Hmm, nu is het ineens wel gelukt.. Mooi!
Zou het builden op een Q6600 op 3.6Ghz wat sneller gaan (met 8GB DDR2)?
Anders...
Anders...
over synchroniseren: hoe kan het dat mijn whatsapp contacten niet synchroniseren met de contacten in mijn contacten lijst in CM7.1 (en dan de facebook contacten, die worden niet opgenomen in de whatsapp contacten lijst)
Dit is erg vervelend iemand een oplossing?
Dit is erg vervelend iemand een oplossing?
Lijkt me wel een mooi systeem voor het compilen. Hedgepigdaniel heeft een mooie uitleg gepost430xlkod schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:48:
Zou het builden op een Q6600 op 3.6Ghz wat sneller gaan (met 8GB DDR2)?
Anders...
Ik zal eens die instructies volgen. Had toch nog een virtuele 11.04 geïnstalleerd.
EDIT:
"It is also possible to build Android in a virtual machine. If you are running Linux in a virtual machine, you will need at least 16GB of RAM/swap and 30GB or more of disk space in order to build the Android tree."
Ik kan dus al stoppen
.
EDIT:
"It is also possible to build Android in a virtual machine. If you are running Linux in a virtual machine, you will need at least 16GB of RAM/swap and 30GB or more of disk space in order to build the Android tree."
Ik kan dus al stoppen
[ Voor 60% gewijzigd door 430xlkod op 01-12-2011 20:26 ]
Ik denk dat je best niet in een VM draait
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Als echte android user draai je als het goed is al járen ubuntu430xlkod schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:25:
Ik zal eens die instructies volgen. Had toch nog een virtuele 11.04 geïnstalleerd.
EDIT:
Ik kan dus al stoppen.
Er zijn gelukkig genoeg anderen (zoals Skywave) die actief na elke repo update een build maken
Ik heb pas nog 'n poging gewaagd om in ieder geval de AOSP eens binnen te halen, maar toen stopte de download er op den duur mee. * Lorem_Ipsum kijkt liever stiekem gewoon toe en download de builds gewoon
Ik draai ook al een 3-tal jaar Ubuntu en YlmfLorem_Ipsum schreef op donderdag 01 december 2011 @ 20:46:
[...]
Als echte android user draai je als het goed is al járen ubuntu
Er zijn gelukkig genoeg anderen (zoals Skywave) die actief na elke repo update een build maken
Ik heb pas nog 'n poging gewaagd om in ieder geval de AOSP eens binnen te halen, maar toen stopte de download er op den duur mee. * Lorem_Ipsum kijkt liever stiekem gewoon toe en download de builds gewoon
PS: Vergeet Backtrack 4 en 5 nog
Ik vind de blade echt een chille telefoon, ook best mooi en zeker het beschermen waard. Ik zie hem als een volwaardige telefoon die ik de komende 2 jaar nog wil gebruiken en ook best trost op ben. Ik heb voor 5 euro op eBay zes screenprotectors aangeschaft (twee daarvan verkocht op marktplaats voor 3 euro p.sJoosie200 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:46:
Punt is.. ik zie de Blade als gebruiksvoorwerp. Dat het scherm dus t.z.t. krasjes krijgt interesseert mij geen sikkepit.
Ik denk dat dat vaker gebeurd als je de telefoon in gebruik hebt, dus niet als die in je hoesje zitDat wanneer de Blade uit mijn vingers glipt en op straat/stoep of waar dan ook op neerklettert, dat boeit mij wel.
Voor mij persoonlijk is 100 euro best wat geld. Daar kan ik ook 2x gezellig van uit eten met m'n vriendinbarst in het scherm: niet moeilijk doen, gewoon een nieuw exemplaar kopen. Kost je de kop toch niet met 9/10 tientjes nieuw. Kijk, als je dan een iPhone 4S/Galaxy SII/Sensation hebt kijk je minder blij op van zoiets. Maar met een Blade?
Persoonlijk koop ik ook om de 2/3 jaar een nieuwe telefoon, meestal omdat de mijne dan alweer verouderd is. Natuurlijk hoef ik hem dan niet in te leveren, maar toch mooi als ik hem na 2 jaar goed gebruikt te hebben kan doorverkopen voor een paar euro? is toch weer wat geld, gratis en voor nietsDat is ook een v/d dingen die je geregeld leest: met screen protector erop kan ik hem als mijn 2-jarig abonnement is afgelopen zo weer door verkopen als nieuw. Alsof je het ding in bruikleen krijgt opdat je hem na twee jaar weer netjes moet inleveren
Heb nu twee dagen de Moldovan ROM erop staan.
Het ging mij vooral om de batterij duur, die is na 4 uur en 20 minuten op slechts 85% wat dus voor mijn doen erg goed is. Ik hoef hem vanavond voor het uitgaan dus niet snelsnel op te laden.
Maar dit is na twee dagen, ben benieuwd wat er van over is na twee weken.
Het ging mij vooral om de batterij duur, die is na 4 uur en 20 minuten op slechts 85% wat dus voor mijn doen erg goed is. Ik hoef hem vanavond voor het uitgaan dus niet snelsnel op te laden.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
ff mezelf qouten, maar ik denk dat ik het gevonden heb.Luke-san schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 22:03:
Heb iets vreemd met mijn Blade. Heb het ook op modaco gepost maar verwacht niet direct antwoord.
Als ik een foto neem en ik sluit de blade aan op de laptop zie ik de foto staan in de te verwachten dir op de sd kaart. Disconnecteer ik de usb en neem ik weer een foto en sluit dan de blade terug aan de laptop aan staat er slechts 1 foto op, die van de eerste keer.
Kijk ik met een file explorer op de telefoon zelf dan staan er wel degelijk 2 foto's in die directory.
Het is niet mijn laptop want aangesloten op die van mijn vrouw geeft hetzelfde effect.
Als ik het tooltje wifi explorer installeer en via wifi de sd kaart benader zie ik de 2 foto's ook staan.
De enigste manier om toch die files via usb te laten verschijnen is de telefoon te rebooten.
Ik heb nu 3 verschillende images en 2 andere sd-kaarten getest.
Niets helpt dus.
Iemand hier een idee?
De A2SD via de extra partitie op de sd-kaart blijkt dus idd het probleem te zijn.
Ik heb nu ook nog een HD2 waar ik met custom roms identiek hetzelfde probleem had. Op XDA heb ik een thread gevonden met identiek dezelfde issues en, wat belangrijker is, een oplossing.
Het probleem is dat als je de kaart via usb op e computer mount je niet alleen de eerste (fat32) partitie maar ook de extra partitie mount. Kan dus voor behoorlijk wat problemen zorgen ivm data corruptie en dergelijke andere vreemde fenomenen.
De oplossing is om enkel de eerste partitie te mounten via usb. Dit kan gebeuren in fstab.
Ik heb het met succes getest op de HD2 en normaal zou het dus ook op de ZTE moeten werken (*onder voorbehoud)
Hier is de link naar de thread op XDA en in de eerste post staat een link naar een zip die je via clockwork kan pushen) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=748793
De blade is ook een chill toestel en het is zeker een volwaardig androidtoestel. Het mooie vind ik nog wel dat de afschrijving v/d blade niks voorstelt met de 90 euro die ik ervoor kwijt ben. Kan hem in 1 jaar tijd al afschrijven, wat zeg ik? 9 maanden tijd, 10/maand en ik kan al over op een nieuw androidtoestel als ik wil.discy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:46:
[...]
Ik vind de blade echt een chille telefoon, ook best mooi en zeker het beschermen waard. Ik zie hem als een volwaardige telefoon die ik de komende 2 jaar nog wil gebruiken en ook best trost op ben. Ik heb voor 5 euro op eBay zes screenprotectors aangeschaft (twee daarvan verkocht op marktplaats voor 3 euro p.s) en m'n Blade ziet er altijd als nieuw uit
! Persoonlijk erger ik me ook aan krasjes op m'n scherm...
Touché, fair enoughdiscy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:46:
[...]
Ik denk dat dat vaker gebeurd als je de telefoon in gebruik hebt, dus niet als die in je hoesje zit. Maar doch; ik kan me voorstellen dat sommige mensen liever hoesje hebben.
Ik wil niet zeggen dat ik nu goed in de slappe was zit en geld als water heb. Maar toch weet je.. 100 euro is nog een keer overkomelijk, dat is 400/500 euro wat tegenwoordig 'normaal' wordt gezien voor een beetje flagship model ala iPhone/Galaxy S2/Sensation dus echt niet voor mij. Ben student, dus ik zie sowieso liever de Blade heel blijven. Maar zoals ik al zei, mocht er onverhoopt toch wat mee gebeuren, dan zit ik er minder over in.discy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:46:
[...]
Voor mij persoonlijk is 100 euro best wat geld. Daar kan ik ook 2x gezellig van uit eten met m'n vriendin. Waarom zou ik dan alleen geld willen besparen als mijn telefoon zoveel duurder is?
Dat deed ik ook altijd tot ik op een gegeven moment zoiets had van: dank je de koekoek, ik ga niet zoveel per maand lappen opdat ik het nieuwste van het nieuwste 'gratis' meekrijg! Dus ik vertik het om 40/50 euro maandelijks naar de telecomprovider te moeten overmaken en heb zodoende al 4 jaar een Sim-Only + los toestel. En tuurlijk, als je op zo'n manier de verkoopwaarde hoger kunt houden van je toestel dan is dat mooi. Alleen heb ik zoiets van: ik zie het dan wel weer of ik hem ga verkopen ja de nee. Voor nu ga ik er zelf mooi van genieten en dat ik er dan t.z.t. minder voor vang omdat ik het toestel gewoon goed gebruikt heb: so be it.discy schreef op donderdag 01 december 2011 @ 22:46:
[...]
Persoonlijk koop ik ook om de 2/3 jaar een nieuwe telefoon, meestal omdat de mijne dan alweer verouderd is. Natuurlijk hoef ik hem dan niet in te leveren, maar toch mooi als ik hem na 2 jaar goed gebruikt te hebben kan doorverkopen voor een paar euro? is toch weer wat geld, gratis en voor niets.
Wat ik zelf merk is met Moldovan dat in idle-stand de Blade 1% per uur v/d accu afsnoept. Gebruik ik hem normaal (lees: verspreid over de dag meerdere malen internetten over WiFi, whatsapp berichtjes sturen) dan kan ik er ruim twee dagen mee doen, net geen drie dagen. Is ook meteen een voordeel.. mijn abonnement blijft onaangeroerdQuad schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:41:
Heb nu twee dagen de Moldovan ROM erop staan.
Wat ik zelf merk is dat het beter loopt als ik dus mobiele data uitzet en wifi aan. Heb je en de snelheid, plus hij verbruikt minder omdat 3G enorm veel accu snoept.Joosie200 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:58:
Wat ik zelf merk is met Moldovan dat in idle-stand de Blade 1% per uur v/d accu afsnoept. Gebruik ik hem normaal (lees: verspreid over de dag meerdere malen internetten over WiFi, whatsapp berichtjes sturen) dan kan ik er ruim twee dagen mee doen, net geen drie dagen. Is ook meteen een voordeel.. mijn abonnement blijft onaangeroerdWant whatsapp heeft het smsen vervangen, internetten blijf ik met via WiFi doen (heb 3G/GPS e.d. allemaal uit) en bellen doe ik maar weinig. En met mijn T-Mobile Flex-abbo spaar ik zo mooi mijn tegoed op. Ik zie buiten een beter bereik dus weinig noodzaak nu om over te stappen naar een andere telco zoals bijv. Simyo.
Dus voor thuis en op school is het ideaal.
Als je in de trein zit, de koploper, is het ook fantastisch natuurlijk (met nadruk op de langere reizen).
Daarom sla ik zo veel mogelijk hotspots nu ook op.
⏩ PVOutput☀️
Dan klopt er toch iets niet. Bij mij is dat eerder 1% op de 7 á 8 uur... Dat wil zeggen, als ik hem totaal niet gebruik.Joosie200 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 14:58:
[...]
Wat ik zelf merk is met Moldovan dat in idle-stand de Blade 1% per uur v/d accu afsnoept.
met gprs en sync van e-mail, weather widget, calendar etc, en locaties => draadlozenetwerken aan zit ik ook op 1% per uur.430xlkod schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:03:
Dan klopt er toch iets niet. Bij mij is dat eerder 1% op de 7 á 8 uur... Dat wil zeggen, als ik hem totaal niet gebruik.
[ Voor 13% gewijzigd door discy op 02-12-2011 22:59 ]
Dit is voordat ik de accu gekalibreerd had wel het geval geweest. Sindsdien is het idd 1% per 7/8 uur in idle. Stond ie op 96% toen ik naar bed ging, werd ik wakker 8/9 uur later en hij stond op 95%. Dus hij is super zuinig in het niks doen, maar slurpt graag bij wat doen (doorsnee gebruik pak ik 50% per dag.. dus gaat ie 2 dagen mee) Beetje Angry birden slurpt hem in no time leeg daarentegen. Dus dat doe ik ook als ik weet dat ik hem toch zal moeten opladen. Even snel leeg trekken met gamen en dan aan de lader430xlkod schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 17:03:
[...]
Dan klopt er toch iets niet. Bij mij is dat eerder 1% op de 7 á 8 uur... Dat wil zeggen, als ik hem totaal niet gebruik.
Overigens heb ik ondertussen respijt dat ik de screen protector die fabrieks af aan er op zit eraf gehaald heb. Ik erger me nu goed aan vingerafdrukken
Ja dat heb ik dus allemaal wel niet aandiscy schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 22:57:
[...]
met gprs en sync van e-mail, weather widget, calendar etc, en locaties => draadlozenetwerken aan zit ik ook op 1% per uur.
Waarom zo dure protectors? De goedkopere zijn net zo goed...Joosie200 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 23:13:
[...]
Overigens heb ik ondertussen respijt dat ik de screen protector die fabrieks af aan er op zit eraf gehaald heb. Ik erger me nu goed aan vingerafdrukkenDus een Brando workshop anti-glare screen protector besteld voor 9 dollar/6 euro.
EDIT:
Iemand al Android 4.0.1 geprobeerd voor x86 architectuur? Hij draait bij mij in VBox maar krijg natuurlijk geen input met m'n muis
[ Voor 9% gewijzigd door 430xlkod op 03-12-2011 11:19 ]
Iemand enig idee of dit een beetje om de Blade heen zit? Is niet duur, en lijkt me wel mooi.
http://www.ebay.nl/itm/BL...m45fc8ccea2#ht_2975wt_952
Nog een vraagje, is de MoldavanRom beter voor je batterij dan de CM7? Ik heb net 3 apps geinstalleerd en een beetje gebruikt, gebrowsed en 2 foto's gemaakt, 2 uurtjes later was er alweer 10% van de batterij leger... wel 3G heel de tijd aan, WIFI en GPS niet... Ik heb de batterij al gecalibreert als in dit forum staat.
http://www.ebay.nl/itm/BL...m45fc8ccea2#ht_2975wt_952
Nog een vraagje, is de MoldavanRom beter voor je batterij dan de CM7? Ik heb net 3 apps geinstalleerd en een beetje gebruikt, gebrowsed en 2 foto's gemaakt, 2 uurtjes later was er alweer 10% van de batterij leger... wel 3G heel de tijd aan, WIFI en GPS niet... Ik heb de batterij al gecalibreert als in dit forum staat.
[ Voor 37% gewijzigd door jakob558 op 03-12-2011 11:48 ]
Dat weet ik niet, bovendien heb ik dan al snel: goedkoop is duurkoop. Dus ok, voor diezelfde 6 euro mag ik dan wel 6 stuks van ebay kunnen halen inclusief verzendkosten. Maar of die een net zo lang leven beschoren zijn als die Brando, dat moet de praktijk maar uitwijzen. Dat vind ik sowieso jammer.. dat er niet ergens een screen protector test is gekomen tussen bijv. no-name dingen van ebay vs Brando vs Zagg vs tig andere merken. Of althans, ik heb er naar gezocht maar nog niks gevonden430xlkod schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:18:
Waarom zo dure protectors? De goedkopere zijn net zo goed...
Hoe kan ik het scherm het beste voorbereiden voor een screen protector? Met een brillendoekje eerst goed schoonmaken? En werken in een stofvrije ruimte uiteraard (alsof iemand die ook maar heeft... stof is overal) Maar verder.. kan ik ook screen cleaner van Philips die ik voor de tv gebruik ook op de Blade gebruiken? Of is dat te sterk spul voor het fragiele schermpje
De meest stofvrije ruimte is de badkamer nadat de douche is aangeweest. De luchtvochtigheid is daar zo hoog geweest dat het stof is neergeslagen.Joosie200 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:22:
............
Hoe kan ik het scherm het beste voorbereiden voor een screen protector? Met een brillendoekje eerst goed schoonmaken? En werken in een stofvrije ruimte uiteraard (alsof iemand die ook maar heeft... stof is overal) Maar verder.. kan ik ook screen cleaner van Philips die ik voor de tv gebruik ook op de Blade gebruiken? ............
Screencleaner gebruik ik altijd vlak voor ik een screenprotector aanbreng. Sterker nog, ik spuit een beetje van dat spul er na het reinigen lichtjes op en breng de protector aan. Vervolgens duw ik de vloeistof vanuit het midden weer naar buiten. Resultaat is een perfecte bescherming zonder luchtbelletjes. Ander voordeel is dat je de screenprotector tijdens het aanbrengen nog enigszins kan verschuiven.
voor mensen die nog niet hebben; deze screenprotectors zijn super!Joosie200 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:22:
[...]
Dat weet ik niet, bovendien heb ik dan al snel: goedkoop is duurkoop. Dus ok, voor diezelfde 6 euro mag ik dan wel 6 stuks van ebay kunnen halen inclusief verzendkosten. Maar of die een net zo lang leven beschoren zijn als die Brando, dat moet de praktijk maar uitwijzen. Dat vind ik sowieso jammer.. dat er niet ergens een screen protector test is gekomen tussen bijv. no-name dingen van ebay vs Brando vs Zagg vs tig andere merken. Of althans, ik heb er naar gezocht maar nog niks gevonden![]()
Hoe kan ik het scherm het beste voorbereiden voor een screen protector? Met een brillendoekje eerst goed schoonmaken? En werken in een stofvrije ruimte uiteraard (alsof iemand die ook maar heeft... stof is overal) Maar verder.. kan ik ook screen cleaner van Philips die ik voor de tv gebruik ook op de Blade gebruiken? Of is dat te sterk spul voor het fragiele schermpje
ik gebruik gewoon glasreiniger met een wc papiertje.. maar ik denk dat je voor de screenprotector misschien beter met water kunt doen (of goed afspoelen); je wilt niet dat je protector gaat glijden door zeep-resten.
Dan ga ik wel pielen op de bovenkant v/d wasmachine in de badkamerelinx schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 16:03:
[...]
De meest stofvrije ruimte is de badkamer nadat de douche is aangeweest. De luchtvochtigheid is daar zo hoog geweest dat het stof is neergeslagen.
Ook maar besteld.. heb ik voor 10 euro 7 screenprotectors in huis. Een van Brando en 6 no-name van ebay. Kan ik zelf aan de slag met een vergelijkend warenonderzoekdiscy schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 17:35:
[...]
voor mensen die nog niet hebben; deze screenprotectors zijn super!
Heb dezelfde besteld van EBay en kan je zeggen, je ziet er niks van! En ze beschermen echt wel goed, neem het ding mee werken (wat een hele dag buiten sjouwen is met een schop vaker) en zit zelfs geen enkele kras op de protector (en mobiel zit gewoon in m'n broekzak).
Heb de protector gewoon aangebracht op mijn desk nadat ik het doekje had gebruikt dat erbij zat. Geen vloeistof nodig gehad, en zit er perfect zonder maar één miniscuul luchtbelletje
.
Heb de protector gewoon aangebracht op mijn desk nadat ik het doekje had gebruikt dat erbij zat. Geen vloeistof nodig gehad, en zit er perfect zonder maar één miniscuul luchtbelletje
Sinds kort hier ook de Blade, en ik ben benieuwd of er iets van een applicatie/instelling is waarmee je de blade op een andere manier kan ontwaken dan door middel van de aan/uit-knop. Cyanomod oid is op dit moment nog geen optie.
Iemand een idee, kan er geen app voor vinden en ook in de instelling kan ik nergens een dergelijke optie vinden.
Iemand een idee, kan er geen app voor vinden en ook in de instelling kan ik nergens een dergelijke optie vinden.
Nee sorry man. Heb ik ook naar gezocht, maar dat zit 100% ingebakken in de firmware/rom. Programma's hebben geen toestemming om dit te wijzigen zonder root of rom zoals CyanogenmodAshen Shugar schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:59:
Sinds kort hier ook de Blade, en ik ben benieuwd of er iets van een applicatie/instelling is waarmee je de blade op een andere manier kan ontwaken dan door middel van de aan/uit-knop. Cyanomod oid is op dit moment nog geen optie.
[ Voor 4% gewijzigd door discy op 04-12-2011 16:02 ]
voor de x-de maal ze zijn niet gelocked!Bruinbaard schreef op zondag 04 december 2011 @ 17:10:
Net besteld bij bol.com
Ben benieuwd dit wordt mijn eerste smartphone! Vond ze altijd wel mooi maar vind het wel erg makkelijk van mijn huidige nokia dat ik me er gewoon geen zorgen om hoef te maken. Gaat gewoon in mijn broekzak en als hij valt is er niks aan de hand.
Maar door whatsapp enzo ga je toch wel steeds meer missen de laatste tijd en voor 100 euro ga ik me echt geen zorgen maken xD Dus vandaar maar deze besteld. Gaat denk ik wel gelijk CM op.
Op bol noemen ze het een kpn prepaid pakket betekend dat dat ik hem eerst moet unlocken voordat ik hem kan gebruiken?
Verder succes en probeer eerst maar een paar andere 'volledige' roms als je van een normale telefoon komt.
Je kan CM tot in het oneindige aanpassen, wat je met andere roms ook kan, maar persoonlijk speel ff eerst met de standaard rom voor een paar dagen om er aan gewoon te geraken. Nadien komt de pret en voldoening!
waarom eerst de ellende gebruiken als je het meteen goed kunt doen?Luke-san schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:03:
..persoonlijk speel ff eerst met de standaard rom voor een paar dagen om er aan gewoon te geraken. Nadien komt de pret en voldoening!
Ellende? Tuurlijk stap jij het liefst direct van je fiets in een F1 wagen zonder te weten hoe het stuur en andere zaken werken.discy schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:29:
[...]
waarom eerst de ellende gebruiken als je het meteen goed kunt doen?
Ken een paar mensen die nog steeds de stockrom draaien al maandenlang en niks van die zogezegde ellende ondervinden,
Heb vandaag de blade voor eerstgebruikt maar kom toch er toch niet uit.
paar dingen:
- Waar kun je ergens contactpersonen toevoegen of aanpassen zoek me rot maar kan het niet vinden.
- Hoe kan ik er voor zorgen dat hij niet op het internet gaat zodat het van je prepaid bedrag afgaat ( heeft me vandaag perongeluk veel euro's gekost ). Wil wel op mijn thuisnetwerk natuurlijk.
- Waarom kan ik geen filmpjes bekijken ( flash player installeren gaat niet las ik al maar zijn er nog andere oplossingen ? )
- En hoe kan ik het toetsenbord zo instellen dat hij het niet automatisch corrigeert, type je zte in krijg je set erg irr.
Verder ben ik tot nu toe wel tevreden maar hoop toch echt dat er een mogelijkheid is voor die filmpjes af te spelen en die contactpersonen te beheren.
paar dingen:
- Waar kun je ergens contactpersonen toevoegen of aanpassen zoek me rot maar kan het niet vinden.
- Hoe kan ik er voor zorgen dat hij niet op het internet gaat zodat het van je prepaid bedrag afgaat ( heeft me vandaag perongeluk veel euro's gekost ). Wil wel op mijn thuisnetwerk natuurlijk.
- Waarom kan ik geen filmpjes bekijken ( flash player installeren gaat niet las ik al maar zijn er nog andere oplossingen ? )
- En hoe kan ik het toetsenbord zo instellen dat hij het niet automatisch corrigeert, type je zte in krijg je set erg irr.
Verder ben ik tot nu toe wel tevreden maar hoop toch echt dat er een mogelijkheid is voor die filmpjes af te spelen en die contactpersonen te beheren.
Zou toch normaal een 'contacts' ergens moeten bijstaan in de lijst. Anders kan je ook in je gmail alle contacten editeren en bijvoegen en dan sync'en.soccerroos schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:26:
Heb vandaag de blade voor eerstgebruikt maar kom toch er toch niet uit.
paar dingen:
Persoonlijk verander ik altijd even de apn zodanig dat hij niet op het internet kan. Ik hernoem hem naar *-bak ofzo. Een handig tooltje wat ik ook gebruik om het verbruik in het oog te houden (ook alarm) is het gratis zdbox. Zitten nog een paar leuke zaken in- Hoe kan ik er voor zorgen dat hij niet op het internet gaat zodat het van je prepaid bedrag afgaat ( heeft me vandaag perongeluk veel euro's gekost ). Wil wel op mijn thuisnetwerk natuurlijk.
Flash werkt wel. Kijk eens in deze thread flash op modaco- Waarom kan ik geen filmpjes bekijken ( flash player installeren gaat niet las ik al maar zijn er nog andere oplossingen ? )
Verder zijn er nog qqplayer etc voor avi's
Gewoon in de keyboard settings- En hoe kan ik het toetsenbord zo instellen dat hij het niet automatisch corrigeert, type je zte in krijg je set erg irr.
Gewoon in de keyboard settings
[/quote]
Lukt me echt niet bij die keyboard, type je zdbox in krijg je advocate heb alle opties uitgezet maar niets.
edit hij geeft aan dat bbc iplayer niet compatible is met mijn tel
[/quote]
Lukt me echt niet bij die keyboard, type je zdbox in krijg je advocate heb alle opties uitgezet maar niets.
edit hij geeft aan dat bbc iplayer niet compatible is met mijn tel
[ Voor 18% gewijzigd door soccerroos op 04-12-2011 21:56 ]
Heb mijn zte in het Engels staan, maar als je naar het venster gaat waar al de apps staan, daar naar 'settings' (instellingen) -> taal en toetsenbordinstellingen -> android toetsenbord -> dan zie je onderaan suggesties weergeven en auto-aanvullen dacht ik. Even het vinkje weghalen en nog eens testen.soccerroos schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:49:
[/quote]
Ga naar contacten/het adresboekje. Eenmaal daar klik op de menu toets. Ga naar contacten importeren/exporteren. En selecteer dan: importeren van SIM-kaart. Contacten staan standaard linksonder op je homescreen, naast de menutoets.soccerroos schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:26:
Ga in je homescreen naar het notificatiescherm toe. Kortom.. swype naar beneden op je homescreen om dat te voorschijn te halen. Je ziet als het goed is dan soortgelijke icoontjes als deze...soccerroos schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:26:

Die staan voor (van links naar rechts..)
- WiFi aan/uit
- Bluetooth aan/uit
- GPS aan/uit
- gegevensuitwisseling aan/uit
- helderheid aanpassen (op max. helderheid, op automatische helderheid of op laagste helderheid)
Uncheck dan die vierde en check die eerste als je wilt internetten via WiFi.
Geen idee, maar nu kan ik hem eens gebruiken: 'there's an app for that!' ongetwijfeld!soccerroos schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:26:
Dan moet je inderdaad duiken in de instellingen van het toetsenbord zoals Luke-san al aangaf.soccerroos schreef op zondag 04 december 2011 @ 21:26:
krijg echt het gevoel dat ik andere telefoon hebJoosie200 schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:02:
[...]
Ga naar contacten/het adresboekje. Eenmaal daar klik op de menu toets. Ga naar contacten importeren/exporteren. En selecteer dan: importeren van SIM-kaart. Contacten staan standaard linksonder op je homescreen, naast de menutoets.
[...]
Ga in je homescreen naar het notificatiescherm toe. Kortom.. swype naar beneden op je homescreen om dat te voorschijn te halen. Je ziet als het goed is dan soortgelijke icoontjes als deze...
[afbeelding]
Die staan voor (van links naar rechts..)
- WiFi aan/uit
- Bluetooth aan/uit
- GPS aan/uit
- gegevensuitwisseling aan/uit
- helderheid aanpassen (op max. helderheid, op automatische helderheid of op laagste helderheid)
Uncheck dan die vierde en check die eerste als je wilt internetten via WiFi.
[...]
Geen idee, maar nu kan ik hem eens gebruiken: 'there's an app for that!' ongetwijfeld!Dus zoek in de android market en anders google je op flash player on ZTE blade
[...]
Dan moet je inderdaad duiken in de instellingen van het toetsenbord zoals Luke-san al aangaf.
Ook de taalinstelling heb ik alles uitgevinkt maar werkt nog niet.
wanneer ik op contacten klik kun je alleen bellen die erin staan maar aanpassen kan ik nergens vinden. Ook niet bij het kopje contacten daar kun je ook allen bellen bericht versturen.
Modelnummer is:
zte blade
android versie
2.2.2
Als je op contacten klikt kom je standaard inderdaad uit bij het belscherm. Bovenin heb je vier tabbladen: 1) telefoon, 2) gesprek, 3) contact en 4) favoriet. Kies dan het 3e tabblad: contact. Eenmaal daar klik je op de menu-toets en dan krijg je de opties.. zoeken/nieuw contact/weergaveopties/accounts/importeren en exporteren. Klik dan op importeren/exporteren > importeren van SIM-kaart.
tnx dit heb ik nu werkend.Joosie200 schreef op zondag 04 december 2011 @ 22:23:
Als je op contacten klikt kom je standaard inderdaad uit bij het belscherm. Bovenin heb je vier tabbladen: 1) telefoon, 2) gesprek, 3) contact en 4) favoriet. Kies dan het 3e tabblad: contact. Eenmaal daar klik je op de menu-toets en dan krijg je de opties.. zoeken/nieuw contact/weergaveopties/accounts/importeren en exporteren. Klik dan op importeren/exporteren > importeren van SIM-kaart.
nu nog kijken voor die flash player maar word lastig denk ik.
En de toetsenbord
edit: netwerk ondertussen ook opgelost. ( draadloos netwerk, mobiele netwerken, en daar alles uitgeschakeld )
[ Voor 56% gewijzigd door soccerroos op 05-12-2011 15:24 ]
als je niet beter weetLuke-san schreef op zondag 04 december 2011 @ 20:34:
Ellende? Tuurlijk stap jij het liefst direct van je fiets in een F1 wagen zonder te weten hoe het stuur en andere zaken werken.
Ken een paar mensen die nog steeds de stockrom draaien al maandenlang en niks van die zogezegde ellende ondervinden,
[ Voor 10% gewijzigd door discy op 05-12-2011 02:40 ]
Denk dat je gewoon ff naar een paar posts boven je moet kijken en lezen (user soccerroos). Niet iedereen is zo technisch aangelegd en dat is zeker en vast niet slecht bedoeld![b][message=37260841,noline]
als je niet beter weet. maar wat voor zaken bedoel je dan die je moet leren voor je aan cyanogenmod kunt beginnen?
leuk; maar die dingen zijn niet moeilijker met cyanogenmod, het is dus niet dat ze makkelijker zijn te leren op de stock romLuke-san schreef op maandag 05 december 2011 @ 10:01:
Denk dat je gewoon ff naar een paar posts boven je moet kijken en lezen (user soccerroos). Niet iedereen is zo technisch aangelegd en dat is zeker en vast niet slecht bedoeld!

in jouw metafoor maak je de vergelijking met van een fiets naar een F1 wagen; maar cyanogenmod (de f1?) is niet moeilijker te besturen dan de stock rom; allebei even pittig, cyanogenmod in mijn optiek soms zelfs fijner (zoals het notificatie menu). Volgens mij gewoon meteen overstappen en het direct leren met een goede rom is beter dan een paar maanden die stock gebruiken en daarna pas alle handigheden van cyanogenmod ontdekken.
ik zou wel iemand met technische aanleg de rom er op laten zetten.
[ Voor 13% gewijzigd door discy op 05-12-2011 14:55 ]
Ik denk dat ik weet wat je wilt horen: "gooi er gelijk CM op". Ik zeg 'doen'. Lekker zwijmelen in de eindeloze aantallen opties, waar je misschien in verzuipt omdat je geen idee hebt wat alles doet en betekent.discy schreef op maandag 05 december 2011 @ 14:50:
[...]
leuk; maar die dingen zijn niet moeilijker met cyanogenmod, het is dus niet dat ze makkelijker zijn te leren op de stock rom.
in jouw metafoor maak je de vergelijking met van een fiets naar een F1 wagen; maar cyanogenmod (de f1?) is niet moeilijker te besturen dan de stock rom; allebei even pittig, cyanogenmod in mijn optiek soms zelfs fijner (zoals het notificatie menu). Volgens mij gewoon meteen overstappen en het direct leren met een goede rom is beter dan een paar maanden die stock gebruiken en daarna pas alle handigheden van cyanogenmod ontdekken.
..ik zou wel iemand met technische aanleg gebruiken om de rom er voor je op te zetten.
Persoonlijk vind ik ook dat CM7.1 teveel opties heeft. Vind tot nu toe Moldovan nog altijd het beste, ook na 2 keer een GSF te hebben gehad voor de grootste tijd.
welke rom staat er eigenlijk standaard op ?430xlkod schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:10:
Persoonlijk vind ik ook dat CM7.1 teveel opties heeft. Vind tot nu toe Moldovan nog altijd het beste, ook na 2 keer een GSF te hebben gehad voor de grootste tijd.
Zie hier veel mensen die over roms praten maar wat is eigenlijk de belangrijkste reden om een andere rom te pakken ? overzichtelijker makkelijker of meer functies ?
Standaard staat er Android 2.2.2 op met wat aanpassingen door ZTE.soccerroos schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:13:
[...]
welke rom staat er eigenlijk standaard op ?
Zie hier veel mensen die over roms praten maar wat is eigenlijk de belangrijkste reden om een andere rom te pakken ? overzichtelijker makkelijker of meer functies ?
Als belangrijkste reden zou ik toch gaan voor: Meer functies.
Ik ben niet zo'n fan van de dialer die ZTE standaard meelevert, dus deze vervangen door een standaard Android dialer valt IMHO ook onder: overzichtelijker/makkelijker.
Daarnaast vind ik "root" ook een heel belangrijke om apps als TitaniumBackup en AdFree te kunnen installeren (maar daarvoor heb je niet perse een andere ROM nodig).
[ Voor 7% gewijzigd door Condor70 op 05-12-2011 17:43 ]
Te veel opties? Zolang de opties niet in de weg zitten vind ik dit alleen maar beter (als je je verveelt kun je altijd nog eens in de optie schermen duiken om te kijken of er niet net die optie bij zit om het gebruik van je telefoon toch weer iets te optimaliseren, e.g. de volume toetsen gebruiken om te zoomen in de camera app).430xlkod schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:10:
ondertussen heb ik het toetsenbord iets meer in de gaten,
Lukt me al om die widgets te verwijderen.
alleen was net uitzending gemist aan kijken en geluid liep niet goed ( maar misch is dat ook wel te veel gevraagd )
En ik mis ( denk ik ) flash want veel filmpjes kan ik niet afspelen en heb al een aantal apps geprobeerd maar hielpen niet.
Lukt me al om die widgets te verwijderen.
alleen was net uitzending gemist aan kijken en geluid liep niet goed ( maar misch is dat ook wel te veel gevraagd )
En ik mis ( denk ik ) flash want veel filmpjes kan ik niet afspelen en heb al een aantal apps geprobeerd maar hielpen niet.
Persoonlijk zou ik zeggen dat de batterijduur erop vooruit gaat. Er zijn waarschijnlijk ook een hoop bugs uit en extra features, slechts kleine dingen, erin die het aangenamer maken.soccerroos schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:13:
[...]
welke rom staat er eigenlijk standaard op ?
Maar zoals eerder gezegd met custom roms gaat het speelgehalte omhoog, en we zijn op tweakers dus ...
Met een custom rom kan je ook de 'beperkte' ruimte oplossen om applicaties te installeren door een extra partitie op je sd-kaart te zetten.
etc etc
Maar de standaard rom is ook al perfect om te beginnen. Als je het allemaal wat onder de knie hebt en meer hebt gelezen kan je aan het (gemakkelijke) avontuur wagen om het ding te rooten en een custom rom erop te zetten.
idd en ik kwam erachter dat je bepaalde apps ook op de sd kaart kunt zetten onder andere angry bird toch wel de grootste app die ik hebLuke-san schreef op maandag 05 december 2011 @ 18:14:
[...]
Persoonlijk zou ik zeggen dat de batterijduur erop vooruit gaat. Er zijn waarschijnlijk ook een hoop bugs uit en extra features, slechts kleine dingen, erin die het aangenamer maken.
Maar zoals eerder gezegd met custom roms gaat het speelgehalte omhoog, en we zijn op tweakers dus ...
Met een custom rom kan je ook de 'beperkte' ruimte oplossen om applicaties te installeren door een extra partitie op je sd-kaart te zetten.
etc etc
Maar de standaard rom is ook al perfect om te beginnen. Als je het allemaal wat onder de knie hebt en meer hebt gelezen kan je aan het (gemakkelijke) avontuur wagen om het ding te rooten en een custom rom erop te zetten.
die opties zitten gewoon onder cyanogenmod in het instellingen menu verzameld hoor, je hoeft er niet aan te zitten; alles staat standaard al goed.. de opties die je ook bij de stock rom krijgt staan daarbuiten op de plekken waar je ze verwacht.JakeNL schreef op maandag 05 december 2011 @ 15:25:
[...]
Ik denk dat ik weet wat je wilt horen: "gooi er gelijk CM op". Ik zeg 'doen'. Lekker zwijmelen in de eindeloze aantallen opties, waar je misschien in verzuipt omdat je geen idee hebt wat alles doet en betekent.
als je er aan toe bent kun je er altijd een blik werpen in het cyanogenmod menu, maar voor mij zit de kracht van cyanogenmod hem juist in de snelheid, stabiliteit en dat het direct prettig werkt na installatie. dat ik alles nog precies kan aanpassen is fijn, maar ik denk (zeker voor de beginner) meer bijzaak..
jouw visie is blijkbaar dat een beginner zal 'verdwalen' in de opties en daarom eerst de stock rom moet begrijpen, maar de opties onder cyanogenmod in het menu hoef je niet te bekijken dus er is niets aan de hand. Een beginner kan volgens mij prima genieten van de fijne delen van een custom rom zonder dat die de ins en outs hoeft te kennen.
ik wil niet horen dat iedere beginner nu aan cyanogenmod gaat, maar ik verzet me wel tegen het 'afschrikken' wat je doet. ik was verbaasd over hoe gebruiksvriendelijk custom roms zijn, maar daar wordt door de ontwikkelaars ook veel energie in gestoken
[ Voor 75% gewijzigd door discy op 05-12-2011 20:15 ]
Wat je niet hebt mis je nietCondor70 schreef op maandag 05 december 2011 @ 17:46:
[...]
Te veel opties? Zolang de opties niet in de weg zitten vind ik dit alleen maar beter (als je je verveelt kun je altijd nog eens in de optie schermen duiken om te kijken of er niet net die optie bij zit om het gebruik van je telefoon toch weer iets te optimaliseren, e.g. de volume toetsen gebruiken om te zoomen in de camera app).
Ik vond de instellingen van CM7.1 heerlijk, maar ben toch naar Mmhmp gegaan omdat CM na een maand vage bugs ging vertonen en het simpelweg trager werkt als een ZTE leak based rom. Natuurlijk lost Launcherpro een hoop op, maar bij het scrollen door listviews bij diverse apps werkte het aanzienlijk trager als bij Mmhmp. Ook na 16-bit transparency. Mmhmp werkt out of the box prima en vereist geen tweaks om alles vloeiend te laten lopen. Ik zie natuurlijk wel uit na CM9 als ze hardwareversnelling er werkend op krijgen. Gelukkig zijn er voor de Desire en Optimus 500 al hacks waardoor de hardwareversnelling werkt430xlkod schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:36:
[...]
Wat je niet hebt mis je niet. Daarbij heb ik het gevoel dat bij CM7.1 het teveel commercieel gericht is omdat het op vele telefoons moet werken. Ze doen en leveren goed werk af, maar het is to much for me. Heb er geen behoefte aan om alles te tweaken, geeft me enkel ergernis moest ik ooit een telefoon krijgen met Android waar ik dit allemaal opeens niet meer kan.
"Commercieel gericht". Deze uitspraak begrijp ik niet. Is toch gratis, of heb ik iets gemist?430xlkod schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:36:
Daarbij heb ik het gevoel dat bij CM7.1 het teveel commercieel gericht is omdat het op vele telefoons moet werken.
Dat ervaar ik dus ookLorem_Ipsum schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:04:
[...]
Ik vond de instellingen van CM7.1 heerlijk, maar ben toch naar Mmhmp gegaan omdat CM na een maand vage bugs ging vertonen en het simpelweg trager werkt als een ZTE leak based rom. Natuurlijk lost Launcherpro een hoop op, maar bij het scrollen door listviews bij diverse apps werkte het aanzienlijk trager als bij Mmhmp. Ook na 16-bit transparency. Mmhmp werkt out of the box prima en vereist geen tweaks om alles vloeiend te laten lopen. Ik zie natuurlijk wel uit na CM9 als ze hardwareversnelling er werkend op krijgen. Gelukkig zijn er voor de Desire en Optimus 500 al hacks waardoor de hardwareversnelling werkt
Gisteren gezien dat ik de Blade ondertussen 4 maanden heb, waarvan direct na de eerste dag GSF15 er op stond, en toen erna GSF26. Nu sinds een maand Moldovan en ben er zeker tevreden over. Enkel dat hij me deze nacht is uitgevallen ondanks ik nog +50% gisterenavond had, dus denk dat z'n power management even eruit lag of zo, want tot nu toe niet één keer dit voor gehad.
"Commercieel gericht" naar de ondersteuning die ze moeten bieden voor de verscheidene telefoons. Een ROM zoals Moldovan of GSF was puur gericht en gebaseerd op de Blade ROM. Zover ik weet is CM7.1 beetje universeel en detecteert bij de eerste opstart welke telefoon hij mee te maken heeft en zo al dingen aanpast naar dat model (kan fout zijn, maar dat begreep ik er uit).grejo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:18:
[...]
"Commercieel gericht". Deze uitspraak begrijp ik niet. Is toch gratis, of heb ik iets gemist?
Overigens Lorem_Ipsum kijk ik ook uit naar CM9. Die ga ik zeker proberen eens ie uit is, en hopelijk bevalt ie me meer dan CM7.1.
Onjuist. CM7.1 is geen universeel stuk software. Voor elke telefoon worden aparte images gecompileerd met alleen de hardware ondersteuning die voor die betreffende telefoon noodzakelijk is.430xlkod schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:59:
[...]
Zover ik weet is CM7.1 beetje universeel en detecteert bij de eerste opstart welke telefoon hij mee te maken heeft en zo al dingen aanpast naar dat model (kan fout zijn, maar dat begreep ik er uit).
[...]
Mijn enige bezwaar tegen CM is dat ze standaard ADWLauncher als launcher meeleveren. ADW heeft erg veel opties, maar is voor een Blade iets te zwaar en daardoor traag.
Ik zie hier veel mensen LauncherPro adviseren, maar als je een echt snelle launcher wil hebben dan adviseer ik Zeam.
Dat is Android hèsoccerreroos schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:23:
[...]
ik heb hem 3 weken geleden nog besteld en nu in gebruik bij bol.com.
ik ben nog wel op zoek naar een goede handleiding die meegeleverd is is maar 3 pagina's.
kom vaak niet uit met de simpelste dingen bijvoorbeeld naam veranderen van mapje waar zit die optie ergens
Je kan naam wijzigen door langer op het mapje te drukken, zodat er een popup verschijnt.
⏩ PVOutput☀️
Ik zet m'n ZTE 's avonds gewoon uit en hang 'm aan de lader. De batterijduur van de Blade blijf ik kort vinden, maar dat zal ook wel o.a. aan die leuke Kairosoft spelletjes liggen die ontzettend veel batterij vreten430xlkod schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 12:59:
[...]
Dat ervaar ik dus ook. Teveel van het goede kan al snel slechter worden, dat had ik dus bij CM7.1 ervaren.
Gisteren gezien dat ik de Blade ondertussen 4 maanden heb, waarvan direct na de eerste dag GSF15 er op stond, en toen erna GSF26. Nu sinds een maand Moldovan en ben er zeker tevreden over. Enkel dat hij me deze nacht is uitgevallen ondanks ik nog +50% gisterenavond had, dus denk dat z'n power management even eruit lag of zo, want tot nu toe niet één keer dit voor gehad.
Ik heb overigens m'n hardcase van ebay binnen (er zaten gelukkig ook nog 2 screenprotectors bij; m'n action screenprotector is ook echt niet alles). Helaas komt 'ie bij de kerstcadeautjes, dus moet ik nog even wachten
Klopt, ik heb het nu even nagekeken en ben aan het verkeerde eind.Condor70 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 14:23:
[...]
Onjuist. CM7.1 is geen universeel stuk software. Voor elke telefoon worden aparte images gecompileerd met alleen de hardware ondersteuning die voor die betreffende telefoon noodzakelijk is.
Mijn enige bezwaar tegen CM is dat ze standaard ADWLauncher als launcher meeleveren. ADW heeft erg veel opties, maar is voor een Blade iets te zwaar en daardoor traag.
Ik zie hier veel mensen LauncherPro adviseren, maar als je een echt snelle launcher wil hebben dan adviseer ik Zeam.
Maar die Zeam ga ik wel eens proberen!
EDIT:
Werkt dus trager dan de stock Gingerbread launcher. Die gaat er dus weer vanaf
[ Voor 6% gewijzigd door 430xlkod op 06-12-2011 16:18 ]
Helaas is de ervaring dat de startpost nog zo mooi kan zijn, mensen komen toch gewoon helpdesken en dumpen hun vraagjes zonder eigen inzet. Als je voorstellen hebt (dwz kant en klare tekst), zet die dan in een post en DM me even, voeg ik het toe aan de startpostLuke-san schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 18:31:
Misschien kan de openingspost een beetje aangepast worden. De vragen of hij gelocked is heb ik hier ook al meer dan eens zien voorbijkomen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
http://www.engadget.com/2011/12/05/zte-v881-is-blades-successor-adds-modest-bumps-in-specs/
MSM8255, 3.8inch 800x480, flash,...
Ziet er een interessante opvolger uit voor mijn huidige blade.
Dat ziet er inderdaad goed uit! Eindelijk een ARMv7 processor, dezelfde als in de Desire HD.AndRo555 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:14:
http://www.engadget.com/2011/12/05/zte-v881-is-blades-successor-adds-modest-bumps-in-specs/
Vorige week nog gehaald bij smartphoneshop http://www.smartphoneshop...zte-blade-hi-prepaid.htmlHyperBart schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:30:
Iemand nog ervaring met het kopen van de ZTE Blade?
Ik heb mijn Blade uitgeleend aan een collega, er zat een krasje op en de collega was zo eerlijk/deftig om voor mij een nieuw toestel aan te schaffen... Voorlopig zie ik in de PW alleen nog bij Bol de ZTE staan... Nog mensen die 'm daar gekocht hebben? Want ik begin zo een beetje het gevoel te krijgen dat de ZTE End of Verkoopslife is...?
Was ik ook al aan het denken, enkel vergt dit wel wat werk en tijd (wat ik op dit moment niet heb).soccerroos schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:50:
[...]
Is het geen idee om gewoon op de eerste pagina onderaan veel gestelde vragen te maken?
En wanneer er iemand zo vraag stuurt zeg je zie eerste page.
Ik heb ook geprobeerd om te zoeken voor oplossingen voor flash maar dan kreeg ik alleen maar flashen had je nog tig pagina's
Hmm, qua specs zeker interessant. Ik houd persoonlijk niet van beige/wit voor een telefoon, maar ik neem aan dat ze ook een zwarte gaan producerenAndRo555 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:14:
Voor 160 dollar mag dat voor mij wit zijn
.
Verwijderd
lama...hoop dat die snel te koop is
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 12:58 ]
Ja en nee.
Uitstekende specificaties voor zo weinig geld, maar voor mij alleen interessant als 'ie ook geroot kan worden en bij voorkeur ook binnen afzienbare tijd voorzien kan worden van Ice Cream Sandwich.
Ik heb de Blade in ieder geval specifiek uitgezocht op beschikbaarheid van custom ROMs (en prijs natuurlijk - anders had ik wel een Nexus S gekozen).
Verwijderd
hij zou dan 20 euro duurder zijn dan de blade nu, dan is de keuze snel gemaakt.Condor70 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 13:18:
[...]
Ja en nee.
Uitstekende specificaties voor zo weinig geld, maar voor mij alleen interessant als 'ie ook geroot kan worden en bij voorkeur ook binnen afzienbare tijd voorzien kan worden van Ice Cream Sandwich.
Ik heb de Blade in ieder geval specifiek uitgezocht op beschikbaarheid van custom ROMs (en prijs natuurlijk - anders had ik wel een Nexus S gekozen).
ik hoop dat ze hem nog voor kerst launchen!
bestel er dan direct een

Ik vind dat ie veel weg heeft van een Xperia van Sony Ericsson. Maar qua specs issie idd aantrekkelijker. Toch zie ik hem nog niet zo snel in NL belanden i.t.t. de Blade. Om dat te bereiken zal bijv. Orange UK/andere telecomprovider hem in het assortiment moeten aanbieden. En gezien de specs beter zijn, zal ie ook niet voor 100 euro/pond over de toonbank gaan. Bovendien heb je dan alleen een groter scherm en een betere processor? En ja, een flitsertje. Maar de camera zal niet veel beter zijn lijkt me zo. Leuk ding, daar niet van. Maar de Blade voldoet prima voor nu.
Hopelijk gaat KPN 'm wel leveren (zou het feit dat KPN nu de Blade levert iets te maken hebben met de deal tussen KPN en ZTE over de uitrol van LTE?).Joosie200 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:07:
Ik vind dat ie veel weg heeft van een Xperia van Sony Ericsson. Maar qua specs issie idd aantrekkelijker. Toch zie ik hem nog niet zo snel in NL belanden i.t.t. de Blade. Om dat te bereiken zal bijv. Orange UK/andere telecomprovider hem in het assortiment moeten aanbieden. En gezien de specs beter zijn, zal ie ook niet voor 100 euro/pond over de toonbank gaan. Bovendien heb je dan alleen een groter scherm en een betere processor? En ja, een flitsertje. Maar de camera zal niet veel beter zijn lijkt me zo. Leuk ding, daar niet van. Maar de Blade voldoet prima voor nu.
Die betere processor (en daarmee ook GPU) vind ik echter wel een erg groot pluspunt. Er zijn wel erg veel apps die het niet doen vanwege de beperkingen van een ARMv6 processor.
De specs zullen niet zozeer de prijs bepalen denk ik. De Blade ging in september 2010 bij orange UK al voor 100-110£ over de toonbank, toen met heel goede prijs/prestatieverhouding. Nu bijna anderhalf jaar verder zal er voor dezelfde prijs wel een betere processor in kunnen.Joosie200 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:07:
Zolang die rond de 100£/120€ blijft zal er weer een goede community voor komen.
Dit soort hulp wordt niet gewaardeerd, niet meer doen.soccerroos schreef op woensdag 07 december 2011 @ 08:50:
Ik heb ook geprobeerd om te zoeken voor oplossingen voor flash maar dan kreeg ik alleen maar flashen had je nog tig pagina's
[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 07-12-2011 18:30 ]
De oorspronkelijke vraag was of de Blade een flitser had. Grappig hoe de discussie uiteindelijk uitkomt bij Adobe Flash.
Heeft iemand al ervaring met Adobe Flash op de Blade? De threads op MoDaCo geven aan dat 10.2 de beste versie is om te proberen. Klopt dit, of is 10.3 beter (of misschien zelfs 11.1)?
dat had ik allang gedaan maar had over zoeken op dit forum met het zoekwoord flash, maar de oplossingen die ik vond via google werken helaas niet of de site sport1 gebruikt iets anders.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Verwijderd
De jongen die op mijn aanraden een Blade heeft gekocht liep niet echt warm voor het flashen van een nieuwe ROM, totdat ik hem gisteren mijn Blade met CM7 en LauncherPro eens in de handen heb gedrukt. Toen kwam toch de vraag of dat nou moeilijk was en later nog eens of ik misschien kon helpen als hij het zou gaan doen 
Ik moet wel zeggen dat de Nederlandse Telfort ROM trager lijkt dan de stock ROM op die van mij was (Oostenrijkse telefoon).
Bovendien is het natuurlijk wat kort door de bocht om nu al vast te stellen dat het geen verbetering zou zijn.
Edit: de 'modest bump' waar Engadget het over heeft is toch wat simpel gesteld, me dunkt. Als ik bedenkt dat het om een nieuwere, toch wel redelijk wat rappere generatie gaat en de snelheid van 600 MHz naar 1GHz gaat kan je zeggen dat het ding ruwweg twee keer zo snel of tweemaal zoveel rekenkracht heeft. Dat is best een flinke upgrade, ondanks dat er telefoons zijn die dat weer twee, drie of vier keer aan boord hebben.
Ik moet wel zeggen dat de Nederlandse Telfort ROM trager lijkt dan de stock ROM op die van mij was (Oostenrijkse telefoon).
Die processor en camera/het ontbreken van een flits zijn nu juist de zwakke punten van de Blade. Het lijkt me dat dat dus niet alleen maar een paar verbeteringen zijnJoosie200 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 14:07:
Bovendien heb je dan alleen een groter scherm en een betere processor? En ja, een flitsertje. Maar de camera zal niet veel beter zijn lijkt me zo. Leuk ding, daar niet van. Maar de Blade voldoet prima voor nu.
Bovendien is het natuurlijk wat kort door de bocht om nu al vast te stellen dat het geen verbetering zou zijn.
Edit: de 'modest bump' waar Engadget het over heeft is toch wat simpel gesteld, me dunkt. Als ik bedenkt dat het om een nieuwere, toch wel redelijk wat rappere generatie gaat en de snelheid van 600 MHz naar 1GHz gaat kan je zeggen dat het ding ruwweg twee keer zo snel of tweemaal zoveel rekenkracht heeft. Dat is best een flinke upgrade, ondanks dat er telefoons zijn die dat weer twee, drie of vier keer aan boord hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 23:14 ]
Verwijderd
Zwart is een tijdje geleden in dit topic ook al gespot. Wat prijs betreft schijnt hij de Blade meer te gaan vervangen dan opvolgen, het zou niets of tien pond schelen.Lorem_Ipsum schreef op woensdag 07 december 2011 @ 10:14:
Hmm, qua specs zeker interessant. Ik houd persoonlijk niet van beige/wit voor een telefoon, maar ik neem aan dat ze ook een zwarte gaan produceren
Ik heb alleen ervaring met 10.3 en dat is eigenlijk dezelfde ervaring die de meeste telefoons opleveren: het werkt en werkt ook best aardig. Soms is het Flashgebeuren wat te veel voor de telefoon, maar over het algemeen voelt het niet als een houtjetouwtje-oplossing als ik het vergelijk met andere telefoons.Condor70 schreef op woensdag 07 december 2011 @ 17:26:
Heeft iemand al ervaring met Adobe Flash op de Blade? De threads op MoDaCo geven aan dat 10.2 de beste versie is om te proberen. Klopt dit, of is 10.3 beter (of misschien zelfs 11.1)?
Edit: crapue.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2011 23:03 ]
Verwijderd
als je niet games op een telefoon wat is de meerwaarde dan van duaal of quad core processors?
Dat multitasken toch echt wel sneller gaat. Als je mails aan het lezen bent, aan het internetten en tevens whatsapp tegelijk doet merk je toch wel de vlottere reacties.
Vind persoonlijk de 600Mhz CPU van de Blade ook maar wat aan de krappe kant. Als de nieuwe op de vorige pagina de vervanger wordt en niet de opvolger dan ga ik mogelijk die halen. De 1Ghz en nieuwe ARMv7 CPU met tevens iets groter scherm doet me wel over de streep trekken.
Vind persoonlijk de 600Mhz CPU van de Blade ook maar wat aan de krappe kant. Als de nieuwe op de vorige pagina de vervanger wordt en niet de opvolger dan ga ik mogelijk die halen. De 1Ghz en nieuwe ARMv7 CPU met tevens iets groter scherm doet me wel over de streep trekken.
Ik heb discy mede-auteur gemaakt van het topic, zodat hij toevoegingen etc aan de openingspost kan maken. Vast bedankt daarvoor
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
ik wil mijn vriendin dus een goedkope maar goede android phone geven.430xlkod schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:43:
Dat multitasken toch echt wel sneller gaat. Als je mails aan het lezen bent, aan het internetten en tevens whatsapp tegelijk doet merk je toch wel de vlottere reacties.
in eerste instantie was de keuze een blade maar als de skate komt dan vind ik het wel heel erg zonde van mijn geld.
als ze nu voor begin januari verkocht worden
Op 3 december had ik een zestal screen protectors via Ebay besteld en vanmiddag is het pakketje bezorgd vanuit Hong Kong. Aangebracht in de badkamer terwijl de douche aan stond. Allereerst het scherm schoon gemaakt en naderhand een screen protector erop. Na het aanbrengen zit er aan de bovenkant bij de speaker links/naast het ZTE logo en rechts twee luchtbelletjes en onderaan rechts ook. Trekt dit na verloop van tijd zelf weg? Zo ja, dan is dat mooi. Zo nee, jammer dan. Maar gelukkig zitten ze allen buiten het scherm deel, dus echt veel last zal ik er niet van hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 08-12-2011 16:55 ]
Deze discussie ging over de ZTE V881 (een mogelijke opvolger van de Blade) en niet over de ZTE Skate.Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 15:33:
[...]
ik wil mijn vriendin dus een goedkope maar goede android phone geven.
in eerste instantie was de keuze een blade maar als de skate komt dan vind ik het wel heel erg zonde van mijn geld.
als ze nu voor begin januari verkocht worden
De ZTE Skate is een heel ander toestel. Deze is nog het beste te omschrijven als een Blade met een 4.3" scherm en een iets sneller geklokte processor (800 ipv 600MHz).
De Skate is al te koop (e.g. bij Medion voor €219), maar de prijs ligt een stuk hoger dan de Blade en is dus alleen interessant als je specifiek een groot scherm wil.
Even verbeterdCondor70 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:09:
[...]
Deze discussie ging over de ZTE V881 (een mogelijke opvolger vervanger van de Blade) en niet over de ZTE Skate.
Verwijderd
Met het oog op de opvolger/vervanger is het wel belangrijk even te noemen dat de Skate en Blade allebei dezelfde processor hebben op een net andere snelheid, terwijl de Blade 2 echt een nieuwere generatie SOC heeft. Dat betekent dat de 600 en 800 MHz van de Skate en Blade niet met die van de Blade 2 te vergelijken is. Het verschil tussen de Skate en de Blade zal met 200 MHz veel kleiner zijn dan diezelfde 200 MHz verschil tussen de Skate en Blade 2 maakt.Condor70 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 17:09:
Deze discussie ging over de ZTE V881 (een mogelijke opvolger van de Blade) en niet over de ZTE Skate.
De ZTE Skate is een heel ander toestel. Deze is nog het beste te omschrijven als een Blade met een 4.3" scherm en een iets sneller geklokte processor (800 ipv 600MHz).
Meningen verschillen, dus daar hoort een poll bijVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:51:
[...]
Met het oog op de opvolger/vervanger is het wel belangrijk even te noemen dat de Skate en Blade allebei dezelfde processor hebben op een net andere snelheid, terwijl de Blade 2 echt een nieuwere generatie SOC heeft. Dat betekent dat de 600 en 800 MHz van de Skate en Blade niet met die van de Blade 2 te vergelijken is. Het verschil tussen de Skate en de Blade zal met 200 MHz veel kleiner zijn dan diezelfde 200 MHz verschil tussen de Skate en Blade 2 maakt.
Poll: Blade 2; opvolger of vervanger
• Opvolger
• Vervanger
Ook een poll maken? Klik hier
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ik mis de optie beide 
Misschien wel een aardige tip voor de mensen hier: Google verkoopt nu tijdelijk iedere dag 10 apps voor 0,10 euro ten ere van de 10 miljard downloads uit de market. Ik ga nogal voor performance als het op launchers aankomt en in combinatie met Modaco R12 en CM7 een tijdje terug kwam LauncherPro steeds als beste uit de bus. Ik heb echter vandaag ADWLauncher EX gekocht en het lijkt er vooralsnog op dat die erg dicht in de buurt komt of zelfs gewoon sneller is in combinatie met CM7. Ik moet echter nog even e.e.a. tweaken zodat het echt goed vergelijkbaar is, maar voor 10 cent kan je bijna geen miskoop doen. Ik ben in ieder geval fan.
Alleen vandaag geldig. Bijna voor gratis!
Misschien wel een aardige tip voor de mensen hier: Google verkoopt nu tijdelijk iedere dag 10 apps voor 0,10 euro ten ere van de 10 miljard downloads uit de market. Ik ga nogal voor performance als het op launchers aankomt en in combinatie met Modaco R12 en CM7 een tijdje terug kwam LauncherPro steeds als beste uit de bus. Ik heb echter vandaag ADWLauncher EX gekocht en het lijkt er vooralsnog op dat die erg dicht in de buurt komt of zelfs gewoon sneller is in combinatie met CM7. Ik moet echter nog even e.e.a. tweaken zodat het echt goed vergelijkbaar is, maar voor 10 cent kan je bijna geen miskoop doen. Ik ben in ieder geval fan.
Alleen vandaag geldig. Bijna voor gratis!
Daar is toch geen poll voor nodig?Quad schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:59:
[...]
Meningen verschillen, dus daar hoort een poll bij
[...]
Als ik helemaal correct zou zijn geweest dan had ik moeten zeggen:
1. De opvolger van de ZTE Blade is de ZTE Crescent (bij Orange UK heet de Blade "Orange San Francisco" en de Crescent "Orange San Francisco II").
2. Een mogelijke vervanger voor de ZTE Blade (V880) is de ZTE Aglaia (V881).
Zelfs ZTE noemt de Crescent "Blade II" (hier).
Wat vinden jullie trouwens van de vormgeving van de T-Mobile Vivacity (een Blade II in een iPhone 4 wannabee jasje)?
[ Voor 24% gewijzigd door Condor70 op 09-12-2011 09:03 ]
Verwijderd
Als klap op de vuurpijl gebruikt ZTE in de kernel source de naam Blade 2. Het één of het ander juist noemen lijkt me nogal onzinnig, aangezien er geen waarheid bestaat. Het klopt allemaal.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2011 08:51 ]
Ik hoop vooral dat het geluid, microfoon en de speaker wat beter zijn. Dat zou voor mij wel een reden zijn om mijn blade te vervangen want daar heb ik nog wel eens last mee. (gekraak enzo..)Verwijderd schreef op donderdag 08 december 2011 @ 22:51:
[...]
Met het oog op de opvolger/vervanger is het wel belangrijk even te noemen dat de Skate en Blade allebei dezelfde processor hebben op een net andere snelheid, terwijl de Blade 2 echt een nieuwere generatie SOC heeft. Dat betekent dat de 600 en 800 MHz van de Skate en Blade niet met die van de Blade 2 te vergelijken is. Het verschil tussen de Skate en de Blade zal met 200 MHz veel kleiner zijn dan diezelfde 200 MHz verschil tussen de Skate en Blade 2 maakt.
Opvolger » Plaatsvervanger
Als dat touch buttons zijn spreekt het me wel aan! Weer iets minder dat gaat slijten!Condor70 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:43:
Wat vinden jullie trouwens van de vormgeving van de T-Mobile Vivacity (een Blade II in een iPhone 4 wannabee jasje)?
Ik weet niet wat ik ervan moet denken dat het een iPhone 4 immitatie is. Ik wil niet de indruk wekken dat ik graag een iPhone zou hebben en maar een "iPhone immitatie" koop; want dat is absoluut niet zo. Bijzonder mooi of bijzonder vind ik het iPhone ontwerp ook niet. Eigenlijk vind ik dat de Android leveranciers gewoon hun eigen ontwerp moeten bedenken en het mooier/beter maken!

Ik zag gister dit filmpje van de eerste iPhone release. iPhone was de eerste telefoon (eerste apparaat?) waarmee je via swipen door het menu kan scrollen. Ik begin de afkeer van Apple jegens Android steeds beter te begrijpen, als al de ideeën waar je geld in investeert zonder overleg worden overgenomen.
[ Voor 49% gewijzigd door discy op 09-12-2011 12:27 ]
Meningen verschillen denk ik, maar hij is lelijk. Iets van zelfde in een dozijn (of zo ietsCondor70 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:43:
[...]
De Blade heeft een heel eigen jasje, mede daarom valt hij toch wel op.
⏩ PVOutput☀️
voor diegene die een hoesje zoeken voor hun Blade:
Ik heb gehoord dat een hoesje voor de Nokia E71 erg goed schijnt te passen...
Ik heb gehoord dat een hoesje voor de Nokia E71 erg goed schijnt te passen...
[ Voor 3% gewijzigd door gram501 op 09-12-2011 19:39 ]
Verwijderd
Dan hoop ik meer dan die kwaliteit hooguit wat consequenter is, want eerder is in dit topic wel gebleken dat dat voor de meeste mensen ook nu geen probleem is.discy schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 12:02:
Ik hoop vooral dat het geluid, microfoon en de speaker wat beter zijn. Dat zou voor mij wel een reden zijn om mijn blade te vervangen want daar heb ik nog wel eens last mee. (gekraak enzo..)
Dat ding schreeuwt mij iets te veel ik wilde een Iphone maar kan hem niet betalen. Ik koop geen telefoon voor anderen, maar deze telefoon legt het er toch echt te dik bovenop. Als ik een goedwerkende telefoon met dat model wilde kocht ik wel een iPhone.Als dat touch buttons zijn spreekt het me wel aan! Weer iets minder dat gaat slijten!
Ik weet niet wat ik ervan moet denken dat het een iPhone 4 immitatie is. Ik wil niet de indruk wekken dat ik graag een iPhone zou hebben en maar een "iPhone immitatie" koop; want dat is absoluut niet zo. Bijzonder mooi of bijzonder vind ik het iPhone ontwerp ook niet. Eigenlijk vind ik dat de Android leveranciers gewoon hun eigen ontwerp moeten bedenken en het mooier/beter maken!.
Ik moet zeggen dat ik ook denk dat dergelijke toestellen de Android-naam geen goed doen.
Met het risico hier ook weer een dergelijke discussie aan te slingeren: Apple heeft als strategie bestaande ideeën zeer bruikbaar en in aantrekkelijk vorm samen te pakken. Ze innoveren zelf betrekkelijk weinig, maar stroomlijnen bestaande ideëen wel op zeer capabele wijze. Sommige ideeën kopen ze op door een bedrijf te kopen of een licentie te nemen, van andere ideeën is de aard onduidelijker ( zullen we maar zeggen).Ik zag gister dit filmpje van de eerste iPhone release. iPhone was de eerste telefoon (eerste apparaat?) waarmee je via swipen door het menu kan scrollen. Ik begin de afkeer van Apple jegens Android steeds beter te begrijpen, als al de ideeën waar je geld in investeert zonder overleg worden overgenomen.
Daar is op zich weinig mis mee, want het levert producten op die voor een redelijk grote groep mensen zeer goed werkt, maar ik vind het wel een beetje raar dat dan juist Apple nu opeens als grote originele speler wordt gezien, terwijl ik denk dat die eer net zo min bij Apple/iOS als bij Android ligt. Apple heeft goed gekeken naar anderen om te zien wat werkt en wat niet en Samsung doet nu hetzelfde. Dat Samsung dan als de grote kopieerduivel wordt gezien en Apple juist niet komt me dan ook wat vreemd voor.
Ik zie die hele trend eerlijk gezegd meer als symptoom dat de andere fabrikanten, en dan met name de Androids, het niveau van de iPhone inmiddels bijgehaald hebben. Dat betekent dat de Apple boys niet meer zomaar kunnen roepen dat hun telefoon beter is en worden er andere redenen gezocht om je als groep af te zetten tegen anderen. Niemand wil immers het gevoel hebben bij het gepeupel te horen en zeker niet als je toch wat meer aan je hardware uitgegeven hebt dan gemiddeld. Nu lijkt me het beschuldigen van het kopieëren van elkaars spul niet de beste manier om dat te doen, maar soit.
Met andere woorden, ik had gelijkCondor70 schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 08:43:
[...]
Daar is toch geen poll voor nodig?
Als ik helemaal correct zou zijn geweest dan had ik moeten zeggen:
1. De opvolger van de ZTE Blade is de ZTE Crescent (bij Orange UK heet de Blade "Orange San Francisco" en de Crescent "Orange San Francisco II").
2. Een mogelijke vervanger voor de ZTE Blade (V880) is de ZTE Aglaia (V881).
Zelfs ZTE noemt de Crescent "Blade II" (hier).
Haha, hoe sommigen mensen toch direct op hun paardje zitten met een enkele paar woorden dit door hun eigen fout doordat ze hun bronnen niet nalezen maar toch vanalles beginnen te roepen. Voor mij was er geen discussie dus doe wat je wil
.
[ Voor 25% gewijzigd door 430xlkod op 10-12-2011 20:22 ]
Whatever works for you
.
Nu serieus, al bekend wanneer de vervanger (mag ik dit nog zeggen?) uitkomt of heb ik daar even snel over gelezen? Want begin me de laatste tijd toch echt wat te irriteren aan de snelheid van de Blade. Laden van programma's duurt me iets te lang, zeker als ik concurrerende telefoons zie (oké, ze kosten meer maar alsnog).
Nu serieus, al bekend wanneer de vervanger (mag ik dit nog zeggen?) uitkomt of heb ik daar even snel over gelezen? Want begin me de laatste tijd toch echt wat te irriteren aan de snelheid van de Blade. Laden van programma's duurt me iets te lang, zeker als ik concurrerende telefoons zie (oké, ze kosten meer maar alsnog).
Ik heb zojuist de b16 van ICS uitgeprobeerd, en moet zeggen dat de hardware acceleratie zeker lekker werkt, wat iig een goed teken voor de toekomst is430xlkod schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 20:58:
Whatever works for you.
Om eerlijk te zijn mis ik die support voor games niet zo.
Elke keer als ik lekker ging gamen op dit ding was m'n accu in no-time leeg, en als ik dan moest bellen/internetten/navigeren later op de dag was het stressen met een paar procent accu over.
Dat is echt de achilleshiel van dit apparaatje...niet de cpu zoals je zou verwachten. De accu is gewoon erg matig in mijn ogen, t' is wel uit te houden maar er lekker uren op gamen en dan ook nog andere multimediale dingen doen (Een filmpje kijken trekt de accu aardig leeg) dat zit er niet in denk ik.
Gmail sync aanzetten slurpte m' bij mij ook aardig leeg, bijvoorbeeld. Calendar weer niet..
Zet je 3G uit, wifi uit, sync van Gmail uit, speel je geen intensieve spellen (potje solitaire gaat wel), geen videos kijken...dan is t goed te doen. Oh en de schermhelderheid handmatig laag houden (zit meestal op 25%, alleen met zonlicht buiten soms op 50-75%).
Maakt me uiteindelijk niet uit - vind het voor z'n geld een fantastisch leuk toestelletje waar je een goeie indruk van krijgt wat Android allemaal kan. Maar als er ergens een betere accu te vinden is dan bestel ik m' gelijk ;-)
Elke keer als ik lekker ging gamen op dit ding was m'n accu in no-time leeg, en als ik dan moest bellen/internetten/navigeren later op de dag was het stressen met een paar procent accu over.
Dat is echt de achilleshiel van dit apparaatje...niet de cpu zoals je zou verwachten. De accu is gewoon erg matig in mijn ogen, t' is wel uit te houden maar er lekker uren op gamen en dan ook nog andere multimediale dingen doen (Een filmpje kijken trekt de accu aardig leeg) dat zit er niet in denk ik.
Gmail sync aanzetten slurpte m' bij mij ook aardig leeg, bijvoorbeeld. Calendar weer niet..
Zet je 3G uit, wifi uit, sync van Gmail uit, speel je geen intensieve spellen (potje solitaire gaat wel), geen videos kijken...dan is t goed te doen. Oh en de schermhelderheid handmatig laag houden (zit meestal op 25%, alleen met zonlicht buiten soms op 50-75%).
Maakt me uiteindelijk niet uit - vind het voor z'n geld een fantastisch leuk toestelletje waar je een goeie indruk van krijgt wat Android allemaal kan. Maar als er ergens een betere accu te vinden is dan bestel ik m' gelijk ;-)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.