I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Daar gaat m'n voetbalavondje...gambieter schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 16:33:
[...]
Stock moet je gewoon dumpen, de custom ROMs zijn zoveel beter.

Nomen nescio
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik begin de laatste Ginger stir fry wat brak worden, alles tot b19 was wel ok. Ik denk dat ik straks maar terug ga naar blue ginger v5, snel, goede batterijduur en ziet er goed uit.
Eh... Nee.CLB schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 19:52:
Neehoor, nu beginnen, kwart over acht klaar =)
Maar 't is wel gelukt!

Edit: Voor de volledigheid en het nageslacht: ik heb deze tutorial gebruikt: http://android.modaco.com...dows-upgraded-gen2-blade/
[ Voor 21% gewijzigd door Bra-Jo op 27-09-2011 22:23 ]
Nomen nescio
Hier kan je stemmen:
Vote!
Doen hè! Hiermee steun je de ROM development voor je telefoon! Meer informatie

Vote!

Vote!

Vote!
[ Voor 31% gewijzigd door JoostRe op 27-09-2011 22:42 ]
Ben aan het twijfelen om naar B27 te gaan want k kan nergens vinden of er een fix is voor BT.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
De muziek speler is al wel te downloaden, http://www.2bandroid.be/tag/miui-music-player/. Die gebruik ik al een tijdje op de Blade en is een van betere die ik heb gebruikt, heeft bijv. lyrics en muziek stream.

Eerst heb ik in GSF25 de audio.conf vervangen door die van GSF21----> hetzelfde resultaat.
Daarna heb ik GSF27 erop gezet. Het lijkt nu beter te gaan maar ik kan er nog geen pijl op trekken.
Zal deze week verdergaan met testen.
Carkit is ingebouwde unit van Ford.
Ik blijf de melding na (poging tot) koppelen met pc dat hij gekoppeld is, maar niet verbonden.
Bestand verzenden geeft halverwege een foutmelding
En telefoon wordt zelfs niet gevonden door de pc.
Snap er nu niks meer van!
Edit: Inmiddels paar smsjes getypt, maar op een of andere manier voelt het typen (portraitmode) veel prettiger aan!
Edit2: Bluetooth schijnt wel gewoon te werken, op school even geprobeerd op een ander zijn notebook, en voila bestanden verzenden, ontvangen werken prima..
[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 28-09-2011 11:58 ]
⏩ PVOutput☀️
Verwijderd
Ik heb nog een autolader van nokia, deze heeft ook een mini usb en is van mijn oude N97.
De output hiervan is 5.8volt, de 220volt lader van de ZTE heeft een output van 5volt.
Kan ik die van niokia gebruiken met mijn ZTE?
b.v.d.
Ronald
⏩ PVOutput☀️
Voor alle nieuwe telefoons (ook de Blade) heb je micro USB nodig. USB is altijd 5V. Dat je 5.8V meet, komt doordat je onbelast meet, tijdens het laden is het waarschijnlijk wel 5V. Als het toch 5.8V blijft, dan is je laadtijd ietsiepietsie korter.Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 12:52:
Vraagje betreffende een autolader.
Ik heb nog een autolader van nokia, deze heeft ook een mini usb en is van mijn oude N97.
De output hiervan is 5.8volt, de 220volt lader van de ZTE heeft een output van 5volt.
Kan ik die van niokia gebruiken met mijn ZTE?
b.v.d.
Ronald
Verwijderd
Ik keek op de autolader van Nokia en daar staat 5.8volt op vandaar.Nielson schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:48:
Dacht dat de gewone Nokia laders ook 5V waren maar de snelladers 5.8V. 'k Zou die echter niet zomaar aan de Blade hangen, als je die sneller wilt laden gebruik dan een 5V 1A lader.
Mooi werk geen andere lader kopen dus.
Bedankt voor het snelle antwoord.
Oh ja foutje van mij, micro usb.
Ik heb hem nu 2 dagen en ik blijf lachen, voor 119.99 euro zo een telefoon, wel gelijk Ginger Stir Fry [Gingerbread] erop gezet.
m.v.g
Ronald
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2011 15:15 ]
Ik kan wel verzenden vanaf notebook nu naar de telefoon, maar andersom lukt werkelijkwaar helemaal niks.
Het gaat om een Intel Centrino wireless N 130 Bluetooth 3.0 adapter.
Bluesoleil wil op de laptop ook niet werken helaas.
⏩ PVOutput☀️
Bij de Belcompany is hij maar €100,-Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:12:
[...]
[...]
Ik heb hem nu 2 dagen en ik blijf lachen, voor 119.99 euro zo een telefoon, wel gelijk Ginger Stir Fry [Gingerbread] erop gezet.
m.v.g
Ronald
Wat verschillen die 2 custom firmwares eigenlijk, afgezien van de system/data size?
[ Voor 21% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 28-09-2011 16:01 ]
Batterij duur is wel erg zwak, heb hem gisteren opgeladen tot 100%, om 1 uur precies ontkoppeld, en vanavond om kwart over 6 was hij definitief leeg.
Erg karig met de volgende settings:
- 3G
- Scherm automatisch
- beetje internetten
- Angry birds geprobeert
- Wat apps geinstalleerd
- E-mail gecontroleerd in de browser
Asphalt 5 HD free getest, werkt prima in GSF 27 op 614Mhz core clock, evenals Angry Birds.
Heb de batterij overigens gecalibeerd, opladen tot 100%, calibreren, en vandaag dus leeg laten lopen en daarna op laten laden tot 100%.
Accu is nu 80% precies.
2 uur en 12 minuten op accu:
standby: 43%
Inactief: 35%
Weergave: 9%
WiFi: 6%
Asphalt 5HD: 3%
Angry Birds: 3%
Android OS: 2%
Dit zijn dus behoorlijk karige prestaties eigenlijk, daarbij opgeteld dat de processor nu 10Mhz minder is gezet, op 604Mhz dus.
@
Hij bedoelt Cyanogenmod 7 en GSF, denk ik.Petervanakelyen schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:15:
Welke twee custom firmwares?
Verschil zit hem volgens mij in de kernel die ze gebruiken, en die van GSF is stabiel.
⏩ PVOutput☀️
Ik ben tegen een vreemd probleem aan gelopen, wat ik nog even wilde delen. Ik denk niet dat iemand er iets relevants over kan zeggen, maar als iemand wel een verklaring heeft zou het leuk zijn. In ieder geval kan ik er inmiddels goed mee uit de voeten, dus staat het hier voor referentie zullen we maar zeggen.
Enfin, altijd als ik naar het buitenland ga en terugkom, heb ik er last van dat ik geen gesprekken meer kan ontvangen, geen sms ontvang en niet op mobiel internet kan. Zelf kan ik wel uitgaande gesprekken voeren en sms sturen. Ik heb alles geprobeerd, van cache clearen, tot data wipen tot roms flashen, maar het probleem gaat niet weg. Totdat ik de simkaart uit mijn telefoon haal, in een andere telefoon stop, opstart, en daarna terugstop in de blade. De simkaart moet online zijn geweest in een andere telefoon en dan draait alles weer. Vind het een heel vreemd probleem, maar voor mij nu een werkbare oplossing.
Nog wat randgegegevens: ik gebruik hollandsnieuwe (die verdenk ik ook wel een beetje, vaag netwerk), ik schakel altijd roaming uit voordat ik naar het buitenland ga en ik heb altijd GSF gedraaid.
3G verbruikt onmogelijk veel batterij, heb ik gemerkt. Met 2G/EDGE only gaat de batterij veel langer mee. Schermhelderheid zet ik overigens ook nooit op automatisch, vind het juist het omgekeerde doen dan wat ik wilQuad schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:22:
Heb even GSF 27 uitgetest.
Batterij duur is wel erg zwak, heb hem gisteren opgeladen tot 100%, om 1 uur precies ontkoppeld, en vanavond om kwart over 6 was hij definitief leeg.
Airplane mode aan/uit zetten lost het probleem ook niet op?eL_Jee schreef op donderdag 29 september 2011 @ 00:07:
Enfin, altijd als ik naar het buitenland ga en terugkom, heb ik er last van dat ik geen gesprekken meer kan ontvangen, geen sms ontvang en niet op mobiel internet kan. Zelf kan ik wel uitgaande gesprekken voeren en sms sturen. Ik heb alles geprobeerd, van cache clearen, tot data wipen tot roms flashen, maar het probleem gaat niet weg.
Het enige grote nadeel tot nu toe is de batterijduur en ik lees in dit topic dat ik daar niet de enige in ben.
Ik ben even op ebay gaan kijken voor een betere batterij en heb er 2 gevonden.
een originele 1300mah zte batterij (50mah meer dus) en een 1500mah niet originele batterij
1300mah: http://www.ebay.co.uk/itm...ain_3&hash=item27bc965f52
1500mah: http://www.ebay.co.uk/itm...ain_3&hash=item2a134f9f76
de veilige optie is natuurlijk de originele batterij maar vroeg me toch af of iemand de 1500mah batterij heeft getest en wat daar de ervaringen mee zijn, uiteraard ben ik ook benieuwd naar de ervaringen met de 1300mah, gaan ze echt merkbaar langer mee?
Met een discountcode ook nog eens een kleine 3 dollar korting (25%).
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
Trouwens, accu gaat wel langer mee als je hem in cpu control op powersaving aan zet
Maar de telefoon is niet werkbaar dan.
Welke instelling is dan het best?
Heb nu SmartassV2 ingeschakeld.
⏩ PVOutput☀️
dit is echt extreem duur voor een screenprotector hoor! ik heb er net 10 besteld voor 4 euro incl. verzenden!Quad schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:01:
Ondertussen een screenprotector besteld via Zagg.com
Met een discountcode ook nog eens een kleine 3 dollar korting (25%).
http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
Trouwens, accu gaat wel langer mee als je hem in cpu control op powersaving aan zet.
Maar de telefoon is niet werkbaar dan.
Welke instelling is dan het best?
Heb nu SmartassV2 ingeschakeld.
(ik ben niet zo goed in het er op plakken dus dan kan het 9x fout gaan
Maar jij hebt waarschijnlijk wat dikker, en dit is wel kwaliteitThe_Duke schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:08:
[...]
dit is echt extreem duur voor een screenprotector hoor! ik heb er net 10 besteld voor 4 euro incl. verzenden!
(ik ben niet zo goed in het er op plakken dus dan kan het 9x fout gaan)
Edit: Ik heb ff 2G/3G toggle gedownload, maar hoe zit t met de aan uit doen daarvan?
Moet je dan Gegevens toegang aan uitschakelen en Roaming aan of wat?
[ Voor 16% gewijzigd door Quad op 29-09-2011 13:12 ]
⏩ PVOutput☀️
Sorry, ik bedoelde die custom partition layout en de fastboot mode. Ga het denk ik toch niet meer doen. Ik merk geen enkel verschil qua snelheid van apps op sd t.o.v. het interne geheugen.Quad schreef op woensdag 28 september 2011 @ 23:22:
[...]
Hij bedoelt Cyanogenmod 7 en GSF, denk ik.
Verschil zit hem volgens mij in de kernel die ze gebruiken, en die van GSF is stabiel.
Hoe krijg jij trouwens asphalt 5 hd free aan de praat? Als ik namelijk op die download knop klik bij het opstarten, krijg ik een FC.
Ik zie btw bij no-frills cpu controll geen power saver mode staan
Ik raad overigens nog steeds de chainfire opengl driver aan; scheelt toch echt bij sommige spellen, en als je de texture quality op 16bit zet, scheelt dat ook in accuduur
[ Voor 17% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 29-09-2011 15:04 ]
Koop het liever kant en klaar.
Ik heb Asphalt 5 HD (Free) hier zojuist gedownload en het werkt prima. Ik gebruik GSF B27.Lorem_Ipsum schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:59:
[...]
Sorry, ik bedoelde die custom partition layout en de fastboot mode. Ga het denk ik toch niet meer doen. Ik merk geen enkel verschil qua snelheid van apps op sd t.o.v. het interne geheugen.
Hoe krijg jij trouwens asphalt 5 hd free aan de praat? Als ik namelijk op die download knop klik bij het opstarten, krijg ik een FC.
Die van mij is afwasbaar. Toen het plakken de eerste 10+ keren mislukte, heb ik de stofdeeltjes en vingerafdrukken er af gewassen.The_Duke schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:08:
(ik ben niet zo goed in het er op plakken dus dan kan het 9x fout gaan)
Trouwens, hebben jullie ook na het opstarten van de telefoon last van de melding: "unclean shutdown, values not applied" (of zo)? Het heeft iets met het overklokken te maken. Weet iemand of dit te voorkomen is, natuurlijk zonder het overklokken uit te zetten?
Gek, ik krijg nog steeds een force close, ook na reinstall. Zou het misschien aan m'n proxy liggen?Petervanakelyen schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:01:
[...]
Ik heb Asphalt 5 HD (Free) hier zojuist gedownload en het werkt prima. Ik gebruik GSF B27.
Als je je telefoon nu eens wat minder hoog clockt, heb je geen last meer van die melding. Ik heb gemerkt dat mijn Blade crasht als ik hem 691MHz.Dr. Prozac schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:06:
Trouwens, hebben jullie ook na het opstarten van de telefoon last van de melding: "unclean shutdown, values not applied" (of zo)? Het heeft iets met het overklokken te maken. Weet iemand of dit te voorkomen is, natuurlijk zonder het overklokken uit te zetten?
Dat ligt volgens mij aan no-frills cpu control, als je apply on boot hebt aangevinkt.Dr. Prozac schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:06:
[...]
Die van mij is afwasbaar. Toen het plakken de eerste 10+ keren mislukte, heb ik de stofdeeltjes en vingerafdrukken er af gewassen.
setCPU gebruikte ik altijd op 'm oude magic, en is gratis op xda te vinden
[ Voor 6% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 29-09-2011 15:11 ]
Verwijderd
Ik heb nu een 8gb microsd erin en wil graag naar een 32gb.
Kan ik gewoon lukraak in windows de mappen overzetten naar de nieuwe kaart zonder iets kwijt te raken?
Heb je ook A2SD dan betreft dit ook een EXT3 of EXT4 filesystem en kan dit het beste met Linux.
Ik heb daarvoor de Ubuntu liveCD gebruikt.
Verwijderd
Als je geen A2SD o.i.d. hebt zou dat gewoon moeten gaanVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 19:16:
Vraagje.
Ik heb nu een 8gb microsd erin en wil graag naar een 32gb.
Kan ik gewoon lukraak in windows de mappen overzetten naar de nieuwe kaart zonder iets kwijt te raken?
Wat bedoel je met covers? Ik heb voor de mijne net een origineel achterkantje gekocht, zodat ik op dat saaie wit eens een mooie graphic kan gaan maken.Mektheb schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:00:
Iemand al een site gevonden die covers verkoopt ?, heb namelijk weinig zin om zelf hem uit elkaar te halen en hem te spuiten en dan weer in mekaar zetten.
Koop het liever kant en klaar.
Dan nog is 25$ wel een klap geld. Ik heb er ééntje van de Turk op de hoek en die doet het prima. Kostte me 5 euro, al had het via Ebay e.d. waarschijnlijk nog wel goedkoper gekund.Quad schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:09:
Maar jij hebt waarschijnlijk wat dikker, en dit is wel kwaliteit.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 20:43 ]
Ik heb alleen de protector voor het scherm zelf, dus was er maar 11 dollar aan kwijt + 4 dollar verzendkosten.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:40:
Dan nog is 25$ wel een klap geld. Ik heb er ééntje van de Turk op de hoek en die doet het prima. Kostte me 5 euro, al had het via Ebay e.d. waarschijnlijk nog wel goedkoper gekund.
⏩ PVOutput☀️
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 80% gewijzigd door AvWijk op 30-09-2011 02:05 ]
Verwijderd
Ik heb me aangemeld bij swype beta, want ik vind swype toch het meest chille op een touchscreenAvWijk schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 01:51:
Ginger Stir Fly erop! Gelukkig is het updaten inmiddels allemaal goed gegaan, ik had de verkeerde ROM variant te pakken. Ik vind het keyboard wat ik er standaard bij krijg bij deze ROM nogal klein, tips om het origineel (of misschien een betere) te herstellen?
HTC IME + Clicker, ietsje grotere toetsen en persoonlijke calbratie van de toetsen.
Swiftkey, zéér nauwkeurige voorspelling bij onnauwkeurig typen, doordat jouw typegeschiedenis op sociale netwerken, gmail en sms eenmalig wordt geanaliseerd om een persoonlijk woordenboek samen te stellen.
[ Voor 11% gewijzigd door elinx op 30-09-2011 07:44 ]
Ik gebruik zelf Swiftkey, dit toetsenbord is heel fijn als je niet zo goed bent in nauwkeurig typen. Swiftkey kan verbazend goed voorspellen wat je bedoelt ook al is geen enkele letter van het woord goed. Ik ben er in ieder geval een stuk sneller door gaan typen.AvWijk schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 01:51:
Ginger Stir Fly erop! Gelukkig is het updaten inmiddels allemaal goed gegaan, ik had de verkeerde ROM variant te pakken. Ik vind het keyboard wat ik er standaard bij krijg bij deze ROM nogal klein, tips om het origineel (of misschien een betere) te herstellen?
Als je de Swiftkey trial download kan je deze 30 dagen gratis proberen.
Verwijderd
Naar aanleiding van de info in dit draadje heb ik de ZTE Blade gekocht als opvolger voor m'n Nokia E71. Het oude beestje werd wat langzaam, de accu werd minder en ik had last van wegvallende gesprekken. Na drie jaar trouwe dienst is de E71 met pensioen en ben ik nu de eigenaar van een ZTE Blade. Gekocht bij Belcompany in de buurt voor € 100 i.c.m. KPN prepaid. Inmiddels zit m'n Ben simkaart in het toestel, wat geen probleem was vanwege het ontbreken van een simlock.
Wel merk ik nu hoe erg ik mijn weg wist te vinden in Symbian S60... ik zoek me suf naar allerlei instellingen in Android. Ook leuk, want ik ontdek elke dag wel iets nieuws. Ik draai op dit moment nog de standaard stock ROM, en die bevalt prima. Of ik een andere ROM er op ga zetten, moet ik nog even zien. De voordelen zijn nu nog niet duidelijk voor mij, maar wellicht verandert dat snel.
Nadelen? Oh ja, die zijn er ook. De accu is snel leeg, maar dat wijt ik aan het vele spelen met Android in het begin en het feit dat nog niet alles optimaal staat ingesteld. Verder moet ik nog uitvissen hoe ik Wifi aan kan houden bij sleep mode (gaat nu uit ondanks instelling dat Wifi niet uitgeschakeld mag worden) en moet ik een app vinden waarbij ik profielen in kan stellen à la Nokia voor beltoonvolume en trilstand.
Eerst maar eens de 102 pagina's van dit draadje wat grondiger doornemen, waarschijnlijk ben ik niet de enige met genoemde issues.
Groeten, Geoffrey
Dat is niet juist. Meestal is USB 12V op 500mA.JakeNL schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:45:
[...]
Voor alle nieuwe telefoons (ook de Blade) heb je micro USB nodig. USB is altijd 5V. Dat je 5.8V meet, komt doordat je onbelast meet, tijdens het laden is het waarschijnlijk wel 5V. Als het toch 5.8V blijft, dan is je laadtijd ietsiepietsie korter.
Overigens, is de ZTE Skate al ergens te krijgen?
[ Voor 5% gewijzigd door 430xlkod op 01-10-2011 07:51 ]
Maar ik niet echt het gevoel dat k het maximale uit me camera haal.
Ik heb gewoon nog de standaard android versie erop, maar zag een filmpje op youtube;
YouTube: ZTE Blade / Orange San Francisco Test video 800 x 480 LG Camera - YouTube
Dat is de 3.2MP versie en die neemt beter op dan mijn 5mp versie.
Weet iemand hoe ik mijn resolutie, enz kan aanpassen?
LG Camera heb ik geprobeerd alleen kan nog niet in de settings, Miss moet ik daar de betaalde versie voor hebben, maar op de market staat dat je de settings kan aanpassen ook met de gratis versie.
Groeten Gunfreak777
[ Voor 16% gewijzigd door gunfreak777 op 01-10-2011 11:04 ]
Hoe kom je erbij? USB is altijd 5V, standaard USB2.0 maximaal 500mA, bij USB3.0 maximaal 900mA.430xlkod schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 07:51:
Dat is niet juist. Meestal is USB 12V op 500mA.
Gelukkig worden deze regels niet nageleefd, anders was ik niet in het bezit van een volwaardige android voor nog geen 100 eurieDit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
Heren,
Ik wil graag een custom rom erop zetten en ik lees hier dat GSF de meeste fans heeft.
Ik heb de guide van de 1ste post gelezen, maar zit nu vooral met vragen. (ben dan ook een totale rootnoob)
Ten eerste is de kpn versie een gen 2???( 2 b sure)
Als ik het goed begrijp root ik als volgt":
[quote]Actions
- Install z4root.1.3.0.apk from the APK you downloaded
- Launch z4root from the App Drawer
- Choose temporary root
- Unzip ZTE-Blade Recovery Manager from the ZIP you downloaded
- Install ZTE-Blade Recovery Manager from the APK
- Launch ZTE-Blade Recovery Manager from the App Drawer
- Allow the ZTE-Blade Recovery Manager App to have Superuser Rights
- Hit the Recovery tab.
- Hit the MENU button on your device and choose Update Database
- Choose Install Recovery
- If you have more than one IMG file on the sdcard you will be presented with a list - choose recovery-clockwork-3.0.2.4-blade-g2.img[/quote]
[list]
• recovery-RA-blade-gen1-v2.3-CM
• RecoveryManager_v0.37b
• en z4root 1.3.0==>de source hiervan is dood, dus een nieuwe is welkom.
,
Vervolgens ga ik dan proberen middels de tutorial gsf-blade-b27.zip.cr er op te zetten
Mijn vraag aan jullie, klopt het rootingproces zoals ik heb beschreven en zou het in theorie met de genoemde , geaccentueerde, bestanden moeten lukken???
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
MVG
Laurens
Verwijderd
Gewoon z4root 1.3.0 in google intikken.eL_Jay schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:22:
[...]
Gelukkig worden deze regels niet nageleefd, anders was ik niet in het bezit van een volwaardige android voor nog geen 100 eurie
Heren,
Ik wil graag een custom rom erop zetten en ik lees hier dat GSF de meeste fans heeft.
Ik heb de guide van de 1ste post gelezen, maar zit nu vooral met vragen. (ben dan ook een totale rootnoob)
Ten eerste is de kpn versie een gen 2???( 2 b sure)
Als ik het goed begrijp root ik als volgt":
[quote]Actionsde files die ik hiervoor wil gebruiken zijn:
- Install z4root.1.3.0.apk from the APK you downloaded
- Launch z4root from the App Drawer
- Choose temporary root
- Unzip ZTE-Blade Recovery Manager from the ZIP you downloaded
- Install ZTE-Blade Recovery Manager from the APK
- Launch ZTE-Blade Recovery Manager from the App Drawer
- Allow the ZTE-Blade Recovery Manager App to have Superuser Rights
- Hit the Recovery tab.
- Hit the MENU button on your device and choose Update Database
- Choose Install Recovery
- If you have more than one IMG file on the sdcard you will be presented with a list - choose recovery-clockwork-3.0.2.4-blade-g2.img[/quote]
[list]
• recovery-RA-blade-gen1-v2.3-CM
• RecoveryManager_v0.37b
• en z4root 1.3.0==>de source hiervan is dood, dus een nieuwe is welkom.
,
Vervolgens ga ik dan proberen middels de tutorial gsf-blade-b27.zip.cr er op te zetten
Mijn vraag aan jullie, klopt het rootingproces zoals ik heb beschreven en zou het in theorie met de genoemde , geaccentueerde, bestanden moeten lukken???
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
MVG
Laurens
Heb het ook volgens die procedure gedaan alleen dan met de hand GSF erop gezet dmv powerknop en volume down ingedrukt tijdens opstarten.
De procedure staat beschreven.
[ Voor 17% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-10-2011 15:35 ]
- in de B27 zip staat geen image map, moet ik deze zelf maken en daar de zip in uitpakken?
- menu+ volume up geeft geen "installatie menu"
Wat doe ik fout?
Nu nog maar eerst eens android onder de knie zien te krijgen PFFFT:(
Dacht dat het intuitiever was
Gebruik je de TPT? Zo nee: De zip moet je via clockworkmod recovery doen.greatgonzo schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:43:
ik zal wel een stomme boer zijn, maar snap een paar dingen niet:
- in de B27 zip staat geen image map, moet ik deze zelf maken en daar de zip in uitpakken?
- menu+ volume up geeft geen "installatie menu"
Wat doe ik fout?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Er zijn twee soorten updates, de normale zip methode voor gen2 (of al eerder geupdate gen1) devices die je via clockwork recovery kan installeren en de TPT image methode voor als je een nog niet eerder geupdate telefoon hebt. Deze is uitgebreider en update je telefoon evt van gen1 naar gen2, verandert de geheugenindeling en installeert clockwork recovery. Dit hoef je dus in feite maar eenmalig te doen, daarna kun je de 'normale' methode gebruiken.greatgonzo schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 15:43:
Wat doe ik fout?
Hij is te laggy tov B26 en is minder snel en prettig werken..
⏩ PVOutput☀️
Ik heb langere tijd verschillende GSF-roms gebruikt en was er zeer tevreden over. Vooral de B19 en B21 zijn heel goed en de batterij gaat lang mee. Na de B27 heb ik de Nightly 208 van CM geïnstalleerd en nu de N210. Deze laatste draaid super soepel en moet qua batterij verbruik zeker niet onderdoen voor de GSF-roms. Nog voordelen van deze rom zijn oa de stabiele BT en de mogelijke instellingen in het "notification panel". Ik kan iedereen aanraden om deze rom op zijn minst eens uit te proberen.Quad schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:19:
Ik ga morgen of overmorgen terug naar B27.
Hij is te laggy tov B26 en is minder snel en prettig werken..
PS: ik overclock niet.
Zelf ook een tevreden N210 gebruiker hier, alleen nog geen gelegenheid gehad om de GPS te testen.
Kernel 2.6.35.7
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ik bedoel "het meldingspaneel" dat je verkrijgt wanneer je de statusbalk naar beneden scrold. Bovenaan staan zeer handige icoontjes om bepaalde instellingen snel te bereiken (vb WiFi, GPS, BT en geluid/trillen aan/uit/instellen, vliegtuigmode, enz.). Dit heb ik toch altijd bij de GSF-roms gemist.Borromini schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:31:
Ik ben niet zeker, maar ik denk dat die instellingen die je op je 'desktop' kan plaatsen deel uitmaken van ADW Launcher, wat standaard in CM7 zit.
Zelf ook een tevreden N210 gebruiker hier, alleen nog geen gelegenheid gehad om de GPS te testen.
Kernel 2.6.35.7
Ik heb van in het begin (einde maart 2011) de Go Launcher Pro gebruikt en als toetsenbord SlideIt Keybord(deze zijn ook aan te raden trouwens).
Ik gebruik het toestel niet voor spelletjes en overclocken, dus weet niet of er dan wel problemen met N210 zouden zijn.
N210+ van Kang met Kernel 2.7 staat er aan te komen las ik.
Bedankt voor de verlichting, ben dus altijd al (en dat is jaren) van de mening geweest dat het 12V was! Bedankt voor de info.elinx schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 12:05:
[...]
Ik weet niet hoe ja aan deze informatie komt, maar de USB spanning is echt ca. 5V bij 500 mA, maar als het een losse adapter betreft kan de stroom daarvan afwijken en bv 5V 1000mA zijn.
Bronnen: hier en daar.
http://android.modaco.com...ion-power-widget-for-gsf/grejo schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 20:58:
[...]
Ik bedoel "het meldingspaneel" dat je verkrijgt wanneer je de statusbalk naar beneden scrold. Bovenaan staan zeer handige icoontjes om bepaalde instellingen snel te bereiken (vb WiFi, GPS, BT en geluid/trillen aan/uit/instellen, vliegtuigmode, enz.). Dit heb ik toch altijd bij de GSF-roms gemist.
Ik heb van in het begin (einde maart 2011) de Go Launcher Pro gebruikt en als toetsenbord SlideIt Keybord(deze zijn ook aan te raden trouwens).
Ik gebruik het toestel niet voor spelletjes en overclocken, dus weet niet of er dan wel problemen met N210 zouden zijn.
N210+ van Kang met Kernel 2.7 staat er aan te komen las ik.
Heb ik ook gebruikt en ze zien er inderdaad hetzelfde uit, maar bij MC kun je door lang drukken ook de instellingen van oa WiFi en BT wijzigen - hoef je niet eerst naar "instellingen"te gaan. Je kunt er tot 17 (18) instellen en ook de volgorde op het scherm wijzigen.
Maar het gaat er niet om welke rom nu de meeste instellingen heeft, maar wel om welke rom voor jouw het interessanste is en het prettigst werk, dat is persoonlijk aanvoelen en daarom worden hier ook verschillende roms besproken.
Accu is maar 10% verminderd in 3 en een half uur, wat dus al een verbetering is tov GSF B26/B27.
Bluetooth werkt nu ook fantastisch, dwz met een programma, Bluetooth Filetranfser, gratis in de Market.
Bestanden uitwisselen is nu een eitje.
⏩ PVOutput☀️
Ik heb gisteren twee Blades gehaald, en de mijne werkt als een zonnetje, maar die van mijn wederhelft kan niet verbinden met ons netwerk...
Er staat GSF27 op, en als ik een netwerk wil toevoegen kan ik niet opslaan (de knop wordt niet actief). Idem bij het selecteren van het netwerk, als ik het wachtwoord invul blijft de knop inactief, dus ik kan in beide gevallen alleen cancelen.
Is er iemand die iets soortgelijks heeft gehad, en/of die een work-around weet (behalve @ random andere ROMS erop gaan zitten gooien in de hoop dat het dan wel werkt)?
Ik zou toch minstens een andere ROM proberen (bijvoorbeeld stock) om er zeker van te zijn dat er niet iets mis is gegaan bij installatie van GSF.
Het heeft niets met het netwerk te maken, maar er lijkt een stomme bug in de applicatie te zitten: de "verbinden" knop is inactief zolang er geen ww is ingevuld, maar er wordt dus niet gechecked of er ooit een keer wat wordt ingevuld.gambieter schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:14:
@DiDo: lukt het alleen niet bij jullie netwerk, dwz heb je het al bij een ander netwerk geprobeerd? Desondanks wel vreemd, ik kan me niet herinneren die probleem eerder te hebben gezien op Modaco.
Ik zou toch minstens een andere ROM proberen (bijvoorbeeld stock) om er zeker van te zijn dat er niet iets mis is gegaan bij installatie van GSF.
Ik heb gisteren 8 uur besteed aan het uitvogelen hoe ik een rom op dat ding zet, en ik wil het best nog een keer herhalen, maar het is geen hobby van me.
Aan de andere kant, als het met stock werkt en ik synchroniseer met google, dan zou het netwerk daarna gewoon moeten werken... dat is immers het probleem, ik heb op mijn eigen telefoon nooit meer wat in hoeven te vullen.
En een update, terug op stock heb ik hetzelfde probleem... is mijn vrouw de eerste voor wie dit de eerste android telefoon is
[ Voor 5% gewijzigd door Dido op 02-10-2011 15:32 ]
Maar nu weet je hoe het moet, en met ClockWorkMod mag het niet meer dan een half uurtje zijn. Het downloaden van de ZIP-file kost soms meer tijd dan het installerenDido schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:20:
Ik heb gisteren 8 uur besteed aan het uitvogelen hoe ik een rom op dat ding zet, en ik wil het best nog een keer herhalen, maar het is geen hobby van me.
Daarom, als het een applicatiefout is, dan kan het bij een herinstallatie deze keer wel goed gaan.Aan de andere kant, als het met stock werkt en ik synchroniseer met google, dan zou het netwerk daarna gewoon moeten werken... dat is immers het probleem, ik heb op mijn eigen telefoon nooit meer wat in hoeven te vullen.
Sterker nog, stock staat er al weer op.gambieter schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:31:
Maar nu weet je hoe het moet, en met ClockWorkMod mag het niet meer dan een half uurtje zijn. Het downloaden van de ZIP-file kost soms meer tijd dan het installeren.
Aangezien het met stock niet verbetert moet het wel heel toevallig zijn...Daarom, als het een applicatiefout is, dan kan het bij een herinstallatie deze keer wel goed gaan.
⏩ PVOutput☀️
Vanwege een sofwarefout? Ik wil dan toch echt eerst weten hoe iets wat ik zelf geregeld als bug in mijn software implementeer iets te maken heeft met buggy hardware.Quad schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:35:
Als je het ook met stockrom dat probleem hebt, gelijk root e.d. weer ongedaan maken en omruilen in de winkel.
Let wel: WIFI an sich werkt uitstekend! Ik had het ding geinstalleerd met mijn eigen account, en hij had gewoon meteen prima verbinding.
[ Voor 15% gewijzigd door Dido op 02-10-2011 15:38 ]
Ik werk nu met Cyanogenmod 7, batterijduur is 100% beter als bij de GSF B26/27..
⏩ PVOutput☀️
Dit kan ik even niet volgen. Wat bedoel je met "installeren met je eigen account"? Bedoel je dat als je met jouw google-account inlogt, het wel werkt, maar als je haar google-account gebruikt, het niet werkt? Gaat het om de standaard Wifi-app (via settings) of iets speciaals?Dido schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:37:
Let wel: WIFI an sich werkt uitstekend! Ik had het ding geinstalleerd met mijn eigen account, en hij had gewoon meteen prima verbinding.
⏩ PVOutput☀️
Dat er een nieuwe nightly uit is is dus nauwelijks nieuws, zeker als je de changelog bekijkt
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Exactgambieter schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:43:
Dit kan ik even niet volgen. Wat bedoel je met "installeren met je eigen account"? Bedoel je dat als je met jouw google-account inlogt, het wel werkt, maar als je haar google-account gebruikt, het niet werkt?
En dat is ook niet zo gek, want hij synchroniseert mijn phone-settings vanaf mijn oude telefoon naar de nieuwe, inclusief wifi-passwords.
En aangezien mijn vrouw geen vorige android heeft, heeft ze dus geen wifi-settings bij google staan
Ik ben nu met haar simkaart op mijn Hero bezig (met een half scherm

Niks bijzonders, standaard wifi.Gaat het om de standaard Wifi-app (via settings) of iets speciaals?
Ah ja lol inderdaad.Borromini schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:51:
Meestal komen die dagelijks uit, dat was alleen niet zo de laatste tijd omdat kernel.org (waar logischerwijs de broncode van de kernel op wordt gehost) down was. Cyanogenmod moest zijn broncode naar een andere server verhuizen, wat wat tijd in beslag kwam.
Dat er een nieuwe nightly uit is is dus nauwelijks nieuws, zeker als je de changelog bekijkt.
Ik vraag mij dan wel af of de kwaliteit dan hoog blijft.
⏩ PVOutput☀️
Ah, dan zou ik zeggen: doe het even zonder? Bij installatie ROM skip van Wifi en Google account, daarna Wifi aanzetten en inloggen/onthouden, en dan pas de link naar Google maken via de Market. Zo doe ik het altijd, nog nooit problemen gehad. Die synchronisatie heb ik nog nooit gedaan.Dido schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:54:
Exact![]()
En dat is ook niet zo gek, want hij synchroniseert mijn phone-settings vanaf mijn oude telefoon naar de nieuwe, inclusief wifi-passwords.
Die durft nogal te fluctureren; alles tussen bv. N179 en N206 heeft bepaalde bibliotheken niet waardoor je telefoon de facto onbruikbaar was (geen toegang tot SIM). De ene nightly is al wat stabieler dan de andere, als je bij wil blijven kan je best een paar dagen de kat uit de boom kijken bij een nieuwe nightly en de reacties in het volgende topic volgen. Als er dingen spaak lopen kom je dat daar vlug genoeg te wetenQuad schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 16:44:
[...]
Ah ja lol inderdaad.
Ik vraag mij dan wel af of de kwaliteit dan hoog blijft.
[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 02-10-2011 17:08 ]
Bij mij was B25 tot 27 ook brak op vlak van batterijduur, nu terug op b14 en ik verlies nu 2% op een nacht met 3g aan. Ik doe met gemiddeld gebruik net geen 2 dagen.Quad schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 15:39:
Ah, ik had gelezen alsin nadat je de stock weer terug had dat probleem nog steeds aanwezig was.
Ik werk nu met Cyanogenmod 7, batterijduur is 100% beter als bij de GSF B26/27..
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1241421
ik gebruik nu GSF b26 en vraag me af of het de moeite waard is om te wisselen naar Elitemovil.
Hoor graag jullie ervaringen hiermee
[ Voor 5% gewijzigd door discy op 02-10-2011 20:31 ]
Waarom test je hem zelf niet? ClockWorkMod backup maken, installeren en testen. Afwachten kunnen we allemaaldiscy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:31:
Heeft iemand van jullie de Elitemovil 2.3.5 ROM al eens geprobeerd?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1241421
ik gebruik nu GSF b26 en vraag me af of het de moeite waard is om te wisselen naar Elitemovil.
Hoor graag jullie ervaringen hiermee.
[ Voor 53% gewijzigd door discy op 02-10-2011 21:28 ]
Als iedereen zo denkt zal er dus nooit wat gebeuren. Beetje eigen inzet, zou ik zeggen, zo draagt iedereen bij ipv alleen van andermans arbeid gebruik te makendiscy schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:37:
Ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen vóór ik hem erop zet.
Heb hele dag 3G aangehad, incl. met een groot gedeelte wifi (33%) en 20% van de batterij duur op was weggeslurt door Sygic, wat wel super veel vreet, want heb die hooguit een minuut of 5 aan gehad.
Ik denk dat bij normaal gebruik op mijn telefoon icm CM7 210 zeker makkelijk 2 dagen gehaald moet worden.
⏩ PVOutput☀️
Heeft iemand hiermee ervaring? Ik vind er nergens iets over.
[ Voor 3% gewijzigd door mountainbiker op 03-10-2011 09:38 ]
mountainbiker
Ik heb een review geschreven en ik mag hopen dat dit niet jouw bedrage isgambieter schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:11:
[...]
Als iedereen zo denkt zal er dus nooit wat gebeuren. Beetje eigen inzet, zou ik zeggen, zo draagt iedereen bij ipv alleen van andermans arbeid gebruik te maken.

TnxPetervanakelyen schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:00:
Ik vond er persoonlijk niet zo veel aan.
[ Voor 78% gewijzigd door discy op 03-10-2011 09:27 ]
discy schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:13:
Ik heb een review geschreven en ik mag hopen dat dit niet jouw bedrage is. Je hebt niet het recht om je zo te bemoeien met onbekenden voor je en ze op deze manier de les te lezen. echt super irritant
.
Nergens voor nodig om zo te reageren, zeker als je het richt tegen een van de topicstarters die vanaf pagina 1 met de Blade bezig is, inclusief allemaal custom ROMs uitproberen, TPTs, etc. Sinds de telefoon uit is in Nederland krijgen we nogal wat vragen die makkelijk zelf uit te testen of op te zoeken zijn, zoals op Tweakers ook wordt verwacht. En dat gaat ook op voor custom ROMs, zeker bij de Blade waarbij een backup maken en een nieuwe ROM installeren weinig moeite kost gezien het gebrek aan allerlei blokkades zoals HTC en SE gebruiken.
dit veroorzaakt een hoge battery drain. (normaal 2 - 6mA dan 19 - 26mA)
Ook hoor ik was issues met de cm7 213 Nighly zoals wake lag can 2-3 sec wanneer gebeld wordt en SU issues.
Iemand die dit kan bevestigen?
[ Voor 4% gewijzigd door D3LTA op 03-10-2011 10:00 ]
gambieter schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:43:
offtopic:
Nergens voor nodig om zo te reageren, zeker als je het richt tegen een van de topicstarters die vanaf pagina 1 met de Blade bezig is.
Sinds de telefoon uit is in Nederland krijgen we nogal wat vragen die makkelijk zelf uit te testen of op te zoeken zijn, zoals op Tweakers ook wordt verwacht. En dat gaat ook op voor custom ROMs, zeker bij de Blade waarbij een backup maken en een nieuwe ROM installeren weinig moeite kost.
ik heb absoluut geen commentaar op de nuttige dingen die je hebt bijgedragen; mensen die dat doen hebben we juist nodig! jouw reactie (wat ik bedoelde met "dit") was echter nergens voor nodig, voor mij is er een groot verschil tussen iemand die er meerdere dagen gebruik van heeft gemaakt en dat ik hem ff snel installeer om te testen. Zo "makkelijk" is die vraag voor mij niet te beantwoorden. Als ik een gewone on-topic vraag stel: "wat is jullie ervaring met deze rom" hoef je me daar niet op aan te spreken. Als jij het antwoord kunt vinden in de search, be my guest. Ik heb me rot gezocht.
[ Voor 56% gewijzigd door discy op 03-10-2011 10:59 ]
Ik weet uiteraard dat de hoofdtelefoon nodig is als antenne, maar wanneer BT ook ingesteld is op "gebruiken voor audio van medium" en er geen geluid meer komt uit de koptelefoon, verwacht je dat het dan toch via de BT zou moeten komen. Mij is het nog niet gelukt en ik kan er helaas niets over vinden. Het gaat hier over het FM Radio app van MIUI. Bij de GSF-roms zit een aangepaste versie met meer instelmogelijkheden, maar daar lukte het me ook niet.mountainbiker schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 08:00:
Een bedrade hoofdtelefoon is nodig omdat deze dan fungeert als antenne. Een draadloze hoofdtelefoon werkt daarom niet met de radio.
Je bent niet de enige.
Het is mij eindelijk wel gelukt om files uit te wisselen, via Bluetooth File tranfser app uit de Market.
⏩ PVOutput☀️
Een keer terug op stock-rom kon ik 's avonds buiten het bereik van mijn eigen wifi opeens wel handmatig een netwerk toevoegen, en eenmaal terug thuis maakte hij gewoon verbinding.
Daarna gsf27 eroverheen gezet en het draait als een zonnetje
Incl. een 12v naar USB adapter, zodat ik mijn USB kabel aan de telefoon kan gebruiken.
Nu wellicht even eentje extra zoeken, want elke keer die kabel meenemen is ook niet echt wat.
Heb wel last van een battery drain zojuist.
Helemaal opgeladen, althans dat dacht ik, want stond op 100%.
Half uurtje verder zie ik het batterij icoon half leeg, stond hij op 60% in eens.
Dus even alle apps gekilled met een app killer en aan oplader gelegd.
Straks even calibreren..
⏩ PVOutput☀️
Las veel verhalen over Ginger Stir Gry en ik wil het ook wel proberen, heb de toestel al geroot met Z4root en superuser staat erop.
Alleen op google kan ik geen duidelijke tutorial vinden van hoe ik GSF erop kan doen
(heb trouwens de Gen2)
Tutorials zijn er zat, maar niet nodig, Gewoon naar het GSF-topic op modaco gaan, TPT file downloaden en instructies opvolgen.Knamix schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 23:45:
kan iemand mij een link naar een tutorial geven over hoe ik een Custom Rom erop kan gooien?
Las veel verhalen over Ginger Stir Gry en ik wil het ook wel proberen, heb de toestel al geroot met Z4root en superuser staat erop.
Alleen op google kan ik geen duidelijke tutorial vinden van hoe ik GSF erop kan doen
(heb trouwens de Gen2)
Dit topic is gesloten.
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels
..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.