch alweer wat kritischer richting de Blade begin te worden. Ik ben nu performancewise wel redelijk uitgetweakt en true to tweaker form heeft het niet lang geduurd voor ik meer wil :p Dat gezegd hebbende, ik wordt nog steeds iedere dag razendblij van de Blade.
Ook ik word kritischer de laatste tijd bij de Blade. Maar voor het budget mag je eigenlijk niet klagen.
Over de performance wil ik nog geen voorbarige conclusies maken, maar zover ik zie zou hardware matige acceleratie moeten werken in de alpha5 enkel dat dit uit staat als ik kijk naar de settings. Maar als ik het aanzet, dan werkt het niet direct sneller merk ik op. Maar over het algemeen bekeken is alles zeer vlotjes. Niet merkwaardig langzamer of opvallend sneller dan de Moldovan RLS6 om die ik gebruik normaal.

Nu even de truc proberen van de kalender, als dat lukt dan blijf ik op deze alpha5 nog even doorborduren :) .

EDIT:
CalendarProvider.apk wou ie niet installeren. Ik krijg ook bij 'Sync settings' te zien 'Sync com.android.calenda...' i.p.v. een mooie naam zoals 'Sync Browser' of 'Sync Contacts'...

Overigens, nu we over performance bezig waren heb ik er toch eens op gelet. En kan tussen de oren zitten, maar mij lijkt het dat ie iets sneller reageert op feedback. Dit merk je al goed bij het ontgrendelen van het lockscreen.

[ Voor 9% gewijzigd door 430xlkod op 22-12-2011 18:44 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.