Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Even een korte update op mijn avontuur met de service van KPN: ik heb zojuist gezien dat mijn telefoon de 'diagnose' val/druk/stootschade heeft gekregen. Ik ben heel benieuwd naar hun bewijs daarvan...

So long, and thanks for all the fish!

Volgende week de blade ophalen bij de Belcompany ^^.
Hij is daar 100E, kpn prepaid.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Lastig te krijgen zeg. Vanmorgen afgereisd naar dichtstbijzijnde ...
- KPN Winkel : de ZTE Blade verkopen we alleen icm een abo
- The PhoneHouse : de ZTE wat? We hebben alleen ZTE tablets
- een no-name telefoonwinkel : een Z-T-wat?
- Saturn : ZTE? Wat is dat voor een merk, nog nooit van gehoord, we hebben we een goedkope Android LG?

Dan toch maar online bij Telfort als prepaid bestellen denk ik.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Daarnet wou ik de batterij opnieuw calibreren, waarbij je je blade moet uitschakelen.

De vorige keer toen ik m'n SF uitschakelde begon hij op onverklaarbare manier terug GSF te flashen. Om dataverlies zoals toen te vermijden dacht ik eerst via clockworkmod een backup te maken, dus ik reboot naar clockwork, maak een backup en doe weer een reboot.

De telefoon bleef hierbij hangen bij de groene android, en reageert niet. Dan maar batterij eruit gehaald, maar bij het inschakelen hetzelfde probleem.

Omdat ik dacht dat er misschien te weinig plaats op de sdcard was door de nieuwe backup heb ik deze naar mn pc verplaatst, waardoor er ~400MB vrij is. Dus dit is het ook niet.

Een google zoektocht kon me helaas ook niet helpen :(

Heeft iemand raad? Verder ben ik echt wel bijna klaar met roms flashen e.d. wist niet dat dit zo'n PITA kan zijn..
@sloth: heb je TPT gebruikt om GSF te installeren, of Clowckworkmod? In het eerste geval: verwijder de image-dfolder van je SD kaart, in het tweede geval, verwijder de update.zip file van je SD-kaart.

Dat zal je niet meer helpen bij deze installatie (dw CWM backup is te laat) maar voorkomt mogelijk toekomstige problemen. Ik zou gewoon een schone installatie doen, bestanden verwijderen van SD-kaart, instellen, gelijk backup maken zodat je daar altijd naar terug kan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sloth
  • Niet online
Met TPT (GSF b19) die gelijk naar gen2 flasht.

Ik had de image folder na het flashen renamed naar backup_gsfb19_image op m'n sdcard, dan kan het daaraan niet liggen toch?

Voor de zekerheid deze ook maar even verplaatst naar mn pc, cache en dalvik cache gewiped en ook fix permissions gedaan.
Helaas..nog altijd in bootloop nu.

Wat raad je me nu aan? Ik heb nog een clockworkmod backup van net voor ik dit probleem heb, dan hoef ik niet nog een keer te backuppen toch?

Gewoon weer image folder aanmaken op de root van sd met GSF, vervolgens menu en volume-+ inhouden en opnieuw flashen?
sloth schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:34:
Ik had de image folder na het flashen renamed naar backup_gsfb19_image op m'n sdcard, dan kan het daaraan niet liggen toch?
Zou niet moeten, maar je hebt die niet meer nodig, gewoon verwijderen.
Voor de zekerheid deze ook maar even verplaatst naar mn pc, cache en dalvik cache gewiped en ook fix permissions gedaan.
Helaas..nog altijd in bootloop nu.
Die installatie is zo in de war, die is niet meer te redden.
Wat raad je me nu aan? Ik heb nog een clockworkmod backup van net voor ik dit probleem heb, dan hoef ik niet nog een keer te backuppen toch?

Gewoon weer image folder aanmaken op de root van sd met GSF, vervolgens menu en volume-+ inhouden en opnieuw flashen?
He? Nee, NOOIT Menu/Vol+ ingedrukt huden bij aanzetten, dat is alleen voor TPT en dat heb je nooit meer nodig behalve als je specifiek een TPT wilt doen. Voor Clockworkmod is het Vol-down indrukken en aanzetten, en dan gewoon die specifieke backup terugzetten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• sloth
  • Niet online
Laatste backup proberen te restoren via clockwork (Volume - bij het aanzetten), die laad ook gewoon maar wanneer ik reboot nog altijd die bootloop.. :|
sloth schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 14:56:
Laatste backup proberen te restoren via clockwork (Volume - bij het aanzetten), die laad ook gewoon maar wanneer ik reboot nog altijd die bootloop.. :|
Dan wordt het een schone installatie, het is niet anders. En anders is er mogelijk een ander (hardware) probleem.

• sloth
  • Niet online
Doordat ik via die GSF tpt image al op gen2 zit volstaat het om een rom (probeer ik gelijk GSF b25) als update.zip in de root van de sdcard te plaatsen, en dan vanuit clockworkmod gewoon update from zip te selecteren, toch?
Yes! En even je caches wissen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

sloth schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:19:
Doordat ik via die GSF tpt image al op gen2 zit volstaat het om een rom (probeer ik gelijk GSF b25) als update.zip in de root van de sdcard te plaatsen, en dan vanuit clockworkmod gewoon update from zip te selecteren, toch?
Ja. Maar wel alles wipen (data/cache etc) van te voren! No wipe, no whine.

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
ik zit toch te wijfelen of ik hem zal rooten. De garantie gaat er dan wel af maar valt er weer een originele rom op te zetten? Heb hier een beetje rond gesnuffeld maar vind daar niks over.
Lennart95 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:49:
ik zit toch te wijfelen of ik hem zal rooten. De garantie gaat er dan wel af maar valt er weer een originele rom op te zetten? Heb hier een beetje rond gesnuffeld maar vind daar niks over.
Ja, natuurlijk kan dat, als die originele rom beschikbaar is. Het is ook vaker besproken, maar je zal hier geen kant-en-klare lijstjes vinden. Wat heb je zelf intussen gedaan, op Modaco gezocht bijvoorbeeld? Ik kan me niet voorstellen dat je echt hard gezocht hebt, als je niets hebt gevonden.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Lennart95 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:49:
Heb hier een beetje rond gesnuffeld maar vind daar niks over.
Nee? :X Het is nochtans al tot in den treure besproken. Hier is een linkje met wat meer uitleg.
Meer moet je gemakkelijk kunnen vinden, hier of op MoDaCo.

[ Voor 43% gewijzigd door Petervanakelyen op 17-09-2011 16:01 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Lennart95
gambieter schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:52:
[...]

Ja, natuurlijk kan dat, als die originele rom beschikbaar is. Het is ook vaker besproken, maar je zal hier geen kant-en-klare lijstjes vinden. Wat heb je zelf intussen gedaan, op Modaco gezocht bijvoorbeeld? Ik kan me niet voorstellen dat je echt hard gezocht hebt, als je niets hebt gevonden.
Oh ik zie dat ik Custom rom en rooten door elkaar heb gehaald. IK heb overigens alleen hiero gezocht.
Lennart95 schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:54:
Oh ik zie dat ik Custom rom en rooten door elkaar heb gehaald. IK heb overigens alleen hiero gezocht.
Dan nog. Ik zie dat je hier vrij nieuw bent; het is de bedoeling dat je echt zelf inzet toont, niet 5 minuten zoeken en dan al een vraag stellen :) .

Oftewel: ga aan de slag.

Verwijderd

beetje offtopic maar is de monte carlo/zte skate echt beter dan de blade? want ik hoor veel mensen dat die skate zn geld niet waard is.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:44:
beetje offtopic maar is de monte carlo/zte skate echt beter dan de blade? want ik hoor veel mensen dat die skate zn geld niet waard is.
Hij is relatief duur voor weinig verbetering, daarmee is de prijs/prestatie verhouding minder gunstig als je het met de Blade vergelijkt. Ik weet niet of er zoveel custom ROMs etc voor zijn. Vergeleken met andere, veel duurdere telefoons is het nog steeds een mooi dingetje.

er is trouwens een apart topic voor de Skate.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 17-09-2011 16:50 ]

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 16:47:
[...]

Hij is relatief duur voor weinig verbetering, daarmee is de prijs/prestatie verhouding minder gunstig als je het met de Blade vergelijkt. Ik weet niet of er zoveel custom ROMs etc voor zijn. Vergeleken met andere, veel duurdere telefoons is het nog steeds een mooi dingetje.

er is trouwens een apart topic voor de Skate.
Ik ga over een paar weken naar londen dus had hem dan mee kunnen nemen, maar zie net dat de simlock tot op heden nog niet gekraakt is. De skate valt dus af voor mij. Maar weet iemand hier of ik er nog voordeel mee heb de blade in engeland te kopen (lagere prijs)?
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:17:
[...]

Ik ga over een paar weken naar londen dus had hem dan mee kunnen nemen, maar zie net dat de simlock tot op heden nog niet gekraakt is. De skate valt dus af voor mij. Maar weet iemand hier of ik er nog voordeel mee heb de blade in engeland te kopen (lagere prijs)?
Belcompany Deventer heeft hem voor 100E.
Ik denk niet dat je daar in Engeland onder gaat zitten.
Volgens mij is de verkoopprijs daar minimaal 99 pond. En dat is volgens mij zo'm 117,- euro.

PVOutput☀️

• catchingfire
$@$#&*$(@#$#&$@ besteld bij Telfort online, bezorging binnen 24uur staat er overal... krijg je even later een mailtje: "De door u bestelde ZTE Blade Prepaid is op dit moment niet voorradig. De bestelling zal verder verwerkt worden zodra het toestel beschikbaar is. .... Het is niet mogelijk om te reageren op deze e-mail."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 17:58:
[...]

Belcompany Deventer heeft hem voor 100E.
Ik denk niet dat je daar in Engeland onder gaat zitten.
Volgens mij is de verkoopprijs daar minimaal 99 pond. En dat is volgens mij zo'm 117,- euro.
Idd bij Belcompany verkoopt ze voor 100 euro, eerste indruk is goed en voelt degelijk aan.
Verder is de stock rom redelijk clean te noemen, al kent hier en daar wat extra aanpassingen door ZTE zelf.
Wat me nu opvalt is dat als ik de scherm uitzet dan valt de wifi connectie weg, welke weer herstelt wordt als ik de scherm weer aanzet. Raar is dat ik bij wifi sleep policy op nooit heb gezet. Iemand idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:08:
Wat me nu opvalt is dat als ik de scherm uitzet dan valt de wifi connectie weg, welke weer herstelt wordt als ik de scherm weer aanzet. Raar is dat ik bij wifi sleep policy op nooit heb gezet. Iemand idee?
Zoek het topic eens door. Dit is een probleem dat zich wel vaker voordoet bij de Blade. Als je "Wifi ZTE Blade" bij google intikt, zul je zat informatie vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 18-09-2011 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspertje19
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:08
Petervanakelyen schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:54:
[...]

Nee? :X Het is nochtans al tot in den treure besproken. Hier is een linkje met wat meer uitleg.
Meer moet je gemakkelijk kunnen vinden, hier of op MoDaCo.
Ook ik had vragen mbt het terug kunnen flashen van orginele firmware en ondertussen is het me gelukt:

1. Volg gewoon de instructies op Modaco
Zorg alleen dat je na stap 1, een backup maakt van je huidige ROM in clockwork recovery --> anders word het moeilijk om je orginele ROM terug te zetten....

Hierna kun je je rom naar keuze flashen.

Wil je weer terug naar stock, dan moet je het volgende doen:
1. boot in clockwork recovery
2. herstel je orginele rom van de backup, doe een Full wipe (data en cache)
3. volg de instructies op deze site om de orginele stock recovery terug te flashen
Je hoeft alleen de restore_stock_recovery.zip terug te flashen in je clockwork recovery

Hierna heb je weer orginele ROM en orginele recovery.

Op de laatste link staat ook nog een methode om de interne opslag te vergroten. let er wel op, dat dit de grootte van je partities veranderd. Als je dan weer terug wilt naar stockROM, zul je eerst weer de orginele partitities moeten herstellen met de stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 17:09

supersook

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:08:
[...]

gambieter schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:11:
[...]

Zoek het topic eens door. Dit is een probleem dat zich wel vaker voordoet bij de Blade. Als je "Wifi ZTE Blade" bij google intikt, zul je zat informatie vinden.
Als ik het goed heb begrepen is dit een hardware feature/issue, waardoor wifi wordt uitgeschakeld als het toestel in sleep mode gaat. Nu was dit geen ramp geweest als 3G daarvoor in de plaats zou worden ingeschakeld voor de nodige notificaties, maar dat gebeurt helaas niet. Behalve de Advanced Wifi Lock, die het toestel 'wakker' houdt om zodoende wifi aan te houden, denk ik dat er geen echte oplossing voor is.

[ Voor 38% gewijzigd door supersook op 18-09-2011 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16
supersook schreef op zondag 18 september 2011 @ 13:47:
[...]

[...]

Als ik het goed heb begrepen is dit een hardware feature/issue, waardoor wifi wordt uitgeschakeld als het toestel in sleep mode gaat. Nu was dit geen ramp geweest als 3G daarvoor in de plaats zou worden ingeschakeld voor de nodige notificaties, maar dat gebeurt helaas niet. Behalve de Advanced Wifi Lock, die het toestel 'wakker' houdt om zodoende wifi aan te houden, denk ik dat er geen echte oplossing voor is.
Dat denk je verkeerd.. ;)

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
En beta 26 is weeral uit, als bugfix release (o.a. tethering is fixed). Jammer dat het development van CM7 de laatste paar weken een beetje stil ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 00:10
mag ik u bedanken namens de feest commissie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Heb m'n blade gisteren geroot dmv z4root. Veel fijner nu ik move2sd enabler kan gebruiken waardoor ik alle apps naar de sd kan zetten. Ik heb nog steeds wel een probleempje: Ik heb m'n phone altijd op stil staan maar hij trilt niet als ik een sms ontvang. Bij het binnenkomen van een oproep trilt hij wel. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lennart95 schreef op zondag 18 september 2011 @ 18:43:
Heb m'n blade gisteren geroot dmv z4root. Veel fijner nu ik move2sd enabler kan gebruiken waardoor ik alle apps naar de sd kan zetten. Ik heb nog steeds wel een probleempje: Ik heb m'n phone altijd op stil staan maar hij trilt niet als ik een sms ontvang. Bij het binnenkomen van een oproep trilt hij wel. Iemand een oplossing?
Naar je berichten app gaan en dan instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
heb ik al gekeken maar altijd trillen en indien stil werken allebei niet. Ik voel gewoon helemaal niks dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Je moet ook niet bij de normale instellingen kijken maar bij de instellingen van de sms app (in het sms scherm op menu drukken).

Zelf heb ik ook een tijdje met hetzelfde probleem gezeten. Ik vind Android een prachtig systeem en het feit dat elke functie van de telefoon een aparte app is, is heel mooi (bellen, smsen, mailen, kalender, instellingen, enz.) maar het is jammer dat doordoor niet altijd alle instellingen in één centraal menu te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsjaa dat lijkt me logisch met verschillende applicaties voor dezelfde soort applicaties =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Gambieter en CLB, bedankt! Ik heb inmiddels alweer een paar dagen een werkende telefoon, nu met GSF b25 :)

Zijn er nog tweakers met GSF b25 die problemen hebben met wifi? Hier wil ie geen AP's vinden en verbreekt om de x seconden de verbinding.

Op modaco lees ik dat b26 inmiddels uit is dat wifi tethering moet fixen, maar het lijkt me dat dat niets te maken heeft met wifi an sich..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Your welcome, daar zijn we voor! Zelf geen b25 ervaring, ik zit nog op 21 of 22 ofzo.. ZTE al 'n week niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:19

IceStorm

This place is GoT-like!!!

catchingfire schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:15:
Ik lees dat de ZTE in de KPN winkel simlockvrij is. Weet iemand of dit ook het geval is bij de Telfort online shop: http://shop.telfort.nl/te...ge/ZTE-Blade-Prepaid.html
Ik weet dat, dat is ie ;) Heb hem zelf net 30 seconde binnen maar hij slikt mijn oude sim zonder problemen.

En nu even verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onlime
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Weet iemand ook of de ZTE Blade bij Belcompany simlockvrij is?

Ik ben in 3 vestigingen geweest en een medewerker ging het voor me testen maar kreeg geen netwerkverbinding met een vodafonekaart in de KPN telefoon.

Bij KPN krijg je een losse simkaart terwijl Belcompany een doosje met simkaart erin verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
onlime schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:48:

Ik ben in 3 vestigingen geweest en een medewerker ging het voor me testen maar kreeg geen netwerkverbinding met een vodafonekaart in de KPN telefoon.

Bij KPN krijg je een losse simkaart terwijl Belcompany een doosje met simkaart erin verkoopt.
In Nederland zijn prepay telefoons eigenlijk nooit simlockvrij (uitzonderingen daargelaten), in Belgie schijnen ze dat te moeten zijn. Maar de SIMlock is makkelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
onlime schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:48:
Heb hier een Belcompany-Blade (KPN Prepaid, 100 euro _/-\o_ ) die out-of-the-box werkt met een Telfort abo-sim en een T-Mobile prepaid sim.

Nog eens in gaan lezen of ik überhaupt aan het custom-rommen ga. Als de stock-rom stabieler werkt dan is het voor m'n vriendin prettiger om daarop te blijven zitten. Voegt een GSF veel toe of is er in elke release wel weer iets triviaals (wifi, om maar even iets te noemen) wat niet fatsoenlijk werkt?

[ Voor 32% gewijzigd door catchingfire op 19-09-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-03 15:08
Vandaag voor 100 euro mijn ZTE Blade gehaald bij de Belcompany. Ik ga hem naast mijn Glaxy S2 gebruiken. Wat is de Blade een ontzettend leuke telefoon voor zijn geld. Net een custom rom GSF erop gezet. Hij werkt snel en soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
gambieter schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 15:23:
[...]

Ja. Maar wel alles wipen (data/cache etc) van te voren! No wipe, no whine.
Wat zijn de consequenties van het 'wipen'? Wat behoudt je nou wel en niet als ik (in mijn geval) de b26 versie download en hernoem naar update.zip (ik zit nu op b21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je behoud niks, klaar.. Dus even backup van te voren maken en weer terugzetten =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
Als je niet wisselt van ROM type (dus van GSF B... naar GSF B...+getal) hoef je niet te wipen hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.H. Lassche schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:21:
Als je niet wisselt van ROM type (dus van GSF B... naar GSF B...+getal) hoef je niet te wipen hoor....
Nee, dat is niet waar. Het gaat vaak goed, maar niet altijd, en developers zeggen simpelweg: no wipe, no whine. Als je geen wipe doet, niet zeuren of om support vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:22:
[...]

Nee, dat is niet waar. Het gaat vaak goed, maar niet altijd, en developers zeggen simpelweg: no wipe, no whine. Als je geen wipe doet, niet zeuren of om support vragen.
Maar je kan het toch altijd eerst zonder wipe proberen? Problemen --> Wipe. Toch zonde om direct je data weg te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm the word is: backup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Mijn ervaring is dat het altijd goed gaat ja, maar het is en blijft natuurlijk eigen risico. Ik maak altijd even een backup voordat ik een nieuwe ROM installeer zodat ik zeker weet dat ik weer terug kan als het misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Nadat ik zelf begin dit jaar een ZTE Blade uit London had geïmporteerd (voor 135 euro) heeft mijn vriendin er nu eentje voor 120 bij Telfort gekocht. Simlock vrij en zonder rare branding logo's (die van mij heeft heel groot "SAN FRANSISCO" erop staan, die van haar alleen "ZTE")

Grappig hoe we begin dit jaar allemaal krom lagen om die dingen met pijn en moeite te importeren/bestellen en dat ze zelfs voor 200 euro verkocht werden. Nu haal je ze blijkbaar voor 100 euro bij Belcompany om de hoek. 100 euro is echt geen geld voor dit toestel.

Anyhoo, ik ga vanavond de Blade van mijn viendin flashen. Tips over welke ROM op dit moment de meest stabiele is? Ik draai zelf nog GSF 21 en heb hiervoor CyanogenMod7 gehad. GSF bevalt beter tot nu toe.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
CyanogenMod kampt nog steeds met issues. Ik begin me serieus af te vragen of ze het ooit stabiel gaan kunnen draaien op de Blade. GSF B26 is op dit moment alleszinds the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb net CyanogenMod 7 N200 geïnstalleerd, en dat mijn ZTE ziet mijn SIM-kaart niet meer :(. Getest met iemand anders zijn SIM-kaart, hetzelfde verhaaltje; het ligt dus niet aan de SIM-kaart. Back to N179 it is.

Net nog even teruggezet naar N179 en daarna naar N200, het probleem is weldegelijk reproduceerbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Borromini op 20-09-2011 10:48 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* Quad heeft hem binnen :D

Vandaag maar eens mee gaan spelen.. :)

Gefeliciteerd, maar dit draagt niets bij aan de discussie. Gelieve dit niet meer te doen

[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 20-09-2011 19:33 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Borromini schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 10:31:
Ik heb net CyanogenMod 7 N200 geïnstalleerd, en dat mijn ZTE ziet mijn SIM-kaart niet meer :(. Getest met iemand anders zijn SIM-kaart, hetzelfde verhaaltje; het ligt dus niet aan de SIM-kaart. Back to N179 it is.

Net nog even teruggezet naar N179 en daarna naar N200, het probleem is weldegelijk reproduceerbaar.
In de thread op Modaco staat dat ze de libraries voor de Blade vergeten zijn mee te compileren in N199 en N200.
Alle netwerk-gerelateerde modules zitten er dus ook niet in, bijzonder eigenlijk dat hij al op start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Idd, zelfde liedje op CyanogenMod-forum. Terug naar N179 dus en die GPS fix.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 09:05
Negakinu schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:26:
Grappig hoe we begin dit jaar allemaal krom lagen om die dingen met pijn en moeite te importeren/bestellen en dat ze zelfs voor 200 euro verkocht werden. Nu haal je ze blijkbaar voor 100 euro bij Belcompany om de hoek. 100 euro is echt geen geld voor dit toestel.
Beetje jammer dat de Nederlandse providers er nu pas mee komen, hier hadden ze er echt veel van kunnen verkopen. Misschien slaat het nu alsnog aan bij het grote publiek.
Volgens mij is de Blade een stuk interessanter dan al die Samsungs, LG's enz met 240x320 whatever schermpjes die je voor hetzelfde geld of meer kunt kopen...en ik weet zeker dat iedereen die 5 seconden een Blade in zijn handen heeft gehad het daar mee eens is.

Ik heb de mijne een maand of 3 geleden nog voor € 150,00 in België gehaald, beetje jammer dat hij nu 33% goedkoper bij BelCompany te krijgen is...
Anyhoo, ik ga vanavond de Blade van mijn viendin flashen. Tips over welke ROM op dit moment de meest stabiele is? Ik draai zelf nog GSF 21 en heb hiervoor CyanogenMod7 gehad. GSF bevalt beter tot nu toe.
Heb zelf geen ervaring met veel verschillende ROMs:
- een week of 2 gewoon stock-ROM (2.1 Mobistar, dus geen bloatware) gedraaid
- daarna Swedish Spring 5 (2.2) geen problemen mee gehad.
- GSF 22 erop gezet op de dag van release, ook nog geen enkel probleem mee gehad.

Ik gebruik geen Bluetooth, dus daarover kan ik niks zeggen m.b.t. de verschillende ROMs.
Op stock en SS5 heb ik GPS verschillende malen gebruikt en dat werkte gewoon goed.
Op GSF 22 heb ik mijn navigatie app (Sygic) nog niet geïnstalleerd, dus weet nog niet of het werkt.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:28
Vanmorgen even langs de belcompany geweest voor de ZTE Blade. Ze hadden hem op voorraad dus meteen meegenomen voor 100 euro. Gelijk even getest met een Simyo sim en dat is geen probleem. Ga hem gebruiken als reserve toestel, moet mijn HTC desire nu voor de 3e keer terug sturen... :(

Eerste indruk is erg positief. Je merkt aan alles dat het een budget telefoon is, maar voor het geld werkt het allemaal zeer goed. Hij is in ieder geval sneller dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flashen gaat best wel lastig, zoveel informatie die je tegenkomt.
Thuis maar ff goed voor zitten iig..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

Valentino-46 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 13:04:
[...]

[...]

Heb zelf geen ervaring met veel verschillende ROMs:
- een week of 2 gewoon stock-ROM (2.1 Mobistar, dus geen bloatware) gedraaid
- daarna Swedish Spring 5 (2.2) geen problemen mee gehad.
- GSF 22 erop gezet op de dag van release, ook nog geen enkel probleem mee gehad.

Ik gebruik geen Bluetooth, dus daarover kan ik niks zeggen m.b.t. de verschillende ROMs.
Op stock en SS5 heb ik GPS verschillende malen gebruikt en dat werkte gewoon goed.
Op GSF 22 heb ik mijn navigatie app (Sygic) nog niet geïnstalleerd, dus weet nog niet of het werkt.
Ik zelf gebruik Sygic op GSF B19, maar heb dan wel het probleem dat het heel lang duurt voordat mijn gps een fix heeft. Ik weet alleen niet of dit aan de ROM ligt of aan iets anders. Upgraden naar nieuwere versies heb ik nog niet gedaan. Ik kan dat wellicht doen, als de bluetooth bug gefixed is in de nieuwste versie.

edit: hmm, ik zie dat de kernel ondertussen al weer is geupgrade, dus wellicht zijn die issues al lang opgelost...

[ Voor 8% gewijzigd door Harrie op 20-09-2011 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Quad schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:20:
Flashen gaat best wel lastig, zoveel informatie die je tegenkomt.
Thuis maar ff goed voor zitten iig..
Je moet allereerst bekijken of je een "Gen1" of "Gen2" ZTE Blade heb.
Lees daarom deze post en gebruikt de gelinkte app daarvan om het zeker te weten.
Als je een Gen1 heb, dan is de eerste keer flashen en direct naar Gen2 gaan, kinderlijk eenvoudig:
  • Pak een zip uit naar de SD kaart
  • Zet de ZTE Blade uit
  • Zet de ZTE Blade aan, terwijl volume+ en menu tegelijk zijn ingedrukt
Zie bijv. "Gen1 to Gen2 All-in-one custom rom upgrade TPT" voor Ginger Stir Fry Beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr_Blobby schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 14:54:
[...]
Je moet allereerst bekijken of je een "Gen1" of "Gen2" ZTE Blade heb.
Lees daarom deze post en gebruikt de gelinkte app daarvan om het zeker te weten.
Als je een Gen1 heb, dan is de eerste keer flashen en direct naar Gen2 gaan, kinderlijk eenvoudig:
  • Pak een zip uit naar de SD kaart
  • Zet de ZTE Blade uit
  • Zet de ZTE Blade aan, terwijl volume+ en menu tegelijk zijn ingedrukt
Zie bijv. "Gen1 to Gen2 All-in-one custom rom upgrade TPT" voor Ginger Stir Fry Beta 2.
Gewoon via Clockwork doen dus.
Done :) GSF B26 draai ik dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 20-09-2011 16:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

kan iemand me vertellen welke versie de Belcompany variant is? Aangezien er verschillende android/camera/amoled versies in omloop zijn.

Op GoT verwachten we eigen inzet van de bezoekers. Basisvragen die met een zoekmachine of een klein beetje eigen initiatief vergen (zie de reactie hieronder voor een suggestie) worden dus niet gewaardeerd. Lees daarnaast voor het posten eens De regels voor dit forum en Android-FAQ. Daarmee kom je ook al een heel eind!

[ Voor 58% gewijzigd door PaT op 20-09-2011 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android 2.2/ TFT / 512MB RAM / 5MP

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 20-09-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
greatgonzo schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 18:01:
kan iemand me vertellen welke versie de Belcompany variant is? Aangezien er verschillende android/camera/amoled versies in omloop zijn.
Even bellen? Topic doorlezen? Er zijn geen OLED varianten meer (nooit AMOLED geweest), dus TFT, Android is Froyo (geen Gingerbread beschikbaar) en camera is 5 MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:27
Doe al een tijdje mee met de blade, echt een top toestel, inderdaad leuk om te lezen dat sommigen hem uit Engeland hebben geïmporteerd. Me too....voor 130 Euro destijds in februari/maart ofzo. Maar wel een OLED variant :) Ik weet 100% zeker dat, mocht deze kapot gaan, ik in NL zeker een nieuwe ga halen.

Ik heb er al verschillende ROM's op gehad van SS tot nu GSF. versie B19, in mijn ogen de meest stabiele rom die er is. Zeer lange batterijduur, soms, bij geen/weinig WIFI en bellen, zelfs wel 4 tot 5 dagen!

Mijn vraag is alleen de roms gaan hard op dit moment, zit er iemand hier op het forum die een beknopte handleiding heeft voor het zelf maken van ROM's?

Ik wil bijvoorbeeld B19 blijven gebruiken, alles werkt hierbij maar wel de nieuwe kernel bijvoorbeeld flashen, sinds de 19e is er een nieuwe v2.5.0 (te vinden op Modaco) en de batterymod gebruiken. Iemand een idee hoe dit in elkaar te integreren? Ik kan op modaco niet echt een duidelijke handleiding vinden....

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Heel simpel. De ROM is gewoon een archief waarin je met een tool zoals 7zip bestanden kan vervangen. Ik sloop al sinds beta4 spullen uit mijn ROM en voeg er andere aan toe (LauncherPro, CircleMod, updates van bestaande apps, etc).

Overigens heeft het volgens mij weinig zin om B19 te gebruiken en de kernel aan te passen, dan heb je eigenlijk B26 met een paar onopgeloste bugs (zoals wifi tethering, dat in B26 in orde is gebracht).

[ Voor 40% gewijzigd door Petervanakelyen op 20-09-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb zelf B26 in gebruik vanaf vandaag minuut 1.
En ik heb echt een wow factor!
Ik kan het niet vergelijken met de vorige stock rom, maar wat een heerlijke telefoon is dit gewoon.
Ben even gaan testen bijvoorbeeld met Sygic navigatie.
Hij doet t echt super mooi ook. Zeer snel een fix en hij weet ook erg goed waar ik ben, was wel anders dan met de N97 mini..
Ik kan het niet beschrijven hoeveel vooruitgang dit is, op het eerste gezicht dan :D Awesome! _/-\o_ _/-\o_

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Zou je even kunnen kijken of wifi bij jou werkt? Bij mij werkt het namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WiFi werkt hier hoor.
Jij gebruikt B25, maar zou toch de ROM updaten naar B26, want die fixt paar dingen op dat gebied.

Edit: Wat ik mij afvraag, waar zijn er accesoires te halen voor de Blade?
Ik kan niks vinden behalve dat de houder voor de telefoon die van de Samsung i900 gebruikt kan worden.
Maar eigenlijk wil ik zo'n soort station waar je de telefoon in plaatst.

De data aansluitkabel is trouwens micro USB (even ter bevestiging..)? Kon het niet zo gauw vinden, daar ik nu in mijn nest lig :).
Iig, van de week kijken naar auto accesoires, zodat ik straks goed op de weg kan navigeren :*) .

[ Voor 67% gewijzigd door Quad op 21-09-2011 00:56 ]

PVOutput☀️

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-08 11:29
Wipen van battery stats op de in de TS beschreven manier werkt niet voor de KPN blade. Dat was vast al bekend maar kan misschien vermeld worden in de TS?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

http://www.brodit.com/pro...d=ZTE&model=Blade&pn=prod
Hier de ZTE Blade geschikte autohouders.
Ik bedoelde dus een actieve houder.

PVOutput☀️

OConnor schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:18:
Wipen van battery stats op de in de TS beschreven manier werkt niet voor de KPN blade. Dat was vast al bekend maar kan misschien vermeld worden in de TS?
Wat werkt er niet? je zult toch wat specifieker moeten zijn :)

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Heb hem laten reserveren, en ga er morgen om :)
Kunnen hierop ook zware spellen als asphalt 5 op draaien, aangezien het wel een hd schermpje is?

• Petervanakelyen
Asphalt 5 werkt zonder problemen. In eerdere ROMs was er geloof ik wel een overclock voor nodig, het zou kunnen dat dat met de nieuwe kernel niet meer nodig is.

Lorem_Ipsum schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:04:
aangezien het wel een hd schermpje is?
Uhm HD is geen 800x480 hoor =)

• Lorem_Ipsum
CLB schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:20:
[...]

Uhm HD is geen 800x480 hoor =)
Dat weet ik, maar bij de meeste smarphones met een >800x480 wordt het toch vaak een hd schermpje genoemd.
Wel nice dat asphalt 5 hier goed op draait. Heb hiervoor een htc magic gehad, dus is dat wel een grote verbetering :)

• Petervanakelyen
Ik heb hiervoor ook een Magic gehad, en het is een gigantisch verschil :)

• C_H_T
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-07 07:03
Hoe is eigenlijk de kwaliteit van de 5 mpx camera? vergeleken met de 3.2 mpx versie.

[ Voor 25% gewijzigd door C_H_T op 21-09-2011 16:45 ]

C_H_T schreef op woensdag 21 september 2011 @ 16:44:
Hoe is eigenlijk de kwaliteit van de 5 mpx camera? vergeleken met de 3.2 mpx versie.
Hoe de kwaliteit in verhouding is weet ik niet, maar super is het niet..

PVOutput☀️

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
Quad schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:48:
[...]

Hoe de kwaliteit in verhouding is weet ik niet, maar super is het niet..
Erger als mijn blackberry kan haast niet.

Heb van me Bold 9700 het scherm defect en opsturen heeft voor dat bedrag toch geen zin dus morgen maar even langs de belcompany om voor 100 euro er een op te halen. Als die simlocked is zien we dan wel weer.
Ik was wel benieuwd hoelang jullie accu het onder normale tijdsduur uithoud ik lees namelijk uiteenlopende tijden

• Lorem_Ipsum
Waarom is er eigenlijk geen custom rom & root topic voor de ZTE Blade?

• Mr_Blobby
Lorem_Ipsum schreef op woensdag 21 september 2011 @ 19:50:
Waarom is er eigenlijk geen custom rom & root topic voor de ZTE Blade?
Draait er hier iemand een stock rom? ;)

Toch is het redelijk normaal op Tweakers om inderdaad een apart custom rom topic te starten..
Achja in de loop der tijd is het nagenoeg alleen maar over custom roms gegaan hierzo, verloopt goed toch.

• catchingfire
Mr_Blobby schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:20:
Draait er hier iemand een stock rom? ;)
Nog wel ja... ik als Android-virgin ben de Blade aan het "proefdraaien" voor m'n vriendin en ik wil gewoon iets stabiels wat werkt, zonder vage reboots, data-losses, half-werkende features, etc. Nu snap ik dat het gros hier altijd graag het nieuwste van het nieuwste draait maar echt een beargumentering van "alleen al om deze voordelen <lijst van voordelen>" zou je GSF (als ik het goed begrijp is dat de beste customrom voor de Blade) moeten draaien mis ik.

Daarbij is de GEN2 guide op Modaco nogal gedateerd (z4root link deed het niet, andere genoemde tools lijken oude versies) dus een helder up-to-date stappenplan van stockrom->customrom (graag met back-up van de stockrom justincase) zou ook helpen voor de newbies.
En wat is er op tegen om het zelf een beetje uit te zoeken.. Alles is daar op Modaco te vinden, tevens hier en hier struinen
ook een paar goede Tweakers rond zoals Gambieter die alles echt al tig keer netjes heeft opgesomt en uitgelegd... :)

catchingfire schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:12:
Nu snap ik dat het gros hier altijd graag het nieuwste van het nieuwste draait maar echt een beargumentering van "alleen al om deze voordelen <lijst van voordelen>" zou je GSF (als ik het goed begrijp is dat de beste customrom voor de Blade) moeten draaien.
Dus je wilt dat andere mensen het werk voor je doen, en dat je het hapklaar krijgt voorgezet? Dan zit je op het verkeerde forum :) .
Daarbij is de GEN2 guide op Modaco nogal gedateerd (z4root link deed het niet, andere genoemde tools lijken oude versies) dus een helder up-to-date stappenplan van stockrom->customrom (graag met back-up van de stockrom justincase) zou ook helpen voor de newbies.
Gewoon een TPT; GSF geeft je de mogelijkheid een TPT te doen waarbij de ROM wordt geinstalleerd. Makkelijker kan het niet. De ROM-makers doen al fantastisch werk en maken het zo makkelijk mogelijk, maar als het nog makkelijker moet, dan moet je iemand inhuren. Nu zijn je eisen hoog en de inzet minimaal.

• catchingfire
gambieter schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:18:
Dus je wilt dat andere mensen het werk voor je doen, en dat je het hapklaar krijgt voorgezet? Dan zit je op het verkeerde forum :) .
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik geen up-to-date stappenplan heb gevonden en nu bezig ben met uitzoeken.
Gewoon een TPT; GSF geeft je de mogelijkheid een TPT te doen waarbij de ROM wordt geinstalleerd. Makkelijker kan het niet. De ROM-makers doen al fantastisch werk en maken het zo makkelijk mogelijk,
Ah, dat helpt. Ik kwam 2 GSF threads tegen met 2 verschillende zips, een gsf-blade-b26.zip en een gsf-blade-b26-tpt.zip.

Als ik het goed begrijp moet ik voor beide scenarios ClockWorkMod installeren op deze manier:
Install z4root.1.3.0.apk from the APK you downloaded (niet via de link in de thread maar elders gevonden)
Launch z4root from the App Drawer
Choose temporary root
Unzip ZTE-Blade Recovery Manager from the ZIP you downloaded (0.37b was de nieuwste die ik kon vinden)
Install ZTE-Blade Recovery Manager from the APK
Launch ZTE-Blade Recovery Manager from the App Drawer
Allow the ZTE-Blade Recovery Manager App to have Superuser Rights
Hit the Recovery tab.
Hit the MENU button on your device and choose Update Database
Choose Install Recovery
If you have more than one IMG file on the sdcard you will be presented with a list - choose recovery-clockwork-3.0.2.4-blade-g2.img (die is oud, ik neem aan recovery-clockwork-5.0.2.0-blade.img ?)

... en dan kan ik twee manieren kiezen om een ROM te installeren:
non-tpt:
We are going to use ZTE-Blade Recovery Manage to tell Clockwork what to do.

However in the future you can now enter Clockwork by:
In the ZTE-Blade Recovery Manager App choose Reboot into Clockwork
Hold down the VOLUME DOWN button when booting up the phone
First go and download the Custom ROM ...

Actions
Open Astro File Manager from the App Drawer - browse to the Rom Zip file you choose
Hit the Firmware tab
If you want to make a complete backup of your entire phone : use the option Backup Current Firmware - this will put a FULL backup of your device onto the SDCard (in a directory called clockwork)
Choose Install Firmware - Not the firmware update
If you have more than one ZIP file on the sdcard you will see a list, pick the ROM file you downloaded (Large zip file) - Choose OK
Leave the WIPE Checked

The phone will reboot into Clockwork and automatically perform the following tasks:
-->edit: vol+=omhoog, vol-=omlaag, home=ok
-->edit: ik heb hier alle wipe-mogelijkheden die ik kon vinden gedaan
install the ROM
wipe data and cache partitions
reboot into the new ROM
Done! - This boot will take a while (up to 6 minutes) as the ROM first loads.

tpt:
Please make sure that you wipe data / factory reset in ClockworkMod
Unzip the file to the root of your sdcard, it will create an 'image' folder. Turn off your phone, leave it for at least 30 seconds, then hold menu & volume + when you power it on. You should see some green text (may be just a blank screen) then it should reboot & you should see a big android while it is performing it's first boot (this will take a while). Once it has successfully started up don't forget to delete the image folder on your sd card, to prevent any accidents.

De eenvoudigere non-tpt manier geeft me blijkbaar niet de mogelijkheid om de stockrom te saven naar SD?

Waarom ik eventueel deze zou willen installeren "ZTE Apps Addon (replaces the improved alternatives)" is me nog niet duidelijk, gezien hetgene wat tussen de () staat.

edit: het is me ondertussen gelukt om met de non-tpt manier naar gsf b26 te komen!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is de 3.2 MP camera wel degelijk autofocus ? En de 5 MP, is dit beter of gewoon een crappy cam die al dan niet upsampled???
Dat het niet zo geweldig is weet ik, maar ik wil weten of het de moeite loont te zoeken en eventueel in Duitsland de 5 MP versie te halen.

Hoe is het geluid over de speakers, zacht maar goed of kan het hard maar klinkt het krakkemikkig?

[ Voor 49% gewijzigd door Mizitras op 21-09-2011 22:38 ]

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Waarom Duitsland? In Nederland worden ze ook gewoon verkocht hoor.

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
catchingfire schreef op woensdag 21 september 2011 @ 21:12:
[...]

Nog wel ja... ik als Android-virgin ben de Blade aan het "proefdraaien" voor m'n vriendin en ik wil gewoon iets stabiels wat werkt, zonder vage reboots, data-losses, half-werkende features, etc. Nu snap ik dat het gros hier altijd graag het nieuwste van het nieuwste draait maar echt een beargumentering van "alleen al om deze voordelen <lijst van voordelen>" zou je GSF (als ik het goed begrijp is dat de beste customrom voor de Blade) moeten draaien mis ik.

Je hebt helemaal gelijk! Op Modaco zoek je jezelf kleurenblind om alle info bij elkaar te sprokkelen voor het 'custom rommen'. Dat gebeurt ook hier op het forum. Eigenlijk wel logisch, omdat een aantal te nemen stappen zo 'simpel' zijn voor de schrijvers, dat ze niet elke [enter] en [OK] meer aangeven. Dit heb je als leek wel nodig.

Wat is er op tegen op een hapklare brok info om een custom ROM op je Blade te zetten. Dat iedereen opnieuw het wiel uitvindt, is helemaal niet slim.

Ja, ja, ik kan nu wachten op de reactie: "wie houdt je tegen?" Maar daar ben ik nou weer net niet goed onderlegd voor op dit onderwerp. :)

• SeriousG
  • Laatst online: 12-09 21:56
Ik heb het niet precies bijgehouden dus het is een schatting. De accuduur is met de stock rom (ja die draai ik nog steeds totdat ik meer begrijp van het flashen enz enz enz.) is wel ok als je weinig doet..je haalt dan wel 2..misschien 3 dagen als je incidenteel belletje pleegt, berichtje stuurt en een mailtje leest. Wat ik wel heb is dat de accu snel leegraakt als ik flink ga lopen browsen op het internet (soms met wifi, soms zonder), spelletjes ga spelen en intensiever communiceer (whatsappen, bellen etc.). Dan haalt die ternauwernood de avond ~18u als ik zo rond 9u 's ochtends met 100% begin...De schermhelderheid heb ik op automatisch staan dus die staat eigenlijk nooit op 100%, want dan raakt m'n accu pas echt snel op denk ik....

Nog over het bellen...iemand anders last (al dan niet met custom rom) van dat de belkwaliteit soms nogal slecht is? Een keer stond ik in de metro in Rotterdam (waar ik normaal geen problemen had met m'n nokia c-5) en toen kon ik nauwelijks een gesprek voeren. Het was zo'n 5 seconden hallo roepen voordat ik de tegenpartij kon horen (tegenpartij kon mij wel de hele tijd horen) en daarna was het wat beter.Vandaag was het in de open lucht ook zo. Andere paar keren in de open lucht waren redelijk (lichte haperingen). Ik heb zelf de provider vodafone en heb met m'n voormalige nokia c5 vaak 3 ~3.5g ontvangst gehad...of anders volledig gsm, maar de blade heeft volgens mij moeite met normaal bereik laat staan 3g. Ik woon volgens vodafone in een hsdpa max 14.4 mbps gebied dus het zou denk aan m'n blade moeten liggen...:( Een review lijkt te bevestigen dat de Blade nogal matige belkwalteit heeft. Hebben Nederlandse (kpn, telfort, belcompany) Blades dit ook?..http://www.brighthub.com/mobile/manufacturers/reviews/111219.aspx#secn_5
Heb vandaag paar keer gebeld.
Het geluid, is in verhouding met de N97, fantastisch.
Helder, duidelijk en de ander kon mij goed verstaan.

Het enige waar ik tot nog toe niet tevreden over ben, is de FM radio.
Dat geluid is zacht (oordopjes), geen autoscan zenders e.d.

Muziekspeler heb ik nog niet geprobeert.

Kan ik trouwens, nu er ene custom rom op zit, de SD kaart formatteren?
De custom ROM enzo wil ik wel weer graag van de SD kaart af hebben, nu hij toch op de telefoon staat..

PVOutput☀️

Verwijderd

IceStorm schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:33:
[...]

Ik weet dat, dat is ie ;) Heb hem zelf net 30 seconde binnen maar hij slikt mijn oude sim zonder problemen.

En nu even verder spelen.
Die Blade heeft wel weinig intern geheugen, 150MB minder dan mijn LG (158MB)
http://shop.telfort.nl/te...ge/ZTE-Blade-Prepaid.html
Wat voor scherm zit erin, amoled?

Verwijderd

catchingfire schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:29:
*knip*

Ah, dat helpt. Ik kwam 2 GSF threads tegen met 2 verschillende zips, een gsf-blade-b26.zip en een gsf-blade-b26-tpt.zip.

Als ik het goed begrijp moet ik voor beide scenarios ClockWorkMod installeren op deze manier:
Install z4root.1.3.0.apk from the APK you downloaded (niet via de link in de thread maar elders gevonden)
Launch z4root from the App Drawer
Choose temporary root
Unzip ZTE-Blade Recovery Manager from the ZIP you downloaded (0.37b was de nieuwste die ik kon vinden)
Install ZTE-Blade Recovery Manager from the APK
Allow the ZTE-Blade Recovery Manager App to have Superuser Rights
Hit the Recovery tab.
Choose Install Recovery
If you have more than one IMG file on the sdcard you will be presented with a list - choose recovery-clockwork-3.0.2.4-blade-g2.img (die is oud, ik neem aan recovery-clockwork-5.0.2.0-blade.img ?)
Fijn dat het gelukt is.
Ik neem aan dat je het via clockworck zelf hebt gedaan of niet?

Ik dacht: policy van tweakers dat het er niet stond hier.. maar goed, dat gaat dan misschien om de juiste links:

Ik heb overigens voor permanent root gegaan, omdat ik hoorde dat je de blade ook dan weer kan unrooten met z4root, alleen blijft hij dan geroot als je restart.

vanaf bovenstaande quote (ik gebruik liever de TPT methode niet, omdat men zegt dat die methode "riskier" is, en niet nodig voor GEN2 machines, die je hier in NL toch alleen maar kan kopen nu)

Download je gewenste nieuwe rom in de root van je SD-kaart

- Boot in clockwork (tel uit, volume down inhouden voordat je de aanknop indrukt, en ingedrukt houden totdat clockworck verschijnt) In clockwork navigeer je met volume up/down, home is "select", back=back)
(- voor backup huidige (nu nog stock) rom: ga naar backup and restore, dan naar backup -> click select, dit maakt een backup, die komt in een lijstje op datum, dus je kan altijd terug backuppen naar de vorige rom, als je dit altijd doet) (als je terug wilt gaan naar de winkel voor garantie, moet je na de restore backup wel weer even clockwork weer veranderen in stock-recovery (die je ook wel op het net kan vinden) met recovery manager en dan al je tools weghalen, unrooten)

- ga nu naar wipe data/factory reset, klik select (dat ga ik nu niet meer zeggen hoor), ga langs alle "no's en klik op yes.
- ga nu naar wipe cache, en dan als vorige stap.
- ga nu naar advanced, en dan wipe dalvik cache.

- ga terug naar eerste menu, ga naar install zip form sd card
- dan choose zip from sd card
- dan kom je in een lijstje met de root van je sd
- ga naar de rom die wil installeren, klik daarop. Dan installeert je rom (duurt ffies, je ziet wat ie doet)

ga naar je eerste menu terug, totdat bovenaan staat: reboot system, en klik dit aan.
nu restart je systeem, en dat duurt even 3-6 minuten of iets dergelijks.
als hij niet restart, dan moet je het opnieuw doen, of je backup restoren
Soms dan loopt hij pas echt lekker na een tweede restart sessie.

Je kan ervoor kiezen, als je van gsf 25 naar 26 of zo gaat, dan niet eerst de factory reset te doen. Dan houd je alle apps, en het gaat vaak goed. Alleen mag je dan niet zeuren over bugs (no wipe no whine policy).
En anders kan je titanium backup gebruiken.

Verder zijn er allerlei zips te vinden met leuke modificaties van roms (bv een batterymod of een mod die de energie app met extra's in je pulldown menu zet) , die kan je zonder wipes installeren via "install zip from sd" in clockwork

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 08:27:
[...]
Die Blade heeft wel weinig intern geheugen, 150MB minder dan mijn LG (158MB)
http://shop.telfort.nl/te...ge/ZTE-Blade-Prepaid.html
Wat voor scherm zit erin, amoled?
Als je de partitielayout aanpast heb je 300MB geheugen om apps te installeren.

Met meer dan 1250 posts hier op GoT, mogen we toch wel verwachten dat je de searchfunctie kent zeg..

• catchingfire
Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 09:29:
Fijn dat het gelukt is.
Ik neem aan dat je het via clockworck zelf hebt gedaan of niet?
De non-tpt manier ja. Ik wilde een backup van de stockrom maken en dat gaat volgens mij niet met tpt, want dan gebeurd het hele post-clockworkmod-install gebeuren automatisch (denk ik).
Verder zijn er allerlei zips te vinden met leuke modificaties van roms (bv een batterymod of een mod die de energie app met extra's in je pulldown menu zet) , die kan je zonder wipes installeren via "install zip from sd" in clockwork
Als je must-haves hebt dan is het altijd handig om die te vermelden!

• SeriousG
  • Laatst online: 12-09 21:56
Quad schreef op woensdag 21 september 2011 @ 23:29:
Heb vandaag paar keer gebeld.
Het geluid, is in verhouding met de N97, fantastisch.
Helder, duidelijk en de ander kon mij goed verstaan.

Het enige waar ik tot nog toe niet tevreden over ben, is de FM radio.
Dat geluid is zacht (oordopjes), geen autoscan zenders e.d.

Muziekspeler heb ik nog niet geprobeert.

Kan ik trouwens, nu er ene custom rom op zit, de SD kaart formatteren?
De custom ROM enzo wil ik wel weer graag van de SD kaart af hebben, nu hij toch op de telefoon staat..
Hmm...radio is bij mij via headset wel goed (beter dan nokia c-5) en muziekspeler is ook wel aardig zowel via headset als de speaker. Maar ik ben geen audio expert wat dat betreft. Was de kwaliteit ook zo goed vóór de custom rom? Auto scan functie is inderdaad helaas afwezig en ik kan met de stock rom ook geen fm radio op de speaker zetten.
Hoe het met stock was, weet ik niet, ben gelijk naar gfs B26 gestapt.
Geluid is zacht, hij gaat niet naar speaker, althans, ik hoor dan niks.
En autoscan functie zou indd handig zijn.

PVOutput☀️

Verwijderd

catchingfire schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:07:

Als je must-haves hebt dan is het altijd handig om die te vermelden!
Maakt van batterijicoontje een rondje wat in puntjes afbreekt naarmate hij leegloopt, met erin het percentage.
http://android.modaco.com...dule=post&attach_id=75592
(eerst inloggen nodig denk ik)

en deze:
http://android.modaco.com...ion-power-widget-for-gsf/
Trouwens, kunnen jullie wel de Blade verbinden met een laptop/PC via bluetooth?
Hier krijg ik het helaas niet aan de praat.
Schijnt dat hij drivers nodig heeft, maar ook op MoDaCo staat er niets op wat ik nodig heb.

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 24 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.