Verwijderd

CLB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:07:
[...]

Met meer dan 1250 posts hier op GoT, mogen we toch wel verwachten dat je de searchfunctie kent zeg..
Wie is "we"? :)
Ik heb snel even 4 pagina's zoekwerk gedaan. Maar ik zie vaak die vraag, echter geen opemrking daarover van jouw :9
Die van Mobistar heeft geen amoled, terwijl het wel op de doos schijnt te staan. Je kan het dan alleen aan de code zien 05(amoled) of 08 TFT. Waar die code vandaan komt is mij onduidelijk.
Er zijn er met Amoled en zonder. Het gaat dus om dit specifieke model. Telfort heeft hem nog niet zolang.
Ik ga toch vanmiddag even kijken bij BC. ik ga er even vanuit dat ik voor die prijs geen amoled krijg, en omdat amoled schaars is.Blijf ik nog even met die 150MB zitten, weinig. Nog steeds een hoop Android proggies installeren zich in "main" en zijn niet geschikt voor mSD

@Quad,

Dus niet bij Telfort en ook niet bij andere webshops.
http://www.gsminfo.nl/mob...s/ZTE/Blade/specificaties

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 12:09 ]

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:59:
[...]
Er zijn er met Amoled en zonder. Het gaat dus om dit specifieke model. Telfort heeft hem nog niet zolang.
Ik ga toch vanmiddag even kijken bij BC. ik ga er even vanuit dat ik voor die prijs geen amoled krijg. En omdat amoled schaars is.Blijf ik nog even met die 150MB zitten.
Amoled wordt bijna niet meer gemaakt, omdat de stoffen die daarvoor nodig zijn zo moeilijk te krijgen zijn.
Dat is toch logisch?
Trouwens, er wordt volgens mij overal wel vermeld dat ZTE de blades niet meer levert met Amoled, maar TFT..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De ZTE heeft al lang geen AMOLED meer. Dat waren echt alleen de eerste generaties. Als je je wat verder documenteert wordt dat duidelijk, al kan ik begrijpen dat mensen hopen een AMOLED te pakken te krijgen wanneer ze alleen de eerste posts in een topic als dit lezen...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:59:
[...]
Ik ga toch vanmiddag even kijken bij BC. ik ga er even vanuit dat ik voor die prijs geen amoled krijg. En omdat amoled schaars is.Blijf ik nog even met die 150MB zitten.
Er is al een aantal keer gezegd dat er geen OLED modellen zijn, die waren er alleen aan het begin.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Tevens is het OLED, en geen AMOLED.. what the difference is, don't ask me..
En over de 150MB ruimte voor apps / games is ook al heeeeeel wat keren wat gezegd, custom rom gebruiken!
Die code van 05 of 08 moet je gebruiken in het programma ''ZTE Emode Helper'' zodat je het type kunt uitlezen!
CLB schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 22:46:
OLED of TFT:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lXfB0k7ZWjuDOZ3J8LdHHU8g/full.png
OLED
LCD Information:
IC: TL2796
Glass: Samsung

TFT/LCD
IC: NT35580
Glass: LEAD OR
Glass: TRULY

So to conclude if you have Glass:Samsung then it is OLED (No ifs and buts)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:12:
En over de 150MB ruimte voor apps / games is ook al heeeeeel wat keren wat gezegd, custom rom gebruiken!
Die code van 05 of 08 moet je gebruiken in het programma ''ZTE Emode Helper'' zodat je het type kunt uitlezen!

[...]
Laat termen zoals "Heeeeel" nu maar gewoon weg.Is onnodig.
Ja oke duidelijk vwb die schermen. (AM)OLED :X
Ik verwacht niet dat ze dat proggies even voor me installeren.
Maar ik ga ervan uit dat het gewoon TFT is.
Ik ga die roms even bestuderen. BC's genoeg in de buurt.
http://android.modaco.com...a-roms-rom-customisation/
Is onnodig, helemaal niet, gebruik de searchfunctie dan zijn (oa jouw) vragen onnodig

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CLB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 12:12:
De Samsung-website schreef ooit es:
OLED: Organic Light Emitting Diode is a new screen technology to rival LCD and plasma.

AMOLED: Active Matrix Organic Light Emitting Diode.

There is no substantial difference between the two. Active Matrix is a method for controlling individual pixels.
;)

Het verschilt dus nauwelijks, ergo: doe niet moeilijk.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Ik doe wel moeilijk.. Er zijn tientallen vragen geweest over OLED / TFT... OLED is er niet meer, alleen TFT.
Users die nieuw zijn op GoT wil ik netjes wijzen op de searchfunctie en mogelijkheden van GoT en helpen waar ik kan (ik ben ook geholpen in dit topic door iemand die bereid was om mij te helpen. Waarschijnlijk omdat ik wel eigen inzet toonde maar er niet helemaal precies uit kwam). Maar Users die al een tijdje meedraaien, die de searchfunctie kennen en die laks zijn in zelf even opzoeken hoe of wat, of zeggen waar ze vast lopen, nee finito.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Doe niet moeilijk over het verschil bedoelde ik :). Ik dacht dat dat wel duidelijk was uit het citaat van de Samsung-website...

Tuttut, laten we het even ontopic houden dames!
Niet kibbelen O-) .

Ik wilde nog wel even weten of men erin geslaagd is een bluetooth verbinding op te stellen met de Blade (GSF B26) en laptop/PC.
Ik kan de Blade wel vinden, maar uiteindelijk komt er geen verbinding. Dus bestand verzenden, ontvangen is dan ook niet mogelijk.

PVOutput☀️

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Iemand al geprobeerd 480P materiaal af te spelen ? Of iemand die eens wil kijken wat de batterij-verbruik is via het metertje, als je 5 minuten video afspeelt ? (full screen, en vermeld je helderheid of kies 75%)

Of als je écht eve moeite wil doen, kies 3x 10 minuten op verscheidene helderheidsniveau's en laat het geluid op hetzelfde staan.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

EDIT: Laat maar, is niet fullscreen afgespeeld toentertijd
(anders CLB in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade")

[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 22-09-2011 13:21 ]

CLB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:20:
EDIT: Laat maar, is niet fullscreen afgespeeld toentertijd
(anders CLB in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade")
Dan gaat die accu van jou aanzienlijk minder snel leeg als bij mij.

PVOutput☀️

Tsjaa dat kan natuurlijk.. Kan ook aan alles liggen... Welke ROM, wat voor type scherm, welke applicaties draaide je, hoe stond de helderheid van het scherm, bluetooth aan/uit, wifi aan/uit, gps aan/uit enzovoort..
Ik zal straks is b26 flashen, want ik draai nu nog op b21 en dan kunnen we wel een soortgelijke test doen voor wie wil? Dus telefoon opnieuw opstarten, dat spel starten, dat filmpje bekijken enzovoort en dan vergelijken...

CLB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:25:
Tsjaa dat kan natuurlijk.. Kan ook aan alles liggen... Welke ROM, wat voor type scherm, welke applicaties draaide je, hoe stond de helderheid van het scherm, bluetooth aan/uit, wifi aan/uit, gps aan/uit enzovoort..
Ik zal straks is b26 flashen, want ik draai nu nog op b21 en dan kunnen we wel een soortgelijke test doen voor wie wil? Dus telefoon opnieuw opstarten, dat spel starten, dat filmpje bekijken enzovoort en dan vergelijken...
Ik wil je er best mee helpen.
Wellicht dat ik mijn batterij nog moet callibreren?
Net nieuw natuurlijk, dus eerst volledig opladen, daarna leeg laten lopen (met batteryeater oid?) daarna half vol laden, weer leeg laten lopen, en dan opnieuw volledig opladen.
Heb ik niet gedaan iig ;).

PVOutput☀️

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02
Quad schreef op donderdag 22 september 2011 @ 11:56:
Trouwens, kunnen jullie wel de Blade verbinden met een laptop/PC via bluetooth?
Hier krijg ik het helaas niet aan de praat.
Schijnt dat hij drivers nodig heeft, maar ook op MoDaCo staat er niets op wat ik nodig heb.
Op MoDaCo staan ze maar daar staat zoveel daar ga ik ze niet zoeken maar op de Engelse Orange site staan ze ook 32 bit en 64 bits,

http://sanfranciscoandroi...-san-francisco-zte-blade/
Quad schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:34:
Ik wil je er best mee helpen. Wellicht dat ik mijn batterij nog moet callibreren?
Net nieuw natuurlijk, dus eerst volledig opladen, daarna leeg laten lopen (met batteryeater oid?) daarna half vol laden, weer leeg laten lopen, en dan opnieuw volledig opladen. Heb ik niet gedaan iig
Zo rom is nu de b26, maar ik moet nog even een backup terugzetten en dergelijke...
Tevens even de batterij calibreren, wat eigenlijk wel handig is na elke nieuwe ROM die erop komt.
Ik kom er over een paar daagjes op terug, misschien dat er meer mensen mee willen doen aan de test.
Gewoon beeldscherm op 100%, WiFi/BT/GPS uit, batterij tot 100% opladen, allemaal dezelfde achtergrond instellen, kwartiertje spelletje, batterij meten, kwartiertje film, batterij meten, kwartiertje niks, batterijj meten..

CLB schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:47:
[...]

Zo rom is nu de b26, maar ik moet nog even een backup terugzetten en dergelijke...
Tevens even de batterij calibreren, wat eigenlijk wel handig is na elke nieuwe ROM die erop komt.
Ik kom er over een paar daagjes op terug, misschien dat er meer mensen mee willen doen aan de test.
Gewoon beeldscherm op 100%, WiFi/BT/GPS uit, batterij tot 100% opladen, allemaal dezelfde achtergrond instellen, kwartiertje spelletje, batterij meten, kwartiertje film, batterij meten, kwartiertje niks, batterijj meten..
Hoe kun je trouwens het beste de batterij calibreren?
Ik doe het normaal wat Dell ooit tegen mij zei, zoals ik in de vorige post heb gezet.
aart44 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:44:
[...]

Op MoDaCo staan ze maar daar staat zoveel daar ga ik ze niet zoeken maar op de Engelse Orange site staan ze ook 32 bit en 64 bits,

http://sanfranciscoandroi...-san-francisco-zte-blade/
Dat is de USB driver, hij ging hier automatisch en staat in apparaat beheer.
Heb alleen 2 bluetooth apparaten erbij, waarvan de driversoftware niet gevonden kan worden.

[ Voor 26% gewijzigd door Quad op 22-09-2011 13:55 ]

PVOutput☀️

Dat is een laptopbatterij =p Ik gebruik ''Battery Calibration"

Oke, dank :).
Jah dat is inderdaad een laptop batterij natuurlijk, maar voor gewone AA (AAA) batterijen werkt het ook namelijk.
Maar zal als ik thuis ben die batterijcalibrator eens proberen.

PVOutput☀️

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Probleem dat ik geen tril voel bij sms verholpen door Smart vibrator te installeren. Beetje raar dat hij het standaard niet doet.

• CenturyStorm
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-03-2023
Lennart95 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 17:14:
Probleem dat ik geen tril voel bij sms verholpen door Smart vibrator te installeren. Beetje raar dat hij het standaard niet doet.
Dat probleem heb ik ook (GSF 25). Bedankt voor de tip!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:25
Mizitras schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:12:
Iemand al geprobeerd 480P materiaal af te spelen ? Of iemand die eens wil kijken wat de batterij-verbruik is via het metertje, als je 5 minuten video afspeelt ? (full screen, en vermeld je helderheid of kies 75%)

Of als je écht eve moeite wil doen, kies 3x 10 minuten op verscheidene helderheidsniveau's en laat het geluid op hetzelfde staan.
Worst-case senario: 640x352 350mb avi, 1.2mbps, afgespeeld via moboplayer (niet hardware accelerated) cpu op 729mhz, helderheid op 100%, geluid op max. Geeft 8% drain in 10 min. GSF b26.

Omgezet via handbrake naar .m4v of iets anders, met sandaard movie app afgespeelt (hardware accelerated) geeft rond de 10% in 28min, helderheid 100%, geluid max en cpu 729mhz.
Waarschijnlijk een instelling in je sms applicatie zelf!
B26 is wel mooi weer hoor, helemaal met de OC mogelijkheden!

@CLB, telefoon is nu aan het opladen, ga hem straks calibreren.
Welke software kun je het beste gebruiken om te meten?
Ook moeten we het zelfde spelletje, filmpje browser (sites) gebruiken.
En wbt kwartiertje niks doen, geen applicatiekiller gebruiken dus.

Omdat je hem toch maximale wilt belasten, schermhelderheid 100%, standby nooit? Wifi/sync/3G aan...?

PVOutput☀️

• AndRo555
Ik ben eens benieuwd wat de rest hier zoal op 1 batterijlading haalt,

Ik heb 3g/Hsdpa heel de dag aanstaan, paar mails, 30 whatsapp berichten, paar sms'en, stukje surfen, op 75% helderheid. Ik kom op het einde van de dag met 1u en 12 min scherm aan tijd en nog 12% over.

Als ik heb volledig oplaadt en dan non stop game haal ik bijna 4uur (met alle 3g/wifi uit, 100% helderheid)
Ik zit nu op GSF b26

Wat halen jullie zoal?

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:17
Is er voor deze telefoon dan geen zwaardere battery pack te krijgen? had al wat rond zitten surfen maar ik kan echt niets vinden zelfs een spare battery is moeilijk.

Vandaag hem toch maar gehaald en geen spijt van tov mijn blackberry, alleen cyanogenmod 203 nightly build geinstalleerd maar opeens deed me radio het niet meer. Nu even flash naar 179 proberen had ergens gelezen dat die dit probleem niet had
SmoothTweaker schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:37:
Is er voor deze telefoon dan geen zwaardere battery pack te krijgen? had al wat rond zitten surfen maar ik kan echt niets vinden zelfs een spare battery is moeilijk.

Vandaag hem toch maar gehaald en geen spijt van tov mijn blackberry, alleen cyanogenmod 203 nightly build geinstalleerd maar opeens deed me radio het niet meer. Nu even flash naar 179 proberen had ergens gelezen dat die dit probleem niet had
Als je dit topic doorgelezen hebt zal je denk ik wel zien dat GSF B26 stabieler is dan CM7.

PVOutput☀️

Verwijderd

Ik heb er vanmiddag eentje opgehaald a €99,99 incl KPN startpakket dat ik niet nodig heb.Ik was het bijna vergeten toen we in de stad liepen tijdens koffietijd. Een collega hielp me herinneren, gelukkig.

Die juffrouw zei dat er een KPN simlock opzat. Maar ik heb een Kruidvat kaartje erin geprobeerd en dat werkte gewoon. Geen simlock dus. Voor die prijs is het wel een leuk ding. Ik ga er eens verder mee stoeien en even die batterij calibreren.En wat meer leeswerk doen ;)

Hij staat bij KPN zelf nog voor 119,95 incl. €10 beltegoed
http://www.kpn.com/mobiel...=zAEKAyQa11gAAAEyl2YA0YGM

• AndRo555

http://www.ebay.co.uk/itm...ain_3&hash=item27bc965f52

Ik heb deze als spare, daarmee kom ik de dag wel door bij extreem zwaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07 23:11
Laatste tijd haal ik 3-4 dagen makkelijk met het toestel. Draai nog altijd GSF b15 :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunaflish
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 17:13
Nou, ik heb de mijne weer terug, inclusief barst. Ze gooiden het natuurlijk direct op valschade, wat wel te verwachten viel. Heb een half uur met die lui staan discussieren over hun procedures (ze onderzoeken het schijnbaar niet eens, was volgens hun overduidelijk val/druk/stootschade), waar uiteindelijk is uitgekomen dat ik zelf maar dat frontje van eBay haal en het door een telefoonboer laat vervangen; volgens een van de medewerkers van KPN hou ik mijn garantie dan. Uiteraard nog wel even zwart op wit laten zetten voordat ik het laat vervangen.

Nu bezig met de backups terugzetten en dan upgraden naar GSF26 :)

So long, and thanks for all the fish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb de front cover gewoon zelf vervangen. Er is niks waaraan je kan zien dat het vervangen is, voor zover ik weet - het witte stickertje dat bovenop een van de vijsjes van het chassis zit plakt niet al te hard vast en kan je er gewoon afwippen met een fijne schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 15:33
Aargh, wat werkt die zte blade goed in vergelijking met m'n magic (die inmiddels al verkocht is).
Bij mij zit er alleen een beetje speling op de knoppen, meer mensen die daar last van hebben?

Tevens is de betaalde versie van asphalt 5 wél compatibel met de blade, terwijl de free versie ineens niet compatibel is, net als GT Racing Free. Wil gameloft blade gebruikers soms alleen betaalde versie's aansmeren?

Ik neem aan dat de garantie er met een custom rom er gelijk afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lorem_Ipsum schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:17:
Aargh, wat werkt die zte blade goed in vergelijking met m'n magic (die inmiddels al verkocht is).
Bij mij zit er alleen een beetje speling op de knoppen, meer mensen die daar last van hebben?

Tevens is de betaalde versie van asphalt 5 wél compatibel met de blade, terwijl de free versie ineens niet compatibel is, net als GT Racing Free. Wil gameloft blade gebruikers soms alleen betaalde versie's aansmeren?

Ik neem aan dat de garantie er met een custom rom er gelijk afgaat?
Klopt inderdaad.
Asphalt5 free werkt hier ook niet, dat downloaden doet hij wel maar het opstarten weer niet.

Garantie blijft wel gewoon, mits je de oude ROM er weer op terug kunt flashen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Quad schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 13:24:
[...]

Klopt inderdaad.
Asphalt5 free werkt hier ook niet, dat downloaden doet hij wel maar het opstarten weer niet.

Garantie blijft wel gewoon, mits je de oude ROM er weer op terug kunt flashen.
Hmm, ik vind die stock rom eigenlijk snel genoeg draaien, dus ga toch maar geen onnodige risico's lopen
't Is zeker wel weer het root->clockworkmod->flash verhaal?

Hoe kreeg jij asphalt dan gedownload? Via de online market krijg ik toch echt de melding dat hij niet compatibel is. Weet jij misschien hoe het zit met GT Racing Free?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28

met 3g aan heel weinig. ook zoiets. met 3g uit (en gprs gewoon aan) constant e-mail sync, ebuddy etc. haal ik ongeveer 16-20 uur.

Verwijderd

Ik heb een paar dagen geleden een ZTE Blade gekocht, maar nu wiebelen de knopjes onderaan een beetje. Ze hebben een beetje speling.
Ik heb er even een filmpje van gemaakt (sorry voor kwaliteit, oude mobiel (a))
YouTube: ZTE Blade knopjes wiebelen - YouTube

Ik heb niets op het forum kunnen vinden hierover. Is er iets mee, of is het altijd zo? Ik heb het nog niet eerder opgemerkt.
Moet ik hiermee terug naar de winkel?

Alvast bedankt.

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:23:
Ik heb een paar dagen geleden een ZTE Blade gekocht, maar nu wiebelen de knopjes onderaan een beetje. Ze hebben een beetje speling.
Ik heb er even een filmpje van gemaakt (sorry voor kwaliteit, oude mobiel (a))
YouTube: ZTE Blade knopjes wiebelen - YouTube

Ik heb niets op het forum kunnen vinden hierover. Is er iets mee, of is het altijd zo? Ik heb het nog niet eerder opgemerkt.

Alvast bedankt.
Zoals ik in 'm laatste post hier zij, ik heb precies hetzelfde "probleem". Niet dat ik me er aan stoor, zal wel bij elke 2nd gen blade zijn :/

• jeffvdb
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteren ook eentje gekocht bij Belcompany; 100 euro is echt een mooie prijs voor zo'n toestel!
Gelijk de ROM veranderd naar Ginger Stir Fry 26, gelukkig zijn hier duidelijke guides voor beschikbaar.
Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:50:
[...]
Zoals ik in 'm laatste post hier zij, ik heb precies hetzelfde "probleem". Niet dat ik me er aan stoor, zal wel standard zijn...
Dit "probleem" heb ik inderdaad ook, maar ik vind het ook niet erg. Zolang de knopjes het maar doen :Y)

Verwijderd

jeffvdb schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:54:
Gisteren ook eentje gekocht bij Belcompany; 100 euro is echt een mooie prijs voor zo'n toestel!
Gelijk de ROM veranderd naar Ginger Stir Fry 26, gelukkig zijn hier duidelijke guides voor beschikbaar.

[...]

[...]

Dit "probleem" heb ik inderdaad ook, maar ik vind het ook niet erg. Zolang de knopjes het maar doen :Y)
Ok, dankjewel. Ik wilde het gewoon even zeker weten, want het viel me net pas op dat ze een beetje wiebelden.

Verwijderd

Alvast bedankt.
Ik heb nog geen device gezien of gehad, en dat zijn er veel geweest die geen speling tussen die knopjes hadden.Dat moet ook. Want als knoppen vast zitten in de behuizing werken ze niet of slecht.

de knopjes van
1. m'n camera heeft speling
2. m'n e.indentifier heeft speling
3. M'n LG ME P350 heeft speling :)

• Lorem_Ipsum
Ik herhaal m'n vraagje nog maar een keer, zijn er meer mensen die alleen de betaalde versie's van Asphalt 5 kunnen downloaden, of Gt Racing Free niet kunnen downloaden?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:02
Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 19:48:
Ik herhaal m'n vraagje nog maar een keer, zijn er meer mensen die alleen de betaalde versie's van Asphalt 5 kunnen downloaden, of Gt Racing Free niet kunnen downloaden?
Hier staat er GSF 26 op als rom en ik kan gewoon "Asphalt 5 HD Free"downloaden bij het zoeken naar Gt Racing free krijg ik als free "Drag Racing" en Drag Racing Elite tunes.

Verwijderd

Toen ik de Blade uitpakte en met de standaard filebrowser rond ging neuzen, merkte ik dat ik al in de root kon komen. Er stond echter geen superuser geinstalleerd.
Ik heb net UniversalAndroot eens gedownload en geinstalleerd. En inderdaad. Die geeft ook aan dat m'n device al geroot is, zo uit de winkel dus. Doos was gesealed met een sticker! :)
Ik weet niet of dat standaard is?

De recoverymanager vliegt eruit. Waarschijnlijk door dat ie geen superuser rights heeft.
Want ik zie hem niet in de lijst van Superuser
SU kan niet online geupdate worden. Moet ik dus via de ingebouwde recovery gebruiken Maar ZTE heeft standaard geen recovery manager. Ik zie alleen een plaatje. Ik wou eerst unrooten, om vervolgens weer te rooten en een superuser met updated SU installeren, gaat niet. Dus loopt ik nu even vast.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2011 22:30 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Was ook zo bij het model dat ik bij Mobistar gehaald heb hier in België.

Ik denk dat ik een van de officieuze CM7 nightlies ga proberen... Sommige draaien blijkbaar ook op 2.6.35.7. Ben benieuwd :)

[ Voor 47% gewijzigd door Borromini op 24-09-2011 21:53 ]

• Lorem_Ipsum
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:50:
Toen ik de Blade uitpakte en met de standaard filebrowser rond ging neuzen, merkte ik dat ik al in de root kon komen. Ik heb net UniversalAndroot eens gedownload en geinstalleerd. En inderdaad. Die geeft ook aan dat m'n device al geroot is, zo uit de winkel dus. Doos was gesealed met een sticker! :)
Ik weet niet of dat standaard is?
Ik kan inderdaad ook in alle mappen komen. Was me nog niet opgevallen. Ga toch maar 'ns kijken of superuser werkt :)

Verwijderd

Lorem_Ipsum schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 22:03:
[...]

Ik kan inderdaad ook in alle mappen komen. Was me nog niet opgevallen. Ga toch maar 'ns kijken of superuser werkt :)
Ik heb m'n bericht nog even aangevuld. Kijk nog even want ik zit nu vast.
Inmiddels heb ik kunnen unrooten met Z4ROOT. En daarna heb ik weer geroot met Z4ROOT om die SuperUser te krijgen met een updated SU. Dat werkte.Met UniversalAndRoot kon ik hem niet unrooted.
Niettemin krijg ik nog steeds een foutmelding van die RecoveryManager als ik die opstart.

Ik snap het nu even helemaal niet meer. Als ik unroot met z4root mag ik aannemen dat ik root heb. Want als je geen root hebt heb je de optie "unroot"niet. Echter "Root Checker" zegt dat ik geen root access heb. En als ik "UniversalAndroot" opstart en klik op "Root"krijg ik te zien"You already have root"
Die Recovery Manager gaat er nog steeds uit. Ik mag aannemen dat ik die Clockwork recovery ook via ADB kan installeren zoals hier staat.

Inmiddels heb ik het al opgelost m.b.v deze thread
http://android.modaco.com...0-gen2-blade/page__st__80

De Clockworkmod 4.1.0.5 is nu installed and working.Nu nog een ROM uitzoeken.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
aart44 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 21:11:
[...]

Hier staat er GSF 26 op als rom en ik kan gewoon "Asphalt 5 HD Free"downloaden bij het zoeken naar Gt Racing free krijg ik als free "Drag Racing" en Drag Racing Elite tunes.
Zelfde hier.
Alleen Asphalt 5 HD kan ik de eerste keer opstarten, na de download doet hij het niet.
GT Racing niet te vinden.

Mja, je koopt een telefoon niet voor spellen toch? ;)

Ben nog steeds druk zoekende naar een werkende GBA emulator + Roms, maar niks lukt hier.. :(

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik die GSF ROM (B26-Gen2)erop staan. Maar ik heb nog steeds weinig geheugen over zo'n 117MB 8)7 Hij is helemaal leeg want ik moest een factory reset doen na installatie van die ROM. Volgens mij heb ik nog minder dan met de standaard ROM.
Qua extras valt het mij ook bijzonder tegen. Kortom. Ben ik tevreden na al het werk dat ik gedaan heb, NEE!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2011 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Update-cm-7.1.0-RC1-Blade-KANG-k2635p7 geïnstalleerd gisterenavond, werkt hier netjes voor zover ik kan zien :). GPS nog niet getest.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 25-09-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Beste mensen,
Ik ben van plan om vandaag een ZTE Blade te kopen bij Belcompany. En daar wil ik een paar aanpassingen op maken. Heeft iemand misschien tips voor welke rom ik moet gebruiken?

Is het eigenlijk noodzakelijk de phone eerst te rooten alvorens er een Rom op te zetten? En zo niet, is het wel raadzaam?

Ik ben een beginner met dit soort zaken dus ik ben benieuwd wat ik er van bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 03:15:
Inmiddels heb ik die GSF ROM (B26-Gen2)erop staan. Maar ik heb nog steeds weinig geheugen over zo'n 117MB 8)7 Hij is helemaal leeg want ik moest een factory reset doen na installatie van die ROM. Volgens mij heb ik nog minder dan met de standaard ROM.
Qua extras valt het mij ook bijzonder tegen. Kortom. Ben ik tevreden na al het werk dat ik gedaan heb, NEE!
Gebruik een app killer.
Plaats apps op je SD kaart enz..
Je kan je SD kaart partitioneren met de ROM manager..

Kortom, je kan heel veel, en het is weinig werk..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2011 @ 03:15:
Op welke manier heb je die ROM geïnstalleerd? Als je de TPT gebruikt wordt volgens mij de nieuwe partitielayout geïnstalleerd met ±300MB vrij voor apps. In combinatie met de standaard A2SD (zonder ext3/ext4 partitie) kom ik daar wel mee toe.
Quad schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:55:
[...]

Gebruik een app killer.

Volgens mij bedoeld hij het geheugen om apps op te slaan en niet het applicatiegeheugen ;)
DesertRose schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:22:
Beste mensen,
Ik ben van plan om vandaag een ZTE Blade te kopen bij Belcompany. En daar wil ik een paar aanpassingen op maken. Heeft iemand misschien tips voor welke rom ik moet gebruiken?

Is het eigenlijk noodzakelijk de phone eerst te rooten alvorens er een Rom op te zetten? En zo niet, is het wel raadzaam?

Ik ben een beginner met dit soort zaken dus ik ben benieuwd wat ik er van bak.
De topic start bekijken behoort klaarblijkelijk niet tot de opties? Daar staan zowel een aantal aangeraden custom ROMs als een link naar de instructies om een ROM te flashen. Bovendien staat er rechtsbovenaan nog een search-functie, dus ik denk dat je alles zonder veel problemen kan vinden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Petervanakelyen schreef op zondag 25 september 2011 @ 12:38:
De topic start bekijken behoort klaarblijkelijk niet tot de opties? Daar staan zowel een aantal aangeraden custom ROMs als een link naar de instructies om een ROM te flashen. Bovendien staat er rechtsbovenaan nog een search-functie, dus ik denk dat je alles zonder veel problemen kan vinden.
Heb ik gedaan, maar mis het (hoe en) waarom. Het gaat mij meer om de recentste ontwikkeling. Verder vraag ik, zoals u misschien kunt lezen, om tips. Hierbij had ik in gedacht dat wellicht iemand iets zou zeggen in de trend van: 'Joh, je moet dus echt die laatste ROM van X wel/niet gebruiken.' Of: 'Dit is echt veel extra moeite en het betaalt zich niet uit.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DesertRose schreef op zondag 25 september 2011 @ 13:46:
[...]

Heb ik gedaan, maar mis het (hoe en) waarom. Het gaat mij meer om de recentste ontwikkeling. Verder vraag ik, zoals u misschien kunt lezen, om tips. Hierbij had ik in gedacht dat wellicht iemand iets zou zeggen in de trend van: 'Joh, je moet dus echt die laatste ROM van X wel/niet gebruiken.' Of: 'Dit is echt veel extra moeite en het betaalt zich niet uit.'
Kom je alleen achter door het te proberen..
Ieder ervaart het eea anders.
Soms is er wel een ROM dat op de ene telefoon erg goed werkt, en op een andere wat minder.
Wil je er niet aan beginnen, dan gewoon de stockROM gebruiken en er niet meer aan denken.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
Ik heb dus vandaag een ZTE Blade gekocht en ben er tot dusver blij mee. Voor de mensen die het willen weten:
Te koop bij Belcompany voor 100 euro (waarbij je 10 euro KPN tegoed krijgt en een simkaart). Mijn ZTE Blade was echter niet gesimlockt en toen ik hem zojuist wilde rooten stond er ook al dat hij geroot was?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees 't topic, dan kom je beide genoemde zaken tegen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Heb hem geroot door via SuperOneClick eerst te unrooten, rebooten, en weer te rooten.
Kan iemand een mirrortje van GSF posten(mediafire?) Al die andere mirror's die in z'n post staan werken niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zondag 25 september 2011 @ 11:55:
[...]

Gebruik een app killer.

Dat is allemaal bekend. Ik ben geen "rookie"Komt van WM en Symbian af en had al eerder Android devices, Magic, Hero en LG P500
Natuurlijk installeer ik zoveel mogelijk op SD. Maar lang niet alles laat zich op SD installeren. Een appkiller is doorgaan het eerst dat ik installeer.

Waar het mij omgaat is het INTERNE geheugen.

@PetervanAkalyen

Ik heb de zaak geinstalleerd zoals beschreven is in de thread die ik al eerder postte, hier dus
http://android.modaco.com...te-u-v880-or-gen2-device/

Een TPT flash schijnt ingrijpender te zijn. Moet ik eerst eventjes iets over gaan lezen. Maar ik begrijp dat ik met de standaard methode, Clockworkmod en een ROM niet meer geheugen kan vrijmaken dan wat ik nu heb?

Ik denk dat ik wel weer een andere ROM ga flashen want volgens mij zit er in die GSF geen APP2SD o.i.d Ik laat verplaatsen met een aparte too.
Nahja. Hij ligt nog op de werkbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertRose schreef op zondag 25 september 2011 @ 22:35:
Ik heb dus vandaag een ZTE Blade gekocht en ben er tot dusver blij mee. Voor de mensen die het willen weten:
Te koop bij Belcompany voor 100 euro (waarbij je 10 euro KPN tegoed krijgt en een simkaart). Mijn ZTE Blade was echter niet gesimlockt en toen ik hem zojuist wilde rooten stond er ook al dat hij geroot was?!
Klopt. Dat was bij mij ook het geval.Niettemin vertelde Root Check mij dat hij niet geroot was :O
Verwijderd in "[Ervaringen] Orange San Francisco / ZTE Blade"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:48:
Ik denk dat ik wel weer een andere ROM ga flashen want volgens mij zit er in die GSF geen APP2SD o.i.d Ik laat verplaatsen met een aparte too.
Nahja. Hij ligt nog op de werkbank.
Er zit wel A2SD in GSF. Die gaat niet handmatig en heeft een EXT2/3/4 partitie nodig, maar is een stuk beter dan Apss2SD van Froyo/Gingerbread. Zie de openingspost.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring trouwens met een, voor de Blade geschikte autohouder?
De Samsung Omnia i9000 schijnt te passen, maar weet niet hoe de kwaliteit daarvan is op de ruit e.d.
Heb er eerder eentje gehad, maar die liet plekken achter die moeilijk weg te krijgen waren.

Tevens ipv zo'n gedraaid draad, ga ik op zoek naar een wat slok draad, zodat er geen spanning komt op de micro USB aansluiting (wat bij de N97 mini wel het geval was).
Trouwens, Sygic maar aangeschaft, heerlijke nav. software.
Nieuwe rotonde/tunnel wat een maand of 3 oud is in Rijssen, staat er al in :o

Edit: Afbeeldingslocatie: http://www.mytrendyphone.nl/images/512235-0.jpgDit is een optie, maar dat gaat lastig werken in de Renault Scenic.. :(.
En ik prefereer navigatie in de voorruit.

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 26-09-2011 13:58 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
GSF b27 is uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:56
Ik gebruik deze als autoruithouder:

http://www.dealextreme.co...ell-phone-4-2-6-6cm-41278

De blade past er goed in.
Wordt geklemd tussen twee zachte rubberen strips.

[ Voor 22% gewijzigd door mountainbiker op 26-09-2011 14:53 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op maandag 26 september 2011 @ 13:54:
[...]

Er zit wel A2SD in GSF. Die gaat niet handmatig en heeft een EXT2/3/4 partitie nodig, maar is een stuk beter dan Apss2SD van Froyo/Gingerbread. Zie de openingspost.
Ik geloof dat mij vraag niet helemaal goed overkomt.Partities aanmaken op een mSD en dan de inhoudt daarop gooien is eigenlijk niet mij bedoeling.
http://www.villainrom.co....79-A2SD-for-the-ZTE-Blade
Ik wil standaard op het device zelf meer geheugen vrij hebben
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/28syj3q.jpg

Opstarten duurt ook lang met die GSF. Misschien ga ik even naar 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
Je wilt een andere partitieindeling op de interne opslagruimte. Hiermee gaat je opslagruimte voor apps van ca. 162 MB naar ca. 300MB.

Moet je deze howto volgen:
http://android.modaco.com...dows-upgraded-gen2-blade/

[ Voor 20% gewijzigd door mountainbiker op 26-09-2011 15:53 ]

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:14:
Ik geloof dat mij vraag niet helemaal goed overkomt.Partities aanmaken op een mSD en dan de inhoudt daarop gooien is eigenlijk niet mij bedoeling.
Nogmaals: A2SD gaat niet handmatig, de SD-kaart functioneert gewoon als virtueel geheugen.

Je partitielayout is nog GEN1. Gewoon TPT naar GEN2 doen. TPT is niet eng, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Bedankt, maar ik kan alleen downloaden van multiupload,mediafire en megaupload.
Ik ben nu de cyanogen 7.03 stable aan 't downloaden, en als dat goed bevalt, blijf ik daar lekker bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lorem_Ipsum schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:00:
[...]

Bedankt, maar ik kan alleen downloaden van multiupload,mediafire en megaupload.
Ik ben nu de cyanogen 7.03 stable aan 't downloaden, en als dat goed bevalt, blijf ik daar lekker bij :)
Hoezo niet? Is gewoon een free sharedienst :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
[knip]
Laat maar, bij modaco staat er i.t.t xda wel een multiupload mirror.

[ Voor 82% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 26-09-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, zoals al veel vaker gezegd is. Maar zonder TPT naar de nieuwe partitie indeling lost dat niets op. Ga gewoon zelf testen ipv alles na te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-11-2015
Een vraagje over Bluetooth van de Blade.

De blade is al niet stabiel met zijn bluetooth verinding maar icm. een ingebouwde BT carkit van Ford een ramp.
Zodra de schermbeveiliging in gaat is de verbinding heel erg slecht.
Na 4 mnd Swedish Spring te hebben gehad, staat er nu GSF25 op. Een hele verbetering, zeker voor de accuduur. Alleen blijft de BT verbinding slecht.
Weet iemand daar een fix voor?

Excuses als dit al eerder besproken is maar ik kan het niet terugvinden in de inmiddels 99 pagina's :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Super Seven schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:45:
Excuses als dit al eerder besproken is maar ik kan het niet terugvinden in de inmiddels 99 pagina's :?
Tik terwijl je het topic open hebt staan maar bluetooth in in het zoekvenster bovenaan, krijg je wat meer informatie (in-topic search). De bluetooth is niet het sterkste onderdeel van de Blade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Wat werkt GFS lekker zeg! Alleen jammer van apps als fdroid, emode helper en zaklamp. Gelukkig is dat met root toegang makkelijk te deinstalleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
gambieter schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:05:
[...]

Tik terwijl je het topic open hebt staan maar bluetooth in in het zoekvenster bovenaan, krijg je wat meer informatie (in-topic search). De bluetooth is niet het sterkste onderdeel van de Blade.
Klopt, had ik ook gevonden maar er zijn veel hits op Bluetooth.
Te veel. Ik gaf ook aan dat ik op de hoogte was van een niet al te beste BT functionaliteit maar ik ben op zoek naar een fix.
En die had ik niet gevonden vandaar mijn vraag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan zelf ook niet bluetooth verbinden naar laptop of terug, dat werkt gewoon niet.
Het schijnt dat je met een verkenner app op de Blade dat het dan wel werkt, nog niet geprobeert.

Hoe de Blade is in verhouding met de parrot, weet ik ook nog niet, ga ik ook nog proberen.

Wellicht dat ik eerst nog upgrade naar GSF 27, draai nu op GSF 26.

Edit: Pagina 100 inmiddels! *O* *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 26-09-2011 19:31 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Lorem_Ipsum schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:16:
Wat werkt GFS lekker zeg! Alleen jammer van apps als fdroid, emode helper en zaklamp. Gelukkig is dat met root toegang makkelijk te deinstalleren...
Je kan die met een programma als 7zip ook gewoon uit de zip verwijderen voor je hem flasht, dan moet je het niet deïnstalleren, dan staat het er gewoon nooit op :)
Super Seven schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:19:
[...]

Klopt, had ik ook gevonden maar er zijn veel hits op Bluetooth.
Te veel. Ik gaf ook aan dat ik op de hoogte was van een niet al te beste BT functionaliteit maar ik ben op zoek naar een fix.
En die had ik niet gevonden vandaar mijn vraag. :)
Volgens een post op Modaco zou Bluetooth beter moeten zijn als je audio.conf in /system/etc/bluetooth vervangt door die van beta 21. Ik het zelf niet getest, dus kan er niet echt over mee spreken.

CyanogenMod heeft terug het licht gezien overigens, sinds N206 zijn de juiste libraries voor de Blade weer meegecompileerd. Vannacht zou er een nieuwe nightly moeten uitkomen met de updated kernel.

[ Voor 9% gewijzigd door Petervanakelyen op 26-09-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Seven
Petervanakelyen schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:50:
[...]
Volgens een post op Modaco zou Bluetooth beter moeten zijn als je audio.conf in /system/etc/bluetooth vervangt door die van beta 21. Ik het zelf niet getest, dus kan er niet echt over mee spreken.
Kijk, hier he ik wat aan, THNX!!!!!
Ik ga het proberen en zal mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Petervanakelyen schreef op maandag 26 september 2011 @ 20:50:
[...]

Je kan die met een programma als 7zip ook gewoon uit de zip verwijderen voor je hem flasht, dan moet je het niet deïnstalleren, dan staat het er gewoon nooit op :)

[...]

CyanogenMod heeft terug het licht gezien overigens, sinds N206 zijn de juiste libraries voor de Blade weer meegecompileerd. Vannacht zou er een nieuwe nightly moeten uitkomen met de updated kernel.
2.6.35.7? Is er ook al meer duidelijkheid over die GPS bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
mountainbiker schreef op maandag 26 september 2011 @ 15:47:
Je wilt een andere partitieindeling op de interne opslagruimte. Hiermee gaat je opslagruimte voor apps van ca. 162 MB naar ca. 300MB.

Moet je deze howto volgen:
http://android.modaco.com...dows-upgraded-gen2-blade/
Wat ik in deze HowTo niet begijp is dit:

- is Titanium backup ook goed om later apps en data terug te zetten?
- kan je op het eind ook een GSF ROM flashen, of gaat dat fout icm de andere partitie layout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JakeNL schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:52:
- is Titanium backup ook goed om later apps en data terug te zetten?
Dat is waar Titanium voor bedoeld is.
- kan je op het eind ook een GSF ROM flashen, of gaat dat fout icm de andere partitie layout?
Je kunt gelijk een combinatie doen, dwz een TPT naar GEN2 die gelijk de laatste GSF installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
gambieter schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:55:
[...]

Dat is waar Titanium voor bedoeld is.

[...]

Je kunt gelijk een combinatie doen, dwz een TPT naar GEN2 die gelijk de laatste GSF installeert.
De mijne is al een GEN2 (KPN) en voorzien van GSF21. Als ik EN EN EN wil :) (meer applicatiegeheugen en GSF26/27) dan:
- backuppen van data met Titanium
- bovenstaande howto volgen
- laatste stap van howto uitvoeren met GSF27 die dan al klaar moet staan op de SD card
In clockworkmod, install the ROM you downloaded previously or restore your nandroid backup. Reboot and enjoy your new firmware. If you flashed a TPT compatible firmware, then use TPT if you ever want to repartition again.
Een telefoon die niet meer voor of achteruit wil, zo een beetje balen zijn.

Is trouwens opstarten van mijn telefoon met GSF21 in 45 seconden niet een beetje langzaam voor een telefoon? mijn pc met ssd is sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net of je elke dag je telefoon opstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En alsof energiezuinige flash-opslag en dito ARM SoC vergelijkbaar zijn met een beefy energievretende x86 CPU en dito SSD...

Een beetje perspectief mag ook wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 26-09-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grap van de dag :D
Beetje telefoon vergelijken met een computer, lol'd!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Super Seven schreef op maandag 26 september 2011 @ 21:16:
[...]

Kijk, hier he ik wat aan, THNX!!!!!
Ik ga het proberen en zal mijn bevindingen posten.
En anders even b27 flashen. Daarop schijnt bluetooth prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:48

greatgonzo

schit-te-rend!

heb hem sinds gisteren ook, leuk toestelletje inderdaad. Gisteravond al een beetje proberen te spelen met het flashen van een nieuwe rom. Lastig maakt het alleen dat er verschillende tutorials in omloop zijn (inc de beschrijving hier), die allemaal naar verschillende bestanden linken en verschillende versies hiervan gebruiken.

Heeft iemand een tip voor een recente tutorial met daarbij de juiste verwijzingen? Degene die op modaco staat linkt helaas ook door naar andere bestanden als ik het zo bekijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoek gewoon de pagina van de ROM zelf en gebruik de TPT. Veel mensen blijven naar het meest recente wiel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

greatgonzo schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 10:16:
heb hem sinds gisteren ook, leuk toestelletje inderdaad. Gisteravond al een beetje proberen te spelen met het flashen van een nieuwe rom. Lastig maakt het alleen dat er verschillende tutorials in omloop zijn (inc de beschrijving hier), die allemaal naar verschillende bestanden linken en verschillende versies hiervan gebruiken.

Heeft iemand een tip voor een recente tutorial met daarbij de juiste verwijzingen? Degene die op modaco staat linkt helaas ook door naar andere bestanden als ik het zo bekijk.
Daar liep ik gister ook tegenaan inderdaad, beetje bomen-bos-verhaal...
Ik heb gister van 8 tot 12 zitten kloten om ervoor te zorgen dat A2SD gaat werken, en ik heb het gadomme nog niet voor elkaar... :( Ik heb deze gevolgd: http://www.villainrom.co....79-A2SD-for-the-ZTE-Blade. Eerst SD-kaartje partitioneren met een of andere Linux-distro, dat duurde al veel te lang. Daarna werkte de eerste gekozen rootmethode niet (om de een of andere reden wil ie niet in de root mode blijven door vol-up en power on). De tweede methode om te rooten werkte na veel geklooi uiteindelijk wel, dus geroot. Toen Clockworkmod erop, wat op zich goed ging. Maar wanneer ik 't dan wil testen, werkt 't niet. Bij "check a2sd" in Terminal Emulator geeft ie aan dat de partitie niet gevonden wordt of dat het apparaat niet geschikt is voor a2sd. ??

Nja, vanavond nog maar eens een poging wagen, desnoods met een volledig nieuwe rom (liever niet, maar als dat per se nodig is om A2SD werkend te krijgen, dan moet 't maar...).

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
@gambieter

Wat betreft gebruik TPT of firmware upgrade inclusief wijzig de partitielayout-methode in geval van een stock gen2 (dus de huidige kpn/telfort/belcompany toestellen).

link partitiemethode:http://android.modaco.com/topic/339048-guide-how-to-flash-modified-firmware-to-a-stock-or-windows-upgraded-gen2-blade/

Ik kan nl. geen TPT versie vinden die dus (alleen?) voor stock gen2 is.
Of is de ginger stir fry "Gen1 to Gen2 All-in-one custom rom upgrade TPT" van modaco OOK geschikt voor stock gen2 toestellen? Ik heb altijd begrepen van niet.

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
mountainbiker schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:40:
Ik kan nl. geen TPT versie vinden die dus (alleen?) voor stock gen2 is.
Of is de ginger stir fry "Gen1 to Gen2 All-in-one custom rom upgrade TPT" van modaco OOK geschikt voor stock gen2 toestellen? Ik heb altijd begrepen van niet.
Ik vind dat dus ook erg onduidelijk. Hier wordt ook regelmatig geroepen van "gewoon even een TPT doen", maar dit zegt wbaw (de GSF dude):
"The all in one 'TPT' version is only for users with 'Gen1' phones which were sold with Android 2.1 (Eclair) who haven't updated to 'Gen2' radio firmware yet. It updates the radio firmware, installs the rom & the latest clockworkmod all in one. "

Daar maak ik uit op dat het geen strak plan is om op een stock-GEN2 een TPT te doen.

wbaw is overigens succesvol weggepest op modaco vanwege gezeur over het niet meteen paraat hebben van z'n b27 changelog :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mountainbiker schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 14:40:
Je hebt gelijk, ik dacht dat het wel kon maar zie nu dat user wbaw het sterk afraad.

Echter, via update.zip is het ook niet moeilijk, als je ClockWorkMod recovery installeert.
Brabo-Joossie schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 13:38:
Nja, vanavond nog maar eens een poging wagen, desnoods met een volledig nieuwe rom (liever niet, maar als dat per se nodig is om A2SD werkend te krijgen, dan moet 't maar...).
A2SD toevoegen aan een ROM is freekers en mij eerder ook niet gelukt. Wat je nog kunt proberen is de partitie activeren (mits je je kaartje goed geformatteerd hebt zoals in de startpost staat!). Probeer ook de verschillende EXT-versies, beginnende met EXT2 (dat moet altijd werken).

Nieuwe ROM met A2SD ingebakken is makkelijker, welke gebruik je nu?
Bij "check a2sd" in Terminal Emulator geeft ie aan dat de partitie niet gevonden wordt of dat het apparaat niet geschikt is voor a2sd. ??
Er zijn meerdere A2SD scripts. Makkelijker is Quick System Info installeren, dan zie je of A2SD werkt. Je hoeft ook geen Linux distro te gebruiken, zie de startpost voor het gratis Windows programma om EXT2/3 partities aan te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 27-09-2011 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

gambieter schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:07:
[...]
A2SD toevoegen aan een ROM is freekers en mij eerder ook niet gelukt. Wat je nog kunt proberen is de partitie activeren (mits je je kaartje goed geformatteerd hebt zoals in de startpost staat!). Probeer ook de verschillende EXT-versies, beginnende met EXT2 (dat moet altijd werken).

Nieuwe ROM met A2SD ingebakken is makkelijker, welke gebruik je nu?
Tnx, ik ga er dus inderdaad maar niet meer mee zitten klooien... Er staat nog gewoon een stock ROM op, geen idee welke precies (zit op m'n werk, mijn vrouw is thuis met haar foon ;)). Maar vanavond dus een nieuwe. :)

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Het wordt niet aangeraden omdat alles op je telefoon overschreven wordt. Met een TPT wordt in één keer een nieuwe radio, recovery en ROM geïnstalleerd en worden bestaande partities zoals data gewiped. Het kan echter helemaal geen kwaad om opnieuw een TPT te doen of een TPT naar GEN2 op reeds bestaande GEN2 telefoon uit te voeren (ik het zelf ook al meerdere keren uitgevoerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 15:56:
wbaw is overigens succesvol weggepest op modaco vanwege
gezeur over het niet meteen paraat hebben van z'n b27 changelog :|
Beetje weird, maar dit is de changelog... niet heel erg bijzonder en vandaag geen zin om weer te flashen :9

New kernel with burstlam's latest updates, my config & notification leds working when phone is asleep.
Updated apps (market 3.1.5, nofrills updated).
Few bugs fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat verstaan ze onder a few bugs?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:27:
Wat verstaan ze onder a few bugs?
ik zou het hem gewoon ff vragen ;)

op xda gaat overigens de dev gewoon door...
Dit topic
Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.