Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
Tunaflish schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 18:30:
Dat zei ik ook, waarop de verkoper zei dat 'ie dan gewoon wordt teruggestuurd met de melding 'Ja, die heb je gewoon laten vallen, eigen schuld'.
Het mooie is dat HIJ het moet aantonen en dat wordt moeilijk. Hij kan het wel roepen, maar als hij dat niet kan onderbouwen(door bijvoorbeeld krassen op de behuizing etc.) dan trekt hij aan het kortste eind.

Het blijft overigens wel lastig om je gelijk te krijgen, ook al heb je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
JakeNL schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 19:45:
[...]

Het mooie is dat HIJ het moet aantonen en dat wordt moeilijk. Hij kan het wel roepen, maar als hij dat niet kan onderbouwen(door bijvoorbeeld krassen op de behuizing etc.) dan trekt hij aan het kortste eind.

Het blijft overigens wel lastig om je gelijk te krijgen, ook al heb je het.
Vooral dat laatste. Ik ben nu druk bezig om allerlei wetsartikelen op te zoeken die me kunnen helpen, heb er al een paar gevonden. Hij krijgt het nog lastig om dat aan te tonen inderdaad, want er zit echt alleen die barst, verder is de telefoon alsof 'ie vers uit het doosje komt.

Maargoed, dit lijkt me lang genoeg off-topic, dit ligt verder niet aan het model. Hoop ik :P

Stiekem nog even een tweede vraag of mensen met een backup van de stock firmware mij willen PM'en :$

So long, and thanks for all the fish!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 16:17

Dido

heforshe

Mektheb schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:44:
Hoezo geen garantie op de hardware ?, als je het daar gekocht heb zeker wel.
( mits het je eigen schuld is )
offtopic:
Als het je eigen schuld is heb je meestal juist geen garantie ;)

Wat betekent mijn avatar?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

F$ck :(

Net mijn Blade laten vallen, is de voorkant natuurlijk helemaal gebarsten... De LCD lijkt volledig in orde. Net even eBay gecheckt maar daar kan ik alleen backcovers vinden, weet iemand waar je de volledige set of alleen de voorkant op de kop kan tikken?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Tunaflish schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 15:40:
Zojuist bij de winkel van KPN geweest, ze geven geen garantie op de hardware, alleen de software. Binnenkort maar even zo'n nieuw schermpje van eBay plukken.
Blatante nonsens. Ze willen geen garantie geven, maar uiteraard zijn ze verplicht garantie te geven. Zoals het in de Nederlandse wet is opgenomen.

Bedrijven roepen wel meer, maar daar moet je je niet door laten imponeren. Netjes blijven, maar wel duidelijk maken dat je je rechten kent (desnoods even opzoeken en uitprinten), dat je je niet weg laat sturen en als ze moeilijk blijven doen, dat je er anders een zaak van maakt bij de betreffende instanties (daar moet je niet gelijk mee gaan gooien, want daar word je dan niet geloofwaardiger van). Zoals gezegd, altijd netjes blijven, maar je niet met een kluitje het riet in laten sturen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 01:55 ]

• Tunaflish
Borromini schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 01:37:
F$ck :(

Net mijn Blade laten vallen, is de voorkant natuurlijk helemaal gebarsten... De LCD lijkt volledig in orde. Net even eBay gecheckt maar daar kan ik alleen backcovers vinden, weet iemand waar je de volledige set of alleen de voorkant op de kop kan tikken?
Twee pagina's terug had iemand een post met eBaylinks maar lui die allen de voorkant (met glas) aanbieden, zo'n 25 euro.

@Camacha: inderdaad, heb vanavond in het Burgerlijk Wetboek de relevante artikelen opgezocht en opgeslagen, ga ze er dinsdagmee om de oren slaan.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Tunaflish schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 02:18:
[...]

Twee pagina's terug had iemand een post met eBaylinks maar lui die allen de voorkant (met glas) aanbieden, zo'n 25 euro.
Bedankt :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Ik ga binnenkort naar londen en zou er daar dus 1 kunnen kopen, of kan je hem ondertussen al in NL halen?
Ook twijfel ik tussen de Galaxy Gio en de ZTE blade, iemand die hier wat over kan zeggen?
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:02:
Ik ga binnenkort naar londen en zou er daar dus 1 kunnen kopen, of kan je hem ondertussen al in NL halen?
Ook twijfel ik tussen de Galaxy Gio en de ZTE blade, iemand die hier wat over kan zeggen?
Het zal intussen moeilijker zijn om hem te krijgen, online was recent alleen nog de witte bij Orange te krijgen. De vergelijking moet je zelf maken, boodschappenlijstjes moet je zelf opstellen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:07:
[...]

Het zal intussen moeilijker zijn om hem te krijgen, online was recent alleen nog de witte bij Orange te krijgen. De vergelijking moet je zelf maken, boodschappenlijstjes moet je zelf opstellen :)
ligt de blade nou wel in de nederlandse winkels?
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:00:
ligt de blade nou wel in de nederlandse winkels?
Kom op. Het staat uitgebreid in het topic besproken, in recente posts. Een beetje eigen inzet mag wel :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

ik las dat hij door kpn verkocht wordt maar jij zegt 'Het zal intussen moeilijker zijn om hem te krijgen,' zou je die zin even uit kunnen leggen?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
Is er trouwens iemand die weet waar je parts kan krijgen behalve ebay ?, wil graag me ZTE wit maken en alles van Orange etc eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BigDo33: als je de phone ook en vooral voor het beluisteren van muziek wilt gebruiken raad ik je de ZTE Blade af, de geluidskwaliteit is minder dan matig. Die van de Samsung Galaxy Gio is prima voor muziek. Wat ik onverwacht ook een nadeel vond aan de ZTE Blade is de (veel) grotere resolutie van het scherm. Op een aantal websites waren de letters daardoor zo klein, dat ik ze niet kon lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 21:56
Hey,

Ik ben op zoek naar een budget android phone en kom deze Blade (en Skate!) tegen. Ik heb in dit topic tot nu toe niks gelezen over de multi touch van de Blade. Werkt die een beetje goed? Op youtube heb ik wat videos gevonden die een bug laten zien (YouTube: ZTE Blade Mutlitouch Bug - YouTube en YouTube: ZTE BLADE SCREEN COLOR&MULTITOUCH TEST FULL HD - YouTube). Hebben jullie er last van in dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Iedereen die op zoek is naar een gel case en screen protector:
http://cgi.ebay.nl/1-x-TP...25671f88ce#ht_1509wt_1139

Binnen 2 weken binnen, spot goedkoop en past perfect. Screen beschermer zat er ook zo op. Hele strakke gel case die ontzettend nauw sluit waardoor je niet veel extra bulk/omvang toevoegt aan de telefoon.

EDIT:
SeriousG, multitouch in Opera Mini (browser), Quickpic (gallery) en games werkt bij mij foutloos.

[ Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 12-09-2011 16:34 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:35

Bjorker

Cadillacs rule!

Negakinu schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:32:
...SeriousG, multitouch in Opera Mini (browser), Quickpic (gallery) en games werkt bij mij foutloos.
Quickpic werkt inderdaad veel sneller dan de stock gallery versie, maar wat is SeriousG ?

Edit:
CLB schreef op maandag 12 september 2011 @ 22:56:
Kijk eens twee berichten boven die van jou...

Lol.. thnx

[ Voor 21% gewijzigd door Bjorker op 12-09-2011 23:17 ]

Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk eens twee berichten boven die van jou...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog dat er iets was met een LCD en een OLED/ Super OLED scherm. Weet iemand welke modellen ze verkopen bij Vodafone en KPN? 120 euro is een leuke prijs voor dit toestel met garantie etc :).

Eigenlijk ben ik aan het kijken naar een tablet maar telefoon, GPS, muziek, video alles in je binnenzak is toch ook wel handig.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFT =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Mijn stiefbroer was tot vandaag op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik heb hem de Blade aangeraden en omdat hij vandaag waarschijnlijk niet op tijd in de buurt van een KPN-winkel kon komen, heb ik hem voor hem opgehaald. Eenmaal thuis meteen een backup van de stock firmware gemaakt om die terug te kunnen zetten naar mijn eigen Blade, aangezien die voor garantie terug moet. Backup maken ging soepel, niets aan de hand.

Tot het proberen terug te zetten van die backup naar mijn eigen toestel; sommige bestanden werden in plaats van data.img data.yaffs2.img genoemd, waarna Clockwork die imagebestanden niet kon vinden en dus ook niet restoren. SD-kaart aan de pc gehangen, namen van die .img's veranderd en je raadt het al; md5 mismatch. Ik heb op internet gezocht naar dat yaffs2, maar kan er niks nuttigs over vinden. Bijzonder frustrerend, dit. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Laatst online: 30-04 12:52
Welke ClockworkMod gebruik je? Er zijn een aantal versies die problemen hebben met het backuppen. Je kan ook best op beide telefoons dezelfde versie gebruiken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Op de nieuwe 4.4.0.7, op de mijne heb ik die net geïnstalleerd, probeer het nu nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je kan ook altijd de 'stabiele' 3.0.2.7 gebruiken die ook bij de TPT van GSF zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Het is gelukt! Versies gelijk getrokken en een nieuwere backup laten restoren, is goed gegaan. Nu nog kijken of er ergens sporen van rooten te vinden zijn, die verwijderen en dan morgen naar de winkel voor mijn garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
Negakinu: bedankt voor je reactie!

Één laatste vraag aan de Blade users: kan de (stock rom van )ZTE Blade (bvb: kpn, telfort) chinees weergeven? De reden hiervoor is dat ik binnenkort een cursus chinees ga doen en een student raadde mij een smartphone dictionary te gebruiken zoals hij dat op de iphone gebruikt. Aangezien ik de iphone een beetje duur vind om hem alleen te kopen om als woordenboek te gebruiken keek ik beetje rond voor een budget android.

Een app die ik hiervoor zou willen gebruiken is hanping (https://market.android.co...ermitre.hanping.app&hl=en) en ik heb begrepen dat in Azië als het goed is wel chinees wordt weergegeven (best logisch), maar ik weet dus niet of de Europese/ Nederlandse Blade Chinees kan weergeven. Kan de Nederlandse Blade een site als "yahoo.com.hk" volledig weergeven in het Chinees of ziet men dan alleen hokjes (zoals het nu op mijn telefoon het geval is)?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Tunaflish schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:24:
Het is gelukt! Versies gelijk getrokken en een nieuwere backup laten restoren, is goed gegaan. Nu nog kijken of er ergens sporen van rooten te vinden zijn, die verwijderen en dan morgen naar de winkel voor mijn garantie.
Je kan unrooten met Z4root (voor degenen die standaard op 2.2 zitten) of Universal Androot (voor degenen met 2.1 stock ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
Petervanakelyen schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:31:
[...]

Je kan unrooten met Z4root (voor degenen die standaard op 2.2 zitten) of Universal Androot (voor degenen met 2.1 stock ROM).
Klopt, die heb ik er ook al op uitgevoerd. Ben nu aan het googlen of de stock recovery mode nog is terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
SeriousG schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:25:
. Kan de Nederlandse Blade een site als "yahoo.com.hk" volledig weergeven in het Chinees of ziet men dan alleen hokjes (zoals het nu op mijn telefoon het geval is)?

Bij voorbaat dank!
Ik heb een europees toestel met de GSF21-rom en krijg bij deze site een massa onleesbare tekens - geen hokjes. Zal wel chinees zijn zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
grejo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:27:
[...]

Ik heb een europees toestel met de GSF21-rom en krijg bij deze site een massa onleesbare tekens - geen hokjes. Zal wel chinees zijn zeker? ;)
Bedankt voor je reactie! Het was hongkongs :P. Ik wilde het toestel morgen al gaan aanschaffen. Ligt het denk je aan de custom rom die je gebruikt of is het android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniem1
  • Laatst online: 02-07 23:11
Is de blade ook over te clocken naar 800mhz?
aangezien er in de sg gio/ace de zelfde processor(volgens de pricewatch) zit, en deze alle bij geclockt zijn op 800mhz moet dat voor de blade toch ook mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
SeriousG schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:36:
[...]

Bedankt voor je reactie! Het was hongkongs :P. Ik wilde het toestel morgen al gaan aanschaffen. Ligt het denk je aan de custom rom die je gebruikt of is het android?
Ik krijg hier met de stock ROM ook een heleboel vage tekens, geen blokjes. Lijkt me dat het dus wel in orde is :)
anoniem1 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:48:
Is de blade ook over te clocken naar 800mhz?
aangezien er in de sg gio/ace de zelfde processor(volgens de pricewatch) zit, en deze alle bij geclockt zijn op 800mhz moet dat voor de blade toch ook mogelijk zijn?
Net zoals bij desktops, zijn er maar een paar Blades die stabiel de 800MHz halen. Onder CyanogenMod lukt het om Quadrant uit te voeren op 800MHz zonder (onmiddelijke) reboot, maar stabiel overklokken gaat toch maar tot zo'n ~700MHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
Petervanakelyen schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:51:
[...]

Ik krijg hier met de stock ROM ook een heleboel vage tekens, geen blokjes. Lijkt me dat het dus wel in orde is :)
het begint kennelijk laat te worden voor m'n hersenen :P ik dacht dat grejo met "onleesbare tekens"driehoekjes, pijltjes, vage lettercombinaties etc.bedoelde (zoals dit http://t2.gstatic.com/ima...zLq-Rp0im0Sp9huzZjPGKc-AM).

Nu denk ik dat jullie gewoon aziatische karakters zien? :) (zoals dit http://www8.pcmag.com/med...s-chinese-search-site.jpg)

EDIT:

Heb links bijgevoegd om zeker te zijn dat we elkaar goed begrijpen met "vage tekens" :P. Ik wil morgen de Blade halen en niet thuis achterkomen dat er een misverstand was xD

[ Voor 11% gewijzigd door SeriousG op 13-09-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grejo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01-2022
SeriousG schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:14:
[...]

het begint kennelijk laat te worden voor m'n hersenen :P ik dacht dat grejo met "onleesbare tekensCbedoelde (zoals dit http://t2.gstatic.com/ima...zLq-Rp0im0Sp9huzZjPGKc-AM).

Nu denk ik dat jullie gewoon aziatische karakters zien? :) (zoals dit http://www8.pcmag.com/med...s-chinese-search-site.jpg)

EDIT:

Heb links bijgevoegd om zeker te zijn dat we elkaar goed begrijpen met "vage tekens" :P. Ik wil morgen de Blade halen en niet thuis achterkomen dat er een misverstand was xD
Uiteraard bedoel ik aziatische tekens. Ik schreef "onleesbare tekens" omdat ik het chinees niet machtig ben. :'(
En ik veronderstel dat een stock rom dit ook kan vermits je in de instellingen ook "oosterse" talen kunt instellen.

Verwijderd

Weet iemand misschien of de stock firmware van de Blade (die je bij KPN of Telfort koopt) ook om een vanille Android build is?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vanwaar die vraag? Ik vrees er in ieder geval een beetje voor, ZTE zal sowieso wel wat veranderd hebben...

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
SeriousG schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 17:25:
kan de (stock rom van )ZTE Blade (bvb: kpn, telfort) chinees weergeven?
Weergeven kan gewoon, zoals hierboven gemeld.

Misschien interessant voor je:
Met het toetsenbord in de originele ROM van de Blade kan je ook Chinese tekens invoeren (met handschrift herkenning of gewoon met alfabet).
Bij het flashen van een nieuwe ROM krijg je een ander toetsenbord zonder Chinese input. Je moet dan het originele toetsenbord appart installeren, het toetsenbord heet xt9ime en is te vinden in de GSF thread op de Modaco forum.

Trouwens, handschrift herkenning werkt ook met gewoon alfabet, misschien leuk om een keertje te proberen wanneer je dikke vingers hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dr. Prozac op 14-09-2011 03:54 ]

• SeriousG
Dr Prozac en Grejo. Bedankt voor jullie reacties. Ik ga proberen de blade vandaag op te halen.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Vervelend dat bij KPN de blade niet zonder abbo verkocht wordt. Althans niet volgens de verkoper die ik sprak.

[ Voor 27% gewijzigd door Trebbors op 14-09-2011 10:11 ]

Moet je naar een andere winkel, hij is gewoon los te koop als prepaidpakketje voor 120,00 euro =)

• JSTA
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-07 19:48
Hallo mede blade eigenaren.

Ik ben inmiddels zo'n 2 weken in bezit van een blade. Na aanschaf gelijk de laatste versie van GSF erop gezet op de methode die hier word omschreven: http://android.modaco.com...te-u-v880-or-gen2-device/

Nu werkte alles 2 weken lang perfect maar een paar dagen geleden viel mijn blade ineens uit en nu krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan. Het is sowieso niet het gevolg van val/waterschade. Als ik de aan knop indruk reageert de telefoon wel. Maar het enige wat dan gebeurt is dat de backlight van het scherm aangaat (het scherm gaat dus van helemaal zwart naar verlicht zwart) en het rode lampje van de rechter fysieke knop knippert continu.

Verder doet de telefoon helemaal niks meer. Ik kom ook met geen mogelijkheid meer in clockworkmod en kan dus ook niet mijn backup terugzetten.

Wat ik heb geprobeerd:
- accu er uit laten voor lange tijd, vervolgens de accu terug erin en aan proberen te zetten. Geen effect.
- zowel proberen op te starten zonder simkaart als zonder sd kaart. Geen effect.
- via http://android.modaco.com...-de-bricking-a-zte-blade/ method 3 (tpt) geprobeerd toegang tot clockworkmod te krijgen. De telefoon reageert hier niet op.

Als ik m op mijn laptop aansluit hoor ik het bekende usb geluidje vanuit mijn laptop, maar ik kan verder niet op mijn telefoon komen.

Weet iemand misschien nog een oplossing of kent iemand dit probleem misschien? Ik breng mijn blade liever nog niet terug naar de winkel voordat ik hem terug naar stock heb ivm garantie.

Alle hulp is welkom. Alvast bedankt! :)
Lekker een dagje in de oplader laten zitten en vanavond weer is kijken...

Verwijderd

Borromini schreef op woensdag 14 september 2011 @ 02:34:
Vanwaar die vraag? Ik vrees er in ieder geval een beetje voor, ZTE zal sowieso wel wat veranderd hebben...
Wil de Blade sterk aanraden aan een maat van me. Ben dan toch benieuwd of het om een schone Android build betreft of eentje met schil overheen. Heb gelezen dat bij de San Francisco de schil van Orange makkelijk kan worden uitgeschakeld. Maar dan hebben we erover dat die nog op 2.1 zat.
En hoe zijn jullie ervaringen met de stock firmware (Android 2.2.2) op jullie KPN/Telfort/Hi Blade? Enkele bloatware? En is het er dan nog 150 MB ruimte voor de gebruiker?

Hij doet waarschijnlijk niet aan rooten maar wil wel na jaren lang een N96 wel een echte Smartphone!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het is me _eindelijk_ gelukt om OpenVPN werkend te krijgen op GSF b19 :D

Bij interesse post ik een howto hoe het me gelukt is, want het is wat prutswerk, dat dan weer wel.

* sloth gaat verder stoeien :Y)
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:43:
Hij doet waarschijnlijk niet aan rooten maar wil wel na jaren lang een N96 wel een echte Smartphone!
Als die een echte smartphone wil, moet je gewoon rooten imho, simpel

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
sloth schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:33:
Het is me _eindelijk_ gelukt om OpenVPN werkend te krijgen op GSF b19 :D

Bij interesse post ik een howto hoe het me gelukt is, want het is wat prutswerk, dat dan weer wel.

* sloth gaat verder stoeien :Y)
Ik ben wel benieuwd ;)

• bindsa
  • Niet online
De blade is tegenwoordig ook online te bestellen:

http://www.midimedia.nl/A...Blade-San-Francisco-P729V

Weet iemand trouwens hoe ik m'n kompas kan resetten/calibreren?

Ik zit nu op GSF B25 en draai stabiel op 719MHz, verder durfde ik niet te gaan. Tot hoever hebben jullie hem geklokt?

[ Voor 24% gewijzigd door bindsa op 14-09-2011 17:43 ]

• C_H_T
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-07 07:03
Hallo allemaal,

Ik wil deze telefoon kopen om mijn 3 jaar oude telefoon te vervangen. Ik koop dan wel de KPN-versie. Klopt het dat de KPN-versie een 5 MP camera heeft en een LCD scherm ipv OLED (kan ik dit aan de doos herkennen of is de KPN-versie sowieso 5MP camera + LCD scherm)?

• caspertje19
  • Laatst online: 13-09 13:08
Ik ben zojuist in Hoorn naar de kpn winkel gegaan. Medewerker keek mij raar aan bij het merk en toestel. Vervolgens in de computer gekeken en ze kreeg grote ogen: hij bestaat. 150 euro.
Vervolgens laat ik haar een prepaid toevoegen en voila 120 euro.
In het magazijn kijken: één op voorraad.

Er stond in het verkoop stukje op haar scherm dat het in eerste instantie als een pilot in kpn/hi winkels te verkrijgen is. De rest heb ik niet meer kunnen lezen.

Ik vind hem verrassend veel telefoon voor dat geld en vraag me af waarom concurrerende toestellen minimaal het dubbele zijn....laatst voor me zusje een legend gekocht en voor me moeder een Wildfire S, maar vind die ZTE toch echt niet minder, tijd zal het leren hoe die zich houd.

Van het weekend ff custom ROM erop knallen.
Ben benieuwd hoe de Blade is in verhouding met, bijvoorbeeld een Galaxy S 2.
Kan je er Whatsapp + eBuddy + ondertussen internetten makkelijk mee draaien, of gaat hij dan kutten?
Er zit dus een 600Mhz processor in, waarom zou je dan juist deze moeten aanschaffen ipv een dualcore telefoon?
Ik zoek een vervanger voor mn N97 mini, en heb een idee dat dit hem gaat worden..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Quad schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:21:
Ben benieuwd hoe de Blade is in verhouding met, bijvoorbeeld een Galaxy S 2.
Kan je er Whatsapp + eBuddy + ondertussen internetten makkelijk mee draaien, of gaat hij dan kutten?
Er zit dus een 600Mhz processor in, waarom zou je dan juist deze moeten aanschaffen ipv een dualcore telefoon?
Ik zoek een vervanger voor mn N97 mini, en heb een idee dat dit hem gaat worden..
Hoe is een budgetauto in vergelijking met een sportauto? Je vergelijkt twee telefoons uit compleet verschillende prijsklassen, en is niet zo zinvol. Mijn HTC Desire vertraagt al als er email binnenkomt, dus verschillende apps tegelijk zal zwaar gaan.

Je schaft de Blade aan voor de beste prijs/prestatieverhouding, maar niet voor de beste prestatie. Maar 120 vs 500 euro is een groot verschil.

gambieter schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:31:
[...]

Hoe is een budgetauto in vergelijking met een sportauto? Je vergelijkt twee telefoons uit compleet verschillende prijsklassen, en is niet zo zinvol. Mijn HTC Desire vertraagt al als er email binnenkomt, dus verschillende apps tegelijk zal zwaar gaan.

Je schaft de Blade aan voor de beste prijs/prestatieverhouding, maar niet voor de beste prestatie. Maar 120 vs 500 euro is een groot verschil.
Ik begrijp je standpunt iind, maar het is geen appel met peren.
Het gaat erom, hoe zo'n telefoon zich standhoud met mijn gebruik.
Het ziet er mooi uit allemaal, maar practisch moet het ook in orde zijn.

PVOutput☀️

Quad schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:33:
Ik begrijp je standpunt iind, maar het is geen appel met peren.
Het gaat erom, hoe zo'n telefoon zich standhoud met mijn gebruik.
Het ziet er mooi uit allemaal, maar practisch moet het ook in orde zijn.
Als je genoeg geld hebt en het er ook voor over hebt, dan kan je beter die S2 kopen. Als je liever niet zo duur uit bent, dan de Blade kopen en accepteren dat die een stuk langzamer is. Hij zal met allerlei online actieve dingen gewoon een stuk trager zijn; singlecore en langzamer.

Maar de vergelijking is gewoon zinloos. Je moet zelf de afweging maken of je budget of snelheid belangrijker vind.

gambieter schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:44:
[...]

Als je genoeg geld hebt en het er ook voor over hebt, dan kan je beter die S2 kopen. Als je liever niet zo duur uit bent, dan de Blade kopen en accepteren dat die een stuk langzamer is. Hij zal met allerlei online actieve dingen gewoon een stuk trager zijn; singlecore en langzamer.

Maar de vergelijking is gewoon zinloos. Je moet zelf de afweging maken of je budget of snelheid belangrijker vind.
Ja precies, had ik dus al verwacht.
Ik ga er waarschijnlijk wel op vooruit in verhouding met de N97 mini.
Prutapps, traag, en batterijduur houdt nog geen werkdag meer vol met whatsapp aan.

PVOutput☀️

Quad schreef op donderdag 15 september 2011 @ 00:51:
Ja precies, had ik dus al verwacht.
Ik ga er waarschijnlijk wel op vooruit in verhouding met de N97 mini.
Prutapps, traag, en batterijduur houdt nog geen werkdag meer vol met whatsapp aan.
Als je continu online gaat met apps die regelmatig checken (dwz geen push gebruiken), dan gaat je batterij bij Android-smartphones ook geen lolletje worden. Scherm etc zijn mooi, dus erop vooruit gaan, dat neem ik aan van wel. Maar blijf je altijd realiseren: het is een budgettoestel.

gambieter schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:07:
[...]

Als je continu online gaat met apps die regelmatig checken (dwz geen push gebruiken), dan gaat je batterij bij Android-smartphones ook geen lolletje worden. Scherm etc zijn mooi, dus erop vooruit gaan, dat neem ik aan van wel. Maar blijf je altijd realiseren: het is een budgettoestel.
Budget, dat is de N97 ook :/

PVOutput☀️

Als je budgettoestellen koopt, moet je geen topmodel eisen stellen. Dan moet je het topmodel kopen.

Halen dus en uitproberen! Vind je het niks verkoop je m weer voor drie tientjes minder!

CLB schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:26:
Halen dus en uitproberen! Vind je het niks verkoop je m weer voor drie tientjes minder!
Was ik dus inmiddels van plan ^^.

Heb ff gegoogled, blijken er 2 versies te zijn..?
Een van Orange, met 3.2 MP en zonder flits, maar Telfort heeft hem met 5MP (niet bekend met flits).
KPN schijnt hem dus ook te hebben, maar heb hier geen KPN winkel in de buurt.

Dus ff rond kijken vandaag/morgen ;)

PVOutput☀️

Er bestaan meerdere versies ja...
OLED of TFT, Blade of San Francisco, 3,2MP of 5MP, 512MB RAM of 256MB RAM...
Telfort verkoopt ze trouwens volgens mij alleen bij abbo's en KPN ook als prepaid..

Ok, en dan alleen in de fysieke winkels blijkbaar, onlineshop niks te vinden.
De versie die het er toe doet is dus die 5MP, met OLED scherm en 512MB ram?

PVOutput☀️

Quad schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:35:
OLED ga je niet vinden. Alleen de eerste generatie was OLED, alles wat nu wordt geleverd is TFT. Verder: 512 MB RAM (150 MB bruikbaar zonder custom ROM), camera is geloof ik 5 MP maar weet ik niet. Kan je nakijken.

Yes klopt en zonder flits zoals alle Blades =)

Maar desondanks een zeer interessant toestel ;)
Cyanogenmod erover heen, en t schijnt een toptoestel te zijn :D.

PVOutput☀️

• bindsa
  • Niet online
Quad schreef op donderdag 15 september 2011 @ 01:35:
http://www.midimedia.nl/A...Blade-San-Francisco-P729V

• greatgonzo
  • Laatst online: 16-09 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik ben er toch nog niet helemaal over uit wat te doen: de blade stond al langer op een verlanglijstje, maar eigenlijk neig ik ook wel naar een samsung Galaxy (eerste versie). Ik schat in dat ik voor een tweedehands galaxy evenveel kwijt ga zijn als voor de blade.

Waarom toch de galaxy? Met name het scherm: groter, AMOLED tov TFT. En natuurlijk een flitser voor foto's.
Waarom dan toch de Blade: natuurlijk super in de prijs/kwaliteit verhouding. En ik heb dan wel een nieuwe telefoon t.o.v. een telefoon die misschien al 1,5 jaar gebruikt is.

Een derde optie is wachten op de Skate. Maar in november kan ik pas van abbo wisselen. Ik schat in dat er tegen die tijd nog niet een simlockvrije variant te vinden is:

Mijn concrete vraag: zijn er mensen die van een Galaxy over zijn gestapt, of mensen die van een Galaxy over willen gaan stappen naar bijvoorbeeld de Skate. Wat zijn voor jullie de redenen om de overstap te nemen/te overwegen?

• bindsa
  • Niet online
Hmm mijn probleem wordt echt steeds vager. Telefoon teruggegaan op garantie, terug gekregen, camera werkt weer. Gisteren GSF B25 erop gezet: Camera werkt prima. Vannacht aan de lading gehad, vanochtend kijk ik weer: Camera preview is weer stuk. Wat kan dit zijn?
greatgonzo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:30:
Ik ben er toch nog niet helemaal over uit wat te doen: de blade stond al langer op een verlanglijstje, maar eigenlijk neig ik ook wel naar een samsung Galaxy (eerste versie). Ik schat in dat ik voor een tweedehands galaxy evenveel kwijt ga zijn als voor de blade.

* verhaal *
Galaxy S ga je voorlopig nog niet vinden voor 120,-..

PVOutput☀️

Verwijderd

greatgonzo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:30:
*knip*Mijn concrete vraag: zijn er mensen die van een Galaxy over zijn gestapt, of mensen die van een Galaxy over willen gaan stappen naar bijvoorbeeld de Skate. Wat zijn voor jullie de redenen om de overstap te nemen/te overwegen?
Ikzelf heb een galaxy s, en heb net een paar dagen met een blade gespeeld die ik voor mn moeder heb gekocht. Heb nu ginger stir fry b25 erop draaien, en dat doet het echt fantastich.
De galaxy s daarentegen, is niet te verglijken. Als voormalig vlaggenschip van samsung mag je dat ook wel verwachten. Met name het scherm (amoled is veel mooier dan tft), en de snelheid van alles is stukken beter dan de blade. Daarnaast is ook de grote van het scherm een grote plus voor mij, waardoor hij ook heel slecht te vergelijken is met de blade. galaxy kost je denk ik ook 80-120 e meer voor tweedehands..
Skate ziet er netjes uit, benieuwd naar de prijs want dat zou de keuze voor een ZTE altijd bepalen imho.

• greatgonzo
  • Laatst online: 16-09 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

iig bedankt voor de reacties: misschien is die €125-150 voor een tweedehands Galaxy inderdaad optimistisch, maar ik neem de bevindingen mee.

• sloth
  • Niet online
Tutorial: Blade als OpenVPN client naar een OpenVPN server

Wat heb je nodig?

-Root toegang op je blade
-Terminal of adb
-Een werkende OpenVPN server configuratie, hier ga ik verder niet op in

1) Maak een folder openvpn in de root van je SD

2) Kopieer hiernaar je ca.crt, iets.key, iets.crt en configuratiebestand als iets.conf

3) Maak, als root, een link van waar je Busybox installatie zich bevindt (/system/xbin in mijn geval) naar /system/xbin/bb:

code:
1
2
3
4
su
sysrw
ln -s /system/xbin /system/xbin/bb
sysro

4) Download "OpenVPN Installer" van de market, en installeer als volgt:
- OpenVPN directory "/system/bin"
- ifconfig/route directory "/system/xbin/bb"

5) Download "OpenVPN Settings"van de market, en stel als volgt in:
- Hou je vinger op je config en selecteer dan "Preferences"
- "Script Security Level" -> "Build-in + scripts"

6) Ga vervolgens terug naar de "main" settings van OpenVPN Settings, en open menu.
- Selecteer "Advanced"
- Check "Load tun kernel module"
- Klik on "TUN module settings"
- "Load module using" -> insmod
- "Path to tun module" -> /system/lib/modules/tun.ko

7) Probeer te verbinden, je zou nu een werkende OpenVPN tunnel moeten hebben. Enjoy! :)

Bijlagen:

client.conf

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
remote 1.2.3.4 443
client
proto tcp
tls-client
ca ca.crt
cert iets.crt
key iets.key
dev tun
dev-node /dev/tun
resolv-retry infinite
persist-key
persist-tun
script-security 2
verb 3
log status.log
comp-lzo

openvpn.conf (op de server dus)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
port 443
proto tcp
dev tun
ca ca.crt
cert ietsserver.crt
key ietsserver.key
dh dh1024.pem
server 10.137.20.0 255.255.255.0
ifconfig-pool-persist ipp.txt
keepalive 10 120
comp-lzo
user nobody
group users
persist-key
persist-tun
status openvpn-status.log
verb 3

Disclaimer: veel informatie is van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=755556 gehaald, credits naar Crusoe86 hiervoor.
Verder, YMMV. Dit zijn mijn ervaringen om het werkend te krijgen.
Grappig.. Op een of andere manier is de Blade heel populair in de PW :X

PVOutput☀️

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
Quad schreef op donderdag 15 september 2011 @ 11:56:
Grappig.. Op een of andere manier is de Blade heel populair in de PW :X
Inderdaad.
Ik heb mijn ZTE Blade al een jaar en meestal is zo'n telefoon dan wel "antiek".
Bewijst toch maar hoe goed de prijs/prestatie verhouding van de telefoon was en is. :)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Mr_Blobby schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:32:
[...]
Inderdaad.
Ik heb mijn ZTE Blade al een jaar en meestal is zo'n telefoon dan wel "antiek".
Bewijst toch maar hoe goed de prijs/prestatie verhouding van de telefoon was en is. :)
En bevalt de telefoon naar een jaar..?
Vastlopers, traagheid, hoe is je gebruik? Ben benieuwd :)

PVOutput☀️

• sloth
  • Niet online
Wat wil je weten? Alles is onderhand al wel gezegd geweest. Pluspunten, minpunten, vergelijk met andere telefoons, ..

Heb je überhaupt al dit topic eens doorbladerd of doorzocht?
Quad schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:42:
Kom op zeg, je mag wel een beetje moeite zelf doen. Er is een heel topic, het web staat vol reviews, enzovoort. Het hoeft toch niet op een presenteerblaadje te worden aangeboden?

gambieter schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:46:
[...]

Kom op zeg, je mag wel een beetje moeite zelf doen. Er is een heel topic, het web staat vol reviews, enzovoort. Het hoeft toch niet op een presenteerblaadje te worden aangeboden?
Nja, mijn ervaring is dat elke gebruiker het anders heeft.
Maar ik heb genoeg informatie om mijn knopen door te hakken iig.

PVOutput☀️

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
Quad schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:42:
[...]

Ben nog steeds erg blij met mijn telefoon.
Ik zet er niet steeds nieuwe ROMs op, maar ben wel laatst naar Ginger Stir Fry Beta 19 gegaan en vind dat met name de accuduur daarmee flink werd verbeterd.
Vastlopers heb ik nagenoeg niet (al weken niet meer gezien).
De hardware is ook nog prima in orde (geen ingedrukte knoppen of stof onder scherm ofzo).
Verder zijn alle voor en nadelen wel bekend.

Het enige serieuze minpunt voor mij is dat ik het geluidsvolume via de hooftelefoon (muziek en de FM radio) erg zacht vind.
Ik hoor graag of iemand hier een oplossing voor heeft

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

De handige tutorial voor OpenVPN (sloth in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade") is in de startpost opgenomen, met dank :)

Ben bij de T for telecom in Rijssen geweest, daar hadden ze hem net vandaag binnen gekregen.
Heb hem even in handen gehad (niet mogen testen helaas), maar de eerste indruk ziet er leuk uit.
Is vooral een HTC stijl, kwa materiaal en kleur gebruik. Wat me wel erg opviel was het gewicht, echt vederlicht.
Ben nog even aan het twijfelen, maar heb wel een idee wat het wordt :).

Trouwens, volgens de verkoper gaan ze naast T for telecom ook aan The Phone House geleverd worden, als KPN prepaid, dus je hoeft niet speciaal naar de KPN winkel te gaan.

PVOutput☀️

• Tunaflish
Heeft iemand GSF 24 op zijn Blade draaien? Heb eergisteren op het toestel van mijn broer die versie erop gezet, en hij klaagde nogal over de zeer korte accuduur; meer dan 10% drain per uur. In het GSF-topic op MoDaCo zie ik een aantal posts van anderen die ook klagen over de batterijduur, maar nog wat meer ervaringen zou wel fijn zijn. Dan is namelijk het probleem gevonden en kan hij gewoon updaten of downgraden.

Oh, en een snelle vraag tussendoor waar ik even over nadacht; als ik straks mijn telefoon terugkrijg (jawel, KPN heeft hem eindelijk opgestuurd ter reparatie, ben erg benieuwd) wil ik graag b25 erop flashen. Ik heb een backup van b22 met al mijn contacten, berichten en apps en whatever, en die wil ik graag houden. Is het mogelijk om b25 te flashen en dan de data.img als advanced backup terug te zetten?

• Petervanakelyen
Tunaflish schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:55:
Heeft iemand GSF 24 op zijn Blade draaien? Heb eergisteren op het toestel van mijn broer die versie erop gezet, en hij klaagde nogal over de zeer korte accuduur; meer dan 10% drain per uur. In het GSF-topic op MoDaCo zie ik een aantal posts van anderen die ook klagen over de batterijduur, maar nog wat meer ervaringen zou wel fijn zijn. Dan is namelijk het probleem gevonden en kan hij gewoon updaten of downgraden.
Er zat een bug in de kernel waardoor de telefoon nooit in deep sleep ging. Voer een batterijcalibratie uit en upgrade naar B25 en het opgelost :)
Oh, en een snelle vraag tussendoor waar ik even over nadacht; als ik straks mijn telefoon terugkrijg (jawel, KPN heeft hem eindelijk opgestuurd ter reparatie, ben erg benieuwd) wil ik graag b25 erop flashen. Ik heb een backup van b22 met al mijn contacten, berichten en apps en whatever, en die wil ik graag houden. Is het mogelijk om b25 te flashen en dan de data.img als advanced backup terug te zetten?
Volgens mij is dat geen enkel probleem. Ik heb geen werkende Blade op dit moment dus ik kan het niet nakijken, maar moet geen probleem zijn.

• Tunaflish
Petervanakelyen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:59:
Er zat een bug in de kernel waardoor de telefoon nooit in deep sleep ging. Voer een batterijcalibratie uit en upgrade naar B25 en het opgelost :)
Zoiets las ik inderdaad. Bedankt.
Petervanakelyen schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:59:
Volgens mij is dat geen enkel probleem. Ik heb geen werkende Blade op dit moment dus ik kan het niet nakijken, maar moet geen probleem zijn.
Dan ga ik het er gewoon op wagen, en als het niet lukt hou ik het gewoon bij 22.

• caspertje19
Ik ga ergens dit weekend beginnen met de custom rom, maar weet iemand hoe ik het toestel weer in originele staat terug kan brengen voor eventuele garantie? Ik heb de 5 mp kpn versie.

Is me niet helemaal duidelijk na het zoeken op modaco

[ Voor 20% gewijzigd door caspertje19 op 15-09-2011 18:19 ]

En wat is er dan niet duidelijk? Alles komt hier in dit topic, op Modaco, via Google echt stap voor stap wel voor...

caspertje19 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:17:
Is me niet helemaal duidelijk na het zoeken op modaco
Zoals CLB al vraagt: wat heb je zelf al gevonden, wat is niet duidelijk? We gaan je hier geen stappenplan geven, uberhaupt is het de vraag of je het nodig gaat hebben. Maar ook dan het GoT-motto: laat zien wat je zelf al hebt gedaan.

• caspertje19
Heel simpel, op de htc heb je gewoon de orginele RUU bestanden, waarmee je simpel de orginele ROM terug kan flashen. Bij de zte kan ik alleen maar roms van buitenlandse providers vinden op modaco.

Ik zoek dus de originele ROM van kpn(of als die niks gewijzigd hebben) de orginele van zte van Europa.

Het flashen op zich kom ik wel uit, dat lukte me in den beginnen met wm5.0 al, dus dat komt wel goed.

Puur de orginele kpn ROM terug flashen zodat je geen sporen meer van custom recovery, root en ROM zichtbaar zijn.

Is die rom te vinden, of moet ik een eigen backup van me rom maken, dat is eigenlijk de vraag. (of moet ik een dump maken, zodat iemand op modaco er eeen flashable ROM update van kan maken....

[ Voor 16% gewijzigd door caspertje19 op 15-09-2011 19:32 ]

• Tunaflish
Hoe je sporen van de custom recovery verwijdert (Clockwork weghalen dus) weet ik zo niet, maar de originele ROM is natuurlijk gewoon terug te zetten als je daar zelf een backup van maakt voordat je er een custom ROM op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
Ik lees dat de ZTE in de KPN winkel simlockvrij is. Weet iemand of dit ook het geval is bij de Telfort online shop: http://shop.telfort.nl/te...ge/ZTE-Blade-Prepaid.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:15:
Ik lees dat de ZTE in de KPN winkel simlockvrij is. Weet iemand of dit ook het geval is bij de Telfort online shop: http://shop.telfort.nl/te...ge/ZTE-Blade-Prepaid.html
Geen idee eerlijk gezegd, maar ga er wel vanuit.
En als je er een custom rom op doet, wordt hij vanzelf wel unlocked..
Volgens de verkoper van T for Telecom zijn hun versie's en die in the phonehouse ook simlockvrij.

Edit: Van The phonehouse vraag ik mij af in hoeverre dat betrouwbaar is, aangezien er niks te vinden is op de website van The Phonehouse.

[ Voor 11% gewijzigd door Quad op 16-09-2011 10:44 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:28:
[...]

Zoals CLB al vraagt: wat heb je zelf al gevonden, wat is niet duidelijk? We gaan je hier geen stappenplan geven, uberhaupt is het de vraag of je het nodig gaat hebben. Maar ook dan het GoT-motto: laat zien wat je zelf al hebt gedaan.
Ik heb het zelf nog niet willen doen, maar had er wel aan gedacht om dat even uit te zoeken voor garantiedoeleinden.. Ik kon het alleen niet goed vinden op deze en de modaco topics.
Wel je stock rom backuppen voordat je een nieuwe rom flashed, en het unrooten met z4root is gewoon op de knop drukken naar het schijnt (en dan kan alleen het getrainde oog het nog achterhalen werd gezegd). Alleen een uitleg/file van het terugzetten van de stock recoevery vond ik nergens, maar moet natuurlijk niet al te lastig zijn. Ik liet het rusten en dacht dat het wel een keer ergens voorbij zou komen ;) En heb toen lekker GSF erop gezet, wat nog steeds fantastisch is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 15:22
Quad schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:36:
Geen idee eerlijk gezegd, maar ga er wel vanuit.
En als je er een custom rom op doet, wordt hij vanzelf wel unlocked..
Zojuist gebeld: volgens een meneer van de Telfort Helpdesk zijn de prepaid toestellen van Telfort allemaal gesimlocked voor Telfort prepaid., met uitzondering van de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Wat maakt het uit, hij is in minder dan een minuut unlocked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik durf er wel geld op in te zetten dat die gewoon simlockvrij is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeriousG
Maar volgens mij zeggen ze dit bij de KPN ook...enigste manier om erachter te komen is proberen door iemand :P

Ik heb wel met de stock rom dat m'n contacten verdwijnen als ik ze edit :S Verder bevalt het nog wel. De batterij is met de stock rom ook aan de korte kant, misschien krijg ik dat later met custom roms wat meer uit de accu, maar eerst ff zo browsen door de android manual.

Die blade manual is trouwens de kleinste mobiele manual die ik ooit heb gelezen...paar pagina's in het NL hoe ik simkaart erin moet doen enzo :S.

Ben zelf van plan om nog een autolader-usb te kopen voor de ZTE zodat die tijdens het navigeren niet na een tijdje uitvalt en ik vind het ook handig om de auto als een oplaadstation voor onderweg te gebruiken. Ik zag er ééntje liggen bij de Mediamarkt van een onbekend merk voor 15 euro, iemand ervaring hiermee of andere merken?

Heb bij de media markt ook een leren valenta hoes gekocht voor 15 euro en een universele screen protector voor 10 euro (wat zijn die dingen duur!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Laatst online: 10-12-2024
SeriousG schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 15:57:
Die blade manual is trouwens de kleinste mobiele manual die ik ooit heb gelezen...paar pagina's in het NL hoe ik simkaart erin moet doen enzo :S.
Een completere manual staat op de sdkaart van de Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Prozac schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:06:
[...]

Een completere manual staat op de sdkaart van de Blade.
of hier: http://www.netatonce.se/d...EN_634314730812187500.pdf

10e voor een screenprotector is afzetterij wat mij betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Nee, dit is geen Blade. Het is een van de vele andere Chinese modellen met compleet andere hardware maar dezelfde behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:14:
[...]

Nee, dit is geen Blade. Het is een van de vele andere Chinese modellen met compleet andere hardware maar dezelfde behuizing.
oke thanks, de schermgroote verschilt ook met 0.1 inch
Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.